Niet zolang de kinderen niet naar school gaan.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:49 schreef golfer het volgende:
Als de nieuwe plannen van deze regering doorgaan zal je gewoon aan het werk moeten.
Jullie hadden ook kunnen wachten met kinderen krijgen he FC? Het is of dat of ditquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:55 schreef freecell het volgende:
Maargoed, als de maatschappij en mijn portemonnee en iedereen dat van me wil, doe ik wel als de rest van de mensen.
Ik dump mijn kinderen 5 dagen per week n de opvang bij wildvreemden en ga wel werken ofzo...
Daar zijn jij en de staatssecretaris het dan over oneens. Hij vindt dat als je gezond bent en kunt werken dat je ook moet gaan werken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:54 schreef freecell het volgende:
Niet zolang de kinderen niet naar school gaan.
Niemand kan mij dwingen om te gaan werken hoor
Ja, al die kinderen zijn er ook allemaal heel erg slecht van geworden van dat 'dumpen', he?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:55 schreef freecell het volgende:
Maargoed, als de maatschappij en mijn portemonnee en iedereen dat van me wil, doe ik wel als de rest van de mensen.
Ik dump mijn kinderen 5 dagen per week n de opvang bij wildvreemden en ga wel werken ofzo...
Wat ik al zei: hij kan me niet dwingen om te gaan werken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Daar zijn jij en de staatssecretaris het dan over oneens. Hij vindt dat als je gezond bent en kunt werken dat je ook moet gaan werken.
Kinderen of niet.
Oh, ik dacht dat je het wel over de bijstand had, vandaar.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:58 schreef freecell het volgende:
Wat ik al zei: hij kan me niet dwingen om te gaan werken.
Overigens ging dat over mensen die bijstand kregen, en hey, dat krijgen we niet.
Ik denk dat het zeker het basisvertrouwen en de basisveiligheid aantast ja.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, al die kinderen zijn er ook allemaal heel erg slecht van geworden van dat 'dumpen', he?
Nee, we hebben geen bijstand, we redden het prima zelf zo.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je het wel over de bijstand had, vandaar.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:59 schreef freecell het volgende:
Ik denk dat het zeker het basisvertrouwen en de basisveiligheid aantast ja.
En van kinderen onder een jaar is dat ook al bewezen trouwens
Noujaaa zeg, een knuffel van Pee wilde je ook al niet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:01 schreef freecell het volgende:
[..]
En niemand hoeft het voor me op te lossen of wat dan ook. Echt niet.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:03 schreef Memento-Mori het volgende:
de sneker pan kampioen
Niet dat iemand het hier iets kan schelen verder![]()
Dat is alleen als je je kind echt vaak 'dumpt'quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:59 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik denk dat het zeker het basisvertrouwen en de basisveiligheid aantast ja.
En van kinderen onder een jaar is dat ook al bewezen trouwens
Kut. Daar gaat m'n flatscreen TVquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:05 schreef borisz het volgende:
Nu toch het woord regering viel. De kans is groot dat er extra bezuinigd moet worden, dat laat Rutte min of meer weten tijdens de wekelijkse persco.
Nou, we gaan dan maar niet die diamanten hanger kopen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:05 schreef borisz het volgende:
Nu toch het woord regering viel. De kans is groot dat er extra bezuinigd moet worden, dat laat Rutte min of meer weten tijdens de wekelijkse persco.
http://www.pedagogiek.net/content/artikel.php?contentID=472quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, praat maar fijn in je eigen straatje.
Maar laat mij die wetenschappelijk onderbouwde onderzoeken dan eens zien waaruit blijkt dat kinderopvang schadelijk zou zijn?
Gaat dus inderdaad over kinderen die heel veel uren/dagen naar de opvang gaanquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:11 schreef freecell het volgende:
[..]
http://www.pedagogiek.net/content/artikel.php?contentID=472
Daar bijvoorbeeld.
Het is mijn vak hè? Ik heb nog wel wát geleerd op het HBO.
