Vorige topicquote:Gouda gaat overlastgevende Marokkaanse jongeren vechtsportles geven
De gemeente Gouda gaat overlastgevende Marokkaanse jongeren vechtsportles geven. De aanpak, die in september start, moet leiden tot minder overlast in de wijken en een groter gevoel van veiligheid bij Gouwenaars.
Dit meldt het AD vandaag. Gouda kampt al jaren met overlast, waarbij de agressie van Marokkaanse jongeren het meest in het oog springt. Volgens Jurgen Huizenga van het Nederlands Instituut voor Vechtsport & Maatschappij (NIVM) is de vrees ongegrond dat vechtsportlessen aan die jongeren averechts werken en dat de deelnemers de vechttechnieken gaan misbruiken.
'Jongeren denken tijdens het sporten dat ze lekker cool bezig zijn - wat natuurlijk ook zo is,'' zegt Huizenga in het AD. 'Maar intussen krijgen ze onbewust een gedragstraining die in de praktijk blijkt te werken.'
De aanpak richt zich in Gouda in eerste instantie op jongeren die voor overlast zorgen of dreigen te ontsporen, maar die nog niet op het criminele pad zijn beland.
We kunnen outsourcen. Polen is bij de EU, maak daar dan ook gebruik van: vrij verkeer van personen en diensten. Als je daar dus werkkampen inricht (daar is heeeeel veel ruimte) kan je deze veelplegers daar tewerk stellen en kosten ze nog maar een fractie van de kosten die ze nu veroorzaken.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:37 schreef DeRakker. het volgende:
ze kunnen hen gevangenis nooit betalen omdat het teveel kost en ze niet werken.
Gevangenis kost wel wat meer dan een normale woning..
Post van een ervaringsdeskundige, uit deel 1.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:01 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Luister en huiver, Ik loop nu zo'n 25 jaar mee in de vechtsportwereld. Ik heb 15 jaar op straat gelopen als agent. Ik ben nu nog steeds opsporingsambtenaar alleen ik doe de wat zwaardere onderzoeken. Deze jongens zijn gedraggestoord hebben totaal geen empathisch vermogen.
Dezen jongens hebben gewoon schijt aan iedereen. Het enige wat zij willen is aanzien, geld en macht.
Dat hele idee dat een vechtsport zou helpen bij dit soort jongeren is onzin. Vaak wordt er een vergelijking getrokken met de boksscholen in de USA waar bij de straatjongen uit het milieu ontsnapt en profbokser wordt. Dat is er misschien 1 op de 100000. De rest is gewoon aan het dealen en afpersen met de kennis dat ze goede klap kunnen uitdelen. Overdag dealen en 's-avonds je lichaam in conditie houden.
Ook gebeurt het het vaak wanneer zo'n jongen goed wordt in zo'n vechtsport dat hij bodyguard wordt voor een één of ander drugscrimineel. Mag hij mensen mishandelen wanneer het zijn baas dat zegt.
Je geeft wel een geniale oplossing. Verschepen naar lage loonlanden, je bewaking een Nederlandse training geven (zodat de kwaliteit gewaarborgd blijft), waardoor de kosten aanzienlijk lager zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:54 schreef Oud_student het volgende:
[..]
We kunnen outsourcen. Polen is bij de EU, maak daar dan ook gebruik van: vrij verkeer van personen en diensten. Als je daar dus werkkampen inricht (daar is heeeeel veel ruimte) kan je deze veelplegers daar tewerk stellen en kosten ze nog maar een fractie van de kosten die ze nu veroorzaken.
Muah het is voor jongeren die nog niet crimineel zijn he. Wel een verschil, of het veel uitmaakt weet ik niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Post van een ervaringsdeskundige, uit deel 1.
Je hebt gelijk. Maar volgens mij is een Pvd'er burgemeester in Gouda. Die letten niet zoveel op de centjes, het is immers toch maar andermans geld.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:00 schreef controlaltdelete het volgende:
In deze tijd van bezuinigingen vind ik het een idioot plan. Terwijl het pgb wordt aangepakt, dierenasiels geen subsidie krijgen, de bejaardensoos wordt gesloten etc, dan zou er wel geld zijn voor rel-marokkaantjes gratis te laten (vecht)sporten? Ik geef liever mijn geld aan een ander doel.
Slavenarbeid is al sinds 1873 afgeschaft. Zoals ik vermeld in het vorige (gesloten) deel, als je mensen als beesten gaat behandelen worden het beesten.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je geeft wel een geniale oplossing. Verschepen naar lage loonlanden, je bewaking een Nederlandse training geven (zodat de kwaliteit gewaarborgd blijft), waardoor de kosten aanzienlijk lager zijn.
Ik kan niet anders vermoeden dat jij (vrij) rechts bent. Immers, een linkse zou niet zo snel met deze oplossing komen.
En als je ze behandelt als luie tegendraadse uitvreters dan worden ze het ook.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:04 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Slavenarbeid is al sinds 1873 afgeschaft. Zoals ik vermeld in het vorige (gesloten) deel, als je mensen als beesten gaat behandelen worden het beesten.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:04 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Slavenarbeid is al sinds 1873 afgeschaft. Zoals ik vermeld in het vorige (gesloten) deel, als je mensen als beesten gaat behandelen worden het beesten.
Allochtonen van moslim-afkomst moet je knuffelen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:54 schreef Zienswijze het volgende:
Oke, maar waarom niet zelf laten betalen?
Waarom gratis geven?
Persoonlijk ben ik niet rechts of links, maar ik ben wel voor het verschepen van tuig naar Siberie. Daar hebben ze de ruimte om hun ding te doen en vallen er niemand mee lastig.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je geeft wel een geniale oplossing. Verschepen naar lage loonlanden, je bewaking een Nederlandse training geven (zodat de kwaliteit gewaarborgd blijft), waardoor de kosten aanzienlijk lager zijn.
Ik kan niet anders vermoeden dat jij (vrij) rechts bent. Immers, een linkse zou niet zo snel met deze oplossing komen.
Sociaaldemocraten staan ook mijlenver van de werkelijkheid....quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Allochtonen van moslim-afkomst moet je knuffelen.
Hoe meer je ze lief aankijkt, over de bol aait, geld toe gooit en geen strobreed in de weg ligt des te beter ze zich gaan gedragen in dit kikkerlandje. Denken ze...
Ik vind het best. Jammer dat het merendeel van het Nederlandse volk er niet zo over denkt, want dan kon deze wet zo aangenomen worden...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik niet rechts of links, maar ik ben wel voor het verschepen van tuig naar Siberie. Daar hebben ze de ruimte om hun ding te doen en vallen er niemand mee lastig.
Sterker: als je als blanke er anders over denkt, ben je een racist.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Sociaaldemocraten staan ook mijlenver van de werkelijkheid....
Ach, ik als niet-blanke ben ook wel eens een racist genoemd door onze linkse "elite".quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:09 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sterker: als je als blanke er anders over denkt, ben je een racist.
Zo eenvoudig gaat dat allemaal. Mooi hé?
In mijn geval gaat dit wel vooor iedereen gelden, ook room blank tuig krijgt van mij een enkele reis Siberie. Bouwen we daar wel een leuk stadje voor ze om in te wonen. Eten kunnen ze verdienen door het delven van grondstoffen. En voor de rest moeten we alleen zorgen dat ze niet de beschikking krijgen over gemechaniseerde vervoersmiddelen. Voor de rest zijn ze vrij om te gaan en staan waar ze willen. Bewakers zijn dan helemaal niet noodzakelijk, de Siberische natuur is een prima bewaker.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik vind het best. Jammer dat het merendeel van het Nederlandse volk er niet zo over denkt, want dan kon deze wet zo aangenomen worden...
Ik heb ook geen moeite met buitenlanders/allochtone/nieuwe nederlanders.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik niet rechts of links, maar ik ben wel voor het verschepen van tuig naar Siberie. Daar hebben ze de ruimte om hun ding te doen en vallen er niemand mee lastig.
Natuurlijk: een crimineel is een crimineel, ongeacht afkomst.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
In mijn geval gaat dit wel vooor iedereen gelden, ook room blank tuig krijgt van mij een enkele reis Siberie.
Man, ik ben 100% voorquote:Bouwen we daar wel een leuk stadje voor ze om in te wonen. Eten kunnen ze verdienen door het delven van grondstoffen. En voor de rest moeten we alleen zorgen dat ze niet de beschikking krijgen over gemechaniseerde vervoersmiddelen. Voor de rest zijn ze vrij om te gaan en staan waar ze willen.
Ow neehoor, ik dacht alleen maar voor het principe was, naar het buitenland trappen en dan in een werkkamp.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ach, ik als niet-blanke ben ook wel eens een racist genoemd door onze linkse "elite".
En nu word ik van slavenarbeid beschuldigd als ik ervoor ben om gevangenissen naar Oost-Europa te verplaatsen. Zo zie je maar hoe links her en der etikketjes op mensen plakt. En zelf beweren dat je mensen niet in een hokje mag stoppen
Het probleem is gewoon dat de welwiillende marokkanen lijden onder het gedrag van de raddraaiers. Dat is op zich best jammer, want er zijn genoeg aardige vriendelijke mensen bij. Wat natuurlijk totaal ondersneeuwt bij alle ellende die er isquote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik heb ook geen moeite met buitenlanders/allochtone/nieuwe nederlanders.
Maar blijkbaar valt een bepaalde groep telkens uit de toon. Niet die enorme variëteit van Chinezen, Duitsers, Amerikanen, Indiërs etc., maar deze groep.
Blijkbaar passen ze niet in onze samenleving. Niks om ons (of zij) voor de schamen. Wat niet gaat, gaat niet.
Maar tis verdomme van de pot gerukt dat wij telkens onze idealen opzij moet schuiven om als beste jongetje van de klas uit de verf te moeten komen. En eigelijk een indruk achterlaten bij die schooiers dat ze het hele land voor hun alleen hebben en kunnen doen en laten wat ze willen.
Helaas heb ik het niet voor het zeggen maar mijn oplossing zag er zo uit: Deruut, allemaal.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:16 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het probleem is gewoon dat de welwiillende marokkanen lijden onder het gedrag van de raddraaiers. Dat is op zich best jammer, want er zijn genoeg aardige vriendelijke mensen bij. Wat natuurlijk totaal ondersneeuwt bij alle ellende die er is
Juist als je VVD stemt en je kosten wilt besparen, moet je hen ergens anders huisvesten, hetzij Siberie, hetzij Oost-Europa.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:16 schreef A-mineur het volgende:
Ik ben overigens niet links, ik heb nog nooit in mijn leven links gestemd. Altijd VVD.
We zullen mensen nodig hebben op onze arbeidsmarkt. Ik heb verder ook niets tegen mensen die gewoon willen werken voor hun centen. Ik ben dus alleen voor verwijdering van de rotte elementen, maar dan wel permanent. Persoonlijk geloof ik niet dat de meerderheid van het tuuig in Nederland te veranderen is in maatschappelijk betrokken individuen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Helaas heb ik het niet voor het zeggen maar mijn oplossing zag er zo uit: Deruut, allemaal.
En die "welwillende" geven we op onze kosten een lifetime levensstandaard mee die ze voort kunnen zetten aldaar.
Ik heb liever die kosten op mijn nek dan de "goeien" + de grotere groep "slechten" tussen ons.
Oh, ik dacht dat Cornelissen weg was uit Gouda.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Maar volgens mij is een Pvd'er burgemeester in Gouda. Die letten niet zoveel op de centjes, het is immers toch maar andermans geld.
Werken is nagenoeg onmogelijk. Als je hen de kosten terug laat betalen wordt het een wel erg uitzichtloze situatie en zet je hen aan tot meer crimineel.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:15 schreef Zienswijze het volgende:
Door zelf te werken, kunnen ze overigens hun eigen kosten terug verdienen, waardoor de belastingbetaler minder geld kwijt is. Dat past in mijn plan*
* Mijn plan is om gevangenen al hun kosten terug te laten betalen. Immers, een uitwonende student moet ook gewoon zijn huur zelf dokken.
Bejaarden en gehandicapten zijn ook onhandelbaar. Opdoeken die tehuizen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:57 schreef Elfletterig het volgende:
Dat het mogelijk nuttig kan uitpakken, wil ik nog wel geloven. Maar het trieste is dat deze trainingen nodig zijn omdat die probleemjongeren zo onhandelbaar zijn. De belastingbetaler mag dit ophoesten en de ouders betalen kennelijk geen cent.
Iemand rehabiliteren is op lang termijn veel goedkoper. Die kan dan zelfs mee gaan betalen uiteindelijk. Om winst te maken dien je te investeren. Ik begrijp de onvrede en zou ze het liefst ook opsluiten, maar dan krijg je straks hetzelfde als in de VS.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Juist als je VVD stemt en je kosten wilt besparen, moet je hen ergens anders huisvesten, hetzij Siberie, hetzij Oost-Europa.
De Nederlandse grond is duur. Nederlandse bewakers zijn duur (hoge lonen). Dt kan je efficienter regelen door het op goedkope grond te huisvesten met lokale bewakers (lagere lonen). De automatiseringssystemen blijven gewoon onder Nederlandse makelijk cq. Nederlands toezicht. Met wellicht een paar Nederlanders aldaar die toezicht op iedereen (het management aldaar) houden.
Een gevangene kost nu 190 euro per dag. Voor de PvdA is dat natuurljik geen geld, omdat die partij op andermans belastinggeld teert, maar we kunen door dit plan enorme kosten besparen. Door te besparen op deze kostenpost, is een belastingverlaging in de 2e schijf mogelijk, waardoor zowel de lagere als de hogere inkomens er in koopkracht op vooruit gaan.
Met het probleem verhuizen naar Siberië ontstaat er geen oplossing hoor.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik vind het best. Jammer dat het merendeel van het Nederlandse volk er niet zo over denkt, want dan kon deze wet zo aangenomen worden...
Hmm, als ik even snel Google dan zie ik inderdaad dat sommige websites vermelden dat Cornelis is opgestapt, maar op deze website is vermeld dat hij nog burgmeester van Gouda is.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat Cornelissen weg was uit Gouda.
De ironiequote:"Ik zet me al jaren in om Gouda veiliger en leefbaarder te maken. Daar wil ik me ook de komende periode voor inzetten”.
Misschien is het geen oplossing, maar je hebt geen last meer van degenen die je erheen stuurt. En er zal voor een deel van het tuig wel een afschrikwekkende werking van uit gaan.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:28 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Met het probleem verhuizen naar Siberië ontstaat er geen oplossing hoor.
Jawel:quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:28 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Oh sweet ironyquote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hmm, als ik even snel Google dan zie ik inderdaad dat sommige websites vermelden dat Cornelis is opgestapt, maar op deze website is vermeld dat hij nog burgmeester van Gouda is.
Deze quote over hem op de website:
[..]
De ironie
Rehabilitatie kost ook geld. We moeten kijken wat het beste voor de belastingbetaler (daar draait ons land immers op) is. Ik heb niets tegen rehablitatie overigens, mits de gevangenen het zelf (terug) betalen. Je zou wat dat betreft gevangenispakketten kunnen samenstellen. Bijvoorbeeld: premium A, dat 50.000 euro kost. Daarin zit: 10 jaar cel vergoed, eten/drinken, 5 uur rehabilitatie per week etc. etc.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:26 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Iemand rehabiliteren is op lang termijn veel goedkoper. Die kan dan zelfs mee gaan betalen uiteindelijk. Om winst te maken dien je te investeren. Ik begrijp de onvrede en zou ze het liefst ook opsluiten, maar dan krijg je straks hetzelfde als in de VS.
In Australie en Noorwegen hebben ze een "open" bajes, mensen kunnen gaan en staan waar ze willen. Hebben groepsactiveiten etc... Het leven is daar gewoon een stuk prettiger dan in een Amerikaanse bajes waar ze de hele dag binnen zitten met een uurtje luchten. De kans op rehabilitatie is een stuk groter als je gevangenen ook humaan behandeld.
Niet?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:28 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Reken maar van yes.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Misschien is het geen oplossing, maar je hebt geen last meer van degenen die je erheen stuurt. En er zal voor een deel van het tuig wel een afschrikwekkende werking van uit gaan.
Voor de vergrijzing? Dat is een wassen neus. Want al die extra aangetrokken mensen blijven hier wonen en worden binnen no-time ook grijs. Wat dan? Nog meer volk aantrekken?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
We zullen mensen nodig hebben op onze arbeidsmarkt.
Sorry, maar mijn beleving is dat het er nogal veel zijn van die groep.quote:Ik heb verder ook niets tegen mensen die gewoon willen werken voor hun centen. Ik ben dus alleen voor verwijdering van de rotte elementen, maar dan wel permanent. Persoonlijk geloof ik niet dat de meerderheid van het tuuig in Nederland te veranderen is in maatschappelijk betrokken individuen.
Iemand rehabiliteren is op termijn goedkoper? Heb je daar cijfers van? ik geloof er niets van. Ik denk dat de criminelen die puur voor het snelle geld gaan niet te rehabiliteren vallen. Zie jij Mierenmet, Mink K of Holleder al voor 1500 euro netto aan de lopende band staan?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:26 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Iemand rehabiliteren is op lang termijn veel goedkoper. Die kan dan zelfs mee gaan betalen uiteindelijk. Om winst te maken dien je te investeren. Ik begrijp de onvrede en zou ze het liefst ook opsluiten, maar dan krijg je straks hetzelfde als in de VS.
In Australie en Noorwegen hebben ze een "open" bajes, mensen kunnen gaan en staan waar ze willen. Hebben groepsactiveiten etc... Het leven is daar gewoon een stuk prettiger dan in een Amerikaanse bajes waar ze de hele dag binnen zitten met een uurtje luchten. De kans op rehabilitatie is een stuk groter als je gevangenen ook humaan behandeld.
Ja, en dat is zielig natuurlijk, dat 'moet je niet willen'.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Werken is nagenoeg onmogelijk. Als je hen de kosten terug laat betalen wordt het een wel erg uitzichtloze situatie en zet je hen aan tot meer crimineel.
Dat zijn wederom 3 (linkse) aannames die geen feiten zijn, maar die zelf tot feiten verheft.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
1). Werken is nagenoeg onmogelijk. 2). Als je hen de kosten terug laat betalen wordt het een wel erg uitzichtloze situatie en 3). zet je hen aan tot meer crimineel.
Volgens diezelfde redenering kan je ze net zo goed meteen doodschieten. Scheelt reiskosten, de (afschrikwekkende) werking is effectiever en het brengt minimale kosten met zich mee.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jawel:
- Kostenbesparing
- Ze kunnen daar werken, waardoor ze een deel van hun kosten kunnen terug betalen
- Mogelijke afschrikkende werking, want ons gematigd klimaat is natuurlijk een paradijs vergeleken met het barre klimaat in Siberie![]()
Dit zou zo een VVD-pareltje kunnen zijn: met deze kostenbesparing verlagen we de 2e belastingschijf, waardoor vrijwel elke werkende er in koopkracht op vooruit gaat. Juist in deze tijden van crisis een sympathiek voorstel
Ik ben tegen het doden van andere mensen. Maar ik heb er weinig problemen als de natuur dat voor me doet.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:51 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Volgens diezelfde redenering kan je ze net zo goed meteen doodschieten. Scheelt reiskosten, de (afschrikwekkende) werking is effectiever en het brengt minimale kosten met zich mee.
Bij heel extreme gevallen waar de dood te goed voor is, kunnen we menselijke experimenten op uitvoeren.
Ah, tijd voor overdrijvingen, beproefde tactiekquote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:51 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Volgens diezelfde redenering kan je ze net zo goed meteen doodschieten. Scheelt reiskosten, de (afschrikwekkende) werking is effectiever en het brengt minimale kosten met zich mee.
Bij heel extreme gevallen waar de dood te goed voor is, kunnen we menselijke experimenten op uitvoeren.
Binnen de kaders van de wet kennen wij geen doodstraf. Dus je punt snijdt geen hout.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik ben tegen het doden van andere mensen. Maar ik heb er weinig problemen als de natuur dat voor me doet.
Een hol met alleen maar buitengesloten en ongewilde mensen en criminelen zonder toezicht, gaat leiden tot verergering van dit 'symptoom'.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik ben tegen het doden van andere mensen. Maar ik heb er weinig problemen als de natuur dat voor me doet.
Verder maken we niemand dood. we leggen gewoon een mooi stadje aan in Siberië waar het tuig elkaar het leven zuur kan maken en waar ze verder niemand tot last zijn. Ze zullen moeten werken voor hun eten, maar voor de rest is er niemand die ze verteld wat te doen en zijn ze helemaal vrij in hun doen en laten. Wat is daar zo verschrikkelijk aan?
Of niet .quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:03 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Een hol met alleen maar buitengesloten en ongewilde mensen en criminelen zonder toezicht, gaat leiden tot verergering van dit 'symptoom'.
In de Gaza werkt dit idee ook al zo goed.
Ik probeer een haalbare oplossing te vinden die ook voor de linksmensch nog kan, het liefst had ik ze net zo als andere users hier naar Siberie gestuurd, maar dan krijg je weer gezeur dat het niet haalbaar is wegens: grondwet, EU regels etc.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Heeeej maar krijg nou niks,... het is zelfs tegen het landelijke beleid. We gaan toch niet direct alweer beginnen met uitzonderingen he? Immers positieve discriminatie is ook discriminatie.quote:Hij eist in schriftelijke vragen dat Donner het project stopzet, omdat het haaks staat in afspraken uit het regeerakkoord om geen beleid meer te voeren voor specifieke doelgroepen
Nee, de echte criminelen zul je ook altijd houden. Maar bijv om maar een simpel voorbeeld te stellen:quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Iemand rehabiliteren is op termijn goedkoper? Heb je daar cijfers van? ik geloof er niets van. Ik denk dat de criminelen die puur voor het snelle geld gaan niet te rehabiliteren vallen. Zie jij Mierenmet, Mink K of Holleder al voor 1500 euro netto aan de lopende band staan?
Wie naar Siberië sturen? Criminelen? Wat is het criterium voor wel / niet naar Siberië, en wie gaat dat toetsen?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:29 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik probeer een haalbare oplossing te vinden die ook voor de linksmensch nog kan, het liefst had ik ze net zo als andere users hier naar Siberie gestuurd, maar dan krijg je weer gezeur dat het niet haalbaar is wegens: grondwet, EU regels etc.
geef het nog wat tijd en de meerderheid van de Europeanen is voor. En waarom niet, we zitten met veel te veel tuig dat we verplicht worden te onderhouden. Terwijl ze in Siberie (een gebied even groot als Europa en de VS samen, met evenveel mensen als in de benelux) genoeg bodemschatten hebben, maar niemand om ze eruit te halen. Lijkt me voor iedereen een win win situatie. En zoals ik al zei, ze hoeven niet te werken, niemand verplicht ze daartoe. alleen betekent niet werken wel niet eten.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:29 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik probeer een haalbare oplossing te vinden die ook voor de linksmensch nog kan, het liefst had ik ze net zo als andere users hier naar Siberie gestuurd, maar dan krijg je weer gezeur dat het niet haalbaar is wegens: grondwet, EU regels etc.
Een enkeltje Siberië is voor de persoon in kwestie een win-situatie omdat?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
geef het nog wat tijd en de meerderheid van de Europeanen is voor. En waarom niet, we zitten met veel te veel tuig dat we verplicht worden te onderhouden. Terwijl ze in Siberie (een gebied even groot als Europa en de VS samen, met evenveel mensen als in de benelux) genoeg bodemschatten hebben, maar niemand om ze eruit te halen. Lijkt me voor iedereen een win win situatie. En zoals ik al zei, ze hoeven niet te werken, niemand verplicht ze daartoe. alleen betekent niet werken wel niet eten.
Als je gelijkheid nastreeft kun je dit ook niet maken, hoe erg het delict ook is. Als je ze wegstopt zijn ze hier weg, maar komen ze over x jaar weer terug, en dan zijn ze nog bozer, als dat ze er in zijn gekomen (met een flinke spiermassa van al dat fysieke arbeid).quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
geef het nog wat tijd en de meerderheid van de Europeanen is voor. En waarom niet, we zitten met veel te veel tuig dat we verplicht worden te onderhouden. Terwijl ze in Siberie (een gebied even groot als Europa en de VS samen, met evenveel mensen als in de benelux) genoeg bodemschatten hebben, maar niemand om ze eruit te halen. Lijkt me voor iedereen een win win situatie. En zoals ik al zei, ze hoeven niet te werken, niemand verplicht ze daartoe. alleen betekent niet werken wel niet eten.
Heb je enig idee hoeveel hulpverleners bezig zijn met 1 persoon die rehabiliteert? Ik denk dat die 1500 euro per drie maanden echt veel verschilt met de praktijk.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:36 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Nee, de echte criminelen zul je ook altijd houden. Maar bijv om maar een simpel voorbeeld te stellen:
2 jaar rehabilitatie: 1500 euro per 3 maanden.
10 jaar cel.... (incl. eten, slapen, andere voorzieningen etc...) reken maar uit.
Nog bozer...waarom zijn die gastjes dan zo boos?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:43 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Als je gelijkheid nastreeft kun je dit ook niet maken, hoe erg het delict ook is. Als je ze wegstopt zijn ze hier weg, maar komen ze over x jaar weer terug, en dan zijn ze nog bozer, als dat ze er in zijn gekomen (met een flinke spiermassa van al dat fysieke arbeid).
Een bootcamp vind ik ook een goed plan trouwens, dat is een beetje hetzelfde idee als de karatelessen, alleen dan wat minder vriendelijk verpakt.
Ik weet het bedrag ook niet, maar komt er op neer dat het een stuk goedkoper is dan iemand vastzetten en verder niks aan doen. Dan betaal je alleen maar, maar krijg je er uiteindelijk niks voor terug, als iemand geslaagd habiliteert kan deze uiteindelijk ook belasting mee gaan betalen voor de rest van zijn werkende leven.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel hulpverleners bezig zijn met 1 persoon die rehabiliteert? Ik denk dat die 1500 euro per drie maanden echt veel verschilt met de praktijk.
Omdat ze keihard worden gediscrimineerd natuurlijk!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nog bozer...waarom zijn die gastjes dan zo boos?
Geen structuur, geen rolmodel, geen leiderschap. Die gastjes kun je het zelf niet direct kwalijk nemen, ze missen gewoon een deel opvoeding die elk kind hier zowat meekrijgt van zijn ouders.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nog bozer...waarom zijn die gastjes dan zo boos?
Daar zit de zere plek, wat doe je met de onschuldigen. Misschien moeten we toch iets van een two strikes systeem hanteren. Eerste keer veroordeling 2 jaar werkkamp polen, met toezicht en alles. Weer in de fout, dan enkele reis Siberië. Dan wordt de kans dat we onschuldigen naar Siberië sturen nagenoeg 0.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:42 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Een enkeltje Siberië is voor de persoon in kwestie een win-situatie omdat?
De kans op rehabilitatie wordt nihil als je zonder toezicht en controle tussen de criminelen zit opgesloten. Je krijgt dan situaties zoals de gevangenissen in Zuid-Amerika, of eigenlijk gevangenisdorpen met een muur eromheen, waar de misdaad tierig weelt en de zwaarste jongens de dienst uitmaken. Criminaliteit en drugs zijn de bron van inkomst.
Stuur je er dan ooit een keer onverhoopt iemand onterecht heen, dan moet er een bataljon soldaten uitrukken om die persoon uit Siberië te krijgen.
Dit is onder andere te danken aan de mensen die roepen dat Marokkanen en dergelijke de as van het kwaad zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:46 schreef paddy het volgende:
Of het nu werkt of niet? Ik zit weer met een vraag. Hebben we hier geen ontspoorde autochtone jongeren die ook wel gratis een sport willen beoefenen en dus de ouders recht hebben op dezelfde behandelingen/hulp (zonder kosten)
Dit is nu precies wat ik bedoel qua samen Nederlander zijn, en geen verschil maken qua achtergrond en daders. Maar dat dit nu weer alleen voor Marokkanen opgezet gaat worden en de rest gewoon in de kou laten staan qua vergoedingen begeleiding en hulp op dezelfde wijze, heeft Nederland aan zichzelf te danken.
zoals ik al zei is de reis naar Siberië een enkeltje.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:43 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Als je gelijkheid nastreeft kun je dit ook niet maken, hoe erg het delict ook is. Als je ze wegstopt zijn ze hier weg, maar komen ze over x jaar weer terug, en dan zijn ze nog bozer, als dat ze er in zijn gekomen (met een flinke spiermassa van al dat fysieke arbeid).
Een bootcamp vind ik ook een goed plan trouwens, dat is een beetje hetzelfde idee als de karatelessen, alleen dan wat minder vriendelijk verpakt.
Dat is waar. Bevoordelen is discriminerenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Omdat ze keihard worden gediscrimineerd natuurlijk!
Bijkomend nog het effect dat dit heeft op anderen in zijn omgeving. Een crimineel die zich bekeerd heeft en het 'goede' pad op is gegaan, heeft enorme aantrekkingskracht op jongeren die ook zijn zoals hij vroeger was, en verlangen naar een beter leven. Het is een motivator voor de jeugd, en dat is onbetaalbaar.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:47 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Ik weet het bedrag ook niet, maar komt er op neer dat het een stuk goedkoper is dan iemand vastzetten en verder niks aan doen. Dan betaal je alleen maar, maar krijg je er uiteindelijk niks voor terug, als iemand geslaagd habiliteert kan deze uiteindelijk ook belasting mee gaan betalen voor de rest van zijn werkende leven.
Onzin, iedereen krijgt bij mij dezelfde behandeling.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Omdat ze keihard worden gediscrimineerd natuurlijk!
Ze hebben toch benen gekregenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
zoals ik al zei is de reis naar Siberië een enkeltje.
Onbetaalbaar is het zeker, daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:51 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Bijkomend nog het effect dat dit heeft op anderen in zijn omgeving. Een crimineel die zich bekeerd heeft en het 'goede' pad op is gegaan, heeft enorme aantrekkingskracht op jongeren die ook zijn zoals hij vroeger was, en verlangen naar een beter leven. Het is een motivator voor de jeugd, en dat is onbetaalbaar.
Tja, als je zo alles gaat doodrelativeren kun je het strafrecht ook maar beter overboord gooien.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:48 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Geen structuur, geen rolmodel, geen leiderschap. Die gastjes kun je het zelf niet direct kwalijk nemen, ze missen gewoon een deel opvoeding die elk kind hier zowat meekrijgt van zijn ouders.
Ik ben geen onmens en ik wil niet dat gewone mensen trauma's oplopen omdat wat criminelen dood gaan als ze naar Siberie moeten lopen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:51 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Ze hebben toch benen gekregen.
Nou ik sluit niet uit dat dit nog gebeurt voor 'sommige doelgroepen', ze hebben het al zo zwaar, worden nu ook al afgemat door de sensei. Komen thuis weer in een chaos terecht, om die jongens dan ook nog te straffen, dat kan natuurlijk niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tja, als je zo alles gaat doodrelativeren kun je het strafrecht ook maar beter overboord gooien.
Klopt, kunnen we doen. Of we zijn een keer pragmatisch zijn en zien dat deze oplossing vele malen goedkoper uitpakt. Een beetje leraar kost wat? 15 euro per uur?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tja, als je zo alles gaat doodrelativeren kun je het strafrecht ook maar beter overboord gooien.
Er wordt - godzijdank - rekening gehouden met iemands persoonlijke situatie ja, bij het beoordelen van de strafmaat.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:57 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nou ik sluit niet uit dat dit nog gebeurt voor 'sommige doelgroepen', ze hebben het al zo zwaar, worden nu ook al afgemat door de sensei. Komen thuis weer in een chaos terecht, om die jongens dan ook nog te straffen, dat kan natuurlijk niet.
Wat heerlijk naief.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:59 schreef Tanin het volgende:
[..]
Klopt, kunnen we doen. Of we zijn een keer pragmatisch zijn en zien dat deze oplossing vele malen goedkoper uitpakt. Een beetje leraar kost wat? 15 euro per uur?
Een beetje leraar kan 20 man les geven tegelijkertijd, ik schat (ik heb zelf ervaring met krijgstkunst) dat de heren minstens 3 uur per week nodig hebben, voor 2 jaar (daarna kunnen zij die het leuk vinden zelf doorgaan)
Zeg dat er een slagingspercentage is van 50%, dan heb je voor 4000 euro iemand uit de bijstand (de leraar), en 10 mensen uit de criminaliteit gered. Hoeveel kost een gemiddeld crimineel de samenleving?.
Als je dat programma een paar jaar draait wordt het steeds effectiever, omdat je betere rolmodellen krijgt. Moskeeën zullen dit oppikken en zelf mensen dwingen deel te nemen, hoef je het niet meer te subsideren.
In deze reeks heb ik het woord naief heel wat vaker gehoord dan me lief is. Dat is voor mensen die inhoudelijk geen antwoord geven. Een beetje laf in een discussiequote:
In ieder geval ontopic, i.t.t. al jouw reacties die louter bestaan uit beledigen en gejank over links, marokkanen en kleurlingen in het algemeen.quote:
Wat is er naief aan mijn post?quote:
Idd, gewoon daden bestraffen ongeacht achtergrond.Niet op achtergrond straffen, en al helemaal geen verschil maken in.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waren alle problemen maar zo makkelijk oplosbaarquote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:59 schreef Tanin het volgende:
[..]
Klopt, kunnen we doen. Of we zijn een keer pragmatisch zijn en zien dat deze oplossing vele malen goedkoper uitpakt. Een beetje leraar kost wat? 15 euro per uur?
Een beetje leraar kan 20 man les geven tegelijkertijd, ik schat (ik heb zelf ervaring met krijgstkunst) dat de heren minstens 3 uur per week nodig hebben, voor 2 jaar (daarna kunnen zij die het leuk vinden zelf doorgaan)
Zeg dat er een slagingspercentage is van 50%, dan heb je voor 4000 euro iemand uit de bijstand (de leraar), en 10 mensen uit de criminaliteit gered. Hoeveel kost een gemiddeld crimineel de samenleving?.
Als je dat programma een paar jaar draait wordt het steeds effectiever, omdat je betere rolmodellen krijgt. Moskeeën zullen dit oppikken en zelf mensen dwingen deel te nemen, hoef je het niet meer te subsideren.
Heb ik helaas geen onderbouwing voor, slechts een educated guess op basis van eigen ervaringen met probleemjeugd bij mij uit de dojo en verhalen van andere leraren.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:04 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waren alle problemen maar zo makkelijk oplosbaarWat een naïviteit weer.
laat eens wat onderbouwing van die 50% zien, want ik vind dat veel te rooskleurig. je mag blij zijn als je 10% behoed voor de criminaliteit.
zoals al in het vorige deel werd gesteld, volgens mij krijgen diie drugsbaronnen gewoon gesubsidieerde bodyguards.
Dat is jouw ervaring.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:03 schreef Tanin het volgende:
[..]
Wat is er naief aan mijn post?
Ik doe al ruim 15 jaar krijgskunst, op het technisch vlak (de tijd die nodig is) kun je mijn post niet weerleggen.
Ik ken een leraar die dit al jaren doet in Rotterdam en geweldige resultaten boekt. Ook in andere landen/steden werkt dit prima (denk aan boksscholen in Amerika)
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:01 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Luister en huiver, Ik loop nu zo'n 25 jaar mee in de vechtsportwereld. Ik heb 15 jaar op straat gelopen als agent. Ik ben nu nog steeds opsporingsambtenaar alleen ik doe de wat zwaardere onderzoeken. Deze jongens zijn gedraggestoord hebben totaal geen empathisch vermogen.
Dezen jongens hebben gewoon schijt aan iedereen. Het enige wat zij willen is aanzien, geld en macht.
Dat hele idee dat een vechtsport zou helpen bij dit soort jongeren is onzin. Vaak wordt er een vergelijking getrokken met de boksscholen in de USA waar bij de straatjongen uit het milieu ontsnapt en profbokser wordt. Dat is er misschien 1 op de 100000. De rest is gewoon aan het dealen en afpersen met de kennis dat ze goede klap kunnen uitdelen. Overdag dealen en 's-avonds je lichaam in conditie houden.
Ook gebeurt het het vaak wanneer zo'n jongen goed wordt in zo'n vechtsport dat hij bodyguard wordt voor een één of ander drugscrimineel. Mag hij mensen mishandelen wanneer het zijn baas dat zegt.
Oh, in deel 1 heb ik duidelijk mijn mening naar voren gebracht waar je ook aktief in meegepost hebt en nu ga je users uitmaken voor laf. Die mening blijf ik niet in elk deel herhalenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
In deze reeks heb ik het woord naief heel wat vaker gehoord dan me lief is. Dat is voor mensen die inhoudelijk geen antwoord geven. Een beetje laf in een discussie
Hij heeft het over "gedragsgestoorden". Lang niet al die jongeren zijn gedragsgestoord. En diegenen die dat wel zijn moeten gewoon keihard gestraft worden.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is jouw ervaring.
In de onderstaande quote staan de bevindingen van een andere user die ook een ruime ervaring heeft in de vechtsport EN ervaring als straatagent en dus de 'doelgroep' kent.
Zijn ervaringen zijn volledig anders:
[..]
Dat noem ik een leugen voor je eigen bestwil.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:02 schreef 2dope het volgende:
[..]
In ieder geval ontopic, i.t.t. al jouw reacties die louter bestaan uit beledigen en gejank over links, marokkanen en kleurlingen in het algemeen.
Ja, ik vind het naief.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:03 schreef Tanin het volgende:
[..]
Wat is er naief aan mijn post?
Ik doe al ruim 15 jaar krijgskunst, op het technisch vlak (de tijd die nodig is) kun je mijn post niet weerleggen.
Ik ken een leraar die dit al jaren doet in Rotterdam en geweldige resultaten boekt. Ook in andere landen/steden werkt dit prima (denk aan boksscholen in Amerika)
Blijkbaar gebeurt hetzelfde al langer in andere steden, wat de vraag oproept, waarom er nu zo'n probleem van wordt gemaakt. is er een speciale reden om Gouda te demoniseren?quote:Inzet sport voor risicojongeren
De gemeente Gouda heeft een overeenkomst gesloten met het Nederlands instituut voor Vechtsport en Maatschappij om twee sportverenigingen in Gouda op te leiden om het probleemgedrag van risicojongeren aan te pakken. (04-08-2011)
Dit maakt onderdeel uit van het Integraal Veiligheidsbeleid van de gemeente dat twee sporen kent: Grenzen stellen en perspectief bieden. In het kader van Grenzen stellen voert de gemeente met de politie een pakket aan repressieve maatregelen om stevig op te treden tegen overlast. Gebiedsontzeggingen en cameratoezicht zijn daarvan bekende voorbeelden.
Naast de repressieve aanpak wil de gemeente ook voorkomen dat mensen in probleemsituaties terecht komen. Dat doet de gemeente door perspectief te bieden. Bekende voorbeelden van die preventieve aanpak zijn de verlengde schooldag, de gezinsmanagers of sport- en welzijnsactiviteiten voor jongeren.
Bij de preventieve aanpak hoort ook de inzet van het preventieprogramma. Hierbij worden de sportverenigingen opgeleid om jongeren door vechtsportlessen structuur, sociale vaardigheden en weerbaarheid bij te brengen. Uit onderzoek (Mulier Instituut: “Beloften van Vechtsport”, oktober 2010) blijkt dat vechtsport – mits goed begeleid- bijdraagt aan het beteugelen van agressie en een positieve invloed heeft op de weerbaarheid en persoonlijke groei.
De inzet van sportactiviteiten om overlast door jongeren tegen te gaan is een bekend en beproefd middel. Vergelijkbare trajecten – met dezelfde doelen en doelgroepen – worden in veel andere gemeenten in Nederland aangeboden (Utrecht, Nijmegen, Amsterdam, Amersfoort en Tilburg zijn slechts enkele voorbeelden). De gemeente verwacht dat het preventieprogramma bijdraagt aan het terugdringen van hinderlijk gedrag door jongeren en het reguleren van agressie.
http://www.gouda.nl/Nieuw(...)_voor_risicojongeren
Blijkbaar wordt dit besluit van links tot rechts gedragen.quote:Burgemeester Wim Cornelis
Wethouder Marion Suijker (PvdA)
Wethouder Hans van den Akker (VVD)
Wethouder Marco Kastelein (CDA)
Wethouder Daphne Bergman (D66)
Wethouder Wendy Ruwhof (GroenLinks)
A: ik doe geen vechtsport, maar krijgskunstquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja, ik vind het naief.
Je doet aan vechtsport, fijn voor je
Was je ook crimineel?
Waren je lessen ook gratis als beloning voor je crimineel gedrag?
Vond je het niet discriminerend t.o.v. de belastingbetaler die zich wel gedroegen alles zelf moesten betalen?
Indien de vragen met ja zijn beatwoordt:
Heeft het je op het rechte pad gebracht en ben je nu een eerlijke burger?
tsja, ik vind het ook een vage beslissing, gratis chemische castratie lijkt me meer op zijn plek bij dat soort types, daarmee voorkom je in ieder geval dat ze zich nog gaan voortplanten ook,quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:29 schreef zoalshetis het volgende:
hey. en wat nou als deze groep niet geholpen is met karate? hebben we dan een stel onopgevoedde straatratten die nog beter kan trappen en slaan tegen vrouwen, homo's en ouderen dan voorheen?
ik heb namelijk geen goed gevoel bij deze 'lastige' groep. ze verdienen niet het vertrouwen, om het eufemistisch te zeggen.
dat laatste zie ik meer in dan onze problemen de grens over te duwen jaquote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]Dat is geen slavenarbeid.
Wat is het verschil of een gevangene in een cel in NL zit of in een cel in Polen. Dat laatste zorgt ervoor dat de belastingbetaler* minder geld kwijt is.
* Of in mijn rechtse model waar de gevangene zelf zijn eigen inwoning betaalt cq. terugbetaalt: de gevangene is minder geld kwijt.
Maar natuurlijk.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dat noem ik een leugen voor je eigen bestwil.
Ik heb menige aantijgende leugenaar gevraagd om quotes te plaatsen van hun beweringen maar heb nog niet 1 gezien. misschien dat jij dat waar kan maken.
Ik wacht in spanning af.
Nou, die verdomde grondwet en Europese verdragen ook. Heel vervelend.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:29 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Geen probleem, als iemand weigert iets toe te voegen mag je ze daar best ff op aansprekenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:14 schreef 2dope het volgende:
[..]
Maar natuurlijk.
Waar wil je precies een voorbeeld van? Het afschilderen van alle moslims als geestelijk gestoorden of gejank/gebash over kleurlingen in het algemeen?
Ik vind dit wel een aardige:
'Nederlandse vlag op alle scholen'
Uiteraard terecht weggemod, dat soort dingen zijn meer iets voor stormfront denk ik.
Misschien heeft dat ook wel iets te maken met het feit dat men jouw niet kan quoten omdat jouw zwakzinnige taalgebruik vaak weggemoddereerd wordt.
Sorry voor offtopic
Kap eens met het strooien van die stompzinnige termen...quote:
Hoe wil je daar precies cijfers van zien? Je kunt het niet weerleggen en doet het daarom maar af als onzin wat niet onderbouwd kan worden?quote:aannames die geen feiten zijn, maar die zelf tot feiten verheft.
1. Heb je daar bewijs van?
2. Heb je daar bewijs van?
3. heb je daar bewijs van?
Graag met cijfers onderbouwd.
Ik meen me te herinneren dat Dr.Nikita dit topic geopend heeft, dus me dunkt dat ze iets toegevoegd heeft.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:16 schreef Tanin het volgende:
[..]
Geen probleem, als iemand weigert iets toe te voegen mag je ze daar best ff op aanspreken
Dat wist ik niet, ik kwam halverwegen deel 2 binnen, en heb weinig constructiefs gezien. Daarnaast is een artikel copy-pasten met "VUILE BUITENLANDERS!!!!!" natuurlijk ook een topic openen, dus topic openenen = / = iets bijdragen (ik zeg overigens niet dat dat het enigste is wat ze deed, dat weet ik niet, maar je punt klopt nietquote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat Dr.Nikita dit topic geopend heeft, dus me dunkt dat ze iets toegevoegd heeft.
Dat je het niet met haar eens bent is wat anders.
Jawel hoor, lees de OP maar. Is sowieso een aanrader als je mee wilt discussierenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:51 schreef Tanin het volgende:
[..]
Dat wist ik niet, ik kwam halverwegen deel 2 binnen, en heb weinig constructiefs gezien. Daarnaast is een artikel copy-pasten met "VUILE BUITENLANDERS!!!!!" natuurlijk ook een topic openen, dus topic openenen = / = iets bijdragen (ik zeg overigens niet dat dat het enigste is wat ze deed, dat weet ik niet, maar je punt klopt niet)
Verschuiving van de bewijslast.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:28 schreef Xa1pt het volgende:
Hoe wil je daar precies cijfers van zien? Je kunt het niet weerleggen en doet het daarom maar af als onzin wat niet onderbouwd kan worden?
Criminelen? waar lees jij dat?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:56 schreef juxtaposition het volgende:
Criminelen belonen met gratis vechtsporten. Dat verzin je toch niet.
Weet je wat! Ik heb een goed idee voor regelgeving!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:56 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Verschuiving van de bewijslast.
Overigens klinkt het als een backfire plan.
Criminelen belonen met gratis vechtsporten. Dat verzin je toch niet.
en jij noemt het taalgebruik van iemand anders zwakzinnig? ga je schamen met je kinderlijke en foutieve geneuzel.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:14 schreef 2dope het volgende:
[..]
Maar natuurlijk.
Waar wil je precies een voorbeeld van? Het afschilderen van alle moslims als geestelijk gestoorden of gejank/gebash over kleurlingen in het algemeen?
Uiteraard terecht weggemod, dat soort dingen zijn meer iets voor stormfront denk ik.
Misschien heeft dat ook wel iets te maken met het feit dat men jouw niet kan quoten omdat jouw zwakzinnige taalgebruik vaak weggemoddereerd wordt.
Sorry voor offtopic
Ah, de gefrustreerde en verwarde dorpsgek van FOK! is er ook weerquote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en jij noemt het taalgebruik van iemand anders zwakzinnig? ga je schamen met je kinderlijke en foutieve geneuzel.
Nieuwe punten aandragen is natuurlijk altijd goed, maar ik blijf erbij dat je de OP van een topic ten minste moet lezen .quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:56 schreef Tanin het volgende:
Ik heb het betreffende artikel gelezen, wat er in de OP staat is waarschijnlijk al dood gediscussierd, beter reageren op de huidige punten en nieuwe aandragen, niet?
Moet dat nou?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:01 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ah, de gefrustreerde en verwarde dorpsgek van FOK! is er ook weer
Eens, maar dit is een topic in NWS, de OP is in feite het artikel dat gepubliceerd is, niet de reactie van de eerste user die er een topic over besluit te openen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nieuwe punten aandragen is natuurlijk altijd goed, maar ik blijf erbij dat je de OP van een topic ten minste moet lezen .
Excusesquote:
De boodschap van je bericht is me volledig ontgaan. Vergelijk je die 4 subgroepen met de groep Marokkanen?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:59 schreef Tanin het volgende:
[..]
Weet je wat! Ik heb een goed idee voor regelgeving!
We gaan junkies belonen met legale soft-drugs!
Sletten met legale abortussen!
Bejaarden met euthanasie!
Homo's met een huwelijk!
Je vergelijking gaat inderdaad niet volledig op vooral de 2 laatste nietquote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:11 schreef Tanin het volgende:
Het punt is dat Nederlanders er altijd erg goed in zijn buiten het boekje te denken, maar nu het om probleemjongeren gaat staat in een keer half Nederland te brullen dat het een schande is![]()
En ook junks zorgen voor overlast, toch legaliseren we soft-drugs.
Abortussen zijn een redelijke belasting voor ziekenhuizen.
Ernstig zieken zijn een behoorlijke belasting voor ziekenhuizen
Naakte homo's in het park veroorzaken overlast.
Nee, vergelijking gaat niet volledig op, maar goed genoeg om je af te vragen waarom iedereen nu zo staat te steigeren.
Welke andere jongeren?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:21 schreef Supertolll het volgende:
Dat ze die probleemjongeren discipline proberen aan te brengen door karate is leuk en naïef maar ze kunnen het initiatief op zijn minst uitbreiden dat ook de andere jongeren er kunnen aan meedoen.
De niet-risico jongeren met ouders die niet genoeg geld hebben om iets dergelijk te betalen mogen ook wel in aanmerking komen. Al was het maar om te voorkomen dat hij/zij ook een risico-jongere wordt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Welke andere jongeren?
Alle risico jongeren komen er voor in aanmerking.
Oke! helemaal mee eens!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:24 schreef Supertolll het volgende:
[..]
De niet-risico jongeren met ouders die niet genoeg geld hebben om iets dergelijk te betalen mogen ook wel in aanmerking komen. Al was het maar om te voorkomen dat hij/zij ook een risico-jongere wordt.
Waarom zou de rest dan nog gaan werken?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:24 schreef Supertolll het volgende:
De niet-risico jongeren met ouders die niet genoeg geld hebben om iets dergelijk te betalen mogen ook wel in aanmerking komen. Al was het maar om te voorkomen dat hij/zij ook een risico-jongere wordt.
Er zijn in een aantal steden al programma's waar dit gesubsidieerd wordt, en ik denk dat als iemand met oprechte interesse aanklopt, die gewoon mee mag doen, maar het hier draait om het het stimuleren/verplichten van probleemjongerenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:24 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Oh? Waarom afficheert gem.Gouda dan met 'hun' Marokkaanse probleemjongeren?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Welke andere jongeren?
Alle risico jongeren komen er voor in aanmerking.
Waar lees jij dat?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh? Waarom afficheert gem.Gouda dan met 'hun' Marokkaanse probleemjongeren?
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:27 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Waarom zou de rest dan nog gaan werken?
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:24 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand zonder inzet/interesse voor karate, dit lang volhoudt. Dan schiet het initiatief zijn doel jammer genoeg wel voorbij.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:28 schreef Tanin het volgende:
[..]
Er zijn in een aantal steden al programma's waar dit gesubsidieerd wordt, en ik denk dat als iemand met oprechte interesse aanklopt, die gewoon mee mag doen, maar het hier draait om het het stimuleren/verplichten van probleemjongeren
Zeker als mensen er totaal geen moeite voor hoeven te doen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:34 schreef Supertolll het volgende:
Ik denk niet dat iemand zonder inzet/interesse voor karate, dit lang volhoudt. Dan schiet het initiatief zijn doel jammer genoeg wel voorbij.
Leuk stukje journalistiek.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
In het AD
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ongeren-karate.dhtml
Precies, in de titel en de inleiding staat specifiek afkomst vermeld, echter in de laatste alinea staat weer dit:quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
In het AD
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ongeren-karate.dhtml
Wat toch doet vermoeden dat de doelgroep vervelende jeugd in het algemeen is.quote:De aanpak richt zich in Gouda in eerste instantie op jongeren die voor overlast zorgen of dreigen te ontsporen, maar die nog niet op het criminele pad zijn beland. (Redactie)
Idd, daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:39 schreef 2dope het volgende:
[..]
Precies, in de titel en de inleiding staat specifiek afkomst vermeld, echter in de laatste alinea staat weer dit:
[..]
Wat toch doet vermoeden dat de doelgroep vervelende jeugd in het algemeen is.
Tsja...media he. Die weten ook wel wat scoort en niet scoort.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:39 schreef 2dope het volgende:
[..]
Precies, in de titel en de inleiding staat specifiek afkomst vermeld, echter in de laatste alinea staat weer dit:
[..]
Wat toch doet vermoeden dat de doelgroep vervelende jeugd in het algemeen is.
En Wilders zet zichzelf weer eens goed voor schut door eerst te roepen en dan de feiten na te lopenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Tsja...media he. Die weten ook wel wat scoort en niet scoort.
Waarom Wilders er weer bij betrekken?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:43 schreef Tanin het volgende:
En het gaat dus om mensen die op het punt staan te ontsporen, niet gedragsgestoorde criminelen waar eerder door iemand over gesproken werd.
Wilders politiek weer hoor
Je doelt op zijn meest recente tweet ofzo?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:46 schreef Tanin het volgende:
[..]
En Wilders zet zichzelf weer eens goed voor schut door eerst te roepen en dan de feiten na te lopen
Neuh....feiten zijn niet belangrijk, beeldvorming wel en dat is niet meer terug te draaien.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:46 schreef Tanin het volgende:
[..]
En Wilders zet zichzelf weer eens goed voor schut door eerst te roepen en dan de feiten na te lopen
Wat is de norm dan?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:43 schreef Tanin het volgende:
En het gaat dus om mensen die op het punt staan te ontsporen, niet gedragsgestoorde criminelen waar eerder door iemand over gesproken werd.
Wilders politiek weer hoor
Misschien omdat Ome Geert zich alweer enorm zit op te winden in de media over dit onderwerp?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom Wilders er weer bij betrekken?
quote:Dat Gouda overlastgevende Marokkaanse jongeren vechtsportles gaat geven, getuigt van 'totale gekte' van de gemeente. Dat laat PVV-leider Geert Wilders donderdag weten.
Wilders: totale gekte in Goudaquote:Volgens Wilders is echter sprake van het belonen van agressief en overlastgevend gedrag door 'Marokkaans straattuig'.
Norm van wat?quote:
Goede vraag, maar om een volledige definitie te geven van risico-jongere ben je wel even bezig denk ik.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:52 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Wanneer ben je iemand die op het punt staat te ontsporen?
Gelezen en eerlijk gezegd kan ik hem geen ongelijk geven.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:50 schreef Tanin het volgende:
Waarom Wilders:
[..]
[..]
Wilders: totale gekte in Gouda
Daarom Wilders
Dat weet ik niet, maar twee dingen weet ik wel:quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:52 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Lees de kamervragen eens die hij stelt:quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gelezen en eerlijk gezegd kan ik hem geen ongelijk geven.
Of Wilders nu gelijk heeft of niet (en ik ben er heilig van overtuigd van niet, maar dat maakt nu dus even niet uit), het is geen doelgroepen beleid, en Wilders zet zichzelf hier vreselijk voor schut.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:53 schreef 2dope het volgende:
De kamervragen
1.)
Bent u bekend met het artikel 'Gouda leert Marokkaanse probleemjongeren karate' ?
2.)
Deelt de minister de visie van de PVV dat het belonen van agressief en overlastgevend gedrag door Marokkaans straattuig, blijk geeft van totale gekte bij de gemeente Gouda?
3.)
Welke maatregelen is de minster van plan te treffen ten einde projecten stop te zetten die haaks staan op de afspraak uit het regeerakkoord geen doelgroepenbeleid meer te voeren?
4.)
Welke kosten zijn gemoeid met dit zoveelste nutteloze project en is de minister, in navolging van de PVV, van mening dat de gemaakte kosten gekort dienen te worden op het gemeentefonds?
5.)
In hoeverre is de minister het eens met de PVV dat het beter is agressief en overlastgevend tuig keihard te straffen en daar waar mogelijk de Nederlandse nationaliteit af te nemen en uit te zetten in plaats van gratis vechtsportlessen aan te bieden?
Dat weet ik niet, maar twee dingen weet ik wel:quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:56 schreef Tanin het volgende:
Op donderdag 4 augustus 2011 19:52 schreef thumbnail het volgende:
Ik vind het nou juist de enige realist van Den Haag op dit punt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:58 schreef Tanin het volgende:
Of Wilders nu gelijk heeft of niet (en ik ben er heilig van overtuigd van niet, maar dat maakt nu dus even niet uit), het is geen doelgroepen beleid, en Wilders zet zichzelf hier vreselijk voor schut.
Neuh, ik vind van niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:58 schreef Tanin het volgende:
[..]
Lees de kamervragen eens die hij stelt:
[..]
Of Wilders nu gelijk heeft of niet (en ik ben er heilig van overtuigd van niet, maar dat maakt nu dus even niet uit), het is geen doelgroepen beleid, en Wilders zet zichzelf hier vreselijk voor schut.
Hoe weet je dat? Het bericht is van vandaag, ik gok (lees: hoop) dat er in Den Haag zaken spelen die voorrang hebben.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:02 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Ik vind het nou juist de enige realist van Den Haag op dit punt.
De rest durft er zoals vanouds geen mening over te hebben en daarom is het daar in Gouda al 20 jaar een puinzooi.
Prima idee.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:06 schreef Lavenderr het volgende:
Laat die jongens verplicht(en dat hoeft niet veel te kosten) maatschappijleer en geschiedenis volgen. Elke week.
Mag je ze wel vastketenen als de holocaust wordt aangesneden. Dit is namelijk ook de categorie jongeren die daar nogal eens moeite mee heeft en er niet voor terugschrikt om leraren te intimideren om ervoor te zorgen dat hij/zij daar de kaken over op elkaar houdt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Neuh, ik vind van niet.
Ik vind dat Gouda zich voor schut zet, voor de zoveelste keer. Ze leren niets van eerdere foute beslissingen, zoals bijvoorbeeld het subsidieren van het oudejaarsfeestje voor deze zelfde groep.
Er blijft geld gestort worden, gemeenschapsgeld , naar dit soort zaken, en uiteindelijk is de enige die hier beter van wordt de sportschoolhouder.
Laat die jongens verplicht(en dat hoeft niet veel te kosten) maatschappijleer en geschiedenis volgen. Elke week.
is dit anders dan alle andere projecten dan?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:07 schreef 2dope het volgende:
Hoe weet je dat? Het bericht is van vandaag, ik gok (lees: hoop) dat er in Den Haag zaken spelen die voorrang hebben.
Daarom alleen al.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:10 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Mag je ze wel vastketenen als de holocaust wordt aangesneden. Dit is namelijk ook de categorie jongeren die daar nogal eens moeite mee heeft en er niet voor terugschrikt om leraren te intimideren om ervoor te zorgen dat hij/zij daar de kaken over op elkaar houdt.
A. Lijkt me een slecht excuus maar ideaal voor allerlei pappers en nathouders om dure projecten te slijten aan de overheid.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:00 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar twee dingen weet ik wel:
A: Je valt in een risicogroep (kansarme gezinnen)
B: Je bent NOG niet ontspoort (bent geen "gedragsgestoorde")
Iedereen die aan deze twee eisen voldoet mag wat mij betreft meedoen. Zoals hierboven gezegd kunnen leraren/wijkagenten dat vast nog wat finetunen.
Hij zet zich voor schut omdat hij van een algemeen beleid een doelgroepen beleid maakt, wat het dus niet is. Hij heeft dus niet goed gelezen waar dit over gaat, en staat meteen te schreeuwen over een artikel uit het AD, wat niet klopt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Neuh, ik vind van niet.
Ik vind dat Gouda zich voor schut zet, voor de zoveelste keer. Ze leren niets van eerdere foute beslissingen, zoals bijvoorbeeld het subsidieren van het oudejaarsfeestje voor deze zelfde groep.
Er blijft geld gestort worden, gemeenschapsgeld , naar dit soort zaken, en uiteindelijk is de enige die hier beter van wordt de sportschoolhouder.
Maar wat was het idee achter feestjes? Hier zit een duidelijk idee achter, en het heeft meermaals gewerkt. Daar is bewijs voor. Of het kost-effectief is heb ik geen bewijs voor maar IK denk van wel.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:12 schreef thumbnail het volgende:
[..]
is dit anders dan alle andere projecten dan?
We hebben feestjes gehad, straatcoaches die een ton kosten en kennelijk helpt het geen ene moer.
Dat komt omdat niemand er iets over durft te zeggen en dat is in Leidsche Rijn ook het geval.
Het gevolg is dat de slachtoffers uiteindelijk hun biezen pakken en de daders krijgen weer eens een beloning.
Dat is namelijk het makkelijkste maar je maakt het probleem wel steeds groter.
Je haalt er nu zaken bij die ik niet heb gezegd dus bij deze stop ik de discussie.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:13 schreef Tanin het volgende:
A: En het feit dat iemands ouders van marokkaanse afkomst is zou wel een goed excuus zijn om hun paspoort af te nemen?
B: Als je reeds ontspoort bent, sta je niet langer op het punt te ontsporen
Laat voortaan maar zitten joh.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:14 schreef Tanin het volgende:
Maar wat was het idee achter feestjes? Hier zit een duidelijk idee achter, en het heeft meermaals gewerkt. Daar is bewijs voor. Of het kost-effectief is heb ik geen bewijs voor maar IK denk van wel.
Wil ik overigens best nog een keer een onderzoek over opzetten hoor, maar dat duurt nog wel een jaar of 10 voor ik dat kan.
A: En het feit dat iemands ouders van marokkaanse afkomst is zou wel een goed excuus zijn om hun paspoort af te nemen?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:13 schreef Tanin het volgende:
[..]
A. Lijkt me een slecht excuus maar ideaal voor allerlei pappers en nathouders om dure projecten te slijten aan de overheid.
B. Lijkt me geen reden om mensen te bevoordelen.
Je wijdt uit over allerhande zaken die niets te maken hebben met mijn post.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:12 schreef thumbnail het volgende:
[..]
is dit anders dan alle andere projecten dan?
We hebben feestjes gehad, straatcoaches die een ton kosten en kennelijk helpt het geen ene moer.
Dat komt omdat niemand er iets over durft te zeggen en dat is in Leidsche Rijn ook het geval.
Het gevolg is dat de slachtoffers uiteindelijk hun biezen pakken en de daders krijgen weer eens een beloning.
Dat is namelijk het makkelijkste maar je maakt het probleem wel steeds groter.
Ik weet niet of je het nu over punt A of B hebt,quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:15 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Je haalt er nu zaken bij die ik niet heb gezegd dus bij deze stop ik de discussie.
Mag ik 1 voorbeeld? Eentje maarquote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:14 schreef Tanin het volgende:
[..]
Maar wat was het idee achter feestjes? Hier zit een duidelijk idee achter, en het heeft meermaals gewerkt. Daar is bewijs voor. Of het kost-effectief is heb ik geen bewijs voor maar IK denk van wel.
Wil ik overigens best nog een keer een onderzoek over opzetten hoor, maar dat duurt nog wel een jaar of 10 voor ik dat kan.
Maar in essentie klopt het wel he?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
A: En het feit dat iemands ouders van marokkaanse afkomst is zou wel een goed excuus zijn om hun paspoort af te nemen?
B: Als je reeds ontspoort bent, sta je niet langer op het punt te ontsporen
[..]
Hij zet zich voor schut omdat hij van een algemeen beleid een doelgroepen beleid maakt, wat het dus niet is. Hij heeft dus niet goed gelezen waar dit over gaat, en staat meteen te schreeuwen over een artikel uit het AD, wat niet klopt.
Krijgskunst hoeft ook niet veel te kosten, net zo weinig, zo niet minder dan maatschappijleer en geschiedenis. Die leraar kost ongeveer evenveel, je hebt enkel wat matten nodig (bij sommige krijgskunsten niet eens), en geen tafels of stoelen.
Wat verder niet betekent dat het een of-of beleid moet worden, en-en vind ik ook prima hoor
Zie ervaringen van bevriende krijgskunst leraar in Rotterdam.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mag ik 1 voorbeeld? Eentje maar
In essentie klopt wat wel?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:24 schreef Tanin het volgende:
[..]
Maar in essentie klopt het wel he?
Er wordt geld vrijgemaakt voor wederom een projectje wat veel geld kost en waarvan je niet weet of het wat oplevert uiteindelijk. Iets wat de maatschappij ten goede komt.
quote:
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:01 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Goeie post hoor, maar ik wil toch ééven dwarsliggen: wie zijn 'deze jongens'; kutmarokkanen, mensen 'uit de vechtsportwereld' of een combinatie van beide?quote:
Volgens mij was het gewoon een chain-reaction van 1 fuckupquote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik durf bijna niet meer. Even op jou uitproberen
Ten zesde, I disagree, heb nog steeds geen echt voorbeeld gezien.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:38 schreef Tanin het volgende:
Ja die heb ik gelezen, heb ik ook meerdere malen op gereageerd.
Ten eerste heeft die post er niets mee te maken of dit een doelgroepenbeleid is of niet, wat mijn punt was.
Wilders + AD zeggen: doelgroepen beleid, Gouda zegt: geen doelgroepen beleid.
Ik vind dat Wilders zichzelf daarmee voor schut zet, want hij heeft dus niets gelezen, en loopt al meteen te brullen, ik vind dat schandelijk.
Ten tweede, BeffJeck heeft het over "gedragsgestoorden" en zegt dat hij de "zwaardere gevallen" doet. Gouda heeft het over jongeren die "op het punt staan te ontsporen". Kun je niet met elkaar vergelijken.
Ten derde, hij zegt dat het "1 op de 100 000 is", dat getal is compleet uit de lucht gegrepen. Dat is misschien het aantal jongeren dat zichzelf tot bokskampioen werkt, dat zijn niet het aantal jongeren die sociaal gezien vooruitgang boeken door de training.
Ten vierde, jij vroeg om 1 voorbeeld.
Ten vijfde, ik heb, nadat ik die post gelezen had, continu gezegd dat het beleid werkt, en dat het afwachten is of het kosteffectief is.
Tot morgen dan , fijne avond nogquote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:46 schreef Tanin het volgende:
Cijfers heb ik niet, vandaar dat ik zeg dat het beleid werkt (case studies) maar niet weet of het beleid kost-effectief is (gedegen onderzoek, RCTs)
Jij vroeg om 1 voorbeeld, ik heb je er meerdere gegeven: mensen bij mij in de dojo en bevriende dojo's, en meerdere boksers in Amerika.
Dat dit uitzonderingen zijn is een heel andere discussie, waar cijfers voor nodig zijn, die er niet zijn (positief nog negatief). Des te meer goed om het eens te onderzoeken
Maar dit was hem voor vandaag, mijn internet houdt er over 10 minuten mee op, ben er morgenochtend weer
Ik zag twee weken geleden nog iemand in de bieb, die zat op Frontpage. Wilde eigenlijk over zijn schouder kijken, maar vond dat toch wel een beetje brutaalquote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:00 schreef 2dope het volgende:
Anno 2011 nog in de bieb internetten
En dan gaan FOK!ken
No way!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik zag twee weken geleden nog iemand in de bieb, die zat op Frontpage. Wilde eigenlijk over zijn schouder kijken, maar vond dat toch wel een beetje brutaal
Die hadden er juist alles mee te maken, kom op he.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:22 schreef Kingstown het volgende:
Goed...conclusie:
Je hebt criminelen en risico jongeren. Gouda wil niet dat de risico jongeren crimineel worden.
Je hebt mensen die het daar mee eens zijn en anderen die vinden dat je geen cent uit moet geven aan preventie, die kiezen voor extra kosten en extra overlast en ze dan als criminelen outsourcen naar Siberië/Polen.
Marokkanen hadden er uiteindelijk weinig mee te maken, maar bekte lekker voor de media.
Op naar het volgende incident waar we allemaal weer verontwaardigd kunnen doen.
Volgens het AD (de media dus), die daar verder geen enkele bron voor hebben.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die hadden er juist alles mee te maken, kom op he.
Kom op zeg, ga je nu het hele Marokkanenprobleem ontkennen?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:34 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Volgens het AD (de media dus), die daar verder geen enkele bron voor hebben.
zeg dat maar tegen mij, met je grote mond.quote:
Dat verandert toch niets aan het feit dat de presentatie niet klopt .. het gaat over alle probleemjongeren, niet alleen Marokkaanse. En de discussie zal denkelijk heel anders verlopen zijn zonder die creatieve toevoeging, denk je niet ook?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kom op zeg, ga je nu het hele Marokkanenprobleem ontkennen?
Voor bronnen: lees de kranten van de afgelopen jaren maar na.
Wat hebben we aan struisvogelpolitiek?
Idem ditto, met je nergens op gebaseerde gerant uit het niets. Als je hier nog over door wilt keuvelen dan DM/PM je maar.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zeg dat maar tegen mij, met je grote mond.
Creatieve toevoeging? Ontken jij het probleem ook?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:55 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat verandert toch niets aan het feit dat de presentatie niet klopt .. het gaat over alle probleemjongeren, niet alleen Marokkaanse. En de discussie zal denkelijk heel anders verlopen zijn zonder die creatieve toevoeging, denk je niet ook?
Uiteraard had het er dan anders uitgezien.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:55 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat verandert toch niets aan het feit dat de presentatie niet klopt .. het gaat over alle probleemjongeren, niet alleen Marokkaanse. En de discussie zal denkelijk heel anders verlopen zijn zonder die creatieve toevoeging, denk je niet ook?
Ondanks dat de Marokkaanse onruststokers in Gouda het grootste probleem vormen, baseren verschillende bronnen (Geert Wilders en zijn kamervragen) zich nu op een bericht waarin een onterechte exclusiviteit zit (Marokkanen).quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Creatieve toevoeging? Ontken jij het probleem ook?
Het al dan niet ontkennen van 'het probleem' heeft er niets mee te maken. Gouda gaat vechtsporten aanbieden aan alle probleemjongeren .. die creatieve toevoeging 'Marokkaanse' dekt de feiten niet en heeft aardig wat mensen op het verkeerde been gezet.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Creatieve toevoeging? Ontken jij het probleem ook?
Zo mee eens.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Het al dan niet ontkennen van 'het probleem' heeft er niets mee te maken. Gouda gaat vechtsporten aanbieden aan alle probleemjongeren .. die creatieve toevoeging 'Marokkaanse' dekt de feiten niet en heeft aardig wat mensen op het verkeerde been gezet.
Mag niet gezegd worden? Dat maak jij er van. Je kunt zoveel en zo vaak Marokkanen erbij halen als je zelf wilt en dat is vanaf reactie 1 dan ook uitermate vaak gebeurt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:53 schreef havanagila het volgende:
Sommige mensen willen idd overal marokkanen bij betrekken, maar in Gouda (en andere steden) is de hoeveelheid probleemjongeren die toevallig Marokkaans zijn toch echt het grootst. Dus kun je ook met enige zekerheid zeggen dat dit vooral Marokkaanse jongeren "helpt". Waarom mag dit niet gezegd worden of wordt het dan op pavlov reacties, het AD, of obsessies met Marokkanen gegooid?
Mijn post al gelezen? Je zegt het goed, 'vooral Marokkaanse jongeren'.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:53 schreef havanagila het volgende:
Sommige mensen willen idd overal marokkanen bij betrekken, maar in Gouda (en andere steden) is de hoeveelheid probleemjongeren die toevallig Marokkaans zijn toch echt het grootst. Dus kun je ook met enige zekerheid zeggen dat dit vooral Marokkaanse jongeren "helpt". Waarom mag dit niet gezegd worden of wordt het dan op pavlov reacties, het AD, of obsessies met Marokkanen gegooid?
Slechte vergelijking. Het gaat niet om meedoen, maar om het beloond worden (zie ook reactie Arthur). Jantje de Vries wordt niet beloond volgens het bericht. Op die manier sluit je de blanke relschoppers buiten (quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:44 schreef havanagila het volgende:
Kom op, als op het wk tafeltennis 50 Chinezen en een handjevol andere nationaliteiten meespelen, kun je wel met aankomen met "er mogen toch ook 2 belgen meedoen", maar in feite is het gewoon een wedstrijd tussen Chinezen.
i.p.v. (eerste regel AD artikel)quote:De gemeente Gouda heeft een overeenkomst gesloten met het Nederlands instituut voor Vechtsport en Maatschappij om twee sportverenigingen in Gouda op te leiden om het probleemgedrag van risicojongeren aan te pakken. (04-08-2011)
Voor de goede orde, ik vind het een debiel voorstel.quote:De gemeente Gouda gaat overlastgevende Marokkaanse jongeren vechtsportles geven.
Toch schijnt het te werken .. zie bvb dit verhaal van iemand die zelf in de situatie heeft gezeten, er via een vechtsport overheen is gegroeid en nu jongeren les geeftquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:10 schreef 2dope het volgende:
Voor de goede orde, ik vind het een debiel voorstel.
Groep: Hij wil dat je hem slaat...Hij vraagt er gewoon om...en maar joelen...maak hem dood...dreigen met een groep en afdruipen omdat ze zelf met een gelijkwaardige agressieveling te maken krijgen, die geestelijk vele malen sterker is om pijn te kunnen dragen, en er zeker één mee gaat nemen wanneer ze hem wat willen aandoen.quote:
Mja, zoals hij zelf zegt (en ook een vb geeft van iemand waarbij het niet werkt) De trainer zelf heeft ook wel erg goede controle gehad.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Toch schijnt het te werken .. zie bvb dit verhaal van iemand die zelf in de situatie heeft gezeten, er via een vechtsport overheen is gegroeid en nu jongeren les geeft
http://napnieuws.nl/2009/(...)en-zachtjes-sparren/
Ik hoop dat het gaat werken. En niet pas over een aantal jaren, want dan groeien die groepen überhaupt over hun agressie in groepsverband heen naar volwassenheid.quote:‘De meester hield me in de gaten. Hij belde bijvoorbeeld met mijn school. Zo wist ik dat ik op school in elk geval niet meer kon vechten.’ Zijn trainer prentte hem in dat een winnaar niet op straat vecht. Djurdjevic vocht internationale wedstrijden full contact karate en studeerde door tot op hbo-niveau belandde. Hij werkte tien jaar lang in de jeugdzorg en is sinds twee jaar sportzorgleraar.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:14 schreef 2dope het volgende:
[..]
Maar natuurlijk.
Sorry voor offtopic
Eigenlijk voldoe je nergens aan.Dan vraag ik mij af waar je het vandaan haalt dat karate hen op de goede weg helpt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:30 schreef Tanin het volgende:
[..]
A: ik doe geen vechtsport, maar krijgskunst
B: nee, ik was geen crimineel, kom wel uit een lage klasse milieu en had gemakkelijk kunnen ontsporen, maar ik begon op mijn 5e dus heb daar geen kans toe gehad
Daarnaast maakte ik mijn punt niet zozeer op basis van mijn persoonlijke ervaring als leerling, maar als die van leraar, en de ervaringen van andere leraren
C: ik heb wel gratis gesport ja, niet als beloning voor crimineel gedrag, nog is dit aan de orde, want zo werkt het volgens mij helemaal niet
D: ik vind het niet discriminerend tegenover de eerlijke belastingbetaler, wel tegenover de ratdraaiers met een andere achtergrond. Maar ik heb zo'n gevoel dat dit vooral uit verband getrokken wordt en die andere ratdraaiers ook mee mogen doen.
E: krijgskunst heeft mij en vele anderen met mij op een beter pad gebracht ja.
Laat gaan, hij heeft geeneens door dat hij vele malen erger aan het schelden en tieren is waarvan hij anderen beschuldigt.quote:
Ik ben echt om hoor van de ervaringen van je vriendje en al helemaal van je voorbeeld van die paar boksertjes die het gelukt is op de miljoenen criminelen in de VS.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:24 schreef Tanin het volgende:
Zie ervaringen van bevriende krijgskunst leraar in Rotterdam.
Zie boksers die zichzelf uit kansarme milieus omhoog werken in Amerika.
Zo, nu heb je er 2
Mwa, ze vechten allebei als faggots dus kunnen wat dat betreft wel wat gratis lessen gebruiken.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 03:08 schreef paddy het volgende:
[..]
Groep: Hij wil dat je hem slaat...Hij vraagt er gewoon om...en maar joelen...maak hem dood...dreigen met een groep en afdruipen omdat ze zelf met een gelijkwaardige agressieveling te maken krijgen, die geestelijk vele malen sterker is om pijn te kunnen dragen, en er zeker één mee gaat nemen wanneer ze hem wat willen aandoen.
Ik zou beide kanten nu niet echt graag in die karatelessen zien
Gisteren zag ik een link naar het orginele initiatief, daarbij las ik ook dat het van een onderzoek af komt, maar ik kan de link niet meer vinden van dat artikel. Waar het op neerkomt is dat vechtsport juist agressie wegneemt en meer focused op discipline. Kijk ik wil niet zeggen dat elk vechtersbaasje zal slagen, maar het werkt wel degelijk.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 06:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Eigenlijk voldoe je nergens aan.Dan vraag ik mij af waar je het vandaan haalt dat karate hen op de goede weg helpt.
Onderbouw het dan eens met cijfers en niet roeptoeteren dat jij het wel even weet plus stroop smeren bij die trollkloon 2dope
En ohja, categoryindeling is nog steeds naief.
Ajb:quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 08:25 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Gisteren zag ik een link naar het orginele initiatief, daarbij las ik ook dat het van een onderzoek af komt, maar ik kan de link niet meer vinden van dat artikel. Waar het op neerkomt is dat vechtsport juist agressie wegneemt en meer focused op discipline. Kijk ik wil niet zeggen dat elk vechtersbaasje zal slagen, maar het werkt wel degelijk.
quote:Inzet sport voor risicojongeren
De gemeente Gouda heeft een overeenkomst gesloten met het Nederlands instituut voor Vechtsport en Maatschappij om twee sportverenigingen in Gouda op te leiden om het probleemgedrag van risicojongeren aan te pakken. (04-08-2011)
Dit maakt onderdeel uit van het Integraal Veiligheidsbeleid van de gemeente dat twee sporen kent: Grenzen stellen en perspectief bieden. In het kader van Grenzen stellen voert de gemeente met de politie een pakket aan repressieve maatregelen om stevig op te treden tegen overlast. Gebiedsontzeggingen en cameratoezicht zijn daarvan bekende voorbeelden.
Naast de repressieve aanpak wil de gemeente ook voorkomen dat mensen in probleemsituaties terecht komen. Dat doet de gemeente door perspectief te bieden. Bekende voorbeelden van die preventieve aanpak zijn de verlengde schooldag, de gezinsmanagers of sport- en welzijnsactiviteiten voor jongeren.
Bij de preventieve aanpak hoort ook de inzet van het preventieprogramma. Hierbij worden de sportverenigingen opgeleid om jongeren door vechtsportlessen structuur, sociale vaardigheden en weerbaarheid bij te brengen. Uit onderzoek (Mulier Instituut: “Beloften van Vechtsport”, oktober 2010) blijkt dat vechtsport – mits goed begeleid- bijdraagt aan het beteugelen van agressie en een positieve invloed heeft op de weerbaarheid en persoonlijke groei.
De inzet van sportactiviteiten om overlast door jongeren tegen te gaan is een bekend en beproefd middel. Vergelijkbare trajecten – met dezelfde doelen en doelgroepen – worden in veel andere gemeenten in Nederland aangeboden (Utrecht, Nijmegen, Amsterdam, Amersfoort en Tilburg zijn slechts enkele voorbeelden). De gemeente verwacht dat het preventieprogramma bijdraagt aan het terugdringen van hinderlijk gedrag door jongeren en het reguleren van agressie.
http://www.gouda.nl/Nieuw(...)_voor_risicojongeren
Wat wil je nu, medelijden? Ik zie overigens geen aanval, racist is geen vies woord hoor - en met opmerkingen als "ik verwacht niets anders van een kleurling" lijkt me de typering redelijk accuraat.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 06:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
![]()
Dus mag ik niet reageren op persoonlijke aanvallen van andere users zoals 'huisracist' (en dat nog van een moderator) want dan is het van mij schelden, tieren links bashen e.d. terwijl van hen en anderen lieve opmerkiningen komen.
Rustig maar. Je wilde toch voorbeelden? Die heb ik gegeven, moet je niet ineens moeilijk gaan doen als je ermee geconfronteerd wordt.quote:Haal die godsgruwelijke balk eens uit je oog en kom dan terug want je bent zelf anderen aan het uitmaken voor zwakzinnig.
Kloon? Kijk eens naar mijn registratiedatum.quote:En intussen probeer je nog steeds stemming te kweken met leugens. En ohja, wie zijn trollkloon ben jij?
Geenszins. Beetje moddergooien heen en weer moet kunnen.quote:En nog wat, Zoals je zegt dat ik zwakzinnige ben, ben je vast niet beledigd als ik je een onbeschofte boerenlul vind.
Zal wel meevallen, je hebt je aardig ingehouden.quote:En dit zal ook wel weggemodereerd worden zoals al het schelden van mij.
Zelfs als dat waar is verbaast het me niets. Ongepast is het zeker inderdaad.quote:Niet verder vertellen maar ze hebben bij Fok een modje 10 jaar speciaal voor mij in dienst om mijn ongepaste woorden weg te modden en dat 24 uur per dag.
Ik zat (en zit wederom) in een computer lab op de uni. Ik ben afgelopen weekend verhuist, breng het weekend door bij m'n vriendin en krijg maandag weer internet thuisquote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:00 schreef 2dope het volgende:
Anno 2011 nog in de bieb internetten
En dan gaan FOK!ken
JIJ vroeg om 1 voorbeeld, ik heb er 2 gegeven, als je statistieken wilde hebben had je dat aan moeten geven, of even mijn andere posts lezen waarin ik meermaals zeg dat ik die niet heb. Derhalve heb ik geen bewijs dat het kosteffectief is, maar wel bewijs dat het beleid en sich werkt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 07:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik ben echt om hoor van de ervaringen van je vriendje en al helemaal van je voorbeeld van die paar boksertjes die het gelukt is op de miljoenen criminelen in de VS.
Hoeveel promille is dat eigenlijk?
Leuk filmpje. Toont ook hoe het gaat met een groep 1 persoon aanvallen maar die Schot liet zich niet kennen of intimideren. Heb me rot gelachen zeker om het commentaar van de camera: pas op het is een Engelse hoolie. Misschien moeten we meer Schotten naar NL halenquote:
Jammer, ik vond FOK!ken in de bieb een leuker verhaal.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:07 schreef Tanin het volgende:
Ik zat (en zit wederom) in een computer lab op de uni. Ik ben afgelopen weekend verhuist, breng het weekend door bij m'n vriendin en krijg maandag weer internet thuis
In die bieb doe ik een heel ander soort Fokkenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:00 schreef 2dope het volgende:
[..]
Jammer, ik vond FOK!ken in de bieb een leuker verhaal.
Dat ze die probleemjongeren maar eens naar de Bieb sturen, misschien leren ze nog ietsquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:02 schreef Tanin het volgende:
[..]
In die bieb doe ik een heel ander soort Fokken
Oh, die weten ze wel te vinden hoor, ook daar zorgen ze vaak voor problemen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:14 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Dat ze die probleemjongeren maar eens naar de Bieb sturen, misschien leren ze nog iets
Eerlijkheid misschien? Dat komt vast niet in je woordenschat voor zoals jij je etaleert.quote:
Wat een lulkoek. Racist zijn is zelfs strafbaar.quote:Ik zie overigens geen aanval, racist is geen vies woord hoor
Weer lulkoek. Wat je nu neerzet is uit zijn verband gerukt omdat het beter in je straatje past. Als je een heel klein beetje kan lezen staat er niets anders dan men op zwarte scholen liever niet de NL vlag ziet wapperen.quote:- en met opmerkingen als "ik verwacht niets anders van een kleurling" lijkt me de typering redelijk accuraat.
Die heb je niet gegeven.quote:[..]
Rustig maar. Je wilde toch voorbeelden? Die heb ik gegeven,
Over moeilijk doen? Je probeert users zwart te maken met leugens en dan zou ik niet mogen ageren? Get real zeg zover je dat kan maar gezien je spastische reacties heb ik daar een zwaar hoofd in.quote:moet je niet ineens moeilijk gaan doen als je ermee geconfronteerd wordt.
[..]
Ah, en dat is een garantie dat je geen kloon kan zijn. Je lult vast beter dan je vreet.quote:Kloon? Kijk eens naar mijn registratiedatum.
[..]
Nee, want volgens jou worden mijn reacties steeds verwijderd zodat je niet eens een fatsoenlijk quote van mij kan opzoeken waar ik op los scheld.quote:Geenszins. Beetje moddergooien heen en weer moet kunnen.
[..]
Met andere woorden, je kan het niet waarmaken en gooi je het over een andere boeg.quote:Zal wel meevallen, je hebt je aardig ingehouden.
[..]
Ja, jouw reacties zij erg gepast. Wil je nu werkelijk ik jouw persoonlijke aanvallen en scheldpartijen opnieuw hier aanhaal?quote:Zelfs als dat waar is verbaast het me niets. Ongepast is het zeker inderdaad.
Ja, het cultureel Marxisme loopt de spuigaten uit.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Sociaaldemocraten staan ook mijlenver van de werkelijkheid....
Heb jij enig idee wat er met deze knaap gebeurd zou zijn zonder die vechtsport?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 09:46 schreef Trommeldaris het volgende:
Ja vechtsporten leert mensen altijd zelfbeheersing. Kijk maar naar Badr Hari.
Het punt is gewoon dat als het mis gaat, het dan ook goed mis gaat.
Je begrijpt dat Badr bekend staat om zijn woede buiten de ring? Hij gebruikt zijn professionele vechtkunst tegen mensen die geen kans hebben tegen hem. Juist hetgene wat je niet wilt bereiken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Heb jij enig idee wat er met deze knaap gebeurd zou zijn zonder die vechtsport?
Het is niet dat zijn agressie dan zomaar ineens verdwenen is, die woede is er evengoed nog wel.
Op wie wordt die dan gericht, als het niet op de tegenstander in de ring is?
Overigens schijnt hij te werken aan een come back na een tijdje retraite in de woestijn. Hij is tot inzicht gekomen en wil nu leren hoe die agressie beter te kanaliseren.
Hoe dan ook, iemand die zo vol zit met agressie zonder die uitlaatklep, het is gokken waar die nu zou zitten .. in de gevangenis voor moord?
quote:De vechtsporter is omstreden vanwege verschillende misdrijven die hij pleegde. Voor mishandeling van mensen buiten de ring, zoals de buren van zijn ex-vriendin, is hij in 2006 veroordeeld tot celstraf. In 2010 werd hij gezocht voor mishandeling van een portier in Amsterdam met drie medeplichtigen.
Er zijn veel verschillende soorten karate, en genoeg andere krijgskunsten. Maakt niet uit welke krijgskunst of vechtsport je iemand leert, met een goede leraar heeft het merendeel er voordeel van.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Karate...
Als je die jongeren dan toch enige beheersing en nederigheid wil bijbrengen laat ze dan beter judotraining volgen. Je kan ze tijdens de training op een gezonde manier hard laten werken en als ze brutaal zijn dan brengt de trainer of een meer ervaren clubgenoot wel wat nederigheid bij. Het leuke van judo: pas na jaren oefenen heb je er wat aan op straat, vandaar allicht dat je bij judo minder psycho's tegenkomt dan bij een sport als kickboksen.
Voor alle duidelijkheid, er zijn ook veel doodnormale jongens die aan kickboksen doen, het hangt heel erg van de club af.
Ja dat weet ik. Vandaar dat ik ook vraag of die woede en bijbehorende uitbarstingen er niet zouden zijn als die geen vechtsport zou doen. Volgens mij is die er namelijk evengoed. Okay, dan zonder professionele opleiding, maar daar trapt die in zijn woede niet minder hard om, niet waar?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:48 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Je begrijpt dat Badr bekend staat om zijn woede buiten de ring? Hij gebruikt zijn professionele vechtkunst tegen mensen die geen kans hebben tegen hem. Juist hetgene wat je niet wilt bereiken.
[..]
Het kost de samenleving meer geld als ze door gebrek aan activiteiten (en verse melk) hun tijd gebruiken om de wijk af te breken.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:54 schreef Zienswijze het volgende:
Oke, maar waarom niet zelf laten betalen?
Waarom gratis geven?
Ik begrijp sowieso die woede van die gasten niet.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja dat weet ik. Vandaar dat ik ook vraag of die woede en bijbehorende uitbarstingen er niet zouden zijn als die geen vechtsport zou doen. Volgens mij is die er namelijk evengoed. Okay, dan zonder professionele opleiding, maar daar trapt die in zijn woede niet minder hard om, niet waar?
Alleen dat die dan nu wel weet waar die niet moet trappen, zonder die opleiding had die mogelijk al lang iemand dood of invalide geschopt, dan had er helemaal geen rem gezeten op dat doorschoppen van hem ..
Ik denk dat ik er met mijn gokje dat die al lang in de gevangenis zou zitten niet ver naast zit, en vermoedelijk zou die er zijn leven lang in en uit gaan, net zolang tot die geleerd heeft zijn agressie onder controle te krijgen .. en dat de gevangenis daarvoor niet de ideale plaats is zal je met mee eens zijn neem ik aan?
Op papier wellicht.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik begrijp sowieso die woede van die gasten niet.
Ze hebben hier in Nederland dezelfde kansen als iedereen
Niets "vooral bij karate", zijn veel meer krijgskunsten die die voordelen opleveren. Denk aan Aikido, Taekwando, Jiu Jiutsu, Kendo of vechtsporten als Judo.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:47 schreef barthol het volgende:
Ik heb ook de neiging om het een goed initiatief te vinden. Ben nog voorzichtig in mijn oordeel omdat ik lang niet alles weet over vechtsporten. Wel dat beheersing, dicipline, impulscontrole, zelfvertrouwen belangrijk zijn daarin. En dat vooral bij karate. De sport is ook uitstekend om agressie te sublimeren, maar dat geldt voor meer sporten.
Over woede. Ik denk dat woede en onmacht met elkaar verbonden zijn. Dat juist onmacht (en complexen) innerlijke woede kan induceren. Het bouwen aan zelfvertrouwen en een positief zelfbeeld is dan een een goede zaak.
Ik heb ook begrepen dat het alleen jongeren in aanmerking komen die nog niet op het criminele pad terecht zijn gekomen, maar al wel wat gedrag vertonen die maken dat gedragstraining op zijn plaats is, en een preventieve werking heeft.
Ik denk wel dat er strenge eisen aan de kwaliteit van de training mogen worden gesteld.
Ik schreef al dat ik lang niet alles weet over vechtsporten, maar bedankt voor de aanvullingquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:53 schreef Tanin het volgende:
[..]
Niets "vooral bij karate", zijn veel meer krijgskunsten die die voordelen opleveren. Denk aan Aikido, Taekwando, Jiu Jiutsu, Kendo of vechtsporten als Judo.
Prima, alleen net zoals elk Nederlands kind wat op een sport wil: ouders zelf laten betalen. Uitzonderingsposities moeten we niet willen toch in deze maatschappij?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:53 schreef Tanin het volgende:
[..]
Niets "vooral bij karate", zijn veel meer krijgskunsten die die voordelen opleveren. Denk aan Aikido, Taekwando, Jiu Jiutsu, Kendo of vechtsporten als Judo.
In theorie niet, maar criminaliteit voorkomen door jongeren in risicogroepen wat discipline bij te brengen lijkt me een fantastisch plan.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Prima, alleen net zoals elk Nederlands kind wat op een sport wil: ouders zelf laten betalen. Uitzonderingsposities moeten we niet willen toch in deze maatschappij?
Tja, in dit geval kan een uitzonderingspositie de 'gelijkheid' juist dienen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Prima, alleen net zoals elk Nederlands kind wat op een sport wil: ouders zelf laten betalen. Uitzonderingsposities moeten we niet willen toch in deze maatschappij?
Nee....de gelijkheidsreligie eist van ons, dat we meer overlast en kosten op de koop toe nemen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tja, in dit geval kan een uitzonderingspositie de 'gelijkheid' juist dienen.
Ik denk niet dat ik je het verschil tussen verplicht op een bootcamp en een aanbod om gratis op een vechtsport te gaan hoef uit te leggenquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:00 schreef Tanin het volgende:
[..]
In theorie niet, maar criminaliteit voorkomen door jongeren in risicogroepen wat discipline bij te brengen lijkt me een fantastisch plan.
Ik kan me herinneren dat er al een aantal jaren om gevraagd wordt, met boot-camps en "ze hebben geen discipline meer tegenwoordig". En dan komt er een keer een plan om er wat aan te doen, een plan wat niet zo drastisch is als boot-camps, maar wat wel lijkt te werken, begint iedereen te huilen
Er zijn geen gelijke monniken en ook geen gelijke kappen. Persoonlijk hou ik van maatwerk.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is meer dan in 95% van de wereld.quote:
Het gaat helemaal niet om Marokkaanse jongeren, het gaat om jongeren in kansarme/probleem gezinnen, de Marokkanen worden er door het AD en Geert weer eens bij hun baarden bijgesleept, maar dat slaat nergens op.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:05 schreef barthol het volgende:
[..]
Er zijn geen gelijke monniken en ook geen gelijke kappen. Persoonlijk hou ik van maatwerk.
En Calimero's die zullen altijd wel iets vinden om te roepen dat een ander wordt voorgetrokken en zij worden achtergesteld, en dat dat niet eerlijk is. Met Calimerogeluiden ik geen rekening.
Ik denk ook dat veel ander nederlandse jongeren geen enkele reden hebben om afgunstig te zijn op de marokkaanse jongeren waar het hier over gaat.
Ik begreep dat er vanuit school/wijkagenten hier en daar wel wat druk zou komen op jongeren om deel te nemen...quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik je het verschil tussen verplicht op een bootcamp en een aanbod om gratis op een vechtsport te gaan hoef uit te leggen
Your point being?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat is meer dan in 95% van de wereld.
Ik heb het verbeterdquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:06 schreef Tanin het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om Marokkaanse jongeren, het gaat om jongeren in kansarme/probleem gezinnen, de Marokkanen worden er door het AD en Geert weer eens bij hun baarden bijgesleept, maar dat slaat nergens op.
Nee het gaat idd niet om voornamelijk Marokkaanse jongeren in Gouda, het is niet zo dat daar al eerder problemen mee waren daarquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:06 schreef Tanin het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om Marokkaanse jongeren, het gaat om jongeren in kansarme/probleem gezinnen, de Marokkanen worden er door het AD en Geert weer eens bij hun baarden bijgesleept, maar dat slaat nergens op.
Ja, want ze luisteren zo goed naar de wijkagenten, dat is waarquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:07 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ik begreep dat er vanuit school/wijkagenten hier en daar wel wat druk zou komen op jongeren om deel te nemen...
Dat ze hier meer kansen hebben dan in 95% van de wereld en die kansen godverredomme wel eens zouden mogen aanpakken ipv de boel willens en wetens zitten te verzieken.quote:
Dat doen ze dus met die karatelessen. En als je niet oppast worden je eigen kinderen nog straat tuig door gebrek aan aandacht van daddy.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat ze hier meer kansen hebben dan in 95% van de wereld en die kansen godverredomme wel eens zouden mogen aanpakken ipv de boel willens en wetens zitten te verzieken.
Tja, rotte appels heb je overal.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat ze hier meer kansen hebben dan in 95% van de wereld en die kansen godverredomme wel eens zouden mogen aanpakken ipv de boel willens en wetens zitten te verzieken.
Slecht plan die karatelessen. Ik heb zelf jarenlang Wado gedaan en hoewel het waar is dat in de dojo respect en gematigdheid erg belangrijk zijn, wordt je er op straat wel degelijk agressiever van omdat je (denkt te) we(e)t (en) dat je meer klappen kan uitdelen dan een ander en dus sneller op knokken overgaat.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat doen ze dus met die karatelessen. En als je niet oppast worden je eigen kinderen nog straat tuig door gebrek aan aandacht van daddy.²
Geen gehuil over dat men hier geen gelijke kansen heeft dan.quote:
Zelfs bij goed geoefende karateka''s gaat er wel eens wat mis bij een wedstrijd.quote:Toepassing van karate-technieken kan vooral bij een niet-geoefende tegenstander ernstig lichamelijk en zelfs dodelijk letsel veroorzaken [2]. Bij de beoefening van karate als wedstrijdsport is een belangrijke bedoeling dat men de tegenstander niet raakt met een techniek die hem ernstig letsel toebrengt.
Het meerendeel van de mensen wordt er juist rustiger van. Veel mensen worden agressief uit onmacht. Er gaat iets mis, ze kunnen niets aan de situatie doen, worden bang en dus agressief.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Slecht plan die karatelessen. Ik heb zelf jarenlang Wado gedaan en hoewel het waar is dat in de dojo respect en gematigdheid erg belangrijk zijn, wordt je er op straat wel degelijk agressiever van omdat je (denkt te) we(e)t (en) dat je meer klappen kan uitdelen dan een ander en dus sneller op knokken overgaat.
Het gaat mij er niet om of deze knapen er rustiger van worden en minder gevaarlijk, maar met deze oplossing weet ik straks niet meer wie levens gevaarlijk is en wie niet. Kan namelijk niet op zijn voorhoofd lezen hoe gevaarlijk deze knaap is en als men Karate toegediend krijgt word het verhaal alleen maar onduidelijker en gevaarlijker, want knapen die er niet op zitten zouden hier misbruik van kunnen maken in de praktijk. "geef me je geld of anders timmer ik je inelkaar"quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:41 schreef Tanin het volgende:
[..]
Het meerendeel van de mensen wordt er juist rustiger van. Veel mensen worden agressief uit onmacht. Er gaat iets mis, ze kunnen niets aan de situatie doen, worden bang en dus agressief.
Als je iets doet aan hun gevoel van onmacht worden de meesten vanzelf minder agressief.
Karate is geen thaiboksen ofzo.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:51 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het gaat mij er niet om of deze knapen er rustiger van worden en minder gevaarlijk, maar met deze oplossing weet ik straks niet meer wie levens gevaarlijk is en wie niet. Kan namelijk niet op zijn voorhoofd lezen hoe gevaarlijk deze knaap is en als men Karate toegediend krijgt word het verhaal alleen maar onduidelijker en gevaarlijker, want knapen die er niet op zitten zouden hier misbruik van kunnen maken in de praktijk. "geef me je geld of anders timmer ik je inelkaar"
Met zo'n houding timmeren ze je toch wel in elkaar, karate of nietquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:51 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het gaat mij er niet om of deze knapen er rustiger van worden en minder gevaarlijk, maar met deze oplossing weet ik straks niet meer wie levens gevaarlijk is en wie niet. Kan namelijk niet op zijn voorhoofd lezen hoe gevaarlijk deze knaap is en als men Karate toegediend krijgt word het verhaal alleen maar onduidelijker en gevaarlijker, want knapen die er niet op zitten zouden hier misbruik van kunnen maken in de praktijk. "geef me je geld of anders timmer ik je inelkaar"
Misschien dat je het overleeft, maar met een cursus karate leren ze je waar je moet slaan zodat het dodelijk is.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:55 schreef Tanin het volgende:
Met zo'n houding timmeren ze je toch wel in elkaar, karate of niet
Ben je nog steeds JOUW waarheid aan het verkondigen?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:55 schreef Tanin het volgende:
[..]
Met zo'n houding timmeren ze je toch wel in elkaar, karate of niet
Dan heb je niet echt begrepen wat karate inhoudt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:59 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Misschien dat je het overleeft, maar met een cursus karate leren ze je waar je moet slaan zodat het dodelijk is.
Uhm, als iemand zielig over straat loopt is ie een makkelijk doelwit voor probleemjongeren, die ruiken dat op kilometers afstand. Net zoals dat zakkenrollers toeristen ruiken, en juist HEN bestelen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ben je nog steeds JOUW waarheid aan het verkondigen?
Ik heb een redelijk voorstel. Jij betaalt voor al die schoffies de lessen die niet op het rechte pad komen en uiteraard inclusief de materiele en immateriele schade die veroorzaakt is.
Ik heb een korte cursus in het leger gevolgd.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:02 schreef Xa1pt het volgende:
Dan heb je niet echt begrepen wat karate inhoudt.
Heb je het wel eens gedaan?quote:
Onzin. Karate is een vechtsport en dan deed ik nog wado. Daar leerde je gewoon je tegenstander in elkaar te beuken in een zo kort mogelijk tijdsbestek. Aanvalstechnieken hebben de bovenhand, niet verdedigingstechnieken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan heb je niet echt begrepen wat karate inhoudt.
Karate heeft tig verschillende stijlen, en ja, een aantal zijn fullcontact beuken, anderen draaien meer om kata's. Geen idee overigens welke welke is.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Onzin. Karate is een vechtsport en dan deed ik nog wado. Daar leerde je gewoon je tegenstander in elkaar te beuken in een zo kort mogelijk tijdsbestek. Aanvalstechnieken hebben de bovenhand, niet verdedigingstechnieken.
Zoals gezegd, het is geen Aikido of Judo of zo.
En dan is Wado nog milder dan bv Kyokushin.
Blaming the victim?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:05 schreef Tanin het volgende:
[..]
Uhm, als iemand zielig over straat loopt is ie een makkelijk doelwit voor probleemjongeren, die ruiken dat op kilometers afstand. Net zoals dat zakkenrollers toeristen ruiken, en juist HEN bestelen.
Ik wist niet dat daar onenigheid over was?
Zoals ook niemand het recht heeft twee mannen te mishandelen alleen maar omdat ze hand in hand over straat lopen, of een vrouw aan te randen, omdat haar rokje te kort zou zijn naar bepaalde maatstaven.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Blaming the victim?
Joh, dat is toch de omgekeerde wereld? Jij mag over straat lopen op de manier waarop je zelf wilt, het geeft niemand het recht om jou te beroven als je een beetje slungelig loopt.
Karate is een aanvalssport, geen verdedigings. Kata's zijn alleen bedoeld om de technieken in je hoofd te stampen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:34 schreef Tanin het volgende:
[..]
Karate heeft tig verschillende stijlen, en ja, een aantal zijn fullcontact beuken, anderen draaien meer om kata's. Geen idee overigens welke welke is.
Ligt heel erg aan je leraar wat je leert, en hoe.
Ik geef het slachtoffer helemaal niet de schuld. Ik zeg alleen dat het niet uitmaakt wat we met die jongeren doen, met zo'n houding gebeurd het toch wel. Dat betekent niet dat die jongeren niet fout zitten, enkel dat hij d'r zelf ook wat aan zou kunnen doen (maar uiteraard niet hoeft, begrijp me niet verkeerd)quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Blaming the victim?
Joh, dat is toch de omgekeerde wereld? Jij mag over straat lopen op de manier waarop je zelf wilt, het geeft niemand het recht om jou te beroven als je een beetje slungelig loopt.
Ik ben dan ook voorstander van het geven van krijgskunst, niet vechtsport, maar vechtsport is beter dan niets...quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Karate is een aanvalssport, geen verdedigings. Kata's zijn alleen bedoeld om de technieken in je hoofd te stampen.
Ik heb iig geen enkel karatetoernooi meegemaakt waarbij er geen bloed vloeide.
Aan zelfverzekerdheid ontbreekt het die knulletjes niet hoor, haantjes zijn het. Daar hoeft echt niet meer aan gesleuteld te worden.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:28 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ik geef het slachtoffer helemaal niet de schuld. Ik zeg alleen dat het niet uitmaakt wat we met die jongeren doen, met zo'n houding gebeurd het toch wel. Dat betekent niet dat die jongeren niet fout zitten, enkel dat hij d'r zelf ook wat aan zou kunnen doen (maar uiteraard niet hoeft, begrijp me niet verkeerd)
[..]
Ik ben dan ook voorstander van het geven van krijgskunst, niet vechtsport, maar vechtsport is beter dan niets...
Een goede leraar van de juiste stijl (en ik heb te weinig kennis van karate om te weten wie of wat dat dan is) kan volgens mij ook binnen karate een prima defensief, zelfverzekerdheid gericht, niet dodelijk programma opstellen.
Leuk maar zet eens een willekeurige MMA'er tegenover zo'n karate kidquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Gelukkig is het geen vechtsport!
Ja en zet eens een Krav Maga tegenover een MMA'er. Dus? Maakt dat MMA niet tot vechtsport?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 18:22 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Leuk maar zet eens een willekeurige MMA'er tegenover zo'n karate kid
Je kan ze beter leren hoe ze moeten schieten, dan hoef je niet zo'n tergend langzame en pijnlijke dood te stervenquote:Op maandag 3 december 2012 16:39 schreef sonnyspek het volgende:
Dit krijg je een jaar later als je dit doet.
Een dode grensrechter.
Helaas is dit bewaarheid geworden.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Aan zelfverzekerdheid ontbreekt het die knulletjes niet hoor, haantjes zijn het. Daar hoeft echt niet meer aan gesleuteld te worden.
Defensief is ook niet nodig, hun agressie is het probleem. Agressie op niets gebaseerd en erg schadelijk voor de samenleving.
In de Oosterwei staan ze waarschijnlijk te watertanden.quote:Op maandag 3 december 2012 18:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Helaas is dit bewaarheid geworden.
Die jongens hebben vooral een hele strenge aanpak nodig. Een politieagent die hen arresteert zo gauw ze een grote bek hebben, een leraar die hen de les uitstuurt zo gauw ze niet luisteren, een buurtouder die hen corrigeert (ja, ik zou het ook niet zo snel doen), dat soort shit.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Aan zelfverzekerdheid ontbreekt het die knulletjes niet hoor, haantjes zijn het. Daar hoeft echt niet meer aan gesleuteld te worden.
Defensief is ook niet nodig, hun agressie is het probleem. Agressie op niets gebaseerd en erg schadelijk voor de samenleving.
Ik ben hier, hoezo? quote me ff als je een reactie ergens op wiltquote:Op dinsdag 4 december 2012 01:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
Waar is Tanin nu? Of heeft hij een paar karatetrappen tegen z'n kanus gehad?
Haantjes gedrag komt voort uit onzekerheid.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat klopt, alleen werkt dat niet bij rasidioten.quote:Op dinsdag 4 december 2012 03:14 schreef Romsel het volgende:
Vanuit een vechtsport kan veel beheersing worden ontwikkeld, hoor.
Dus op zich geen slecht idee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |