quote:BEWARE! Look ahead! ACHTUNG! VORSICHT!
This studio (Constantin Film) sends cease and desist letters to leechers in Germany.
It wants them to pay about 1100 US Dollars or otherwise threatens to take them to court.
DO NOT WATCH any films of this studio like
* Die unendliche Geschichte (1983)
* Der Name der Rose (1985)
* Letzte Ausfahrt Brooklyn (1990)
* Das Geisterhaus (1993)
* Der bewegte Mann (1994)
* Das Sams - Der Film (2001)
* Der Schuh des Manitu (2001)
* Resident Evil (2002)
* Resident Evil: Apocalypse (2003)
* Der Untergang (2004)
* Das Parfum ⤓ Die Geschichte eines Mörders (2006)
* Resident Evil: Extinction (2007)
* Warum Männer nicht zuhören und Frauen schlecht einparken (2007)
* Die Welle (2008)
* Der Baader Meinhof Komplex (2008)
* Dinosaurier - Gegen uns seht ihr alt aus! (2009)
* Zeiten ändern dich (2010)
* Resident Evil: Afterlife (2010)
* Wir sind die Nacht (2010)
An article about this in german:
05.05.2009
Constantin Film verschickt massenhaft Abmahnungen an private Filesharer im Internet und fordert 800 Euro Schadensersatz. Die Telekom und andere ISPs sollen anhand von IP-Adressen die Kundendaten herausgegeben haben.
Voor zover ik weet is downloaden legaal in Nederland, zolang je maar geen misbruikt maakt van het gedownloade product (verkopen bijvoorbeeld). Mocht ik gelijk hebben, en dat we in Nederland wel mogen downloaden kan bijvoorbeeld een Duits bedrijf je dan wel aanklagen?quote:DO NOT DOWNLOAD!!!
NICHT RUNTERLADEN!!!
wer das hier runterlädt, wird von constantin film bzw bushido verklagt! ich hab den film um mai runtergeladen und letzte woche eine abmahnung von über 900¤ erhalten. hört auf mr44er!
der film ist sowieso scheiße!
you will get sued by constantin film/bushido, just like it happened to me, i regret that i did not listen to mr44er's advice.. download it and you will have to pay 400-900¤ for sure. movie sucks anyways
Kun je uitzetten.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:43 schreef ß het volgende:
uploaden gaat echter automatisch bij Torrents.
Kloptquote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:41 schreef FruitenCo het volgende:
Voor zover ik weet is downloaden legaal in Nederland, zolang je maar geen misbruikt maakt van het gedownloade product (verkopen bijvoorbeeld).
Alles kanquote:Mocht ik gelijk hebben, en dat we in Nederland wel mogen downloaden kan bijvoorbeeld een Duits bedrijf je dan wel aanklagen?
oh? afaik kun je de uploadsnelheid alleen heel laag zetten, maar dan gaat downloaden ook tergend langzaam.quote:
uploaden/seeden gebeurt in hetzelfde programma als downloaden.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:46 schreef FruitenCo het volgende:
Dus wanneer ik de film binnen heb gehaald en ik het niet ergens anders upload/seed dan speel je wel op safe als ik het goed begrijp.
Dat begrijp ik, maar als ik de torrent stop zet (stoppen met downloaden/seeden) of weg knikker dan speel ik op safe toch? Dat bedoelde ik.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:47 schreef ß het volgende:
[..]
uploaden/seeden gebeurt in hetzelfde programma als downloaden.
Tijdens het downloaden ben je al bezig met uploaden, daar zit ook de efficiëntie in tov de oudere peer to peer protocollenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:50 schreef FruitenCo het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar als ik de torrent stop zet (stoppen met downloaden/seeden) of weg knikker dan speel ik op safe toch? Dat bedoelde ik.
Sinds FTD er niet meer is ben ik helemaal dolende in Usenet land. Waar moeten mensen zoals ik heen om te weten waar wat staat, maar dan wel minimaal in de opzet zoals FTD deze had?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:49 schreef Adames het volgende:
Via Torrents downloaden is in de praktijk altijd illegaal vanwege de gelijktijdige upload. Echter wordt hier in Nederland niet op gecontroleerd zoals dat in Duitsland het geval is. Vertrouw je het niet, ga dan voor een usenet account van een paar euro per maand en stel SSL in.
Ja. Maar ze komen je heus niet halen als je sporadisch een film binnen trekt hoor...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:50 schreef FruitenCo het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar als ik de torrent stop zet (stoppen met downloaden/seeden) of weg knikker dan speel ik op safe toch? Dat bedoelde ik.
Spotnetquote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:51 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Sinds FTD er niet meer is ben ik helemaal dolende in Usenet land. Waar moeten mensen zoals ik heen om te weten waar wat staat, maar dan wel minimaal in de opzet zoals FTD deze had?
Spotnet downloaden of http://www.spotplanet.org/ gebruikenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:51 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Sinds FTD er niet meer is ben ik helemaal dolende in Usenet land. Waar moeten mensen zoals ik heen om te weten waar wat staat, maar dan wel minimaal in de opzet zoals FTD deze had?
Dat klopt, maar niet iedereen doet dat.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:46 schreef ß het volgende:
[..]
Als iedereen dat doet heb je niks aan Torrents.
Ik heb de uploadsnelheid gewoon op 0,0 kb/s en het downloaden gaat niet traag.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:47 schreef Toryu het volgende:
[..]
oh? afaik kun je de uploadsnelheid alleen heel laag zetten, maar dan gaat downloaden ook tergend langzaam.
Verder wat ß zegt.
@TS,
Ik zou em gewoon downloaden.
Wat voor cliënt gebruik je?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:54 schreef Dastan het volgende:
[..]
Ik heb de uploadsnelheid gewoon op 0,0 kb/s en het downloaden gaat niet traag.
Ik gebruik ook Utorrent, echter kan ik de downloads niet op 0 kb upload zetten.quote:
Niet in het programma zelf nee.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:07 schreef FruitenCo het volgende:
[..]
Ik gebruik ook Utorrent, echter kan ik de downloads niet op 0 kb upload zetten.
Waar ben je bang voor? Dat de politie de volgende morgen bij je voor de deur staat? Doe gewoon sociaal en gebruik het zoals het bedoeld is.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:49 schreef losingmymind het volgende:
Ik heb Vuze, daar begint hij pas met uploaden als het downloaden klaar is.
Ik klik altijd meteen op stoppen als de download klaar is, zo ben je volgens mij niet illegaal bezig omdat je niks upload.
Diefstal sociaal noemen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 17:06 schreef ß het volgende:
[..]
Waar ben je bang voor? Dat de politie de volgende morgen bij je voor de deur staat? Doe gewoon sociaal en gebruik het zoals het bedoeld is.
In principe maak je met downloaden ook een kopie van een bestand. Dus in die zin ben je zelf ook verkeerd bezig.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 17:10 schreef Dastan het volgende:
Diefstal gaat verder dan alleen het materiële. Plagiaat is immers ook diefstal. `Een kopie van iemands gedachtegoed`. Juist ja.
De wet legitimeert het eigen gebruik, geen idee waarom.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 17:13 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
In principe maak je met downloaden ook een kopie van een bestand. Dus in die zin ben je zelf ook verkeerd bezig.
Ik zeg dan ook: in principe.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 17:15 schreef Dastan het volgende:
[..]
De wet legitimeert het eigen gebruik, geen idee waarom.
Okéquote:Op woensdag 10 augustus 2011 17:16 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook: in principe.
Ja, het jezelf toe-eigenen van andermans materiaal waar je geen toestemming voor hebt.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Diefstal zeg je?
Leg dat eens uit, ik wil wel lachen
Bij diefstal neem je iets weg. Dit is piracy, een kopie ergens van maken.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:54 schreef Dastan het volgende:
[..]
Ja, het jezelf toe-eigenen van andermans materiaal waar je geen toestemming voor hebt.
Diefstal.
Tis pas plagiaat op het moment dat je stelt dat het gedachtegoed van jou is.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:55 schreef Dastan het volgende:
Plagiaat is ook diefstal. Het stelen van iemands gedachtegoed. Daarbij neem je echter ook niets weg.
En hoe neem je dan iets weg?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:03 schreef Tanin het volgende:
[..]
Tis pas plagiaat op het moment dat je stelt dat het gedachtegoed van jou is.
Ik steel jouw gedachtenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:55 schreef Dastan het volgende:
Plagiaat is ook diefstal. Het stelen van iemands gedachtegoed. Daarbij neem je echter ook niets weg.
Neen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Niet. Dat hoort bij diefstal, je haalt dingen door elkaar
Het voordeel van Downloaden is dat ik het vanuit mijn luie stoel kan doen en het altijd werkt. Video on Demand werkt vaak niet bij mijn ouders. (UPC) Verder moet ik voor de bioscoop en de videotheek mijn stoel uit, zodoende download ik als student veel. Neemt niet weg dat ik nog wel eens naar de bioscoop ga hoor, het punt is dat als ik niet zou kunnen downloaden, ik sommige films die ik nu wel zie niet zou kijken.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:57 schreef KarelvA het volgende:
Met een Pathe Unlimited pas zie je voor 19 euro pm zoveel bioscoopfilms LEGAAL als je wilt. Met een Film1 abonnement zie je voor 18 euro pm zoveel VOD films als je maar wilt. LEGAAL. Als je een videohuur abonnement hebt voor 15 euro pm zie je zoveel... LEGAAL.
Nogmaals: downloaden is niet stelen, het is een kopie maken. Waar dat op de morele standaard valt kunnen we ellenlange discussies over voeren, of we vinden dat het illegaal moet worden, kunnen we ook ellenlange discussies houden, en misschien heb je gelijk en moet het bestraft worden, dan moet er een nieuwe wet komen wat betreft downloaden. Punt blijft het is GEEN stelen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:57 schreef KarelvA het volgende:
Net ook in een ander topic, maar hier beter op zijn plaats:
Illegaal downloaden is een beetje apart verhaal in Nederland (en vele andere landen). Als je nadenkt dan is een screener/cam/kopie downloaden pure diefstal. Mensen die screeners/CAMs/kopies kijken werken waarschijnlijk zelf ook graag voor niets.
Voor heel veel mensen is films stelen heel normaal geworden, in Londen begint het stelen uit winkels ook normaal te worden. Ik ben arm, winkelier of filmmaker is verschrikkelijk rijk dus ik mag hem beroven. Dat deze winkelier daardoor in de bijstand komt is eerst zijn probleem en daarna via de belastingbetaler, van ons allemaal. Films illegaal downloaden is broodroof, maar iedereen doet het, dus wat geeft het?
Nou in zoverre... Op de meeste films worden nu zware verliezen gemaakt. Slechts enkele grote blockbusters als HP e.d. weten zichzelf vanuit bios-exploitatie/dvdverkoop te bekostigen en winst te maken. Voor kleine films is steeds minder ruimte. We hebben er geen notie van en het is niet ons probleem.
Daarnaast is er ook een groepje wat zijn geweten schoonpoetst met juridisch getouwtrek. Het is geen stelen, het is een kopie maken. En als je WB 7 lid a sub b vergelijkt met blabla dan... wees eens eerlijk. Het zal minstens ongemakkelijk voelen, toch?
Met een Pathe Unlimited pas zie je voor 19 euro pm zoveel bioscoopfilms LEGAAL als je wilt. Met een Film1 abonnement zie je voor 18 euro pm zoveel VOD films als je maar wilt. LEGAAL. Als je een videohuur abonnement hebt voor 15 euro pm zie je zoveel... LEGAAL.
Er is ook een groep die bovenstaand niet kan betalen, dat kan... ik kan ook geen auto kopen. Dat wil nog niet zeggen dat ik hem maar eentje moet jatten.
Klagen over alles en stelen als de raven... Nederlanders, dat zijn wij!
De grootverdieners in de filmindustrie zijn, zoals in vrijwel elke industrie, een minderheid en zij zullen niet degenen zijn die getroffen worden bij een daling van de inkomsten, dat zullen de kleine garnalen zijn, eveneens zoals in vrijwel elke industrie. Die honderden namen die bij de aftiteling na de regisseur en de acteurs komen (of daar zelfs niet eens in verschijnen).quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:54 schreef Tanin het volgende:
En er zijn genoeg mensen in de filmwereld die meer geld hebben dan dat ik ooit van m'n leven zal zien, dus stellen dat ze arm worden en ik het daarom maar niet moet doen is bullshit.
Als die te weinig verdienen moeten ze daar zelf wat aan doen, of ander werk zoeken. Meer geld in de industrie stoppen gaat echt niet helpen, dat is Reaganomics.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De grootverdieners in de filmindustrie zijn, zoals in vrijwel elke industrie, een minderheid en zij zullen niet degenen zijn die getroffen worden bij een daling van de inkomsten, dat zullen de kleine garnalen zijn, eveneens zoals in vrijwel elke industrie. Die honderden namen die bij de aftiteling na de regisseur en de acteurs komen (of daar zelfs niet eens in verschijnen).
Downloaden mag, NOG . maar verspreiden niet .. Met software is het altijd een ....misdrijf pfff.:)quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:41 schreef FruitenCo het volgende:
Ik wilde zojuist een film downloaden, zo nu en dan lees ik wat reacties die onder de Torrent geplaatst zijn. Ik merkte een paar reacties op zoals deze:
[..]
[..]
Voor zover ik weet is downloaden legaal in Nederland, zolang je maar geen misbruikt maakt van het gedownloade product (verkopen bijvoorbeeld). Mocht ik gelijk hebben, en dat we in Nederland wel mogen downloaden kan bijvoorbeeld een Duits bedrijf je dan wel aanklagen?
Kan goed zijn, maar de stelling "als downloaden al stelen is, dan is het stelen van de rijken" is ontzettende onzin.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:14 schreef Tanin het volgende:
[..]
Als die te weinig verdienen moeten ze daar zelf wat aan doen, of ander werk zoeken. Meer geld in de industrie stoppen gaat echt niet helpen, dat is Reaganomics.
Jij bent echt compleet gehersenspoeld door de entertainment industriequote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:57 schreef KarelvA het volgende:
Net ook in een ander topic, maar hier beter op zijn plaats:
Illegaal downloaden is een beetje apart verhaal in Nederland (en vele andere landen). Als je nadenkt dan is een screener/cam/kopie downloaden pure diefstal. Mensen die screeners/CAMs/kopies kijken werken waarschijnlijk zelf ook graag voor niets.
Voor heel veel mensen is films stelen heel normaal geworden, in Londen begint het stelen uit winkels ook normaal te worden. Ik ben arm, winkelier of filmmaker is verschrikkelijk rijk dus ik mag hem beroven. Dat deze winkelier daardoor in de bijstand komt is eerst zijn probleem en daarna via de belastingbetaler, van ons allemaal. Films illegaal downloaden is broodroof, maar iedereen doet het, dus wat geeft het?
Nou in zoverre... Op de meeste films worden nu zware verliezen gemaakt. Slechts enkele grote blockbusters als HP e.d. weten zichzelf vanuit bios-exploitatie/dvdverkoop te bekostigen en winst te maken. Voor kleine films is steeds minder ruimte. We hebben er geen notie van en het is niet ons probleem.
Daarnaast is er ook een groepje wat zijn geweten schoonpoetst met juridisch getouwtrek. Het is geen stelen, het is een kopie maken. En als je WB 7 lid a sub b vergelijkt met blabla dan... wees eens eerlijk. Het zal minstens ongemakkelijk voelen, toch?
Er is ook een groep die bovenstaand niet kan betalen, dat kan... ik kan ook geen auto kopen. Dat wil nog niet zeggen dat ik hem maar eentje moet jatten.
Klagen over alles en stelen als de raven... Nederlanders, dat zijn wij!
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:53 schreef Adames het volgende:
[..]
Spotnet downloaden of http://www.spotplanet.org/ gebruiken
Bedrijven, want die verdienen er geld mee. Bovendien kunnen ze het ook nog declareren.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:08 schreef BasOne het volgende:
Wat ander software betreft, wie telt er 1000 euro voor Photoshop neer? of 7000 Euro voor 3DS max?
Ik zou wat dat betreft best voorstander zijn voor het illegaal maken van films downloaden voordat deze voor de eerste keer op TV zijn geweest.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:08 schreef BasOne het volgende:
Gelul ook altijd over stelen.
Als het op de TV is geweest en je neemt het op is het dan ook stelen?
Als je een 20 jaar oude film download is dat nog steeds strafbaar of gelden die regels, die moraliteit alleen voor nieuwe films?
Wat te zeggen van series?
Als je series download dan steel je ook, boe fucking hoe.
9 van de 10 series uit de VS of wat dat betreft Anime's uit Japan komen in Europa nooit op TV of op DVD uit.
Hoe moet je er anders aankomen dan het te downloaden.
Wat Games betreft, laat ze eerst eens een regeling treffen dat als je een game koopt en je vind er geen klap aan dat je het weer terug kan brengen.
15-20 jaar terug had je een keuze uit een tal van magazines met tig demo's van spellen zodat je uit kon proberen voordat je ze kocht.
9 van de 10 games van tegenwoordig hebben alleen maar prachtige filmpjes, demo;s zijn te duur.
Pleur je 60 euro neer voor een game om er achter te komen dat het een baggerspel is dan ben je gewoon je geld kwijt.
Downloaden dus, is het kut, pleur je het weg, is het een fantastisch spel kan je em alsnog later kopen.
Wat ander software betreft, wie telt er 1000 euro voor Photoshop neer? of 7000 Euro voor 3DS max?
NOGquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:42 schreef AndreaW het volgende:
[..]
Downloaden mag, NOG . maar verspreiden niet .. Met software is het altijd een ....misdrijf pfff.:)
quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:55 schreef KarelvA het volgende:
Grappig filmje... ach, ze vindt wel een andere baan. Toch?
Voor elke film wordt een budget opgesteld, het geld dat nodig was om de film te realiseren wordt dubbel en dwars terug verdiend nadat de film is uitgebracht, met de winst daarvan worden alle overige dingen betaald (acteurs, geluidsmannetje's, cameramensen etc.) Alleen in mindere mate.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:55 schreef KarelvA het volgende:
Grappig filmje... ach, ze vindt wel een andere baan. Toch?
Inderdaad, ik vind dat je het kan vergelijken met het bladeren door een tijdschrift om te kijken als er iets zinnigs in staat waardoor je over gaat tot aanschaf.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]Goede films koop ik altijd wel maar er komt zoveel rommel uit tegenwoordig. Als je een leuke film wil vinden, zul je eerst door een berg rommel en halfgare shit heenmoeten. Normaliter zou ik de moeite niet eens genomen hebben om zèlf films te ontdekken. Dan zou ik dus wachten tot vrienden me een film aanraden. Nu kijk ik veel meer films, ook veel onbekend materiaal en films die hier niet eens verkrijgbaar zijn. Durf wel te stellen dat ik meer films gekocht heb n.a.v. downloaden dan als ik die mogelijkheid niet had gehad. Tuurlijk, als ik een snertfilm heb gedownload koop ik de DVD niet, maar die snertfilm had ik hoogstwaarschijnlijk niet eens een kans gegeven in een situatie zonder downloaden.
Daarom alleen al vind ik het "stelen" argument overdreven. Ik kan ook zeggen dat veel storylines in films gestolen worden. Games in reeksen zijn vrijwel altijd precies hetzelfde, met lichte wijzigingen qua graphics. En toch volle pond vragen en er via marketing voor zorgen dat iedereen overstapt naar de nieuwe versie, zodat je gedwongen bent om over te stappen, anders is er online niemand om tegen te spelen. Er is gewoon een situatie waarin iedereen elkaar naait, consumenten worden ook genaaid, dan is het wel te verwachten dat er teruggenaaid wordt.
Je denkt dat die 160 miljoen allemaal naar de studio gaan en dat de bioscoopuitbaters alles gratis draaien en hun winst halen uit popcorn?quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
Zelfs pure poep als 2012 haalt het budget er nog bijna uit in bioscoopbezoek alleen, 200 miljoen budget () en 160 miljoen uit bioscoopbezoek.
En cola en M&M's.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je denkt dat die 160 miljoen allemaal naar de studio gaan en dat de bioscoopuitbaters alles gratis draaien en hun winst halen uit popcorn?
1 euro om te kijken, 5 euro om te kopenquote:Op zondag 14 augustus 2011 21:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
Meeste winst voor de toekomst valt te halen uit betere distributiechannels voor films online. Als je de hele rambam met geprinte boekjes, covers, dvd-hoesjes, kosten om dvd's te produceren, marge voor winkeliers wegneemt, en het grotere publiek dat je bereikt in ogenschouw neemt, kunnen films veel goedkoper online komen te staan.
Verder is het natuurlijk op een manier wel te verwachten. Al die producenten willen meer en meer winst. Mensen worden doodgegooid met full HD televisies om een "bioscoopervaring" te creëren maar tegelijk zeikt de filmindustrie dat er zo weinig mensen naar de bioscoop gaan. Games hebben een steeds kortere levensduur, sportspellen gaan standaard slechts een jaar mee, shooters rusten volledig op de MP-ervaring, SP is veelal korte troep. Mensen kunnen hun geld maar één keer uitgeven, full HD en blu-ray zijn nog maar een tijdje uit maar nu kregen we opeens weer 3D-televisies met bril. Als je die generatie hebt gekocht, ben je de lul want er komen ook al 3D-televisies waarbij je geen bril nodig hebt. Films die je op video had, kon je weer herkopen op DVD, en nu moet je die weer vervangen door blu-ray en nog even en je kunt de collectie weer vervangen voor 3D-versies.
En ja, films brengen nog steeds veel op. In alle redelijkheid is het budget wat je zou moeten verwachten qua opbrengst van een film. Bij het budget zitten immers alle salarissen en dergelijke al, dus als het budget eruit is, is het prima. De film is gemaakt, de mensen betaald, iedereen blij, volgend project.
Wat cijfertjes, en dit is SLECHTS opbrengsten van bioscoopbezoek, niet van DVD/BR-sales:
Batman: Dark Knight --> 185 miljoen budget, 1 miljard opbrengst
Avatar: --> 237 miljoen budget, 2 miljard opbrengt
Dawn of the Dead: --> 28 miljoen budget, 102 miljoen opbrengst
Inception: --> 160 --> 800
Minority Report --> 102 --> 350
American Beauty --> 15 --> 350
JP --> 63 --> 1 miljard
Met goede films, pak je veel meer dan alleen je budget. Uitzondering qua goede films is uiteraard Avatar. Avatar was dikke poep in een hip jasje, budget is voor de helft waarschijnlijk marketing maar goed, zulke dikke stront is de meest verdienende film en verandert de hele samenleving in een hersenloze bende.
Equilibrium: 20 miljoen budget. Trivia:
The film was not given a wide release because it had already run into profit as a result of overseas sales, and Miramax didn't want to risk turning a money maker into a loss.
Zelfs pure poep als 2012 haalt het budget er nog bijna uit in bioscoopbezoek alleen, 200 miljoen budget () en 160 miljoen uit bioscoopbezoek. Een andere end-of-the-world film, The Day after Tomorrow, haalde 60 miljoen winst uit bioscoopbezoek.
Mijn voorstel:
Zorg gewoon voor een goed distributiesysteem dat net zo makkelijk is als downloaden nu is. Werk desnoods volgens het aloude bepaal zelf wat je betaalt systeem. Iedereen betaalt op zo'n manier voor de film en kunnen ook aan hun kijkbeleving een waardering geven. Ideaal zou zijn om bijvoorbeeld een systeem te hebben waarbij je achteraf betaalt. Neem gewoon minimaal bedrag van ¤1 bijvoorbeeld. Je kijkt de film, vond je het niks aan, betaal je slechts één euro. Vond je de film tof, spreek je daar je waardering voor uit in de vorm van het betalen van bijvoorbeeld ¤5. Eventueel ook een graadmeter erbij, met het gemiddelde bedrag dat mensen betaald hebben voor een film. Op die manier kun je dan ook op waardering sorteren. Kneuzige fanboys die op IMDB altijd 10-en geven aan kutfilms, betalen meestal toch maar één euro. Zo kun je meteen sorteren op daadwerkelijke waardering en niet op gimmick-value.
Nee, plagiaat is plagiaat. Diefstal is diefstal. En auteursrechtschendingen zijn auteursrechtschendingen. Een film downloaden is geen van allen en gewoon legaal in NL.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 17:10 schreef Dastan het volgende:
Diefstal gaat verder dan alleen het materiële. Plagiaat is immers ook diefstal. `Een kopie van iemands gedachtegoed`. Juist ja.
In de VS heb je Netflix waarbij je voor een vast bedrag per maand onbeperkt films en series kan kijken. Slechts een "matter of time" voordat dat in NL ook gemeengoed wordt, helemaal met hoeveel breedband hier beschikbaar is. Distributie van films via fysieke media gaat uitsterven.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
Zorg gewoon voor een goed distributiesysteem dat net zo makkelijk is als downloaden nu is. Werk desnoods volgens het aloude bepaal zelf wat je betaalt systeem. Iedereen betaalt op zo'n manier voor de film en kunnen ook aan hun kijkbeleving een waardering geven. Ideaal zou zijn om bijvoorbeeld een systeem te hebben waarbij je achteraf betaalt. Neem gewoon minimaal bedrag van ¤1 bijvoorbeeld. Je kijkt de film, vond je het niks aan, betaal je slechts één euro. Vond je de film tof, spreek je daar je waardering voor uit in de vorm van het betalen van bijvoorbeeld ¤5. Eventueel ook een graadmeter erbij, met het gemiddelde bedrag dat mensen betaald hebben voor een film. Op die manier kun je dan ook op waardering sorteren. Kneuzige fanboys die op IMDB altijd 10-en geven aan kutfilms, betalen meestal toch maar één euro. Zo kun je meteen sorteren op daadwerkelijke waardering en niet op gimmick-value.
Probleem is alleen dat Steam op de pc voor de pc is. Bij films is dit moeilijk. Dan moet je ofwel wachten tot zelfs de gemiddelde nitwit toch overgegaan is op mediacenters, of je moet alsnog werken met de omweg dat je download op de pc, op een (dure) dvd brand en dan alsnog op de tv kan kijken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:55 schreef kingmob het volgende:
Stel je toch bijvoorbeeld voor dat al je gekochte films in een database zoals steam staan? Je kunt altijd je eigen films downloaden, mocht het nodig zijn kan je ze ook streamen. Het is een business die piraten niet kunnen aanbieden met hetzelfde product maar met extra functies-> winst. Het is ook niet te kraken met fatsoenlijke beveiliging.
Is het echt zo moeilijk?
Of had ik dit niet moeten zeggen en gewoon een bedrijfje moeten beginnen?
Internet-televisies zouden geperfectioneerd moeten worden. Liefst met integratie voor bijvoorbeeld youtube en dergelijke. Je kunt dan netflix integreren met gewoon tv-kijken, eventueel ook nog koppelen aan sociale media.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:02 schreef Adames het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat Steam op de pc voor de pc is. Bij films is dit moeilijk. Dan moet je ofwel wachten tot zelfs de gemiddelde nitwit toch overgegaan is op mediacenters, of je moet alsnog werken met de omweg dat je download op de pc, op een (dure) dvd brand en dan alsnog op de tv kan kijken.
Nee, dit is geen probleem, want anders zou piraterij ook geen probleem zijn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:02 schreef Adames het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat Steam op de pc voor de pc is. Bij films is dit moeilijk. Dan moet je ofwel wachten tot zelfs de gemiddelde nitwit toch overgegaan is op mediacenters, of je moet alsnog werken met de omweg dat je download op de pc, op een (dure) dvd brand en dan alsnog op de tv kan kijken.
Hangt er vanaf of je in Nederland woont of in Duitsland. In Duitsland krijg je dus wel echt problemen, alleen al vanwege het downloaden.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 17:06 schreef ß het volgende:
[..]
Waar ben je bang voor? Dat de politie de volgende morgen bij je voor de deur staat? Doe gewoon sociaal en gebruik het zoals het bedoeld is.
Buiten het feit of het wel of niet 'legaal' is. Deze manier kan toch nooit prettig voelen? Je 'geniet' van werk van anderen, zonder daar iets voor te betalen. Maar och... de plas droogt vanzelf op, als niemand bereid is voor werk van anderen te betalen. Die koek is namelijk ooit op. Naar verwachting zal dit sneller zijn dan menigeen denkt!quote:Op zondag 4 september 2011 13:29 schreef abruzzese het volgende:
Nu zal films downloaden wel illegaal zijn maar het bespaart mij wel een hoop geld en zal geen films meer huren / kopen / abonnee film 123 Ziggo worden .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |