Tuurlijk wel, eerst wat rumoer creëren om vervolgens onder de steun van de bevolking even 'te rauzen'. Pas als ze dit doen zonder eerst de sympathie van het volk te winnen werkt het averechts.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:50 schreef Piye het volgende:
Ik vrees dat dit grootspraak is, want wees eerlijk als je echt van plan bent met een knokploeg wat kutmarokkaantjes in elkaar te timmeren is er natuurlijk geen enkele reden om dit eerst aan te kondigen in de media. Het zou wel mooi zijn als ze mijn ongelijk gaan bewijzen.
Nou ik hoop dat ze het doorzetten, maar toch vermoed ik dat velen niet bereid zullen zijn hun straf te accepteren. Die paar maandjes cel waar altijd over geklaagd wordt zijn voor een huisvader toch een stukje langer dan voor iemand "van de straat".quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, eerst wat rumoer creëren om vervolgens onder de steun van de bevolking even 'te rauzen'. Pas als ze dit doen zonder eerst de sympathie van het volk te winnen werkt het averechts.
Noordgroningen 4 life homiequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het zijn in elk topic weer dezelfde oogklep-users, die gasten komen echt nooit ergens buiten, ja vast in noord-groningen.
Ik word zo moe van die ontkenners die blaten dat het allemaal niet waar is... waar wonen die mensen?
Nouja, de aandacht hebben ze in ieder geval.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:46 schreef Wokkel het volgende:
Er gaat natuurlijk helemaal geen knokploeg komen, dit is gewoon een schreeuw om aandacht zodat de media komen kijken.
Vervolgens moet de burgemeester wel reageren, iets wat hij al die tijd niet adequaat heeft gedaan.
Over een maandje is alles weer zoals het was, met als verschil dat de autochtone knokploeg bedenkers een fikse waarschuwing van de politie te pakken hebben dat ze in de gaten worden gehouden.
Welkom in Nederland.
Dit geeft alleen maar aan dat de groep de dienst uitmaakt en de politie niets kan doen. Je kunt niet verwachten dat twee surveillanten in een auto een groep van 30 man uit elkaar haalt. Blijkbaar heeft de politie niet de capaciteiten om hierop te reageren?quote:Een samenscholingsverbod is van kracht maar de politie rijdt langs groepen soms zo groot als 30 mensen en doet niks
Helemaal verkeerd, de politie moet de rust bewaren en verder niets.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:02 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Nouja, de aandacht hebben ze in ieder geval.
[..]
Dit geeft alleen maar aan dat de groep de dienst uitmaakt en de politie niets kan doen. Je kunt niet verwachten dat twee surveillanten in een auto een groep van 30 man uit elkaar haalt. Blijkbaar heeft de politie niet de capaciteiten om hierop te reageren?
Zet eens een speciale politieeenheid op voor dit soort probleemgebieden. Gebruik de marreschoussee desnoods. De normale politie wordt weggehoond, dan maar wat militairen erin...
Wat dus nog maar eens onderschrijft met wat voor een debiele bevolkingsgroep je te maken hebt, eentje die met een gebruiksaanwijzing voor gedragscodes komt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:10 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Helemaal verkeerd, de politie moet de rust bewaren en verder niets.
Staat die groep daar dus met 30 man dan is het onzinnig om daar een peloton ME op af te sturen. Geen burgemeester die zijn vingers daaraan zal branden, dan escaleert de boel naar een oncontroleerbare situatie. Deze slappa aanpak vertaalt zich weer in het feit dat die jongeren precies weten wat ze wel en niet kunnen doen en hierbij steeds een stukje verder over de grens gaan.
Alle andere nationaliteiten laten vertrekken en groot hek er omheen. Problem solved.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:09 schreef Gia het volgende:
[..]
In die wijk zijn Marokkanen niet in de minderheid.
Het wordt niet voor niets 'klein Marokko' genoemd.
Zit jij de hele dag in een bunker 50 meter diep? Gezien je wereldvreemde kijk op zaken en laffe houding...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Ben jij ook zuidmediterraans? Gezien je agressieve haantjespost.
Heb ik gedaan. Ben tot de conclusie gekomen dat ze wat mij betreft vandaag al mogen beginnen en het landelijk invoeren.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:19 schreef Stokstaart het volgende:
Verder aan alle mensen die roepen dat dit 'terecht' is moeten maar eens goed nadenken wat ze zeggen.
Ik vind het niet goed als politici dit steunen, maar ik vind het wel goed als de buurtbewoners voor zichzelf opkomen. Soms is de juiste optie niet de meest legale. Toch doen en je straf nemen zou ik zeggen, noem het maar burgerlijke ongehoorzaamheid.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:19 schreef Stokstaart het volgende:
Wilders er meteen weer bij, die bloedhond .
Verder aan alle mensen die roepen dat dit 'terecht' is moeten maar eens goed nadenken wat ze zeggen.
Je kunt tegenwoordig niet meer rekenen op bescherming van politie/justitie en het zelf samenstellen van knokploegen krijgt de steun van de regering.
Moet toch niet veel dieper zinken met dit land.
Dan hou je achterlijke denkbeelden op na.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:26 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Heb ik gedaan. Ben tot de conclusie gekomen dat ze wat mij betreft vandaag al mogen beginnen en het landelijk invoeren.
En nu?
Nederland kent een complex strafrechtsysteem. Het feit dat Marokkanen kennelijk wegkomen met dergelijke vergrijpen en dat burgers menen voor eigen rechter te moeten spelen is op zich al schrijnend genoeg.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:27 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik vind het niet goed als politici dit steunen, maar ik vind het wel goed als de buurtbewoners voor zichzelf opkomen. Soms is de juiste optie niet de meest legale. Toch doen en je straf nemen zou ik zeggen, noem het maar burgerlijke ongehoorzaamheid.
Kan je even uitleggen waar Wilders de mensen waarnaar jij refereert (de eigen rechters) moreel steunt?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:33 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nederland kent een complex strafrechtsysteem. Het feit dat Marokkanen kennelijk wegkomen met dergelijke vergrijpen en dat burgers menen voor eigen rechter te moeten spelen is op zich al schrijnend genoeg.
Dat vervolgens nota bene een lid van de regering deze mensen moreel gaat ondersteunen is ronduit schandalig.
Ik ben voorquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:29 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dan hou je achterlijke denkbeelden op na.
Als je dit soort idioterie gaat toestaan ondermijn en verloochen je de rechtsstaat.
Je bent dan dus een voorstander van mensen die eigen rechtertje gaan spelen en tegen de democratie.
Het is wachten op groeperingen die hier misbruik van gaan maken.
Onze burgemeester is net weer bevrijd van politiecordons rondom zijn woning. Hij zal wel gek zijn om ook maar één waarschuwend vingertje te heffen naar dit tuig!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:46 schreef Wokkel het volgende:
Vervolgens moet de burgemeester wel reageren, iets wat hij al die tijd niet adequaat heeft gedaan.
Ik neem toch aan dat Wilders bij die mensen is langs geweest en afwist van de initiatieven voor een knokploeg, daar die plannen van begin juli dateren en toen ook uitgebreid in de media zijn verschenen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:42 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Kan je even uitleggen waar Wilders de mensen waarnaar jij refereert (de eigen rechters) moreel steunt?
Tot nu toe zie ik slechts één verhaal van iemand die begint over een knokploeg tegenover tig verhalen van autochtonen die op dagelijkse basis worden bedreigd, bespuugd en aangevallen door die jongeren. Ik krijg de indruk dat Wilder met zijn quote juist die mensen/slachtoffers steunt.
quote:Begin juli werd bekend dat bewoners in het Brabantse Helmond dachten aan een knokploeg tegen de terreur van Marokkaanse jongeren. Nu, ruim een maand en weinig initiatief van de gemeente verder, lijkt die knokploeg steeds meer vorm te krijgen.
'Zo'n 150 tot 200 man kunnen de bewoners samenbrengen. Daar komen Molukkers en Antilianen nog bij, want die hebben ook een hekel aan die lui.' Dat laat een vader van vier kinderen, vandaag weten in De Pers.
Aannames......quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:44 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat Wilders bij die mensen is langs geweest en afwist van de initiatieven voor een knokploeg, daar die plannen van begin juli dateren en toen ook uitgebreid in de media zijn verschenen?
Aan die tweet zie ik weinig schandaligs voor een volksvertegenwoordiger. Je mocht willen dat er meer parlementsleden eens hun oogkleppen afdoen en de mensen bezoeken van wie de voordeur wordt opgeblazen door deze gesubsidieerde etterbakken.quote:"Ik wil er snel op werkbezoek om bewoners te steunen”,
Ik weet het. Dat soort kutventjes lopen er overal in Nederland rond en terroriseren buurten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik ben voor![]()
Er zijn namelijk al groepen die misbruik maken van je eigen rechtertje spelen daar ze weten dat ze toch geen straf krijgen.
En inderdaad, de rechtstaat stelt weinig voor tegenwoordig. Veel te veel willekeur. Dan kun je het beter zelf oplossen.
Tsja ik kijk er toch echt anders tegenaan. Zo'n rechtssysteem is allemaal leuk en aardig, maar er zullen altijd mensen zijn die er schijt aan hebben, die niet zo een probleem hebben met een jaartje of 2 vastzitten en erna net zo hard doorgaan. Nu behoor ik zelf niet tot de mensen die roepen "gooi de straffen dan omhoog", want hoewel het soms vanuit het oogpunt van het slachtoffer erg kort is snap ik de straffen vaak best. Die straffen zijn namelijk niet gericht op tuig dat toch nooit (of in ieder geval niet voor een hele lange tijd) hun leven zal beteren. De straffen zijn erop gericht dat iemand terug kan keren in de maatschappij.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:33 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nederland kent een complex strafrechtsysteem. Het feit dat Marokkanen kennelijk wegkomen met dergelijke vergrijpen en dat burgers menen voor eigen rechter te moeten spelen is op zich al schrijnend genoeg.
Dat vervolgens nota bene een lid van de regering deze mensen moreel gaat ondersteunen is ronduit schandalig.
Als Wilders zelf beweert dat hij reageert n.a.v. het artikel in De Pers is er dus niet sprake van een aanname, maar kun je feitelijk zeggen dat het gaat om de groep mensen die van plan is een knokploeg samen te stellen. Dat staat namelijk letterlijk te lezen in het betreffende artikel in, jawel, De Pers.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:47 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Aannames......
Wilders heeft pas vanochtend gereageerd nav het artikel in de Pers:
[..]
Aan die tweet zie ik weinig schandaligs voor een volksvertegenwoordiger. Je mocht willen dat er meer parlementsleden eens hun oogkleppen afdoen en de mensen bezoeken van wie de voordeur wordt opgeblazen door deze gesubsidieerde etterbakken.
ik denk dat varkensvlees beter werktquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:44 schreef D-FENS het volgende:
Dit vraagt om straffe maatregelen
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |