quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:53 schreef Stokstaart het volgende:
Laat die man toch met rust.
Het is nog een godswonder dat hij de hand niet aan zichzelf geslagen heeft.
Als de CIA een mol had bij de vergadering, degene die deze opnames heeft gemaakt, dan wist de VS toch ook van de aanstaande massaslachting af? Waarom heeft Amerika dan niet ingegrepen?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:02 schreef Lord Katundro het volgende:
Kom op, deze man neem je toch niet serieus. Niet als leger officier iig.
Da's wel een goeie eigenlijk...quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:07 schreef Marlan het volgende:
[..]
Als de CIA een mol had bij de vergadering, degene die deze opnames heeft gemaakt, dan wist de VS toch ook van de aanstaande massaslachting af? Waarom heeft Amerika dan niet ingegrepen?
Dat dus. Roméo Dallaire heeft het bv. wel geprobeerd... Die zat in een ongeveer vergelijkbare situatie.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:53 schreef Stokstaart het volgende:
Servische propaganda beelden neem ik uberhaupt niet serieusquote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:02 schreef Lord Katundro het volgende:
Kom op, deze man neem je toch niet serieus. Niet als leger officier iig.
Heb je een link ofzo dat dit van een CIA meneer is want dat is eigenlijk wel interessant.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:07 schreef Marlan het volgende:
[..]
Als de CIA een mol had bij de vergadering, degene die deze opnames heeft gemaakt, dan wist de VS toch ook van de aanstaande massaslachting af? Waarom heeft Amerika dan niet ingegrepen?
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:51 schreef bijdehand het volgende:
Ik vind het oprecht zielig voor die man.
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:52 schreef timmmmm het volgende:
Zwaar leven voor de arme man. hij heeft me wat te verduren zeg.
Dat dus, die arme man heeft gedaan wat ie kon, maar hij werd tegengewerkt van hogerhand, dus uiteindelijk stond ie gewoon machteloos.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:53 schreef Stokstaart het volgende:
En terecht, de laffe sukkelquote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:40 schreef StateOfMind het volgende:
Maar intussen wordt ie er wel al jarenlang onterecht voor afgefikt door iedereen.
hij heeft zijn plicht gedaan net als de rest van Dutchbatquote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:47 schreef michaelmoore het volgende:
Ik hoop dat ze hem veroordelen, als je soldaat bent dan moet je je plicht doen en anders de krijgsraad
Niks laf.quote:
Hij had kunnen weigeren om bevel te voeren lijkt mij.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:57 schreef StateOfMind het volgende:
Niks laf.
Dutchbat was: a) zwaar in de minderheid, b) veel te licht bewapend, en c) volledig omsingeld.
Karremans KON simpelweg niks doen zonder 600 dode Dutchbatters te riskeren.
De (internationale) politiek zat fout en dat is Karremans absoluut niet aan te rekenen.
"e:Op woensdag 3 augustus 2011 19:59 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Hij had kunnen weigeren om bevel te voeren lijkt mij.
Dat koste hem dan wel z'n kop maar dan waren ze bij de VN en in Nederland misschien eens gaan nadenken over hun stompzinnige lafheid.
Wat is het nu?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:47 schreef thumbnail het volgende:
Karremans is een sukkel en de Nederlandse politici ook.
Ze lachten ons daar gewoon uit en joegen militairen uit hun onderbewapende pantservoertuigen om ze vervolgens zelf te gebruiken.
Karremans had op moeten treden tegen de Nederlandse politiek en tegen de VN omdat hij de leiding had over een onderbewapend leger maar dat was natuurlijk niet goed voor zijn loopbaan.
Slap dus van Karremans en van Nederland en van de VN.
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:53 schreef Stokstaart het volgende:
En wat denk je zelf?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:59 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Hij had kunnen weigeren om bevel te voeren lijkt mij.
Dat koste hem dan wel z'n kop maar dan waren ze bij de VN en in Nederland misschien eens gaan nadenken over hun stompzinnige lafheid.
nee maar Karremans was een heldendood gestorven, en zo hoort datquote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:05 schreef sp3c het volgende:
en dan wat?
hadden al die moslims nog geleefd denk je?
Inclusief de rest van Dutchbat?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee maar Karremans was een heldendood gestorven, en zo hoort dat
Karremans en 600 Nederlandse militairen ja.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou dan hadden ze heel wat mensen van de tegenstander meegenomen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Karremans en 600 Nederlandse militairen ja.
Als generaal heb je je te conformeren aan zaken die jou vanuit het politieke worden opgelegd. Ergo, de hoogste baas van defensie is een politicus.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:47 schreef thumbnail het volgende:
Karremans is een sukkel en de Nederlandse politici ook.
Ze lachten ons daar gewoon uit en joegen militairen uit hun onderbewapende pantservoertuigen om ze vervolgens zelf te gebruiken.
Karremans had op moeten treden tegen de Nederlandse politiek en tegen de VN omdat hij de leiding had over een onderbewapend leger maar dat was natuurlijk niet goed voor zijn loopbaan.
Slap dus van Karremans en van Nederland en van de VN.
'Dwazendood'quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Karremans en 600 Nederlandse militairen ja.
Niet zo moeilijk te begrijpen toch?quote:
Uhu, die Moslims hadden juist de plaat gepoetst... Als ze nou gewoon waren gebleven waar ze zaten was eea waarschijnlijk niet zo uit de klauwen gelopen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou dan hadden ze heel wat mensen van de tegenstander meegenomen.
En misschien waren de moslims wel mee gaan vechten en hadden ze gewonnen
Volgens mij hen je als bevelvoerder een verantwoordelijkheid naar je manschappen toe en naar degenen die je moet verdedigen toe.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:15 schreef Stokstaart het volgende:
Als generaal heb je je te conformeren aan zaken die jou vanuit het politieke worden opgelegd. Ergo, de hoogste baas van defensie is een politicus.
Over sukkels en sukkelige opmerkingen gesproken.
Karremans en zijn mensen hebben die 7000 mensen juist weggebracht naar de moordenaars toequote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uhu, die Moslims hadden juist de plaat gepoetst... Als ze nou gewoon waren gebleven waar ze zaten was eea waarschijnlijk niet zo uit de klauwen gelopen.
quote:De Europese Unie heeft zondag de ongeveer achtduizend moslims herdacht die vijftien jaar geleden na de val van de enclave Srebrenica in Bosnië-Herzegovina werden vermoord.
Een imam bidt voor het Brandenburger Tor in Berlijn waar 16,744 schoenen, verzameld in Bosnië, liggen opgestapeld.
Op de berg de letters UN, de Engelse afkorting van de Verenigde Naties. (EPA)
„Srebrenica is nu een stil monument voor wat nooit had mogen gebeuren en nooit meer mag gebeuren”, schrijven EU-buitenlandchef Catherine Ashton en Europees commissaris Stefan Füle (Uitbreiding EU) in een gezamenlijke verklaring.
Met wat? Die paar klapperpistolen?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou dan hadden ze heel wat mensen van de tegenstander meegenomen.
En misschien waren de moslims wel mee gaan vechten en hadden ze gewonnen
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:07 schreef Marlan het volgende:
[..]
Daar ging de initiële discussie niet over, pannenkoek.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:19 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Volgens mij hen je als bevelvoerder een verantwoordelijkheid naar je manschappen toe en naar degenen die je moet verdedigen toe.
Dat snap jij niet want jij bent al net zo'n sukkel als Karremans.
Als Karremans de pijp aan Maarten had gegeven werd gewoon de volgende in de lijn aangewezen, zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?quote:
Hieruit blijkt wel weer hoe goed jij op de hoogte bent van het eea...quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Karremans en zijn mensen hebben die 7000 mensen juist weggebracht naar de moordenaars toe
AchJa bedoelt de Bosnische(moslim)strijders die er tussenuit geknepen zijn een aantal dagen voor de val van Srebrenica. Dezelfde Bosnische strijders trouwens die Srebrenica als uitvalsbasis hadden voor hun moord- en plundertochten door de Servische dorpen in de omgeving.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Karremans en zijn mensen hebben die 7000 mensen juist weggebracht naar de moordenaars toe
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb je een link ofzo dat dit van een CIA meneer is want dat is eigenlijk wel interessant.
Ik meende dit jaren geleden op het nieuws gehoord te hebben..."bleek uit beelden gemaakt door de CIA".quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:30 schreef sp3c het volgende:
dit is toch gewoon Servische staatstelevisie?
Dan ken jij de term 'chain of command' niet. Karremans klaagt bijn zijn meerdere in rang en die klaagt bij de politiek, en een generaal mag nooit invloed uitoefenen op de politiek, dat is ook verboden.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:16 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk te begrijpen toch?
Degenen die dit veroorzaakten waren de Nederlandse politic en de VN en daar had Karremans zijn mond tegen open moeten trekken.
wat precies is wat hij gedaan heeftquote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:47 schreef michaelmoore het volgende:
Ik hoop dat ze hem veroordelen, als je soldaat bent dan moet je je plicht doen en anders de krijgsraad
Dus ook bij jou gaat je eigen loopbaan voor de verantwoordelijkheid over je manschappen en degenen die je moet verdedigen?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:23 schreef AchJa het volgende:
Als Karremans de pijp aan Maarten had gegeven werd gewoon de volgende in de lijn aangewezen, zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
Derhalve zou Den Haag zich dus ook absoluut niet druk maken. Komt bij dat als je "weigert" een politieke opdracht uit te voeren dat je met onmiddelijke ingang bedankt bent voor de bewezen diensten. Het zou wat zijn als ik als militair mijn opdracht naast mij neerleg omdat ik er niet achter sta. Als de politiek wil dat ik elders aan de slag moet pak ik mijn spullen en ga die kant op. Of ik het er nou mee eens ben of niet.
en het nut daarvan is?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan konden we trots zijn op de man, lafaards zijn snel vergetenquote:
de verantwoordelijkheid over zijn manschappen en degene die hij moet verdedigen. In dit geval was het of/of geweest.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:29 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dus ook bij jou gaat je eigen loopbaan voor de verantwoordelijkheid over je manschappen en degenen die je moet verdedigen?
Lekker laf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |