abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100415882
Wij kwamen op vakantie een stervend minipoesje tegen, lag in de zon met allemaal vliegen op zich en z'n oog is helemaal dicht, korst erop, vliegen erop, enorm dik. Wij hebben hem naar de lokale dierenarts gebracht waar hij 4 dagen aan het infuus gelegen heeft en eigenlijk na 1 dag al opknapte. We hebben hem meegenomen naar Nederland waar hij nu ligt bij te komen van de reis. Zijn oog moet verwijderd worden maar daar is hij nu nog te zwak voor.
Hij krijgt sinds woensdag recovery voer van Royal Canin. Dat hebben we ook meegenomen vanuit Italië. Alleen weet ik niet precies hoeveel het beste is. Hij heeft een hele goeie eetlust, plast en poept goed, reageert redelijk op de omgeving sinds vannacht. Alleen drinken wil niet, ik gebruik elke paar uur een pipetje.
Morgen gaan we naar de dierenarts, die vertelt hopelijk meer maar ik vroeg me af of iemand nog tips heeft en hoeveel recovery voer hij mag. Hij is vel over bot en weegt amper 250 gram denk ik. Zijn goeie oogje is niet meer blauw. De dierenarts daar schatte hem op 8 weken.
Ohja en hij krijgt elke 12 uur 5 druppels anti biotica om de infectie in zn oog in bedwang te houden (denk ik? Tis verdomd lastig communiceren als niemand daar engels kan :P)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2011 10:38:41 ]
pi_100415926
aahw wat super dat je m meegenomen hebt!
hopelijk gaat alles goed komen !
pi_100415927
Dus?
Mjah, dat is niet wat je moeder vannacht zei.
  zondag 7 augustus 2011 @ 10:51:21 #4
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_100416154
Ben heel benieuwd Heaven :Y
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  Boks-Chick zondag 7 augustus 2011 @ 10:54:26 #5
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_100416219
:o Ben benieuwd wat de dierenarts gaat zeggen idd.
En probeer hem regelmatig inderdaad toch water te geven, zeker als hij dat semidroogvoer krijgt van canin :).
lolwut
pi_100416249
^O^
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_100416308
Foto van het humpie bij de dierenarts nog:

En in de auto onderweg:

Hij heeft trouwens wel last van z'n infuuspootje, die is dikker en hij wil er niet op lopen. Iemand enig idee of die irritatie of wat het ook is normaal is na een infuus?
  † In Memoriam † zondag 7 augustus 2011 @ 11:02:11 #8
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100416351
Ow TS je bent een heldin O+
Are you fokking to me?
pi_100416428
Held!

Dat hij er niet op wil lopen kan inderdaad komen door irritatie, kijken het een paar uurtjes aan, vaak gaat het vanzelf over!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2011 11:09:54 ]
pi_100416550
TS O+
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_100416951
Ow, wat ontzettend lief dat jullie haar mee hebben genomen O+ Uit welk land komt ze? Ik weet niet of jullie zelf katten hebben, maar denk er aan dat ze wellicht besmettelijke ziekten of parasieten bij zich draagt. Quarantaine lijkt mij geen overbodige luxe als ze in NL aankomt. Ik hoop dat ze een heel erg lang en gelukkig leven tegemoet gaat bij jullie O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Forum Admin zondag 7 augustus 2011 @ 11:36:48 #12
58651 crew  murp
murp
  Boks-Chick zondag 7 augustus 2011 @ 11:39:55 #13
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_100417072
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 10:59 schreef heaven7 het volgende:
Foto van het humpie bij de dierenarts nog:
[ afbeelding ]

En in de auto onderweg:
[ afbeelding ]

Hij heeft trouwens wel last van z'n infuuspootje, die is dikker en hij wil er niet op lopen. Iemand enig idee of die irritatie of wat het ook is normaal is na een infuus?
wat een iniminie! :o

dat het pootje neit tof is voor hem dat snap ik wel, als hij zo uitgemergeld en gedroogd is, vind het lijf het niet leuk dat er zo'n naald in gaat. Het heeft nauwelijiks vlees en vocht om het op te vangen... zal allemaal dus wel mega gevoelig zijn!
lolwut
pi_100417144
Och, wat een prutteltje!

Infuus kan, zeker als het een paar dagen heeft gezeten, een beetje gaan ontsteken. Dat het pootje dikker is, kan daar wel op duiden. Normaal gesproken is dat niet zo'n ramp en trekt het vanzelf wel weg, maar bij zo'n minibeestje toch wel iets om in de gaten te houden.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_100417146
Held! _O_
Twiddel
pi_100417149
Och wat een zielig hoopje ;(

Fantastisch dat je dit hebt gedaan, heaven. Sterkte, hopelijk komt alles goed. :*
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_100417225
Acherm, hummeltje O+

Heb je nat- of droogvoer van royal canin gekregen? Je kunt ook eens kijken naar kattenmelk (geen normale melk!) of ze dat misschien lust. Kat van mij was in het begin niet al te enthousiast over water drinken en die heb ik met kattenmelk wat extra's kunnen geven.
pi_100417285
Dank jullie voor de adviezen :) Pootje houden we in de gaten idd. Gaat morgen ook zeker verteld worden tegen de dokter. We dachten wel dat als het gaat ontsteken die anti biotica daar ook goed voor is toch?
En het is een hij :P Als we zeker weten dat het goed met em gaat komen (ik wil me nog niet te erg hechten i.v.m. verdriet) gaat ie Joey heten (one eyed Joe :P).

Anti bioticaspul is trouwens Synulox. Moet dat in de koelkast bewaard worden?
  zondag 7 augustus 2011 @ 11:51:31 #19
33954 ElisaB
pi_100417309
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 11:50 schreef heaven7 het volgende:
Dank jullie voor de adviezen :) Pootje houden we in de gaten idd. Gaat morgen ook zeker verteld worden tegen de dokter. We dachten wel dat als het gaat ontsteken die anti biotica daar ook goed voor is toch?
En het is een hij :P Als we zeker weten dat het goed met em gaat komen (ik wil me nog niet te erg hechten i.v.m. verdriet) gaat ie Joey heten (one eyed Joe :P).

Anti bioticaspul is trouwens Synulox. Moet dat in de koelkast bewaard worden?
Zijn het pilletjes synulox? Koel bewaren kan nooit kwaad, maar koud lijkt me niet zo lekker voor beessies buikje O+
  zondag 7 augustus 2011 @ 11:51:59 #20
33954 ElisaB
pi_100417316
Volgens mij is het een meisje trouwens (aan de kleuren te zien) :)

pumpkin_Ruby heeft er veel meer verstand van O+
pi_100417360
Is die antibiotica druppels? Ik denk niet dat druppels in zijn/haar oogje helpen tegen een eventuele ontsteking in z'n pootje.. En oogdruppels is volgens mij altijd beter om in de koelkast te bewaren ivm bacteriën.
pi_100417368
De da zei daar dat het een jongetje is :) Zal het morgen nog wel eens vragen. Het is trouwens vloeistof, vrijdagavond aangemaakt door de da daar. Kan de bijsluiter niet lezen, is Italiaans :P
pi_100417381
Nee de druppels druppelen we in z'n bekkie. Zn oog wordt niks aan gedaan..
  zondag 7 augustus 2011 @ 11:55:24 #24
33954 ElisaB
pi_100417408
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 11:54 schreef heaven7 het volgende:
Nee de druppels druppelen we in z'n bekkie. Zn oog wordt niks aan gedaan..
Dan zou ik ze koel bewaren, maar (indien mogelijk) buiten de koelkast
pi_100417433
Aan de kleuren te zien denk ik idd dat het niet anders dan een meisje kan zijn :D

Maar wow wow wow _O_ Wat een helden zijn jullie _O_ O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 7 augustus 2011 @ 11:58:25 #26
33954 ElisaB
pi_100417470
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 11:55 schreef ElisaB het volgende:

Dan zou ik ze koel bewaren, maar (indien mogelijk) buiten de koelkast
De bijsluiter zegt IN de koelkast 7 dagen houdbaar :{
pi_100417471
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 11:47 schreef Herr_Ratt het volgende:
Acherm, hummeltje O+

Heb je nat- of droogvoer van royal canin gekregen? Je kunt ook eens kijken naar kattenmelk (geen normale melk!) of ze dat misschien lust. Kat van mij was in het begin niet al te enthousiast over water drinken en die heb ik met kattenmelk wat extra's kunnen geven.
En er bestaat zelfs speciale kittenmelk, lijkt me nog beter, maar moeilijk om op zondag aan te komen..

Alhoewel.. koopzondag?
pi_100417914
_O_ heaven, je bent geweldig dat je dit allemaal doet voor zo'n klein hummeltje!!

Maar het -kan- toch wel een jongetje zijn? Een van die hoge uitzonderingsgevallen en dat ie dan ook onvruchtbaar is en dat soort dingen?
pi_100417996
awww wat lief! goed gedaan _O_
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  zondag 7 augustus 2011 @ 12:32:08 #30
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_100418309
quote:
10s.gif Op zondag 7 augustus 2011 11:43 schreef summer2bird het volgende:
Held! _O_
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 augustus 2011 @ 13:22:51 #31
163650 Greys
pi_100420011
Wat een enorm klein frummel :o
Lief van je O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 7 augustus 2011 @ 13:27:00 #32
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_100420136
Wat zielig :'(
Tof dat jullie hem/haar gered hebben O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_100421689
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 11:54 schreef heaven7 het volgende:
De da zei daar dat het een jongetje is :) Zal het morgen nog wel eens vragen. Het is trouwens vloeistof, vrijdagavond aangemaakt door de da daar. Kan de bijsluiter niet lezen, is Italiaans :P
De kans is echt wel heel groot dat het een vrouwtje is hoor, heeft te maken met het feit dat hij/zij rood en zwart is, wat beide aan het X-chromosoom gelinkt is. Mocht het toch een jongetje zijn dan heeft hij waarschijnlijk XXY, een genetische abnormaliteit dus. Andere mogelijkheid is dat hij in de baarmoeder 'samengesmolten' is met een broertje/zusje heel vroeg in de ontwikkeling, dan is hij een chimera, ook zeer zeldzaam. De kans lijkt me het grootst dat de DA daar het niet goed gezien heeft (kan ook lastig zijn met zulke kleine hummels). En anders is het kleintje gewoon extra speciaal O+

Ik ben heel erg benieuwd hoe het verder gaat met dit kleintje :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
pi_100422291
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:22 schreef Greys het volgende:
Wat een enorm klein frummel :o
Lief van je O+
+1 :)

Ff volgen hoe t verder met t beessie gaat :)
Que Sera ~
pi_100423227
Hij is niet zwart maar grijs :) Gaat dat chromosomenverhaal dan ook op?

Het winkelcentrum is nu wel open, is dit kittenspul van Royal Canin goed voor hem dan?

http://www.royalcanin.be/nl/?inc=products&productsid=97&type=cat
pi_100423379
Jup, dat is ook kittenmelk. Er zijn verschillende merken, je hebt ook van Beaphar bijvoorbeeld. Die van Beaphar is trouwens poeder die je zelf aanmaakt met water, die van Royal Canin denk ik ook. Let als je het koopt even op of je er een pipet oid bij krijgt, soms hoort dat erbij, maar vergeten ze dat in de winkel nog wel eens.
pi_100423775
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:46 schreef heaven7 het volgende:

Het winkelcentrum is nu wel open, is dit kittenspul van Royal Canin goed voor hem dan?

Grijs is zwart.
pi_100424224
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:46 schreef heaven7 het volgende:

Jep, grijs/blauw/zwart is allemaal een vorm van zwart. Rood/oranje/crème is allemaal een vorm van rood. De kleur van jouw katje lijkt erg op die van één van onze dames, blauw/grijs met licht oranje/rood en een beetje wit, een schildpadkatje, net als die van jou :)
pi_100425001
Meer foto's!!
pi_100426651
Ben heel benieuwd dan :) Heb zelf ff gekeken en het is volgens mij echt een katertje..

Zo ligt ie er nu bij, lag lekker te slapen:

Toch kan ik over zn oog niks vinden op internet.. volgens de slecht engels sprekende assistent daar was het een trauma (ongeluk ofzo) en daarna geinfecteerd door vliegen maar wat en hoe precies?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2011 16:27:48 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 7 augustus 2011 @ 16:26:50 #41
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_100426763
Agos, wel een erg zielig oogje zo :{

Maar super dat jullie hem opvangen. Ik hoop dat hij snel opgroeit tot een mooie gezonde kater (of poes :+ )
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_100427171
Wow dat oogje ziet er best schrikken uit! Wel tof dat jullie hem echt meegenomen hebben, en wat issie nog klein! Hebben jullie kittenmelk gehaald?
pi_100427516
Nee want het winkelcentrum had blijkbaar geen koopzondag :( We pipetten nog even verder en overleggen morgen met de dierenarts.
pi_100427822
Dat ziet er best wel creepy uit, dat oogje!! :X

Jammer dat het winkelcentrum niet open was vandaag ;(
pi_100427885
Wat lief dat jullie het kitten hebben meegenomen, echt super O+ Maar wat is 'ie mager zeg ;( convalescence van royal canin kun je hem ook geven, dat is krachtvoer wat je aan moet mengen met water. Over het algemeen vinden ze dat ook erg lekker.
pi_100428179
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:30 schreef heaven7 het volgende:
Nee want het winkelcentrum had blijkbaar geen koopzondag :( We pipetten nog even verder en overleggen morgen met de dierenarts.
Oh, balen. Nouja, één dagje zonder zal het verschil ook niet maken. En kan je mooi eerst even het advies van de dierenarts afwachten, misschien heeft die wel andere/betere ideeën.

Het is dat ik net van de week mijn laatste beetje heb opgemaakt omdat het hier toch maar stond te staan, anders was ik het komen doneren..
pi_100428338
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:23 schreef heaven7 het volgende:
Ben heel benieuwd dan :) Heb zelf ff gekeken en het is volgens mij echt een katertje..

Zo ligt ie er nu bij, lag lekker te slapen:
[ afbeelding ]

Toch kan ik over zn oog niks vinden op internet.. volgens de slecht engels sprekende assistent daar was het een trauma (ongeluk ofzo) en daarna geinfecteerd door vliegen maar wat en hoe precies?
quote:
Geslacht

Schildpadkatten zijn bijna altijd vrouwelijk; ze hebben immers twee X-chromosomen nodig. Toch komen er sporadisch schildpadkaters voor; een onderzoek wees uit dat één op de 3000 geboorten een schildpadkater oplevert. Dit wordt veroorzaakt door erfelijke afwijkingen, deze kater heeft een XXY-chromosoom. Hij is dan steriel. Ook kan er een verschijnsel optreden dat 'chimerisme' genoemd wordt. Twee klompjes cellen smelten dan in een heel vroeg stadium embryonaal samen. Deze twee klompjes zouden normaal gesproken twee kittens worden, maar door de vroege samensmelting wordt er maar één kitten geboren met DNA van beide embryo's. Deze kater is wel vruchtbaar en kan hij in bepaalde delen van zijn lichaam dus verschillend DNA hebben. Bij sommige rassen kan er tenslotte sprake zijn van een pigmentstoring, waardoor de kater schildpad lijkt, maar het niet is. De katers vererven een gewone rode vachtkleur, ze hebben alleen voor het oog zwarte vlekjes in de vacht. Hij kan wel vaker dit soort katers vererven. Een kenner zal kunnen zien dat het geen schildpad is omdat de tekening niet zo gemêleerd is.
Nog wat info :)
pi_100432549
O+ wat een geweldige actie!
pi_100433131
O geweldig dat jullie hem gered hebben *O* en ik ben benieuwd wat de dierenarts morgen zegt.
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_100433373
Hoop dat Joey snel aangesterkt is zodat hij geopereerd kan worden en daarna lekker als captain eenoog kan gaan genieten van het goede nederlandse leven bij zijn helden O+
pi_100433754
Awww! Zie dit nu pas! Zielig poezekitten. ;( O+
Wat goed dat jullie zoveel moeite voor hem doen. O+ Waar woon je? Ik heb hier Convalescence staan, kan ik best een blikje van missen en dan heb je voor vanavond al wat. Poedermelk heb ik ook en evt. een spuitje, mocht het kleine ding hulp nodig hebben.

Sinulox moet eenmaal aangemaakt IN de koelkast bewaard worden en is prima spul, wordt regelmatig gebruikt voor kittens.

Over poesje/katertje is alles al gezegd. :P

250 gram is superlicht, jullie hebben hem/haar echt voor de klauwen van de dood weggehaald. Maar als het zieke oogje wordt verwijderd dan kan hij/zij een prima leven leiden. :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_100434066
Wat een lieve reacties :) Voor mij is het vanzelfsprekend dat we em proberen te redden!

Ik woon in Arnhem! Heel lief dat je het aanbiedt! :) We hebben de antibiotica inmiddels in de koelkast gezet ja.. helaas kon het tijdens de reis niet gekoeld natuurlijk.

Hij ligt nu opgerold O+ te slapen O+
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:38:24 #53
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_100434158
Wat een zielig katje zeg. Wil even zeggen dat ik het goed van jullie vind :) Ik denk dat hij jullie heel dankbaar is! (volgens mij krijg je dat nog wel te merken haha). Volgens mij hebben jullie er een eeuwige vriend bij.
pi_100434563
Dankje! :)
Zouden die kleintjes het merken dat je goed voor ze bent? Vooralsnog stribbelt ie behoorlijk tegen als er weer een pipet water of antibiotica in moet en is ie not amused :P

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2011 20:46:18 ]
pi_100434661
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:46 schreef heaven7 het volgende:
Dankje! :)
Zouden die kleintjes het merken dat je goed voor ze bent? Vooralsnog stribbelt ie behoorlijk tegen als er weer een pipet water of antibiotica in moet en is ie not amused :P
Hij weet niet wat hem overkomt maar dat heeft hij zo door hoor! Beestje had vast nog nooit mensen gezien, gevoeld etc
pi_100434960
Nee dat denk ik ook. Straatbeestje he.

Hoe belangrijk is aandacht nu trouwens? Aan de ene kant ben ik heel voorzichtig met onze andere kat en de ziektes en bacteriën, aan de andere kant ligt ie zo graag op mijn borst/in mijn handen te slapen.. vindt ie echt fijn merk ik. Mijn vriend zegt weer dat ik em met rust moet laten zodat ie goed kan slapen en bijkomen terwijl mijn gevoel zegt dat veel liefde en warmte ook erg belangrijk is.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2011 20:53:57 ]
pi_100434966
O+ Wat een kleintje! En wat ontzettend lief dat jullie hem (of haar?) hebben meegenomen!
Benieuwd hoe het morgen bij de dierenarts zal gaan.

Knuffel maar lekker met hem, een surrogaat mama kan hij wel gebruiken O+

-edit-
Ik denk dat knuffelen goed is, maar inderdaad nog wel voorzichtig zijn met de andere kat(ten).
Misschien, zoals ik net ergens anders las, een schort aan doen als je met hem knuffelt.
En deze dan weer uittrekken + handen goed wassen als je met de andere katten gaat kroelen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:57:09 #58
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_100435171
Katten hebben volgens mij dondersgoed door dat ze eerst met pijn aan het sterven waren totdat jij iets met hem deed en hij zich beter begon te voelen. Die connectie maakt hij wel denk ik.
pi_100435271
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:57 schreef Mishu het volgende:
Katten hebben volgens mij dondersgoed door dat ze eerst met pijn aan het sterven waren totdat jij iets met hem deed en hij zich beter begon te voelen. Die connectie maakt hij wel denk ik.
Als een kat/poes echt aan het sterven is loopt hij van aandacht vaak wel weg en gaat rustig in een hoekje zitten. Ik denk eerder dat dit beestje het fijn vindt om nog wat warmte te krijgen :)

Het ziet er trouwens niet echt uit als een infectie of schimmel, dus volgens mij kan dit prima samen met je huidige katje. (ik heb zelf helaas een beestje dat daar af en toe mee kampt, dus dit is mij niet vreemd)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2011 20:59:20 ]
  † In Memoriam † zondag 7 augustus 2011 @ 21:02:30 #60
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100435495
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:53 schreef heaven7 het volgende:

Hoe belangrijk is aandacht nu trouwens? Aan de ene kant ben ik heel voorzichtig met onze andere kat en de ziektes en bacteriën, aan de andere kant ligt ie zo graag op mijn borst/in mijn handen te slapen.. vindt ie echt fijn merk ik. Mijn vriend zegt weer dat ik em met rust moet laten zodat ie goed kan slapen en bijkomen terwijl mijn gevoel zegt dat veel liefde en warmte ook erg belangrijk is.
_O_ heldin _O_
Aandacht is juist bij een kitten heel belangrijk. En als zij/hij je zelf opzoekt dan wil het die bescherming van je gewoon hebben.
En als je andere kat gewoon gezond is de kans denk ik klein dat die ziek wordt. Kitten zal denk ik wél een wormenkuur krijgen en op parasieten worden onderzocht, daar worden straatkatjes in met name de landen ronde de middellandse zee bijna allemaal mee geboren.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  Redactie Sport zondag 7 augustus 2011 @ 21:05:28 #61
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_100435684
Ohhh, wat lieffff O+ Super dat je hem gered hebt _O_
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_100435999
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:36 schreef heaven7 het volgende:
Wat een lieve reacties :) Voor mij is het vanzelfsprekend dat we em proberen te redden!

Ik woon in Arnhem! Heel lief dat je het aanbiedt! :) We hebben de antibiotica inmiddels in de koelkast gezet ja.. helaas kon het tijdens de reis niet gekoeld natuurlijk.

Hij ligt nu opgerold O+ te slapen O+
Dat is zo'n 75 kilometer uit de buurt. -O-
Slapen is goed en liefde al helemaal. O+ Ik denk dat je heel kordaat moet zijn bij vervelende handeling: zo kort mogelijke stress. Maar als hij/zij wil knuffelen lekker bij je pakken. Een schort of oud shirt is dan wel handig, want er hij/zij kan een ziekte hebben die je andere kat ook kan krijgen. En handjes wassen en schoonmaken met vloeibare handalcohol voor alle zekerheid.
Is je eigen kat ingeënt?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_100439610
Jammer :) Maar komt denk ik wel goed. Hij heeft net weer een theelepel voer schoon opgegeten :9 Onze andere kat is ingeënt tegen katten en niesziekte ja maar we willen tot we meer weten ze sowieso niet met elkaar in aanraking laten komen.

Vannacht eruit nog voor water en wat voer? Hij moet om 6.30 weer antibiotica maar hij heeft tussen nu en dan wel weer wat nodig denk ik of niet?
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:16:17 #64
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_100439691
Ik stem voor nog wat water en voer.
  Forum Admin zondag 7 augustus 2011 @ 22:17:07 #65
58651 crew  murp
murp
pi_100439745
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:16 schreef Mishu het volgende:
Ik stem voor nog wat water en voer.
Ik ook!
pi_100439769
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:14 schreef heaven7 het volgende:
Jammer :) Maar komt denk ik wel goed. Hij heeft net weer een theelepel voer schoon opgegeten :9 Onze andere kat is ingeënt tegen katten en niesziekte ja maar we willen tot we meer weten ze sowieso niet met elkaar in aanraking laten komen.

Vannacht eruit nog voor water en wat voer? Hij moet om 6.30 weer antibiotica maar hij heeft tussen nu en dan wel weer wat nodig denk ik of niet?
Als het katje echt zo mager is zou ik persoonlijk er vannacht nog wel uit gaan, afhankelijk van wanneer je naar bed gaat natuurlijk ;)
Kun je trouwens niet gewoon brokken voor hem neerzetten?
pi_100440067
Ik zou de wekker een keertje zetten. :Y Al is het alleen maar om te kijken of hij/zij er lekker bij ligt.
Als hij/zij zelf niet goed eet en drinkt helpen alle beetjes.
pi_100441125
Idd, afgelopen nacht ook gedaan. Viel wel tegen na 18 uur in de auto te hebben gezeten en niet geslapen :P En morgen weer werken. Maar alles voor kapitein eenoog ^O^
pi_100441307
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:44 schreef heaven7 het volgende:
Idd, afgelopen nacht ook gedaan. Viel wel tegen na 18 uur in de auto te hebben gezeten en niet geslapen :P En morgen weer werken. Maar alles voor kapitein eenoog ^O^
Echt zo lief van jullie O+ Zijn jullie ook van plan om hem/haar te houden als hij/zij weer beter is?

En misschien lees ik maar half, maar kan het kitten niet zelf brokjes eten of mag het alleen nog maar royal canin recovery voer? :@
pi_100441612
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:44 schreef heaven7 het volgende:
Goed van jullie. O+
  maandag 8 augustus 2011 @ 02:26:25 #72
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_100449738
Ahhhh! Wat een dotje O+
Dat oogje is wel erg naar zeg!
Je bent echt een schat Heaven7 dat je dit hummeltje heb meegenomen :*
Veel succes deze nacht en natuurlijk straks bij de dierenarts ^O^
pi_100451685
Dank jullie wel weer :P Vannacht weer 2 keer eruit geweest, gaat steeds beter met ons hummeltje. Steeds sterker tegenstribbelen bij water en antibiotica :P Kan het echt niet meer alleen!
We gaan hem/haar zeker houden als alles goed komt. Hoop wel dat het sociaal gezien een lieverd wordt, omdat de eerste weken erg belangrijk zijn voor een kitten en hij dat juist heeft gemist.. liefde en aandacht van mensen dus.

We hebben ook brokjes en mousse van Royal Canin meegenomen maar hij is nog zo zwak en dun dat we eerst 3 blikjes recoveryvoer moeten opmaken. Hij heeft nu bijna 1 heel blikje van 195 gram in 2.5 dag op. Is dat goed?
pi_100451735
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:39 schreef heaven7 het volgende:
Dank jullie wel weer :P Vannacht weer 2 keer eruit geweest, gaat steeds beter met ons hummeltje. Steeds sterker tegenstribbelen bij water en antibiotica :P Kan het echt niet meer alleen!
We gaan hem/haar zeker houden als alles goed komt. Hoop wel dat het sociaal gezien een lieverd wordt, omdat de eerste weken erg belangrijk zijn voor een kitten en hij dat juist heeft gemist.. liefde en aandacht van mensen dus.

We hebben ook brokjes en mousse van Royal Canin meegenomen maar hij is nog zo zwak en dun dat we eerst 3 blikjes recoveryvoer moeten opmaken. Hij heeft nu bijna 1 heel blikje van 195 gram in 2.5 dag op. Is dat goed?
1 blikje in 2,5 dagen is best goed voor zo'n kleintje. Volgens mij mag een volwassen kat 1 blikje per dag. En trouwens: laat hem/haar maar zoveel eten als nodig is. Kan alle energie gebruiken. Zo te horen is het een vechtertje (tja, lapje :P ). Ik ben benieuwd wat de DA zegt en inderdaad ook erg benieuwd hoe het katje zich verder gaat ontwikkelen.
pi_100451738
Wat een fijn verhaal zo op de vroege morgen! Ik denk dat het juist een heel sociaal maatje van jullie gaat worden omdat hij zeker wel weet dat jullie hem helpen. Het is ook een goed teken dat hij je vertrouwd en bij je wil liggen.
pi_100454051
Wat fijn dat je merkt dat ie aan begint te sterken :D Je weet natuurlijk nooit hoe hij gaat worden, maar, als alles goed gaat heeft hij tenminste een dak boven zijn hoofd, en dat is stukken beter dan voor dood achtergelaten worden. :)

Hoe laat gaan jullie naar de DA?
pi_100456559
Wat een geweldig topic O+

quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:53 schreef heaven7 het volgende:

Aandacht en warmte is heel belangrijk. Wij hebben sinds woensdag een opvangpoesje (Starr) van een week of 3/4 wat alleen is sinds haar broertje is overleden, zij woog ook 250 gram toen ze hier kwam en dat was zelfs voor haar te licht, ze was vel over been. Kittens van een paar weken oud kunnen hun temperatuur niet goed zelf regelen dus die vinden het heerlijk om jou als warme kruik te gebruiken. In de natuur gaan kittens ook meestal instinctief op een hoopje liggen als hun moeder het nest verlaat om zo van elkaars lichaamswarmte te profiteren.

Jouw kitten zal wel wat ouder zijn maar heeft weinig lichaamsvet.
Als je haar uit je handen moet zetten is iets om zo'n kitten zonder vetjes warm te houden dus ook wel fijn, onze Starr koelde echt heel snel af en dan werkt bv de spijsvertering minder goed. Ik gebruik een Snugglesafe, dat is een veilig ding wat je kunt opwarmen in de magnetron wat heel erg lang warmte blijft geven. Andere dingen die je kunt gebruiken zijn een warme kruik (altijd met een hoes eromheen !) of desnoods een fles warm water (ook met een stuk stof eromheen). Ook zijn er bij oa de Tuinen knuffels te koop die zijn gevuld met boekweit, die kun je opwarmen in de magnetron en zo'n kleintje kan er dan lekker tegenaan kruipen.

Zo lang de ontlasting niet geel is mag het kitten zoveel eten als ze wil. Ik wist niet dat een kitten uit zichzelf te veel kon eten maar we hebben met Starr gemerkt dat het kan, ze at zoveel (ze eet zelf, ik hoef haar niet meer te voeren) dat haar spijsvertering het niet meer trok en dan komt alles eruit als lichtgele diarree. Toen zijn we gelijk gaan beperken hoeveel ze at en was het meteen weer goed.

Meten is weten dus je kunt haar elke dag even wegen op een digitale keukenweegschaal om te kijken of ze goed aan blijft komen.

En wat dat sociaal worden betreft; we hebben ook nog een ander kitten in huis die een week of 9/10 was toen hij hier kwam en hij is in korte tijd echt lief geworden, hij klimt vanzelf op schoot voor knuffels.
pi_100460494
Goeie tips, dankjewel!!

Ik ben nu even thuis in mn pauze van werk en kleine eet als een bezetene :D We gaan vanavond om 17.30 op spreekuur. Ga even op zoek naar een goed slaapplekje voor em, we hebben alleen maar microvezeldoekjes nu waar ie op ligt (nood)..
pi_100460709
Beestje toch, doe maar lekker je buikje rond eten!
Was hij bij dat je weer thuis bent? O+
pi_100461843
Dit heldentopic gaat ook door mij gevolgd worden! Goed bezig TS! ^O^
pi_100463038
Goed bezig Heaven7. Ik ga dit ook volgen, hoop dat het allemaal goed gaat komen met het kleine hummeltje..

Ik heb ooit een katje in huis genomen die op de boerderij doodsbang was voor mensen, blazen, grommen en wegkruipen en ondanks dat het niet altijd een schootkat is, is ze superlief en aanhankelijk geworden. Dus dat zal met Joey zeker ook gebeuren.
  maandag 8 augustus 2011 @ 18:13:13 #82
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_100470382
Het ziet er wel heftig uit zeg, ben heel benieuwd wat de dierenarts zegt. Wel, zoals iedereen hier al zegt, echt een heldenactie, geweldig O+. Toen ik dit las maakte het m'n dag toch weer een beetje beter!
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
pi_100471853
Hoe is het gegaan bij de dierenarts?
  † In Memoriam † maandag 8 augustus 2011 @ 20:39:06 #84
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100476885
Ik ben ook nieuwsgierig wat de dierenarts heeft gezegd, ik hoop dat alles goed komt met het kleintje.
pi_100477197
Ik wacht mee op dierenartsnieuws! Ik hoop echt dat het hummeltje een goed leven als vooruitzicht heeft.
pi_100477295
Captain eenoog, Ben je lief geweest bij de dokter?

[ Bericht 1% gewijzigd door -moppie- op 08-08-2011 21:07:50 ]
pi_100477643
Ik zie dit topic nu pas. Wat n hummeltje en wat goed dat jullie hem hebben meegenomen en hem verzorgen O+
Hoop dat alles goed komt, maar het oogje ziet er wel heel akelig uit. Hoop dat de dierenarts hem snel zal kunnen helpen.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_100478206
Nou we zijn net pas terug.. hij weegt 400 gram en de dierenarts schat hem op 4 a 5 weken. Het is toch echt een mannetje :P

Maargoed, hij heeft een pipet gehad tegen allerlei schurften, mijten, enge beestjes en een oogzalf om de korst wat weker te maken. De dierenarts zei dat het lastig is want als we langer wachten met opereren/korst proberen te verwijderen kan de infectie naar zn hersens overslaan en dan kan hij niks meer doen. En als hij aan de gang gaat en hij blijkt te jong of te zwak voor de ingreep overlijdt ie ook. Hij gaf echter het advies om het zo snel mogelijk aan te pakken. Hij wrikte wat aan de korst en toen kwam er weer pus tevoorschijn. Dus wij moeten hem zoveel mogelijk nog laten aansterken en zijn oog 6 maal per dag insmeren met de zalf. Woensdag om 15:10 gaat ie een roesje krijgen en kijkt ie of de korst eraf kan, zo niet omdat het ook een gedeelte verkleefd oog is, dan moet het oog er ter plekke uit en is het de vraag of hij sterk genoeg is voor de operatie.

Eng allemaal dus :{ Schatje heeft net weer antibiotica gehad, 2 bordjes eten en nu oogzalf en een minikraagje zodat ie niet meer bij het oog kan.

Pfffff :{ Ben kapot en als de dood dat ie het toch niet gaat halen. Verdorie ik ben er al aan gehecht :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2011 21:04:24 ]
pi_100478413
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:03 schreef heaven7 het volgende:
Nou we zijn net pas terug.. hij weegt 400 gram en de dierenarts schat hem op 4 a 5 weken. Het is toch echt een mannetje :P

:D Dan heb je er letterlijk eentje uit duizenden.

Wel spannend zeg. Maar het beestje is in elk geval bij jou met z'n neus in de boter gevallen.
pi_100478418
Kom op sterk mannetje! Sterk nog even genoeg aan zodat je woensdag van je vervelende oog verlost kan worden! O+
  maandag 8 augustus 2011 @ 21:07:56 #91
92409 Twinky
Little star.
pi_100478444
Mwoh, ik duim voor jullie! Woensdag is al gauw, en hij gaat hard vooruit dus ik hou goede hoop!

mogen we nog wat foto's?
pi_100478505
Doet het hem pijn als de dokter aan de korst wrikt of weet je het niet! Ik krijg al rillingen bij alleen de gedachte!
  † In Memoriam † maandag 8 augustus 2011 @ 21:11:36 #93
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100478665
Bedankt voor de update. Ik brand woensdag een kaarsje voor jullie.

Ook een fan van foto's O+
Are you fokking to me?
pi_100478804
Oh jee ik hoop het beste voor de kleine man!
  Moderator maandag 8 augustus 2011 @ 21:13:53 #95
18653 crew  D.
pi_100478814
Veel succes en sterkte :Y
pi_100478841
wat een frummeltje zeg :o
goed van jullie dat jullie hem hebben meegenomen ^O^
zou zelf hetzelfde hebben gedaan :@
die korst ziet er alleen niet al te goed uit moet ik zeggen :N
hoop echt dat het lukt om het oogje te besparen.. en dat de kittycat een lang en gelukkig leven blij jullie krijgt O+
pi_100478945
Ik steek ook woensdag een kaarsje aan voor hem O+
pi_100478997
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:16 schreef indaha het volgende:
Ik steek ook woensdag een kaarsje aan voor hem O+
Dit, en ik ga het nog serieus doen ook
pi_100478999
Toch een mannetje. :D

En wat spannend zeg. :o Zo'n operatie als hij zo jong en verzwakt is, is toch heel wat. Goed eten knul! Sterk worden! Zodat je gauw zonder pijn en ongemak kunt rondrennen. O+
Ik ga duimen woensdag.
pi_100479198
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:14 schreef deadly_kiss het volgende:
wat een frummeltje zeg :o
goed van jullie dat jullie hem hebben meegenomen ^O^
zou zelf hetzelfde hebben gedaan :@
die korst ziet er alleen niet al te goed uit moet ik zeggen :N
hoop echt dat het lukt om het oogje te besparen.. en dat de kittycat een lang en gelukkig leven blij jullie krijgt O+
Volgens mij is dat sowieso geen optie meer, daarvoor lijkt het me teveel geïnfecteerd. Het gaat er nu om de infectiebron weg te halen voor het doorslaat naar zijn hersenen.
  † In Memoriam † maandag 8 augustus 2011 @ 21:21:17 #101
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100479228
dank je voor de update, echte geweldig wat jullie voor hem doen. O+
Ik hoop dat hij sterk genoeg is en het gaat halen. Ik duim voor jullie
pi_100479733
Dank jullie wel voor de lieve reacties O+ Wordt er helemaal blij van :D

Hij ligt nu ongemakkelijk te slapen. Zal zo wat foto's posten!

Het leek niet echt pijn te doen toen de dierenarts aan het oog zat, daarna had ie wel last of jeuk want hij zat steeds als een malle te krabben met z'n achterpoot. Daarom was het kapje ook noodzaak, als ie met zn nagel erachter blijft hangen en hij trekt de boel los :{ Brrrrrr!

Alleen kan ie niet eten met kapje dus als ie moet eten kapje ff af? Vind het zooo zielig dit! Ding zit em echt in de weg en als ie uiteindelijk doodgaat heb ik hem al die ellende voor niks aangedaan :'(

Oog is wrs te ver heen maar de dierenarts wist het niet. Wij gaan ervan uit dat het oogje eruit moet en dat is ook helemaal niet erg trouwens als ie maar gezond wordt. Als de infectie maar niet al overslaat in de komende 1.5 dag bedenk ik me nu :{ Of zou het zo snel niet gaan?

Zucht :(

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2011 21:30:43 ]
  maandag 8 augustus 2011 @ 21:31:28 #103
92409 Twinky
Little star.
pi_100479821
Van het kapje kun je de rand afknippen, tot zijn snuitje ongeveer vrij is. Dan kan hij gewoon eten en nog steeds niet krabben! En eten ietsje hoger zetten :)
pi_100479876
Wat voor eten geef je hem nu? Gewoon nog steeds dat Royal Canin Recovery of heb je nu iets anders gekregen van de da?
pi_100479957
Nog steeds recoveryspul en dat mag ie flink hebben volgens da.
pi_100480022
Kapje moet gewoon even, wat je zegt, als hij er met een nageltje achter blijft haken ben je verder van huis! Het is gewoon even niet anders! Hij gaat de komende 1,5 dag nog even goed eten, drinken en sterker worden zodat hij dit woensdag met alle gemak doorkomt!
pi_100482714
Ik hoop het van harte! Het kapje zit nu eindelijk goed (het kleinste kapje was nog te groot dus we hebben zo zitten knutselen dat we nu niet nog meer gaan knippen :P) dus we halen het gewoon even af als hij moet eten.

Foto's:

Op een warme kruik vanmiddag:

pi_100482745
Ohh wat spannend! Ik duim ook heel hard mee woensdag!

Zet hem op kleintje O+

Agossie wat een hummeltje zo op die foto's! Lekker op de warme kruik O+
En zijn oogje lijkt al een beetje open zo? Of vergis ik me?
pi_100482986
Nou de dierenarts heeft zitten frutten en toen kwam er wat pus en idd, bij zn traanbuisje lijkt de korst wat los te zitten. Dus ik heb er ook wat zalf in proberen te duwen want echt alleen de korst zalven lijkt me niet heel zinvol.. hij is zo keihard. Heb de bijsluiter gelezen en daar staat dat het voor allerlei ooginfecties is zowel in als uitwendig dus dat is dan toch goed om te doen?
  maandag 8 augustus 2011 @ 22:22:24 #110
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_100483159
Wat een arm hummeltje, hoop dat er snel wat aan zn oogje gedaan kan worden, zal wel pijn doen ;(
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_100483167
Aggossie, lekker frutje O+
Zijn pootje is niet meer dik zo te zien ^O^
pi_100483184
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:19 schreef heaven7 het volgende:
Nou de dierenarts heeft zitten frutten en toen kwam er wat pus en idd, bij zn traanbuisje lijkt de korst wat los te zitten. Dus ik heb er ook wat zalf in proberen te duwen want echt alleen de korst zalven lijkt me niet heel zinvol.. hij is zo keihard. Heb de bijsluiter gelezen en daar staat dat het voor allerlei ooginfecties is zowel in als uitwendig dus dat is dan toch goed om te doen?
Ja, en eventueel ook om de korst heen, dan trekt het misschien via de huid ook naar binnen.
Maar zeker goed om ook er langs te proberen!

En lekker vet mesten t/m woensdag, zodat hij lekker een beetje vetjes kan kweken. Wel heel spannend, maar het is al zo'n sterke dat hij het tot hier heeft gehaald!
pi_100483406
Goeie ja, om de korst heen.

Zijn pootje is trouwens idd niet meer zo dik :) Was echt het infuus. Oogje doet weinig pijn meer hoor, tenminste niet als je er niet aan zit. Althans, hij laat het niet blijken als het wel zo is iig.

We gaan nu om de 3 uur weer flink eten geven en daarna oog zalven. Gelukkig ben ik morgen en woensdag vrij.

Ach was het maar vast woensdagavond, voel me echt belabberd :{ Stom he!

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2011 22:26:53 ]
pi_100483533
Ik heb er een goed gevoel over! Hij is zo sterk, hij ziet er happy uit, wil eten en drinken dus..........
  † In Memoriam † maandag 8 augustus 2011 @ 22:33:07 #115
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100483804
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:26 schreef heaven7 het volgende:

Dat is niet stom hoor, je moet al bijna geen hart hebben als je je niet aan zulk een hulpeloos wezentje hecht.

Je doet echt heel goed je best, meer kan je niet doen... Hij heeft dankzij jou toch wel een goede kans nu. En ik heb ook wel het idee dat het een sterke kater is, hij komt al van ver hé. We duimen op woensdag.

Edit: en bedankt voor de foto's O+

[ Bericht 7% gewijzigd door Marie30 op 08-08-2011 22:43:42 ]
Are you fokking to me?
  maandag 8 augustus 2011 @ 22:42:59 #116
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_100484407
Hier wordt ook geduimd voor het one eyed monster aanstaande woensdag ^O^
  maandag 8 augustus 2011 @ 22:43:22 #117
92409 Twinky
Little star.
pi_100484435
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:14 schreef heaven7 het volgende:
Ik hoop het van harte! Het kapje zit nu eindelijk goed (het kleinste kapje was nog te groot dus we hebben zo zitten knutselen dat we nu niet nog meer gaan knippen :P) dus we halen het gewoon even af als hij moet eten.

Foto's:

[ afbeelding ]

Op een warme kruik vanmiddag:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ja klinkt stom maar het kan best :) mijn kat moet regelmatig een kap omdat hij zijn kop open poetst. Als je jouw mini maal een keer of acht doet krijg je ongeveer mijn kat :P en dan zou je wel een derde of misschien wel de helft van de rand af kunnen knippen, hij kan er dan nog steeds echt niet bij met zijn pootje.

maar als het geen probleem is om er even af te halen kan dat ook :)
pi_100485195
Het is helemaal niet stom, Heaven! Je hebt al zoveel voor dit lieve diertje gedaan! Het zou zonde zijn als 'ie het niet zou overleven. Komt vast goed :*
pi_100488088
Helemaal niet stom dat je je zo voelt! Maar hij is zo dapper, zoals Oognip ook zegt, het komt vast goed :*

Geniet maar net zo van de knuffels als het kleine mannetje O+ Ook liefde is een heel goed medicijn!
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 00:22:05 #120
33954 ElisaB
pi_100490118
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:26 schreef heaven7 het volgende:
Goeie ja, om de korst heen.

Zijn pootje is trouwens idd niet meer zo dik :) Was echt het infuus. Oogje doet weinig pijn meer hoor, tenminste niet als je er niet aan zit. Althans, hij laat het niet blijken als het wel zo is iig.

We gaan nu om de 3 uur weer flink eten geven en daarna oog zalven. Gelukkig ben ik morgen en woensdag vrij.

Ik vind het ook altijd zo akelig als een van de kleintjes iets mankeren. Dus ik vind het helemaal niet stom dat je je belabberd voelt :*

Je doet haske je best en ik denk dat je 'm de beste kans geeft die hij heeft. Hoe mooi is dat O+
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 00:27:33 #121
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_100490355
Wat lief van jullie O+
Ik duim ook dat dit allemaal goed gaat en dat jullie er een maatje voor het leven bij hebben *;
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 augustus 2011 @ 06:57:22 #122
13151 crew  Rewimo
pi_100496432
Het is een dapper manneke en het komt vast allemaal goed. Ik ga duimen morgen voor hem! ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator dinsdag 9 augustus 2011 @ 06:57:59 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_100496434
*duimt ook
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100499213
Weer een nacht voorbij :) 3 keer eruit geweest. Hij heeft het grootste gedeelte van de tijd heerlijk op een kruik met fleecesjaal gelegen en goed gegeten. Oog inzalven vindt ie niet zo leuk! Het ziet er weer erger uit dan voor het zalven? :?

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 augustus 2011 @ 10:20:40 #125
13151 crew  Rewimo
pi_100499252
Het ziet er jakkie uit ja :{ Arm ding. Als de infectie weggehaald is, zal hij wel snel opknappen. Dit kost heel veel energie natuurlijk.
pi_100499360
Germ....Maar wat een dapper prupke en wat zijn jullie topkanjers...ik duim mee woensdag ^O^
pi_100499881
Wat een prulleke O+. Ik duim ook mee dat de operatie goed zal gaan. Wat een lieverd O+.
And so the lion fell in love with the lamb
pi_100499967
lief, dapper ventje!
morgen is die vieze rot infectie weg en kan je vol energie aan je leventje beginnen. :*
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 10:53:23 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_100500268
Brrr wat ziet dat er naar uit zeg! ;(
Ik duim voor een goede afloop van de operatie morgen!
En dan lekker opknappen en uitgroeien tot een stoere, zeer bijzondere kater!
pi_100500449
Bah wat ziet het oogje er naar uit zeg. Ik hoop zo dat het geen pijn doet ;(
pi_100500487
En Joey is een topnaam voor een Kater...Zo heette mijn eerste kater ook...en dat was een echte stoere kater
pi_100500889
Hulde aan TS. Zo zouden er meer mensen moeten zijn.
pi_100501062
Hij kan spinnen :D :D Hij zat net op schoot en ging wat pruttelen, ik schrok eerst en toen ging de motor aan _O-

Hij heeft alleen sinds gistermiddag niet meer gepoept :{ Plassen wel maar hij krijgt om de 3 uur een bord eten maar er komt niks meer uit.. Buikje geprobeerd te masseren (hoewel dat voorheen nooit nodig was) maar haalt tot nu toe niks uit.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:17:43 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_100501098
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:11 schreef GordonRamsay het volgende:
Hulde aan TS. Zo zouden er meer mensen moeten zijn.
Ze zouden in Italië wat humaner om moeten gaan met hun huisdieren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_100501232
Ahgossie, wat ziet dat oogje er naar uit... ;(

Ik duim ook voor je zeer bijzondere mannetje! Hopelijk trekt de infectie weg en kan het oogje er zo snel mogelijk uit zodat hij goed kan herstellen O+
pi_100501464
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Onnodige generalisatie. Zwerfkatten heb je overal ter wereld en je weet niet waardoor de infectie is ontstaan.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:30:45 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_100501580
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:27 schreef GordonRamsay het volgende:

[..]

Onnodige generalisatie. Zwerfkatten heb je overal ter wereld en je weet niet waardoor de infectie is ontstaan.
Ik heb daar vaker schrijnende situaties gezien. En dat ging niet om nestjes van een zwerfkat, maar men vond het kennelijk heel normaal om zwakke katjes aan hun lot over te laten.
pi_100501673
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb daar vaker schrijnende situaties gezien. En dat ging niet om nestjes van een zwerfkat, maar men vond het kennelijk heel normaal om zwakke katjes aan hun lot over te laten.
Waar heb je hem eigenlijk gevonden Heaven? Heeft moeders hem achtergelaten of is hij aan de wandel gegaan of is hij zoals hierboven gezegd, gewoon gedumpt?
Arm beeske, zo klein, zonder moeder en helemaal alleen aan zijn lot overgelaten. :'(
Zo fijn dat hij op jullie pad terecht is gekomen!
pi_100502077
Dat niet poepen is wel erg lang. Een kitten van die leeftijd poept wel een keer of 2/3 per dag. Voelt zijn buikje hard aan? Anders niet te lang wachten en de dierenarts bellen.
pi_100502708
Zn buik is dik maar dat was het al een tijdje van al het eten.. Voelt niet hard aan verder. Ik wacht nog even af. Hij ligt nu gewoon lekker te slapen. Hij poepte voorheen ook max 2 keer per dag.

We hebben em op een pad gevonden, in de steek gelaten door z'n moeder waarschijnlijk door zn infectie. En idd, ze zijn bijzonder slecht voor dieren. De vrouw in wiens tuin hij lag zei ook tegen ons 'neu doen we niks aan, veel te ziek, straatkat'. Dus ja.
pi_100503155
Vervelende rotmensen, ik kan daar zo kwaad om worden he....
Breng het beestje dan naar de dierenarts waar die een spuitje krijgt bij wijze van, maar laat hiet niet lijden of half opeten door andere beesten omdat het te zwak is.
pi_100505291
Dapper prupke. O+ En als spinnen bij jou, wat goed!
Ik zou niet te lang wachten als hij niet gaat poepen, anders even de DA bellen voor advies? Want een extra complicatie kan hij nu niet gebruiken. :N
pi_100507507
Zo had meneer na zn eten en zalfje lekker op schoot op de bank, gaat ie rondlopen, springt van de bank af :o en gaat op het laminaat zitten poepen :') Enorme drol *O* Nu ligt ie op mn schoot te slapen O+

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2011 14:07:51 ]
pi_100507570
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:07 schreef heaven7 het volgende:
Zo had meneer na zn eten en zalfje lekker op schoot op de bank, gaat ie rondlopen, springt van de bank af :o en gaat op het laminaat zitten poepen :') Enorme drol *O* Nu ligt ie op mn schoot te slapen O+
*O* *O* *O* *O* *O* wat er uit zo'n kleintje kan komen he! :X
Maar fijn en wat goed dat hij springt! _O_ Volgens mij voelt hij zich best goed!
pi_100507669
quote:
Hehe, normaal gesproken word je er niet vrolijk van als er op het laminaat gescheten wordt, maar nu! *O* En nu met plezier poep scheppen! :D ;)
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:13:07 #146
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100507730
Ik voel wel wat voor een digitale pet die rond gaat als de rekening erg hoog gaat worden, jullie hebben mij ook al een keer geweldig geholpen op die manier
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_100508101
quote:
Drol! *O* Ik word er hier regelmatig ook erg blij van. _O-
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 augustus 2011 @ 15:08:02 #148
13151 crew  Rewimo
pi_100510370
Hoera, poep *O*

Wat kun je toch blij zijn met vieze dingen _O-
pi_100511631
Oh geweldig een poepje! Toen een van mijn kittens een tijdje niet gepoept had was ik ook zó gelukkig met het drolletje dat 'ie uiteindelijk produceerde :D
pi_100512400
wat een dapper sterk lapjes ventje.
Ik ga heel hard duimen voor hem woensdag
En heaven dat doe je toch maar even goed je zo inzetten voor zo'n hulpeloos wezentje
pi_100513020
:D Ja nooit zo blij geweest met een putlucht in de kamer idd _O-

Net weer een hoopje gegeten *O* Nu ligt ie weer lekker op zn kruik. Maar dat oog, damn :{ Losweken doet het wel, die vieze korst laat nu al beetje bij beetje stukjes los en je ziet heel duidelijk oogbol er doorheen zeg maar.. met allemaal zut erop :o Is dat wel goed?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 augustus 2011 @ 15:59:46 #152
13151 crew  Rewimo
pi_100513172
Het lijkt me wel een goed teken dat die korst loskomt. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat het oog nog te redden is :{
pi_100513216
Nee ik ook niet idd. Met een wonder is het nog allemaal schoon te maken wellicht en is ie alleen maar blind. Ik hoop alleen dat doordat alles nu losweekt dat de pus en alle zooi er ook achter vandaan komt..

Hij wil er continue aan krabben.

[ Bericht 85% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2011 16:01:17 ]
pi_100513358
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:13 schreef Klonk het volgende:
Ik voel wel wat voor een digitale pet die rond gaat als de rekening erg hoog gaat worden, jullie hebben mij ook al een keer geweldig geholpen op die manier
Dat is lief :) Maar we redden het vast wel. Tenzij het ineens honderen euro's gaat kosten ofzo :o We zullen het morgen merken. Gister was het iig slechts ¤33,- voor consult, pipet tegen parasieten en de oogzalf. In Italië ¤100,- betaald voor 3.5 dag infuus en zorg :)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2011 16:03:17 ]
  † In Memoriam † dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:23:55 #155
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100514347
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:27 schreef GordonRamsay het volgende:

[..]

Ik begrijp de opmerking van GordonRamsay wel, maar in dit geval... Zowel in Italië (ik ben een half Italiaanse) als in Spanje staan dieren heel wat lager op de maatschappelijke ladder dan hier. Natuurlijk is niet elke Italiaan of Spanjaard zo, maar de zorg voor dieren in het algemeen ligt heel wat lager dan in NL en BE.

Ons hondje (kruising yorkje) komt uit een Spaans asiel. Dat hondje ocharme was maar enkele weken oud, ondervoed, mishandeld en dan nog levend in een vuilcontainer gedumpt waar het per toeval in gevonden werd door Belgen, die het naar het Spaanse asiel brachten dat uitgebaat wordt door Nederlanders. Deze Nederlanders zetten zich belangeloos in voor mishandelde en achtergelaten Spaanse honden (voornamelijk windhonden maar ook anderen...)
Ze woont nu al een jaar bij ons in BE en het gaat goed met haar, maar de eerste maanden was dat een erg angstig en duidelijk getraumatiseerd hondje. Soms zie je daar nog sporen van, meestal gaat het gelukkig goed...

En hoeraayyy voor het drolletje van Joey *O* *O* *O*
Are you fokking to me?
pi_100514535
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 16:00 schreef heaven7 het volgende:
Nee ik ook niet idd. Met een wonder is het nog allemaal schoon te maken wellicht en is ie alleen maar blind. Ik hoop alleen dat doordat alles nu losweekt dat de pus en alle zooi er ook achter vandaan komt..

Zou het jeuken dan? Jeuk is toch meestal een teken van genezing. Ik ben zo benieuwd hoe het morgen zal gaan, hoe laat moet hij er zijn?
pi_100514773
Ja lijkt idd op jeuk. Iig irritatie. 15.10 morgen :)
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:36:02 #158
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_100514879
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 16:00 schreef heaven7 het volgende:

Dan is het nog de vraag of het oog er dan niet beter toch uitkan.

Zolang hij er straks maar geen pijn meer aan heeft!

Volgens mij kan een kat zich met één oog best wel redden.
pi_100514967
Als het nodig is dan moet dat maar ik zit meer met de operatie die toch wel zwaar is voor zo'n kleintje..
pi_100515372
Veel sterkte voor de kat en jullie morgen! Ik duim mee!
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:53:59 #161
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100515653
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 16:02 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dat is lief :) Maar we redden het vast wel. Tenzij het ineens honderen euro's gaat kosten ofzo :o We zullen het morgen merken. Gister was het iig slechts ¤33,- voor consult, pipet tegen parasieten en de oogzalf. In Italië ¤100,- betaald voor 3.5 dag infuus en zorg :)
Dan ga ik duimen voor het kleine manneke enne een kat die een oog mist, zeker als dat al zo jong is, die gaat daar geen ene fuck van merken.

Zou hem alleen tzt niet buiten je eigen tuin laten, want ze hebben wel moeite om met een oog diepte te schatten bij het springen e.d.
pi_100516383
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 16:37 schreef heaven7 het volgende:
Als het nodig is dan moet dat maar ik zit meer met de operatie die toch wel zwaar is voor zo'n kleintje..
Vind ik ook spannend. Hopelijk laat de korst al zoveel los dat hij morgen alleen een roesje hoeft.
pi_100516430
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 16:53 schreef Klonk het volgende:

[..]

Dan ga ik duimen voor het kleine manneke enne een kat die een oog mist, zeker als dat al zo jong is, die gaat daar geen ene fuck van merken.

Zou hem alleen tzt niet buiten je eigen tuin laten, want ze hebben wel moeite om met een oog diepte te schatten bij het springen e.d.
Als het net zo werkt als bij mensen kon dat best eens meevallen. :P [/ervaring] Maar dat is voor later, eerst goed door de operatie komen.
pi_100516857
lijkt me erg positief dat de korst loslaat geeft toch aan dat de zalf zn werk doet!
als het een prutje is proberen met zacht sponsje met water heeeeel voorzichtig weg te werken of is dat juist slecht idee ?

ik vind het trouwens knap dat jullie dit doen, ik ben zelf katten liefhebber maar ik heb er helaas tijd niet voor om zo een frummeltje in huis te nemen voor de zorgen ..
succes!
pi_100516962
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 17:24 schreef kovenant het volgende:
ik vind het trouwens knap dat jullie dit doen, ik ben zelf katten liefhebber maar ik heb er helaas tijd niet voor om zo een frummeltje in huis te nemen voor de zorgen ..
succes!
Ik heb er ook geen tijd voor, maar in zo'n geval zou ik gewoon tijd maken hoor.
pi_100517965
Ik duim echt mee voor een goede afloop. Ik wil goed nieuws, kom op kleintje !!
pi_100518289
Ik ga er niet aan zitten, ik zit dan pal op de oogbol, lijkt me niet zo handig :) Hou het gewoon week door elke zoveel uur wat zalf erop te doen. En de dierenarts moet het dan maar weghalen als het moet. Die heeft er meer verstand van dan ik.

Heb em net ff gewassen met afgekookt water en een drupje babyshampoo, hij was helemaal vettig van die zalf :{ Nu is het een verzopen katje op een kruik O+
pi_100518502
Heb je het katje goed afgedroogd? :@

/bezorgde pleegmama
pi_100518854
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 16:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan is het nog de vraag of het oog er dan niet beter toch uitkan.

Zolang hij er straks maar geen pijn meer aan heeft!

Volgens mij kan een kat zich met één oog best wel redden.
Een blinde kat kan zichzelf ook prima redden. En dan worden er ook boeken over je geschreven http://www.amazon.com/Homers-Odyssey-Gwen-Cooper/dp/038534385X
pi_100521068
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 18:12 schreef Oognip het volgende:
Heb je het katje goed afgedroogd? :@

/bezorgde pleegmama
Goed genoeg ;) De kamer is warm, de kruik ook en het is er 100% tochtvrij.
pi_100521154
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 19:28 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Goed genoeg ;) De kamer is warm, de kruik ook en het is er 100% tochtvrij.
^O^ zolang hij niet bibbert valt het ook wel mee, maar ik kon het niet laten om het toch even te vragen :@
pi_100521179
Kvind het echt heel zielig enzo...maar als de operatie gelukt is lijkt het me wel grappig om dat ventje met een ooglapje te zien :P
  Moderator dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:34:03 #173
155227 crew  Guppy
dus
pi_100521268
M'n vriend, die niet Fok!t, wil even zeggen dat jullie goede mensen zijn :)

Wat ziet z'n oogje eruit :o ik hoop echt dat het morgen heel goed gaat!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100523475
Dat is lief :)

Hoeveel uur per dag slapen kittens tussen de 5 en 8 weken normaliter?
pi_100523639
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:26 schreef heaven7 het volgende:
Dat is lief :)

Hoeveel uur per dag slapen kittens tussen de 5 en 8 weken normaliter?
(Half) uurtje spelen, uurtje slapen, uurtje spelen, uurtje slapen. Zoiets.
Waarbij ze steeds meer gaan spelen en steeds minder gaan slapen naarmate ze ouder worden.
Wat ze 's nachts doen weet ik trouwens niet, dan slaap ík. :P
pi_100523675
Oké :) Nouja spelen doet ie nog helemaal niet. Hij is tussen zijn slaapjes door maar een kwartier wakker denk ik, loopt een klein rondje en zit verder vooral op zn platte kontje te kijken.
Zal te maken hebben met z'n oog en conditie?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2011 20:32:24 ]
pi_100523749
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:31 schreef heaven7 het volgende:
Oké :) Nouja spelen doet ie nog helemaal niet. Hij is tussen zijn slaapjes door maar een kwartier wakker denk ik, loopt een klein rondje en zit verder vooral op zn platte kontje te kijken.
Daar heeft het zeker mee te maken. Toen mijn kittens ziek waren speelden ze ook niet en was het enige wat ze deden slapen.
pi_100523833
Ben zo benieuwd hoe hij zou zijn als hij niet ziek is dan!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2011 20:36:41 ]
pi_100523906
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:31 schreef heaven7 het volgende:
Ja, tuurlijk! Die is druk bezig met energie sparen door te slapen en te eten. Energie die die infectie voor een deel weer uit hem trekt. Zodra dat behandeld is en hij wat is bijgekomen van alles ga je een heel ander katje zien. :Y
  † In Memoriam † dinsdag 9 augustus 2011 @ 20:48:19 #180
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100524359
Ik ben blij te lezen dat het tot nu tot goed gaat met het manneke. Geweldig zoals jullie hem verzorgen ^O^
pi_100524596
Hoe laat word die morgen geopereerd?
pi_100524751
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:53 schreef davo1979 het volgende:
Hoe laat word die morgen geopereerd?
15:10 ;)
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:13:39 #183
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_100525590
Spannend, en ik duim voor het kleine mannetje. En ik wil nog even melden dat je zeker wel een heldin bent! Waren er maar meer mensen zoals jou! ^O^
pi_100525726
Bedankt weer :P

Mag ik hem trouwens ter afwisseling voor erbij ook Royal Canin baby spul Instinctive ofzo heet het geven? Hij krijgt nu al een week maar 1 soort spul, ik zou er allang genoeg van hebben en elke kcal voor hem is meegenomen toch?
pi_100525899
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:16 schreef heaven7 het volgende:
Bedankt weer :P

Mag ik hem trouwens ter afwisseling voor erbij ook Royal Canin baby spul Instinctive ofzo heet het geven? Hij krijgt nu al een week maar 1 soort spul, ik zou er allang genoeg van hebben en elke kcal voor hem is meegenomen toch?
Ik denk dat het wel goed gaat. Overgang naar andere voeding heb je natuurlijk altijd kans op diarree, maar ik denk dat het in dit geval wel mee valt omdat het beide royal canin is (zegt ook niet alles). Maar als je zeker wilt weten dat het niet mis gaat voor de operatie kun je ook even wachten tot morgen na de operatie. Op diarree zit je nu natuurlijk ook niet te wachten.
Is het ventje al lekker aangekomen? O+
pi_100526066
Ja weet ik dus niet! We hebben geen weegschaal maar ik vind dat ie verdomd weinig aankomt voor een beestje wat 400 gram weegt en een week op alleen recoveryvoer heeft geleefd. Hij heeft in iets minder dan 1.5 dag nu bijna 1 heel blikje op :o Of wil ik te snel? Hij is wel sterker, zn pootjes klapte eergister nog dubbel bij het zitten, nu zit er duidelijk meer kracht in en houdt ie ze veel normaler.
pi_100526189
Hij heeft wel een aardige buik trouwens! Maar de rest is nog erg ielig en dun.
pi_100526279
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:22 schreef heaven7 het volgende:
Ja weet ik dus niet! We hebben geen weegschaal maar ik vind dat ie verdomd weinig aankomt voor een beestje wat 400 gram weegt en een week op alleen recoveryvoer heeft geleefd. Hij heeft in iets minder dan 1.5 dag nu bijna 1 heel blikje op :o Of wil ik te snel? Hij is wel sterker, zn pootjes klapte eergister nog dubbel bij het zitten, nu zit er duidelijk meer kracht in en houdt ie ze veel normaler.
1 blikje recovery is toch voor een volwassen kat per dag? Dan eet ie zat hoor ^O^ Je kunt niet verwachten dat ie binnen een paar dagen 200 gram aankomt natuurlijk. Wat hij al aankomt zal niet meteen zichtbaar zijn. Bovendien is zijn lichaampje nu drukker bezig om de infectie weg te werken dan aan te komen.
En ik zou voor je eigen gemoedsrust (en om het kitten nog beter in de gaten te kunnen houden) even een keukenweegschaal lenen of aanschaffen.
  † In Memoriam † dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:27:35 #189
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100526304
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:22 schreef heaven7 het volgende:
Ik denk dat je iets te snel wilt. Hij heeft natuurlijk het voer ook hard nodig om zijn lichaampje te laten herstellen en eventuele infecties tegen te gaan, en dat kost ook energie die natuurlijk niet omgezet wordt in vet.
En als je ziet dat zijn pootjes sterker worden dan gaat het duidelijk de betere kant op met hem.
pi_100526386
Ja dat is ook zo. Moet idd een keukenweegschaal aanschaffen. Staat sowieso al heel lang op het lijstje :P Morgen in de tijd dat we wachten maar even doen. Tevens goeie spirit he, als ik geld voor em uitgeef mag ie niet de pijp uitgaan! :P
pi_100526596
Ik denk ook dat je te snel wil. :* Een infectie kost veel energie. Volgens mij eet hij echt wel voldoende. Ik heb hier nu een moederpoes die al kilo's voer heeft weggegeten en nu langzaam begint aan te komen. Ze heeft 5 kittens te voeden dus dat is logisch. En dat geldt voor jouw kitten ook.
Bij de Kijkshop kun je trouwens prima keukenweegschaaltjes krijgen voor een tientje. Kies voor een aanduiding in grammen, is het meest nauwkeurig en nu wel belangrijk.

Maar als je al ziet dat hij sterker op zijn pootjes staat: prima toch? ^O^
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:20:12 #192
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_100528928
Ik duim mee voor kleine dappere Joey O+ Je doet het goed Heaven ^O^
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
pi_100530070
je kunt ter afwisseling ook hills a/d geven, is hetzelfde principe als de recovery alleen een andere smaak ( vinden ze vaak lekkerder)
pi_100530429
succes morgen!
ik moet morgen weer met mijn eigen adoptiekater terug voor controle (vorige week maandag een kunst pees aangebracht)
omdat ik de onderzoeks/operatiekosten heb betaald van ruim 1200,- vind ik dat hij nu van mij is :P
is het trouwens niet een goed teken dat de korst week is geworden?
dan is misschien de creme eronder gaan werken en maakt het los?
het is ook zo'n dubbel gevoel he, aan de ene kant hoopte je dat je het diertje nooit had gevonden
anderzijds ga je er ongelovelijk snel en veel van houden en is het je poezenkindje O+
ik hoop dat alles goed komt!!!
pi_100532756
Hopen dat het goed gaat morgen! Maarre... Moet je niet ook alvast beginnen met trainen? Leren dat ie in de kattenbak moet poepen enzo? (geen idee of dat nog lukt nu)
pi_100538464
Zoals gezegd, poes komt ook niet ineens 100 gram aan dus veel groter wordt hij ineens niet in een dag! Dikker buikje kan juist weer wel postief zijn, zwaarder door het eten, maar kan ook wormen, kan beide kanten op. Onthoud, poes gaat soooooowieso vooruit omdat jullie hem meegenomen hebben, verzorgen, liefhebben en eten geven. Krachtverschil in slechts één dag is ook al behoorlijk goed hoor! Moet eerlijk zeggen dat ie 't beter doet dan verwacht dus zelfs ik, die een beetje spanning voelt voor morgen, denk dat het gewoon goed gaat komen! Houd ons op de hoogte :)
pi_100539875
Vandaag is de grote dag! We duimen dat alles goed gaat en het mannetje vanavond met of zonder oog maar in ieder geval zonder infectie weer lekker thuis is!
pi_100542544
Ik zal rond 15:10 een kaarsje branden voor het ventje, hopen dat hij het goed gaat doorstaan! :Y
pi_100542782
Ik heb dit verhaal gelezen met tranen in mijn ogen! Verschrikkelijk, zo'n klein hummeltje wat ligt te sterven zonder dat iemand zich erom bekommert. Super dat jullie hem meegenomen hebben en dat hij nu een kans heeft. Ik duim mee vanmiddag voor een goede afloop.
pi_100542831
Hoe lang duurd de operatie weet je dat?
pi_100542843
Hier nog een duimer, kom op ventje!!!
pi_100543402
Wat lief hoe jullie meeleven :o O+

De dierenarts heeft er 1.5 uur voor ingepland. We gaan in de tussentijd even naar een winkelcentrum ofzo. Daar zitten wachten is ook killing! Geen idee of we hem daarna meteen weer mee naar huis krijgen.. Afwachten.

Vannnacht heeft ie weer gepoept (en had er lekker in staan draaien :')) en heeft ie lekker wat gegeten. Oog wordt al 'schoner' maar het ziet er rampzalig uit. Door het vocht van die zalf ofzo staat het weer helemaal bol. Maar ik heb goede hoop dat veel pus nu weg is doordat het zo week is.

Vanochtend wilde hij niet zoveel eten. Ik wacht nu maar even en zorg dat zn buikje goed vol is vlak voor we weggaan, dat had de dierenarts ook gezegd.
pi_100543412
Oh en ik krijg in mn eentje die zalf er al bijna niet meer op :X Hij is verdomd sterk en dwars aan het worden!
pi_100543450
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:52 schreef heaven7 het volgende:
Wat lief hoe jullie meeleven :o O+

De dierenarts heeft er 1.5 uur voor ingepland. We gaan in de tussentijd even naar een winkelcentrum ofzo. Daar zitten wachten is ook killing! Geen idee of we hem daarna meteen weer mee naar huis krijgen.. Afwachten.

Vannnacht heeft ie weer gepoept (en had er lekker in staan draaien :')) en heeft ie lekker wat gegeten. Oog wordt al 'schoner' maar het ziet er rampzalig uit. Door het vocht van die zalf ofzo staat het weer helemaal bol. Maar ik heb goede hoop dat veel pus nu weg is doordat het zo week is.

Vanochtend wilde hij niet zoveel eten. Ik wacht nu maar even en zorg dat zn buikje goed vol is vlak voor we weggaan, dat had de dierenarts ook gezegd.
Spannend hoor. Hopelijk krijgen jullie hem daarna weer mee, maar als hij even moet blijven is hij wel in goede handen.
Ik vroeg me ook al af hoe het met eten en narcose in zijn geval zat. Hij moet zoveel mogelijk aansterken dus nuchter houden was al niet handig. Gelukkig mag hij gewoon eten en weet hij niet wat er gaat gebeuren. Het kan voor hem qua oog alleen maar beter worden nu. O+
pi_100543456
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:52 schreef heaven7 het volgende:
Oh en ik krijg in mn eentje die zalf er al bijna niet meer op :X Hij is verdomd sterk en dwars aan het worden!
*O* *O* *O*
pi_100543792
Och wat een schattig popje is het! Schildpad kater had ik nog niet eerder gezien, lekker uniek beestje :) Een van m'n gastkittens vorig jaar had verklevingen aan 'n oogje, toen dat eindelijk beter was knapte ie zo snel op! Hopelijk gaat alles goed straks bij je hummeltje en kan ie daarna ook flink opknappen (en je huis op z'n kop gaan zetten :P)
Sterkte met wachten straks, hopelijk gaat het allemaal snel :)
pi_100544671
Ik duim heel hard vandaag!
pi_100544899
TS = Held!!!
Echt mooi dit.

Mijn zus heeft jaren geleden tijdens een scoutingkamp ook een kitten gevonden.
Ze hoorden gepiep in het bos en gingen op zoek.
Uiteindelijk hebben ze dus die kitten gevonden, lag naast zijn moeder (die gestenigd was :( )
Mijn zus heeft hem mee naar huis genomen, kitten had niesziekte en ook infectie aan de ogen.
Resultaat na heel wat anti-biotica e.d., blind aan 1 oog, staarplekjes op zijn andere en een beetje schichterig..
Maar met heel veel liefde en zorg is deze ouwe dibbes toch al 22 en still going strong bij mijn ouders thuis! En het is een knuffelkont eerste klas! Als ik bij mijn ouders ben moet en zal hij bij me op schoot of iig tegen me aan liggen..
Dus TS, het kan allemaal goed komen!
Ik duim iig voor die kleine.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:41:59 #209
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100545145
Ik ga keihard duimen vanmiddag
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 augustus 2011 @ 11:44:59 #210
13151 crew  Rewimo
pi_100545256
Ik bèn alvast aan het duimen ^O^ Alle duimpjes helpen, nietwaar? ;)

En ik zit toch op mijn werk, dus kan best :P
pi_100545325
Ik duim mee voor jullie. Laat het alsjeblieft goed gaan. O+
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:47:23 #212
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100545336
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:44 schreef Rewimo het volgende:
Ik bèn alvast aan het duimen ^O^ Alle duimpjes helpen, nietwaar? ;)

En ik zit toch op mijn werk, dus kan best :P
Ik ga niet duimen onder mijn werk, dan blijf ik schadeformulieren invullen en trek een spoor van ongelukken achter me aan :')
pi_100545369
hoi ts! wat goed van jullie zeg, en wat een stumpertje!!
het kan zijn dat ie flebitis (ontsteking van de ader) heeft.door het infuus! zeker in zijn toestand!
Het kan idd geen kwaad om die druppels in de koelkast te bewaren en bijv. een halfuur voor gebruik eruit halen..
Hoe gaat het nu met m?? Al bij de DA geweest neem ik aan?
haken is cool
pi_100545402
how shit..ik dacht dat er nog maar 1 pagina was van dit topic, had de andere 8 niet gezien O-) dan is mijn reactie niet helemaal uptodate :o
haken is cool
pi_100545432
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:47 schreef Klonk het volgende:

[..]

Ik ga niet duimen onder mijn werk, dan blijf ik schadeformulieren invullen en trek een spoor van ongelukken achter me aan :')
Wat voor werk doe je? _O-
pi_100545449
Hier wordt ook stevig meegeduimd voor de kleine ^O^
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:53:04 #217
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100545531
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:50 schreef Hitomi het volgende:

[..]

Wat voor werk doe je? _O-
Ik breng en haal mensen met een verstandelijke beperking van werk/dagbesteding weer terug naar huis/woongroepen
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 augustus 2011 @ 11:53:17 #218
13151 crew  Rewimo
pi_100545540
Ik vind dat er speciaal voor Joey een kattensmiley moet komen met 1 oogje O+
pi_100545577
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:53 schreef Rewimo het volgende:
Ik vind dat er speciaal voor Joey een kattensmiley moet komen met 1 oogje O+
Of een film; Pirates of the Cattibian, of gaat dat een beetje te ver... :')
pi_100545628
Ahw, ik duim mee hoor!

quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:54 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Of een film; Pirates of the Cattibian, of gaat dat een beetje te ver... :')
Joey met een stoer ooglapje......Arrr!
pi_100545730
oke ik ben bijgelezen! wat spannend zeg vandaag! ik duim natuurlijk ook heel hard mee!
en het is wel een goed idee om een inzamelingsactie te houden voor als de rekening heel hoog wordt!
haken is cool
pi_100547809
Ik ben ook aan het duimen, het is toch rustig op het werk. Ik hoop zoooo dat het allemaal goed komt en dat Joey vandaag mee naar huis mag.
pi_100548119
Ik zou wel een tientje willen storten als de rekening hoog word.. Vind het zo zielig voor het beestje :(
  woensdag 10 augustus 2011 @ 13:12:59 #224
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_100548303
Ik duim ook mee voor een goede afloop! ^O^
I`m not weird. I`m limited edition.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 augustus 2011 @ 13:13:38 #225
13151 crew  Rewimo
pi_100548324
HIj is er, de Joey-smiley!

Met dank aan shiznuts _O_
pi_100548507
* bl0emetjE duimt ook mee! Zet hem op vanmiddag kleine Joey O+
pi_100548653
[ afbeelding ]

Zet hem op Joey O+
pi_100548753
* Fannie duimt ook mee voor dappere Joey! ^O^

Moet gewoon goed komen met dat kereltje. :Y
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_100548757
[ afbeelding ]

Go Joey, zet hem op!
Moet hij er al eerder zijn of gewoon rond 15.10 uur pas?
pi_100549263
Ik duim mee en piratenkatten zijn cool !

pi_100549844
:D :D Ik word helemaal blij van alle reacties :D

We gaan over 3 kwartier weg! Joey heeft net nog een beetje gegeten maar heeft niet superveel eetlust vandaag. Reageert verder goed. Ach, hij heeft in 1.5 dag tijd 200 gram recoveryvoer weggewerkt denk ik dan maar :P
  woensdag 10 augustus 2011 @ 13:55:02 #232
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100549893
blijft ie nog een nachtje bij de DA of mag ie na de operatie thuis bijkomen?
pi_100550004
Geen idee! Geheel afhankelijk van wat er gaat gebeuren en hoe het met hem gaat denk ik. Ik heb morgen onverwachts ook vrij dus ik kan de hele dag zorgen iig ^O^ (Das geen toeval toch? Dan moet ie wel overleven :P)

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2011 13:57:56 ]
pi_100550044
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:57 schreef heaven7 het volgende:
Geen idee! Geheel afhankelijk van wat er gaat gebeuren en hoe het met hem gaat denk ik. Ik heb morgen onverwachts ook vrij dus ik kan de hele dag zorgen iig ^O^
Altijd fijn, voor hem maar ook voor jezelf denk ik.
Moet je vandaag nog iets met het oogje doen of juist nu even met rust laten?
pi_100550247
Nee smeren smeren smeren, zo vaak als we kunnen maar minstens 6 keer per dag. Het is iig goed week nu dus dat is een stuk makkelijker aan te pakken dan straks.
pi_100550387
Oeh, nog een uurtje!
Hij is er bijna vanaf! *O*
pi_100550577
Succes vanmiddag!
pi_100550608
Ik hoop echt voor het beste voor de kleine vent :Y Het is al zo'n uniek beestje door zijn geslacht/kleur, dus hij moet het gewoon doorstaan!
pi_100551938
N.a.v. pumpkin_Ruby's post kon ik het niet laten:

Meet Ca(p)tain Joey, Arrrr!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:48:31 #240
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100551965
Ik vind hem tof :D
pi_100552015
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:47 schreef Candaasje het volgende:
N.a.v. pumpkin_Ruby's post kon ik het niet laten:

Meet Ca(p)tain Joey, Arrrr!
[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I O+ ca(p)tain Joey! Leuk gedaan!
pi_100552512
Haha, leuk! En hij is bijna aan de beurt! Duimerdeduimduimduim.
pi_100552606
Inderdaad, hij is (bijna) aan de beurt.
* begint met duimen.

Go Joey! :*
  † In Memoriam † woensdag 10 augustus 2011 @ 15:10:33 #244
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100552781

Succes Joey en Ts! We denken aan jullie :*
Are you fokking to me?
pi_100553348
Hup kleine! Doe je best! *O* *O* *O*
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 augustus 2011 @ 15:28:05 #246
13151 crew  Rewimo
pi_100553572
Duimduimduim ^O^
pi_100553675
Bij mij branden er twee kaarsjes :Y
pi_100553784
Ik duim mee!
Klussen deel 1 en 2
pi_100553892
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:30 schreef Hitomi het volgende:
Bij mij branden er twee kaarsjes :Y
Ik ga hier het hele bedrijf in de fik steken, alles voor Joey!
pi_100554226
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:34 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ik ga hier het hele bedrijf in de fik steken, alles voor Joey!
-O- ik hoop dat je bij een bedrijf werkt dat kaarsen fabriceert :P
  woensdag 10 augustus 2011 @ 15:41:57 #251
92409 Twinky
Little star.
pi_100554232
DUIMDUIMDUIM!
pi_100554827
duim duim duim ook hier!
pi_100555167
duimduimduim
pi_100556466
mijn vingers doen zeer van het duimen... hoe zou het met de captain zijn?!
pi_100556733
Het is nu anderhalf uur later, dus de tijd die ingepland stond is er al doorheen :Y Hopen dat het goed gaat!!!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 16:50:32 #256
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_100557245
Ik duim nog ff met terugwerkende kracht ^O^
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 16:50:40 #257
83087 Stepho
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_100557254
Mijn vriendin (TS) melde dat hij vanaf 6 uur weer opgehaald mag worden. Het oog moet er helemaal uit volgens de DA.

Ze zou mij bellen zodra ze de uitslag had of wat had gehoord, maar ik heb van haar nog niets gehoord. Even geduld nog...

En iedereen bedankt voor de leuke berichtjes!
pi_100557767
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:50 schreef Stepho het volgende:
Mijn vriendin (TS) melde dat hij vanaf 6 uur weer opgehaald mag worden. Het oog moet er helemaal uit volgens de DA.

Ze zou mij bellen zodra ze de uitslag had of wat had gehoord, maar ik heb van haar nog niets gehoord. Even geduld nog...

En iedereen bedankt voor de leuke berichtjes!
Hij is er dus goed doorgekomen? Nu is alleen het korstje er af dan denk ik en gaat het oog verder pas als hij wat sterker is, of?

Nou ja, we wachten op wat gedetailleerder nieuws! :) Jullie zijn echt helden hoor, Stepho! :)
pi_100557925
Dat plaatje :D Geweldig!

Ik ben net gebeld. Het is goed gegaan. Het hele oog is eruit en hij mag om half 6 alweer naar huis. Ik ben nu bij mijn ouders die mee waren, we gaan hem om 6 uur ophalen *O*

Iedereen hartstikke bedankt voor de kaarsjes en het duimen! Het heeft geholpen :D We zijn er nog niet maar de vieze ontsteking is weg!
pi_100558049
Wat fijn dat het goed is gegaan !

Dat het oogje eruit moest is jammer maar een kat kan goed leven met 1 oog. Een vriendin van mij heeft meerdere katten met één oog (zij fokte Siamezen en haar kittens kregen herpesvirus toen ze nog niet oud genoeg waren voor een inenting, dat virus maakt soms de ogen kapot) en die katten functioneren verder prima.
pi_100558108
Jeetje, het hele oog er direct uit! :o

Wat een knappe sterke vent heb je daar al, dat ie zo'n operatie zo goed doorstaan heeft op zijn leeftijd met zijn achtergrondje! *O*

Mijn kaarsjes blijven in ieder geval nog even branden, want nu komt het herstel! :) De infectie was nergens naartoe doorgeslagen? :)
pi_100558430
Aaah wat super dat het katertje goed door de operatie is gekomen! Jammer dat het oogje er uit moet, maar hij kan, zoals gezegd, prima leven met 1 oog.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 17:20:12 #263
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_100558432
En dat hij dan al zo snel weer naar huis mag!

Ik duim voor een snel herstel! Dat hij maar groot en sterk mag worden.
pi_100558521
_O_ Joey!

Jammer van het oog, ik hoopte nog dat het misschien niet nodig was, misschien een beetje naief van me, maar goed, belangrijkste is dat ie nu goed kan herstellen, en voor de rest van zijn leven bij zijn redders mag blijven.

Heerlijk zulke feel good topics!
pi_100558585
Oh, wat al een fijn nieuws tot nu toe! *O*

En hij is door die ontsteking (waarschijnlijk) toch al helemaal gewend aan het leven met één oog, dus dat zal niet zo'n probleem vormen. Hooguit dat het er op cosmetisch vlak ietsje minder mooi uitziet. Maar ach, er zijn belangrijkere dingen!
(Ik heb langs steile afgronden gereden op een paard dat al vanaf haar geboorte aan één oog blind was, en dat ging helemaal prima. Was ze gewend. En mijn nichtje heeft met één oog bijna geen zicht, en die knalt ook echt nergens tegenaan hoor.)

Nog eventjes verder duimen voor het herstel!
pi_100558596
*O* *O* *O*
pi_100558686
Mag je hem trouwens nu ook ander voer gaan geven heaven?
pi_100558830
Jaaaa

Haal je meteen een ooglapje?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 augustus 2011 @ 17:43:11 #269
13151 crew  Rewimo
pi_100559250
Wat fijn dat Joey het goed doorstaan heeft! *O* Jammer van het oogje maar ik weet zeker dat hij zonder ook een hele fijne tijd bij zijn geweldige blikopeners gaat hebben :Y
  woensdag 10 augustus 2011 @ 17:58:43 #270
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100559757
Goed nieuws *O*

Is het oogje er al gelijk uitgehaald of moet ie daar nog een keer voor terugkomen?
pi_100559780
Jeej voor Joey *O*
pi_100559788
Klonk:

quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 17:07 schreef heaven7 het volgende:
Ik ben net gebeld. Het is goed gegaan. Het hele oog is eruit en hij mag om half 6 alweer naar huis. Ik ben nu bij mijn ouders die mee waren, we gaan hem om 6 uur ophalen *O*

woensdag 10 augustus 2011 @ 18:01:15 #273
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100559842
ah, fuck, over het hoofd gezien :@
  woensdag 10 augustus 2011 @ 18:02:52 #274
33954 ElisaB
pi_100559907
Super! Dan gaat het herstel nu écht beginnen *O*
  woensdag 10 augustus 2011 @ 18:10:32 #275
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_100560139
Go Joey! *O* Nu goed herstellen en opgroeien in een heel liefdevol nest tot een geweldige kater.
Aan Heaven7 & Stepho: jullie zijn echte helden en mogen jullie nog heel lang heel veel plezier met Ca(p)tain Joey hebben! O+
pi_100560857
Gelukkig is het goed gegaan!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 augustus 2011 @ 18:50:07 #277
13151 crew  Rewimo
pi_100561538

Nog even de speciale Joey-smiley ;)
pi_100561935
*O* De operatie is goed gegaan, nu duimen we verder voor een voorspoedig herstel!
Stoere dappere Joey O+

En dat plaatje met het ooglapje = O+
pi_100562174
You did it Joey!
Stoere en dappere vent!

Ik ben gewoon blij :D voor dat kleine beessie!

Nu lekker aansterken en een heerlijke tijd tegemoetgaan met je baasjes. O+ O+
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_100562584
Goed nieuws! *O* Oogje eruit was niet te voorkomen met die vieze infectie die er zat maar nu kan hij lekker gaan herstellen bij jullie. O+ Wat zal hij er nu anders (mooier!) uitzien. :D En wat zal hij gaan groeien! *O*

Eenogigen zijn de besten! ;) :P
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:22:01 #281
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_100562710
*O*
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_100563374
Hoe gaat het Heaven?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:51:51 #283
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_100563788
Hoi Heaven, ik heb de hele middag voor Joey geduimd maar durfde hier niet kijken :X :X :X
Gelukkig is de operatie achter de rug *O* *O* *O*
Nu beter worden Joey :* :* :*
pi_100563813
Joeysmiley :D *O*

De patient:

Hij ligt wat versuft te maffen op een kruik. Ga zo proberen een lepeltje eten voor z'n neus te houden. We gaan gewoon door met recovery en mogen ook wat kattenbrokjes ernaast proberen.

De hechtingen moeten 10 dagen gezalfd worden met dezelfde oogzalf en over 5 dagen gaan we op controle.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:53:33 #285
92409 Twinky
Little star.
pi_100563852
WAT EEN GROTE HECHTINGEN!

maar het is ook een minipoesje, dat vergeet je wel eens als je hoort hoe stoer hij is!
  Moderator woensdag 10 augustus 2011 @ 19:56:23 #286
184769 crew  Deisyy
pi_100563938
Ach gossie, kijk dat hummeltje nou.

Wat heeft dat kleintje al veel moeten doorstaan in zijn jonge leventje, maar jullie zijn het beste wat hem is overkomen, jullie hebben Joey gered ^O^

Met jullie goede zorg loopt hij over een paar weken als een stoere kitten door het huis :Y
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_100563982
Ach Germ...
Maar we gaan dr van uit dat het ergste achter de rug is...wat een sterk knulletje O+
pi_100564118
De ontsteking zat tot aan de oogzenuw, het is niet helemaal duidelijk of er nog een groot risico is van dat er alsnog iets op de hersens overslaat. Elke dag dat het goed met em gaat neemt de kans wel af. Een antibioticakuur is belangrijk om de laatste restjes weg te nemen. We krijgen nu pilletjes ipv die druppels uit Italië, vertrouw dat niet meer zo.
pi_100564218
Ach gossie, hummeltje O+ hoop dat je je snel beter voelt :*
pi_100564222
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:01 schreef heaven7 het volgende:
De ontsteking zat tot aan de oogzenuw, het is niet helemaal duidelijk of er nog een groot risico is van dat er alsnog iets op de hersens overslaat. Elke dag dat het goed met em gaat neemt de kans wel af. Een antibioticakuur is belangrijk om de laatste restjes weg te nemen. We krijgen nu pilletjes ipv die druppels uit Italië, vertrouw dat niet meer zo.
Dan zijn jullie er net op tijd bij geweest. :o Maar met goede AB en goed eten en veeeeel liefde moet dat toch in orde komen. Dapper knulleke met zijn grote hechtingen. O+ Konden ze alles eruit halen en hoofde er geen drain in?
pi_100564297
Niet dat ik weet? Heeft hij het niet over gehad. Zou daar nu nog iets zichtbaar van moeten zijn?
pi_100564353
Ahw, arm ding O+
Dat 'ie maar snel beter mag worden!

heaven7, je avatar! :D :@
pi_100564467
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:05 schreef heaven7 het volgende:
Niet dat ik weet? Heeft hij het niet over gehad. Zou daar nu nog iets zichtbaar van moeten zijn?
De DA zal het vast het beste weten maar met zo'n infectie kan er wellicht een restje zijn achtergebleven. En dan wil je zo'n wond niet helemaal dicht hebben maar een gaatje (of rubber pijpje) laten zitten om het wondvocht en evt. pus af te laten vloeien. Zo werkt het bij mensen tenminste vaak na een infectie, maar het kan best zijn dat hij bij Joey alles helemaal heeft kunnen weghalen en dat dat niet nodig is. Of dat dat bij dieren niet zo werkt.

Als je merkt dat het ooggebied dikker wordt, warmer aanvoelt of rood wordt, dan zou ik meteen aan de bel trekken. Maar de AB zal ook veel goed doen natuurlijk.
pi_100564515
Ow, en als er een draintje in zat, dan zou je het zien hoor. :Y Klein rubber flapje wat uit de wond zou steken en met een hechting vast zit. Maar dat is volgens mij niet zo, als ik zijn foto's bekijk.
pi_100564703
En heeft hij een beetje honger?
  † In Memoriam † woensdag 10 augustus 2011 @ 20:15:30 #296
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100564734
Goed te lezen dat de operatie goed gegaan is. *O* Ik hoop dat hij snel geneest en aansterkt tot een stoere piraten kater
  Boks-Chick woensdag 10 augustus 2011 @ 20:21:48 #297
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_100564999
goed te lezen dat het allemaal goed is gegaan. Het is een koppig sterk katje, dat kan alleen nog maar goed gaan *G*
lolwut
  woensdag 10 augustus 2011 @ 20:24:44 #298
83087 Stepho
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_100565115
Hij heeft net een theelepel recovery voer gegeten, dusdat is ook een goed teken.

De DA komt zo met de nieuwe anti biotica, super service van die man.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 20:28:37 #299
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100565277
wauw, wat een beestje en wat een super da

go joey *O*
pi_100565304
Dat is inderdaad een goed teken! Had de DA het net niet in huis? Fijn dat hij het komt brengen in ieder geval!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 20:31:50 #301
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_100565413
*O* One eye Joey het lap-knulletje *O*

ff een support-Joey-avatar gemaakt O+

[ Bericht 17% gewijzigd door Pippi op 10-08-2011 20:57:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')