Nee.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:15 schreef Isegrim het volgende:
Dat ziet er echt apart uit. Aluminiumfolie?
Ik heb deze :quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:17 schreef Levolution het volgende:
Heb je meer informatie over de microscoop, prijs enzo?
is die goed genoeg voor menselijke zaden?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:19 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Ik heb deze :
http://www.dnt.de/index.p(...)2092&app_tv_current=
Was 90 euro oid bij Conrad. :
Nee hoor. Met 200x kom je al een heel eind. Zaadcellen zijn best groot.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:28 schreef Isegrim het volgende:
Voor menselijk zaad moet je geloof ik minster 450x hebben.
lijkt me dat als je een microscoop van 90,- koopt dat je dan die glasplaatjes er ook bij krijgt.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:30 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Nee hoor. Met 200x kom je al een heel eind. Zaadcellen zijn best groot.
Je hebt alleen een doorvallend licht microscoop nodig en twee glasplaatjes met daartussen je zaad.
Dat wordt in mijn geval wat lastig.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:30 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Je hebt alleen een doorvallend licht microscoop nodig en twee glasplaatjes met daartussen je zaad.
Dit is een opvallend licht microscoop. Je hebt dus geen flikker aan glasplaatjes.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
lijkt me dat als je een microscoop van 90,- koopt dat je dan die glasplaatjes er ook bij krijgt.
Het is erg tof om te zien. Je zal het de volgende keer bijna zielig vinden om door te slikken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:32 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat wordt in mijn geval wat lastig.Maar ik zal mijn vriend even lief aankijken.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:33 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Het is erg tof om te zien. Je zal het de volgende keer bijna zielig vinden om door te slikken.
oh. ik dacht dat dat daarmee ook wel kon. ik heb zo'n speelgoedmicroscoop van toendertijd 25 gulden ofzo?? daarmee lukt het ook, dus ik dacht met jouw mega dure moet het ook wel lukken... maar neen dus.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:33 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Dit is een opvallend licht microscoop. Je hebt dus geen flikker aan glasplaatjes.
Is het geborsteld aluminium ofzo? Iets anders kan ik er niet van maken.quote:
Nee. Het is van dat verpakkingschuim. Ter voorkoming van stoten enzo.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Is het geborsteld aluminium ofzo? Iets anders kan ik er niet van maken.
90 euro is echt niets voor een microscoop. Het ding wat ik heb is dan ook meer een webcam met verstelbare lens ervoor.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
oh. ik dacht dat dat daarmee ook wel kon. ik heb zo'n speelgoedmicroscoop van toendertijd 25 gulden ofzo?? daarmee lukt het ook, dus ik dacht met jouw mega dure moet het ook wel lukken... maar neen dus.
3d-spermaquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:37 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
90 euro is echt niets voor een microscoop. Het ding wat ik heb is dan ook meer een webcam met verstelbare lens ervoor.
De Leica stereomicroscoop op mijn werk kost 30k, maar kan dan ook 3D
[ afbeelding ]
Bezem?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:50 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Ook niet. Is wat moeilijk denk ik. Je gebruikt het in het huishouden.
Wat voor werk doe je als ik vragen mag ?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:37 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
De Leica stereomicroscoop op mijn werk kost 30k, maar kan dan ook 3D
Nope. Verre van. Het is zacht.quote:
Beeldanalyse.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:55 schreef Swomp het volgende:
Wat voor werk doe je als ik vragen mag ?
Wat mij opviel is dat ze niet allemaal even groot zijn, er is verschil in formaatquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:30 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Klopt ja. Ik was vooral verbaasd door de bewegelijkheid van de cellen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat mij opviel is dat ze niet allemaal even groot zijn, er is verschil in formaat
Nee.quote:
flesseopenerquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:20 schreef Isegrim het volgende:
[ afbeelding ]
80x, exact antwoord vereist.
Oh, naja heb het eerste deel niet meegedaanquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:30 schreef Isegrim het volgende:
Nee, ik doe geen reruns.Sleutel was al geweest.
Yes!quote:
Iets droogsquote:Op maandag 8 augustus 2011 18:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Yes!
[ afbeelding ]
Dit is de laatste die ik op voorraad heb. Later vanavond misschien meer, moet eerst ff weg.
Yup. 9Volt batterij.quote:
Snelgroeiend. In veel vormen te snoeien.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:48 schreef RockNijntje het volgende:
Die heb ik laatst nog gezien
Waarom kan ik er nou niet op komen
quote:
Dat voorste ding van een penquote:
Ah dankje. Deze microscopen zijn best handig voor de determinatie van insecten, maar ik weet niet wat ik er verder mee zou kunnen (behalve bijdragen aan een stoer topic). Maar het is ook jammer als je een microscoop hebt waarbij je perse alles tussen preparaatglaasjes moet doen, dan kun je geen dikker materiaal bekijken. Beide tegelijkertijd is wel ideaal.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:19 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Ik heb deze :
http://www.dnt.de/index.p(...)2092&app_tv_current=
Was 90 euro oid bij Conrad. :
quote:
quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:03 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Dat voorste ding van een pen
Edit: Nvm, foto laadde maar half
Nee.quote:
Een betere opvallend en doorvallend licht microscoop heeft een in hoogte verstelbare tafel zodat je er wel een insectje mee kan bekijken. Denk dan aan hooguit een paar centimeter verstellen. Nadeel dit type microscoop is de scherptediepte. Als je een object met veel hoogteverschil / reliëf hebt dan kan je maar op een klein stukje focussen. Voor insecten zou ik een stereomicroscoop kiezen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:06 schreef Levolution het volgende:
Ah dankje. Deze microscopen zijn best handig voor de determinatie van insecten, maar ik weet niet wat ik er verder mee zou kunnen (behalve bijdragen aan een stoer topic). Maar het is ook jammer als je een microscoop hebt waarbij je perse alles tussen preparaatglaasjes moet doen, dan kun je geen dikker materiaal bekijken. Beide tegelijkertijd is wel ideaal.
Je conifeer search staat er ook nog inquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:11 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Een betere opvallend en doorvallend licht microscoop heeft een in hoogte verstelbare tafel zodat je er wel een insectje mee kan bekijken. Denk dan aan hooguit een paar centimeter verstellen. Nadeel dit type microscoop is de scherptediepte. Als je een object met veel hoogteverschil / reliëf hebt dan kan je maar op een klein stukje focussen. Voor insecten zou ik een stereomicroscoop kiezen.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:14 schreef Me_Wesley het volgende:
Je conifeer search staat er ook nog inWas je aan het twijfelen?
Die middelste knop op een xbox-controller?quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:24 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Vooral gamers zouden het snel moeten kunnen herkennen.
Yeah baby!quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:32 schreef Levolution het volgende:
Die middelste knop op een xbox-controller?
Dacht dat het duur zou zijn, maar Conrad heeft zo'n stereomicroscoop voor 40 euro. Ik ga het onthouden voor in de toekomst, bedankt.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:11 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Een betere opvallend en doorvallend licht microscoop heeft een in hoogte verstelbare tafel zodat je er wel een insectje mee kan bekijken. Denk dan aan hooguit een paar centimeter verstellen. Nadeel dit type microscoop is de scherptediepte. Als je een object met veel hoogteverschil / reliëf hebt dan kan je maar op een klein stukje focussen. Voor insecten zou ik een stereomicroscoop kiezen.
Oh, koek danquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:34 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Nee. Maar toch wel een beetje warm.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |