abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juli 2011 @ 19:04:39 #151
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_99970219
quote:
GL wil debat over xenofobie

GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi heeft een debat aangevraagd met premier Mark Rutte en minister Piet Hein Donner (Binnenlandse Zaken) over angst voor buitenlanders. Aanleiding is de uitspraak van eurocommissaris voor Binnenlandse Zaken Cecilia Malmström dat te weinig Europese leiders zich verzetten tegen de 'xenofobe retoriek' van mensen als Anders Behring Breivik, de verdachte van de aanslagen in Noorwegen.

Hij wil in het debat aandacht voor de raakvlakken tussen de ideeën van Breivik en gedachten die in ons land leven, bijvoorbeeld in kringen en achterban van de PVV. Dibi vindt de afstand die PVV-leider Geert Wilders dinsdag nam van de aanslagen en de verdachte daarvan 'onvoldoende'. De PVV heeft volgens hem een grote verantwoordelijkheid om 'de woede in Nederland te kanaliseren'.

Dibi ondernam actie vanaf zijn vakantieadres. Hij denkt dat hij genoeg medestanders krijgt voor het verzoek om een debat.
Bron: Telegraaf

Is een debat over Xenofobie echt nodig of is een debat over Xenofobie overdreven?
pi_99970226
Ik vind vooral dat de zet is aan de regeringspartijen. Wat vinden zij werkelijk? Zijn ze bewust van het feit dat ze met een extreem-rechtse partij de zee zijn ingegaan. Mark Rutte kan wel lachend ons uitleggen dat het een uitdaging is om telkens meerderheden te zoeken, maar de grap is voor mij nu wel over.

Wat vindt de VVD? Vinden zij dat het huidige politieke klimaat aanzet tot radicalisering van grote groepen mensen?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 19:05:38 #153
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99970265
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:

Is een debat over Xenofobie echt nodig of is een debat over Xenofobie overdreven?
Achterlijke, dat kamerlid.
Ik ben niet bang voor buitenlanders, ik heb een hekel aan een groep criminelen daaronder, 2 totaal verschillende dingen.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_99970277
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:03 schreef Tem het volgende:

[..]

Mwoah, dat vindt ik ook een beetje pédant.
Wat klopt er volgens jou dan niet aan de analyse dat de pretentie bestaat dat men absolute vrijheid van meningsuiting voorstaat, maar in de praktijk slechts een herijking van het concept 'politiek correct' voorstaat?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 26 juli 2011 @ 19:06:03 #155
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_99970280
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 17:35 schreef Tem het volgende:

[..]

Correct. Dat zie je aan beide kanten op eenzelfde manier. Nuance is saai en past niet in een maatschappij die leeft op sensatie en korte kicks.
Zo waar ;(
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_99970292
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:04 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. Dan is het discriminatie. De term racisme heeft al genoeg aan kracht verloren door hem telkens te pas en te onpas te gebruiken.
Aangezien Homo Sapiens Idaltu al een tijdje is uitgestorven is het sowieso een nogal zinloze term ;) Homo sapiens sapiens valt niet onder te verdelen in rassen op een biologisch zinnige manier.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 19:06:25 #157
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99970301
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:04 schreef KoosVogels het volgende:

Je hebt toch een aardig verstoord beeld van de islamitische wereld, ben ik bang.
Wellicht heb ik gewoon meer info en minder oogklep.
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_99970383
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:06 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Aangezien Homo Sapiens Idaltu al een tijdje is uitgestorven is het sowieso een nogal zinloze term ;)
:P
Met rassen bedoelen we bijvoorbeeld kaukasisch of aziatisch, niet christen of moslim. Het is sowieso een boude stelling, kritiek uiten op een complete religie gelijkstellen aan discriminatie :')
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_99970413
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:06 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Wellicht heb ik gewoon meer info en minder oogklep.
Ja, dat zal het zijn. Overigens beweer ik nergens dat het enkel rozengeur en maneschijn is in het Midden-Oosten. Het is echter niet zo zwart/wit als jij stelt. Niet elke moslim is een radicaal en de landen zijn niet tot de nok gevuld met haatbaarden die ongelovigen willen opblazen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_99970428
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Bron: Telegraaf

Echt nodig is het niet maar misschien is het een goed moment voor een Wilders om nu wel een krachtig statement te maken in plaats van dat halfslachtige tot nu toe.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 19:10:05 #161
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99970431
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:08 schreef Cerbie het volgende:

Met rassen bedoelen we bijvoorbeeld kaukasisch of aziatisch, niet christen of moslim. Het is sowieso een boude stelling, kritiek uiten op een complete religie gelijkstellen aan discriminatie :')
Ja maar je snapt dat, of niet.
Wat wil je van je oude buren met alleen lagere school?
Zelfs opgeleide mensen maken wel de fout bij aanklacht dat ze smaad opgeven ipv lasteren en andersom, als dat hen overkomt.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 19:12:27 #162
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99970519
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:10 schreef du_ke het volgende:

Echt nodig is het niet maar misschien is het een goed moment voor een Wilders om nu wel een krachtig statement te maken in plaats van dat halfslachtige tot nu toe.
Daar gaat ie vast om overleggen en goed over nadenken, dan komt er pas een reactie, of dus gewoon niet, omdat hij geen link ziet tussen pvv en de noorse dader. Dat laatste zou ik doen, waarom verdedigen als de aanval met een waterpistool op 200 meter is en de aanval eigenlijk niet om jou gaat, zoals je dat zelf ziet.
Dan roept men al snel: heej wilders verdedigt, dus zal hij wel voelen dat ie fout zit.
pi_99970551
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:08 schreef Cerbie het volgende:

[..]

:P
Met rassen bedoelen we bijvoorbeeld kaukasisch of aziatisch
Een biologisch gezien volledig onzinnige indeling ;)
Maar ach. Politiek vervuilt wel meer.
pi_99970583
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:12 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Daar gaat ie vast om overleggen en goed over nadenken, dan komt er pas een reactie, of dus gewoon niet, omdat hij geen link ziet tussen pvv en de noorse dader. Dat laatste zou ik doen, waarom verdedigen als de aanval met een waterpistool op 200 meter is en de aanval eigenlijk niet om jou gaat, zoals je dat zelf ziet.
Dan roept men al snel: heej wilders verdedigt, dus zal hij wel voelen dat ie fout zit.
Je snapt het niet :). maar goed ik vrees dat uitleg ook geen zin heeft in jouw geval ;(
pi_99970680
Ik krijg het gevoel dat de overheid extreem-rechts als serieuze politieke dreiging (tot aan dit weekend in ieder geval) niet serieus genoeg neemt. Ik vind dat heel erg.
pi_99970869
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:17 schreef skrn het volgende:
Ik krijg het gevoel dat de overheid extreem-rechts als serieuze politieke dreiging (tot aan dit weekend in ieder geval) niet serieus genoeg neemt. Ik vind dat heel erg.
Ik denk dat het al wel in de gaten gehouden werd hoor, zeker sinds de aanslag op Fortuyn destijds en de daarop volgende dreiging van wraak.
pi_99970888
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat klopt er volgens jou dan niet aan de analyse dat de pretentie bestaat dat men absolute vrijheid van meningsuiting voorstaat, maar in de praktijk slechts een herijking van het concept 'politiek correct' voorstaat?
Je hebt het in je stelling over nieuw-rechts, daarmee stel je dat de nieuwe koers van een VVD en in dit geval ook het CDA geen ruimte laten voor kritiek en dat is volgens mij niet helemaal juist. Voor het gemak schaar je daarbij de PVV onder "nieuw-rechts" en ik ben van mening dat de PVV gezien een groot aantal punten in hun programma niet echt als rechts te bestempelen zijn. Ik ben het wel eens aangaande de stelling dat de PVV hypocriet is aangaande het begrip "vrijheid van meningsuiting" en tal van andere malle standpunten maar ik zou dat niet in een nieuw-rechts sausje willen gieten.

En daarmee bedoel ik dat dan je stelling ietwat schoolmeesterachtig wordt. Wanneer je alleen de PVV zou noemen had je wel gelijk maar dat is in verhouding maar een klein gedeelte van het electoraat.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2011 19:50:22 ]
pi_99970954
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:13 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Een biologisch gezien volledig onzinnige indeling ;)
Maar ach. Politiek vervuilt wel meer.
Meneer van Dale trekt zich wel vaker niets van de biologie aan.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_99971175
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik denk dat het al wel in de gaten gehouden werd hoor, zeker sinds de aanslag op Fortuyn destijds en de daarop volgende dreiging van wraak.
Maar heden ten dage? Tot aan een week geleden?
pi_99971760
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:28 schreef skrn het volgende:

[..]

Maar heden ten dage? Tot aan een week geleden?
Vermoedelijk wel hoor. Daarvoor zijn er genoeg dwazen in die hoek die het verdienen in de gaten gehouden te worden.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 19:43:16 #171
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_99971890
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Vermoedelijk wel hoor. Daarvoor zijn er genoeg dwazen in die hoek die het verdienen in de gaten gehouden te worden.
Volgens die dame in Uitgesproken gisteren iig reeds 2 jaar
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_99972024
Mooi zo.

Toch zou een debat niet misstaan. Wat wil de PVV echt, wat wil de regering echt, en willen ze echt polarisatie stoppen? Dat laatste kan meteen gebeuren met concrete voorstellen.
pi_99972081
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Volgens die dame in Uitgesproken gisteren iig reeds 2 jaar
Dat minimaal lijkt me.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 19:53:09 #174
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99972297
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:14 schreef du_ke het volgende:

Je snapt het niet :).
het...? wat?
quote:
maar goed ik vrees dat uitleg ook geen zin heeft in jouw geval ;(
Insgelijks veelal.
pi_99972410
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:21 schreef Tem het volgende:

[..]

Je hebt het in je stelling over nieuw-rechts, daarmee stel je dat de nieuwe koers van een VVD en in dit geval ook het CDA geen ruimte laten voor kritiek en dat is volgens mij niet helemaal juist. Voor het gemak schaar je daarbij de PVV onder "nieuw-rechts" en ik ben van mening dat de PVV gezien een groot aantal punten in hun programma niet echt als rechts te bestempelen zijn. Ik ben het wel eens aangaande de stelling dat de PVV hypocriet is aangaande het begrip "vrijheid van meningsuiting" en tal van andere malle standpunten maar ik zou dat niet in een nieuw-rechts sausje willen gieten.

En daarmee bedoel ik dat dan je stelling ietwat schoolmeesterachtig wordt. Wanneer je alleen de PVV zou noemen had je wel gelijk maar dat is in verhouding maar een klein gedeelte van het electoraat.
Maar dat is ook precies waar ik op doel wanneer ik het heb over 'nieuw rechts' en bovendien onderschrijf ik daarbij de constatering dat het allemaal niet zo echt rechts is, zeker niet wat betreft sociaal-economische standpunten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')