Ach, dat zal wel loslopen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wellicht stelt een ambtenaar "express" 32 mensen extra aan, terwijl hij weet dat het niet nodig is. Op deze manier kan je je kennissen/vrienden/noem maar op van een baan voorzien.
Dat is ook een vorm van corruptie.
Zeker, maar wel al een moeilijkere vormquote:Op donderdag 28 juli 2011 16:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wellicht stelt een ambtenaar "express" 32 mensen extra aan, terwijl hij weet dat het niet nodig is. Op deze manier kan je je kennissen/vrienden/noem maar op van een baan voorzien.
Dat is ook een vorm van corruptie.
Dat heb ik dan ook nergens ontkend, druktemaker.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je zegt zo veel. Als je nou ook eens zorgt voor kennis van de materie scheelt dat een hoop gezwets. De problemen van Griekenland hebben wel meerdere en ook grotere oorzaken.
Elk bedrijfsproces binnen de overheid dat inefficient geregeld wordt, kost de belastingbetaler geld.quote:
Nouja, stellen dat het de grootste en enige oorzaken zijn is hetzelfde, ofnie?quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat heb ik dan ook nergens ontkend, druktemaker.
Ja, ik geloof wel dat het kan hoor.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Elk bedrijfsproces binnen de overheid dat inefficient geregeld wordt, kost de belastingbetaler geld.
Binnen commerciele bedrijven zijn er meer prikkels om efficienter met zo weinig mogelijk personeel te werken, omdat je daar investeerders achter je aan hebt. Bij de overheid heb je dat niet, waardoor je "makkelijk" extra personeel kan aanstellen die eigenlijk die nodig zijn.
Dat is weer niet een correcte voorstelling van zaken. Je kan niet "makkelijk" extra personeel aanstellen aangezien de overheid ook gewoon aan budgetten gebonden is. Daarnaast is de overheid ook gewoon een grote werkgever dus heeft ook zijn bijdrage aan de economie.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Elk bedrijfsproces binnen de overheid dat inefficient geregeld wordt, kost de belastingbetaler geld.
Binnen commerciele bedrijven zijn er meer prikkels om efficienter met zo weinig mogelijk personeel te werken, omdat je daar investeerders achter je aan hebt. Bij de overheid heb je dat niet, waardoor je "makkelijk" extra personeel kan aanstellen die eigenlijk die nodig zijn.
En wie zegt dat die budgetten niet te ruim zijn?quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:58 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat is weer niet een correcte voorstelling van zaken. Je kan niet "makkelijk" extra personeel aanstellende overheid ook gewoon aan budgetten gebonden zijn.
Extra ambtenaren en Melkertbanen uitdelen is geen gezonde economische groei.quote:Daarnaast is de overheid ook gewoon een grote werkgever dus heeft ook zijn bijdrage aan de economie.
Nee, dat is niet hetzelfde. Ben je achterlijk ofzo?quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nouja, stellen dat het de grootste en enige oorzaken zijn is hetzelfde, ofnie?
Kneus.
Ahum...quote:Op donderdag 28 juli 2011 17:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat is niet hetzelfde. Ben je achterlijk ofzo?
Oh ja, wacht. Dat ben je ook.
Overigens heb ik nergens gezegd dat dit de grootste problemen zijn. Je moet werken aan begrijpend lezen, ben ik bang.
quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat alles hoefde geen gigantisch probleem te vormen als belastingontduiking en zo vroeg mogelijk met pensioen gaan geen volkssporten waren.
quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:41 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. Dat is ook Griekenland's enige en grootste probleem
Soms...quote:
Dat is geen argument.quote:Op donderdag 28 juli 2011 17:04 schreef Tem het volgende:
Ach, er wordt flink gesneden op het moment binnen de overheid en projecten worden stopgezet wat grote commerciële bedrijven ook geld kost omdat de overheid hun grootste klant is.
Nee, ik pleit voor een kleine overheid.quote:Je kan heel die overheid wel willen afschaffen maar dat is een ietwat populistische voorstelling van zaken.
Jij hebt een defectie sarcasme-meter?quote:
Dammage control. We zijn het gewend van je. Evenals die dikke duim en kortstondig geheugen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 17:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij hebt een defectie sarcasme-meter?
Ik moet voor jou blijkbaar zo'n journaal voor doven-figuur in de hoek van mijn postings zetten.
Hoezo niet?, jij pretendeert doodleuk dat de overheid alleen maar bezig is met uitgeven van heel veel geld aan megalomane projecten. Dat is heden ten dage gewoon niet de realiteit. Dat er in het verleden dit soort maffe projecten zijn geweest klopt maar binnen het huidige economische klimaat vindt dat niet meer plaats. In dat geval is het dus een drogreden van jouw kant.quote:Op donderdag 28 juli 2011 17:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is geen argument.
[..]
Nee, ik pleit voor een kleine overheid.
Welke regen?quote:
Wat jij wilt, opa.quote:Op donderdag 28 juli 2011 17:09 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dammage control. We zijn het gewend van je. Evenals die dikke duim en kortstondig geheugen.
Dit is niet helemaal waar; zeker op lokaal en regionaal niveau zie je dergelijke projecten nog regelmatig voorbij komen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 17:10 schreef Tem het volgende:
[..]
Hoe zo niet, jij pretendeert doodleuk dat de overheid alleen maar bezig is met uitgeven van heel veel geld aan megalomane projecten. Dat is heden ten dage gewoon niet de realiteit. Dat er in het verleden dit soort maffe projecten zijn geweest klopt maar binnen het huidige economische klimaat vindt dat niet meer plaats. In dat geval is het dus een drogreden van jouw kant.
Ach, hou op. Net alweer een laag gehad.quote:
Bron?quote:Op donderdag 28 juli 2011 17:10 schreef Tem het volgende:
Dat er in het verleden dit soort maffe projecten zijn geweest klopt maar binnen het huidige economische klimaat vindt dat niet meer plaats.
Ok, dat weet ik niet precies maar ik haal mijn informatie voornamelijk uit de de rijksoverheid. Daar zijn heel veel projecten abrupt gestopt, alle externen eruit geflikkerd en een vacature stop.quote:Op donderdag 28 juli 2011 17:11 schreef Reya het volgende:
[..]
Dit is niet helemaal waar; zeker op lokaal en regionaal niveau zie je dergelijke projecten nog regelmatig voorbij komen.
Alles waar jij me dagelijks op aanvalt heb jij verkeerd gelezen. Want sarcasme.quote:Op donderdag 28 juli 2011 17:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat jij wilt, opa.
Maar ik zal voortaan 24 smileys bij mn berichten zetten, zodat ook jij het snapt.
Hij stelt een nogal dubieuze constatering, dat dergelijke zaken niet meer plaats vinden (zijn eigen letterlijk woorden).quote:Op donderdag 28 juli 2011 17:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Staan twee Fok!kers bij het stoplicht...
Bij de Rijksoverheid loopt dat inderdaad al een stuk beter. De Kamer zit er ook snel op als er iets onregelmatigs aan het licht komt. Provincies en gemeenten blijven uiteindelijk gecontroleerd worden door assemblees van goedwillende leken, en dat zie je terug in de kwaliteit van het bestuur.quote:Op donderdag 28 juli 2011 17:14 schreef Tem het volgende:
[..]
Ok, dat weet ik niet precies maar ik haal mijn informatie voornamelijk uit de de rijksoverheid. Daar zijn heel veel projecten abrupt gestopt, alle externen eruit geflikkerd en een vacature stop.
"Heel veel" staat niet gelijk aan "dat vindt niet meer plaats".quote:Op donderdag 28 juli 2011 17:14 schreef Tem het volgende:
[..]
Ok, dat weet ik niet precies maar ik haal mijn informatie voornamelijk uit de de rijksoverheid. Daar zijn heel veel projecten abrupt gestopt, alle externen eruit geflikkerd en een vacature stop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |