abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100332206
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:28 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Amerikaanse rating agencies zijn zeker ook objectief?

_O-
Ik ..

Naja, laat maar. Dit gaat misschien toch wat te ver. _O-
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_100332275
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:27 schreef GoudIsEcht het volgende:
Wat dacht je van studenten die in vrije markten en eerlijke CEOs geloven?
Wat is jouw opleiding en je huidige arbeidsmarktpositie?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_100332322
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:31 schreef nostra het volgende:

[..]

Jij denkt argumenten beter op de positie van de boodschapper te kunnen beoordelen dan op de inhoud?
pi_100332333
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:31 schreef nostra het volgende:

[..]

NOSSIE *;
pi_100332367
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:32 schreef GoudIsEcht het volgende:
Jij denkt argumenten beter op de positie van de boodschapper te kunnen beoordelen dan op de inhoud?
Ik stel een vraag.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_100332383
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:32 schreef Bowny het volgende:

[..]

NOSSIE *;
haha held :o
Friedman on Donahue
pi_100332403
Hou het aub een beetje op niveau :)

Gepubliceerd op 4 aug 2011 om 22:03

MILAAN (AFN) - De Italiaanse autoriteiten hebben invallen gedaan bij kantoren van de kredietbeoordelaars Moody's en Standard & Poor's (S&P) in Milaan. Volgens de Italianen hebben zij onrust gestookt met hun rapportages over de schuldencrisis. Er zijn documenten in beslag genomen.

De invallen op woensdag volgden op twee klachten van consumentenorganisaties over dat de bureaus onrust op de financiële markten zouden hebben veroorzaakt. Eén klacht had betrekking op een rapport dat Moody's had gepubliceerd in mei 2010 over het risico van besmetting van Italiaanse banken door de Griekse crisis. Ook werd een klacht ingediend over de waarschuwing van S&P dat de Italiaanse kredietwaardigheid afgewaardeerd kan worden.

De kredietbeoordelaars ontkennen dat ze iets verkeerd hebben gedaan en hebben gezegd dat ze mee zullen werken met het onderzoek.

Woooow :D
BlaBlaBla
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 augustus 2011 @ 22:34:22 #108
862 Arcee
Look closer
pi_100332416
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:41 schreef Vandergeld het volgende:
Ik kan hem ook niet meer terugvinden, maar de gedachte blijft hetzelfde..
Gevonden :s)

• CRASH CRASH CRASH, 2013 Dow Jones 700-1000 AEX 25-45, Olie 10-20

Die 80 voor AEX die ik net noemde was nog veel te hoog dus. :P
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_100332464
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ..

Naja, laat maar. Dit gaat misschien toch wat te ver. _O-
Een beetje goedgelovigheid is op zich niet erg hoor; het is an sich geen slechte eigenschap.

Voel je niet geremd om het te vertellen als je gelooft dat het systeem werkt zoals ze je vertellen hoor.

Dat niemand de crisis kon zien aankomen.

Dat Obama werkelijk de baas van de VS is.

We in Irak zitten voor democratie.

Er geen aanzienlijke beïnvloeding van markten bestaat dmv high frequency trading.

Of dat er geen insiders bestaan in het bankwezen.
pi_100332477
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:34 schreef Arcee het volgende:

[..]

Gevonden :s)

• CRASH CRASH CRASH, 2013 Dow Jones 700-1000 AEX 25-45, Olie 10-20

Die 80 voor AEX die ik net noemde was nog veel te hoog dus. :P
Thanks!
pi_100332502
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:33 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik stel een vraag.
Ik stel ook een vraag.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 augustus 2011 @ 22:37:03 #112
862 Arcee
Look closer
pi_100332555
Anyway, dit zijn toch dagen zoals we sinds eind 2008/begin 2009 niet meer hebben meegemaakt. :s)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_100332714
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:34 schreef Soldier2000 het volgende:
Hou het aub een beetje op niveau :)

Gepubliceerd op 4 aug 2011 om 22:03

MILAAN (AFN) - De Italiaanse autoriteiten hebben invallen gedaan bij kantoren van de kredietbeoordelaars Moody's en Standard & Poor's (S&P) in Milaan. Volgens de Italianen hebben zij onrust gestookt met hun rapportages over de schuldencrisis. Er zijn documenten in beslag genomen.

De invallen op woensdag volgden op twee klachten van consumentenorganisaties over dat de bureaus onrust op de financiële markten zouden hebben veroorzaakt. Eén klacht had betrekking op een rapport dat Moody's had gepubliceerd in mei 2010 over het risico van besmetting van Italiaanse banken door de Griekse crisis. Ook werd een klacht ingediend over de waarschuwing van S&P dat de Italiaanse kredietwaardigheid afgewaardeerd kan worden.

De kredietbeoordelaars ontkennen dat ze iets verkeerd hebben gedaan en hebben gezegd dat ze mee zullen werken met het onderzoek.

Woooow :D
Dit is echt lachwekkend. Een krediet beoordelaar die aangeeft dat Italiaanse banken diep in Griekenland zijn genesteld (waar de Italiaanse banken vrijwillig(!) die data aan Moody's en S&P geven) en die 2 krediet beoordelaars op basis daarvan een rating geven aan die banken. En dan komt de overheid, ja dat hadden jullie niet moeten doen! :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_100332779
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:35 schreef GoudIsEcht het volgende:
Ik stel ook een vraag.
Je hoeft niet te antwoorden, dan weet ik genoeg. :)
Friedman on Donahue
pi_100332836
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:40 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit is echt lachwekkend. Een krediet beoordelaar die aangeeft dat Italiaanse banken diep in Griekenland zijn genesteld (waar de Italiaanse banken vrijwillig(!) die data aan Moody's en S&P geven) en die 2 krediet beoordelaars op basis daarvan een rating geven aan die banken. En dan komt de overheid, ja dat hadden jullie niet moeten doen! :')
Je gaat ons toch niet vertellen dat niet iedereen zich even braaf gedraagt hè?

Die Italiaanse autoriteiten zullen vast wel gecontroleerd worden of democratisch gekozen zijn ofzo. Iedereen is gewoon eerlijk, en anders hebben we altijd nog de rechters.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 augustus 2011 @ 22:42:51 #116
862 Arcee
Look closer
pi_100332880
Morgen vrijwel zeker onder de 300 openen. Futures AEX nu op 296.
pi_100332920
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:41 schreef nostra het volgende:

[..]

Je hoeft niet te antwoorden, dan weet ik genoeg. :)
Ja. Als ik een mooie baan had of veel geld zou ik daar natuurlijk over gaan blaten omdat ik het op inhoud niet red hier.

In tegenstelling tot wat jij hier weet te bregen....

Wat een trieste vraag man.
pi_100333038
Oke, het lijkt me beter dat we nu dimmen want dit voegt werkelijk niks toe qua discussie. Moddergooien is niemand beter van geworden. We zijn het niet eens, jammer dan.
pi_100333090
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:45 schreef sitting_elfling het volgende:
Oke, het lijkt me beter dat we nu dimmen want dit voegt werkelijk niks toe qua discussie. Moddergooien is niemand beter van geworden. We zijn het niet eens, jammer dan.
Prima.

Ik raad je toch aan je wereldbeeld nog eens goed te onderzoeken. Er zijn daarvoor aanwijzingen genoeg.

Lees bijvoorbeeld het boek 'Economic Hitman' van John Perkins eens.

Staat volgens mij zelfs online, en anders zijn er volgens mij ook video-interviews.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 22:48:35 #120
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_100333210
Bleef de sell button weer eens hangen daar in de VS? 8)7
pi_100333258
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:46 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Prima.

Ik raad je toch aan je wereldbeeld nog eens goed te onderzoeken. Er zijn daarvoor aanwijzingen genoeg.
Mja, qua wereldbeeld heb ik toch elke ochtend hier wel een goed voorbeeld. Maar ik laat het wel rusten. Daar heb ik ook geen tijd voor anyway.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 22:52:45 #122
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_100333444
Het wordt wel erg moeilijk te bepalen wanneer het een goed instappunt is. 290? 275? 230?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_100333622
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, qua wereldbeeld heb ik toch elke ochtend hier wel een goed voorbeeld. Maar ik laat het wel rusten. Daar heb ik ook geen tijd voor anyway.
Prima om het te laten rusten, maar je wereldbeeld klopt niet.

Jij zit tussen toch voornamelijk tussen de onderknuppels vermoed ik.

Het kan voor je leeftijd/positie een mooie baan zijn hoor, maar als je jezelf wijsmaakt dat je (al) tussen de Blankfeins of Greenspans van deze wereld loopt moet je er in het vervolg misschien toch maar een extra koffie tegenaan gooien 's ochtends.

Het zijn doorgaans mensen als jij (op jouw plek) die het meest overtuigd zijn van de 'eerlijkheid' van het systeem.

De meeste werknemers in de vastgoedwereld dachten niet anders ten tijde van de bouwfraude.

En zo zijn er meer dan genoeg voorbeelden.

Kwestie van willen zien, of er naast blijven poepen met het grote plaatje.
pi_100333767
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:52 schreef JimmyJames het volgende:
Het wordt wel erg moeilijk te bepalen wanneer het een goed instappunt is. 290? 275? 230?
Waarom niet langzaam beginnen met (bij)kopen, zonder in één keer al je kruit te verschieten?
pi_100333922
Ben wel is benieuwd voor hoeveel euro mensen hier eigenlijk belegt hebben, ik zal maar beginnen, ik zit met 20.000.
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
pi_100334022
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:01 schreef benx het volgende:
Ben wel is benieuwd voor hoeveel euro mensen hier eigenlijk belegt hebben, ik zal maar beginnen, ik zit met 20.000.
35k
pi_100334102
quote:
Ik beleg op het moment niet meer sinds ik full time aan het werk ben. Maar een 'bedrag' waar men mee investeert zegt in wezen geen druif. 20k kan veel zijn maar als jij nog een 100k op de rekening hebt staan valt het dus wel mee.

Een relevantere maatstaf is dus in hoeverre je belegt met vermogen wat je kunt missen, waar je het vermogen vandaan haalt en met welk percentage van je vermogen je belegt.

Getallen rond schieten is enigszins nutteloos.
pi_100334168
quote:
16k, 60% van mijn spaargeld.

Had dik winst op ASML maar deed niets mee :N

Weet nog steeds niet of ik moet verkopen of niet. In 2008 verkocht ik met 2k verlies, achteraf gezien beste beslissing van mijn leven.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 augustus 2011 @ 23:12:04 #129
862 Arcee
Look closer
pi_100334505
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:52 schreef JimmyJames het volgende:
Volgens mij is het op elk willekeurig even moeilijk om te bepalen wat je moet.

Zoals iemand gisteren nog zei:

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:44 schreef Radiopiet het volgende:
Als je op dit moment niet long bent, ben je gek :Y
Ik bedoel maar.
pi_100334700
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:12 schreef Arcee het volgende:

[..]

Volgens mij is het op elk willekeurig even moeilijk om te bepalen wat je moet.

Zoals iemand gisteren nog zei:

[..]

Ik bedoel maar.
Toch nog even wachten tot +/- 250 punten voor dat ik long ga, morgen eerst maar wat short kopen.
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
pi_100334825
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik beleg op het moment niet meer sinds ik full time aan het werk ben. Maar een 'bedrag' waar men mee investeert zegt in wezen geen druif. 20k kan veel zijn maar als jij nog een 100k op de rekening hebt staan valt het dus wel mee.

Een relevantere maatstaf is dus in hoeverre je belegt met vermogen wat je kunt missen, waar je het vermogen vandaan haalt en met welk percentage van je vermogen je belegt.

Getallen rond schieten is enigszins nutteloos.
Ik heb 20% van mijn vermogen belegd in een spaarrekening.

De rest zit (veilig) in goud.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 23:39:09 #132
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_100336004
Zijn er interessante youtube accounts die jullie volgen met betrekking op technische analyse, stock-tading, day-trading, goud/silver etc?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 23:41:10 #133
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_100336100
quote:
maar velen hebben dezelfde waarde of meer als hypotheekschuld opgenomen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_100336184
Feitje over vandaag: Bloomberg rapporteert 850 'circuit breakers triggered' vandaag. Sinds de laatste flash crash worden aandelen tijdelijk geschorst wanneer er binnen de 10 minuten (?) 10% af gaat. 850 aandelen zijn dus met een gap van 10% geopend...
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 00:06:20 #135
256829 Sokz
Livin' the life
pi_100337364
Wauw wat een chaotisch dagje.
pi_100340820
Ik denk dat de markt niet meer verder kan dalen. Het is maar een daling van 10%. Het feit dat dit binnen 2 weken is gebeurt zegt mij dat dit pure paniekverkoop is. Dat is gemiddeld 1% daling per dag elke dag. Dat betekent dat over 90 trading dagen of 3 en een halve maand de markt op 0 staat.

Ik denk dat we nog volgende week een goede relief rally krijgen, die longs de kans geven hun positie te sluiten. :Y

en als dat niet gebeurt wordt ik gek :P
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 01:58:12 #137
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_100341174
Het is officieel: we hebben een W-recessie. De laatste helft van de W is nu aan het beginnen.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 02:26:29 #139
256829 Sokz
Livin' the life
pi_100341432
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 01:53 schreef Radiopiet het volgende:
Ik denk dat de markt niet meer verder kan dalen. Het is maar een daling van 10%. Het feit dat dit binnen 2 weken is gebeurt zegt mij dat dit pure paniekverkoop is. Dat is gemiddeld 1% daling per dag elke dag. Dat betekent dat over 90 trading dagen of 3 en een halve maand de markt op 0 staat.

Ik denk dat we nog volgende week een goede relief rally krijgen, die longs de kans geven hun positie te sluiten. :Y

en als dat niet gebeurt wordt ik gek :P
Good lord, jij moet analist worden!
pi_100341640
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 02:26 schreef Sokz het volgende:

[..]

Good lord, jij moet analist worden!
Ja maar ik geloof niet in een relief rally.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 02:48:32 #141
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_100341839
Mogen de Belgen eigenlijk nu wel met hun semi-regering Dexia (één van de eerste op mijn lijstje) wel naturaliseren?

Maar de stress-test was gebaseerd op een beurs daling van 15% geloof ik. Dan weten we snel hoe goed die testen waren :)
The more debt, the better
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 02:53:14 #142
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_100341926
Ik wil nu eigenlijk wel een nieuwe stress-test. Mark-to-market en alle assets on-line gepubliceerd inclusief kort-lopend papier.
The more debt, the better
pi_100341961
alsof dat gaat gebeuren :D

Of althans, het zal ongetwijfeld al gebeurt zijn maar de uitslag blijft mooi achter gesloten deuren.
pi_100342934
quote:
De belangrijkste beurzen in Azië toonden vrijdag zware verliezen. De toonaangevende Nikkei-index in Japan noteerde tussentijds 3,5 procent lager.
Zorgden dat de Amerikaanse economie terugvalt in een recessie en de wereldwijde economie meesleept, in combinatie met de vrees dat de crisis in de eurozone zich verder zal uitbreiden, zorgden voor dieprode koersenborden.

Eerder gingen de graadmeters in Europa en New York al fors onderuit. Omstreeks 6.30 uur (Nederlandse tijd) stond de Nikkei-index in Tokio op 9321 punten. De All Ordinaries in Sydney daalde 4,3 procent en de Kospi in Seoul verloor 3,5 procent. De Hang Seng in Hongkong noteerde 4,8 procent lager.
Weer rake klappen.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 07:58:33 #145
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_100343169
Zal het bloed vandaag weer over de straten vloeien? Ik hoop het niet want dat is niet goed voor mijn beleggingshypotheek. Niemand maar dan ook niemand had deze W-crash voorspelt, behalve azijnpissers als Kees de Kort :{

Het ging toch allemaal weer zo goed? Hopelijk krijgen we nog QE deeltje 3 t/m 37 want als we niet blijven stimuleren gaat het nooit meer goed komen -O-
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_100343279
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 07:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zal het bloed vandaag weer over de straten vloeien? Ik hoop het niet want dat is niet goed voor mijn beleggingshypotheek. Niemand maar dan ook niemand had deze W-crash voorspelt, behalve azijnpissers als Kees de Kort :{

Het ging toch allemaal weer zo goed? Hopelijk krijgen we nog QE deeltje 3 t/m 37 want als we niet blijven stimuleren gaat het nooit meer goed komen -O-
Alles hangt af van het banencijfer dat vanmiddag uitkomt. Als het slecht is. Dan gaan we weer ten onder.
pi_100343297
quote:
De beurs in Amsterdam zal vrijdag naar verwachting lager van start gaan in navolging van de aanhoudend negatieve stemming en Azië en New York.
,,Het is een ongekend slagveld op de beurzen en de malaise gaat door. We zullen 4 tot 6 punten lager openen. Het zou richting 9 uur nog wat minder kunnen worden, want het elastiek is te strak gespannen. De markt is oververkocht'', aldus handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer. De AEX-index zal daarmee onder de 300 punten openen.

Volgens Koenders zei de Europese Centrale Bank donderdag ,,te weinig en te laat''. Alle ogen zijn volgens de handelaar vrijdag gericht op het belangrijke Amerikaanse banenrapport. ,,Houdt je hart vast als dat tegenvalt'', aldus Koenders.

Aziatische beurzen

De aandelenbeurzen in het Verre Oosten leden vrijdag zware verliezen. Zorgen dat de Amerikaanse economie terugvalt in een recessie en de wereldwijde economie meesleept, in combinatie met de vrees dat de crisis in de eurozone zich verder zal uitbreiden, zorgden voor dieprode koersenborden.

De effectenbeurzen in Europa sloten donderdag al diep in de rode cijfers door grote zorgen over de Europese schuldencrisis. De vrees neemt steeds verder toe dat de crisis overslaat naar landen als Italië, Portugal en Spanje.

Eindstanden donderdag

De AEX-index daalde 9,84 punten (3,2 procent) tot 300,85 punten. De MidKap zakte 22,13 punten (4,3 procent) tot 490,65 punten. De aandelenmarkten in Parijs, Frankfurt en Londen gingen tot 3,9 procent omlaag. Ook in New York eindigden de aandelenbeurzen donderdag fors lager door de toenemende zorgen over de schuldencrisis en de afzwakkende economie.

De toonaangevende Dow-Jones index eindigde 4,3 procent lager op 11.383,68 punten. De breder samengestelde S&P 500 zakte 4,8 procent tot 1200,07 punten. De technologiebeurs Nasdaq verloor 5,1 procent tot 2556,39 punten.

In Amsterdam maken Arseus en Logica vrijdag voorbeurs de halfjaarcijfers bekend. De euro was vrijdag voor de opening van de beurs 1,4118 dollar waard tegen 1,4150 dollar aan het eind van de Europese beurshandel donderdag. De prijs van een vat ruwe Amerikaanse olie zakte 1,2 procent tot 85,57 dollar.
www.belegger.nl
Dus we gaan vandaag onder de 300 openen wat al duidelijk was. Hopen dat we niet verder lijden
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 08:18:46 #148
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_100343308
FTI @ 294,65 -1,87%

Riemen vast! :P
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_100343316
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:38 schreef macondo het volgende:

[..]

Ah, ben je er zo eentje. Een complot theoreticus! De echte insiders... :')
Is geen complot hoor, gewoon even nadenken, waar komen alle oud politici terecht? Juist ere baantjes in het bedrijfsleven, en daar moeten ze wel eerst wat voor doen? Juist even de economie oppompen door er wat geld in te stoorten. Dacht je nou dat al die politici zoveel medelijden met Griekenland hebben? Nee ze hebben alleen medelijden met de banken uit hun eigen land die er heel veel geld in hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 08:22:44 #150
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')