Dat gaat dus niet. Pas bij deel 3 denk ik. Kreeg een melding dat je niet kunt linken met een topic dat geen onderdeel is van een reeks...quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:27 schreef Maanvis het volgende:
leer?
PS Waarom is dit niet gelunkt met het vorige toppic?
Yep, hoofd van Bea. Stuiver idd.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:31 schreef Swomp het volgende:
Het is een muntje zie het hoofd, ik gok 5cent ofzo
Nee, dat idee had ik ook al.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:45 schreef Isegrim het volgende:
Het ding zelf is niet elektrisch.
TV past niet echt idd.
Opa's verstofte brein gaat ook eens werken.quote:
Rozenbottel?quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:13 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Misschien te makkelijk, maar vond 'm wel leuk gelukt.
[ afbeelding ]
20x
Graag! Ik heb het er nogal druk mee.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:17 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Ik heb op mijn werk een toffe stereomicroscoop. Werk nu thuis op het moment maar als ik de gelegenheid heb zal ik ook eens een paar foto's plaatsen hier.
Dan mag jij straks de volgende twee doen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:55 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Ik heb een crappy microscoopje thuis gevonden en twee foto's klaarstaan eventueel.
Reken ik goed, nylondraad. Vind het wonderlijk hoe glad & perfect dat is. De meeste dingen die je vergroot hebben rafeltjes e.d.quote:
Klopt. De kleur is wit, al zou je dat van zo dichtbij niet zeggen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:39 schreef Lonaa het volgende:
Das een scherm...
Mobiele telefoon? (ik probeer t gewoon nog een keer.)
Je gaat lekker. Een papieren zakdoekje. Ik ben namelijk snotverkouden.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
Hier ga ik echt scheel van kijken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:38 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Juist!![]()
Next.
[ afbeelding ]
Mijn buurjongetje van 10 zei "Gebraden wombat? Gedverquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Leg ook eens je vingertop eronder. Grappig om te zien hoe er overal tegelijk kleine zweetdruppeltjes uitkomen af en toe.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Leg ook eens je vingertop eronder. Grappig om te zien hoe er overal tegelijk kleine zweetdruppeltjes uitkomen af en toe.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:51 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Mijn buurjongetje van 10 zei "Gebraden wombat? Gedver![]()
" toen hij je naam zag
Het is arm haar.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Haar? Maar dan wil je zeker weten wat voor haar?
Nee.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:15 schreef Isegrim het volgende:
Dat ziet er echt apart uit. Aluminiumfolie?
Ik heb deze :quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:17 schreef Levolution het volgende:
Heb je meer informatie over de microscoop, prijs enzo?
is die goed genoeg voor menselijke zaden?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:19 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Ik heb deze :
http://www.dnt.de/index.p(...)2092&app_tv_current=
Was 90 euro oid bij Conrad. :
Nee hoor. Met 200x kom je al een heel eind. Zaadcellen zijn best groot.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:28 schreef Isegrim het volgende:
Voor menselijk zaad moet je geloof ik minster 450x hebben.
lijkt me dat als je een microscoop van 90,- koopt dat je dan die glasplaatjes er ook bij krijgt.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:30 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Nee hoor. Met 200x kom je al een heel eind. Zaadcellen zijn best groot.
Je hebt alleen een doorvallend licht microscoop nodig en twee glasplaatjes met daartussen je zaad.
Dat wordt in mijn geval wat lastig.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:30 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Je hebt alleen een doorvallend licht microscoop nodig en twee glasplaatjes met daartussen je zaad.
Dit is een opvallend licht microscoop. Je hebt dus geen flikker aan glasplaatjes.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
lijkt me dat als je een microscoop van 90,- koopt dat je dan die glasplaatjes er ook bij krijgt.
Het is erg tof om te zien. Je zal het de volgende keer bijna zielig vinden om door te slikken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:32 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat wordt in mijn geval wat lastig.Maar ik zal mijn vriend even lief aankijken.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:33 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Het is erg tof om te zien. Je zal het de volgende keer bijna zielig vinden om door te slikken.
oh. ik dacht dat dat daarmee ook wel kon. ik heb zo'n speelgoedmicroscoop van toendertijd 25 gulden ofzo?? daarmee lukt het ook, dus ik dacht met jouw mega dure moet het ook wel lukken... maar neen dus.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:33 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Dit is een opvallend licht microscoop. Je hebt dus geen flikker aan glasplaatjes.
Is het geborsteld aluminium ofzo? Iets anders kan ik er niet van maken.quote:
Nee. Het is van dat verpakkingschuim. Ter voorkoming van stoten enzo.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Is het geborsteld aluminium ofzo? Iets anders kan ik er niet van maken.
90 euro is echt niets voor een microscoop. Het ding wat ik heb is dan ook meer een webcam met verstelbare lens ervoor.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
oh. ik dacht dat dat daarmee ook wel kon. ik heb zo'n speelgoedmicroscoop van toendertijd 25 gulden ofzo?? daarmee lukt het ook, dus ik dacht met jouw mega dure moet het ook wel lukken... maar neen dus.
3d-spermaquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:37 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
90 euro is echt niets voor een microscoop. Het ding wat ik heb is dan ook meer een webcam met verstelbare lens ervoor.
De Leica stereomicroscoop op mijn werk kost 30k, maar kan dan ook 3D
[ afbeelding ]
Bezem?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:50 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Ook niet. Is wat moeilijk denk ik. Je gebruikt het in het huishouden.
Wat voor werk doe je als ik vragen mag ?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:37 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
De Leica stereomicroscoop op mijn werk kost 30k, maar kan dan ook 3D
Nope. Verre van. Het is zacht.quote:
Beeldanalyse.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:55 schreef Swomp het volgende:
Wat voor werk doe je als ik vragen mag ?
Wat mij opviel is dat ze niet allemaal even groot zijn, er is verschil in formaatquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:30 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Klopt ja. Ik was vooral verbaasd door de bewegelijkheid van de cellen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat mij opviel is dat ze niet allemaal even groot zijn, er is verschil in formaat
Nee.quote:
flesseopenerquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:20 schreef Isegrim het volgende:
[ afbeelding ]
80x, exact antwoord vereist.
Oh, naja heb het eerste deel niet meegedaanquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:30 schreef Isegrim het volgende:
Nee, ik doe geen reruns.Sleutel was al geweest.
Yes!quote:
Iets droogsquote:Op maandag 8 augustus 2011 18:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Yes!
[ afbeelding ]
Dit is de laatste die ik op voorraad heb. Later vanavond misschien meer, moet eerst ff weg.
Yup. 9Volt batterij.quote:
Snelgroeiend. In veel vormen te snoeien.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:48 schreef RockNijntje het volgende:
Die heb ik laatst nog gezien
Waarom kan ik er nou niet op komen
quote:
Dat voorste ding van een penquote:
Ah dankje. Deze microscopen zijn best handig voor de determinatie van insecten, maar ik weet niet wat ik er verder mee zou kunnen (behalve bijdragen aan een stoer topic). Maar het is ook jammer als je een microscoop hebt waarbij je perse alles tussen preparaatglaasjes moet doen, dan kun je geen dikker materiaal bekijken. Beide tegelijkertijd is wel ideaal.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:19 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Ik heb deze :
http://www.dnt.de/index.p(...)2092&app_tv_current=
Was 90 euro oid bij Conrad. :
quote:
quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:03 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Dat voorste ding van een pen
Edit: Nvm, foto laadde maar half
Nee.quote:
Een betere opvallend en doorvallend licht microscoop heeft een in hoogte verstelbare tafel zodat je er wel een insectje mee kan bekijken. Denk dan aan hooguit een paar centimeter verstellen. Nadeel dit type microscoop is de scherptediepte. Als je een object met veel hoogteverschil / reliëf hebt dan kan je maar op een klein stukje focussen. Voor insecten zou ik een stereomicroscoop kiezen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:06 schreef Levolution het volgende:
Ah dankje. Deze microscopen zijn best handig voor de determinatie van insecten, maar ik weet niet wat ik er verder mee zou kunnen (behalve bijdragen aan een stoer topic). Maar het is ook jammer als je een microscoop hebt waarbij je perse alles tussen preparaatglaasjes moet doen, dan kun je geen dikker materiaal bekijken. Beide tegelijkertijd is wel ideaal.
Je conifeer search staat er ook nog inquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:11 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Een betere opvallend en doorvallend licht microscoop heeft een in hoogte verstelbare tafel zodat je er wel een insectje mee kan bekijken. Denk dan aan hooguit een paar centimeter verstellen. Nadeel dit type microscoop is de scherptediepte. Als je een object met veel hoogteverschil / reliëf hebt dan kan je maar op een klein stukje focussen. Voor insecten zou ik een stereomicroscoop kiezen.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:14 schreef Me_Wesley het volgende:
Je conifeer search staat er ook nog inWas je aan het twijfelen?
Die middelste knop op een xbox-controller?quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:24 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Vooral gamers zouden het snel moeten kunnen herkennen.
Yeah baby!quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:32 schreef Levolution het volgende:
Die middelste knop op een xbox-controller?
Dacht dat het duur zou zijn, maar Conrad heeft zo'n stereomicroscoop voor 40 euro. Ik ga het onthouden voor in de toekomst, bedankt.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:11 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Een betere opvallend en doorvallend licht microscoop heeft een in hoogte verstelbare tafel zodat je er wel een insectje mee kan bekijken. Denk dan aan hooguit een paar centimeter verstellen. Nadeel dit type microscoop is de scherptediepte. Als je een object met veel hoogteverschil / reliëf hebt dan kan je maar op een klein stukje focussen. Voor insecten zou ik een stereomicroscoop kiezen.
Oh, koek danquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:34 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Nee. Maar toch wel een beetje warm.
Tja, van dichtbij zit overal van alles in wat je er liever niet in wil hebben.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:42 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Nee. Er zitten stukjes in. Ik hoop in jouw boter niet.
Inderdaadquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:43 schreef Levolution het volgende:
[..]
Tja, van dichtbij zit er overal van alles in wat je er liever niet in wil hebben.
quote:
Klopt. Was niet zo moeilijk inderdaad.quote:
turks fruit?quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:00 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Het lijkt op een gepoedersuikerd iets. Zo'n Turkse lekkernij, weet even de naam niet.
Het was meer een gok door je hintsquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:08 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, van die Haust-toastjes met vierkantjes erop.
quote:
Door die foto wist ik hetquote:
Ik ging nat door de kleur. De witbalans van jouw microscoop is ook niet optimaal.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:10 schreef Isegrim het volgende:
Je ziet een soort 'kruising'. Dat is van die vierkantjes.
Klopt.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:12 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Ik ging nat door de kleur. De witbalans van jouw microscoop is ook niet optimaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
Eentje in ieder gevalquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 01:21 schreef Levolution het volgende:
Hey, als je weggaat, laat ons voortaan dan achter met een tiental foto's!
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 01:21 schreef Levolution het volgende:
Hey, als je weggaat, laat ons voortaan dan achter met een tiental foto's!
lcd schermpje?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:23 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Nieuwe dag nieuwe kansen :
[ afbeelding ]
bedrukking van iets.. een tijdschrift?quote:
Yup, drukinkt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
bedrukking van iets.. een tijdschrift?
Wat mij betreft is dat niet standaard noodzakelijk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:54 schreef Whipper het volgende:
Misschien is het soms leuk om een normale foto te plaatsen als hij geraden is? Of vind men dat teveel moeite en overbodig. Verder een leuk topic!
oregano?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:34 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Kruid ja. Geen mix, Geen thee.
Enig idee welk kruid?
Nee, daarom zei ik al, schelpenzand. Zo heb je ook koraalzand.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:49 schreef Isegrim het volgende:
"Sand is just little rocks."
(Eternal sunshine of the spotless mind)
Het is een mineraal in ruwe vorm.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:37 schreef Oerbeer het volgende:
Ziet er een beetje uit als popcorn, maar dat is dan niet 2/3 cm groot...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |