quote:In Tottenham, een multiculturele wijk in het noorden van Londen, deden zich zaterdagnacht ernstige rellen voor. Heel wat mensen pikten het niet van de politie dat donderdag een 29-jarige man werd doodgeschoten. De juiste omstandigheden zijn nog altijd niet opgehelderd.
Enkele honderden betogers zakten naar het politiebureau af. Ze wilden naar verluidt gerechtigheid eisen. De agenten probeerden de orde herstellen, maar het kwam tot een confrontatie. Volgens BBC zelfs de ergste in tien jaar tijd.
De woedende massa wierp flessen en molotovcocktails naar de politie. Er werden ook politievoertuigen, een bus en een winkel in brand gestoken. Enkele winkels werden geplunderd. Een cameraploeg van de Britse omroep werd aangevallen.
Bij de rellen liepen acht agenten verwondingen op. Een van hen moest voor verzorging naar het ziekenhuis.
Heb je daar nog al is het maar een klein spoortje bewijs voor, of is dit alleen je onderbuik? Ik hou op feiten gebaseerde beschuldigingen, niet op lukrake beschuldigingenquote:Op zondag 7 augustus 2011 09:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Deze zal er ook wel weer achter zitten
quote:Die mensen "vluchten" naar het Westen, omdat het in hun thuislanden een geweldadige chaos is. Eens ze hier zijn, creëren ze hier dezelfde toestanden als in hun thuislanden, waar onze brave westerse justitie & politie geen antwoord op hebben
Is al weg. Maar we zullen zien, oa op die videos van de BBC zie je die gasten met jurken en baarden al weer gezellig bezig zijn.quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Heb je daar nog al is het maar een klein spoortje bewijs voor, of is dit alleen je onderbuik? Ik hou op feiten gebaseerde beschuldigingen, niet op lukrake beschuldigingen
En denk je serieus dat de politie geen onderzoek doet?quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:35 schreef timmmmm het volgende:
Verder, ik begrijp dit soort opstanden wel, als er inderdaad ten onrechte een man is doodgeschoten, en er wordt helemaal niets gedaan om dat tot de bodem uit te zoeken, snap ik het dat mensen een verklaring eisen.
Ook de politie staat niet boven de wet, moord moet worden onderzocht. Als daaruit blijkt dat het niet anders kon, prima. Maar een onderzoek is wel het minste, bij de dood van een jongeman.
Shops in the area were looted, with people seen pushing away shopping trolleys full of goods. One local resident told the BBC that looting continued beyond daybreak on Sunday.quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:35 schreef timmmmm het volgende:
Verder, ik begrijp dit soort opstanden wel, als er inderdaad ten onrechte een man is doodgeschoten, en er wordt helemaal niets gedaan om dat tot de bodem uit te zoeken, snap ik het dat mensen een verklaring eisen.
Ook de politie staat niet boven de wet, moord moet worden onderzocht. Als daaruit blijkt dat het niet anders kon, prima. Maar een onderzoek is wel het minste, bij de dood van een jongeman.
Zeg ik dat? Ik zeg alleen dat ik die mensen wel begrijp. Geweld is nooit een oplossing.quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:37 schreef Trommeldaris het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zondag 7 augustus 2011 09:35 schreef timmmmm het volgende:
[/quote
Precies. Dan steek je autos in de fik en ga je met molotovs gooien
eens, maar we waren er niet bij, dus weten niet waarom de politie schoot. Soms moeten ze schieten om zichzelf te verdedigen, en mocht het slachtoffer toevallig gekleurd zijn dan heb je een probleem ...quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:35 schreef timmmmm het volgende:
Eens lynchen die agenten. Wie niet luisteren wil moet maar voelen. Fuck the law.quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:35 schreef timmmmm het volgende:
Wellicht zegt het meer over jou dan, dan over de situatie... Ik begrijp totaal niet waarom je auto's in de fik zou gaan steken omdat de politie wat-dan-ook gedaan heeft, waar jijzelf verder niets mee te maken hebt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Ik zeg alleen dat ik die mensen wel begrijp.
Mark Duggan (29) is het slachtoffer, waarom hij is doodgeschoten is nog onduidelijk, daar gaat men (uiteraard) onderzoek naar doen. Als ik dit filmpje goed begrijp, dan zat hij in een mini-cab, stond op het punt om gearresteerd te worden en was in het bezit van een pistool.quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Vraag me af wat de reden was dat die vent is doodgeschoten en waarom men weer eens 'verhaal' ging halen door autos in de fik te steken.
De wereld is niet zo zwart-wit. Daar zit nog heel veel tussen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En denk je serieus dat de politie geen onderzoek doet?
Ik zal je 2 scenario's geven, mag jij kiezen welke waarschijnlijker lijkt:
A. Politie ging donderdag de straat op en schoot lukraak iemand dood. Toevallig was dat ook iemand die honderden vriendjes heeft die graag rellen.
B. Politie schoot donderdag een crimineel dood, terwijl deze bezig was de wet te breken. Risico van het vak. Maar z'n honderden criminele vriendjes vinden dat-ie zo'n lieve jongen was die nooit iemand kwaad deed, en gaan rellen.
Want dat zeg ik inderdaad.quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:43 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Eens lynchen die agenten. Wie niet luisteren wil moet maar voelen. Fuck the law.
Retard
Maar dat moet wel onderzocht worden. Nu doet de politie dat zelf. Een wij van wc-eend onderzoek vind ik nou niet echt heel erg betrouwbaar.quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:42 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
eens, maar we waren er niet bij, dus weten niet waarom de politie schoot. Soms moeten ze schieten om zichzelf te verdedigen, en mocht het slachtoffer toevallig gekleurd zijn dan heb je een probleem ...
Dit soort opstanden valt niet te begrijpen. Dat mensen boos worden en willen weten hoe de vork in de steel zit, tot daar aan toe. Maar de boel slopen, plunderen en in brand steken is onbegrijpelijk. Heeft ook niets met rechtvaardigheid en rechtsgang te maken, maar meer met primitieve agressie.quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:35 schreef timmmmm het volgende:
Het is meer dat je begrip toont voor criminelen die elke gelegenheid aangrijpen om een wijk te slopen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Want dat zeg ik inderdaad.
Ik vind het toch opvallend dat zodra er een andere mening te lezen is, iedereen meteen moord en doodslag van me verwacht. Dat ik voor het doodmaken van onschuldige mensen ben enzo.
In Nederland worden dergelijke onderzoeken nooit door het schietende korps uitgevoerd. Ik neem aan dat dat in Engeland niet anders is.quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:50 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar dat moet wel onderzocht worden. Nu doet de politie dat zelf. Een wij van wc-eend onderzoek vind ik nou niet echt heel erg betrouwbaar.
Nou als hij zelf ook een blaffer had kunnen we wel aannemen dat het geen onschuldige voorbijganger was.quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:44 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Mark Duggan (29) is het slachtoffer, waarom hij is doodgeschoten is nog onduidelijk, daar gaat men (uiteraard) onderzoek naar doen. Als ik dit filmpje goed begrijp, dan zat hij in een mini-cab, stond op het punt om gearresteerd te worden en was in het bezit van een pistool.
http://www.bbc.co.uk/news/uk-14427105
Dat mensen in opstand komen begrijp ik. Dat er dan criminelen zijn die opstanden gebruiken als uitlaat voor hun eigen agressie, en om te plunderen ed, begrijp ik ook. Als ik crimineel was zou ik dat ook doen. Het verschil is dat ik de criminelen afkeur.quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:52 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Dit soort opstanden valt niet te begrijpen. Dat mensen boos worden en willen weten hoe de vork in de steel zit, tot daar aan toe. Maar de boel slopen, plunderen en in brand steken is onbegrijpelijk. Heeft ook niets met rechtvaardigheid en rechtsgang te maken, maar meer met primitieve agressie.
Dat jij daar begrip voor kan opbrengen vind ik op zijn minst opmerkelijk. Maar het gevaarlijke is, dat als je dit al vergoeilijkt, de grens steeds verder opgeschoven kan (zal?) worden.
Nee, maar een ander politiekorps is ook niet onpartijdig.quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
In Nederland worden dergelijke onderzoeken nooit door het schietende korps uitgevoerd. Ik neem aan dat dat in Engeland niet anders is.
Wat zou jij willen dan? Dat de huidige rellers het "onderzoek" zouden leiden?
Waarom denk je dat?quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nee, maar een ander politiekorps is ook niet onpartijdig.
Net waren de omstandigheden nog onbekend?quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou als hij zelf ook een blaffer had kunnen we wel aannemen dat het geen onschuldige voorbijganger was.
[ afbeelding ]
Pictured: The 'gangsta' gunman killed in shoot-out with police as officer is saved from bullet by radio
A police officer blasted in the chest in a gunfight escaped with his life when the bullet struck his police radio.
He was following a known offender from London’s notorious Broadwater Farm Estate during a covert operation when the suspect opened fire.
Mark Duggan, 29, shot the officer from Scotland Yard’s elite firearms squad CO19 in the side of his chest with a handgun.
But the bullet lodged in the police radio the undercover officer was carrying in a side pocket.
Armed officers shot the gunman dead seconds later.
Residents said at least three shots were fired when officers swooped during the evening rush hour at about 6.15pm.
The Evening Standard quoted the dead man's girlfriend Simone Wilson, 29, as saying she was 'shocked' to learn her boyfriend of 13 years was carrying a gun.
A witness said the shooting took place near a bus stop and medics tried to save the man’s life as he lay in the street.
One witness said the victim was an ‘elder’ from the Broadwater Farm Estate, a short distance away.
Read more: http://www.dailymail.co.u(...)t.html#ixzz1UKN4DUXV
http://www.dailymail.co.u(...)on-cab-shootout.html
Zelf op de wout schieten en dan gaan rellen als hij wordt doodgeschoten
Maar gelukkig begrijpen we de rellen wel.
Als het een onschuldige voorbijganger was geweest, was er een stille tocht gehouden.quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou als hij zelf ook een blaffer had kunnen we wel aannemen dat het geen onschuldige voorbijganger was.
Omdat dat ook politie is, en voor dat korps is het ook niet goed als de politie in het algeheel negatief in de publiciteit komt. Politieagenten worden al (te) negatief bejegend, als het dan ook bekend wordt dat ze lukraak mensen doodschieten, is hun werk helemaal niet te doen.quote:
Inquiry: The Independent Police Complaints Commission has now launched an investigation into the shooting at Tottenham Halequote:Op zondag 7 augustus 2011 09:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nee, maar een ander politiekorps is ook niet onpartijdig.
Jij maakt er echt een heel ander verhaal van. Lukraak lijkt me in deze toch echt niet aan de orde.quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:59 schreef timmmmm het volgende:
Omdat dat ook politie is, en voor dat korps is het ook niet goed als de politie in het algeheel negatief in de publiciteit komt. Politieagenten worden al (te) negatief bejegend, als het dan ook bekend wordt dat ze lukraak mensen doodschieten, is hun werk helemaal niet te doen.
ja, maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat hij een een zwarte (of pakistaans? ..) jongen was, die word doodgeschoten door de politie. Daar krijg je dus dit soort rassenrellenvan. En de jongeren die rellen vinden dit een goed excuus om hun woede naar de politie te laten zien.quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als het een onschuldige voorbijganger was geweest, was er een stille tocht gehouden.
Het lijkt er bij de "vreemde culturen" op dat hoe zwaarder de crimineel is, hoe zwaarder de rellen zijn.
Ze maken tegenwoordig elke gek met een toetsenbord moderator hier geloof ik.quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:35 schreef timmmmm het volgende:
Daar heb je wel gelijk in.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jij maakt er echt een heel ander verhaal van. Lukraak lijkt me in deze toch echt niet aan de orde.
Omdat ik een andere mening heb? Wat heeft dat met mijn moderatorschap te maken?quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze maken tegenwoordig elke gek met een toetsenbord moderator hier geloof ik.
Voor de politie zou dit een goed excuus zijn om te laten zien wie de baas is. En daar gaat timmmmm z'n hele "argumentatie" ook meteen mee naar de knoppen: als de politie daadwerkelijk lukraak zou schieten, zouden ze die relschoppers allemaal hebben afgeknalt. Maar dat doen ze niet. En dat weten de relschoppers zelf ook! Want als ze zouden verwachten te worden doodgeschoten als ze een auto in de fik steken, zouden ze gewoon thuisblijven.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:02 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
ja, maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat hij een een zwarte (of pakistaans? ..) jongen was, die word doodgeschoten door de politie. Daar krijg je dus dit soort rassenrellenvan. En de jongeren die rellen vinden dit een goed excuus om hun woede naar de politie te laten zien.
Altijd hetzelfde liedjequote:"This guy was not violent. Yes, he was involved in things but he was not an aggressive person. He had never hurt anyone."
Precies, die argumentatie kennen we nu zo onderhand wel.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde liedje
Hij was zoooo lief, deed nooit iemand kwaad.
Maar dan wel met een blaffer op zak lopen en op de politie schieten
Ik zie dat in de nabije toekomst nog wel beleid worden.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Voor de politie zou dit een goed excuus zijn om te laten zien wie de baas is. En daar gaat timmmmm z'n hele "argumentatie" ook meteen mee naar de knoppen: als de politie daadwerkelijk lukraak zou schieten, zouden ze die relschoppers allemaal hebben afgeknalt. Maar dat doen ze niet. En dat weten de relschoppers zelf ook! Want als ze zouden verwachten te worden doodgeschoten als ze een auto in de fik steken, zouden ze gewoon thuisblijven.
Bij dit soort uitwassen zou ik het nog toejuichen ook.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:09 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik zie dat in de nabije toekomst nog wel beleid worden.
Undercover agent.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
quote:But the bullet lodged in the police radio the undercover officer was carrying in a side pocket.
Ik ook.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Bij dit soort uitwassen zou ik het nog toejuichen ook.
als ze hier een blanke topcrimineel doodschieten lees je in de telegraaf dat het een verwerpelijke man was. Schieten ze een gekleurde topcrimineel dood, lees je in hetzelfde pauperblaadje een interview met z'n broers en zn matties: het is een lieverdje.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Precies, die argumentatie kennen we nu zo onderhand wel.
Ik ook!quote:
inderdaad. De politie zou nooit lulkraak schieten, maar de jongen in kwestie scheen ook bij een bende te zitten. Hij droeg een hoodie, wat veel immigranten jongeren dragen. Ik was er niet bij, dus waarom hij is doodgeschoten weet ik niet. Maar het erste vind ik de reactie erop (de rellen) , terwijl niemand weet wat er écht gebeurd isquote:Op zondag 7 augustus 2011 10:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Voor de politie zou dit een goed excuus zijn om te laten zien wie de baas is. En daar gaat timmmmm z'n hele "argumentatie" ook meteen mee naar de knoppen: als de politie daadwerkelijk lukraak zou schieten, zouden ze die relschoppers allemaal hebben afgeknalt. Maar dat doen ze niet. En dat weten de relschoppers zelf ook! Want als ze zouden verwachten te worden doodgeschoten als ze een auto in de fik steken, zouden ze gewoon thuisblijven.
Ik begrijp dit wel.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:24 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
in iedergeval wat beeldmateriaal
2 weken lang en dit stelt er niets bij voor? Nou dan kan je dat vast wel hard maken.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:29 schreef Kumerian het volgende:
Voor iedereen die meteen over "multiculti" begint..... Jullie kunnen je vast de rellen in Den Bosch van een paar jaar geleden nog herinneren.... Toen een blanke man uit een minder bedeelden wijk was neergeschoten en al zijn inheemse vriendjes twee weken lang een wijk bezet hebben gehouden.... Daar stelt dit Londonse opstootje weinig bij voor kan ik je vertellen....
Laten we nou eens ophouden met dingen voor onszelf recht te praten door "de ander" de schuld te geven. Dit heeft helemaal niets met multiculti of minderheden te maken, zoals bewezen door het feit dat ook uniculti meerderheden (dare I say... PVV stemmers) dit soort dingen doen.
Was dit ook op CNN?quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:29 schreef Kumerian het volgende:
Voor iedereen die meteen over "multiculti" begint..... Jullie kunnen je vast de rellen in Den Bosch van een paar jaar geleden nog herinneren.... Toen een blanke man uit een minder bedeelden wijk was neergeschoten en al zijn inheemse vriendjes twee weken lang een wijk bezet hebben gehouden.... Daar stelt dit Londonse opstootje weinig bij voor kan ik je vertellen....
Ik dacht dat we de ontkenningsfase voorbij waren m.b.t. het multicul probleem.quote:Laten we nou eens ophouden met dingen voor onszelf recht te praten door "de ander" de schuld te geven. Dit heeft helemaal niets met multiculti of minderheden te maken, zoals bewezen door het feit dat ook uniculti meerderheden (dare I say... PVV stemmers) dit soort dingen doen.
jawel, helaas heeft dit wel met multiculti te maken. De reden dat die jongeren rellen is geneens om de doodgeschoten jongen, maar heeft ook te maken met hun eigen ervaringen met racisme, werkloosheid en dat ze zich niet geaccepteerd voelen in de maatschappij. Die jongeren die rellen zijn voornamelijk getint of donker, terwijl het grootste deel van de politie blank is. Dit heeft zeker met multiculti te maken.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:29 schreef Kumerian het volgende:
Laten we nou eens ophouden met dingen voor onszelf recht te praten door "de ander" de schuld te geven. Dit heeft helemaal niets met multiculti of minderheden te maken, zoals bewezen door het feit dat ook uniculti meerderheden (dare I say... PVV stemmers) dit soort dingen doen.
Ze schieten echt altijd de verkeerde neer hequote:Op zondag 7 augustus 2011 10:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde liedje
Hij was zoooo lief, deed nooit iemand kwaad.
Nee, dit gaat niet om minder-bedeelden.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dus eigenlijk gaat het om mensen die minder bedeeld zijn? Minder bedeelden zijn dus een gevaar in onze samenleving.
Zeker ook begrip gehad voor de kapers van 9/11 en de Marokaantjes in Ede die daar weer begrip voor op konden brengen. Ook begrip voor Breivik? Begrip voor onze eigen kut-Marokanen?quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:41 schreef timmmmm het volgende:
Zeg ik dat? Ik zeg alleen dat ik die mensen wel begrijp. Geweld is nooit een oplossing.
Prima. En waar komt die werkloosheid door? Laat me raden, discriminatie?quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:38 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
Werkloosheid is voor mijn mening de grootste aanleiding voor de rellen
Hoe komt het dat ze werkeloos zijn?quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:38 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
jawel, helaas heeft dit wel met multiculti te maken. De reden dat die jongeren rellen is geneens om de doodgeschoten jongen, maar heeft ook te maken met hun eigen ervaringen met racisme, werkloosheid en dat ze zich niet geaccepteerd voelen in de maatschappij. Die jongeren die rellen zijn voornamelijk getint of donker, terwijl het grootste deel van de politie blank is. Dit heeft zeker met multiculti te maken.
Racisme en niet accepteren doen die groepen net zo hard zelf naar West-Europeanen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:38 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
jawel, helaas heeft dit wel met multiculti te maken. De reden dat die jongeren rellen is geneens om de doodgeschoten jongen, maar heeft ook te maken met hun eigen ervaringen met racisme, werkloosheid en dat ze zich niet geaccepteerd voelen in de maatschappij. Die jongeren die rellen zijn voornamelijk getint of donker, terwijl het grootste deel van de politie blank is. Dit heeft zeker met multiculti te maken.
Ik denk niet dat je het helemaal begrijpt. Ikzelf zou geen tijd hebben om mee te rellen, want ik werk en ga naar school. En veel die niet werken, blijven ook thuis omdat ze mee willen dragen aan een rustige maatschappij. Die jongeren word een hard toekomstbeeld voorgehouden, voor als je opgroeit in een multiculti achterstandsbuurt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:40 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Prima. En waar komt die werkloosheid door? Laat me raden, discriminatie?
Nee, natuurlijk niet. Cultuurrelativisme: het maakt niet uit wat je doet, want het is allemaal goed. Niet naar school gaan? Dat moet toch kunnen...
En het dan raar vinden dat ze geen baan kunnen vinden.
OK dan is het goedquote:Op zondag 7 augustus 2011 10:47 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
Ik denk niet dat je het helemaal begrijpt. Ikzelf zou geen tijd hebben om mee te rellen, want ik werk en ga naar school. En veel die niet werken, blijven ook thuis omdat ze mee willen dragen aan een rustige maatschappij. Die jongeren word een hard toekomstbeeld voorgehouden, voor als je opgroeit in een multiculti achterstandsbuurt.
Tja, ze gaan wel naar school, maar het zijn wel zwarte scholen, en laten we eerlijk zijn, een gemengde of witte school is vaak beter.
Daarnaast is de werkloosheid in dat soort buurten hoog, en door gekleurde rellende jongeren denken de meeste gekleurde jongeren dat ze nooit een normale baan krijgen. Dus daarom kijken ze op naar criminelen die een benden leiden, waar dus wel veel geld te verdienen valt. Want ze denken altijd vast te blijven zitten, in waar ze zijn opgegroeid.
Die steken liever hun kop in het zand, niet zo gek ook als je uit de woestijn komt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
als ze hier een blanke topcrimineel doodschieten lees je in de telegraaf dat het een verwerpelijke man was. Schieten ze een gekleurde topcrimineel dood, lees je in hetzelfde pauperblaadje een interview met z'n broers en zn matties: het is een lieverdje.![]()
Met racisme bedoel ik niet iemand op straat uitschelden. Maar hoe mensen je zien in de maatschappij. Gekleurde jongeren hebben niet een voorkeur bij een sollicitatiegesprek, laten we eerlijk zijn. Net als veel gekleurde jongeren worden aangehouden (gefouilleerd) door de politie. Dat bedoel ik met racisme....quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:45 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Racisme en niet accepteren doen die groepen net zo hard zelf naar West-Europeanen.
Inderdaad zeg. Schiet ze voor mijn part allemaal maar af.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:01 schreef apple_pie het volgende:
Die mensen weten hypocrisie tot een kunstvorm te verheffen...
Wat denk je nou zelf ...quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:42 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Hoe komt het dat ze werkeloos zijn?
Het zou kunnen dat ik het niet begrijp. Maar het zou ook kunnen dat jij het niet begrijpt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:47 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je het helemaal begrijpt. Ikzelf zou geen tijd hebben om mee te rellen, want ik werk en ga naar school. En veel die niet werken, blijven ook thuis omdat ze mee willen dragen aan een rustige maatschappij. Die jongeren word een hard toekomstbeeld voorgehouden, voor als je opgroeit in een multiculti achterstandsbuurt.
Tja, ze gaan wel naar school, maar het zijn wel zwarte scholen, en laten we eerlijk zijn, een gemengde of witte school is vaak beter.
Daarnaast is de werkloosheid in dat soort buurten hoog, en door gekleurde rellende jongeren denken de meeste gekleurde jongeren dat ze nooit een normale baan krijgen. Dus daarom kijken ze op naar criminelen die een benden leiden, waar dus wel veel geld te verdienen valt. Want ze denken altijd vast te blijven zitten, in waar ze zijn opgegroeid.
Dit gemiep wil ik echt nooit meer horen. NERGENS in het Westen stopt de overheid mensen in bepaalde wijken. Mensen kiezen zelf waar ze gaan wonen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:56 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
Wat denk je nou zelf ...![]()
Denk je echt dat de baantjes daar voor het oprapen liggen, en zo ja ... zou een donkere jongen uit een achterstandsbuurt dat baantje meteen krijgen. Als de werkloosheid niet zo hoog was, waren er ook minder problemen. Wat ze zouden moeten doen, is niet alle immigranten en minderheden in één buurt stoppen, want dan krijg je dit. Een gemengde samenleving is veel beter
WTF heeft dit met racisme te maken?! Bij een sollicitatiegesprek wil het bedrijf logischerwijs iemand met een goede opleiding, en niet iemand met een ghettomentaliteit. En gezien het grote aantal criminele "gekleurden", is het heel logisch dat de politie daar meer op let: het vergroot de pakkans, iets wat zeer gewenst is.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:54 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
Met racisme bedoel ik niet iemand op straat uitschelden. Maar hoe mensen je zien in de maatschappij. Gekleurde jongeren hebben niet een voorkeur bij een sollicitatiegesprek, laten we eerlijk zijn. Net als veel gekleurde jongeren worden aangehouden (gefouilleerd) door de politie. Dat bedoel ik met racisme....
Ik probeerde ook echt niet alle schuld naar de overheid te leggen. Want het zijn de jongeren zelf die rellen, auto's en shops in brand steken (zielige acties). Maar als je een land leidt moet je niet verwachten dat alleen de ouders hun kinderen opvoeden. Zo zie je het hier ook, van die jongeren die niks anders doen dan hangen, terwijl hun ouders geen flauw idee hebben wat hun kind uitspookt. En inderdaad heeft de maatschappij dit soort jongeren al opgegeven, terwijl ze gestimuleerd moeten worden dat ze wel een kans hebben op een normaal (non-crimineel) leven.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:57 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat ik het niet begrijp. Maar het zou ook kunnen dat jij het niet begrijpt.
Ik snap dat die jongeren in zo'n wijk in een jungle leven. Ze hebben daar een 'cultuur' van voetbalhooligans, wat betekent dat je keihard moet zijn, wil je niet ten onder gaan. Een beetje goed opletten op school, is er dan ook niet bij, want voor je het weet ben je een studiebol, en dan ben je de pineut.
De scholen in het VK helpen ook niet mee, omdat ze bijkans bezwijken onder het cultuurrelativisme: waarom zou een leraar het beter weten dan een leerling? Als studenten dus niet willen studeren, dan moeten ze dat zeker niet doen. Het gevolg is dat die kinderen opgroeien zonder dat ze iets leren. Ze krijgen geen sociale vaardigheden mee waarmee ze een baan kunnen krijgen, want het enige wat ze echt nodig hebben om te overleven, zijn de sociale vaardigheden van de straat: van je afmeppen als het fout gaat, en uitstralen dat er niet met je valt te spotten. Ondertussen houdt de verzorgingsstaat ze in leven, dus waarom zou je beter je best doen?
Probeer daar maar eens een baan mee te krijgen.
Dus het ligt aan "het systeem" en niet aan de criminelen zelf?! Ga toch weg...quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:02 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
Ik probeerde ook echt niet alle schuld naar de overheid te leggen. Want het zijn de jongeren zelf die rellen, auto's en shops in brand steken (zielige acties). Maar als je een land leidt moet je niet verwachten dat alleen de ouders hun kinderen opvoeden. Zo zie je het hier ook, van die jongeren die niks anders doen dan hangen, terwijl hun ouders geen flauw idee hebben wat hun kind uitspookt. En inderdaad heeft de maatschappij dit soort jongeren al opgegeven, terwijl ze gestimuleerd moeten worden dat ze wel een kans hebben op een normaal (non-crimineel) leven.
Een jungle....goed, laten we de cijfers er eens bij pakken:quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:57 schreef Lyrebird het volgende:
Ik snap dat die jongeren in zo'n wijk in een jungle leven.
Wat voor jungle heb je het over?quote:
Kiezen ... iemand met een groot gezin en weinig geld heeft niet veel keus om te kiezen. Daarom dat dat soort wijken zo zijn ontstaan. Ieder volwassene is ooit kind geweest, en als je als kind opgroeit in een zwarte wijk en daar je cultuur, normen en waarden liggen, laat je dat echt niet zomaar achter voor een witte wijk, waar je misschien niet word geaccepteerd.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dit gemiep wil ik echt nooit meer horen. NERGENS in het Westen stopt de overheid mensen in bepaalde wijken. Mensen kiezen zelf waar ze gaan wonen.
Dat maakt het des te erger.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Een jungle....goed, laten we de cijfers er eens bij pakken:
[..]
Wat voor jungle heb je het over?
Veiligste stadsdeel in heel de wereld.
Ze zouden kunnen beginnen te kiezen minder kinderen te fokken. Eigen verantwoordelijkheid en zo.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:09 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
Kiezen ... iemand met een groot gezin en weinig geld heeft niet veel keus om te kiezen. Daarom dat dat soort wijken zo zijn ontstaan. Ieder volwassene is ooit kind geweest, en als je als kind opgroeit in een zwarte wijk en daar je cultuur, normen en waarden liggen, laat je dat echt niet zomaar achter voor een witte wijk, waar je misschien niet word geaccepteerd.
Noem het maar gewoon kanslozen hoor, alleen al het feit dat het hier tegenwoordig politiek correct "kansenjongeren" en "prachtwijken" genoemd moet worden zegt genoeg.quote:Ik geef niemand de schuld voor het falen van dit soort kansenjongeren, wel ligt het grootste probleem bij werkloosheid en opvoeding (door de ouders én de staat)
We zijn ook maar mensen, niet iedereen is even slim, even rijk, even sterk, even aardig. De overheid geeft iedereen kansen, iedereen mag naar school, een opleiding naar keuze doen, wonen waar je wilt etc. Maar wat als je ergens opgroeit waar deze dingen niet de prioriteit zijn, net als ik eerder zei, in dat soort buurten heb je veel jongeren die opkijken naar de verkeerde jongens. Die in plaats van een schoolboek een mes hebben om iemand anders neer te steken. Ik ben ook voor integretie, maar met zoveel verschillende afkomsten en culturen kun je niet voor iedereeen dezelfde richtlijnen hanteren.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dus het ligt aan "het systeem" en niet aan de criminelen zelf?! Ga toch weg...
Ze krijgen dezelfde mogelijkheden van de overheid als ieder ander. Juist dat vrijblijvende heeft de enorme problemen veroorzaakt na de massa-immigratie. Ik ben nog steeds voorstander van verplicht integreren voor iedereen, ongeacht afkomst en duur van verblijf hier. Trek een datum in heel Europa, zeg 2015, en wie dan niet is aangepast mag (moet!) vertrekken.
Wedden dat het aanzienlijk aangenamer wordt?
Ja, dat ben ik met je eens. maar zoals ik eerder zei, iemand die opgroeit in een bepaalde leefomgeving weet niet beter. Als ik in afrika was gebleven, had ik 100% zeker misschien al drie kinderen gehad, hier weet ik wel beter dat kinderen duur in onderhoud zijn, en dat ik het ouderschap niet aan zou kunnen. En vergeet niet dat veel jonge moeders alleenstaand zijn (weggelopen vaders) komt ook veel voor bij blanke britten. Dat betekend dat veel jongeren dus geen normaal vaderfiguur hebben, terwijl hun dochters wel een moederfiguur hebbenquote:Op zondag 7 augustus 2011 11:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ze zouden kunnen beginnen te kiezen minder kinderen te fokken. Eigen verantwoordelijkheid en zo.
[..]
Noem het maar gewoon kanslozen hoor, alleen al het feit dat het hier tegenwoordig politiek correct "kansenjongeren" en "prachtwijken" genoemd moet worden zegt genoeg.
Des te meer reden om een grens te trekken: tot hier en niet verder!quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:15 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
We zijn ook maar mensen, niet iedereen is even slim, even rijk, even sterk, even aardig. De overheid geeft iedereen kansen, iedereen mag naar school, een opleiding naar keuze doen, wonen waar je wilt etc. Maar wat als je ergens opgroeit waar deze dingen niet de prioriteit zijn, net als ik eerder zei, in dat soort buurten heb je veel jongeren die opkijken naar de verkeerde jongens. Die in plaats van een schoolboek een mes hebben om iemand anders neer te steken. Ik ben ook voor integretie, maar met zoveel verschillende afkomsten en culturen kun je niet voor iedereeen dezelfde richtlijnen hanteren.
Nou, het maakt het niet erger of minder erg wmb, maar al dat gelul over achterstandsbuurt, jungle en werkloosheidsproblemen slaat dus nauwelijks ergens op.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat maakt het des te erger.
quote:Duggan, known by the street name Starrish Mark, was a so-called gangsta member of North London's Tottenham Man Dem gang, which has links to Jamaica's Yardies.
http://rjrnewsonline.com/(...)man-shot-dead-police
Dus de oplossing ligt in het verwijderen van de echte teringlijers uit de (lokale) samenleving.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:15 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
We zijn ook maar mensen, niet iedereen is even slim, even rijk, even sterk, even aardig. De overheid geeft iedereen kansen, iedereen mag naar school, een opleiding naar keuze doen, wonen waar je wilt etc. Maar wat als je ergens opgroeit waar deze dingen niet de prioriteit zijn, net als ik eerder zei, in dat soort buurten heb je veel jongeren die opkijken naar de verkeerde jongens. Die in plaats van een schoolboek een mes hebben om iemand anders neer te steken. Ik ben ook voor integretie, maar met zoveel verschillende afkomsten en culturen kun je niet voor iedereeen dezelfde richtlijnen hanteren.
Het is echt niet zo gemakkelijk als het lijkt.
Ja, al ben ik zelf donker, europa heeft er geen goed aan gedaan iedereen maar toe te laten. Ze moeten goed onderscheid maken in wie ze toelaten of niet, hoe lullig het ook is. Degene uit oorlogsgebieden kan ik begrijpen, een economische vluchteling die hier een beter leven wilt niet altijd. Maar het zijn vaak niet de immigranten zelf, maar de kleinkinderen en kinderen van immigranten die deze problemen hebben. Denk je dat de ouders van die bendeleiders dit gedrag goedkeuren?quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:18 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Des te meer reden om een grens te trekken: tot hier en niet verder!
Je moet je realiseren dat niet iedereen een opleiding en normaal leven WIL hebben, sommige willen blijkbaar gewoon met messen rondlopen en rellen. Wat mij betreft een mooi moment om een grens te trekken, ga je er overheid, dan loop je nooit meer buiten in Europa.
Dat was ik, omdat hij een beetje pakistaans leek. Maar hij zal dan wel uit Jamaica komen, vandaar de engelse voor en achternaamquote:Op zondag 7 augustus 2011 11:19 schreef Kingstown het volgende:
Overigens had iemand het over Pakistani, maar de link wordt meer gelegd naar de Afro-Carribean community:
Misschien wel, misschien niet. Ze treden in ieder geval niet actief op, staan erbij en kijken ernaar.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:21 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
Ja, al ben ik zelf donker, europa heeft er geen goed aan gedaan iedereen maar toe te laten. Ze moeten goed onderscheid maken in wie ze toelaten of niet, hoe lullig het ook is. Degene uit oorlogsgebieden kan ik begrijpen, een economische vluchteling die hier een beter leven wilt niet altijd. Maar het zijn vaak niet de immigranten zelf, maar de kleinkinderen en kinderen van immigranten die deze problemen hebben. Denk je dat de ouders van die bendeleiders dit gedrag goedkeuren?
Nee, want dat is onmogelijk, en reden voor jongeren om nog meer te rellen. De enige oplossing is met zachte hand, opvoeden en niet slaan. Ik heb het gevoel dat ze zich daar ontzettend vervelen, en daar niks te doen hebben. Daarom begon ik over werkloosheid, want iedereen wil wel een leuk baantje met een redelijk salaris.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:19 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dus de oplossing ligt in het verwijderen van de echte teringlijers uit de (lokale) samenleving.
De ouders zouden hun kinderen es wat meer moeten controleren, ik kwam vroeger echt de deur niet uit zonder de vraag ''Waar ga je naar toe, en met wie?''quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:25 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Misschien wel, misschien niet. Ze treden in ieder geval niet actief op, staan erbij en kijken ernaar.
Amen, het heeft veel meer met uitstraling te maken dan huidskleur.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Zo solliciteren wil ook niet echt helpen
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:26 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
Nee, want dat is onmogelijk, en reden voor jongeren om nog meer te rellen. De enige oplossing is met zachte hand, opvoeden en niet slaan. Ik heb het gevoel dat ze zich daar ontzettend vervelen, en daar niks te doen hebben. Daarom begon ik over werkloosheid, want iedereen wil wel een leuk baantje met een redelijk salaris.
eens en niet eens. Veel worden nog steeds beoordeelt op hun huidskleur, met of zonder hoodiequote:Op zondag 7 augustus 2011 11:28 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Amen, het heeft veel meer met uitstraling te maken dan huidskleur.
Nee 1 of ander crimineeltje wordt doodgeschoten en ze matties gaan een hele wijk slopen en in de fik steken.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:33 schreef Re het volgende:
dus een of ander crimineeltje wordt doodgeschoten en we liggen te rollenbollen over de mislukte multicul?... De dader zal wel Achmed heten dan
Nee, hij was waarschijnlijk jamaicaans. Ieder land heeft problemen met verschillende bevolkingsgrroepen. Wij met marokkanen en antillianen, UK met jamaicanen, somaliers en pakistanen, duitsland met turken, zuid-europa met vluchtelingen, amerika met afro-amerikanen en mexicanen etc etc etc ...quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:33 schreef Re het volgende:
dus een of ander crimineeltje wordt doodgeschoten en we liggen te rollenbollen over de mislukte multicul?... De dader zal wel Achmed heten dan
de Amerikanen met Ieren,Fransen,Engelsen,Nederlanders,Duitsers etc.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:37 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
Nee, hij was waarschijnlijk jamaicaans. Ieder land heeft problemen met verschillende bevolkingsgrroepen. Wij met marokkanen en antillianen, UK met jamaicanen, somaliers en pakistanen, duitsland met turken, zuid-europa met vluchtelingen, amerika met afro-amerikanen en mexicanen etc etc etc ...
en de oorzaak is dat ze uit een andere cultuur komen?quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee 1 of ander crimineeltje wordt doodgeschoten en ze matties gaan een hele wijk slopen en in de fik steken.
Persoonlijk zou ik dit liever andersom zien: mensen die elkaar in Timboektoe de hersens inslaan hoeven hier ook niet te komen, en iemand die een beter bestaan wil opbouwen (en daar de kwaliteiten voor heeft) hebben we veel meer aan.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:21 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
Ja, al ben ik zelf donker, europa heeft er geen goed aan gedaan iedereen maar toe te laten. Ze moeten goed onderscheid maken in wie ze toelaten of niet, hoe lullig het ook is. Degene uit oorlogsgebieden kan ik begrijpen, een economische vluchteling die hier een beter leven wilt niet altijd. Maar het zijn vaak niet de immigranten zelf, maar de kleinkinderen en kinderen van immigranten die deze problemen hebben. Denk je dat de ouders van die bendeleiders dit gedrag goedkeuren?
Hihihi. Jij snapt er niks van. Maakt niet uit hoor.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:44 schreef DoveKwal het volgende:
[..]
en de oorzaak is dat ze uit een andere cultuur komen?
Dan had het via zich 2 keer moeten bedenken voordat ze die landen gingen koloniseren. Want volgens mij zijn het gewoon inwoners van dat verenigd koninkrijk. Net zozeer als Schotten en Canadezen dat zijn.
Een Canadees is geen inwoner van het Verenigd Koninkrijk.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:44 schreef DoveKwal het volgende:
[..]
en de oorzaak is dat ze uit een andere cultuur komen?
Dan had het via zich 2 keer moeten bedenken voordat ze die landen gingen koloniseren. Want volgens mij zijn het gewoon inwoners van dat verenigd koninkrijk. Net zozeer als Schotten en Canadezen dat zijn.
oh,gelukkig maar.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hihihi. Jij snapt er niks van. Maakt niet uit hoor.
De koningin is daar het staatshoofd. Misschien niet letterlijk een inwoner,daar ging het ook niet om. Stellen dat een jamaicaan of pakistaan multikul import is en een schot of canadees niet is nogal raar.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een Canadees is geen inwoner van het Verenigd Koninkrijk.
krijg je daar een erectie van?quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:54 schreef SpecialK het volgende:
Het is al prima nieuws dat ze Mark Duggan kapot hebben geschoten. Nou zou het ook mooi zijn als ze al die rellende tuigvriendjes eens zouden neerknallen.
Vanavond weer lekker rellen, jongens? Kom maar.
Best wel, ja. Net zozeer ik een erectie krijg van jouw onkunde om het verschil te weten tussen een "voormalig protectoraat" en een "huidig volwaardig onderdeel van een koninkrijk".quote:
Je zou bijna denken dat het aan de sociale positie ligt in plaats van afkomst he?quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:37 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
Nee, hij was waarschijnlijk jamaicaans. Ieder land heeft problemen met verschillende bevolkingsgrroepen. Wij met marokkanen en antillianen, UK met jamaicanen, somaliers en pakistanen, duitsland met turken, zuid-europa met vluchtelingen, amerika met afro-amerikanen en mexicanen etc etc etc ...
Nou ja,iedereen. Jongeren die in een bende zitten. Daar hoef je ook geen rationele reactie van te verwachten lijkt me. Net als dat je die niet hoeft te verwachten van die rechtse internethooligans hier.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat het aan de sociale positie ligt in plaats van afkomst he?
In ieder geval vrij bizar dat iedereen aan het schuimbekken slaat als iemand die een politieman beschiet zelf neergeknald wordt. Wat had ie dan verwacht? Een steniging met bloemenkransen?
Nee dat is niet prima want de UK heeft de halve wereld gekoloniseerd dus is het hun eigen schuld.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:54 schreef SpecialK het volgende:
Het is al prima nieuws dat ze Mark Duggan kapot hebben geschoten. Nou zou het ook mooi zijn als ze al die rellende tuigvriendjes eens zouden neerknallen.
Vanavond weer lekker rellen, jongens? Kom maar.
dat soort drogredenaties krijg je als je zelf een troefkaart op het verkeerde moment speeltquote:Op zondag 7 augustus 2011 12:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee dat is niet prima want de UK heeft de halve wereld gekoloniseerd dus is het hun eigen schuld.
Echt waar.
Niet om te bitchen Re, maar hoor jij niet op Barbedos te liggen of zo?quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:05 schreef Re het volgende:
[..]
dat soort drogredenaties krijg je als je zelf een troefkaart op het verkeerde moment speelt
Ik heb er 3 jaar lang af-en-aan gewoond. De volgende wijken ken ik vrij goed:quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:11 schreef DoveKwal het volgende:
[..]
ik ben nog steeds benieuwd waarom je dit soort problemen als uiting van de multikul ziet.
zeggen dat het een cultureel issue is is geen antwoord op mijn vraag waarom het een cultureel issue zou zijn. Tenzij je wilt beweren dat het een engels cultureel iets is waar ik nog in mee kan gaan gezien de lage geweldsdrempel van de engelsen onder invloed van wat alcohol.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik heb er 3 jaar lang af-en-aan gewoond. De volgende wijken ken ik vrij goed:
- Brixton
- New Cross
- Mile End, Stepney, Whitechapel
En ik kan je zeggen. Ja. Dit is een cultuur issue.
Verblijd ons eens met je kennis over Broadwater Farm waar het hier om gaat.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
- Brixton
- New Cross
Dat zijn relatief dure buurten.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
- Brixton
- New Cross
Persoonlijke ervaring en feitelijke informatie, vrind. Er heersen ontiegelijk veel spanningen tussen ethnische groepen daar. Het stikt overal van de Paki's, Jamaicanen. Indiers zijn iets rustiger maar die nemen ook lekker deel. Het "wij, jullie, zij" cultuurtje van bendes daar zit er flink in. Vooral sinds de jaren 70.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:19 schreef DoveKwal het volgende:
[..]
zeggen dat het een cultureel issue is is geen antwoord op mijn vraag waarom het een cultureel issue zou zijn. Tenzij je wilt beweren dat het een engels cultureel iets is waar ik nog in mee kan gaan gezien de lage geweldsdrempel van de engelsen onder invloed van wat alcohol.
Er is dan ook een reden dat verschillende culturen zo ver bij elkaar vandaan woonden: allemaal in hun eigen landje, gelijkdenkenden bij elkaar, dat voorkomt een heleboel problemen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Persoonlijke ervaring en feitelijke informatie, vrind. Er heersen ontiegelijk veel spanningen tussen ethnische groepen daar. Het stikt overal van de Paki's, Jamaicanen. Indiers zijn iets rustiger maar die nemen ook lekker deel. Het "wij, jullie, zij" cultuurtje van bendes daar zit er flink in. Vooral sinds de jaren 70.
Opnieuw: waarom het het in dit geval en dus in de Farm een cultureel issue betreffen? Waar in de berichtgeving komen etnische spanningen aan de orde?quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Persoonlijke ervaring en feitelijke informatie, vrind. Er heersen ontiegelijk veel spanningen tussen ethnische groepen daar. Het stikt overal van de Paki's, Jamaicanen. Indiers zijn iets rustiger maar die nemen ook lekker deel. Het "wij, jullie, zij" cultuurtje van bendes daar zit er flink in. Vooral sinds de jaren 70.
hehe morgenquote:Op zondag 7 augustus 2011 12:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Niet om te bitchen Re, maar hoor jij niet op Barbedos te liggen of zo?
quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:24 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat zijn relatief dure buurten.
Kun je die wel vergelijken?
Ik vraag me af waarom je die mensen allochtonen noemt?quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wie moet trouwens de ouden van dagen in die wijk gaan helpen met oversteken en boodschappen doen, nu er weer zo'n goudeerlijke, lieve, zachtaardige parel onder de allochtonen door een racistisch moordeskader van de politie in koele bloede vermoord is?
Allochtonen vs blanke politie. Net zoals in Frankrijk.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Opnieuw: waarom het het in dit geval en dus in de Farm een cultureel issue betreffen? Waar in de berichtgeving komen etnische spanningen aan de orde?
Omdat ik die zelfde wij-tegen-de-blanke-politie ondertoon proef als in al die andere rellen daar.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Opnieuw: waarom het het in dit geval en dus in de Farm een cultureel issue betreffen? Waar in de berichtgeving komen etnische spanningen aan de orde?
quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Er is dan ook een reden dat verschillende culturen zo ver bij elkaar vandaan woonden: allemaal in hun eigen landje, gelijkdenkenden bij elkaar, dat voorkomt een heleboel problemen.
het was toch niet in de farm, maar hij kwam uit de farm?quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
waarom heb je het over allochtonen en waarom over blanke politie?quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Allochtonen vs blanke politie. Net zoals in Frankrijk.
Waar proef jij dat in dan? En hoezo is de politie blank? En wie zijn die niet-blanken dan? Ik zie op het filmpje uit de OP ook blanke mensen rondlopen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Omdat ik die zelfde wij-tegen-de-blanke-politie ondertoon proef als in al die andere rellen daar.
Waarom vraag je naar de bekende weg?quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:33 schreef DoveKwal het volgende:
[..]
waarom heb je het over allochtonen en waarom over blanke politie?
Ja vluchtend. Ik zie vooral jurken met baarden en bruinen met capouchons rellen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:34 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Waar proef jij dat in dan? En hoezo is de politie blank? En wie zijn die niet-blanken dan? Ik zie op het filmpje uit de OP ook blanke mensen rondlopen.
Dat doe ik niet vanadaar de vraag. Nu het antwoord nog.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Waarom vraag je naar de bekende weg?
Alle politie is blank als je het aan het tuig vraagt. Als niet van buiten dan wel van binnen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:34 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Waar proef jij dat in dan? En hoezo is de politie blank?
Ik niet? Ik zie wel een paar iets blekere moslimtypjes rondlopen. Met die baarden bedoel je toch?quote:En wie zijn die niet-blanken dan? Ik zie op het filmpje uit de OP ook blanke mensen rondlopen.
Omdat dat het zijn?quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:36 schreef DoveKwal het volgende:
[..]
Dat doe ik niet vanadaar de vraag. Nu het antwoord nog.
maar als bv hooligans een wijk kort en klein slaan,is dat dan ook een culturele uiting?quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja vluchtend. Ik zie vooral jurken met baarden en bruinen met capouchons rellen.
Oh als ze lichter zijn, zijn het ineens moslimtypjes? En nee, niet met die baarden.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:37 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Alle politie is blank als je het aan het tuig vraagt. Als niet van buiten dan wel van binnen.
[..]
Ik niet? Ik zie wel een paar iets blekere moslimtypjes rondlopen. Met die baarden bedoel je toch?
Oh die heeft DoveKwal al gebruikt hoor.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:38 schreef EdvandeBerg het volgende:
Waar blijven de lulkoek-argumenten over de voetbalhooligans?
Ik kan me herinneren dat er in dit soort topics altijd een stelletje linkse en allochtone users het hooligans stokpaardje ten tonele werd gevoerd om het grote allochtone misdaadpercentage te bagatelliseren.
de politie in london is blank ja? Zo leer je nog eens wat. Daar zitten geen jamaicanen,pakistanen en indiers bij?quote:
Even kijken hoe selectief blind ik ben hoor, ik ga het filmpje nog een keer kijken dan want jurken met baarden???quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja vluchtend. Ik zie vooral jurken met baarden en bruinen met capouchons rellen.
Neen. Omdat ze baarden hebben.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:40 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh als ze lichter zijn, zijn het ineens moslimtypjes?
Ah. Maak eens een screenshotje voor de gein. Dan kijken we naar hetzelfde.quote:En nee, niet met die baarden.
Kijk het filmpje eens en luister het commentaar eens. Zomaar een ideetje hoor.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:40 schreef DoveKwal het volgende:
[..]
de politie in london is blank ja? Zo leer je nog eens wat. Daar zitten geen jamaicanen,pakistanen en indiers bij?
Welk hoge misdaadpercentage?quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:38 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik kan me herinneren dat er in dit soort topics altijd een stelletje linkse en allochtone users het hooligans stokpaardje ten tonele werd gevoerd om het grote allochtone misdaadpercentage te bagatelliseren.
ik probeer duidelijkheid te krijgen wanneer geweld cultureel is en wanneer niet. Dat lijkt best lastig zo te zien.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:38 schreef EdvandeBerg het volgende:
dat is toch geen antwoord?als het aan hun afkomst ligt,waarom werken ze dan ook bij de politie?quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kijk het filmpje eens en luister het commentaar eens. Zomaar een ideetje hoor.
Ik kan gewoon kijken. Kijk die via de OP anders eens, op de BBC-site.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Ben ik nou gek of krijgen jullie allemaal de melding "deze video is privé" als je het filmpje probeert af te spelen?
Wat is dit nu weer voor domme vraag?quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:44 schreef DoveKwal het volgende:
[..]
dat is toch geen antwoord?als het aan hun afkomst ligt,waarom werken ze dan ook bij de politie?
Dat Turkse mafia gedeelte is nieuw voor mij.quote:Tottenham has the highest unemployment rate in London and the 8th highest in the United Kingdom. It therefore has some of the highest poverty rates within the country.[10] There have also been major tensions between the African-Caribbean community and the police since (and before) the 1985 Broadwater Farm riot which stemmed from major issues of racism and police brutality.[11]
Although Tottenham is well known for its diversity and culture, it has also been one of the main hotspots for gangs and gun crime in the United Kingdom during the past three decades. This followed the rise of gangs and drug wars throughout the area, notably those involving the Tottenham Mandem gang and various gangs from Hackney and all of the areas surrounding Tottenham, and the emergence of an organised crime ring known as the Turkish Mafia was said to have controlled more than 90% of the UK's heroin market.[12][13]
domme vragen bestaan niet,domme antwoorden wel. Ik snap ook wel dat je in een spaghaat zit en je de vraag niet kan beantwoorden.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor domme vraag?
Ik heb een kennis die daar in de buurt woont en werkt, en die zegt heel iets anders. Me dunkt dat de opinie van iemand die er met zijn neus bovenop zit heel wat relevanter is dan wat nikszeggende statistiekjes die jij ergens van het internet plukt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:42 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Welk hoge misdaadpercentage?
Het gaat hier om een wijk waar helemaal geen misdaad is.
Ook het internet is het oneens met zijn statement. Kingstown verzint het gewoon zelf.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb een kennis die daar in de buurt woont en werkt, en die zegt heel iets anders. Me dunkt dat de opinie van iemand die er met zijn neus bovenop zit heel wat relevanter is dan wat nikszeggende statistiekjes die jij ergens van het internet plukt.
Tsja....quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ook het internet is het oneens met zijn statement. Kingstown verzint het gewoon zelf.
Muah. Ik vind dat er in dit topic verdacht weinig wordt gerefereerd naar moslims specifiek. Het zou je juist mee moeten vallen, dunkt me.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:56 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vind het hilarisch om te zien hoe de usual suspects reageren in dit topique trouwens. Pogen een link met moslims te zoeken... heerlijk.
Zelfs in die filmpjes van de BBC zegt de journalist dat er de afgelopen jaren steeds meer "gun crime" is.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:56 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Tsja....
Als jij niet verder leest als Tottenham, dan houdt alles op.
Blijkbaar ben je niet geinteresseerd in de achtergrond. Ook goed.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb een kennis die daar in de buurt woont en werkt, en die zegt heel iets anders. Me dunkt dat de opinie van iemand die er met zijn neus bovenop zit heel wat relevanter is dan wat nikszeggende statistiekjes die jij ergens van het internet plukt.
Laat maar eens zien hoe erg het wel niet is in Broadwater Farm.quote:But Duggan, a known offender from London’s notorious Broadwater Farm Estate, became aware that he was being followed and opened fire on the officers.
Read more: http://www.dailymail.co.u(...)t.html#ixzz1UL7A6Ltm
Jij maakt je drukker om dat "moslim vs. de rest" dan anderen. Typisch.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:56 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vind het hilarisch om te zien hoe de usual suspects reageren in dit topique trouwens. Pogen een link met moslims te zoeken... heerlijk.
quote:Glasgow The history of Glasgow gangs can be traced back to the 18th century, although the first media recollection of Glasgow gangs was not until the 1870s with the acknowledgement of the Penny Mobs. It has been suggested that the rise in Glasgow gangs from the 1850s was a result of an influx in Irish immigration [12] which included those from traditional Irish fighting gangs such as the Caravats and Shanavests. By the 1920s many Glasgow gangs were widely viewed as fighting gangs rather than criminal gangs although there were widespread reports of extortion and protection rackets particularly in the cities East End and South Side. [13] By the 1930s Glasgow had acquired a reputation throughout Britain as a hotbed of gang violence [14] and was regarded at the time as Britain's answer to Chicago, the Scottish Chicago. [15] The gangs at this time were also referred to as Glasgow razor gangs, named after their weapon of choice. One of Glasgow's most notorious gangs were the Billy Boys, a sectarian anti-Catholic gang, who were formed in 1924 by William Fullerton after he was attacked by a group of Catholic youths. [16] Many gangs in the East End of Glasgow were both sectarian and territorial whereas in other districts they were primarily territorial.
More recently an Evening Times report in 2008 stated that there were 170 gangs in Glasgow [17] whilst an earlier report in 2006 included a map showing the location and a list of Glasgow gangs. [18] Gangs in Glasgow mark their territory with gang tags or graffiti.
Jij snapt het argument niet zo goed zo te zien.quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:01 schreef DoveKwal het volgende:
Bv in glasgow zijn de bendes grotendeels blank. Welk culturele aspect is daarvoor verantwoordelijk? Het zijn geen allochtonen, dus dat zal het niet zijn. Erg multicultureel zijn de wijken ook niet.
Straatgeweld komt in het vk veel voor,misschien is het een engels cultureel iets?
[..]
bah,wat een linkse rationele verklaring. We zitten hier niet om daadwerkelijk tot de oorzaak van dit soort problemen te komen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:13 schreef Viajero het volgende:
Hier in London gaat de discussie meer over het verschil tussen rijk en arm, en de afstand tussen politie en burgers. Echt opvallend dat Nederlanders direct weer hun obsessie met mutlicultureel hierop projecteren. Tottenham is echt niet de enige multiculturele wijk in London.
Multiculturalisme is niet de veroorzaker van alle problemen op deze wereld. Hoe simpel kan je zijn zeg...
Ja. Dat is toch heel wat anders dan cultuur verantwoordelijk houden voor het plegen van wandaden?cultuur kan tot groepsvorming leiden,het is niet de reden dat mensen misdaden plegen. Daarom is de multiculti hiervoor verantwoordelijk houden ook zo onzinnig. Mensen hebben altijd wel een excuus om aan groepsvorming te doen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:05 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij snapt het argument niet zo goed zo te zien.
Het gaat juist om het wij/jullie/zij gedachtegoed waar veel groepen zich aan schuldig maken. Of het nou cultuur is wat mensen delen of liefde voor een voetbalclub. Wie zegt hier dat blanken niet/nooit rellen? Dat is het PUNT niet.
Het punt is dat in Londen er bendes rondlopen die (met als bindende factor hun culturele achtergrond) er standaard een zooitje van maken.
En ja sommige culturele achtergronden zijn net eventjes iets sterker bindend dan anderen.
Turken (overal ter wereld) zijn toch ook veel nationalistischer dan bijvoorbeeld Indiers.
In de basis wel. Want groepsvorming op basis van culturele achtergrond zorgt er voor dat je je afsluit voor de samenleving. Als je dan vervolgens geen cent te makken hebt omdat je het IQ van een broodtrommeltje en een kloteaccent hebtquote:Op zondag 7 augustus 2011 13:31 schreef DoveKwal het volgende:
[..]
Ja. Dat is toch heel wat anders dan cultuur verantwoordelijk houden voor het plegen van wandaden?cultuur kan tot groepsvorming leiden,het is niet de reden dat mensen misdaden plegen.
Niet echt. Ik ken toevallig een paar mensen met een andere culturele achtergrond die in Londen wonen die zich niet vereenzelvigen met hun zogenaamde cultuurgenoten die wel een leuk leven hebben en goed werk kunnen vinden.quote:Daarom is de multiculti hiervoor verantwoordelijk houden ook zo onzinnig. Mensen hebben altijd wel een excuus om aan groepsvorming te doen.
ik probeer hier al duizend keer uit te leggen, dat werkloosheid een grote rol speelt. En je hebt daar inderdaad turkse gangsquote:Op zondag 7 augustus 2011 12:49 schreef SpecialK het volgende:
Eventjes een stukje wikipedia over Tottenham
[..]
Dat Turkse mafia gedeelte is nieuw voor mij.![]()
Dat sowieso. Kan mij ook niet zo veel schelen in dit geval welke cultuur zich misdraagt. Al waren het alleen maar blanken. Van mij mag de politie met scherp schieten bij de volgende rel.quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:43 schreef Lavenderr het volgende:
Maar goed, rellen dus in Tottenham omdat een agent iemand met een pistool neergeschoten heeft voordat hij zélf werd neergeschoten. Tja, lijkt mij zelfverdediging.
Iig geen aanleiding om dit incident aan te grijpen om te gaan rellen, vernielen en stelen.
Oorzaak en gevolg worden hier snel door elkaar gehaald.quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:44 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
ik probeer hier al duizend keer uit te leggen, dat werkloosheid een grote rol speelt. En je hebt daar inderdaad turkse gangs
kijk deze serie maar eens
Ehm, dat groepsdenken is er net zo goed in een samenleving die niet gericht is op multicultuur. Dit is alleen al af te leiden uit de denkwijze die vele anti-multicultifiguren er op na houden.quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Oorzaak en gevolg worden hier snel door elkaar gehaald.
Mijn theorie is dat armoede wordt veroorzaakt/in stand wordt gehouden door (cultureel) groepsdenken.
De wat pro-multiculturele figuren in dit topic denken dat groepsdenken in stand wordt gehouden door armoede (wat hen aangedaan wordt)
Ik ga je video kijken.
Ja, kan ik het mee eens zijn. Maar dat neemt niet weg, dat als je bent opgegroeid bent in een achterstandswijk, er niet makkelijk uit te komen is. Ik vraag me af wanneer het hier in nederland nog niet zo ver is gekomen tot zulke rellen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Oorzaak en gevolg worden hier snel door elkaar gehaald.
Mijn theorie is dat armoede wordt veroorzaakt/in stand wordt gehouden door (cultureel) groepsdenken.
De wat pro-multiculturele figuren in dit topic denken dat groepsdenken in stand wordt gehouden door armoede (wat hen aangedaan wordt)
Ik ga je video kijken.
Het is duidelijk dat je niet daad werkelijk tot de oorzaken van dit probleem wilt komen. Voor jou heeft het een enkele oorzaak, en we gaan niet verder denken, andere factoren beschouwen of luisteren naar andere verklaringen. Multiculti heeft dit gedaan, punt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:27 schreef DoveKwal het volgende:
[..]
bah,wat een linkse rationele verklaring. We zitten hier niet om daadwerkelijk tot de oorzaak van dit soort problemen te komen.
Hij helpt je juist. Leer sarcame herkennen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:01 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat je niet daad werkelijk tot de oorzaken van dit probleem wilt komen. Voor jou heeft het een enkele oorzaak, en we gaan niet verder denken, andere factoren beschouwen of luisteren naar andere verklaringen. Multiculti heeft dit gedaan, punt.
Heb je zelf niet door hoe gesloten je bent? Anti-multiculti lijkt wel een religie met hoe fanatiek en dogmatisch de volgelingen zijn...
Besef je zelf wel wat je zegt en wat dit impliceert? Niets meer of minder dan discriminatie!quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:15 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
Ik ben ook voor integretie, maar met zoveel verschillende afkomsten en culturen kun je niet voor iedereeen dezelfde richtlijnen hanteren.
joh.quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:43 schreef Lavenderr het volgende:
Maar goed, rellen dus in Tottenham omdat een agent iemand met een pistool neergeschoten heeft voordat hij zélf werd neergeschoten. Tja, lijkt mij zelfverdediging.
Iig geen aanleiding om dit incident aan te grijpen om te gaan rellen, vernielen en stelen.
Uh.ja. discriminatie is niet altijd negatief he? Ik weet niet of een baan hebt maar ik behandel mijn klanten ook niet allemaal op dezelfde manier, net zo goed als ik dat niet doe bij familie of vrienden.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:05 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Besef je zelf wel wat je zegt en wat dit impliceert? Niets meer of minder dan discriminatie!
Ja, ik vind het allemaal best. Maar zoals ik zei groeit niet iedereen op in dezelfde leefomstandigheden en culturen. Wat ik bedoel te zeggen is dat je niet iedereen op dezelfde manier kan benaderen, omdat niet iedereen hetzelfde is. En als je dat wel doet, moet je er voor zorgen dat diegene eerlijk en gelijk worden behandelt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:05 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Besef je zelf wel wat je zegt en wat dit impliceert? Niets meer of minder dan discriminatie!
dat is wat bedoel te zeggen. Ik had het allesbehalve negatief bedoeldquote:Op zondag 7 augustus 2011 14:13 schreef DoveKwal het volgende:
[..]
Uh.ja. discriminatie is niet altijd negatief he? Ik weet niet of een baan hebt maar ik behandel mijn klanten ook niet allemaal op dezelfde manier, net zo goed als ik dat niet doe bij familie of vrienden.
Ik neem aan dat jij een persoonlijke benadering ook op prijs stelt.
Discriminatie op oneigenlijke gronden waar je mensen benadeelt vanwege een vermeende eigenschap is een ander verhaal.
het was meer een beetje een open deur he. Of denk je werkelijk dat hier mensen zitten die dit goedkeuren?quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, jammer he, dat ik me gewoon aan de feiten hou.
Damn...quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)Duggan-shooting.html
Hele hoop foto's van de begrijpelijke rellen.
er staan nog wat vragen open.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Doe eens niet zo zuigen. Het irriteert me. En het is zondag, dus die breng ik graag blij door.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:05 schreef DoveKwal het volgende:
[..]
het was meer een beetje een open deur he. Of denk je werkelijk dat hier mensen zitten die dit goedkeuren?
Maar als vertegenwoordiger van simpelrechts kom je vast nog wel met een snedige opmerking. Vast iets met links ofzo, of multikul.
ja,het is prima hele bevolkingsgroepen af te zeiken en als ongewenst te verklaren maar "zuigen" mag niet. Hou toch op.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:45 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Doe eens niet zo zuigen. Het irriteert me. En het is zondag, dus die breng ik graag blij door.
Wat een puinzooi.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Inderdaad, hou eens op met zuigen.. je gaat zo voorbij het onderwerp.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:49 schreef DoveKwal het volgende:
[..]
ja,het is prima hele bevolkingsgroepen af te zeiken en als ongewenst te verklaren maar "zuigen" mag niet. Hou toch op.
Wat een puinzooi om wat aannames. Je zou denken dat het rellen meer een tijdverdrijf was dan met serieuze bedoelingen. Ofwel, je lekker uitlezen en opgaan in de massa.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dat is het zo te zien ook. Lekker opgejut anoniem aan het rellen en plunderen slaan. Maar dat mega Applescherm bleef staanquote:Op zondag 7 augustus 2011 15:53 schreef 3-voud het volgende:
Wat een puinzooi om wat aannames. Je zou denken dat het rellen meer een tijdverdrijf was dan met serieuze bedoelingen. Ofwel, je lekker uitlezen en opgaan in de massa.
En dat allemaal vanwege het overlijden van een stuk onkruid. Zonde hoor.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Zo te zien zitten die redelijk goed vast aan van die stalen kabels. Zie je wel vaker. Er liggen er ook een paar op de grond wat erop lijkt te wijzen er wel flink aan getrokken isquote:Op zondag 7 augustus 2011 15:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat is het zo te zien ook. Lekker opgejut anoniem aan het rellen en plunderen slaan. Maar dat mega Applescherm bleef staan.
Prachtig beeldquote:Op zondag 7 augustus 2011 17:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar een paar zijn zo te zien wel hard aangepakt, zoals deze makker:
[ afbeelding ]
Het mooiste detail daaraan vind ik dat zijn gangsta-broek afgezakt is tijdens zijn beatdownquote:Op zondag 7 augustus 2011 17:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar een paar zijn zo te zien wel hard aangepakt, zoals deze makker:
Die zullen ze wel omlaag getrokken hebben tegen het weglopen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het mooiste detail daaraan vind ik dat zijn gangsta-broek afgezakt is tijdens zijn beatdown
Goed dat je het begrijpt, nu maar eentje in NL en de VS.quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:35 schreef timmmmm het volgende:
Misschien zelfs wel ass rapedquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het mooiste detail daaraan vind ik dat zijn gangsta-broek afgezakt is tijdens zijn beatdown
Tja, typerend dat die uberhaupt buiten mag zijn rond die tijdquote:Op zondag 7 augustus 2011 19:09 schreef Lavenderr het volgende:
Dat jochie van een jaar of 11 op die ene foto. Zal je kind zijn
Er viel weinig te plunderen in Japan. Daarnaast is Japan geen failed state. Dit soort vergelijkingen ook altijd.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:36 schreef LXIV het volgende:
Dit kun je natuurlijk geen politiek-geinspireerd protest noemen. Overal hebben plunderingen plaatsgevonden. Bij de eerste afwezigheid van "Law and Order" maken die mensen er gebruik van om te gaan roven. Dat hebben ze dan binnen. De enige reden dat ze niet altijd roven is vanwege de aanwezigheid van politie. Valt dat even uit, lopen ze meteen met een TV de winkel uit. Enige moraal is ze totaal vreemd. Enkel de vrees voor represaille weerhoudt hen van stelen, roven en moorden. Als die represailles even achterwege gaan, slaat de vlam ogenblikkelijk in de pan.
Dat zie je in al dat soort landen. Haïti, Burundi, Somalië. Vergelijk dat eens met Japan, waar de mensen bij een ramp gedisciplineerd wachten en elkaar helpen. Of de manier waarop Duitse burgers tijdens de bombardementen elkaar ondersteunden en hun plicht bleven doen. Voor dat soort mensen heb ik dus respect.
Engeland is wel een failed state?quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er viel weinig te plunderen in Japan. Daarnaast is Japan geen failed state. Dit soort vergelijkingen ook altijd.
Nee, vandaar ook dat de plunderingen beperkt bleven tot de wijk waarin de confrontatie was.quote:
Er kan altijd gereld worden als er voedsel uitgedeeld wordt. De Japanners stonden netjes in de rij.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er viel weinig te plunderen in Japan. Daarnaast is Japan geen failed state. Dit soort vergelijkingen ook altijd.
Als je dat filmpje ziet denk je niet meteen: oh, dat is Londen. Had ook in Egypte of Syrië kunnen zijn. Vreemde gewaarwording, een soort van inwisselbaar.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:36 schreef LXIV het volgende:
Dit kun je natuurlijk geen politiek-geinspireerd protest noemen. Overal hebben plunderingen plaatsgevonden. Bij de eerste afwezigheid van "Law and Order" maken die mensen er gebruik van om te gaan roven. Dat hebben ze dan binnen. De enige reden dat ze niet altijd roven is vanwege de aanwezigheid van politie. Valt dat even uit, lopen ze meteen met een TV de winkel uit. Enige moraal is ze totaal vreemd. Enkel de vrees voor represaille weerhoudt hen van stelen, roven en moorden. Als die represailles even achterwege gaan, slaat de vlam ogenblikkelijk in de pan.
Dat zie je in al dat soort landen. Haïti, Burundi, Somalië. Vergelijk dat eens met Japan, waar de mensen bij een ramp gedisciplineerd wachten en elkaar helpen. Of de manier waarop Duitse burgers tijdens de bombardementen elkaar ondersteunden en hun plicht bleven doen. Voor dat soort mensen heb ik dus respect.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er viel weinig te plunderen in Japan.
Dit volk vernielt hun eigen leefomgeving altijd al. Alleen een strenge dictator, die er niet voor schroomt om er af en toe een paar publiekelijk op te hangen kan dit volk onder controle houden.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als je dat filmpje ziet denk je niet meteen: oh, dat is Londen. Had ook in Egypte of Syrië kunnen zijn. Vreemde gewaarwording, een soort van inwisselbaar.
Denk ook dat moraal hier geen enkele rol speelt, het is roven en plunderen , alsof ze zich door dit incident gelegitimeerd voelden om dit te doen.
Hun eigen buurt vernielen, hoe stom kun je zijn?
Dat kan ja. Maar je realiseert je nu wel dat je vergelijking gewoon nergens op sloeg. Een tsunami heeft totaal andere gevolgen dan een lokale volkswoede.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:53 schreef LXIV het volgende:
Er kan altijd gereld worden als er voedsel uitgedeeld wordt. De Japanners stonden netjes in de rij.
Wederom, wat een vergelijking.quote:Dat hangt echt van de volksaard af. Ik weet nog wel dat tijdens de begrafenis van Bernhard ook Khomeini (geloof ik) begraven werd. Het verschil tussen de twee begrafenissen was tekenend voor het verschil in volksaard. De ene begrafenis ingetogen, plechtig, gedisciplineerd, georganiseerd. De andere een totale chaos, waarbij een stuk of honderd doden vielen en het lijk zowat uit de kist getrokken werd. Kun jij je voorstellen dat zoiets zou gebeuren in Nederland, Noorwegen, Duitsland of Japan?
Dat pleit toch alleen maar VOOR LXIV's verhaal?quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, vandaar ook dat de plunderingen beperkt bleven tot de wijk waarin de confrontatie was.
En dan zijn wij weer zo dom om die dictators af te zetten/aan te vallen (Saddam/Ghadaffi).quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit volk vernielt hun eigen leefomgeving altijd al. Alleen een strenge dictator, die er niet voor schroomt om er af en toe een paar publiekelijk op te hangen kan dit volk onder controle houden.
Ga jij maar lekker plunderen in een gebied waar net een tsunami is geweest. In Indonesie werd ook niet geplunderd na de tsunami, evenzo in andere gebieden die geraakt werden.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]![]()
On-ge-lo-ve-lijk.
Jawel mensen: in Japan viel weinig te plunderen...
Ik pleit niet tegen zijn verhaal, ik pleit tegen zijn vergelijkingen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat pleit toch alleen maar VOOR LXIV's verhaal?
Het gaat om de wijk broadwater farm hè.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zelfs in die filmpjes van de BBC zegt de journalist dat er de afgelopen jaren steeds meer "gun crime" is.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er kan altijd gereld worden als er voedsel uitgedeeld wordt. De Japanners stonden netjes in de rij.
Dat hangt echt van de volksaard af. Ik weet nog wel dat tijdens de begrafenis van Bernhard ook Khomeini (geloof ik) begraven werd. Het verschil tussen de twee begrafenissen was tekenend voor het verschil in volksaard. De ene begrafenis ingetogen, plechtig, gedisciplineerd, georganiseerd. De andere een totale chaos, waarbij een stuk of honderd doden vielen en het lijk zowat uit de kist getrokken werd. Kun jij je voorstellen dat zoiets zou gebeuren in Nederland, Noorwegen, Duitsland of Japan?
Klopt, Japan is vrijwel monocultureel plus een hoog beschavingsniveau.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:50 schreef Mutant01 het volgende:
Hehe....eindelijk!quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:58 schreef 2dope het volgende:
[..]
Het gaat om de wijk broadwater farm hè.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/london/4308018.stm
De riots in 1985 daar hadden een zelfde soort aanleiding: http://en.wikipedia.org/wiki/Broadwater_Farm_riot
Wat wil je daarmee zeggen. Wij zijn multicultureel en kennen eveneens een hoog beschavingsniveau. En nu?quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:00 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Klopt, Japan is vrijwel monocultureel plus een hoog beschavingsniveau.
Zou Japan een multiculture samenleving zijn, dan zou die ophouden met bestaan.
De grote steden daar functionneren dankzij gelijkgestemde cultuur en eigenschappen en gewoontes zoals discipline.
Genoeg valt er te plunderen. Vooral omdat ook vanwege het uitvallen van elektra grote gebieden die niet direct door de tsunami getroffen waren wel van beveiligingssystemen en alarmen ed ontstoken waren. Maar nee, die Jappen zijn gewoon anders.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ga jij maar lekker plunderen in een gebied waar net een tsunami is geweest. In Indonesie werd ook niet geplunderd na de tsunami, evenzo in andere gebieden die geraakt werden.
Japan is een land zonder goed werkende overheid? Maar je mag van mij best Japan met Somalie vergelijken hoor, als je dat fijn vindt. De niet getroffen gebieden waren niet afgezonderd van de buitenwereld natuurlijk.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Genoeg valt er te plunderen. Vooral omdat ook vanwege het uitvallen van elektra grote gebieden die niet direct door de tsunami getroffen waren wel van beveiligingssystemen en alarmen ed ontstoken waren. Maar nee, die Jappen zijn gewoon anders.
Soms zeggen plaatje meer dan woorden, maar er zal hier vast wel weer een cultuurrelativist komen om uit te leggen dat deze culturen gelijkwaardig zijnquote:Op zondag 7 augustus 2011 20:00 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Voedseldistributie na aardbeving in Japan.
[ afbeelding ]
Haïti na de aardbeving
Dat illustreert het verschil idd schokkendquote:Op zondag 7 augustus 2011 20:00 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Voedseldistributie na aardbeving in Japan.
[ afbeelding ]
Haïti na de aardbeving
We hebben het toch verdomme over wat er in London gebeurde? Waarom haal jij er Somalie bij?quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Japan is een land zonder goed werkende overheid? Maar je mag van mij best Japan met Somalie vergelijken hoor, als je dat fijn vindt. De niet getroffen gebieden waren niet afgezonderd van de buitenwereld natuurlijk.
Nee, het beetje beschavingsniveau dat er nog is in Nederland is iig niet afkomstig van bepaalde groepen die nu nog in de minderheid zijn, zo duidelijk ?quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:01 schreef Mutant01 het volgende:
Wat wil je daarmee zeggen. Wij zijn multicultureel en kennen eveneens een hoog beschavingsniveau. En nu?
LXIV deed dat verdomme.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
We hebben het toch verdomme over wat er in London gebeurde? Waarom haal jij er Somalie bij?
Oftewel ons beschavingsniveau is net zo hoog als die van Japan EN we zijn een multicultureel land.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:05 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nee, het beetje beschavingsniveau dat er nog is in Nederland is iig niet afkomstig van bepaalde groepen die nu nog in de minderheid zijn, zo duidelijk ?
Ik heb het gevoel dat de marocboyz uit mijn buurt vooraan in de rij staan om winkels leeg te plunderen als een dergelijke ramp zich voor doet. Maargoed... we zullen het ooit merken.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oftewel ons beschavingsniveau is net zo hoog als die van Japan EN we zijn een multicultureel land.
Nee dat van Japan is hoger, vinden Japanners zelf ook, daarom heb je het daar als buitenlander erg moeilijk. Geen geknuffel zoals in Nederland of Engeland waar we de resultaten nu van zien.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:06 schreef Mutant01 het volgende:
Oftewel ons beschavingsniveau is net zo hoog als die van Japan EN we zijn een multicultureel land.
Nee die had het over rellen in London.quote:
Leuk dat je dat gevoel hebt. Ik kan je vertellen dat je daar gaan marocboyz voor nodig hebt hoor, voor rellen of wantoestanden.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:07 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat de marocboyz uit mijn buurt vooraan in de rij staan om winkels leeg te plunderen als een dergelijke ramp zich voor doet. Maargoed... we zullen het ooit merken.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee die had het over rellen in London.
quote:
Net als de Gristenen toen stinkjaloers waren op de epische kalifaten die moslims met hard werken en hun intelligentie hadden opgebouwd.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:10 schreef LXIV het volgende:
Hier de grens tussen Haïti en de Dominicaanse Republiek:
[ afbeelding ]
Het is zelfs hun eigen schuld (mismanagement, corruptie) dat het daar een dorre boel is. Als Nederlanders naar Somalië zouden gaan werd het binnen 20 jaar een bloeiend, groen land dat een van de grootste voedselexporteurs van Afrika zou zijn.
Net als met probleemwijken geldt ook voor landen: het hangt niet van de omstandigheden in het land af, maar enkel van het volk dat daar woont. De Japanners op hun afgelegen, kale eiland zonder grondstoffen bouwen een wereldeconomie. De Surinamers falen in hun van bauxiet vergeven tropische paradijs.
Pak ook de Israëliers, die de woestijn tot bloei brachten. Met intelligentie en hard werken. De omringende landen werden stinkjaloers en willen dat vernietigen.
*Kuch* Slotervaartrellen *kuch*quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leuk dat je dat gevoel hebt. Ik kan je vertellen dat je daar gaan marocboyz voor nodig hebt hoor, voor rellen of wantoestanden.
Gelukkig zijn dat de enige rellen die wij in Nederland hebben gehad.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
*Kuch* Slotervaartrellen *kuch*
Beledig mijn intelligentie niet, aub.
Die eikels staan anders wel vooraan in de rij met zandzakken als er iets mis gaat, vrind. Daar ben ik van overtuigd.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn dat de enige rellen die wij in Nederland hebben gehad.
Kuch * Hoek v Holland * kuch..
Dat klopt helemaal hoor. Ik zal de bijdragen van het Nabije Oosten aan de beschavingsontwikkeling ook zeker niet ontkennen. Veel van de belangrijkste ontwikkelingen hebben daar plaatsgevonden, en daar had men al miljoenenstaten toen Noord-Europa nog in stamverband leefde.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Net als de Gristenen toen stinkjaloers waren op de epische kalifaten die moslims met hard werken en hun intelligentie hadden opgebouwd.
Sorry, maar dat is onzin natuurlijk. Landen en volkeren maken bepaalde ontwikkelingsstadia door, het China van nu was niet het China van 20 jaar geleden bijvoorbeeld. En zo geldt dat voor heel veel landen en volkeren. Er spelen talloze factoren mee die ontwikkelingen kunnen stimuleren of juist beperken.
Jij bent van heel veel dingen overtuigd. Daar kan ik vrij weinig mee.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Die eikels staan anders wel vooraan in de rij met zandzakken als er iets mis gaat, vrind. Daar ben ik van overtuigd.
En daarna zakte het weer in, net als enig ander machtig rijk in het verleden. Je uitspraken over "volkeren" gaan wat mij betreft dus nergens over - omdat (zoals ik al eerder zei) er talloze andere factoren een rol spelen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal hoor. Ik zal de bijdragen van het Nabije Oosten aan de beschavingsontwikkeling ook zeker niet ontkennen. Veel van de belangrijkste ontwikkelingen hebben daar plaatsgevonden, en daar had men al miljoenenstaten toen Noord-Europa nog in stamverband leefde.
Je hebt een PM, vlerk. Ik ben diep teleurgesteld in je.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij bent van heel veel dingen overtuigd. Daar kan ik vrij weinig mee.
Snap je nou echt niet wat hij bedoelde? Dat het geplunder in London gedaan wordt door mensen die van oorsprong uit dat soort landen komen?quote:
Precies. En de softe aanpak van links wakkert enkel aan. Voor dit volk betekent zwakheid tonen dat ze je moeten minachten.quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Een van de vele zo geroemde "voordelen" van de multiculturele samenleving waarbij miljoenen buitenlanders zich niet aanpassen en hun "cultuur" meebrengen...
Het is de zoveelste keer dat hele horden gaan rellen omdat de politie een crimineel te grazen neemt.
Uit de link van TS:
[..]
Lees zijn reactie nog eens, waarom denk je dat we uberhaupt over landen als Japan aan het discussieren zijn. Ik richtte mij op zijn vergelijkingen, die in wezen nergens over gaan. I.p.v. gewoon te lezen, dacht je van " ah die mutant01 reageert laat ik er maar tegenin gaan, want dat doe ik altijd."quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Snap je nou echt niet wat hij bedoelde? Dat het geplunder in London gedaan wordt door mensen die van oorsprong uit dat soort landen komen?
Iets wat met de huidige geboorte- en immigratiecijfers in de VS al de realiteit is.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:23 schreef StefanP het volgende:
iets wat met de huidige geboortecijfers in Europa nog maar een generatie of twee duurt.
Zoals ik vanmiddag al riep is het een black-white issue, waarbij het hier om de Afro-Carribean bevolking gaat. De onrust gaat al heel lang terug (blij dat je zelf ook de achtergronden en historie even gecheckt hebt), maar ik zie nog niet wat Jamaica met Haiti van doen heeft, afgezien van het feit dat het dicht bij elkaar ligt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Snap je nou echt niet wat hij bedoelde? Dat het geplunder in London gedaan wordt door mensen die van oorsprong uit dat soort landen komen?
Verder zal ook deze Westerse maatschappij onvermijdelijk weer inzakken. En eerder vroeg dan laat, ik geloof dat het proces al begonnen is.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En daarna zakte het weer in, net als enig ander machtig rijk in het verleden. Je uitspraken over "volkeren" gaan wat mij betreft dus nergens over - omdat (zoals ik al eerder zei) er talloze andere factoren een rol spelen.
Dat proces is al een aantal decennia aan de gang ja. We zien voor onze ogen het verval van Amerika en Europa en de opkomst van China en India. History in the making.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Verder zal ook deze Westerse maatschappij onvermijdelijk weer inzakken. En eerder vroeg dan laat, ik geloof dat het proces al begonnen is.
Succes en macht leiden tot welvaart. Welvaart leidt tot slapheid en decadentie. Slapheid en decadentie leiden tot de ondergang.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat proces is al een aantal decennia aan de gang ja. We zien voor onze ogen het verval van Amerika en Europa en de opkomst van China en India. History in the making.
Ja, in de kiem smoren graag.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:09 schreef SpecialK het volgende:
Laat ze alsjeblieft met scherp schieten. Kan je dat even doorgeven, zeebeschuit?
Je denkt toch niet dat ik tussen die tokkies woonquote:Op zondag 7 augustus 2011 21:12 schreef SpecialK het volgende:
Dat ziet er niet veilig uit. Blijf eigenlijk maar binnen.
Waar zit jij ongeveer?quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:13 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat ik tussen die tokkies woonNoord-london is gelukkig groot
Nee, de kern van het probleem zijn niet "jullie de autochtonen". De kern van het probleem is de uitgebreide verzorgingsstaat. Daarom trek je relatief veel laagopgeleide immigranten naar je toe. Zonder te willen generaliseren, zorgen laagopgeleiden nou eenmaal voor meer onrust en criminalietit (wat tot rellen kan leiden, zoals nu) dan hoogopgeleiden.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Succes en macht leiden tot welvaart. Welvaart leidt tot slapheid en decadentie. Slapheid en decadentie leiden tot de ondergang.
Daarom vind ik het ook onzin om 'de buitenlanders', 'de Marokkanen', of 'de Islam' de schuld te geven van onze problemen. Dat zijn enkel symptomen. De kern van onze probleem zijn we zelf.
De uitgebreide verzorgingsstaat is ook een gevolg van decadentie en slapheid.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, de kern van het probleem zijn niet "jullie de autochtonen". De kern van het probleem is de uitgebreide verzorgingsstaat. Daarom trek je relatief veel laagopgeleide immigranten naar je toe. Zonder te willen generaliseren, zorgen laagopgeleiden nou eenmaal voor meer onrust en criminalietit (wat tot rellen kan leiden, zoals nu) dan hoogopgeleiden.
Wat je moet doen is de uitgebreide verzorgingsstaat inperken. Ook nog om een andere reden: een grootschalig aanbod van allerlei soorten uitkeringen maakt een volk lui. Want waarom zou je nog willen presteren als je ook van de staat kan profiteren?
Dat kereltje moeten ze gewoon op Trafalgar-square radbraken, voor het oog van de menigte. Dan leren ze het snel genoeg af.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:16 schreef zeebeschuit het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
oppakken maar. Meeste wegen zijn afgesloten inmiddels.
Met Police confirm disturbances in Enfield north London tonight. 100+ youths smashed windows and attacked a police car.
Hoeft niet. Want rijke landen als de VS en Japan kennen dit systeem niet. Dat is ook de reden dat de VS een hoogontwikkeld, machtig land blijft, gedreven door een combinatie van hoogopgeleide immigratiem een welwillende "autochtone" bevolking, een prestatiecultuur wat leidt tot innovatie.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
De uitgebreide verzorgingsstaat is ook een gevolg van decadentie en slapheid.
Dat gaat niet. Dat zit tegenwoordig nou eenmaal in de W-Europese cultuur ingebakken: softe mentaliteit, lage straffen, luxe gevangenissuites, uitgebreide uitkeringsstaat.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat kereltje moeten ze gewoon op Trafalgar-square radbraken, voor het oog van de menigte. Dan leren ze het snel genoeg af.
De stroom allochtonen in Amerika is rond 1492 al op gang gekomen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Iets wat met de huidige geboorte- en immigratiecijfers in de VS al de realiteit is.
Het gaat dus ook niet om allochtoon/autochtoon. Dat is een puur kunstmatige term om te verhullen dat het over ras gaat.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De stroom allochtonen in Amerika is rond 1492 al op gang gekomen.
Dat gaat niet (meer) lukken ben ik bang. Mensen die waarschuwden werden niet geloofd of verketterd.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat gaat niet. Dat zit tegenwoordig nou eenmaal in de W-Europese cultuur ingebakken: softe mentaliteit, lage straffen, luxe gevangenissuites, uitgebreide uitkeringsstaat.
Als je het probleem in de OP in de toekomst wilt voorkomen, dan moet er in de W-Europese landen een cultuuromslag komen.
en mensen die nu waarschuwen voor nieuwe problemen krijgen dezelfde lading over zich heen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat gaat niet (meer) lukken ben ik bang. Mensen die waarschuwden werden niet geloofd of verketterd.
Daarom heeft rechts een sterk geluid nodig. Maarja, je hebt inderdaad gelijk, links domineert vrijwel alle sectoren tot op de bot. Van de slappe mentaliteit (overlastgevers snoepreisjes aanbieden) tot lage celstraffen in luxe suites. De sociaaldemocratie denkt dat deze relgasten "slachtoffer van de maatschappij" zijn.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat gaat niet (meer) lukken ben ik bang. Mensen die waarschuwden werden niet geloofd of verketterd.
Ja, dat is iets heel lastigs om te doorbreken, die morele superioriteit. Gaat ons kosten. En dat duurt niet lang meer.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:28 schreef 3-voud het volgende:
[..]
en mensen die nu waarschuwen voor nieuwe problemen krijgen dezelfde lading over zich heen.
Toch blijft dat in de ogen van de aanvallers "het enige juiste" omdat hun zelfbeeld van morele superioriteit in de weg blijft zitten.
Als ik soms de verbetenheid zie schat ik het erger in dan verstokte religieuze mensen... best eng.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat is iets heel lastigs om te doorbreken, die morele superioriteit. Gaat ons kosten. En dat duurt niet lang meer.
Ik denk dat 98% van die raddraaiers de zaak aangrepen om lekker even te rellen en de boel afbreken.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:34 schreef Lavenderr het volgende:
De Britse politie roept op tot kalmte. Ik begrijp de woede van die relschoppers niet eerlijk gezegd.
Er is een man die een politieman met een pistool bedreigde doodgeschoten, zelfverdediging, en dan voelen deze raddraaiers zich gemachtigd om het op een rellen te zetten?
Was in Parijs ook zo. Criminelen die zich verstopten in een electriciteitshuisje en toen geelectrocuteerd raakten. Tja, schuld van de politie: zonder enige politie hadden ze zich niet hoeven te verstoppen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:34 schreef Lavenderr het volgende:
De Britse politie roept op tot kalmte. Ik begrijp de woede van die relschoppers niet eerlijk gezegd.
Er is een man die een politieman met een pistool bedreigde doodgeschoten, zelfverdediging, en dan voelen deze raddraaiers zich gemachtigd om het op een rellen te zetten?
Ja leuk zo een suggestief plaatje. Dit hieronder is ook de grens tussen Haïti en de Dominicaanse Republiek:quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:10 schreef LXIV het volgende:
Hier de grens tussen Haïti en de Dominicaanse Republiek:
[ afbeelding ]
Heel kromme manier van denken, begrijp er geen bal van.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Was in Parijs ook zo. Criminelen die zich verstopten in een electriciteitshuisje en toen geelectrocuteerd raakten. Tja, schuld van de politie: zonder enige politie hadden ze zich niet hoeven te verstoppen.
En met die aanrijding van die ene man door twee scooterboys hetzelfde. Kwam die familie ook woedend verhala halen in het ziekenhuis. Als de politie die twee (die op weg waren naar een roofoverval) niet had achternagezeten, was het allemaal niet zo gelopen!
Rare manier van denken, die niet in het Westen thuishoort.
Zegt wie?quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat dus ook niet om allochtoon/autochtoon. Dat is een puur kunstmatige term om te verhullen dat het over ras gaat.
Ik. Kom, laten we elkaar nu geen mietje noemen. De juridische geboortestatus van de grootouders is niet het onderwerp. Derde-generatie Marokkanen die dus autochtoon zijn worden door zowel links als rechts toch over de Marokkanenkam geschoren. Hoewel ze dat dus helemaal niet meer zijn.quote:
Rechts is Haïti?quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ja leuk zo een suggestief plaatje. Dit hieronder is ook de grens tussen Haïti en de Dominicaanse Republiek:
[ afbeelding ]
Sowieso nogmaals de vraag. Wtf heeft Haïti hiermee te maken?quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ja leuk zo een suggestief plaatje. Dit hieronder is ook de grens tussen Haïti en de Dominicaanse Republiek:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |