abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100567121
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:13 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Je doet net of ze kunnen lezen.
Serieus echter, natuurlijk is het groepsgedrag. Maar de onvrede lijkt duidelijk een maatschappelijk oorspong te hebben.
Het is zeker meer dan slechts opportunistisch vandalisme... anders zou het overal wel iedere dag gebeuren, toch?
Nee, geloof ik niet. De meeste mensen hebben gelukkig een geweten en fatsoen. Anders zouden we wel met zijn allen op een apenheul kunnen gaan leven, als we alleen aan primitieve instincten gehoor gaan geven.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 21:18:55 #122
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_100567226
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, geloof ik niet. De meeste mensen hebben gelukkig een geweten en fatsoen. Anders zouden we wel met zijn allen op een apenheul kunnen gaan leven, als we alleen aan primitieve instincten gehoor gaan geven.
Ja, dat bevestigt mijn punt. Het is dus meer dan dat.
pi_100567579
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daarom vind ik het ook zo onuitstaanbaar.
Begrijp het 'begrip' en zelfs in sommige gevallen 'sympathie' voor de raddraaiers niet. Hoe kun je dit nu ook maar enigszins goedpraten? Ordinaire roof, omdat het kan. De boel vernielen, omdat niemand hen een strobreed in de weg legt. Trots poseren met de gestolen waar, laten interviewen, filmen, en gewoon door kunnen gaan met brandstichten, vernielen en jatten. Hoe kán dat toch?
Mag de politie dan helemaal niets doen?
Ik begrijp er geen bal van, echt niet.
Over wie heb je het nu toch de hele tijd?

Je stelt jezelf de vraag; Hoe kan dat toch? Maar als er dan een antwoord wordt gegeven dat je niet bevalt zeg je dat wij 'sympathie' tonen met deze insurrection.

Je leest selectief; nergens geef ik (of iemand anders wat dat aangaat) een uitgebreide beschrijving van de ellende van deze plunderaars of kom ik ook maar in de buurt van een positief moreel oordeel over deze groep. Al dat ik aankaart is dat dit niet simpelweg af kan worden gedaan met een denigrerende opmerking en simpele struisvogel politiek. Wanneer een appelboom steeds meer 'rotte appels' lijkt voort te brengen, stel je toch ook niet dat die rotte appels maar gewoon zoals normale appels hadden moeten zijn? - nee dan vraag je je af 'waarom de appelboom steeds meer rotte appels lijkt te produceren.Maar goed; that's just my two cents :)

quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:54 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Als de onlusten uiting waren van maatschappelijke onvrede dan zouden de plunderaars wel naar het kantoor van Goldman Sachs zijn getrokken. Dit is opportunistisch vandalisme, niets meer. De getroffen winkeliers hebben twintig jaar gesappeld om iets van hun leven te maken.
Laat één ding duidelijk zijn - dit is geen politiek protest - dit is juist een uiting van politieke desinteresse. Het is een duidelijk geval van narcisme om op deze manier te gaan rellen en plunderen. Maar juist daarom is het onmogelijk wat er nu gebeurt zomaar af te doen met een moreel oordeel - doe dat fijn in de kroeg of in NWS. Morele oordelen zijn prima en heel begrijpelijk, maar dit probleem gaat echt niet zomaar verdwijnen als je niet de vragen durft te stellen die ik eerder in dit topic heb gesteld.

[ Bericht 19% gewijzigd door Fledderjon op 10-08-2011 21:43:26 ]
I kept having dreams all night. I thought they were touching me with their fingers. But dreams don't have fingers, they have fists,
so it must have been scorpions.
pi_100567962
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:13 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Tot nu toe leidt het er vooral toe dat de inwoners van de getroffen buurten knokploegen in het leven roepen.
Getroffen buurten die een tijdelijke oplossing hebben.

Op een gegeven moment gaan ze toch naar de staat kijken voor een permanente.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_100568379
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:27 schreef Fledderjon het volgende:

[..]

Over wie heb je het nu toch de hele tijd?

Je stelt jezelf de vraag; Hoe kan dat toch? Maar als er dan een antwoord wordt gegeven dat je niet bevalt zeg je dat wij 'sympathie' tonen met deze insurrection.

Je leest selectief; nergens geef ik een uitgebreide beschrijving van de ellende van deze plunderaars of kom ik ook maar in de buurt van een positief moreel oordeel over deze groep. Al dat ik aankaart is dat dit niet simpelweg af kan worden gedaan met een denigrerende opmerking en simpele struisvogel politiek. Wanneer een appelboom steeds meer 'rotte appels' lijkt voort te brengen, stel je toch ook niet dat die rotte appels maar gewoon zoals normale appels hadden moeten zijn? - nee dan vraag je je af 'waarom de appelboom steeds meer rotte appels lijkt te produceren.Maar goed; that's just my two cents :)
Ik heb het over de geluiden die ik zo hier en daar hoor. En over die geluiden verbaas ik me.
Hoe kom je erbij dat ik het over jou heb :?

En ik verbaas me dat de politie blijkbaar niets mag doen.
Dát begrijp ik niet.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 21:44:01 #126
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_100568467
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:13 schreef Odysseuzzz het volgende:
Het is zeker meer dan slechts opportunistisch vandalisme... anders zou het overal wel iedere dag gebeuren, toch?
Nee, want er is niet iedere dag gelegenheid toe. En ik begrijp best dat de relschoppers in zekere zin zijn achtergesteld - zoals ook blijkt uit de schietpartij die tot de rellen leidde -, maar zeker niet meer dan degenen die zij beroven.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_100568552
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb het over de geluiden die ik zo hier en daar hoor. En over die geluiden verbaas ik me.
Hoe kom je erbij dat ik het over jou heb :?

En ik verbaas me dat de politie blijkbaar niets mag doen.
Dát begrijp ik niet.
Omdat je dit al een paar pagina's herhaald :) En ik dacht dat dat specifiek op een aantal posters hier gericht was, my bad!
I kept having dreams all night. I thought they were touching me with their fingers. But dreams don't have fingers, they have fists,
pi_100568576
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daarom vind ik het ook zo onuitstaanbaar.
Begrijp het 'begrip' en zelfs in sommige gevallen 'sympathie' voor de raddraaiers niet. Hoe kun je dit nu ook maar enigszins goedpraten? Ordinaire roof, omdat het kan. De boel vernielen, omdat niemand hen een strobreed in de weg legt. Trots poseren met de gestolen waar, laten interviewen, filmen, en gewoon door kunnen gaan met brandstichten, vernielen en jatten. Hoe kán dat toch?
Mag de politie dan helemaal niets doen?
Ik begrijp er geen bal van, echt niet.
Lavenderr, volgens mij ben je in frustratie niet in staat om de posts van mij, gray of fledderjon aandachtig te lezen.

Er is zeker vanuit mijn kant geen enkele sprake van goedpraten.

Ik zal maar nogmaals herhalen wat het doel is. Namelijk, een dieper inzicht verschaffen in de beweegredenen van deze jongeren. Dit vanuit de overtuiging dat deze (re)acties voortkomen uit een verzameling van oorzaken/problemen die veel dieper liggen dan 'goedkoop opportunisme'.

In een commune of maatschappij (feitelijk hetzelfde) is in mijn optiek iedereen hoe dan ook op een bepaalde manier verantwoordelijk voor de keuzes en acties van anderen. Let wel op, ik ben niet zo zeer geinteresseerd om een schuldige aan te wijzen, maar meer in het overwegen van mogelijke oorzaken.

Wanneer je dit enkel toewijst aan bad-genes of de slechte kant die nou eenmaal in sommige mensen zit, doe je in mijn optiek de situatie te kort.
pi_100569471
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:45 schreef dadgad het volgende:

[..]

Lavenderr, volgens mij ben je in frustratie niet in staat om de posts van mij, gray of fledderjon aandachtig te lezen.

Er is zeker vanuit mijn kant geen enkele sprake van goedpraten.

Ik zal maar nogmaals herhalen wat het doel is. Namelijk, een dieper inzicht verschaffen in de beweegredenen van deze jongeren. Dit vanuit de overtuiging dat deze (re)acties voortkomen uit een verzameling van oorzaken/problemen die veel dieper liggen dan 'goedkoop opportunisme'.

In een commune of maatschappij (feitelijk hetzelfde) is in mijn optiek iedereen hoe dan ook op een bepaalde manier verantwoordelijk voor de keuzes en acties van anderen. Let wel op, ik ben niet zo zeer geinteresseerd om een schuldige aan te wijzen, maar meer in het overwegen van mogelijke oorzaken.

Wanneer je dit enkel toewijst aan bad-genes of de slechte kant die nou eenmaal in sommige mensen zit, doe je in mijn optiek de situatie te kort.
Ik lees alle posts aandachtig, dat is een gewoonte van mij :) .

Toch vreemd dat men blijkbaar alleen mee mag discussieren als men het met jullie driemanschap eens is.
Het is een discussie, en dan krijg je verschillende meningen.

Vind het eigenlijk tamelijk badinerend, dat gezeur over emotie, selectief lezen en meer van dat soort qualificaties.

Maar zal me verder buiten de discussie houden.
Carry on boys :W
  woensdag 10 augustus 2011 @ 22:02:54 #130
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_100569585
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:44 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Nee, want er is niet iedere dag gelegenheid toe. En ik begrijp best dat de relschoppers in zekere zin zijn achtergesteld - zoals ook blijkt uit de schietpartij die tot de rellen leidde -, maar zeker niet meer dan degenen die zij beroven.
In Engeland vinden een groot aantal mensen dit een belangrijke en aangrijpende gebeurtenis.
Dit gebeurd niet zomaar... natuurlijk is het losgeslage jeugd die amok blijft maken.
Maar dat zie je bij veel rellen neem ik aan. Dat zijn heus geen belezen idialisten oid.
Maar de reactie in het UK is toch dat dit stond te gebeuren op een paar nieuwslezers na(?)
pi_100569698
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Toch vreemd dat men blijkbaar alleen mee mag discussieren als men het met jullie driemanschap eens is.

Vind het eigenlijk tamelijk badinerend, dat gezeur over emotie, selectief lezen en meer van dat soort qualificaties.

Boys will be boys!
Blijf gezellig joh :)
pi_100570243
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:55 schreef Medi het volgende:

Tja, TS ik vind dat je nu wel snel een bepaald scenario creeert door enkel te stellen dat undercover operaties in London al bewezen zijn?
quote:
Nu veel belangrijker dan feiten naar voren brengen wat betreft de undercover operaties in London (immers al bewezen), of een oorzaak zoeken voor waarom deze rellen?
Hoe bedoel je dit, kun je dat nader toelichten?

Ik denk dat voor veel mede BNW'rs David Icke toch echt te waanzinnig is. En laten we eerlijk zijn, heel vreemd is dat niet, aangezien de man ervan overtuigd is dat gedaantewisselende reptiloids zich schuilhouden achter de wereldleiders en in feite de touwtjes in handen hebben. Ik ben dan wel open van geest, maar dit gaat me helaas toch echt te ver.

Desondanks vind ik Icke een enorm sympathieke man met een bepaalde magnetische kracht die ik niet geheel begrijp. Wie weet blijkt het op een dag dat hij gelijk heeft, maar tot die tijd knijp ik mijn argusoogjes samen.

Wat betreft zijn problem-reaction-solution, daar ben ik wel bekend mee. Ik denk trouwens niet dat dit een nieuw fenomeen is. Ik kan met zekerheid stellen dat dit mechanisme zich zelfs in jouw dagelijks leven afspeelt. Denk maar aan kiespijn en als reactie naar de tandarts gaan om een oplossing te vinden tegen de tergende pijn.

Het wordt soms gepresenteerd als een 'mystieke formule', maar feitelijk gezien is dat het eigenlijk niet.

De verwaarlozing waarover je spreekt is in mijn ogen een absolute realiteit. Is dit een complot of het gevolg van bijvoorbeeld verkeerde keuzes, egoisme, laksheid, cultuur-clashes, globalisatie enzv?

Ik weet het niet zo. Een tijdje terug had ik het allemaal aan een mondiaal complot toegewezen, maar ik ben de afgelopen tijd aanzienlijk veranderd in dat opzicht. Dit heeft vooral te maken met het besef dat dingen waarschijnlijk gewoon vrij complex zijn.

Heel veel complot-theorieen die je leest op het net zijn in feite niets meer dan verpakte politieke propaganda. Denk maar aan prisonplanet en Libertarianism/Conservatisme(niet te vergeten Christendom). David Icke daarintegen is een ander verhaal en daarom vind ik hem ook zo bijzonder. Een loner die zich nergens wat van aantrekt, zo'n beetje de hele wereld heeft afgereisd en in een piepklein appartementje leeft, content ogend met zijn bestaan.
pi_100570621
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het is totaal niet mijn bedoeling een drie-manschap te creeeren om daarmee anderen te weren. Mijn excuses als je dat gevoel krijgt.

Maar met je comments kreeg ik sterk de indruk (misschien verkeerd) dat je je op mijn of grays/fledderjons comments richtte.

Je bent geheel vrij om een mening te hebben, ik evenzo, mits ik beleefd blijf en daar doe ik enorm mijn best voor trouwens.

Blijf vooral meepraten zou ik zeggen.
pi_100578550
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:33 schreef dadgad het volgende:

Desondanks lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat ze zo ver zouden gaan om provocateurs zoveel puin te laten aanrichten. Mocht dat naar buiten komen dan hangen ze echt. Ik bedoel, dan kunnen ze het echt vergeten.
Ik zou niet te veel bouwen op dat argument.

Mensen zeiden hetzelfde over de petrodollar-gerelateerde bezetting van Irak, over moorden op Zuid-Amerikaanse dicators, over documenten als 'operation Northwoods', of over het afluisteren door de Murdoch-Media.

Ik heb nog nergens iemand zien bungelen anders dan de nep-Saddam.
pi_100578895
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:27 schreef Lavenderr het volgende:
Laat 'ze' eerst de pijn van de slachtoffers van deze roofpartijen maar eens genezen.

Ik zie dit niet als een uiting van sociale onvrede, maar als een kans die gegrepen is om ordinair te roven en als een stel barbaren hele rijen huizen in de as te leggen.
En waarom? Omdat er een crimineel door noodweer van de politie doodgeschoten is.

Kunnen we er wel sociologie op los laten, maar come on, heel de wereld kan zien dat dit plunderen is en dat de politie er bij staat en er naar kijkt.
Maar, heb jij ooit wel eens van agents-provocateurs gehoord, of je er in verdiept?

Durf jij na de talloze keren inzet er van nu je hand in het vuur te steken voor de overheden en politie, en de verantwoordelijkheid volledig bij de relschoppers te leggen?

Ik vind dat extreem gewaagd van je.
pi_100578987
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ach, een film hoeven we niet meer te zien, we kunnen het live aanschouwen.
Ach, is dat je manier om dingen weg te wuiven?
pi_100579096
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Volgens deze jongens wel, ze zijn jaloers en ontevreden en maakten gebruik van het incident met een bewoner uit hun wijk die doodgeschoten is om plunderend door Londen te trekken. Opportunisten dus.
Lafaards ook.
Stom ook, je eigen wijk vernielen, waar zit hun verstand?
En het gekke is, ze zien er goed doorvoed uit, goed gekleed, dure spullen aan, dus laten we het beestje bij de naam noemen: ze hadden zin in rellen. En daarbij is ze tot nu toe geen strobreed in de weg gelegd.
Want de Britten hebben dezelfde manier van pappen en nathouden en knuffelen als hier in Nederland. Nou, je ziet wat het oplevert. Echt hoor, het werkt! ^O^

Enablers. Dat woord zocht ik.

Edit: tijdens een interview met één van de looters zei de jongen: "we zijn niet boos, het gaat ons gewoon om geld".

Maar, als nu die jongeren allemaal worden aangepakt, wat doen we dan met die bleke dikke aristocraten die ze hierheen haalde en ze almaar niets in de weg legden?
pi_100579167
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jawel, ze vertélden het zelfs op camera, dat ze dit als een uitgelezen kans zagen. Want 'we zijn niet boos'.
Ze? Allemaal stuk voor stuk?
pi_100579293
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:50 schreef Lavenderr het volgende:
Oh great, moslimextremisten steunen de rovers in het VK
En roepen tevens op om de regering omver te werpen :')

http://www.nu.nl/buitenla(...)relschoppers-vk.html
Niet heel veel anders dan wat 'wij' (blanke, kapitalistische olie-extremisten) met Irak of Libië deden toch?
pi_100579355
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:13 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Tot nu toe leidt het er vooral toe dat de inwoners van de getroffen buurten knokploegen in het leven roepen.
Dat betekent eigenlijk dat die overheids-dieven misschien eens moeten optiefen met hun belastingen.

Uiteindelijk blijk je namelijk gewoon voor jezelf te moeten zorgen, ondanks alle mooie babbels van die bleke aristocraten.
pi_100593826
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 09:09 schreef Ticker het volgende:
Tot circa 1 jaar geleden had ik nog nooit eerder gehoord van 'het zwarte blok'
Eigenlijk bij toeval in een vage tent kwam ik in gesprek met iemand over de situatie in nederland en de wereld economie.

De jongen met wie ik een gesprek had was nogal geinteresseerd in mijn visie en het werd al snel een 1 op 1 gesprek.
Daar vertelde hij me over rellen op de G8 en de G20, anoniem georganiseerd door een fractie genaamd "het zwarte blok".
Dit schijnen relschoppers te zijn, compleet in het zwart waarbij het gezicht niet zichtbaar is. Deze krijgen van een hogere hand een locatie en uit eindelijk komt het neer op een front vormen. Hand in hand tegen de (oproer)politie en zoveel mogelijk chaos maken als de pleuris uitbreekt.

Ik vroeg hem in feite of hij zo zeker was dat hij wel vocht voor het goede doel, inplaats van een pion was in het spel, waarbij zijn manier van afreageren gebruikt kan worden om nog meer controle te krijgen over de mensen.
Grappig genoeg was hij zich hier best bewust van en was dit een vraag die hem ook bezig hield.
Uiteindelijk was 'de uitlaatklep' van het dagelijkse leven, de doorslag om dit soort dingen te doen.

[..]

Don't forget the many reports ( which seemed to have been brushed conveniently under the carpet) of the very first incidences of shops getting smashed up was carried out by men in balaclavas who were all using radios to communicate with each other and everyone was extremely shocked at how organized they were and how uniformed police just watched them do it.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 13:54:42 #142
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_100598040
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:30 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Don't forget the many reports ( which seemed to have been brushed conveniently under the carpet) of the very first incidences of shops getting smashed up was carried out by men in balaclavas who were all using radios to communicate with each other and everyone was extremely shocked at how organized they were and how uniformed police just watched them do it.
Nu je het zegt, daar heb ik idd beelden van gezien. Op de eerste dag van de rellen. Van die gemaskerde figuren met portofoons/walkietalkies.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_100602866
Korte discussie bij RT: de rellen in Engeland.

De conservatieve dame: Deze jongeren hebben niks te klagen, ze hebben alles wat ze willen en krijgen alle kansen die je maar kunt bedenken. Dit is gewoon onwetmatig crimineel gedrag. Er is geen moraliteit meer, geen geloof, geen familie-waarden, geen wilskracht en individualisme en een te grote afhankelijkheid van de overheid. (zucht....)

De interviewster: De kloof tussen arm en rijk wordt steeds groter, teveel bezuinigingen op sociale voorzieningen, raciale voorkeuren.

Conservatie dame: Allemaal onzin. Je mag niet verwachten de armen rijker te maken door de rijken armen te maken. Er zijn genoeg kansen, er is gewoon geen moraliteit meer, geen individuele wilskracht....(zucht..)

Oplossing: Minder sociale voorzieningen, minder belasting, minder schuld en vooral geen regulatie.

Heb ik het nou mis of is dit de minst genuanceerde benadering die je maar kunt tegenkomen?

Persoonlijk vind ik dat beide dames de kwestie te oppervlakkig en 'materieel' behandelen. Dat is in principe over het algemeen mijn irritatie naar de politiek toe.
Hoe dan ook. Haar houding doet me erg denken aan sommige posters hier die dit gebeuren indirect lijken toe te wijzen aan bad-genes of de simpelweg aanwezige slechte kant in mensen.

Een discussie bij RT over de rellen in Engeland met Luke Rudowski, oprichter van We Are Change en Kathryn Dill van Truth March.
quote:
"A riot is the language of the unheard"

Luke:
quote:
"as the bankers are looting the economy they are watching us destroy ourselves"
Was in onlangs in London. Veel protest, hing in de lucht. De bankiers devalueren de munt. Hij zag dit al aankomen en verwacht dit ook in the Verenigde staten te zien.
De politie hield de plunderingen opzettelijk niet tegen. De bankiers richten de politiestaat in. problem-reaction solution en order out of chaos.

Kathryn: Een geval van gedesillusioneerde kansarme jongeren. Hun zelfbeeld manifesteert zich doormiddel van consumptie en dit is een is kans om materie te verschaffen. Oftwel goedkoop opportunisme.

[ Bericht 1% gewijzigd door dadgad op 11-08-2011 18:22:28 ]
pi_100603522
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:36 schreef dadgad het volgende:
Korte discussie: de rellen in Engeland.

De conservatieve dame: Deze jongeren hebben niks te klagen, ze hebben alles wat ze willen en krijgen alle kansen die je maar kunt bedenken. Dit is gewoon onwetmatig crimineel gedrag. Er is geen moraliteit meer, geen geloof, geen familie-waarden, geen wilskracht en individualisme en een te grote afhankelijkheid van de overheid. (zucht....)

De interviewster: De kloof tussen arm en rijk wordt steeds groter, teveel bezuinigingen op sociale voorzieningen, raciale voorkeuren.

Conservatie dame: Allemaal onzin. Je mag niet verwachten de armen rijker te maken door de rijken armen te maken. Er zijn genoeg kansen, er is gewoon geen moraliteit meer, geen individuele wilskracht....(zucht..)

Oplossing: Minder sociale voorzieningen, meer belasting, minder schuld.

Heb ik het nou mis of is dit de minst genuanceerde benadering die je maar kunt tegenkomen?

Ik ga me niet teveel uitspreken over deze benadering
Maar als je ondertussen leest dat veel van de berichtgeving tussen deze jongeren gebeurde via Blackberry ... volgens mij toch een redelijk dure gsm ?
Ondertussen probeert de britse regering Blackberry te dwingen hun encryptie van berichten vrij te geven.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_100607947
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:49 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ik ga me niet teveel uitspreken over deze benadering
Maar als je ondertussen leest dat veel van de berichtgeving tussen deze jongeren gebeurde via Blackberry ... volgens mij toch een redelijk dure gsm ?
Ondertussen probeert de britse regering Blackberry te dwingen hun encryptie van berichten vrij te geven.
Het probleem is vrij simpel - enerzijds heeft de westerse maatschappij als geheel een gigantisch welvaartsgroei doorgemaakt ten opzichte van de rest van de wereld; 'arm zijn' in het westen is van een geheel ander niveau dan 'arm zijn' in Afrika, Azië of Zuid Amerika. Maar daarmee verbloem je wel mooi dat het verschil in welvaart tussen de aller aller rijkste - en de aller aller armste nog nooit zo groot is geweest als vandaag de dag.

Is er in de westerse samenleving een groep die vergelijkbaar is met de armoede in de 3e wereld? Nee natuurlijk niet. Maar wij zijn zo ingenieus geweest om onze onderklasse te verheffen tot een zekere mate van welvaart! Want zo denken wij als samenleving, door de - voornamelijk economische - welvaart maar in het vooruitzicht te stellen zullen mensen zich nooit meer roeren. Maar wat is er gebeurt? De gehele middenstand en onderklasse zien ook de welvaart van een selecte groep - een verdeling van welvaart die in geen enkele opzicht te rechtvaardigen is - waarbij meer dan 50% van het geld samenkomt in nog geen 1% van de samenleving!

Daarnaast wordt vooral voor de onderklasse een illusie gecreëerd dat dit 1,) rechtvaardig is, want 'een ieder kan zich opwerken op de welvaartsladder en zo iemand worden in het leven' - dit is niets meer dan een farce om de status quo van welvaartsverdeling in stand te houden - en 2.) wenselijk is - want status in het leven kan alleen maar worden verdient door materiële eigendommen te vergaren. Waarom denk je dat iemand die bij wijze van spreken niet maandelijks tonnen binnentrekt, het beeld leeft dat hij of zij dit kan verdoezelen aan de buitenwereld door zich maar met de allerduurste merknamen te omgeven? Alles om ons heen straalt die boodschap uit - consumeer - enjoy!

Dan kan je je afvragen of die jongeren er zo over denken als ik - en mijn verwachting is dan natuurlijk ook van niet; Ook al denken zij zich af te zetten tegen wat in hun ogen een valse autoriteit is, namelijk de politie en samenleving - doen ze dit als de 'rotte appels' van een naargeestige samenleving. Daarom plunderen ze ook, niet uit het idee van een politiek statement, maar uit pure hebzucht en nihilisme.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fledderjon op 11-08-2011 17:48:14 ]
pi_100610789
London is de zetel van de Windsor familie. Deze rellen EN volle maan zijn nodig voor hun rituelen met Prince William op Buckingham Palace.

Als de zaak uit de hand loopt, en de Queen komt op TV om het te sussen, dan is dat een signaal voor meer.
pi_100615467
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:54 schreef Bankfurt het volgende:
London is de zetel van de Windsor familie. Deze rellen EN volle maan zijn nodig voor hun rituelen met Prince William op Buckingham Palace.

Als de zaak uit de hand loopt, en de Queen komt op TV om het te sussen, dan is dat een signaal voor meer.
oh, dat lijkt me inderdaad een zeer logische verklaring. Dank je B.
pi_100615818
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:54 schreef Bankfurt het volgende:

Inderdaad goed om te weten hoe het feitelijk in elkaar steekt.

Heb je een goede bron, waar ik hier meer over kan lezen? Alvast bedankt!!
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_100634317
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:54 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Nu je het zegt, daar heb ik idd beelden van gezien. Op de eerste dag van de rellen. Van die gemaskerde figuren met portofoons/walkietalkies.
Waar heb je die beelden gezien?

En hebben we er daar meer van?

Lijkt me een vrij essentiële dimensie, niet..?
pi_100634370
quote:
Maar natuurlijk.

Zo spelen de Murdoch-media het toch altijd.

"The blackberry riots".. ongelofelijk.

quote:
After a few days of repetition, the population is convinced: The riots are not the results of inequalities or police brutality; they are the result of too much privacy in mobile communications. This cancer must be stopped.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:33:54 #152
341371 Ikbenmijnwachtwoordkwijt
En mijn email klopte niet
pi_100636586
Ik vind het fucking smerig.

Bij Egypte en Libië is het "Ja, we moeten de rebellen helpen!".
Ook in Egypte heeft shit in de fik gestaan hoor, en ook in Libië.

Toen in Egypte het internet er uit lag riep iedereen "Dat dit kan in Egypte!", en vonden het geweldig dat Google er iets aan deed.
Nu is het in Engeland aan de gang en niemand die het erg vind dat ze een media blokkade willen invoeren.

Walgelijk.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:35:24 #153
pi_100636644
Ook, de oorzaak komt omdat er een gast was neergeschoten tijdens een protest.
Die gast was lid van een gang, die op zijn beurt weer de rellen heeft veroorzaakt.

Volgens mij doet een gang alles voor je als je met een beetje geld wappert, ook de hele stad in de fik zetten bijvoorbeeld.
pi_100638904
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:33 schreef Ikbenmijnwachtwoordkwijt het volgende:
Ik vind het fucking smerig.

Bij Egypte en Libië is het "Ja, we moeten de rebellen helpen!".
Ook in Egypte heeft shit in de fik gestaan hoor, en ook in Libië.

Toen in Egypte het internet er uit lag riep iedereen "Dat dit kan in Egypte!", en vonden het geweldig dat Google er iets aan deed.
Nu is het in Engeland aan de gang en niemand die het erg vind dat ze een media blokkade willen invoeren.

Walgelijk.
Ja? En? Leg eens uit op politiek niveau op welke manier de rellen in Libië, Egypte en Engeland te vergelijken zijn?

Misschien dat je eens kunt beginnen met de invalshoek van de 'individuele en collectieve vrijheid'. En dan de 400.632 verschillen zoeken.

Of misschien kun je eens nadenken over de gedeelde moraliteit. Je vindt het toch niet echt serieus vreemd dat de Westerse beschaving/overheden initiatieven steunt die in hun eigen politiek en wereldbeeld passen en de overige initiatieven niet steunt?

Wil je:
a. Dat Libische opstandelingen niet waren geholpen?
b. Nederland F16's stuurt om Engelse ME en leger te bombarderen?
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:18:43 #155
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_100642773
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 11:15 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Maar natuurlijk.

Zo spelen de Murdoch-media het toch altijd.

"The blackberry riots".. ongelofelijk.

[..]

Facebook revolutions?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_100644105
quote:
Cameron overweegt social media-verbod voor relschoppers

AMSTERDAM - De Britse overheid gaat onderzoeken welke rol sociale media hebben gespeeld bij het ontstaan van de onrust in verschillende Engelse steden afgelopen week.

Premier David Cameron wil weten of het "gerechtvaardigd is om mensen het communiceren onmogelijk te maken als we weten dat ze misdaden beramen."

Tegen het parlement zei Cameron donderdag dat de minister van Binnenlandse Zaken, Theresa May, met Facebook, Twitter en de fabrikant van Blackberry’s (RIM) zal praten over hun verantwoordelijkheden op dit gebied.

Verantwoordelijkheid
Cameron zei ook dat de omroepen - waaronder de BBC en Sky News - een verantwoordelijkheid hebben om ongebruikte beelden van de rellen te overhandigen aan de politie.De BBC liet eerder al weten dat ze dat niet van plan zijn. “Het vrijwillig overhandigen van die beelden zou onze redactionele onafhankelijkheid schaden”, aldus de omroep.

Geweld
"Vrije verkeer van informatie kan worden gebruikt voor iets goeds. Maar het kan ook gebruikt worden voor iets slechts”, aldus Cameron. Verder zei hij dat als mensen sociale media gebruiken voor geweld, ze gestopt moeten worden. De Britse politie heeft al mensen gearresteerd die via sociale media opriepen tot rellen.

Nu.nl
Het woord dat u zoekt, meneer Cameron, is censuur. ;)

Geweld keur ik af, evenals deze rellen. Het probleem met de regelgeving die Cameron wil zien, is dat het onderscheid tussen rellen en protesteren vanuit het perspectief van de regerende elite niet of nauwelijks te maken is. Ik denk dat de plannen van Cameron dan ook geen verstandige zijn; immers maakt censuur mensen monddood, waardoor ze juist gedwongen worden tot geweld over te gaan. Het is een van de redenen dat deze rellen hebben plaatsgevonden, namelijk dat niet naar de stem van het volk werd geluisterd, dat leidde tot sociale onvrede en culmineert in massale rellen, verspreid over het hele land.
pi_100647260
Van de frontpage:

quote:
Opstelten: Engelse rellen kunnen ook hier

Rellen zoals die in Londen en andere Engelse steden plaatsvinden, zijn ook in Nederland mogelijk. "Daar moet je altijd rekening mee houden", zei minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD) vrijdag na de ministerraad.

"Nederland is geen Engeland, maar het zou naïef zijn om te denken dat zoiets hier niet kan gebeuren. Daar moet je je maximaal op voorbereiden", zei Opstelten. "Je moet altijd blijven kijken of er aanleiding is om je zorgen te maken, ook in Nederland."

Opstelten reageerde desgevraagd op een peiling van Maurice de Hond, waaruit blijkt dat twee op de drie Nederlanders denken dat rellen zoals in Engeland ook in Nederland mogelijk zijn. Een kwart denkt dat dergelijke rellen hier onwaarschijnlijk zijn.

Premier Mark Rutte (VVD) zei dat politie en justitie in Nederland een goede 'thermometer' in de samenleving hebben. "Dat is van grote waarde, maar zekerheid dat het in Nederland niet kan gebeuren, kun je nooit geven."

De rellen in Groot-Brittannië moeten volgens Rutte 'met de stevigste instrumenten van de staat worden bestreden'. "Het mag zo zijn dat er allerlei issues zijn in de samenleving, maar dit is gewoon puur geweld."

Maximaal voorbereiden tegen rellen? Bestrijden met de stevigste instrumenten van de staat? Issues in de samenleving mogen zijn?

Ik ben het eens met dat gewelddadige rellen bestreden moeten worden. Liever heb ik dat ze voorkomen worden, juist door die issues in de samenleving aan te vechten, in plaats van de frustraties die uit die issues volgen.
Fijn om te lezen dat Rutte ook lijkt door te hebben dat deze situaties ontstaan uit problemen die heersen in de samenleving. Eens kijken wat hij denkt hieraan te moeten doen...
pi_100647600
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 17:25 schreef Gray het volgende:
Van de frontpage:

Eens kijken wat hij denkt hieraan te moeten doen...
Ik denk de hypotheekrente handhaven en mogelijk de woningmarkt nog verder 'ondersteunen' :')
pi_100674623
Opstanden in de Arabische wereld gaan om werkgelegenheid en voedselprijzen. Subject van de woede zijn de absolute heersers geworden. Dan lijkt het een strijd om vrijheid en onafhankelijkheid, en zo wordt die strijd ook gepropageerd door de intellectuele verzetskern die klaar staat om de paleizen te betrekken. Maar voor de meeste 'verzetshelden' is het gewoon het uiten van de woede over armoede.

In Arabische landen is veel meer vrijheid dan in het westen, ondanks de meer absolute macht. Het gebureaucratiseerde westen heeft de heilige vrijheid om de leiders te kiezen (uit een poel van partijen die allemaal 95% hetzelfde beleid hebben). Schijnvrijheid dus, die ertoe leidt dat een opstand nooit tegen de gevestigde orde kan zijn, omdat de democratie en het stemrecht zulke argumenten teniet zouden doen.
pi_100676403
Ik snap best dat die jongeren woest zijn en geen toekomst meer zien. Maar wat er in Londen gebeurd kan gewoon niet... In de westerse wereld demonstreer je als je het er niet mee eens bent of start je je eigen politieke partij. Of je sluit je aan bij een kleine politieke partij waar je het mee eens bent. Je gaat niet winkels plunderen om vervolgens opgepakt te worden, een strafblad te krijgen en vervolgens helemaal niks meer kan doen later behalve theelepeltjes poetsen.

Ik zeg stuur BOPE eropaf!
pi_100676594
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:43 schreef hatsjoe91 het volgende:
Ik snap best dat die jongeren woest zijn en geen toekomst meer zien. Maar wat er in Londen gebeurd kan gewoon niet... In de westerse wereld demonstreer je als je het er niet mee eens bent of start je je eigen politieke partij. Of je sluit je aan bij een kleine politieke partij waar je het mee eens bent. Je gaat niet winkels plunderen om vervolgens opgepakt te worden, een strafblad te krijgen en vervolgens helemaal niks meer kan doen later behalve theelepeltjes poetsen.

Die weten er wel raad mee zo te lezen :o
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:43:34 #162
pi_100678208
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:43 schreef hatsjoe91 het volgende:

Waarom zou je een politieke partij starten als je protesteert tegen dat corrupte systeem?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')