abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99632202
Nou ik heb gelukkig nog niet in ziekenhuizen gelegen etc.

Maar t dwangmatige en t angst gedeelte is erg herkenbaar voor mij...
pi_99632487
Fijn voor je. Ik vermoed voor mij enigzins hetzelfde... Ben je ook van plane met bac te beginnen?
pi_99637557
Saine, op die site in Amerika zitten ze allemaal rond de 200 mg. Die volgen daar echt Ameisen. Ik zeg niet dat je ook zoveel moet gaan slikken maar met je ontwenningsverschijnselen zou het niet zo gek zijn om de dosis wat te gaan verhogen, in overleg met je arts of begeleider. Beter dan weer naar de fles grijpen.

Is het niet zo na 3/4 dagen verhogen? Misschien morgen 3x 5 mg per dag ophogen, in overleg met je huisarts. Ik heb ook al dagenlang een raar hoofd maar er schijnt een virus rond te waren dat niets met Baclofen te maken heeft. Gewoon een soort griepje.
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_99654529
Donia 200mg vind ik erg veel. Ik hoop het echt met minder te kunnen doen. Doe nu een paar dagen 50 en ga dan naar 60 mg. Heb vannacht wat beter geslapen, maar voel me nog steeds erg onzeker en wat wankel. Merk wel dat ik het makkelijker aanvaard en mezelf zonder roes rustig houd. Heb niet eerder last gehad van angsten of erge onzekerheid. Misschien is het wel goed om dat eens te voelen
pi_99667216
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 19:54 schreef CS83 het volgende:
Fijn voor je. Ik vermoed voor mij enigzins hetzelfde... Ben je ook van plane met bac te beginnen?
Ja, hoogstwaarschijnlijk wel. Net het boek in 1 ruk uitgelezen. Leest lekker weg.

Vanmorgen met een arts gebeld die baclofen voorschrijft in het noorden van het land en zijn verhaal gehoord. baclofen is lovend, maar er zijn wel wisselende uitwerkingen. Wat logisch is natuurlijk.

Ameissen zegt ook in zn boek dat dit middel ook niet iedereen kan helpen, zoals elk medicijn.

Is er ook iemand die online bac besteld?
pi_99698714
Saine, hoe voel je je nu?
pi_99703331
Hai Donia, ben gestegen naar 60mg. Nog steeds behoorlijk onzeker op mijn benen, slapen nog steeds te kort, wat licht in mijn hoofd en behoorlijk last van mijn darmen. Hoop nog steeds dat het beter gaat worden, want de euforie die anderen beschrijven herken ik helemaal niet. Ervaar wel geen enkele behoefte, zelfs wat afkeer naar alcohol. Voel me dus nog steeds niet helemaal bi, maar houd vol. Kun jij het nog een beetje trekken en hoe staat het met je alcohol consumptie?
pi_99708188
saine, geef het gewoon even een paar weken de tijd. Wat bij mij euforie is, is bij jou gewoon wazig voelen. Last van je darmen kan ook wel kloppen, had ik ook. Je moet wennen aan dit middel en wennen aan dat je geen drank meer binnen krijgt. Bij mij is het echt pas sinds een week helemaal stabiel.

Ophogen doe je met 5 mg per keer dat je inneemt, per drie dagen ongeveer. Misschien gaat dat bij jou gewoon te langzaam of te snel.

Het kan ook zijn dat je gewoon vaker een kleinere dosis moet nemen. Ik neem vijf keer per dag. Het beste is om dit zelf te ervaren en er een beetje mee te experimenteren. Een dokter voelt niet wat jij voelt en studies zijn er niet naar gedaan. Het blijft toch een beetje spelen met de dosering. Maakt weinig uit, als je maar niet van de ene dag op de andere je dosis enorm verhoogt.

Bovenstaande is mijn mening, niet mijn advies. Ik doe het zo. Mocht iemand het er niet mee eens zijn maakt mij het niet zoveel uit, maar ik ga er niet over in discussie :)

En saine, als je nu afkeer hebt tegen drank, dan ben je al een heel eind op weg! Wazig voel je jezelf ook als je twee flessen wijn gedronken hebt, dat is dus geen probleem!

[ Bericht 4% gewijzigd door Bonno op 20-07-2011 15:58:41 ]
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_99710640
@Saine, dat lichte in je hoofd kan ook komen door slaapgebrek. En wat Bonno zegt is waar, na 1 of 2 flessen wijn ben je ook wazig. Het boek van Ameisen ligt weer voor me klaar in de bieb.
Ik sta te popelen om te beginnen met baclofen maar zal toch moeten wachten tot die huisarts terugkomt van vakantie. Ik ben heel langzaam aan het minderen en hoop als ik met Baclofen begin op 4 glazen te zitten. Ben ik overdag ook wat helderder.
pi_99715821
Update van deze zijde...

Vandaag naar verslavingszorg geweest voor intake. Was best ok, aardige vrouw... Baclofen wordt daar niet voorgeschreven. Zal wel campral oid worden dan.

Sterkte iedereen;)
pi_99716443
Dank je wel voor jullie reacties. En ja Bonno misschien ben ik gewoon wat ongeduldig, ben ook nog maar 14 dg bezig. Dit is wel een goede gelegenheid voor mij te leren wat minder van mezelf te eisen en naar mijn lijf te luisteren. Het punt is natuurlijk dat ik nooit een dagelijkse drinker ben geweest en me dus wanneer ik stopte na enkele dagen weer een stukbeter voelde. Nu strbbelt mijn lijf tegen en moet ik het doen met zo een moe gevoel. Is erg lastig voor me, maar ws een goede leerschool.
Gewoohoon jammer dat ze het niet geven. Kennen ze het wel? Heb net een lang gesprek gehad met mijn begeleidster van verslavingszorg en haar in ieder geval zo geinteresserd dat ze het boek wil lezen.
Denk dat onze ervaringen de enige manier zijn ze er meer geinteresserd in te krijgen en te zorgen dat ze zich er meer in verdiepen. Het onderzoek en de officiele wegen duren lang en het is van belang dat meer artsen het off-label voor gaan schrijven, zoals ook Ameisen schrijft, en wij hebben daar een belangrijke rol in.
pi_99726497
@gewoohoon: jammer dat het bij die verslavingszorg niet wordt voorgeschreven. Bij heel veel niet is mijn ervaring. Vandaar de zoektocht naar een huisarts die wel wil meewerken.

Ik ga mijn begeleidster bellen dat ik over een aantal weken begin met baclofen. Deze huisarts staat misschien ook meer open voor samenwerking, dat we de gesprekken voeren in zijn praktijk. De huidige ha, waar ik dus wegga, had daar geen oren naar.

Hulp in de begeleiding kan ook geen kwaad, ik ben zo gewend om achter de pc te kruipen aan het eind van de middag met het 1e wijntje dat ze me vast kan helpen wat meer structuur te krijgen in mijn dagindeling zonder dat ik om 17.00 naar de sportschool moet.

Ga weer even verder in het boek van Ameisen, ik lees alleen nog maar het laatste deel waarin hij begint met experimenteren.
pi_99729389
Ameisen was ook geen dagelijkse drinker maar een binge-drinker. Toen hij begon met 3x 5 mg voelde hij zijn spieren meteen ontspannen en sliep als een roos. Staat letterlijk in het boek. Maar hij was nog wel een binge-drinker. Zelfs bij 180 mg per dag kon hij niet altijd de drank weerstaan.
De zucht bleef.

Maar het boek gaat nog verder......en alles komt goed.
pi_99731942
Zijn er hier ook nog mensen die al een paar jaar van een verslaving afzijn dankzij baclofen?
En ik wil ook een afkeer krijgen tegenover drank, en nooit meer naar AA bijeenkomsten.
Dat is echt om depressief van te worden uiteindelijk....
pi_99737605
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:01 schreef CS83 het volgende:
Zijn er hier ook nog mensen die al een paar jaar van een verslaving afzijn dankzij baclofen?
En ik wil ook een afkeer krijgen tegenover drank, en nooit meer naar AA bijeenkomsten.
Dat is echt om depressief van te worden uiteindelijk....
Nee. En ik ben ze eigenlijk nergens nog tegengekomen.
pi_99765171
CS83: Baclofen is pas onder de aandacht gekomen door het boek van Ameisen. Dus iets van een jaar, of 2 jaar. Ik heb vanmiddag nog op zijn website gekeken maar vind de informatie nogal beperkt. Er staan wel vragen en antwoorden in maar niets over hoe de situatie nu is. Het zou mooi zijn als er een forum aan gelinkt zou zijn waarop hij zelf zou kunnen reageren. Niet dus.

Ook de mensen van dat forum in Amerika zitten met dezelfde vragen zoals mag een arts het middel niet voorschrijven en waar kan ik het dan verkrijgen. Hoe vaak per dag en welke dosis. Etc. Eigenlijk heeft hij een boek geschreven over zijn positieve ervaringen en dat op de wereld losgelaten. Zijn website begint ook met het gedoneerde flinke geldbedrag van een "genezen" Nederlander aan de UvA voor onderzoek. Maar dit is ook oud nieuws eigenlijk, want het onderzoek zou begin dit jaar starten en er is nog niets gestart.

Ameisen heeft goed geld verdiend aan zijn boek denk ik en zou wel wat meer tijd mogen steken in de folluw-up, dus zijn website bijhouden en baclofen-gebruikers en/of artsen de kans geven vragen te stellen en die beantwoord te krijgen.
De website is nu één groot reclamebord voor Ameisen en zijn boek(en).
pi_99789257
Donia ik weet niet of je het zo negatief moet stellen. Heb ergens gelezen dat hij dit jaar zelfs nog in Ned. is ge weest. Je kunt van die man niet verwachten dat hij alle mensen die vragen aan hem hebben pers gaat behandelen. Daarom richt hij zich op behandelaren in vele landen.
Het onderzoek gaat echt wel starten, realiseer jij je wel aan welke voorwaarden het allemaal moet voldoen voordat het kan starten en dan ook werkelijke valide wordt geacht.
Vind je opmerkingen wat naief en vooral boos. Je kunt zelf ook andere stappen zoeken om je info te krijgen. Ik heb mijn arts toch ook zover gekregen zich te informeren!!!!
pi_99790292
Ameisen heeft gewoon een hele goede ontdekking gedaan en daar een boek over geschreven. Met dit boek wilde hij het de wereld in helpen en dat is hem aardig gelukt.

Dat hij er geld aan zou verdienen is nogal logisch. In het boek beschrijft hij ook wat het hem gekost heeft en wat hij allemaal verloren heeft. En dan hebben we het niet eens over de lichamelijke risico's die hij genomen heeft. Ik hoop dat die man er een goede duit aan over houdt en een fijn alcoholloos leven kan lijden.

Dat hij dit boek geschreven heeft verplicht hem natuurlijk verder tot niets.
pi_99811058
Welke voorwaarden bedoel je Saine? Ik ben niet boos hoor, maar een beetje verdrietig omdat eigenlijk iedereen met dezelfde vragen zit. Kijk maar eens op de Amerikaanse site (link staat op vorige pagina geloof ik). En niemand krijgt antwoord, net als Ameisen moeten we het zelf ondervinden. Alleen heeft hij het voortouw genomen met baclofen, heel dapper.

Hij heeft zeker lichamelijke risico's genomen maar kon eigenlijk niet anders, hij dronk zoveel dat hij niet meer lang te leven had. Het was een binge-drinker en een comazuiper, hij heeft in klinieken gezeten en ging járen naar de AA. Niets hielp hem van de drank af.

Hij heeft veel doorzettingsvermogen gehad en daar plukt hij qua gezondheid en financieel gezien de vruchten van.

En nee, ik bedoel niet dat hij op iedere vraag een antwoord zou moeten geven. Maar ik zou het wel aardig vinden om te weten hoe het nu met hem gaat. Misschien dat er problemen of juist positieve zaken naar voren zijn gekomen die onder het voetlicht gebracht kunnen worden. Aan zijn website wordt niet veel gedaan, die begint nog steeds met de donatie van de Nederlander die van zijn verslaving af is en dat er begin dit jaar een groot onderzoek gestart zou worden.

En gelukkig Saine dat jij je arts hebt weten te overtuigen zich te laten informeren. Ik heb gelukkig een arts gevonden die al het e.e.a. weet van baclofen. Ik moet alleen wachten met de behandeling tot na zijn vakantie :'(
pi_99815013
Donia: Ben het met je eens. Die website is erg dunnetjes en word niet geupdate. Enige recente hoopgevende vind ik die donatie. In zoverre dat die afkomstig zou moeten zijn van iemand die ook echt geholpen is door het medicijn. Ook geloof ook wel gelezen te hebben dat dat idd zo was. Maar als je voor de rest de moeite neemt een boek te schrijven over deze behandelingsmethode en je daar goed geld mee verdient. Vind ik ook wel dat je minimaal voor je medemens een beetje follow up kunt geven.

Ik ga baclofen ook wel gebruiken, via solutions denk ik eens vragen.
Boek nu aan het lezen niet in een keer uit maar heb het ook erg druk.

Gr
pi_99819011
CS83: dat is precies wat ik bedoel hè, beetje update. Iedereen die dat boek heeft gelezen en met baclofen aan de gang wil, wil ook graag weten hoe het verder gaat of ging. Wij weten eigenlijk niets. Hij zegt zelf (Ameisen) dat hij geen drankzucht meer heeft maar ik weet er maar een paar, en dat nog via internet, die van hun verslaving af zijn.
En de info daarvan is nog mondjesmaat.

Solutions is een optie, maar zij zijn nog niet gestart met dat onderzoek. Deze kliniek (van Bram Bakker) zou de verslaafden leveren aan de UvA.

Ik heb me opnieuw aan het boek gezet en ben op de helft. En dan sla ik nog grote stukken over die over pianospelen e.d. gaan.

Een goede site gericht op Baclofen mis ik wel. Er was er een maar die is door geruzie uiteen gevallen.

Ik heb het dan niet zo druk maar wil heel graag van de wijn af, de craving gaat nu een beetje te ver.

Gr
pi_99821037
Donia:Hahaha op dat piano spelen en dergelijke ben ik ook beetje stuk gelopen. Hij vind zichzelf ook best interessant...

Maar solutions schrijft het wel voor ook hoor. Hebben ze me al een keer aangeboden voor ik naar een kliniek in buitenland ging. Maar ben er toen helemaal niet meer op ingegaan... stom genoeg.
Ik heb die bram bakker daar trouwens nog nooit gezien komt er maar af en toe geloof ik is in dienst daar als psychiater.

Drink je dagelijks? Ik ben meer een bingie, maar houd wel op na avond/nacht alleen ik voel me er helemaal niet prettig meer bij...
pi_99832183
Gaat iets beter. Het blijkt dat baclo je bloeddruk ook beinvloed. De mijne was veel te laag, geen wonder dat ik me beroerd voelde. Rustiger aan doen met ophogen dus als ik niet onderuit wil gaan. Opnieuw het belang van goede medische begeleiding naar voren gekomen. Kan daardoor nog steeds niet echt doen wat ik wil, het blijft een goede oefening in geduld.
Merk dat het me irriteerd hoe jullie over Ameisen schrijven. Ik vind het echt verslavingsgedrag. Alles ligt buiten jezelf, de ander doet het niet goed en daardoor kun jij niet........
Ameisen is ons helemaal niets verschuldigd, hij heeft zijn nek al behoorlijk uitgestoken. Jullie hebben duidelijk helemaal geen kaas gegeten over hoe de pharmaceutische industrie en de medische wetenschap werkt.
Gebruik dit forum om je ervaringen met baclo te delen en niet af te geven op mensen waarvan je de situatie helemaal niet kent. Kijk naar wat die man wel al heeft teweeg gebracht en maak hem niet belachelijk om zijn passie voor muziek. Ik vind dat klein, onvolwassen en vooral tekenend voor mensen die niet naar zichzelf krijgen. Wanneer dit zo blijt trek ikk me terug uit het forum en deel geen ervaringen meer over baclo :( :P
pi_99833341
Ik ben de partner van iemand die al een tijd droog staat dankzij Baclofen. Van een leven in de hel naar een leven in de hemel. Nog steeds leven wij in een toestand van verbijstering. Wat één zo'n pilletje teweeg kan brengen. Wij hadden het punt al bereikt dat we hadden besloten dat partner op zichzelf zou gaan wonen zodat ik mijn normale leven weer op kon pakken. Met een alcoholist kan je niet samen leven, hoe erg je ook je best doet. Van een sociaal leven is geen sprake, kinderen blijven weg, in huis is de toestand onleefbaar, het kost veel geld, wantrouwen heerst en ga zo maar door. Nu leven we weer 'normaal'. Wat een verademing.
Ga zo door Saine, al zou je maar één iemand helpen door te schrijven over je ervaring. Trek je dus niks aan van de opmerkingen over Ameisen.
pi_99833435
edit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')