Hoe groot acht je die kans?quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:55 schreef LXIV het volgende:
Worst case gooit Duitsland vanavond de Euro-handdoek in de ring. Dan is het einde oefening.
Niet zo groot, maar ook niet nul. Er moet nu de essentiële keuze gemaakt worden of we doorgaan met de Euro of niet. Het volk heeft nooit een Euro gewild en hier tegengestemd als het de kans kreeg. Helaas werd dat referendum genegeerd onder het mom van 'Het volk heeft niet begrepen waar het referendum over ging'quote:
Israel heeft imho ook te maken met het feit dat Syrie weer aan het spelen is met tanks en burgers.quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:55 schreef LXIV het volgende:
We zullen het zien morgen! Mochten zondagsbeurzen een houvast bieden, dan zal het dus zo'n -6% zijn. Komt er nog een positieve uitspraak vanuit de EU vanavond kan dat nog 3% minder worden. Dat valt op zich dan nog mee.
Worst case gooit Duitsland vanavond de Euro-handdoek in de ring. Dan is het einde oefening.
Bron: telegraaf.nlquote:zo 07 aug 2011, 13:21
Beurs Tel Aviv stilgelegd na zware koersval
TEL AVIV - De aandelenhandel in Tel Aviv werd zondag tijdelijk stilgelegd nadat de koersen bij opening ruim 6 procent daalden. Beleggers in Israël maken zich grote zorgen over de verlaging van de Amerikaanse kredietwaardigheid.
De handel in Tel Aviv lag kort na opening bijna een uur stil door een automatische handelsstop wanneer de verliezen te sterk oplopen. De handelsweek in Israël begint op zondag, waarmee de beurs in Tel Aviv als een van de eerste markten reageert op de verlaging van de Amerikaanse kredietwaardigheid door Standard & Poor's vrijdag. Na een paar uur handel stond de hoofdindex in Tel Aviv op een verlies van 5,6 procent.
Vooral Israëlische banken hadden het zwaar door zorgen over hun blootstelling aan Amerikaanse staatsobligaties. Bank Leumi daalde ruim 7 procent en Israel Discount Bank verloor bijna 8 procent.
Beleggers vrezen dat als de Verenigde Staten in een nieuwe recessie terechtkomen de Israëlische economie geraakt zal worden. Israël is voor 45 procent afhankelijk van de export.
morgen nog meer slecht gekopieerde persberichten door de Telegraaf?quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:24 schreef SemperSenseo het volgende:
Dit staat ons morgen te wachten:
[..]
Bron: telegraaf.nl
quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
morgen nog meer slecht gekopieerde persberichten door de Telegraaf?
hemel beware ons.....
Vanavond zijn de futures al open. Wisselkoersen en die van de grote markten. Sinds de markt grotendeels automatisch zou het niet geheel verrassend zijn als er al direct al flink wat rode nummers op de borden staan.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:24 schreef SemperSenseo het volgende:
Dit staat ons morgen te wachten:
[..]
Bron: telegraaf.nl
Dat ben ik met je eens. Allemaal luxe problemen, de ontembare drang van hebzucht.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:26 schreef LXIV het volgende:
Ach, en laten we vooral de boel ook relativeren. Hoe dan ook hebben we schoon drinkwater, genoeg te eten, goed onderwijs voor onze kinderen, een veilig dorp om in te leven et cetera. Mensen in de hoorn van Afrika hebben wel andere zorgen dan de creditrating van de VS.
Relativeren, dat zou je de media eens moeten zeggen. Die maken de boel in dit soort zaken gewoon altijd enorm veel erger.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:26 schreef LXIV het volgende:
Ach, en laten we vooral de boel ook relativeren. Hoe dan ook hebben we schoon drinkwater, genoeg te eten, goed onderwijs voor onze kinderen, een veilig dorp om in te leven et cetera. Mensen in de hoorn van Afrika hebben wel andere zorgen dan de creditrating van de VS.
Het is dat sentiment inderdaad wat de boel momenteel verziekt/versterkt. Er is totaal geen rationele kijk meer naar wat nou op de keper beschouwd de onderliggende problemen zijn en hoe daarmee om te gaan. In plaats daarvan is het een en al vingergewijs. Weinig verrassend natuurlijk, dat is altijd een makkelijke uitweg geweest.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Relativeren, dat zou je de media eens moeten zeggen. Die maken de boel in dit soort zaken gewoon altijd enorm veel erger.
De media begrijpt geen knurft van de financiële markten en publiceert maar wat raak
Grootste gedeelte van de bevolking begrijpt geen knurft van de financiële markten.
Gevolg, de bevolking leest de krant/kijkt journaal en raakt enorm in paniek.
Het is enorm onderbewust stangen van bepaalde gedachte waar je niks mee opschiet.
Natuurlijk is het weinig verrassend. Wel jammer uiteraardquote:Op zondag 7 augustus 2011 14:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is dat sentiment inderdaad wat de boel momenteel verziekt/versterkt. Er is totaal geen rationele kijk meer naar wat nou op de keper beschouwd de onderliggende problemen zijn en hoe daarmee om te gaan. In plaats daarvan is het een op vingergewijs. Weinig verrassend natuurlijk, dat is altijd een makkelijke uitweg geweest.
Ik heb ondertussen wel gemerkt, dat de financiele markten zelf amper begrijpen waar ze mee bezig zijn. Schulden aflossen met nieuwe schulden, kortom een opeenstapeling van schulden die volledig uit te klauwen loopt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Relativeren, dat zou je de media eens moeten zeggen. Die maken de boel in dit soort zaken gewoon altijd enorm veel erger.
De media begrijpt geen knurft van de financiële markten en publiceert maar wat raak
Grootste gedeelte van de bevolking begrijpt geen knurft van de financiële markten.
Gevolg, de bevolking leest de krant/kijkt journaal en raakt enorm in paniek.
Het is enorm onderbewust stangen van bepaalde gedachte waar je niks mee opschiet.
Ze werden niet genegeerd. Het hele gebeuren speelt al jaren. Al ver voor de crisis. Men had misschien een aantal keer wat oogkleppen op.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:43 schreef fedsingularity het volgende:
Het omgekeerde is ook waar natuurlijk. De problemen die nu uitvergroot worden zijn niet nieuw maar werden tot op heden eigenlijk genegeerd door de markt.
Ze geloven in een sprookje. En degenen die realiseren dat het een sprookje is, proberen de depressie uit te stellen of negeren het.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:45 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ik heb ondertussen wel gemerkt, dat de financiele markten zelf amper begrijpen waar ze mee bezig zijn. Schulden aflossen met nieuwe schulden, kortom een opeenstapeling van schulden die volledig uit te klauwen loopt.
Ik heb eerder het gevoel dat de toestand in werkelijkheid nog vele malen zorgwekkender is dan dat de overheden nu doen voorkomen. Er is totaal geen zicht op ook maar enige verbetering in de schuldenproblematiek. Sterker nog, ze gaan gewoon op dezelfde voet verder, nog meer lenen om de schulden af te lossen.
Dan heb ik daarbij de vorige vraag... Wanneer zaten/zitten de media verder naast de waarheid? In de tijd van de onverschilligheid t.o.v. financieringstekorten/schulden e.d., of nu, nu er veel aandacht voor is?quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ze werden niet genegeerd. Het hele gebeuren speelt al jaren. Al ver voor de crisis. Men had misschien een aantal keer wat oogkleppen op.
De media moet kranten verkopen en dat doen zij door alles zo sensationeel mogelijk voor te stellen. Wanneer was het beste moment om in te stappen de afgelopen jaren? Tijdens AEX <200, toen iedereen om het hardst gilde dat de wereld ten onder ging en het nooit meer goed kwam.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:50 schreef Goverman het volgende:
[..]
Dan heb ik daarbij de vorige vraag... Wanneer zaten/zitten de media verder naast de waarheid? In de tijd van de onverschilligheid t.o.v. financieringstekorten/schulden e.d., of nu, nu er veel aandacht voor is?
Mee eens. Er wordt maar geld gecreëerd terwijl er geen reële productie tegenover staat. Ik verwacht dat we binnen nu een 10 jaar een heel ander geldsysteem hebben, het is wel duidelijk dat dit niet langer kan.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:45 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ik heb ondertussen wel gemerkt, dat de financiele markten zelf amper begrijpen waar ze mee bezig zijn. Schulden aflossen met nieuwe schulden, kortom een opeenstapeling van schulden die volledig uit te klauwen loopt.
Ik heb eerder het gevoel dat de toestand in werkelijkheid nog vele malen zorgwekkender is dan dat de overheden nu doen voorkomen. Er is totaal geen zicht op ook maar enige verbetering in de schuldenproblematiek. Sterker nog, ze gaan gewoon op dezelfde voet verder, nog meer lenen om de schulden af te lossen.
Het creeeren van geld lost het probleem juist op. Want er is een schuldenprobleem. De last van het creeeren van geld (zonder dat er productie tegenoverstaat) is inflatie. Inflatie is een oplossing voor het schuldenprobleem.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:54 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Mee eens. Er wordt maar geld gecreëerd terwijl er geen reële productie tegenover staat. Ik verwacht dat we binnen nu een 10 jaar een heel ander geldsysteem hebben, het is wel duidelijk dat dit niet langer kan.
Een ander geldsysteem zou wel erg irrationeel zijn. Maar ik heb erger gezien. Mensen doen nou eenmaal irrationele dingen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:54 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Mee eens. Er wordt maar geld gecreëerd terwijl er geen reële productie tegenover staat. Ik verwacht dat we binnen nu een 10 jaar een heel ander geldsysteem hebben, het is wel duidelijk dat dit niet langer kan.
Het huidige systeem heeft ons ongekende welvaart gebracht. Los van alle paniek op de beurzen. Waarom zou je dat willen schrappen?quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:59 schreef Radiopiet het volgende:
[..]
Een ander geldsysteem zou wel erg irrationeel zijn. Maar ik heb erger gezien. Mensen doen nou eenmaal irrationele dingen.
Ons systeem is gebaseerd op constante groei van GELD, geen constante groei van welvaart. Verhoudingen kloppen niet meer. We moeten naar een kapitalistisch coöperatief systeem.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het huidige systeem heeft ons ongekende welvaart gebracht. Los van alle paniek op de beurzen. Waarom zou je dat willen schrappen?
Ik ben meer voor herstructurering, daar los je veel meer mee op. Jammer van dat geld dan. Inflatie zorgt er alleen maar voor dat de welvaartsverhoudingen verder vertroebelen en dat moeten we gewoon niet willen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het creeeren van geld lost het probleem juist op. Want er is een schuldenprobleem. De last van het creeeren van geld (zonder dat er productie tegenoverstaat) is inflatie. Inflatie is een oplossing voor het schuldenprobleem.
Ja, dat is niet zo moeilijk. De grote jongen uithangen met geleend geld, dan kan je best een rijk/welvarend leven leiden. Probleem is alleen dat het ooit terug betaald moet worden. Op dat punt zijn we nu zo'n beetje aanbeland.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:00 schreef LXIV het volgende:
Het huidige systeem heeft ons ongekende welvaart gebracht.
Maar wat is daar zo slecht aan? Geld is bedoelt om handel te faciliteren en dat kan prima met een constante voorspelbare groei. Het zet mensen er alleen maar toe aan geld uit te geven en te investeren.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:12 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Ons systeem is gebaseerd op constante groei van GELD, geen constante groei van welvaart. Verhoudingen kloppen niet meer. We moeten naar een kapitalistisch coöperatief systeem.
Er is niet zoveel slecht aan, maar vooral in de wereld van securitisatie gaat het veel te ver. Leningen worden veel te vaak opgeknipt en de onderliggende waarde is totaal niet meer duidelijk. Daar komt nog eens bovenop dat het servicen cq de controle op die onderliggende waarde totaal onderbelicht is/wordt. Dus op zich brengt dit syseem veel liquiditeit met zich mee wat vooral goed is voor een hypotheekmarkt, maar de keerzijde is inktzwart omdat het permanent crises met zich mee zal brengen in de vorm van bubbles die zullen barsten.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:17 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Maar wat is daar zo slecht aan? Geld is bedoelt om handel te faciliteren en dat kan prima met een constante voorspelbare groei. Het zet mensen er alleen maar toe aan geld uit te geven en te investeren.
Zoiets heeft een professor bij ons ook gezegd. In de trend van dat de quants die de producten maken er eigenlijk zelf een rating aan geven omdat de rest van de bevolking de producten uberhaupt niet snapt.quote:Er is niet zoveel slecht aan, maar vooral in de wereld van securitisatie gaat het veel te ver. Leningen worden veel te vaak opgeknipt en de onderliggende waarde is totaal niet meer duidelijk. Daar komt nog eens bovenop dat het servicen cq de controle op die onderliggende waarde totaal onderbelicht is/wordt. Dus op zich brengt dit syseem veel liquiditeit met zich mee wat vooral goed is voor een hypotheekmarkt, maar de keerzijde is inktzwart omdat het permanent crises met zich mee zal brengen in de vorm van bubbles die zullen barsten.
Dat laatste is inderdaad te gek voor woorden. Ik heb een paper geschreven over de geschiktheid van securitisatie bij subprimeleningen.. Wat ik dus tegenkwam is dat een S&P advies gaf over het kunstmatig hoog houden van de kredietwaardigheid van subprime (eigenlijk junk) opgeknipte shitleningen. En dat is inderdaad het verdienmodel van S&P.. Ja dan gaan mijn tenen ook krommen. Ik denk dat er daarom een totaal objectief / onafhankelijk orgaan opgericht moet worden die de rating gaat doen, er zijn te veel commerciële belangen momenteel.quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:04 schreef Walkerr het volgende:
[..]
Zoiets heeft een professor bij ons ook gezegd. In de trend van dat de quants die de producten maken er eigenlijk zelf een rating aan geven omdat de rest van de bevolking de producten uberhaupt niet snapt.
Net zoiets als de verhalen die je hoort over bedrijven die S&P etc. geld toe schuiven om een goede rating te geven. Zoiets zou natuurlijk niet moeten kunnen want de objectiviteit bij het beoordelen is compleet spoorloos.
Wat je tegenkwam? Bron?quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:10 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad te gek voor woorden. Ik heb een paper geschreven over de geschiktheid van securitisatie bij subprimeleningen.. Wat ik dus tegenkwam is dat een S&P advies gaf over het kunstmatig hoog houden van de kredietwaardigheid van subprime (eigenlijk junk) opgeknipte shitleningen. En dat is inderdaad het verdienmodel van S&P..
Welke welvaart dan? Ik heb een goede baan en koop en doe wat ik wil. Maar als ik om me heen kijk, is de samenleving de afgelopen 10 jaar alleen maar meer "ver-tokkied". Beetje nette auto kopen voor de gemiddelde man is er tegenwoordig ook niet meer bij.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het huidige systeem heeft ons ongekende welvaart gebracht. Los van alle paniek op de beurzen. Waarom zou je dat willen schrappen?
quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:12 schreef Bowny het volgende:
.........de samenleving de afgelopen 10 jaar alleen maar meer "ver-tokkied".
Het zijn enorme sukkels want dit soort paniek reacties verergeren de zaak alleen maar. Echt, tijdens dit soort periode's hoeft er maar 1 idioot bij een krant te werken die zegt dat een bank op springen staat. Gevolg bank run en je hebt weer enorme stront aan de knikker.quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:25 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
De Telegraaf heeft er iig zin in.
Zelf geschreven:quote:
Dan zou ik maar gelijk morgenochtend gaan cashen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:26 schreef Bowny het volgende:
![]()
Putjes gaan morgen werken![]()
Holladieheeeeee
Enige wat telt, is sentiment.
Mmm... Ik zou eerder voor Philips gaan. Van een ingewijde heb ik gehoord dat het aandeel zwaar ondergewaardeerd is (ja oké, daar zijn er meerdere van).quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:35 schreef AQuila360 het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van KPN op dit moment? Door die fikse daling van de laatste tijd hebben ze nu toch wel een fors dividend.
KPN is eigenlijk heel goed blijven liggen. Zoveel gedaald tov januari is het helemaal niet. Tja, mensen zullen gewoon blijven internetten en bellen. Vorige crash ging KPN iig niet veel onderuit.quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:35 schreef AQuila360 het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van KPN op dit moment? Door die fikse daling van de laatste tijd hebben ze nu toch wel een fors dividend.
KPN is wel redelijk gezakt een tijd terug maar nu valt het idd wel mee maar vanwege het dividend wil ik wat bij gaan kopen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
KPN is eigenlijk heel goed blijven liggen. Zoveel gedaald tov januari is het helemaal niet. Tja, mensen zullen gewoon blijven internetten en bellen. Vorige crash ging KPN iig niet veel onderuit.
waarom heb je dat niet anderhalf week geleden bedacht, toen stonden ze een slordige 10% lager (incl. interim dividend)?quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:31 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
KPN is wel redelijk gezakt een tijd terug maar nu valt het idd wel mee maar vanwege het dividend wil ik wat bij gaan kopen.
http://www.cnbc.com/id/44050583quote:Standard & Poor's managing director John Chambers said Sunday there is a one in three chance of a further U.S. credit rating downgrade over the next six months to two years.
"We have a negative outlook ... from six months to 24 months," he said on ABC's "This Week."
"And if the fiscal position of the United States deteriorates further or if the political gridlock becomes more entrenched, then that could lead to a downgrade. The outlook indicates at least a one in three chance of a downgrade over that period."
Chambers said that it would take some time for the United States to recover its AAA rating.
"It would take a stabilization of the debt as a share of the economy and eventual decline. And it would take, I think, more ability to reach consensus in Washington than what we're observing now," he said.
als ik bij S&P werkte zou ik langzamerhand naar een andere baan gaan omzien....quote:
Toen dacht ik dat ook wel maar kwam het er niet vanquote:Op zondag 7 augustus 2011 17:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
waarom heb je dat niet anderhalf week geleden bedacht, toen stonden ze een slordige 10% lager (incl. interim dividend)?
Waarom zijn ze nu koopwaardiger dan toen?
Ik zie hier niet zo 1-2-3 het artikel staan betreffende S&P? Ik weet zelf hoe de securitization van dit soort producten in elkaar zit en hoe ze werken maar was wel benieuwd naar je bron van S&P en Moodys.quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:29 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Zelf geschreven:
De rol van kredietbeoordelaars
Ik was verbaasd dat een kredietbeoordelaar als Moody’s zoveel (50% van de totale omzet) verdiende aan de advisering bij het businessmodel van het genereren van collateralized mortgage obligations. Een kredietbeoordelaar hoort een investeringsbank geen advies te geven hoe risicovolle tranches binnen een RMBS zo optimaal mogelijk verdeeld kunnen worden waardoor toch nog een hoge rating wordt behaald op een aantal slechte leningen. De kredietbeoordelaar heeft dus 2 petten op, zowel als adviseur als toezichthouder. Dit kan niet, en daarom is het belangrijk dat het werk van kredietbeoordelaars ook wordt beoordeeld. Hierin ligt een rol weggelegd voor de overheid.
Bron (ergens hiertussen, wee tniet meer precies welke, i'm sorry):
Internet
Federal Reserve Discount Window. The Federal Reserve Discount Window. Geraadpleegd op 19 februari 2011 via <http://www.frbdiscountwin(...)hdrID=14&dtlID=43>
Investopedia. Understanding Mortgage-Backed Securities. Geraadpleegd op 19 februari 2011 via <http://www.investopedia.c(...)backed-securities>
Investopedia. The basics of the bid-ask-spread. Geraadpleegd op 19 februari 2011 via <http://www.investopedia.com/articles/trading/121701.asp>
JMN Financial LLC. The subprime lending meltdown: quantifying the causes. Geraadpleegd op 21 februari 2011 via <http://www.jmnfinancial.com/Subprime_Mortgage_Article1.pdf>
Khan Academy. Mortgage-Backed Securities I, II, III. Geraadpleegd op 18 februari 2011 via <http://www.khanacademy.or(...)?playlist=Finance>, <http://www.khanacademy.or(...)?playlist=Finance>, <http://www.khanacademy.or(...)?playlist=Finance>
34
Khan Academy. Collateralized Debt Obligations. Geraadpleegd op 18 februari 2011 via <http://www.khanacademy.or(...)?playlist=Finance>
MyFico. What’s in your FICO score. Geraadpleegd op 19 februari 2011 via
<http://www.myfico.com/CreditEducation/WhatsInYourScore.aspx>
New York Times. Some housing pictures. Geraadpleegd op 21 februari 2011 via <http://krugman.blogs.nyti(...)housing-pictures/>
Papers
Chomsisengphet, S., Pennington-Cross, A. (2006, januari/februari). The evolution of the subprime mortgage market. Paper geschreven op naam van Federal Reserve Bank of St. Louis, St. Louis.
Financial Crisis Inquiry Commission. (2010, april). Securitization and the mortgage crisis. Geraadpleegd op 21 februari 2011 via <http://c0182732.cdn1.clou(...)rtgage_Crisis.pdf>
Goldstein, D., Strohauer Son, S. (2003, april). Why prepayment penalties are abusive in subprime home loans. Paper geschreven op naam van Center for responsible lending, Durham.
Martín-Oliver, A., Saurina, J. (2009, november). Why do banks securitize assets? Paper geschreven op naam van Banco de España, Madrid.
Auteurs n.b. (2007, maand n.b.). The subprime mortgage market. Paper geschreven op naam van Federal Reserve Bank of San Fransisco, San Fransisco.
Qua banen is er bij CRA's niks te klagen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
als ik bij S&P werkte zou ik langzamerhand naar een andere baan gaan omzien....
dit is NL en FOK! in het bijzonder. Er is ALTIJD wat te klagenquote:Op zondag 7 augustus 2011 17:45 schreef sitting_elfling het volgende: Qua banen is er bij CRA's niks te klagen.
da's mooi k*t dan, of misschien ook nietquote:Op zondag 7 augustus 2011 17:40 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Toen dacht ik dat ook wel maar kwam het er niet van
Ik snap je punt hoor. Als ik de centen had was ik gestopt met mn baan en was ik een boerderij begonnen ergens in Azie en daar na verloop van tijd een gezinnetje beginnen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dit is NL en FOK! in het bijzonder. Er is ALTIJD wat te klagen
[..]
da's mooi k*t dan, of misschien ook niet
Ik dacht het overigens ook, maar dorstte het uiteindelijk toch niet....![]()
Ik begrijp je helemaal, alleen niet dat gezinnetjequote:Op zondag 7 augustus 2011 17:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik snap je punt hoor. Als ik de centen had was ik gestopt met mn baan en was ik een boerderij begonnen ergens in Azie en daar na verloop van tijd een gezinnetje beginnen.
Het is volledig gokken, zonder enige wijsheid, maar dat kan ook leuk zijn.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Tijd voor een poll. Wat denken we concreet dat de AEX morgen gaat doen?
Ik denk initieel 4% omlaag en 1% lager de dag uit
Place your bets, rien ne va plus
Vind ik wel een goed format:quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is volledig gokken, zonder enige wijsheid, maar dat kan ook leuk zijn.
Opening: -5%
Daylow: -7%
Dayhigh: -3%
Slot: -4%
Grootste daler: Aegon
Kleinste daler: Unilever
Oh, en Alex ligt er tot half elf uit.
algemene stemmingsmakerij hebben we niks an, cijfers motte we hebbe.....quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:45 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik zeg het je. We gaan weer lijden morgen wat iedereen inmiddels denkt. Uitschietertje van Heineken morgen
Hoezo "uitschietertje van Heineken"? Iedereen gaat aan de drank morgen?quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:45 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik zeg het je. We gaan weer lijden morgen wat iedereen inmiddels denkt. Uitschietertje van Heineken morgen
Op het verlies van PSVquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:48 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Hoezo "uitschietertje van Heineken"? Iedereen gaat aan de drank morgen?
hehe, het staat voor de kranten en is in het nieuws, opletten voor een ferme bounce dus!quote:
Zet je schrap als het zo doorgaat.quote:Grootste verliezen AEX op een handelsdag:
19 oktober 1987 (-12,00%; "Zwarte Maandag")
26 oktober 1987 (-9,27%)
6 oktober 2008 (-9,14%)[11]
29 september 2008 (-8,75%)
10 oktober 2008 (-8,48%)
8 oktober 2008 (-7,68%)
15 oktober 2008 (-7,56%)
14 september 2001 (-7,25%)
22 oktober 1987 (-7,24%)
9 november 1987 (-7,13%)
Mja, dat toont eigenlijk al een beetje de onkunde aan van de financiële nieuws gevers bij die media.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:55 schreef edwinh het volgende:
[..]
hehe, het staat voor de kranten en is in het nieuws, opletten voor een ferme bounce dus!
Die downgrade is tot daar aan toe, dat zat eraan te komen.quote:
hé troll: chickenquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:57 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Zet je schrap als het zo doorgaat.
De meeste goede analisten durven zich niet in de kranten te vertonen en komen op RTL7. Daarom blijven er onkundige mensen overquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, dat toont eigenlijk al een beetje de onkunde aan van de financiële nieuws gevers bij die media.
Hoe dan ook, deze enorme fluctuaties op de markt zullen enorm veel mogelijkheden bieden voor de relatief kleine belegger om hier en daar wat te spelen met derivaten. En zoveel van dit soort mogelijkheden krijg je nou ook weer niet.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:58 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Die downgrade is tot daar aan toe, dat zat eraan te komen.
Het feit dat Duitsland Italie niet wil helpen met het EFSF lijkt me zorgelijker.
Maar goed, als daar vanavond een oplossing voor komt kon het ook nog wel een zeer groene dag worden!
Ja, het beweegt allemaal heel snel, hier kun je van profiteren met derivaten. Alhoewel ik al een grote verlies hebt moeten ondergaan met me misluke long actie.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe dan ook, deze enorme fluctuaties op de markt zullen enorm veel mogelijkheden bieden voor de relatief kleine belegger om hier en daar wat te spelen met derivaten. En zoveel van dit soort mogelijkheden krijg je nou ook weer niet.
quote:
Moah, ik zou komende dagen eerder kijken naar CNBC en Bloomberg TV mijn inziens kwalitatief gezien betere TV programma's en ook gewoon gratis te volgen via de website. Stukken beter en kundiger dan RTL7. Natuurlijk zit er veel troep tussen maar je hebt bij Bloomberg TV al vaak genoeg bekende analisten als Jim Rogers, Marc Faber etc. En dat maakt het zeker erg interessant.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:59 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
De meeste goede analisten durven zich niet in de kranten te vertonen en komen op RTL7. Daarom blijven er onkundige mensen over
Interessant! Ik zal het volgen..quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:10 schreef sitting_elfling het volgende:
http://www.bloomberg.com/tv/ lijkt me een interessante tip voor morgen in plaats van RTL 7.
Ja die is toch al een tijdje aan het fietsen nu.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:14 schreef tony_clifton- het volgende:
Jammer dat SeLang niet in de buurt is btw
fietst dit weekend 400 km naar huisquote:Op zondag 7 augustus 2011 19:14 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Ja die is toch al een tijdje aan het fietsen nu.
?quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:12 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Mmm... Ik zou eerder voor Philips gaan. Van een ingewijde heb ik gehoord dat het aandeel zwaar ondergewaardeerd is (ja oké, daar zijn er meerdere van).
Puts zijn keiduur, ja.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:06 schreef tony_clifton- het volgende:
Derivaten zijn na vorige week sowieso toch heel duur? Tenzij je longs wil kopen, maar dat lijkt mij ook riskant...
Hier ben ik het ook mee eens. Heel die downgrade is eigenlijk non-nieuws.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:58 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Die downgrade is tot daar aan toe, dat zat eraan te komen.
Het feit dat Duitsland Italie niet wil helpen met het EFSF lijkt me zorgelijker.
Maar goed, als daar vanavond een oplossing voor komt kon het ook nog wel een zeer groene dag worden!
CFD's nietquote:
Dit dus!quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hier ben ik het ook mee eens. Heel die downgrade is eigenlijk non-nieuws.
Ben ik het niet mee eens..... het heeft te lang geduurd voordat er een overeenkomst was. En belangrijker hoe lang gaat het duren voordat er consensus is over hoe !!! te bezuignigen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit dus!Belachelijk dat er zoveel aandacht aan wordt geschonken
Overeenkomst? Tussen wie?quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens..... het heeft te lang geduurd voordat er een overeenkomst was. En belangrijker hoe lang gaat het duren voordat er consensus is over hoe !!! te bezuignigen.
En gaat het dan opeens structureel beter ?!... zijn er dan lichtpuntjes in de You Naai Me Steeds.
Debt ceiling soap..quote:
Dem... vs Rep.quote:
Statistiek van niks.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:47 schreef Drugshond het volgende:
reken op een verlies van 2 tr dollar in 3 dagen wwide,alle beurzen.
Het zou wat zijn als je zo'n short zou kunnen enteren vanaf 24.00 vanavondquote:
Blijf je wakker vanacht? Of moet je morgenvroeg werken ..quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het zou wat zijn als je zo'n short zou kunnen enteren vanaf 24.00 vanavond
Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar?quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:20 schreef Lucas15 het volgende:
Eerlijk gezegt vindt ik het beter dat alles daalt zodat ik heel goedkoop aandelen kan kopen, maar aan de andere kant zit ik al met aandelen die straks amper iets waard zullen zijn. Gelukkig maar 1/4 van me porto..
Ik hoop 3 dagen, heb nog even nodig om geld over te boeken naar beleggingsrekeningquote:Op zondag 7 augustus 2011 19:47 schreef Drugshond het volgende:
reken op een verlies van 2 tr dollar in 3 dagen wwide,alle beurzen.
Nounou, wat een stoere praat.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:01 schreef erikdewaal het volgende:
Wie nu nog met aluhoedjes komt is echt stekeblind...
Denk je nog steeds dat de NWO een grap is of zo?
Het wordt vechten voor je vrijheid maar de meeste mensen kunnen zich dat helemaal niet voorstellen.
Er komt oorlog of je het wilt of niet.
AEX DEC 12 160 op 1,60 Euro.quote:
Maar goed, dan moet de AEX al op 158,4 komen wil je daar winst op maken. Het kan allemaal natuurlijk, maar dit is natuurlijk ook extreem speculatief! (en dus hoogstwaarschijnlijk verliesgevend!)quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:07 schreef KneeDeep het volgende:
[..]
AEX DEC 12 160 op 1,60 Euro.
AEX DEC 12 200 op 5,10 Euro.
Wanneer er een herstelweek aankomt, dan kan je ze nog goedkoper aanschaffen.
die durf ik wel te schrijven hoorquote:Op zondag 7 augustus 2011 20:07 schreef KneeDeep het volgende:
[..]
AEX DEC 12 160 op 1,60 Euro.
AEX DEC 12 200 op 5,10 Euro.
Wanneer er een herstelweek aankomt, dan kan je ze nog goedkoper aanschaffen.
Weinig opbrengst maar potentieel grote verliezen!quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
die durf ik wel te schrijven hoor
De euro was toch juist onderdeel van de NWO? Die begint langzaam uit elkaar te vallen. Doen ze goed daar bij de NWO..quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:01 schreef erikdewaal het volgende:
Wie nu nog met aluhoedjes komt is echt stekeblind...
Denk je nog steeds dat de NWO een grap is of zo?
Het wordt vechten voor je vrijheid maar de meeste mensen kunnen zich dat helemaal niet voorstellen.
Er komt oorlog of je het wilt of niet.
Als de AEX naar 160 gaat lach ik anders de ballen uit m'n broek. Koop ik leuke aandelen met een goede cashflow die alle weirdos de deur uit doen om hun conspiracy geluk te bewijzen en leef ik riant van de dividendstroom. Hoe kan ik dan verliezen?quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Weinig opbrengst maar potentieel grote verliezen!
Ik zou dat enkel doen als hedge tov iets anders.
Denk ik ook. Dit zat al wel in de koersval ingeprijsd van de afgelopen week.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:30 schreef Falco het volgende:
Ik denk dat het bloedbad morgen reuze mee gaat vallen.
-> BNW/TRUquote:Op zondag 7 augustus 2011 20:35 schreef erikdewaal het volgende:
Deze uitelkaarvalling van Europa is gepland, de hele wereld zal vervallen in armoede en oorlog en als de mensen er genoeg van hebben komt de oplossing, een wereld bank, een wereld leger, world government ~ New World Order, niks vreemds aan, dit proces is al heel lang aan de gang.
Fall of the Republic in 30 minutes legt het goed uit.
of de hele film ~
Echt kijken en wakker worden, steeds meer mensen snappen het nu eindelijk.
Futures Nikkei staan op -3,3 %. Verwacht ook zioets bij opening. De rest is afwachten op de vlam in de pan slaat en/of de G7 lekker hebben zitten borrelen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:30 schreef Falco het volgende:
Het is even geleden dat ik het geschreven heb, dus excuses dat ik niet precies de bron weet, ook geen zin om op te zoeken eigenlijkquote:Op zondag 7 augustus 2011 17:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zie hier niet zo 1-2-3 het artikel staan betreffende S&P? Ik weet zelf hoe de securitization van dit soort producten in elkaar zit en hoe ze werken maar was wel benieuwd naar je bron van S&P en Moodys.
[..]
Qua banen is er bij CRA's niks te klagen.
Idem, al de blackboxes zijn al aangepastquote:Op zondag 7 augustus 2011 20:30 schreef Falco het volgende:
gaan ze live tot 13.00 uur dan?quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:38 schreef KneeDeep het volgende:
NOS Journaal morgen live bij de opening van de AEX. Dan weet je het wel. Up dus.
We weten meer wanneer de wisselkoersen opentrekken binnen een paar uur!quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:35 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Denk ik ook. Dit zat al wel in de koersval ingeprijsd van de afgelopen week.
En zo is het dus ALTIJD. Een of andere user komt met wat vage BNW filmpjes op youtube (waar iedereen zijn zooi kan uploaden) waarin een paar wazige gasten aan het woord zijn en ziet die dan ook meteen als DE waarheid. Waarom vertellen deze specifieke filmpjes volgens jou de waarheid?quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:28 schreef erikdewaal het volgende:
Kijk deze filmpjes ~ Fall of the Republic in 30 minutes
erg doorizichtig mister. U ook terug naar NWS, samen met uw alterego, dank uquote:Op zondag 7 augustus 2011 20:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En zo is het dus ALTIJD. Een of andere user komt met wat vage BNW filmpjes op youtube (waar iedereen zijn zooi kan uploaden) waarin een paar wazige gasten aan het woord zijn en ziet die dan ook meteen als DE waarheid. Waarom vertellen deze specifieke filmpjes volgens jou de waarheid?
RTL Z is your friend met voorbeurs vanaf 8:30quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
gaan ze live tot 13.00 uur dan?
want zo lang duurt het wel totdat ze fixture hebben tegenwoordig
Clairy Polak: ik hoor dat ze om 10.30 een openingsstand hebben. Ow nee, ik hoor zojuist 11.00 uur. Misschien. Don't leave this channel. Of is het Chanel. Of Louis Vuiton. Staan die aan Brussel? Of toch 11.30.
RTL Z is populistische bagger, en alle kopien ervan ookquote:Op zondag 7 augustus 2011 20:46 schreef Montelly het volgende:
[..]
RTL Z is your friend met voorbeurs vanaf 8:30
Ik blijf inderdaad wel even online. Ben natuurlijk zelf ook reuze benieuwd. Moet morgen ook naar het werk. Ben benieuwd hoe de sfeer 's ochtends in de metroquote:Op zondag 7 augustus 2011 20:00 schreef Sokz het volgende:
[..]
Blijf je wakker vanacht? Of moet je morgenvroeg werken ..
De metro naar de City bedoel je?quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik blijf inderdaad wel even online. Ben natuurlijk zelf ook reuze benieuwd. Moet morgen ook naar het werk. Ben benieuwd hoe de sfeer 's ochtends in de metro
ik neem aan dat die niet rijdt vanwege de vele mensen die ervoor springen.....quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik blijf inderdaad wel even online. Ben natuurlijk zelf ook reuze benieuwd. Moet morgen ook naar het werk. Ben benieuwd hoe de sfeer 's ochtends in de metro
Heb jij dat plaatje nog ergens van die Royce Tostrams ?quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:02 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik hoop 3 dagen, heb nog even nodig om geld over te boeken naar beleggingsrekening
RTL Z is inderdaad bagger. Maar de Amerikaanse zenders (ook in een mate populistisch) zijn zeker interessant want je hebt daar toch de belangrijkere Amerikaanse figuren die daar hun woordje doen. Dat lijkt me interessanter dan geneuzel op RTL 7quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
RTL Z is populistische bagger, en alle kopien ervan ook
Wat moet ik met die troep?
Haha, ik ga morgen bij the wharf nog wel even kijken voordat ik op kantoor ben hoe vol de pub zit in de ochtendquote:Op zondag 7 augustus 2011 20:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik neem aan dat die niet rijdt vanwege de vele mensen die ervoor springen.....
(ik neem aan the city of London gewoon een extra borreltje neemt vanavondHey, handel is handel is goed, nietwaar? )
voor het geneuzel van RTL7 en dito grafiekjes kijk ik wel op de frontpagequote:Op zondag 7 augustus 2011 20:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
RTL Z is inderdaad bagger. Maar de Amerikaanse zenders (ook in een mate populistisch) zijn zeker interessant want je hebt daar toch de belangrijkere Amerikaanse figuren die daar hun woordje doen. Dat lijkt me interessanter dan geneuzel op RTL 7
ik heb bijna de neiging om te kijken of er nog een ticket voor morgenochtend isquote:Op zondag 7 augustus 2011 20:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Haha, ik ga morgen bij the wharf nog wel even kijken voordat ik op kantoor ben hoe vol de pub zit in de ochtend
Optimist ! Weet je wel zeker dat er nog werk is, na morgen ......quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:56 schreef LXIV het volgende:
Ik ga morgen gewoon weer werken. Heerlijk, na twee weken vakantie. Er ligt genoeg werk op me te wachten. Misschien tussendoor even spieken op de beurs, maar meer niet.
Ironie mag ik hopenquote:Op zondag 7 augustus 2011 21:03 schreef Bankfurt het volgende:
Optimist ! Weet je wel zeker dat er nog werk is, na morgen ......
De Maya's hebben zich verrekend. Het is niet 12-12-2012 maar 08-08-2011?quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:03 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Optimist ! Weet je wel zeker dat er nog werk is, na morgen ......
Ik zie anders nog niks?quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:21 schreef Rejected het volgende:
Valuta is nu net begonnen geloof ik.
Gebeurt niet zo heel veel.
Vanaf 12 uur: http://www.forexpf.ru/chart/sp500f/quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:21 schreef KneeDeep het volgende:
wanneer start de handel in futures valuta en de S&P?
OK. Tnx!quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:23 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Vanaf 12 uur: http://www.forexpf.ru/chart/sp500f/
het zijn hele mooie graphs, maar volgens mij gebeurt er niet veel met de cross currency rates? Dat hobbelt allemaal binnen een paar percent zoals het al een half jaar doet? Of lees ik die dingen niet zo goed (de headline negeer ik tegenwoordig maar helemaal vanwege vaker incorrect dan correct)quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:43 schreef fedsingularity het volgende:
The first prints are in!
http://www.zerohedge.com/(...)new-lows-against-yen
Inflatie is in zekere zin het wegstrepen van schuld tegen bezittingen en is in principe de beste oplossing.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het creeeren van geld lost het probleem juist op. Want er is een schuldenprobleem. De last van het creeeren van geld (zonder dat er productie tegenoverstaat) is inflatie. Inflatie is een oplossing voor het schuldenprobleem.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:01 schreef jh_zonneveld het volgende:
jh_zonneveld in reply to LXIV[misdunker]:
All replies and comments placed on AccuWeather.com
and Pravda.Ru articles can be explained as attempts
to prevent some events predicted by Nostradamus.
I can not guarantee these attempts will be successful.
Btw: I could have written the text in Dutch, but the
point is that not only Dutch people want to know
what I am writing.
This is my last comment on this topic.
En daar zijn we allemaal erg blij mee.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:01 schreef jh_zonneveld het volgende:
All replies and comments placed on AccuWeather.com
and Pravda.Ru articles can be explained as attempts
to prevent some events predicted by Nostradamus.
I can not guarantee these attempts will be successful.
what I am writing.
Lijkt me kut als je je vergist. Dat je in je onschuld iets van tak 12 naar tak 75 verhangt omdat het leuker staat en vervolgens geheel onschuldig WW III ontketent.....quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:13 schreef LXIV het volgende:
Ik las ooit over een man die thuis een enorme kerstboom had vol met artikelen. Door aan artikelen te draaien of ze op andere plaatsen op te hangen kon hij zo de wereld voor de ondergang behoeden. Dan was er bijvoorbeeld een moordaanslag op een politicus, dan ging hij vlug naar huis om het badeentje van tak 12 naar tak 75 te hangen. Anders klapte de boel.
da's dan toch peanuts?quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:58 schreef sitting_elfling het volgende:
De euro en de dollar staan een 1 en 2% procent lager ten opzichte van de CHF.
Die man was daar dan ook zeer geconcentreerd en serieus mee bezig. Geen tijd voor frivoliteiten.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Lijkt me kut als je je vergist. Dat je in je onschuld iets van tak 12 naar tak 75 verhangt omdat het leuker staat en vervolgens geheel onschuldig WW III ontketent.....
dank voor het vergallen van mijn kerstplezier, LXIV, nou durf ik m'n kerstboom niet op te tuigen.....
quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:01 schreef jh_zonneveld het volgende:
what I am writing.
ik zal morgen om 9.00 uur eens een plas doen, kijken of de AEX door de plee gaat..... (is dat dan voorkennis trouwens?)quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die man was daar dan ook zeer geconcentreerd en serieus mee bezig. Geen tijd voor frivoliteiten.
Chaos-technisch gezien verander je de uitkomst van een wereldoorlog natuurlijk wel door een balletje in de boom te verhangen. Maar dat doe je bij alles wat je maar doet.
Ik zie nu -1,57% staan voor de USD/CHFquote:
Hier schieten we niks mee op inderdaad, oud nieuws.quote:Wat een kneuzenverklaring van Merkel en Sarkozy zeg!
Geen idee hoelaat die opengaan.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zie anders nog niks?
Ik dacht dat valuta om 23.00 open ging en de aandelen markten om 00.00 ? Ik kan het mis hebben want zit zelf ook altijd te fucken met die zomer tijd en verschillen tussen UK en NL tijd.
Als jij morgen een plas doet zien we dat pas in het jaar 2584 in de koersen terug.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik zal morgen om 9.00 uur eens een plas doen, kijken of de AEX door de plee gaat..... (is dat dan voorkennis trouwens?)
Ik wel voor dat gezinnetje moet je toch op iets aziatisch gaan liggen, ik kan me slechtere dingen bedenken om de tijd door te komenquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik begrijp je helemaal, alleen niet dat gezinnetje
Wuh, WTF?quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:13 schreef LXIV het volgende:
Het is wel mogelijk om de hele wereldgeschiedenis te veranderen door bepaalde berichten te posten op sites. Sterker nog: bij ieder bericht dat je post doe je dat! Maar pas op een lange, lange termijn. En al helemaal niet stuurbaar.
Ik las ooit over een man die thuis een enorme kerstboom had vol met artikelen. Door aan artikelen te draaien of ze op andere plaatsen op te hangen kon hij zo de wereld voor de ondergang behoeden. Dan was er bijvoorbeeld een moordaanslag op een politicus, dan ging hij vlug naar huis om het badeentje van tak 12 naar tak 75 te hangen. Anders klapte de boel.
In theorie zou je dat moeten terugzien in een dalende USD en een stijgende rente.....quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:42 schreef fedsingularity het volgende:
Nog even los van de downgrade, de vs heeft natuurlijk de afgelopen tijd behoorlijk in de pensioenpot lopen graaien om zijn rekeningen te kunnen betalen.
Nu het schuldenplafond verhoogd is kunnen ze weer de markt op maar moeten ook de extra uitgaven weer terug financieren door uitgifte van extra obligaties.
Krijgt de vs nu niet een megaprobleem als er tekort kopers zijn?
The Bernank heeft dan eigenlijk geen andere keuze dan verder monetiseren.
Hoe zien jullie dat?
In theorie is er dan ook nauwelijks iets aan de hand.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
In theorie zou je dat moeten terugzien in een dalende USD en een stijgende rente.....
.... maar dat valt tot nu toe allemaal nogal mee..... dus tot op heden zit de markt daar kennelijk nog niet zo mee.
Volgens mij is het al begonnen hoor. Zie http://netdania.com/Produ(...)s/QuoteList.aspx?m=qquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:50 schreef edwinh het volgende:
valuta begint om over 10 min
emini over 40 min
en Japan en Australia gaan om 02.00 NL tijd open heb ik net uitgepluisd.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:50 schreef edwinh het volgende:
valuta begint om over 10 min
emini over 40 min
nee anders had ik dat op mijn tradestation gezienquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:52 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Volgens mij is het al begonnen hoor. Zie http://netdania.com/Produ(...)s/QuoteList.aspx?m=q
waar krijg jij de data vandaan dan CME?quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Valuta is al open. (vraag me niet waarom). Ik zie het hier al flink wapperen. Op de USD/CHF en EUR/CHF is denk ik sinds opening al een 0.5% rebound naar boven.
De grote afwachting zal zijn de opening van de aandelen markten.
edit: laat maarquote:
Op mijn Android app valt de daling gelukkig meequote:Op zondag 7 augustus 2011 23:03 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
De dollar gaat hard omlaag op mijn XE currency iPhone app.
Mijn Bloomberg app geeft nog steeds -3% weer voor de NZ stock exchangequote:Op zondag 7 augustus 2011 23:03 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Op mijn Android app valt de daling gelukkig mee
quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:06 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
Mijn Bloomberg app geeft nog steeds -3% weer voor de NZ stock exchange
disconnect.....quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:03 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
De dollar gaat hard omlaag op mijn XE currency iPhone app.
staat geen tijd voorquote:Op zondag 7 augustus 2011 23:09 schreef piepeloi55 het volgende:
Weet iemand hoelaat de verklaring van de ECB komt?
Er is dan ook feitelijk maar weinig aan de hand. Niet dan?quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:16 schreef edwinh het volgende:
Van een echte crash is nog geen sprake op de valuta markten, tzou ook zo maar eens een minder spectaculaire dag kunnen worden morgen
Wat had je verwacht dan?quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:16 schreef edwinh het volgende:
Van een echte crash is nog geen sprake op de valuta markten, tzou ook zo maar eens een minder spectaculaire dag kunnen worden morgen
Het ging mij om de relevantie van de toevoeging iphone ...... appquote:Op zondag 7 augustus 2011 23:06 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
Ja toch..quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is dan ook feitelijk maar weinig aan de hand. Niet dan?
Blijf maar naar positie lullen, dat roep je 10x per dag. Is je margin al aangevuld of niet?quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is dan ook feitelijk maar weinig aan de hand. Niet dan?
zijn de fundamentals dan in een weekend compleet veranderd?quote:
Morgen gaat het om de afwaardering. Om daarom nu de wereld op z'n kop te zetten vind ik overdreven. Ja, natuurlijk zijn er allerhande problemen. Maar die waren er voor die afwaardering net zo goed.Om nu enkel op die afwaardering te paniekeren is onzin.quote:
probeer het 'ns inhoudelijk?quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:21 schreef Bowny het volgende:
[..]
Blijf maar naar positie lullen, dat roep je 10x per dag. Is je margin al aangevuld of niet?
20 punten lager maar dus?quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:23 schreef edwinh het volgende:
1175.00 emini ES zijn al blackboxen bezig
Ja, en ruim genoeg. Ik maak me dus geen zorgenquote:Op zondag 7 augustus 2011 23:21 schreef Bowny het volgende:
[..]
Blijf maar naar positie lullen, dat roep je 10x per dag. Is je margin al aangevuld of niet?
Sorry, ik ben gewoon een lompe boer en volg de meute van dag tot dag. Laat het denken wel aan anderen overquote:
Knappe app. NZ gaat pas over ongeveer een half uur openquote:Op zondag 7 augustus 2011 23:06 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
Misschien wil je wel in Duitse aandelen zitten als Amerikaanse bonds lager gewaardeerd zijn. Je moet toch ergens inzitten, zeker met de komende inflatie.quote:Op maandag 8 augustus 2011 00:01 schreef sitting_elfling het volgende:
FTSE nog niet eens op -1% opening. Amerikaanse beurzen tussen -2 & -3%. DAX op -0.5%
Met een beetje een order vlieg je natuurlijk flink door het orderboek op het moment want die is op zo'n moment als nu natuurlijk niet heel vol. Dat zorgt op het moment voor enorme volatiliteit.quote:
5k ask en bid staat ernormaal niet pre aziequote:Op maandag 8 augustus 2011 00:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Met een beetje een order vlieg je natuurlijk flink door het orderboek op het moment want die is op zo'n moment als nu natuurlijk niet heel vol. Dat zorgt op het moment voor enorme volatiliteit.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | INDEX VALUE CHANGE OPEN HIGH LOW TIME DJ EURO STOXX 50 2,380.00 -29.00 2,355.00 2,457.00 2,321.00 08/05 FTSE 100 5,230.00 -158.00 5,278.50 5,368.50 5,121.00 08/05 CAC 40 10 EURO 3,280.50 -37.00 3,248.00 3,391.50 3,208.00 08/05 DAX 6,257.50 -159.50 6,261.50 6,449.50 6,125.00 08/05 IBEX 35 8,685.00 18.50 8,473.00 8,931.00 8,469.00 08/05 FTSE MIB 16,122.00 -173.00 15,700.00 16,545.00 15,520.00 08/05 AMSTERDAM 296.30 -3.95 295.10 304.40 290.60 08/05 OMXS30 959.00 17.00 900.50 967.25 900.00 08/05 SWISS MARKET 5,201.00 -98.00 5,216.00 5,346.00 5,058.00 08/05 |
Mooi, ik verkoop nog niet, misschien wel nooitquote:Op maandag 8 augustus 2011 00:03 schreef sitting_elfling het volgende:
Goud tikt denk ik morgen zo goed als zeker de 1700 aan, zit op 2% ong. nu.
Daar wordt gewoon in gehandeld. Dus het is toch een marktverwachting wat de markt gaat doen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 00:06 schreef Anno2012 het volgende:
Wat ik me altijd afvraag. Hoe kunnen ze van te voren al weten op welk bedrag de beurs opent?
Er is toch helemaal geen handel als de beurs stil ligt,dus kan die toch ook niet lager of hoger openen dan de vorige beursdag?
Zucht, was ik net tot de conclusie gekomen dat 'contant' het meest zinvol was.quote:Op maandag 8 augustus 2011 00:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien wil je wel in Duitse aandelen zitten als Amerikaanse bonds lager gewaardeerd zijn. Je moet toch ergens inzitten, zeker met de komende inflatie.
Oh, dus je gelooft er niet echt in.quote:Op maandag 8 augustus 2011 00:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Mooi, ik verkoop nog niet, misschien wel nooit
enige nuchterheid en gevoel voor understatement kan die Kiwi's niet ontzegd wordenquote:Op maandag 8 augustus 2011 00:34 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
NZ X chief: 'It's more of a Northern Hemisphere issue'.
Het stelt allemaal geen drol voor inderdaad. Ik ga pitten en zie vanzelf in de loop van de dag hoe het er voor staat.quote:Op maandag 8 augustus 2011 00:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Futures op US beurzen geven iets vergelijkbaars (zo rond 2,5% daling), en ook de USD komt niet echt van zijn plaats af. Tot op heden valt het allemaal nogal mee, zo te zien.
2000 pips, really?quote:Op maandag 8 augustus 2011 00:53 schreef sciter het volgende:
De euro heeft in 5 minuten 2k pips gestegen maar is nu al weer de helft kwijt.
EDIT: Bijna alles nu.
Als je de komma 1 positie naar rechts verschuift heb je het resultaat aan het einde van de week.quote:
quote:Op maandag 8 augustus 2011 00:03 schreef sitting_elfling het volgende:
Goud tikt denk ik morgen zo goed als zeker de 1700 aan, zit op 2% ong. nu.
ff afwachten hoe het nieuws valt in Amerika (15:00).quote:Op maandag 8 augustus 2011 08:31 schreef Arcee het volgende:
Japan -2.2% gesloten. AEX-futures op -2.33%. Lijkt wel mee te vallen dus.
Maar daar zijn dit weekend wel drastische maatregelingen voor genomen door de G7 overheden, allemaal om de markten te sussenquote:Op maandag 8 augustus 2011 08:31 schreef Arcee het volgende:
Japan -2.2% gesloten. AEX-futures op -2.33%. Lijkt wel mee te vallen dus.
Nouja, dat bedoel ik dus eigenlijk. Op een normale dag is het veel, maar nu is er zoveel om te doen geweest dat we eigenlijk denken...'oooh maar 3%'quote:Op maandag 8 augustus 2011 08:56 schreef Drassss het volgende:
Het zegt natuurlijk wel iets dat we -3% mee vinden vallen.
Dat is slechts 2% lager dan vorig slot, 3,26% lager dan slot futuresquote:Op maandag 8 augustus 2011 08:45 schreef Mr.J het volgende:
Tot nu toe staan de futs een kwartier voor opening op; 290,90 -3,26%
Wat is de huidige steun van de AEX?
De Telegraaf kopte gisteren groot om 3 uur over het vrezen voor een zwarte maandag. Beetje paniek zaaienquote:Op maandag 8 augustus 2011 09:02 schreef ItaloDancer het volgende:
lol, ik las vanochtend op Teletekst dat er een bloedbad wordt verwacht?Door wie?
Maar het is er nu vanaf zie ik.
De Telegraaf wordt ookwel televaag genoemdquote:Op maandag 8 augustus 2011 09:04 schreef eriksd het volgende:
Het lijkt alsof de Telegraaf haar zwartgallige publiek gewoon wil voorzien van demagogische doemdenkerij. Niet zo gek natuurlijk met die mafklapper als redacteur.
Kwam volgens mij omdat de VEB dat had gezegd, artikel van dezelfde strekking stond ook op het adquote:Op maandag 8 augustus 2011 09:04 schreef eriksd het volgende:
Het lijkt alsof de Telegraaf haar zwartgallige publiek gewoon wil voorzien van demagogische doemdenkerij. Niet zo gek natuurlijk met die mafklapper als redacteur.
Vlak Radio1 niet uit. Die schreeuwen al heel de ochtend alles en iedereen na. Gebrek aan journalistieke kwaliteiten laat zich goed zien op zulke momenten.quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:04 schreef eriksd het volgende:
Het is toch een krant? Niet een doorgeefluik van de VEB?quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:05 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Kwam volgens mij omdat de VEB dat had gezegd, artikel van dezelfde strekking stond ook op het ad
Niet echt VEB dusquote:Op maandag 8 augustus 2011 09:07 schreef Ajacied422 het volgende:
hier het bericht:"
http://www.telegraaf.nl/d(...)lappen__.html?p=32,1
Wie ben jij om dat te zeggen terwijl jij sinds 27/29 juli een account op fok hebt?quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:11 schreef Radiopiet het volgende:
3 AEX beurstopics vol binnen 3 dagen met tientallen vreemdelingen.
hoe zou ik het beste short op deze tent kunnen. Heb al gekeken bij opties en turbo's, maar de spreads zijn naadje, en geen liquiditeit (vandaar dat de spreads natuurlijk ook naadje zijn)?quote:Op maandag 8 augustus 2011 08:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
PostNL doet iets erg boeiends.
Ze keren interimdividend uit (slordige 70M).
Maar: hun eigen vermogen is inmiddels ge-erodeerd naar 583M
Dat is gebaseerd op de waardering van hun belang in TNT express @ 7,32 (koers per 3/7)
Inmiddels is die koers gezakt naar 6.83, da's dus 265M extra impairment.
Dan resteert nog 318M eigen vermogen.
Met andere woorden: als de koers van TNT express zover zakt dat PostNL nog eens 318M moet impairen, zijn ze door hun eigen vermogen heen. Dat gebeurt bij een koers van TNT express van 6.24 ongeveer.
Ik ga eens op zoek naar de continuiteitsparagraaf in het halfjaarverslag van PostNL. Hopelijk heeft PwC een beetje opgelet
/edit/ het is nog iets erger: het interim dividend is imho nog niet verwerkt in het eigen vermogen, wat dus nog eens 70M lager zou worden. Dan zou het aandeel PostNL op de strafbank gezet moeten worden bij een koers van TNT Express @ 6.37
en het halfjaarsverslag is niet gecertificeerd door de accountant. Heel verstandig! Maar ik denk dat PwC nu wel eens proactief met een waarschuwing zou moeten komen. Volgens mij heeft het NIVRA (thans NBA) daar een tijdje terug nieuwe regels voor bedacht, in het kader van de deskundige accountant die weer meer de publieke zaak zou moeten dienen
En tot die tijd zal het gaan schommelen tussen + en -. Of er moet heul slecht nieuws komen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:37 schreef Burnie88 het volgende:
Op naar een mooie plus vandaagAlles zal afhangen van 15.30 vanmiddag.
Vooral de kortlopende puts zijn niet aantrekkelijk geprijst, ik zou ze short-sellen als de broker dat toelaat.quote:
dat wil ik eigenlijk niet, want dan heb ik onbeperkte downsidequote:Op maandag 8 augustus 2011 09:41 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Vooral de kortlopende puts zijn niet aantrekkelijk geprijst, ik zou ze short-sellen als de broker dat toelaat.
De beurzen in Spanje en Italie doen het zeer goed, de DAX echter slechtquote:Op maandag 8 augustus 2011 09:48 schreef piepeloi55 het volgende:
AEX weer in de plus, wie had dat gedacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |