In principe maak je met downloaden ook een kopie van een bestand. Dus in die zin ben je zelf ook verkeerd bezig.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 17:10 schreef Dastan het volgende:
Diefstal gaat verder dan alleen het materiële. Plagiaat is immers ook diefstal. `Een kopie van iemands gedachtegoed`. Juist ja.
De wet legitimeert het eigen gebruik, geen idee waarom.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 17:13 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
In principe maak je met downloaden ook een kopie van een bestand. Dus in die zin ben je zelf ook verkeerd bezig.
Ik zeg dan ook: in principe.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 17:15 schreef Dastan het volgende:
[..]
De wet legitimeert het eigen gebruik, geen idee waarom.
Okéquote:Op woensdag 10 augustus 2011 17:16 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook: in principe.
Ja, het jezelf toe-eigenen van andermans materiaal waar je geen toestemming voor hebt.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Diefstal zeg je?
Leg dat eens uit, ik wil wel lachen
Bij diefstal neem je iets weg. Dit is piracy, een kopie ergens van maken.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:54 schreef Dastan het volgende:
[..]
Ja, het jezelf toe-eigenen van andermans materiaal waar je geen toestemming voor hebt.
Diefstal.
Tis pas plagiaat op het moment dat je stelt dat het gedachtegoed van jou is.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:55 schreef Dastan het volgende:
Plagiaat is ook diefstal. Het stelen van iemands gedachtegoed. Daarbij neem je echter ook niets weg.
En hoe neem je dan iets weg?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:03 schreef Tanin het volgende:
[..]
Tis pas plagiaat op het moment dat je stelt dat het gedachtegoed van jou is.
Ik steel jouw gedachtenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:55 schreef Dastan het volgende:
Plagiaat is ook diefstal. Het stelen van iemands gedachtegoed. Daarbij neem je echter ook niets weg.
Neen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Niet. Dat hoort bij diefstal, je haalt dingen door elkaar
Het voordeel van Downloaden is dat ik het vanuit mijn luie stoel kan doen en het altijd werkt. Video on Demand werkt vaak niet bij mijn ouders. (UPC) Verder moet ik voor de bioscoop en de videotheek mijn stoel uit, zodoende download ik als student veel. Neemt niet weg dat ik nog wel eens naar de bioscoop ga hoor, het punt is dat als ik niet zou kunnen downloaden, ik sommige films die ik nu wel zie niet zou kijken.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:57 schreef KarelvA het volgende:
Met een Pathe Unlimited pas zie je voor 19 euro pm zoveel bioscoopfilms LEGAAL als je wilt. Met een Film1 abonnement zie je voor 18 euro pm zoveel VOD films als je maar wilt. LEGAAL. Als je een videohuur abonnement hebt voor 15 euro pm zie je zoveel... LEGAAL.
Nogmaals: downloaden is niet stelen, het is een kopie maken. Waar dat op de morele standaard valt kunnen we ellenlange discussies over voeren, of we vinden dat het illegaal moet worden, kunnen we ook ellenlange discussies houden, en misschien heb je gelijk en moet het bestraft worden, dan moet er een nieuwe wet komen wat betreft downloaden. Punt blijft het is GEEN stelen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:57 schreef KarelvA het volgende:
Net ook in een ander topic, maar hier beter op zijn plaats:
Illegaal downloaden is een beetje apart verhaal in Nederland (en vele andere landen). Als je nadenkt dan is een screener/cam/kopie downloaden pure diefstal. Mensen die screeners/CAMs/kopies kijken werken waarschijnlijk zelf ook graag voor niets.
Voor heel veel mensen is films stelen heel normaal geworden, in Londen begint het stelen uit winkels ook normaal te worden. Ik ben arm, winkelier of filmmaker is verschrikkelijk rijk dus ik mag hem beroven. Dat deze winkelier daardoor in de bijstand komt is eerst zijn probleem en daarna via de belastingbetaler, van ons allemaal. Films illegaal downloaden is broodroof, maar iedereen doet het, dus wat geeft het?
Nou in zoverre... Op de meeste films worden nu zware verliezen gemaakt. Slechts enkele grote blockbusters als HP e.d. weten zichzelf vanuit bios-exploitatie/dvdverkoop te bekostigen en winst te maken. Voor kleine films is steeds minder ruimte. We hebben er geen notie van en het is niet ons probleem.
Daarnaast is er ook een groepje wat zijn geweten schoonpoetst met juridisch getouwtrek. Het is geen stelen, het is een kopie maken. En als je WB 7 lid a sub b vergelijkt met blabla dan... wees eens eerlijk. Het zal minstens ongemakkelijk voelen, toch?
Met een Pathe Unlimited pas zie je voor 19 euro pm zoveel bioscoopfilms LEGAAL als je wilt. Met een Film1 abonnement zie je voor 18 euro pm zoveel VOD films als je maar wilt. LEGAAL. Als je een videohuur abonnement hebt voor 15 euro pm zie je zoveel... LEGAAL.
Er is ook een groep die bovenstaand niet kan betalen, dat kan... ik kan ook geen auto kopen. Dat wil nog niet zeggen dat ik hem maar eentje moet jatten.
Klagen over alles en stelen als de raven... Nederlanders, dat zijn wij!
De grootverdieners in de filmindustrie zijn, zoals in vrijwel elke industrie, een minderheid en zij zullen niet degenen zijn die getroffen worden bij een daling van de inkomsten, dat zullen de kleine garnalen zijn, eveneens zoals in vrijwel elke industrie. Die honderden namen die bij de aftiteling na de regisseur en de acteurs komen (of daar zelfs niet eens in verschijnen).quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:54 schreef Tanin het volgende:
En er zijn genoeg mensen in de filmwereld die meer geld hebben dan dat ik ooit van m'n leven zal zien, dus stellen dat ze arm worden en ik het daarom maar niet moet doen is bullshit.
Als die te weinig verdienen moeten ze daar zelf wat aan doen, of ander werk zoeken. Meer geld in de industrie stoppen gaat echt niet helpen, dat is Reaganomics.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De grootverdieners in de filmindustrie zijn, zoals in vrijwel elke industrie, een minderheid en zij zullen niet degenen zijn die getroffen worden bij een daling van de inkomsten, dat zullen de kleine garnalen zijn, eveneens zoals in vrijwel elke industrie. Die honderden namen die bij de aftiteling na de regisseur en de acteurs komen (of daar zelfs niet eens in verschijnen).
Downloaden mag, NOG . maar verspreiden niet .. Met software is het altijd een ....misdrijf pfff.:)quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:41 schreef FruitenCo het volgende:
Ik wilde zojuist een film downloaden, zo nu en dan lees ik wat reacties die onder de Torrent geplaatst zijn. Ik merkte een paar reacties op zoals deze:
[..]
[..]
Voor zover ik weet is downloaden legaal in Nederland, zolang je maar geen misbruikt maakt van het gedownloade product (verkopen bijvoorbeeld). Mocht ik gelijk hebben, en dat we in Nederland wel mogen downloaden kan bijvoorbeeld een Duits bedrijf je dan wel aanklagen?
Kan goed zijn, maar de stelling "als downloaden al stelen is, dan is het stelen van de rijken" is ontzettende onzin.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:14 schreef Tanin het volgende:
[..]
Als die te weinig verdienen moeten ze daar zelf wat aan doen, of ander werk zoeken. Meer geld in de industrie stoppen gaat echt niet helpen, dat is Reaganomics.
Jij bent echt compleet gehersenspoeld door de entertainment industriequote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:57 schreef KarelvA het volgende:
Net ook in een ander topic, maar hier beter op zijn plaats:
Illegaal downloaden is een beetje apart verhaal in Nederland (en vele andere landen). Als je nadenkt dan is een screener/cam/kopie downloaden pure diefstal. Mensen die screeners/CAMs/kopies kijken werken waarschijnlijk zelf ook graag voor niets.
Voor heel veel mensen is films stelen heel normaal geworden, in Londen begint het stelen uit winkels ook normaal te worden. Ik ben arm, winkelier of filmmaker is verschrikkelijk rijk dus ik mag hem beroven. Dat deze winkelier daardoor in de bijstand komt is eerst zijn probleem en daarna via de belastingbetaler, van ons allemaal. Films illegaal downloaden is broodroof, maar iedereen doet het, dus wat geeft het?
Nou in zoverre... Op de meeste films worden nu zware verliezen gemaakt. Slechts enkele grote blockbusters als HP e.d. weten zichzelf vanuit bios-exploitatie/dvdverkoop te bekostigen en winst te maken. Voor kleine films is steeds minder ruimte. We hebben er geen notie van en het is niet ons probleem.
Daarnaast is er ook een groepje wat zijn geweten schoonpoetst met juridisch getouwtrek. Het is geen stelen, het is een kopie maken. En als je WB 7 lid a sub b vergelijkt met blabla dan... wees eens eerlijk. Het zal minstens ongemakkelijk voelen, toch?
Er is ook een groep die bovenstaand niet kan betalen, dat kan... ik kan ook geen auto kopen. Dat wil nog niet zeggen dat ik hem maar eentje moet jatten.
Klagen over alles en stelen als de raven... Nederlanders, dat zijn wij!
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:53 schreef Adames het volgende:
[..]
Spotnet downloaden of http://www.spotplanet.org/ gebruiken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |