Done....quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:53 schreef Lijnloos het volgende:
Tj, zou je Minke er in willen zetten? Die komt ook (2x) voor op Fok!
Er was hier op fok toch ook ooit iemand die haar dochter Myrdin had genoemd?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 11:10 schreef Kleurdoos het volgende:
Vriendin van mij heeft een 'Myrdin' gekregen (meisje)
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:57 schreef Kleurdoos het volgende:
Jesper vind ik ook zo leuk, maar mocht niet omdat DE EXJasper heet
en Vesper al helemaal niet, maar voor Vesper ruil ik zo de naam in die we nu hebben
Elin & Vesper <3
Oehwwww Espen Fox vind ik een hele mooie naamquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:11 schreef Fee-nix het volgende:
Whehehe, ja hadden wij dus ook van X files. Dena vonden wij ook nog wel leuk (met een e dus ipv een a).
En Dexter is ook cool! Maar bij die naam moet ik ook altijd gelijk aan 'Dexters Laboratory' denken.... met Deedee :-p.
En Espen Fox vind ik erg mooi.
echt welquote:Op zondag 31 juli 2011 00:16 schreef Vlindur het volgende:
Oh ja. Idd kd!
Ikzelf zou nooit kinderen vernoemen naar bekenden.
Maar ja, wij vernoemen ook op geen enkele manier
sinds dana international vind ik t een ballennaamquote:Op zondag 31 juli 2011 08:06 schreef Ssserpente het volgende:
Dana stond ook op ons lijstje, JJ. Vind het nog steeds een mooie naam.
Google is?quote:Op zondag 31 juli 2011 08:22 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
echt wel
google is op de voornaam van beeb 2.. er is een erg bekend nederlands jongetje met die naam
Ik ken anders wel een Jiskequote:Op maandag 1 augustus 2011 17:05 schreef Vlindur het volgende:
Ik vind eindelijk eens een site met populaire Friese namen gevonden![]()
Sommige namen had ik niet verwacht![]()
En helemaal geloofwaardig vind ik het niet, want nr 16 bij de meiden betekend in het Nederlands 'as' en ik neem aan dat men daar wel over na denkt
En anders had ik je er nog aan herinnerd dat die man die op een zekere koninginnedag in Apeldoorn z'n auto tegen "de naald" parkeerde en daarvoor veel mensen dood reed ook die naam had: Karst Tquote:Op maandag 1 augustus 2011 22:37 schreef Vlindur het volgende:
Nee, mooi juist. Dan kan ik hem definitief uit mijn hoofd zetten.![]()
Nu Roan nog
Nou nee, dat zou me totaal niet boeien! Tristan vinnik ook helemaal geweldig en als we niet perse Fries of Fries klinkende namen wilden had Tristan bij mij absoluut op nr 1 gestaan!quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:58 schreef Nirak het volgende:
[..]
En anders had ik je er nog aan herinnerd dat die man die op een zekere koninginnedag in Apeldoorn z'n auto tegen "de naald" parkeerde en daarvoor veel mensen dood reed ook die naam had: Karst Tzo weten we het wel te bederven he
@lijnloos, ik ken een meisje (vrouw) die Jiske heet.
Een collega van me heeft laatst een zoontje gekregen: Roan.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:17 schreef Poppedein het volgende:
En Rohan dan Vlindur? Of ben je dan bang dat mensen dat teveel als een vernoeming zullen zien? Of Rowen?
En ik een Jeskaquote:
Ik Pm je even zn naamquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:07 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En ik een Jeska
Met het risico dat je me heel hard uit gaat lachen Vlindur, ik ben LimburgseMaar van deze site vind ik het volgende mooi voor een tweede naam:
Liewer
Seger
Jildert Die vind ik eigenlijk wel heel tof![]()
Hessel Zo heette mijn broetje als mijn broer nog zou hebben geleefd, een naam die ik niet kán geven
Folmer
en nog wel wel een paar, maar ik weet niet waar het bij moet passen. Wat eindigen er veel friese namen op een -e trouwens
Saa-haar.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:49 schreef wickie het volgende:
Hier nog steeds dikke twijfel. Maar ik lees nu Jelka en Jeska, die ga ik eens voorstellen.
Vind Jelka echt heel erg mooi!
Of nog een kind.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben nog steeds gek op de naam Lou. Ik denk dat we over een paar jaar maar weer eens een dikke rooie kat moeten nemen.
hahaha, dat dacht ik ookquote:
Jack wilde ik voor Polle, heel heel graagquote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:46 schreef Claudia_x het volgende:
Gister zag ik Jack de Vries op tv en toen vond ik Jack zomaar ineens wel een stoere naam, à la Joe Speedboot, zeg maar.
Ik ben nog steeds gek op de naam Lou. Ik denk dat we over een paar jaar maar weer eens een dikke rooie kat moeten nemen.
nee hoor, ik heb nog wel een lijst oudhollandse jongenspracht voor je klaarliggen tegen die tijdquote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:52 schreef flugeltje het volgende:
Hmz, Lou is ook wel tof ja Claudia. Voor een jongetje bedoel je dan he?
Hier ook geen flauw idee wat jongensnamen betreft, voor een meiske wisten we het voor de conceptie al, maar qua jongens blijf ik echt alleen bij Willem het hier al eerder genoemde Eureka gevoel hebben...
Qua meisjesnaam wel overgestapt trouwens, ten tijde van Willem waren we dol op de naam "Fiene" omdat mijn oma ook Fien heette en het ook zo'n lekker oudhollandse naam is. Begint ineens de halve grachtengordel met onze boerenfluitjesnaam aan de haal te gaan....
Enfin, een jongensnaam gaat dus een crime worden gok ik zo...
Ah kiek, dat is dan weer heul mooi....quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:58 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
nee hoor, ik heb nog wel een lijst oudhollandse jongenspracht voor je klaarliggen tegen die tijd
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:07 schreef Beessie-Jen het volgende:
Wicks; die ene is gewoon echt mooooooi (L)
Daar heb je wel een goed punt ja...quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:14 schreef Poppedein het volgende:
ik vind Mette en Marthe trouwens wel heel Jut en Jullerig.
en ik noem pollequote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:28 schreef mignonne het volgende:
Mette en Elin, klaar opgelost, slotje.
Noem ik mijn volgende dochter Mette, goed?![]()
Daar ben ik het héél erg mee eens. Het zou mij persoonlijk echt niet boeien of de naam van de tweede bij de naam van de eerste past. Als ik nog een dochter zou krijgen (wil ik niet, maar stél) dan acht ik de kans vrij groot dat ze Liv gaat heten. Dat past totaal niet bij Isabeau, maar dat zal me jeuken.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:33 schreef Leandra het volgende:
Is het zo noodzakelijk dat de namen van de kinderen bij elkaar moeten passen?
Moet kind 2 dus ook bij kind 1 passen?
Ik zou vooral voor een naam gaan die ik mooi vind, en als die toevallig niet bij de naam van de oudste past dan is dat jammer, maar de naam moet vooral bij het kind passen...
1 reactie op mn initialen en ik sla je in elkaar tot je t lekker vindt??quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:14 schreef miss_sly het volgende:
Senna heeft initialen S.M.
Ach, wordt pas spannend als ze ouder is en daar leert ze dan wel een passende reactie op geven
Ik vind Elin juist klassiek ook, het komt nu wat hipper over ivm modenaam, ik ken de naam van Helena, Elena.. erg klassiek dusquote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:22 schreef mignonne het volgende:
De namen van mijn meisjes passen totaal niet bij elkaar, als je het sec bekijkt.
Klassiek versus semi-hip (ik gok dat het wel in de top10/20 komt binnen nu en 3 jaar, van oudste verwacht ik dat niet.) Frans versus Scandinavisch, en het 'gevoel' van de namen is anders. Oudste haar naam wordt meer als lievig en romantisch gezien (wat niet helemaal overeenkomstig de stuiterballende werkelijkheid is) en jongste haar naam wordt eerder als wat stoerder gezien.
Maar voor ons was naam 1 destijds DE naam en dus gaven we die. Bij jongste was die naam gewoon DE naam, en dus gaven we die.
Over de combinatie van de twee heb ik me niet echt druk gemaakt, hoewel ik wel het kwik-kwek-kwak gehalte wilde vermijden. Elodie en Valerie vielen om die reden afmaar oh wat lief ik Elodie <3
Hahaha, bijvoorbeeld. Ik hoop zomaar dat de dame tegen die tijd in ieder geval neit met haar mond vol tanden staat.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:21 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
1 reactie op mn initialen en ik sla je in elkaar tot je t lekker vindt??
o dan EMR & LLquote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:23 schreef mignonne het volgende:
de initialen van de achternaam heb ik nooit meegerekend eigenlijk.
Je zegt en schrijft toch altijd AB de Groot ofzoiets en zelden ABdG?
Oudste heeft AJM en jongste EME
en allebei met een H dan eventueel nog erachter
Vaak worden als afkorting ook de initialen gebruikt, bij bedrijven bijvoorbeeld, en dan met de eerste letter voornaam en eerste letter achternaam. Bovendien heeft Senna maar één naam, dus dan is het al erg kort met haar initiaalquote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:23 schreef mignonne het volgende:
de initialen van de achternaam heb ik nooit meegerekend eigenlijk.
Je zegt en schrijft toch altijd AB de Groot ofzoiets en zelden ABdG?
Oudste heeft AJM en jongste EME
en allebei met een H dan eventueel nog erachter
en jij moet gewoon Olivier & Jonathan <3quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Een jongensnaam zou hier ook echt een compromis zonder eureka gevoel worden, dat weet ik zeker.
De meisjesnaam daarentegen staat al vast en wordt maar één keer per jaar gegeven tot nu toe. Ik mot echt nog een meisje fabrieken voor deze naam![]()
KD, LL dus. Ik ben zeer benieuwd. Nog 10-12 weken toch?
quote:
U riep mijquote:
Siem lijkt weer erg op manliefs voornaam, dus dat doe ik liever niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:48 schreef Poppedein het volgende:
NotTheSame...En Siem dan? Of Xiem? en wij hadden laatst een Sim in de praktijk... (Mede) om diezelfde reden is Sam bij ons uiteindelijk afgevallen omdat ik het téveel op Sem vond lijken en inmiddels enorm ben uitgekeken op die naam
Nee johquote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vind het knap dat je al die namen combinaties binnen jullie praktijk onthoudt Poppedein. Je hoofd loopt over van de namen niet? Vind je het hier door ook moeilijker om een naam te kiezen? Omdat je al associaties hebt met heel veel namen?
Naar mijn Floris uiteraardquote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:55 schreef flugeltje het volgende:
Oeh, Floris vind ik ook leuk. Die zal ik eens op het lijstje knallen... (al moet ik dan ook nog verzinnen waar ik de vernoeming dan vandaan haal)
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:04 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Naar mijn Floris uiteraard![]()
Want Floris is de kleinzoon van willem (en achterkleinzoon van 2 willems)
Een van die kinderen die vorige week door de ouders alleen op dat jacht voor de kust van Brazilië waren achtergelaten heet Timmer... Ook niets voor jullie zeker?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:26 schreef flugeltje het volgende:
Hier moeten we wel een beetje opletten met de achternaam van meneer... Die is namelijk Planken en ik vind Cas ook zo'n mooie naam
Ik heb bij Caleb een droevige associatie. Vroeger was ik verslaafd aan ATWT, en degene die Caleb als eerste speelde overleed aan een overdosis drugs.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:44 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Caleb is fantastisch, maar dan denk ik weer aan hoe mn schoonouders t uitspreken enzo
Ik beken dat dat ook mijn associatie met Caleb is. En daarmee erken ik eveneens mijn vroegere verslaafdheid aan ATWT. Daar ben ik wel van af trouwens.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:46 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik heb bij Caleb een droevige associatie. Vroeger was ik verslaafd aan ATWT, en degene die Caleb als eerste speelde overleed aan een overdosis drugs.
Mijn vader heette Wilquote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:28 schreef Poppedein het volgende:
Ik ken trouwens een Willem en Dirk! Sprong Willem eruit voor jullie Flugel, of hou je sowieso van de weer hip geworden retro-namen?
Namen die in de familie voorkomen:quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:35 schreef livelink het volgende:
Heb je voorbeelden voor ons van namen die je wilt vernoemen, Flugel?
Ik vind Hans voor een meisje leuk. Net zoals Pim trouwens.
Neeltje!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:38 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Namen die in de familie voorkomen:
Wilhelmus
Johannes
Adrianus
Wilhelmina
Mechelina
Cornelia
Martinus
Arnoldus
Josephus
Etienne
Francoise
Danielle ()
Maria
Louise
Anna
Jacomina
Gerardus
Johannes
Irene
Blondina (!! )
Josephine (Fientje)
Daan had ik tof gevonden ware het niet dat iedereen mij zo al noemtquote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
Daan voor een 2e jongen
En een meisje blondie
Die staat inderdaad op de meisjeslijstquote:
Ik kom dan ook uit Tilburgquote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:49 schreef Spewey het volgende:
Ik mis alleen nog een Henricus maar verder lijkt het verdacht veel op het lijstje namen van m'n katholieke schoonfamilie uit Oisterwijk.(ok, ze hebben geen Blondina)
Ik vind Janna heel erg leuk, en Janne ook. Het lijkt qua ritme alleen nogal op Mette.quote:
I know, lang geleden tijdens een bb woonde ikzelf nog in de Reeshof..quote:
Who cares.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:13 schreef wickie het volgende:
Ik moet bij Juul aan iemand denken tegenwoordig![]()
Janosh!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:34 schreef Claudia_x het volgende:
Willem, Freek en dan wordt de derde Herman.
Ik vind dit soort namen altijd wel mooi voor een meisje, gedragen namen. Meisjesnamen zijn al gauw lief en zacht. Het mag wel een beetje stoer en statig.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:34 schreef wickie het volgende:
Reina vind ik heel erg streng
We hadden we Rein bij de jongensnamen lijst
Heeft ie ooit in je lijstjes hier gestaan? Ik heb vanmiddag gewoon serieus zitten teruglezen hier nadat je de beginletter had neergezetquote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:38 schreef Kleurdoos het volgende:
van de mensen die mijn jongensnaam weten, vinden jullie m mooi of past t wel bij ons?
ik vind t nog steeds lastig om bij ons te denken en toch noem ik m al 10 weken zo
In 2009 kregen maar liefst 7 meisjes de naam Joke.quote:
ik ook niet. Ben wel nieuwsgierigquote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In 2009 kregen maar liefst 7 meisjes de naam Joke.![]()
Ik weet jouw jongensnaam niet.
jaaaah, mooi zo laten, niet meer veranderen, vind het tof!!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:38 schreef Kleurdoos het volgende:
van de mensen die mijn jongensnaam weten, vinden jullie m mooi of past t wel bij ons?
ik vind t nog steeds lastig om bij ons te denken en toch noem ik m al 10 weken zo
net teruggezocht en iddquote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:42 schreef Poppejans het volgende:
Dan weet ik hem nog niet want je had zulke enorme lijsten![]()
Maar er stond er wel eentje tussen die ik heel tof vond met die voorletter
Ik PM wat ik denk!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:43 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
net teruggezocht en idd
hij staat er zeker in
Ik vind Djurre leukquote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
In de Wij Jonge Ouders trouwens een Djurre
Ik weet niet, vertel hem eens dan zal ik het je zeggen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:38 schreef Kleurdoos het volgende:
Mijn lief had dat ook, die moest en zou vernoemen naar iemand binnen zijn familie (of de mijne maar dan had je het met Maria en Elisabeth voor 95% wel gehadquote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:56 schreef flugeltje het volgende:
Gijs, Guus en Toon zijn idd ook erg leuk, maar wederom problemen met de vernoeming en dat is echt een voorwaarde voor martijn...
hahah nee hoor, Loek.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:15 schreef Poppedein het volgende:
KD!! Ik dacht dat je m echt aan nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeemand ging vertellen dit keer! Nu voel ik me ernstig achtergesteld
Poppejans PM-de vast Linus! Die dacht ik!
Onze Willem had als broertje een Gijs gekregen. Teun stond ook in de top 3. Nu zou ik voor Kees kiezen denk ik. Wat vind je van Frank? Als vernoeming van Franciscus?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:56 schreef flugeltje het volgende:
Gijs, Guus en Toon zijn idd ook erg leuk, maar wederom problemen met de vernoeming en dat is echt een voorwaarde voor martijn...
En Fienie?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:23 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Mijn vader heette WilAltijd al een stoere en heerlijke naam gevonden. Ik hou enorm van de holandse boerenfluitjesnamen. Ik baal er dus eigenlijk alleen maar van dat ouderwets zo hip is geworden, daarom hebben we Fien ook laten vallen, die staat binnen een jaar of 5 wel in de top10 gok ik zo...
Ik vind Dirk ook een toffe naam, maar we doen ook aan vernoemen en ik kan geen Dirk vinden in de familie... Zelfde met Teun, voor een meisje vind ik Teuntje ook leuk...
Had je echt al spul met naam in huis of dat niet?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:26 schreef Poppedein het volgende:
Ah joh, jullie kunnen m allemaal nog 3 dagen voor je uitgerekende datum wijzigen en al je naampakjes en naamslingers doelloos op zolder leggen..no sweat man!
Het vernoemen is begonnen omdat ik Willem gewoon een hele mooie naam, met een extra betekenis vond. Martijn wil echter perse dat alle namen die we gebruiken binnen de familie herleidbaar zijn, de lijst staat ergens eerder in dit topicquote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:24 schreef Beessie-Jen het volgende:
nou ik voel me vereerdLOL, 1 van de 5
![]()
ennuh ik geloof dat ik onze naam ook het al teveel mensen heb gemeld haha
@flugeltje; dat van die vernoeming had ik ff gemist... wat moet er precies gebeuren met dat vernoemen..
Ja man! Ik was van plan om 2 weken voor de naamswijziging als te bevallen!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Had je echt al spul met naam in huis of dat niet?
Nilsen scoorde heel hoog op onze meidennamenlijst!!!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:36 schreef Twinkly het volgende:
Elin en NielsAlleen had Elin dan Elsin moeten heten
lol ik zie/ hoor het helemaal voor mequote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:38 schreef Poppedein het volgende:
Of ze had een tweeling moeten zijn en Elins moeten heten!
Helaas niet, ik had Piet ook op m'n lijstje staan...quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:48 schreef Kleurdoos het volgende:
:d ja!
en Flugel, kan je pieterniet herleiden?
Hm, niet al te veel inspiratie hierquote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:38 schreef flugeltje het volgende:
Namen die in de familie voorkomen:
Wilhelmus
Johannes Hannes
Adrianus
Wilhelmina
Mechelina
Cornelia
Martinus
Arnoldus Arno
Josephus
Etienne
Francoise Frank
Danielle ()
Maria
Louise
Anna
Jacomina
Gerardus Gert
Johannes
Irene
Blondina (!! )
Josephine (Fientje)
Caro is gisteren ook voorbij gekomen, maar afgevallen vanwege een zeker zingend persoon.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:16 schreef Poppedein het volgende:
En Wickie, Cato was al bezet toch? Wat vind je van Caro?
En wat vond je van de Wies varianten uit mijn eerder berichtje?
Dan zou ik gewoon voor Wies gaan hoor!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:08 schreef wickie het volgende:
[..]
Caro is gisteren ook voorbij gekomen, maar afgevallen vanwege een zeker zingend persoon.
En niks overtreft Wies naar mijn idee, maar wel mooie suggesties. Maar bij elke naam denk ik dan Wies!
LOLquote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:48 schreef Kleurdoos het volgende:
ik weet BJ's naam ook
en die van r kinderen ook
Mooie meisjesnaam Fluugsquote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:53 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik kom dan ook uit TilburgEn de Blondina uit Zeeuws Vlaanderen / Belgie
@Poppedein, Nees komt hier wel lekker binnen eigenlijk... Die moet ik even 300 keer hardop zeggen denk ik...
Qua meisje waren we er voor de conceptie al uit, ik vind heel veel namen leuk, maar M.arthe M.arie gaat het worden als ik een meisjesprutske in m'n buik heb...
Die post van jou zie ik nu pasquote:
Of Ture!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:59 schreef Lishe het volgende:
KD, je vind de naam toch prachtig en heel cool? Ik vind m perfect.
En Poppedein, waar was jij toen ik zwanger was? Ik vind de jongensnamenlijst geweldig. Terwijl ik er nul kon bedenken.(ja uiteindelijk bij elks 1, Finn en Keje, don't ask.) Nu zou ik gewoon voor Kees gaan denk ik.
Dit was eerst onze jongensnaam, maar het voelde toch niet goed. Maar hij blijftquote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:58 schreef wickie het volgende:
Fluugs. Jonas![]()
(was hier kanshebber voor een jongetje, maar inmiddels al 6 echo's gehad waar me is verteld dat het een meisje is)
En dit was onze meisjesnaamquote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:38 schreef wickie het volgende:
Jonna
Het blijft een mooie naam maar gewoon niet voor ons. We hadden deze al voor dat de baby was verwekt.
O, maar dan komt het denk ik van Iskander, dat is wel een Arabische naam. Variant van Alexander staat in mijn namenboekje.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:36 schreef Jeetjejom het volgende:
Kd ik vind dat jullie een leuke naam hebben gekozen! Stoer, maar geen kleine jongensnaam!
Collega is bevallen van een zoon S kander. Ik ben er helemaal verliefd op!!!!! Zou zo een naam van de mijnessen kunnen zijn!
Had hem trouwens niet zien aankomen, ze zijn beide van Tunesische afkomst dus had ook een Arabische naam verwacht en deze klinkt zo Scandinavisch...
Inderdaad, ik heb het nog aan mijn vriend gevraagd die ook van Tunesische afkomst is. Want ik vond S kander ook helemaal niet Arabisch klinken.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:48 schreef Yellowflower84 het volgende:
[..]
O, maar dan komt het denk ik van Iskander, dat is wel een Arabische naam. Variant van Alexander staat in mijn namenboekje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |