abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100636394
Sinds november vorig jaar rij ik in een Mitsubishi ASX 1.8 DI-D ClearTec Intense.
Leuk ding met veel opties: 150pk, xenon, parkeersensoren, panorama dak, cruise control en nog een hele zwik aan leuke speeltjes.

ik heb er nu in 9 maanden 36.000km in gereden en als hij het goed doet rijdt hij heerlijk.....maar zoals je nu wel kan raden doet hij het dus niet altijd goed en heb ik nu al vaker bij de dealer gestaan dan mijn vorige auto (Seat Ibiza) in 160.000km 8)7

het begon al bij dag 1: als je constant 120km/u in z'n 6 reedt dan wilde hij af en toe heel even inhouden en dan weer verder rijden. duurde minder dan een seconde steeds, maar niet echt fijn.
uiteindelijk opgelost met een software-update

dan het volgende probleem: de lampen gaan automatisch uit als je de auto op slot doet alleen is het dan wel maf als je de volgende ochtend naar je auto loopt en je ziet dat al je lampen branden :? eerste keer twijfel je natuurlijk aan jezelf en denk je dat je per ongeluk de parkeerlampen aangezet hebt. vanaf dat moment heb ik iedere keer goed opgelet of de lampen wel uit waren en een maand later was het weer zover: midden in de nacht waren mijn lampen weer spontaan gaan branden |:(
Ook dit is tot nu toe (6 maanden verder zonder dat het nog een keer gebeurt is) opgelost met een software update

Op naar het volgende probleem: de auto start veels te vaak het DFP-cyclus, dit is het schoonbranden van het roetfilter. iedere 300km probeert hij dit wel met als gevolg dat de auto niet lekker reageert op het intrappen van het gaspedaal: inhouden, schokken en traag accelereren...
je raadt het al: nog een software update er tegenaan.

Het leek even beter te gaan: de laatste update zorgde ervoor dat het schokken en inhouden in ieder geval een stuk minder was geworden, maar het was nog niet helemaal verdwenen.
in juli tijdens mijn vakantie was er door de DFP-cyclus zoveel diesel in de motorolie gekomen (ruim 2 liter bovenop de 5 liter olie) dat de peilstok uit zijn houder was geknald en het hele motorcompartiment onder de diesel/olie mix zat }:|
De dealer heeft dit schoon gemaakt, olie volledig vervangen en jawel NOG EEN SOFTWARE UPDATE! ondertussen zit ik op versie 9....

De eerste 3000km liep hij weer als een zonnetje, maar de laatste 3000km begon hij langzaam weer steeds iets slechter te rijden: steeds meer schokjes en inhouden todat het gisteren echt fout ging: ik reedt 120 km/u en *PING* DFP warning op het scherm, de motor wilde niet meer accelereren en de snelheid liep langzaam terug terwijl ik volgas gaf :? de auto wilde niet meer harder dan 90km/u, accelereerde als een slak en wilde niet meer boven de 2000rpm komen (bij geen enkele versnelling, zelf in z'n vrij en volgas kreeg ik hem niet in het rood...) :( herstarten van de auto of even een kwartiertje afkoelen gaf geen verbetering

uiteindelijk heb ik al rijdend als een slak een dealer kunnen bereiken, auto gedumpt, leenauto mee en nu maar afwachten wat dit nu weer is.......


meer mensen met een ASX hier? Hopelijk met betere ervaringen? :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:41:18 #2
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_100636792
De enkele reviews op autoweek geven geen bijzonderheden.. Heb je niet gewoon een gare ecu ofzo?
pi_100636917
nou de DFP problemen zijn op internationale forums wel terug te vinden, maar ik heb nog niet eerder gelezen dat de auto als een slak gaat rijden wat ik gisteren dus meemaakte. Mitsubishi heeft ook al aangegeven dat ze bekend zijn met de DFP problemen (peilstok die omhoog knalt, teveel diesel in de olie, inhouden, schokkken, etc.), maar de laatste software versie (versie 9 dus die ik er al in had zitten) zou het moeten verhelpen....... het lijkt er echter op dat ze een nieuw probleem veroorzaakt hebben....

volgens mij ben ik ook 1 van de weinige mensen die wat meer kilometers dan gemiddeld: auto is van de allereerste lichting en ik rij dus 48.000km/jaar
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_100637131
Ik zou Mitsubischi Nederland eens raadplegen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100637280
rij je veel korte stukjes ?
pi_100637307
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik zou Mitsubischi Nederland eens raadplegen.
ik wacht eerst af wat deze dealer kan vinden (het is een andere dealer dan degene waar ik steeds daarvoor geweest ben).

Mitsubishi Nederland is overigens al (grootendeels) op de hoogte want die laatste software update kreeg je alleen door hen uitgeleverd als je klachten had

quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
rij je veel korte stukjes ?
nee, merendeel snelweg (ongeveer 65km enkele reis en dat dus 2x per dag)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_100637365
veel snelweg, of meer binnendoor ?
pi_100637409
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:59 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
veel snelweg, of meer binnendoor ?
2km 50km/u
62km 150km/u (snelweg dus ;) )
1km 50km/u

zo ongeveer :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_100637444
Veel laag in de toeren?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100637516
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:02 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Veel laag in de toeren?
ik schakel altijd later dan wat de boord computer aangeeft: die begint bij 1500rpm al aan te geven dat je moet schakelen :')
bij 1700rpm komt de turbo pas op, cruise rpm zo tussen de 2000 en 3000rpm, schakelen rond de 2500rpm, rood is 4500rpm

alleen bij afremmen en weer optrekken kan hij soms wat lager in toeren zitten (1200rpm en hoger)
stationair is 800rpm
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_100637731
ook nog iets wat ik vergeten was: ze hadden bij aflevering de auto lekker met tectiel behandelt.
de eerste keer dat hij dus die DFP-cyclus startte en de uitlaat 600+ graden werd verbrande dus die tectiel.

het rookte zo erg onder de motorkap vandaan dat ik serieus dacht dat de auto in vlammen op zou gaan :')

dat was in de 2e week..... gelukkig daarna geen last meer van gehad (de tectiel was immers volledig weggebrand :P )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_100638842
Ik ken een auto die compleet is afgebrand door tectiel op de uitlaat, dat zijn wel gevaarlijke grapjes.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100639070
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:38 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ken een auto die compleet is afgebrand door tectiel op de uitlaat, dat zijn wel gevaarlijke grapjes.
:o dan heb ik mazzel gehad (of niet want dan had ik een andere auto gekregen :P )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_100657199
ik zou je kleppen is laten controleren.
pi_100662510
zitten hydraulische stoters in,

voorstel verworpen
pi_100662788
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:05 schreef krokdown het volgende:
ik zou je kleppen is eens laten controleren.
5 Ferrari's op videoband!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:32:27 #17
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_100663442
Ik heb ook veel problemen met het DPF systeem op een outlander (2.2diesel) gehad.

Het tankje is al 2x lek geweest door opgespatte steentjes die het lekslaan. En daarnaast 1x door de software problemen gehad. Alle keren in de noodloop naar de garage gereden...
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_100663534
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
zitten hydraulische stoters in,

voorstel verworpen
pi_100666576
dat je zo slow motion moest doorrijden en max 2000RPM kon rijden betekend dat ie in de noodloop zat.. :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_100675931
quote:
12s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 02:00 schreef Turquaz52 het volgende:
dat je zo slow motion moest doorrijden en max 2000RPM kon rijden betekend dat ie in de noodloop zat.. :)
Ja zoiets vermoedde ik al vandaar dat ik nog naar de garage gereden ben ipv pechhulp te bellen :)

Overigens nog niets vernomen van de garage...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:40:59 #21
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_100681759
Kwam er veel roet uit de uitlaat?
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_100693100
Wel raar dat je zoveel problemen met een mitsubishi hebt, doorgaans extreem betrouwbare auto's. Dit klinkt echt als een maandagochtend exemplaar. Zou bij aanhoudende problemen toch eens met mitsubishi nederland contact opnemen of bij een andere dealer de problemen voorleggen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_100693819
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_100715698
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:40 schreef Grielen het volgende:
Kwam er veel roet uit de uitlaat?
volgens mij niet, wel een paar keer witte rook, maar dat is van de DFP schoonbrand cyclus en dus normaal
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 22:46 schreef Metro2005 het volgende:
Wel raar dat je zoveel problemen met een mitsubishi hebt, doorgaans extreem betrouwbare auto's. Dit klinkt echt als een maandagochtend exemplaar. Zou bij aanhoudende problemen toch eens met mitsubishi nederland contact opnemen of bij een andere dealer de problemen voorleggen.
nou als ik de internationale ASX forums bekijk dan is alleen mijn laatste probleem nog onbekend, de rest van de problemen/klachten zijn wijdversprijd aanwezig (vooral bij de diesel modellen)

en hij staat nu bij een andere dealer :)

ondertussen mag ik rondcrossen in een Land Rover Freelander 2, ook geen straf ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_100995804
zo de auto staat alweer 1,5 week bij de dealer en de conclusie tot nu toe: roetfilter is totaal vertyft (8>

ze hadden veel moeite met het vinden van een oorzaak omdat de auto steeds meteen in de zeik (en dus noodloop) schoot. nu hebben ze dus een nieuw roetfilter besteld (komt dinsdag binnen) en dan hopen ze meer te weten te komen (ik wil natuurlijk wel een oorzaak weten :6 )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101160331
nou gisteren auto weer terug

oorzaak: eigenlijk hebben ze geen idee, het blijkt dat de DFP regeneratie-cyclus steeds niet geheel heeft kunnen lopen en daardoor het filter steeds meer verstopt raakte en uiteindelijk helemaal niet meer schoongebrand kon worden, teveel weerstand ging geven en de auto dus in noodloop ging...

oplossing: roetfilter is onder garantie en dus op kosten van Mitsubishi vervangen voor een nieuwe en dat is het.

nu merkte ik vanmorgen alleen wel dat de auto nog steeds een beetje rauw loopt en niet regelmatig loopt als je sommige constante snelheden wil rijden (50 in 3, 60 in 4 en dergelijke). Dit deed hij na de laatste software update en voor de laatste problemen ook al dus dat wordt ook weer een tripje naar de dealer....

Ergo: wat een KUT auto -O-
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101160738
damn, sterkte ermee. Fijn he al die electronica en milieudingen in auto's tegenwoordig ^O^
Gelukkig heeft mijn carisma nog de rekenkracht van een zakhorloge en daar ben ik enorm blij mee. Werkt tenminste altijd :P
Ik heb jaren geleden al eens gezegd dat al die computerrommel in auto's alleen maar minder betrouwbare auto's opleverd en voila... ik heb gelijk gekregen.

Mechanische apparaten die software updates nodig hebben :')...
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_101160898
ik heb hiervoor 160.000km in een seat ibiza 1.9 tdi gereden en het enige wat stuk ging was de remlichtschakelaar bij 140.000km :') Voor de rest nooit gezeik mee gehad.

de bijna 20.000km in de voor mij tijdelijke skoda octavia combi 1.9tdi was ook probleemloos

en nu ben ik dus in 9 maanden vaker bij de dealer geweest dan in de voorgaande 5 jaar bij elkaar :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101162126
Ik heb echt nooit gezeur gehad met mitsubishi en mijn ouders hebben vroeger ook altijd mitsubishi gereden en daar hebben ze ook echt nooit wat mee gehad. Lijkt me vreemd dat de kwaliteit van mitsubishi in een paar jaar zo hard achteruit gehold zou zijn. Misschien eens een andere dealer proberen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_101162250
zolang over de gehele wereld gepost wordt op forums door mensen met dezelfde problemen ga ik de oorzaak van de problemen niet bij de dealer(s) zoeken die tot nu naar mijn auto gekeken hebben.

Mitsubishi heeft blijkbaar moeite nieuwe & verplichte technieken (zoals het roetfilter) goed en foutloos te implementeren....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101164627
Volgens mij hebben japanners ook veel minder ervaring met het bouwen van diesels dan met het bouwen van benzinemotoren. Alleen europa rijdt voor een groot deel op diesel, de rest van de wereld rijdt allemaal op benzine. Vroeger hadden japanse merken vaak niet eens diesels in het assortiment zitten dus tja kan best zijn dat ze de knowhow gewoon (nog) niet goed hebben.
Ook toyota schijnt wat problemen gehad te hebben met hun dieselmotoren in bv de avensis.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_101322421
the story continues:

woensdag dus de auto opgehaald (roetfilter vervangen + nog een nieuwere versie van de software: versie 10(!) :') ) en hij bleek toch nog wat te schokken. Deze schokken werden de afgelopen 400km steeds erger en ik had al een afspraak gemaakt voor vanmorgen bij de dealer. De auto besloot gisteren echter te gaan rijden als een bokkende dolle stier en vloog niet lang daarna weer in de noodloop met dezelfde DPF filter melding op het dashboard.....

oftewel: auto vanmorgen weer bij de dealer gedumpt, deze heeft ook geen idee meer en gaat Mitsubishi maar weer om hulp vragen. Gaat wel weer even duren ben ik bang.......
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101666431
nu 1,5 week later zegt de dealaer dat ze de oorzaak gevonden denken te hebben: het oliepeil zou te hoog zijn (door diesel in de olie) waardoor de regeneratiecyclus van het roetfilter niet plaats kon vinden en de auto dus uiteindelijk in de noodloop belandt.

ze gaan dus nu mijn olie verversen en dan zou het opgelost moeten zijn :')

iets zegt me dat ik over 400km weer in die noodloop beland 8)7
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 7 september 2011 @ 13:52:58 #34
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_101671077
Hoe komt de diesel in de olie dan? Lijkt me handig als ze dat eerst uitzoeken en verhelpen voordat ze je weer op pad sturen..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Redactie Frontpage woensdag 7 september 2011 @ 13:56:58 #35
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_101671221
Reedt?

Ik ben eigenaar van een Mits (weliswaar een ander model), maar dat ding rijdt perfect met 53k op de teller (6jr oud).
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_101671329
quote:
14s.gif Op woensdag 7 september 2011 13:52 schreef fathank het volgende:
Hoe komt de diesel in de olie dan? Lijkt me handig als ze dat eerst uitzoeken en verhelpen voordat ze je weer op pad sturen..
dat gebeurt tijdens een regeneratiecyclus en schijnt 'normaal' te zijn :') (en vandaar dat de oliepijlstok al een keer uit zijn houder geknalt is en het hele motorcompartiment onder een olie/diesel mengsel zat :') )

oftewel: als over 400km weer een regeneratie afgetrapt wordt (dit schijnt iedere 400km te gebeuren...) dan zal ik hoogstwaarschijnlijk weer hetzelfde probleem hebben....

ik heb al een belletje gehad dat de auto klaar zou zijn, dus die ga ik vanmiddag maar weer ophalen :) het zal me benieuwen: de vorige keer kon ik hem ook op woensdag ophalen en stond ik zondag alweer met de problemen. Ik ga denk ik maar zo snel mogelijk die 400km op de teller zetten
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 7 september 2011 @ 14:25:51 #37
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_101672167
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 13:59 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

dat gebeurt tijdens een regeneratiecyclus en schijnt 'normaal' te zijn :') (en vandaar dat de oliepijlstok al een keer uit zijn houder geknalt is en het hele motorcompartiment onder een olie/diesel mengsel zat :') )

oftewel: als over 400km weer een regeneratie afgetrapt wordt (dit schijnt iedere 400km te gebeuren...) dan zal ik hoogstwaarschijnlijk weer hetzelfde probleem hebben....

ik heb al een belletje gehad dat de auto klaar zou zijn, dus die ga ik vanmiddag maar weer ophalen :) het zal me benieuwen: de vorige keer kon ik hem ook op woensdag ophalen en stond ik zondag alweer met de problemen. Ik ga denk ik maar zo snel mogelijk die 400km op de teller zetten
Ik zou eens een andere dealer opzoeken of contact opnemen met de importeur. Je kan mij niet wijsmaken dat door een regeneratiecyclus van een roetfilter het normaal is dat er diesel in de olie komt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_101672404
quote:
14s.gif Op woensdag 7 september 2011 14:25 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik zou eens een andere dealer opzoeken of contact opnemen met de importeur. Je kan mij niet wijsmaken dat door een regeneratiecyclus van een roetfilter het normaal is dat er diesel in de olie komt.
dit laatste probleem is in behandeling bij een andere dealer dan waar ik normaal kom voor onderhoud. Ook mijn onderhouds-dealer heeft al met dit hogere olieniveau te maken gehad (hij heeft bij de laatste onderhoudsbeurt het motorcompartiment schoon mogen maken :P ) en kwam met hetzelfde verhaal.

ook op internet is te lezen dat eigenlijk elke diesel ASX hiermee te maken heeft, alleen de een iets erger dan de ander. Dus ook in andere landen zoals de UK. Mitsubishi Japan heeft ook al onderkent dat dit zich voordoet. Er is zelfs al een terugroepactie geweest waarbij weer een nieuwe versie (dat was versie 9) van de software geladen werd en op kosten van Mitsubishi de olie ververst werd. Dit heeft bij mij dus allemaal niets geholpen....

ook is het olieverversen en regenereren wat ze nu dus gedaan hebben juist in opdracht van de importeur gebeurt (geeft me ook lekker veel vertrouwen in de importeur...)

ofwel ik dus minimaal 180.000km en/of 4 jaar aan deze auto vastzit en ik nu dus nog ruim 3 jaar te gaan heb wordt ik hier echt oprecht happy van O+

:')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 7 september 2011 @ 15:25:11 #39
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_101674002
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:43 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

:o dan heb ik mazzel gehad (of niet want dan had ik een andere auto gekregen :P )
Ik zou je uitlaat nog eens flink tectyleren; wat een pechbak zeg ;(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_101674108
quote:
14s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik zou je uitlaat nog eens flink tectyleren; wat een pechbak zeg ;(
dat of net zo lang rotondes rond gaan rijden tot ik een keer in de flank aangereden wordt en de auto hopelijk total-loss is

maar ja dan zul je zien dat de verzekering alleen een nieuwe ASX wil vergoeden en geen andere auto :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 7 september 2011 @ 19:49:42 #41
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_101684933
Issie gekocht of geleased?

Ik zou m'n verlies nemen en dat ding terug brengen naar de dealer. Wat een rothok.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_101684965
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 08:10 schreef Leipo666 het volgende:
nou gisteren auto weer terug

oorzaak: eigenlijk hebben ze geen idee, het blijkt dat de DFP regeneratie-cyclus steeds niet geheel heeft kunnen lopen en daardoor het filter steeds meer verstopt raakte en uiteindelijk helemaal niet meer schoongebrand kon worden, teveel weerstand ging geven en de auto dus in noodloop ging...

oplossing: roetfilter is onder garantie en dus op kosten van Mitsubishi vervangen voor een nieuwe en dat is het.

nu merkte ik vanmorgen alleen wel dat de auto nog steeds een beetje rauw loopt en niet regelmatig loopt als je sommige constante snelheden wil rijden (50 in 3, 60 in 4 en dergelijke). Dit deed hij na de laatste software update en voor de laatste problemen ook al dus dat wordt ook weer een tripje naar de dealer....

Ergo: wat een KUT auto -O-
ik heb een deja vu ;(

auto vanmiddag terug, olie vervangen en geforceerd geregenereerd, auto rijdt weer maar nog steeds problemen met constant rijden: 50 in 3 en 60 in 4 betekent schokkerig rijden: net als de vorige keer...

voorspelling: na 400km zal ik weer hetzelfde probleem hebben :') we zullen zien of die voorspelling uitkomt

helaas is het een lease-auto en ben ik dus niet degene die de beslissing mag nemen dat hij weg moet......
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101685061
de monteur was ook zo'n mooie: op mijn vraag waarom het olieniveau dan gestegen was gaf hij aan dat dat niet mocht gebeuren, maar op mijn vraag wat dan de oorzaak is kreeg ik het antwoord: ja dat weet ik niet...

nee dat geeft een mens vertrouwen :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 7 september 2011 @ 20:04:11 #44
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_101685542
Ik zou em in z'n vrij op een steile helling zetten :@.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_101685657
quote:
14s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:04 schreef fathank het volgende:
Ik zou em in z'n vrij op een steile helling zetten :@.
het schijnt dat sommige ASXen problemen hebben met de handrem die spontaan kan lossen op een helling :')
dus dat is altijd nog een plausibel verhaal om tegen de verzekering te zeggen :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 7 september 2011 @ 20:09:45 #46
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_101685817
Wat een auto :').

Ik heb ook een Mitsubishi, maar gelukkig geen problemen mee *O*.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_101686155
echt he :')

gelukkig is het een lease auto want je zou maar ruim 30k voor dit barrel betaald hebben :{
maar ik vraag me af hoeveel gezeik je moet hebben voordat een fabrikant/importeur een auto terugneemt.....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Redactie Frontpage woensdag 7 september 2011 @ 21:05:14 #48
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_101688574
Toch erg raar dit. Mitsubishi is doorgaans super betrouwbaar en ook coulant.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_101689108
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 21:05 schreef JeMoeder het volgende:
Toch erg raar dit. Mitsubishi is doorgaans super betrouwbaar en ook coulant.
tja, ik zou willen dat ik dit alles uit mijn grote duim zou zuigen, maar toch is dit de waarheid :{
Ik heb ook voor deze auto gekozen omdat het merk bekend staat om zijn betrouwbaarheid, maar ik denk dat dat imago dus niet voor elk model geldt.....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Redactie Frontpage woensdag 7 september 2011 @ 21:49:50 #50
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_101690893
quote:
15s.gif Op woensdag 7 september 2011 21:15 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

tja, ik zou willen dat ik dit alles uit mijn grote duim zou zuigen, maar toch is dit de waarheid :{
Ik heb ook voor deze auto gekozen omdat het merk bekend staat om zijn betrouwbaarheid, maar ik denk dat dat imago dus niet voor elk model geldt.....
Nee dat blijkt. Ik neem aan dat Mits hier ook wel mee in haar maag zit en er toch wel een oplossing zal komen....? Maar goed, domme pech dus. Volgende keer een Lancer of Outlander? Of een L200 als dat bij je vakgebied past ;)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')