Precies.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:13 schreef Sarabi het volgende:
Gaat dus inderdaad over kinderen die heel veel uren/dagen naar de opvang gaan
(en ook nog een onderzoek dat niet helemaal wetenschappelijk is uitgevoerd)
Um, jouw link nuanceerde de boel zelf ook al reeds:quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:15 schreef freecell het volgende:
Moet ik de andere onderzoeken ook opzoeken?
Het is niet de enige ofzoHet was alleen de eerste.
quote:De resultaten anno 2002
Huston presenteerde in augustus 2002 opnieuw de resultaten van de Early Child Care Study. Dit maal met bijgewerkte data en inclusief commentaar. Als gevolg van de discussie die het jaar ervoor ontstond, werden de data nu met veel nuanceringen toegelicht. Enkele kanttekeningen bij de gevonden resultaten:
Ouders kunnen wel eens terughoudend zijn om verlegen, niet-aggresieve kinderen naar een dagopvang te brengen.
Het inkomen van een moeder kan essentieel zijn voor het welbevinden van een kind, aangezien een positieve relatie is aangetoond tussen kinderen uit een gezin met een hoog inkomen, en de mate waarin ze goed sociaal functioneren.
Het "externalizing behavior" waarvan oorspronkelijk sprake was, kan ook verwijzen naar positieve kenmerken zoals assertiviteit.
En hoe denkt Jay Belsky inmiddels over de onderzoeksresultaten? Hij gelooft niet dat de resultaten uit 2001 zich zullen herhalen. De eigengereide onderzoeker in de Boston Globe (03-09-02, p. E1):
"As the children approach adolescence, the influence of peers and other life-events could dissipate the clear association between child care and behavior."
Ok, nog één keer.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Precies.
En de woorden 'dumpen' en 'flikkeren' geeft al het dedain aan dat FC blijkbaar voor kinderopvang heeft.
Maar goed: het is haar eigen keuze om de kinderen bij zich te houden en om in geldnood te blijven zitten.
Ik zal je over een paar jaar vertellen hoe ongehoorzaam en asociaal mijn kleinzoontje is geworden van 4 dagen naar de opvang geflikkerd vanaf zijn geboorte.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:15 schreef freecell het volgende:
Maargoed, het heeft de kinderen geen kwaad gedaan inderdaad.
Bijna elk kind heeft tegenwoordig wel een label(tje) of een probleem, maar dat is helemaal de schuld van de kinderen en niet van de maatschappij.
En het onderzoek gaat over 30 uur per week, maar 26 uur werken en met reistijd en je zit zo op die 30 uur.
Je moet gaan op zoeken wat je wil, maar dit onderzoek is gewoon niet zo heel goedquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:15 schreef freecell het volgende:
Maargoed, het heeft de kinderen geen kwaad gedaan inderdaad.
Bijna elk kind heeft tegenwoordig wel een label(tje) of een probleem, maar dat is helemaal de schuld van de kinderen en niet van de maatschappij.
En het onderzoek gaat over 30 uur per week, maar 26 uur werken en met reistijd en je zit zo op die 30 uur.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:20 schreef freecell het volgende:
We hebben een heel fijn netwerk en in geval van nood kan er altijd wel iemand oppassen, maar voor geregelde opvang is het niet handig om je netwerk te belasten. ±'
Daar zeg ik toch ook niks over?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:18 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik zal je over een paar jaar vertellen hoe ongehoorzaam en asociaal mijn kleinzoontje is geworden van 4 dagen naar de opvang geflikkerd vanaf zijn geboorte.
(omdat het gewoon niet anders kan en F en L allebei MOETEN werken om rond te komen)
Omdat je niet aan je buurvrouw kan vragen: hey, wil jij elke week 3 dagen op mijn kind passen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Waarom niet?
Lijkt mij een erg goede oplossing als je zelf erg anti opvang bent en toch wil/moet/kan gaan werken
Ik heb er zelf gewerkt en heb het van dichtbij gezien, ik heb er gewoon niet zo'n hoge pet van op, sorry.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:23 schreef Bluezz het volgende:
Je praat met weinig respect over kinderopvang en dat zit mij dan weer dwars. Ik ben niet geirriteerd
Volgens mij werd je vooral aangevallen op de manier waarop je tegen P reageerde?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:26 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik heb er zelf gewerkt en heb het van dichtbij gezien, ik heb er gewoon niet zo'n hoge pet van op, sorry.
ik ben wel geïrriteerd overigens.
Omdat ik oprecht alleen maar heel verdrietig was over Tara zijn werk, zat te janken achter de laptop en ik alweer onmiddelijk word aangevallen op mijn ' jaren 50 leefstijl' en op mijn principes.
Blijkbaar is het idee dat je zelf verantwoordelijk bent niet meer van deze tijd ofzo. Nou goed, dan niet, dan maar hopeloos ouderwets.
Vermoedelijk wel, maar ik ben bang dat je dan voor goede ook aan de goede kant van de stad moet zijnquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:32 schreef Bluezz het volgende:
Is het met opvang niet hetzelfde als met de verpleeghuizen? Dat er goeie en minder goeie zijn?
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:19 schreef Stereotomy het volgende:
Ik ben ook in een gezin met 1 werkende ouder rond minimumloon opgegroeid hoor FC. En ik ben ook niet verknipt![]()
dus er is nog hoop.
Was ik maar naar de creche gebracht, dan wilde ik m'n moeder wat vaker opbellen denk ik.
Er is een reden waarom ik nooit vis uit de supermarkt haalquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:55 schreef LieLie het volgende:
Volgens mij is vis uit de diepvries echt de beste oplossing aan deze kant van het land. De 'verse' vis in de supermarkt die ik net uit het pakje haalde om te kruiden vond ik niet erg 'vers' aanvoelen. Ben benieuwd hoe dat gaat smaken..
dit zag ik al. kennismaking met Ikea? je kent alles alquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 17:13 schreef Memento-Mori het volgende:
dinsdag kennismakingsgesprek ikea
ja maar zij kennen mij nietquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 17:33 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dit zag ik al. kennismaking met Ikea? je kent alles al
veeeeeeel succes! en gefeli!
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:31 schreef Bluezz het volgende:
Wij hadden heerlijke sliptongetjes van de viskar![]()
Met geroosterde venkel, wortel winterpeen en aardappeltjes.
Maar geen zomer.quote:
Oequote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:35 schreef LieLie het volgende:
Deze olijfolie hebben we meegenomen:
[ afbeelding ]
Het ligt niet aan jouquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:17 schreef LieLie het volgende:
Ik vind het trouwens verrekte koud overal.. Volgens mij pak ik zo mijn plaid er maar weer bij..
Haai kaasje, nog iets van de energiemaatschappij tour gezien deze week ?quote:
Helemaal niks, hoe staat 't er voor?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:31 schreef borisz het volgende:
Haai kaasje, nog iets van de energiemaatschappij tour gezien deze week ?
1. EBHquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Helemaal niks, hoe staat 't er voor?
En toen dacht ik:quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:55 schreef kaasplankje het volgende:
Haha oh ja![]()
Ik maak een van mijn favoriete armeluizenpasta's; met gebakken tonijn uit een blikkie.
Mmmmm![]()
Oh okeequote:Lein is niet thuis idd
Eeeh wraps?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:58 schreef Vork het volgende:
Als Lein wel thuis is, dan komt gewoon weer het rijkeluisvoedsel op tafel, neem ik aan?
Eet smakelijk. Ik heb net voor 3 dagen aan wraps gemaakt. Met alles er op en er aan. 3 maal raden wat ik de komende 2 dagen ga eten
Daar stond wat andersquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Eeeh wraps?
![]()
Ja, er moet flink bezuinigd worden dezer dagen in huize kaas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |