kortere loop en slede.En volgens mij ook nog een magazijn met minder capaciteit.quote:Op woensdag 27 juli 2011 16:31 schreef Nibb-it het volgende:
Wat is trouwens het verschil tussen de P226 en P228/9? Behalve de grip?
Ah, compacter dus. En je bent warm.quote:Op woensdag 27 juli 2011 16:34 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
kortere loop en slede.En volgens mij ook nog een magazijn met minder capaciteit.
De helm, ziet eruit als Nederlands uit de eerste WO?
Niets aan toe te voegenquote:Op donderdag 28 juli 2011 21:14 schreef Cobra4 het volgende:
Kardoeszakken Voorstuwing van de granaten bij de artillerie.
Neen.quote:
Nope. Rave zat dichter bij de juiste naam.quote:
Naam is goed. Echter dit is "Moltke de oude". Eén van de grootste strategen uit de 19de eeuw. Zijn neef is de Moltke uit WO1.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:06 schreef Nibb-it het volgende:
Z'n uniform doet me vooroorlogs aan, volgens mij werd eind 1914 het Feldgrau al ingevoerd, en v. Schlieffen was een militair strateeg dus dan zeg ik Motke?
Geschiedenis op de middelbare school.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:06 schreef Sine_Pari het volgende:
Hoe moet je nu in Godsnaam de naam van een ouwe mof weten als je geen google etc mag gebruiken?
Ik heb nooit geweten hoe de man eruit zagquote:Op donderdag 28 juli 2011 22:25 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Geschiedenis op de middelbare school.
Von Schlieffen was van het naar hem vernoemde plan om het Duitse leger door België te laten marsen richting Parijs om zo de Franse verdediging te omzeilen, waarmee het Engeland de oorlog insleurde, die de onafhankelijk van België waarborgde.
Jammer voor hem ging hij uit van een verplaatsingsnelheid van een topfit beroepsleger, en viel het plan in duigen toen opgetrommelde dienstplichtigen opeens te maken kregen met Belgen die meer weerstand boden dan verwacht..
Warmquote:Op donderdag 28 juli 2011 22:28 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
In Brabant ergens als ik me niet vergis
Het Esk. Paw. voor de Isabellakazerne te 's Hertogenbosch, foto uit 1936.quote:
Correctquote:Op donderdag 28 juli 2011 22:29 schreef Clan het volgende:
[..]
Het Esk. Paw. voor de Isabellakazerne te 's Hertogenbosch, foto uit 1936.
Nederlandse leger in de Tweede Wereldoorlog #2
Ik ook niet, maar zoveel hoge piefen ken ik niet..quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:27 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik heb nooit geweten hoe de man eruit zag
In mei beschermden ze onder andere Ypenburg, in vredestijd stonden ze in Den Boschquote:Op donderdag 28 juli 2011 22:31 schreef hoogvlieger het volgende:
Moesten die dingen niet in de Vesting Holland staan ofso?
Het is de M36quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:32 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
maar is het de M36 of M38, zoveel verschillen ze niet van elkaar
Correct, al was hij acheraf toch niet vermoord maar had zijn lichaam het gewoon begeven.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:45 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als het spoor is is hij vermoord. '49?
(onder verdachte omstandigheden)
dunno. Als je m kan vinden hoor ik het wel.quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:04 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
is deze al niet een keer geweest?
Kweenie. Niet bij geweest maar lijkt me sterk.quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:04 schreef Nibb-it het volgende:
Kwam die niet op Veteranendag voorbij tuffen?
Kunnen, wezen zijn kinderen zonder ouders.quote:
Dat ding heeft ook een naamquote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:13 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Kunnen, wezen zijn kinderen zonder ouders.![]()
Maar correct het is Australian, en wel de Long Range Patrol Vehicle
Wel een beest. Geen vos oid.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:27 schreef Thaboel het volgende:
Is dat ding niet vernoemd naar een woestijnvos? Beetje in de richting van de Fennek oid?
Jackal? Is een x een aflevering van geweest op discovery als ik me het goed herinnerquote:
+1 voor leovanwquote:Op vrijdag 29 juli 2011 02:42 schreef leovanw het volgende:
Tis een aussie Landrover LRPV en afgeleid van de Britse 'Pink Panter' Landrover... Ik had deze al een xtje eerder geplaatst... Ze worden hoofdzakelijk door de Australische SAS, of te wel het A-detachement, in Afghanistan gebruikt. Ze worden door hen ook wel 'Perenties' genoemd naar een grote Australische hagedis...
Leo kennende zal hij met iets héél aparts komen waar we het hoofd kunnen over brekenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:22 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
+1 voor leovanw
Inderdaad een Landrover Perentie, ofwel een LARO 6x6 LRPV, zoals ze meer bekend staan. Veel in gebruikt bij de SASR in A'stan.
Clan 3
AchJa 1
Sine_Pari 1
Cobra4 1
Nibb-it 1
Its-Jojo-4you 1
hoogvlieger 1
leovanw 1
Correct.quote:
Ik doe het wel voor je, als jij die van jou verwijderdquote:Op vrijdag 29 juli 2011 16:51 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ben op m'n werk, plaats straks wel een nieuwe
Wat ik wel interessant vond was dat men de buitenkant onder stroom kon zetten.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:49 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Wat Clan zegt klopt wel aardig
(ik weet niet hoe soepel er omgegaan wordt met goedkeuren, wat ik zo in de vorige topics we redelijk)
dus![]()
Clan 4
AchJa 1
Sine_Pari 1
Cobra4 1
Nibb-it 1
Its-Jojo-4you 2
hoogvlieger 1
leovanw 1
waren dit de voorlopers van de huidige anti IED bodems van tegenwoordig?
Correct.quote:
Zeker een oude versie dan? De laatste Nederlandse die ik in handen heb gehad had een andere vorm.quote:
dan moet je de volgende keer de vraag ook niet beantwoordenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:53 schreef Nobu het volgende:
Als iemand een mooi plaatje heeft, vooral posten. Mijn inspiratie is een beetje op.
Correct, de Vickers M.018 No.2 om precies te zijn, deze foto is genomen bij 4M.C. nabij Rhenen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:40 schreef AchJa het volgende:
Ook nog de Vickers en Spandau, die op de foto is de Vickers.
Idd, de Vickers, die was ik helemaal vergetenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:40 schreef AchJa het volgende:
Ook nog de Vickers en Spandau, die op de foto is de Vickers.
Jazeker, maar hoe heet die 9mm uitvoering?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:06 schreef hoogvlieger het volgende:
Israelische IMI TAR-21SD in 9mm uitvoering met MARS richtmiddel.
Negative. De standaard tavor is idd 5.56, deze variant wordt het toekomstige infanteriewapen van de IDF. Deze variant (want normaal schiet deze ook 5.56) kan worden omgebouwd tot 9mm en dan zit er standaard idd een silencer op. 1 letter voor de TAR mis ik nog. Denk 10 tot de macht -6..quote:
Das 'mquote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:15 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Tavor MTAR 21 assaultrifle (micro version)
Nobelquote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:16 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Omdat Hoogvlieger toch nog in de buurt zat maar een lettertje miste, krijgt hij van mij de eer om een nieuw plaatje te zoeken
Hm, geen little bird toch?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:22 schreef hoogvlieger het volgende:
danku
[ afbeelding ]
Naam van deze chopper gaarne.
Neemt het hele IDF een 9mm? Nu weet ik niet hoe dat met bullpup wapens zit, maar ombouwen van een 9mm naar een 556 lijkt me best een klus.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:14 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Negative. De standaard tavor is idd 5.56, deze variant wordt het toekomstige infanteriewapen van de IDF. Deze variant (want normaal schiet deze ook 5.56) kan worden omgebouwd tot 9mm en dan zit er standaard idd een silencer op. 1 letter voor de TAR mis ik nog. Denk 10 tot de macht -6..
Nah, sorry beetje vaag uitgelegd.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:25 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Neemt het hele IDF een 9mm? Nu weet ik niet hoe dat met bullpup wapens zit, maar ombouwen van een 9mm naar een 556 lijkt me best een klus.
Hehe, snel je post editen he!quote:
Ja want wat ik zei sloeg helemaal nergens op.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:34 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hehe, snel je post editen he!
Ik heb echt geen flauw idee btw, tenzij ik google erbij haal, maar dat heet valsspelen..
Aviation is niet mijn sterkste punt..
Hehequote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:38 schreef GeenInspiratie. het volgende:
[..]
Ja want wat ik zei sloeg helemaal nergens op.
Kiowa?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:45 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Welke helicopters kwamen NA de AH-64 Apache?
Ik dacht altijd dat die het modernst was.
Ja, trusteonquote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:47 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Ik zie het morgen wel...
Trusten allemaal
Ik heb hem net al op MSN zitten raden, die van Nibb-Itquote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:57 schreef GeenInspiratie. het volgende:
En het is inderdaad een Kiowa... ik zie morgen wel de nieuwe plaatjes
Waarom heb je haar hier niet geraden?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:01 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik heb hem al geraden op MSN...oeefff wat gaan jullie het moeilijk krijgen![]()
Was aan de praat met Nibb-it en hij zei dat ie een moeilijke had die bijna niet te vinden was voor de volgende keer dat hij mocht. Toen heb ik hem zitten raden met hulp van hem en van google, dus niet eerlijk. Daarom niet hier gepostquote:
Ja, er zijn slechts negen stuks geleverd. Het is geen 105 trouwens.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:00 schreef Clan het volgende:
Ik heb dit geschut nog nooit gezien, ik schat 105 mm en dat is dan ook alles wat ik kan melden.
Is dit geschut wel in gebruik geweest of was dit een test toestel?
Op Flickr is in ieder geval nog een Italiaanse versie te vinden van dit geschut (althans denk dat het het zelfde is)quote:Op zondag 31 juli 2011 00:24 schreef Nibb-it het volgende:
Als je nog meer foto's van dit wapen hebt hoor ik het graag, dit zijn namelijk de enige twee die ik tot heden heb kunnen vinden.
Ik ben op zoek naar beeldmateriaal van de vuurmond in Nederlandse dienstquote:Op zondag 31 juli 2011 01:33 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Op Flickr is in ieder geval nog een Italiaanse versie te vinden van dit geschut (althans denk dat het het zelfde is)
Fout, het is niet de 7.5 CM TL Skoda... Daar zat ik nl. ook aan te denken maar die ziet er "iets" anders uit:quote:Op zondag 31 juli 2011 00:24 schreef Nibb-it het volgende:
Dat is correct Clan, de 'officiële' naam is 75mm tl. No.2 (Skoda). Volgens cijfers van de Artillerie Inrichtingen van 1 februari 1940 zijn er slechts drie batterijen (negen stuks) geleverd, met 11000 patronen. Wat een imposant wapen.
Nou, dan heb ik toch hele aparte dingen gezien in het lua-museum...quote:Op zondag 31 juli 2011 11:56 schreef Nibb-it het volgende:
Dat is niet de Skoda op die foto, de Skoda was juist te herkennen aan de mondingsrem. Dat ding op de foto is volgens mij een Bofors.
Als we er niet uitkomen neem ik die foto's wel ff mee naar het lua-museum, eens kijken wat die oudjes er van vinden.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:31 schreef Nibb-it het volgende:
Ik ben eens gaan kijken en volgens mij heb je gelijk. Alle bronnen de ik verder heb noemden dit ding de Skoda, maar volgens mij is het inderdaad wat anders.. Vreemd, bedankt voor de heads-up in ieder geval ik zal nog wat dieper graven.
Goed plan AchJa, ik ben wel benieuwd. Ik ben uitgekomen bij de Zwitsers in licentie geproduceerde Schneider DCA Mle. 1939. Alleen is deze zo ver ik weet niet aangeschaft geweest door de Artillerie Inrichtingen. Zou dit dan een proefwapen zijn geweest? Wat vind je ervan?quote:Op zondag 31 juli 2011 12:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als we er niet uitkomen neem ik die foto's wel ff mee naar het lua-museum, eens kijken wat die oudjes er van vinden.
Ik vind het sowieso vrij bijzonder dat er een mondingsrem opzit, dat drukt de vuursnelheid.
Die lijkt er een stuk meer op, maar het onderstel lijkt wel anders maar dat is niet echt duidelijk te zien op de foto. Zal woensdag wel ff bij het museum langs, want dit stuk geschut is mij ook een raadsel. Het zou idd een beproeving geweest kunnen zijn.quote:Op zondag 31 juli 2011 13:26 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Goed plan AchJa, ik ben wel benieuwd. Ik ben uitgekomen bij de Zwitsers in licentie geproduceerde Schneider DCA Mle. 1939. Alleen is deze zo ver ik weet niet aangeschaft geweest door de Artillerie Inrichtingen. Zou dit dan een proefwapen zijn geweest? Wat vind je ervan?
Zover ik heb gelezen was dit geschut ook een beproeving, volgens mij was het de 75mm Skoda AAquote:Op zondag 31 juli 2011 11:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Fout, het is niet de 7.5 CM TL Skoda... Daar zat ik nl. ook aan te denken maar die ziet er "iets" anders uit:
[ afbeelding ]
http://www.luchtdoelartillerie.nl/materieel15.php
Dat apparaat op jouw foto komt mij ook niet bekend voor...
Uit het "Wapen der Artillerie, Geschiedenis en traditie" (HB 6-00) en www.luchtdoelartillerie.nl :quote:Op zondag 31 juli 2011 20:33 schreef Clan het volgende:
[..]
Zover ik heb gelezen was dit geschut ook een beproeving, volgens mij was het de 75mm Skoda AA
Hoe ze aan het getal 36 komen is mij al een raadsel... Dus ik vermoed ook dat er een verkeerde foto is afgebeeld. Maar ik zal morgen ook ff in het lua geschiedenisboek duiken. En als het goed is zijn onze BD'ers van het museum woensdag weer aanwezig dus ga daar ook ff buurten. Vooralsnog ben ik van mening dat het geschut op de foto geen Skoda 7.5 cm TL is.quote:Op 10 mei 1940 bestond de luchtdoelartillerie dankzij een grote krachtsinspanning uit:
- modern geschut:
72 zware vuurmonden 7,5 cm tl nr 1 ( Vickers);
12 zware vuurmonden 7,5 cm tl nr 2 ( Skoda);
45 lichte vuurmonden 4 cm tl ( Bofors);
160 lichte vuurmonden 2 cm nr 1 ( Oerlikon);
35 lichte vuurmonden 2 cm tl nr 2 ( Scotti);
- verouderd geschut:
3 zware vuurmonden 10 cm tl
15 zware vuurmonden 7 cm tl
21 zware vuurmonden 6 cm tl
- luchtdoelmitrailleurs
462 verouderde luchtdoelmitrailleurs M 25 ( Spandau)
Ik ben het met je eens, AchJa. Vreemd want elke andere bron die ik tot mijn beschikking (zelfs Kennispunt mei 1940) noemt het afgebeelde wapen de Skoda. Uit het boek "75 jaar luchtdoelartillerie 1917-1992" door W. Klinkert:quote:Op zondag 31 juli 2011 22:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uit het "Wapen der Artillerie, Geschiedenis en traditie" (HB 6-00) en www.luchtdoelartillerie.nl :
[..]
Hoe ze aan het getal 36 komen is mij al een raadsel... Dus ik vermoed ook dat er een verkeerde foto is afgebeeld. Maar ik zal morgen ook ff in het lua geschiedenisboek duiken. En als het goed is zijn onze BD'ers van het museum woensdag weer aanwezig dus ga daar ook ff buurten. Vooralsnog ben ik van mening dat het geschut op de foto geen Skoda 7.5 cm TL is.
Yep, correct, dit is Michael Wittmann. Kan ook niet anders dat een artillerist een voormalig artillerist kent. Voordat Wittmann overstapte naar het Tankkorps van de SS was hij namelijk artillerist en commandant op een sturmgeshhutz III...quote:
Is dat niet Generaal Harberts?quote:Op maandag 1 augustus 2011 13:45 schreef AchJa het volgende:
Even voortborduren op Nibb-it...![]()
[ afbeelding ]
Dan weet ik het niet.quote:
Ik kan het nog goed herinneren, in 1971, toen was ik net beroeps, toen kwam dat naar buiten over die desrtie en die executie.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan weet ik het niet.
Je weet btw wie Generaal Harberts was?
quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:49 schreef Clan het volgende:
Generaal P.W. Best, commandant luchtverdediging in mei 1940, hij was eigenlijk een gewone artillerist.
De rang van Generaal wordt aangeduid met vier gouden sterren en met goudraad geborduurde gekruiste kanonnen, de rang van Luitenant-Generaal met enkel vier zilveren sterren.quote:Hier op de foto is hij generaal, maar ik dacht dat hij Luitenant-generaal was?
Idd, de executie van Sgt Meijers vanwege vermeende desertie, wat als voorbeeld moest gelden voor de anderen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:53 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik kan het nog goed herinneren, in 1971, toen was ik net beroeps, toen kwam dat naar buiten over die desrtie en die executie.
Klopt, LMB de Peel wordt de ltgen Best kazerne. Jammer voor die blokkentrekkers.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:49 schreef Clan het volgende:
Generaal P.W. Best, commandant luchtverdediging in mei 1940, hij was eigenlijk een gewone artillerist.
je hebt gelijk, Generaal majoor was twee zilver en twee goud, ik zat even aan de vier generaals rangen van na wo II te denken.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:54 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
De rang van Generaal wordt aangeduid met vier gouden sterren en met goudraad geborduurde gekruiste kanonnen, de rang van Luitenant-Generaal met enkel vier zilveren sterren.
De geborduurde 'zilveren zon' op zijn borst duidt aan dat hij is afgestudeerd aan de Hogere Krijgsschool.
Die was idd niet zo moeilijk, weet iemand ook waar het beeld staat? Ik ben er vandaag geweest.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:40 schreef AchJa het volgende:
Jan Klaassen was trompetter in het leger van de prins, hij marcheerde van Den Helder tot Den Briel...
En ik ben serieus...
Nee, zou ik niet meer weten (heb dat standbeeld ook niet in het echt gezien), maar heb het in het verleden eens gegoogled toen ik Rob de Nijs weer eens hoorde met dat nummer en vroeg me toen af of hij eea uit de duim gezogen had.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:58 schreef Clan het volgende:
[..]
Die was idd niet zo moeilijk, weet iemand ook waar het beeld staat? Ik ben er vandaag geweest.
Idd, vlakbij de stadspoort waar hij, volgens het liedje, zijn deuntjes speelde.quote:
Correct! Daarom ook mijn "markant" opmerking. Dit is het gebouw van de BBT 41 Afdva, het gebouw op de achtergrond is het veldpostkantoor. Tenminste, zo was het vroegah.quote:Op maandag 1 augustus 2011 18:42 schreef Clan het volgende:
Die rode steen, kan niet anders dan Seedorf zijn
Idd, deze was niet zo moeilijk.quote:
Correct!quote:
Villers Bocagequote:Op maandag 1 augustus 2011 19:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
nog even verder op Wittmann
Op 13 juni 1944 moest Wittmann als commandant van een compagnie van het 101e Schwere Panzerbataillon met slechts zes Tiger tanks het zeer strategisch gelegen Franse dorpjebewaken tegen oprukkende geallieerde troepen
hoe heet het dorp?
Leuk verhaal, maare "tussendoor vragen" zijn hier niet aan de orde, je wacht je beurt maar af. Derhalve verzoek ik jou om je antwoord weg te halen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
nog even verder op Wittmann
Op 13 juni 1944 moest Wittmann als commandant van een compagnie van het 101e Schwere Panzerbataillon met slechts zes Tiger tanks het zeer strategisch gelegen Franse dorpjebewaken tegen oprukkende geallieerde troepen
hoe heet het dorp?
? eehh.. whut?quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maare "tussendoor vragen" zijn hier niet aan de orde, je wacht je beurt maar af. Derhalve verzoek ik jou om je antwoord weg te halen.
Je gaat het toch niet op de spits drijven?quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:46 schreef samthegreat5 het volgende:
Welke infanteriedivisie landde op Utah beach?
Ik volg je niet meer..quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je gaat het toch niet op de spits drijven?
Heeft u een stok in uw reet Sergeant-Majoor?quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat je gewoon je klep moet houden, is dat soms rakettechniek?
Sorry, ik heb een brainmeltdown.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:52 schreef AchJa het volgende:
Oh.... We gaan de regels aan de laars lappen. Mooi man, jij bent een toffe peer, echt een aanwinst binnen defensie...
Volgens mij wil die dat we alleen plaatjes posten ofzo ..quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:54 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
het enige wat ik kan ontdekken is dat je je antwoord geedit hebt
Maar ik heb gezien dat er voor je edit het goede antwoord al stond.
Dus bij mijn weten heb je het punt.
Ik lees het inderdaad ook netquote:Op maandag 1 augustus 2011 19:57 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
er staat nergens in het reglement dat er een foto in moet zitten (toch)?
wel dus
Dank je Achja, toffe peer die je bent, dat je ons het zelf uit laat zoeken en me eerst uitscheldt ipv me er op te wijzen..quote:De opzet van deze quiz is dat er plaatjes van militair materieel, wapens, schildwapens of emblemen gepost worden.
Dat dus.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:57 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
er staat nergens in het reglement dat er een foto in moet zitten (toch)?
wel dus
Ik wees je er toch op, welliswaar op mijn manier. En ik denk dat ik vrij tam ben.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:57 schreef samthegreat5 het volgende:
Dank je Achja, toffe peer die je bent, dat je ons het zelf uit laat zoeken en me eerst uitscheldt ipv me er op te wijzen..![]()
Je wees me op het feit dat ik mijn muil mocht houden, als ik nou een sld1. in jouw peloton was, ok. Maar niet op een publiek forum graagquote:Op maandag 1 augustus 2011 20:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik wees je er toch op, welliswaar op mijn manier. En ik denk dat ik vrij tam ben.
Kortom, wie had er gelijk?quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:01 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Je wees me op het feit dat ik mijn muil mocht houden, als ik nou een sld1. in jouw peloton was, ok. Maar niet op een publiek forum graag
Ik wilde graag de reden waarom (en de rest ook)
Jij natuurlijkquote:
Nouja, in principe postte Cobra ook een vraag zonder plaatje. Dus dan is jouw punt ook ongeldig..quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:09 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
het was maar 1 vliegtuig, maar het antwoord is goed
Clan 6
AchJa 4
Nibb-it 4
Cobra4 3
Its-Jojo-4you 2
hoogvlieger 2
leovanw 2
Nobu 1
Sine_Pari 1
uhhh, check even de puntenaantallen aub. Ik heb mijn eigen punt verwijderdquote:Op maandag 1 augustus 2011 20:10 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nouja, in principe postte Cobra ook een vraag zonder plaatje. Dus dan is jouw punt ook ongeldig..He Achja! Dan moet je ook wel consequent blijven
Oh sorry, ik bedoel eigenlijk dat Cobra dan in principe zijn vraag opnieuw moet stellen enzo en dan met plaatje.quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:11 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
uhhh, check even de puntenaantallen aub. Ik heb mijn eigen punt verwijderd
Hmmm, ik denk dat ik best beleefd ben geweest... Ik ben niet zo'n ijzervreter.quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:03 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jij natuurlijk
Volgende keer (als ooit) echter graag op een wat beleefdere manier ok?
Nou vergeten en verder met het spel.
Dat dus!quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:12 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Oh sorry, ik bedoel eigenlijk dat Cobra dan in principe zijn vraag opnieuw moet stellen enzo en dan met plaatje.
Oh, kennelijk luisteren we niet naar Achja en gaan we verder. Okquote:
Neenquote:Op maandag 1 augustus 2011 20:15 schreef samthegreat5 het volgende:
Een ding van de duitsers waarmee ze lekker door water kunnen tuffen ..?
Oh, heb ik niet meegekregenquote:Op maandag 1 augustus 2011 20:52 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik weet het, maar ga het niet zeggen, was al eens eerder in deze quiz, vele versies terug
Ok dan, als niemand er bezwaar tegen heeft dan plaats ik een plaatje.quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:55 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Oh, heb ik niet meegekregen
Eh, iemand anders moet dan maar even wat plaatsen. Sam?
FAIL!!!!quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:56 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ok dan, als niemand er bezwaar tegen heeft dan plaats ik een plaatje.
Welke divisie landde er hier en onder leiding van wie?
EDIT:
whoops, op het plaatje stond de divisie al. ff editen momentje.
niet veel. Ik heb geleerd dat ik niet naar de vorige vraagsteller moet kijken om mee te kunnen doenquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:23 schreef Cobra4 het volgende:
Ik was even popcorn halen. Heb ik nog iets gemist?
Inderdaad de 4e maar niet van Bradleyquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:12 schreef leovanw het volgende:
4de US Infanterie Divisie van generaal Bradley?
Ja, ik ben afgezeken door Achjaquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:23 schreef Cobra4 het volgende:
Ik was even popcorn halen. Heb ik nog iets gemist?
Onder leiding van Eisenhowerquote:Op maandag 1 augustus 2011 20:56 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
en onder leiding van wie?
[ afbeelding ]
Vast terecht.quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:51 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, ik ben afgezeken door Achja
quote:
Nicequote:Op maandag 1 augustus 2011 22:50 schreef leovanw het volgende:
Roosevelt junior, Hij is onderscheiden met de MOH en ligt in Normandie begraven...
Tis idd de Char B1, desalniettemin de Duitsers hebben juist het organieke75mm houwitzerkanon in de romp verwijderd. Daarvoor in de plaats hebben ze een vlammenwerper ingebouwd.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 08:05 schreef Clan het volgende:
De Franse Char B1, de Duitsers hebben er rond 1942 een 75 mm geschut op gezet.
Ah, okdanquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 05:23 schreef leovanw het volgende:
@Sam, ik dacht namelijk dat je eerst vroeg wie het commando over de US eenheden die op Utah landde
Ah, leuk dat je ff de tijd hebt genomen om het uiteen te zettenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:47 schreef leovanw het volgende:
@Sam, idd GM Barton was toentertijd cdt van de 4th ID. Desalniettemin de aanval op Utah beach werd uitgevoerd door het zevende leger van GM Collins. Dat zevende leger bestond op haar beurt weer uit de 8ste, 12de en 22ste infanterieregimenten van de 4de ID. En dat alles werd weer geleid door.... generaal Omar C. Bradley, commandant van het 1ste Amerikaanse leger. Laatstgenoemde was uiteindelijk verantwoordelijk voor de verovering van de strandsectors UTAH en het inrichten van een bruggehoofd aldaar om landinwarts door te stoten. Zodat er een uplink gemaakt kon worden met de para-eenheden van het 82ste en 101ste...
Immers jij vroeg in 1ste instantie wie het commando voerde over de eenheid die op Utah landde. Zodoende kwam ik door bovenstaande op Bradley...
The Big Red One is de nickname van de US 1st Infantry Division en niet het 1ste Leger. De 1st ID werd toentertijd, gedurende de landingen op Omaha Beach, geleid door generaal majoor Huebner...quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:54 schreef hoogvlieger het volgende:
Had Bradley dan ook het commando over Big Red One op het andere strand of was dat weer een ander?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |