abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102910540
Pro Bon(n)o Publico.
pi_102979753
Hoi Allemaal,

Zo te lezen veel onrust bij de baclofen aanhangers.

Ik zit nu al een week op 150 mg en moet helaas melden dat door een aantal ontwikkelingen het nog niet goed voelt. Vandaag heb ik een bericht van het CBR ontvangen waarin staat dat ik pas in juli volgend jaar opnieuw een keuring mag aanvragen om mijn rijbewijs terug te krijgen. Ik ben iets te eerlijk geweest tegen de keuringspsychiater, de terugval van juli dit jaar had ik niet moeten melden. Mijn bloedwaardes waren allemaal goed. Maar uiteindelijk is het wel terecht. Tevens volgende week een afspraak bij het UWV met een keuringsarts over het vervolg van mijn WIA uitkering. Ik ben bang dat ik weer volledig arbeidsgeschikt wordt verklaard en dat ik weer werk moet zoeken. Waar het mij om gaat is het volgende: Hoe gaat het bij jullie met de trek/craving op het moment dat de stress zeer hoog wordt? Wat merken jullie voor verschil in deze situaties voor en na de baclofen?

Ik neem op dit moment af en toe, op aanraden van de psychiater van de VNN, extra baclofen om de grootste craving weg te nemen. Dit, samen met er over lezen, schrijven en praten, help wel redelijk.

Groeten en veel succes, Martijn
pi_102987073
Hoi Martijn,

Ik weet niet of ik helemaal de juiste persoon ben om antwoord te geven op je vraag, aangezien ik helemaal geen last heb van craving mbt alcohol. Alhoewel ik mijn hele leven behoorlijk veel heb gezopen, kreeg ik de Baclofen voorgeschreven om mijn benzodiazepine gebruik te verminderen. Overigens was de conclusie van mijn psychiater wel dat ik afhankelijk ben geraakt aan de Benzo's, vanwege mijn alcohol gebruik, en de daardoor ontstane angst / spanningsklachten.

Vanaf de dag dat ik met de Baclo ben begonnen, ben ik gestopt met drinken, en is mijn behoefte aan Benzo's sterk afgenomen. Helemaal zonder Valium lukt me nog steeds niet, ik ben dan ook nog een beetje aan het experimenteren met de dosering vd Baclo. Slik nu 80 tot 100 mg per dag. Dat lijkt overigens wel te werken. Ook ik zit in een stressvolle situatie, maar sinds de Baclofen heb ik toch over het algemeen gezien wel de rust, en kracht om me overal 'normaal' doorheen te slaan.

Bij mij helpt het enorm om er zo af en toe ademhalings oefeningen bij te doen. Om hier een geslaagde 'sessie' van te maken heb ik wel altijd een uur of twee nodig, liggend in een rustige, stille omgeving. Practisch gezien is dit helaas vaak lastig, vanwege werk, of het feit dat ik niet thuis ben, of in het gezelschap van anderen verkeer.
Maar, het is echt aan te raden. Ik doe het al tijden, en het effect is echt geweldig!
Het geeft me ontspanning en stelt me in de gelegenheid om het leven, mijzelf, de omstandigheden, angst en verdriet te accepteren. Bij een optimale sessie kan ik rustig en onbevooroordeeld naar alles kijken. Ik zou dit het liefste twee uur per dag willen doen. Kan het ook echt iedereen hier aanbevelen. Het is wel aan te raden om eerst wat ervaring op te doen bij bv een ademhalingstherapeut.

Verder merk ik een gigantisch verschil tussen de periode van voor de Baclofen en nu:

1. Ben aanzienlijk rustig. Krijg het eindelijk weer voor elkaar mijn leven zodanig terug op de rit te zetten zo als ik dat wil. Ik heb het gevoel de controle weer terug te krijgen.
2. Ik drink niet meer, heb er totaal geen behoefte meer aan, en heb er zelfs geen trek in. Alleen al het idee aan drank geeft me een gevoel van walging. Vermaak me prima met een tonic of een spa, zelfs als iedereen om me heen wel aan het borrelen is.
3. Ik gebruik nog maar circa een derde van mijn 'normale' dosis Benzo's. Uitzonderingen daargelaten. Gebruik het zeker niet meer dagelijks, af en toe zelfs een week niet, maar als het toch nodig is neem ik ze in een forse dosis.
4. Verder ben ik veel ondernemender dan voorheen.
5. Ik heb weer veel meer plezier in dingen!

Heb ook geen bijwerkingen vd Baclo. Daar heb ik geloof ik mazzel mee :)

Een tip overigens voor de slecht slapers hier, probeer eens Melatonine 3 of 5 mg. Is een natuurlijk middel, maar moet je wel een recept voor halen bij je huisarts, maar daar doet geen enkele arts moeilijk over. Werkt als een tierelier. Koop niet die 'Sleepz' troep bij de drogist, dat is oplichterij en werkt niet.

Nou goed, ik ga weer verder slapen :Z

Martijn, succes bij de keuringsarts!

Ciao Maxum

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 12-10-2011 06:56:32 ]
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_102990141
Allereerst moet het me even van het hart dat dit topic af en toe een wat rare wending krijgt. Het gaat namelijk om de toepassing van een bestaand medicijn voor een nieuwe toepassing waarin we allemaal zoekende zijn. We hoeven echt niet aardig of onaardig tegen elkaar te doen, we zitten allemaal op een ander punt, in een andere (levens)fase en met een andere insteek maar we proberen wel allemaal hetzelfde te doen. Een leven te bereiken waarin we niet afhankelijk zijn van externe middelen om ons leven leefbaar te maken cq houden.
Dit even zonder aanziens des persoon hoor. Probeer gewoon af en toe even afstand te nemen en het als 'gewone' lezer te bekijken. Een verslaving an sich kan al op weinig bijval en/of begrip rekenen laat staan de emotionele uitingen die daaruit voort komen.

Wat betreft het jezelf worden en rust vinden. Dat heb ik dus totaal niet. Het mechanisme van een verslaving was me al duidelijk en is me alleen maar duidelijker geworden. Op welke manier dan ook misbruik je een middel om je te voelen zoals je op dat moment wil, dat heb je zelf in de hand en in de dosering die je wil. Dat geeft rust ook al ga je je er niet beter van voelen. Het is een manier om controle te houden op je leven.
Nu ik dat zelf los heb gelaten merk ik ook duidelijk die 'andere kant'. De controle is weg, ik voel me welliswaar beter maar het kleine beetje wat ik kon regelen is weggevallen.

Voor het slapen heb ik nu een benzo voorgeschreven gekregen. Lekker handig zou je denken maar er is niet echt iets anders. Ik snap nu de aantrekkingskracht wel maar ik ben een grote jongen. Ik kan niet herhalen laat staan dat ik dat wil. De kater is net zoals bij alcohol en beter slapen doe ik ook niet, hoogstens wat langer. Wat een zooi is het eigenlijk ook!
Ook heb ik ongevraagd een potje doxylamine in bezit gekregen (ja ik heb het zelf aangepakt maar ik kende het niet en het is blijkbaar vrij verkrijgbaar buiten Nederland) en dat is al een stuk beter, geen inslaper maar je voelt je er tenminste niet zo brak door.
Natuurlijk is dit geen oplossing, ik ga niet het een voor het ander inruilen en ook slecht slapen went. Beetje jammer van de bumper van mijn auto, die zal het er niet zo mee eens zijn. :D
Hoe doen anderen dat eigenlijk? Ik merk weinig van de effecten van baclo daarop, ik test het altijd met een online shooter die ik vaak doe. Zodra ik ook maar enigszins niet 'fit' ben gaat meteen mijn K/D ratio omlaag, ik ben ook de jongste niet meer en dan moet ik ook zeker niet in de auto stappen. :P
Drinken doe ik eens per week, paar biertjes in het weekend. Tussendoor nam ik nog weleens een biertje of wijntje bij een lunch maar dat gaat hem niet meer worden en is ook ronduit vies.

Het valt me trouwens op hoeveel mensen verslaafd cq gewend zijn aan alcohol, uppers en downers. Echt heel bizar. Drankje hier, pilletje daar, poedertje zus. Op zich maakt het mensen wel anders maar in veel gevallen denk ik ook 'goh doe maar lekker' want zonder gaat het je echt even niet lukken anders. Het maakt veel mensen ook weerbaarder en soms heb je dat steuntje in de rug gewoon even nodig.

Ik probeer nog steeds uit te vinden voor mezelf waarom ik zo veranderd ben maar het doet me goed te horen dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loopt. Ook dat zullen we individueel uit moeten vinden en een weg in te zoeken. Vooralsnog heb ik er in sociaal opzicht heel veel mee gewonnen maar loop je vanzelf weer tegen andere problemen aan. Je kunt niet aan A sleutelen zonder dat B ook iets doet, zoveel is en was me al wel duidelijk.
pi_102990995
Hoi 2772011,

Zoals ik in mijn laatste post al schreef, voor de slecht slapers is er een zeer effectief middel op de markt. Melatonine 3 of 5 mg. Als ik jou was zou ik daar eens naar vragen bij je doc. Bij mij heeft dat middel mbt slapen altijd zelfs beter gewerkt dan Benzo's. En is ook niet verslavend, wat die Benzo's op den duur wel zijn. Daarnaast werken de Benzo's steeds korter en minder effectief. Binnen de kortste keren sta je bij de huis arts om meer, of een zwaardere variant te vragen.

Voor de geinteresseerden check: http://nl.wikipedia.org/wiki/Melatonine

Ciao Maxum
pi_103005356
Hallo allemaal,

Updeetje: mijn huisarts belde vandaag, hij heeft met de huisarts gebeld die baclo wèl voorschrijft (helaas overvolle praktijk) en hij is overstag. Vrijdag heb ik een afspraak met hem en hij gaat dus voorschrijven. Hij wil wel de vinger nogal aan de pols houden dus dat zal wel betekenen regelmatig afspraken met hem. Hij wil dat ik stop met drinken als ik baclo gebruik en ik heb hem gezegd dat ik de doses dan echt moet gaan verhogen. Ik wil daar nu al geen misverstanden over hebben.

@MartijnCS: ja, dat heb ik ook in stress, de craving is dan zeker groter. Ik ben nu even terug van 65 naar 40 mg ivm de onzekerheid over voorschrijvende arts ja/nee, maar ook met 65 mg was de craving er, en zeker als ik gespannen was of moe.

Je mag blij zijn met zo'n verslavingsarts hoor die zo positief t.a.v. baclo is. Wat die komende keuring betreft, als je zegt dat je probeert af te kicken met begeleiding van een verslavingsarts hoef jij echt niet aan het werk. Ik zou me er zeker niet druk om maken!

Ik kreeg vandaag bericht van de WWB dat ik een jaar vrijstelling heb van mijn verplichtingen vanwege medische en psychische omstandigheden :? Ik heb geen keuring gehad hoor, ben alleen van het weekend een jaar ouder geworden en val nu misschien in de categorie "niet meer inzetbaar" :o

@2772011: wat is een K/D ratio??? Gij spreekt in raadselen (voor mij althans).

Net als Maxum en anderen taal jij ook niet meer naar drank. Dat is het geweldige van Baclofen. Dat het ook nog eens helpt tegen andere verslavingen (behalve roken in de meeste gevallen) is mooi meegenomen.
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_103013058
Hi Donia,

Gefeliciteerd! Eindelijk dan toch. Je ziet, de aanhouder wint! Ik ben blij voor je.
En, wel fijn toch, dat je een jaar vrijstelling hebt? Kan je lekker de focus op je eigen leven leggen.

Succes met de ophoging!

Ciao Maxum

Ps, K/D ratio is gamers taal. Het betekend Kill / Death ratio 8-)
pi_103019688
Hoi Maxum,

PC doet raar sinds ik vanmiddag een register cleaner heb gekocht en gedownload. Dus even kort nu het nog kan. Dankjewel voor je als altijd lieve woorden.

Ik heb nog paar strippen en ga morgen opnieuw beginnen met ophogen. Voelde me veel beter toen ik op hogere doses zat. Vrijdag kan ik dan op recept halen.

Aahaa, gamers taal, ik ben nog uit de tijd van Atlantis en andere mooie adventure games. Niks kill / death ratio :9~ .

Sleep well.

[ Bericht 1% gewijzigd door Donia op 13-10-2011 18:27:55 ]
pi_103022367
Hoi Donia,

Even off-topic, koop een Mac! Nooit meer gezeik met virussen, malware, phishing, regirstry errors en ga maar door... :Y

Ciao Maxum
pi_103029650
Donia!!! Wat fijn!!! Eindelijk dan... 'Teerd meis!!!
Ik zit inmiddels, in een snelle ophoogtijd, op 80 mg per dag. De nare bijwerkingen van het begin heb ik niet gehad bij het verhogen. Slechts een beetje misselijk (goed te doen), duizelig en megamoei. Ik verwacht dat dat allemaal wel wegtrekt op den duur. Wel drink ik met gemak nog een wijntje of 2 à 3 per avond. Dat is dan ook echt genoeg maar het verbaast me wel..
Inmiddels ook gestopt met roken. Dat vind ik dus echt helemaal niet leuk!!! Ik vind roken leuk!!! Gelukkig neemt het goede gezondheidsgevoel steeds meer de overhand. In mn hoofd dan, want lichamelijk merk ik nog nul positief voordeel. (13 dagen gestopt) Ik bedenk wel steeds smoezen om ooit nog te kunnen roken. Het lijkt mij fantastisch om een vakantie roker te zijn bijvoorbeeld. En een feesten en partijen roker. En als ik 80 ben begin ik mooi weer fulltime. Goed, volhouden dus maar... Weg met die uitvluchten en smoezen. Bléh, niet tof!
pi_103031747
Hoi TDtje, had je helemaal geen trek meer in een sigaret? Ik vind het wel goed hoor, ben je daar ook vanaf, zo gezond is het niet. En nee, je kunt geen gelegenheidsroker worden, dat gaat niet. Misschien als je bejaard bent, why not :7

Ik zie me ook wel snel naar de 80/100 gaan. Met 65mg merkte ik nog niks, ik dronk er doorheen. Misschien 2 glazen minder.

Maxum, ik heb geen mac geld. Zal het met deze pc nog een tijd moeten blijven doen. Hij werkt nog, al gaat het soms met een hoop lawaai gepaard en blijft ie soms hangen. Ga ik in de tussentijd was opvouwen of zo :+
  donderdag 13 oktober 2011 @ 14:22:17 #262
358087 MylanBac
Baclofen 290 mg/dag
pi_103036684
Hoi Allemaal

[ Bericht 99% gewijzigd door MylanBac op 14-10-2011 19:48:46 ]
  donderdag 13 oktober 2011 @ 14:48:22 #263
262 Re
Kiss & Swallow
pi_103037593
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 22:37 schreef Donia het volgende:
Hoi Maxum,

PC doet raar sinds ik vanmiddag een register cleaner heb gekocht en gedownload. Dus even kort nu het nog kan. Dankjewel voor je als altijd lieve woorden.

Ik heb nog paar strippen van je dus ga morgen beginnen met ophogen. Voelde me veel beter toen ik op hogere doses zat. Vrijdag kan ik dan op recept halen.

Aahaa, gamers taal, ik ben nog uit de tijd van Atlantis en andere mooie adventure games. Niks kill / death ratio :9~ .

Sleep well.
say whut?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_103038615
Heftig MylanBac, ik zie dat je al op een hoge dosis zit dus je bent al een tijdje bezig....

Die opnames voor cannabisgebruik zijn je dus niet meegevallen. Meteen aan de drank toen je eruit kwam. Ik ben benieuwd naar de rest van je verhaal. Maar laat je vooral niet door me opjagen ~O>

[ Bericht 32% gewijzigd door Donia op 13-10-2011 18:38:45 ]
  donderdag 13 oktober 2011 @ 16:02:20 #265
262 Re
Kiss & Swallow
pi_103039906
Ook lotgenotendiensten zijn in dit geval natuurlijk strafbaar
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_103041257
Het is geen drug of verslavend middel. Als ik een migraine-lotgenote diclofenac of ibuprofen geef is dat net zo goed niet strafbaar.
pi_103043691
quote:
4s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:39 schreef Donia het volgende:
Het is geen drug of verslavend middel. Als ik een migraine-lotgenote diclofenac of ibuprofen geef is dat net zo goed niet strafbaar.
Hij wil gewoon dat je het weghaalt want als je het niet ziet is er geen probleem. :D
Zo werkt dat in de wereld. :7
pi_103044026
Er is geen probleem want het gaat over baclo. Hij moet geen beren op de weg zien als die er niet zijn ):O (i.p.v. beer).
pi_103044303
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:59 schreef Donia het volgende:
Er is geen probleem want het gaat over baclo. Hij moet geen beren op de weg zien als die er niet zijn ):O (i.p.v. beer).
Neuh maar het moet voorgeschreven worden, als pepernoten via de apotheek gingen op recept mocht dat ook niet hier. ;)
Ik verzin het zelf ook niet he? :+
pi_103045141
Hihi, pepernoten op recept. Enfin, ik heb dat éne zinnetje een héél klein beetje aangepast. Er staat nu niets meer in wat heel erg eventueel illegaal zóu kunnen zijn :X .

Wat MylanBac postte is sowieso veel meer on topic en waard om op gereageerd te worden door mede-bacloërs. Mijn bescheiden mening hoor O+

@Nobody, hoe is het met jou?????
pi_103055371

[ Bericht 100% gewijzigd door TramaDolletje op 13-10-2011 22:07:58 ]
pi_103055683
Hi allemaal,

Ff een updeetje van mijn kant. Ik had vandaag in bizarre dag. Moest met mijn ouders naar het OLVG, voor de uitlsag rondom mijn vaders medische problemen. Godzijdank zijn ze overal optijd bij en kunnen ze eindelijk aan de slag met de operaties en dergelijke. We waren zeer opgelucht over de uitslagen van de tests. Na een gesprek bij de longarts, moesten mijn ouders en ik even een kwartiertje wachten ivm het inplannen van verdere medische behandelingen.
Ik ben zo opgelucht dat dit goed gaat komen! Geen woorden voor.. w/

Maar toen het volgende:

Tijdens het wachten zijn we even een kop koffie gaan drinken in de bar achter in het OLVG.
Na een paar minuten wilde ik mijn portomonee pakken, die normaal gesproken in mijn broekzak zit, maar deze keer in mijn laptop tas, en ......... weg laptop tas + portomonee :X

Grote schrik. Mijn laptop bevat allerlei persoonlijke prive en zakelijke gegevens. Ook zat er 2.750,- euro cash in mijn portemonnee omdat ik dat gisteren contant terugbetaald heb gekregen inzake voorgeschoten kosten van een videoproductie. Verder mijn rijbewijs, verzekeringspasjes, bankpasjes en ga maar door...
Tevens in mijn tas een vol doosje Valium 30 tabletten van 10mg, een vol doosje van 30 tabletten Bromazepam 6mg en een doosje Lioresal 30 tabletten van 10mg.
(Ik hoop niet dat ze die ergens op straat hebben weggepleurd, als een kind dat vind... )
Onmiddellijk alle afdelingen afgerend waar we geweest waren, maar nergens had iemand mijn tas gezien.
Eindconclusie: Gejat! Schade circa 6.000 euro!!! + ik moest onmiddellijk een nieuwe laptop aanschaffen van nog eens bijna 3.000,- euro. Ik kan niet zonder, omdat ik erg veel op locatie werk, en mijn laptop echt een verlengstuk van mijzelf is.
We mochten (bij hoge uitzondering) naar de security afdeling om de camera beelden te bekijken.

En ja hoor, 2 (nee ik ben ben absoluut geen racist, maar noord afrikaans uitziende) mannen gespot die met mijn tas het ziekenhuis uitvluchten. Goede video identificatie van de daders gelukkig. Kijkend naar die beelden werd ik echt razend. Als ik ze tegenkom, gaan ze het ziekenhuis niet uit, maar in.. Dat wordt een heel lange behandeling op de intensive care :(
Daarop direct alles geblokkeerd, Creditcard gegevens, Inloggegevens van al mijn e-mail accounts, etc etc. Ik kon wel janken.. :'(

Dit is mij nog nooit overkomen, en ik vind het ronduit ziek, en heeeel erg laag om mensen op zo'n manier, in notabene een ziekenhuis zo te bestelen. Mensen zitten daar vol spanning / verdriet en angst hun diagnoses te bespreken. Laffe honden!! Ik had mijn tas onder mijn stoel staan, tussen mijn benen. Door het gesprek wat ik met mijn ouders voerde, heb ik niets gemerkt van het verdwijnen van mijn laptop tas, waar ik altijd heel goed op let. De cassiere van de bar vertelde mij later dat het daar schering en inslag is...

Toen aangifte gedaan bij politie: Het ziekenhuis heeft al het camera materiaal op DVD gezet en aan de politie overgedragen, en die sturen het door naar de recherche. Maar ik heb weinig hoop, ook al pakken ze de daders, die spullen en het geld zie ik toch nooit meer terug :'(

Ik voel me bijna een soort van verkracht, aangezien deze criminelen werkelijk alles in mijn computer kunnen inzien. Hij stond nl gewoon aan, (vanwege de haast) dus geen password login.. Stom stom stom van me |:(

Toen het volgende, kom ik aan bij de apotheek, want in mijn laptop tas zat ook mijn laatste doosje Baclo, en mijn recept lag al twee dagen klaar. Vragen ze daar om mijn ID en verzekeringspas :? Dat doen ze nooit. Ik kom daar al jaren en ze kennen me bij voor en achter naam. Nieuwe regels 8)7
Na wat geharrewar en overleg van het politierapport kreeg ik ze gelukkig mee. Echt, jeeeezus wat een kut dag!

Heb het dan ook echt heeeeelemaal gehad, heb er 150mg Baclo ingeflikkerd en een handje vol Xanax. Ben nu zo stoned als een garnaal. Ga ook pitten, kan niet meer uit mijn doppen kijken. Ben ook nog eens alleen thuis want mijn liefje is bij haar ouders, 300 km hier vandaan.
Gelukkig ligt mijn lieve katje naast me in bed te spinnen, ik geloof dat ze aanvoelt dat ik wat troost nodig heb ;(

Hoop dat ik morgen weer een beetje oke ben.

Hugz, Maxum
pi_103056325
Sodeju dat is even ronduit KUT!

ik vind dit zo beroerd voor je!
ga maar lekker met de kat kroelen, ik heb verder ook even geen woorden van kop op en t zijn maar spullen, ja schijt het zijn wel JOU spullen!
Hou je taai en hou je sterk je kan het echt!

ik ken je niet maar wel even een welgemeende knuffel(lekker geitewollensok he)
pi_103056873
Hi missyB,

Ik ken jou ook niet maar dank voor je medeleven.

Ik voel me ook zo dubbel, enerzijds dolgelukkig om de uitslagen rondom mijn vader, anderzijds helemaal gefucked door de gebeurtenis van vandaag. Opgeteld ben ik wel ff bijna 10 ruggen verder + al het gezeik er om heen..

Ik ben ook o.a. heel belangrijk foto materiaal kwijt. Die zie ik nooit meer terug. Dat maakt me behoorlijk emotioneel..

Thanx voor de knuffel!

Maxum
pi_103057017
He Maxum je wordt wel uitgedaagd de laatste tijd, echte test-case!! Top dat je de alcohol toch steeds laat staan. Je zou zeggen dat er nu toch zeker betere tijden moeten komen he? Gun je van nu af (eerder ook) heel veel meer dan goeds. Je kunt duidelijk heel veel aan!!! ook van mij een warme knuffel :Y :Z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')