abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99954664
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:35 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Dan loop je de kans dat je dus moet gaan boeten voor je daden in wording op enig moment.
Wederom: vanzelfsprekend. Maar ik mis je punt nog steeds.
Dat mensen beïnvloedbaar zijn ? Dat ze bereid zijn hun geliefden te beschermen tegen waargenomen gevaar ? Tsja, dat zijn open deuren.

Overtuig iemand dat groep X een gevaar vormt en je krijgt vanzelf agressie tegen groep X. Dat weet jij, dat weet ik en dat weet Geert ook.
pi_99954678
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hij roept niet op tot geweld, maar dat maakt zijn retoriek niet minder dreigend.
Tsja, de hele geschiedenis zit vol radicalisme. Wil je iedereen die een beetje te radicaal wordt maar de les gaan lezen als brave Hendrik?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:42:00 #153
66825 Reya
Fier Wallon
pi_99954757
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat zijn gedachtegoed in een hoek opereert waar radicalisering op kan treden.
Het is simpel: of zijn retoriek leidt tot een verhoogde kans op geweld, of dat is niet het geval. Door dit bewust vaag te laten, laat je ruimte om nagenoeg alles in verband te brengen met terrorisme, want praktisch elke uitlating kan door iemand anders zodanig worden opgevat dat deze bijdraagt aan een 'klimaat waarin radicalisering kan optreden'.
pi_99954807
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:39 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Tsja, de hele geschiedenis zit vol radicalisme. Wil je iedereen die een beetje te radicaal wordt maar de les gaan lezen als brave Hendrik?
Nee, eerder verantwoordelijk houden voor gebeurtenissen die gebeuren naar aanleiding van die radicale praat, als ik Koos zijn posts zo lees.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:44:19 #155
104871 remlof
Europees federalist
pi_99954831
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:42 schreef Reya het volgende:
zijn retoriek leidt tot een verhoogde kans op geweld
Vind ik dan, en dat is precies de reden dat Wilders zich nog wel wat explicieter mag distantiëren van die Noor en duidelijk aan moet geven waar voor hem de grens ligt.

Dat laatste met name vanwege zijn uitspraak dat rassenrellen niet persé negatief hoeven te zijn.
Yankee go home!
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:45:16 #156
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99954866
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:39 schreef MisterSqueaky het volgende:

Dat mensen beïnvloedbaar zijn ? Dat ze bereid zijn hun geliefden te beschermen tegen waargenomen gevaar ? Tsja, dat zijn open deuren.[q]
Deels. menigeen kiest eerst voor de eigen huid, zelfs bij familie of 'geliefde'.
[q]Overtuig iemand dat groep X een gevaar vormt en je krijgt vanzelf agressie tegen groep X. Dat weet jij, dat weet ik en dat weet Geert ook.
Wederom : deels.
Het gros is het nog steeds niet met wilders eens dat de islam hier in NL heel erg kwade figuren kent die uit zijn op deregulatie, of bijv. die andere term in een getal en lees-/-reken teken vervat : 9/11
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  † In Memoriam † dinsdag 26 juli 2011 @ 11:48:35 #157
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_99954975
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Vind ik dan, en dat is precies de reden dat Wilders zich nog wel wat explicieter mag distantiëren van die Noor en duidelijk aan moet geven waar voor hem de grens ligt.

Dat laatste met name vanwege zijn uitspraak dat rassenrellen niet persé negatief hoeven te zijn.
Gruwelijke Geert geeft al jaren aan geweld te verafschuwen en het niet de bedoeling is men n.a.v. van zijn debat geweld gaan gebruiken.

Wat meer moet hij doen? Of zit je te wachten op een soort "knieval" zodat hij belachelijk gemaakt kan worden?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_99954978
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, eerder verantwoordelijk houden voor gebeurtenissen die gebeuren naar aanleiding van die radicale praat, als ik Koos zijn posts zo lees.
Dan lees je hem niet goed volgens mij, Koos zou hem nooit verantwoordelijk houden. Maar het is juist precies hetzelfde wat Pim Fortuyn een hele tijd terug heeft gezegd: de politiek heeft voor het klimaat gezorgd waarin ik vermoord kan worden. Hoezo geldt dat nu niet voor Wilders? Het mes snijdt aan twee kanten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2011 11:49:54 ]
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:50:17 #160
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99955032
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:48 schreef 3-voud het volgende:

Wat meer moet hij doen? Of zit je te wachten op een soort "knieval" zodat hij belachelijk gemaakt kan worden?
Het gegeven dat de media serieus dit geval gebruiken om wilders (en diens gewonnen rechtszaak) dik over te doen, het indirecte zwart maken en verbinden dat wilders = geweld, duidt er wel op.
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_99955170
quote:
Met deze redenering moet Fortuyn zichzelf dus medeverantwoordelijk achten voor de gruwelijkheden in Noorwegen.

Dat is niet zo, en daarom zit Fortuyn er in dit filmpje stevig naast, zoals hij er meestal naast zat.
Wilders: Als ooit wat gewelddadigs gebeurt tegen mij (..) weet iedereen vanaf nu dat Van der Laan en Pechtold aan een klimaat hebben bijgedragen waarin dat voor sommige gekken (..) gerechtvaardigd leek.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:54:29 #162
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99955183
quote:
Wilders zou dat inderdaad aan kunnen halen op enig moment. Echter ik zie het hem niet doen, ook die verbinding (wilders / pvv <-> fortuyn) brengt verder weinig tot niets.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:54:30 #163
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_99955186
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:50 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Het gegeven dat de media serieus dit geval gebruiken om wilders (en diens gewonnen rechtszaak) dik over te doen, het indirecte zwart maken en verbinden dat wilders = geweld, duidt er wel op.
Je vergeet een ding te zeggen. Als Wilders en de PVV niet in het manifest van Breivik was voorgekomen, dan had je hier niemand over gehoord.
pi_99955203
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:54 schreef Pooleventerug het volgende:

[..]

Met deze redenering moet Fortuyn zichzelf dus medeverantwoordelijk achten voor de gruwelijkheden in Noorwegen.
In feite wel ja. Best leuke wending zo. :D
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:55:22 #165
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99955212
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:54 schreef IkeDubaku99 het volgende:

Je vergeet een ding te zeggen. Als Wilders en de PVV niet in het manifest van Breivik was voorgekomen, dan had je hier niemand over gehoord.
Precies, iemand noemt je, en dan ben je de lul in deze zaken, op dit niveau in neutraal politiek/media NL . . .
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:55:23 #166
104871 remlof
Europees federalist
pi_99955213
quote:

[..]

Gruwelijke Geert geeft al jaren aan geweld te verafschuwen en het niet de bedoeling is men n.a.v. van zijn debat geweld gaan gebruiken.

Hij moet gewoon veel meer op zijn toon gaan letten. En duidelijk aangeven waar voor hem de grens ligt. Bijvoorbeeld hoe hij de islam uit Europa wil verwijderen.
Yankee go home!
  † In Memoriam † dinsdag 26 juli 2011 @ 11:55:35 #167
341203 3-voud
pi_99955218
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:50 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Oh, dat is ook wel zo klaar als een klontje. Neem de standaard Wilders haters hier en hoe ze erop duiken.
Zelfs een peuter ziet de 1+1=2 er nog in.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:54 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Precies. Terwijl dan hetzelfde gejammer gebruikt kon worden.
Dus waar hebben we het over?
pi_99955266
quote:

[..]

Hij tolereert zelfs geweldplegers in zijn fractie en PVV'ers doen niets anders dan vergelijkingen trekken met kruistochten en andere strijd in het verleden tegen moslims. :')

Een beetje duidelijkheid over de middelen waarmee hij zijn doelen wil bereiken mag wel hoor.
Wilders: Als ooit wat gewelddadigs gebeurt tegen mij (..) weet iedereen vanaf nu dat Van der Laan en Pechtold aan een klimaat hebben bijgedragen waarin dat voor sommige gekken (..) gerechtvaardigd leek.
  † In Memoriam † dinsdag 26 juli 2011 @ 11:58:00 #169
341203 3-voud
pi_99955306
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:55 schreef remlof het volgende:

[..]

Hij moet gewoon veel meer op zijn toon gaan letten. En duidelijk aangeven waar voor hem de grens ligt. Bijvoorbeeld hoe hij de islam uit Europa wil verwijderen.
Door de islam als maffe religie weg te zetten zoals hij altijd al doet en mensen ervan te overtuigen.
Net zoals al decennia het Christendom als maffe religie wordt weggezet.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:00:02 #170
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_99955367
En, het christendom is weg? Of gaan we vaker en harder tegen de schenen van gelovigen schoppen in de hoop dat ze vertrekken? Of weten we donders goed dat ze middelen zullen grijpen om terug te slaan?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:00:19 #171
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_99955376
quote:
Wilders walgt van Breivik

Na enkele dagen van stilte heeft PVV-leider Wilders dinsdag officieel gereageerd op de brute moord door Anders Behring Breivik. Het vervult hem met walging dat de dader naar de PVV en Wilders verwijst. Volgens Wilders maakt het manifest van de dader duidelijk dat het gaat om een waanzinnige.

“De PVV noch ik zijn verantwoordelijk voor een eenzame verknipte idioot die de vrijheidslievende anti-islamiseringsidealen op gewelddadige manier misbruikt, hoe graag sommigen dat ook zouden willen. Wij zijn democraten in hart en nieren”, zo laat Wilders weten in een reactie.

“De Partij voor de Vrijheid heeft nooit en te nimmer opgeroepen tot geweld en zal dat ook nooit doen. Wij geloven in de kracht van de stembus en de wijsheid van de kiezer. Niet in bommen en pistolen. Wij strijden op een democratische en geweldloze manier tegen de verdere islamisering van onze samenleving en zullen dat blijven doen. Het behoud van onze vrijheid en veiligheid is ons enige doel.”

Volgens Wilders is het een slag in het gezicht voor de wereldwijde anti-islambeweging dat de strijd tegen de islamisering door een psychopaat op gewelddadige wijze wordt misbruik
Bron: Telegraaf

Wat vinden jullie hier van?
pi_99955383
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:58 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Door de islam als maffe religie weg te zetten zoals hij altijd al doet en mensen ervan te overtuigen.
Net zoals al decennia het Christendom als maffe religie wordt weggezet.
En door in hun brievenbussen te pissen natuurlijk. :P

Wat dat betreft had ik inderdaad liever het bericht gehad: Gekke Noor pist in 85 brievenbussen van jonge sociaal-democraten en rijdt daarna dronken met gedoofde lichten weg.

Dan was het een echte PVV'er geweest.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:00:45 #173
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99955387
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:56 schreef Pooleventerug het volgende:

Hij tolereert zelfs geweldplegers in zijn fractie en PVV'ers doen niets anders dan vergelijkingen trekken met kruistochten en andere strijd in het verleden tegen moslims. :')
De pvda heeft geen geweldplegers en zelfs bruiddumpers wil je zeggen?
Er bestaat geen vrouw meppende D66er of vreemdgaande 'christelijke' cda-er (getrouwd ook he) die zijn adjudant naaide?
  † In Memoriam † dinsdag 26 juli 2011 @ 12:00:54 #174
341203 3-voud
pi_99955393
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:00 schreef betyar het volgende:
En, het christendom is weg? Of gaan we vaker en harder tegen de schenen van gelovigen schoppen in de hoop dat ze vertrekken? Of weten we donders goed dat ze middelen zullen grijpen om terug te slaan?
Of het helpt of zinvol is, is een andere discussie. Je moet dan Wilders daarin vrij laten om ermee door te gaan of niet.
  † In Memoriam † dinsdag 26 juli 2011 @ 12:02:34 #175
341203 3-voud
pi_99955446
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:00 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Bron: Telegraaf

Wat vinden jullie hier van?
Netjes.

Maar geef de linksen even de tijd. Die wroeten net zolang tot ze wat hebben om erover door te gaan. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')