Tja, je hebt al die overlappende cijfers, die 1.2 miljoen met een uitkering terwijl er 1.476 miljoen uitkeringen worden verstrekt .. dat zijn er dus al vast zo'n 276.000 gedeeltelijk arbeidsongeschikten. En dan kan je wel leuk met criteria gaan schuiven, maar dat verandert helemaal niets aan de gezondheidstoestand van het betreffende persoon en zijn aantrekkelijkheid op de arbeidsmarkt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:07 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Zijn hier getallen over bekend, een groot gedeelte suggereert dat het meer dan de helft is? Ik zie hierboven een aantal keer dat de strengere WAO normen hiertoe hebben geleid, maar dat is nu eenmaal het nieuwe plafond voor arbeidsgeschiktheid dat we in de maatschappij hebben geaccepteerd. Dan kan men daar over blijven tobben en zeuren, maar voorlopig is dat de nieuwe norm waar je het maar mee te doen hebt.
Mwah, een crimineel veroorzaakt naast de financiële schade natuurlijk ook nog emotionele schade, dus komen er gevoelens van wraak ed bij kijken, plus de angst dat jij het volgende slachtoffer zou kunnen zijn, dus daar wil je wel geld aan uitgeven, om zelf 'veilig' te blijvenquote:Dat is bij heel veel dingen het geval. Gevangenissen kosten vaak ook meer dan de financiele schade die de crimineel heeft veroorzaakt.
Je vergeet dat het draagvlak onder de werkenden om te betalen voor mensen die niet werken niet in geld is uit te drukken, het zou iedereen wel eens veel meer kunnen gaan kosten als dit wegvalt.
Omdat mensen altijd denken dat het hun zelf niet overkomt, maar alleen de ander.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:08 schreef moussie het volgende:
En dat maakt het mi zo absurd, waarom zou je het hele vangnet willen aanpakken voor dat kleine gedeelte dat er misbruik van maakt? Je trekt je eigen vangnet onderuit, waarom snappen mensen dat niet?
Op het moment dat je kind 18 wordt (of eerder als hij/zij meer dan 1240 nog wat euro per kwartaal verdient) stopt de kinderbjislag. Dat kan je vinden op de site van de SVB. De uitkering voor een alleenstaande ouder is gekoppeld aan de kinderbijslag, niet aan de leeftijd van het kind, en dat heb ik dus zelf moeten ondervinden (met bijbehorende terugbetalingsregeling voor teveel ontvangen uitkering, dat er nog bovenop ook), en over dat stukje regelgeving heb ik online vrijwel niets kunnen vinden behalve wat verwijzingen, antwoord van Aboutaleb op vragen uit de gemeenteraad bvb. Eigen ervaring dus van inmiddels zo'n 2 jaar geleden, toen hij nog 17 was.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:15 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik even gemist dat het in dit geval om jou ging alsmede dat deze regeling al in werking is getreden. Is er ergens te vinden hoe deze regeling eruit ziet? Tot nu toe verkeerde ik in de veronderstelling dat het een plan was, maar dat details nog niet bekend waren.
je moet gewoon niet altijd braaf zijn , die 170 euro hoeft echt niet in 14 dagen, laat ze maar een herinnering sturen , daarna nog een. of je betaald een gedeelte, enz,enz die 170 euro is per jaarquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:08 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, je hebt al die overlappende cijfers, die 1.2 miljoen met een uitkering terwijl er 1.476 miljoen uitkeringen worden verstrekt .. dat zijn er dus al vast zo'n 276.000 gedeeltelijk arbeidsongeschikten. En dan kan je wel leuk met criteria gaan schuiven, maar dat verandert helemaal niets aan de gezondheidstoestand van het betreffende persoon en zijn aantrekkelijkheid op de arbeidsmarkt.
Maar hoe dat zit met percentages arbeidsgeschiktheid bij de resterende bijna 800.000 arbeidsongeschikte mensen , geen idee, en hoeveel uitkeringsgerechtigden in óf de bijstand óf een arbeidsongeschiktheidsregeling al gedeeltelijk werken, evenmin.
[..]
Mwah, een crimineel veroorzaakt naast de financiële schade natuurlijk ook nog emotionele schade, dus komen er gevoelens van wraak ed bij kijken, plus de angst dat jij het volgende slachtoffer zou kunnen zijn, dus daar wil je wel geld aan uitgeven, om zelf 'veilig' te blijven
Zo'n 180 graden anders dus als een situatie waarin iedereen kan belanden, al zit je vandaag on top of the world, je kan morgen een ongeluk krijgen waardoor je een handicap oploopt, huppatee, 35 % afgekeurd, dus dan ben jij een van die 276.000 mensen die twee keer in de statistiek voorkomt. En niemand die jou nog in dienst neemt, dat kost teveel en levert te weinig op, zonder subsidies kan je het wel vergeten. En dat maakt het mi zo absurd, waarom zou je het hele vangnet willen aanpakken voor dat kleine gedeelte dat er misbruik van maakt? Je trekt je eigen vangnet onderuit, waarom snappen mensen dat niet?
Je moet het misbruik aanpakken, uiteraard, daaraan erger ik mij ook want zulke tokkies bezorgen mij een slechte naam, maar dat vangnet is al zo krap dat je eigen bijdrage van 170 euro in een keer moeten ophoesten (binnen 14 dagen nog wel!) een ramp is .. want sparen met die bedragen, zeker als je ziek bent en dus extra kosten hebt die niet vergoed worden, gaat met hele stuivers tegelijk, dat schiet niet echt op dus ..
gaat er nu maar vanuit dat elke euro die jezelf of een ander binnenbrengt in een gezin invloed heeft op de hoogte van wat voor uitkering dan ook. soms krijg je vrijstelling en mag je wat extra's blijven houden. maar dan kom je weer in andere situatie waar dat kleine bedrag je toch weer nekt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:22 schreef moussie het volgende:
[..]
Op het moment dat je kind 18 wordt (of eerder als hij/zij meer dan 1240 nog wat euro per kwartaal verdient) stopt de kinderbjislag. Dat kan je vinden op de site van de SVB. De uitkering voor een alleenstaande ouder is gekoppeld aan de kinderbijslag, niet aan de leeftijd van het kind, en dat heb ik dus zelf moeten ondervinden (met bijbehorende terugbetalingsregeling voor teveel ontvangen uitkering, dat er nog bovenop ook), en over dat stukje regelgeving heb ik online vrijwel niets kunnen vinden behalve wat verwijzingen, antwoord van Aboutaleb op vragen uit de gemeenteraad bvb. Eigen ervaring dus van inmiddels zo'n 2 jaar geleden, toen hij nog 17 was.
De korting op de toeslagen als je kind meer als 630 nog wat euro verdient is al jaren algemene regelgeving in de bijstandswet, en de 21 jaar regel ook.
Dat is dus een vooroordeel. Mijn antwoord is dat mijn persoon geen rol speelt in deze discussie. Ik schop geen drama. Jij blijft doordrammen over iets waarvan ik al heb aangegeven er niet op in te gaan.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik ben niet bevooroordeeld. Ik zei dat ik iets dacht, en vroeg aan jou of dat klopte. Daar had je ook simpelweg antwoord op kunnen geven van nee want xyz maar in plaats daarvan ga je drama schoppen.
Nee dat voegt niks toe, als je dat gaat opzoeken, en weet je waarom dat niets toevoegt? Omdat je het dan moet opzoeken. Dat is niet iets wat vanuit jezelf komt. Dat is iets wat je op internet opsnort. Maar jij deed in een eerdere post een uitspraak over graaiers. Mijn vraag is of JIJ..JIJ..niet na papegaaien wat je ergens hebt gelezen, de informatie hebt om over hele rijke persoon X te kunnen roepen of hij of zij een graaier is. Als je dat niet kunt, kun je ook niet roepen dat iemand een graaier is. Dat weet je dan namelijk niet. Jij vond het belachelijk dat iemand miljoenen krijgt, want hij heeft daar niks noemenswaardigs tegenover gezet.
Dat is nogal een behoorlijke uitspraak als je dat niet hard kunt maken. Daarom maakte ik de opmerking dat jij iets dergelijks roept vanuit een onderbuikgevoel en frustratie. Dat kun je da nwel roepen, maar dat maakt het nog niet waar.
Je roept iets en verschuilt je dan achter politiek en weet ik veel wat allemaal. Gelijk heb je hoe dan ook niet, want je dat begint met het kunnen aantonen dat iemand een graaier is, en de informatie daarvoor heb je al niet.
We hebben het in deze discussie over de bijstand. Het 'grote gedeelte wat maar werkelijk kan werken' in de bijstand is dus een kreet die je niet kan onderbouwen met cijfers?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:08 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, je hebt al die overlappende cijfers, die 1.2 miljoen met een uitkering terwijl er 1.476 miljoen uitkeringen worden verstrekt .. dat zijn er dus al vast zo'n 276.000 gedeeltelijk arbeidsongeschikten. En dan kan je wel leuk met criteria gaan schuiven, maar dat verandert helemaal niets aan de gezondheidstoestand van het betreffende persoon en zijn aantrekkelijkheid op de arbeidsmarkt.
Maar hoe dat zit met percentages arbeidsgeschiktheid bij de resterende bijna 800.000 arbeidsongeschikte mensen , geen idee, en hoeveel uitkeringsgerechtigden in óf de bijstand óf een arbeidsongeschiktheidsregeling al gedeeltelijk werken, evenmin.
Dat ligt aan het feit waarvoor hij is bestraft. Maar goed, er zijn natuurlijk nog wel tig meer voorbeelden te bedenken waarbij iets meer kost dan het meetbaar oplevert. Zoals jij praat over gevoelens van wraak, ik zou het gerechtigheid noemen, zo denken veel belastingbetalers ook over uitkeringstrekkers. Geld krijgen als je in de put zit is prima, maar het is niet de bedoeling dat die put een hangmat wordt en blijft.quote:Mwah, een crimineel veroorzaakt naast de financiële schade natuurlijk ook nog emotionele schade, dus komen er gevoelens van wraak ed bij kijken, plus de angst dat jij het volgende slachtoffer zou kunnen zijn, dus daar wil je wel geld aan uitgeven, om zelf 'veilig' te blijven
Omdat het hele vangnet niet te betalen is door de steeds kleiner wordende groep mensen die het moeten betalen. Op straffe van gevangenisstraf nota bene, want zo diep kan je zakken als je in Nederland je belasting weigert te betalen!quote:Zo'n 180 graden anders dus als een situatie waarin iedereen kan belanden, al zit je vandaag on top of the world, je kan morgen een ongeluk krijgen waardoor je een handicap oploopt, huppatee, 35 % afgekeurd, dus dan ben jij een van die 276.000 mensen die twee keer in de statistiek voorkomt. En niemand die jou nog in dienst neemt, dat kost teveel en levert te weinig op, zonder subsidies kan je het wel vergeten. En dat maakt het mi zo absurd, waarom zou je het hele vangnet willen aanpakken voor dat kleine gedeelte dat er misbruik van maakt? Je trekt je eigen vangnet onderuit, waarom snappen mensen dat niet?
Als het vangnet daadwerkelijk zo krap zou zijn, waarom maken mensen er dan misbruik van?quote:Je moet het misbruik aanpakken, uiteraard, daaraan erger ik mij ook want zulke tokkies bezorgen mij een slechte naam, maar dat vangnet is al zo krap dat je eigen bijdrage van 170 euro in een keer moeten ophoesten (binnen 14 dagen nog wel!) een ramp is .. want sparen met die bedragen, zeker als je ziek bent en dus extra kosten hebt die niet vergoed worden, gaat met hele stuivers tegelijk, dat schiet niet echt op dus ..
OK, dank voor de uitleg. Lullig dat ze het jou niet verteld hebben en dat je daardoor geld moet terugbetalen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:22 schreef moussie het volgende:
Op het moment dat je kind 18 wordt (of eerder als hij/zij meer dan 1240 nog wat euro per kwartaal verdient) stopt de kinderbjislag. Dat kan je vinden op de site van de SVB. De uitkering voor een alleenstaande ouder is gekoppeld aan de kinderbijslag, niet aan de leeftijd van het kind, en dat heb ik dus zelf moeten ondervinden (met bijbehorende terugbetalingsregeling voor teveel ontvangen uitkering, dat er nog bovenop ook), en over dat stukje regelgeving heb ik online vrijwel niets kunnen vinden behalve wat verwijzingen, antwoord van Aboutaleb op vragen uit de gemeenteraad bvb. Eigen ervaring dus van inmiddels zo'n 2 jaar geleden, toen hij nog 17 was.
De korting op de toeslagen als je kind meer als 630 nog wat euro verdient is al jaren algemene regelgeving in de bijstandswet, en de 21 jaar regel ook.
Nee je hebt je uitspraak niet hard gemaakt. Als ik zeg dat ik onderwerp X kut vind, dan kan ik niet daarna zeggen dat ik dat vind omdat men in de politiek daar al lang over bezig is dat het kut is. Dat is geen onderbouwing waarom IK X kut vind.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is dus een vooroordeel. Mijn antwoord is dat mijn persoon geen rol speelt in deze discussie. Ik schop geen drama. Jij blijft doordrammen over iets waarvan ik al heb aangegeven er niet op in te gaan.
Ik heb mijn uitspraak al hard gemaakt. Dat eea. niet precies aan jouw eisen beantwoordt, interesseert me echt niet.
Ik verschuil me niet achter politiek. Ik verwijs naar een fenomeen dat allang aan de gang is en daarom geldig is als argument.
Onderbuikgevoel en frustratie hebben niets met mijn ideeën te maken, dat is alweer jouw invulling en daarom een vooroordeel.
Waarom blijf je hierop doorgaan? Je bereikt er echt niets mee.
een hollands dubbeltje , of zo'n grieks euro dingetjequote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:07 schreef CoolGuy het volgende:
Overigens, in het licht van deze hele discussie omtrent uitkering, eindjes wel/niet aan elkaar kunnen knopen, etc, heeft iemand toevallig gisteren een dubbeltje op z'n kant gezien?
Was toch een saaie uitzending met een paar mensen met een grote schuld die ff door de zure appel moesten bijten? had weinig met uitkeringen te maken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:07 schreef CoolGuy het volgende:
Overigens, in het licht van deze hele discussie omtrent uitkering, eindjes wel/niet aan elkaar kunnen knopen, etc, heeft iemand toevallig gisteren een dubbeltje op z'n kant gezien?
Dat is schijnbaar de huidige definitie van solidariteit. Als je geld hebt, mag je je eigen opleiding, huur, zorgverzekering,wasmachine en tv-toestel betalen. Als je dat niet kan dan krijg je het stempeltje 'zielig' en krijg je het voor niks van iemand anders.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom moeten studenten wel collegegeld betalen (en bijlenen indien ze niet rond kunnen komen vanwege de huur), terwijl bijstandsmoeders gratis onderwijs krijgen?
Dat klopt toch niet?
Volgens mij ging het om alle uitkeringsgerechtigden, de hele 1.2 miljoen waarvan er zo'n half miljoen (gedeeltelijk) kan werken, volgens Krom. Nou van dat half miljoen zitten er dus zo'n 270.000 in de WW, het is aan te nemen dat die gewoon gezond zijn.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:48 schreef Wokkel het volgende:
[..]
We hebben het in deze discussie over de bijstand. Het 'grote gedeelte wat maar werkelijk kan werken' in de bijstand is dus een kreet die je niet kan onderbouwen met cijfers?
Want ik ben morgen ineens weer gezond? Zou wel leuk zijn als het zo zou werken, daar niet van, maar helaasquote:Dat ligt aan het feit waarvoor hij is bestraft. Maar goed, er zijn natuurlijk nog wel tig meer voorbeelden te bedenken waarbij iets meer kost dan het meetbaar oplevert. Zoals jij praat over gevoelens van wraak, ik zou het gerechtigheid noemen, zo denken veel belastingbetalers ook over uitkeringstrekkers. Geld krijgen als je in de put zit is prima, maar het is niet de bedoeling dat die put een hangmat wordt en blijft.
Tja, en als geen werkgever mij wil hebben, welke alternatieven heb ik dan nog? Zelfmoord, bedelen of criminaliteit?quote:Omdat het hele vangnet niet te betalen is door de steeds kleiner wordende groep mensen die het moeten betalen. Op straffe van gevangenisstraf nota bene, want zo diep kan je zakken als je in Nederland je belasting weigert te betalen!
Omdat diegenen die er misbruik van maken het niet echt nodig hebben, die werken er zwart bij, wonen samen ed ..quote:Als het vangnet daadwerkelijk zo krap zou zijn, waarom maken mensen er dan misbruik van?
Tja, op zich klopt dat natuurlijk, zodra je verdient moet je je eigen broek ophouden, maar het is wel verschrikkelijk oneerlijk tov dat andere kind wiens ouder alleen maar kostgeld vraagt als educatieve maatregel. Niet alleen houdt die amper wat centjes over om te sparen, hij staat ook nog eens onder tijdsdruk ..quote:OK, dank voor de uitleg. Lullig dat ze het jou niet verteld hebben en dat je daardoor geld moet terugbetalen.
Blijft natuurlijk lastig, laat je een kind heel veel verdienen terwijl de bijstandsmoeder een uitkering krijgt om het kind te verzorgen dan betaalt de staat mee aan het spaarpotje van het kind. Doe je het omgekeerd en ga je bijstand inhouden omdat het kind veel betaalt dan zal de moeder het kind om geld moeten vragen.
Belangrijk om te beseffen in deze lijkt mij dat het ontvangen van bijstand ten allen tijd een laatste redmiddel moet zijn. Indien de moeder minder kosten heeft aan het kind omdat deze goed verdient (immers zoveel dat de kinderbijslag wordt gestopt) dan is het vragen om een bijdrage in de kosten reeel.
He, we gaan niet nuanceren, he? Dit is een VVDbewindspersoon en voor VVD'ers zijn alle uitkeringstrekkers op zijn minst luie flikkers, die in de uitkering gehouden worden door het verderfelijke Linksch, om als stemvee te dienen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 17:46 schreef Madame_Paon het volgende:
Oh leuk, wordt dit ook al zo'n topic?
Dat de helft van de mensen in de bijstand zou kunnen werken, betekent echt niet dat de andere helft ook zou kunnen werken en zich ook aanstelt.
ik vind dat mensen in de bijstand maar een curses , trek het je niet aan mensen die werken denken dat ze beter dan jouw zijn . moeten krijgenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 17:46 schreef Madame_Paon het volgende:
Oh leuk, wordt dit ook al zo'n topic?
Dat de helft van de mensen in de bijstand zou kunnen werken, betekent echt niet dat de andere helft ook zou kunnen werken en zich ook aanstelt.
Ben het hier met je eens als het gaat om mensen in de bijstand die arbeidsongeschikt zijn.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 17:44 schreef moussie het volgende:
Tja, op zich klopt dat natuurlijk, zodra je verdient moet je je eigen broek ophouden, maar het is wel verschrikkelijk oneerlijk tov dat andere kind wiens ouder alleen maar kostgeld vraagt als educatieve maatregel.
Laat ik de vraag nog maar eens stellen dan, want ook van mij negeer je hem:quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat het al zo lang een issue is in de politiek is een geldig argument, zoals al eerder gezegd.
Je bent zelf bevooroordeeld en je speelt op de man.
Gewoonweg niet, dat zou altijd nog een keuze moeten zijn van de ouders/kinderen in kwestie en niet worden opgedrongen vanuit de overheid, al dan niet in de vorm van bijdragen aan de uitkering van je ouder(s).quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Vanaf welke leeftijd vind jij dat kinderen moeten bijdragen aan de kosten van de huishouding?
Dat is nu ook al zo. Als je zelfs maar in aanmerking wilt komen voor bijvoorbeeld bijstand zetten we mensen gewoon in de plantsoenendienst oid. Dat soort praktijken is in veel gemeenten heel normaal. Lekker goedkope arbeid en voor vele een afschrikkende werking.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben het hier met je eens als het gaat om mensen in de bijstand die arbeidsongeschikt zijn.
Andere mensen in de bijstand, die geacht worden te kunnen werken, moeten ook werken.
Het is juist voor een kind uit zo'n één ouder bijstand gezin belangrijk te merken dat werken loont. Ik zou de grens -vrij willekeurig- bij 23 leggen ofzo.quote:Iemand die 35 % is afgekeurd zou zeker moeten zijn van die 35 % inkomen, maar daarboven mag dan dezelfde korting, in verhouding, mogen bestaan als bij 'gezonde' bijstandsgerechtigden.
Overigens geldt het ook voor werkende mensen, met een minimumloon, dat ze erop achteruit gaan qua huurtoeslag, kinderbijslag enz...als hun kinderen 18 jaar worden. Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat een kind dat fulltime werkt, naar kunnen, bijdragen in de kosten van het huishouden.
Want waar trek je anders de grens? Een kind van 21 dat nog thuis woont, een kind van 25 dat nog thuis woont? Moeten die allemaal maar gewoon hun geld mogen houden en moeders haar volledige bijstand? (uitgaande van een moeder die zou kunnen werken)
Vanaf welke leeftijd vind jij dat kinderen moeten bijdragen aan de kosten van de huishouding?
Iemand die 35% arbeidsongeschiktheidsuitkering krijgt wordt gewoon aangevuld tot bijstandsniveau, die krijgt dus even veel als ik, alleen zijn korting is dan zo'n 45 euro lager.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:05 schreef Gia het volgende:
Ben het hier met je eens als het gaat om mensen in de bijstand die arbeidsongeschikt zijn.
Andere mensen in de bijstand, die geacht worden te kunnen werken, moeten ook werken.
Iemand die 35 % is afgekeurd zou zeker moeten zijn van die 35 % inkomen, maar daarboven mag dan dezelfde korting, in verhouding, mogen bestaan als bij 'gezonde' bijstandsgerechtigden.
Dat zijn bedragen die iedereen erop achteruit gaat, mijn huurtoeslag is ook verminderd, en ik ontvang ook geen kinderbijslag meer. Voor die knul van mij houdt dat dus in dat die vanaf het moment dat die verdiend eigenlijk alles zelf moet bekostigen .. mijn inkomen is erop berekent om een persoon te voeden, hij zal zijn eten dus volledig zelf moeten betalen, bij moeten dragen aan de woonkosten plus zijn eigen rekeningen, het is dus geen kwestie van 'naar kunnen bijdragen', het is simpelweg 'je moet'.quote:Overigens geldt het ook voor werkende mensen, met een minimumloon, dat ze erop achteruit gaan qua huurtoeslag, kinderbijslag enz...als hun kinderen 18 jaar worden. Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat een kind dat fulltime werkt, naar kunnen, bijdragen in de kosten van het huishouden.
Ik heb op zich weinig moeite het feit dat mijn kind zijn broek zelf moet ophouden, het is niet leuk voor hem maar het is niet anders, wat ik erg vind is dat daarbovenop die tijdsdruk komt. Maak er 25 jaar van, dan heeft zo'n kind even meer rust om aan zijn toekomst te werken, verdient die ook iets meer en kan wat sparenquote:Want waar trek je anders de grens? Een kind van 21 dat nog thuis woont, een kind van 25 dat nog thuis woont? Moeten die allemaal maar gewoon hun geld mogen houden en moeders haar volledige bijstand? (uitgaande van een moeder die zou kunnen werken)
Dan gaan we weer terug naar eind jaren 70, waar je de zogenaamde voordeurdelers had.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:35 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Gewoonweg niet, dat zou altijd nog een keuze moeten zijn van de ouders/kinderen in kwestie en niet worden opgedrongen vanuit de overheid, al dan niet in de vorm van bijdragen aan de uitkering van je ouder(s).
Hetzelfde verhaal met het korten wanneer de partner wel inkomsten heeft, men gaat er automatisch maar vanuit dat hetgeen dat bij persoon A binnen komt ook bij persoon B met de uitkering in de portemonnee eindigt geloof ik.
Je meent toch niet serieus dat iedere huisvrouw een bijstandsuitkering zou moeten krijgen!!quote:Laat al die zaken lekker individueel bekeken worden, als er iemand uit het gezin (kind of ouder) beroep moet doen op de bijstand zou men enkel moeten kijken naar de werkelijke inkomsten van die persoon in kwestie en die moeten korten op de uitkering, waarom het bijbaantje van de kinderen of het inkomen van de partner daarbij gehaald moeten worden is mij een raadsel.
Wie heeft het waar over fraude of het wegzetten van mensen als profiteurs?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:40 schreef Odysseuzzz het volgende:
Het bekt wel lekker mensen neer te zetten als profiteurs. Terwijl juist zij hun hele inkomen weer maandelijks terug in de economie storten.
De fraude -hoe fout ook- is slechts een druppel op een gloeiende plaat. Als het over geld zou gaan kunnen ze beter de faillissement fraude eens oppakken. Maar dat is weer een andere discussie.
Bekijk het ook eens van de andere kant.quote:Het is juist voor een kind uit zo'n één ouder bijstand gezin belangrijk te merken dat werken loont. Ik zou de grens -vrij willekeurig- bij 23 leggen ofzo.
Als jij een paar avonden tijdens je studie kunt werken en dan ziet hoe het er bij je moeder gewoon weer vanaf wordt gehaald dan geef je de moed waarschijnlijk al snel op.
Zeg ik toch ook. Die persoon raakt niet het gehele inkomen kwijt als zoonlief 21 wordt. Die 35 % blijft.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:52 schreef moussie het volgende:
Iemand die 35% arbeidsongeschiktheidsuitkering krijgt wordt gewoon aangevuld tot bijstandsniveau, die krijgt dus even veel als ik, alleen zijn korting is dan zo'n 45 euro lager.
Als je kunt werken en er is werk voor je -waarvan je kunt rondkomen- dan hoor je niet in de bijstand. Dus in wezen zegt de VVD/staatssecretaris dat ruim de helft van de bijstands gebruikers onterecht daarin zit. Ofwel het zijn allemaal fraudeurs... danwel de mensen die er gebruik van maken, danwel de mensen die het hen hebben toegewezen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Wie heeft het waar over fraude of het wegzetten van mensen als profiteurs?
Al die andere zaken die je aanhaalt zijn andere zaken. Ook nog eens onzin voor een groot deel. Hoezo een huis kopen? Wie zou daar pand voor staan? De meeste van dat soort gezinnen zijn al huiverig voor een lening of in het rood staan... laat staan een hypotheek.quote:[..]
Bekijk het ook eens van de andere kant.
Zo'n éénoudergezin krijgt jarenlang alleenstaande ouderkorting via de belastingdienst, kwijtschelding van allerlei heffingen, kinderen krijgen hoge stufi enz......
Tel dat al die jaren eens bij elkaar op en zie eens wat een gezin, dat net teveel verdient, allemaal op moet hoesten.
Sowieso snap ik al niet waarom kinderen vanaf hun 18de alles moeten kunnen houden, omdat ze anders op hun 23ste geen huis kunnen kopen. Waarom moet dat?
Toen ik jong was, ging je op een bepaald moment het huis uit, of je ging trouwen, maar de eerste jaren was het sappelen. Met wat geluk, konden wij op ons 27ste ons eerste huis kopen. Maar we hadden het die eerste jaren daarna nog niet breed.
Wat is er mis mee dat kinderen tegenwoordig ook eerst een paar jaar moeten sappelen voordat ze het wat makkelijker krijgen? Moet iedere 23-jarige in staat zijn om minimaal een rijtjeshuis te kunnen kopen?
En dan dat afgunst gedoe: Kinderen van rijke ouders hoeven, misschien, geen kostgeld te betalen. Hé, die krijgen ook op hun 18de hun rijbewijs met een spoedcursus en meteen een auto erbij. Moeten arme kinderen dat dan ook maar krijgen van het rijk? Moet dan de uitkering van die moeder niet omhoog om rijlessen te kunnen betalen voor zoonlief? Mag er niemand meer hebben als iemand anders, want anders is het zooo oneerlijk?
Een huisvrouw lijkt me ook niet beschikbaar voor werk en werkzoekend, die hoeft dan ook geen bijstand natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan gaan we weer terug naar eind jaren 70, waar je de zogenaamde voordeurdelers had.
Twee mensen zonder baan, allebei in de bijstand, die samen gingen wonen om de kosten te delen.
Het is dus juist om die reden dat tegenwoordig gekeken wordt naar het gezinsinkomen, en terecht.
[..]
Je meent toch niet serieus dat iedere huisvrouw een bijstandsuitkering zou moeten krijgen!!
Althans, je zegt dat voor de bijstand het inkomen van de partner buiten beschouwing moet blijven.
Ooh, op die fiets, ja klopt, zover had ik nog niet eens doorgedacht.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Zeg ik toch ook. Die persoon raakt niet het gehele inkomen kwijt als zoonlief 21 wordt. Die 35 % blijft.
Ik dacht dat jij ook afgekeurd was?
Idd zover is het in Denemarken ook. Totale verkwisting van belastinggeld. En onderstussen krijgen private bedrijven een mooi inkijkje in je medische gegevens als je niet waakzaam bent.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:55 schreef moussie het volgende:
[..]
Ooh, op die fiets, ja klopt, zover had ik nog niet eens doorgedacht.
Maar zo'n medische kering terwijl je al in de bijstand zit is absurd, ik ben 100% goedgekeurd, met daarbij de vermelding dat ik een arbeidshandicap heb en wat ik allemaal niet kan of mag doen. Dus daar ga ik dan, voor de derde keer in 10 jaar tijd, naar een re-integratieproject, waar voor de derde keer binnen nog geen week tijd al duidelijk is dat ik door die combinatie leeftijd/ziekte onbemiddelbaar ben .. geen werkgever zou willen dat ik een lymfeoedeem krijg in mijn rechterarm terwijl ik voor hem werk, zo simpel is het, ze waren al huiverig dat ik mijn arm te zwaar zou belasten terwijl ik in dat traject aan het werk was.
Eh, nee. Wat er wordt gezegd is dat de helft geschikt is voor arbeid. Dat is heel wat anders.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:45 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Als je kunt werken en er is werk voor je -waarvan je kunt rondkomen- dan hoor je niet in de bijstand. Dus in wezen zegt de VVD/staatssecretaris dat ruim de helft van de bijstands gebruikers onterecht daarin zit.
En wat 'geschikt voor arbeid' betekent, dat is afhankelijk van wie er in de regering zitquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:54 schreef justanick het volgende:
[..]
Eh, nee. Wat er wordt gezegd is dat de helft geschikt is voor arbeid. Dat is heel wat anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
QTF, helaas.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:56 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
En wat 'geschikt voor arbeid' betekent, dat is afhankelijk van wie er in de regering zit
Is het ook.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:48 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik denk dat die 800.000 mensen die jij noemt plus de 200-150duizend mensen die hiervan niet zouden kunnen werken in totaal akelig dicht bij het miljoen liggen.
Ik heb in die tijd, nou ja, enkele jaren later, een bijstandsuitkering gehad. En dat kon toen inderdaad als voordeurdeler, zonder gekort te worden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:52 schreef Lastpost het volgende:
Een huisvrouw lijkt me ook niet beschikbaar voor werk en werkzoekend, die hoeft dan ook geen bijstand natuurlijk.
En over de jaren 70 weet ik niet veel, maar ik gok dat men in die tijd de regels ook niet zo aangescherpt hebben als men nu wil doorvoeren en deels al heeft doorgevoerd.
Net zo makkelijk als andere cijfers, en bleken ook niet te kloppen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:10 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Is het ook.
Rutte heeft zelf letterlijk die 1 miljoen genoemd op tv in het debat.
Dus jij zei dankbaar "dank je wel" ?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb in die tijd, nou ja, enkele jaren later, een bijstandsuitkering gehad. En dat kon toen inderdaad als voordeurdeler, zonder gekort te worden.
Dat kan niet als je nergens recht op hebt, en bij bijstand is het een vereiste en/of gaat het dat worden.quote:Maar als ik het goed begrijp vind jij het prima als een vrouw, met een man die gewoon een fulltime baan heeft, een bijstandsuitkering krijgt, mits ze zich in laat schrijven als werkzoekende.
Een fulltime huisvrouw is ook werk hoor, maar dus niet in jouw ogen ?quote:Hoezo is een huisvrouw niet beschikbaar voor werk? Vrouwen die fulltime werken zijn daarnaast ook huisvrouw, hoor.
Nou vooruit, dan hebben we dus 1 miljoen mensen met een handicap, in meerdere of mindere mate .. en nu? Als we nu gewoon zeggen dat het geen handicap is dan hebben ze morgen wel werk?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:10 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Is het ook.
Rutte heeft zelf letterlijk die 1 miljoen genoemd op tv in het debat.
Dat vraag ik me ook af. Maar ik vraag me ook af waarom in de ons omringende lander niet zoveel mensen arbeidsongeschikt zijn. In Belgie zijn het er 272.000 volgens die bron.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:27 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou vooruit, dan hebben we dus 1 miljoen mensen met een handicap, in meerdere of mindere mate .. en nu? Als we nu gewoon zeggen dat het geen handicap is dan hebben ze morgen wel werk?
Hoe het zit is simpel, In België tellen ze alleen mensen die echt geld krijgen. Hier de mensen die een indicatie hebben. In Duitsland doet men dat ook.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:52 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Maar ik vraag me ook af waarom in de ons omringende lander niet zoveel mensen arbeidsongeschikt zijn. In Belgie zijn het er 272.000 volgens die bron.
Hoe zit dat met Duitsland, weet iemand dat? Of de rest van Europa?
Lees anders nog eens goed, die 272.000 zijn invalide, daarnaast hebben ze ook nog 411.000 arbeidsongeschikten. Dat zijn dus zo'n 700.000 mensen die een uitkering krijgen omdat ze niet kunnen werken omdat ze ziek en/of gehandicapt zijn, op zo'n 10.8 miljoen inwoners. Bij ons zitten er 800.000 mensen in de vergelijkbare arbeidsongeschiktheidsregelingen, op 16.6 miljoen inwoners. Maw, wij hebben er weinig, waarom zijn het er zoveel in België!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:52 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Maar ik vraag me ook af waarom in de ons omringende lander niet zoveel mensen arbeidsongeschikt zijn. In Belgie zijn het er 272.000 volgens die bron.
Hoe zit dat met Duitsland, weet iemand dat? Of de rest van Europa?
Daar kan ik het mee eens zijn, maar wel alleen gezien vanuit mijn eigen situatie. De ene beperking is de ander niet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:55 schreef Madame_Paon het volgende:
De eisen moeten gewoon omhoog. Men moet niet voor elke kleine beperking meteen een uitkering krijgen. Er zijn genoeg mensen met een beperking die fulltime werken.
Was tussen twee banen in, woonde toen samen. Maar dat mocht in die tijd gewoon. Ik kende eind jaren 70 een aantal mensen die gingen samenwonen in een commune. Hadden samen een grote villa gekocht. Enkele werkten, de rest had bijstand.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:44 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Dus jij zei dankbaar "dank je wel" ?
Snap niet wat je hiermee wil zeggen. Lastpost zegt dat men niet moet kijken naar het inkomen van de partner waar het om bijstand gaat. Dus iedere getrouwde vrouw, die zich laat inschrijven voor werk, heeft wat hem betreft recht op bijstand, ongeacht wat de partner verdient, want daar mag niet naar gekeken worden.quote:Dat kan niet als je nergens recht op hebt, en bij bijstand is het een vereiste en/of gaat het dat worden.
Uiteraard is dat ook werk, maar geen fulltime job. De meeste vrouwen met een fulltime baan buitenshuis doen ook hun eigen huishouden. Dus, je kunt als huisvrouw best beschikbaar zijn voor werk.quote:Een fulltime huisvrouw is ook werk hoor, maar dus niet in jouw ogen ?
Rare visie van mij? Lastpost wil dat wb bijstand niet gekeken wordt naar inkomen van huisgenoten, zelfs niet naar dat van de partner. Wie heeft er dan een vreemde visie?quote:Leuk....... Enne nogal rare visie met eigen verhaal, toch ?
Kijk meid, dat zijn berichten waar men niet niet voor open staat.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:00 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Daar kan ik het mee eens zijn, maar wel alleen gezien vanuit mijn eigen situatie. De ene beperking is de ander niet.
Ik ben 'doof'. Doof tussen haakjes omdat ik sinds 4 jaar een implantaat heb waardoor ik weer kan horen en verstaan. Maar doe ik het uitwendige gedeelte af, of gaat dat kapot, dan ben ik gewoonweg doof.
Voor ik het implantaat kreeg was ik al 23 jaar gehandicapt, dat begon met licht slechthorend, tot erger, tot op het laatst nagenoeg doof.
Ja, het is een handicap. Nee, het heeft me nog nooit beperkt in mn werken.
Al moet ik daar een 'maar' bij zetten, want ik zat (en zit nog trouwens) in de schoonmaak, in de 'lagere klasse' dus. Terwijl ik veel beter kan.
Maar werken kan ik, en ik heb nog nooit een uitkering gehad om mijn handicap.
Ik weet nog, jaren terug op een verjaardag. Een tante, waarvan haar dochter (dus mijn nichtje) een WIA heeft, terwijl die ook zou kunnen schoonmaken..
Die tante vroeg aan mijn moeder: Waarom heeft Blaadje nooit een uitkering aangevraagd??
Mijn moeder antwoordde met: Ze heeft toch handen om te werken?!
Niet dat ik wil bagatelliseren, maar er zullen genoeg mensen zijn met eenzelfde handicap als ik, die een uitkering trekken. Want achteraf gezien (wist ik veel) had ik ook heel makkelijk aan een uitkering kunnen komen.
Jij zei dus gewoon dank je wel. Duidelijk.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Was tussen twee banen in, woonde toen samen. Maar dat mocht in die tijd gewoon. Ik kende eind jaren 70 een aantal mensen die gingen samenwonen in een commune. Hadden samen een grote villa gekocht. Enkele werkten, de rest had bijstand.
[..]
Daar zei jij dank je wel tegen hoor. Dus jouw probleem met dat niet helemaal. (alhoewel ikzelf het zo niet oplos..... Eigen keuze kennelijk.quote:Snap niet wat je hiermee wil zeggen. Lastpost zegt dat men niet moet kijken naar het inkomen van de partner waar het om bijstand gaat. Dus iedere getrouwde vrouw, die zich laat inschrijven voor werk, heeft wat hem betreft recht op bijstand, ongeacht wat de partner verdient, want daar mag niet naar gekeken worden.
[..]
Sorry ? Geen fulltime job ?quote:Uiteraard is dat ook werk, maar geen fulltime job. De meeste vrouwen met een fulltime baan buitenshuis doen ook hun eigen huishouden. Dus, je kunt als huisvrouw best beschikbaar zijn voor werk.
Nee hoor, ik heb het over huisvrouw, fulltime.quote:Oh wacht, ik heb het over huisvrouw, hoor, niet over huishoudster in loondienst bij iemand. Misschien dat je daarmee in de war bent?
Jij. Wel gebruiken wanneer je wel uitkomt en als een ander diezelfde rechten wilt, schreeuwen dat je het oneerlijk vind.quote:[..]
Rare visie van mij? Lastpost wil dat wb bijstand niet gekeken wordt naar inkomen van huisgenoten, zelfs niet naar dat van de partner. Wie heeft er dan een vreemde visie?
Uhm. Die 411.000 arbeidsongeschikten zijn volgens die bron werknemers die minder dan een jaar arbeidsongeschikt waren, dat zijn mensen die hier in Nederland gewoon nog worden doorbetaald door de werkgever de eerste twee jaren. Die krijgen dus in Nederland geen WAO.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Lees anders nog eens goed, die 272.000 zijn invalide, daarnaast hebben ze ook nog 411.000 arbeidsongeschikten. Dat zijn dus zo'n 700.000 mensen die een uitkering krijgen omdat ze niet kunnen werken omdat ze ziek en/of gehandicapt zijn, op zo'n 10.8 miljoen inwoners. Bij ons zitten er 800.000 mensen in de vergelijkbare arbeidsongeschiktheidsregelingen, op 16.6 miljoen inwoners. Maw, wij hebben er weinig, waarom zijn het er zoveel in België!
Hoe kom je daar nou bij?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:40 schreef Odysseuzzz het volgende:
De fraude -hoe fout ook- is slechts een druppel op een gloeiende plaat. Als het over geld zou gaan kunnen ze beter de faillissement fraude eens oppakken. Maar dat is weer een andere discussie.
Ter info, één fraudeur buiten houden levert de gemeente op jaarbasis gemiddeld een kleine 14K op. En dan hebben we het alleen maar over het uitkeringsgeld en niet over de zorg die er mee gemoeid is.quote:Bron: Divosa
De WWB gaat uit van decentralisatie van beleid. De verantwoordingslast aan
het Rijk is fors verminderd. Gemeenten zijn financieel verantwoordelijk voor het
betalen van de uitkeringen en zijn vrij in het te kiezen reïntegratiebeleid. Voor
het betalen van de uitkeringen ontvangen ze een vast budget, het inkomensdeel.
Besparingen zijn volledig vrij besteedbaar. Tekorten moeten vanuit de eigen
middelen worden aangevuld
mensen in de politiek , zeggen die ooit wel eens iets waarvan ze iets afweten ??quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 07:35 schreef Nielsch het volgende:
Stoere woorden van de staatssecretaris. Nu nog actie zien. Ik meen mij te herinneren dat de minister eerder zo'n uitspraak heeft gedaan met vrij weinig daden daarna.
Ja je begrijpt me prima, ik zie niet in waarom je ineens van 1 salaris rond zou moeten komen (want daar komt het dan in de praktijk op neer) terwijl je uitgaven zijn gebaseerd op het inkomen van beiden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb in die tijd, nou ja, enkele jaren later, een bijstandsuitkering gehad. En dat kon toen inderdaad als voordeurdeler, zonder gekort te worden.
Maar als ik het goed begrijp vind jij het prima als een vrouw, met een man die gewoon een fulltime baan heeft, een bijstandsuitkering krijgt, mits ze zich in laat schrijven als werkzoekende.
Hoezo is een huisvrouw niet beschikbaar voor werk? Vrouwen die fulltime werken zijn daarnaast ook huisvrouw, hoor.
De meeste vrouwen doen hun huishouden gewoon naast hun betaalde baan.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:19 schreef beware_reageerd het volgende:
Nee hoor, ik heb het over huisvrouw, fulltime.
Welk deel van het woord huisvrouw (housewife) je weet wel die schoonmaakt, wast, kookt etc.
Maar dat is geen baan....?
Tsja.
Ik maak gebruik van de mogelijkheden van de wet, zoals iedereen dat mag doen.quote:Jij. Wel gebruiken wanneer je wel uitkomt en als een ander diezelfde rechten wilt, schreeuwen dat je het oneerlijk vind.
Moet je eens opletten wat er gebeurt als partners van werkenden voortaan bijstand krijgen. Huisvrouwen, die ervoor gekozen hebben, zullen zich massaal inschrijven voor werk. En elke baan aannemen? Over het algemeen zijn er meer kandidaten voor een baan. Ook die graag willen werken. Je hoeft dus maar gewoon je sollicitatiebrief te verprutsen om niet aangenomen te worden en je hebt er als huisvrouwtje lekker zo'n 600 euro bij.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 09:52 schreef Lastpost het volgende:
En terugkomend op het huisvrouw-gedeelte, iemand die fulltime huisvrouw is en daar dus bewust voor gekozen heeft i.t.t betaald werk in loondienst zal nooit geen bijstand ontvangen aangezien ze niet beschikbaar is voor werk, aangezien al haar werk al in het huishouden, de kinderen, het eten, de geldzaken regelen etc. zit.
Nee. dat heeft een huisvrouw niet. Kun jij vinden, maar gelukkig vindt Den Haag dit niet.quote:Ik snap jouw punt dus niet geheel, natuurlijk heeft een huisvrouw die ervoor kiest om aan het werk te gaan maar geen werk kan vinden recht op bijstand.
Tja, het is nogal verwarrend omdat hun het geheel anders berekenen en doen, bij hun krijg je het eerste jaar gewoon ziektegeld en vanaf het tweede jaar een invaliditeitsuitkering onder voorwaarde dat je voor minstens 66% arbeidsongeschikt bent .. en beroepsziekten en arbeidsongevallen blijkt uit weer een ander potje te komen als ik het goed begrijp.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 06:51 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Uhm. Die 411.000 arbeidsongeschikten zijn volgens die bron werknemers die minder dan een jaar arbeidsongeschikt waren, dat zijn mensen die hier in Nederland gewoon nog worden doorbetaald door de werkgever de eerste twee jaren. Die krijgen dus in Nederland geen WAO.
Ik denk ongeacht het werk wat je doet, je toch veel beter af bent met een baan dan met bijstand. Leven in de bijstand is een leeg en nutteloos bestaan. Nog niet eens gezien het feit dat je parasiteert, maar gewoon omdat je geen enkel doel of bijdrage hebt.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:00 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Daar kan ik het mee eens zijn, maar wel alleen gezien vanuit mijn eigen situatie. De ene beperking is de ander niet.
Ik ben 'doof'. Doof tussen haakjes omdat ik sinds 4 jaar een implantaat heb waardoor ik weer kan horen en verstaan. Maar doe ik het uitwendige gedeelte af, of gaat dat kapot, dan ben ik gewoonweg doof.
Voor ik het implantaat kreeg was ik al 23 jaar gehandicapt, dat begon met licht slechthorend, tot erger, tot op het laatst nagenoeg doof.
Ja, het is een handicap. Nee, het heeft me nog nooit beperkt in mn werken.
Al moet ik daar een 'maar' bij zetten, want ik zat (en zit nog trouwens) in de schoonmaak, in de 'lagere klasse' dus. Terwijl ik veel beter kan.
Maar werken kan ik, en ik heb nog nooit een uitkering gehad om mijn handicap.
Ik weet nog, jaren terug op een verjaardag. Een tante, waarvan haar dochter (dus mijn nichtje) een WIA heeft, terwijl die ook zou kunnen schoonmaken..
Die tante vroeg aan mijn moeder: Waarom heeft Blaadje nooit een uitkering aangevraagd??
Mijn moeder antwoordde met: Ze heeft toch handen om te werken?!
Niet dat ik wil bagatelliseren, maar er zullen genoeg mensen zijn met eenzelfde handicap als ik, die een uitkering trekken. Want achteraf gezien (wist ik veel) had ik ook heel makkelijk aan een uitkering kunnen komen.
1500 Euro aan uitkering pffff daar zo ik al een moord voor kunnen plegen omdat te krijgen .quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:10 schreef LXIV het volgende:
Dus stel je zet de uitkering op 1500 euro voor iedereen. Alle andere subsides kap je dan af. Als dit dan onvoldoende is om van te leven, kunnen mensen er dus zelf voor kiezen om te gaan samenwonen, in een commune of wat dan ook. Dat hoeven ze niet te doen, ze kunnen ook zelfstandig blijven wonen, maar dan hebben ze het dus echt niet breed.
1500 euro zonder enige huurtoeslag, langdurigheidstoeslag, sociale woningbouw, zorgtoeslag, kindertoeslag, vrijstelling van gemeentebelastingen, extra potjes, etc etc, etc, is minder dan ze nu krijgen en een heleboel 'gedoe' minder.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:34 schreef RAVW het volgende:
[..]
1500 Euro aan uitkering pffff daar zo ik al een moord voor kunnen plegen omdat te krijgen .
En dat iemand met 20 jaar werkervaring en nog 16 jaar bij dezelfde werkgever
mag blij wezen als ik net 1100 per maand krijgt
het enige wat ik meer heb als een uitkering is me vakantie geld en me kerst extra's maar die worden ook wel weer afgepakt.
dat komt omdat je dan gewoon net boven het 120% van het minimum loon zit.
Dus GEEN vrijstelling krijgt voor diverse dingen.
En daar bij ik ken mensen die een uitkering hebben en 2 x per jaar gewoon op vakantie gaan (Antillen .... Suriname noem ze maar op lekker weg voor een maandje of wat.)
ik mag blij wezen als werkende dat ik met een tentje op de Veluwe kan komen te staan.
En dat is vaak niet eens haalbaar .
Wat mij betreft moet gewoon het minimum loon gewoon omhoog en dan niet met 200 a 300 euro maar fors.
Dus dat iemand die werkt heeft geen problemen meer heeft en met zich niet druk hoef te maken over dat hij misschien geen eten kan betalen aan het eind van de maand.
1500 euro per persoon, waar je niet eens je bed voor uit hoeft?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:10 schreef LXIV het volgende:
Dus stel je zet de uitkering op 1500 euro voor iedereen. Alle andere subsides kap je dan af. Als dit dan onvoldoende is om van te leven, kunnen mensen er dus zelf voor kiezen om te gaan samenwonen, in een commune of wat dan ook. Dat hoeven ze niet te doen, ze kunnen ook zelfstandig blijven wonen, maar dan hebben ze het dus echt niet breed.
Doen?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:15 schreef Gia het volgende:
[..]
1500 euro per persoon, waar je niet eens je bed voor uit hoeft?
Denk dat veel mensen dat wel prima vinden.
Dan zou er hier 3 x 1500 = 4500 euro binnen komen. Waar is dan de prikkel om te gaan werken?
Wij betalen 350 euro bruto aan hypotheekrente. Dus zoveel HRA leveren we niet in.
Voor de rest hebben we geen subsidies of toeslagen.
Wij zouden met een dergelijk systeem er ruim 1600 euro op vooruit gaan. En manlief zou kunnen stoppen met werken. Niet meer om half 6 op, twee keer per dag een uur in de trein. Ideaal!!
Ik zeg: Doen!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |