abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100289793
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:43 schreef DoveKwal het volgende:
Natuurlijk hadden de Dutchbatters weinig kunnen doen. Wat ik Karremans echter wel kwalijk neem is zijn onprofessionele houding als bevelhebbend officier. Zijn onderdanige en geintimeerde houding tegenover de Serven al was het de eerste de beste zandhaas die op z'n eerste missie angstig in z'n schuttersput dekking zoekt.

Je hoort daar te staan zonder te drinken met de vijand, cadeau's aan te nemen. Wat ballen tonen. Denken dat jij en je manschappen doodgeschoten worden als VN'ers als hij niet aan die poppenkast had meegedaan is onzin. Er stond daar geen officier die een dergelijke missie kan leiden.

En dan ook nog, als ontlading voor je mannen, een feestje geven is helemaal een teken dat je de situatie niet begrijpt.
Terwijl de kamp Holland aan het dansen was werden elders de Moslimmannen afgeslacht. Op zich terecht punt, ware het alleen dat onze troepen natuurlijk toen nog geen idee hadden van de genocide die zich enkele kilometers verder afspeelde.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_100289989
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:47 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Terwijl de kamp Holland aan het dansen was werden elders de Moslimmannen afgeslacht. Op zich terecht punt, ware het alleen dat onze troepen natuurlijk toen nog geen idee hadden van de genocide die zich enkele kilometers verder afspeelde.
Onder hun ogen werden de mannen van de vrouwen gescheiden en in bussen weggevoerd. Vlak bij het kamp werden al mannen gexecuteerd. Dus dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Het was hoe dan ook geen tijdstip voor een feestje.
pi_100290120
Nee, dan heb ik 1000 keer meer respect voor iemand als van Uhm. Dat is een echte officier.
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 21:58:11 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100290477
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:47 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

nee dat is een fabeltje, dat dansen was op het vliegveld ofzo onder invloed van de drank die samen met het orkest en de kroonprins was ingevlogen omdat ze eindelijk de enclave uitwaren ... dit was niet tijdens de massamoord en ook niet vlak erna want Karremans weigerde het wapentuig

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:50 schreef achter te laten
DoveKwal het volgende:

[..]

Onder hun ogen werden de mannen van de vrouwen gescheiden en in bussen weggevoerd. Vlak bij het kamp werden al mannen gexecuteerd. Dus dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Het was hoe dan ook geen tijdstip voor een feestje.
er waren op dat moment nog nauwelijks meer mannen in de enclave, die waren de nacht ervoor de heuvels ingetrokken om zich een weg naar Tuzla te vechten met alle gevolgen van dien

dit is allemaal feitelijk bekend
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 21:58:29 #105
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_100290502
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:52 schreef DoveKwal het volgende:
Nee, dan heb ik 1000 keer meer respect voor iemand als van Uhm. Dat is een echte officier.
Aldus een bureau tijger of puisterig pubertje op een donkere zolderkamer?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 21:59:24 #106
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_100290557
Ned.2 nu Nieuwsuur
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 22:02:22 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100290701
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:43 schreef DoveKwal het volgende:
Natuurlijk hadden de Dutchbatters weinig kunnen doen. Wat ik Karremans echter wel kwalijk neem is zijn onprofessionele houding als bevelhebbend officier. Zijn onderdanige en geintimeerde houding tegenover de Serven al was het de eerste de beste zandhaas die op z'n eerste missie angstig in z'n schuttersput dekking zoekt.

Je hoort daar te staan zonder te drinken met de vijand, cadeau's aan te nemen. Wat ballen tonen. Denken dat jij en je manschappen doodgeschoten worden als VN'ers als hij niet aan die poppenkast had meegedaan is onzin. Er stond daar geen officier die een dergelijke missie kan leiden.

En dan ook nog, als ontlading voor je mannen, een feestje geven is helemaal een teken dat je de situatie niet begrijpt.
de enclave was op het moment van de pianoplayer al gevallen, de moslims waren dood, Karremans was ziek omdat er al god weet hoe lang geen nieuwe voorraden de enclave binnenkwamen (de weg openschieten mocht van de VN niet) etc.

wat heeft het dan nog voor zin om macho te gaan lopen doen alsof je wat te zeggen hebt?

natuurlijk neem je dat glaasje water aan en dat hij er in die staat en in die situatie uberhaupt naar toe is gegaan spreekt eerder voor dan tegen hem
pi_100290710
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:58 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Aldus een bureau tijger of puisterig pubertje op een donkere zolderkamer?
Ik ben zelf beroepsmilitair geweest dus die denigrerende onzin kun je achterwege laten.
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 22:02:42 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100290725
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:59 schreef Nibb-it het volgende:
Ned.2 nu Nieuwsuur
oeh thanks
pi_100291069
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:02 schreef DoveKwal het volgende:

[..]

Ik ben zelf beroepsmilitair geweest dus die denigrerende onzin kun je achterwege laten.
Ik ben zelf een tweede wereldoorlog en en een Afghanistan veteraan dus take that! Bureauheld

[ Bericht % gewijzigd door timmmmm op 03-08-2011 22:11:33 ]
pi_100291126
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik ben zelf een tweede wereldoorlog en en een Afghanistan veteraan dus take that! Bureauheld
Fijn voor je. Verder nog iets inhoudelijks te melden ?
pi_100291190
Karremans had Mladic op z'n minst een trap in z'n ballen moeten geven.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 22:12:13 #113
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_100291288
Zullen we geen ruzie maken wie hier de beste militair is of wiens mening de hoogste waarde heeft, maar gewoon iedereen in zijn waarde laten?
Laffe huichelaar
pi_100291626
De beste stuurlui staan (nog steeds) aan wal..
pi_100291793
Stonden onze soldaten daar met lichte wapens tegen over een groot vijandig leger.... Terwijl de Fransen die zouden komen helpen niet kwamen opdagen... Ik heb respect voor Karremans, hij heeft heel wat meegemaakt.
pi_100291857
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:17 schreef Maron het volgende:
De beste stuurlui staan (nog steeds) aan wal..
Als je gewoon objectief kijkt naar de man Karremans kun je imho niet stellen dat daar een officier stond waar de mannen een voorbeeld aan konden nemen. Juist in dit soort situaties onderscheiden de goede officieren zich van de leidinggevenden die beter een materieeldepot kunnen leiden.
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 22:34:53 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100292585
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:21 schreef DoveKwal het volgende:

[..]

Als je gewoon objectief kijkt naar de man Karremans kun je imho niet stellen dat daar een officier stond waar de mannen een voorbeeld aan konden nemen. Juist in dit soort situaties onderscheiden de goede officieren zich van de leidinggevenden die beter een materieeldepot kunnen leiden.
klopt denk ik wel ja

een Patton zou het nooit worden nee maar zou Patton die massamoord hebben kunnen voorkomen?
ik denk het niet

nieuwsuur vond ik niet echt boeiend trouwens, niets nieuws eigenlijk
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100292725
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

een Patton zou het nooit worden nee maar zou Patton die massamoord hebben kunnen voorkomen?
ik denk het niet

Het gaat ook niet over het voorkomen denk ik, meer over de nasleep. Daar waar Karremans zo over klaagt. Hij zou imho voor een groot deel de hand in eigen boezem moeten steken en zit niet in de positie om beklag te doen over zijn imago.

Al is het natuurlijk wel sneu voor de man.
pi_100292792
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:21 schreef DoveKwal het volgende:

[..]

Of Karremans een goed officier is terzijde, de cijfers spreken voor zich. De optelsom is nu achtduizend dode Bosniakken en geen enkele dode Nederlandse soldaat. Naar de gangbare maatstaf was een Nederlandse/NAVO soldaat destijds honderd keer meer waad dan een Bosniak of Serviër. Vierhonderd (het aantal Nederlandse soldaten) keer honderd is om en nabij de veertigduizend. Karremans heeft derhalve zoveel mogelijk levens gespaard als hij kon.

O.k., sommige van die cijfers zijn verzonnen. Wat ik bedoel is dat een dode aan eigen kant op alle mogelijke manieren onacceptabel is. Westerse volken willen geen enkel slachtoffer, punt. Een goede officier weet dat. Dus hoewel een Thermopylae-scenario erg interessant klinkt is dat in deze tijd ondenkbaar.
pi_100293120
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:38 schreef waht het volgende:

[..]

Of Karremans een goed officier is terzijde, de cijfers spreken voor zich. De optelsom is nu achtduizend dode Bosniakken en geen enkele dode Nederlandse soldaat. Naar de gangbare maatstaf was een Nederlandse/NAVO soldaat destijds honderd keer meer waad dan een Serviër. Vierhonderd (het aantal Nederlandse soldaten) keer honderd is om en nabij de zestigduizend. Karremans heeft derhalve zoveel mogelijk levens gespaard als hij kon.
Je gaat er vanuit dat de houding van Karremans levens gespaard heeft, ik betwijfel dat. Zelfs de Server waren niet zo gek een massaslachting onder VN'er te plegen. Dat had direct hun einde betekend. Bovendien is dat gewoon het risico dat je als militair loopt. Je gaat er niet heen om bloemen uit te delen. Dat ze niet uitgerust waren voor de Servische aanval ontslaat je niet van de plicht al het mogelijk te doen om je taak uit te voeren, het beschermen van de burgers in de enclave.

quote:
O.k., sommige van die cijfers zijn verzonnen. Wat ik bedoel is dat een dode aan eigen kant op alle mogelijke manieren onacceptabel is. Westerse volken willen geen enkel slachtoffer, punt. Een goede officier weet dat. Dus hoewel een Thermopylae-scenario erg interessant klinkt is dat in deze tijd ondenkbaar.
Doden aan eigen kant zijn helemaal niet onacceptabel. Dat is een ingecalculeerd risico.
pi_100293445
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:44 schreef DoveKwal het volgende:
Je gaat er vanuit dat de houding van Karremans levens gespaard heeft, ik betwijfel dat. Zelfs de Server waren niet zo gek een massaslachting onder VN'er te plegen. Dat had direct hun einde betekend. Bovendien is dat gewoon het risico dat je als militair loopt. Je gaat er niet heen om bloemen uit te delen. Dat ze niet uitgerust waren voor de Servische aanval ontslaat je niet van de plicht al het mogelijk te doen om je taak uit te voeren, het beschermen van de burgers in de enclave.
Dat kan kloppen. Dan moet je echter wel goed kunnen bluffen als officier zijnde.
quote:
Doden aan eigen kant zijn helemaal niet onacceptabel. Dat is een ingecalculeerd risico.
De tolerantie om slachtoffers de accepteren is vandaag de dag in ieder geval veel kleiner dan in het begin en midden van de vorige eeuw. De NAVO-operaties in voormalig Joegoslavië staan in de boeken als operaties met de minste slachtoffers ooit aan 'onze' zijde. Sterker, in 1999 is aan Westerse zijde geen enkel slachtoffer gevallen door gevechtshandelingen.
pi_100293669
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:50 schreef waht het volgende:

[..]

De tolerantie om slachtoffers de accepteren is vandaag de dag in ieder geval veel kleiner dan in het begin en midden van de vorige eeuw. De NAVO-operaties in voormalig Joegoslavië staan in de boeken als operaties met de minste slachtoffers ooit aan 'onze' zijde. Sterker, in 1999 is aan Westerse zijde geen enkel slachtoffer gevallen door gevechtshandelingen.
Misschien moet je eens onderzoeken hoeveel westerse militairen er in b.v. Irak en Afghanistan om het leven zijn gekomen. Ook aan Nederlandse zijde.

Dat er in voormalig Joegoslavie zo weinig om het leven zijn gekomen had puur te maken met de missie die uitgevoerd werd. Dat was geen offensieve, meer peacekeeping en observatie.
pi_100293881
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:54 schreef DoveKwal het volgende:

[..]

Misschien moet je eens onderzoeken hoeveel westerse militairen er in b.v. Irak en Afghanistan om het leven zijn gekomen. Ook aan Nederlandse zijde.
Die cijfers ken ik uit m'n hoofd, en zijn historisch laag.

Wellicht moet je de slachtofferaantallen van vroegere conflicten eens opzoeken.
quote:
Dat er in voormalig Joegoslavie zo weinig om het leven zijn gekomen had puur te maken met de missie die uitgevoerd werd. Dat was geen offensieve, meer peacekeeping en observatie.
De missie werd zo uitgevoerd zodat het risico voor de uitvoerende soldaten laag genoeg zou zijn.
pi_100294035
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:58 schreef waht het volgende:

[..]

Die cijfers ken ik uit m'n hoofd, en zijn historisch laag.

Wellicht moet je de slachtofferaantallen van vroegere conflicten eens opzoeken.

Dat komt meer door verbeterde technologie, bewapening en inlichtingen. Het is geen bewuste keuze van landen die militairen sturen dat er minder militairen mogen sneuvelen.

Beetje offtopic.
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 23:02:48 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100294090
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:38 schreef waht het volgende:

[..]

Of Karremans een goed officier is terzijde, de cijfers spreken voor zich. De optelsom is nu achtduizend dode Bosniakken en geen enkele dode Nederlandse soldaat.
2 dode Nederlandse soldaten

Jeffrey Broere omgekomen in Jajici op 29 maart 1995. (Alpha compagnie)
Raviv van Renssen omgekomen in Srebrenica op 8 juli 1995. (Bravo compagnie)

never forget ...
pi_100294320
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:01 schreef DoveKwal het volgende:

[..]

Dat komt meer door verbeterde technologie, bewapening en inlichtingen. Het is geen bewuste keuze van landen die militairen sturen dat er minder militairen mogen sneuvelen.

Beetje offtopic.
Niet helemaal offtopic. Want ik stel dat de missies in Joegoslavië zijn vormgegeven zoals ze zijn doordat onze kant een zeer lage tolerantie voor slachtoffers had (en heeft). Dat komt niet alleen door technologie. De belangrijkste factor is dat steun voor missies snel zal verdwijnen als er doden vallen. Elk land dat in Afghanistan/Irak zit/zat heeft hiermee te maken gekregen, en velen hebben eieren voor hun geld gekozen. (Jazeker, zelfs de Sovjet Unie had er destijds mee te maken.)

Dergelijk beleid heeft natuurlijk invloed op officieren die ter plekke beslissingen moeten maken. Als je superieur zegt dat alle risico's zo laag mogelijk moeten worden gehouden ga je niet de held uithangen in een dergelijke situatie. En zover zijn we wel dat we dit tot onze cultuur kunnen rekenen.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:07:55 #127
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100294354
En terecht, hij is zeker zo schuldig , de lafaard

quote:
wo 03 aug 2011, 22:00
| lees voor
Karremans houdt rekening met strafvervolging
HILVERSUM - De voormalige commandant van Dutchbat III, Thom Karremans, houdt er rekening mee dat hij zich in Nederland voor een rechter moet verantwoorden. Dat zei hij woensdagavond in het tv-programma Nieuwsuur.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_100294370
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

2 dode Nederlandse soldaten

Jeffrey Broere omgekomen in Jajici op 29 maart 1995. (Alpha compagnie)
Raviv van Renssen omgekomen in Srebrenica op 8 juli 1995. (Bravo compagnie)

never forget ...
Ik bedoelde ter plekke in Srebrenica.
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 23:08:30 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100294386
ik ook
pi_100294419
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Karremans is imho niet hoofdelijk aansprakelijk, dat was de politiek. Of anders de legerleiding die hem stuurde.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:14:08 #131
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_100294669
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

:')
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 23:17:29 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100294807
je moet de trollen eigenlijk niet voeren

als Karremans anders had gereageerd dan stond ons trolletje vooraan om het agressieve ongetwijfeld zionistische havikkengedrag te veroordelen ... nick zegt eigenlijk al genoeg :O
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:17:56 #133
111528 Viajero
Who dares wins
pi_100294830
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:08 schreef sp3c het volgende:
ik ook
Waren die niet door Moslims aangevallen toen ze zich terugtrokken?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 23:20:04 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100294937
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:17 schreef Viajero het volgende:

[..]

Waren die niet door Moslims aangevallen toen ze zich terugtrokken?
Raviv van Renssen wel ja

maakt niet uit, de twee waren Dutchbat III, gestationeerd in de enclave Srebrenica en omgekomen tijdens de uitvoering van die taak

de stelling dat er geen Nederlanders bij om zijn gekomen klopt niet en is imo respectloos
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:22:08 #135
111528 Viajero
Who dares wins
pi_100295021
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

Raviv van Renssen wel ja

maakt niet uit, de twee waren Dutchbat III, gestationeerd in de enclave Srebrenica en omgekomen tijdens de uitvoering van die taak

de stelling dat er geen Nederlanders bij om zijn gekomen klopt niet en is imo respectloos
Mee eens. Niets dan respect voor die jongens. En voor alle Dutchbat veteranen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_100295128
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:22 schreef Viajero het volgende:

[..]

Respect omdat ze niks hebben gedaan?
Belachelijk hoe men hier reageert. Als het om Nederlanders ging die gestorven waren in die enclave en niet moslims dan waren de reacties heel anders gok ik.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:24:54 #137
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_100295162
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:22 schreef Viajero het volgende:

[..]

^O^

Jammer alleen dat er hier een paar "Call of Duty helden" zitten die denken de boel te moeten verzieken met hun getroll :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 23:25:40 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100295201
"ze hebben niks gedaan" strookt niet met de feiten

ze hebben gedaan wat ze konden
dit was uiteindelijk niet genoeg
pi_100295282
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Respect omdat ze niks hebben gedaan?
Belachelijk hoe men hier reageert. Als het om Nederlanders ging die gestorven waren in die enclave en niet moslims dan waren de reacties heel anders gok ik.
Ik ben zeker dat religie hier niets van doen heeft.
pi_100295283
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:25 schreef sp3c het volgende:
"ze hebben niks gedaan" strookt niet met de feiten

ze hebben gedaan wat ze konden
dit was uiteindelijk niet genoeg
Ze hebben niks gedaan. Niks doen noem ik niet gedaan wat ze konden. Maar als iemand weigert om de levens van 8000 mensen te redden zegt dat wel genoeg. Orders of geen orders...
pi_100295392

Op 1:43

Kom op sp3c...Je gaat nu toch niet zeggen dat ze gedaan hebben wat ze konden...Zeg me ajb dat je dit niet ECHT denkt...
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 23:28:56 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100295401
naja dan houd je vol dat ze niks hebben gedaan maar de feiten zeggen wat anders

maakt mij verder niet uit maar je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk in de ogen van mensen die wel de moeite hebben gedaan zich in de zaak te verdiepen

ik zeg top dat je ook een mening hebt ^O^
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:32:36 #143
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_100295613
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ze hebben niks gedaan. Niks doen noem ik niet gedaan wat ze konden. Maar als iemand weigert om de levens van 8000 mensen te redden zegt dat wel genoeg. Orders of geen orders...
En wat hadden ze dan kunnen doen volgens jou?

Ze waren:
- zwaar in de minderheid
- volledig omsingeld
- onvoldoende bewapend door het VN-mandaat

Terugvechten zou betekenen dat er naast de Srebrenica doden ook nog eens 600 bodybags terug naar Nederland zouden komen; pure zelfmoord.

Het hele gebeuren is de internationale politiek en de VN aan te rekenen, maar niet 'onze jongens' en Karremans.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 23:33:51 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100295682
waar zou Mladic trouwens zo boos om zijn in die piano video?

er zitten ondertitels bij
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 23:35:38 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100295790
terugvechten zou betekenen dat naast de srebrenica doden ook de dames die nog in Potocari aanwezig (achtergelaten) waren tijdens die arillerie beschietingen om waren gekomen

die zaten niet in bunkers, die stonden met zijn allen tegen de hekken aan met 20.000 man (vrouw) sterk!
pi_100295859
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:33 schreef sp3c het volgende:
waar zou Mladic trouwens zo boos om zijn in die piano video?

er zitten ondertitels bij
Waarschijnlijk omdat de outposts terug hadden gevochten toch ? Verder waren er troepen die de Serven hebben aangevallen. Nederlands en niet-Nederlands.
pi_100295910
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:32 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

En wat hadden ze dan kunnen doen volgens jou?

Ze waren:
- zwaar in de minderheid
- volledig omsingeld
- onvoldoende bewapend door het VN-mandaat

Terugvechten zou betekenen dat er naast de Srebrenica doden ook nog eens 600 bodybags terug naar Nederland zouden komen; pure zelfmoord.

Het hele gebeuren is de internationale politiek en de VN aan te rekenen, maar niet 'onze jongens' en Karremans.
Bij 600 VN doden komt men echt wel in actie. En dat Karremans niks is aan te rekenen is gewoon dikke onzin. Die vent is gewoon een slapjanus. Een officier van niks. Hoe hij erbij staat. Als een hond die door z'n baasje uitgescholden word omdat hij binnen gepoept heeft. Gatverdamme. Een officier met een beetje zelfrespect had óf tegen Mladic een grote bek gegeven of zichzelf hebben neergeknald. Dat hij zelfs durft te klagen kan ik gewoon niet bevatten. Het leven van een soldaat (en hoger) is geen normaal leven. Het leven van het soldaat is gericht alles te geven en als het nodig is zelfs je zelf in de dood jagen. Alleen op die manier win je oorlogen. Dit soort onzin hoort niet bij het leven van een soldaat.

Als soldaat vecht je voor het hogere doel, niet voor jezelf.....
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 23:39:06 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100295979
ja vanuit OP's en de F16's en de blocking positions (moesten benzine stelen van een zweedse NGO om er te komen!!) is teruggeschoten

het plan was dat de mannen (een Arbih brigade!) daarna in actie zou komen maar die waren in geen velden of wegen te bekennen
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 23:40:50 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100296066
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Bij 600 VN doden komt men echt wel in actie. En dat Karremans niks is aan te rekenen is gewoon dikke onzin. Die vent is gewoon een slapjanus. Een officier van niks. Hoe hij erbij staat. Als een hond die door z'n baasje uitgescholden word omdat hij binnen gepoept heeft. Gatverdamme. Een officier met een beetje zelfrespect had óf tegen Mladic een grote bek gegeven of zichzelf hebben neergeknald. Dat hij zelfs durft te klagen kan ik gewoon niet bevatten. Het leven van een soldaat (en hoger) is geen normaal leven. Het leven van het soldaat is gericht alles te geven en als het nodig is zelfs je zelf in de dood jagen. Alleen op die manier win je oorlogen. Dit soort onzin hoort niet bij het leven van een soldaat.

Als soldaat vecht je voor het hogere doel, niet voor jezelf.....
men is in actie gekomen, Deliberate Force begon in Augustus!

600 (er waren nog maar 350 man oid in de enclave trouwens) Nederlandse doden had daar weinig aan veranderd
pi_100296079
Wat jij vind moet je zelf weten sp3c, maar ik vind Karremans een lafaard en ik zal hem een lafaard blijven vinden. Geen enkel feit gaat dat voor mij veranderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')