wat een iniminie!quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:59 schreef heaven7 het volgende:
Foto van het humpie bij de dierenarts nog:
[ afbeelding ]
En in de auto onderweg:
[ afbeelding ]
Hij heeft trouwens wel last van z'n infuuspootje, die is dikker en hij wil er niet op lopen. Iemand enig idee of die irritatie of wat het ook is normaal is na een infuus?
Zijn het pilletjes synulox? Koel bewaren kan nooit kwaad, maar koud lijkt me niet zo lekker voor beessies buikjequote:Op zondag 7 augustus 2011 11:50 schreef heaven7 het volgende:
Dank jullie voor de adviezenPootje houden we in de gaten idd. Gaat morgen ook zeker verteld worden tegen de dokter. We dachten wel dat als het gaat ontsteken die anti biotica daar ook goed voor is toch?
En het is een hijAls we zeker weten dat het goed met em gaat komen (ik wil me nog niet te erg hechten i.v.m. verdriet) gaat ie Joey heten (one eyed Joe
).
Anti bioticaspul is trouwens Synulox. Moet dat in de koelkast bewaard worden?
Dan zou ik ze koel bewaren, maar (indien mogelijk) buiten de koelkastquote:Op zondag 7 augustus 2011 11:54 schreef heaven7 het volgende:
Nee de druppels druppelen we in z'n bekkie. Zn oog wordt niks aan gedaan..
De bijsluiter zegt IN de koelkast 7 dagen houdbaarquote:Op zondag 7 augustus 2011 11:55 schreef ElisaB het volgende:
Dan zou ik ze koel bewaren, maar (indien mogelijk) buiten de koelkast
En er bestaat zelfs speciale kittenmelk, lijkt me nog beter, maar moeilijk om op zondag aan te komen..quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:47 schreef Herr_Ratt het volgende:
Acherm, hummeltje![]()
Heb je nat- of droogvoer van royal canin gekregen? Je kunt ook eens kijken naar kattenmelk (geen normale melk!) of ze dat misschien lust. Kat van mij was in het begin niet al te enthousiast over water drinken en die heb ik met kattenmelk wat extra's kunnen geven.
De kans is echt wel heel groot dat het een vrouwtje is hoor, heeft te maken met het feit dat hij/zij rood en zwart is, wat beide aan het X-chromosoom gelinkt is. Mocht het toch een jongetje zijn dan heeft hij waarschijnlijk XXY, een genetische abnormaliteit dus. Andere mogelijkheid is dat hij in de baarmoeder 'samengesmolten' is met een broertje/zusje heel vroeg in de ontwikkeling, dan is hij een chimera, ook zeer zeldzaam. De kans lijkt me het grootst dat de DA daar het niet goed gezien heeft (kan ook lastig zijn met zulke kleine hummels). En anders is het kleintje gewoon extra speciaalquote:Op zondag 7 augustus 2011 11:54 schreef heaven7 het volgende:
De da zei daar dat het een jongetje isZal het morgen nog wel eens vragen. Het is trouwens vloeistof, vrijdagavond aangemaakt door de da daar. Kan de bijsluiter niet lezen, is Italiaans
Grijs is zwart.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:46 schreef heaven7 het volgende:
Hij is niet zwart maar grijsGaat dat chromosomenverhaal dan ook op?
Het winkelcentrum is nu wel open, is dit kittenspul van Royal Canin goed voor hem dan?
http://www.royalcanin.be/nl/?inc=products&productsid=97&type=cat
Jep, grijs/blauw/zwart is allemaal een vorm van zwart. Rood/oranje/crème is allemaal een vorm van rood. De kleur van jouw katje lijkt erg op die van één van onze dames, blauw/grijs met licht oranje/rood en een beetje wit, een schildpadkatje, net als die van jouquote:Op zondag 7 augustus 2011 14:46 schreef heaven7 het volgende:
Hij is niet zwart maar grijsGaat dat chromosomenverhaal dan ook op?
Het winkelcentrum is nu wel open, is dit kittenspul van Royal Canin goed voor hem dan?
http://www.royalcanin.be/nl/?inc=products&productsid=97&type=cat
Oh, balen. Nouja, één dagje zonder zal het verschil ook niet maken. En kan je mooi eerst even het advies van de dierenarts afwachten, misschien heeft die wel andere/betere ideeën.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:30 schreef heaven7 het volgende:
Nee want het winkelcentrum had blijkbaar geen koopzondagWe pipetten nog even verder en overleggen morgen met de dierenarts.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:23 schreef heaven7 het volgende:
Ben heel benieuwd danHeb zelf ff gekeken en het is volgens mij echt een katertje..
Zo ligt ie er nu bij, lag lekker te slapen:
[ afbeelding ]
Toch kan ik over zn oog niks vinden op internet.. volgens de slecht engels sprekende assistent daar was het een trauma (ongeluk ofzo) en daarna geinfecteerd door vliegen maar wat en hoe precies?
Nog wat infoquote:Geslacht
Schildpadkatten zijn bijna altijd vrouwelijk; ze hebben immers twee X-chromosomen nodig. Toch komen er sporadisch schildpadkaters voor; een onderzoek wees uit dat één op de 3000 geboorten een schildpadkater oplevert. Dit wordt veroorzaakt door erfelijke afwijkingen, deze kater heeft een XXY-chromosoom. Hij is dan steriel. Ook kan er een verschijnsel optreden dat 'chimerisme' genoemd wordt. Twee klompjes cellen smelten dan in een heel vroeg stadium embryonaal samen. Deze twee klompjes zouden normaal gesproken twee kittens worden, maar door de vroege samensmelting wordt er maar één kitten geboren met DNA van beide embryo's. Deze kater is wel vruchtbaar en kan hij in bepaalde delen van zijn lichaam dus verschillend DNA hebben. Bij sommige rassen kan er tenslotte sprake zijn van een pigmentstoring, waardoor de kater schildpad lijkt, maar het niet is. De katers vererven een gewone rode vachtkleur, ze hebben alleen voor het oog zwarte vlekjes in de vacht. Hij kan wel vaker dit soort katers vererven. Een kenner zal kunnen zien dat het geen schildpad is omdat de tekening niet zo gemêleerd is.
Hij weet niet wat hem overkomt maar dat heeft hij zo door hoor! Beestje had vast nog nooit mensen gezien, gevoeld etcquote:Op zondag 7 augustus 2011 20:46 schreef heaven7 het volgende:
Dankje!
Zouden die kleintjes het merken dat je goed voor ze bent? Vooralsnog stribbelt ie behoorlijk tegen als er weer een pipet water of antibiotica in moet en is ie not amused
Als een kat/poes echt aan het sterven is loopt hij van aandacht vaak wel weg en gaat rustig in een hoekje zitten. Ik denk eerder dat dit beestje het fijn vindt om nog wat warmte te krijgenquote:Op zondag 7 augustus 2011 20:57 schreef Mishu het volgende:
Katten hebben volgens mij dondersgoed door dat ze eerst met pijn aan het sterven waren totdat jij iets met hem deed en hij zich beter begon te voelen. Die connectie maakt hij wel denk ik.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:53 schreef heaven7 het volgende:
Nee dat denk ik ook. Straatbeestje he.
Hoe belangrijk is aandacht nu trouwens? Aan de ene kant ben ik heel voorzichtig met onze andere kat en de ziektes en bacteriën, aan de andere kant ligt ie zo graag op mijn borst/in mijn handen te slapen.. vindt ie echt fijn merk ik. Mijn vriend zegt weer dat ik em met rust moet laten zodat ie goed kan slapen en bijkomen terwijl mijn gevoel zegt dat veel liefde en warmte ook erg belangrijk is.
Dat is zo'n 75 kilometer uit de buurt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:36 schreef heaven7 het volgende:
Wat een lieve reactiesVoor mij is het vanzelfsprekend dat we em proberen te redden!
Ik woon in Arnhem! Heel lief dat je het aanbiedt!We hebben de antibiotica inmiddels in de koelkast gezet ja.. helaas kon het tijdens de reis niet gekoeld natuurlijk.
Hij ligt nu opgeroldte slapen
Als het katje echt zo mager is zou ik persoonlijk er vannacht nog wel uit gaan, afhankelijk van wanneer je naar bed gaat natuurlijkquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:14 schreef heaven7 het volgende:
JammerMaar komt denk ik wel goed. Hij heeft net weer een theelepel voer schoon opgegeten
Onze andere kat is ingeënt tegen katten en niesziekte ja maar we willen tot we meer weten ze sowieso niet met elkaar in aanraking laten komen.
Vannacht eruit nog voor water en wat voer? Hij moet om 6.30 weer antibiotica maar hij heeft tussen nu en dan wel weer wat nodig denk ik of niet?
Echt zo lief van julliequote:Op zondag 7 augustus 2011 22:44 schreef heaven7 het volgende:
Idd, afgelopen nacht ook gedaan. Viel wel tegen na 18 uur in de auto te hebben gezeten en niet geslapenEn morgen weer werken. Maar alles voor kapitein eenoog
Goed van jullie.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:44 schreef heaven7 het volgende:
Idd, afgelopen nacht ook gedaan. Viel wel tegen na 18 uur in de auto te hebben gezeten en niet geslapenEn morgen weer werken. Maar alles voor kapitein eenoog
1 blikje in 2,5 dagen is best goed voor zo'n kleintje. Volgens mij mag een volwassen kat 1 blikje per dag. En trouwens: laat hem/haar maar zoveel eten als nodig is. Kan alle energie gebruiken. Zo te horen is het een vechtertje (tja, lapjequote:Op maandag 8 augustus 2011 08:39 schreef heaven7 het volgende:
Dank jullie wel weerVannacht weer 2 keer eruit geweest, gaat steeds beter met ons hummeltje. Steeds sterker tegenstribbelen bij water en antibiotica
Kan het echt niet meer alleen!
We gaan hem/haar zeker houden als alles goed komt. Hoop wel dat het sociaal gezien een lieverd wordt, omdat de eerste weken erg belangrijk zijn voor een kitten en hij dat juist heeft gemist.. liefde en aandacht van mensen dus.
We hebben ook brokjes en mousse van Royal Canin meegenomen maar hij is nog zo zwak en dun dat we eerst 3 blikjes recoveryvoer moeten opmaken. Hij heeft nu bijna 1 heel blikje van 195 gram in 2.5 dag op. Is dat goed?
Aandacht en warmte is heel belangrijk. Wij hebben sinds woensdag een opvangpoesje (Starr) van een week of 3/4 wat alleen is sinds haar broertje is overleden, zij woog ook 250 gram toen ze hier kwam en dat was zelfs voor haar te licht, ze was vel over been. Kittens van een paar weken oud kunnen hun temperatuur niet goed zelf regelen dus die vinden het heerlijk om jou als warme kruik te gebruiken. In de natuur gaan kittens ook meestal instinctief op een hoopje liggen als hun moeder het nest verlaat om zo van elkaars lichaamswarmte te profiteren.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:53 schreef heaven7 het volgende:
Nee dat denk ik ook. Straatbeestje he.
Hoe belangrijk is aandacht nu trouwens? Aan de ene kant ben ik heel voorzichtig met onze andere kat en de ziektes en bacteriën, aan de andere kant ligt ie zo graag op mijn borst/in mijn handen te slapen.. vindt ie echt fijn merk ik. Mijn vriend zegt weer dat ik em met rust moet laten zodat ie goed kan slapen en bijkomen terwijl mijn gevoel zegt dat veel liefde en warmte ook erg belangrijk is.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:03 schreef heaven7 het volgende:
Nou we zijn net pas terug.. hij weegt 400 gram en de dierenarts schat hem op 4 a 5 weken. Het is toch echt een mannetje
Dit, en ik ga het nog serieus doen ookquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:16 schreef indaha het volgende:
Ik steek ook woensdag een kaarsje aan voor hem
Volgens mij is dat sowieso geen optie meer, daarvoor lijkt het me teveel geïnfecteerd. Het gaat er nu om de infectiebron weg te halen voor het doorslaat naar zijn hersenen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:14 schreef deadly_kiss het volgende:
wat een frummeltje zeg![]()
goed van jullie dat jullie hem hebben meegenomen![]()
zou zelf hetzelfde hebben gedaan![]()
die korst ziet er alleen niet al te goed uit moet ik zeggen![]()
hoop echt dat het lukt om het oogje te besparen.. en dat de kittycat een lang en gelukkig leven blij jullie krijgt
Ja, en eventueel ook om de korst heen, dan trekt het misschien via de huid ook naar binnen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:19 schreef heaven7 het volgende:
Nou de dierenarts heeft zitten frutten en toen kwam er wat pus en idd, bij zn traanbuisje lijkt de korst wat los te zitten. Dus ik heb er ook wat zalf in proberen te duwen want echt alleen de korst zalven lijkt me niet heel zinvol.. hij is zo keihard. Heb de bijsluiter gelezen en daar staat dat het voor allerlei ooginfecties is zowel in als uitwendig dus dat is dan toch goed om te doen?
Dat is niet stom hoor, je moet al bijna geen hart hebben als je je niet aan zulk een hulpeloos wezentje hecht.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:26 schreef heaven7 het volgende:
Ach was het maar vast woensdagavond, voel me echt belabberdStom he!
Ja klinkt stom maar het kan bestquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:14 schreef heaven7 het volgende:
Ik hoop het van harte! Het kapje zit nu eindelijk goed (het kleinste kapje was nog te groot dus we hebben zo zitten knutselen dat we nu niet nog meer gaan knippen) dus we halen het gewoon even af als hij moet eten.
Foto's:
[ afbeelding ]
Op een warme kruik vanmiddag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind het ook altijd zo akelig als een van de kleintjes iets mankeren. Dus ik vind het helemaal niet stom dat je je belabberd voeltquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:26 schreef heaven7 het volgende:
Goeie ja, om de korst heen.
Zijn pootje is trouwens idd niet meer zo dikWas echt het infuus. Oogje doet weinig pijn meer hoor, tenminste niet als je er niet aan zit. Althans, hij laat het niet blijken als het wel zo is iig.
We gaan nu om de 3 uur weer flink eten geven en daarna oog zalven. Gelukkig ben ik morgen en woensdag vrij.
Ach was het maar vast woensdagavond, voel me echt belabberdStom he!
Ze zouden in Italië wat humaner om moeten gaan met hun huisdieren.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:11 schreef GordonRamsay het volgende:
Hulde aan TS. Zo zouden er meer mensen moeten zijn.
Onnodige generalisatie. Zwerfkatten heb je overal ter wereld en je weet niet waardoor de infectie is ontstaan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze zouden in Italië wat humaner om moeten gaan met hun huisdieren.
Ik heb daar vaker schrijnende situaties gezien. En dat ging niet om nestjes van een zwerfkat, maar men vond het kennelijk heel normaal om zwakke katjes aan hun lot over te laten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:27 schreef GordonRamsay het volgende:
[..]
Onnodige generalisatie. Zwerfkatten heb je overal ter wereld en je weet niet waardoor de infectie is ontstaan.
Waar heb je hem eigenlijk gevonden Heaven? Heeft moeders hem achtergelaten of is hij aan de wandel gegaan of is hij zoals hierboven gezegd, gewoon gedumpt?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb daar vaker schrijnende situaties gezien. En dat ging niet om nestjes van een zwerfkat, maar men vond het kennelijk heel normaal om zwakke katjes aan hun lot over te laten.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:07 schreef heaven7 het volgende:
Zo had meneer na zn eten en zalfje lekker op schoot op de bank, gaat ie rondlopen, springt van de bank afen gaat op het laminaat zitten poepen
Enorme drol
Nu ligt ie op mn schoot te slapen
Hehe, normaal gesproken word je er niet vrolijk van als er op het laminaat gescheten wordt, maar nu!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:07 schreef heaven7 het volgende:
Zo had meneer na zn eten en zalfje lekker op schoot op de bank, gaat ie rondlopen, springt van de bank afen gaat op het laminaat zitten poepen
Enorme drol
Drol!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:07 schreef heaven7 het volgende:
Enorme drol
Dat is liefquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:13 schreef Klonk het volgende:
Ik voel wel wat voor een digitale pet die rond gaat als de rekening erg hoog gaat worden, jullie hebben mij ook al een keer geweldig geholpen op die manier
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze zouden in Italië wat humaner om moeten gaan met hun huisdieren.
Ik begrijp de opmerking van GordonRamsay wel, maar in dit geval... Zowel in Italië (ik ben een half Italiaanse) als in Spanje staan dieren heel wat lager op de maatschappelijke ladder dan hier. Natuurlijk is niet elke Italiaan of Spanjaard zo, maar de zorg voor dieren in het algemeen ligt heel wat lager dan in NL en BE.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:27 schreef GordonRamsay het volgende:
[..]
Onnodige generalisatie. Zwerfkatten heb je overal ter wereld en je weet niet waardoor de infectie is ontstaan.
Zou het jeuken dan? Jeuk is toch meestal een teken van genezing. Ik ben zo benieuwd hoe het morgen zal gaan, hoe laat moet hij er zijn?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:00 schreef heaven7 het volgende:
Nee ik ook niet idd. Met een wonder is het nog allemaal schoon te maken wellicht en is ie alleen maar blind. Ik hoop alleen dat doordat alles nu losweekt dat de pus en alle zooi er ook achter vandaan komt..
Hij wil er continue aan krabben.
Dan is het nog de vraag of het oog er dan niet beter toch uitkan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:00 schreef heaven7 het volgende:
Nee ik ook niet idd. Met een wonder is het nog allemaal schoon te maken wellicht en is ie alleen maar blind. Ik hoop alleen dat doordat alles nu losweekt dat de pus en alle zooi er ook achter vandaan komt..
Hij wil er continue aan krabben.
Dan ga ik duimen voor het kleine manneke enne een kat die een oog mist, zeker als dat al zo jong is, die gaat daar geen ene fuck van merken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:02 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Dat is liefMaar we redden het vast wel. Tenzij het ineens honderen euro's gaat kosten ofzo
We zullen het morgen merken. Gister was het iig slechts ¤33,- voor consult, pipet tegen parasieten en de oogzalf. In Italië ¤100,- betaald voor 3.5 dag infuus en zorg
Vind ik ook spannend. Hopelijk laat de korst al zoveel los dat hij morgen alleen een roesje hoeft.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:37 schreef heaven7 het volgende:
Als het nodig is dan moet dat maar ik zit meer met de operatie die toch wel zwaar is voor zo'n kleintje..
Als het net zo werkt als bij mensen kon dat best eens meevallen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:53 schreef Klonk het volgende:
[..]
Dan ga ik duimen voor het kleine manneke enne een kat die een oog mist, zeker als dat al zo jong is, die gaat daar geen ene fuck van merken.
Zou hem alleen tzt niet buiten je eigen tuin laten, want ze hebben wel moeite om met een oog diepte te schatten bij het springen e.d.
Ik heb er ook geen tijd voor, maar in zo'n geval zou ik gewoon tijd maken hoor.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:24 schreef kovenant het volgende:
ik vind het trouwens knap dat jullie dit doen, ik ben zelf katten liefhebber maar ik heb er helaas tijd niet voor om zo een frummeltje in huis te nemen voor de zorgen ..
succes!
Een blinde kat kan zichzelf ook prima redden. En dan worden er ook boeken over je geschreven http://www.amazon.com/Homers-Odyssey-Gwen-Cooper/dp/038534385Xquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan is het nog de vraag of het oog er dan niet beter toch uitkan.
Zolang hij er straks maar geen pijn meer aan heeft!
Volgens mij kan een kat zich met één oog best wel redden.
Goed genoegquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:12 schreef Oognip het volgende:
Heb je het katje goed afgedroogd?
/bezorgde pleegmama
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:28 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Goed genoegDe kamer is warm, de kruik ook en het is er 100% tochtvrij.
(Half) uurtje spelen, uurtje slapen, uurtje spelen, uurtje slapen. Zoiets.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:26 schreef heaven7 het volgende:
Dat is lief
Hoeveel uur per dag slapen kittens tussen de 5 en 8 weken normaliter?
Daar heeft het zeker mee te maken. Toen mijn kittens ziek waren speelden ze ook niet en was het enige wat ze deden slapen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:31 schreef heaven7 het volgende:
OkéNouja spelen doet ie nog helemaal niet. Hij is tussen zijn slaapjes door maar een kwartier wakker denk ik, loopt een klein rondje en zit verder vooral op zn platte kontje te kijken.
Zal te maken hebben met z'n oog en conditie?
Ja, tuurlijk! Die is druk bezig met energie sparen door te slapen en te eten. Energie die die infectie voor een deel weer uit hem trekt. Zodra dat behandeld is en hij wat is bijgekomen van alles ga je een heel ander katje zien.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:31 schreef heaven7 het volgende:
OkéNouja spelen doet ie nog helemaal niet. Hij is tussen zijn slaapjes door maar een kwartier wakker denk ik, loopt een klein rondje en zit verder vooral op zn platte kontje te kijken.
Zal te maken hebben met z'n oog en conditie?
Ik denk dat het wel goed gaat. Overgang naar andere voeding heb je natuurlijk altijd kans op diarree, maar ik denk dat het in dit geval wel mee valt omdat het beide royal canin is (zegt ook niet alles). Maar als je zeker wilt weten dat het niet mis gaat voor de operatie kun je ook even wachten tot morgen na de operatie. Op diarree zit je nu natuurlijk ook niet te wachten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:16 schreef heaven7 het volgende:
Bedankt weer
Mag ik hem trouwens ter afwisseling voor erbij ook Royal Canin baby spul Instinctive ofzo heet het geven? Hij krijgt nu al een week maar 1 soort spul, ik zou er allang genoeg van hebben en elke kcal voor hem is meegenomen toch?
1 blikje recovery is toch voor een volwassen kat per dag? Dan eet ie zat hoorquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:22 schreef heaven7 het volgende:
Ja weet ik dus niet! We hebben geen weegschaal maar ik vind dat ie verdomd weinig aankomt voor een beestje wat 400 gram weegt en een week op alleen recoveryvoer heeft geleefd. Hij heeft in iets minder dan 1.5 dag nu bijna 1 heel blikje opOf wil ik te snel? Hij is wel sterker, zn pootjes klapte eergister nog dubbel bij het zitten, nu zit er duidelijk meer kracht in en houdt ie ze veel normaler.
Ik denk dat je iets te snel wilt. Hij heeft natuurlijk het voer ook hard nodig om zijn lichaampje te laten herstellen en eventuele infecties tegen te gaan, en dat kost ook energie die natuurlijk niet omgezet wordt in vet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:22 schreef heaven7 het volgende:
Ja weet ik dus niet! We hebben geen weegschaal maar ik vind dat ie verdomd weinig aankomt voor een beestje wat 400 gram weegt en een week op alleen recoveryvoer heeft geleefd. Hij heeft in iets minder dan 1.5 dag nu bijna 1 heel blikje opOf wil ik te snel? Hij is wel sterker, zn pootjes klapte eergister nog dubbel bij het zitten, nu zit er duidelijk meer kracht in en houdt ie ze veel normaler.
Spannend hoor. Hopelijk krijgen jullie hem daarna weer mee, maar als hij even moet blijven is hij wel in goede handen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:52 schreef heaven7 het volgende:
Wat lief hoe jullie meeleven![]()
De dierenarts heeft er 1.5 uur voor ingepland. We gaan in de tussentijd even naar een winkelcentrum ofzo. Daar zitten wachten is ook killing! Geen idee of we hem daarna meteen weer mee naar huis krijgen.. Afwachten.
Vannnacht heeft ie weer gepoept (en had er lekker in staan draaien) en heeft ie lekker wat gegeten. Oog wordt al 'schoner' maar het ziet er rampzalig uit. Door het vocht van die zalf ofzo staat het weer helemaal bol. Maar ik heb goede hoop dat veel pus nu weg is doordat het zo week is.
Vanochtend wilde hij niet zoveel eten. Ik wacht nu maar even en zorg dat zn buikje goed vol is vlak voor we weggaan, dat had de dierenarts ook gezegd.
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:52 schreef heaven7 het volgende:
Oh en ik krijg in mn eentje die zalf er al bijna niet meer opHij is verdomd sterk en dwars aan het worden!
Ik ga niet duimen onder mijn werk, dan blijf ik schadeformulieren invullen en trek een spoor van ongelukken achter me aanquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:44 schreef Rewimo het volgende:
Ik bèn alvast aan het duimenAlle duimpjes helpen, nietwaar?
![]()
En ik zit toch op mijn werk, dus kan best
Wat voor werk doe je?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:47 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik ga niet duimen onder mijn werk, dan blijf ik schadeformulieren invullen en trek een spoor van ongelukken achter me aan
Ik breng en haal mensen met een verstandelijke beperking van werk/dagbesteding weer terug naar huis/woongroepenquote:
Of een film; Pirates of the Cattibian, of gaat dat een beetje te ver...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:53 schreef Rewimo het volgende:
Ik vind dat er speciaal voor Joey een kattensmiley moet komen met 1 oogje
Joey met een stoer ooglapje......Arrr!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:54 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Of een film; Pirates of the Cattibian, of gaat dat een beetje te ver...
Altijd fijn, voor hem maar ook voor jezelf denk ik.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:57 schreef heaven7 het volgende:
Geen idee! Geheel afhankelijk van wat er gaat gebeuren en hoe het met hem gaat denk ik. Ik heb morgen onverwachts ook vrij dus ik kan de hele dag zorgen iig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:47 schreef Candaasje het volgende:
N.a.v. pumpkin_Ruby's post kon ik het niet laten:
Meet Ca(p)tain Joey, Arrrr!
[ afbeelding ]ISPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ca(p)tain Joey! Leuk gedaan!
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:34 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Ik ga hier het hele bedrijf in de fik steken, alles voor Joey!
Hij is er dus goed doorgekomen? Nu is alleen het korstje er af dan denk ik en gaat het oog verder pas als hij wat sterker is, of?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:50 schreef Stepho het volgende:
Mijn vriendin (TS) melde dat hij vanaf 6 uur weer opgehaald mag worden. Het oog moet er helemaal uit volgens de DA.
Ze zou mij bellen zodra ze de uitslag had of wat had gehoord, maar ik heb van haar nog niets gehoord. Even geduld nog...
En iedereen bedankt voor de leuke berichtjes!
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 17:07 schreef heaven7 het volgende:
Ik ben net gebeld. Het is goed gegaan. Het hele oog is eruit en hij mag om half 6 alweer naar huis. Ik ben nu bij mijn ouders die mee waren, we gaan hem om 6 uur ophalen
Dan zijn jullie er net op tijd bij geweest.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:01 schreef heaven7 het volgende:
De ontsteking zat tot aan de oogzenuw, het is niet helemaal duidelijk of er nog een groot risico is van dat er alsnog iets op de hersens overslaat. Elke dag dat het goed met em gaat neemt de kans wel af. Een antibioticakuur is belangrijk om de laatste restjes weg te nemen. We krijgen nu pilletjes ipv die druppels uit Italië, vertrouw dat niet meer zo.
De DA zal het vast het beste weten maar met zo'n infectie kan er wellicht een restje zijn achtergebleven. En dan wil je zo'n wond niet helemaal dicht hebben maar een gaatje (of rubber pijpje) laten zitten om het wondvocht en evt. pus af te laten vloeien. Zo werkt het bij mensen tenminste vaak na een infectie, maar het kan best zijn dat hij bij Joey alles helemaal heeft kunnen weghalen en dat dat niet nodig is. Of dat dat bij dieren niet zo werkt.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:05 schreef heaven7 het volgende:
Niet dat ik weet? Heeft hij het niet over gehad. Zou daar nu nog iets zichtbaar van moeten zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |