yep 1,30 bij de kiosk.quote:
Dat is ook het punt dat ik uit Roemer wil halen: in wezen kan elk idee worden omgezet in een vijandige daad. Uit 'respect voor de mensheid' kan ik morgen ook besluiten om maar eens de bankiers om zeep te helpen. Waren mijn woorden gevaarlijk? Nee, dat was alleen ikzelf, want ik deed er iets ergs mee.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat heb ik dan ook nooit beweerd met dit topic. Er is echter niets op tegen wanneer Wilders een haarfijn uit zou leggen wat zijn bedoelingen zijn. Ik ben ervan overtuigd dat Wilders geweld ten alle tijden schuwt, maar misschien moet hij dat iets beter duidelijk maken aan sommige mensen uit zijn achterban. Wellicht dat een labiele geest zijn oorlogsretoriek opvat als een rechtvaardiging voor actie.
Dit topic is dan ook niet bedoeld om Wilders de schuld in de schoenen te schuiven. Het gaat om zijn toon en in hoeverre die gevaarlijk is.
Sorry, maar dat is te makkelijk. We erkennen ook dat haatimams een gevaar vormen. Ook woorden kunnen explosief zijn. Het ligt er maar net aan wie de toehoorders zijn. Dat betekent niet dat ik Wilders de mond wil snoeren, integendeel. Wel mogen vraagtekens worden geplaatst bij de felheid van het debat.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:03 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat is ook het punt dat ik uit Roemer wil halen: in wezen kan elk idee worden omgezet in een vijandige daad. Uit 'respect voor de mensheid' kan ik morgen ook besluiten om maar eens de bankiers om zeep te helpen. Waren mijn woorden gevaarlijk? Nee, dat was alleen ikzelf, want ik deed er iets ergs mee.
En er zijn mensen, waaronder redelijk wat Wilders aanhangers, die dat Anders zien.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:02 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Er is geen link tussen de gekke noor en wilders.
Uit 'vooroplopend' NL kwam een nieuwe universele : "G-ds schepselen" schaden, vanwege geloofszaken.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:03 schreef Friek_ het volgende:
Dat is ook het punt dat ik uit Roemer wil halen: in wezen kan elk idee worden omgezet in een vijandige daad. Uit 'respect voor de mensheid' kan ik morgen ook besluiten om maar eens de bankiers om zeep te helpen. Waren mijn woorden gevaarlijk? Nee, dat was alleen ikzelf, want ik deed er iets ergs mee.
Dat is dan net als geloof. Hun daden, hun verantwoording.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:05 schreef MisterSqueaky het volgende:
En er zijn mensen, waaronder redelijk wat Wilders aanhangers, die dat Anders zien.
Je zegt nu : IK ben niet gek, de rest wel, mensen zijn vleesrobots die men kan beïnvloedden tot op moord van eigen mensen aan toe, hen is niets te blameren, men is door een ander gehypnotiseerd....quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:06 schreef fruityloop het volgende:
Wilders draagt in mijn ogen wel bij aan een vorm van algemene beeldvorming, welke in een zeer extreme mate bij deze gek leefde in zijn hoofd.
Ik vermoed dat je die clips ontloopt, maar die lui roepen dus wel op tot daden, plannen ze, gebruiken geloofs indoctrinatie en zoeken naar lieden die tot zoiets in staat zijn. (Ronselen)quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:05 schreef KoosVogels het volgende:
Sorry, maar dat is te makkelijk. We erkennen ook dat haatimams een gevaar vormen.
Zeker. Maar als Wilders door een paar simpele woorden kan voorkomen dat er straks tientallen gekken kinderen gaan afknallen ... waarom zou hij dat dan van jou moeten laten ? Alleen maar "omdat het niet zijn verantwoordelijkheid is" ?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:07 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Dat is dan net als geloof. Hun daden, hun verantwoording.
Hij kan het proberen, en hij kan kiezen om te zeggen wat hij vindt. Wat anderen daar wel/niet mee doen, is niet zijn pakkie an.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:09 schreef MisterSqueaky het volgende:
Zeker. Maar als Wilders door een paar simpele woorden kan voorkomen dat er straks tientallen gekken kinderen gaan afknallen ... waarom zou hij dat dan van jou moeten laten ? Alleen maar "omdat het niet zijn verantwoordelijkheid is" ?
Tuurlijk, dat zei ik net ook al: de discussie is veel te geëmotioneerd geworden. Dat er dan een paar figuren zijn die steeds olie op het vuur gooien vind ik ook niet prettig, maar dat zijn nu eenmaal de politieke verhoudingen van vandaag de dag. Zinnige discussie wordt gesaboteerd door de schreeuwers.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is te makkelijk. We erkennen ook dat haatimams een gevaar vormen. Ook woorden kunnen explosief zijn. Het ligt er maar net aan wie de toehoorders zijn. Dat betekent niet dat ik Wilders de mond wil snoeren, integendeel. Wel mogen vraagtekens worden geplaatst bij de felheid van het debat.
Net zoals je niet verplicht bent in de gracht te springen als iemand verdrinkt, ook al heb je al je zwemdiplomas en ben je in topconditie ?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:10 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Hij kan het proberen, en hij kan kiezen om te zeggen wat hij vindt. Wat anderen daar wel/niet mee doen, is niet zijn pakkie an.
Dat is redden in directe vorm, en zelfs verplicht in NL.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:12 schreef MisterSqueaky het volgende:
Net zoals je niet verplicht bent in de gracht te springen als iemand verdrinkt, ook al heb je al je zwemdiplomas en ben je in topconditie ?
Tsja. Het is een houding die je kan hebben.
Dat is dan wel weer simpel m.i.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:14 schreef Friek_ het volgende:
De vraag die Koos volgens mij wil stellen is of je als politicus een voorbeeldfunctie hebt. Best lastige vraag nog.
Daar komt het inderdaad op neer. Je moet je als politicus realiseren dat jouw woorden meer gewicht dragen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:14 schreef Friek_ het volgende:
De vraag die Koos volgens mij wil stellen is of je als politicus een voorbeeldfunctie hebt. Best lastige vraag nog.
Het woord verantwoordelijkheid wordt dan ook door niemand in de mond genomen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:15 schreef Reya het volgende:
Waving the bloody shirt, noemen Amerikanen het volgensmij: schokkende incidenten gebruiken om je politieke tegenstander in het defensief te drukken. In dit geval lijkt de band tussen de PVV en de dader mij volledig afwezig, en op enige verantwoordelijkheid van Wilders in deze zinspelen neigt naar goedkoop opportunisme.
Natuurlijk wel, je impliceert dat Wilders hier invloed op uit heeft geoefend. Waarom zou hij anders zijn toon moeten matigen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het woord verantwoordelijkheid wordt dan ook door niemand in de mond genomen.
Dat heb je als politicus 24/7quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:14 schreef Friek_ het volgende:
Juist niet (meer...) koos.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
Daar komt het inderdaad op neer. Je moet je als politicus realiseren dat jouw woorden meer gewicht dragen.
Ik stel nergens dat Wilders als inspiratiebron heeft gediend voor deze Noor.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:17 schreef Reya het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, je impliceert dat Wilders hier invloed op uit heeft geoefend. Waarom zou hij anders zijn toon moeten matigen?
Meer gewicht dragen impliceert koos, impliceren is ook zoiets en kan je zo in de discussie larderen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:16 schreef KoosVogels het volgende:
Het woord verantwoordelijkheid wordt dan ook door niemand in de mond genomen.
Waarom hebben we dan dit topic?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik stel nergens dat Wilders als inspiratiebron heeft gediend voor deze Noor.
Dat je jezelf aan de wet moet houden als politicus lijkt me evident, maar of je ook moreel of fatsoenlijk moet zijn? Mwoah, valt het één en ander op af te dingen. Het punt is namelijk dat politiek altijd een machtsspelletje blijft. Hoeveel moraal kun je verwachten in zoiets?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:15 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer simpel m.i.
Ja het is een voorbeeldfunctie.
Ik zag wilders nog niet op een jeugdkamp schieten.
Waarom zou hij dan zijn toon moeten matigen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik stel nergens dat Wilders als inspiratiebron heeft gediend voor deze Noor.
Omdat zijn gedachtegoed in een hoek opereert waar radicalisering op kan treden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:21 schreef Reya het volgende:
[..]
Waarom zou hij dan zijn toon moeten matigen?
Jammer voor je, je zou er een beter journalist mee kunnen worden deels.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:21 schreef KoosVogels het volgende:
Leer schrijven FTS, ik kan echt geen chocola maken van jouw postings.
Makkelijke 1 op 1 vraag:quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
Omdat zijn gedachtegoed in een hoek opereert waar radicalisering op kan treden.
Hij roept niet op tot geweld, maar dat maakt zijn retoriek niet minder dreigend.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:23 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Makkelijke 1 op 1 vraag:
Is wilders als een haat imam en roept hij op tot geweld ?
Je ontkracht jezelf, door MAAR te gebruiken.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:24 schreef KoosVogels het volgende:
Hij roept niet op tot geweld, maar dat maakt zijn retoriek niet minder dreigend.
Definieer oproepen tot geweld. Zeggen dat iets kwaadaardig en een bedreiging voor de samenleving is maar nalaten te vermelden hoe het kwaad jouw inziens bestreden moet worden lokt vanzelfsprekend wel geweld uit.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:23 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Makkelijke 1 op 1 vraag:
Is wilders als een haat imam en roept hij op tot geweld ?
Wilders spreekt over de vreselijke dreiging die uitgaat van de islam. Hij wil de moslims uit Europa verwijderen. Dat is wat hij letterlijk zegt. Hoe hij zijn doel wenst te bereiken, is onduidelijk. Er bestaat daardoor een kans dat gekken het gat wat Wilders openlaat zelf in gaan vullen. Is dat zijn schuld? Nee. Is dat iets om over na te denken? Ja.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:26 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Je ontkracht jezelf, door MAAR te gebruiken.
En dreigende retoriek an sich is niets.
Wat mensen dOEn is waar men hen voor kan neerschieten of oppakken of hun land platbomabarderen. Actie reactie, echter wilders is een openbaar figuur, hij zegt de dingen zonder terughoudendheid. Wat anderen er mee doen is dan vervolgens hen eigen ding.
Niemand houdt je tegen. Ga lekker op de bank liggen en denk je suf.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
Is dat iets om over na te denken? Ja.
"heden ochtend belde geert wilders met die en die in zweden en riep hen op tot het neerknallen van iedereen in het regeringsgebouw." Dat is een oproep.quote:
Jij bent dus net zo een indirect te activeren tijdbom als die noor.quote:Zeggen dat iets kwaadaardig en een bedreiging voor de samenleving is maar nalaten te vermelden hoe het kwaad jouw inziens bestreden moet worden lokt vanzelfsprekend wel geweld uit.
Voorkomen is beter dan genezen, volkeren scheiden zich af bij de minste nuances in cultuur, geloof e.d. (ieren, basken, n en z korea ertc.)quote:Want wat moet je anders met het kwaad doen ?
*schenkt een derde kopje thee in*
Jups. Net als 99% van de mensheid. Hoezo ?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:32 schreef fokthesystem het volgende:
Jij bent dus net zo een indirect te activeren tijdbom als die noor.
De openingszet is gedaan, nu de regeringen en hun achterban.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
Wilders spreekt over de vreselijke dreiging die uitgaat van de islam. Hij wil de moslims uit Europa verwijderen. Dat is wat hij letterlijk zegt. Hoe hij zijn doel wenst te bereiken, is onduidelijk. Er bestaat daardoor een kans dat gekken het gat wat Wilders openlaat zelf in gaan vullen. Is dat zijn schuld? Nee. Is dat iets om over na te denken? Ja.
De enige die schreeuwt ben jij, ouwe. Maar dat zal het gros van de users niet verbazen. Ik heb jou nog nooit een boeiende discussie zien voeren op FOK!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Niemand houdt je tegen. Ga lekker op de bank liggen en denk je suf.
Dit schreeuwen heeft weinig zin. Het begint op jammeren te lijken.
Dan loop je de kans dat je dus moet gaan boeten voor je daden in wording op enig moment.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:33 schreef MisterSqueaky het volgende:
Jups. Net als 99% van de mensheid. Hoezo ?
Daar ben ik het wel mee eens. Hij zegt bijvoorbeeld niet dat de Islam op een gewelddadige manier moet worden bestreden. Hij stelt wel dat de Islam een politieke ideologie is die gericht is op dominantie, geweld en onderdrukking. Dit kan een van de eerste stappen zijn voor een ontwrichting in de samenleving. Wilders beseft totaal niet wat hij met zijn uitspraken losmaakt onder de bevolking.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij roept niet op tot geweld, maar dat maakt zijn retoriek niet minder dreigend.
Als hij echter gelijk heeft, is de islam er dus reeds(!) mee bezig hè....quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:36 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Daar ben ik het wel mee eens. Hij zegt bijvoorbeeld niet dat de Islam op een gewelddadige manier moet worden bestreden. Hij stelt wel dat de Islam een politieke ideologie is die gericht is op dominantie, geweld en onderdrukking. Dit kan een van de eerste stappen zijn voor een ontwrichting in de samenleving. Wilders beseft totaal niet wat hij met zijn uitspraken losmaakt onder de bevolking.
Of hij beseft het wel degelijk, dat kan natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:36 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Hij zegt bijvoorbeeld niet dat de Islam op een gewelddadige manier moet worden bestreden. Hij stelt wel dat de Islam een politieke ideologie is die gericht is op dominantie, geweld en onderdrukking. Dit kan een van de eerste stappen zijn voor een ontwrichting in de samenleving. Wilders beseft totaal niet wat hij met zijn uitspraken losmaakt onder de bevolking.
Krijg je als je altijd naar persoonlijke aanvallen grijpt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De enige die schreeuwt ben jij, ouwe. Maar dat zal het gros van de users niet verbazen. Ik heb jou nog nooit een boeiende discussie zien voeren op FOK!
Wederom: vanzelfsprekend. Maar ik mis je punt nog steeds.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:35 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Dan loop je de kans dat je dus moet gaan boeten voor je daden in wording op enig moment.
Tsja, de hele geschiedenis zit vol radicalisme. Wil je iedereen die een beetje te radicaal wordt maar de les gaan lezen als brave Hendrik?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is simpel: of zijn retoriek leidt tot een verhoogde kans op geweld, of dat is niet het geval. Door dit bewust vaag te laten, laat je ruimte om nagenoeg alles in verband te brengen met terrorisme, want praktisch elke uitlating kan door iemand anders zodanig worden opgevat dat deze bijdraagt aan een 'klimaat waarin radicalisering kan optreden'.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat zijn gedachtegoed in een hoek opereert waar radicalisering op kan treden.
Nee, eerder verantwoordelijk houden voor gebeurtenissen die gebeuren naar aanleiding van die radicale praat, als ik Koos zijn posts zo lees.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:39 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Tsja, de hele geschiedenis zit vol radicalisme. Wil je iedereen die een beetje te radicaal wordt maar de les gaan lezen als brave Hendrik?
Vind ik dan, en dat is precies de reden dat Wilders zich nog wel wat explicieter mag distantiëren van die Noor en duidelijk aan moet geven waar voor hem de grens ligt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:42 schreef Reya het volgende:
zijn retoriek leidt tot een verhoogde kans op geweld
Wederom : deels.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:39 schreef MisterSqueaky het volgende:
Dat mensen beïnvloedbaar zijn ? Dat ze bereid zijn hun geliefden te beschermen tegen waargenomen gevaar ? Tsja, dat zijn open deuren.[q]
Deels. menigeen kiest eerst voor de eigen huid, zelfs bij familie of 'geliefde'.
[q]Overtuig iemand dat groep X een gevaar vormt en je krijgt vanzelf agressie tegen groep X. Dat weet jij, dat weet ik en dat weet Geert ook.
Gruwelijke Geert geeft al jaren aan geweld te verafschuwen en het niet de bedoeling is men n.a.v. van zijn debat geweld gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Vind ik dan, en dat is precies de reden dat Wilders zich nog wel wat explicieter mag distantiëren van die Noor en duidelijk aan moet geven waar voor hem de grens ligt.
Dat laatste met name vanwege zijn uitspraak dat rassenrellen niet persé negatief hoeven te zijn.
Dan lees je hem niet goed volgens mij, Koos zou hem nooit verantwoordelijk houden. Maar het is juist precies hetzelfde wat Pim Fortuyn een hele tijd terug heeft gezegd: de politiek heeft voor het klimaat gezorgd waarin ik vermoord kan worden. Hoezo geldt dat nu niet voor Wilders? Het mes snijdt aan twee kanten.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, eerder verantwoordelijk houden voor gebeurtenissen die gebeuren naar aanleiding van die radicale praat, als ik Koos zijn posts zo lees.
Het gegeven dat de media serieus dit geval gebruiken om wilders (en diens gewonnen rechtszaak) dik over te doen, het indirecte zwart maken en verbinden dat wilders = geweld, duidt er wel op.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:48 schreef 3-voud het volgende:
Wat meer moet hij doen? Of zit je te wachten op een soort "knieval" zodat hij belachelijk gemaakt kan worden?
Met deze redenering moet Fortuyn zichzelf dus medeverantwoordelijk achten voor de gruwelijkheden in Noorwegen.quote:
Wilders zou dat inderdaad aan kunnen halen op enig moment. Echter ik zie het hem niet doen, ook die verbinding (wilders / pvv <-> fortuyn) brengt verder weinig tot niets.quote:
Je vergeet een ding te zeggen. Als Wilders en de PVV niet in het manifest van Breivik was voorgekomen, dan had je hier niemand over gehoord.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:50 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Het gegeven dat de media serieus dit geval gebruiken om wilders (en diens gewonnen rechtszaak) dik over te doen, het indirecte zwart maken en verbinden dat wilders = geweld, duidt er wel op.
In feite wel ja. Best leuke wending zo.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:54 schreef Pooleventerug het volgende:
[..]
Met deze redenering moet Fortuyn zichzelf dus medeverantwoordelijk achten voor de gruwelijkheden in Noorwegen.
Precies, iemand noemt je, en dan ben je de lul in deze zaken, op dit niveau in neutraal politiek/media NL . . .quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:54 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Je vergeet een ding te zeggen. Als Wilders en de PVV niet in het manifest van Breivik was voorgekomen, dan had je hier niemand over gehoord.
Hij moet gewoon veel meer op zijn toon gaan letten. En duidelijk aangeven waar voor hem de grens ligt. Bijvoorbeeld hoe hij de islam uit Europa wil verwijderen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gruwelijke Geert geeft al jaren aan geweld te verafschuwen en het niet de bedoeling is men n.a.v. van zijn debat geweld gaan gebruiken.
Wat meer moet hij doen? Of zit je te wachten op een soort "knieval" zodat hij belachelijk gemaakt kan worden?
Oh, dat is ook wel zo klaar als een klontje. Neem de standaard Wilders haters hier en hoe ze erop duiken.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:50 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Het gegeven dat de media serieus dit geval gebruiken om wilders (en diens gewonnen rechtszaak) dik over te doen, het indirecte zwart maken en verbinden dat wilders = geweld, duidt er wel op.
Precies. Terwijl dan hetzelfde gejammer gebruikt kon worden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:54 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Je vergeet een ding te zeggen. Als Wilders en de PVV niet in het manifest van Breivik was voorgekomen, dan had je hier niemand over gehoord.
Hij tolereert zelfs geweldplegers in zijn fractie en PVV'ers doen niets anders dan vergelijkingen trekken met kruistochten en andere strijd in het verleden tegen moslims.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gruwelijke Geert geeft al jaren aan geweld te verafschuwen en het niet de bedoeling is men n.a.v. van zijn debat geweld gaan gebruiken.
Door de islam als maffe religie weg te zetten zoals hij altijd al doet en mensen ervan te overtuigen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij moet gewoon veel meer op zijn toon gaan letten. En duidelijk aangeven waar voor hem de grens ligt. Bijvoorbeeld hoe hij de islam uit Europa wil verwijderen.
Bron: Telegraafquote:Wilders walgt van Breivik
Na enkele dagen van stilte heeft PVV-leider Wilders dinsdag officieel gereageerd op de brute moord door Anders Behring Breivik. Het vervult hem met walging dat de dader naar de PVV en Wilders verwijst. Volgens Wilders maakt het manifest van de dader duidelijk dat het gaat om een waanzinnige.
“De PVV noch ik zijn verantwoordelijk voor een eenzame verknipte idioot die de vrijheidslievende anti-islamiseringsidealen op gewelddadige manier misbruikt, hoe graag sommigen dat ook zouden willen. Wij zijn democraten in hart en nieren”, zo laat Wilders weten in een reactie.
“De Partij voor de Vrijheid heeft nooit en te nimmer opgeroepen tot geweld en zal dat ook nooit doen. Wij geloven in de kracht van de stembus en de wijsheid van de kiezer. Niet in bommen en pistolen. Wij strijden op een democratische en geweldloze manier tegen de verdere islamisering van onze samenleving en zullen dat blijven doen. Het behoud van onze vrijheid en veiligheid is ons enige doel.”
Volgens Wilders is het een slag in het gezicht voor de wereldwijde anti-islambeweging dat de strijd tegen de islamisering door een psychopaat op gewelddadige wijze wordt misbruik
En door in hun brievenbussen te pissen natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Door de islam als maffe religie weg te zetten zoals hij altijd al doet en mensen ervan te overtuigen.
Net zoals al decennia het Christendom als maffe religie wordt weggezet.
De pvda heeft geen geweldplegers en zelfs bruiddumpers wil je zeggen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:56 schreef Pooleventerug het volgende:
Hij tolereert zelfs geweldplegers in zijn fractie en PVV'ers doen niets anders dan vergelijkingen trekken met kruistochten en andere strijd in het verleden tegen moslims.
Of het helpt of zinvol is, is een andere discussie. Je moet dan Wilders daarin vrij laten om ermee door te gaan of niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:00 schreef betyar het volgende:
En, het christendom is weg? Of gaan we vaker en harder tegen de schenen van gelovigen schoppen in de hoop dat ze vertrekken? Of weten we donders goed dat ze middelen zullen grijpen om terug te slaan?
Netjes.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:00 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Bron: Telegraaf
Wat vinden jullie hier van?
Maar natuurlijk ondertussen wel schreeuwen dat de linkse media, politiek en wat niet al hem demoniseert en hiervoor medeverantwoordelijk zijn in zekere zin. Het is gewoon de hypocrisie die me wel tegen de borst stuit.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:00 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Wilders dient niet vrij gelaten te worden, dan kun je iedereen wel vrij laten om te zeggen wat ze willen. Mag je ook maar aanvaard de consequenties en verschuil je niet achter deze onzin:quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Of het helpt of zinvol is, is een andere discussie. Je moet dan Wilders daarin vrij laten om ermee door te gaan of niet.
quote:Wilders walgt van Breivik
Na enkele dagen van stilte heeft PVV-leider Wilders dinsdag officieel gereageerd op de brute moord door Anders Behring Breivik. Het vervult hem met walging dat de dader naar de PVV en Wilders verwijst. Volgens Wilders maakt het manifest van de dader duidelijk dat het gaat om een waanzinnige.
“De PVV noch ik zijn verantwoordelijk voor een eenzame verknipte idioot die de vrijheidslievende anti-islamiseringsidealen op gewelddadige manier misbruikt, hoe graag sommigen dat ook zouden willen. Wij zijn democraten in hart en nieren”, zo laat Wilders weten in een reactie.
“De Partij voor de Vrijheid heeft nooit en te nimmer opgeroepen tot geweld en zal dat ook nooit doen. Wij geloven in de kracht van de stembus en de wijsheid van de kiezer. Niet in bommen en pistolen. Wij strijden op een democratische en geweldloze manier tegen de verdere islamisering van onze samenleving en zullen dat blijven doen. Het behoud van onze vrijheid en veiligheid is ons enige doel.”
Wilders probeert hier wel heel makkelijk weg te komen. Dit getuigt in mijn ogen dat hij wel degelijk inziet dat zijn propaganda aanzet tot dit soort aanslagen.quote:Volgens Wilders is het een slag in het gezicht voor de wereldwijde anti-islambeweging dat de strijd tegen de islamisering door een psychopaat op gewelddadige wijze wordt misbruikt.
Dan denk ik toch dat je de verschillen tussen politiek, politici, sturende niet-neutrale media en een verdwaasde burger met geladen wapens 'en een dagboek' met daarin lieden die (zonder toestemming) genoemd worden niet ziet.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:03 schreef Friek_ het volgende:
Maar natuurlijk ondertussen wel schreeuwen dat de linkse media, politiek en wat niet al hem demoniseert en hiervoor medeverantwoordelijk zijn in zekere zin. Het is gewoon de hypocrisie die me wel tegen de borst stuit.
Nu weer niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:04 schreef betyar het volgende:
[..]
Wilders dient niet vrij gelaten te worden, dan kun je iedereen wel vrij laten om te zeggen wat ze willen.
vrijheidslievende anti-islamiseringsidealenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:00 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ook jij zegt nu eigenlijk, tot mijn verbazing : ik, en vele anderen met mij, zijn programmeerbare vleesrobotten die niet zelf denken en doen en laten, maar 'via hypnose' of zo... grofweg een kant uit te sturen zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:04 schreef betyar het volgende:
Dit getuigt in mijn ogen dat hij wel degelijk inziet dat zijn propaganda aanzet tot dit soort aanslagen.
Da's geen hypnose, da's groepsdynamiek. Gedrag/opvattingen leer je van de mensen in je directe sociale omgeving.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:07 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ook jij zegt nu eigenlijk, tot mijn verbazing : ik, en vele anderen met mij, zijn programmeerbare vleesrobotten die niet zelf denken en doen en laten, maar 'via hypnose' of zo... grofweg een kant uit te sturen zijn.
Vrijheidlievende, vredige islam, je weet wel, al die landen met onrust, stammen oorlogen en aanslagen en zo.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:07 schreef remlof het volgende:
vrijheidslievende anti-islamiseringsidealen
Say wut?
Da's geen leren, das indoctrinatie of dus 'hypnose' (hypnose tussen '' 's want het neemt kennelijk het zelf denken, concluderen en daden wel/niet doen, weg) of peer-pressure e.d.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:08 schreef Perrin het volgende:
Da's geen hypnose, da's groepsdynamiek. Gedrag/opvattingen leer je van de mensen in je directe sociale omgeving.
Nu weer niet? Wat bedoel je daarmee? Beweer je dat ik zeg dat vrijheid van meningsuiting ten alle tijden mag? Dan lees je niet goed.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nu weer niet.
Laten we maar gewoon concluderen dat je Wilders tot op het bot haat en dan je idealen van vrijheid opzij gooit. Wat anders kan ik er niet van maken.
Jawel, gratis reclame, 'leden' en dus zetels voor de pvvquote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:09 schreef Romanus het volgende:
Ik ben het vaak niet eens met de PVV maar dat ze hun toon zouden moeten matigen is hetzelfde als spellen zoals COD verbieden, haalt niets uit.
Hoeveel mensen denken regelmatig zelf echt uitgebreid na? Hebben originele gedachten? Het meeste is intellectueel copy/paste-werk.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:09 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Da's geen leren, das indoctrinatie of dus 'hypnose' (hypnose tussen '' 's want het neemt kennelijk het zelf denken, concluderen en daden wel/niet doen, weg)
Dat is toch ook zo ? Eerste stap om daar iets aan te doen is het te erkennen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:07 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ook jij zegt nu eigenlijk, tot mijn verbazing : ik, en vele anderen met mij, zijn programmeerbare vleesrobotten die niet zelf denken en doen en laten, maar 'via hypnose' of zo... grofweg een kant uit te sturen zijn.
Niet programmeerbaar wel beïnvloedbaar, daar draait trouwens heel de wereld op he op elkaar beïnvloeden, iemand overtuigen iets te doen wat voor jouw beter is. Helaas zijn de mensen steeds vaker en makkelijker makke schapen geworden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:07 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ik haat hem niet en ik steun hem ook niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Nu weer niet? Wat bedoel je daarmee? Beweer je dat ik zeg dat vrijheid van meningsuiting ten alle tijden mag? Dan lees je niet goed.
Haat ik die man? Dat weet ik niet ik ken hem niet.
Wel haat ik zijn rol als politicus en als "man van het vrije woord".
Jij kan er helemal niks van maken omdat jij een fervent voorstander bent van de Wilders als politicus, misschien haat jij hem wel als persoon.
Dat er kritiek op de multiculturele samenleving en de toename van islam in Nederland toegestaan is dat wordt in de Nederlandse politiek breed gedragen. Als dat debat dan ook breed gevoerd wordt en men open staat voor elkaars inbreng, iets waar het de PVV aan ontbreekt, zal er minder ruimte zijn voor isolatie en radicalisering.quote:Ik zat net te denken dat het net zo goed kan zijn dat die Noor een linksextremist is, zich uitlaat voor rechtse gristenfundi en daarmee de rechtse partijen ernstig wil doen schaden.. het zou zo maar kunnen. Die smerige linkserts zijn tot alles in staat om de rechtse partijen monddood te maken
Dat klopt, voor consumentisme.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoeveel mensen denken regelmatig zelf echt uitgebreid na? Hebben originele gedachten? Het meeste is intellectueel copy/paste-werk.
Denk je dat iedere jongedame ineens zelf besluit dat Uggs de mooiste schoenen zijn? Of dat de gadgets van Apple echt iets voor hun zijn? Of dat een Volkswagen Golf de auto is die aansluit bij hun eigen geformuleerde auto-eisen?
Zo gaat het ook met meningen en gedachtes. De meeste mensen nemen die (bewust, maar ook vaak onbewust) over van hun omgeving.
Dit dus.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:48 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dan lees je hem niet goed volgens mij, Koos zou hem nooit verantwoordelijk houden. Maar het is juist precies hetzelfde wat Pim Fortuyn een hele tijd terug heeft gezegd: de politiek heeft voor het klimaat gezorgd waarin ik vermoord kan worden. Hoezo geldt dat nu niet voor Wilders? Het mes snijdt aan twee kanten.
VOORBEELD MODE ONquote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:13 schreef Zolcon het volgende:
Wilders toon is inderdaad te hard en kan voor sommigen gekken een motivatie zijn om tot idiote acties te komen. Het wereldbeeld van de PVV bestaat uit 'goed' en 'slecht'.
Dit is een dooddoener pur sang. Je probeert elke vorm van discussie uit de weg te gaan door elke kritiek af te doen als 'een hetze'.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik haat hem niet en ik steun hem ook niet.
Ik vind die hetze tegen hem vanuit het linkse kamp lachwekkend en veelal triest. Het is leuk om te zien hoe die hetze tegen hem erger is dan de hetze die Wilders tegen de islam heeft. En jij doet eraan mee.
Ik verafschuw inderdaad zijn optredens en zijn geblaat. En natuurlijk doe ik er aan mee, het doet mij iets ja, en als ik op een forum mijn ongenoegen kan uitten en daarmee tot "rust" kom prima toch?Ik doe er niemand kwaad mee, in tegenstelling tot een blonde Noor die Wilders adoreert.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik haat hem niet en ik steun hem ook niet.
Ik vind die hete tegen hem vanuit het linkse kamp lachwekkend en veelal triest. Het is leuk om te zien hoe die hetze tegen hem erger is dan de hetze die Wilders tegen de islam heeft. En jij doet eraan mee.
Dat weet je dus niet. Misschien draag je wel bij aan de groei van haat van mensen die dit allemaal lezen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik verafschuw inderdaad zijn optredens en zijn geblaat. En natuurlijk doe ik er aan mee, het doet mij iets ja, en als ik op een forum mijn ongenoegen kan uitten en daarmee tot "rust" kom prima toch?Ik doe er niemand kwaad mee, in tegenstelling tot een blonde Noor die Wilders adoreert.
En wat wil je hiermee precies zeggen? Dit is inderdaad een gevolg als de politieke elites geen open en respectvolle discussie willen starten met als doel een uitkomst die in het belang van het land en geaccepteerd door iedereen is.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:15 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
VOORBEELD MODE ON
Heej sinner, varken, vuile hond, over 10 a 15 jaar zijn wij hier de baas en ondertussen pakken we elke politici en profeet basher die we pakken kunnen !
VOORBEELD MODE OFF
Maar dan kan je niet vragen of Wilders zijn toon moet matigen. Immers, daarvoor zou hij een mate van verantwoording moeten hebben ten opzichte van wat er in Noorwegen is gebeurt. Hij kan moeilijk zijn toon gaan matigen, gewoon omdat het kan. Dus, je houdt hem niet verantwoordelijk ervoor, maar je rekent het hem wel aan?quote:
Toch niet, fortuyn is 1 politcus die door 1 gek de nieuwe hitler is genoemd. media maakten van fortuyn, 1 persoon, een demoon, hense demoniseren. 1 gek deed er wat mee.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
[i][i][i][i][i]Dan lees je hem niet goed volgens mij, Koos zou hem nooit verantwoordelijk houden. Maar het is juist precies hetzelfde wat Pim Fortuyn een hele tijd terug heeft gezegd: de politiek heeft voor het klimaat gezorgd waarin ik vermoord kan worden. Hoezo geldt dat nu niet voor Wilders? Het mes snijdt aan twee kanten.[/i][/i][/i][/i][/i]
Dit dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |