Nee, want er is niet iedere dag gelegenheid toe. En ik begrijp best dat de relschoppers in zekere zin zijn achtergesteld - zoals ook blijkt uit de schietpartij die tot de rellen leidde -, maar zeker niet meer dan degenen die zij beroven.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:13 schreef Odysseuzzz het volgende:
Het is zeker meer dan slechts opportunistisch vandalisme... anders zou het overal wel iedere dag gebeuren, toch?
Omdat je dit al een paar pagina's herhaaldquote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb het over de geluiden die ik zo hier en daar hoor. En over die geluiden verbaas ik me.
Hoe kom je erbij dat ik het over jou heb![]()
En ik verbaas me dat de politie blijkbaar niets mag doen.
Dát begrijp ik niet.
Lavenderr, volgens mij ben je in frustratie niet in staat om de posts van mij, gray of fledderjon aandachtig te lezen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daarom vind ik het ook zo onuitstaanbaar.
Begrijp het 'begrip' en zelfs in sommige gevallen 'sympathie' voor de raddraaiers niet. Hoe kun je dit nu ook maar enigszins goedpraten? Ordinaire roof, omdat het kan. De boel vernielen, omdat niemand hen een strobreed in de weg legt. Trots poseren met de gestolen waar, laten interviewen, filmen, en gewoon door kunnen gaan met brandstichten, vernielen en jatten. Hoe kán dat toch?
Mag de politie dan helemaal niets doen?
Ik begrijp er geen bal van, echt niet.
Ik lees alle posts aandachtig, dat is een gewoonte van mijquote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:45 schreef dadgad het volgende:
[..]
Lavenderr, volgens mij ben je in frustratie niet in staat om de posts van mij, gray of fledderjon aandachtig te lezen.
Er is zeker vanuit mijn kant geen enkele sprake van goedpraten.
Ik zal maar nogmaals herhalen wat het doel is. Namelijk, een dieper inzicht verschaffen in de beweegredenen van deze jongeren. Dit vanuit de overtuiging dat deze (re)acties voortkomen uit een verzameling van oorzaken/problemen die veel dieper liggen dan 'goedkoop opportunisme'.
In een commune of maatschappij (feitelijk hetzelfde) is in mijn optiek iedereen hoe dan ook op een bepaalde manier verantwoordelijk voor de keuzes en acties van anderen. Let wel op, ik ben niet zo zeer geinteresseerd om een schuldige aan te wijzen, maar meer in het overwegen van mogelijke oorzaken.
Wanneer je dit enkel toewijst aan bad-genes of de slechte kant die nou eenmaal in sommige mensen zit, doe je in mijn optiek de situatie te kort.
In Engeland vinden een groot aantal mensen dit een belangrijke en aangrijpende gebeurtenis.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:44 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Nee, want er is niet iedere dag gelegenheid toe. En ik begrijp best dat de relschoppers in zekere zin zijn achtergesteld - zoals ook blijkt uit de schietpartij die tot de rellen leidde -, maar zeker niet meer dan degenen die zij beroven.
Boys will be boys!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik lees alle posts aandachtig, dat is een gewoonte van mij.
Toch vreemd dat men blijkbaar alleen mee mag discussieren als men het met jullie driemanschap eens is.
Het is een discussie, en dan krijg je verschillende meningen.
Vind het eigenlijk tamelijk badinerend, dat gezeur over emotie, selectief lezen en meer van dat soort qualificaties.
Maar zal me verder buiten de discussie houden.
Carry on boys
Tja, TS ik vind dat je nu wel snel een bepaald scenario creeert door enkel te stellen dat undercover operaties in London al bewezen zijn?quote:
Hoe bedoel je dit, kun je dat nader toelichten?quote:Nu veel belangrijker dan feiten naar voren brengen wat betreft de undercover operaties in London (immers al bewezen), of een oorzaak zoeken voor waarom deze rellen?
Het is totaal niet mijn bedoeling een drie-manschap te creeeren om daarmee anderen te weren. Mijn excuses als je dat gevoel krijgt.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik lees alle posts aandachtig, dat is een gewoonte van mij.
Toch vreemd dat men blijkbaar alleen mee mag discussieren als men het met jullie driemanschap eens is.
Het is een discussie, en dan krijg je verschillende meningen.
Vind het eigenlijk tamelijk badinerend, dat gezeur over emotie, selectief lezen en meer van dat soort qualificaties.
Maar zal me verder buiten de discussie houden.
Carry on boys
Ik zou niet te veel bouwen op dat argument.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:33 schreef dadgad het volgende:
Desondanks lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat ze zo ver zouden gaan om provocateurs zoveel puin te laten aanrichten. Mocht dat naar buiten komen dan hangen ze echt. Ik bedoel, dan kunnen ze het echt vergeten.
Maar, heb jij ooit wel eens van agents-provocateurs gehoord, of je er in verdiept?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:27 schreef Lavenderr het volgende:
Laat 'ze' eerst de pijn van de slachtoffers van deze roofpartijen maar eens genezen.
Ik zie dit niet als een uiting van sociale onvrede, maar als een kans die gegrepen is om ordinair te roven en als een stel barbaren hele rijen huizen in de as te leggen.
En waarom? Omdat er een crimineel door noodweer van de politie doodgeschoten is.
Kunnen we er wel sociologie op los laten, maar come on, heel de wereld kan zien dat dit plunderen is en dat de politie er bij staat en er naar kijkt.
Ach, is dat je manier om dingen weg te wuiven?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ach, een film hoeven we niet meer te zien, we kunnen het live aanschouwen.
Maar, als nu die jongeren allemaal worden aangepakt, wat doen we dan met die bleke dikke aristocraten die ze hierheen haalde en ze almaar niets in de weg legden?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Volgens deze jongens wel, ze zijn jaloers en ontevreden en maakten gebruik van het incident met een bewoner uit hun wijk die doodgeschoten is om plunderend door Londen te trekken. Opportunisten dus.
Lafaards ook.
Stom ook, je eigen wijk vernielen, waar zit hun verstand?
En het gekke is, ze zien er goed doorvoed uit, goed gekleed, dure spullen aan, dus laten we het beestje bij de naam noemen: ze hadden zin in rellen. En daarbij is ze tot nu toe geen strobreed in de weg gelegd.
Want de Britten hebben dezelfde manier van pappen en nathouden en knuffelen als hier in Nederland. Nou, je ziet wat het oplevert. Echt hoor, het werkt!![]()
Enablers. Dat woord zocht ik.
Edit: tijdens een interview met één van de looters zei de jongen: "we zijn niet boos, het gaat ons gewoon om geld".
Ze? Allemaal stuk voor stuk?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jawel, ze vertélden het zelfs op camera, dat ze dit als een uitgelezen kans zagen. Want 'we zijn niet boos'.
Niet heel veel anders dan wat 'wij' (blanke, kapitalistische olie-extremisten) met Irak of Libië deden toch?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:50 schreef Lavenderr het volgende:
Oh great, moslimextremisten steunen de rovers in het VK
En roepen tevens op om de regering omver te werpen![]()
http://www.nu.nl/buitenla(...)relschoppers-vk.html
Dat betekent eigenlijk dat die overheids-dieven misschien eens moeten optiefen met hun belastingen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:13 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Tot nu toe leidt het er vooral toe dat de inwoners van de getroffen buurten knokploegen in het leven roepen.
Don't forget the many reports ( which seemed to have been brushed conveniently under the carpet) of the very first incidences of shops getting smashed up was carried out by men in balaclavas who were all using radios to communicate with each other and everyone was extremely shocked at how organized they were and how uniformed police just watched them do it.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:09 schreef Ticker het volgende:
Tot circa 1 jaar geleden had ik nog nooit eerder gehoord van 'het zwarte blok'
Eigenlijk bij toeval in een vage tent kwam ik in gesprek met iemand over de situatie in nederland en de wereld economie.
De jongen met wie ik een gesprek had was nogal geinteresseerd in mijn visie en het werd al snel een 1 op 1 gesprek.
Daar vertelde hij me over rellen op de G8 en de G20, anoniem georganiseerd door een fractie genaamd "het zwarte blok".
Dit schijnen relschoppers te zijn, compleet in het zwart waarbij het gezicht niet zichtbaar is. Deze krijgen van een hogere hand een locatie en uit eindelijk komt het neer op een front vormen. Hand in hand tegen de (oproer)politie en zoveel mogelijk chaos maken als de pleuris uitbreekt.
Ik vroeg hem in feite of hij zo zeker was dat hij wel vocht voor het goede doel, inplaats van een pion was in het spel, waarbij zijn manier van afreageren gebruikt kan worden om nog meer controle te krijgen over de mensen.
Grappig genoeg was hij zich hier best bewust van en was dit een vraag die hem ook bezig hield.
Uiteindelijk was 'de uitlaatklep' van het dagelijkse leven, de doorslag om dit soort dingen te doen.
[..]
Nu je het zegt, daar heb ik idd beelden van gezien. Op de eerste dag van de rellen. Van die gemaskerde figuren met portofoons/walkietalkies.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:30 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Don't forget the many reports ( which seemed to have been brushed conveniently under the carpet) of the very first incidences of shops getting smashed up was carried out by men in balaclavas who were all using radios to communicate with each other and everyone was extremely shocked at how organized they were and how uniformed police just watched them do it.
quote:"A riot is the language of the unheard"
Was in onlangs in London. Veel protest, hing in de lucht. De bankiers devalueren de munt. Hij zag dit al aankomen en verwacht dit ook in the Verenigde staten te zien.quote:"as the bankers are looting the economy they are watching us destroy ourselves"
Ik ga me niet teveel uitspreken over deze benaderingquote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:36 schreef dadgad het volgende:
Korte discussie: de rellen in Engeland.
De conservatieve dame: Deze jongeren hebben niks te klagen, ze hebben alles wat ze willen en krijgen alle kansen die je maar kunt bedenken. Dit is gewoon onwetmatig crimineel gedrag. Er is geen moraliteit meer, geen geloof, geen familie-waarden, geen wilskracht en individualisme en een te grote afhankelijkheid van de overheid. (zucht....)
De interviewster: De kloof tussen arm en rijk wordt steeds groter, teveel bezuinigingen op sociale voorzieningen, raciale voorkeuren.
Conservatie dame: Allemaal onzin. Je mag niet verwachten de armen rijker te maken door de rijken armen te maken. Er zijn genoeg kansen, er is gewoon geen moraliteit meer, geen individuele wilskracht....(zucht..)
Oplossing: Minder sociale voorzieningen, meer belasting, minder schuld.
Heb ik het nou mis of is dit de minst genuanceerde benadering die je maar kunt tegenkomen?
Het probleem is vrij simpel - enerzijds heeft de westerse maatschappij als geheel een gigantisch welvaartsgroei doorgemaakt ten opzichte van de rest van de wereld; 'arm zijn' in het westen is van een geheel ander niveau dan 'arm zijn' in Afrika, Azië of Zuid Amerika. Maar daarmee verbloem je wel mooi dat het verschil in welvaart tussen de aller aller rijkste - en de aller aller armste nog nooit zo groot is geweest als vandaag de dag.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:49 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik ga me niet teveel uitspreken over deze benadering
Maar als je ondertussen leest dat veel van de berichtgeving tussen deze jongeren gebeurde via Blackberry ... volgens mij toch een redelijk dure gsm ?
Ondertussen probeert de britse regering Blackberry te dwingen hun encryptie van berichten vrij te geven.
oh, dat lijkt me inderdaad een zeer logische verklaring. Dank je B.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:54 schreef Bankfurt het volgende:
London is de zetel van de Windsor familie. Deze rellen EN volle maan zijn nodig voor hun rituelen met Prince William op Buckingham Palace.
Als de zaak uit de hand loopt, en de Queen komt op TV om het te sussen, dan is dat een signaal voor meer.
Inderdaad goed om te weten hoe het feitelijk in elkaar steekt.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:54 schreef Bankfurt het volgende:
London is de zetel van de Windsor familie. Deze rellen EN volle maan zijn nodig voor hun rituelen met Prince William op Buckingham Palace.
Als de zaak uit de hand loopt, en de Queen komt op TV om het te sussen, dan is dat een signaal voor meer.
Waar heb je die beelden gezien?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nu je het zegt, daar heb ik idd beelden van gezien. Op de eerste dag van de rellen. Van die gemaskerde figuren met portofoons/walkietalkies.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |