abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100415882
Wij kwamen op vakantie een stervend minipoesje tegen, lag in de zon met allemaal vliegen op zich en z'n oog is helemaal dicht, korst erop, vliegen erop, enorm dik. Wij hebben hem naar de lokale dierenarts gebracht waar hij 4 dagen aan het infuus gelegen heeft en eigenlijk na 1 dag al opknapte. We hebben hem meegenomen naar Nederland waar hij nu ligt bij te komen van de reis. Zijn oog moet verwijderd worden maar daar is hij nu nog te zwak voor.
Hij krijgt sinds woensdag recovery voer van Royal Canin. Dat hebben we ook meegenomen vanuit Italië. Alleen weet ik niet precies hoeveel het beste is. Hij heeft een hele goeie eetlust, plast en poept goed, reageert redelijk op de omgeving sinds vannacht. Alleen drinken wil niet, ik gebruik elke paar uur een pipetje.
Morgen gaan we naar de dierenarts, die vertelt hopelijk meer maar ik vroeg me af of iemand nog tips heeft en hoeveel recovery voer hij mag. Hij is vel over bot en weegt amper 250 gram denk ik. Zijn goeie oogje is niet meer blauw. De dierenarts daar schatte hem op 8 weken.
Ohja en hij krijgt elke 12 uur 5 druppels anti biotica om de infectie in zn oog in bedwang te houden (denk ik? Tis verdomd lastig communiceren als niemand daar engels kan :P)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2011 10:38:41 ]
pi_100415926
aahw wat super dat je m meegenomen hebt!
hopelijk gaat alles goed komen !
pi_100415927
Dus?
Mjah, dat is niet wat je moeder vannacht zei.
  zondag 7 augustus 2011 @ 10:51:21 #4
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_100416154
Ben heel benieuwd Heaven :Y
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  Boks-Chick zondag 7 augustus 2011 @ 10:54:26 #5
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_100416219
:o Ben benieuwd wat de dierenarts gaat zeggen idd.
En probeer hem regelmatig inderdaad toch water te geven, zeker als hij dat semidroogvoer krijgt van canin :).
lolwut
pi_100416249
^O^
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_100416308
Foto van het humpie bij de dierenarts nog:

En in de auto onderweg:

Hij heeft trouwens wel last van z'n infuuspootje, die is dikker en hij wil er niet op lopen. Iemand enig idee of die irritatie of wat het ook is normaal is na een infuus?
  † In Memoriam † zondag 7 augustus 2011 @ 11:02:11 #8
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100416351
Ow TS je bent een heldin O+
Are you fokking to me?
pi_100416428
Held!

Dat hij er niet op wil lopen kan inderdaad komen door irritatie, kijken het een paar uurtjes aan, vaak gaat het vanzelf over!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2011 11:09:54 ]
pi_100416550
TS O+
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_100416951
Ow, wat ontzettend lief dat jullie haar mee hebben genomen O+ Uit welk land komt ze? Ik weet niet of jullie zelf katten hebben, maar denk er aan dat ze wellicht besmettelijke ziekten of parasieten bij zich draagt. Quarantaine lijkt mij geen overbodige luxe als ze in NL aankomt. Ik hoop dat ze een heel erg lang en gelukkig leven tegemoet gaat bij jullie O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Forum Admin zondag 7 augustus 2011 @ 11:36:48 #12
58651 crew  murp
murp
  Boks-Chick zondag 7 augustus 2011 @ 11:39:55 #13
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_100417072
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 10:59 schreef heaven7 het volgende:
Foto van het humpie bij de dierenarts nog:
[ afbeelding ]

En in de auto onderweg:
[ afbeelding ]

Hij heeft trouwens wel last van z'n infuuspootje, die is dikker en hij wil er niet op lopen. Iemand enig idee of die irritatie of wat het ook is normaal is na een infuus?
wat een iniminie! :o

dat het pootje neit tof is voor hem dat snap ik wel, als hij zo uitgemergeld en gedroogd is, vind het lijf het niet leuk dat er zo'n naald in gaat. Het heeft nauwelijiks vlees en vocht om het op te vangen... zal allemaal dus wel mega gevoelig zijn!
lolwut
pi_100417144
Och, wat een prutteltje!

Infuus kan, zeker als het een paar dagen heeft gezeten, een beetje gaan ontsteken. Dat het pootje dikker is, kan daar wel op duiden. Normaal gesproken is dat niet zo'n ramp en trekt het vanzelf wel weg, maar bij zo'n minibeestje toch wel iets om in de gaten te houden.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_100417146
Held! _O_
Twiddel
pi_100417149
Och wat een zielig hoopje ;(

Fantastisch dat je dit hebt gedaan, heaven. Sterkte, hopelijk komt alles goed. :*
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_100417225
Acherm, hummeltje O+

Heb je nat- of droogvoer van royal canin gekregen? Je kunt ook eens kijken naar kattenmelk (geen normale melk!) of ze dat misschien lust. Kat van mij was in het begin niet al te enthousiast over water drinken en die heb ik met kattenmelk wat extra's kunnen geven.
pi_100417285
Dank jullie voor de adviezen :) Pootje houden we in de gaten idd. Gaat morgen ook zeker verteld worden tegen de dokter. We dachten wel dat als het gaat ontsteken die anti biotica daar ook goed voor is toch?
En het is een hij :P Als we zeker weten dat het goed met em gaat komen (ik wil me nog niet te erg hechten i.v.m. verdriet) gaat ie Joey heten (one eyed Joe :P).

Anti bioticaspul is trouwens Synulox. Moet dat in de koelkast bewaard worden?
  zondag 7 augustus 2011 @ 11:51:31 #19
33954 ElisaB
pi_100417309
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 11:50 schreef heaven7 het volgende:
Dank jullie voor de adviezen :) Pootje houden we in de gaten idd. Gaat morgen ook zeker verteld worden tegen de dokter. We dachten wel dat als het gaat ontsteken die anti biotica daar ook goed voor is toch?
En het is een hij :P Als we zeker weten dat het goed met em gaat komen (ik wil me nog niet te erg hechten i.v.m. verdriet) gaat ie Joey heten (one eyed Joe :P).

Anti bioticaspul is trouwens Synulox. Moet dat in de koelkast bewaard worden?
Zijn het pilletjes synulox? Koel bewaren kan nooit kwaad, maar koud lijkt me niet zo lekker voor beessies buikje O+
  zondag 7 augustus 2011 @ 11:51:59 #20
33954 ElisaB
pi_100417316
Volgens mij is het een meisje trouwens (aan de kleuren te zien) :)

pumpkin_Ruby heeft er veel meer verstand van O+
pi_100417360
Is die antibiotica druppels? Ik denk niet dat druppels in zijn/haar oogje helpen tegen een eventuele ontsteking in z'n pootje.. En oogdruppels is volgens mij altijd beter om in de koelkast te bewaren ivm bacteriën.
pi_100417368
De da zei daar dat het een jongetje is :) Zal het morgen nog wel eens vragen. Het is trouwens vloeistof, vrijdagavond aangemaakt door de da daar. Kan de bijsluiter niet lezen, is Italiaans :P
pi_100417381
Nee de druppels druppelen we in z'n bekkie. Zn oog wordt niks aan gedaan..
  zondag 7 augustus 2011 @ 11:55:24 #24
33954 ElisaB
pi_100417408
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 11:54 schreef heaven7 het volgende:
Nee de druppels druppelen we in z'n bekkie. Zn oog wordt niks aan gedaan..
Dan zou ik ze koel bewaren, maar (indien mogelijk) buiten de koelkast
pi_100417433
Aan de kleuren te zien denk ik idd dat het niet anders dan een meisje kan zijn :D

Maar wow wow wow _O_ Wat een helden zijn jullie _O_ O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 7 augustus 2011 @ 11:58:25 #26
33954 ElisaB
pi_100417470
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 11:55 schreef ElisaB het volgende:

Dan zou ik ze koel bewaren, maar (indien mogelijk) buiten de koelkast
De bijsluiter zegt IN de koelkast 7 dagen houdbaar :{
pi_100417471
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 11:47 schreef Herr_Ratt het volgende:
Acherm, hummeltje O+

Heb je nat- of droogvoer van royal canin gekregen? Je kunt ook eens kijken naar kattenmelk (geen normale melk!) of ze dat misschien lust. Kat van mij was in het begin niet al te enthousiast over water drinken en die heb ik met kattenmelk wat extra's kunnen geven.
En er bestaat zelfs speciale kittenmelk, lijkt me nog beter, maar moeilijk om op zondag aan te komen..

Alhoewel.. koopzondag?
pi_100417914
_O_ heaven, je bent geweldig dat je dit allemaal doet voor zo'n klein hummeltje!!

Maar het -kan- toch wel een jongetje zijn? Een van die hoge uitzonderingsgevallen en dat ie dan ook onvruchtbaar is en dat soort dingen?
pi_100417996
awww wat lief! goed gedaan _O_
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  zondag 7 augustus 2011 @ 12:32:08 #30
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_100418309
quote:
10s.gif Op zondag 7 augustus 2011 11:43 schreef summer2bird het volgende:
Held! _O_
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 augustus 2011 @ 13:22:51 #31
163650 Greys
pi_100420011
Wat een enorm klein frummel :o
Lief van je O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 7 augustus 2011 @ 13:27:00 #32
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_100420136
Wat zielig :'(
Tof dat jullie hem/haar gered hebben O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_100421689
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 11:54 schreef heaven7 het volgende:
De da zei daar dat het een jongetje is :) Zal het morgen nog wel eens vragen. Het is trouwens vloeistof, vrijdagavond aangemaakt door de da daar. Kan de bijsluiter niet lezen, is Italiaans :P
De kans is echt wel heel groot dat het een vrouwtje is hoor, heeft te maken met het feit dat hij/zij rood en zwart is, wat beide aan het X-chromosoom gelinkt is. Mocht het toch een jongetje zijn dan heeft hij waarschijnlijk XXY, een genetische abnormaliteit dus. Andere mogelijkheid is dat hij in de baarmoeder 'samengesmolten' is met een broertje/zusje heel vroeg in de ontwikkeling, dan is hij een chimera, ook zeer zeldzaam. De kans lijkt me het grootst dat de DA daar het niet goed gezien heeft (kan ook lastig zijn met zulke kleine hummels). En anders is het kleintje gewoon extra speciaal O+

Ik ben heel erg benieuwd hoe het verder gaat met dit kleintje :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
pi_100422291
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:22 schreef Greys het volgende:
Wat een enorm klein frummel :o
Lief van je O+
+1 :)

Ff volgen hoe t verder met t beessie gaat :)
Que Sera ~
pi_100423227
Hij is niet zwart maar grijs :) Gaat dat chromosomenverhaal dan ook op?

Het winkelcentrum is nu wel open, is dit kittenspul van Royal Canin goed voor hem dan?

http://www.royalcanin.be/nl/?inc=products&productsid=97&type=cat
pi_100423379
Jup, dat is ook kittenmelk. Er zijn verschillende merken, je hebt ook van Beaphar bijvoorbeeld. Die van Beaphar is trouwens poeder die je zelf aanmaakt met water, die van Royal Canin denk ik ook. Let als je het koopt even op of je er een pipet oid bij krijgt, soms hoort dat erbij, maar vergeten ze dat in de winkel nog wel eens.
pi_100423775
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:46 schreef heaven7 het volgende:

Het winkelcentrum is nu wel open, is dit kittenspul van Royal Canin goed voor hem dan?

Grijs is zwart.
pi_100424224
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:46 schreef heaven7 het volgende:

Jep, grijs/blauw/zwart is allemaal een vorm van zwart. Rood/oranje/crème is allemaal een vorm van rood. De kleur van jouw katje lijkt erg op die van één van onze dames, blauw/grijs met licht oranje/rood en een beetje wit, een schildpadkatje, net als die van jou :)
pi_100425001
Meer foto's!!
pi_100426651
Ben heel benieuwd dan :) Heb zelf ff gekeken en het is volgens mij echt een katertje..

Zo ligt ie er nu bij, lag lekker te slapen:

Toch kan ik over zn oog niks vinden op internet.. volgens de slecht engels sprekende assistent daar was het een trauma (ongeluk ofzo) en daarna geinfecteerd door vliegen maar wat en hoe precies?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2011 16:27:48 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 7 augustus 2011 @ 16:26:50 #41
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_100426763
Agos, wel een erg zielig oogje zo :{

Maar super dat jullie hem opvangen. Ik hoop dat hij snel opgroeit tot een mooie gezonde kater (of poes :+ )
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_100427171
Wow dat oogje ziet er best schrikken uit! Wel tof dat jullie hem echt meegenomen hebben, en wat issie nog klein! Hebben jullie kittenmelk gehaald?
pi_100427516
Nee want het winkelcentrum had blijkbaar geen koopzondag :( We pipetten nog even verder en overleggen morgen met de dierenarts.
pi_100427822
Dat ziet er best wel creepy uit, dat oogje!! :X

Jammer dat het winkelcentrum niet open was vandaag ;(
pi_100427885
Wat lief dat jullie het kitten hebben meegenomen, echt super O+ Maar wat is 'ie mager zeg ;( convalescence van royal canin kun je hem ook geven, dat is krachtvoer wat je aan moet mengen met water. Over het algemeen vinden ze dat ook erg lekker.
pi_100428179
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:30 schreef heaven7 het volgende:
Nee want het winkelcentrum had blijkbaar geen koopzondag :( We pipetten nog even verder en overleggen morgen met de dierenarts.
Oh, balen. Nouja, één dagje zonder zal het verschil ook niet maken. En kan je mooi eerst even het advies van de dierenarts afwachten, misschien heeft die wel andere/betere ideeën.

Het is dat ik net van de week mijn laatste beetje heb opgemaakt omdat het hier toch maar stond te staan, anders was ik het komen doneren..
pi_100428338
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:23 schreef heaven7 het volgende:
Ben heel benieuwd dan :) Heb zelf ff gekeken en het is volgens mij echt een katertje..

Zo ligt ie er nu bij, lag lekker te slapen:
[ afbeelding ]

Toch kan ik over zn oog niks vinden op internet.. volgens de slecht engels sprekende assistent daar was het een trauma (ongeluk ofzo) en daarna geinfecteerd door vliegen maar wat en hoe precies?
quote:
Geslacht

Schildpadkatten zijn bijna altijd vrouwelijk; ze hebben immers twee X-chromosomen nodig. Toch komen er sporadisch schildpadkaters voor; een onderzoek wees uit dat één op de 3000 geboorten een schildpadkater oplevert. Dit wordt veroorzaakt door erfelijke afwijkingen, deze kater heeft een XXY-chromosoom. Hij is dan steriel. Ook kan er een verschijnsel optreden dat 'chimerisme' genoemd wordt. Twee klompjes cellen smelten dan in een heel vroeg stadium embryonaal samen. Deze twee klompjes zouden normaal gesproken twee kittens worden, maar door de vroege samensmelting wordt er maar één kitten geboren met DNA van beide embryo's. Deze kater is wel vruchtbaar en kan hij in bepaalde delen van zijn lichaam dus verschillend DNA hebben. Bij sommige rassen kan er tenslotte sprake zijn van een pigmentstoring, waardoor de kater schildpad lijkt, maar het niet is. De katers vererven een gewone rode vachtkleur, ze hebben alleen voor het oog zwarte vlekjes in de vacht. Hij kan wel vaker dit soort katers vererven. Een kenner zal kunnen zien dat het geen schildpad is omdat de tekening niet zo gemêleerd is.
Nog wat info :)
pi_100432549
O+ wat een geweldige actie!
pi_100433131
O geweldig dat jullie hem gered hebben *O* en ik ben benieuwd wat de dierenarts morgen zegt.
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_100433373
Hoop dat Joey snel aangesterkt is zodat hij geopereerd kan worden en daarna lekker als captain eenoog kan gaan genieten van het goede nederlandse leven bij zijn helden O+
pi_100433754
Awww! Zie dit nu pas! Zielig poezekitten. ;( O+
Wat goed dat jullie zoveel moeite voor hem doen. O+ Waar woon je? Ik heb hier Convalescence staan, kan ik best een blikje van missen en dan heb je voor vanavond al wat. Poedermelk heb ik ook en evt. een spuitje, mocht het kleine ding hulp nodig hebben.

Sinulox moet eenmaal aangemaakt IN de koelkast bewaard worden en is prima spul, wordt regelmatig gebruikt voor kittens.

Over poesje/katertje is alles al gezegd. :P

250 gram is superlicht, jullie hebben hem/haar echt voor de klauwen van de dood weggehaald. Maar als het zieke oogje wordt verwijderd dan kan hij/zij een prima leven leiden. :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_100434066
Wat een lieve reacties :) Voor mij is het vanzelfsprekend dat we em proberen te redden!

Ik woon in Arnhem! Heel lief dat je het aanbiedt! :) We hebben de antibiotica inmiddels in de koelkast gezet ja.. helaas kon het tijdens de reis niet gekoeld natuurlijk.

Hij ligt nu opgerold O+ te slapen O+
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:38:24 #53
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_100434158
Wat een zielig katje zeg. Wil even zeggen dat ik het goed van jullie vind :) Ik denk dat hij jullie heel dankbaar is! (volgens mij krijg je dat nog wel te merken haha). Volgens mij hebben jullie er een eeuwige vriend bij.
pi_100434563
Dankje! :)
Zouden die kleintjes het merken dat je goed voor ze bent? Vooralsnog stribbelt ie behoorlijk tegen als er weer een pipet water of antibiotica in moet en is ie not amused :P

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2011 20:46:18 ]
pi_100434661
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:46 schreef heaven7 het volgende:
Dankje! :)
Zouden die kleintjes het merken dat je goed voor ze bent? Vooralsnog stribbelt ie behoorlijk tegen als er weer een pipet water of antibiotica in moet en is ie not amused :P
Hij weet niet wat hem overkomt maar dat heeft hij zo door hoor! Beestje had vast nog nooit mensen gezien, gevoeld etc
pi_100434960
Nee dat denk ik ook. Straatbeestje he.

Hoe belangrijk is aandacht nu trouwens? Aan de ene kant ben ik heel voorzichtig met onze andere kat en de ziektes en bacteriën, aan de andere kant ligt ie zo graag op mijn borst/in mijn handen te slapen.. vindt ie echt fijn merk ik. Mijn vriend zegt weer dat ik em met rust moet laten zodat ie goed kan slapen en bijkomen terwijl mijn gevoel zegt dat veel liefde en warmte ook erg belangrijk is.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2011 20:53:57 ]
pi_100434966
O+ Wat een kleintje! En wat ontzettend lief dat jullie hem (of haar?) hebben meegenomen!
Benieuwd hoe het morgen bij de dierenarts zal gaan.

Knuffel maar lekker met hem, een surrogaat mama kan hij wel gebruiken O+

-edit-
Ik denk dat knuffelen goed is, maar inderdaad nog wel voorzichtig zijn met de andere kat(ten).
Misschien, zoals ik net ergens anders las, een schort aan doen als je met hem knuffelt.
En deze dan weer uittrekken + handen goed wassen als je met de andere katten gaat kroelen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:57:09 #58
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_100435171
Katten hebben volgens mij dondersgoed door dat ze eerst met pijn aan het sterven waren totdat jij iets met hem deed en hij zich beter begon te voelen. Die connectie maakt hij wel denk ik.
pi_100435271
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:57 schreef Mishu het volgende:
Katten hebben volgens mij dondersgoed door dat ze eerst met pijn aan het sterven waren totdat jij iets met hem deed en hij zich beter begon te voelen. Die connectie maakt hij wel denk ik.
Als een kat/poes echt aan het sterven is loopt hij van aandacht vaak wel weg en gaat rustig in een hoekje zitten. Ik denk eerder dat dit beestje het fijn vindt om nog wat warmte te krijgen :)

Het ziet er trouwens niet echt uit als een infectie of schimmel, dus volgens mij kan dit prima samen met je huidige katje. (ik heb zelf helaas een beestje dat daar af en toe mee kampt, dus dit is mij niet vreemd)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2011 20:59:20 ]
  † In Memoriam † zondag 7 augustus 2011 @ 21:02:30 #60
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100435495
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:53 schreef heaven7 het volgende:

Hoe belangrijk is aandacht nu trouwens? Aan de ene kant ben ik heel voorzichtig met onze andere kat en de ziektes en bacteriën, aan de andere kant ligt ie zo graag op mijn borst/in mijn handen te slapen.. vindt ie echt fijn merk ik. Mijn vriend zegt weer dat ik em met rust moet laten zodat ie goed kan slapen en bijkomen terwijl mijn gevoel zegt dat veel liefde en warmte ook erg belangrijk is.
_O_ heldin _O_
Aandacht is juist bij een kitten heel belangrijk. En als zij/hij je zelf opzoekt dan wil het die bescherming van je gewoon hebben.
En als je andere kat gewoon gezond is de kans denk ik klein dat die ziek wordt. Kitten zal denk ik wél een wormenkuur krijgen en op parasieten worden onderzocht, daar worden straatkatjes in met name de landen ronde de middellandse zee bijna allemaal mee geboren.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  Redactie Sport zondag 7 augustus 2011 @ 21:05:28 #61
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_100435684
Ohhh, wat lieffff O+ Super dat je hem gered hebt _O_
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_100435999
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:36 schreef heaven7 het volgende:
Wat een lieve reacties :) Voor mij is het vanzelfsprekend dat we em proberen te redden!

Ik woon in Arnhem! Heel lief dat je het aanbiedt! :) We hebben de antibiotica inmiddels in de koelkast gezet ja.. helaas kon het tijdens de reis niet gekoeld natuurlijk.

Hij ligt nu opgerold O+ te slapen O+
Dat is zo'n 75 kilometer uit de buurt. -O-
Slapen is goed en liefde al helemaal. O+ Ik denk dat je heel kordaat moet zijn bij vervelende handeling: zo kort mogelijke stress. Maar als hij/zij wil knuffelen lekker bij je pakken. Een schort of oud shirt is dan wel handig, want er hij/zij kan een ziekte hebben die je andere kat ook kan krijgen. En handjes wassen en schoonmaken met vloeibare handalcohol voor alle zekerheid.
Is je eigen kat ingeënt?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_100439610
Jammer :) Maar komt denk ik wel goed. Hij heeft net weer een theelepel voer schoon opgegeten :9 Onze andere kat is ingeënt tegen katten en niesziekte ja maar we willen tot we meer weten ze sowieso niet met elkaar in aanraking laten komen.

Vannacht eruit nog voor water en wat voer? Hij moet om 6.30 weer antibiotica maar hij heeft tussen nu en dan wel weer wat nodig denk ik of niet?
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:16:17 #64
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_100439691
Ik stem voor nog wat water en voer.
  Forum Admin zondag 7 augustus 2011 @ 22:17:07 #65
58651 crew  murp
murp
pi_100439745
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:16 schreef Mishu het volgende:
Ik stem voor nog wat water en voer.
Ik ook!
pi_100439769
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:14 schreef heaven7 het volgende:
Jammer :) Maar komt denk ik wel goed. Hij heeft net weer een theelepel voer schoon opgegeten :9 Onze andere kat is ingeënt tegen katten en niesziekte ja maar we willen tot we meer weten ze sowieso niet met elkaar in aanraking laten komen.

Vannacht eruit nog voor water en wat voer? Hij moet om 6.30 weer antibiotica maar hij heeft tussen nu en dan wel weer wat nodig denk ik of niet?
Als het katje echt zo mager is zou ik persoonlijk er vannacht nog wel uit gaan, afhankelijk van wanneer je naar bed gaat natuurlijk ;)
Kun je trouwens niet gewoon brokken voor hem neerzetten?
pi_100440067
Ik zou de wekker een keertje zetten. :Y Al is het alleen maar om te kijken of hij/zij er lekker bij ligt.
Als hij/zij zelf niet goed eet en drinkt helpen alle beetjes.
pi_100441125
Idd, afgelopen nacht ook gedaan. Viel wel tegen na 18 uur in de auto te hebben gezeten en niet geslapen :P En morgen weer werken. Maar alles voor kapitein eenoog ^O^
pi_100441307
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:44 schreef heaven7 het volgende:
Idd, afgelopen nacht ook gedaan. Viel wel tegen na 18 uur in de auto te hebben gezeten en niet geslapen :P En morgen weer werken. Maar alles voor kapitein eenoog ^O^
Echt zo lief van jullie O+ Zijn jullie ook van plan om hem/haar te houden als hij/zij weer beter is?

En misschien lees ik maar half, maar kan het kitten niet zelf brokjes eten of mag het alleen nog maar royal canin recovery voer? :@
pi_100441612
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:44 schreef heaven7 het volgende:
Goed van jullie. O+
  maandag 8 augustus 2011 @ 02:26:25 #72
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_100449738
Ahhhh! Wat een dotje O+
Dat oogje is wel erg naar zeg!
Je bent echt een schat Heaven7 dat je dit hummeltje heb meegenomen :*
Veel succes deze nacht en natuurlijk straks bij de dierenarts ^O^
pi_100451685
Dank jullie wel weer :P Vannacht weer 2 keer eruit geweest, gaat steeds beter met ons hummeltje. Steeds sterker tegenstribbelen bij water en antibiotica :P Kan het echt niet meer alleen!
We gaan hem/haar zeker houden als alles goed komt. Hoop wel dat het sociaal gezien een lieverd wordt, omdat de eerste weken erg belangrijk zijn voor een kitten en hij dat juist heeft gemist.. liefde en aandacht van mensen dus.

We hebben ook brokjes en mousse van Royal Canin meegenomen maar hij is nog zo zwak en dun dat we eerst 3 blikjes recoveryvoer moeten opmaken. Hij heeft nu bijna 1 heel blikje van 195 gram in 2.5 dag op. Is dat goed?
pi_100451735
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:39 schreef heaven7 het volgende:
Dank jullie wel weer :P Vannacht weer 2 keer eruit geweest, gaat steeds beter met ons hummeltje. Steeds sterker tegenstribbelen bij water en antibiotica :P Kan het echt niet meer alleen!
We gaan hem/haar zeker houden als alles goed komt. Hoop wel dat het sociaal gezien een lieverd wordt, omdat de eerste weken erg belangrijk zijn voor een kitten en hij dat juist heeft gemist.. liefde en aandacht van mensen dus.

We hebben ook brokjes en mousse van Royal Canin meegenomen maar hij is nog zo zwak en dun dat we eerst 3 blikjes recoveryvoer moeten opmaken. Hij heeft nu bijna 1 heel blikje van 195 gram in 2.5 dag op. Is dat goed?
1 blikje in 2,5 dagen is best goed voor zo'n kleintje. Volgens mij mag een volwassen kat 1 blikje per dag. En trouwens: laat hem/haar maar zoveel eten als nodig is. Kan alle energie gebruiken. Zo te horen is het een vechtertje (tja, lapje :P ). Ik ben benieuwd wat de DA zegt en inderdaad ook erg benieuwd hoe het katje zich verder gaat ontwikkelen.
pi_100451738
Wat een fijn verhaal zo op de vroege morgen! Ik denk dat het juist een heel sociaal maatje van jullie gaat worden omdat hij zeker wel weet dat jullie hem helpen. Het is ook een goed teken dat hij je vertrouwd en bij je wil liggen.
pi_100454051
Wat fijn dat je merkt dat ie aan begint te sterken :D Je weet natuurlijk nooit hoe hij gaat worden, maar, als alles goed gaat heeft hij tenminste een dak boven zijn hoofd, en dat is stukken beter dan voor dood achtergelaten worden. :)

Hoe laat gaan jullie naar de DA?
pi_100456559
Wat een geweldig topic O+

quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:53 schreef heaven7 het volgende:

Aandacht en warmte is heel belangrijk. Wij hebben sinds woensdag een opvangpoesje (Starr) van een week of 3/4 wat alleen is sinds haar broertje is overleden, zij woog ook 250 gram toen ze hier kwam en dat was zelfs voor haar te licht, ze was vel over been. Kittens van een paar weken oud kunnen hun temperatuur niet goed zelf regelen dus die vinden het heerlijk om jou als warme kruik te gebruiken. In de natuur gaan kittens ook meestal instinctief op een hoopje liggen als hun moeder het nest verlaat om zo van elkaars lichaamswarmte te profiteren.

Jouw kitten zal wel wat ouder zijn maar heeft weinig lichaamsvet.
Als je haar uit je handen moet zetten is iets om zo'n kitten zonder vetjes warm te houden dus ook wel fijn, onze Starr koelde echt heel snel af en dan werkt bv de spijsvertering minder goed. Ik gebruik een Snugglesafe, dat is een veilig ding wat je kunt opwarmen in de magnetron wat heel erg lang warmte blijft geven. Andere dingen die je kunt gebruiken zijn een warme kruik (altijd met een hoes eromheen !) of desnoods een fles warm water (ook met een stuk stof eromheen). Ook zijn er bij oa de Tuinen knuffels te koop die zijn gevuld met boekweit, die kun je opwarmen in de magnetron en zo'n kleintje kan er dan lekker tegenaan kruipen.

Zo lang de ontlasting niet geel is mag het kitten zoveel eten als ze wil. Ik wist niet dat een kitten uit zichzelf te veel kon eten maar we hebben met Starr gemerkt dat het kan, ze at zoveel (ze eet zelf, ik hoef haar niet meer te voeren) dat haar spijsvertering het niet meer trok en dan komt alles eruit als lichtgele diarree. Toen zijn we gelijk gaan beperken hoeveel ze at en was het meteen weer goed.

Meten is weten dus je kunt haar elke dag even wegen op een digitale keukenweegschaal om te kijken of ze goed aan blijft komen.

En wat dat sociaal worden betreft; we hebben ook nog een ander kitten in huis die een week of 9/10 was toen hij hier kwam en hij is in korte tijd echt lief geworden, hij klimt vanzelf op schoot voor knuffels.
pi_100460494
Goeie tips, dankjewel!!

Ik ben nu even thuis in mn pauze van werk en kleine eet als een bezetene :D We gaan vanavond om 17.30 op spreekuur. Ga even op zoek naar een goed slaapplekje voor em, we hebben alleen maar microvezeldoekjes nu waar ie op ligt (nood)..
pi_100460709
Beestje toch, doe maar lekker je buikje rond eten!
Was hij bij dat je weer thuis bent? O+
pi_100461843
Dit heldentopic gaat ook door mij gevolgd worden! Goed bezig TS! ^O^
pi_100463038
Goed bezig Heaven7. Ik ga dit ook volgen, hoop dat het allemaal goed gaat komen met het kleine hummeltje..

Ik heb ooit een katje in huis genomen die op de boerderij doodsbang was voor mensen, blazen, grommen en wegkruipen en ondanks dat het niet altijd een schootkat is, is ze superlief en aanhankelijk geworden. Dus dat zal met Joey zeker ook gebeuren.
  maandag 8 augustus 2011 @ 18:13:13 #82
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_100470382
Het ziet er wel heftig uit zeg, ben heel benieuwd wat de dierenarts zegt. Wel, zoals iedereen hier al zegt, echt een heldenactie, geweldig O+. Toen ik dit las maakte het m'n dag toch weer een beetje beter!
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
pi_100471853
Hoe is het gegaan bij de dierenarts?
  † In Memoriam † maandag 8 augustus 2011 @ 20:39:06 #84
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100476885
Ik ben ook nieuwsgierig wat de dierenarts heeft gezegd, ik hoop dat alles goed komt met het kleintje.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_100477197
Ik wacht mee op dierenartsnieuws! Ik hoop echt dat het hummeltje een goed leven als vooruitzicht heeft.
pi_100477295
Captain eenoog, Ben je lief geweest bij de dokter?

[ Bericht 1% gewijzigd door -moppie- op 08-08-2011 21:07:50 ]
pi_100477643
Ik zie dit topic nu pas. Wat n hummeltje en wat goed dat jullie hem hebben meegenomen en hem verzorgen O+
Hoop dat alles goed komt, maar het oogje ziet er wel heel akelig uit. Hoop dat de dierenarts hem snel zal kunnen helpen.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_100478206
Nou we zijn net pas terug.. hij weegt 400 gram en de dierenarts schat hem op 4 a 5 weken. Het is toch echt een mannetje :P

Maargoed, hij heeft een pipet gehad tegen allerlei schurften, mijten, enge beestjes en een oogzalf om de korst wat weker te maken. De dierenarts zei dat het lastig is want als we langer wachten met opereren/korst proberen te verwijderen kan de infectie naar zn hersens overslaan en dan kan hij niks meer doen. En als hij aan de gang gaat en hij blijkt te jong of te zwak voor de ingreep overlijdt ie ook. Hij gaf echter het advies om het zo snel mogelijk aan te pakken. Hij wrikte wat aan de korst en toen kwam er weer pus tevoorschijn. Dus wij moeten hem zoveel mogelijk nog laten aansterken en zijn oog 6 maal per dag insmeren met de zalf. Woensdag om 15:10 gaat ie een roesje krijgen en kijkt ie of de korst eraf kan, zo niet omdat het ook een gedeelte verkleefd oog is, dan moet het oog er ter plekke uit en is het de vraag of hij sterk genoeg is voor de operatie.

Eng allemaal dus :{ Schatje heeft net weer antibiotica gehad, 2 bordjes eten en nu oogzalf en een minikraagje zodat ie niet meer bij het oog kan.

Pfffff :{ Ben kapot en als de dood dat ie het toch niet gaat halen. Verdorie ik ben er al aan gehecht :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2011 21:04:24 ]
pi_100478413
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:03 schreef heaven7 het volgende:
Nou we zijn net pas terug.. hij weegt 400 gram en de dierenarts schat hem op 4 a 5 weken. Het is toch echt een mannetje :P

:D Dan heb je er letterlijk eentje uit duizenden.

Wel spannend zeg. Maar het beestje is in elk geval bij jou met z'n neus in de boter gevallen.
pi_100478418
Kom op sterk mannetje! Sterk nog even genoeg aan zodat je woensdag van je vervelende oog verlost kan worden! O+
  maandag 8 augustus 2011 @ 21:07:56 #91
92409 Twinky
Little star.
pi_100478444
Mwoh, ik duim voor jullie! Woensdag is al gauw, en hij gaat hard vooruit dus ik hou goede hoop!

mogen we nog wat foto's?
pi_100478505
Doet het hem pijn als de dokter aan de korst wrikt of weet je het niet! Ik krijg al rillingen bij alleen de gedachte!
  † In Memoriam † maandag 8 augustus 2011 @ 21:11:36 #93
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100478665
Bedankt voor de update. Ik brand woensdag een kaarsje voor jullie.

Ook een fan van foto's O+
Are you fokking to me?
pi_100478804
Oh jee ik hoop het beste voor de kleine man!
  Moderator maandag 8 augustus 2011 @ 21:13:53 #95
18653 crew  D.
pi_100478814
Veel succes en sterkte :Y
pi_100478841
wat een frummeltje zeg :o
goed van jullie dat jullie hem hebben meegenomen ^O^
zou zelf hetzelfde hebben gedaan :@
die korst ziet er alleen niet al te goed uit moet ik zeggen :N
hoop echt dat het lukt om het oogje te besparen.. en dat de kittycat een lang en gelukkig leven blij jullie krijgt O+
pi_100478945
Ik steek ook woensdag een kaarsje aan voor hem O+
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_100478997
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:16 schreef indaha het volgende:
Ik steek ook woensdag een kaarsje aan voor hem O+
Dit, en ik ga het nog serieus doen ook
pi_100478999
Toch een mannetje. :D

En wat spannend zeg. :o Zo'n operatie als hij zo jong en verzwakt is, is toch heel wat. Goed eten knul! Sterk worden! Zodat je gauw zonder pijn en ongemak kunt rondrennen. O+
Ik ga duimen woensdag.
pi_100479198
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:14 schreef deadly_kiss het volgende:
wat een frummeltje zeg :o
goed van jullie dat jullie hem hebben meegenomen ^O^
zou zelf hetzelfde hebben gedaan :@
die korst ziet er alleen niet al te goed uit moet ik zeggen :N
hoop echt dat het lukt om het oogje te besparen.. en dat de kittycat een lang en gelukkig leven blij jullie krijgt O+
Volgens mij is dat sowieso geen optie meer, daarvoor lijkt het me teveel geïnfecteerd. Het gaat er nu om de infectiebron weg te halen voor het doorslaat naar zijn hersenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')