Vorige topicquote:Gouda gaat overlastgevende Marokkaanse jongeren vechtsportles geven
De gemeente Gouda gaat overlastgevende Marokkaanse jongeren vechtsportles geven. De aanpak, die in september start, moet leiden tot minder overlast in de wijken en een groter gevoel van veiligheid bij Gouwenaars.
Dit meldt het AD vandaag. Gouda kampt al jaren met overlast, waarbij de agressie van Marokkaanse jongeren het meest in het oog springt. Volgens Jurgen Huizenga van het Nederlands Instituut voor Vechtsport & Maatschappij (NIVM) is de vrees ongegrond dat vechtsportlessen aan die jongeren averechts werken en dat de deelnemers de vechttechnieken gaan misbruiken.
'Jongeren denken tijdens het sporten dat ze lekker cool bezig zijn - wat natuurlijk ook zo is,'' zegt Huizenga in het AD. 'Maar intussen krijgen ze onbewust een gedragstraining die in de praktijk blijkt te werken.'
De aanpak richt zich in Gouda in eerste instantie op jongeren die voor overlast zorgen of dreigen te ontsporen, maar die nog niet op het criminele pad zijn beland.
We kunnen outsourcen. Polen is bij de EU, maak daar dan ook gebruik van: vrij verkeer van personen en diensten. Als je daar dus werkkampen inricht (daar is heeeeel veel ruimte) kan je deze veelplegers daar tewerk stellen en kosten ze nog maar een fractie van de kosten die ze nu veroorzaken.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:37 schreef DeRakker. het volgende:
ze kunnen hen gevangenis nooit betalen omdat het teveel kost en ze niet werken.
Gevangenis kost wel wat meer dan een normale woning..
Post van een ervaringsdeskundige, uit deel 1.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:01 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Luister en huiver, Ik loop nu zo'n 25 jaar mee in de vechtsportwereld. Ik heb 15 jaar op straat gelopen als agent. Ik ben nu nog steeds opsporingsambtenaar alleen ik doe de wat zwaardere onderzoeken. Deze jongens zijn gedraggestoord hebben totaal geen empathisch vermogen.
Dezen jongens hebben gewoon schijt aan iedereen. Het enige wat zij willen is aanzien, geld en macht.
Dat hele idee dat een vechtsport zou helpen bij dit soort jongeren is onzin. Vaak wordt er een vergelijking getrokken met de boksscholen in de USA waar bij de straatjongen uit het milieu ontsnapt en profbokser wordt. Dat is er misschien 1 op de 100000. De rest is gewoon aan het dealen en afpersen met de kennis dat ze goede klap kunnen uitdelen. Overdag dealen en 's-avonds je lichaam in conditie houden.
Ook gebeurt het het vaak wanneer zo'n jongen goed wordt in zo'n vechtsport dat hij bodyguard wordt voor een één of ander drugscrimineel. Mag hij mensen mishandelen wanneer het zijn baas dat zegt.
Je geeft wel een geniale oplossing. Verschepen naar lage loonlanden, je bewaking een Nederlandse training geven (zodat de kwaliteit gewaarborgd blijft), waardoor de kosten aanzienlijk lager zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:54 schreef Oud_student het volgende:
[..]
We kunnen outsourcen. Polen is bij de EU, maak daar dan ook gebruik van: vrij verkeer van personen en diensten. Als je daar dus werkkampen inricht (daar is heeeeel veel ruimte) kan je deze veelplegers daar tewerk stellen en kosten ze nog maar een fractie van de kosten die ze nu veroorzaken.
Muah het is voor jongeren die nog niet crimineel zijn he. Wel een verschil, of het veel uitmaakt weet ik niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Post van een ervaringsdeskundige, uit deel 1.
Je hebt gelijk. Maar volgens mij is een Pvd'er burgemeester in Gouda. Die letten niet zoveel op de centjes, het is immers toch maar andermans geld.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:00 schreef controlaltdelete het volgende:
In deze tijd van bezuinigingen vind ik het een idioot plan. Terwijl het pgb wordt aangepakt, dierenasiels geen subsidie krijgen, de bejaardensoos wordt gesloten etc, dan zou er wel geld zijn voor rel-marokkaantjes gratis te laten (vecht)sporten? Ik geef liever mijn geld aan een ander doel.
Slavenarbeid is al sinds 1873 afgeschaft. Zoals ik vermeld in het vorige (gesloten) deel, als je mensen als beesten gaat behandelen worden het beesten.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je geeft wel een geniale oplossing. Verschepen naar lage loonlanden, je bewaking een Nederlandse training geven (zodat de kwaliteit gewaarborgd blijft), waardoor de kosten aanzienlijk lager zijn.
Ik kan niet anders vermoeden dat jij (vrij) rechts bent. Immers, een linkse zou niet zo snel met deze oplossing komen.
En als je ze behandelt als luie tegendraadse uitvreters dan worden ze het ook.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:04 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Slavenarbeid is al sinds 1873 afgeschaft. Zoals ik vermeld in het vorige (gesloten) deel, als je mensen als beesten gaat behandelen worden het beesten.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:04 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Slavenarbeid is al sinds 1873 afgeschaft. Zoals ik vermeld in het vorige (gesloten) deel, als je mensen als beesten gaat behandelen worden het beesten.
Allochtonen van moslim-afkomst moet je knuffelen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:54 schreef Zienswijze het volgende:
Oke, maar waarom niet zelf laten betalen?
Waarom gratis geven?
Persoonlijk ben ik niet rechts of links, maar ik ben wel voor het verschepen van tuig naar Siberie. Daar hebben ze de ruimte om hun ding te doen en vallen er niemand mee lastig.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je geeft wel een geniale oplossing. Verschepen naar lage loonlanden, je bewaking een Nederlandse training geven (zodat de kwaliteit gewaarborgd blijft), waardoor de kosten aanzienlijk lager zijn.
Ik kan niet anders vermoeden dat jij (vrij) rechts bent. Immers, een linkse zou niet zo snel met deze oplossing komen.
Sociaaldemocraten staan ook mijlenver van de werkelijkheid....quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Allochtonen van moslim-afkomst moet je knuffelen.
Hoe meer je ze lief aankijkt, over de bol aait, geld toe gooit en geen strobreed in de weg ligt des te beter ze zich gaan gedragen in dit kikkerlandje. Denken ze...
Ik vind het best. Jammer dat het merendeel van het Nederlandse volk er niet zo over denkt, want dan kon deze wet zo aangenomen worden...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik niet rechts of links, maar ik ben wel voor het verschepen van tuig naar Siberie. Daar hebben ze de ruimte om hun ding te doen en vallen er niemand mee lastig.
Sterker: als je als blanke er anders over denkt, ben je een racist.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Sociaaldemocraten staan ook mijlenver van de werkelijkheid....
Ach, ik als niet-blanke ben ook wel eens een racist genoemd door onze linkse "elite".quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:09 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sterker: als je als blanke er anders over denkt, ben je een racist.
Zo eenvoudig gaat dat allemaal. Mooi hé?
In mijn geval gaat dit wel vooor iedereen gelden, ook room blank tuig krijgt van mij een enkele reis Siberie. Bouwen we daar wel een leuk stadje voor ze om in te wonen. Eten kunnen ze verdienen door het delven van grondstoffen. En voor de rest moeten we alleen zorgen dat ze niet de beschikking krijgen over gemechaniseerde vervoersmiddelen. Voor de rest zijn ze vrij om te gaan en staan waar ze willen. Bewakers zijn dan helemaal niet noodzakelijk, de Siberische natuur is een prima bewaker.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik vind het best. Jammer dat het merendeel van het Nederlandse volk er niet zo over denkt, want dan kon deze wet zo aangenomen worden...
Ik heb ook geen moeite met buitenlanders/allochtone/nieuwe nederlanders.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik niet rechts of links, maar ik ben wel voor het verschepen van tuig naar Siberie. Daar hebben ze de ruimte om hun ding te doen en vallen er niemand mee lastig.
Natuurlijk: een crimineel is een crimineel, ongeacht afkomst.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
In mijn geval gaat dit wel vooor iedereen gelden, ook room blank tuig krijgt van mij een enkele reis Siberie.
Man, ik ben 100% voorquote:Bouwen we daar wel een leuk stadje voor ze om in te wonen. Eten kunnen ze verdienen door het delven van grondstoffen. En voor de rest moeten we alleen zorgen dat ze niet de beschikking krijgen over gemechaniseerde vervoersmiddelen. Voor de rest zijn ze vrij om te gaan en staan waar ze willen.
Ow neehoor, ik dacht alleen maar voor het principe was, naar het buitenland trappen en dan in een werkkamp.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ach, ik als niet-blanke ben ook wel eens een racist genoemd door onze linkse "elite".
En nu word ik van slavenarbeid beschuldigd als ik ervoor ben om gevangenissen naar Oost-Europa te verplaatsen. Zo zie je maar hoe links her en der etikketjes op mensen plakt. En zelf beweren dat je mensen niet in een hokje mag stoppen
Het probleem is gewoon dat de welwiillende marokkanen lijden onder het gedrag van de raddraaiers. Dat is op zich best jammer, want er zijn genoeg aardige vriendelijke mensen bij. Wat natuurlijk totaal ondersneeuwt bij alle ellende die er isquote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik heb ook geen moeite met buitenlanders/allochtone/nieuwe nederlanders.
Maar blijkbaar valt een bepaalde groep telkens uit de toon. Niet die enorme variëteit van Chinezen, Duitsers, Amerikanen, Indiërs etc., maar deze groep.
Blijkbaar passen ze niet in onze samenleving. Niks om ons (of zij) voor de schamen. Wat niet gaat, gaat niet.
Maar tis verdomme van de pot gerukt dat wij telkens onze idealen opzij moet schuiven om als beste jongetje van de klas uit de verf te moeten komen. En eigelijk een indruk achterlaten bij die schooiers dat ze het hele land voor hun alleen hebben en kunnen doen en laten wat ze willen.
Helaas heb ik het niet voor het zeggen maar mijn oplossing zag er zo uit: Deruut, allemaal.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:16 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het probleem is gewoon dat de welwiillende marokkanen lijden onder het gedrag van de raddraaiers. Dat is op zich best jammer, want er zijn genoeg aardige vriendelijke mensen bij. Wat natuurlijk totaal ondersneeuwt bij alle ellende die er is
Juist als je VVD stemt en je kosten wilt besparen, moet je hen ergens anders huisvesten, hetzij Siberie, hetzij Oost-Europa.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:16 schreef A-mineur het volgende:
Ik ben overigens niet links, ik heb nog nooit in mijn leven links gestemd. Altijd VVD.
We zullen mensen nodig hebben op onze arbeidsmarkt. Ik heb verder ook niets tegen mensen die gewoon willen werken voor hun centen. Ik ben dus alleen voor verwijdering van de rotte elementen, maar dan wel permanent. Persoonlijk geloof ik niet dat de meerderheid van het tuuig in Nederland te veranderen is in maatschappelijk betrokken individuen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Helaas heb ik het niet voor het zeggen maar mijn oplossing zag er zo uit: Deruut, allemaal.
En die "welwillende" geven we op onze kosten een lifetime levensstandaard mee die ze voort kunnen zetten aldaar.
Ik heb liever die kosten op mijn nek dan de "goeien" + de grotere groep "slechten" tussen ons.
Oh, ik dacht dat Cornelissen weg was uit Gouda.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Maar volgens mij is een Pvd'er burgemeester in Gouda. Die letten niet zoveel op de centjes, het is immers toch maar andermans geld.
Werken is nagenoeg onmogelijk. Als je hen de kosten terug laat betalen wordt het een wel erg uitzichtloze situatie en zet je hen aan tot meer crimineel.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:15 schreef Zienswijze het volgende:
Door zelf te werken, kunnen ze overigens hun eigen kosten terug verdienen, waardoor de belastingbetaler minder geld kwijt is. Dat past in mijn plan*
* Mijn plan is om gevangenen al hun kosten terug te laten betalen. Immers, een uitwonende student moet ook gewoon zijn huur zelf dokken.
Bejaarden en gehandicapten zijn ook onhandelbaar. Opdoeken die tehuizen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:57 schreef Elfletterig het volgende:
Dat het mogelijk nuttig kan uitpakken, wil ik nog wel geloven. Maar het trieste is dat deze trainingen nodig zijn omdat die probleemjongeren zo onhandelbaar zijn. De belastingbetaler mag dit ophoesten en de ouders betalen kennelijk geen cent.
Iemand rehabiliteren is op lang termijn veel goedkoper. Die kan dan zelfs mee gaan betalen uiteindelijk. Om winst te maken dien je te investeren. Ik begrijp de onvrede en zou ze het liefst ook opsluiten, maar dan krijg je straks hetzelfde als in de VS.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Juist als je VVD stemt en je kosten wilt besparen, moet je hen ergens anders huisvesten, hetzij Siberie, hetzij Oost-Europa.
De Nederlandse grond is duur. Nederlandse bewakers zijn duur (hoge lonen). Dt kan je efficienter regelen door het op goedkope grond te huisvesten met lokale bewakers (lagere lonen). De automatiseringssystemen blijven gewoon onder Nederlandse makelijk cq. Nederlands toezicht. Met wellicht een paar Nederlanders aldaar die toezicht op iedereen (het management aldaar) houden.
Een gevangene kost nu 190 euro per dag. Voor de PvdA is dat natuurljik geen geld, omdat die partij op andermans belastinggeld teert, maar we kunen door dit plan enorme kosten besparen. Door te besparen op deze kostenpost, is een belastingverlaging in de 2e schijf mogelijk, waardoor zowel de lagere als de hogere inkomens er in koopkracht op vooruit gaan.
Met het probleem verhuizen naar Siberië ontstaat er geen oplossing hoor.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik vind het best. Jammer dat het merendeel van het Nederlandse volk er niet zo over denkt, want dan kon deze wet zo aangenomen worden...
Hmm, als ik even snel Google dan zie ik inderdaad dat sommige websites vermelden dat Cornelis is opgestapt, maar op deze website is vermeld dat hij nog burgmeester van Gouda is.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat Cornelissen weg was uit Gouda.
De ironiequote:"Ik zet me al jaren in om Gouda veiliger en leefbaarder te maken. Daar wil ik me ook de komende periode voor inzetten”.
Misschien is het geen oplossing, maar je hebt geen last meer van degenen die je erheen stuurt. En er zal voor een deel van het tuig wel een afschrikwekkende werking van uit gaan.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:28 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Met het probleem verhuizen naar Siberië ontstaat er geen oplossing hoor.
Jawel:quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:28 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Oh sweet ironyquote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hmm, als ik even snel Google dan zie ik inderdaad dat sommige websites vermelden dat Cornelis is opgestapt, maar op deze website is vermeld dat hij nog burgmeester van Gouda is.
Deze quote over hem op de website:
[..]
De ironie
Rehabilitatie kost ook geld. We moeten kijken wat het beste voor de belastingbetaler (daar draait ons land immers op) is. Ik heb niets tegen rehablitatie overigens, mits de gevangenen het zelf (terug) betalen. Je zou wat dat betreft gevangenispakketten kunnen samenstellen. Bijvoorbeeld: premium A, dat 50.000 euro kost. Daarin zit: 10 jaar cel vergoed, eten/drinken, 5 uur rehabilitatie per week etc. etc.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:26 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Iemand rehabiliteren is op lang termijn veel goedkoper. Die kan dan zelfs mee gaan betalen uiteindelijk. Om winst te maken dien je te investeren. Ik begrijp de onvrede en zou ze het liefst ook opsluiten, maar dan krijg je straks hetzelfde als in de VS.
In Australie en Noorwegen hebben ze een "open" bajes, mensen kunnen gaan en staan waar ze willen. Hebben groepsactiveiten etc... Het leven is daar gewoon een stuk prettiger dan in een Amerikaanse bajes waar ze de hele dag binnen zitten met een uurtje luchten. De kans op rehabilitatie is een stuk groter als je gevangenen ook humaan behandeld.
Niet?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:28 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Reken maar van yes.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Misschien is het geen oplossing, maar je hebt geen last meer van degenen die je erheen stuurt. En er zal voor een deel van het tuig wel een afschrikwekkende werking van uit gaan.
Voor de vergrijzing? Dat is een wassen neus. Want al die extra aangetrokken mensen blijven hier wonen en worden binnen no-time ook grijs. Wat dan? Nog meer volk aantrekken?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
We zullen mensen nodig hebben op onze arbeidsmarkt.
Sorry, maar mijn beleving is dat het er nogal veel zijn van die groep.quote:Ik heb verder ook niets tegen mensen die gewoon willen werken voor hun centen. Ik ben dus alleen voor verwijdering van de rotte elementen, maar dan wel permanent. Persoonlijk geloof ik niet dat de meerderheid van het tuuig in Nederland te veranderen is in maatschappelijk betrokken individuen.
Iemand rehabiliteren is op termijn goedkoper? Heb je daar cijfers van? ik geloof er niets van. Ik denk dat de criminelen die puur voor het snelle geld gaan niet te rehabiliteren vallen. Zie jij Mierenmet, Mink K of Holleder al voor 1500 euro netto aan de lopende band staan?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:26 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Iemand rehabiliteren is op lang termijn veel goedkoper. Die kan dan zelfs mee gaan betalen uiteindelijk. Om winst te maken dien je te investeren. Ik begrijp de onvrede en zou ze het liefst ook opsluiten, maar dan krijg je straks hetzelfde als in de VS.
In Australie en Noorwegen hebben ze een "open" bajes, mensen kunnen gaan en staan waar ze willen. Hebben groepsactiveiten etc... Het leven is daar gewoon een stuk prettiger dan in een Amerikaanse bajes waar ze de hele dag binnen zitten met een uurtje luchten. De kans op rehabilitatie is een stuk groter als je gevangenen ook humaan behandeld.
Ja, en dat is zielig natuurlijk, dat 'moet je niet willen'.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Werken is nagenoeg onmogelijk. Als je hen de kosten terug laat betalen wordt het een wel erg uitzichtloze situatie en zet je hen aan tot meer crimineel.
Dat zijn wederom 3 (linkse) aannames die geen feiten zijn, maar die zelf tot feiten verheft.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
1). Werken is nagenoeg onmogelijk. 2). Als je hen de kosten terug laat betalen wordt het een wel erg uitzichtloze situatie en 3). zet je hen aan tot meer crimineel.
Volgens diezelfde redenering kan je ze net zo goed meteen doodschieten. Scheelt reiskosten, de (afschrikwekkende) werking is effectiever en het brengt minimale kosten met zich mee.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jawel:
- Kostenbesparing
- Ze kunnen daar werken, waardoor ze een deel van hun kosten kunnen terug betalen
- Mogelijke afschrikkende werking, want ons gematigd klimaat is natuurlijk een paradijs vergeleken met het barre klimaat in Siberie![]()
Dit zou zo een VVD-pareltje kunnen zijn: met deze kostenbesparing verlagen we de 2e belastingschijf, waardoor vrijwel elke werkende er in koopkracht op vooruit gaat. Juist in deze tijden van crisis een sympathiek voorstel
Ik ben tegen het doden van andere mensen. Maar ik heb er weinig problemen als de natuur dat voor me doet.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:51 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Volgens diezelfde redenering kan je ze net zo goed meteen doodschieten. Scheelt reiskosten, de (afschrikwekkende) werking is effectiever en het brengt minimale kosten met zich mee.
Bij heel extreme gevallen waar de dood te goed voor is, kunnen we menselijke experimenten op uitvoeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |