abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100398497
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 19:17 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die beste man had ook vrouw en kinderen thuis.
De vijand ook.
  Moderator zaterdag 6 augustus 2011 @ 19:26:27 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100398540
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 19:06 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

_O- _O- bron? 8)7
:?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100398553
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 19:24 schreef DoveKwal het volgende:

[..]

De vijand ook.
De vijand worden ook lafaards wanneer ze in het nauw zitten.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 19:30:42 #254
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100398690
quote:

[..]

De vijand ook.
De clou is dat er juist helemaal niet in vijand termen gedacht werd. Alles ging om neutraliteit en de-escalleren. Je moet huidige oorlogen zoals Afghanistan niet vergelijken met toen. Het was het einde van de Koude oorlog. Nederland zou zijn soldaten gaan inzetten in 'Vredes'-missies.
The End Times are wild
pi_100398984
Dat was (en is) toch ook de insteek in Afghanistan? Het zou zeker weten geen vechtmissie zijn. Dat de praktijk ook daar anders bleek te zijn, is dan een ander verhaal. Maar wel eentje die van een bijna net zo grote naiviteit blijk geeft als destijds in Oost-Europa.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 19:49:32 #256
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_100399259
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

De Engelsen hadden daar anders maling aan, die besloten namelijk wel te vechten tot de dood, met als gevolg dat Engeland de zwaarste bombardementen uit de hele oorlog te verduren kreeg, zo'n beetje alle steden helemaal in puin lagen, maar ze wel gewoon stand hielden. Je kan over die Engelsen roepen wat je wil, maar ruggegraat hebben ze wel daar, en dat is iets wat bij Nederlanders met name ontbreekt.
Verschil is dat de Engelsen vliegtuigen, bommen, geweren, slagschepen en tanks hadden. Wij hadden een paar bunkertjes uit 1850 met verroeste kanonnen en nauwelijks afweergeschut. Met luchtbuksen stop je geen tank. Dat terwijl de Duitsers binnen 2 dagen alle steden plat konden gooien als ze wilden.

Hetzelfde dus in Srebrenica, de militairen stonden tegen een overmacht die vele malen sterker bewapend was. De Bosniërs hadden evengoed wel geëxecuteerd geweest, er zouden honderden militairen voor niks sterven. Alhoewel ik ook vind dat Karremans een modderfiguur sloeg met zijn 'don't shoot the pianist', gatverdamme. Dat je angstig bent oké, maar hou dan gewoon je mond dicht.
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 19:51:28 #257
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_100399328
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 19:40 schreef mane het volgende:
Dat was (en is) toch ook de insteek in Afghanistan? Het zou zeker weten geen vechtmissie zijn. Dat de praktijk ook daar anders bleek te zijn, is dan een ander verhaal. Maar wel eentje die van een bijna net zo grote naiviteit blijk geeft als destijds in Oost-Europa.
Ja, je kan niet verwachten dat de Taliban zijn geweren wegstopt als ze Nederlandse militairen zien. De vorige kabinetten dus wel :')

"Schiet ze do- Oh, het zijn Nederlanders met een opbouwmissie, terugtrekken in de bergen, mannen."
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 19:56:28 #258
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100399485
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 19:40 schreef mane het volgende:
Dat het geen vechtmissie was hoor je enkel in Nederland (en nog wat noord-west Europese landen). Het hele concept 'wederopbouwmissie' is in de oren van de Amerikanen (en Engelsen) onbekend. Zij maken daar de dienst uit en leveren het merendeel van de troepen. "To hunt and kill the Taliban". Dat is hun 'mission-statement'.
Ook de middelen waarmee men nu is uitgerust (gevechtshelicopters, straaljagers, tanks, houwitsers), de zeer zware bommen, noem maar op, duiden ook gewoon op oorlog.
In de politiek is er in het begin nog wat 'wederopbouwmissie' gestameld, maar ook het Nederlandse leger is daar met bijna al zijn middelen (muv tanks) aan de gang gegaan.

Die term 'wederopbouwmissie' is vooral bedacht om de PVDA aan boord te krijgen en voor de feel-good van de Nederlandse bevolking. Als je tegen een Amerikaan verteld dat Nederland daar vooral zit 'om Afghaanse meisjes op school te krijgen', dan kijkt hij je aan alsof je hem voor de gek houdt.

Niet dat Nederland niet oprecht geprobeerd heeft om het land daar op te bouwen overigens! Dat zeker wel. Maar er is ook heel veel gevochten, en Nederland is te klein om daar in z'n eentje het beleid te bepalen.
The End Times are wild
pi_100399729
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 18:58 schreef michaelmoore het volgende:
ALs de soldaten waren gaan vechten was er wel support gekomen , maar ze waren te laf
Dit dus!

'Ze' wil ik niet beweren, maar Karremans is een verschrikking, een schande voor Nederland. De beelden met Mladic zijn gewoon walgelijk.

En dan zie je hem tijdens het recente interview met z'n bruine kop in de zon zitten beweren dat als er gewerkt wordt er fouten gemaakt worden....Sorry, dan kots ik gewoon volledig op zo'n vent, je zit niet in zo'n gebied gewoon werk te doen, je bent bezig met mensenlevens. Als zoiets was gebeurt onder mijn bevel zou ik compleet geestelijk kapot zijn en verdwijnen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_100400382
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 19:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

De clou is dat er juist helemaal niet in vijand termen gedacht werd. Alles ging om neutraliteit en de-escalleren. Je moet huidige oorlogen zoals Afghanistan niet vergelijken met toen. Het was het einde van de Koude oorlog. Nederland zou zijn soldaten gaan inzetten in 'Vredes'-missies.
Dat deden we in '79 al.

♫We varen uit naar Libanon
Als vredesmacht wie had dat nou gedacht
Met zonneolie en kanon
Gaan wij naar libanon

()

Wij vervullen onze vredestaak
Met in de mond een vreemde smaak
't Is net een grote oefening
Want de doden zijn gering ♫
Bots 1979
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 20:33:28 #261
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100400622
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 19:30 schreef LXIV het volgende:

Nederland zou zijn soldaten gaan inzetten in 'Vredes'-missies.
Vredesmissie bestaat niet, het is oorlog daar en wees dan ook een soldaat en geen hoop stront

Its war out there
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 21:14:15 #262
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_100402074
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 20:05 schreef truthortruth het volgende:

En dan zie je hem tijdens het recente interview met z'n bruine kop in de zon zitten beweren dat als er gewerkt wordt er fouten gemaakt worden....Sorry, dan kots ik gewoon volledig op zo'n vent, je zit niet in zo'n gebied gewoon werk te doen, je bent bezig met mensenlevens.
Artsen maken ook nooit fouten :?
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 21:21:37 #263
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_100402359
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 20:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Vredesmissie bestaat niet, het is oorlog daar en wees dan ook een soldaat en geen hoop stront
[..]
Op dat moment bestonden die dus nog wel.
Maar Nederland was te naïef (zoals wel vaker...), en de internationale 'partners' te vals.

Volgens sommigen hier is de dood en niets anders dan de dood hetgeen de Nederlanders toekwam en toekomt. Niet iedereen is verstandig zullen we maar zeggen.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_100402560
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 21:14 schreef AchJa het volgende:
Natuurlijk wel, maar het gaat mij om de manier waarop hij er mee omgaat, hoe hij het communiceert, hoe hij zichzelf constant vrijpleit alsof die totaal geen verantwoordelijkheid draagt. De manier waarop hij met Mladic communiceerde, de manier waarop hij nu zorgeloos leeft.

Ik had een hoop meer begrip voor de situatie gehad als hij zich het leed van de slachtoffers had aangetrokken, zich voor hun had in gezet.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_100404272
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 21:26 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, maar het gaat mij om de manier waarop hij er mee omgaat, hoe hij het communiceert, hoe hij zichzelf constant vrijpleit alsof die totaal geen verantwoordelijkheid draagt. De manier waarop hij met Mladic communiceerde, de manier waarop hij nu zorgeloos leeft.

Ik had een hoop meer begrip voor de situatie gehad als hij zich het leed van de slachtoffers had aangetrokken, zich voor hun had in gezet.
Karremans is een oen, maar dat was niet het probleem, het probleem was de positie waar ze zaten, de situatie en het mandaat wat tekort schoot.
pi_100405360
quote:

[..]

De vijand ook.
Je hebt het hier wel over de Balkan. Dat is meer Wildwest dan Zuid Amerika. Niet-Europeanen denken dat Europa beschaafd is, nou de Balkan is een grote wilde bende. Die gasten zijn voor de duivel niet bang en dan romantiseer ik niet.
pi_100405443
Karremans zat in de verkeerde postitie. In die situatie heeft hij menselijk maar zowel verbaal als nonverbaal niet sterk gehandeld als commandant zijnde. Uiteindelijk had hij nooit in die situatie mogen zitten en de verantwoordelijkheid ligt grotendeels hogerop.
pi_100405458
Maar ik zeg altijd: don't shoot the piano player.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 22:53:58 #269
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_100405551
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 21:26 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Echt zorgeloos leeft ie volgens mij nog steeds niet, al gaat het wat beter nu ie verlost is van zijn 'medelanders' die 'wel even verhaal komen halen' en overtuigd zijn dat zij precies weten hoe het zat en zit.
quote:
Wat heb jij gedaan voor de slachtoffers van Sbrenica?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_100406772
Vredesmissies, laat me niet lachen. Het typeert het Naïeve Nederlandse wereldbeeld wat veel te positief is. Kijk blauwhelmen, niet schieten goed volk. Oorlog en dan neutraal zijn: right. Alleen Zwitserland weet hoe dat moet .
  Moderator zondag 7 augustus 2011 @ 00:01:16 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100408120
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 23:26 schreef Lagrinta het volgende:
Vredesmissies, laat me niet lachen. Het typeert het Naïeve Nederlandse wereldbeeld wat veel te positief is. Kijk blauwhelmen, niet schieten goed volk. Oorlog en dan neutraal zijn: right. Alleen Zwitserland weet hoe dat moet .
http://en.wikipedia.org/w(...)tion_in_peacekeeping
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100408560
Hij is verantwoordelijk voor zijn daden toentertijd, anders had hij die baan niet moeten nemen, hij deed het niet expres neem ik aan, en het was ook niet volledig zijn schuld, maar hij dient wel degelijk zijn verantwoordelijkheid te nemen en dat hij kritiek krijgt van nabestaanden is meer dan logisch. Misschien voelt hij zich kut maar zij minstens zo.
Haha
  zondag 7 augustus 2011 @ 00:37:54 #273
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100409741
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 21:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Artsen doden geen mensen, tenminste dat hopen we dan maar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 7 augustus 2011 @ 00:39:12 #274
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100409782
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 23:26 schreef Lagrinta het volgende:
Het westen wil zich met alles bemoeien en zijn voor alles bang
Communisme , moslims, spoken, enge mensen

En maar schieten
Lang leve de rednecks, iedereen een geweer

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 07-08-2011 05:56:35 ]
pi_100412376
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:51 schreef Lagrinta het volgende:
Karremans zat in de verkeerde postitie. In die situatie heeft hij menselijk maar zowel verbaal als nonverbaal niet sterk gehandeld als commandant zijnde. Uiteindelijk had hij nooit in die situatie mogen zitten en de verantwoordelijkheid ligt grotendeels hogerop.
Dat was zijn lot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')