abonnement Unibet Coolblue
pi_100184910
Link naar het vorige topic: Deel 30

Nuttige cavialinks:

Informatie:
- http://www.knoevel.net
- http://www.degrotecavia.nl
- http://www.caviarassen.nl

Caviafora, voor raad, advies en cavia's vinden
- http://www.caviagids.nl
- http://www.knoevel.nl/forum
- http://www.eccforum.nl
- http://www.nhdp.nl/caviaforum3

Caviashops:
- http://www.knoevelshop.nl (tip!)
- http://www.cafepress.com/cavycomic
- http://www.fretten.nl (let op, niet alles hier is geschikt voor cavia's, maar bv wel kooien en huisjes)

Caviaopvang:
- www.kuufke.com
- www.knoevel.net
- www.stichtingcavia.nl

Korte caviatips:

Huisvesting

- 1 cavia heeft een kooi van min 80x50 nodig. Twee cavia’s 100x50. Per cavia kun je ongeveer 20 cm in totaal erbij meten. Altijd geldt: hoe meer ruimte, hoe beter.
- Op de bodem moet een laag bodembedekking. Niet geschikt zijn kattengrind, stro en kranten. Wel geschikt zijn o.a. zaagsel, aubiose, beukensnippers, houtkorrels en hemparade.
- Het hok moet op een tochtvrije plaats in huis staan. Niet direct tegen een verwaming aan. Liefst op een verhoging, omdat anders álles wat beweegt direct boven de diertjes gebeurt. Omdat de grootste vijand van wilde cavia’s van boven komt (de roofvogel), worden cavia’s erg schrikachtig hierdoor.
- De meest geschikte en meest voorkomende kooien zijn dunabakken (met doorzichtige plastic bovenkap) en traliekooien (onder plastic, boven tralies). De ondergrond van het hok mag niet uit tralies bestaan, maar uit egaal materiaal (zoals kunststof of hout), omdat tralies de pootjes kunnen beschadigen.

Inrichting

- In het hok kan een nachthuisje staan. Het ligt helemaal aan het baasje of de cavia hier schuw van blijft. Als je ze er regelmatig uithaalt wennen ze vanzelf. Omdat cavia’s prooidieren zijn voelen ze zich veilig in een huisje.
- Een cavia heeft een zwaar etensbakje nodig wat niet om kan klappen.
- Een drinkflesje, liefst met een inhoud van 300 ml of groter.
- Hooi is een primaire levensbehoefte en moet altijd in het hok aanwezig zijn. Dit kan los op de bodem of bv in een hooibal.
- een knaagsteen hoort NIET in een caviakooi thuis. Deze levert verhoogde risico’s op blaasproblemen op. Om aan te knagen bieden takken van wilgenbomen of fruitbomen een uitkomst.
- Speelgoed is niet nodig. Cavia’s spelen niet graag, ze verwonden zich makkelijk aan klein speelgoed.

Eten en drinken

- Het hardvoer bestaat uit voer verrijkt met vitamine C. Bekende merken voor caviakorrel zijn Kasper Faunafoods, Garvo, Teurlings en Hope Farms (deze laatste is het meest verkrijgbaar in dierenwinkels en zeer geschikt). Gemengd voer is bijvoorbeeld van XtraVital, Gerty guinea pig of Evert.
- Aanvullend op het hardvoer heeft een cavia altijd hooi nodig: nooit mag dit ontbreken in de kooi. Vrijwel ieder verkrijgbaar hooi is geschikt. Er bestaat ook kruidenhooi dat gegeven kan worden. Let wel op dat als je terug wilt stappen op normaal (goedkoper) hooi, sommige cavia’s te verwend zijn en er minder van eten.
- Een cavia is gek op groenvoer en dient hier iedere dag wat van te krijgen. Vitamine C rijke groentes als witlof en paprika zijn geschikt. Andere groentes (slechts een greep uit de mogelijkheden) zijn andijvie, komkommer, winterpeen, bospeen (mét loof), spinazie, tomaat, suikermais en peterselie. Goedkoper (maar minder vitamine C rijk) zijn gras en paardenbloembladeren. Koolsoorten mogen wel, maar met mate, omdat hier snel gasvorming door ontstaat.
- Snoepjes (yoghurtdrops, knaagstengels…) zijn overbodig, maar moge met mate gegeven worden.
- Cavia’s drinken na hun eerste 4 weken moedermelk niets anders meer dan schoon water. Gooi hier geen vitamine C druppels in: de vitamine C vervliegt razendnsel en je houdt vies drinkwater over. Geef liever iedere dag een vitamine C tabletje, zoals Roter met citroensmaak en Kruidvat met sinaasappelsmaak (gewoon voor mensen).

Cavia’s

- Mannetjes heten beren, vrouwtjes heten zeugen.
- Een cavia kan tussen de 4 (gemiddeld) en 8 (hoogbejaard) jaar oud worden
- Een normaal gewicht voor een pasgeboren cavia licht tussen de 60 en de 130 gram. Een volwassen zeug weegt gemiddeld tussen de 900 en 1500 gram, een beer tussen de 1000 en 1600 gram. Dit varieert echt enorm per cavia: het gewicht moet gewoon bij het dier passen.
- Cavia’s zijn vanaf 4 weken vruchtbaar (zowel beren als zeugen). Zij zijn dan echter nog véél te jong om al in verwachting te raken. Zeugjes mogen pas gedekt worden rond de 5 maanden met een minimaal gewicht van ca. 700 gram. Ook moeten zij voor hun eerste jaar een nestje gehad hebben, in verband met het verharden van het bekken.
- Cavia’s leven graag in een groep. Wie cavia’s gaat aanschaffen, wordt dan ook geadviseerd altijd minimaal twéé dieren aan te schaffen.
- Een goede combinatie is twee zeugen, twee beren (óf allebei jong, óf één oud en één jong, maar zelden tot nooit twee oude beren die niet eerder samenzaten) of een gecastreerde beer bij een zeug. Meer beren bij 1 of meer zeugen gaat vrijwel altijd fout.

Geslachten

Een duidelijke site met veel voorbeeldfoto’s is http://cavyspirit.com/sexing.htm . Kijk daar als je twijfelt over het geslacht van je cavia.

Gedrag

- Cavia’s staan bekend om hun vrolijke geluid, dat ookwel whiepen genoemd wordt. Een duidelijke engelstalige site waar alle geluiden en betekenissen opstaan is http://www.treenspigs.com/fun/media.html .
- Cavia’s die net gekoppeld zijn vertonen vaak dominantiegedrag. Dit lijkt op het gedrag dat een beer naar een zeug vertoond wanneer hij haar wil berijden. Dit gedrag bestaat voornamelijk uit lange, lage ‘prrrrrrrrts’ laten horen, wiebelen met het achterwerk en het berijden van de andere cavia(‘s). Dit gedrag kan, als uiting van dominantie, óók bij zeugjes voorkomen.
- Zeker beertjes willen soms wel eens ruzie maken en mopperen op elkaar, vooral in het begin of als ze sterk zeugjes ruiken. Beren kun je altijd samen laten zitten totdat er bloed vloeit. Ze kunnen aardig wat verdragen, en een beetje happen is ook niet verkeerd als ze elkaar nog moeten leren kennen, maar als er wondjes ontstaan is het het teken dat dit duo niet samengaat.
- Cavia’s hebben vaak ‘de gekke vijf minuten’, wat ook wel popcornen wordt genoemd. Hierbij rennen ze door het dolle heel rondjes door het hok, waarbij het zaagsel alle kanten op vliegt. Dit is geen gek gedrag, dit is alleen maar een teken dat ze het naar hun zin hebben.
- Cavia’s eten hun eigen keutels. Dit is normaal: in de keutels blijven nuttige voedinsstoffen achter die pas bij een tweede keer opgenomen worden door het lichaam.

Wanneer naar de dierenarts?

Cavia’s zijn kampioen in pijn verbergen. Vaak merk je pas dat ze ziek zijn als ze écht al behoorlijk ziek zijn. Hou afwijkend gedrag nauwlettend in de gaten! Een zieke cavia kan de volgende symptonen hebben:

- Stil in een hoekje zitten, weinig geluid maken, slecht reageren op omgeving.
- De vacht staat omhoog
- Troebele oogjes, vieze neus (verkoudheid)
- Eén oogje vochtig met een blauw waasje (ontsteking, makkelijk te verhelpen met een zalfje)
- De cavia valt af. Altijd belangrijk om in de gaten te houden: afvallen gebeurt NOOIT zonder reden. Tot 20 gram is het niet zorgwekkend, gaat het harder en niet meer omhoog is er vaak een diepliggender probleem.
- De cavia eet niet meer of minder.
- De cavia heeft diarree, stinkende keutels of juist helemaal geen ontlasting meer.
- De cavia piept of kreunt bij het plassen, en/of heeft een rood gekleurd plasje (blaas of nierproblemen)
- De cavia heeft vreemde bultjes of bobbels.
- De huid is droog, schilferig en/of vertoond wondjes (schurft/schimmel)
- Er zitten witte of zwarte stippen in de vacht (luis)

Bij ieder gedrag dat je niet herkent van je cavia is contact met de DA voor ten minste telefonisch overleg geen overbodige luxe.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_100184922
Laatste reactie:

quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:44 schreef Guppyfriend het volgende:
Asiel Goofy heeft twee Peruvian broertjes binnen. Of in ieder geval langharige broertjes, kijk:
[ afbeelding ]

Maar goed, jij zocht een zeugje he...?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_100185012
@Guppyfriend thx voor je suggestie.
Het zijn wel koddige beertjes.

Inmiddels ben ik voorzien van een klein kruising caviameisje
Ze heette bij de fokker Iggy, maar ik noem haar Avici.


Samen met haar mama


Advertentie


Haar ouders.

Ze heeft nu al wat langer haar en ziet er nu anders uit dan op de foto. :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_100188015
Met je mooie nieuwe caffia _O_ O+
I was put together wrong, still I was made for you. When our stitches come undone,
we come together like glue.
https://www.youtube.com/watch?v=N-jTN7r_fww
  Moderator maandag 1 augustus 2011 @ 12:52:35 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_100190326
Wat een mooie dame!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 1 augustus 2011 @ 14:02:53 #6
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_100192633
wat een schatje!
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_100268030
O+ babycavia!

Roosje piept soms bij het poepen, vooral s'avonds. Overdag poept ze zonder geluid. :?
pi_100288366
Uhm, das raar...
Hier piept Oryx wel eens bij het plassen, maar ook niet altijd.

Poepjes zien er wel normaal uit?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_100312036
Jup :? Ik dacht misschien dat dan de anaalzak verstopt zat maar alles ziet en voelt normaal.
pi_100312218
4EBE, wat een schatje!! O+
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_100683780


De witte is niet meer sinds vorige maand :'( Voor de bruine ga ik nieuw gezelschap zoeken
  Moderator zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:04:43 #12
155227 crew  Guppy
dus
pi_100686487
Wat een mooitjes!

Je zou eens in een knaagdierenasiel kunnen kijken. In welke regio zoek je?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100686800
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een mooitjes!

Je zou eens in een knaagdierenasiel kunnen kijken. In welke regio zoek je?
De bruine (castreerbeertje) heb ik een paar maanden geleden uit de opvang in Hillegom gehaald (woon zelf in Haarlem) en moest als gezelschap dienen voor de witte (zeugje), maar dat verliep dus niet helemaal volgens plan :{ Ik ga na de vakantie kijken of er een geschikt zeugje in Hillegom zit en die dan hierheen halen.
  Moderator zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:13:28 #14
155227 crew  Guppy
dus
pi_100686872
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:11 schreef frumslegnulk het volgende:

[..]

De bruine (castreerbeertje) heb ik een paar maanden geleden uit de opvang in Hillegom gehaald (woon zelf in Haarlem) en moest als gezelschap dienen voor de witte (zeugje), maar dat verliep dus niet helemaal volgens plan :{ Ik ga na de vakantie kijken of er een geschikt zeugje in Hillegom zit en die dan hierheen halen.
Tja, soms gaat het niet helemaal zoals gepland... Sneu...

Maar fijn dat je naar een opvang gaat :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100689429
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:47 schreef frumslegnulk het volgende:
[ afbeelding ]

De witte is niet meer sinds vorige maand :'( Voor de bruine ga ik nieuw gezelschap zoeken
Mohhh, maar het is wel een lieve foto O+

Zou bij mijn cavia's niet lukken, die zijn niet zo van het delen.
Dan zou een van de cavia's keihard wegrennen met 'de buit' en staat de ander sneu te kijken.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_100861068
Onlangs heb ik mijn lieve Hummer in moeten laten slapen. Hij had een blaassteen in zijn urinebuis en dit was niet te opereren. Ben nog steeds erg van streek... Vraag me af hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ik maakte de kooi vaak schoon, hij kreeg iedere dag gevarieerd versvoer, brokjes, vitamine c, hooi, vers water.

En nu vraag ik me af of zijn blaassteen misschien veroorzaakt kan zijn door hard water. Het water in deze regio is vrij hard. Maar ik heb niemand in mijn omgeving ooit gehoord over de mogelijkheid dat dit blaasstenen kan veroorzaken. De fokker van m'n caafje kwam met die suggestie.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_100898189
Natalie, dat heb ik vaker gehoord dat dat kan door hard water :{ :'(


Koop ik speciaal een cavia-knabbelstaaf voor Merlijn - is hij er bang van. #zucht #cavia #typisch }:|
pi_100908652
Hmm, hier hebben we ook vrij hard water.

Lol @ Merlijn

Hier zijn ze de hooi-ruif aan het mishandelen. :')
Tevens negeren ze het appeltje in het hok collectief.
Verwende prinsesjes.. zucht.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_100975177
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 15:50 schreef DeltaCephei het volgende:
Natalie, dat heb ik vaker gehoord dat dat kan door hard water :{ :'(


Koop ik speciaal een cavia-knabbelstaaf voor Merlijn - is hij er bang van. #zucht #cavia #typisch }:|
Het rare is dat bijna heel Noord-Holland hard water heeft... Er zou geen cavia oud moeten worden hier, maar die van de bovenbuurvrouw is 6 geworden.Misschien had m'n caafje aanleg :{

En bang voor de knabbelstaaf. Merlijn toch!
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_100975196
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hmm, hier hebben we ook vrij hard water.

Lol @ Merlijn

Hier zijn ze de hooi-ruif aan het mishandelen. :')
Tevens negeren ze het appeltje in het hok collectief.
Verwende prinsesjes.. zucht.
Hihi, die van mij vonden appels na verloop van tijd ook niet interessant meer :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_100975242
Over een paar maandjes maar eens zien of ik weer caafjes wil. Sowieso wel meteen een grote kooi. En niet eentje van slechts een meter. We hebben genoeg ruimte voor wat groters :)

Wat denken jullie: kunnen ze beter iin de huiskamer of liever in de kamer ernaast? Vind het persoonlijk gezelliger als ze lekker in de huiskamer staan. Maar goed, het is wel druk. Radio, tv en ook de keuken bevindt zich hier.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_100975354
In de huiskamer ^O^

Mijn caafs geven geen sjoege om de tv of wanneer ik muziek luister, iets wat ik wel had verwacht.
Vind al snel dat als caafs in een andere kamer staan het zo'n 'weggemoffeld' idee geven.
Heb dat nu al met mijn aquarium die in een andere kamer staat.

En zolang het niet tocht is het prima :Y
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:13:42 #23
155227 crew  Guppy
dus
pi_100975364
Ik zou ze in de huiskamer zetten, wel zo gezellig. En als je zorgt dat de kooi wat hoger staat, dan hebben ze ook wat overzicht en zullen ze ook niet bang zijn.

Die van ons hebben ook eens besloten dat de knaagstaaf echt was :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100975454
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 17:06 schreef Natalie het volgende:

Misschien had m'n caafje aanleg :{

En dat... de ene caaf heeft er wel last van, de andere niet.

Wijlen Yanou had eens een blaassteentje uitgeplast, alleen zat die vast.
Arm beestje.
Direct operatief laten verwijderen, maar daarna kreeg ze kiesproblemen die haar fataal zijn geworden.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_101722995
Ik heb net een nieuwe tweede cavia uit de opvang gehaald zodat de ander niet meer alleen zit :Y een vrouwtje van 5 jaar
pi_101730904
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:40 schreef frumslegnulk het volgende:
Ik heb net een nieuwe tweede cavia uit de opvang gehaald zodat de ander niet meer alleen zit :Y een vrouwtje van 5 jaar
^O^
Fijn dat je een cavia uit de opvang een kans wil geven.
Nu zit 'die bruine' niet meer alleen.

Gaat het goed tussen die twee? :)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_101733957
Ja heel goed, ik had hem meegenomen naar de opvang zodat we daar even konden kijken of het goed ging. Daar even met z'n tweeen in een ren gezet en het klikte meteen (denk ik). Ik vind haar alleen wel erg mager, je kan achterop gewoon de heupbotjes voelen. Is dat normaal? Ze zat pas anderhalve week in de opvang dus je weet nooit of ie wel goed te eten heeft gehad bij de eigenaars die d'r weg hebben gedaan.
pi_101801763
Zelfs bij mijn 1,2 kilo wegende zeugje voel ik nog de heupbotjes en mevrouw heeft zelfs een onderkin.

Als je het niet vertrouwt kan je de caaf even wegen en vergelijken met de gewichten op internet.
Let er wel op dat dit gemiddelden zijn en dat je ook rekening moet houden met de bouw van de caaf.

Wel leuk dat het goed gaat tussen die twee.
Nu heb ik al een paar keer wat 'koppelingen' tussen caviadames mee mogen maken en ik heb nog nooit zo'n makkelijk span gehad als Oryx en Kookai.
Die verwelkomen/ negeren de nieuwkomer met open armen.
Het is gewoon alsof het nooit anders is geweest.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_101807896
Ik heb een vraagje..

Lange tijd heb ik drie cavia's gehad op mijn studentenkamer, waarna er later maar één overbleef (Chibi). Mijn huisbaas verbood me om nog meer beestjes te halen, dus was Chibi voor twee jaar alleen.

Nu ga ik samenwonen en hebben we de cavia-opvangcentrum het verhaal uitgelegd en hebben ze naar onze wensen (een andere oude dame) een uitgezocht wat leek te klikken. Daisy was net haar maatje verloren.

Daisy probeert steeds toenadering te zoeken bij Chibi, maar Chibi reageert hier best heftig (ze bijt niet, maar het lijkt meer geirriteerd) op en begint hard te piepen. Is ze dit nu verleerd? Of moet ze gewoon wennen? Of iets anders? Of heb ik gewoon te weinig geduld :P ? Of is mijn interpretatie gewoonweg verkeerd?
pi_101812861
Hier wordt ook weleens hard gepiept van irritatie, het lijkt mij gewoon normaal.
Zeker onder zeugjes, dat zijn net prinsesjes. Uitzonderingen daargelaten. :')
Zolang ze elkaar maar niet in de haren vliegen en tot bloedens bijten.

Bovendien is het nog maar kort geleden, denk dat ze gewoon even moet wennen?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_101877137
Er kruipen elke avond slakken in het caviahok (staat buiten), soms wel tien tegelijk. Ze komen op het etensbakje af en 's ochtends is alles helemaal ondergeslijmd. Hoe hou ik die slakken weg? Slakkengif lijkt me duidelijk niet zo'n goed idee..
  maandag 12 september 2011 @ 21:57:59 #32
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_101877979
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 21:45 schreef frumslegnulk het volgende:
Er kruipen elke avond slakken in het caviahok (staat buiten), soms wel tien tegelijk. Ze komen op het etensbakje af en 's ochtends is alles helemaal ondergeslijmd. Hoe hou ik die slakken weg? Slakkengif lijkt me duidelijk niet zo'n goed idee..
hier hetzelfde probleem, soms grijp ik savondslaat mis ;( (geen lamp) zo vol in zo'n gore slak :r
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_101878573
Toen ik nog thuis woonde, hadden we ook zoveel last van naaktslakken.
Zelfs in huis, echt heel vies.

Misschien is deze link nuttig.
http://www.houtwal.be/vak(...)schade_voorkomen.htm

quote:
In de handel is nu ook een natuurvriendelijk biologisch product verkrijgbaar voor naaktslakken. Het bestaat uit eitjes van zeer kleine parasitaire wormpjes (aaltjes). Meng het poeder met water en verspuit het over de grond. De aaltjes trekken in de grond en gaan actief op zoek naar slakken. De slakken worden geïnfecteerd en sterven snel af. Het product is enkel schadelijk voor slakken en blijft ca 6 weken actief, zelfs bij regenweer. Dit biologisch product is veilig voor kinderen, huisdieren en vogels.
Dit is wel interessant. Klinkt iig beter dan zelf die slakken oprapen. :r
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_101890872
Nouja, dat klinkt ook weer zo wreed. Ik wil alleen dat die slakken uit het caviahok blijven, dus als ik nou een cirkeltje kan strooien met iets waar slakken niet overheen kunnen/willen blijven ze hopelijk weg. Die wurmpjes gaan overal heen om slakken te eten als ik dat zo lees.. Slakkengif kan alleen niet omdat er een ren rondom het hok staat waar de cavia's kunnen komen via een loopplankje
  dinsdag 13 september 2011 @ 12:55:55 #35
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_101895698
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 09:36 schreef Euforisch het volgende:
Ik heb een vraagje..

Lange tijd heb ik drie cavia's gehad op mijn studentenkamer, waarna er later maar één overbleef (Chibi). Mijn huisbaas verbood me om nog meer beestjes te halen, dus was Chibi voor twee jaar alleen.

Nu ga ik samenwonen en hebben we de cavia-opvangcentrum het verhaal uitgelegd en hebben ze naar onze wensen (een andere oude dame) een uitgezocht wat leek te klikken. Daisy was net haar maatje verloren.

Daisy probeert steeds toenadering te zoeken bij Chibi, maar Chibi reageert hier best heftig (ze bijt niet, maar het lijkt meer geirriteerd) op en begint hard te piepen. Is ze dit nu verleerd? Of moet ze gewoon wennen? Of iets anders? Of heb ik gewoon te weinig geduld :P ? Of is mijn interpretatie gewoonweg verkeerd?
zo'n anderhalf jaar geleden overleed ook een van mijn cavia's en bleef Bob een beertje van toen bijna 3 alleen achter. Ik heb er toendertijd gekozen om er een jong beertje bij te plaatsen, omdat dat iets makkelijker zou gaan dan een ouderere beer van dezelfde leeftijd er bij te doen.
De eerste dagen moest Bob niets weten van het kleintje, maar je kon zien dat hij er toch wel blij mee was dat hij niet meer alleen was. Ze hebben vooral in het begin veel gekibbeld dus ik zat regelmatig in de herrie van het klapperen van de tandjes. Nu zijn we anderhalf jaar verder en ze kunnen niet meer zonder elkaar!
Ik denk dat cavia's even de tijd moet hebben om elkaar zorgvuldig te leren kennen. Daarnaast is jouw cavia een tijdje alleen geweest en zal ze mss wat moeite hebben om zich aan te passen om haar kooi weer te delen. Toch denk ik dat zolang er geen bloed is het allemaal best mee valt. Ik denk dat ze wel aanelkaar gaan wennen, ze willen immers interactie met andere caafjes en aangezien ze het maar moeten doen met elkaar.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_101899704
O+




Ze zijn naar de kapper geweest:
  dinsdag 13 september 2011 @ 15:12:15 #37
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_101899979
wat een doetjes!
en wat zullen ze het heerlijk vinden zonder al hun haar!
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_101900359
Witje is een piesdoos met vieze piesharen. Dat is natuurlijk omdat ze wit is :')
5 minuten zitten ze samen, fris gewassen in de kooi en dan pist ze op Roosje }:| }:|
pi_101906508
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 09:47 schreef frumslegnulk het volgende:
Nouja, dat klinkt ook weer zo wreed. Ik wil alleen dat die slakken uit het caviahok blijven, dus als ik nou een cirkeltje kan strooien met iets waar slakken niet overheen kunnen/willen blijven ze hopelijk weg. Die wurmpjes gaan overal heen om slakken te eten als ik dat zo lees.. Slakkengif kan alleen niet omdat er een ren rondom het hok staat waar de cavia's kunnen komen via een loopplankje
Ehm.. gebroken schelpjes om je caviahok/ren heen strooien?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_101906551
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 15:01 schreef DeltaCephei het volgende:
O+

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ze zijn naar de kapper geweest:
[ afbeelding ]
Die eerste foto _O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_101956361

Het gaat steeds beter en met de dag kruipen ze steeds dichter bij elkaar O+

De linker is Chibi (zij woont nu 5 jaar bij me) en Daisy is er net bijgekomen!
pi_101957564
Wat een schatjes O+
Erg guitige kopjes hebben ze :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 15 september 2011 @ 09:45:38 #43
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_101968160
Wat een lieverds!
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_101969705
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 18:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Die eerste foto _O-
Ik moest ook hard lachen hoe hij er bij zat >:) O+

quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 22:03 schreef Euforisch het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat steeds beter en met de dag kruipen ze steeds dichter bij elkaar O+

De linker is Chibi (zij woont nu 5 jaar bij me) en Daisy is er net bijgekomen!
O+
  donderdag 15 september 2011 @ 10:59:10 #45
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_101969909
gister naar de dierenwinkel wat hooi halen en toen liep ik langs de bak waar een ontzettend mooie chocolade bruine cavia in zit. Hij/zij zit daar al best wel lang en elke keer twijfel ik toch stiekem of ik hem/haar niet zal kopen...
Maar dan denk ik weer praktisch na; mijn kooi is niet geschikt voor 3 beestjes, ik moet ze wel eens meenemen en dan is mijn reiskoffertje niet groot genoeg. Owja en ik ga binnenkort weg en dan past mijn moeder op mijn jongens en die wil niet voor 3 zorgen.
Toch smelt ik weer elke keer in de dierenwinkel!
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_101984191
Herkenbaar :@ :')
  donderdag 15 september 2011 @ 20:13:32 #47
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_101988997
pfff mijn heren weigeren hopefarms cavia trio te eten :(
elke keer krijg ik zielige oogjes als ik brokjes in de bak doe, er wordt wel wat van gegeten, maar niet zoveel als van het vroegere eten. Hiervoor had ik vit C brokjes aangevuld met caviamix (dus lekkere brokjes met gedroogde groenten, zaden ect.) Maarja dat hebben ze uit het assortiment gehaald!
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_101992274
Is Beaphar Care+ of Science Selective niets?
Gemengd voor is niet zo goed, namelijk. :)
pi_101995415
Mja hier gaat alles schoon op.
Ik laat het net zo lang staan totdat het op is gegeten.
Geldt overigens niet voor groenvoer, als dat niet binnen een uur of twee/drie is opgegeten dan verwijder ik het uit het hok. Wordt anders zo vies.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_102196045
Even Avici delen:





Kleine dametjes worden groot ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_102391048
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 21:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Even Avici delen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kleine dametjes worden groot ;(
O+

TIP: bij de Boerenbond is deze week al het Science Selective voer 20% korting.
  Moderator maandag 26 september 2011 @ 12:38:54 #52
155227 crew  Guppy
dus
pi_102394547
Ja, heb ik net een zak gekocht bij de Jumper :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_102395111
Bedankt voor de tip, maar het komende half jaar hoef ik geen voer meer te hebben. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_102397631
Ik vermoed trouwens dat Avici satijnziekte heeft, ik probeer vanavond of morgen een afspraak te maken met de da.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_102438727
Ahw :'(

Ja, Merlijn eet dus Science Selective dus ik ga ff een zak halen.
pi_102439036
Er is nog niet bevestigd dat ze satijnziekte heeft, maar ik vermoed ergens een hersenbloedinkje ofzo.. De dierenarts kon gisteren niets vinden en ze ziet er nog gezond uit..
Maar ik vind haar niet normaal lopen, dus ik ga vanavond weer even terug naar de da, even overleggen...
Gelukkig eet ze wel goed.

@ DC, Merlijn heeft een goede smaak :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_102439892
Noez, dat is altijd zo verschrikkelijk. Ik duim dat ze er niets aan over houdt!

DURE smaak ja! De dames ook, die vreten de oren van mijn hoofd af met hun Beaphar Care+. Dat verkopen ze hier niet in de buurt dus moet ik minimaal 10km gaan reizen :')
pi_102446158
Als je nog Science selective met mega korting wilt bestellen en dit 8 oktober in Harderwijk op kunt halen: www.eccshow.nl

Want op die datum organiseren we weer een gezellige eccshow, het belooft weer heel erg leuk en druk te worden! Entree is gratis!
I had a signature once. It was awful.
pi_102613371
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 18:21 schreef zoeperzazke het volgende:
Als je nog Science selective met mega korting wilt bestellen en dit 8 oktober in Harderwijk op kunt halen: www.eccshow.nl

Want op die datum organiseren we weer een gezellige eccshow, het belooft weer heel erg leuk en druk te worden! Entree is gratis!
Waaaarom zo ver weg ;(
Zo'n 3KG met bewaaremmer had ik wel gewild.
pi_102613670
Ver weg vanaf waar?

We organiseren twee shows per jaar, 1 keer dordrecht en 1 keer Harderwijk, vrij verspreid in het land dus. Zo kunnen mensen uit alle regio's toch meedoen. Het kan helaas nooit voor iedereen ideaal zijn...
I had a signature once. It was awful.
pi_102614106
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 16:04 schreef zoeperzazke het volgende:
Ver weg vanaf waar?

We organiseren twee shows per jaar, 1 keer dordrecht en 1 keer Harderwijk, vrij verspreid in het land dus. Zo kunnen mensen uit alle regio's toch meedoen. Het kan helaas nooit voor iedereen ideaal zijn...
Ooooh Dordrecht is dichtbij! Volgende keer kom ik eens langs :Y
pi_102614385
Misschien dat ik zaterdag ook kom :@ beestjes kijken O+
Tap tap tap
pi_102615518
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 18:21 schreef zoeperzazke het volgende:
Als je nog Science selective met mega korting wilt bestellen en dit 8 oktober in Harderwijk op kunt halen: www.eccshow.nl

Want op die datum organiseren we weer een gezellige eccshow, het belooft weer heel erg leuk en druk te worden! Entree is gratis!
Oehhh, ja dat komt echt heel mooi uit.
Ik ben dan vrij, misschien kom ik ook even kijken.

Beestjes O+
Spulletjes voor beestjes O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 2 oktober 2011 @ 21:27:20 #64
227210 1UP
Upperdeupperdeup!
pi_102627634
Vraagje.

Is er iemand hier meer bekend met hennep wood als ondergrond gebruiken?
Had laatst een klein pakketje meegenomen, maar het beviel me wel beter dan dat zaagsel, stuift me ook veels te veel.
pi_102628040
quote:
10s.gif Op zondag 2 oktober 2011 21:27 schreef 1UP het volgende:
Vraagje.

Is er iemand hier meer bekend met hennep wood als ondergrond gebruiken?
Had laatst een klein pakketje meegenomen, maar het beviel me wel beter dan dat zaagsel, stuift me ook veels te veel.
Ja, Aubiose gebruik ik.
Ik ben er erg tevreden over.

Blijft langer schoon dan zaagsel en veel minder stoffig.
Lees: de cavia's niezen niet meer.
Toen ik zaagsel uitpakte voorheen, moest ik altijd niezen.
Dat heb ik bij hennep stukken minder.

Verder neemt het veel beter geurtjes op.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_102630366
Ik gebruikte ook Aubiose.
Werkte echt stukken fijner :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_102641360
pi_102646042
Merlijnt(je)?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:52:01 #69
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_102647717
quote:
10s.gif Op zondag 2 oktober 2011 21:27 schreef 1UP het volgende:
Vraagje.

Is er iemand hier meer bekend met hennep wood als ondergrond gebruiken?
Had laatst een klein pakketje meegenomen, maar het beviel me wel beter dan dat zaagsel, stuift me ook veels te veel.
ja, bevalt me super, stuift ook veel minder dan zaagsel en blijft langer goed doe het tegenwoordig zelfs in de kattenbak :P
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_102652128
quote:
10s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Merlijnt(je)?
:Y
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:24:00 #71
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_102652482
oeh ik was vanochtend helemaal in mijn sas! Bob mijn oude kereltje van 4 had sinds het overlijden van zijn broertje 1,5 jaar geleden niet meer gepiept/gefloten. En zo afentoe probeerde hij het wel en dan hoorde je een zielig geluidje. Maar vanochtend was het moment supreme; hij piepte met vol enthousiasme! :* :D O+ *O*
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_102656652
quote:
10s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:24 schreef ieniminimuis het volgende:
oeh ik was vanochtend helemaal in mijn sas! Bob mijn oude kereltje van 4 had sinds het overlijden van zijn broertje 1,5 jaar geleden niet meer gepiept/gefloten. En zo afentoe probeerde hij het wel en dan hoorde je een zielig geluidje. Maar vanochtend was het moment supreme; hij piepte met vol enthousiasme! :* :D O+ *O*
Heeerlijk klinkt dat he :D
  maandag 3 oktober 2011 @ 19:14:01 #73
227210 1UP
Upperdeupperdeup!
pi_102658511
Dan neem ik de volgende keer ook een grote pak hennep wood mee, gezien het mij beter beviel en jullie dus ook :P
Moet alleen de huidige pak zaagsel nog zien op te maken ;(
pi_102658786
quote:
10s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:24 schreef ieniminimuis het volgende:
oeh ik was vanochtend helemaal in mijn sas! Bob mijn oude kereltje van 4 had sinds het overlijden van zijn broertje 1,5 jaar geleden niet meer gepiept/gefloten. En zo afentoe probeerde hij het wel en dan hoorde je een zielig geluidje. Maar vanochtend was het moment supreme; hij piepte met vol enthousiasme! :* :D O+ *O*
Ik kan ook zo blij worden van caviageluidjes, maar sinds Avici er niet meer is, is het stil in het hok. ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_102689141
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 19:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik kan ook zo blij worden van caviageluidjes, maar sinds Avici er niet meer is, is het stil in het hok. ;(
:'(
pi_102702209
Ik merk nu wel, nu dat kleintje weg is de grote caafs verzanden in standje bejaardensoos. :')
Tijd voor wat nieuw leven in de brouwerij...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_102706004
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik merk nu wel, nu dat kleintje weg is de grote caafs verzanden in standje bejaardensoos. :')
Tijd voor wat nieuw leven in de brouwerij...
Als je zaterdag komt, er is een grote verkoophoek met volop leuks, van vrijwel enkel goede adressen afkomstig....
I had a signature once. It was awful.
pi_102706089
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:41 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Als je zaterdag komt, er is een grote verkoophoek met volop leuks, van vrijwel enkel goede adressen afkomstig....
Ik ben zaterdag van de partij!
Ben erg benieuwd.

Er zijn ook langhaartjes neem ik aan?

Mijn vriend wil enkel langhaar. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_102709033
Ik heb op MP een leuk langharig setje gezien waar iemand weer vanaf moet, ze wonen alleen helemaal in Limburg. En ik twijfl nog of ik aan de caafjes ga, maar het is zo stil in huis nu ik alleen woon :@ m'n hamsters rennen juist voor me weg :')
Tap tap tap
pi_102709259
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik ben zaterdag van de partij!
Ben erg benieuwd.

Er zijn ook langhaartjes neem ik aan?

Mijn vriend wil enkel langhaar. :')
Jahoor, alle rassen zijn er, alleen rexen hebben we niet ingeschreven staan op de show dus waarschijnlijk ook niet in de verkoophoek. Er zijn ook stands van cavia-opvangen die herplaatsbare dieren bij zich hebben, dus ook daar kun je kijken!
I had a signature once. It was awful.
pi_102846329
Zo, de ECC show was leuk!

Heb er niets gekocht, maar zeker voor herhaling vatbaar.

Er was veel animo, trouwens. :)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_102847992
Ik was er ook heel even :P wel een heel leuke caaf in de verkoophoek gezien maar ik was met het OV en dat wilde ik hem niet aandoen.
Tap tap tap
pi_102848006
En ik heb Zoeperzazke gezien :o
Tap tap tap
pi_102851338
http://link.marktplaats.nl/486388255

Deze had ik gezien :o oh my die woont hier in de buurt :X
Tap tap tap
pi_102859676
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 19:32 schreef CherryLips het volgende:
http://link.marktplaats.nl/486388255

Deze had ik gezien :o oh my die woont hier in de buurt :X
O+ Wat een schatje.
Die had ik niet gezien.
Wel twee uberschattige zwarte borstelbeertjes.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_102868987
Ik ging gisteren even supplies halen.. zaagsel enzulks. ¤50 armer ;( ;(
pi_102869373
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 17:35 schreef CherryLips het volgende:
En ik heb Zoeperzazke gezien :o
Oh, was ik er ook? :P Haha, was een hele leuke drukke en gezellige dag, ook heel geslaagd. Alleen afwachten wat er gebeurt met de opnames die geenstijl.tv heeft gemaakt, of dat het wel enigzins leuk wordt neegezet....

En dat rode peruufje uit De Meern is zo te zien van een goede hobbyfokster, zij deed ook de knuffelkeuring, is een schat van een mens dus als je verliefd bent is het een goede keus ;)
I had a signature once. It was awful.
  Moderator zondag 9 oktober 2011 @ 12:06:14 #88
155227 crew  Guppy
dus
pi_102869503
Geenstijl? Dat zegt al genoeg. Kun je beter negeren
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_102870712
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 12:00 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Oh, was ik er ook? :P Haha, was een hele leuke drukke en gezellige dag, ook heel geslaagd. Alleen afwachten wat er gebeurt met de opnames die geenstijl.tv heeft gemaakt, of dat het wel enigzins leuk wordt neegezet....

En dat rode peruufje uit De Meern is zo te zien van een goede hobbyfokster, zij deed ook de knuffelkeuring, is een schat van een mens dus als je verliefd bent is het een goede keus ;)
Ik heb er nog geen vriendinnetje of (gecastreerd) vriendje voor, ik wilde eigenlijk opvangertjes maar die advertentie op MP staat al twee weken onder bewaarde advertenties ofzo en het was hem gewoon :') Voorbestemd O+
Tap tap tap
pi_102870981
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 12:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Geenstijl? Dat zegt al genoeg. Kun je beter negeren
Inderdaad.. waarschijnlijk maken ze de mensen belachelijk die er komen.
pi_102871102
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 12:00 schreef zoeperzazke het volgende:

Alleen afwachten wat er gebeurt met de opnames die geenstijl.tv heeft gemaakt, of dat het wel enigzins leuk wordt neegezet....

Oh was dat geenstijl... wij deden in ieder geval ons best om niet op de achtergrond van de camera te komen :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_102907790
Mijn cavia's zijn kieskeurig geworden joh! Al het lekker dat ik geef zijn niet goed. Witlof, andijvie, sla, komkommer, wortel, paprika, tomaat, appel, banaan.. o|O o|O
pi_102930322
:') Hier hebben ze ook zo hun periodes.
Lusten ze ineens geen paprika/ lof/ andijvie/ elke andere willekeurige groente meer,
terwijl ze daarvoor een moord voor zouden doen.
Wtf..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 10 oktober 2011 @ 22:02:28 #94
227210 1UP
Upperdeupperdeup!
pi_102934913
Die van mij weigeren die cavia snoepjes etc te eten. Denk je wat lekkers voor ze te halen :')
pi_102936742
Dat eten ze hier ook niet!

Gezondheidfreaks. :{w
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_102941990
Hoe vaak is het normaal dat cavia's zichzelf krabben? Ik vind namelijk dat ze relatief vaak krabben, of het valt me nu meer op, maar ik maak me er een beetje zorgen over :{
pi_102969792
Lastig te zeggen.
Hebben de cavia's een afwijkende huid of schilfers?

Of heb je sinds kort de verwarming aan?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:14:50 #98
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_102996719
boe een zieke cavia :( al begonnen met dwangvoederen en vanaaf naar de DA. Ik weet met zekerheid te zeggen dat het zijn gebit is, dus hopelijk komt het nog goed!
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_102996782
Snoepjes? Rot op met je troep! Alleen leuk om op te plassen. Of ze zijn er bang van. :|W

quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:14 schreef ieniminimuis het volgende:
boe een zieke cavia :( al begonnen met dwangvoederen en vanaaf naar de DA. Ik weet met zekerheid te zeggen dat het zijn gebit is, dus hopelijk komt het nog goed!
Ik duim!
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:24:07 #100
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_102997051
hier doen de groentensnoepjes die ronde het wel goed, maar met een andere smaak of die krokante met een zachte binnenkant neej die hoeven de heren niet. Ze hebben veel liever iets uit de koelkast!
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_103005387
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:14 schreef ieniminimuis het volgende:
boe een zieke cavia :( al begonnen met dwangvoederen en vanaaf naar de DA. Ik weet met zekerheid te zeggen dat het zijn gebit is, dus hopelijk komt het nog goed!
Oeh... tandjes...

Succes ermee..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_103005400
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:16 schreef DeltaCephei het volgende:
Snoepjes? Rot op met je troep! Alleen leuk om op te plassen. Of ze zijn er bang van. :|W

Ieksssss een snoepje... !
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_103007079
quote:
10s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 18:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ieksssss een snoepje... !
Ik had eens zo'n staaf met granen enzo die je aan de tralies kon hangen. Cavia's bleven op veilige afstand :')
pi_103008450
Hehe!
Dat is het enige 'snoepgoed' wat mijn caafs dan wel lusten, maar die wafels/ drops/ staafjes vinden ze echt baggervies.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_103008578
Hier lustten ze alleen van die caviabroodjes :Y
pi_103008618
Bedoel je die groene en oranje harde broodjes?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_103008742
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Bedoel je die groene en oranje harde broodjes?
Ja, die! Ook leuk om op te plassen }:|
pi_103008838
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:34 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

Ja, die! Ook leuk om op te plassen }:|
:') Bah

Ze poepen hier continu in het bakje, ik word daar wel een beetje gek van..
Hoe krijg je het ook voor elkaar... 8)7
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_103009021
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

:') Bah

Ze poepen hier continu in het bakje, ik word daar wel een beetje gek van..
Hoe krijg je het ook voor elkaar... 8)7
Ik heb daarom een toiletje als etensbakje!


Die hangt in de hoek, boven de grond met hun voer erin.
pi_103009556
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:39 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

Ik heb daarom een toiletje als etensbakje!
[ afbeelding ]

Die hangt in de hoek, boven de grond met hun voer erin.
Zodat je net kan doen alsof je cavia's zindelijk zijn.
Slim!

Of poepen ze er juist niet in, omdat het te hoog hangt? :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_103009634
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Zodat je net kan doen alsof je cavia's zindelijk zijn.
Slim!

Of poepen ze er juist niet in, omdat het te hoog hangt? :')
Het hangt te hoog! Ha! Kunnen ze lekker niet in poepen!
pi_103009868
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:51 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

Het hangt te hoog! Ha! Kunnen ze lekker niet in poepen!
Dan zouden ze er altijd nog in kunnen plassen.
Gewoon even richten en klaar is klara.. :')

Hier bespoten ze elkaar als er een weer bronstig was.
Echt heel viesssssss
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_103009898
Het zijn gewoon viezerikken! Je zou ze onderhand een luier aandoen. En dan om de 10 minuten moeten vervangen :')
pi_103010119
Dus dat.
Ze doen hun naam meer dan eer aan.. biggetjes.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator woensdag 12 oktober 2011 @ 20:59:10 #115
155227 crew  Guppy
dus
pi_103013671
Varkens zijn t :{w
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103013946
Het is dat ze niet kunnen / willen rollen, maar anders :') _O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 22:52:39 #117
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_103020406
terug van de DA en die had niet zulk leuk nieuws...
Bob is ziek en hij weet niet wat, het waren iig niet zijn tandjes maar heeft ze voor de zekerheid toch maar geknipt hetzelfde geld voor de kiesjes. Zijn bek zag er aan de binnenkant blauwig uit, geen goed teken.
Bob heeft een vitamine shotje gehad en een vochtinfuusje. En voor de rest moest ik doorgaan met dwangvoederen en morgen een potje overit halen.
Hopelijk red hij de nacht door! Hij niet compleet zonder levenslust, wil nog wel een beetje lopen, maar wil toch het liefst slapen. Zijn maatje Sjorsje is tegen hem aangekropen. Halverwege de nacht nog maar even kijken hoe het met ze gaat.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_103020959
;(
Er wordt hier geduimd voor Bob.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 09:01:47 #119
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_103028125


Bob Mei 2007 - 13 oktober 2011

Rond 3 uur mijn bed nog uitgeweest om hem te voeren, maar het mocht niet baten.

Hij laat zijn maatje Sjorsje van 1,5 achter. Het wordt de komende dagen aanzien hoe hij zich alleen redt, anders ga ik een ander huisje voor hem zoeken. Ik ga namelijk zelf over een paar weken weg voor drie maanden naar Ghana en daarna stage. Mijn moeder zal dan voor Sjorsje zorgen. Aangezien mijn toekomst onzeker is wat betreft baan na mijn studie en in welk land ik terecht kom, heb ik besloten geen nieuwe cavia's erbij te nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door ieniminimuis op 13-10-2011 09:13:22 ]
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_103028229
;( Ahw

En dat is een beslissing die heel begrijpelijk is.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_103029975
Ahh Bob :'( Veel sterkte.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 19:32:29 #122
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_103338677


ondertussen vermaakt Sjorsje zich prima met de laptop en is gefascineerd door de muziek dat er uit komt.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_103341260
_O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_103342113
Even advies: vriendin van me heeft gisteren twee cavia's gekocht (ik twijfel er maanden over en in die tijd heeft zij ze al gehaald :') ) en ze dacht dat het borsteltjes waren. Ik dacht dat het Peruufjes waren (en ik maar zoeken naar een Peruufje :') ).

Experts?
Tap tap tap
  Moderator donderdag 20 oktober 2011 @ 21:11:02 #125
155227 crew  Guppy
dus
pi_103344487
Geen experts, maar wat een schatjes!!

Ik ga van het weekend mn heren weer knippen :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 20 oktober 2011 @ 21:12:35 #126
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_103344574
het lijken me borsteltjes die gecombineerd zijn met een langharige. Ik weet niet waar ze ze heeft gekocht?

edit: ff op peruuf gegoogled, maar daar lijken ze ook errug op!

[ Bericht 26% gewijzigd door ieniminimuis op 20-10-2011 21:26:08 ]
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_103345495
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 21:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Geen experts, maar wat een schatjes!!

Ik ga van het weekend mn heren weer knippen :D
Ik ga ze volgende week knuffelen O+ En ontvoeren.
Tap tap tap
pi_103348116
Het lijkt een beetje op een kruising, maar wat een schatjes zeg :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_103376595
Is dit een goede kooi voor twee caafjes?
http://www.zooplus.nl/sho(...)n/cavias/100er/29901

Hij bestaat ook in 120 cm maar die is 60 euro duurder, en die moet ik op een plek neerzetten waar ze misschien op de tocht staan.
Tap tap tap
pi_103381216
Ik heb ongeveer zo'n kooi, behalve dat plastic huisje.
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom fabrikanten er zon huisje van plastic inbouwen, want mijn cavia's zijn dol op plastic en die zouden dat huisje zo in z'n geheel opeten. :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:51:05 #131
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_103398541
mijn caafjes, tegenwoordig nog maar een, hebben ook een kooi van een meter. Omdat ik er simpelweg ook niet meer ruimte voor had. Ik heb ze niet horen klagen. En afentoe buiten de kooi rond laten huppelen en dan zijn het ontzettend gelukkige caafjes.
Over kooien gesproken, ik was met Sjors aan het youtuben en kwam zelfgemaakte kooien tegen zo groot, mijn cavia zou er in verdwalen! En filmpjes om je cavia te leren schijten en plassen op een plek.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_103400620
Ik zie weleens cavia's trucjes doen op youtube en dan denk ik van: dat lukt mij in geen 100 miljoen jaar. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_103449089

Hoi, ik heet Neuf

En ik ben nieuw.

Ik ben een kruising Peruvian (papa) x Tessel (mama)

Wij liggen graag op een grote cavia-hoop.

[ Bericht 4% gewijzigd door 4EverBlackEyed op 23-10-2011 14:32:07 ]
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_103451238
omg O+ O+
Ik heb stad en land afgezocht naar twee zeugjes, voor zover er een bus in de buurt stopte, waarvan het liefst 1 Peruufje of Tessel, maar ik heb geen auto ;( Ben dus nog steeds cavialoos.
Tap tap tap
pi_103453021
Nohh..
Kan je niet afspreken dat de eigenaar naar een station komt?
This wel stressvol voor de beestjes, maar zo heb ik het ook met Kookai gedaan, zes jaar geleden.
Want toen hadden we, nadat we eindelijk op Groningen station (vanaf prov. Utrecht) aankwamen net de bus naar Engelbert gemist. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_103453263
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Nohh..
Kan je niet afspreken dat de eigenaar naar een station komt?
This wel stressvol voor de beestjes, maar zo heb ik het ook met Kookai gedaan, zes jaar geleden.
Want toen hadden we, nadat we eindelijk op Groningen station (vanaf prov. Utrecht) aankwamen net de bus naar Engelbert gemist. :')
Ik weet niet of het te koud is voor ze? Want ik moet nog ruim tien minuten lopen vanaf het station hier. Een vriendin van me wil hier wel in de omgeving voor me rijden, maar Limburg of Groningen wordt 'r te ver denk ik :P
Tap tap tap
pi_103453590
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij moeten ze daar best tegen kunnen.
Maar ik spreek dan alleen uit mijn eigen ervaring.

Als je een goede transportkist/mand hebt en lekker veel hooi moet dat toch wel kunnen, lijkt me.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Eindredactie Games zondag 23 oktober 2011 @ 15:19:08 #138
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_103454890
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:35 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik weet niet of het te koud is voor ze? Want ik moet nog ruim tien minuten lopen vanaf het station hier. Een vriendin van me wil hier wel in de omgeving voor me rijden, maar Limburg of Groningen wordt 'r te ver denk ik :P
10 minuten moeten ze wel halen hoor :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Moderator zondag 23 oktober 2011 @ 15:23:13 #139
155227 crew  Guppy
dus
pi_103455004
Goed in het hooi stoppen en dan lukt het wel :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103482894
Gelukkig :) Ik heb een reismandje dat zgn voor cavia's is, al gebruik ik hem voor een (dwerg)hamster :') Een jong caafje zal er ook wel in passen. Ik heb nu deze gemaild:

http://link.marktplaats.nl/495809178

O+ O+

De kooi is besteld maar stond daarna ineens op 'niet leverbaar', dus ik ben benieuwd of ik net de laatste heb of dat ik nog twee weken moet wachten.
Tap tap tap
pi_103493196
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:31 schreef CherryLips het volgende:
Even advies: vriendin van me heeft gisteren twee cavia's gekocht (ik twijfel er maanden over en in die tijd heeft zij ze al gehaald :') ) en ze dacht dat het borsteltjes waren. Ik dacht dat het Peruufjes waren (en ik maar zoeken naar een Peruufje :') ).
[ afbeelding ]
Experts?
Lijkt op Punkie toen hij klein was.. dat was een peruufje!
Wat een schatjes trouwens O+ O+
pi_103506684
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 00:16 schreef CherryLips het volgende:
Gelukkig :) Ik heb een reismandje dat zgn voor cavia's is, al gebruik ik hem voor een (dwerg)hamster :') Een jong caafje zal er ook wel in passen. Ik heb nu deze gemaild:

http://link.marktplaats.nl/495809178

O+ O+

De kooi is besteld maar stond daarna ineens op 'niet leverbaar', dus ik ben benieuwd of ik net de laatste heb of dat ik nog twee weken moet wachten.
Ik vind dergelijke advertenties altijd heel schattig :@ O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_103507592
Ik hoop niet dat ik hem ga doodknuffelen.
Tap tap tap
  donderdag 27 oktober 2011 @ 14:27:46 #144
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_103623688
waarschijnlijk binnenkort toch weer een caafje erbij.
De kleindochter van een vriendin van me moeder heeft ook een weduwnaar thuis zitten en zoekt een ander tehuis hem. Nu is mijn moeder een giga dierenvriend en heeft wel aangegeven dat hij bij ons mag wonen mits het natuurlijk klikt. Ach en zij moet er de komende maanden voor zorgen en ik vind Sjorsje nu stiekem wel wat eenzaam, ookal vermaakt hij zich wel prima.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_103623866
Spannend of het gaat klikken.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_103628718
Ik ben gister VIER keer onder gezeken en ze hebben m'n arm open gekrabd :')
Tap tap tap
  donderdag 27 oktober 2011 @ 16:51:07 #147
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_103629528
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:32 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben gister VIER keer onder gezeken en ze hebben m'n arm open gekrabd :')
nog niet gebeten?
mss toch een cursus maak je cavia zindelijk voor jou!
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_103631466
Ook gebeten ja :') Vriendin gaf me een van de cavia's onder het mom van 'dit is een sulletje, doet helemaal niks' en hap, in de muis van m'n hand. Auw. Niet door, maar toch :P
Tap tap tap
pi_103633619
:') Een opvoedcursus.. :D Dat was wat geweest voor die truusjes van me..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_103648304
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 18:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
:') Een opvoedcursus.. :D Dat was wat geweest voor die truusjes van me..
Ik zie die truusjes van jou als een soort mini-tasmanian devils door het hok heen wervelen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_103653159
Ik ook :')
Luisteren was niet bepaald hun sterkste kant.
Er een bende van maken en alles onder plassen konden ze daarintegen heel erg goed :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:09:12 #152
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_103659253
je cavia opvoeden... pff die kun je alleen maar voeden...
ze hebben niet eens tafelmanieren, gewoon zo hard mogelijk schreeuwen dat je eten krijgt. Wedden dat je het krijgt?
En wrm plassen en poepen op een bepaalde plek? Je baasje/bazinnetje ruimt het toch wel op voor je!
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_103659331
Mijn cavia's luisteren redelijk goed. :')
Ik heb ze in ieder geval het wel afgeleerd dat ze aan de tralies knagen.. want dat vond ik wel heel irritant.

Voor de rest ga ik er niet eens aan beginnen om cavia's zindelijk te maken.. :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_103659426
In de dierenwinkel zeiden ze ook dat je ze zindelijk kunt maken. Ik geloof er niets van.
Ik kan denk ik beter allemaal van die ondersteekjes kopen die zwangere vrouwen ook op bed leggen. En deze webshop plunderen: http://www.slaaplekkerzacht.nl/
Tap tap tap
pi_103659598
Slaap lekker zacht _O_
Ze zijn dol op hun slaapmuts.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_103659603
Zij hadden eerst ook ondersteekjes :o Zijn ze op ;(
Tap tap tap
pi_103749450

Vanmorgen opgehaald, ze zitten nog shell shocked in het huisje maar hebben al wel twee blaadjes witlof op die ik subtiel voor het huisje had neergelegd O+
Tap tap tap
pi_103749636
Ahhw wat een bollie wollies.
Ze zijn zeker heel zacht?

Heb je al namen?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_103749713
Ja, heel zacht O+ Alleen de linker zal een stugger vachtje krijgen. Die lijkt ook echt nergens op :') Een en al krul, alles staat recht overeind en dan een enorme misplaatste kruin op de zij en op de kont. M'n vader dacht dat ze kaal was. Alleen de rechter is wel heel klein en woog maar 290 gr -O- Volgens de fokker deed ze het wel ontzettend goed en ze was ook heel actief. Nu even niet dan :') . Maar ik vond het wel licht. De ontplofte zit over de 300gram, je ziet echt verschil.

Ik heb nog niet echt namen: de rechter, de Texel, gaat waarschijnlijk Knofje heten en de ontplofte Kiwi, maar waarschijnlijk wordt het gewoon Muts & Muts.
Tap tap tap
pi_103752196
Caafjes met krullen! :D

Ik wil echt zoooo graag weer cavia's, gezellige beestjes. O+ Maar woon op kamers (met vloerbedekking ook nog :|W ) en weet ook niet of ik genoeg geld zou hebben als er eentje ziek zou worden en je moet vaker langs de DA.
There is no way to happiness, happiness is the way (Buddha)
pi_103755383
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 17:31 schreef CherryLips het volgende:
Alleen de rechter is wel heel klein en woog maar 290 gr -O-
290 valt wel mee hoor, ze vallen in het begin altijd even iets af, over een week zit ze zo op 350. Geen zorgen!
I had a signature once. It was awful.
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 20:39:44 #162
155227 crew  Guppy
dus
pi_103757956
Hee dat zijn net mijn caafjes maar dan in het bruin :D Al zijn die van mij pas weer helemaal kort geknipt
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103966947
Welke bodembedekking gebruiken jullie? Ik kon eerst alleen zaagsel gebruiken omdat ze hier in de omgeving verder niks verkopen, maar er staat hier nu iemand op de markt die het voor me kan bestellen O+ Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Aubiose, plospan, een of andere vezel... Iets wat gewoon niet al na drie dagen meurt :P
Tap tap tap
pi_103968471
Aubiose.. Neemt echt veel meer vocht en luchtjes op.
Hier ging dat een anderhalve week goed, en een weekie als het echt warm was :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_103969149
Aubiose is topspul, ik hoef niks anders!
I had a signature once. It was awful.
pi_103969709
Aubiose *O*

Heb net 3 pakken van 20 liter besteld.
Hoefde ik geen verzendkosten te betalen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_103971155
Je hebt toch twee verschillende soorten? Voor paarden en voor knaagdieren? Heb je anders een linkje/merk/foto van de zak? :P

Ze zijn nog superbang trouwens. Zitten echt de hele dag op elkaar gestapeld in het huisje of in een hoekje. Maar lieve deugd wat een vreetzakjes :P
Tap tap tap
  Moderator vrijdag 4 november 2011 @ 20:47:16 #168
155227 crew  Guppy
dus
pi_103972391
Wij hebben Hemparade, dat is hennepstrooisel
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103972637
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 20:23 schreef CherryLips het volgende:
Je hebt toch twee verschillende soorten? Voor paarden en voor knaagdieren? Heb je anders een linkje/merk/foto van de zak? :P

Ze zijn nog superbang trouwens. Zitten echt de hele dag op elkaar gestapeld in het huisje of in een hoekje. Maar lieve deugd wat een vreetzakjes :P
Ahhh, mental image O+

Ik wist eigenlijk niet dat je twee versies had..
In ieder geval, deze heb ik:
http://agrotuinendier.nl/webshop/paarden/bodembedekkers/aubiose
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_103980088
Die website had ik ook gevonden ja, daar staat onder knaagdieren deze:

http://agrotuinendier.nl/(...)dembedekkers/aubiose

Vandaar dat ik twijfelde :)
Tap tap tap
pi_103981618
Hai therrre O+

Tap tap tap
pi_103988185
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 22:59 schreef CherryLips het volgende:
Die website had ik ook gevonden ja, daar staat onder knaagdieren deze:

http://agrotuinendier.nl/(...)dembedekkers/aubiose

Vandaar dat ik twijfelde :)
Ik denk dat het meer om de grootte van de verpakking gaat niet om hoe grof het is. :)
Voor mij is het handiger en voordeliger om grote pakken in te slaan, want ik heb echt een reuze kelder.

Ahhh wat een lieve foto!
Maar waar zitten ze nou eigenlijk precies in? :@
Een tunneltje?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_103990953
Een buis voor ratten zodat ze nog een extra verstopplekje hadden. Ik heb hem er maar uitgehaald omdat ze er per se zo in wilden zitten en ze nog in de groei zijn: wat nu al krap is, zit morgen klem.
Tap tap tap
pi_104253584
Aah hier is dus een caviatopic!Gevonden!
Sinds kort heb ik mijn allereerste cavia ( ik ben nu 21 haha) wilde het al heel erg lang maar thuis mocht het nooit en nu woon ik een jaartje op mezelf en kon ik op een hele grappige manier een cavia overnemen die niet goed met een andere cavia ging.
Op het werk had de eigenaar een cavia al wat langer die elke keer niet met een andere samen ging.Deze gingen ook niet samen dus deze mocht weg.Ze wilde hem eigenlijk terugbrengen maar ik zei (half voor de grap want dacht dat doet ze nooit) ik wil hem wel hebben!
En zo ging ik na een werkdag naar huis met een cavia.Alles erbij gekregen,kooi, eten etc
En wat goede raad natuurlijk ;)
Het is echt een lief beestje,maar ontzettend bang.De eerste dagen wilde ze niet uit haar huisje en heb ik er veel bijgezeten om tegen haar te praten zodat ze aan mn stem kon wennen.
De 2de dag kon ik haar eindelijk pakken en sindsdien neem ik haar elke dag op schoot.Dit vind ze niet altijd leuk,als ik aan kom lopen dan kruipt ze bang weg en moet ik haar uit het huisje halen.
Dan pak ik het huisje (een rol van t een of ander?) op en zorg dat ze eruit loopt.Soms loopt ze er net zo hard weer in terug maar vaak kan ik haar na 2 a 3 keer wel pakken.
Dan kruipt ze piepend in mijn nek (haar lievelingsplekje) Dit zit niet altijd fijn en soms kruipt ze verder en dan wil ze op de leuning van de bank klimmen dus dan haal ik haar weg en zet haar op schoot.
Maar vaak bibbert ze en ze is soms ook nog een beetje bang voor me,als ik aan kom lopen dan rent ze snel in het huisje etc.
Sinds een paar dagen krijgt ze een snoepje als ze op schoot zit,dit word sinds 2 dagen gewaardeerd.
Vandaag (ze heeft het al een keer eerder gedaan) begon ze me onder luid gepiep te wassen O+
Maarre,hoe zorg ik ervoor dat ze niet meer zo bang en schuw blijft?
De eerste dagen dat ik haar had ging het redelijk goed maar de laatste tijd weer wat minder.
Toen piepte ze ook heel blij als ze op schoot zat,nu wat minder.
Verder is het gewoon een vrolijke cavia,ze rent altijd heel vrolijk en blij door de kooi,trekt een sprintje en vliegt dan op t huisje etc,kortom een vrolijke,speelse cavia.
pi_104253875
Simpel: regel een tweede cavia. Cavia's horen niet alleen te zitten, maar moeten altijd samen zijn! Met een vriendje erbij is zo'n beestje veel meer op haar/zijn gemak en wennen ze veel sneller.

Let er wel op dat je de juiste geslachten bij elkaar zet, dierenwinkels weten er vaak niets van! Ga op zoek naar een ervaren fokker, kijk ook eens op http://www.fokkerskaart.nl !
I had a signature once. It was awful.
pi_104254075
Ik heb die van mij nu bijna twee weken en die zijn nog zo schichtig als de pest :') Als ik in de buurt ben haal ik het nachthuisje eruit, want anders laten ze zich niet zien. Vandaag deden ze wel raar: ze hadden hun witlof niet opgegeten en zaten voor apegapen in een hoekje. Ik kon ze zo oppakken en ze liepen helemaal niet weg :{ . Nou ja, ik boodschappen doen, kom terug, lopen ze hysterisch te doen. Zo ken ik ze weer :7 . Piepen en rennen, overal hooi. Andijvie gegeven en daar begonnen ze om te vechten (ook al lagen er meerdere blaadjes). Ik denk dat ze gewoon niet zo wild zijn van witlof, maar van paprika, komkommer en appel moeten ze ook al niks weten. En ze eten ook niet uit m'n hand.
Ze piepen ook nog niet om hooi of eten als er iets ritselt, geen idee hoe lang zoiets duurt. Ze piepen alleen als ik er eentje even apart neem. Ik probeer ze alvast aan de wekelijkse check-up te laten wennen: nageltjes, poeperd, oortjes, tandjes. Maar dan beginnen ze om elkaar te piepen :') . Ik zie mezelf over een tijdje nog weleens een gecastreerd mannetje erbij zetten trouwens. Lijkt me wel leuk, zo'n harempje O+
Tap tap tap
  Moderator zaterdag 12 november 2011 @ 21:27:33 #177
155227 crew  Guppy
dus
pi_104297243
Bij ons heeft het serieus maanden geduurd voor ze niet meer meteen wegkropen als we eraan kwamen. Nu zijn ze niet meer zo bang, maar van oppakken houden ze nog steeds niet. Doen we dus ook zo min mogelijk.

Er is wel iets wat ik aan jullie wil voorleggen.

We hebben twee ongecastreerde beertjes hier. Broertjes, even oud dus ook. De een heeft een normaal cavia postuur, maar de ander is echt dik :o Echt met vetkwabjes onder de oksels en zo. Nu weet ik dat cavia's makkelijk mollig worden, maar dit is volgens mij echt te dik aan het worden.

Maar wat nu? We kunnen ze maar moeilijk apart gaan voeren. Ze zitten namelijk gezellig bij elkaar. Ze krijgen Science Selective en hebben onbeperkt hooi en water tot hun beschikking. Daarnaast krijgen ze dagelijks iets vers. Paprika, witlof, wortel of komkommer en zo.

Het is niet zo dat de dikke ook altijd haantje de voorste is als er iets te halen valt. De 'normale' staat altijd vooraan, eet het eerste en heeft ook de broek aan.

Wat kunnen we het beste doen? Of liever gezegd, moeten we wat doen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_104297853
Cavia's mogen dik zijn, zolang het maar niet komt door yoghurtdrops uit de winkel bv, of ander fout snoepgoed. Je kunt er niks aan doen, het is aanleg. Diëten is zinloos, laat het je niet aanpraten want ze komen gegarandeerd stoffen tekort. Gewoon lekker laten gaan, het is cavia-eigen.
I had a signature once. It was awful.
  Moderator zaterdag 12 november 2011 @ 21:44:33 #179
155227 crew  Guppy
dus
pi_104297958
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 21:41 schreef zoeperzazke het volgende:
Cavia's mogen dik zijn, zolang het maar niet komt door yoghurtdrops uit de winkel bv, of ander fout snoepgoed. Je kunt er niks aan doen, het is aanleg. Diëten is zinloos, laat het je niet aanpraten want ze komen gegarandeerd stoffen tekort. Gewoon lekker laten gaan, het is cavia-eigen.
Ze krijgen geen snoep :N alleen vers spul, zoals een reepje paprika als verwennerij. Of een halve komkommer, dat soort dingen

Diëten is zelf gevaarlijk, heb ik me eens laten vertellen. Dan komen de darmen stil te liggen...

Maar gewoon laten dus? Hij heeft er geen last van, althans niet zichtbaar. Het verschil met z'n broertje is alleen zo groot :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_104298600
Is het ook normaal als ze trillen als ze op schoot zitten? Ik vind het zo zielig als ze zo bang zijn, maar anders wennen ze er nooit aan.
Tap tap tap
  Moderator zaterdag 12 november 2011 @ 22:08:43 #181
155227 crew  Guppy
dus
pi_104298755
Die van mij doen het. Nog steeds.

Ik aai ze het liefst als ze gewoon in hun kooi zitten. Dat vinden ze supertof, en dan lig ik op m'n buik ervoor. Ze vinden het op schoot gewoon echt niet tof. Maar goed, die van mij waren al ouder toen we ze kregen. Die van jou zijn een stuk jonger.

Trouwens, bijkomend voordeel van in de kooi aaien. Je wordt niet ondergepist :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_104298808
Ze hebben vannacht ofzo vanaf het dak van het huisje zitten zeiken :')
Tap tap tap
pi_104302394
En ze lopen nu al de hele avond te knokken -O- hopelijk is het puber gedrag.
Tap tap tap
pi_104304342
Ah dus zo gek is het nog niet.Gelukkig maar :Y Wil graag dat ze het hier fijn heeft!
Heel grappig,net begon ze ontzettend hard te fluiten etc en te piepen.
Ik ging kijken en ze rende weer hard haar huisje in maar ze had alles nog.
Toen dacht ik,ze heeft de laatste 2 avonden elke avond een stukje appel gehad,misschien wil ze dat weer?Het werd gretig aangepakt! :D (ze schrikt nog wel ff als ik t voor der neus houd maar toch!)
Dit was ook echt de eerste keer dat ze zoiets deed,schattig beestje O+
Vandaag ook weer een schone kooi gegeven,lief om ze dan zo te zien genieten als ze net een schone kooi heeft.Deed mijn hamstertje ook altijd.
pi_104334762
Die van mij zitten al het hele weekend zo ver mogelijk van elkaar :') Knofje wordt uit het huisje getrapt en Schaap is heel gemeen tegen haar ;(
Tap tap tap
pi_104335880
Sinds ik Kookai heb moeten in slapen, zit Neuf als een soort zwaan-kleef-aan achter de kont van Oryx en die wordt er echt helemaal horendol van. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_104399377
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 23:26 schreef CherryLips het volgende:
Hai therrre O+

[ afbeelding ]
Ahw! Dat is schattig, was er uiteindelijk geen paniek?

Oh en een vraagje: ik heb een huisje in de kooi gezet, maar nu zit mijn stokoude cavia daar steeds in verstopt. Is dat niet zielig voor de andere cavia?
pi_104399640
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:44 schreef Euforisch het volgende:

[..]

Ahw! Dat is schattig, was er uiteindelijk geen paniek?

Oh en een vraagje: ik heb een huisje in de kooi gezet, maar nu zit mijn stokoude cavia daar steeds in verstopt. Is dat niet zielig voor de andere cavia?
Neuh, ze kwamen er wel weer uit. Het is een en al haar. Maar vooral Schaapje groeit heel snel, die is echt fors. Dit zou nu al niet meer passen.
Tap tap tap
pi_104427994
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 november 2011 20:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ahhh, mental image O+

Ik wist eigenlijk niet dat je twee versies had..
In ieder geval, deze heb ik:
http://agrotuinendier.nl/webshop/paarden/bodembedekkers/aubiose
Mooi, ik had hier dus besteld want volgens het overzicht zou het gewoon leverbaar moeten zijn in Utrecht. Na een week had ik nog niks ontvangen dus ik ging even kijken, kon ik ergens m'n postcode invoeren. Nee, in dat deel van Utrecht wordt blijkbaar niet geleverd. Fijn dat dat ook even gezegd wordt, ik zit op de bestelling te wachten en heb gewoon betaald (incl verzendkosten). Super :')

O, en de dames slapen tegenwoordig apart. Ik heb nu twee huisjes in de kooi staan omdat Knofje anders in een hoekje zit te potten -O- .
Tap tap tap
pi_104428081
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 10:17 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Mooi, ik had hier dus besteld want volgens het overzicht zou het gewoon leverbaar moeten zijn in Utrecht. Na een week had ik nog niks ontvangen dus ik ging even kijken, kon ik ergens m'n postcode invoeren. Nee, in dat deel van Utrecht wordt blijkbaar niet geleverd. Fijn dat dat ook even gezegd wordt, ik zit op de bestelling te wachten en heb gewoon betaald (incl verzendkosten). Super :')

O, en de dames slapen tegenwoordig apart. Ik heb nu twee huisjes in de kooi staan omdat Knofje anders in een hoekje zit te potten -O- .
Ja, ze zijn een beetje raar met leveren... had ooit eens aangevinkt dat ik de bestelling op de vestiging in Veenendaal wilde afhalen.. was die vestiging al lang en breed opgedoekt -O-
Nou kwamen ze het wel netjes brengen, zonder dat ik daar verzendkosten voor hoefde te betalen (als je het zelf afhaalt, dan betaal je logischerwijs geen verzendkosten).. maar ook even fijn dat ze dat op de site zetten 8)7

Hoe wordt je bestelling nu afgehandeld?

Ik heb op dit moment ook twee huisjes.. gewoon omdat het kan. *)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_104428134
Volgens mij kun je het nog steeds in Veenendaal ophalen volgens de website :D Ik kan het ook wel bij m'n ouders laten bezorgen maar hoe krijg ik een paar balen van 22 kilo ofzo mee naar huis in de trein? :D Ik heb ze gemaild, ben benieuwd, want anders moet ik de bestelling annuleren en kijken of ik het ergens anders kan krijgen. De kerel op de markt kon het wel voor me bestellen, maar zo'n groot pak krijg ik echt niet mee.

En ik vind het jammer dat de dames elkaar toch niet goed liggen -O- Ik heb expres twee zusjes genomen maar één van de twee is echt een geval apart. Knofje gaat in m'n nek liggen of in m'n kraag en Schaap gooit haar kont in m'n gezicht en wil niks met me te maken hebben. En de afgelopen week trapt de Knofje dus steeds het huisje uit. Beetje een autist ofzo :') Ik vind het wel zielig voor Knofje, want die wil steeds bij haar zusje zitten. Op schoot loopt Schaap Knofje ook steeds opzij te duwen.
Tap tap tap
pi_104428481
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 10:24 schreef CherryLips het volgende:
Volgens mij kun je het nog steeds in Veenendaal ophalen volgens de website :D Ik kan het ook wel bij m'n ouders laten bezorgen maar hoe krijg ik een paar balen van 22 kilo ofzo mee naar huis in de trein? :D Ik heb ze gemaild, ben benieuwd, want anders moet ik de bestelling annuleren en kijken of ik het ergens anders kan krijgen. De kerel op de markt kon het wel voor me bestellen, maar zo'n groot pak krijg ik echt niet mee.
Ja klopt, zouden ze moeten veranderen :')

Ik laat het nu ook bij mijn moeder bezorgen en dan haal ik het met de auto op, want nergens kan ik anders zo goedkoop aubiose krijgen.

quote:
En ik vind het jammer dat de dames elkaar toch niet goed liggen -O- Ik heb expres twee zusjes genomen maar één van de twee is echt een geval apart. Knofje gaat in m'n nek liggen of in m'n kraag en Schaap gooit haar kont in m'n gezicht en wil niks met me te maken hebben. En de afgelopen week trapt de Knofje dus steeds het huisje uit. Beetje een autist ofzo :') Ik vind het wel zielig voor Knofje, want die wil steeds bij haar zusje zitten. Op schoot loopt Schaap Knofje ook steeds opzij te duwen.
:') Ik vind dat zo hatelijk als cavia's dat doen.
Ik zet ze dan steeds weer 'goed.'
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_104428543
Ja doe ik ook, maar ze wil gewoon zo ver mogelijk bij m'n gezicht vandaan :') Ik snap de angst ook wel. Maar ze zijn zo verschillend.

Ik had een maand geleden trouwens een ontzettend mooie caaf in een dierenwinkel gezien, van 4 maanden oud. En ze zit er nog steeds :o . Ik heb enorm de neiging om die erbij te zetten (het was wel een vrouwtje, die man van de winkel heeft heel grondig gecheckt). Maar volgens mij wordt dat één bonk stress als ik die drie nu bij elkaar zet :')
Tap tap tap
pi_104428796
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 10:42 schreef CherryLips het volgende:
Ja doe ik ook, maar ze wil gewoon zo ver mogelijk bij m'n gezicht vandaan :') Ik snap de angst ook wel. Maar ze zijn zo verschillend.

Ik had een maand geleden trouwens een ontzettend mooie caaf in een dierenwinkel gezien, van 4 maanden oud. En ze zit er nog steeds :o . Ik heb enorm de neiging om die erbij te zetten (het was wel een vrouwtje, die man van de winkel heeft heel grondig gecheckt). Maar volgens mij wordt dat één bonk stress als ik die drie nu bij elkaar zet :')
En ze kukelen er zo makkelijk vanaf als ze met de kont naar je toe zitten. :')

Ja, dan wordt het waarschijnlijk: HGGGGGGGGG! Nieuwe caaf.
Maar het kan ook goed aflopen, je weet het maar nooit met cavia's..

Met wijlen Kookai en Oryx had ik een makkelijke.. die accepteerde iedereen. Zelfs vrouwtjeskonijnen met een hormonen-probleem.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_104429760
Krijg net een mailtje: het wordt vanmiddag bezorgd. Tof, net op die ene dag dat ik 's middags de deur uit ga :') Mooi, mooi :D
Tap tap tap
pi_104430041
Spannend. :')
Bij mij stuurde ze een mailtje dat ze tussen dat en dat tijdstip gingen bezorgen en of het uitkwam.
Anders moest ik even een mailtje sturen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 16 november 2011 @ 13:02:00 #197
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_104432708
Even hier om de hoek kijken :P

Waarschijnlijk ben ik wat gevoelig voor het hooi geworden (niezen), dus heb de kooien met de meiden en jongens nu in een aparte kamer gezet. Gaat prima, als ik vaak thuis kom horen ze dat en zetten ze het direct op een schreeuwen voor aandacht :').
Een van de twee dames vind het nog steeds niets om rauwkost oid uit de hand te komen halen, die wiept ook het meeste als ik ze op wil pakken. Maar hou het wel vol, zodat ze weten dat ze niet van me kunnen winnen >:)
pi_104432729
Hoeveel heb je er nu dan? :D
Tap tap tap
  woensdag 16 november 2011 @ 13:06:28 #199
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_104432832
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 13:02 schreef CherryLips het volgende:
Hoeveel heb je er nu dan? :D
Heb er sinds zomer 2010 2 dames en 4 heren thuis, verdeeld over 4 kooien (waarvan 2 heren van vriendin)

We hebben nu maar besloten dat we zondag 1 kooi, en maandags 1 kooi doen, anders waren we echt gewoon ruim 1.5u bezig om alles te verschonen :')
pi_104432877
:D
Anderhalf uur vind ik nog snel, ik ben met de twee hamsterkooien ook zo lang bezig hoor :@ En nu met één caviakooi erbij helemaal. Of ik moet er nog een handigheidje in krijgen.
Tap tap tap
  woensdag 16 november 2011 @ 13:16:00 #201
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_104433118
Het is vooral bij ons nu handigheid :P. Mag ook wel met 4 kooien natuurlijk ;)
pi_104478209
Schaap O+





Tap tap tap
pi_104479182
Ik had een foto van haar kont verwacht.

Maar wat een schatje en ik snap wel waarom je haar schaap hebt genoemd. O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_104482093
Wat een ongelofelijk schatje! O+
  donderdag 17 november 2011 @ 18:39:41 #205
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_104483600
Wat een dotje (haar!!)
Zag gister bij "Dieren op Spreekuur" een cavia en de dierenarts zei dat 1kg een normaal gewicht is voor n cavia. Die van mij (n beertje) weegt ca. 1400 gram, maar heeft geen vetkwabjes of iets dergelijks. Ook krijgt ie nauwelijks snoepjes, en wat ie al krijgt is zonder suiker e.d. (citroenstok van Vitakraft nature). Hij vreet zich wel de schompes aan witlof e.d. dus daar kan het niet in zitten.
Ik weet dat ie gezond is, niet kortademig en dus geen vetkwabben, maar vind t verschil wel erg groot. :?
pi_104484636
De dierenartsen op sbs6 zijn niet allemaal even ervaren met cavia's :{

Net als mensen zijn ook cavia's allemaal anders. De een is gezond met 800 gram, de ander met 1800 gram. Voor een zeugje kun je gemiddeld 900-1200 gram aanhouden, voor een beer 1000-1400. Maar ook dat zijn gewoon gemiddeldes, als jouw cavia 1800 gram zou wegen is dat ook prima, tenzij het gewicht is opgebouwd dankzij speciaal dierenwinkelsnoep.

Als je cavia het gewicht bereikt heeft terwijl hij gewoon goed hardvoer krijgt, lekker veel hooi en grote porties groenvoer, dan is het gewoon goed en hoef je er niets aan te doen.Lekker laten gaan!

Ik heb zelf trouwens een groepje cavia's, 2 zeugen en 1 beer, die allemaal klein zijn. Gewoon nooit groter gegroeid, ze wegen zo'n 700 gram gemiddeld met leeftijden van 2-4 jaar. Terwijl ze uit gezonde lijnen komen met grotere dieren. Ik maak me geen zorgen dat ze te mager of te klein zijn: zo zijn ze gewoon. Net zoals ik ook als klein wordt beschouwd met 1m60, en mijn man met 1m94 als erg lang.
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 17 november 2011 @ 19:08:35 #207
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_104484740
Was ook nie van plan om m op rantsoen te zetten hoor ;) Naast dat een cavia niet op dieet mag, zou meneer t ook nie accepteren geloof ik ;) Hij eet graag en veel!
Qua hardvoer krijgt ie Gerty van Supreme, gemengd met Selective, altijd hooi en dus nauwelijks iets van snoep. Wel altijd veel groen (witlof, andijvie, sla, wortel, etc etc) en gedroogde kruiden. Daar zit t m dus nie in. Misschien heeft ie zware botten hahaha :P
pi_104494035


Jut en jul bij elkaar.
Rechts: Neuf
Links (zwart): Noir

Ik heb Noir vanavond opgehaald en Neuf had al gelijk praatjes tegen Noir (opjagen en in de kont bijten), maar gelukkig kunnen ze samen ook in een mandje slapen.

Excuses voor de slechte kwaliteit van de foto. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_104494089
Ik stel me die verhalen meteen voor :') :+
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 17 november 2011 @ 22:48:31 #210
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_104496484
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_104497106
quote:
_O-

Ik hoor gelijk de muziek er gezellig bij,
in mijn hoofd...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_104498198
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik had een foto van haar kont verwacht.

Maar wat een schatje en ik snap wel waarom je haar schaap hebt genoemd. O+
Ze zat zich zelfs te wassen :o en vorige week begon ze zelfs te prrrrr'en op schoot maar net op dat moment werd er aangebeld en zaten we allebei zowat tegen het plafond :') .
Ik zit onder de krassen trouwens, ook in m'n nek.
Tap tap tap
pi_104502788
quote:
:D :D :D _O_ _O-
I had a signature once. It was awful.
pi_104520591
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:28 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ze zat zich zelfs te wassen :o en vorige week begon ze zelfs te prrrrr'en op schoot maar net op dat moment werd er aangebeld en zaten we allebei zowat tegen het plafond :') .
Ik zit onder de krassen trouwens, ook in m'n nek.
Hahaha, au, ik zie het zo gebeuren. (Had als kind cavia's en ééntje was ook zó'n ontzettende bangerik!!)

Wat een lief ding is Schaapje O+
Neuf en Noir trouwens ook.
There is no way to happiness, happiness is the way (Buddha)
pi_104523380
Ik heb trouwens een vraag. Eén van mijn cavia's was een vuilnisbakje. Veel zachter dan de meeste cavia's, met wat kruinen op de verkeerde plaatsen. :P Wit, zwart en lichtbruin, meer crèmekleur. Maar vooral doordat ze zo zacht was, vraag ik me af van wat voor ras ze komt. Iemand van jullie misschien een idee? Ik heb al gezocht op verschillende sites met beschrijvingen van rassen, maar kom er niet echt uit. Plukje O+ O+
There is no way to happiness, happiness is the way (Buddha)
  Moderator vrijdag 18 november 2011 @ 19:43:54 #216
155227 crew  Guppy
dus
pi_104524538
Schaap lijkt een beetje op onze broertjes!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_104524954
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 19:19 schreef KathyH. het volgende:
Ik heb trouwens een vraag. Eén van mijn cavia's was een vuilnisbakje. Veel zachter dan de meeste cavia's, met wat kruinen op de verkeerde plaatsen. :P Wit, zwart en lichtbruin, meer crèmekleur. Maar vooral doordat ze zo zacht was, vraag ik me af van wat voor ras ze komt. Iemand van jullie misschien een idee? Ik heb al gezocht op verschillende sites met beschrijvingen van rassen, maar kom er niet echt uit. Plukje O+ O+
Heb je geen foto van Plukje? :)
Noir heeft ook zo'n zachte vacht, maar die is Peruvian x borstel.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_104525448
Schaap spoort gewoon niet. Ze ging net op de bank helemaal door het lint en zit nu te prrrr'en. Beetje Knofje bijten, beetje witlof eten. En net wilde ze gewoon Heel Ver Wegkruipen En Niet Aangeraakt Worden.
Ik snap r niet :')
Tap tap tap
pi_104526680
Ik had ze net dus op de bank, heb ik zo'n dekzeiltje eronder liggen dat je bij de apotheek kunt kopen, voor mensen die net geopereerd zijn of zwanger of weet ik veel wat. Daar hebben ze bijna doorheen gezeken. Echt. Ze ontdooien na een halfuurtje wel: eerst zaten ze helemaal weggedoken in de handdoek, daarna hebben ze witlof gegeten (deden ze eerst helemaal niet buiten de kooi) en zaten ze zich te wassen en een beetje te pruttelen en te prr'en O+ En toen zette ik eerst Knofje terug en begon Schaapje helemaal te wiepen :') . Toen zag ze er echt uit als een schaapje.

Ze zijn tof O+ Morgen dat aubiose maar eens uitproberen, heb alleen geen idee hoe ik dat megapak fatsoenlijk ga openmaken zonder dat de hele garage onder komt te liggen.
Tap tap tap
pi_104528110
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 19:19 schreef KathyH. het volgende:
Ik heb trouwens een vraag. Eén van mijn cavia's was een vuilnisbakje. Veel zachter dan de meeste cavia's, met wat kruinen op de verkeerde plaatsen. :P Wit, zwart en lichtbruin, meer crèmekleur. Maar vooral doordat ze zo zacht was, vraag ik me af van wat voor ras ze komt. Iemand van jullie misschien een idee? Ik heb al gezocht op verschillende sites met beschrijvingen van rassen, maar kom er niet echt uit. Plukje O+ O+
plaats een foto en we kunnen het zeggen. Toevallig geen satijn? www.satijncavia.nl
I had a signature once. It was awful.
pi_104533472



De daders.
Tap tap tap
pi_104534097
_O-

Wat kijken ze schuldig.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator maandag 21 november 2011 @ 21:22:00 #223
155227 crew  Guppy
dus
pi_104651133
Even een onbeschaamde crosspost uit het konijnentopic :@

Ik heb trouwens eens zitten mailen naar Stichting Klein Geluk, voor vakantieopvang voor Molly en de caafs. We gaan begin 2012 een maand op vakantie. Normaal gezien deden we ze altijd naar de schoonouders, maar die hebben nu opeens twee puppies... Nu hadden ze altijd al honden, maar dat waren 3 oude sullen. We vinden het geen goed idee om de beestjes bij een teckel en twee puppies te laten, voor een maand.

Dus op zoek naar een pension of oppas in de buurt... Maar dat is nog best lastig...

We zitten vooral met het feit dat we graag willen dat Molly elke dag even uit haar hok mag. Hoeft heus geen hele dag te zijn, maar af en toe moet ze wel even de benen kunnen strekken in een ren of zo.

Daarnaast zijn onze cavia's twee ongecastreerde beren. Dat is op zich al een riskante combi, maar het gaat heel goed. Alleen kan het zijn dat als ze andere cavia's ruiken, er mot ontstaat... Daar zijn we dus ook benieuwd naar, of zij denken dat het een goed idee is. Het liefst hebben we een adres waar geen andere caafs zijn, maar dat is denk ik wishfull thinking...

Pfff... Mocht iemand nog een goede tip hebben voor in de omgeving Arnhem, wij houden ons aanbevolen!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_104652267
Helaas.. ik heb zeugjes en ik woon absoluut niet dicht in de buurt (Den Haag),
anders mochten ze hier wel logeren :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_104652563
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2011 20:58 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

plaats een foto en we kunnen het zeggen. Toevallig geen satijn? www.satijncavia.nl
Heb even zitten zoeken maar volgens mij heb ik er geen op m'n computer! Uit het tijdperk van foto's die je vast kunt houden zegmaar. Als ik zo kijk naar de foto's op die site over satijncavia's, denk ik niet dat ze een satijn was. Die glans om haar snoet had ze niet en ze is ook gezond oud geworden.
There is no way to happiness, happiness is the way (Buddha)
pi_104683975
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Even een onbeschaamde crosspost uit het konijnentopic :@

Daarnaast zijn onze cavia's twee ongecastreerde beren. Dat is op zich al een riskante combi, maar het gaat heel goed. Alleen kan het zijn dat als ze andere cavia's ruiken, er mot ontstaat... Daar zijn we dus ook benieuwd naar, of zij denken dat het een goed idee is. Het liefst hebben we een adres waar geen andere caafs zijn, maar dat is denk ik wishfull thinking...

Pfff... Mocht iemand nog een goede tip hebben voor in de omgeving Arnhem, wij houden ons aanbevolen!
Wat betreft dat het twee beren zijn, daar hoef je je geen zorgen om te maken hoor. Wij passen bijna elk jaar op de cavia's van Lyssa die eerst ook twee ongecastreerde beren had, en in ons huis is aan zeugenluchtjes geen gebrek. Soms prrrrrrrrten ze even wat meer naar elkaar bij terugkomst, maar echt tot ruzie leidt het niet. Heb zelf ook tussen mijn groepjes 3 beren bij elkaar gehad, ook dat ging heel goed.
Als ze gewoon apart in een kooi blijven en niet letterlijk tússen de andere cavia's worden gezet (of met tralies tegen een andere kooi aan) komt dat wel goed!
I had a signature once. It was awful.
pi_104684266
Heb net voor het eerst aubiose gebruikt. Wat een apart spul, wel makkelijker in gebruik dan zaagsel omdat het wat losser is. De beestjes vonden het maar raar.
Tap tap tap
pi_104686333
Het speelkwartier is hier begonnen voor de kleintjes.
Ik moet ze elke avond even vrij rond laten lopen, anders lopen ze zowat tegen het plafond.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_104686495
Hier lopen ze weer een beetje te matten. Ik had net een plukje haar van Knofje gevonden -O- . Ik denk, ga elkaar dan een beetje uit de weg. Weet wanneer je moet stoppen. Maar nee, ze zoekt Schaap toch steeds weer op. Ze hadden net ook hun gekke uurtje (volgens mij hebben ze die zes keer per dag) maar als ik ze los laat lopen is het paniek en wegkruipen.
Ja hoor, weer hoge piep van Knofje -O-
Tap tap tap
pi_104687333
Die hoge piepjes gaan door merg en been..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_104751514
Ik zit eraan te denken om een gecastreerde kerel uit de opvang te halen en deze kooi te kopen :@
http://www.zooplus.nl/sho(...)dertveertig_cm/49464
Ook al heb ik m'n huidige kooi amper een maand :') . Ik moet alleen enorm schuiven met meubels en hamsterkooien en ik heb hier geen tafeltje voor en omg wat duur :D
Tap tap tap
pi_104751686
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 09:40 schreef CherryLips het volgende:
Ik zit eraan te denken om een gecastreerde kerel uit de opvang te halen en deze kooi te kopen :@
http://www.zooplus.nl/sho(...)dertveertig_cm/49464
Ook al heb ik m'n huidige kooi amper een maand :') . Ik moet alleen enorm schuiven met meubels en hamsterkooien en ik heb hier geen tafeltje voor en omg wat duur :D
Er zitten drie konijntjes in :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_104751758
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 09:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Er zitten drie konijntjes in :')
Gewoon proppen :')

Maar dat heb ik ook weleens met die websitefoto's van hamsterkooien: een kooi met drie goudhamsters erin. Echt, goed voorbeeld :D
Tap tap tap
pi_104751781
Echt he :X
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_104797847
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 19:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Die hoge piepjes gaan door merg en been..
Klopt zeker!
  dinsdag 6 december 2011 @ 13:46:34 #236
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_105250163
ondanks dat ik Ghana zit op dit moment en kleine Sjorsje bij mijn moeder uithangt, heb ik toch een geniale foto van Sjorsje. Mijn moeder verpest hem gewoon!


De hond (Mr. Darcy) vindt hem uitermate interessant, vooral de dropjes die eruit komen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_105259292
Aaah, LIEF!!!
Dropjesautomaat :D
There is no way to happiness, happiness is the way (Buddha)
  Moderator woensdag 7 december 2011 @ 19:20:28 #238
155227 crew  Guppy
dus
pi_105306466
Ik doe aan Postcrossing, en kijk nou eens wat voor kaartje ik kreeg uit Bulgarije O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_105308058
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik doe aan Postcrossing, en kijk nou eens wat voor kaartje ik kreeg uit Bulgarije O+
[ afbeelding ]
O+

Wat is postcrossing eigenlijk ? :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator woensdag 7 december 2011 @ 19:53:06 #240
155227 crew  Guppy
dus
pi_105308215
Postcrossing is een database, daarin zitten allemaal adressen van mensen wereldwijd.

Die adressen kun je opvragen en zodoende aan random mensen kaartjes versturen. Die mensen registeren jouw kaartje, door middel van een code die je op de kaart hebt geschreven. Als je kaartjes aangekomen zijn, komt jouw adres vrij in de database en ontvang je dus ook een kaartje :)

Er is zelfs een topic op Fok :) Postcrossing 64: Kaartjes!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_105309515
Grappig concept :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator woensdag 7 december 2011 @ 20:52:18 #242
155227 crew  Guppy
dus
pi_105311268
Het is erg leuk! Maar je krijgt natuurlijk niet altijd de kaartjes die je het liefste wilt. De verzender moet die maar net hebben of kunnen vinden. Maar ik vind het altijd erg leuk om wat te krijgen :Y haast ongeacht wat erop staat
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_105313425
Mijn vader wil misschien een caviakast voor me maken :@ kunnen cavia's een beetje trapjes lopen of zijn ze daar te lomp voor? Oh ik zie mezelf zo al tien cavia's hebben :@ alleen jammer dat ze niet zindelijk zijn, ze piesen steeds net naast het dekje. M'n nieuwe bank ;(
Tap tap tap
  Moderator woensdag 7 december 2011 @ 21:45:02 #244
155227 crew  Guppy
dus
pi_105315021
Nou zeg, ik vind net een van onze caafjes dood in het hok ;( gewoon, dood. Zomaar, niks aan te zien. Vanmorgen was ie er nog. En m'n vriend heeft m vanmiddag nog een stukje paprika gegeven -O- en nu issie er niet meer...

Snap er niks van... ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_105315356
Awwww arme caaf en arme guppy ;( zomaar ineens ;( wat naar :* :*
Tap tap tap
pi_105318620
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 21:45 schreef Guppyfriend het volgende:
Nou zeg, ik vind net een van onze caafjes dood in het hok ;( gewoon, dood. Zomaar, niks aan te zien. Vanmorgen was ie er nog. En m'n vriend heeft m vanmiddag nog een stukje paprika gegeven -O- en nu issie er niet meer...

Snap er niks van... ;(
Nohhh.. ;( Sterkte met het verlies.
Het kan echt supersnel gaan met caafjes.
Helaas zelf ondervonden.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_105327897
Guppy! :*

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 21:23 schreef CherryLips het volgende:
Mijn vader wil misschien een caviakast voor me maken :@ kunnen cavia's een beetje trapjes lopen of zijn ze daar te lomp voor?
ja, maar niet te steil en zorg voir genoeg grip en breed loopoppervlakte. bij een hok van 80cm en hoogte van 40cm moet de trap de volledige lengte benutten(wel rekening houdend met plek om erop en eraf te gaan) dan heb je ongeveer de maximale steilheid. trap moet wrl zon 12-15 cm breed zijn. het traplopen moeten ze bovendien erg aan wennen (in het begin veel op en afduwen) maar ze leren het wel!
I had a signature once. It was awful.
pi_105328393
Wat ik me altijd afvraag bij trapjes... ik heb dus op dit moment jong grut.. zouden ze dan niet in het trapgat vallen...? :@ Of ben ik gewoon goed in het bedenken van horror-scenario's?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_105371807
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2011 08:30 schreef zoeperzazke het volgende:
Guppy! :*

[..]

ja, maar niet te steil en zorg voir genoeg grip en breed loopoppervlakte. bij een hok van 80cm en hoogte van 40cm moet de trap de volledige lengte benutten(wel rekening houdend met plek om erop en eraf te gaan) dan heb je ongeveer de maximale steilheid. trap moet wrl zon 12-15 cm breed zijn. het traplopen moeten ze bovendien erg aan wennen (in het begin veel op en afduwen) maar ze leren het wel!
Ze kunnen in ieder geval al aardig springen :') . Als ze loslopen, springen ze doodleuk de kooi weer in. Nu staat ie op een tafeltje, dus dan staan ze echt te zoeken.

En kijk, ze kunnen wel lief naast elkaar zitten O+
Tap tap tap
pi_105372696
Neehoor, die ukken vallen niet zomaar. en als ze vallen dan is het niet hoog genieg om zich serieus te bezeren. 40cm (gemiddelde hoogte) is voor zo'n licht diertje niet heel gevaarlijk. maar als het trapje breed genoeg is en precies onder het gat zit vallen ze niet.
I had a signature once. It was awful.
  Moderator zaterdag 10 december 2011 @ 09:15:04 #251
155227 crew  Guppy
dus
pi_105407910
Wat een dotjes van caafjes heb je, Cherry!

Ik kreeg nog een cavia-kaartje via Postcrossing, wat schattig!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_105420591
Hoi,

Even voorstellen dit is Bart.
Een trotse, eigenwijze man. 8-)



Sinds deze zomer heeft meneer ook een flat (met trapje dus.)
Het heeft maar eventjes geduurd en meneer rende op en neer..
Hij is er wel een keertje af gevallen in het begin omdat hij scheef voor zijn trapje ging zitten en dan "volgas"naar boven ging maar dus ook scheef uitkwam en dan halverwege hield de trap op en zat ie ineens weer beneden :')
Maar met genoeg geduld en vooral veel lokken met eten en een klein duwtje zo nu en dan had hij het snel onder de knie.
Ik heb in het onderste deel de trap wel laten eindigen op zijn nachthok zodat het trapje wat minder steil is. :)

Leuk om hier alle Caafjes te zien.
Wij lezen vanaf nu gezellig mee ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Gixxergirl op 10-12-2011 19:17:55 ]
pi_105421528
Awww het is net Knofje zonder krulletjes O+
Tap tap tap
pi_105424286
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:13 schreef CherryLips het volgende:
Awww het is net Knofje zonder krulletjes O+
Ik zit net wat foto's te kijken een stukje terug..
Die foto dat ze met z'n tweetjes in die buis zitten. _O-
"Kan prima zo, lekker warm! "

Ik ben aan het kijken/denken aan een 2e caafje maar weet niet zo goed wat ik moet doen.
Bart is nog een echte kerel , dus een 2e man erbij lijkt me niet zo'n goed plan.
Maar een leuke dame erbij kan natuurlijk maar ik wil eigenlijk (nog) geen kleintjes.
We krijgen komend voorjaar een pup in huis dus krijg ik het druk genoeg en dan wil ik niet dat ik te weinig tijd over heb voor kleine caafjes..

Lastig... :?
pi_105424711
Kun je hem niet laten castreren?
Tap tap tap
pi_105424915
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:39 schreef CherryLips het volgende:
Kun je hem niet laten castreren?
Daar zit ik wel over te denken, ja.

Hij word nu regelmatig uit zijn hok gehaald en ligt bijna iedere avond bij ons een tijd op de bank en is helemaal happy dan, maar het is voor hem toch leuker als hij aanspraak heeft in zijn eigen taaltje.
pi_105428708
Castreren, 6 weken wachten en een zeugje erbij lijkt me een prima plan.
I had a signature once. It was awful.
pi_105431952
Ik zal binnenkort meneer eens meenemen naar die DA voor een check-up.
Even kijken wat de DA van hem vind en wanneer/of hij gecastreerd kan worden en dan gaan we er gewoon voor. O+

Zat net nog te kijken naar mensen die hun caafje weg willen doen.
Zag daar een foto van 2 beertjes in een zo'n vreselijk klein hok... was echt sneu om te zien. :{
pi_105513091

De bom hoor. Echt.
Tap tap tap
  dinsdag 13 december 2011 @ 10:54:24 #260
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_105527758
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 22:19 schreef Gixxergirl het volgende:
Ik zal binnenkort meneer eens meenemen naar die DA voor een check-up.
Even kijken wat de DA van hem vind en wanneer/of hij gecastreerd kan worden en dan gaan we er gewoon voor. O+

Zat net nog te kijken naar mensen die hun caafje weg willen doen.
Zag daar een foto van 2 beertjes in een zo'n vreselijk klein hok... was echt sneu om te zien. :{
mocht je je caafje laten castreren houd er rekening mee dat het best prijzig is! Een cavia heeft redelijk veel narcose nodig, waardoor het een duur grapje is.

Bijna 2 jaar geleden toen mijn Beertje overleed en Bob alleen achter bleef, heb ik ook nagedacht over wat ik erbij zou nemen. Uiteindelijk heb ik gekozen om er een jonkie bij te doen. Dit ging goed totdat Sjorsje zijn mannelijkheid ging ontwikkelen. Toen was het een paar keer goed mot tussen de Bob en Sjors. Nadat Sjors uit zijn puberteit was ging het weer goed. Ik heb ongeveer een maand voor politieagentje moeten spelen.
Misschien kun je toch overwegen om een mannetje erbij te nemen? Kijken hoe het klikt? Bijvoorbeeld een mannetje erbij zoeken met ongeveer dezelfde persoonlijkheid?
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_105528691
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 21:55 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]
De bom hoor. Echt.
Hier zijn ze ook superfan van de slaapmutsjes _O_
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_105529137
Ik wil ook van die slaapmutsjes O+

Maar ik wacht even Kerst af, want ik heb ze ook op mijn verlanglijstje staan :')
pi_105529531
Misschien dat ik er nog één bestel, en nog een plasdeken. En extra kussentjes voor in de slaapmuts zodat je niet steeds dat hele ding hoeft te wassen.
Echt mooi als ze in dat ding gaan popcornen, dan beweegt ie helemaal mee :')
En als Schaap de slaapmuts met Knofje en al omver wil duwen O+

Eerst vonden ze het ding doodeng, toen stond het in de weg, toen wilden ze weten of het eetbaar was, en nu liggen ze gestrekt in dat ding. Ik had ze nog niet zo ontspannen zien liggen :D
Tap tap tap
pi_105531168
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 10:54 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

mocht je je caafje laten castreren houd er rekening mee dat het best prijzig is! Een cavia heeft redelijk veel narcose nodig, waardoor het een duur grapje is.
sorry dat is onzin, een korte gasnarcose is alles wat nodig is. het narcosemiddel is niet hetgeen dat het duur maakt. een castratie hoort tussen de 40-50 euro te kosten en mag enkel met gasnarcose worden uitgevoerd, spuit is te zwaar voor een cavia.
2 beren met dezelfde persoonlijkheid is ook geen goed idee, dat botst. een dominante oude beer met een rustig jong beertje is dan het beste.
I had a signature once. It was awful.
pi_105541696
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 21:55 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]
De bom hoor. Echt.
Aaah, wat leuk zeg !
Ik heb even gezocht en er staat er nu ook 1 in bestelling voor Bart.
pi_105541795
W.b.t. Bart:
Hij mag morgenmiddag mee naar de dierenarts voor checkup.

Ik vind 2 beertjes toch een beetje te riskant.
Maakt me niet uit of het 50 of 80 euro kost als het maar goed gebeurd. ;)
Dus morgen horen van de dierenarts of hij fit genoeg is voor castratie en dan over een tijdje komt er een leuke dame Bart gezelschap houden ^O^
pi_105579948
De dierenarts was erg te spreken over Bart. :)

Hij weegt 1400 gr.
Maar hij was niet te dik , t is gewoon een echte flinke kerel.
Gezond en geen probleem om te castreren.

Ze zei nog wel "je zou 1 nestje kunnen nemen, gewoon omdat hij zo mooi en een lieve cavia is? "
Maar daar begin ik niet aan.
Zal best heel leuk zijn maar als je ziet hoeveel caafjes er al op marktplaats e.d. staan....

Afspraak gemaakt, maandag word hij een "je-weet-wel-cavia" .
pi_105580652
1400 gram :o Een toekomstige ex-knuffelbeer O+
Tap tap tap
pi_105583956
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 16:45 schreef CherryLips het volgende:
1400 gram :o Een toekomstige ex-knuffelbeer O+
Ja, hij weeg best wat.
Maar als de dierenarts zegt dat hij in een prima conditie is neem ik aan dat het goed is :)
Hij heeft geen vetrolletjes ofzo, geen te dikke buik, hij is gewoon een beetje groot.
Krijgt ook bijna nooit snoepjes, die lust hij meestal toch niet.
Hij krijgt Beaphar Care+ en iedere dag groente in de ochtend en middags vaak een stukje fruit en s avonds als hij op schoot lig een blaadje sla ofzo. (en natuurlijk constant hooi)
Er hangt wel een knaagstick in zijn hok en daar heeft hij laatst van ontdekt dat dat best lekker is.
Ding hing er al ruim een maand ofzo :')
pi_105583975
:@

[ Bericht 86% gewijzigd door Gixxergirl op 14-12-2011 18:16:12 (dubbelpost) ]
  Moderator woensdag 14 december 2011 @ 18:24:33 #271
155227 crew  Guppy
dus
pi_105584286
Wat goed dat je niet voor een nestje kiest _O_ heel verstandig!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_105584341
Nou idd!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_105620935
Even een vraagje:

Als Bart net gecastreerd is mag hij dan wel zijn trapje oplopen?
Hij heeft zo'n dubbele kooi met trap naar de 2e verdieping.
Als hij naar boven wil springt hij op zijn nachthok en daarvandaan rent hij naar boven.

Ik kan me zo voorstellen dat dat de eerste dag voor de hechtingen niet zo goed is?

Of maak ik me dan te veel zorgen en is dat geen probleem?

(Anders maak ik er tijdelijk een enkel hok van....)
pi_105782022
Ik zou dat trapje een paar dagen weghalen, maar ik heb er verder geen verstand van :@

Ik wilde m'n cavia's vitamine c-pilletjes geven, voor de zekerheid, maar ze moeten er niets van weten :') . Ik had gelezen dat er in witlof toch niet zoveel vitamine c zit als iedereen denkt dus ik begin me al helemaal zorgen te maken. Die pilletjes zijn best lekker :@

En ze zijn nog steeds superschichtig. Willen niets van me weten en kruipen amper in m'n nek, zitten niet te knorren en soms piepen ze om eten. Wat doe ik verkeerd ;( Ze haten me ;(
Tap tap tap
pi_105782283
De eerste paar dagen moet je een vitamine C tabletje echt in het bekje dauwen (begin met een halve). Na een weekje zijn ze aan de smaak gewend, er zijn er maar wienig die het dan nog niet vrijwillig willen!

Ik zou het trapje er een dag of 2-3 uithouden, daarna kan het er wel weer terug in hoor. Het geneest heel snel en het zijn maar suuuperkleine wondjes!
I had a signature once. It was awful.
pi_105782339
Dacht ik eerst ook, dat Fabian me haatte, maar dat moet gewoon groeien denk ik...

En piepen om eten is normaal volgens mij :D

Wij hebben Faab net gebadderd, hij vond het helemaal leuk, echt schattig!
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_105782349
Ah joh... nog wat geduld..
Ik heb telkens het geluk dat ik een tamme oudere caaf heb.
Dus die van mij zijn wat sneller tam dan twee kleintjes zonder "oudercaaf"

Wbt die pilletjes, het helpt vaak dat cavia's eerst uit de hand leren eten.
Mochten ze er dan nog niets van weten: pilletjes door de midden of zelfs een kwart.
Dan kunnen ze ze makkelijker opnemen.

Mocht dat allemaal niet lukken dan geef ik ze persoonlijk een pilletje onder dwang, tja dat is even naar, maar zo proeven ze eensdat het echt niet vies is en toch wel lekker.

Wat betreft het op schoot nemen.. heb je ze alle twee weleens op schoot?
Dan hebben ze steun aan elkaar.

Wat ook kan helpen is dat ze beschut zitten, onder je trui of onder een dekentje.
Dan ontspannen ze vaak wat sneller.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_105782508
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:02 schreef zoeperzazke het volgende:
De eerste paar dagen moet je een vitamine C tabletje echt in het bekje dauwen (begin met een halve). Na een weekje zijn ze aan de smaak gewend, er zijn er maar wienig die het dan nog niet vrijwillig willen!

Ik zou het trapje er een dag of 2-3 uithouden, daarna kan het er wel weer terug in hoor. Het geneest heel snel en het zijn maar suuuperkleine wondjes!
Nou gister zat m'n vinger er dus tussen, dat vond ik minder prettig :P De oppascaven die flipten helemaal als ik met dat potje aan kwam, maar als ik erin probeer te frotten dan verstijven ze, kaken op elkaar. Ik wil ze ook geen pijn doen. Ik kan het er op zich wel in krijgen maar ze moeten erop kauwen, dat is het probleem :P Hebben ze het elke dag nodig of is om de dag ook goed? Ik weet niet of een overdosis erg is.
Tap tap tap
pi_105782619
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2011 19:03 schreef Lutte het volgende:
Dacht ik eerst ook, dat Fabian me haatte, maar dat moet gewoon groeien denk ik...

En piepen om eten is normaal volgens mij :D

Wij hebben Faab net gebadderd, hij vond het helemaal leuk, echt schattig!
Nou ja, ze piepen dus amper om eten. Van het weekend waren ze ruim een dag alleen dus ik dacht dat ze de tent zouden afbreken zodra ik de koelkast open deed. Niks. Alleen Knofje slaat soms aan, maar na een paar seconden houdt ze op. Schaap doet helemaal niks, die zit in de knuffelmuts als een soort Scrooge. Ik had twee van die dingen moeten kopen zeg, echt een succes. Knofje lag er van de week zo raar in dat ik dacht dat ze dood was, helemaal gestrekt en met de oogjes dicht. Maar dan komt Schaap, die springt erin, OP Knofje. Harde piep en dan sprignt Knofje eruit, haar in de war :D
Tap tap tap
pi_105782737
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2011 19:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ah joh... nog wat geduld..
Ik heb telkens het geluk dat ik een tamme oudere caaf heb.
Dus die van mij zijn wat sneller tam dan twee kleintjes zonder "oudercaaf"

Wbt die pilletjes, het helpt vaak dat cavia's eerst uit de hand leren eten.
Mochten ze er dan nog niets van weten: pilletjes door de midden of zelfs een kwart.
Dan kunnen ze ze makkelijker opnemen.

Mocht dat allemaal niet lukken dan geef ik ze persoonlijk een pilletje onder dwang, tja dat is even naar, maar zo proeven ze eensdat het echt niet vies is en toch wel lekker.

Wat betreft het op schoot nemen.. heb je ze alle twee weleens op schoot?
Dan hebben ze steun aan elkaar.

Wat ook kan helpen is dat ze beschut zitten, onder je trui of onder een dekentje.
Dan ontspannen ze vaak wat sneller.
Ja, ik heb een plasdeken, die vouw ik dubbel, dan zitten ze daaronder. Maar Schaap trapt Knofje steeds weg als ze samen ergens onder zitten. Pas na een half uur/uur lijken ze wakker te worden en op ontdekkingsreis te gaan. Schaap wil gewoon weg. Als die op de bank loopt, moet ik kussens op de armleuningen leggen want zij springt erop en peert hem. Soms dan vergeet ze dat ik er ben en dan klimt ze half op m'n arm, tot ik beweeg, dan schiet ze weg :P Schaap is gewoon raar. Ik heb het washok ingericht als losloopkamer. Handdoeken, plasdekens, stoel voor mij, tafel voor de laptop, paar huisjes, en ze kunnen loscrossen.

Knofje net:
Tap tap tap
pi_105964495
Vier op een rij :D

Ze beginnen de pilletjes lekker te vinden.
Ik hield Schaap er net een halfje voor en eerst wilde ze er niets van afweten, vervolgens wilde ik haar een beetje dwingen en toen vond ze het ineens heel lekker.
Beetje jammer alleen dat m'n vinger er nog aan zat ;(
Tap tap tap
pi_106101809
De afspraak van Bart is verplaatst.
I.p.v. vorige week mag hij morgenochtend naar de DA voor zijn castratie.
Spannend hoor!

Vandaag wel zijn slaapmutsje binnengekregen :)
Hij vind het volgens mij wel wat.

Kan hij morgen als hij terug komt van zijn operatie lekker warm in zijn nieuwe bedje liggen :)
pi_106175313
Net terug van de dierenarts en lekker sloompjes verstopt in zijn muts.
Hij vind hem echt heerlijk! *)
pi_106175467
Hij ligt er lekker bij O+ !

Is alles goed gegaan?
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_106175989
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 18:50 schreef Lutte het volgende:
Hij ligt er lekker bij O+ !

Is alles goed gegaan?
Ja, gelukkig wel.
Ik mocht hem gistermiddag om 14.00u ophalen.
Hij was nog wat wiebelig op de pootjes maar verder ging het prima.
Eten, drinken en dat alles aan de andere kant er weer uitgooien ging/gaat allemaal goed.
Vanochtend was hij al een stuk fitter en k heb vanavond tijdens het eten koken zijn eerste whiepje ook weer gehoord.
Was wel fijn om dat weer te horen, hij was gisteren nog zo stilletjes.

Net nog een telefoontje van de dierenarts gehad om te horen of alles goed ging.
Vond ik wel netjes :)

Met een paar dagen is hij weer helemaal de oude.
pi_106176237
awww in de knuffelmuts O+
over hoeveel weken kan er een vriendinnetje bij? zes ofzo?
ik heb contact opgenomen met de opvang in de buurt om te kijken of er een geschikte gecastreerde heer tussenzit voor bij de dames. Ik ben helemaal verliefd geworden op een paar caafjes op hun website die laatst zijn binnengekomen :@
Tap tap tap
pi_106176580
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 19:12 schreef CherryLips het volgende:
awww in de knuffelmuts O+
over hoeveel weken kan er een vriendinnetje bij? zes ofzo?
ik heb contact opgenomen met de opvang in de buurt om te kijken of er een geschikte gecastreerde heer tussenzit voor bij de dames. Ik ben helemaal verliefd geworden op een paar caafjes op hun website die laatst zijn binnengekomen :@
Ja, klopt.
6 weekjes wachten

Haha, verslaaft aan Caaf!!

Leuk hoor.
Ben benieuwd hoe de dames dat gaan vinden :)
pi_106200971
Heb vandaag gebeld met de opvang :) Ze hebben ruim 40 caafjes in de opvang en ze wilden ook weten welke kooi ik had of ging kopen etc, dus ze zijn gelukkig wel heel streng :)
Is het raar als ik zeg dat ik vooral verliefd was op hun langhaartjes? :@ Daar heb ik gewoon een zwak voor. Maar ik ga volgende week kijken of ik op slag verliefd wordt op een cavia, het wordt er waarschijnlijk eentje extra. Ben nu aan het kijken naar een kooi van 1.40 meter (of kunnen er daar vier in? :@ )
Tap tap tap
pi_106236387
Welke opvang is dat?


Jullie caafjes ook een beetje schrikkerig van vuurwerk?
Hier telkens een klaagwhiepje bij die harde knallen. :{
pi_106236430
Utrecht :)

Schaap is ook niet gek op vuurwerk, ze knort als er iets hards afgaat. En ik dacht dat dat een positief geluidje was want ze maakt het ook weleens als ik haar aai :')
Ze haat me ;(

Maar gister is ze denk ik een keer enorm geschrokken, want ik vond haar onder een berg hooi, doodstil, kon dr zo oppakken. Dacht echt dat ze dood was.

Heb ze gister de hele avond los laten lopen, beweging is goed etc, maar ze schieten onder een kastje en zijn er vier uur lang niet onderuit gekomen. Dat doen ze dus altijd :D alleen als ik de lamp uitdoe en zelf wegga en wat andijvie neerleg, dan komt er een beetje beweging in want de andijvie is dan na een paar minuten weg.
Tap tap tap
  Moderator zaterdag 31 december 2011 @ 08:51:42 #291
155227 crew  Guppy
dus
pi_106236561
Ben je niet bang dat ze lekker zitten te plassen en poepen onder het kastje? Ik zou dat wel hebben :X maar dat komt misschien ook omdat die van mij alles laat lopen zodra ie even niet in z'n kooi zit. Lees: op schoot, de bank, de vloer, anywhere :')

Hier kan vuurwerk m niks schelen. Hij kruipt in z'n buis en that's it.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106236646
O ja hoor, maar het is een klein kastje in een vrijwel leeg kamertje. Even opzij schuiven, keutels oprapen en in de wc mikken, natte lap over de pies en even dweilen :')
Tap tap tap
  Moderator zaterdag 31 december 2011 @ 09:14:27 #293
155227 crew  Guppy
dus
pi_106236817
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 08:59 schreef CherryLips het volgende:
O ja hoor, maar het is een klein kastje in een vrijwel leeg kamertje. Even opzij schuiven, keutels oprapen en in de wc mikken, natte lap over de pies en even dweilen :')
Ooh, in dat geval :) ik zag een heuse boekenkast voor me!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106236935
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 09:14 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ooh, in dat geval :) ik zag een heuse boekenkast voor me!
Nee, een klein ladekastje, zit ook niks in :D
Tap tap tap
pi_106239885
Ik heb geen berg hooi in zijn kooi gedaan op t moment.
I.v.m zijn castratie van afgelopen woensdag :{
(natuurlijk wel hooi in t trogje )
Maar meneer ligt nu constant in zijn muts.
Normaal zit zijn ochtendgroenvoer in een draadbol maar net schrok hij zo tijdens het eten dat hij zijn muts alleen uit komt op te plassen.
Dus heb het groenvoer maar naast zijn muts gelegd en dat bevalt hem wel geloof ik :)
pi_106239968
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 08:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Ben je niet bang dat ze lekker zitten te plassen en poepen onder het kastje? Ik zou dat wel hebben :X maar dat komt misschien ook omdat die van mij alles laat lopen zodra ie even niet in z'n kooi zit. Lees: op schoot, de bank, de vloer, anywhere :')

Hier kan vuurwerk m niks schelen. Hij kruipt in z'n buis en that's it.
Bart is ook niet echt zindelijk ofzo :X

Ik heb , als ie op schoot komt ook altijd een stuk dun plastic onder de handdoek liggen want de kans is groot dat meneer de boel gezellig laat lopen :')

Je hoort wel van caafjes die echt alleen op een vast plekje hun behoefte doen, dat is wel super relaxed.
  Moderator zaterdag 31 december 2011 @ 11:44:37 #297
155227 crew  Guppy
dus
pi_106240628
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 11:25 schreef Gixxergirl het volgende:

[..]

Bart is ook niet echt zindelijk ofzo :X

Ik heb , als ie op schoot komt ook altijd een stuk dun plastic onder de handdoek liggen want de kans is groot dat meneer de boel gezellig laat lopen :')

Je hoort wel van caafjes die echt alleen op een vast plekje hun behoefte doen, dat is wel super relaxed.
M'n konijn doet dat. Ideaal!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106240934
Mijn caafs piesen ook in de knuffelmuts hoor :P ik heb hem al gewassen, alleen zit het ijzerdraad nu een beetje los -O-
Tap tap tap
pi_106241067
Fabians eerste nieuwjaar, hij lijkt het vuurwerk tot nu toe wel te trekken :Y

Terwijl ik dit typ hoor ik me toch een knal, maar meneer steekt alleen zijn koppie even omhoog en tukt weer lekker verder. O+

Als hij op schoot zit geeft hij duidelijk aan als hij moet plassen, dus meestal hebben we hem gewoon zonder handdoek uit de kooi. Mag ie ook gewoon over de mat wandelen enzo. Die ene keer dat dat fout gaat nemen we dan maar voor lief.

Mijn vriend heeft gisteren kennisgemaakt met Fabian, doodsbang, heb zo gelachen _O- 'Dalijk bijt ieee!! :'( '
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_106241211
_O-

Sommige mensen zijn ook echt bang voor dit soort dieren, ik kan me dat echt niet voorstellen.

@CherryLips: Ik heb de muts ook al uitgewassen. (gelukkig is hij goed gebleven.)
Eerste dag had meneer er al in geplast maar dat was de middag dat hij terug kwam van de dierenarts.
Hij was toen ook zo sloompjes...

Nu zie ik hem snel uit de muts springen... ff plassen ... en hop, de muts weer in.
Tot nu toe houd hij hem dus droog :)
  Moderator zaterdag 31 december 2011 @ 13:58:22 #301
155227 crew  Guppy
dus
pi_106245735
Zoo, konijn en caaf hebben een schoon hok met lekker wat extra hooi. Caaf zit lekker verstopt in z'n huis vol hooi, en Molly doet net of ze geen knallen hoort en zit trevreden hooi te eten :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')