Als je het economisch beleid van Reagan als voorbeeld neemt doe je ook iets niet goed. dat is al te simpel om 1 op 1 met nu te vergelijken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:22 schreef Illiberal het volgende:
[..]
Neu, kijk naar robuste groei onder Reagan t.o.v Obama. Waar het om gaat is groei, en de vraag is hoe je dat realiseert.
Er zijn meerdere manieren om groei te realiseren. Bovendien is de weg die door Reagan is ingeslagen juist een van de oorzaken van de crisis. Maar wat hebben jullie precies voor ogen? Forse bezuinigen in combinatie met wat extra tax cuts? Want jullie weten net zo goed als ik dat tax cuts de economie op dit moment niet kunnen helpen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:22 schreef Illiberal het volgende:
[..]
Neu, kijk naar robuste groei onder Reagan t.o.v Obama. Waar het om gaat is groei, en de vraag is hoe je dat realiseert.
Bedrijven en ondernemers zijn onzeker over het huidige beleid. Als er geen bezuinigingen plaatsvinden zou het best zo kunnen zijn dat belastingen omhoog gaan samen met de inflatie. Belastingen hebben dus WEL invloed op de economie.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er zijn meerdere manieren om groei te realiseren. Bovendien is de weg die door Reagan is ingeslagen juist een van de oorzaken van de crisis. Maar wat hebben jullie precies voor ogen? Forse bezuinigen in combinatie met wat extra tax cuts? Want jullie weten net zo goed als ik dat tax cuts de economie op dit moment niet kunnen helpen.
Ik heb dat ook nooit ontkend. Ik stel enkel dat belastingverlagingen de uitgaven niet omhoog zullen stuwen op dit moment. Het is daarom een zinloze maatregel en werkt momenteel daarom eerder averechts.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:28 schreef Illiberal het volgende:
[..]
Bedrijven en ondernemers zijn onzeker over het huidige beleid. Als er geen bezuinigingen plaatsvinden zou het best zo kunnen zijn dat belastingen omhoog gaan samen met de inflatie. Belastingen hebben dus WEL invloed op de economie.
Er is geen sprake van blokkering door de Republikeinen. In tegendeel. Zij hebben voorstellen gedaan die door de Democraten zijn afgewezen. Het plan van Reid werd door 11 van zijn eigen partijgenoten afgewezen. Zou een teken aan de wand moeten zijn.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:29 schreef kingmob het volgende:
Maar goed, enigszins inhoudelijk OT
Je ziet dat de tactiek werkt om op de automatische piloot alles te blokkeren als Republikeinen. Ik ben bang dat deze verkiezing de allerslechtste ooit wordt. Ze spelen al jaren met vuur en krijgen daar uiteindelijk de rekening voor. Lullig dat de Amerikanen en daarna de rest van de wereld daar de pineut van wordt...
Obama krijgt natuurlijk de maximale schuld in de schoenen geschoven en dat is al jaren zo gepland. Jammer maar helaas, exit Obama, wiens enige wapenfeit in de geschiedenis zal zijn dat hij zwart was :\
haha, je hebt al gesolliciteerd naar een plaatsje in het campagneteam?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Er is geen sprake van blokkering door de Republikeinen. In tegendeel. Zij hebben voorstellen gedaan die door de Democraten zijn afgewezen. Het plan van Reid werd door 11 van zijn eigen partijgenoten afgewezen. Zou een teken aan de wand moeten zijn.
Je zou alles bij elkaar zeggen dat de VS een van de slechtst bestuurde landen van de westerse wereld is.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:29 schreef kingmob het volgende:
Maar goed, enigszins inhoudelijk OT
Je ziet dat de tactiek werkt om op de automatische piloot alles te blokkeren als Republikeinen. Ik ben bang dat deze verkiezing de allerslechtste ooit wordt. Ze spelen al jaren met vuur en krijgen daar uiteindelijk de rekening voor. Lullig dat de Amerikanen en daarna de rest van de wereld daar de pineut van wordt...
Obama krijgt natuurlijk de maximale schuld in de schoenen geschoven en dat is al jaren zo gepland. Jammer maar helaas, exit Obama, wiens enige wapenfeit in de geschiedenis zal zijn dat hij zwart was :\
Ze hebben consequent de democraten dwars gezeten en dat speelt al sinds de senaat en het huis gesplitst zijn. Dat ontkennen is natuurlijk inherent aan de tactiek. Punt is dat er niet inhoudelijk naar voorstellen wordt gekeken, er wordt alleen politiek bedreven. Amerika wordt zo feitelijk amper geregeerd.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Er is geen sprake van blokkering door de Republikeinen. In tegendeel. Zij hebben voorstellen gedaan die door de Democraten zijn afgewezen. Het plan van Reid werd door 11 van zijn eigen partijgenoten afgewezen. Zou een teken aan de wand moeten zijn.
Dat succes is dan ook voornamelijk te danken aan wederzijdse belangen en historisch gegroeide verhoudingen. Kijkend naar het welvaartscijfer gooit Amerika al decennia geen hoge ogen. Haar invloed komt enkel vanuit pure 'massa', je kunt niet om Amerika heen. Vele landen zijn ook afhankelijk van hun inkomen van Amerika, we hebben er maw allemaal belang bij om het status quo te behouden.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je zou alles bij elkaar zeggen dat de VS een van de slechtst bestuurde landen van de westerse wereld is.
Jarenlang succesvol ondanks de regering.
Goh zeg we blokkeren niks hoor, we willen alleen maar altijd onze eigen zin hebben en geen compromis sluitenquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Maar als echte marxist zou hij toch voorstander moeten zijn van overheidsprogramma's voor arme mensen!quote:
oh.quote:
maar, maar, MARXISME!quote:
Bij deze dan een tip voor je: work smart, not hard!quote:Op zondag 7 augustus 2011 06:24 schreef StefanP het volgende:
Kerel, ik doe op een ochtend meer werk dan jij de hele week en lees in een weekend meer dan jij in een maand.
En jij hoeft bij je reactie daarop niet persoonlijk te worden...quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:05 schreef beeer het volgende:
Ron Paul de enige hoop voor de VS. Al is het alleen maar om talloze achterlijke wetsvoorstellen te veto'en en de oorlogen te stoppen.
En du_ke ik weet wel dat hij weinig tot geen kans maakt. Je hoeft het niet iedere keer dat zijn naam valt te herhalen, vies ratje dat je bent.
Ach, jezus, zijn je argumenten van dit niveau.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Een betere illustratie dat PvdAers niet met het geld van een ander te vertrouwen zijn, kan ik niet geven.
Daar zit wel wat in.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:43 schreef skrn het volgende:
[..]
Ach, jezus, zijn je argumenten van dit niveau.
Het maakt weinig uit. Sterker nog: omdat links altijd met het vooroordeel zit geld uit te geven als water, heb ik de indruk dat een partij als de PvdA juist voorzichtiger is met geld uitgeven dan een VVD.
Nou, zo:quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:22 schreef Illiberal het volgende:
Ja joh, "wazige links" zoals scans van boeken die ze zelf schreven, video waar ze zelf uitspraken doen, mugshots en nieuwsberichten uit o.a. de Washington Times. Ga toch weg. "Leugens" - dat is alles wat jullie kunnen stamelen wanneer je geen antwoord op de feiten hebt. Keihard bewijs is het. Hij omringt zich met Marxisten, die hij op Maxistische wijze benoemt tot "czars" zodat ze niet door het normale congressionele approval proces hoeven. Dat vind je zeker normaal? Oh, wacht, aan je username te zien wel. Enneh, "een paar mensen?" Ik kan met honderd soortgelijke video's en nieuwsberichten komen maar verwacht niet dat ik mijn tijd aan jouw soort ga verdoen. Het enige antwoord is toch "wazige links," "extremistische websites," "leugens" en "narcist, racist."quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:23 schreef dotCommunism het volgende:
Ik snap StefanP's punt nog steeds niet. Via wat wazige links wilt hij beweren dat Obama een "marxist" is? Terwijl al zijn handelen is gericht op het versterken van het bedrijfsleven ten koste van werknemers. Het enige wat hij als "bewijs" post is wat beschuldigen aan het adres van een paar mensen, alsof dat het effect van Obama's beleid opeens kan doen verdwijnen.
Joh, ga toch met je Lego spelen of zo. Video's plaatsen met uitspraken die mensen zelf doen is zeker "afbreken en afbranden" van Karakterquote:Op maandag 8 augustus 2011 14:07 schreef Pugg het volgende:
[..]
Het is gewoon wat rechts Amerika het beste kan, afbreken en afbranden van karakter .
Voor het gemak vergeten ze de schulden en puinhopen die b.v Bush jr achterliet.
De republikeinen in het huis hebben vier voorstellen gedaan die alle door de democraten in de senaat niet eens op tafel gebracht werden. De democraten kwamen met niets behalve één trieste bill van Reid. En Obama - die deed helemaal niets, behalve janken en krijsen, bij voorbaat met een veto voor de republikeinse bills dreigen en vervolgens een paar minuten later op TV het volk de les lezen over "bipartisanship" en "crossing the aisle" en "this is not the time for party politics." De smerige hypocriete hond. Wat een leider is het toch... geen enkel plan, geen enkel leiderschap, continu kritiek, continu de schuld afschuiven op een ander. Een waardeloze nietsnut die in z'n hele leven niets gepresteerd heeft en dat wordt zelfs het domme stemvee dat hem als een god vereerde en verkoos inmiddels duidelijk.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:51 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ze hebben consequent de democraten dwars gezeten en dat speelt al sinds de senaat en het huis gesplitst zijn. Dat ontkennen is natuurlijk inherent aan de tactiek. Punt is dat er niet inhoudelijk naar voorstellen wordt gekeken, er wordt alleen politiek bedreven. Amerika wordt zo feitelijk amper geregeerd.
Die edit van je was zeer slim. Anders had zelfs een kleuter nog doorgehad dat de 'bron' die je aanhaalt verre van objectief is... Wat stond er ook al weer? Right-wing media enzo?quote:
En toch belanden Amerikanen niet massaal in de Goelag, krijgen bedrijven alle ruimte om te opereren en zoveel mogelijk winsten binnen te harken en genieten de welgestelde Amerikanen nog steeds van een serie Tax Cuts die hun kapitaal enkel groter maakt. Ik wil je best gelijk geven, maar als ik naar de dagelijkse praktijk kijk dan zie ik nou niet bepaald een radicaal ander Amerika sinds Obama daar de scepter zwaait. Met name op fundamenteel niveau is de VS gewoon nog hetzelfde land.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:42 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ja joh, "wazige links" zoals scans van boeken die ze zelf schreven, video waar ze zelf uitspraken doen, mugshots en nieuwsberichten uit o.a. de Washington Times. Ga toch weg. "Leugens" -dat is alles wat jullie kunnen stamelen wanneer je geen antwoord op de feiten hebt. Keihard bewijs is het. Hij omringt zich met Marxisten, die hij op Maxistische wijze benoemt tot "czars" zodat ze niet door het normale congressionele approval proces hoeven. Dat vind je zeker normaal? Oh, wacht, aan je username te zien wel. Enneh, "een paar mensen?" Ik kan met honderd soortgelijke video's en nieuwsberichten komen maar verwacht niet dat ik mijn tijd aan jouw soort ga verdoen. Het enige antwoord is toch "wazige links," "extremistische websites," "leugens" en "narcissist, racist."
Objectiviteit verwachten in bronnen, kom op zeg. Elke bron is subjectief. Ik wilde alleen laten zien hoe simpel hetgeen StefanP doet is, namelijk door cherrypicking een verhaaltje te creeren dat laat zien wat jij wilt. Niet dat het hem nou echt lukt te bewijzen dat Obama marxistisch is, maar dat komt meer omdat StefanP zo simpel is dat hij niet eens weet wat het marxisme is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:44 schreef justanick het volgende:
[..]
Die edit van je was zeer slim. Anders had zelfs een kleuter nog doorgehad dat de 'bron' die je aanhaalt verre van objectief is... Wat stond er ook al weer? Right-wing media enzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |