Niet helemaal offtopic. Want ik stel dat de missies in Joegoslavië zijn vormgegeven zoals ze zijn doordat onze kant een zeer lage tolerantie voor slachtoffers had (en heeft). Dat komt niet alleen door technologie. De belangrijkste factor is dat steun voor missies snel zal verdwijnen als er doden vallen. Elk land dat in Afghanistan/Irak zit/zat heeft hiermee te maken gekregen, en velen hebben eieren voor hun geld gekozen. (Jazeker, zelfs de Sovjet Unie had er destijds mee te maken.)quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:01 schreef DoveKwal het volgende:
[..]
Dat komt meer door verbeterde technologie, bewapening en inlichtingen. Het is geen bewuste keuze van landen die militairen sturen dat er minder militairen mogen sneuvelen.
Beetje offtopic.
quote:wo 03 aug 2011, 22:00
| lees voor
Karremans houdt rekening met strafvervolging
HILVERSUM - De voormalige commandant van Dutchbat III, Thom Karremans, houdt er rekening mee dat hij zich in Nederland voor een rechter moet verantwoorden. Dat zei hij woensdagavond in het tv-programma Nieuwsuur.
Ik bedoelde ter plekke in Srebrenica.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
2 dode Nederlandse soldaten
Jeffrey Broere omgekomen in Jajici op 29 maart 1995. (Alpha compagnie)
Raviv van Renssen omgekomen in Srebrenica op 8 juli 1995. (Bravo compagnie)
never forget ...
Karremans is imho niet hoofdelijk aansprakelijk, dat was de politiek. Of anders de legerleiding die hem stuurde.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:07 schreef michaelmoore het volgende:
En terecht, hij is zeker zo schuldig , de lafaard
[..]
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:07 schreef michaelmoore het volgende:
En terecht, hij is zeker zo schuldig , de lafaard
[..]
Waren die niet door Moslims aangevallen toen ze zich terugtrokken?quote:
Raviv van Renssen wel jaquote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:17 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waren die niet door Moslims aangevallen toen ze zich terugtrokken?
Mee eens. Niets dan respect voor die jongens. En voor alle Dutchbat veteranen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
Raviv van Renssen wel ja
maakt niet uit, de twee waren Dutchbat III, gestationeerd in de enclave Srebrenica en omgekomen tijdens de uitvoering van die taak
de stelling dat er geen Nederlanders bij om zijn gekomen klopt niet en is imo respectloos
Respect omdat ze niks hebben gedaan?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:22 schreef Viajero het volgende:
[..]
Mee eens. Niets dan respect voor die jongens. En voor alle Dutchbat veteranen.
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:22 schreef Viajero het volgende:
[..]
Mee eens. Niets dan respect voor die jongens. En voor alle Dutchbat veteranen.
Ik ben zeker dat religie hier niets van doen heeft.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Respect omdat ze niks hebben gedaan?
Belachelijk hoe men hier reageert. Als het om Nederlanders ging die gestorven waren in die enclave en niet moslims dan waren de reacties heel anders gok ik.
Ze hebben niks gedaan. Niks doen noem ik niet gedaan wat ze konden. Maar als iemand weigert om de levens van 8000 mensen te redden zegt dat wel genoeg. Orders of geen orders...quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:25 schreef sp3c het volgende:
"ze hebben niks gedaan" strookt niet met de feiten
ze hebben gedaan wat ze konden
dit was uiteindelijk niet genoeg
En wat hadden ze dan kunnen doen volgens jou?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ze hebben niks gedaan. Niks doen noem ik niet gedaan wat ze konden. Maar als iemand weigert om de levens van 8000 mensen te redden zegt dat wel genoeg. Orders of geen orders...
Waarschijnlijk omdat de outposts terug hadden gevochten toch ? Verder waren er troepen die de Serven hebben aangevallen. Nederlands en niet-Nederlands.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:33 schreef sp3c het volgende:
waar zou Mladic trouwens zo boos om zijn in die piano video?
er zitten ondertitels bij
Bij 600 VN doden komt men echt wel in actie. En dat Karremans niks is aan te rekenen is gewoon dikke onzin. Die vent is gewoon een slapjanus. Een officier van niks. Hoe hij erbij staat. Als een hond die door z'n baasje uitgescholden word omdat hij binnen gepoept heeft. Gatverdamme. Een officier met een beetje zelfrespect had óf tegen Mladic een grote bek gegeven of zichzelf hebben neergeknald. Dat hij zelfs durft te klagen kan ik gewoon niet bevatten. Het leven van een soldaat (en hoger) is geen normaal leven. Het leven van het soldaat is gericht alles te geven en als het nodig is zelfs je zelf in de dood jagen. Alleen op die manier win je oorlogen. Dit soort onzin hoort niet bij het leven van een soldaat.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En wat hadden ze dan kunnen doen volgens jou?
Ze waren:
- zwaar in de minderheid
- volledig omsingeld
- onvoldoende bewapend door het VN-mandaat
Terugvechten zou betekenen dat er naast de Srebrenica doden ook nog eens 600 bodybags terug naar Nederland zouden komen; pure zelfmoord.
Het hele gebeuren is de internationale politiek en de VN aan te rekenen, maar niet 'onze jongens' en Karremans.
men is in actie gekomen, Deliberate Force begon in Augustus!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Bij 600 VN doden komt men echt wel in actie. En dat Karremans niks is aan te rekenen is gewoon dikke onzin. Die vent is gewoon een slapjanus. Een officier van niks. Hoe hij erbij staat. Als een hond die door z'n baasje uitgescholden word omdat hij binnen gepoept heeft. Gatverdamme. Een officier met een beetje zelfrespect had óf tegen Mladic een grote bek gegeven of zichzelf hebben neergeknald. Dat hij zelfs durft te klagen kan ik gewoon niet bevatten. Het leven van een soldaat (en hoger) is geen normaal leven. Het leven van het soldaat is gericht alles te geven en als het nodig is zelfs je zelf in de dood jagen. Alleen op die manier win je oorlogen. Dit soort onzin hoort niet bij het leven van een soldaat.
Als soldaat vecht je voor het hogere doel, niet voor jezelf.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |