abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100636394
Sinds november vorig jaar rij ik in een Mitsubishi ASX 1.8 DI-D ClearTec Intense.
Leuk ding met veel opties: 150pk, xenon, parkeersensoren, panorama dak, cruise control en nog een hele zwik aan leuke speeltjes.

ik heb er nu in 9 maanden 36.000km in gereden en als hij het goed doet rijdt hij heerlijk.....maar zoals je nu wel kan raden doet hij het dus niet altijd goed en heb ik nu al vaker bij de dealer gestaan dan mijn vorige auto (Seat Ibiza) in 160.000km 8)7

het begon al bij dag 1: als je constant 120km/u in z'n 6 reedt dan wilde hij af en toe heel even inhouden en dan weer verder rijden. duurde minder dan een seconde steeds, maar niet echt fijn.
uiteindelijk opgelost met een software-update

dan het volgende probleem: de lampen gaan automatisch uit als je de auto op slot doet alleen is het dan wel maf als je de volgende ochtend naar je auto loopt en je ziet dat al je lampen branden :? eerste keer twijfel je natuurlijk aan jezelf en denk je dat je per ongeluk de parkeerlampen aangezet hebt. vanaf dat moment heb ik iedere keer goed opgelet of de lampen wel uit waren en een maand later was het weer zover: midden in de nacht waren mijn lampen weer spontaan gaan branden |:(
Ook dit is tot nu toe (6 maanden verder zonder dat het nog een keer gebeurt is) opgelost met een software update

Op naar het volgende probleem: de auto start veels te vaak het DFP-cyclus, dit is het schoonbranden van het roetfilter. iedere 300km probeert hij dit wel met als gevolg dat de auto niet lekker reageert op het intrappen van het gaspedaal: inhouden, schokken en traag accelereren...
je raadt het al: nog een software update er tegenaan.

Het leek even beter te gaan: de laatste update zorgde ervoor dat het schokken en inhouden in ieder geval een stuk minder was geworden, maar het was nog niet helemaal verdwenen.
in juli tijdens mijn vakantie was er door de DFP-cyclus zoveel diesel in de motorolie gekomen (ruim 2 liter bovenop de 5 liter olie) dat de peilstok uit zijn houder was geknald en het hele motorcompartiment onder de diesel/olie mix zat }:|
De dealer heeft dit schoon gemaakt, olie volledig vervangen en jawel NOG EEN SOFTWARE UPDATE! ondertussen zit ik op versie 9....

De eerste 3000km liep hij weer als een zonnetje, maar de laatste 3000km begon hij langzaam weer steeds iets slechter te rijden: steeds meer schokjes en inhouden todat het gisteren echt fout ging: ik reedt 120 km/u en *PING* DFP warning op het scherm, de motor wilde niet meer accelereren en de snelheid liep langzaam terug terwijl ik volgas gaf :? de auto wilde niet meer harder dan 90km/u, accelereerde als een slak en wilde niet meer boven de 2000rpm komen (bij geen enkele versnelling, zelf in z'n vrij en volgas kreeg ik hem niet in het rood...) :( herstarten van de auto of even een kwartiertje afkoelen gaf geen verbetering

uiteindelijk heb ik al rijdend als een slak een dealer kunnen bereiken, auto gedumpt, leenauto mee en nu maar afwachten wat dit nu weer is.......


meer mensen met een ASX hier? Hopelijk met betere ervaringen? :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:41:18 #2
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_100636792
De enkele reviews op autoweek geven geen bijzonderheden.. Heb je niet gewoon een gare ecu ofzo?
pi_100636917
nou de DFP problemen zijn op internationale forums wel terug te vinden, maar ik heb nog niet eerder gelezen dat de auto als een slak gaat rijden wat ik gisteren dus meemaakte. Mitsubishi heeft ook al aangegeven dat ze bekend zijn met de DFP problemen (peilstok die omhoog knalt, teveel diesel in de olie, inhouden, schokkken, etc.), maar de laatste software versie (versie 9 dus die ik er al in had zitten) zou het moeten verhelpen....... het lijkt er echter op dat ze een nieuw probleem veroorzaakt hebben....

volgens mij ben ik ook 1 van de weinige mensen die wat meer kilometers dan gemiddeld: auto is van de allereerste lichting en ik rij dus 48.000km/jaar
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_100637131
Ik zou Mitsubischi Nederland eens raadplegen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100637280
rij je veel korte stukjes ?
pi_100637307
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik zou Mitsubischi Nederland eens raadplegen.
ik wacht eerst af wat deze dealer kan vinden (het is een andere dealer dan degene waar ik steeds daarvoor geweest ben).

Mitsubishi Nederland is overigens al (grootendeels) op de hoogte want die laatste software update kreeg je alleen door hen uitgeleverd als je klachten had

quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
rij je veel korte stukjes ?
nee, merendeel snelweg (ongeveer 65km enkele reis en dat dus 2x per dag)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_100637365
veel snelweg, of meer binnendoor ?
pi_100637409
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:59 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
veel snelweg, of meer binnendoor ?
2km 50km/u
62km 150km/u (snelweg dus ;) )
1km 50km/u

zo ongeveer :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_100637444
Veel laag in de toeren?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100637516
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:02 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Veel laag in de toeren?
ik schakel altijd later dan wat de boord computer aangeeft: die begint bij 1500rpm al aan te geven dat je moet schakelen :')
bij 1700rpm komt de turbo pas op, cruise rpm zo tussen de 2000 en 3000rpm, schakelen rond de 2500rpm, rood is 4500rpm

alleen bij afremmen en weer optrekken kan hij soms wat lager in toeren zitten (1200rpm en hoger)
stationair is 800rpm
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_100637731
ook nog iets wat ik vergeten was: ze hadden bij aflevering de auto lekker met tectiel behandelt.
de eerste keer dat hij dus die DFP-cyclus startte en de uitlaat 600+ graden werd verbrande dus die tectiel.

het rookte zo erg onder de motorkap vandaan dat ik serieus dacht dat de auto in vlammen op zou gaan :')

dat was in de 2e week..... gelukkig daarna geen last meer van gehad (de tectiel was immers volledig weggebrand :P )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_100638842
Ik ken een auto die compleet is afgebrand door tectiel op de uitlaat, dat zijn wel gevaarlijke grapjes.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100639070
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:38 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ken een auto die compleet is afgebrand door tectiel op de uitlaat, dat zijn wel gevaarlijke grapjes.
:o dan heb ik mazzel gehad (of niet want dan had ik een andere auto gekregen :P )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_100657199
ik zou je kleppen is laten controleren.
pi_100662510
zitten hydraulische stoters in,

voorstel verworpen
pi_100662788
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:05 schreef krokdown het volgende:
ik zou je kleppen is eens laten controleren.
5 Ferrari's op videoband!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:32:27 #17
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_100663442
Ik heb ook veel problemen met het DPF systeem op een outlander (2.2diesel) gehad.

Het tankje is al 2x lek geweest door opgespatte steentjes die het lekslaan. En daarnaast 1x door de software problemen gehad. Alle keren in de noodloop naar de garage gereden...
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_100663534
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
zitten hydraulische stoters in,

voorstel verworpen
pi_100666576
dat je zo slow motion moest doorrijden en max 2000RPM kon rijden betekend dat ie in de noodloop zat.. :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_100675931
quote:
12s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 02:00 schreef Turquaz52 het volgende:
dat je zo slow motion moest doorrijden en max 2000RPM kon rijden betekend dat ie in de noodloop zat.. :)
Ja zoiets vermoedde ik al vandaar dat ik nog naar de garage gereden ben ipv pechhulp te bellen :)

Overigens nog niets vernomen van de garage...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:40:59 #21
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_100681759
Kwam er veel roet uit de uitlaat?
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_100693100
Wel raar dat je zoveel problemen met een mitsubishi hebt, doorgaans extreem betrouwbare auto's. Dit klinkt echt als een maandagochtend exemplaar. Zou bij aanhoudende problemen toch eens met mitsubishi nederland contact opnemen of bij een andere dealer de problemen voorleggen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_100693819
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_100715698
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:40 schreef Grielen het volgende:
Kwam er veel roet uit de uitlaat?
volgens mij niet, wel een paar keer witte rook, maar dat is van de DFP schoonbrand cyclus en dus normaal
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 22:46 schreef Metro2005 het volgende:
Wel raar dat je zoveel problemen met een mitsubishi hebt, doorgaans extreem betrouwbare auto's. Dit klinkt echt als een maandagochtend exemplaar. Zou bij aanhoudende problemen toch eens met mitsubishi nederland contact opnemen of bij een andere dealer de problemen voorleggen.
nou als ik de internationale ASX forums bekijk dan is alleen mijn laatste probleem nog onbekend, de rest van de problemen/klachten zijn wijdversprijd aanwezig (vooral bij de diesel modellen)

en hij staat nu bij een andere dealer :)

ondertussen mag ik rondcrossen in een Land Rover Freelander 2, ook geen straf ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_100995804
zo de auto staat alweer 1,5 week bij de dealer en de conclusie tot nu toe: roetfilter is totaal vertyft (8>

ze hadden veel moeite met het vinden van een oorzaak omdat de auto steeds meteen in de zeik (en dus noodloop) schoot. nu hebben ze dus een nieuw roetfilter besteld (komt dinsdag binnen) en dan hopen ze meer te weten te komen (ik wil natuurlijk wel een oorzaak weten :6 )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')