abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 8 augustus 2011 @ 21:21:17 #101
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100479228
dank je voor de update, echte geweldig wat jullie voor hem doen. O+
Ik hoop dat hij sterk genoeg is en het gaat halen. Ik duim voor jullie
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_100479733
Dank jullie wel voor de lieve reacties O+ Wordt er helemaal blij van :D

Hij ligt nu ongemakkelijk te slapen. Zal zo wat foto's posten!

Het leek niet echt pijn te doen toen de dierenarts aan het oog zat, daarna had ie wel last of jeuk want hij zat steeds als een malle te krabben met z'n achterpoot. Daarom was het kapje ook noodzaak, als ie met zn nagel erachter blijft hangen en hij trekt de boel los :{ Brrrrrr!

Alleen kan ie niet eten met kapje dus als ie moet eten kapje ff af? Vind het zooo zielig dit! Ding zit em echt in de weg en als ie uiteindelijk doodgaat heb ik hem al die ellende voor niks aangedaan :'(

Oog is wrs te ver heen maar de dierenarts wist het niet. Wij gaan ervan uit dat het oogje eruit moet en dat is ook helemaal niet erg trouwens als ie maar gezond wordt. Als de infectie maar niet al overslaat in de komende 1.5 dag bedenk ik me nu :{ Of zou het zo snel niet gaan?

Zucht :(

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2011 21:30:43 ]
  maandag 8 augustus 2011 @ 21:31:28 #103
92409 Twinky
Little star.
pi_100479821
Van het kapje kun je de rand afknippen, tot zijn snuitje ongeveer vrij is. Dan kan hij gewoon eten en nog steeds niet krabben! En eten ietsje hoger zetten :)
pi_100479876
Wat voor eten geef je hem nu? Gewoon nog steeds dat Royal Canin Recovery of heb je nu iets anders gekregen van de da?
pi_100479957
Nog steeds recoveryspul en dat mag ie flink hebben volgens da.
pi_100480022
Kapje moet gewoon even, wat je zegt, als hij er met een nageltje achter blijft haken ben je verder van huis! Het is gewoon even niet anders! Hij gaat de komende 1,5 dag nog even goed eten, drinken en sterker worden zodat hij dit woensdag met alle gemak doorkomt!
pi_100482714
Ik hoop het van harte! Het kapje zit nu eindelijk goed (het kleinste kapje was nog te groot dus we hebben zo zitten knutselen dat we nu niet nog meer gaan knippen :P) dus we halen het gewoon even af als hij moet eten.

Foto's:

Op een warme kruik vanmiddag:

pi_100482745
Ohh wat spannend! Ik duim ook heel hard mee woensdag!

Zet hem op kleintje O+

Agossie wat een hummeltje zo op die foto's! Lekker op de warme kruik O+
En zijn oogje lijkt al een beetje open zo? Of vergis ik me?
pi_100482986
Nou de dierenarts heeft zitten frutten en toen kwam er wat pus en idd, bij zn traanbuisje lijkt de korst wat los te zitten. Dus ik heb er ook wat zalf in proberen te duwen want echt alleen de korst zalven lijkt me niet heel zinvol.. hij is zo keihard. Heb de bijsluiter gelezen en daar staat dat het voor allerlei ooginfecties is zowel in als uitwendig dus dat is dan toch goed om te doen?
  maandag 8 augustus 2011 @ 22:22:24 #110
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_100483159
Wat een arm hummeltje, hoop dat er snel wat aan zn oogje gedaan kan worden, zal wel pijn doen ;(
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_100483167
Aggossie, lekker frutje O+
Zijn pootje is niet meer dik zo te zien ^O^
pi_100483184
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:19 schreef heaven7 het volgende:
Nou de dierenarts heeft zitten frutten en toen kwam er wat pus en idd, bij zn traanbuisje lijkt de korst wat los te zitten. Dus ik heb er ook wat zalf in proberen te duwen want echt alleen de korst zalven lijkt me niet heel zinvol.. hij is zo keihard. Heb de bijsluiter gelezen en daar staat dat het voor allerlei ooginfecties is zowel in als uitwendig dus dat is dan toch goed om te doen?
Ja, en eventueel ook om de korst heen, dan trekt het misschien via de huid ook naar binnen.
Maar zeker goed om ook er langs te proberen!

En lekker vet mesten t/m woensdag, zodat hij lekker een beetje vetjes kan kweken. Wel heel spannend, maar het is al zo'n sterke dat hij het tot hier heeft gehaald!
pi_100483406
Goeie ja, om de korst heen.

Zijn pootje is trouwens idd niet meer zo dik :) Was echt het infuus. Oogje doet weinig pijn meer hoor, tenminste niet als je er niet aan zit. Althans, hij laat het niet blijken als het wel zo is iig.

We gaan nu om de 3 uur weer flink eten geven en daarna oog zalven. Gelukkig ben ik morgen en woensdag vrij.

Ach was het maar vast woensdagavond, voel me echt belabberd :{ Stom he!

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2011 22:26:53 ]
pi_100483533
Ik heb er een goed gevoel over! Hij is zo sterk, hij ziet er happy uit, wil eten en drinken dus..........
  † In Memoriam † maandag 8 augustus 2011 @ 22:33:07 #115
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100483804
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:26 schreef heaven7 het volgende:

Dat is niet stom hoor, je moet al bijna geen hart hebben als je je niet aan zulk een hulpeloos wezentje hecht.

Je doet echt heel goed je best, meer kan je niet doen... Hij heeft dankzij jou toch wel een goede kans nu. En ik heb ook wel het idee dat het een sterke kater is, hij komt al van ver hé. We duimen op woensdag.

Edit: en bedankt voor de foto's O+

[ Bericht 7% gewijzigd door Marie30 op 08-08-2011 22:43:42 ]
Are you fokking to me?
  maandag 8 augustus 2011 @ 22:42:59 #116
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_100484407
Hier wordt ook geduimd voor het one eyed monster aanstaande woensdag ^O^
  maandag 8 augustus 2011 @ 22:43:22 #117
92409 Twinky
Little star.
pi_100484435
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:14 schreef heaven7 het volgende:
Ik hoop het van harte! Het kapje zit nu eindelijk goed (het kleinste kapje was nog te groot dus we hebben zo zitten knutselen dat we nu niet nog meer gaan knippen :P) dus we halen het gewoon even af als hij moet eten.

Foto's:

[ afbeelding ]

Op een warme kruik vanmiddag:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ja klinkt stom maar het kan best :) mijn kat moet regelmatig een kap omdat hij zijn kop open poetst. Als je jouw mini maal een keer of acht doet krijg je ongeveer mijn kat :P en dan zou je wel een derde of misschien wel de helft van de rand af kunnen knippen, hij kan er dan nog steeds echt niet bij met zijn pootje.

maar als het geen probleem is om er even af te halen kan dat ook :)
pi_100485195
Het is helemaal niet stom, Heaven! Je hebt al zoveel voor dit lieve diertje gedaan! Het zou zonde zijn als 'ie het niet zou overleven. Komt vast goed :*
pi_100488088
Helemaal niet stom dat je je zo voelt! Maar hij is zo dapper, zoals Oognip ook zegt, het komt vast goed :*

Geniet maar net zo van de knuffels als het kleine mannetje O+ Ook liefde is een heel goed medicijn!
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 00:22:05 #120
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_100490118
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:26 schreef heaven7 het volgende:
Goeie ja, om de korst heen.

Zijn pootje is trouwens idd niet meer zo dik :) Was echt het infuus. Oogje doet weinig pijn meer hoor, tenminste niet als je er niet aan zit. Althans, hij laat het niet blijken als het wel zo is iig.

We gaan nu om de 3 uur weer flink eten geven en daarna oog zalven. Gelukkig ben ik morgen en woensdag vrij.

Ik vind het ook altijd zo akelig als een van de kleintjes iets mankeren. Dus ik vind het helemaal niet stom dat je je belabberd voelt :*

Je doet haske je best en ik denk dat je 'm de beste kans geeft die hij heeft. Hoe mooi is dat O+
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 00:27:33 #121
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_100490355
Wat lief van jullie O+
Ik duim ook dat dit allemaal goed gaat en dat jullie er een maatje voor het leven bij hebben *;
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 augustus 2011 @ 06:57:22 #122
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_100496432
Het is een dapper manneke en het komt vast allemaal goed. Ik ga duimen morgen voor hem! ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator dinsdag 9 augustus 2011 @ 06:57:59 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_100496434
*duimt ook
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100499213
Weer een nacht voorbij :) 3 keer eruit geweest. Hij heeft het grootste gedeelte van de tijd heerlijk op een kruik met fleecesjaal gelegen en goed gegeten. Oog inzalven vindt ie niet zo leuk! Het ziet er weer erger uit dan voor het zalven? :?

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 augustus 2011 @ 10:20:40 #125
13151 crew  Rewimo
pi_100499252
Het ziet er jakkie uit ja :{ Arm ding. Als de infectie weggehaald is, zal hij wel snel opknappen. Dit kost heel veel energie natuurlijk.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_100499360
Germ....Maar wat een dapper prupke en wat zijn jullie topkanjers...ik duim mee woensdag ^O^
pi_100499881
Wat een prulleke O+. Ik duim ook mee dat de operatie goed zal gaan. Wat een lieverd O+.
And so the lion fell in love with the lamb
pi_100499967
lief, dapper ventje!
morgen is die vieze rot infectie weg en kan je vol energie aan je leventje beginnen. :*
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 10:53:23 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_100500268
Brrr wat ziet dat er naar uit zeg! ;(
Ik duim voor een goede afloop van de operatie morgen!
En dan lekker opknappen en uitgroeien tot een stoere, zeer bijzondere kater!
pi_100500449
Bah wat ziet het oogje er naar uit zeg. Ik hoop zo dat het geen pijn doet ;(
pi_100500487
En Joey is een topnaam voor een Kater...Zo heette mijn eerste kater ook...en dat was een echte stoere kater
pi_100500889
Hulde aan TS. Zo zouden er meer mensen moeten zijn.
pi_100501062
Hij kan spinnen :D :D Hij zat net op schoot en ging wat pruttelen, ik schrok eerst en toen ging de motor aan _O-

Hij heeft alleen sinds gistermiddag niet meer gepoept :{ Plassen wel maar hij krijgt om de 3 uur een bord eten maar er komt niks meer uit.. Buikje geprobeerd te masseren (hoewel dat voorheen nooit nodig was) maar haalt tot nu toe niks uit.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:17:43 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_100501098
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:11 schreef GordonRamsay het volgende:
Hulde aan TS. Zo zouden er meer mensen moeten zijn.
Ze zouden in Italië wat humaner om moeten gaan met hun huisdieren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_100501232
Ahgossie, wat ziet dat oogje er naar uit... ;(

Ik duim ook voor je zeer bijzondere mannetje! Hopelijk trekt de infectie weg en kan het oogje er zo snel mogelijk uit zodat hij goed kan herstellen O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_100501464
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Onnodige generalisatie. Zwerfkatten heb je overal ter wereld en je weet niet waardoor de infectie is ontstaan.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:30:45 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_100501580
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:27 schreef GordonRamsay het volgende:

[..]

Onnodige generalisatie. Zwerfkatten heb je overal ter wereld en je weet niet waardoor de infectie is ontstaan.
Ik heb daar vaker schrijnende situaties gezien. En dat ging niet om nestjes van een zwerfkat, maar men vond het kennelijk heel normaal om zwakke katjes aan hun lot over te laten.
pi_100501673
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb daar vaker schrijnende situaties gezien. En dat ging niet om nestjes van een zwerfkat, maar men vond het kennelijk heel normaal om zwakke katjes aan hun lot over te laten.
Waar heb je hem eigenlijk gevonden Heaven? Heeft moeders hem achtergelaten of is hij aan de wandel gegaan of is hij zoals hierboven gezegd, gewoon gedumpt?
Arm beeske, zo klein, zonder moeder en helemaal alleen aan zijn lot overgelaten. :'(
Zo fijn dat hij op jullie pad terecht is gekomen!
pi_100502077
Dat niet poepen is wel erg lang. Een kitten van die leeftijd poept wel een keer of 2/3 per dag. Voelt zijn buikje hard aan? Anders niet te lang wachten en de dierenarts bellen.
pi_100502708
Zn buik is dik maar dat was het al een tijdje van al het eten.. Voelt niet hard aan verder. Ik wacht nog even af. Hij ligt nu gewoon lekker te slapen. Hij poepte voorheen ook max 2 keer per dag.

We hebben em op een pad gevonden, in de steek gelaten door z'n moeder waarschijnlijk door zn infectie. En idd, ze zijn bijzonder slecht voor dieren. De vrouw in wiens tuin hij lag zei ook tegen ons 'neu doen we niks aan, veel te ziek, straatkat'. Dus ja.
pi_100503155
Vervelende rotmensen, ik kan daar zo kwaad om worden he....
Breng het beestje dan naar de dierenarts waar die een spuitje krijgt bij wijze van, maar laat hiet niet lijden of half opeten door andere beesten omdat het te zwak is.
pi_100505291
Dapper prupke. O+ En als spinnen bij jou, wat goed!
Ik zou niet te lang wachten als hij niet gaat poepen, anders even de DA bellen voor advies? Want een extra complicatie kan hij nu niet gebruiken. :N
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_100507507
Zo had meneer na zn eten en zalfje lekker op schoot op de bank, gaat ie rondlopen, springt van de bank af :o en gaat op het laminaat zitten poepen :') Enorme drol *O* Nu ligt ie op mn schoot te slapen O+

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2011 14:07:51 ]
pi_100507570
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:07 schreef heaven7 het volgende:
Zo had meneer na zn eten en zalfje lekker op schoot op de bank, gaat ie rondlopen, springt van de bank af :o en gaat op het laminaat zitten poepen :') Enorme drol *O* Nu ligt ie op mn schoot te slapen O+
*O* *O* *O* *O* *O* wat er uit zo'n kleintje kan komen he! :X
Maar fijn en wat goed dat hij springt! _O_ Volgens mij voelt hij zich best goed!
pi_100507669
quote:
Hehe, normaal gesproken word je er niet vrolijk van als er op het laminaat gescheten wordt, maar nu! *O* En nu met plezier poep scheppen! :D ;)
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:13:07 #146
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100507730
Ik voel wel wat voor een digitale pet die rond gaat als de rekening erg hoog gaat worden, jullie hebben mij ook al een keer geweldig geholpen op die manier
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_100508101
quote:
Drol! *O* Ik word er hier regelmatig ook erg blij van. _O-
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 augustus 2011 @ 15:08:02 #148
13151 crew  Rewimo
pi_100510370
Hoera, poep *O*

Wat kun je toch blij zijn met vieze dingen _O-
pi_100511631
Oh geweldig een poepje! Toen een van mijn kittens een tijdje niet gepoept had was ik ook zó gelukkig met het drolletje dat 'ie uiteindelijk produceerde :D
pi_100512400
wat een dapper sterk lapjes ventje.
Ik ga heel hard duimen voor hem woensdag
En heaven dat doe je toch maar even goed je zo inzetten voor zo'n hulpeloos wezentje
pi_100513020
:D Ja nooit zo blij geweest met een putlucht in de kamer idd _O-

Net weer een hoopje gegeten *O* Nu ligt ie weer lekker op zn kruik. Maar dat oog, damn :{ Losweken doet het wel, die vieze korst laat nu al beetje bij beetje stukjes los en je ziet heel duidelijk oogbol er doorheen zeg maar.. met allemaal zut erop :o Is dat wel goed?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 augustus 2011 @ 15:59:46 #152
13151 crew  Rewimo
pi_100513172
Het lijkt me wel een goed teken dat die korst loskomt. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat het oog nog te redden is :{
pi_100513216
Nee ik ook niet idd. Met een wonder is het nog allemaal schoon te maken wellicht en is ie alleen maar blind. Ik hoop alleen dat doordat alles nu losweekt dat de pus en alle zooi er ook achter vandaan komt..

Hij wil er continue aan krabben.

[ Bericht 85% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2011 16:01:17 ]
pi_100513358
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:13 schreef Klonk het volgende:
Ik voel wel wat voor een digitale pet die rond gaat als de rekening erg hoog gaat worden, jullie hebben mij ook al een keer geweldig geholpen op die manier
Dat is lief :) Maar we redden het vast wel. Tenzij het ineens honderen euro's gaat kosten ofzo :o We zullen het morgen merken. Gister was het iig slechts ¤33,- voor consult, pipet tegen parasieten en de oogzalf. In Italië ¤100,- betaald voor 3.5 dag infuus en zorg :)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2011 16:03:17 ]
  † In Memoriam † dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:23:55 #155
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100514347
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:27 schreef GordonRamsay het volgende:

[..]

Ik begrijp de opmerking van GordonRamsay wel, maar in dit geval... Zowel in Italië (ik ben een half Italiaanse) als in Spanje staan dieren heel wat lager op de maatschappelijke ladder dan hier. Natuurlijk is niet elke Italiaan of Spanjaard zo, maar de zorg voor dieren in het algemeen ligt heel wat lager dan in NL en BE.

Ons hondje (kruising yorkje) komt uit een Spaans asiel. Dat hondje ocharme was maar enkele weken oud, ondervoed, mishandeld en dan nog levend in een vuilcontainer gedumpt waar het per toeval in gevonden werd door Belgen, die het naar het Spaanse asiel brachten dat uitgebaat wordt door Nederlanders. Deze Nederlanders zetten zich belangeloos in voor mishandelde en achtergelaten Spaanse honden (voornamelijk windhonden maar ook anderen...)
Ze woont nu al een jaar bij ons in BE en het gaat goed met haar, maar de eerste maanden was dat een erg angstig en duidelijk getraumatiseerd hondje. Soms zie je daar nog sporen van, meestal gaat het gelukkig goed...

En hoeraayyy voor het drolletje van Joey *O* *O* *O*
Are you fokking to me?
pi_100514535
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 16:00 schreef heaven7 het volgende:
Nee ik ook niet idd. Met een wonder is het nog allemaal schoon te maken wellicht en is ie alleen maar blind. Ik hoop alleen dat doordat alles nu losweekt dat de pus en alle zooi er ook achter vandaan komt..

Zou het jeuken dan? Jeuk is toch meestal een teken van genezing. Ik ben zo benieuwd hoe het morgen zal gaan, hoe laat moet hij er zijn?
pi_100514773
Ja lijkt idd op jeuk. Iig irritatie. 15.10 morgen :)
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:36:02 #158
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_100514879
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 16:00 schreef heaven7 het volgende:

Dan is het nog de vraag of het oog er dan niet beter toch uitkan.

Zolang hij er straks maar geen pijn meer aan heeft!

Volgens mij kan een kat zich met één oog best wel redden.
pi_100514967
Als het nodig is dan moet dat maar ik zit meer met de operatie die toch wel zwaar is voor zo'n kleintje..
pi_100515372
Veel sterkte voor de kat en jullie morgen! Ik duim mee!
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:53:59 #161
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100515653
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 16:02 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dat is lief :) Maar we redden het vast wel. Tenzij het ineens honderen euro's gaat kosten ofzo :o We zullen het morgen merken. Gister was het iig slechts ¤33,- voor consult, pipet tegen parasieten en de oogzalf. In Italië ¤100,- betaald voor 3.5 dag infuus en zorg :)
Dan ga ik duimen voor het kleine manneke enne een kat die een oog mist, zeker als dat al zo jong is, die gaat daar geen ene fuck van merken.

Zou hem alleen tzt niet buiten je eigen tuin laten, want ze hebben wel moeite om met een oog diepte te schatten bij het springen e.d.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_100516383
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 16:37 schreef heaven7 het volgende:
Als het nodig is dan moet dat maar ik zit meer met de operatie die toch wel zwaar is voor zo'n kleintje..
Vind ik ook spannend. Hopelijk laat de korst al zoveel los dat hij morgen alleen een roesje hoeft.
pi_100516430
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 16:53 schreef Klonk het volgende:

[..]

Dan ga ik duimen voor het kleine manneke enne een kat die een oog mist, zeker als dat al zo jong is, die gaat daar geen ene fuck van merken.

Zou hem alleen tzt niet buiten je eigen tuin laten, want ze hebben wel moeite om met een oog diepte te schatten bij het springen e.d.
Als het net zo werkt als bij mensen kon dat best eens meevallen. :P [/ervaring] Maar dat is voor later, eerst goed door de operatie komen.
pi_100516857
lijkt me erg positief dat de korst loslaat geeft toch aan dat de zalf zn werk doet!
als het een prutje is proberen met zacht sponsje met water heeeeel voorzichtig weg te werken of is dat juist slecht idee ?

ik vind het trouwens knap dat jullie dit doen, ik ben zelf katten liefhebber maar ik heb er helaas tijd niet voor om zo een frummeltje in huis te nemen voor de zorgen ..
succes!
pi_100516962
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 17:24 schreef kovenant het volgende:
ik vind het trouwens knap dat jullie dit doen, ik ben zelf katten liefhebber maar ik heb er helaas tijd niet voor om zo een frummeltje in huis te nemen voor de zorgen ..
succes!
Ik heb er ook geen tijd voor, maar in zo'n geval zou ik gewoon tijd maken hoor.
pi_100517965
Ik duim echt mee voor een goede afloop. Ik wil goed nieuws, kom op kleintje !!
pi_100518289
Ik ga er niet aan zitten, ik zit dan pal op de oogbol, lijkt me niet zo handig :) Hou het gewoon week door elke zoveel uur wat zalf erop te doen. En de dierenarts moet het dan maar weghalen als het moet. Die heeft er meer verstand van dan ik.

Heb em net ff gewassen met afgekookt water en een drupje babyshampoo, hij was helemaal vettig van die zalf :{ Nu is het een verzopen katje op een kruik O+
pi_100518502
Heb je het katje goed afgedroogd? :@

/bezorgde pleegmama
pi_100518854
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 16:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan is het nog de vraag of het oog er dan niet beter toch uitkan.

Zolang hij er straks maar geen pijn meer aan heeft!

Volgens mij kan een kat zich met één oog best wel redden.
Een blinde kat kan zichzelf ook prima redden. En dan worden er ook boeken over je geschreven http://www.amazon.com/Homers-Odyssey-Gwen-Cooper/dp/038534385X
pi_100521068
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 18:12 schreef Oognip het volgende:
Heb je het katje goed afgedroogd? :@

/bezorgde pleegmama
Goed genoeg ;) De kamer is warm, de kruik ook en het is er 100% tochtvrij.
pi_100521154
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 19:28 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Goed genoeg ;) De kamer is warm, de kruik ook en het is er 100% tochtvrij.
^O^ zolang hij niet bibbert valt het ook wel mee, maar ik kon het niet laten om het toch even te vragen :@
pi_100521179
Kvind het echt heel zielig enzo...maar als de operatie gelukt is lijkt het me wel grappig om dat ventje met een ooglapje te zien :P
  Moderator dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:34:03 #173
155227 crew  Guppy
dus
pi_100521268
M'n vriend, die niet Fok!t, wil even zeggen dat jullie goede mensen zijn :)

Wat ziet z'n oogje eruit :o ik hoop echt dat het morgen heel goed gaat!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100523475
Dat is lief :)

Hoeveel uur per dag slapen kittens tussen de 5 en 8 weken normaliter?
pi_100523639
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:26 schreef heaven7 het volgende:
Dat is lief :)

Hoeveel uur per dag slapen kittens tussen de 5 en 8 weken normaliter?
(Half) uurtje spelen, uurtje slapen, uurtje spelen, uurtje slapen. Zoiets.
Waarbij ze steeds meer gaan spelen en steeds minder gaan slapen naarmate ze ouder worden.
Wat ze 's nachts doen weet ik trouwens niet, dan slaap ík. :P
pi_100523675
Oké :) Nouja spelen doet ie nog helemaal niet. Hij is tussen zijn slaapjes door maar een kwartier wakker denk ik, loopt een klein rondje en zit verder vooral op zn platte kontje te kijken.
Zal te maken hebben met z'n oog en conditie?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2011 20:32:24 ]
pi_100523749
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:31 schreef heaven7 het volgende:
Oké :) Nouja spelen doet ie nog helemaal niet. Hij is tussen zijn slaapjes door maar een kwartier wakker denk ik, loopt een klein rondje en zit verder vooral op zn platte kontje te kijken.
Daar heeft het zeker mee te maken. Toen mijn kittens ziek waren speelden ze ook niet en was het enige wat ze deden slapen.
pi_100523833
Ben zo benieuwd hoe hij zou zijn als hij niet ziek is dan!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2011 20:36:41 ]
pi_100523906
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:31 schreef heaven7 het volgende:
Ja, tuurlijk! Die is druk bezig met energie sparen door te slapen en te eten. Energie die die infectie voor een deel weer uit hem trekt. Zodra dat behandeld is en hij wat is bijgekomen van alles ga je een heel ander katje zien. :Y
  † In Memoriam † dinsdag 9 augustus 2011 @ 20:48:19 #180
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100524359
Ik ben blij te lezen dat het tot nu tot goed gaat met het manneke. Geweldig zoals jullie hem verzorgen ^O^
pi_100524596
Hoe laat word die morgen geopereerd?
pi_100524751
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:53 schreef davo1979 het volgende:
Hoe laat word die morgen geopereerd?
15:10 ;)
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:13:39 #183
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_100525590
Spannend, en ik duim voor het kleine mannetje. En ik wil nog even melden dat je zeker wel een heldin bent! Waren er maar meer mensen zoals jou! ^O^
pi_100525726
Bedankt weer :P

Mag ik hem trouwens ter afwisseling voor erbij ook Royal Canin baby spul Instinctive ofzo heet het geven? Hij krijgt nu al een week maar 1 soort spul, ik zou er allang genoeg van hebben en elke kcal voor hem is meegenomen toch?
pi_100525899
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:16 schreef heaven7 het volgende:
Bedankt weer :P

Mag ik hem trouwens ter afwisseling voor erbij ook Royal Canin baby spul Instinctive ofzo heet het geven? Hij krijgt nu al een week maar 1 soort spul, ik zou er allang genoeg van hebben en elke kcal voor hem is meegenomen toch?
Ik denk dat het wel goed gaat. Overgang naar andere voeding heb je natuurlijk altijd kans op diarree, maar ik denk dat het in dit geval wel mee valt omdat het beide royal canin is (zegt ook niet alles). Maar als je zeker wilt weten dat het niet mis gaat voor de operatie kun je ook even wachten tot morgen na de operatie. Op diarree zit je nu natuurlijk ook niet te wachten.
Is het ventje al lekker aangekomen? O+
pi_100526066
Ja weet ik dus niet! We hebben geen weegschaal maar ik vind dat ie verdomd weinig aankomt voor een beestje wat 400 gram weegt en een week op alleen recoveryvoer heeft geleefd. Hij heeft in iets minder dan 1.5 dag nu bijna 1 heel blikje op :o Of wil ik te snel? Hij is wel sterker, zn pootjes klapte eergister nog dubbel bij het zitten, nu zit er duidelijk meer kracht in en houdt ie ze veel normaler.
pi_100526189
Hij heeft wel een aardige buik trouwens! Maar de rest is nog erg ielig en dun.
pi_100526279
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:22 schreef heaven7 het volgende:
Ja weet ik dus niet! We hebben geen weegschaal maar ik vind dat ie verdomd weinig aankomt voor een beestje wat 400 gram weegt en een week op alleen recoveryvoer heeft geleefd. Hij heeft in iets minder dan 1.5 dag nu bijna 1 heel blikje op :o Of wil ik te snel? Hij is wel sterker, zn pootjes klapte eergister nog dubbel bij het zitten, nu zit er duidelijk meer kracht in en houdt ie ze veel normaler.
1 blikje recovery is toch voor een volwassen kat per dag? Dan eet ie zat hoor ^O^ Je kunt niet verwachten dat ie binnen een paar dagen 200 gram aankomt natuurlijk. Wat hij al aankomt zal niet meteen zichtbaar zijn. Bovendien is zijn lichaampje nu drukker bezig om de infectie weg te werken dan aan te komen.
En ik zou voor je eigen gemoedsrust (en om het kitten nog beter in de gaten te kunnen houden) even een keukenweegschaal lenen of aanschaffen.
  † In Memoriam † dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:27:35 #189
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100526304
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:22 schreef heaven7 het volgende:
Ik denk dat je iets te snel wilt. Hij heeft natuurlijk het voer ook hard nodig om zijn lichaampje te laten herstellen en eventuele infecties tegen te gaan, en dat kost ook energie die natuurlijk niet omgezet wordt in vet.
En als je ziet dat zijn pootjes sterker worden dan gaat het duidelijk de betere kant op met hem.
pi_100526386
Ja dat is ook zo. Moet idd een keukenweegschaal aanschaffen. Staat sowieso al heel lang op het lijstje :P Morgen in de tijd dat we wachten maar even doen. Tevens goeie spirit he, als ik geld voor em uitgeef mag ie niet de pijp uitgaan! :P
pi_100526596
Ik denk ook dat je te snel wil. :* Een infectie kost veel energie. Volgens mij eet hij echt wel voldoende. Ik heb hier nu een moederpoes die al kilo's voer heeft weggegeten en nu langzaam begint aan te komen. Ze heeft 5 kittens te voeden dus dat is logisch. En dat geldt voor jouw kitten ook.
Bij de Kijkshop kun je trouwens prima keukenweegschaaltjes krijgen voor een tientje. Kies voor een aanduiding in grammen, is het meest nauwkeurig en nu wel belangrijk.

Maar als je al ziet dat hij sterker op zijn pootjes staat: prima toch? ^O^
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:20:12 #192
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_100528928
Ik duim mee voor kleine dappere Joey O+ Je doet het goed Heaven ^O^
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
pi_100530070
je kunt ter afwisseling ook hills a/d geven, is hetzelfde principe als de recovery alleen een andere smaak ( vinden ze vaak lekkerder)
pi_100530429
succes morgen!
ik moet morgen weer met mijn eigen adoptiekater terug voor controle (vorige week maandag een kunst pees aangebracht)
omdat ik de onderzoeks/operatiekosten heb betaald van ruim 1200,- vind ik dat hij nu van mij is :P
is het trouwens niet een goed teken dat de korst week is geworden?
dan is misschien de creme eronder gaan werken en maakt het los?
het is ook zo'n dubbel gevoel he, aan de ene kant hoopte je dat je het diertje nooit had gevonden
anderzijds ga je er ongelovelijk snel en veel van houden en is het je poezenkindje O+
ik hoop dat alles goed komt!!!
pi_100532756
Hopen dat het goed gaat morgen! Maarre... Moet je niet ook alvast beginnen met trainen? Leren dat ie in de kattenbak moet poepen enzo? (geen idee of dat nog lukt nu)
pi_100538464
Zoals gezegd, poes komt ook niet ineens 100 gram aan dus veel groter wordt hij ineens niet in een dag! Dikker buikje kan juist weer wel postief zijn, zwaarder door het eten, maar kan ook wormen, kan beide kanten op. Onthoud, poes gaat soooooowieso vooruit omdat jullie hem meegenomen hebben, verzorgen, liefhebben en eten geven. Krachtverschil in slechts één dag is ook al behoorlijk goed hoor! Moet eerlijk zeggen dat ie 't beter doet dan verwacht dus zelfs ik, die een beetje spanning voelt voor morgen, denk dat het gewoon goed gaat komen! Houd ons op de hoogte :)
pi_100539875
Vandaag is de grote dag! We duimen dat alles goed gaat en het mannetje vanavond met of zonder oog maar in ieder geval zonder infectie weer lekker thuis is!
pi_100542544
Ik zal rond 15:10 een kaarsje branden voor het ventje, hopen dat hij het goed gaat doorstaan! :Y
pi_100542782
Ik heb dit verhaal gelezen met tranen in mijn ogen! Verschrikkelijk, zo'n klein hummeltje wat ligt te sterven zonder dat iemand zich erom bekommert. Super dat jullie hem meegenomen hebben en dat hij nu een kans heeft. Ik duim mee vanmiddag voor een goede afloop.
pi_100542831
Hoe lang duurd de operatie weet je dat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')