Nee, dat wordt je niet. Het is gewoon medicatie eigenlijk tegen een (chronische) ziekte, zoals bijvoorbeeld mensen met suikerziekte vastzitten aan Insuline. Wel is het zo, mits je die verslaving niet meer voedt, je de Baclofen tot een steeds lagere dosis kunt afbouwen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:42 schreef borbit het volgende:
sorry hoor maar je wordt toch gewoon verslaafd aan een ander middel hiermee?
Was mijn idee ja om zo'n lijst te maken, alleen heb ik toen gevraagd of iemand anders dat wilde doen. En daar gaf gewoohoon zich voor op.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:57 schreef Donia het volgende:
Gewoohoon zou die lijst maken. Enfin, niks meer van hem gehoord. En het was wel op verzoek, ik dacht van jou maar er zijn wat posts gewist destijds. Maakt ook niet meer uit.
@Bonno, was gewoon typefout hoor, what's in a name![]()
@Nobody, voel je je wel goed vanavond, geen last van duizelingen en trek?
Oh sorry, ik lees niet goed.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:14 schreef Donia het volgende:
het gaat lollypopp om de apothekersassistentes zelf volgens mij.
Sowieso is het verstandig je huisarts in te lichten over dat je met dit middel begint. Zou je ooit in het ziekenhuis mogen geraken. ongeacht of dat los staat van de Baclofen of niet, is het belangrijk dat ze daar op de hoogte zijn van je Baclofen gebruik en de hoeveelheid.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:56 schreef Alcoholistje het volgende:
Hoi, Wij zijn Dennis en Ilse en wij hebben baclofen gekocht in Kroatie. Kan iemand ons vertellen hoe we deze pillen het beste op kunnen bouwen.
Gr.
Een subforum binnen het Fokforum voor Baclofen zou heel handig geweest zijn, helaas geen toestemming voor.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:01 schreef Donia het volgende:
Je doet het goed hoor 2772011. Alleen dat slapen hè......![]()
Jammer dat zo weinig verslaafden dit topic weten te vinden. Ik weet ook niet waarom Baclofen.nl er zo plots mee opgehouden is. Dit topic is er ook maar een van de velen bij Fok.
Om meer mensen te bereiken zou er een echt baclofen forum moeten zijn. In het Nederlands. Dat forum toen met die verslavingsarts vond ik best goed maar dat is door gehakketak uiteen gevallen. Heel jammer. Ik zal morgen eens kijken of er nergens nieuw leven in te blazen is.
Ik vind je bericht nogal overdreven Kratos, meeste is allemaal al gezegd. En je laatste opmerking slaat echt helemaal nergens op. Misschien moet je eens alles lezen en even nadenken voordat je zulke grievende opmerkingen maakt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:38 schreef Kratos58 het volgende:
Hay allen, weer even teruggelezen en blijf me verbazen.
Als ik dan lees hoe sommige roekeloos en in mijn ogen dom bezig zijn met de dosiringen, dan is het toch logisch van die (heftige ?) bijwerkingen !!!
Verhogen......verhogen en maar verhogen in zeer korte termijnen. Waar zijn jullie mee bezig ? Weet je dan niet wat je slikt, het zijn echt géén snoepies.
Ik had de eerste twee weken bij een dosis van 15mg. last van bijwerking, nadien niet meer en stond toen ook al droog, zonder craving. Toen pas verhoogd naar 20mg.
Lang gezeten op 30mg. en wanneer ik me onrustig begon te voelen, verhoogde ik met 10mg., totaal géén bijwerking meer gehad !!
Nu ben ik 11mnd. verder en zit "slechts" op 70mg. per dag.
Het probleem bij jullie is, denk ik, dat je te snel 200% resultaat wilt hebben.
Het is niet zo van 1pilletje helpt niet, dan neem ik er maar 3, nog geen resultaat ? dan maar 5, FOUT....FOUT....FOUT !!!!
Geef je lichaam en geest de kans om aan Baclofen te wennen, want écht dat is nodig.
Het doet veel meer met je dan je denkt, dus nogmaals LANGZAAM VERHOGEN.
Heb je bijwerkingen ? NIET verhogen maar wacht tot over zijn en dan evt. met 5/10mg. per 14 dagen omhoog en hou de tussenliggende tijd van inname in de gaten, ook heel belangrijk.
De eerste maanden schreef ik het op, nu zit het ingebakken bij me.
Misschien een tip: neem een klein potje met daarin je dagelijke dosis, kan je je nooit vergissen.
Echt mensen, het is zo belangrijk om hier structuur in te brengen.
Met dat gerotzooi kom je er niet !!!
Hopelijk hebben jullie hier iets aan, ben geen arts maar kan me wel ervaringsduskundige noemen.
@ Saine, laat dat glaasje voor mij maar zitten, ik wil het niet, heb er totaal géén behoefte naar, hopelijk ook niet in de toekomst en als je goed nadenkt dan weet je dat het nooit bij dat ene glaasje blijft. Triest dat je nu al zo denkt, want je gaat zo goed.
@ Bonno geldt ook voor jou, je had het over twee biertjes maar je ziet, nu komt de cognac al op de kast ( het woortje "respect" voor jou is dan ook misplaatst, sorry)
Succes allen.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:29 schreef Bonno het volgende:
Mijn doel is trouwens om een paar flessen drank te kunnen bezitten, ben gek op een mooie whiskey of een lekker cognac, sherry en port vind ik ook heerlijk. En dan lekker een borrel nemen als er bezoek is, in plaats van zo'n fles direcft leeg te zuipen.
Dat heb ik ook gedaan en afgezien van 'belangrijke' updates vind ik het wel even goed. Dit alles staat ook openbaar en voorlopig sorteert het nog geen enkel effect dus misschien hoor ik wel bij de kleine groep waarbij het niet werkt.quote:
Ik ben niet afgehaakt hoor. Er zit wel vaker een dipje in het topic.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:39 schreef nobody40 het volgende:
Is iedereen afgehaakt, vanwege een paar negatieve berichten, nee toch??
Ik blijf iig posten om mensen te helpen.
Met mij gaat het goed, ik zit nog steeds op 45 mg per dag en bijna geen bijwerkingen meer![]()
Ik heb nauwelijks nog iets gedronken en wil volgende week proberen om met 1 x 5 mg per dag te verhogen.
Ik hoop dat het met iedereen goed gaat!
Groetjes van mij
Hoi, leuk dat je interesse toont! En bedankt voor de complimentjes aan onsquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 01:00 schreef Eleentje86 het volgende:
Hoi beste mensen,
Ik lees al een tijdje jullie topics mee want ben erg nieuwschierig.Ten eerste vind ik het super knap hoe jullie je er doorheen slaanJullie mogen stuk voor stuk trots op jezelf zijn.
Ik had ook een vraagje.Is het medicijn nu ook voor medicijn verslaving?En daarmee bedoel ik de pammetjes...En zo ja..Als je dan van de pammetjes af ben hoe gaat het dan verder met de Balcofen?Kan je daar dan ook weer mee stoppen?Of ben je daar dan weer afhankelijk van?
Groetjes
Zin hebben in drugs/middelengebruik.quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:25 schreef missyB het volgende:
wat is craving nu exact kunnen jullie dat eens omschrijven?
Dat is ook zo,alleen denk ik dat je het jezelf veel makkelijker maakt om helemaal te stoppen met drinken. Als je dan stopt met baclofen heb je al een heel leven opgebouwd rondom niet drinken en wordt de kans op terugval volgens mij een stuk kleiner.quote:Op dinsdag 13 september 2011 15:50 schreef Donia het volgende:
@KwadeAfdronk: ik kan niet voor anderen spreken maar ik wil zeker stoppen. De kans is heel groot dat als je stopt met baclofen en je drinkt er nog wat bij je heel snel een terugval krijgt. Die terugval kun je ook krijgen als je niet meer drinkt en stopt met de baclofen.
Aan baclofen kun je niet verslaafd raken, het is een medicijn. Denk aan zoiets als insuline, dat moet je ook blijven gebruiken maar is niet verslavend.
Gezien je vragen zou ik lekker sceptisch blijven of meer lezen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 15:30 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Na wat ik erover heb gelezen blijf iktoch sceptisch.
Het ging me ook niet alleen om die opmerking(en) hoor maar het komt zo raar over. In dit topic heeft toch ieder zijn eigen specifieke problemen en gaat daar op zijn eigen manier mee om. Dat is al lastig te volgen voor buitenstaanders en als we dan onderling ook nog gaan hakketakken wordt het helemaal zo'n onnavolgbare brei.quote:Op woensdag 14 september 2011 14:33 schreef Kratos58 het volgende:
Héé 2772011 goed dat je nog aanwezig bent, sorry voor de posting, was niet speciaal voor jou bedoeld maar meer voor de "starters", ik zal nooit iemand afvallen die al wat langer bezig is, ieder doet het op zijn manier, toch..., maar probeer wel de starters te attenderen op het gebruik van...
Gaat je goed man !
quote:komt echt wel ongedultje ( lief bedoeld)
Dat is ook zeker het idee dat ik aanhang en ook aangeef bij mensen. Hoe lullig het ook is maar niemand (ook een arts niet) kan aangeven wat voor een specifiek persoon werkt. Je bent echt alleen in je zoektocht en niet alleen qua dosis die werkt (ik merk dat een bepaalde dosis werkt voor het ene maar voor het andere niet genoeg is bijv.) maar ook de onderhoudsdosis, wat op slechte momenten, hoe om te gaan met bijwerkingen etc. etc.quote:Op vrijdag 16 september 2011 22:02 schreef Kratos58 het volgende:
Er is volgens mij geen één arts die jou daadwerkelijk kan begeleiden, daar is Baclo te kort voor in de verslavings-wereld (mijn idee).
Die muziek is zo mooi dat ik dit liedje gewoon uren op repeat laat staan. Zo heb ik het ongeveer 1000 kilometer volgehouden op weg.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:01 schreef Donia het volgende:
Hoi Bonno,
Met een diesel bedoel ik, hij komt langzaam op gang en dan tuft hij flink door.
Jij had toen 25 mg aangeboden, dat is voor iemand die begint met 2,5mg moeilijk te verdelen, al die flintertjes.
Het is nu ook prima opgelost. Als ik vandaag niks hoor van die huisarts/begeleidster dan neem ik aan dat er geen contact is geweest en ga ik weer een andere arts benaderen die zeker al 1x baclo heeft voorgeschreven aan iemand.
Ben jij die spierkrampen helemaal kwijt nu?
Op YouTube staat veel te vinden over die zanger en zangeres. Echt heel mooie muziek.
Ik zit nu op 35mg, drank is sterk verminderd, biertje tegen de nacht smaakt nog wel.
Rustig verder opbouwen.
Met iedereen goed verder?
Hey Martijn, ik ben al even bezig hoor alleen niet zo actief hier. Ik zit nu ruim een maand op 135mg denk ik?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:35 schreef MartijnCS het volgende:
Je verhaal over je persoonlijkheid is interessant. Ik merk ook dat ik veel makkelijker contact maak met mensen. Ik ga hier nog verder over nadenken en het eventueel bespreken. Ik kom hier op terug!
say whut?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:37 schreef Donia het volgende:
Hoi Maxum,
PC doet raar sinds ik vanmiddag een register cleaner heb gekocht en gedownload. Dus even kort nu het nog kan. Dankjewel voor je als altijd lieve woorden.
Ik heb nog paar strippen van je dus ga morgen beginnen met ophogen. Voelde me veel beter toen ik op hogere doses zat. Vrijdag kan ik dan op recept halen.
Aahaa, gamers taal, ik ben nog uit de tijd van Atlantis en andere mooie adventure games. Niks kill / death ratio.
Sleep well.
Hij wil gewoon dat je het weghaalt want als je het niet ziet is er geen probleem.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:39 schreef Donia het volgende:
Het is geen drug of verslavend middel. Als ik een migraine-lotgenote diclofenac of ibuprofen geef is dat net zo goed niet strafbaar.
Neuh maar het moet voorgeschreven worden, als pepernoten via de apotheek gingen op recept mocht dat ook niet hier.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:59 schreef Donia het volgende:
Er is geen probleem want het gaat over baclo. Hij moet geen beren op de weg zien als die er niet zijn(i.p.v. beer).
En jij vind mij een beetje vaag? En nee, je kent me niet van een andere website.quote:Verder ben ik absoluut niet van plan om mijn dosis Baclofen in mijn ondertitel te zetten. Ik weet niet hoeveel ik slik omdat ik zomaar iets doe, verder heeft niemand er iets aan en het is ook geen wedstrijd. Bij iedereen werkt het anders, de dosis zegt absoluut niks.
Ja, ik doe zomaar iets. En dat is al heel erg lang duidelijk, heb ik al eerder verteld. Ik neem drie tot vier keer per dag 25 mg en wat jij doet is gewoon levensgevaarlijk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:45 schreef MylanBac het volgende:
@Maxum,
Hahaha Maxum, that 'll be the day...
De laatste keer dat ik het gecheckt heb rustte er nogal een taboe op verslaving en wat jij van me vraagt staat dan ook gelijk aan carriere zelfmoord. Ik zou denken dat ik dat aan jou niet hoef uit te leggen. De dag dat jij hier je adres, telefoonnummer en digiD post zal ik mijn gegevens openbaar maken.
Jij zit hier blijkbaar fijn op je apenrots en daar mag je van mij blijven zitten. Ik wil graag iets positiefs doen met mijn ervaringen tot nu toe en daar zit jij niet op te wachten. Ik wens je veel succes.
@Bonno
[..]
En jij vind mij een beetje vaag? En nee, je kent me niet van een andere website.
@Donia
Bedankt voor je interesse. Jou wens ik oprecht veel succes. En we weten allemaal hoe het Takkie is vergaan...helaas.
Gegroet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |