abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:02:22 #101
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99953508
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:00 schreef MisterSqueaky het volgende:

Neenee.

Wilders nuancering topic.
Er is geen link tussen de gekke noor en wilders.
Het feit dat de noor o.a.(!) wilders noemt, kan wilders niets aan doen, hij was niet op de hoogte.

Wie 1 heel klein stapje door gaat kan onmiddellijk een vloed aan youtube clips plaatsen van direct tot aanslagen, moord, sabotage, e.d. oproepende moslims.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:02:46 #102
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99953520
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:01 schreef Reya het volgende:

[..]

U koopt de NRC 's ochtends?
yep 1,30 bij de kiosk.
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_99953532
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat heb ik dan ook nooit beweerd met dit topic. Er is echter niets op tegen wanneer Wilders een haarfijn uit zou leggen wat zijn bedoelingen zijn. Ik ben ervan overtuigd dat Wilders geweld ten alle tijden schuwt, maar misschien moet hij dat iets beter duidelijk maken aan sommige mensen uit zijn achterban. Wellicht dat een labiele geest zijn oorlogsretoriek opvat als een rechtvaardiging voor actie.

Dit topic is dan ook niet bedoeld om Wilders de schuld in de schoenen te schuiven. Het gaat om zijn toon en in hoeverre die gevaarlijk is.
Dat is ook het punt dat ik uit Roemer wil halen: in wezen kan elk idee worden omgezet in een vijandige daad. Uit 'respect voor de mensheid' kan ik morgen ook besluiten om maar eens de bankiers om zeep te helpen. Waren mijn woorden gevaarlijk? Nee, dat was alleen ikzelf, want ik deed er iets ergs mee.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:03:46 #104
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99953557
Oh ja, de NEXT versie, nu blij? of is dat geen nrc..? :)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:05:04 #105
66825 Reya
Fier Wallon
pi_99953595
Het bevreemdde me al, dat een middagkrant reeds 's ochtends gekocht zou kunnen worden.
pi_99953597
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:03 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Dat is ook het punt dat ik uit Roemer wil halen: in wezen kan elk idee worden omgezet in een vijandige daad. Uit 'respect voor de mensheid' kan ik morgen ook besluiten om maar eens de bankiers om zeep te helpen. Waren mijn woorden gevaarlijk? Nee, dat was alleen ikzelf, want ik deed er iets ergs mee.
Sorry, maar dat is te makkelijk. We erkennen ook dat haatimams een gevaar vormen. Ook woorden kunnen explosief zijn. Het ligt er maar net aan wie de toehoorders zijn. Dat betekent niet dat ik Wilders de mond wil snoeren, integendeel. Wel mogen vraagtekens worden geplaatst bij de felheid van het debat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_99953601
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:02 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Er is geen link tussen de gekke noor en wilders.
En er zijn mensen, waaronder redelijk wat Wilders aanhangers, die dat Anders zien.
Dus kan Wilders deze mensen beter even uit de droom helpen met een genuanceerde schets van waar HIJ voor staat en hoe dat verschilt van de Noor.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:05:18 #108
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99953610
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:03 schreef Friek_ het volgende:

Uit 'vooroplopend' NL kwam een nieuwe universele : "G-ds schepselen" schaden, vanwege geloofszaken.
(Schutter alphen aan de rijn) en zo nieuw was en is dat natuurlijk helemaal niet, maar ja, media...)
pi_99953649
Wilders draagt in mijn ogen wel bij aan een vorm van algemene beeldvorming, welke in een zeer extreme mate bij deze gek leefde in zijn hoofd. Hier een causaal verband tussen zien gaat m.i. veel te ver, net als het vermeende verband tussen het spelen van WoW en deze aanslag trouwens.

Tegelijkertijd mag iedereen, en Wilders in het speciaal, wel eens stilstaan bij de gevolgen van zijn/haar uitingen onder de mantel van "vrijheid van meningsuiting". Het verantwoordelijk gebruik maken van dit grote recht, dus met oog voor de gevolgen van je uitingen, getuigd in mijn ogen pas van échte vrijheid.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:07:15 #110
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99953669
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:05 schreef MisterSqueaky het volgende:

En er zijn mensen, waaronder redelijk wat Wilders aanhangers, die dat Anders zien.
Dat is dan net als geloof. Hun daden, hun verantwoording.
TENZIJ wilders ineens in een live interview oproept de straat op te gaan en iedereen met een gele met rode velgen fiat 500 te doden, dAn is het wat anders.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:08:09 #111
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99953694
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:06 schreef fruityloop het volgende:
Wilders draagt in mijn ogen wel bij aan een vorm van algemene beeldvorming, welke in een zeer extreme mate bij deze gek leefde in zijn hoofd.
Je zegt nu : IK ben niet gek, de rest wel, mensen zijn vleesrobots die men kan beïnvloedden tot op moord van eigen mensen aan toe, hen is niets te blameren, men is door een ander gehypnotiseerd....
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:09:26 #112
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99953729
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:05 schreef KoosVogels het volgende:

Sorry, maar dat is te makkelijk. We erkennen ook dat haatimams een gevaar vormen.
Ik vermoed dat je die clips ontloopt, maar die lui roepen dus wel op tot daden, plannen ze, gebruiken geloofs indoctrinatie en zoeken naar lieden die tot zoiets in staat zijn. (Ronselen)
pi_99953730
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:07 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Dat is dan net als geloof. Hun daden, hun verantwoording.
Zeker. Maar als Wilders door een paar simpele woorden kan voorkomen dat er straks tientallen gekken kinderen gaan afknallen ... waarom zou hij dat dan van jou moeten laten ? Alleen maar "omdat het niet zijn verantwoordelijkheid is" ?

Wilders heeft een kans iets goeds te doen voor de maatschappij. En dat iets is simpelweg uitleggen waar hij nu precies voor staat.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:10:38 #114
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99953770
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:09 schreef MisterSqueaky het volgende:

Zeker. Maar als Wilders door een paar simpele woorden kan voorkomen dat er straks tientallen gekken kinderen gaan afknallen ... waarom zou hij dat dan van jou moeten laten ? Alleen maar "omdat het niet zijn verantwoordelijkheid is" ?
Hij kan het proberen, en hij kan kiezen om te zeggen wat hij vindt. Wat anderen daar wel/niet mee doen, is niet zijn pakkie an.
tenzij hij hen dus direct ronselt, 'opleid', voorziet van plan en wapen e.d.
pi_99953793
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sorry, maar dat is te makkelijk. We erkennen ook dat haatimams een gevaar vormen. Ook woorden kunnen explosief zijn. Het ligt er maar net aan wie de toehoorders zijn. Dat betekent niet dat ik Wilders de mond wil snoeren, integendeel. Wel mogen vraagtekens worden geplaatst bij de felheid van het debat.
Tuurlijk, dat zei ik net ook al: de discussie is veel te geëmotioneerd geworden. Dat er dan een paar figuren zijn die steeds olie op het vuur gooien vind ik ook niet prettig, maar dat zijn nu eenmaal de politieke verhoudingen van vandaag de dag. Zinnige discussie wordt gesaboteerd door de schreeuwers.
pi_99953826
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:10 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Hij kan het proberen, en hij kan kiezen om te zeggen wat hij vindt. Wat anderen daar wel/niet mee doen, is niet zijn pakkie an.
Net zoals je niet verplicht bent in de gracht te springen als iemand verdrinkt, ook al heb je al je zwemdiplomas en ben je in topconditie ?

Tsja. Het is een houding die je kan hebben.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:13:27 #117
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99953841
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:12 schreef MisterSqueaky het volgende:

Net zoals je niet verplicht bent in de gracht te springen als iemand verdrinkt, ook al heb je al je zwemdiplomas en ben je in topconditie ?
Tsja. Het is een houding die je kan hebben.
Dat is redden in directe vorm, en zelfs verplicht in NL.
pi_99953888
De vraag die Koos volgens mij wil stellen is of je als politicus een voorbeeldfunctie hebt. Best lastige vraag nog.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:15:04 #119
66825 Reya
Fier Wallon
pi_99953896
Waving the bloody shirt, noemen Amerikanen het volgensmij: schokkende incidenten gebruiken om je politieke tegenstander in het defensief te drukken. In dit geval lijkt de band tussen de PVV en de dader mij volledig afwezig, en op enige verantwoordelijkheid van Wilders in deze zinspelen neigt naar goedkoop opportunisme.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:15:19 #120
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99953900
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:14 schreef Friek_ het volgende:
De vraag die Koos volgens mij wil stellen is of je als politicus een voorbeeldfunctie hebt. Best lastige vraag nog.
Dat is dan wel weer simpel m.i.
Ja het is een voorbeeldfunctie.
Ik zag wilders nog niet op een jeugdkamp schieten.
pi_99953913
quote:
Daar komt het inderdaad op neer. Je moet je als politicus realiseren dat jouw woorden meer gewicht dragen.
pi_99953932
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:15 schreef Reya het volgende:
Waving the bloody shirt, noemen Amerikanen het volgensmij: schokkende incidenten gebruiken om je politieke tegenstander in het defensief te drukken. In dit geval lijkt de band tussen de PVV en de dader mij volledig afwezig, en op enige verantwoordelijkheid van Wilders in deze zinspelen neigt naar goedkoop opportunisme.
Het woord verantwoordelijkheid wordt dan ook door niemand in de mond genomen.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:17:27 #123
66825 Reya
Fier Wallon
pi_99953962
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het woord verantwoordelijkheid wordt dan ook door niemand in de mond genomen.
Natuurlijk wel, je impliceert dat Wilders hier invloed op uit heeft geoefend. Waarom zou hij anders zijn toon moeten matigen?
pi_99953966
He, ja, Filips de Goede was ook zo gesteld op de vrijheid van de Nederlanden...

En ik vind Wilders hier niet schuldig aan, maar boze gassies die de massamoord toejuichen wel belachelijk. Is dat de stem van Nederland tegenwoordig?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:18:24 #125
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_99953993
quote:
Dat heb je als politicus 24/7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')