abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 augustus 2011 @ 21:34:44 #51
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_100209287
Ja Jiske vind ik ook niet lelijk hoor! Maar ik heb dan ook een beetje een zwak voor namen die met een J beginnen op een of andere manier...

En toch wil ik geen gezien vol J's hoor. Te 'jut en jul'.
pi_100209775
Ik ken een Jiska. En een Jelka. :)
pi_100210043
Jelka van Houten :+ Het zusje van ;)

Ik vond Roan ineens helemaal DE naam als B2's tweede naam. O+ Maar manlief vind hem stom }:|

Dus we hebben nog steeds niks. En eigenlijk is het wel noodzakelijk, want hij krijgt de zelfde begin letter als manlief. En aangezien die er ook maar 1 heeft.. -O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 1 augustus 2011 @ 21:57:54 #54
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_100210457
Sinds wanneer is Mare een friese naam? En Brecht is ook niet fries toch? En Aachje?? WTF? daar ken ik er echt geeneen van. en dat staat dan op 6, hoger dan Nienke/Nynke, en daar ken ik er echt hoopjes van.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_100210723
Precies. Erg geloofwaardig is het dus niet :N
En Doutsen voor een jonkje ken ik ook niet.. Of aacht :')

Jij staat er ook in :+
pi_100211381
Roan O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100211391
En Rohan dan Vlindur? Of ben je dan bang dat mensen dat teveel als een vernoeming zullen zien? Of Rowen?
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_100211553
Roman. O+ Of Romein. O+

Komtzeweer. :')
pi_100211671
Ik ken ook een Noan, vond ik op t eerst gehoor best lekker klinken tot ik t een paar keer hardop zei en alleen nog maar no-one hoorde...
pi_100211785
Neeh, Rohan lijkt te veel op zijn eigen naam. Dat vind ik ook niet leuk.
Romein vind ik niet mooi :@ Roman ook niet..

Helaas... Valt af.
Die mafketel kwam nog wel serieus om de hoek met dat hij zn zoon best Nico Tinus zou noemen..
Nou. Ik niet! o|O (Nico Tinus was Rienk zijn werknaam toen hij nog in de buik zat)

Verder hebben we een naam op het oog die we nu beide wel tof vinden.
En kwam hij met nog een aan. Maar ik ben nog niet helemaal om. Karst vind ik ook gaaf. Maar hij niet :N
pi_100211915
Nu je t zegt, Poppedein! Ik vond t ook wel lekker klinken.

Karst vind ik niet zo mooi. Klinkt als korst, vind ik.
pi_100211970
Bedankt. Nu vind ik hem ook stom :P
pi_100212230
Echt? Sorry! :D
pi_100212402
Nee, mooi juist. Dan kan ik hem definitief uit mijn hoofd zetten. :D
Nu Roan nog ;(
pi_100212871
Wtf, minke als nr 9 jongensnaam? Stomme lijst! :(

Tjitske en jikke ken ik wel, maar jiske niet... Jitse ook maar als jongen (vind ik ook erg O+ )
pi_100213625
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:37 schreef Vlindur het volgende:
Nee, mooi juist. Dan kan ik hem definitief uit mijn hoofd zetten. :D
Nu Roan nog ;(
En anders had ik je er nog aan herinnerd dat die man die op een zekere koninginnedag in Apeldoorn z'n auto tegen "de naald" parkeerde en daarvoor veel mensen dood reed ook die naam had: Karst T ;) zo weten we het wel te bederven he ;)

@lijnloos, ik ken een meisje (vrouw) die Jiske heet.
pi_100214899
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:58 schreef Nirak het volgende:

[..]

En anders had ik je er nog aan herinnerd dat die man die op een zekere koninginnedag in Apeldoorn z'n auto tegen "de naald" parkeerde en daarvoor veel mensen dood reed ook die naam had: Karst T ;) zo weten we het wel te bederven he ;)

@lijnloos, ik ken een meisje (vrouw) die Jiske heet.
Nou nee, dat zou me totaal niet boeien! Tristan vinnik ook helemaal geweldig en als we niet perse Fries of Fries klinkende namen wilden had Tristan bij mij absoluut op nr 1 gestaan! O+

Lijnloos! :o ik ga je ff pmmen ;)
pi_100222494
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:17 schreef Poppedein het volgende:
En Rohan dan Vlindur? Of ben je dan bang dat mensen dat teveel als een vernoeming zullen zien? Of Rowen?
Een collega van me heeft laatst een zoontje gekregen: Roan.
Ze spreken het uit als Rowan.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 2 augustus 2011 @ 09:07:02 #69
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_100223540
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:44 schreef Ssserpente het volgende:
Ik ken een Jiska. En een Jelka. :)
En ik een Jeska O+

Met het risico dat je me heel hard uit gaat lachen Vlindur, ik ben Limburgse :+ Maar van deze site vind ik het volgende mooi voor een tweede naam:
Liewer
Seger
Jildert
Hessel
Folmer
en nog wel wel een paar, maar ik weet niet waar het bij moet passen. Wat eindigen er veel friese namen op een -e trouwens :o
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_100224093
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:07 schreef Sjeen het volgende:

[..]

En ik een Jeska O+

Met het risico dat je me heel hard uit gaat lachen Vlindur, ik ben Limburgse :+ Maar van deze site vind ik het volgende mooi voor een tweede naam:
Liewer
Seger
Jildert Die vind ik eigenlijk wel heel tof O+
Hessel Zo heette mijn broetje als mijn broer nog zou hebben geleefd, een naam die ik niet kán geven
Folmer
en nog wel wel een paar, maar ik weet niet waar het bij moet passen. Wat eindigen er veel friese namen op een -e trouwens :o
Ik Pm je even zn naam O+

Lily, ik had Roan echt als Ro-an, niet op zn engels dus.
pi_100224143
Jildert is al afgekeurd -O-
pi_100224246
is Melle al genoemd? Of Wessel? Jelmer, Dirk of Falk?
ik weet niet of het Friese namen zijn trouwens
  Licht Ontvlambaar dinsdag 2 augustus 2011 @ 09:53:17 #73
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_100224434
Nou -O-

Borren
Diemer
Hassel - als linkje misschien?
Hilbren
Minnert
Nys
Reimer
Roas
Sibald
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_100224591
Melle, Wessel en Jelmer vind ik erg mooi maar zijn allemaal keihard afgekeurd }:|

De rest vinden we beide niks :@
pi_100227118
Ik heb een kalverliefde ex genaamd R itsert met een broer E llert en hier in de straat woont een J illes met broertje Auke en vader T jerk
pi_100227399
R itsert?? Dat vind ik toch een beetje een bizarre naam denk ik
Melle vind ik echt een hele leuke naam, jammer dat die is afgekeurd (maar jullie hadden toch De Naam al, Vlindur? of heb iets gemist??)

Hier nog steeds dikke twijfel. Maar ik lees nu Jelka en Jeska, die ga ik eens voorstellen.
Vind Jelka echt heel erg mooi!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_100238837
De eerste naam hebben we. En willen er nu nog een tweede bij.

Maar we vinden het zo moeilijk. We hebben er nu één, maar die staat nog niet vast.

En bijna alle namen waar ik (of jullie :+ ) mee komen worden keihard afgekeurd :')
Schiet niet op dus ;)

En ik vind zowat alleen namen met een *letter* leuk en ik wil liever geen naam met een *letter* :+ Terwijl het er nu heel hard naar *letter*.*letter*. *achternaam* lijkt te neigen :D

[ Bericht 4% gewijzigd door Vlinder op 02-08-2011 21:49:22 ]
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:43:28 #78
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_100248184
:D Vlindur, als ik goed gelezen heb, weet ik nu ook de naam van jullie B2 ook! :)
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_100248299
Pm eens? :+

En ik ga ff in mijn post editten. Het wordt wel erg makkelijk zo :o
pi_100248387
Afgelopen vrijdag is mijn nichtje (van manliefs zus) geboren en ik vind het zo leuk hoe ze aan de 2e en 3e namen zijn gekomen:

1: Charlotte
2: Marleen (samenvoegsel van Martine (zijn moeder) en Leendert (haar vader))
3: Elianne (samenvoegsel van Elizabeth (haar moeder) en Christian (zijn vader))

O+ Oh en ze wonen in Frankrijk, dus de 1e naam moest een beetje internationaal. Goed gelukt naar mijn idee! ^O^
  woensdag 3 augustus 2011 @ 09:29:55 #81
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_100261243
Ja leuk Lijnloos :). Ik moet zeggen dat ze dan ook wel mazzel hebben gehad met de namen van de ouders, hihi. Maar goede combi's daarvan gemaakt!
pi_100266087
Lijnloos wat een leuk idee zeg om de namen op zo'n manier te combineren. Mooie uitkomst ook!

Jelka is afgeschoten :{

Ik begin lichtelijk in paniek te raken... We hebben gisteren alle namen op papier geschreven die we wel ok vinden. En daarna gaan strepen. We hebben nu een shortlist, maar we hebben niet het Yes gevoel zoals we hadden bij Mette, hadden meer mensen dat? Problemen met de juiste naam vinden voor spruitje 2 (en dan vooral in hetzelfde geslacht, voor jongensnamen hadden we echt een hele leuke lijst waar we erg tevreden mee waren).
Ik merk dat we het maken van het geboortekaartje ook uitstellen steeds omdat we de naam nog niet weten. Ik hoop maar zo dat deze kleine gewoon tot week 40 blijft zitten.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 12:36:03 #83
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_100266682
Wij hadden het ook, de oudste zijn naam gaf echt een Eureka-gevoel, en dat bleef nu uit, het was gewoon een mooie naam. Maar we zijn er nu heel blij mee!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_100266826
Idem hier

Elin Milo Rose was eureka

Polle's naam vinden we beide mooi maar zeker niet zo speciaal als elins naam
een gedoognaam is t ook weer niet.. gewoon mooi, nothing fancy
pi_100266999
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:49 schreef wickie het volgende:
Hier nog steeds dikke twijfel. Maar ik lees nu Jelka en Jeska, die ga ik eens voorstellen.
Vind Jelka echt heel erg mooi!
Saa-haar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100267039
Gister zag ik Jack de Vries op tv en toen vond ik Jack zomaar ineens wel een stoere naam, à la Joe Speedboot, zeg maar.

Ik ben nog steeds gek op de naam Lou. Ik denk dat we over een paar jaar maar weer eens een dikke rooie kat moeten nemen. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100267240
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben nog steeds gek op de naam Lou. Ik denk dat we over een paar jaar maar weer eens een dikke rooie kat moeten nemen. O+
Of nog een kind.
pi_100267296
quote:
12s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:51 schreef wickie het volgende:

[..]

Of nog een kind.
hahaha, dat dacht ik ook :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 3 augustus 2011 @ 12:52:36 #89
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100267298
Hmz, Lou is ook wel tof ja Claudia. Voor een jongetje bedoel je dan he?

Hier ook geen flauw idee wat jongensnamen betreft, voor een meiske wisten we het voor de conceptie al, maar qua jongens blijf ik echt alleen bij Willem het hier al eerder genoemde Eureka gevoel hebben...

Qua meisjesnaam wel overgestapt trouwens, ten tijde van Willem waren we dol op de naam "Fiene" omdat mijn oma ook Fien heette en het ook zo'n lekker oudhollandse naam is. Begint ineens de halve grachtengordel met onze boerenfluitjesnaam aan de haal te gaan.... }:|

Enfin, een jongensnaam gaat dus een crime worden gok ik zo...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_100267372
ow, we hebben er een pareltje in de familie bijgekregen: F lorbert, uitspreken zoals het er staat. Het lijkt een samentrekking van Floris en Bertus ofzo, maar het schijnt een oudhollandse naam te zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 3 augustus 2011 @ 12:55:06 #91
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100267416
Oeh, Floris vind ik ook leuk. Die zal ik eens op het lijstje knallen... (al moet ik dan ook nog verzinnen waar ik de vernoeming dan vandaan haal :') )
pi_100267450
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:46 schreef Claudia_x het volgende:
Gister zag ik Jack de Vries op tv en toen vond ik Jack zomaar ineens wel een stoere naam, à la Joe Speedboot, zeg maar.

Jack wilde ik voor Polle, heel heel graag
maar dat was te engels/amerikaans voor meneer :(
pi_100267514
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:52 schreef flugeltje het volgende:
Hmz, Lou is ook wel tof ja Claudia. Voor een jongetje bedoel je dan he?

Hier ook geen flauw idee wat jongensnamen betreft, voor een meiske wisten we het voor de conceptie al, maar qua jongens blijf ik echt alleen bij Willem het hier al eerder genoemde Eureka gevoel hebben...

Qua meisjesnaam wel overgestapt trouwens, ten tijde van Willem waren we dol op de naam "Fiene" omdat mijn oma ook Fien heette en het ook zo'n lekker oudhollandse naam is. Begint ineens de halve grachtengordel met onze boerenfluitjesnaam aan de haal te gaan.... }:|

Enfin, een jongensnaam gaat dus een crime worden gok ik zo...
nee hoor, ik heb nog wel een lijst oudhollandse jongenspracht voor je klaarliggen tegen die tijd
  woensdag 3 augustus 2011 @ 13:00:15 #94
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100267591
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:58 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

nee hoor, ik heb nog wel een lijst oudhollandse jongenspracht voor je klaarliggen tegen die tijd
Ah kiek, dat is dan weer heul mooi....
pi_100267628
F lobert???

Wat we gisteren hebben afgeschoten (maar wat wel grote kanshebbers waren):

Wies (vinden we beide heel erg mooi ook in combi met Mette, maar hele goede vrienden van ons hebben een M ies gekregen net en die 2 gaan heel veel met elkaar spelen. We voelen ons er gewoon niet helemaal ok meer bij dus)
Julia
Hannah
Jelka
Saar
Roos
Janna
  woensdag 3 augustus 2011 @ 13:03:24 #96
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100267712
Wickie, onze meisjesnaam past ook wel heel goed bij Mette eigenlijk... ( M. arthe)

Gezien jouw lijstje heb je zo ongeveer wel dezelfde smaak als wij hebben qua namen ;)
pi_100267889
Wicks; die ene is gewoon echt mooooooi (L)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_100267932
Lonneke O+
pi_100267944
wickie wil hadden dan net zo! Ik vond t gewoon eng worden dat ik mijn kind een naam voor t leven moest gaan geven. Wij zijn dan ook bij 39+4 alsnog geswitcht naar Jelte, de naam die bij Lena al in onze top 3 stond. Vooral mijn lief bleef die naam zó mooi vinden dat ik me, omdat mijn eureka bij de toen huidige naam wegbleef, een paar opgesloten op zolder waar ik de naam Jelte duizenden keren hardop heb gezegd. En dat klopte steeds meer. En toen ik uiteindelijk maar beneden liep en zei dat we voorlopig toch maar voor Jelte moesten gaan viel er Zo'n last van me af dat die naam vervolgens binnen 24u mn hart ingeslopen was. Jelte klopte! En toen hij in mijn armen lag was die naEnneok de enige juiste!

Maar dat missen van dat halleluja gevoel vond ik doodeng!

wat vind je van Mette en Di(e)de? Ook heel lief! Hou je niet te hard vast aan die A op t eind?
pi_100268073
En durf je anders evt bij jullie vrienden te polsen wat wil ervan zouden vinden als jullie meisje Wies zou gaat heten? Misschien zijn ze wel hartstikke enthousiast! Als dat echt de naam is zou ik m niet zomaar laten lopen hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')