Tuurlijk wel, eerst wat rumoer creëren om vervolgens onder de steun van de bevolking even 'te rauzen'. Pas als ze dit doen zonder eerst de sympathie van het volk te winnen werkt het averechts.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:50 schreef Piye het volgende:
Ik vrees dat dit grootspraak is, want wees eerlijk als je echt van plan bent met een knokploeg wat kutmarokkaantjes in elkaar te timmeren is er natuurlijk geen enkele reden om dit eerst aan te kondigen in de media. Het zou wel mooi zijn als ze mijn ongelijk gaan bewijzen.
Nou ik hoop dat ze het doorzetten, maar toch vermoed ik dat velen niet bereid zullen zijn hun straf te accepteren. Die paar maandjes cel waar altijd over geklaagd wordt zijn voor een huisvader toch een stukje langer dan voor iemand "van de straat".quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, eerst wat rumoer creëren om vervolgens onder de steun van de bevolking even 'te rauzen'. Pas als ze dit doen zonder eerst de sympathie van het volk te winnen werkt het averechts.
Noordgroningen 4 life homiequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het zijn in elk topic weer dezelfde oogklep-users, die gasten komen echt nooit ergens buiten, ja vast in noord-groningen.
Ik word zo moe van die ontkenners die blaten dat het allemaal niet waar is... waar wonen die mensen?
Nouja, de aandacht hebben ze in ieder geval.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:46 schreef Wokkel het volgende:
Er gaat natuurlijk helemaal geen knokploeg komen, dit is gewoon een schreeuw om aandacht zodat de media komen kijken.
Vervolgens moet de burgemeester wel reageren, iets wat hij al die tijd niet adequaat heeft gedaan.
Over een maandje is alles weer zoals het was, met als verschil dat de autochtone knokploeg bedenkers een fikse waarschuwing van de politie te pakken hebben dat ze in de gaten worden gehouden.
Welkom in Nederland.
Dit geeft alleen maar aan dat de groep de dienst uitmaakt en de politie niets kan doen. Je kunt niet verwachten dat twee surveillanten in een auto een groep van 30 man uit elkaar haalt. Blijkbaar heeft de politie niet de capaciteiten om hierop te reageren?quote:Een samenscholingsverbod is van kracht maar de politie rijdt langs groepen soms zo groot als 30 mensen en doet niks
Helemaal verkeerd, de politie moet de rust bewaren en verder niets.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:02 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Nouja, de aandacht hebben ze in ieder geval.
[..]
Dit geeft alleen maar aan dat de groep de dienst uitmaakt en de politie niets kan doen. Je kunt niet verwachten dat twee surveillanten in een auto een groep van 30 man uit elkaar haalt. Blijkbaar heeft de politie niet de capaciteiten om hierop te reageren?
Zet eens een speciale politieeenheid op voor dit soort probleemgebieden. Gebruik de marreschoussee desnoods. De normale politie wordt weggehoond, dan maar wat militairen erin...
Wat dus nog maar eens onderschrijft met wat voor een debiele bevolkingsgroep je te maken hebt, eentje die met een gebruiksaanwijzing voor gedragscodes komt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:10 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Helemaal verkeerd, de politie moet de rust bewaren en verder niets.
Staat die groep daar dus met 30 man dan is het onzinnig om daar een peloton ME op af te sturen. Geen burgemeester die zijn vingers daaraan zal branden, dan escaleert de boel naar een oncontroleerbare situatie. Deze slappa aanpak vertaalt zich weer in het feit dat die jongeren precies weten wat ze wel en niet kunnen doen en hierbij steeds een stukje verder over de grens gaan.
Alle andere nationaliteiten laten vertrekken en groot hek er omheen. Problem solved.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:09 schreef Gia het volgende:
[..]
In die wijk zijn Marokkanen niet in de minderheid.
Het wordt niet voor niets 'klein Marokko' genoemd.
Zit jij de hele dag in een bunker 50 meter diep? Gezien je wereldvreemde kijk op zaken en laffe houding...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Ben jij ook zuidmediterraans? Gezien je agressieve haantjespost.
Heb ik gedaan. Ben tot de conclusie gekomen dat ze wat mij betreft vandaag al mogen beginnen en het landelijk invoeren.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:19 schreef Stokstaart het volgende:
Verder aan alle mensen die roepen dat dit 'terecht' is moeten maar eens goed nadenken wat ze zeggen.
Ik vind het niet goed als politici dit steunen, maar ik vind het wel goed als de buurtbewoners voor zichzelf opkomen. Soms is de juiste optie niet de meest legale. Toch doen en je straf nemen zou ik zeggen, noem het maar burgerlijke ongehoorzaamheid.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:19 schreef Stokstaart het volgende:
Wilders er meteen weer bij, die bloedhond .
Verder aan alle mensen die roepen dat dit 'terecht' is moeten maar eens goed nadenken wat ze zeggen.
Je kunt tegenwoordig niet meer rekenen op bescherming van politie/justitie en het zelf samenstellen van knokploegen krijgt de steun van de regering.
Moet toch niet veel dieper zinken met dit land.
Dan hou je achterlijke denkbeelden op na.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:26 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Heb ik gedaan. Ben tot de conclusie gekomen dat ze wat mij betreft vandaag al mogen beginnen en het landelijk invoeren.
En nu?
Nederland kent een complex strafrechtsysteem. Het feit dat Marokkanen kennelijk wegkomen met dergelijke vergrijpen en dat burgers menen voor eigen rechter te moeten spelen is op zich al schrijnend genoeg.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:27 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik vind het niet goed als politici dit steunen, maar ik vind het wel goed als de buurtbewoners voor zichzelf opkomen. Soms is de juiste optie niet de meest legale. Toch doen en je straf nemen zou ik zeggen, noem het maar burgerlijke ongehoorzaamheid.
Kan je even uitleggen waar Wilders de mensen waarnaar jij refereert (de eigen rechters) moreel steunt?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:33 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nederland kent een complex strafrechtsysteem. Het feit dat Marokkanen kennelijk wegkomen met dergelijke vergrijpen en dat burgers menen voor eigen rechter te moeten spelen is op zich al schrijnend genoeg.
Dat vervolgens nota bene een lid van de regering deze mensen moreel gaat ondersteunen is ronduit schandalig.
Ik ben voorquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:29 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dan hou je achterlijke denkbeelden op na.
Als je dit soort idioterie gaat toestaan ondermijn en verloochen je de rechtsstaat.
Je bent dan dus een voorstander van mensen die eigen rechtertje gaan spelen en tegen de democratie.
Het is wachten op groeperingen die hier misbruik van gaan maken.
Onze burgemeester is net weer bevrijd van politiecordons rondom zijn woning. Hij zal wel gek zijn om ook maar één waarschuwend vingertje te heffen naar dit tuig!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:46 schreef Wokkel het volgende:
Vervolgens moet de burgemeester wel reageren, iets wat hij al die tijd niet adequaat heeft gedaan.
Ik neem toch aan dat Wilders bij die mensen is langs geweest en afwist van de initiatieven voor een knokploeg, daar die plannen van begin juli dateren en toen ook uitgebreid in de media zijn verschenen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:42 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Kan je even uitleggen waar Wilders de mensen waarnaar jij refereert (de eigen rechters) moreel steunt?
Tot nu toe zie ik slechts één verhaal van iemand die begint over een knokploeg tegenover tig verhalen van autochtonen die op dagelijkse basis worden bedreigd, bespuugd en aangevallen door die jongeren. Ik krijg de indruk dat Wilder met zijn quote juist die mensen/slachtoffers steunt.
quote:Begin juli werd bekend dat bewoners in het Brabantse Helmond dachten aan een knokploeg tegen de terreur van Marokkaanse jongeren. Nu, ruim een maand en weinig initiatief van de gemeente verder, lijkt die knokploeg steeds meer vorm te krijgen.
'Zo'n 150 tot 200 man kunnen de bewoners samenbrengen. Daar komen Molukkers en Antilianen nog bij, want die hebben ook een hekel aan die lui.' Dat laat een vader van vier kinderen, vandaag weten in De Pers.
Aannames......quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:44 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat Wilders bij die mensen is langs geweest en afwist van de initiatieven voor een knokploeg, daar die plannen van begin juli dateren en toen ook uitgebreid in de media zijn verschenen?
Aan die tweet zie ik weinig schandaligs voor een volksvertegenwoordiger. Je mocht willen dat er meer parlementsleden eens hun oogkleppen afdoen en de mensen bezoeken van wie de voordeur wordt opgeblazen door deze gesubsidieerde etterbakken.quote:"Ik wil er snel op werkbezoek om bewoners te steunen”,
Ik weet het. Dat soort kutventjes lopen er overal in Nederland rond en terroriseren buurten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik ben voor![]()
Er zijn namelijk al groepen die misbruik maken van je eigen rechtertje spelen daar ze weten dat ze toch geen straf krijgen.
En inderdaad, de rechtstaat stelt weinig voor tegenwoordig. Veel te veel willekeur. Dan kun je het beter zelf oplossen.
Tsja ik kijk er toch echt anders tegenaan. Zo'n rechtssysteem is allemaal leuk en aardig, maar er zullen altijd mensen zijn die er schijt aan hebben, die niet zo een probleem hebben met een jaartje of 2 vastzitten en erna net zo hard doorgaan. Nu behoor ik zelf niet tot de mensen die roepen "gooi de straffen dan omhoog", want hoewel het soms vanuit het oogpunt van het slachtoffer erg kort is snap ik de straffen vaak best. Die straffen zijn namelijk niet gericht op tuig dat toch nooit (of in ieder geval niet voor een hele lange tijd) hun leven zal beteren. De straffen zijn erop gericht dat iemand terug kan keren in de maatschappij.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:33 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nederland kent een complex strafrechtsysteem. Het feit dat Marokkanen kennelijk wegkomen met dergelijke vergrijpen en dat burgers menen voor eigen rechter te moeten spelen is op zich al schrijnend genoeg.
Dat vervolgens nota bene een lid van de regering deze mensen moreel gaat ondersteunen is ronduit schandalig.
Als Wilders zelf beweert dat hij reageert n.a.v. het artikel in De Pers is er dus niet sprake van een aanname, maar kun je feitelijk zeggen dat het gaat om de groep mensen die van plan is een knokploeg samen te stellen. Dat staat namelijk letterlijk te lezen in het betreffende artikel in, jawel, De Pers.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:47 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Aannames......
Wilders heeft pas vanochtend gereageerd nav het artikel in de Pers:
[..]
Aan die tweet zie ik weinig schandaligs voor een volksvertegenwoordiger. Je mocht willen dat er meer parlementsleden eens hun oogkleppen afdoen en de mensen bezoeken van wie de voordeur wordt opgeblazen door deze gesubsidieerde etterbakken.
ik denk dat varkensvlees beter werktquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:44 schreef D-FENS het volgende:
Dit vraagt om straffe maatregelen
[ afbeelding ]
Hier heb je helemaal gelijk in. Echter daar politie niet ingrijpt moet het blijkbaar eerst uit de hand lopen alvorens zij (mogelijk) wel gaan ingrijpen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:48 schreef Stokstaart het volgende:
Geef toe: als je dit soort dingen openlijk gaat toestaan ben je ver afgegleden als Nederland zijnde. Politie moet er zijn om burgers te beschermen. Als die falen dan moet daar naar gekeken worden en niet de mensen het zelf maar laten oplossen.
Goh, eerst ging je aanname toch echt over een eerder bezoek van Wilders (wat nergens beschreven staat).quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:50 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Als Wilders zelf beweert dat hij reageert n.a.v. het artikel in De Pers is er dus niet sprake van een aanname, maar kun je feitelijk zeggen dat het gaat om de groep mensen die van plan is een knokploeg samen te stellen. Dat staat namelijk te lezen in het betreffende artikel in, jawel, De Pers.
Mensen horen gewoon niet voor eigen rechter te spelen. Onder geen enkel beding. Dat is ook verder geen discussie.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:48 schreef Piye het volgende:
[..]
Tsja ik kijk er toch echt anders tegenaan. Zo'n rechtssysteem is allemaal leuk en aardig, maar er zullen altijd mensen zijn die er schijt aan hebben, die niet zo een probleem hebben met een jaartje of 2 vastzitten en erna net zo hard doorgaan. Nu behoor ik zelf niet tot de mensen die roepen "gooi de straffen dan omhoog", want hoewel het soms vanuit het oogpunt van het slachtoffer erg kort is snap ik de straffen vaak best. Die straffen zijn namelijk niet gericht op tuig dat toch nooit (of in ieder geval niet voor een hele lange tijd) hun leven zal beteren. De straffen zijn erop gericht dat iemand terug kan keren in de maatschappij.
Ik geloof er ook niet zo in dat ze toch niet aangepakt worden. Ik denk dat ze aangepakt worden wanneer dat kan, dus wanneer er bewijs is voor een misdrijf. Echter zal je in zo'n grote groep altijd hebben dat wanneer de ene helft in de cel zit de andere helft net zo hard doorgaat. Hier is het rechtsysteem simpelweg niet op gebouwd, dus loont het om het buiten het rechstsysteem om te proberen en persoonlijk juich ik dat alleen maar toe.
Politici moeten dit echter sterk veroordelen, aangezien zij tot het rechtssysteem behoren. Maar iedereen weet ondertussen toch wel dat Wilders geen normale politicus is? Dat is gewoon een malloot die van alles roept om zijn stemvee tevreden te houden, daar kijk ik al niet meer van op.
Ja idioterie ten top natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:54 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Hier heb je helemaal gelijk in. Echter daar politie niet ingrijpt moet het blijkbaar eerst uit de hand lopen alvorens zij (mogelijk) wel gaan ingrijpen.
Kijk naar Gouda, daar werd ook aangegeven dat ze gaan ingrijpen, wat komt er uit.... gratis karatelessen. Dat maakt natuurlijk geen indruk op de mensen die jarenlang stelselmatig worden geterroriseerd.
Wederom helemaal gelijk. Het gevaar is in Nederland, dat wanneer je als politieke partij dingen benoemt, hetgeen moet voordat je een probleem kunt aanpakken. Heel links Nederland (en FOK!) je wegzet als een racist.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:58 schreef Stokstaart het volgende:
Politiek moet het Marokkanen-probleem eindelijk eens serieus gaan nemen en via repressie naleving afdwingen in plaats van een beetje pappen en nathouden. De juridische middelen om dit te concretiseren zijn namelijk gewoon aanwezig.
Ja maar .. ja maar er staan ook kinderen in zo'n groepje die niets gedaan hebben! En de buurtvaders begrijpen er ook niets van!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:02 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Wederom helemaal gelijk. Het gevaar is in Nederland, dat wanneer je als politieke partij dingen benoemt, hetgeen moet voordat je een probleem kunt aanpakken. Heel links Nederland (en FOK!) je wegzet als een racist.
Dus er moet EN hard worden aangepakt EN 'de linksen' moeten diegene die gaan aanpakken met rust laten.
Sterker nog: je wordt aangeklaagd wegens haatzaaien en moet, volgens velen, vooral je toon matigen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:02 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Wederom helemaal gelijk. Het gevaar is in Nederland, dat wanneer je als politieke partij dingen benoemt, hetgeen moet voordat je een probleem kunt aanpakken, heel links Nederland (en FOK!) je wegzet als een racist.
Ach ja, een kopvoddentax invoeren is dan ook heel iets anders dan tuig aanpakken dat links ook liever kwijt dan rijk is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Sterker nog: je wordt aangeklaagd wegens haatzaaien en moet, volgens velen, vooral je toon matigen.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:02 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Wederom helemaal gelijk. Het gevaar is in Nederland, dat wanneer je als politieke partij dingen benoemt, hetgeen moet voordat je een probleem kunt aanpakken. Heel links Nederland (en FOK!) je wegzet als een racist.
Dus er moet EN hard worden aangepakt EN 'de linksen' moeten diegene die gaan aanpakken met rust laten.
Volgens ons rechtssysteem horen mensen wel meer niet te doen, maar het gebeurt toch en ik heb er vaak genoeg begrip voor. Ik beschouw de rechtsstaat simpelweg niet als heilig en in dit geval lijkt een beetje knokken me ook een stuk effectiever dan welke wetgeving dan ook. Wat zou beter werken volgens jou?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:58 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Mensen horen gewoon niet voor eigen rechter te spelen. Onder geen enkel beding. Dat is ook verder geen discussie.
Als Marokkanen schijt aan regels hebben en de hele boel verzieken moeten ze worden aangepakt. Daar zijn ook wetten voor bedacht.
Het probleem zit hem in de uitvoering en controle, niet in de wetgeving zelf.
Politiek moet het Marokkanen-probleem eindelijk eens serieus gaan nemen en via repressie naleving afdwingen in plaats van een beetje pappen en nathouden. De juridische middelen om dit te concretiseren zijn namelijk gewoon aanwezig.
En zo hoort het. Als is het alleen maar om een signaal af te geven.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:10 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Al lijken de mensen de laatste jaren toch wel aardig door die linkse praatjes heen te prikken, en massaal op de meer rechts georiënteerde PVV en VVD te stemmen.
Dat wel, alleen hebben die twee partijen nog te weinig steun om echt door te pakken. Overigens gaat dat niet lang meer duren want als zelfs de PvdA aangeeft strenger te worden....quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:10 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Al lijken de mensen de laatste jaren toch wel aardig door die linkse praatjes heen te prikken, en massaal op de meer rechts georiënteerde PVV en VVD te stemmen.
Waarom nou weer die kopvoddentax erbij halen. Dat was een opmerking van Wilders op de uitspraak dat er 'van nu af aan geen heilige huisjes meer zouden zijn'.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:07 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Ach ja, een kopvoddentax invoeren is dan ook heel iets anders dan tuig aanpakken dat links ook liever kwijt dan rijk is.
Maar dat is natuurlijk lang niet de enige keer dat Wilders steken naar moslims gaf en daarvoor werd hij aangeklaagd, niet omdat hij zo voor veiligheid is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom nou weer die kopvoddentax erbij halen. Dat was een opmerking van Wilders op de uitspraak dat er 'van nu af aan geen heilige huisjes meer zouden zijn'.
Schijnbaar was dit wel een heilig huisje, want van die hoofddoekjes moet je afblijven.
Omdat je net doet of het onterecht is dat Wilders zijn toon moest matigen. Het tuig waar we het over hebben was echt niet het enige mikpunt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom nou weer die kopvoddentax erbij halen.
Burgemeester Jacobs, verantwoordelijk voor de veiligheid in zijn stad....quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:15 schreef MissionPhailed het volgende:
De dreiging van een knokploegvorming is een ongewenst en schadelijk effect van het compleet falen van burgermeester Jacobs. Ik acht Jacobs tezamen met de Marokkaanse relschoppers verantwoordelijk voor de verslechterende situatie in Binnenstad-Oost. Overheid en politie moeten in het betreffende stadsdeel verregaande bevoegdheid krijgen om straattereur de kop in te drukken.
Exactly. Dat is eigenlijk een groter probleem (en aanjager van deze ellende) dan de Marokkanen zelf.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:02 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Een eventuele knokploeg zou afkeurenswaardig zijn, maar ook begrijpelijk gezien de omstandigheden. Overigens is het zeldzaam dat Nederlanders enige cohesie vertonen, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Molukkers en Marokkanen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:19 schreef inZanity het volgende:
Ah dus het Helmondse PVV-stemmende tokkietuig gaat voor eigen rechter spelen, en is daarmee dus geen haar beter dan die door hun zo verfoeide Marokkaantjes die werkend wat rottigheid uit halen. Als ik dan zie dat het hier nog volop word toegejuicht vraag ik me echt weer af in wat voor land we toch in hemelsnaam leven ondertussen.. Mag toch hopen dat deze 'eigen rechters' keihard aangepakt worden wanneer ze dit belachelijke plannetje doorzetten.
En die Wilders inderdaad ook weer. Meteen weer een slaatje eruit proberen te slaan in de hoop weer een zeteltje te stijgen in de pijlingen.. In plaatse van deze verwerpelijke criminelen plannetjes keihard af te keuren kondigt hij aan deze criminelen te zullen steunen..
Precies.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:29 schreef amenth het volgende:
weet ej wat het is .. nederlanders zijn over het algemeen te grote watjes en dit zien die marokannen natuurlijk gelijk. jullie verwachten te veel dat de overheid julie beschermd dit dat en dan zie je word je geterroriseerd als het ff wat tegen valt met de popo enzo zoals in nederland. Ik heb wel een paar nederlandse vrienden als alle nederlanders zo waren keken die marokanen jullie niet eens aan maar over het algemeen zijn nederlanders echt watjes en dat is heel het probleem
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |