quote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:47 schreef Purplesparks het volgende:
Maar ondersteuning van een arts qua dosering klopt ook niet bepaald. Het is afhankelijk per persoon. De bijwerkingen en de hevigheid daarvan, per persoon zijn verschillend.
Mijn psychiater gaf mij als leidraad om zo maar te noemen.Ophogen elke 3 tot 7 dagen met 10mg per dosis(30mg totaal per keer),afhankelijk van de bijwerkingen. Omdat ik vrijwel geen vervelende bijwerkingen had heb ik de dosis veel sneller omhoog gedaan. Mijn psychiater zei dat hij daar ook wel vanuit was gegaan maar volgens hem wist ik meer van Baclofen dan hij en vond hij mij verstandig genoeg om dat zelf te kunnen bepalen.
Sommige mensen hebben wel last van de bijwerkingen of juist meer last dan de gemiddelde persoon. In dat geval kun je naar mijn mening ook beter niet ophogen met 30mg totaal per keer maar 15mg per keer, of zelfs nog minder. Tenzij je de bijwerkingen voor lief neemt om sneller resultaat te bereiken.
En nog even een filmpje op youtube over hoe Baclofen nou werkt op het menselijk brein qua verslavingen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 00:38 schreef ilona-scuderia het volgende:
Respect hoor, heb vanavond weer iemand met de ambulance afgevoerd zien worden die zich in coma had gezopen.
Op zulke momenten ben ik blij dat ik niet meer drink & blow, heb dat wel cold turkey gedaan maar begrijp dat het ook met gedoseerde medicatie kan.
Nuchter is het leven gewoon mooier, ook al heeft iedereen weleens een dip, that's life!
Knop omdraaien en er weer vol voor gaan!
Gewoon volhouden en lekker nuchter van het leven genieten Purplesparks en iedereen die dit ook van plan is of daar nu mee bezig is.
Wilskracht, doorzettingsvermogen en beweging bevrijden je en geven levensvreugde!
Iedereen succes met genieten van het leven zonder al die 'tijdelijk verdovende' shit...![]()
Fijn dat je het zo waardeert!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:15 schreef Alcoholistje het volgende:
Hey Bonno,
Wij hebben ons scheel gelachen om jouw stukje, Geweldig, wat ben je heerlijk open. Het lijkt nogal op het verhaal van mijn man. We gaan morgen naar de huisarts voor baclofen. We hopen heel erg dat het lukt, maar we zijn bang dat het niet gemakkelijk wordt.
Ik wens je een fijne terugreis en hopenlijk komen we elkaar op dit forum nog eens tegen.
groeten,
I. en D.
Verklaar je nader...quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:07 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
Dat komt omdat het als een reclame topic uit ziet.
Nou mijn persoonlijke eerste indruk was dat het er echt op leek.quote:
Dank je voor je reactie.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:28 schreef Donia het volgende:
@Bonno, het Baclofen topic was gesloten en ik kreeg pm van Purple dat er een 2e was geopend. Ik snap het niet allemaal.
Maar ik ben heel blij dat de Baclofen jou zo goed heeft geholpen!!!
Mijn huisarts wil niet voorschrijven tenzij ik ervoor betaal omdat het een spierverslappend middel is en geen anti-verslavingsmiddel. De verslavingszorg wil het ook niet omdat het middel nog niet als zodanig geregistreerd is en een andere huisartsenpraktijk die ik benaderd heb wil het ook niet voorschrijven. Dus ik drink maar voort.
Het onderzoek van de kliniek van Bram Bakker wacht nog op een akkoord van ik denk overheid, en dan moet je nog zelf honderden euro ophoesten omdat het een privékliniek is.
Misschien moet ik toch maar gaan voor de optie van de huisarts en het zelf gaan betalen, de Baclofen is niet heel duur en iedere dag een liter wijn kost ook wat. Er zijn nog weinig mensen die Baclofen hier gebruiken maar de verhalen klinken positief. Dat geeft de burger moed.
En die hoeveelheden die jij gebruikt, Bonno, zijn echt niet veel. En dat met al jouw verslavingen. Je zou er echter wel van moeten kunnen slapen, ik slik nog behoorlijk wat zolpidems iedere nacht en hoop die ook te kunnen vervangen door Baclofen. Scheelt ook weer een hoop geld.
Veel succes, en hou ons hier op de hoogte!
Zit je aan de drank, met dat gezwets?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:30 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
[..]
Nou mijn persoonlijke eerste indruk was dat het er echt op leek.
overal lees je baclofen etc.
maar das dan weer persoonlijk he
Haha niet aan de drank ik!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:38 schreef Bonno het volgende:
[..]
Zit je aan de drank, met dat gezwets?
En reclame, nou, misschien wel. Maar we willen er niks aan verdienen hoor! Alleen anderen overtuigen dat de problemen opgelost kunnen worden met een simpel pilletje.
Nee, het is onmogelijk om geld aan dit medicijn te verdienen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:09 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
[..]
Haha niet aan de drank ik!
Maar ik kan dat zeker wel waarderen hoor
Zolang het maar niet uit een winst-oogpunt word gebruikt
Wat dacht je ervan om dit verhaal aan de huisarts te vertellen?quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:52 schreef saine het volgende:
Hai allemaal.
Even voorstellen.
Was vorig jaar een mnd aan de baclofen, die mijn broer uit het buitenland had meegebracht. Kon daardoor zelf uit een drinkgelag komen. Had me echter al voorgenomen me op te laten nemen en een lange behandeling te volgen om eens en voor altijd van het probleem af te komen. Particuliere klinieken te duur dus toch maar de reguliere verslavingszorg en ja!. Ik moest stoppen met de baclofen. Ben na 9mnd net weer 2wk thuis en de eerste terugval al weer achter de rug met de nodige moeite weer te stoppen. Wil dus zo snel mogelijk weer met baclofen beginnen, want ben als de dood dat al die mnd voor niets zijn geweest. Weet iemand misschien hoe ik op de snelste manier aan baclofen kan komen. Ik woon in de buurt van Zwolle.
Te gek al deze berichten te lezen, voelt steunend en maakt weer hoopvol.
Ik vind dit echt schandalig!quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:11 schreef Donia het volgende:
Daarom wil de huisarts me ook laten betalen, hij wil het dan wel voorschrijven maar voor mijn spieren.
Ik loop maar wat te kloten met die dosering. Ik dacht dat het wel ging en giet zo weer vijf bier naar binnen. Vandaag ga ik 3 of vier keer 25 doen. Maandag 8.00 uur afspraak bij de huisarts.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:31 schreef Donia het volgende:
@Bonno, mooi dat je het blowen niet gemist heb.
Je hebt nu je doses meer dan gehalveerd begrijp ik. Ben benieuwd hoe dat gaat.
Jammer trouwens van die site Baclofen.nu , Er waren best personen die wat te melden hadden zoals die arts. Door kinnesinne is die site eigenlijk doodgebloed. Ik vind hem ook niet gebruiksvriendelijk, jij hebt gepost onder het kopje "slapeloosheid" en eigenlijk had er een nieuw topic moeten komen met zoiets als "stand van zaken juni 2011" of zo.
De maker van de site had er denk ik ook geen zin meer in.
Kom je van het weekend terug naar NL, per vliegtuig?
Fijn saine, dat komt wel goed met je.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 19:23 schreef saine het volgende:
Hai Donia en Bonno.
Ben bij mijn huisarst geweest heb de info meegenomen en een tel.nr. van een arts.
Ze leek niet onwelwillend en ik zou het dan ook erg fijn vinden het te kunnen gaan slikken onder haar begeleiding.
Ga ook wel mijn begeleider bij Tactus maandag ook vragen om een consult met die arts.
Wanneer het binnen Tactus gegeven wordt zou ik het toch ook moeten kunnen krijgen, want ik ben nog steeds angstig voor terugval, omdat ik soms vreselijke trek heb.
Kan het wel nog steeds droog houden, maar dat vergt wel wat energie.
Wanneer ik meer duidelijkheid heb wil ik je graag helpen Bonno met een goed standaard brief die we dan misschien aan deskundigen kunnen voorleggen . Wanneer zij dat willen ondertekenen heeft het nog meer impact.
Even jou min of meer citeren Saine.quote:2 borrels drinken omdat de Valium op is.
quote:
Hai purple sparks zal je even een update geven.quote:
Ik heb ook gemerkt dat het experimenteren niet slim is, dan moet je flink stevig in je schoenen staan. Gelukkig geldt dat voor mij wel. Het is wel zo dat ik nu van de drank af ben en er vertrouwen in heb. En dat was het uitgangspunt. Ik wil niet totaal niks gebruiken, juist af en toe een biertje kunnen drinken en stop te zeggen. Als ik zes biertjes op een dag drink dan zij het zo, dan heb ik mijn doel bereikt.quote:Op zondag 26 juni 2011 19:27 schreef Donia het volgende:
Bonno, ik wil die vraag over waarom ik zou moeten betalen bij de huisarts voorleggen. Iemand die op een alcoholforum zit krijgt Baclofen ook door de huisarts voorgeschreven en hoeft niet te betalen.
Hij is al 8 of 9 maanden van de drank af dankzij Baclofen, slikt 60 mg per dag.
Persoonlijk gezegd vind ik dat je niet moet blijven experimenteren met de doses. Ameisen heeft ook eerst opgehoogd tot hij de drang tot gebruik helemaal kwijt was en is toen langzaam gaan verlagen tot een onderhoudsdosis.
Je moet ook de motivatie hebben om totaal niets meer te gebruiken. Het moet niet alleen van de Baclofen afhangen. Maar ja, je moet het maar kunnen.
Saine, ik zit in zo'n beetje dezelfde situatie als jij, wij moeten zorgen dat we activiteiten ondernemen op tijden van de craving. Dat je niet denkt "de Baclofen doet het werk wel". Je moet ook een knop omzetten.
Ik denk dat hulp van verslavingszorg daarbij nuttig kan zijn, al is het maar voor je motivatie en uitwisseling van gedachtes. Ameisen is als ik me goed herinner ook altijd naar de AA blijven gaan.
Beste saine, rustig maar, komt echt wel goed met jou!quote:Op maandag 27 juni 2011 11:51 schreef saine het volgende:
He Bonno helemaal top.
Ik kan haast niet wachten tot morgen, want ben erg nerveus. Zal toch het geduld op moeten brengen.
Heb vanmorgen mijn hulpverlener bij tactus gesproken. Zij had er nog nooit van gehoord en was ook niet bereidt de arts van tactus deventer te bellen, daar baal ik van. Nu gaan zij er weken over doen het te bespreken. Er moet gewoon meer ruimte bij de reguliere verslavingszorg komen meer mensen hiermee te helpen.
Hopelijk krijgt mijn vriendin het woensdag wel van deze arts. Vanwege haar borstkanker medicijnen moest hij eerst even nakijken of het daarvoor geen kwaad kon.
Kan me zo boos maken over de"zogenaamde"hulpverlening. Weet dat dat niet helpt, dus probeer rustig te blijven en dan maar zelf veel initiatief te nemen.
Het verlangen te drinken om de spanning weg te nemen wordt zo wel groter. Wat willen die hulpverleners toch.
He top man dat jij zulke mensen treft, vind het nu wel jammer dat je niets voor me mee kon brengen. Begrijp het echter wel
Hmm, ze zijn wel duur. Op de site staat dat ze nog wachten, maar heb ergens gelezen dat het wel wordt voorgeschreven.quote:Nicky
17/05/2011 at 14:46
Ik heb contact gezocht met prof.dr. Reinout Wiers, die me door verwees naar secretariaat@addiction-solution.nl.
Ik wil dit middel ook graag gaan gebruiken, maar mijn verslavingsarts wil er niet aan meewerken.
Tja weer een klantje minder denk ik.
Ze nemen contact met me op en hoop dat ze me verder kunnen helpen.
Nou, dat is toch geen geld? Ik zou me concentreren op die pillen en me geen zorgen maken om die 13 euro per maand. Da's drie flessen wijnquote:Op maandag 27 juni 2011 13:14 schreef Donia het volgende:
Oh, als ik bij mijn zorgverzekeraar 6 stuks Baclofan 10 mg gebruik moet ik op jaarbasis ¤ 157,75 betalen. En dat is dan nog van een goedkoop merk Actavis.
Nou dan doe je dat toch?quote:Op maandag 27 juni 2011 13:18 schreef Donia het volgende:
Klopt. Als je Baclofen Mylan 25 mg 3 per dag neemt (je kunt ze breken immers) dan kost het je niks. Rara, hoe kan dat.
Met jouw laatste zin sla je de spijker op zijn kop. Ik ga ook mijn hele leven baclofen slikken, in plaats van 15 flessen bier per dag, 1 nozinan, 1 levomepromazine, 3 oxazepam, 20 euro wiet, 4 ibuprofen, 5 ritalin en een pak zware shag.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 06:18 schreef TimeJumper het volgende:
Girlpowerhartstikke knap van je, dus nogmaals
![]()
![]()
![]()
![]()
En inderdaad als je verslaafd bent, dan lukt het niet om te zeggen ik doe maar 1 biertje.
Ik ben dan niet verslaafd, maar was dit wel aan sigaretten, maar er eentje nemennee Dat zou gelijk weer 1 pakje per dag worden.
Ik denk wat Bonno zegt, dat hij het voor elkaar wil krijgen om alles met mate te doen een beetje hoog gegrepen is.
Zelf denk ik dat dat niet haalbaar is, tenzij je heel je leven misschien Baclofen gaat slikken om dde zin erin te onderdrukken.
Zijn dat al die organisaties die baclofen in de doofpot willen stoppen?quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:52 schreef Houniet het volgende:
VOOR VERSLAVINGEN ZIE OOK UVT Hulpverlening
Dat kan, daar ben ik niet van op de hoogte. Ik wil alleen het desbetreffende topic wat meer onder de aandacht brengen. Dit geldt niet alleen voor users / lezers maar ook voor andere instanties en organisaties.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:54 schreef Bonno het volgende:
[..]
Zijn dat al die organisaties die baclofen in de doofpot willen stoppen?
Ik heb er al wat gebeld om mijn ervaringen door te geven, maar ze willen geen van allen luisteren
Misschien kan je ook een link naar dit topic in je topic over de verslavingszorg zetten.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:59 schreef Houniet het volgende:
[..]
Dat kan, daar ben ik niet van op de hoogte. Ik wil alleen het desbetreffende topic wat meer onder de aandacht brengen. Dit geldt niet alleen voor users / lezers maar ook voor andere instanties en organisaties.
Kan je dat beter definiëren?quote:Misschien kan je ook een link naar dit topic in je topic over de verslavingszorg zetten.
Dat mag, je kan de desbetreffende OP naar mijn mailen / PMenquote:Verder ben ik bezig met een betere OP, mag ik die aan jou voorleggen als die af is, zodat deze geplaatst kan worden?
Het topic bestaat al een ruime tijd en ik breng het weer onder de aandacht via andere topics in UVT. Dus ook in deze.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:23 schreef Donia het volgende:
@Houniet:: waarom wil jij dat topic in dit topic onder de aandacht brengen? Open zelf een topic, dan bereik je meer lezers denk ik
Maar kan die persoon nu ook stoppen met Baclofen zonder afkickverschijnselen en zonder in de oude verslaving terug te vallen?quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:23 schreef Donia het volgende:
@RLG, Baclofen is niet verslavend. Ik "ken" iemand van een alco-topic en die is al 8 of 9 maanden van de drank af dankzij Baclofen, hij zit op 90 mg per dag. Verlangt totaal niet meer naar drank en is gewoon heel blij met dit middel.
Volgens mij kan dat niet.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:41 schreef APK het volgende:
[..]
Maar kan die persoon nu ook stoppen met Baclofen zonder afkickverschijnselen en zonder in de oude verslaving terug te vallen?
Topic: http://neurotalk.psychcentral.com/thread130937.htmlquote:“With continued use of baclofen, continuous inhibition of monamine neurotransmitter systems leads to emergence of supersensitive dopamine and noradrenergic receptors. Sudden withdrawal of baclofen would cause a disinhibition of previously suppressed monoamine pathways, that is, a release of norepinephrine and dopamine onto supersensitized receptors, leading to autonomic arousal (e.g., tachycardia, hypertension, agitation, restlessness) and delusions, hallucinations, and delirium.20,30”
“Further, the abruptness of baclofen cessation appears to affect the risk of withdrawal-induced delirium. This relationship is consistent with the fact that baclofen has a short half-life of approximately 3–4 hours. In the cases reviewed here, withdrawal symptoms emerged within 2 days of interruption of baclofen therapy.”
En zelfs op wikipedia:quote:“She was found to experience intensive feelings of derealization and depersonalization and appeared to have developed a complex paranoid delusional system. On assessment she also reported Schneiderian first-rank symptoms, but, interestingly,otherwise appeared cognitively intact, fully orientated throughout, and with retained attention. A withdrawal reaction was diagnosed and baclofen reintroduced.”
Meeste kan natuurlijk voorkomen worden door rustig over periode van weken af te bouwen. Maar toch, je moet altijd op je hoede zijn als je denkt een 'wondermiddeltje' te hebben gevonden. Zo is het bij mij de eerste keer ook mis gegaan met GHB.quote:“Discontinuation of baclofen can be associated with a withdrawal syndrome which resembles benzodiazepine withdrawal and alcohol withdrawal.Withdrawal symptoms are more likely if baclofen is used for long periods of time (more than a couple of months) and can occur from low or high doses. The severity of baclofen withdrawal depends on the rate at which baclofen is discontinued. Thus to minimise baclofen withdrawal symptoms the dose should be tapered down slowly when discontinuing baclofen therapy. Abrupt withdrawal is most likely to result in severe withdrawal symptoms. Acute withdrawal symptoms can be stopped by recommencing baclofen.[22]
Withdrawal symptoms may include auditory hallucinations, visual hallucinations, tactile hallucinations, delusions, confusion, agitation, delirium,disorientation, fluctuation of consciousness, insomnia, dizziness, Nausea, Feeling Faint, inattention, memory impairments, perceptual disturbances, pruritus/itching, anxiety, depersonalization, hypertonia, hyperthermia, formal thought disorder, psychosis, mania, mood disturbances, restlessness, and behavioral disturbances, tachycardia, seizures, tremors, autonomic dysfunction, hyperpyrexia, extreme muscle rigidity resembling neuroleptic malignant syndrome and rebound spasticity.[22][23]
“
Ze zeggen dat het niet verslavend is, maar ik geloof dat niet. Maar ik vind het ook niet zo boeiend.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:55 schreef APK het volgende:
Ah okay, dan is het dus wel gewoon verslavend.
Hopelijk is het op lange termijn niet schadelijk en hoef je ook niet steeds meer te slikken om hetzelfde effect te verkrijgen.
Wat nu te veel is kan -net zoals met bv benzo's- later normaal of te weinig zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:58 schreef Bonno het volgende:
Ze zeggen dat het niet verslavend is, maar ik geloof dat niet. Maar ik vind het ook niet zo boeiend.
In principe kan je na een tijdje het middel afbouwen, dat noemen ze de onderhoudsdosis als ik me niet vergis.
Ik zit nu redelijk hoog, voel me goed. Misschien ga ik vanzelf wel weer afbouwen, zoals de meeste anderen. Bij dit middel voel je het gewoon zelf goed aan. Ik geloof niet dat je steeds meer nodig hebt, bij te veel ga je je vervelend voelen.
Je hebt in ieder geval niet steeds meer nodig om een bepaald effect te verkrijgen.
Zo kan het ook, maar ik vind het wel slim als je dit aan je huisarts vertelt. Want je moet je echt laten controleren door een arts. Of zoek een andere!quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:01 schreef RockLeeG het volgende:
Voor degenen die geen baclofen meekrijgen via de huisarts is dit misschien een idee..
Ik heb dus van de huisarts een recept gekregen en dit direct ingeleverd bij de apotheek. Nou heb ik een doosje gekregen van 30 * 10mg en eigenlijk wou huisarts niet meer meegeven. Dus heb ik een online farmacie opgezocht. Voor baclofen heb je een recept nodig, maar die had ik dus niet meer.
'k heb gewoon mn naam adres en dergelijk wat op medicijnen doosje stond ingescand, doosje weg'gecropped' met photoshop en dat toegestuurd. Dit is geaccepteerd & heb nu 200 * 10mg baclofen onderweg.
Jaa Bonno daar moet je ook voor betalen!Maargoed vergeleken met drank/weed is het allemaal peanuts.
Ja maar baclofen werkt echt op je spieren. Op den duur wil je echt niet meer. Maar ik snap iederen wel. Als je dit zelf niet meemaakt kan je er echt geen voorstelling bij maken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:03 schreef APK het volgende:
[..]
Wat nu te veel is kan -net zoals met bv benzo's- later normaal of te weinig zijn.
Hopelijk wordt er goed onderzoek gedaan en kunnen jullie ervaringen misschien ook nog helpen om het middel te leren 'begrijpen'
Ik duik wel in wat wetenschappelijke artikelen @ Radboud, daar ben ik morgen toch.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:07 schreef Bonno het volgende:
Ja maar die verslavingsinstanties zijn juist degenen die ons niet willen helpen en de zakken willen vullen. De meeste huisartsen hebben een irritante arrogante instelling, luisteren niet, willen van baclofen niks weten en sturen mensen naar de zakkenvullers door.
Want het is niet geregistreerd als middel tegen verslavingen. Vervolgens druipen mensen geïrriteerd af en grijpen weer naar de fles.
Als je dit topic helemaal leest dan kom je erachter dat baclofen een wondermedicijn is.
En ik bedoelde met mijn opmerking dat je de link van dit topic in je verslavingentopic moet zetten.
En als je het boek wil lezen, dan mag je mijne lenen, stuur ik je op en als je het uit hebt stuur jij het weer terug. En dan wil ik graag je mening weer horen. Wel ff wachten tot mijn huisarts het gelezen heeft
Dat doe ik. Ik denk dat ze beter af en toe een glaasje kan drinken tot het begint te werken. Maar da's mijn ervaring. Ik krijg ook het gevoel dat het bij mij allemaal wel heel erg gemakkelijk gaat.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:16 schreef Donia het volgende:
@Bonno: doe Saine de hartelijke groeten en wens haar sterkte. Ik denk dat het onrustige gevoel en de spanningen veel te maken hebben met het afkicken van de drank. Misschien mag ze van de arts binnen een aantal dagen verhogen naar 3x 10 mg wat normaal is in het beginstadium. Dat onrustgevoel moet juist weg.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:25 schreef Houniet het volgende:
[..]
Het topic bestaat al een ruime tijd en ik breng het weer onder de aandacht via andere topics in UVT. Dus ook in deze.
Goed dat Baclofen je bevalt zover, ikzelf heb ook een GHB verslaving gehad. Gelukkig voor mij, nam de Baclofen ook deze verslaving weg.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:17 schreef girlpower het volgende:
Hallo mensen,
Ik volg zón beetje elke dag deze topic,
Het is echt van de ratten besnuffeld dat artsen mogen weigeren om baclofen voor te schrijven.
Mijn psychiater stelde zelf voor om met baclofen te beginnen terwijl ik om campral oid vroeg.
Ik kom uit het oosten van het land misschien dat de artsen daar wat makkelijker baclofen voorschrijven??
Heb om de 3 mnd een gesprek met de psychiater over de effecten van baclofen,verder schrijft mijn huisarts het op verzoek van hem gewoon middels een herhaalrecept voor.
Gebruik nu sinds maart 2011 gemiddeld 90mg per dag,had in het begin wat last van slaperigheid,maar dat is binnen een week over.
De medicijnen werken voor mij als een steun in de rug,ik ben er achter gekomen dat het loslaten van vaste patronen omtrent het drinken het moeilijkste was.
Overdag dronk ik zelden of nooit,maar ik had mezelf aangeleerd om 'savonds rond 21.00 te beginnen met drinken.
Ik ben in de afgelopen 15 jaar steeds meer gaan drinken,eerst begon ik met een speciaal biertje waar lekker veel alcohol in zat (duveltje of grand cru etc)
Al gauw kwam daar als kopstootje jägermeister bij,en ik op het laatst dronk ik minimaal 4 glazen cola met rum (half half als ik de kans kreeg)
Als er nog een fles van het èèn of ander open was nam ik daar ook de nodige slokken van.
Ik nam zelfs mijn eigen fles rum mee als ik ergens op visite ging!!
Als we ergens naar toe gingen en laat thuis waren,kon ik niet meteen naar bed maar moest eerst nog de nodige borrels wegdrinken,anders kon ik niet slapen(althans dat was mijn excuus)
De angst om te stoppen en mijn onder liggende problemen en angsten onder ogen te komen,hebben mij al die jaren weerhouden om een poging te ondernemen.
Elke morgen stond ik met een kater en een enorm schuldgevoel op,had de nodige uurtjes nodig om weer te herstellen,functioneerde dan gewoon maar was wel druk bezig om voldoende voorraad aan te schaffen voor de avond.
Eindelijk heb ik de moed bijelkaar geraapt en ben ik via mijn huisarts bij de psychiater gekomen.
Ik moet eerlijk zeggen dat zonder wilskracht en openheid naar je omgeving over het alcohol gebruik,je het misschien niet red.
Patronen doorbreken dat was het aller moeilijkst,ik ben ontzettend veel gaan sporten en neem mijn baclofen met grote regelmaat in.
Ik ben inmiddels ruim 12 kilo afgevallen en drink geen druppel meer,ik heb met mijn psychiater afgesproken om iig een jaar niks te drinken,daarna zien we wel weer.
Maar als ik eerlijk ben denk ik dat als je eenmaal verslaafd bent ,je het jezelf alleen maar moeilijker maakt als je wel weer een biertje ofzo gaat drinken.
Ik wil iedereen die probeert te stoppen met drinken heel veel suc6 wensen,baclofen helpt bij mij echt geweldig om het craving gevoel weg te nemen
Nee, je moet wel een aantal dingen duidelijk stellen betreft bijvoorbeeld wat een verslaving is.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:55 schreef APK het volgende:
Ah okay, dan is het dus wel gewoon verslavend.
Hopelijk is het op lange termijn niet schadelijk en hoef je ook niet steeds meer te slikken om hetzelfde effect te verkrijgen.
Ja het gaat allemaal heel snel, lijkt net iets te makkelijk. Maar wel een heel fijn gevoel! Je moest eens weten wat ik allemaal al gedaan heb sinds ik thuis ben, allemaal dingen die al jaren bleven liggen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:47 schreef Donia het volgende:
Goed zo Bonno. Verhogen is dan niet meer nodig denk ik. Als je je een aantal dagen veilig voelt bij deze dosis kun je verlagen tot een onderhoudsdosis. Is toch allemaal heel snel gegaan hè?
@RockLeeG: de recepten worden over het algemeen via electronische weg naar de apotheek gezonden dus je krijgt alleen het doosje van de apotheek in handen.quote:Ik heb dus van de huisarts een recept gekregen en dit direct ingeleverd bij de apotheek. Nou heb ik een doosje gekregen van 30 * 10mg en eigenlijk wou huisarts niet meer meegeven. Dus heb ik een online farmacie opgezocht. Voor baclofen heb je een recept nodig, maar die had ik dus niet meer.
Potentie wel de correcte vertaling voor 'potent' hier?quote:STX209 is about 10 times more potent than baclofen
Nee, zeker niet. Het gaat puur om de koppeling van het forum.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:29 schreef Purplesparks het volgende:
[..]Het gaat in't algemeen ook alleen om de nodige hulp, we zijn hopelijk niet bezig met een algemene populariteits wedstrijd dacht ik zo.
Vreemd ja, die actie. En het stond zo raar, doordat RockLeeG het verhaal blijkbaar gekopieerd heeft en de moeite heeft genomen alle 'ik'ken in 'hij' te veranderen. Hij was hier en daar nog wel vergeten een werkwoord aan te passen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:16 schreef Donia het volgende:
RLG, je kan toch niet zomaar iemands verhaal op een forum neerzetten?
Ik vind het ook verward hoor, het gaat de ene keer in de ik-vorm en dan weer in de hij-vorm.
Je zou zelf eens wat huisartsen kunnen bellen en je vraag voorleggen, anders weet ik het ook niet hoorquote:Op maandag 4 juli 2011 16:05 schreef Donia het volgende:
Mijn huisarts vertelde me vandaag dat er geen enkele huisarts hier in de stad Baclofen tegen alcoholisme voorschrijft.
Daar ben ik dan mooi klaar mee
Ja thuis drink ik caffeinevrije koffie, maar buiten de deur wel gewoon een kopje. Maar merk ook dat ik daar nog van moet afkicken. Bier haal ik ook niet meer in huis, geen probleem. En ik heb ook al een paar dagen geen wiet meer gehaald. Ik slik vitaminepillen, eet fruit en ontbijt. Nu nog stoppen met rokenquote:Op woensdag 6 juli 2011 11:18 schreef Donia het volgende:
Je drinkt nog wel koffie toch, maar dan zonder caffeïne? Is net zo lekker vind ik.
Verkeerde omgang in betrekking tot Baclofen inderdaad. Maar het heeft wel duidelijk gemaakt dat men niet in het wilde weg kan experimenteren met het middel.quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:45 schreef b4kl4p het volgende:
Zo ook nog eens een berichtje van mij, herstellende van een psychose door baclofengebruik. Dit middel is zeker niet onschuldig.
Yep het was allemaal niet handig. Gelukkig gaat het allemaal de goede kant op maar het had goed fout kunnen lopen. Daarom is het wel handig om met alcoholgebruik icm baclofen goed op te passen. Ameisen zei dat een biertje wel kon, dat was bij mij een biertje teveel.quote:Op donderdag 7 juli 2011 15:41 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Verkeerde omgang in betrekking tot Baclofen inderdaad. Maar het heeft wel duidelijk gemaakt dat men niet in het wilde weg kan experimenteren met het middel.
Wanneer iemand euforie ervaart vanaf het begin met Baclofen, kun je daarbij een onjuist beeld van je vermoeidheid en dergelijke ervaren. Ook kan daardoor Baclofen gezien worden als een drugs in plaats van een medicijn.
Nee nooit gehad. Baclofen haalde mijn angsten weg en ik voelde me beter en beter. Dit resulteerde in een manie met een enorm studentengezuip gehalte. Toen ik vervolgens naar een ander feestje ging en een puntje mdma nam is het echt geknapt in mijn kop.quote:Op donderdag 7 juli 2011 18:11 schreef Donia het volgende:
Niet in het wilde weg experimenteren met baclofen zal veel mensen lukken omdat het bijna niet voorgeschreven wordt.
Ik schrik wel van je psychose, Baklap, heb je die pré baclofen ook weleens gehad?
En was het nou maar 1 biertje of wat biertjes teveel?
Mooi dat je nu definitief gestopt bent. Alcoholvrij kan nog wel hoor
edit: typefoutje
Hoi Bonno, nou het gaat een stuk beter. Nog steeds heb ik extreme last van vermoeidheid maar dat zal nog wel even blijven. Verder vooral rust nemen, maar het heeft me wel een flinke geestelijke opdonder gegeven hoor. Poeh.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 07:47 schreef Bonno het volgende:
Bonjour! Ik ben er dus weer. We hebben een fantastische rit naar Lyon gemaakt en ik weet nu hoe het werkt. We hebben wel 23 uur aan een in de auto gezeten en dat ging prima. De mevrouw bij de peage probeerde me nog te naaien door mij geen bonnetje te geven en het geld in haar eigen zak te steken, maar dit heb ik op zeer rustige wijze opgelost met haar baas. Zelfs zulke dingen lukken me nu.
De laatste uren vanaf Luxemburg waren heel erg druk, gelukkig waren we met zijn tweeën. Vooral Brussel en Antwerpen waren een hel! Ik heb dus eest geslapen voor vertrek en over de hele dag Baclofen afgebouwd naar steeds 5 mg. Dat ging prima. Als ik zo'n rit in mijn eentje ga doen dan neem ik dus zeker zo'n Formule 1 hotelletje.
Ik heb mijn Baclofengebruik nu afgebouwd en slik nu 5 x 10. Ik denk nog steeds niet aan drank, heb niet meer geblowd, dus dat gaat goed. Ik ben in vier weken zes kilo afgevallen! Van 94 naar 88 kilo. Er mag nog acht kilo af en dan ben ik mijn bierbuik kwijt
b4kl4p: Leuk wat van je te horen. Ik hoop dat het ook echt weer goed gaat met je. Ik heb ook bijna een psychose gekregen. Daarom zei ik ook dat je echt iemand moet hebben in je omgeving die je een beetje in de gaten kan houden. Ook ik ging experimenteren en dronk gewoon door. Bij mij ging dat ook bijna mis. Ik besef me ook dat je heel goed moet uitkijken met drank en Baclofen. Als ik nu twee biertjes drink voel ik me al half dronken. Veel wat er in het boek van Ameisen staat klopt dus gewoon niet. Baclofen is echt wel een gevaarlijk middel.
De euforie is bij mij verdwenen, maar voel me wel normaal en dat was natuurlijk de bedoeling.
Donia: Wat een domper zeg! Het zijn echt allemaal zakkenvullers. En wat schandalig dat je moest blazen. Uiteindelijk vinden we voor jou wel een oplossing. Als mijn huisarts terug is zal ik bij haar eens een balletje opgooien, misschien weet ze wel iets waar je terecht kan.
Vannacht ga ik weer naar Duitsland Parijs
Absoluut mee eens. Maar dit is wel iets waar onze grote vriend Ameisen ons had voor moeten waarschuwen. Ik had zelf te veel het idee dat ik met snoepgoed te maken had ipv zware medicatie, want dat is het. Het lijkt wel alsof Ameisen dat boek zelf in een grote manie heeft geschreven. Het is veel te positief allemaal.quote:Op zondag 10 juli 2011 19:08 schreef Donia het volgende:
Baclofen kan gevaarlijk zijn als je er middelen bij blijft gebruiken, dat geloof ik zeker. Maar om nu meteen van euforie naar dieptepunt te dalen is ook zo wat.
De slechte ervaringen die ik hier lees komen vooral door het gebruik van (veel) drank en/of drugs i.c.m. Baclofen. En het constant veranderen van doses.
Het doel van Baclofen is de craving te stoppen zodat je geen trek meer hebt, noch in drank of drugs. Als je dan gestopt bent met je gebruik en je zit op je onderhoudsdosis moet je niet meer de uitdaging zoeken om toch weer te gaan zuipen, blowen of snuiven.
Baclofen is geen wondermiddel waarmee je op je oude niveau door kan gaan zonder verder letsel, integendeel!
Nou dat gevoel dat ik dood zou gaan heb ik ook gehad, 2 maanden lang. Er is veel meer gebeurd maar dat probeer ik te vergeten.quote:Op maandag 11 juli 2011 13:26 schreef saine het volgende:
Helemaal mee eens. We moeten alleen wel bedenken dat het voor een ieder anders werkt. Ik vind dat Bonno er erg verandwoord mee omgaat. Laten we niet oordelen, maar wel weten dat het gevaarlijk kan zijn. Ik had geen psychose, maar wel het gevoel dat ik dood zou gaan en dat gaat me niet weer gebeuren.
Warme groet aan iedereen die zo hard werkt aan zijn of haar verslaving
Zoiets lijkt me wel verstandig ja.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:58 schreef Donia het volgende:
Hoi saine, ben blij dat het weer beter met je gaat! Je hebt je blijkbaar heel beroerd gevoeld.
Dat onderzoek is nog steeds niet gestart, op de site staat dat er nog wat goedkeuring oid van de overheid moet komen. Het zou begin dit jaar al van start gaan en we zitten nu medio juli.....
b4kl4p, eigenlijk zou je dus eerst van de drank af moeten zijn en dan Baclofen gaan nemen om het craven tegen te gaan? Volgens de bijsluiter dus. Ameisen dronk eerst ook nog door tot hij zijn juiste dosis had bereikt, tot hij geen drankzucht meer had, en is toen geleidelijk de dosis gaan verlagen. Tot onderhoudsdosis.
Ik heb het boek niet meer in huis dus kan niet nagaan of hij toen ook nog ging bingedrinken. Er staat me wel iets bij van 1 of 2 glazen wijn af en toe. Maar..... ik weet het niet zeker.
Jullie rottige ervaringen zijn wel belangrijk want ik denk dat psychoses e.d. bij het onderzoek niet snel zullen voorkomen. Bram Bakker's patiënten (of mensen zoals ik) staan denk ik onder strenge regie.
Nee ik slik helemaal geen baclofen meer. Ook absoluut geen craving naar drank, daar heeft de psychose wel voor gezorgd zo ernstig is dit. Dus eigenlijk heb ik hier niet zo veel meer te zoeken maar wilde jullie wel even op de gevaren wijzen. Het kan nog wel een jaar duren voordat ik helemaal hersteld ben.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:04 schreef Donia het volgende:
Hoi Kratos58, gelukkig weer eens een positief geluid, héél positief zelfs. Dat geeft de burger moed.
Geweldig Saine, dat je al 5 dagen "droog staat"![]()
Baklap, nog even, slik jij nu nog wel Baclofen en zo ja hoeveel mg en in samenwerking met een arts??
De boodschap is dan niet goed overgekomen vanuit het boek, dat mijn gedrag het meest te wijten valt heb ik nooit ontkend. Ik heb die stukjes geschreven puur om er op te wijzen dat het niet onschuldig is en gevaarlijk kan zijn. Dit hoeft niet achterwege te blijven en hiermee zeg ik ook niet dat iemand het niet moet gaat gebruiken. Dat moet een ieder zelf weten.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:25 schreef Kratos58 het volgende:
Baklap, misschien lees ik het verkeerd, je wijst op de gevaren van het gebruik van Baclofen maar heb je zel zelf niet opgezocht door overmatig alcohol te nuttigen .
Elk weldenkend mens weet toch dat alcohol i.c.m. medicijnen niet goed uitpakt of ben ik dom, dit is vragen om narigheid.
Ik heb je op een ander forum zeer lovend over baclo. zien schrijven, snap dit dus niet.
Leg het gevaar niet bij Baclofen maar bij je eigen gedrag .
Baclofen is bedoeld voor mensen die echt willen stoppen en niet voor degene die erbij willen blijven drinken al is het in mindere maten .
Succes verder.
Dit helpt tegen blowen?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:37 schreef Bonno het volgende:
Ja ik heb denk ik gewoon teveel op, al ging het een paar dagen geleden perfect. Maar dat er geroepen wordt dat er geen bijwerkingen zijn en het ongevaarlijk is, is niet juist.
Ik doe nu 3 keer 12,5 en dan vind ik het wel best.
Heb het blowen niet gemist trouwens.
Het belachelijke van solutions is dat je een eigen bijdrage moet betalen van 5000 euro... Omdat het een prive kliniek is...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:09 schreef Donia het volgende:
Kliniek van Bram Bakker gebeld, zij willen Baclofen geven als je 5 weken opgenomen wordt. En dan nog na verwijzing van h.a.
Ik denk dat je het gewoon moet treffen met je huisarts. Ben het nu helemaal zat.
bron: http://www.apotheek.nl/Me(...)px?mId=10698&rId=853quote:Verkeer, werk en sport
Dit medicijn kan als mogelijke bijwerkingen o.a. het reactie- en concentratievermogen verminderen en duizeligheid en verwardheid veroorzaken.
Hiervan kunnen allerlei dagelijkse activiteiten, zoals bezigheden in en rond het huis, deelname aan het verkeer en het bedienen of besturen van machines, ernstige hinder ondervinden.
Je hebt gelijk, het is grotendeels mijn eigen fout geweest. Hoewel op het moment dat ik nachten oversloeg al zo manisch was dat ik dit helemaal niet meer in de gaten had. Ik probeer ook een beetje te achterhalen waar het precies mis is gegaan maar ik gok dat het ergens aan het begin al is geweest. Het is in iedergeval de combi te veel baclofen en alcohol geweest. Dat was dom heel erg dom maar ik had niet het idee dat ik dit bewust deed. Naja ik was iig de controle kwijt, mijn eigen schuld maar op een gegeven moment wist ik niet meer wat links of rechts was. En dat KAN er dus gebeuren bij fout gebruik. Laat mijn ervaringen een voorbeeld zijn van hoe het niet moet, dan kan iedereen lekker zijn ding doen en houd ik me verder met mijn herstel bezig. Het leek me wel zo verantwoord dit iig even te melden. Succes allemaal.quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:27 schreef Purplesparks het volgende:
Goed dat je je ervaring hier deelt Baklap. Hoewel je volgens mij niet gepost hebt dat je ook zeer weinig sliep en hele nachten ook oversloeg. Ik denk dat dat eerder één van de(directe) redenen is geweest voor je psychose. Baclofen kan dan wel weer de reden zijn dat je niet ging/wilde slapen. En alcohol de reden van de gemakzucht door te blijven gaan en ook meer Baclofen bent gaan slikken. (Die laatste zin is slechts een voorbeeld/mogelijkheid, geen feit.)
Ik sloeg van de week Ameisen's boek weer eens open en 1 van de eerste dingen wat ik las en mij opviel, was een zinnetje "Geen blijvende bijwerkingen" bij één of meerdere personen die waren begonnen met Baclofen. Met andere woorden wel tijdelijke bijwerkingen, maar (tijdelijke) bijwerking wordt verder weinig tot niets over vermeld in zijn boek.(Correct me if I'm wrong, weer even geleden dat ik het boek volledig heb gelezen)
Kratos, de bijwerkingen die mensen ervaren zijn voor iedereen weer anders en ook in een andere mate. De duur hiervan is ook verschillend en bepaalde bijwerkingen beginnen pas bij een veel hogere dosis. Ik ben trouwens zelf nog bezig een bijwerkingen lijst te maken, voornamelijk gebaseerd op veel voorkomende/genoemde bijwerkingen.
Veel mogelijke bijwerkingen kunnen gereduceerd worden door een trage opbouw. Maar omdat men in't algemeen snel resultaat wil wordt het vaak vrij snel verhoogd. Ikzelf deed dat ook trouwens, krijg je met hoge verwachtingen van het middel.![]()
Uiteindelijk komt het gewoon neer op een afweging tussen wat erger is: (Tijdelijke) bijwerkingen van een middel ten opzichte van hoe erg je verslaving is.
Het eerdere geposte mywayout forum is inderdaad veel informatie/ervaringen van mensen te vinden qua Baclofen. Jammer dat ze alleen een subforum tot hun beschikking hebben die ook nog eens voor andere medicijnen is tegen verslaving(Jammer dus omdat het minder overzichtelijk is).
Iemand in dit topic aanwezig die een lijst wil samenstellen van Baclofen gebruikers binnen dit topic en waar ze woonachtig zijn? Uiteraard alleen voor de mensen die wel op die lijst willen staan, het zou kunnen helpen voor mensen die geen Baclofen voorgeschreven krijgen maar contact kunnen opnemen met iemand uit dezelfde omgeving. Lijkt mij het handigst dat we gebruikernaam/regio naar 1 persoon sturen die er een lijst van maakt.
Volunteers?
edit
Gewoohoon wil deze lijst wel samenstellen. Alle Baclofengebruikers, die dat willen. Kunnen gebruikersnaam + regio(stad/dorpnaam) naar hem toesturen.
Als je flink aan de Baclofen zit en je wil met blowen stoppen dan lukt dat best wel is mijn ervaring. Ik word ook gewoon lamlendig van dat blowen, de rust die ik eerst van het blowen kreeg, krijg ik nu van de Baclofen. Maar zonder al die vage gedachten.quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dit helpt tegen blowen?
Ik verlies al 10 jaar de strijd tegen mijn verslaving. Ik word er zo moe van. Gisteren voor het eerst in een paar weken niet geblowd, ben nu nog steeds klaarwakker.
Ik woon in België dus ik zal aan de tips over wie wel en niet voorschrijft zeker niks hebben? Ik ga op onderzoek uit in ieder geval.
In slaap komen is het probleem niet, maar als je dosis van voor het slapen uitgewerkt is dan word je dus wakker.quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:16 schreef Donia het volgende:
Ik heb een beetje op die Amerikaanse site zitten lezen en doses van 200 mg of meer doen ze daar gewoon. Net als Ameisen heeft gedaan. Die blijkt nu op een onderhoudsdosis van 50 mg te zitten.
Er wordt daar ook slecht geslapen. Ik las dat sporten vooral 's-ochtends gedaan moet worden want als je dat 's-avonds doet maak je teveel adrenaline aan of zo. Enfin, op mijn leeftijd ga je 's-avonds laat niet meer naar een sportschool
Are you fucking kidding me? Ik ben gestopt met lezen bij: in de staafmixer en snuiven (ritalin) Serieus gast... 20 euro wiet 15 flessen bier ritalin en je andere medicatie en je loopt nog rond? Get real. Goed van je dat je er vanaf wilt (bent) gekomen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 18 juli 2011 07:30 schreef Prof_Hoax het volgende:
Verhaal van BONNOYep het lijkt ongelooflijk, maar ze bestaan echt mijn beste proffesor....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Are you fucking kidding me? Ik ben gestopt met lezen bij: in de staafmixer en snuiven (ritalin) Serieus gast... 20 euro wiet 15 flessen bier ritalin en je andere medicatie en je loopt nog rond? Get real. Goed van je dat je er vanaf wilt (bent) gekomen!
Daarom leef volgens de regels van de drugs ja ook alcohol maw lees je in wat de bijwerkingen kunnen zijn, als je medicijnen krijgt zit daar ook een bijsluiter in en die leest men toch ook en houdt men zich vervolgens toch ook aan het voorschrift.
Zie iedere drug als een benzo op recept...naja zo langzamerhand weet toch iedereen dat je van die middelen zo kort mogelijk gebruik moet maken omdat verslaving heel snel volgt...Dit kan ook voor drugs en alcohol gelden, maar wie het overkomt (is inmiddels wat beter te voorspellen) om te eindigen zoals Bonnno is niet te voorspellen. Blijft over de vraag Wie wil zo'n leven als Bonno heeft....................niemand toch.
Weet waar je aan begint en houdt je aan het "gebruiksvoorschrift" net zoals je doet met de medicijnen die de dokter voorschrijft.
![]()
Goedemorgenquote:Op maandag 18 juli 2011 09:38 schreef Bonno het volgende:
Goedemorgen!
Ja, zo heb ik meer dan 15 jaar geleefd. Op den duur kon ik heel wat hebben inderdaad.
Maar, ik stond al die tijd wel iedere dag om 5.00 uur op om te gaan werken.
Gelukkig is die tijd nu achtr de rug en ben ik herstellende. Ik kan me nu ook al echt niet meer voorstellen dat ik ooit zo geleefd heb.
1 |
Klopt alleen zie je lichaam eens los van je geest en sta dan stil bij wat je dat lichaam allemaal aandoet. Het lichaam moet maar meedoen of het wil of niet.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:34 schreef saine het volgende:
[ code verwijderd ]
Ben blij weer wat nw namen op het forum te zien. Vind dat Bonno, ondanks de risico's die hij heeft genomen het fantastisch doet. Ik heb er echt bewondering voor! Zo zoeken we allemaal naar een oplossing voor ons probleem.
En zo is dat.quote:Niemand leeft met een verslaving omdat hij/zij het zo leuk vindt.
Goed dat je morgen al gaat bellen.quote:Ik heb momenteel erg veel moeite met de bijwerkingen van de baclo en ga darom morgen mijn huisarts weer bellen, want heb pas vlgd week een afspraak. Heb ik te weinig of moet ik hier gewoon doorheen? Ik wil me gewoon aan de voorgeschreven dosis houden en niet zonder overleg meer nemen. vind het fijn reacties te krijgen op dit forum, merk dat het me stert en mijn doorzettingsvermogen voedt. Dank
Ik heb hele heftige dingen meegemaakt ja. En ik vind het allemaal wel meevallen hoeveel risico ik genomen heb om eraf te raken.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:11 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Goedemorgen
Ergens is het onvoorstelbaar hoeveel een lichaam kan hebben idd en zeker goed te lezen dat dit leven achter je ligt.
Persoonlijk vind ik wel dat je enorme risico's hebt genomen op de manier waarop je het gefixed hebt en dan vooral het risico op lichamelijk gebied.
Maar bovenal natuurlijk gefeliciteerd het zal een zeer heftige tijd geweest zijn
Saine, als je vindt dat je dosis niet goed is moet je dat gewoon aankaarten. Een pilletje van vijf mg in de ochtend erbij kan echt geen kwaad. Wel als je heel snel op gaat bouwen, maar dat moet je dus niet doen.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:34 schreef saine het volgende:
[ code verwijderd ]
Ben blij weer wat nw namen op het forum te zien. Vind dat Bonno, ondanks de risico's die hij heeft genomen het fantastisch doet. Ik heb er echt bewondering voor! Zo zoeken we allemaal naar een oplossing voor ons probleem. Niemand leeft met een verslaving omdat hij/zij het zo leuk vindt.
Ik heb momenteel erg veel moeite met de bijwerkingen van de baclo en ga darom morgen mijn huisarts weer bellen, want heb pas vlgd week een afspraak. Heb ik te weinig of moet ik hier gewoon doorheen? Ik wil me gewoon aan de voorgeschreven dosis houden en niet zonder overleg meer nemen. vind het fijn reacties te krijgen op dit forum, merk dat het me stert en mijn doorzettingsvermogen voedt. Dank
Er zijn geen richtlijnen en voorschriften bij gebruik van baclofen tegen verslavingen. Dat is ondertussen toch wel duidelijk?quote:Op maandag 18 juli 2011 11:23 schreef zusterclivia het volgende:
Ieder lichaam reageert op zijn/haar manier maar in 1st instantie zal de arts zich houden aan de richtlijnen en voorschriften. Aan de innemer de taak goed op de signalen te letten en dit bij twijfel altijd zo spoedig mogelijk melden aan je voorschrijvende arts.
Vandaar ook mijn felicitatie natuurlijk, dat jij eraf bent is super.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:34 schreef Bonno het volgende:
[..]
Ik heb hele heftige dingen meegemaakt ja. En ik vind het allemaal wel meevallen hoeveel risico ik genomen heb om eraf te raken.
Maar ik voel me fantastisch en het is opgelost zo.
Nog meer reden om direct kontakt te maken met je voorschrijvende arts bij twijfels/of slecht voelen toch? Zo kunnen er misschien uiteindelijk wel richtlijnen/voorschriften ontstaan door ervaringen te delen.quote:Er zijn geen richtlijnen en voorschriften bij gebruik van baclofen tegen verslavingen. Dat is ondertussen toch wel duidelijk?
Bump!quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:27 schreef Purplesparks het volgende:
Iemand in dit topic aanwezig die een lijst wil samenstellen van Baclofen gebruikers binnen dit topic en waar ze woonachtig zijn? Uiteraard alleen voor de mensen die wel op die lijst willen staan, het zou kunnen helpen voor mensen die geen Baclofen voorgeschreven krijgen maar contact kunnen opnemen met iemand uit dezelfde omgeving. Lijkt mij het handigst dat we gebruikernaam/regio naar 1 persoon sturen die er een lijst van maakt.
Volunteers?
edit
Gewoohoon wil deze lijst wel samenstellen. Alle Baclofengebruikers, die dat willen. Kunnen gebruikersnaam + regio(stad/dorpnaam) naar hem toesturen.
Ja, hoogstwaarschijnlijk wel. Net het boek in 1 ruk uitgelezen. Leest lekker weg.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:54 schreef CS83 het volgende:
Fijn voor je. Ik vermoed voor mij enigzins hetzelfde... Ben je ook van plane met bac te beginnen?
Nee. En ik ben ze eigenlijk nergens nog tegengekomen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:01 schreef CS83 het volgende:
Zijn er hier ook nog mensen die al een paar jaar van een verslaving afzijn dankzij baclofen?
En ik wil ook een afkeer krijgen tegenover drank, en nooit meer naar AA bijeenkomsten.
Dat is echt om depressief van te worden uiteindelijk....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |