Vorige deelquote:Bron
Gouda leert Marokkaanse probleemjongeren karate
De gemeente Gouda gaat overlastgevende Marokkaanse jongeren vechtsportles geven. De aanpak, die in september start, moet leiden tot minder overlast in de wijken en een groter gevoel van veiligheid bij Gouwenaars.
Dit meldt het AD vandaag. Gouda kampt al jaren met overlast, waarbij de agressie van Marokkaanse jongeren het meest in het oog springt. Volgens Jurgen Huizenga van het Nederlands Instituut voor Vechtsport & Maatschappij (NIVM) is de vrees ongegrond dat vechtsportlessen aan die jongeren averechts werken en dat de deelnemers de vechttechnieken gaan misbruiken.
'Jongeren denken tijdens het sporten dat ze lekker cool bezig zijn - wat natuurlijk ook zo is,'' zegt Huizenga in het AD. 'Maar intussen krijgen ze onbewust een gedragstraining die in de praktijk blijkt te werken.'
De aanpak richt zich in Gouda in eerste instantie op jongeren die voor overlast zorgen of dreigen te ontsporen, maar die nog niet op het criminele pad zijn beland. (Redactie)
Dat klopt. Maar je kan niet uitsluiten dat enkelen de technieken op straat zullen gebruiken.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:20 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Training is (inmiddels bewezen) het beste middel tegen agressief gedrag.
http://contemporarypsycho(...)s-and-mental-health/
Daar gaat het niet om!!!!!!!! Je kunt niet iedereen laten aanpassen... Mensen passen zich wel of niet aan, deze schijtmarrokanen in Gouda hebben dat keer op keer bewezen. De bak in met dat tuig!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:20 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Training is (inmiddels bewezen) het beste middel tegen agressief gedrag.
http://contemporarypsycho(...)s-and-mental-health/
Linksquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:21 schreef DeRakker. het volgende:
Goed toch? je hebt ook krachttraining in gevangenissen.
Beter een sterke gast dat moe is dan een zwakke agressieve gast.
Goede oplossing![]()
Ook nog is goed voor de gezondheid.
toch wel.... jammer joh.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Centrum dan.
Je kan onmogelijk rechts zijn uitgaande van je bovenstaande post.
Als een sensei erachter komt dat deze technieken buiten de dojo worden gebruikt dan zijn de rapen gaar, en geloof me, die sensei's zijn niet van de knuffeltechniek.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar je kan niet uitsluiten dat enkelen de technieken op straat zullen gebruiken.
Je geeft de Brevik-adepten ook geen gratis schietlessen, ondanks dat schietlessen discipline stimuleert.
je betaald liever voor de gevangenissen?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:25 schreef controlaltdelete het volgende:
Ach ja is weer eens wat anders dan op vlinderreis wat ze in A'dam van plan waren. An sich vind ik het niet eens zo gek bedacht maar ik heb geen zin om hier voor op te draaien en met mij nog menig ander heb ik het idee.
Dan zou ik je adviseren om een linkse partij op te zoeken. Je post staat haaks op een rechtse ideologie: je werkt voor je eigen geld. Nu krijgen jongeren, die overlast bezorgen, gratis of tegen een gereduceerd tarief vechtsport aangebode, terwijl een andere jongere, die geen overlast bezorgt, voor 5 euro per uur moet werken om zijn sport te kunnen betalen.quote:
Dat weet ik. Het is allemaal prima, maar dan op hun eigen kosten.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:24 schreef A-mineur het volgende:
Dat is niet als een straatcoach die je gezever aan hoort, het is luisteren naar de sensei, of klappen krijgen met de bamboestok.
nou ik betaal geen 5 euro om te sporten hoorquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan zou ik je adviseren om een linkse partij op te zoeken. Je post staat haaks op een rechtse ideologie: je werkt voor je eigen geld. Nu krijgen jongeren, die overlast bezorgen, gratis of tegen een gereduceerd tarief vechtsport aangebode, terwijl een andere jongere, die geen overlast bezorgt, voor 5 euro per uur moet werken om zijn sport te kunnen betalen.
Zoals ik al zeg, het is niet geven, het is re-integratie en discipline bijbrengen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan zou ik je adviseren om een linkse partij op te zoeken. Je post staat haaks op een rechtse ideologie: je werkt voor je eigen geld. Nu krijgen jongeren, die overlast bezorgen, gratis of tegen een gereduceerd tarief vechtsport aangebode, terwijl een andere jongere, die geen overlast bezorgt, voor 5 euro per uur moet werken om zijn sport te kunnen betalen.
Je hebt gelijk, allemaal te duur.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:25 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
je betaald liever voor de gevangenissen?
Ooit van zelf betalen voor je hotel/verblijfplaats gehoord?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:25 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
kost alsnog rechtzaak.. is wel ff wat meer belastingcenties om de dure rechters te betalen dan een coachquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:27 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, allemaal te duur.
Hang ze maar op. Één goed touw kost misschien honderd euro, maar je hebt er jaren plezier van.
Dat betaal je paar lekker zelf danquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:27 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Zoals ik al zeg, het is niet geven, het is re-integratie en discipline bijbrengen.
Post van een ervaringsdeskundige uit het vorige deel.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:01 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Luister en huiver, Ik loop nu zo'n 25 jaar mee in de vechtsportwereld. Ik heb 15 jaar op straat gelopen als agent. Ik ben nu nog steeds opsporingsambtenaar alleen ik doe de wat zwaardere onderzoeken. Deze jongens zijn gedraggestoord hebben totaal geen empathisch vermogen.
Dezen jongens hebben gewoon schijt aan iedereen. Het enige wat zij willen is aanzien, geld en macht.
Dat hele idee dat een vechtsport zou helpen bij dit soort jongeren is onzin. Vaak wordt er een vergelijking getrokken met de boksscholen in de USA waar bij de straatjongen uit het milieu ontsnapt en profbokser wordt. Dat is er misschien 1 op de 100000. De rest is gewoon aan het dealen en afpersen met de kennis dat ze goede klap kunnen uitdelen. Overdag dealen en 's-avonds je lichaam in conditie houden.
Ook gebeurt het het vaak wanneer zo'n jongen goed wordt in zo'n vechtsport dat hij bodyguard wordt voor een één of ander drugscrimineel. Mag hij mensen mishandelen wanneer het zijn baas dat zegt.
Doe dat dan op hun eigen kosten!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:27 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Zoals ik al zeg, het is niet geven, het is re-integratie en discipline bijbrengen.
wat is daarmee?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ooit van zelf betalen voor je hotel/verblijfplaats gehoord?
Je bent nog linkser dan een PvdA'er lijkt mij
Dat doe ik ook, ik draag belasting af.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat betaal je paar lekker zelf dan
Ja desnoods van de uitkering waar ze al niets voor hoeven te doen,....quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
wss betaal je nauwelijks belasting omdat je nog jong bentquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:29 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, ik draag belasting af.
Gek he, daar wordt per ongeluk steeds overheen gelezenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Post van een ervaringsdeskundige uit het vorige deel.
Vind ik een vreemde opmerking. Ik vind het een beetje van den zotte dat we de marokkaanse reljeugd vanalles moeten aanbieden zodat zich gaan gedragen in de toekomst.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:25 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Lees m'n nog maar eens door.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:27 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
nou ik betaal geen 5 euro om te sporten hoor'
Weet je hoe je de veiligheid omhoog schroeft? Door die overlastgevende jongeren in de bak te flikkeren en ze zelf hun inwoning betalen. Dat is pas een rechts beleid: zorgen dat de samenleving, financieel dan wel niet-financieel, zo min mogelijk last van etterbakken heeft.quote:Neehoor want als daardoor de veiligheid omhoog gaat en er minder jongeren in de bak scheelt dit veel meer geld.
Beetje doordenken en niet alleen op het moment zelf.
allemaal hartstikke leuk maar levenslang kunnen ze niet krijgen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Lees m'n nog maar eens door.
[..]
Weet je hoe je de veiligheid omhoog schroeft? Door die overlastgevende jongeren in de bak te flikkeren en ze zelf hun inwoning betalen. Dat is pas een rechts beleid: zorgen dat de samenleving, financieel dan wel niet-financieel, zo min mogelijk last van etterbakken heeft.
Dat gevangenen geen huur hoeven te betalen, komt door de linkse invloeden.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:29 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
wat is daarmee?
gevangenen betalen geen huur ofzo hoor
Zeg dat tegen die probleemjongerenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:31 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
omdat we in een ontwikkeld westers land wonen en niet in 3e wereldland daarom.
Als jij nog niet zo ontwikkeld bent kan je beter het westen verlaten.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:32 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
allemaal hartstikke leuk maar levenslang kunnen ze niet krijgen.
Jij kent duidelijk niet wat het rechtse beleid is.
Waarschijnlijk lezen sommigen daar expres overheen omdat ze anders hun ongelijk toe moeten gevenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gek he, daar wordt per ongeluk steeds overheen gelezen
Wat is er ontwikkeld aan dat een paar kansenjongeren de gelegenheid krijgen om oude oma's te beroven en af te tuigen?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:32 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
allemaal hartstikke leuk maar levenslang kunnen ze niet krijgen.
Jij kent duidelijk niet wat het rechtse beleid is.
De belasting die door alle linksen wordt afgedragen is niet kostendekkend. Het is prima hoor, als je gewoon een extra tax voor linksen heft, waaruit voortaan alle linkse hobby's betaald worden.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:29 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, ik draag belasting af.
Als je de keuze hebt om overlast te voorkomen, wat je indirect meer geld bespaart dan dit grapje kost, waarom zou je dat dan niet willen?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zou zeggen.. rot lekker op naar de VS als je het allemaal zo erg vind.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zeg dat tegen die probleemjongeren
nouja anders heb je alsnog last van ze he?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]Heb ik het over levenslang gehad dan?
Flikker toch eens op met je achterhaalde en stompzinnige stokpaardjes.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De belasting die door alle linksen wordt afgedragen is niet kostendekkend. Het is prima hoor, als je gewoon een extra tax voor linksen heft, waaruit voortaan alle linkse hobby's betaald worden.
Omdat jullie linksen jullie eigen aannames bedenken en deze tot waarheid verheffenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je de keuze hebt om overlast te voorkomen, wat je indirect meer geld bespaart dan dit grapje kost, waarom zou je dat dan niet willen?
Past niet in het straatje van dagdromers. Die hebben nog steeds niet door wat een ellende dat dagdromen heeft veroorzaakt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gek he, daar wordt per ongeluk steeds overheen gelezen
ze kunnen hen gevangenis nooit betalen omdat het teveel kost en ze niet werken.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Omdat jullie linksen jullie eigen aannames bedenken en deze tot waarheid verheffen
Wie zegt dat het indirect meer geld kost? Flikker ze gewoon de bak in en laat hen hun eigen inwoning betalen, net zoals een uitwonende student ook gewoon zelf zijn huur moet betalen.
snap uberhaupt niet waarom links en rechts erbij moet komen.. heeft gewoon te maken met gezond verstand marjaquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:38 schreef 2dope het volgende:
Gaat weer een pareltje worden dit.
linkse kerk linkse hobbies linkse elite huuuu onze belastingcenten herp derp!!!111
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |