abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:56:46 #176
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_100365984
oh, die driehoek. 'De Christelijke God', dus of dat die ene van de driehoek is, weet ik niet. Het is in ieder geval een symbool dat verwijst naar, en dat symbool komt uit Egypte lees ik net.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_100366305
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:42 schreef naatje_1 het volgende:
Waar probeer ik de bijbel te bewijzen? Je hebt trouwens nog geen voorbeeld gegeven van een ervaring die te leiden is tot een andere god dan de christelijke god.
Je probeert religieuze standpunten te bewijzen met 'feiten' gebaseerd op diezelfde religie.

En dat heb ik wel gedaan. Ik noem moslims (daar hebben we er een paar miljard van) die elke dag overal Allah ervaren, die zijn aanwezigheid voelen, die overal zijn sporen terugvinden. Tuurlijk, die kunnen er alleen maar naast zitten volgens jou, maar dan snap je de essentie van de vraag niet. Maar dat zijn exact dezelfde soort kenmethoden die christenen op god als conclusie laten uitkomen.
pi_100366585
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:47 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Driehoek?
De drie-eenheid XD.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:12:00 #179
862 Arcee
Look closer
pi_100366641
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:59 schreef naatje_1 het volgende:
Het is niet echt een visitekaartje.

KOM, WORDT CHRISTEN, EN LEIDT ALS JEZUS!

Ik zou echt meteen Christen worden als ik dit hoorde.
Toch liepen miljoenen mensen achter Moeder Teresa aan, die lijden als handelsmerk had.

quote:
Opgevoed worden met het idee dat er geen God is.
Maar denk jij dan dat dat concreet een rol speelt in die gezinnen? Dat ze bewust zeggen: omdat wij niet in God geloven, doen we dit en dit. Of: omdat God niet bestaat gaan we vandaag...

Blijkbaar is het voor gelovigen moeilijk te snappen dat God gewoon ook totaal geen enkele rol kan spelen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:13:11 #180
862 Arcee
Look closer
pi_100366690
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:07 schreef naatje_1 het volgende:
Een van de eigenschappen van God is dat hij de wereld heeft geschapen, dus dan zou er geen wereld zijn, als er geen God was.
Het gaat niet om het ontstaan van de wereld, maar om de dagelijkse gang van zaken op aarde. Gewoon het hier en nu.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:39:41 #181
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100367826
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:56 schreef naatje_1 het volgende:
oh, die driehoek. 'De Christelijke God', dus of dat die ene van de driehoek is, weet ik niet. Het is in ieder geval een symbool dat verwijst naar, en dat symbool komt uit Egypte lees ik net.
Dat is correct Egyptische goden kwamen vaak in een drie eenheid.

In het jodendom komt de drie eenheid niet voor, joden hebben er jaren over gedaan om monotheistisch te worden, dus god splitsen in 3 leek ze niet zo'n goed idee.

In het christendom is de heilige drie eenheid een katholiek dogma.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:09:53 #182
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_100369305
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 20:13 schreef Arcee het volgende:

[..]

Het gaat niet om het ontstaan van de wereld, maar om de dagelijkse gang van zaken op aarde. Gewoon het hier en nu.
Daar zou jij weinig van merken, omdat je al in afwezigheid van God en wonderen leeft. Wonderen zijn voor jou af te schepen als iets wat nog niet verklaart kan worden en het is toch essentieel voor een wonder om bovennatuurlijk te zijn en aan wonderen merk je doorgaans als ongelovige de aanwezigheid van God. Laat ik jou eens een wedervraag stellen: hoe ziet een wereld met God er voor jou uit?
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_100369981
Hoe denk je over gebeurtenissen die vroeger op dezelfde manier als jij nu doet tot wonderen gerekend werden en die nu met de wetenschap te verklaren zijn?
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:27:06 #184
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_100370217
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:23 schreef Modus het volgende:
Hoe denk je over gebeurtenissen die vroeger op dezelfde manier als jij nu doet tot wonderen gerekend werden en die nu met de wetenschap te verklaren zijn?
Noem eens waar je op doelt? Welke gebeurtenissen?
pi_100370527
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:27 schreef naatje_1 het volgende:
Noem eens waar je op doelt? Welke gebeurtenissen?
Menig klimatologisch fenomeen bv. werd eeuwenlang aan god(en) toegekend. Nu niet meer.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:48:32 #186
862 Arcee
Look closer
pi_100371246
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:09 schreef naatje_1 het volgende:
Daar zou jij weinig van merken, omdat je al in afwezigheid van God en wonderen leeft. Wonderen zijn voor jou af te schepen als iets wat nog niet verklaart kan worden en het is toch essentieel voor een wonder om bovennatuurlijk te zijn en aan wonderen merk je doorgaans als ongelovige de aanwezigheid van God.
Zeker niet, ik laat me graag overtuigen door die wonderen van je waar je steeds weer over begint. Kom maar op met je voorbeelden. ^O^ Met linkjes naar bewijzen, enzo. :s)

quote:
Laat ik jou eens een wedervraag stellen: hoe ziet een wereld met God er voor jou uit?
Welvaart eerlijk verdeeld, geen natuurrampen, minder ziektes, etc. We zouden het met z'n allen gewoon veel beter hebben als er een God was die in kon grijpen. Maar die is er niet, want het is duidelijk dat om alles wat gebeurt geen God nodig is om het te verklaren. Integendeel zelfs.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 22:39:37 #187
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100373554
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:48 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zeker niet, ik laat me graag overtuigen door die wonderen van je waar je steeds weer over begint. Kom maar op met je voorbeelden. ^O^ Met linkjes naar bewijzen, enzo. :s)

[..]

Welvaart eerlijk verdeeld, geen natuurrampen, minder ziektes, etc. We zouden het met z'n allen gewoon veel beter hebben als er een God was die in kon grijpen. Maar die is er niet, want het is duidelijk dat om alles wat gebeurt geen God nodig is om het te verklaren. Integendeel zelfs.
Geen oorlogen zoals de 2e wereld oorlog. Eén geloof zonder geboden.
  maandag 8 augustus 2011 @ 16:21:43 #188
352755 Infinitum
Ad Infinitum
pi_100465982
Persoonlijk zie ik het zo: het leven is een test. Als jij het goed hebt hoor jij dit te erkennen en hier dankbaar voor te zijn i.p.v. te klagen over (vaak) onbelangrijke dingen. Met "het goed hebben" bedoel ik niet alleen economisch, maar ook bijvoorbeeld een goede gezondheid. Je hoort je medemens, die minder bedeeld is, te helpen. Denk hier maar eens over na: als wij een heel klein beetje van onze luxe zouden opgeven (dus bijv. 1 televisie of pc in huis i.p.v. 2), hoeveel mensen zouden we daarmee kunnen helpen?

Sommigen worden met rijkdom getest, anderen met armoede. Waarom het zo is dat wij rijkdom hebben, en anderen armoede, weet ik niet. Dat weet alleen God.

Wat ik wel erg wonderbaarlijk vind, is dat ik nog nooit mensen in armoede heb horen klagen. Je ziet op tv de beelden van de Afrikanen die honger lijden, maar ik heb ze nooit horen vragen waarom wij ze niet (genoeg) helpen.

Nu klink ik misschien über gelovig ofzo, maar dat ben ik niet. Ik geloof in God, maar ook in de eigen verantwoordelijkheid van mensen.
  maandag 8 augustus 2011 @ 16:28:57 #189
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100466249
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 16:21 schreef Infinitum het volgende:
Persoonlijk zie ik het zo: het leven is een test.
Lekker stuk godheid dan, wat moet er uit komen, doet ie een vergelijkend onderzoek ofzo voor publicatie in godness today?
Het leven een test, lekker godsbeeld heb je dan, ah, ja, onnoemelijk leed, horror, pijn, vervolging, dode kinderen en familileden en als jij dan doodgaat, hee, het was een test.
Die godheid wil ik met plezier een jaartje in zijn kloten trappen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 8 augustus 2011 @ 16:30:34 #190
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100466319
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 16:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lekker stuk godheid dan, wat moet er uit komen, doet ie een vergelijkend onderzoek ofzo voor publicatie in godness today?
Het leven een test, lekker godsbeeld heb je dan, ah, ja, onnoemelijk leed, horror, pijn, vervolging, dode kinderen en familileden en als jij dan doodgaat, hee, het was een test.
Die godheid wil ik met plezier een jaartje in zijn kloten trappen.
Dan doe ik mee.
pi_100466391
quote:
Persoonlijk zie ik het zo: het leven is een test. Als jij het goed hebt hoor jij dit te erkennen en hier dankbaar voor te zijn i.p.v. te klagen over (vaak) onbelangrijke dingen. Met "het goed hebben" bedoel ik niet alleen economisch, maar ook bijvoorbeeld een goede gezondheid. Je hoort je medemens, die minder bedeeld is, te helpen. Denk hier maar eens over na: als wij een heel klein beetje van onze luxe zouden opgeven (dus bijv. 1 televisie of pc in huis i.p.v. 2), hoeveel mensen zouden we daarmee kunnen helpen?

Sommigen worden met rijkdom getest, anderen met armoede. Waarom het zo is dat wij rijkdom hebben, en anderen armoede, weet ik niet. Dat weet alleen God.

Wat ik wel erg wonderbaarlijk vind, is dat ik nog nooit mensen in armoede heb horen klagen. Je ziet op tv de beelden van de Afrikanen die honger lijden, maar ik heb ze nooit horen vragen waarom wij ze niet (genoeg) helpen.

Nu klink ik misschien über gelovig ofzo, maar dat ben ik niet. Ik geloof in God, maar ook in de eigen verantwoordelijkheid van mensen.
Eens, behalve dan dat ik het leven als een test zie. Ik geloof inderdaad ook in God en dat hij ons zelf een verantwoordelijkheid gegeven heeft. Het zou toch behoorlijk krom zijn dat iedereen doet wat ie wilt en dat de gevolgen vervolgens wel door God worden opgeruimd. :')
Que Sera ~
  maandag 8 augustus 2011 @ 16:33:17 #192
45206 Pietverdriet
pi_100466435
Hoe wereldvreemd en beschermt ben je opgevoed als je meent dat het een "test" is. Heb je dan echt geen snars begrepen van ellende in de wereld? Of ben je dan te dom om te poepen? Het is een soort victim blaiming maar dan erger
pi_100466540
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 16:32 schreef Chilled het volgende:

[..]

Eens, behalve dan dat ik het leven als een test zie. Ik geloof inderdaad ook in God en dat hij ons zelf een verantwoordelijkheid gegeven heeft. Het zou toch behoorlijk krom zijn dat iedereen doet wat ie wilt en dat de gevolgen vervolgens wel door God worden opgeruimd. :')
Wat is de reden van die test? Wat zijn de consequenties van die test? Waarom is die test niet voor ieder gelijk?
Hoe is het iemands eigen verantwoordelijkheid als diegene in de meest gruwelijke omstandigheden geboren wordt en er geen uitweg is?
Dat is pas krom!
pi_100466576
quote:

Ik krijg echt hoofdpijn van deze simpelheid :')
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  maandag 8 augustus 2011 @ 16:38:17 #195
45206 Pietverdriet
pi_100466651
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 16:36 schreef Wootism het volgende:

[..]

Ik kan niet zoveel vreten als dat ik kotsen wil als ik dat lees. Waar halen dat soort mensen die hufterigheid vandaan vraag ik me af, zo een totaal gebrek aan empathie
  maandag 8 augustus 2011 @ 16:38:51 #196
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100466671
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 16:36 schreef Wootism het volgende:

[..]

Zullen we hem naar de hoorn van afrika sturen? Dan mij hij het uitleggen aan alle stervende kindjes daar. Die zullen vast een stuk vreedzamer dood gaan als ze het weten.
  maandag 8 augustus 2011 @ 16:43:11 #197
45206 Pietverdriet
pi_100466868
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 16:38 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Zullen we hem naar de hoorn van afrika sturen? Dan mij hij het uitleggen aan alle stervende kindjes daar. Die zullen vast een stuk vreedzamer dood gaan als ze het weten.
Rondleiding geven in het holocaust museum, tijdje in een derde wereld ziekenhuis laten schoonmaken en dat is nog een milde optie.
pi_100466878
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 16:35 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Wat is de reden van die test? Wat zijn de consequenties van die test? Waarom is die test niet voor ieder gelijk?
Hoe is het iemands eigen verantwoordelijkheid als diegene in de meest gruwelijke omstandigheden geboren wordt en er geen uitweg is?
Dat is pas krom!
Euh lees eens? Ik zeg toch dat ik NIET in een test geloof..?
Que Sera ~
pi_100467064
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 16:43 schreef Chilled het volgende:

[..]

Nu zie ik het inderdaad, je had het wat verwarrend verwoord.
Dat neemt mijn punt over verantwoordelijkheid niet weg.
  maandag 8 augustus 2011 @ 16:50:46 #200
45206 Pietverdriet
pi_100467183
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 16:43 schreef Chilled het volgende:

[..]

Dan geloof je dus in een god die de werkelijkheid heeft gemaakt maar niet ingrijpt in de werkelijkheid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')