wat een iniminie!quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:59 schreef heaven7 het volgende:
Foto van het humpie bij de dierenarts nog:
[ afbeelding ]
En in de auto onderweg:
[ afbeelding ]
Hij heeft trouwens wel last van z'n infuuspootje, die is dikker en hij wil er niet op lopen. Iemand enig idee of die irritatie of wat het ook is normaal is na een infuus?
Zijn het pilletjes synulox? Koel bewaren kan nooit kwaad, maar koud lijkt me niet zo lekker voor beessies buikjequote:Op zondag 7 augustus 2011 11:50 schreef heaven7 het volgende:
Dank jullie voor de adviezenPootje houden we in de gaten idd. Gaat morgen ook zeker verteld worden tegen de dokter. We dachten wel dat als het gaat ontsteken die anti biotica daar ook goed voor is toch?
En het is een hijAls we zeker weten dat het goed met em gaat komen (ik wil me nog niet te erg hechten i.v.m. verdriet) gaat ie Joey heten (one eyed Joe
).
Anti bioticaspul is trouwens Synulox. Moet dat in de koelkast bewaard worden?
Dan zou ik ze koel bewaren, maar (indien mogelijk) buiten de koelkastquote:Op zondag 7 augustus 2011 11:54 schreef heaven7 het volgende:
Nee de druppels druppelen we in z'n bekkie. Zn oog wordt niks aan gedaan..
De bijsluiter zegt IN de koelkast 7 dagen houdbaarquote:Op zondag 7 augustus 2011 11:55 schreef ElisaB het volgende:
Dan zou ik ze koel bewaren, maar (indien mogelijk) buiten de koelkast
En er bestaat zelfs speciale kittenmelk, lijkt me nog beter, maar moeilijk om op zondag aan te komen..quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:47 schreef Herr_Ratt het volgende:
Acherm, hummeltje![]()
Heb je nat- of droogvoer van royal canin gekregen? Je kunt ook eens kijken naar kattenmelk (geen normale melk!) of ze dat misschien lust. Kat van mij was in het begin niet al te enthousiast over water drinken en die heb ik met kattenmelk wat extra's kunnen geven.
De kans is echt wel heel groot dat het een vrouwtje is hoor, heeft te maken met het feit dat hij/zij rood en zwart is, wat beide aan het X-chromosoom gelinkt is. Mocht het toch een jongetje zijn dan heeft hij waarschijnlijk XXY, een genetische abnormaliteit dus. Andere mogelijkheid is dat hij in de baarmoeder 'samengesmolten' is met een broertje/zusje heel vroeg in de ontwikkeling, dan is hij een chimera, ook zeer zeldzaam. De kans lijkt me het grootst dat de DA daar het niet goed gezien heeft (kan ook lastig zijn met zulke kleine hummels). En anders is het kleintje gewoon extra speciaalquote:Op zondag 7 augustus 2011 11:54 schreef heaven7 het volgende:
De da zei daar dat het een jongetje isZal het morgen nog wel eens vragen. Het is trouwens vloeistof, vrijdagavond aangemaakt door de da daar. Kan de bijsluiter niet lezen, is Italiaans
Grijs is zwart.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:46 schreef heaven7 het volgende:
Hij is niet zwart maar grijsGaat dat chromosomenverhaal dan ook op?
Het winkelcentrum is nu wel open, is dit kittenspul van Royal Canin goed voor hem dan?
http://www.royalcanin.be/nl/?inc=products&productsid=97&type=cat
Jep, grijs/blauw/zwart is allemaal een vorm van zwart. Rood/oranje/crème is allemaal een vorm van rood. De kleur van jouw katje lijkt erg op die van één van onze dames, blauw/grijs met licht oranje/rood en een beetje wit, een schildpadkatje, net als die van jouquote:Op zondag 7 augustus 2011 14:46 schreef heaven7 het volgende:
Hij is niet zwart maar grijsGaat dat chromosomenverhaal dan ook op?
Het winkelcentrum is nu wel open, is dit kittenspul van Royal Canin goed voor hem dan?
http://www.royalcanin.be/nl/?inc=products&productsid=97&type=cat
Oh, balen. Nouja, één dagje zonder zal het verschil ook niet maken. En kan je mooi eerst even het advies van de dierenarts afwachten, misschien heeft die wel andere/betere ideeën.quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:30 schreef heaven7 het volgende:
Nee want het winkelcentrum had blijkbaar geen koopzondagWe pipetten nog even verder en overleggen morgen met de dierenarts.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:23 schreef heaven7 het volgende:
Ben heel benieuwd danHeb zelf ff gekeken en het is volgens mij echt een katertje..
Zo ligt ie er nu bij, lag lekker te slapen:
[ afbeelding ]
Toch kan ik over zn oog niks vinden op internet.. volgens de slecht engels sprekende assistent daar was het een trauma (ongeluk ofzo) en daarna geinfecteerd door vliegen maar wat en hoe precies?
Nog wat infoquote:Geslacht
Schildpadkatten zijn bijna altijd vrouwelijk; ze hebben immers twee X-chromosomen nodig. Toch komen er sporadisch schildpadkaters voor; een onderzoek wees uit dat één op de 3000 geboorten een schildpadkater oplevert. Dit wordt veroorzaakt door erfelijke afwijkingen, deze kater heeft een XXY-chromosoom. Hij is dan steriel. Ook kan er een verschijnsel optreden dat 'chimerisme' genoemd wordt. Twee klompjes cellen smelten dan in een heel vroeg stadium embryonaal samen. Deze twee klompjes zouden normaal gesproken twee kittens worden, maar door de vroege samensmelting wordt er maar één kitten geboren met DNA van beide embryo's. Deze kater is wel vruchtbaar en kan hij in bepaalde delen van zijn lichaam dus verschillend DNA hebben. Bij sommige rassen kan er tenslotte sprake zijn van een pigmentstoring, waardoor de kater schildpad lijkt, maar het niet is. De katers vererven een gewone rode vachtkleur, ze hebben alleen voor het oog zwarte vlekjes in de vacht. Hij kan wel vaker dit soort katers vererven. Een kenner zal kunnen zien dat het geen schildpad is omdat de tekening niet zo gemêleerd is.
Hij weet niet wat hem overkomt maar dat heeft hij zo door hoor! Beestje had vast nog nooit mensen gezien, gevoeld etcquote:Op zondag 7 augustus 2011 20:46 schreef heaven7 het volgende:
Dankje!
Zouden die kleintjes het merken dat je goed voor ze bent? Vooralsnog stribbelt ie behoorlijk tegen als er weer een pipet water of antibiotica in moet en is ie not amused
Als een kat/poes echt aan het sterven is loopt hij van aandacht vaak wel weg en gaat rustig in een hoekje zitten. Ik denk eerder dat dit beestje het fijn vindt om nog wat warmte te krijgenquote:Op zondag 7 augustus 2011 20:57 schreef Mishu het volgende:
Katten hebben volgens mij dondersgoed door dat ze eerst met pijn aan het sterven waren totdat jij iets met hem deed en hij zich beter begon te voelen. Die connectie maakt hij wel denk ik.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:53 schreef heaven7 het volgende:
Nee dat denk ik ook. Straatbeestje he.
Hoe belangrijk is aandacht nu trouwens? Aan de ene kant ben ik heel voorzichtig met onze andere kat en de ziektes en bacteriën, aan de andere kant ligt ie zo graag op mijn borst/in mijn handen te slapen.. vindt ie echt fijn merk ik. Mijn vriend zegt weer dat ik em met rust moet laten zodat ie goed kan slapen en bijkomen terwijl mijn gevoel zegt dat veel liefde en warmte ook erg belangrijk is.
Dat is zo'n 75 kilometer uit de buurt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:36 schreef heaven7 het volgende:
Wat een lieve reactiesVoor mij is het vanzelfsprekend dat we em proberen te redden!
Ik woon in Arnhem! Heel lief dat je het aanbiedt!We hebben de antibiotica inmiddels in de koelkast gezet ja.. helaas kon het tijdens de reis niet gekoeld natuurlijk.
Hij ligt nu opgeroldte slapen
Als het katje echt zo mager is zou ik persoonlijk er vannacht nog wel uit gaan, afhankelijk van wanneer je naar bed gaat natuurlijkquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:14 schreef heaven7 het volgende:
JammerMaar komt denk ik wel goed. Hij heeft net weer een theelepel voer schoon opgegeten
Onze andere kat is ingeënt tegen katten en niesziekte ja maar we willen tot we meer weten ze sowieso niet met elkaar in aanraking laten komen.
Vannacht eruit nog voor water en wat voer? Hij moet om 6.30 weer antibiotica maar hij heeft tussen nu en dan wel weer wat nodig denk ik of niet?
Echt zo lief van julliequote:Op zondag 7 augustus 2011 22:44 schreef heaven7 het volgende:
Idd, afgelopen nacht ook gedaan. Viel wel tegen na 18 uur in de auto te hebben gezeten en niet geslapenEn morgen weer werken. Maar alles voor kapitein eenoog
Goed van jullie.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:44 schreef heaven7 het volgende:
Idd, afgelopen nacht ook gedaan. Viel wel tegen na 18 uur in de auto te hebben gezeten en niet geslapenEn morgen weer werken. Maar alles voor kapitein eenoog
1 blikje in 2,5 dagen is best goed voor zo'n kleintje. Volgens mij mag een volwassen kat 1 blikje per dag. En trouwens: laat hem/haar maar zoveel eten als nodig is. Kan alle energie gebruiken. Zo te horen is het een vechtertje (tja, lapjequote:Op maandag 8 augustus 2011 08:39 schreef heaven7 het volgende:
Dank jullie wel weerVannacht weer 2 keer eruit geweest, gaat steeds beter met ons hummeltje. Steeds sterker tegenstribbelen bij water en antibiotica
Kan het echt niet meer alleen!
We gaan hem/haar zeker houden als alles goed komt. Hoop wel dat het sociaal gezien een lieverd wordt, omdat de eerste weken erg belangrijk zijn voor een kitten en hij dat juist heeft gemist.. liefde en aandacht van mensen dus.
We hebben ook brokjes en mousse van Royal Canin meegenomen maar hij is nog zo zwak en dun dat we eerst 3 blikjes recoveryvoer moeten opmaken. Hij heeft nu bijna 1 heel blikje van 195 gram in 2.5 dag op. Is dat goed?
Aandacht en warmte is heel belangrijk. Wij hebben sinds woensdag een opvangpoesje (Starr) van een week of 3/4 wat alleen is sinds haar broertje is overleden, zij woog ook 250 gram toen ze hier kwam en dat was zelfs voor haar te licht, ze was vel over been. Kittens van een paar weken oud kunnen hun temperatuur niet goed zelf regelen dus die vinden het heerlijk om jou als warme kruik te gebruiken. In de natuur gaan kittens ook meestal instinctief op een hoopje liggen als hun moeder het nest verlaat om zo van elkaars lichaamswarmte te profiteren.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:53 schreef heaven7 het volgende:
Nee dat denk ik ook. Straatbeestje he.
Hoe belangrijk is aandacht nu trouwens? Aan de ene kant ben ik heel voorzichtig met onze andere kat en de ziektes en bacteriën, aan de andere kant ligt ie zo graag op mijn borst/in mijn handen te slapen.. vindt ie echt fijn merk ik. Mijn vriend zegt weer dat ik em met rust moet laten zodat ie goed kan slapen en bijkomen terwijl mijn gevoel zegt dat veel liefde en warmte ook erg belangrijk is.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:03 schreef heaven7 het volgende:
Nou we zijn net pas terug.. hij weegt 400 gram en de dierenarts schat hem op 4 a 5 weken. Het is toch echt een mannetje
Dit, en ik ga het nog serieus doen ookquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:16 schreef indaha het volgende:
Ik steek ook woensdag een kaarsje aan voor hem
Volgens mij is dat sowieso geen optie meer, daarvoor lijkt het me teveel geïnfecteerd. Het gaat er nu om de infectiebron weg te halen voor het doorslaat naar zijn hersenen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:14 schreef deadly_kiss het volgende:
wat een frummeltje zeg![]()
goed van jullie dat jullie hem hebben meegenomen![]()
zou zelf hetzelfde hebben gedaan![]()
die korst ziet er alleen niet al te goed uit moet ik zeggen![]()
hoop echt dat het lukt om het oogje te besparen.. en dat de kittycat een lang en gelukkig leven blij jullie krijgt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |