Dat is waar inderdaad. Gok dat ik dan ook wel weer eruit ben. Op m'n 35ste nog steeds op 30m2 zitten gaat me een beetje te ver (al heb ik serieus een huisgenoot van 34 die nog steeds onzelfstandig woontquote:Op donderdag 28 juli 2011 16:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar daar doe je wel nog 8-10 jaar over, voordat je zo'n bedrag gaat verdienen.
Heerlijk simpel gedacht weer.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:15 schreef Zienswijze het volgende:
Al dat gedoe over hoeveel je gaat verdienen na je studie. Als je gewoon de belastingen verlaagt, gaat iedereen na zijn studie meer verdienen. Slimme, effectieve oplossing.
Zeg Friek, zullen wij morgen gezamelijk dan maar even de belasting eigenhandig gaan verlagen? Owwww, wacht, dat kan je helemaal niet zelf doen.quote:
Als jij mij een bak geld geeft per jaar ga ik ook meer verdienen ja. Maar dan moet je ook even weten dat belastingen niet een simpele rekensommetjes zijn maar complex verweven zijn in onze maatschappij.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoezo?
Simpel en krachtig. Meer kan ik er niet van maken.
We hebben een van de hoogste belastingtarieven ter wereldquote:Op donderdag 28 juli 2011 16:19 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Als jij mij een bak geld geeft per jaar ga ik ook meer verdienen ja. Maar dan moet je ook even weten dat belastingen niet een simpel rekensommetje zijn maar complex verweven zijn in onze maatschappij.
Er gaat nog veel meer geld naar de vergrijzing en alle effecten daarvan, als we die mensen de keus geven hun eigen AOW en ziektekosten te betalen of anders een spuitje geven, dan pas kan je echt goed belastingen gaan verlagen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
We hebben een van de hoogste belastingtarieven ter wereldEr is een verschil tussen noodzakelijke belastingen en additionele belastingen. Iets zegt dat als we cultuursubsidides, straatcoaches en luxe cellen afschaffen, een belastingverlaging voor iedereen mogelijk is.
De Amerikanen hebben al zo een unit, die heet de FED.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:21 schreef Reya het volgende:
Of we bouwen geldgenererende robots. Probleem opgelost.
Ik ben ook voor verlaging van belastingen en een kleinere overheid hoor, daar ben ik altijd al voor geweest. Alleen hoe jij de discussie opstart is gewoon belachelijk. Alsof verlaging van belasting per definitie gelijkstaat aan het ontvangen van meer loon.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
We hebben een van de hoogste belastingtarieven ter wereldEr is een verschil tussen noodzakelijke belastingen en additionele belastingen. Iets zegt dat als we cultuursubsidides, straatcoaches en luxe cellen afschaffen, een belastingverlaging voor iedereen mogelijk is.
Maar die lijkt de problemen ook niet meer op te kunnen lossenquote:Op donderdag 28 juli 2011 16:22 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De Amerikanen hebben al zo een unit, die heet de FED.
Dat is onethisch. Alhoewel je natuurlijk wel de AOW ietwat kan verlagen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Er gaat nog veel meer geld naar de vergrijzing en alle effecten daarvan, als we die mensen de keus geven hun eigen AOW en ziektekosten te betalen of anders een spuitje geven, dan pas kan je echt goed belastingen gaan verlagen.
Niet dan?quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:22 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik ben ook voor verlaging van belastingen en een kleinere overheid hoor, daar ben ik altijd al voor geweest. Alleen hoe jij de discussie opstart is gewoon belachelijk. Alsof verlaging van belasting per definitie gelijkstaat aan het ontvangen van meer loon.
Voor degenen die niet in de gesubsidieerde sector werken, wel ja.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:22 schreef Friek_ het volgende:
Alsof verlaging van belasting per definitie gelijkstaat aan het ontvangen van meer loon.
Hoge belastingen zijn onethischer dan oude mensen een spuitje geven, niet zo mauwen ouwe plebejer.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is onethisch. Alhoewel je natuurlijk wel de AOW ietwat kan verlagen.
Enfin, alle beetjes helpen. Haal die schaar door cultuursubsidies, straatcoaches en luxe cellen en we kunnen dit geld terug aan de burger geven.
Jij pleit voor oude mensen een spuitje geven?quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:24 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoge belastingen zijn onethischer dan oude mensen een spuitje geven, niet zo mauwen ouwe plebejer.
Tuurlijk, wat heb je nou aan bejaarden?quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij pleit voor oude mensen een spuitje geven?
Die lachen tenminste nog lief naar me.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tuurlijk, wat heb je nou aan bejaarden?
Inderdaad, woonden we maar in een land als Griekenland.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:25 schreef Zienswijze het volgende:
[ afbeelding ]
We staan weer goed op het lijstje
Griekenland is de meest linkse kant van de PvdA:quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Inderdaad, woonden we maar in een land als Griekenland.
Oh wacht....
Ja, die kan je dan opzetten en laten bewegen d.m.v. robots, dat is veel goedkoper dan een menselijk lichaam.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij pleit voor oude mensen een spuitje geven?
Mexico, niet te vergeten. Bovendien hoef je daar niet voor je pensioen te sparen, aangezien je toch voor die tijd al bent vermoord.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Inderdaad, woonden we maar in een land als Griekenland.
Oh wacht....
'T zijn jouw woorden.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja, die kan je dan opzetten en laten bewegen d.m.v. robots, dat is veel goedkoper dan een menselijk lichaam.
Dat alles hoefde geen gigantisch probleem te vormen als belastingontduiking en zo vroeg mogelijk met pensioen gaan geen volkssporten waren.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Griekenland is de meest linkse kant van de PvdA:
- Veel ambtenaren
- Hoge salarissen aan ambtenaren betalen
- Bedrijven die zijn genationaliseerd, die daardoor inefficient opereren.
Maar goed dat Cohen geen premier is geworden
Goede manier om de kosten te drukken.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:32 schreef Reya het volgende:
[..]
Mexico, niet te vergeten. Bovendien hoef je daar niet voor je pensioen te sparen, aangezien je toch voor die tijd al bent vermoord.
Corruptie dus. Dat krijg je met een grote overheidquote:Op donderdag 28 juli 2011 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat alles hoefde geen gigantisch probleem te vormen als belastingontduiking en zo vroeg mogelijk met pensioen gaan geen volkssporten waren.
Ja, hoe wil jij ooit een vermogen opbouwen als je maar voor 10.000 rente op je spaarrekening ontvangt?quote:
Ik ben het terdege met je eens dat deze zaken de problemen van Griekenland vergroot hebben, maar ook al zou iedereen netjes belasting betalen en pas met 65 met pensioen gaan, dan zou de economie nog steeds een structureel probleem hebben.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat alles hoefde geen gigantisch probleem te vormen als belastingontduiking en zo vroeg mogelijk met pensioen gaan geen volkssporten waren.
Niemand houd je tegen meer op die rekening te zetten.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, hoe wil jij ooit een vermogen opbouwen als je maar voor 10.000 rente op je spaarrekening ontvangt?
quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Corruptie dus. Dat krijg je met een grote overheid
Die conclusie kan je niet zo snel trekken. Als je elke maand 100 euro opzij zet, dan heb je na een jaar of 18 (exl. rente) al meer dan 20.000 euro op je spaarrekening staan. En dan mag je gezellig 1.2% aftikken.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:38 schreef Tem het volgende:
Plus dat de lage inkomens meestal niet eens zo'n bedrag op hun spaarrekening hebben staan er er ook dus ook geen last van hebben.
Klopt. Dat is ook Griekenland's enige en grootste probleemquote:Op donderdag 28 juli 2011 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Singapore heeft een kleine overheid en scoort qua corruptie even goed als Scandinavie.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:39 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
wist niet dat Somalië een grote overheid had
Edit: Kijk eens naar Scandinavië
Ze gaan dan pas na 18 jaar daar eens belasting over betalen en dan alleen over het bedrag boven die 20.000 waar men uitgaat van een rendement van 4%. Ik ben het eens dat het een belachelijke belasting is maar je doet nu net of iemand zijn spaarrekening wordt geplunderd.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Die conclusie kan je niet zo snel trekken. Als je elke maand 100 euro opzij zet, dan heb je na een jaar of 18 (exl. rente) al meer dan 20.000 euro op je spaarrekening staan. En dan mag je gezellig 1.2% aftikken.
Op deze manier kunnen de lagere inkomens niet gemakkelijk een spaarpotje voor later opbouwen.
Dat zal best, maar een grote overheid brengt dus niet zoals jij beweerde per definitie corruptie met zich mee.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Singapore heeft een kleine overheid en scoort qua corruptie even goed als Scandinavie.
De arbeider heeft toch al loonbelasting over zijn salaris betaald? Waarom dan nog een extra belasting heffen als hij meer dan 20.000 euro wilt sparen?quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:42 schreef Tem het volgende:
Ik ben het eens dat het een belachelijke belasting is maar je doet nu net of iemand zijn spaarrekening wordt geplunderd.
Ja, want dat zeg ik ook.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:41 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. Dat is ook Griekenland's enige en grootste probleem
Grote overheid --> veel ambtenaren --> subsidiespotjes --> gratis geld --> wordt niet efficient gewerkt cq. corruptie.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:43 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dat zal best, maar een grote overheid brengt dus niet zoals jij beweerde per definitie corruptie met zich mee.
Corruptie ≠ inefficiëntie.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Grote overheid --> veel ambtenaren --> subsidiespotjes --> gratis geld --> wordt niet efficient gewerkt cq. corruptie.
Kijk nu eens naar het kaartje dat ik je gafquote:Op donderdag 28 juli 2011 16:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Grote overheid --> veel ambtenaren --> subsidiespotjes --> gratis geld --> wordt niet efficient gewerkt cq. corruptie.
Dat zal best, maar wat betreft China zit je fout!quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |