abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99942351
[Upd] Levenswerk Anders B. gevonden door FOK!'ers
[Upd] Levenswerk Anders B. gevonden door FOK!kers

De complete samenvatting van 9 jaar voorbereiding

Filmpje gemaakt door dader

Noot van de mods:
Dit is een mooie discussie, dat willen we graag zo houden en daarom graag geen extreme uitlatingen. Dit is uitdrukkelijk ook geen discussie over Geert Wilders of de PVV, ook al heeft de schutter aangegeven daarmee te sympathiseren. Dan blijft het leuk voor iedereen ^O^
Over BNW ja of nee:

Nee, niemand heeft het over in vervolg/voortaan
En er is ook al vaker gezegd dat degenen die willen speculeren en/of motieven van de dader willen bespreken een tweede topic hier in NWS kunnen aanmaken

Voor [Noorwegen] Aanslagen: de analyse
[Noorwegen] Aanslagen: de analyse

Na de explosie

Voor de explosie

quote:
Arrestatie in Polen om aanslag Oslo

AMSTERDAM - De politie in Polen heeft een man gearresteerd die in verband wordt gebracht met de bomaanslag in Oslo van afgelopen vrijdag. Dat heeft de Noorse publieke omroep NRK maandag op basis van Poolse media gemeld.
quote:
Breivik voorgeleid achter gesloten deuren
Anders Breivik, die vrijdag in Noorwegen 93 mensen doodde, is voorgeleid aan een Noorse rechter. Rechter Kim Heger heeft besloten om de zitting achter gesloten deuren te laten plaatsvinden na een verzoek van het Openbaar Ministerie.

Het is niet duidelijk wat voor kleding Breivik aan heeft. Hij zou van plan zijn om in een Tempeliers-achtig uniform te verschijnen.

Rechtszaken vinden in Noorwegen meestal plaats achter gesloten deuren, maar dat hoeft niet. Breivik had om een openbare zitting gevraagd zodat hij aan de hele wereldpers kon uitleggen waarom hij tot zijn daad is gekomen.

Maar de rechter ging niet in op dat verzoek. Het OM had een zitting achter gesloten deuren gevraagd om juist te voorkomen dat Breivik een platform zou krijgen voor de verspreiding van zijn ideologie.

Opluchting

Verslaggever Jeroen Wollaars zei dat er in Noorwegen met opluchting is gereageerd op het besluit van de rechter. "Breivik wordt inmiddels gehaat in Noorwegen. Het besluit van de rechter is met applaus ontvangen", aldus Wollaars.

Breivik heeft bekend de aanslagen te hebben gepleegd. Hij ziet er echter geen misdaad in.

De rechter moet vandaag beslissen over verlenging van het voorarrest. Dat kan hij voor maximaal acht weken doen. Daarna moet er opnieuw besloten worden over verlenging.

De rechter moet ook beslissen over de voorwaarden van de verlenging. Zo kan worden bepaald dat Breivik afgezien van zijn advocaat niemand mag spreken en geen nieuws mag zien of kranten mag lezen.

Medisch onderzoek

Op een later moment zal hij medisch worden onderzocht. Volgens Noorse juristen begint het eigenlijke proces mogelijk pas over een jaar.

De langste gevangenisstraf die in Noorwegen kan worden opgelegd is 21 jaar. Als een rechtbank oordeelt dat de veroordeelde dan nog een gevaar is voor zijn omgeving, kan dat met steeds vijf jaar worden verlengd.
quote:
Dodental aanslagen Noorwegen mogelijk omlaag

AMSTERDAM – Het dodental als gevolg van de aanslagen in Noorwegen vorige week vrijdag wordt mogelijk naar beneden bijgesteld. Dit heeft de Noorse politie maandag laten weten, zo meldt persbureau Reuters.

Het officiële dodenaantal van de aanslagen staat momenteel op 93. De politie ging er tot nu toe vanuit dat op het eiland Utoya minstens 86 jongeren omkwamen, maar het gaat waarschijnlijk om minder doden.

De 32-jarige Anders Behring Breivik is vooralsnog de enige verdachte van de bloedige aanslagen.

Breivik werd vrijdag aangehouden op Utoya, kort nadat hij daar met vuurwapens een bloedbad had aangericht bij een jeugdkamp van de regerende Arbeiderspartij.

Kort voor de schietpartij was bij het kantoor van premier Jens Stoltenberg in Oslo, ruim 30 kilometer verderop, een autobom ontploft. Daarbij vielen zeker zeven doden.
quote:
Noorse OM wil besloten voorgeleiding

OSLO - Het Openbaar Ministerie in Noorwegen heeft erop aangedrongen dat de voorgeleiding maandagmiddag van de verdachte van de aanslagen van vrijdag achter gesloten deuren plaatsheeft.

Eerder had de politie daarom gevraagd.

De reden is dat de politie Anders Behring Breivik geen ruimte wil geven ten overstaan van de wereldpers zijn ideologie te verspreiden.

De rechtbank bepaalt of de zitting besloten blijft. De zitting wordt geleid door Kim Heger, een rechter die ervaren is in terrorismezaken.

Uniform

De verdachte van de aanslagen in Noorwegen zelf wil juist dat de zitting openbaar is, om het publiek te kunnen uitleggen hoe hij tot zijn daden is gekomen. Ook heeft hij toestemming gevraagd om in uniform te verschijnen.

Het OM heeft ook laten weten dat het acht weken nodig denkt te hebben om de zaak tegen de verdachte, de 32-jarige Anders Behring Breivik, voor te bereiden. Breivik heeft bekend dat hij vrijdag een autobom tot ontploffing heeft gebracht in het centrum van Oslo en een bloedbad heeft aangericht in een jeugdkamp van de regerende Arbeiderspartij op het eiland Utøya, maar ontkent daarmee een misdaad te hebben gepleegd.

Het dodental van de aanslagen staat op 93, maar dit wordt maandag mogelijk naar beneden bijgesteld. Een onbekend aantal mensen wordt nog vermist.

Oud-premier

De Noorse krant Aftenposten meldde zonder bronvermelding dat Breivik heeft gezegd dat hij in het jeugdkamp had willen aankomen toen oud-premier Gro Harlem Brundtland daar op bezoek was. Harlem Brundtland was echter al vertrokken toen Breivik op Utøya aankwam. De politie wilde niet op het bericht ingaan.
quote:
Franse politie doet inval bij vader schutter

AMSTERDAM – De Franse politie heeft maandag een inval gedaan in het huis van de vader van de man die wordt verdacht van de aanslagen in Noorwegen, Anders Behring Breivik.

Dit meldt het persbureau AP maandag. Het huis van Jens Breivik (76) staat in Cournanel, in het zuiden van Frankrijk. De omgeving van het huis is afgezet door de politie.

De vader is volgens mediaberichten naar Spanje vertrokken. De man, een oud-diplomaat, heeft tegenover Noorse media verklaard dat hij sinds 1995 geen contact meer had met zijn zoon.

Links / Livestreams
http://nrk.no/
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-14254705
Aanslagen in beeld
Dossier: Bloedbad Oslo
Terreur Noorwegen

Zie ook voor laatste nieuws en updates
Voorgeleiding Breivik achter gesloten deuren

Deze meneer deed het allemaal:

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_99942391
Een schietpartij heeft iets weg van 2 kanten die op elkaar schieten.

Dit leek me eerder een killing spree, een Nederlandse vertaling is meer dan welkom...

Vandaar de TT-aanpassing.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_99942392
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:23 schreef Chilled het volgende:

Ik snap wat je bedoelt, maar alsnog vind ik dat bepaalde sites gewoonweg verboden moeten worden. Maak het ze in ieder geval moeilijk.
Dan nog vinden ze manieren om met elkaar in contact te komen. Zo'n website kunnen veiligheidsdiensten tenminste nog monitoren.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_99942403
Ik snap niet waarom het eng is om te checken welke ip er achter bepaalde posts op het internet zit.. Als je merkt dat het vaker gebeurt etc.
Que Sera ~
pi_99942428
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:25 schreef El_Matador het volgende:

Dit leek me eerder een killing spree, een Nederlandse vertaling is meer dan welkom...

massamoord
Lambo of Rekt
pi_99942459
Die tt :N
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 25 juli 2011 @ 23:27:12 #7
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_99942460
Bij killing spree moet ik denken aan Unreal Tournament :@
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_99942467
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:25 schreef Chilled het volgende:
Ik snap niet waarom het eng is om te checken welke ip er achter bepaalde posts op het internet zit.. Als je merkt dat het vaker gebeurt etc.
Dat is niet eng, daar ben ik zelf ook voorstander van.

Maar mensen hun recht op vrije meningsuiting ontnemen, daar ben ik zwaar op tegen.

Anders als er daadwerkelijk plannen gevonden worden voor terrorisme, maar dat is uiteraard geen vrijheid van meningsuiting meer.

pi_99942479
quote:
proxy server.... naïeve mensen :')
pi_99942493
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:26 schreef EggsTC het volgende:

[..]

massamoord
Had ik ook bedacht, net erna ja.

Maar killing spree is wel exacter, is daar een Nederlands woord voor? Massaslachting wellicht?

pi_99942498
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:27 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

proxy server.... naïeve mensen :')
De dader gebruikte TOR
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_99942521
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:28 schreef eight het volgende:

[..]

De dader gebruikte TOR
kan ook :)
pi_99942558
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is niet eng, daar ben ik zelf ook voorstander van.

Maar mensen hun recht op vrije meningsuiting ontnemen, daar ben ik zwaar op tegen.

Anders als er daadwerkelijk plannen gevonden worden voor terrorisme, maar dat is uiteraard geen vrijheid van meningsuiting meer.
Dan ligt de grens dus niet bij de daad, maar nog steeds bij woord..
Que Sera ~
  maandag 25 juli 2011 @ 23:30:20 #14
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_99942605
quote:
Je ziet niet in dat een partij die opvattingen heeft die lijnrecht tegenover jou staan hier later ook gebruik van gaan maken en dan jou pakken? In jou opvatting doe je nog steeds niets verkeerd. Daar denkt die partij anders over.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_99942623
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:27 schreef Paul het volgende:
Bij killing spree moet ik denken aan Unreal Tournament :@
Geniaal spel. En zowel Paul als ik hebben nooit met een echt wapen mensen doodgeschoten.

Ik hoop echt niet op de volgende scenario's:
- politici worden aangepakt op hun woorden
- burgers worden aangepakt op hun woorden
- videospelletjes en films waar geweld het centrale thema vormt worden verboden

Helaas denken overheden liever makkelijk dan inhoudelijk. :(

En is het blasee om dit soort dingen erg te vinden terwijl er 80 kinderen als aangespoelde lijken op het eiland liggen? Mwah, vind ik niet. Erger dan het leed voor de kinderen en hun nabestaanden kan het al niet woorden, dit zijn meer de grootschalige, politieke gevolgen die dankzij Anders helaas niet zo onrealistisch zijn...

pi_99942647
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:29 schreef Chilled het volgende:

[..]

Dan ligt de grens dus niet bij de daad, maar nog steeds bij woord..
Ehm nee. Met plannen maken bedoel ik wel concrete dingen he? Verboden wapenbezit, lidmaatschap van een criminele organisatie, dat soort zaken waar je die lui op kan pakken.

maandag 25 juli 2011 @ 23:32:53 #17
198371 Equites
pi_99942690
Ach als het aan Chilled ligt gaan we mensen gelijk een bezoekje thuis geven als iemand op verschillende fora's Breivik's standpunt "wel kan begrijpen".
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_99942717
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]
Lijkt mij vrij zeker dat dit eraan komt. Er waren reeds voorstellen om "hate sites" te blocken. Verwacht je aan een hoop veel verder gaande maatregelen.
pi_99942719
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:31 schreef El_Matador het volgende:

Ehm nee. Met plannen maken bedoel ik wel concrete dingen he? Verboden wapenbezit, lidmaatschap van een criminele organisatie, dat soort zaken waar je die lui op kan pakken.
Dat levert hooguit een paar plaagstootjes op. Die gasten krijgen hooguit een jaar celstraf en vervolgens dan kunnen ze helemaal geen normaal leven meer lijden omdat ze een strafblad hebben.
pi_99942734
quote:

[..]

Geniaal spel. En zowel Paul als ik hebben nooit met een echt wapen mensen doodgeschoten.

- videospelletjes en films waar geweld het centrale thema vormt worden verboden

Helaas denken overheden liever makkelijk dan inhoudelijk. :(

En is het blasee om dit soort dingen erg te vinden terwijl er 80 kinderen als aangespoelde lijken op het eiland liggen? Mwah, vind ik niet. Erger dan het leed voor de kinderen en hun nabestaanden kan het al niet woorden, dit zijn meer de grootschalige, politieke gevolgen die dankzij Anders helaas niet zo onrealistisch zijn...
Laatst stond zelfs op de FP dat er een spel gemaakt werd waarin dit soort acties nagedaan konden worden tot in het detail. School shootouts enzo. :{
Lambo of Rekt
pi_99942749
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:32 schreef Equites het volgende:
Ach als het aan Chilled ligt gaan we mensen gelijk een bezoekje thuis geven als iemand op verschillende fora's Breivik's standpunt "wel kan begrijpen".
Ik snap niet waar je dat vandaan haalt, maar prima verder hoor :')
Que Sera ~
  maandag 25 juli 2011 @ 23:34:15 #22
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99942750
Oke ik hoor net op het NOS journaal dat de politie hem al wel eens in het vizier had. Ik vind dat toch wel schokkend om te horen. Vanwege chemicalien die hij had besteld.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_99942763
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:33 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Laatst stond zelfs op de FP dat er een spel gemaakt werd waarin dit soort acties nagedaan konden worden tot in het detail. School shootouts enzo. :{
ja, tactisch kan dit nu al.
pi_99942766
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:32 schreef Equites het volgende:
Zoveel mankracht heeft de politie helemaal niet. En het zal een mooie bende worden, al die pubertjes uit hun huizen gesleept terwijl de echte Andersjes gewoon achter proxy's en via wifi bij de buren de boel verstieren... ;)

pi_99942795
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:33 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Smakeloos, maar in mijn ogen niet verbodswaardig. Hoe denk jij daarover?

pi_99942800
quote:

blasé
door verwenning verveeld blasé - zeer verwend en daardoor niet meer in staat om te genieten; door verwenning verveeld

Vreemde woordkeuze.
  maandag 25 juli 2011 @ 23:35:25 #27
198371 Equites
pi_99942813
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:34 schreef Chilled het volgende:

[..]

Als iemand iets vaker doet op internet mag men zijn adres gegevens toch achterhalen adh van zijn ip? Dat zei je.
pi_99942820
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Oke ik hoor net op het NOS journaal dat de politie hem al wel eens in het vizier had. Ik vind dat toch wel schokkend om te horen. Vanwege chemicalien die hij had besteld.
Maar omdat hij een agrarisch bedrijf had werd het goedgekeurd?
pi_99942827
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:33 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Lijkt mij vrij zeker dat dit eraan komt. Er waren reeds voorstellen om "hate sites" te blocken. Verwacht je aan een hoop veel verder gaande maatregelen.
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:34 schreef Chilled het volgende:

[..]

Maar sites die idd puur zijn opgezet om haat te zaaien, elkaar tips geven om bepaalde extreme zaken uit te voeren.. Ja, ik vind dat die eraf gehaald mogen worden.
Que Sera ~
pi_99942836
Toen ik dat killing spree in de TT zag moest in even denken aan kill frenzy in GTA :'(
Beneath the gold, the bitter steel
  maandag 25 juli 2011 @ 23:36:07 #31
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99942843
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:35 schreef eight het volgende:

[..]

Maar omdat hij een agrarisch bedrijf had werd het goedgekeurd?
Nee het ging volgens mij niet om die kunstmest.
pi_99942863
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:34 schreef eight het volgende:

[..]

ja, tactisch kan dit nu al.
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Smakeloos, maar in mijn ogen niet verbodswaardig. Hoe denk jij daarover?
Hier : Game simuleert bloedbad Columbine High School

Gaat wel een beetje ver vind ik. Je kan het niet verbieden nee, maar je kan het de nabestaanden van de slachtoffers ook niet echt aan doen.
Lambo of Rekt
  maandag 25 juli 2011 @ 23:37:21 #33
198371 Equites
pi_99942897
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:35 schreef Chilled het volgende:

[..]

[..]

Maar sites die idd puur zijn opgezet om haat te zaaien, elkaar tips geven om bepaalde extreme zaken uit te voeren.. Ja, ik vind dat die eraf gehaald mogen worden.
Dan kan je vanuits Wilders standpunt dus duizenden Moslim sites van het internet laten halen, want ze zaaien haat. We gaan al richting Noord - Korea zo!
pi_99942912
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:33 schreef eight het volgende:

[..]

Dat levert hooguit een paar plaagstootjes op. Die gasten krijgen hooguit een jaar celstraf en vervolgens dan kunnen ze helemaal geen normaal leven meer lijden omdat ze een strafblad hebben.
Het is altijd moeilijk wanneer precies in te grijpen, dat zag je bij Samir A. ook. Maar er zijn inmiddels genoeg wetten tegen terrorisme. Ik hoop niet dat die wetten verschuiven naar de woordelijke kant van de zaak. Als je begrip toont voor een terroristische actie dat je meer verdacht bent dan als je als onzichtbare internetter kunstmest en semtex bestelt...

Het is moeilijke materie, maar de grens bij woorden gaan leggen is echt heel heel gevaarlijk.

maandag 25 juli 2011 @ 23:37:35 #35
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99942914
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:36 schreef EggsTC het volgende:

[..]

[..]

Gaat wel een beetje ver vind ik. Je kan het niet verbieden nee, maar je kan het de nabestaanden van de slachtoffers ook niet echt aan doen.
Zolang die games niet officieel worden uitgegeven moet het kunnen...hoe ziek het ook is. Als het echt in de winkels zou komen te liggen zou het een ander verhaal zijn.
pi_99942955
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:35 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

blasé
door verwenning verveeld blasé - zeer verwend en daardoor niet meer in staat om te genieten; door verwenning verveeld

Vreemde woordkeuze.
Ah, een inhoudelijk antwoord! _O_

Ik heb geen accent aigue's en graves en hoe heten die dingen allemaal op mijn toetsenbord. Dus dan los ik het zo op.

Nog iets nuttigs toe te voegen? :*

pi_99942974
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is altijd moeilijk wanneer precies in te grijpen, dat zag je bij Samir A. ook. Maar er zijn inmiddels genoeg wetten tegen terrorisme. Ik hoop niet dat die wetten verschuiven naar de woordelijke kant van de zaak. Als je begrip toont voor een terroristische actie dat je meer verdacht bent dan als je als onzichtbare internetter kunstmest en semtex bestelt...

Het is moeilijke materie, maar de grens bij woorden gaan leggen is echt heel heel gevaarlijk.
Dat is nu al zo, er zijn toch ook meerdere mensen opgepakt omdat ze twitterde dat ze dat alphenverhaal gingen nadoen. Terecht ook.
Lambo of Rekt
pi_99943002
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, een inhoudelijk antwoord! _O_

Ik heb geen accent aigue's en graves en hoe heten die dingen allemaal op mijn toetsenbord. Dus dan los ik het zo op.

Nog iets nuttigs toe te voegen? :*
Ja, het woord in de betekenis ervan is volkomen misplaatst in wat je werkelijk wil zeggen, ongeacht welke leestekens je wel of niet beschikbaar hebt op je toetsenbord.
pi_99943004
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik heb het net gehoord. Zijn naam stond op een lijst van mensen die chemicaliën besteld had in Polen. (http://nos.nl/video/25912(...)eivik-al-langer.html)
  maandag 25 juli 2011 @ 23:39:48 #40
198371 Equites
pi_99943007
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:39 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dat is nu al zo, er zijn toch ook meerdere mensen opgepakt omdat ze twitterde dat ze dat alphenverhaal gingen nadoen. Terecht ook.
Ja en natuurlijk wist de politie dat dit aandachtsgeile pubertjes waren. De echte grote jongens zoals Breivik ga je zo niet pakken, want die willen niet gepakt worden.
pi_99943020
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:37 schreef Equites het volgende:

[..]

Dan kan je vanuits Wilders standpunt dus duizenden Moslim sites van het internet laten halen, want ze zaaien haat. We gaan al richting Noord - Korea zo!
Mja haat zaaien en elkaar tips geven om mensen af te maken e.d. vind ik wel een groot verschil, maar misschien ligt dat aan mij. Anyway, ik duik m'n bed in. Iedereen fijne nacht.
Que Sera ~
pi_99943039
Tja, dat is het probleem hè. Het is alles of niets. Je kunt niet het één wel verbieden en het andere niet als het op hetzelfde neerkomt onder een andere noemer. Liever geen 1984, laten we het zo zeggen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_99943044
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:39 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja, dat was me een staaltje massahysterie.

Ik vind het niet terecht dat ze daarvoor opgepakt worden, hoe achterlijk debiel hun uitspraken ook zijn.

Domheid moet niet strafbaar zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_99943061
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:39 schreef Equites het volgende:

[..]

Ja en natuurlijk wist de politie dat dit aandachtsgeile pubertjes waren. De echte grote jongens zoals Breivik ga je zo niet pakken, want die willen niet gepakt worden.
Hij is best uniek dat hij weinig heeft losgelaten. Hij had wel getwitterd "Straks denken ze dat ik een terrorist ben ofzo :o)", dat stond vanochtend in de PERS.
Lambo of Rekt
pi_99943097
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:40 schreef Chilled het volgende:

[..]

Mja haat zaaien en elkaar tips geven om mensen af te maken e.d. vind ik wel een groot verschil, maar misschien ligt dat aan mij. Anyway, ik duik m'n bed in. Iedereen fijne nacht.
Truste, was een goeie discussie. :W

pi_99943106
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:39 schreef eight het volgende:

[..]

Ik heb het net gehoord. Zijn naam stond op een lijst van mensen die chemicaliën besteld had in Polen. (http://nos.nl/video/25912(...)eivik-al-langer.html)
Waarschijnlijk materiaal voor booster lading en detonator. ANFO is niet zo makkelijk te detoneren.
pi_99943135
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:39 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ja, het woord in de betekenis ervan is volkomen misplaatst in wat je werkelijk wil zeggen, ongeacht welke leestekens je wel of niet beschikbaar hebt op je toetsenbord.
Ik vind het "mekkeren" over rechten die je verliest terwijl de lijken rondom je drijven wel een soort van blasee, eigenlijk. Wat Van Dale verder vindt, sja.

Moderator maandag 25 juli 2011 @ 23:42:47 #48
45833 crew  Fogel
pi_99943141
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nee klopt, hij had chemicalien besteld, maar omdat het bedrag zo laag was (ca 15¤) is hij onder de radar gebleven.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_99943163
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat was me een staaltje massahysterie.

Ik vind het niet terecht dat ze daarvoor opgepakt worden, hoe achterlijk debiel hun uitspraken ook zijn.

Domheid moet niet strafbaar zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat om een combinatie van domheid EN slechte timing.
-
  maandag 25 juli 2011 @ 23:44:15 #50
198371 Equites
pi_99943198
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:43 schreef quo_ het volgende:

[..]

Het gaat om een combinatie van domheid EN slechte timing.
Achja die kindjes ff de schrik geven kan geen kwaad toch. Doet de politie eindelijk is een keer iets, is het weer niet goed :P
pi_99943199
Ik heb bij een bedrijf in Nederland gewerkt waar naast hotmail en chats ook sites waar wapens op stonden geblokkeerd werden.

Collega van me kon niet eens een nieuw duikpak bekijken. Stonden ook messen op die site. :')

maandag 25 juli 2011 @ 23:44:26 #52
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99943207
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

Nee klopt, hij had chemicalien besteld, maar omdat het bedrag zo laag was (ca 15¤) is hij onder de radar gebleven.
Nouja toch niet helemaal. Het was wel opgemerkt bij de Politie. Ze hadden zijn naam voorbij zien komen. Maarja als dat idd op een enorme lijst van honderden namen is dan is het idd alsnog anoniem.
  maandag 25 juli 2011 @ 23:44:55 #53
2651 svann
night-hawk
pi_99943227
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:25 schreef El_Matador het volgende:

Moordpartij?
Bloedbad?

Wat vliegen de topics er doorheen.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_99943235
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:44 schreef Equites het volgende:

[..]

Achja die kindjes ff de schrik geven kan geen kwaad toch. Doet de politie eindelijk is een keer iets, is het weer niet goed :P
Dat eerste ben ik helemaal met je eens. En gelukkig is het niet herhaald door een of andere eikel.

pi_99943249
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:37 schreef El_Matador het volgende:

Het voorbereiden van een terroristische aanslag levert nu ook al een behoorlijke celstraf op.
Vandaar dat AB extreem voorzichtig was.
Hij bewaarde zijn wapens en ander materiaal op meerdere locaties in opslagcontainers of boerderijen.. Alle geschreven voorbereiding bewaarde hij op een andere locatie. Hij verving regelmatig zijn harde schijf en surfen naar gevoelige informatie op internet deed hij alleen via het TOR netwerk en op een later tijdstip via internetcafés.
  maandag 25 juli 2011 @ 23:45:23 #56
198371 Equites
pi_99943252
quote:
11s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:44 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb bij een bedrijf in Nederland gewerkt waar naast hotmail en chats ook sites waar wapens op stonden geblokkeerd werden.

Collega van me kon niet eens een nieuw duikpak bekijken. Stonden ook messen op die site. :')
Ja dat is het probleem. Het bepalen van wat is goed en wat niet. Niemand kan dit. Alleen als je voor een totale dictatuur bent die gecontroleerde media heeft kan je dit bereiken. Dat moet je niet willen.
pi_99943292
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik vind het "mekkeren" over rechten die je verliest terwijl de lijken rondom je drijven wel een soort van blasee, eigenlijk. Wat Van Dale verder vindt, sja.
Dat ben ik volkomen met je eens.

Ik ben het echter niet met je eens wanneer jij beweert dat je wel volkomen door verwenning verveeld moet zijn om het erg te vinden wanneer er 80 kinderen als aangespoelde lijken op het eiland liggen.

quote:
En is het blasee om dit soort dingen erg te vinden terwijl er 80 kinderen als aangespoelde lijken op het eiland liggen?
Ik denk, dat het omgekeerde het geval is.
pi_99943304
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:44 schreef svann het volgende:

[..]

Moordpartij?
Det Norske Arbeiderpartiet? :o

En met deze uberslechte grap ga ik maar es slapen.

Dank voor de discussie allemaal. :*

pi_99943316
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:46 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat ben ik volkomen met je eens.

Ik ben het echter niet met je eens wanneer jij beweert dat je wel volkomen door verwenning verveeld moet zijn om het erg te vinden wanneer er 80 kinderen als aangespoelde lijken op het eiland liggen.

[ [url=En is het blasee om dit soort dingen erg te vinden terwijl er 80 kinderen als aangespoelde lijken op het eiland liggen?]afbeelding[/url] ]

Ik denk, dat het omgekeerde het geval is.
Je img werkt niet.
Lambo of Rekt
pi_99943338
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:46 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Je img werkt niet.
Het moest dan ook een quote zijn :D
pi_99943355
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:47 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Het moest dan ook een quote zijn :D
hihi, dat snapte ik :9
Lambo of Rekt
  maandag 25 juli 2011 @ 23:47:55 #62
198371 Equites
pi_99943370
quote:
11s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Det Norske Arbeiderpartiet? :o

En met deze uberslechte grap ga ik maar es slapen.

Dank voor de discussie allemaal. :*
Jo welterusten, is het toch nog goed gekomen ;)
pi_99943383
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nouja toch niet helemaal. Het was wel opgemerkt bij de Politie. Ze hadden zijn naam voorbij zien komen. Maarja als dat idd op een enorme lijst van honderden namen is dan is het idd alsnog anoniem.
Wat zou de normale procedure zijn dan? Zou zo'n lijst normaal gesproken worden afgewerkt of wordt er bewust niets mee gedaan omdat het om een relatief laag bedrag gaat?
pi_99943414
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:47 schreef Equites het volgende:

[..]

Jo welterusten, is het toch nog goed gekomen ;)
In real life discussieer ik ook zo. ;)

Maar dan zie je er een gezicht en heb je er een liter bier bij.

Moderator maandag 25 juli 2011 @ 23:48:53 #65
45833 crew  Fogel
pi_99943421
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

OK, onder de radar gebleven als is "15¤ aan chemicalien is niet de moeite om verder naar te kijken". Helaas hadden ze het enorm fout in dit geval.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_99943424
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:48 schreef eight het volgende:

[..]

Wat zou de normale procedure zijn dan? Zou zo'n lijst normaal gesproken worden afgewerkt of wordt er bewust niets mee gedaan omdat het om een relatief laag bedrag gaat?
Ik denk dat als jij voor 15.000 euro zoiets bestelt dat ze wat meer interesse hebben om langs te komen en te kijken wat je van plan bent.
Lambo of Rekt
  maandag 25 juli 2011 @ 23:49:02 #67
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_99943429
En eigenlijk hebben we alles wel gezegd inmiddels. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_99943444
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:49 schreef BansheeBoy het volgende:

Inderdaad, vooral de :{² is vaak genoeg gezegd.
Lambo of Rekt
  maandag 25 juli 2011 @ 23:51:31 #69
198371 Equites
pi_99943529
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In real life discussieer ik ook zo. ;)

Maar dan zie je er een gezicht en heb je er een liter bier bij.
Bier. Altijd goed.
pi_99943548
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:45 schreef Equites het volgende:

[..]

Ja dat is het probleem. Het bepalen van wat is goed en wat niet. Niemand kan dit. Alleen als je voor een totale dictatuur bent die gecontroleerde media heeft kan je dit bereiken. Dat moet je niet willen.
Precies, we zeveren allemaal over de gecontroleerde media in China maar ondertussen wel beweren dat het hier ook moet in bepaalde gevallen. Dat 'in bepaalde gevallen' wordt altijd misbruikt door zij die zich bedienen van de censuur.
pi_99943574
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:48 schreef Fogel het volgende:

OK, onder de radar gebleven als is "15¤ aan chemicalien is niet de moeite om verder naar te kijken". Helaas hadden ze het enorm fout in dit geval.
Die giftige nicotine bestelde hij in China. Verder probeerde hij zoveel mogelijk een tussenpersoon in te schakelen bij de aanschaf van chemicaliën en zo min mogelijk online.
Waarschijnlijk heeft hij er gewoon op gegokt dat hij voor een bedrag van ¤15 niet geflagged wordt.
  maandag 25 juli 2011 @ 23:52:51 #72
198371 Equites
pi_99943575
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:52 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Precies, we zeveren allemaal over de gecontroleerde media in China maar ondertussen wel beweren dat het hier ook moet in bepaalde gevallen. Dat 'in bepaalde gevallen' wordt altijd misbruikt door zij die zich bedienen van de censuur.
Sommige mensen houden daarvan. Maar ik denk dat dat niet voor de meerderheid in Nederland geldt.
  maandag 25 juli 2011 @ 23:53:54 #73
198371 Equites
pi_99943627
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:52 schreef eight het volgende:

[..]

Die giftige nicotine bestelde hij een China. Verder probeerde hij zoveel mogelijk een tussenpersoon in te schakelen bij de aanschaf van chemicaliën en zo min mogelijk online.
Waarschijnlijk heeft hij er gewoon op gegokt dat hij voor een bedrag van ¤15 niet geflagged wordt.
Voor 15 euro kan je toch niet geflagged worden man? Er zijn duizenden mensen die shit op internet bestellen die net niet door de beugel kunnen. Die allemaal na-checken is gewoon GEEN doen.
pi_99943637
Ik ga ook slapen, truste.
Lambo of Rekt
  maandag 25 juli 2011 @ 23:54:52 #75
13462 BansheeBoy
pi_99943670
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:51 schreef Equites het volgende:

[..]

Bier. Altijd goed.
Worden jullie nou niet moe met dat overdreven gezellige gedoe over dat stinkende bier? :D

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 23:56:15 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99943731
daarom gaan ze naar bed slimme
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 25 juli 2011 @ 23:56:18 #77
198371 Equites
pi_99943732
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Worden jullie nou niet moe met dat overdreven gezellige gedoe over dat stinkende bier? :D

Sorry ik reageer niet serieus op een man die bier vies vind. Mag niet van mijn geloof.
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 23:56:43 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99943750
niet weer dat geloof gezeik!!!!
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 23:56:55 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99943762
serieus bitches!
  maandag 25 juli 2011 @ 23:57:49 #80
198371 Equites
pi_99943789
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:56 schreef sp3c het volgende:
niet weer dat geloof gezeik!!!!
Wtf ga je nou serieus mijn geloof beledigen?

;)
pi_99943796
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:35 schreef Chilled het volgende:

[..]

[..]

Juist niet
zo'n site kan je in de gaten houden
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 23:58:58 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99943821
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:57 schreef Equites het volgende:

[..]

Wtf ga je nou serieus mijn geloof beledigen?

;)
je geloof mag net als de rest in dat andere topic _O-
pi_99943928
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:39 schreef eight het volgende:
[..]
Dus die lui in Polen geven automatisch alle bestellingen die daar gedaan worden door aan de inlichtingendiensten?
pi_99943942
Ik blijf het ontzettend dom vinden dat het eerst 86 mensen zijn en nu 68.
  Moderator dinsdag 26 juli 2011 @ 00:02:12 #85
45833 crew  Fogel
pi_99943962
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:53 schreef Equites het volgende:

[..]

Voor 15 euro kan je toch niet geflagged worden man? Er zijn duizenden mensen die shit op internet bestellen die net niet door de beugel kunnen. Die allemaal na-checken is gewoon GEEN doen.
Jawel hoor. Alles (uitgezonderd briefpost) wat per post het land binnenkomt wordt nog steeds gechecked. De Noorse douane heeft een lijst van verzenders die ze niet helemaal vertrouwen (in mijn geval ging het erom dat ze de verzender ervan verdachtten de verkeerde waarde op de factuur te zetten - ik moest bevestigingen van het bedrag laten zien voordat ik mijn pakket mee kon nemen. Ze zullen ongetwijfeld ook andere lijsten hebben), en zal zonder twijfel samenwerken met de politie.
pi_99943974
quote:

[..]

[..]

waarbij game simuleert een beetje ver gaat
er is een populair spel en iemand die compleet los van dat spel staat heeft de columbine shooting nagemaakt.
Dat is net zoiets als geschokt zijn over lego omdat er mensen Auschwitz in lego bouwen
pi_99944009
Oh ja Wilders met zn vrijheid van mening gebalk.
Maar niemand mag zeggen, dat hij een held was voor de noorse killer.
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_99944015
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:01 schreef Roflpantoffel het volgende:
tellen is erg moeilijk
  dinsdag 26 juli 2011 @ 00:06:02 #89
13462 BansheeBoy
pi_99944123
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:03 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

tellen is erg moeilijk
Ik ook, als het al zo moeilijk is bij zulke kleine aantallen. Hoe zit het met al die grote genocides die hebben plaatsgevonden? :?

dinsdag 26 juli 2011 @ 00:06:59 #90
198371 Equites
pi_99944160
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:03 schreef Ghostbuster het volgende:
Oh ja Wilders met zn vrijheid van mening gebalk.
Maar niemand mag zeggen, dat hij een held was voor de noorse killer.
Dat Wilders een held was voor hem is een feit, wil nog niet zeggen dat Wilders daar blij mee is, en terecht.
pi_99944161
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik ook, als het al zo moeilijk is bij zulke kleine aantallen. Hoe zit het met al die grote genocides die hebben plaatsgevonden? :?

als het ronde getallen zijn is het sowieso een schatting.
pi_99944464
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:07 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Scheelt in ieder geval het leed van 18 gezinnen.
pi_99944527
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:15 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Scheelt in ieder geval het leed van 18 gezinnen.
hoop niet dat ze ook zo dom zijn geweest om gezinnen te bellen dat hen kinderen zogenaamd dood zijn.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 00:17:36 #94
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99944555
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:07 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Nee hoor. Hitler heeft exact 6 miljoen joden vermoord.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_99944604
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:17 schreef Caland het volgende:

[..]

knap :D
Zelfs hij kan tellen :D
pi_99944703
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:58 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Juist niet
zo'n site kan je in de gaten houden
Dat zo'n manifest rondslingert op het internet, vind ik dan weer veel riskanter. Het is nu door heel veel mensen gelezen (inclusief mijzelf), maar wat mensen vervolgens met al die info doen, kan niemand inschatten.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 00:27:53 #97
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_99944930
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:21 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat zo'n manifest rondslingert op het internet, vind ik dan weer veel riskanter. Het is nu door heel veel mensen gelezen (inclusief mijzelf), maar wat mensen vervolgens met al die info doen, kan niemand inschatten.
Maar er staat zoveel gestoorde onzin in dat er geen mens iets mee kan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 26 juli 2011 @ 00:29:19 #98
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99944978
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:49 schreef BansheeBoy het volgende:
Wees niet bang, er komen vast nieuwe details naar voren in de komende dagen/weken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 26 juli 2011 @ 00:29:41 #99
323876 michaelmoore
pi_99944989
quote:

[..]

[..]

ze moeten de mensen die zulke games maken arresteren en opsluiten
ik ben dat domme geschiet al na vijf minuten zat
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_99945017
quote:

[..]

Heeft Hitler überhaupt iemand vermoord?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 00:31:39 #101
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99945061
quote:
Ach, zo zijn er wel meer teksten die rondslingeren, en meer gevaarlijke internet gebruikers. Half stormfront.org staat bol met dit soort materiaal. Fundamentalisme van alle soorten en maten, in alle talen van de wereld is terug te vinden op het internet. En het zal ook niet verdwijnen, dit manifest is waarschijnlijk al 30.000 keer gedownload, en zal altijd te vinden blijven, opnieuw worden ge-upload, etc.....

Niets aan te doen.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 26 juli 2011 @ 00:32:39 #102
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99945097
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:30 schreef KoningStoma het volgende:
In WO1 wel persoonlijk, maar dat was oorlog. In WO2 heeft hij er alleen maar opdracht toe gegeven, en liet hij anderen de trekkers overhalen.
-
pi_99945117
quote:

[..]

Zou kut zijn geweest als er per ongeluk één teveel werd vermoord door communicatieprobleem. Hadden ze er weer 999.999 bij moeten vermoorden om op een rond getal te komen.
pi_99945124
quote:

[..]

Er zijn echt tig duizend van dit soort teksten. De een nog extremer dan de ander.

Het is niet voor niets dat hij 80 man moest vermoorden om er aandacht voor te krijgen (aanslag was een marketing actie)
pi_99945138
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:31 schreef maartena het volgende:

[..]

Ach, zo zijn er wel meer teksten die rondslingeren, en meer gevaarlijke internet gebruikers. Half stormfront.org staat bol met dit soort materiaal. Fundamentalisme van alle soorten en maten, in alle talen van de wereld is terug te vinden op het internet. En het zal ook niet verdwijnen, dit manifest is waarschijnlijk al 30.000 keer gedownload, en zal altijd te vinden blijven, opnieuw worden ge-upload, etc.....

Niets aan te doen.
Niet alleen op internet. Ook in dikke oude stoffige boeken. :+
  dinsdag 26 juli 2011 @ 00:34:02 #106
323876 michaelmoore
pi_99945143
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:31 schreef maartena het volgende:

[..]

Niets aan te doen.
Maar ieder gek op internet heeft toch weer net andere ideeën, zie Volkert van de Graaf die is ook gek, maar dan anders, die is gek op beestjes met een hoog aaibaarheidsfactor, nou dat kan deze gek geen biet schelen, denk dat ze geen vrienden zouden zijn
pi_99945182
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar ieder gek op internet heeft toch wee net andere ideeën, zie Volkert van de Graaf die is ook gek, maar dan anders, die is gek op beestjes, nou dat kan deze gek geen biet schelen, denk dat ze geen vrienden zouden zijn
Dus? Net alsof een gezond iemand radicaliseert door het rondslingeren van dit ding op internet. Als je zoveel vertrouwen in de mens hebt, moet je geen kinderen nemen en ermee kappen.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 00:35:39 #108
323876 michaelmoore
pi_99945199
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:33 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Er zijn echt tig duizend van dit soort teksten. De een nog extremer dan de ander.
En wat er nog meer voor idioot materiaal op internet zwerft
  dinsdag 26 juli 2011 @ 00:36:50 #109
13462 BansheeBoy
pi_99945236
Volkert van der Graaf was een milieuactivist. Is al bekend waarom hij Pim Fortuin moest vermoorden? Ik zie nl. niet direct een verband. :{

pi_99945261
quote:

[..]

Maar die kerel handelde in zijn ééntje. Genoeg mensen die sympathiseren, maar het vergt nogal wat voorbereiding om iets soortgelijks te ondernemen. En natuurlijk ook de stap tot het daadwerkelijk doen. Niemand anders die zo'n (ahum) succes boekte dan hij tot nu toe (Columbine, Alphen aan de Rijn, Red Lake High School, Winnenden etc etc..)

En ook zonder zo'n manifest zullen er wel gekken zijn die ooit tot een dergelijk besluit komen.

Zo'n persoon heeft een verknipt beeld van de werkelijkheid en lijdt hoogstwaarschijnlijk aan iets als grootheidswaanzin. In je ééntje kan je een hoop bereiken in je leven, maar voor een revolutie zal je toch extra mankracht moeten inzetten.
pi_99945263
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:30 schreef KoningStoma het volgende:

[..]

Iemand die de bevelen geeft is op zijn minst even verantwoordelijk en schuldig als iemand die de bevelen uitvoert en verantwoordelijkheid gaat helemaal naar de top
pi_99945295
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:36 schreef BansheeBoy het volgende:
Volkert van der Graaf was een milieuactivist. Is al bekend waarom hij Pim Fortuin moest vermoorden? Ik zie nl. niet direct een verband. :{

Er gaan geruchten dat hij is ingeschakeld door overheden die hem liever kwijt waren, hij handelde in opdracht van. Zegt men, ik was er niet bij.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 00:38:51 #113
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99945304
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:01 schreef Roflpantoffel het volgende:
Ja slim is het niet. Maar in de chaos kan Agent 1 hebben gezegd dat er ergens in een bepaalde hoek "12 lichamen" gevonden zijn, terwijl Agent 2 uit een vlak ernaast gelegen andere hoek meldt "22 lichamen", en dat er van die 22, er al 6 ook waren geteld door Agent 1. Enzovoorts, enzovoorts. Na de eerste nacht kan dat soort informatie makkelijk wat verward raken. Vervolgens gaan ze alle lichamen af en voorzien van een nummer en identificatie, en komt er 2 dagen later een ander getal uit.

Bij 9/11 gingen ze in eerste instantie ook uit van meer dan 10.000 doden, wat binnen enkele dagen werd bijgesteld naar pakweg 5000, en uiteindelijk waren het er net geen 3000.

Een ander voorbeeld: Bij de bijlmerramp in 1992 gingen ze ook lange tijd (dagen) uit van meer dan 80 doden, en uiteindelijk is dat bijgesteld naar 43.
-
  † In Memoriam † dinsdag 26 juli 2011 @ 00:40:34 #114
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_99945351
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:38 schreef maartena het volgende:

[..]

Ja slim is het niet. Maar in de chaos kan Agent 1 hebben gezegd dat er ergens in een bepaalde hoek "12 lichamen" gevonden zijn, terwijl Agent 2 uit een vlak ernaast gelegen andere hoek meldt "22 lichamen", en dat er van die 22, er al 6 ook waren geteld door Agent 1. Enzovoorts, enzovoorts. Na de eerste nacht kan dat soort informatie makkelijk wat verward raken. Vervolgens gaan ze alle lichamen af en voorzien van een nummer en identificatie, en komt er 2 dagen later een ander getal uit.

Bij 9/11 gingen ze in eerste instantie ook uit van meer dan 10.000 doden, wat binnen enkele dagen werd bijgesteld naar pakweg 5000, en uiteindelijk waren het er net geen 3000.

Een ander voorbeeld: Bij de bijlmerramp in 1992 gingen ze ook lange tijd (dagen) uit van meer dan 80 doden, en uiteindelijk is dat bijgesteld naar 43.
Precies. Beetje de chaos die heerst. Begrijpelijk.
Zou pas vervelend zijn als er namen aan waren gekoppeld terwijl die mensen nog leven.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  dinsdag 26 juli 2011 @ 00:42:06 #115
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_99945388
Tering, bijna een week geen internet. Ik neem aan dat het moddergeslinger hier al voorbij is? :'(
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_99945407
Het lijkt me dat je elk lichaam telt op het moment dat het op het vasteland aankomt. Beetje prutswerk dus.
pi_99945414
quote:

[..]

Ik hoorde op de radio dat de Noorse politie in de chaos mensen dubbel hebben geteld.
I´m back.
pi_99945442
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:36 schreef BansheeBoy het volgende:

paars wilde nertsfokkerijen verbieden
paars valt
Pim Fortuyn dreigt veel zetels te krijgen en is voor de nertsfokkers
  dinsdag 26 juli 2011 @ 00:44:59 #119
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99945465
quote:
19s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:42 schreef kingmob het volgende:
Ik neem aan dat het moddergeslinger hier al voorbij is? :'(
:')
-
pi_99945475
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:33 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Het is niet voor niets dat hij 80 man moest vermoorden om er aandacht voor te krijgen (aanslag was een marketing actie)
Dat zal ongetwijfeld zo zijn. Toch was het voor mij voor het eerst dat ik een dergelijke tekst heb doorgelezen. Niet omdat ik ernaar zocht, maar omdat het nu zomaar aangeboden werd en ik toch wel nieuwsgierig was en ben naar het gedachtengoed van een dergelijke man. Een ander, zou het wellicht op andere ideeën kunnen brengen of kunnen aanmoedigen.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 00:46:20 #121
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_99945508
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:44 schreef maartena het volgende:

[..]

:')
Ja, je mist het pas als je het niet hebt :{
pi_99945539
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:37 schreef Faazz het volgende:

[..]

Maar die kerel handelde in zijn ééntje. Genoeg mensen die sympathiseren, maar het vergt nogal wat voorbereiding om iets soortgelijks te ondernemen. En natuurlijk ook de stap tot het daadwerkelijk doen. Niemand anders die zo'n (ahum) succes boekte dan hij tot nu toe (Columbine, Alphen aan de Rijn, Red Lake High School, Winnenden etc etc..)

En ook zonder zo'n manifest zullen er wel gekken zijn die ooit tot een dergelijk besluit komen.

Zo'n persoon heeft een verknipt beeld van de werkelijkheid en lijdt hoogstwaarschijnlijk aan iets als grootheidswaanzin. In je ééntje kan je een hoop bereiken in je leven, maar voor een revolutie zal je toch extra mankracht moeten inzetten.
Dat is allemaal waar. Maar de manier waarop dit manifest is geschreven, is toch een soort van handleiding voor diegenen die minder begaafd zijn om dat allemaal in hun eentje uit te vinden. Het zijn een soort van hapklare brokken, waarbij ook nog de suggestie van een heuse achterban wordt gewekt, plus eer en triomf (de medailles etc).
pi_99945563
quote:

[..]

Ik zou eigenlijk denken dat je de lichamen versleept naar een centrale plek, waar ze getagged worden en dat ze vandaaruit naar het mortuarium gaan. Voordat je daadwerkelijk alle lichamen hebt getagged, zeg je in de media niets over exacte aantallen. Rond de 70, of rond de 80 was dan aannemelijker geweest om te zeggen. Of 'meer dan 50'. Als je ze niet exact geteld hebt, kun je ook niet gaan roepen dat er precies 86 mensen dood zijn gegaan.
pi_99945594
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:43 schreef Mercer het volgende:
Het lijkt me dat je elk lichaam telt op het moment dat het op het vasteland aankomt. Beetje prutswerk dus.
Ik denk dat het gewoon een tikfout is geweest van een administratief medewerker, waar vervolgens iedereen mee aan de haal is gegaan.
pi_99945595
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:48 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat is allemaal waar. Maar de manier waarop dit manifest is geschreven, is toch een soort van handleiding voor diegenen die minder begaafd zijn om dat allemaal in hun eentje uit te vinden. Het zijn een soort van hapklare brokken, waarbij ook nog de suggestie van een heuse achterban wordt gewekt, plus eer en triomf (de medailles etc).
Mja, maar zulk soort werken slingeren al jaren over het internet met instructies voor terroristen en beloningen in natura of het hiernamaals.
pi_99945616
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:49 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Mja, maar zulk soort werken slingeren al jaren over het internet met instructies voor terroristen en beloningen in natura of het hiernamaals.
Dat zou best zo kunnen zijn, met een beetje googlen. Ik ben ze tot nu toe nooit zomaar pardoes tegengekomen. Nu wel. Ik ben vast de enige niet.
pi_99945617
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:49 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik denk dat het gewoon een tikfout is geweest van een administratief medewerker, waar vervolgens iedereen mee aan de haal is gegaan.
Alsof je bij het tikken van een stuk juist in het getal een tikfout maakt. Dat je een woord even verkeerd tikt, soit, maar van 68 even 86 maken...bizar.

[ Bericht 0% gewijzigd door SuperHarregarre op 26-07-2011 01:04:44 ]
pi_99945639
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:48 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk denken dat je de lichamen versleept naar een centrale plek, waar ze getagged worden en dat ze vandaaruit naar het mortuarium gaan. Voordat je daadwerkelijk alle lichamen hebt getagged, zeg je in de media niets over exacte aantallen. Rond de 70, of rond de 80 was dan aannemelijker geweest om te zeggen. Of 'meer dan 50'. Als je ze niet exact geteld hebt, kun je ook niet gaan roepen dat er precies 86 mensen dood zijn gegaan.
maar dan blijft de media doorzagen
gaan ziekenhuizen lastigvallen of familie van mogelijke slachtoffers
en als ze een cijfer hebben zijn zij tevreden
pi_99945647
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:51 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Alsof je bij het tikken van een stuk juist in het getal een tikfout maakt. Dat je een woord even verkeerd tikt, soit, maar van 68 even 68 maken...bizar.
Ik zou die fout zomaar gemaakt kunnen hebben ;) Ik heb discalculie namelijk, ik tik dikwijls cijfers omgekeerd.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 00:52:10 #130
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99945654
quote:
Nou nee.... in eerste instantie worden alle lichamen exact gelaten waar ze zijn. Er wordt dan daar, ter plekke onderzocht waar de schutter vandaan schoot, hoeveel kogels er zijn gebruikt, waar de kogels het lichaam in gingen, en waar weer uit, hoe het slachtoffer precies viel, enzovoorts, enzovoorts, etc..... daar zijn ze een dag of twee zoet mee voordat ze lichamen aan wal brengen.

Er wordt dus echt een hoop onderzoek gedaan. Pas nadat alle lichamen geborgen waren en aan land waren gebracht, werd het precieze dodental officieel aangepast en naar buiten gebracht.

Dit is een ongekende ramp voor Noorwegen, en alhoewel de politie de theoretische kennis wel leert op de politieschool, voor het geval dat, is de organisatie na zo'n bloedbad niet altijd 100% perfect. Ik zou de Noorse politie het niet willen aanrekenen dat ze in de chaos na het bloedbad telfouten hebben gemaakt.
-
pi_99945699
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:52 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik zou die fout zomaar gemaakt kunnen hebben ;) Ik heb discalculie namelijk, ik tik dikwijls cijfers omgekeerd.
Dan kan zoiets sneller gebeuren ook.
pi_99945730
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:52 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik zou de Noorse politie het niet willen aanrekenen dat ze in de chaos na het bloedbad telfouten hebben gemaakt.
Telfout = tikfout. Kan gebeuren.
pi_99945757
quote:
QFT, zo moeilijk moet dat niet zijn. Maar goed beter dit dan andersom en als het niet gekoppeld aan namen is is het niet zo ernstig.
pi_99945758
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:45 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld zo zijn. Toch was het voor mij voor het eerst dat ik een dergelijke tekst heb doorgelezen. Niet omdat ik ernaar zocht, maar omdat het nu zomaar aangeboden werd en ik toch wel nieuwsgierig was en ben naar het gedachtengoed van een dergelijke man. Een ander, zou het wellicht op andere ideeën kunnen brengen of kunnen aanmoedigen.
Het is ook niet zomaar iets, als je van gemiddeld fok-autist ineens in een Justiciar Knight kan veranderen. >:O
pi_99945771
Telfouten vind ik gewoon dom. Agenten krijgen tags mee die om de teen van het slachtoffer gaat, je telt alleen lichamen waar nog geen tag om de teen zit. En zodra je 'm geteld hebt, doe je een tag om de teen. Zo moeilijk is het niet.
pi_99945786
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:45 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

"zomaar aangeboden" Je bedoelt dat je op een link klikte in een topic of nieuwsbericht wat ging over deze Noorse gast? Dat is toch wel deels 'gezocht' en dat was dus het doel van die gast, marketing voor dat manifest.

Net zoals je het Unabomber manifest "zomaar aangeboden" krijgt als je wat over hem inleest.
pi_99945803
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:56 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

"zomaar aangeboden" Je bedoelt dat je op een link klikte in een topic of nieuwsbericht wat ging over deze Noorse gast? Dat is toch wel deels 'gezocht' en dat was dus het doel van die gast, marketing voor dat manifest.

Net zoals je het Unabomber manifest "zomaar aangeboden" krijgt als je wat over hem inleest.
Het manifest stond in diverse nieuwsberichten direct doorgelinkt. Ook hier op Fok!
pi_99945826
quote:
[..]
Alsof je bij het tikken van een stuk juist in het getal een tikfout maakt. Dat je een woord even verkeerd tikt, soit, maar van 68 even 68 maken...bizar.
:D _O_ :') _O-
pi_99945853
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:58 schreef Mercer het volgende:

[..]

:D _O_ :') _O-
:P Goed gezien. Toch grappig dat bijna iedereen eroverheen leest. ;) Misschien was het wel een leesfout. ;)
pi_99945872
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:59 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

:P Goed gezien. Toch grappig dat bijna iedereen eroverheen leest. ;)
Wat mijn discalculie nog maar eens onderstreept, want het was me niet eens opgevallen :D
pi_99945907
quote:
Glenn Beck Compares Norway Shooting Victims To Hitler Youth

On July 22, Anders Behring Breivik went on a shooting rampage on Norway’s Utoya Island. At the time of this blog post, the most current reported number of casualties is 68.

Strangely, on his July 25 radio program, Glenn Beck smeared the victims of this tragedy by comparing them to Hitler youth, saying:

“As the thing started to unfold and there was a shooting at a political camp, which sounds a little like the Hitler Youth. Who does a camp for kids that’s all about politics? Disturbing.”

Needless to say, Beck’s smear was wildly off base. A former press secretary of Norway’s prime minister explained to The Daily Telegraph:

“Young political activists have gathered at Utoya for over 60 years to learn about and be part of democracy, the very opposite of what the Hitler Youth was about. Glenn Beck’s comments are ignorant, incorrect and extremely hurtful.”
http://stopbeck.com/2011/(...)ims-to-hitler-youth/
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_99945919
Maar goed, ik zit hier om 1 uur over te lullen en ben niet in dienst van de politie lijken aan het tellen. Als het al een tikfout is, dan moeten ze toch tien minuten later al aan de bel trekken. Of luistert de politie niet naar het journaal? Dat die agenten allemaal zoiets hebben van, huh we hebben 68 geteld maar ze zeggen 86. Nja, zal wel kloppen. Boeiend.
pi_99945948
quote:
Glenn Beck Compares Norway Shooting Victims To Hitler Youth
Hoera, the point of no return.
pi_99945980
In de chaos die daar is ontstaan kan ik me wel inbeelden dat dergelijke fouten ontstaan. Kan je niemand op afrekenen. De frustratie ligt bij iedereen hoog dus ongetwijfeld dat er mensen boos over worden, maar het maakt uiteindelijk helemaal niks uit.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 01:03:54 #145
300818 Aneurysma
What a whore I am.
pi_99945997
quote:

[..]

Wtf tik je nu serieus 86 fout in deze zin? Q.E.D.
Op woensdag 20 april 2011 14:38 schreef gogosweden het volgende:
Jij bent geil
pi_99946006
Die discussie was hier ook wel een beetje hoor. Natuurlijk niet meteen Hitlerjugend maar een kamp en ideologie mixen is gewoon niet zo verstandig. Net zoals er hier mensen toegaven dat dit in het geval van de PVV sowieso een probleem zou zijn geweest voor hun. Ik heb ook even gegoogled naar de tijd waarin er sprake zou zijn van een jeugdafdeling van de PVV, a la de Jonge Socialisten. Veel comments over de Hitlerjugend. Het is nu natuurlijk een gotspe omdat dit heeft plaatsgevonden maar de situatie is natuurlijk feitelijk niet zo verschillend.
pi_99946024
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:03 schreef Faazz het volgende:
In de chaos die daar is ontstaan kan ik me wel inbeelden dat dergelijke fouten ontstaan. Kan je niemand op afrekenen. De frustratie ligt bij iedereen hoog dus ongetwijfeld dat er mensen boos over worden, maar het maakt uiteindelijk helemaal niks uit.
Nouja, het scheelt toch 18 jonge mensenlevens, in het voordeel! Ik kan er alleen maar blij om zijn, dat er niet 86 maar 68 kinderen en jongeren zijn omgekomen in dit drama.
pi_99946028
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:03 schreef Aneurysma het volgende:

[..]

Wtf tik je nu serieus 86 fout in deze zin? Q.E.D.
Nee, hoor. :P
  dinsdag 26 juli 2011 @ 01:05:55 #149
300818 Aneurysma
What a whore I am.
pi_99946052
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:04 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Nee, hoor. :P
Oh je was gewoon verbaasd over hoe je van het getal 68 het getal 68 maakt?
Jij bent geil
pi_99946059
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:04 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nouja, het scheelt toch 18 jonge mensenlevens, in het voordeel! Ik kan er alleen maar blij om zijn, dat er niet 86 maar 68 kinderen en jongeren zijn omgekomen in dit drama.
Godverdomme, wat een meevaller.
pi_99946081
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat hij heeft besteld uit Polen?
Die 6000kg Ammoniumnitraat had ie al staan, dus het zal wel gaan om primaire explosieven te vervaardigen, maar wat en waar precies?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 01:06:59 #152
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_99946084
quote:
Die discussie was hier ook wel een beetje hoor. Natuurlijk niet meteen Hitlerjugend maar een kamp en ideologie mixen is gewoon niet zo verstandig. Net zoals er hier mensen toegaven dat dit in het geval van de PVV sowieso een probleem zou zijn geweest voor hun. Ik heb ook even gegoogled naar de tijd waarin er sprake zou zijn van een jeugdafdeling van de PVV, a la de Jonge Socialisten. Veel comments over de Hitlerjugend. Het is nu natuurlijk een gotspe omdat dit heeft plaatsgevonden maar de situatie is natuurlijk feitelijk niet zo verschillend.
Wat een gezever, dit is iets wat al bestaat sinds we politieke partijen hebben zowat. nee het past niet echt meer in het moderne beeld van Nederland (geen idee over Finland), maar wat is er in hemelsnaam 'onverstandig' aan? In de tijd van de verzuiling was dit de normaalste zaak van de wereld.
pi_99946085
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:05 schreef Aneurysma het volgende:

[..]

Oh je was gewoon verbaasd over hoe je van het getal 68 het getal 68 maakt?
Ik snapte het ook al niet. Ik dacht dat de verwarring ging over andersom dingen typen door TempoTeam medewerkers.
pi_99946092
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:06 schreef Specularium het volgende:

[..]

Toch bijna 21% eraf.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 01:07:47 #155
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_99946104
Er zijn al jaren kampen bij de jongerenafdelingen van politieke partijen (ook bij de VVD) om met gelijkgestemde jongeren leuke dingen te doen en je bezig te houden met je hobby: de politiek.

Het gaat dan over discussies, nadenken over dingen maar ook spelletjes doen enzo.

Je bent al gelijkgestemd als je je voor zo'n kamp opgeeft.
pi_99946107
quote:
19s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:06 schreef kingmob het volgende:

[..]

Wat een gezever, dit is iets wat al bestaat sinds we politieke partijen hebben zowat. nee het past niet echt meer in het moderne beeld van Nederland (geen idee over Finland), maar wat is er in hemelsnaam 'onverstandig' aan? In de tijd van de verzuiling was dit de normaalste zaak van de wereld.
Finland?
pi_99946108
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:06 schreef Specularium het volgende:

[..]

Als je geen waarde kunt zien in 18 mensenlevens, valt het wel tegen inderdaad.
pi_99946138
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:07 schreef Mishu het volgende:
Er zijn al jaren kampen bij de jongerenafdelingen van politieke partijen (ook bij de VVD) om met gelijkgestemde jongeren leuke dingen te doen en je bezig te houden met je hobby: de politiek.

Het gaat dan over discussies, nadenken over dingen maar ook spelletjes doen enzo.

Je bent al gelijkgestemd als je je voor zo'n kamp opgeeft.
Ik had toch altijd het idee dat dat studenten waren. Ik geloof dat dit 14-nog wat was. Maar dan nog, het is wel typisch dat zelfs de oprichting van een jeugdafdeling van de PVV werd neergezet als Hitlerjugend terwijl dat dus niet eens om een PVV-kamp ging.
pi_99946161
Wat is er onverstandig aan politieke jeugdkampen? Ik heb een sterk vermoeden dat die kinderen geïndoctrineerd worden door hun ouders. Zeker op een leeftijd van 14 ben je daar nog gevoelig voor. Jongeren die een partij stemmen omdat ze zo zijn opgevoed zijn wat mij betreft al helemaal ontoerekeningsvatbaar. Ik zou pisnijdig zijn wellicht jaren later als mn ouders mij met religie en politiek bestookt hadden.
.
pi_99946173
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:09 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik had toch altijd het idee dat dat studenten waren. Ik geloof dat dit 14-nog wat was. Maar dan nog, het is wel typisch dat zelfs de oprichting van een jeugdafdeling van de PVV werd neergezet als Hitlerjugend terwijl dat dus niet eens om een PVV-kamp ging.
Alle partijen hebben jeugdafdelingen. En allemaal vanaf de leeftijd van 14 jaar.
pi_99946191
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:07 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Als je geen waarde kunt zien in 18 mensenlevens, valt het wel tegen inderdaad.
Je maakt met de beste bedoelingen die mensen die ook daadwerkelijk niet meer leven minder belangrijk door te stellen dat 'het wel meevalt'.
pi_99946203
Mja, het zal wel, ik vind het erg onguur, ongeacht welke partij. Maar goed, kinderen worden ook religieus gehersenspoeld, dus wat politieke hersenspoeling kan daar nog wel bij.
pi_99946210
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:11 schreef Specularium het volgende:

[..]

Je maakt met de beste bedoelingen die mensen die ook daadwerkelijk niet meer leven minder belangrijk door te stellen dat 'het wel meevalt'.
Je draait de zaken om!

Ik zeg niet dat het meevalt dat er 68 kinderen/jongeren zijn omgekomen.

Ik zeg dat ik blij ben dat er 18 kinderen/jongeren iig niet zijn omgekomen.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 01:13:05 #164
300818 Aneurysma
What a whore I am.
pi_99946216
Mensen die overtrokken emotioneel gaan reageren om dat soort kleine uitspraken. :|W Het blijken minder slachtoffers dan verwacht, dat is een goed ding. Stel je niet zo aan.
Jij bent geil
pi_99946231
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:13 schreef Aneurysma het volgende:
Mensen die overtrokken emotioneel gaan reageren om dat soort kleine uitspraken. :|W Het blijken minder slachtoffers dan verwacht, dat is een goed ding. Stel je niet zo aan.
Wilde net hetzelfde zeggen. Iedereen snapt wat Banjer bedoelt. 8)7
pi_99946237
quote:
Die discussie was hier ook wel een beetje hoor. Natuurlijk niet meteen Hitlerjugend maar een kamp en ideologie mixen is gewoon niet zo verstandig.
Oh kom op zeg.
Sommige 16 jarigen gaan op voetbalkamp. Anderen op religiekamp, ponykamp, fantasykamp, zwemkamp, schilderkamp, wiskundekamp etc. etc. Sommige gaan op vakantie om zich een week lang vol te gieten met alcohol en sperma. En sommigen gaan naar een kamp om over politiek te lullen en bij een kampvuur elkaar wat af te lebberen.

We hebben het hier niet over 8 jarige kindjes die gehersenspoeld worden maar over bijna-volwassenen die iets deden wat ze leuk vonden. Dat dat niet iets is dat iedereen boeit is prima, maar doen alsof het daarom allemaal maar eng is is belachelijk.
pi_99946262
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:13 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Oh kom op zeg.
Sommige 16 jarigen gaan op voetbalkamp. Anderen op religiekamp, ponykamp, fantasykamp, zwemkamp, schilderkamp, wiskundekamp etc. etc. Sommige gaan op vakantie om zich een week lang vol te gieten met alcohol en sperma. En sommigen gaan naar een kamp om over politiek te lullen.

We hebben het hier niet over 8 jarige kindjes die gehersenspoeld worden maar over tieners die iets deden wat ze leuk vonden. Dat dat niet iets is dat iedereen boeit is prima, maar doen alsof het daarom allemaal maar eng is is belachelijk.
Tieners zijn erg beïnvloedbaar. Ik wil je aanraden om eens wat documentaires te kijken over van dat soort kampen. Begin maar met Jesuscamp. :P Interesse in voetbal/paardrijden op dezelfde voet zetten als religie/politiek vind ik trouwens echt getuigen van een onvoorstelbare kortzichtigheid.
pi_99946295
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
Mja, het zal wel, ik vind het erg onguur, ongeacht welke partij. Maar goed, kinderen worden ook religieus gehersenspoeld, dus wat politieke hersenspoeling kan daar nog wel bij.
Juist, ik vind politiek ook interessant maar word je er vrolijk van? Mijn opa zei wel eens: "politicus worden is eigenlijk het minste beroep dat je later kan krijgen". Ik snap wel wat ie ermee bedoelt.

Kinderen zeker van 14 mogen natuurlijk interesse hebben voor politiek maar die jeugdkampen zijn vooral natuurlijk elkaar naar de mond praten. Als je op 14-jarige leeftijd al een verzuurde linkse hond bent of een PVV adeptje dan komt het natuurlijk niet meer goed.

Opvoeding heeft invloed op ieder kind, en in de goede zin van het woord is dat ook belangrijk. Maar politiek is niet belangrijk en religie net zo goed niet. Normen en waarden, algemene ontwikkeling enzovoort is uitstekend bij te brengen zonder de stigma's en dogma's van religie en politiek.
pi_99946300
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:14 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Tieners zijn erg beïnvloedbaar. Ik wil je aanraden om eens wat documentaires te kijken over van dat soort kampen. Begin maar met Jesuscamp. :P
Ik heb die film op DVD. En verander niet van mening :P

quote:
Interesse in voetbal/paardrijden op dezelfde voet zetten als religie/politiek vind ik trouwens echt getuigen van een onvoorstelbare kortzichtigheid.
Ohnee, die kinderen zijn idd veel minder oppervlakkig. Maar sommige mensen hier willen blijkbaar dat ALLE kinderen zo inhoudsloos en stompzinnig worden dat ze alleen maar aan sport, seks en paardjes kunnen denken.
pi_99946321
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:16 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Omdat dat natuurlijk de overtreffende trap is. Maar jesuscampjes in het klein zijn net zo eng wat mij betreft. ;)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 01:18:22 #171
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_99946339
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:10 schreef Lagrinta het volgende:
Wat is er onverstandig aan politieke jeugdkampen? Ik heb een sterk vermoeden dat die kinderen geïndoctrineerd worden door hun ouders. Zeker op een leeftijd van 14 ben je daar nog gevoelig voor. Jongeren die een partij stemmen omdat ze zo zijn opgevoed zijn wat mij betreft al helemaal ontoerekeningsvatbaar. Ik zou pisnijdig zijn wellicht jaren later als mn ouders mij met religie en politiek bestookt hadden.
.
Mijn ouders hebben een hekel aan politiek en ik wilde op 14-jarige leeftijd ook wel naar zo'n kamp (maar ik durfde niet) :P
pi_99946352
quote:

Ohnee, die kinderen zijn idd veel minder oppervlakkig. Maar sommige mensen hier willen blijkbaar dat ALLE kinderen zo inhoudsloos en stompzinnig worden.
Want het is heel zinvol om met z'n allen keihard te geloven in een sprookjeswezen dat wel lief is voor mensen die in hem geloven en de niet-gelovigen in de hel gooit? Dan is een kamp voor mensen die geloven in white supremacy ook tof zeker? Het gaat allebei om uitsluiting op basis van bepaalde kenmerken. Het ene om huidskleur en het andere om een bizarre gedachtenkronkel die ik niet kan maken. :P
pi_99946375
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:13 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Oh kom op zeg.
Sommige 16 jarigen gaan op voetbalkamp. Anderen op religiekamp, ponykamp, fantasykamp, zwemkamp, schilderkamp, wiskundekamp etc. etc. Sommige gaan op vakantie om zich een week lang vol te gieten met alcohol en sperma. En sommigen gaan naar een kamp om over politiek te lullen en bij een kampvuur elkaar wat af te lebberen.

We hebben het hier niet over 8 jarige kindjes die gehersenspoeld worden maar over bijna-volwassenen die iets deden wat ze leuk vonden. Dat dat niet iets is dat iedereen boeit is prima, maar doen alsof het daarom allemaal maar eng is is belachelijk.
Een 15-jarige kan wel zelfstandig nadenken maar de invloed van ouders is nogal groot. Op mn 15e nam ik ook meer aan van mn ouders dan nu, politiek gezien. Heb een paar keer PVDA gestemd maar dat is verleden tijd. Op 15-jarige leeftijd gaan kinderen nog wel mee naar de kerk maar met 17 is het wel voorbij. En dan zeggen die ouders: "wij vinden het jammer dat je niet naar de kerk gaat en blablabla". Ja en ik vind het jammer dat zulke ouders überhaupt bestaan. Dat je een kind religieus opvoedt vind ik al twijfelachtig maar een vrije keuze min of meer betreuren is debiel.
pi_99946401
quote:

[..]

[..]

Ohnee, die kinderen zijn idd veel minder oppervlakkig. Maar sommige mensen hier willen blijkbaar dat ALLE kinderen zo inhoudsloos en stompzinnig worden dat ze alleen maar aan sport, seks en paardjes kunnen denken.
Sport is niet oppervlakkig hoor. Ja we gaan lekker voetballuh natuurlijk wel. Maar met sport leren kinderen zichzelf erg goed kennen doorgaans.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 01:22:15 #175
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_99946419
Wat ik probeer te zeggen is dat je als kind ook een rare interesse in politiek kan hebben zonder dat je ouders daar ook maar iets mee te maken willen hebben.

Raar genoeg is mijn interesse in politiek vrij spontaan ontstaan omdat ik na ging denken over wat ik goed en fout vond.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 01:23:53 #176
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_99946450
Mijn ouders vonden het eigenlijk belachelijk dat ik op 14-jarige leeftijd opeens begon te zeggen dat ik links was :P

Mijn ouders hadden zoiets van: eet nou maar eerst je bord op. Ik als puber: :(
pi_99946481
Ik heb er best spijt van dat ik me ben gaan interesseren in politiek. Als je niet nadenkt over dat soort dingen, is het veel rustiger. Gewoon bezighouden met hobbies en vrienden, dat is het beste. Grote dingen waar je geen invloed op kunt uitoefenen, maar waarvan je wel denkt dat het fout is...dat is gewoon pure frustratie. Hoop dat m'n kinderen er geen interesse in krijgen.

Edit: Ik weet trouwens niet wanneer ik ben begonnen. Waarschijnlijk na 9/11.

Edit2: Maar dit is wel heel off-topic allemaal. :P
pi_99946483
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:22 schreef Mishu het volgende:
Wat ik probeer te zeggen is dat je als kind ook een rare interesse in politiek kan hebben zonder dat je ouders daar ook maar iets mee te maken willen hebben.

Raar genoeg is mijn interesse in politiek vrij spontaan ontstaan omdat ik na ging denken over wat ik goed en fout vond.
Die kinderen bestaan zeker, maar vaak komen ze uit een politiek geëngageerd gezin. Ook daar is nog niks mis mee dat er politiek wordt besproken. Maar als ouders gaan vertellen wat goed en fout is met een politiek boodschap daarin dan ben je niet goed bezig in mijn ogen. Als je je eigen kinderen je eigen angst voor kernenergie over gaat brengen dan gaat het mis wat mij betreft.
pi_99946554
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:18 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Want het is heel zinvol om met z'n allen keihard te geloven in een sprookjeswezen dat wel lief is voor mensen die in hem geloven en de niet-gelovigen in de hel gooit? Dan is een kamp voor mensen die geloven in white supremacy ook tof zeker? Het gaat allebei om uitsluiting op basis van bepaalde kenmerken. Het ene om huidskleur en het andere om een bizarre gedachtenkronkel die ik niet kan maken. :P
Ik ben opgegroeid in een zeer christelijk gezin. Mijn vader was Voorganger (rip), mijn moeder is op bijna 80-jarige leeftijd nog altijd Diaken in de Nederlands Hervormde Kerk. Daar ben ik mee opgevoed. Ik ging als kind ook op kamp, vanuit de kerk. Maar in mijn tienerjaren, ging ik de boel zelf verkennen. Ik ben alle kerken langsgegaan. Ik nam deel aan gespreksgroepen, zowel uit de Hervormde, Gereformeerde, als ook de Katholieke gemeente. Maar de meeste tijd bracht ik door bij de Baptisten. Daar voelde ik me het meest thuis in mijn tienertijd. Vervolgens, heb ik overal afstand van genomen. Om daarna in mijn volwassenheid toch de meeste herkenning te vinden in het Boeddhisme (Al zijn daar ook punten waar ik niet achter kan staan).

Hoe dan ook, ik geloof zeker dat juist jongeren gemakkelijk te beïnvloeden zijn. Maar ieder mens maakt uiteindelijk toch zelf keuzes, en is daar ook ten volle verantwoordelijk voor.
pi_99946568
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik heb er best spijt van dat ik me ben gaan interesseren in politiek. Als je niet nadenkt over dat soort dingen, is het veel rustiger. Gewoon bezighouden met hobbies en vrienden, dat is het beste. Grote dingen waar je geen invloed op kunt uitoefenen, maar waarvan je wel denkt dat het fout is...dat is gewoon pure frustratie. Hoop dat m'n kinderen er geen interesse in krijgen.

Edit: Ik weet trouwens niet wanneer ik ben begonnen. Waarschijnlijk na 9/11.
Politiek is inderdaad helemaal niet leuk. Geen interesse in politiek betekent niet per se dat je oppervlakkig bent. Probleem is alleen dat politiek mensen zo fel maken. En met religie is er exact hetzelfde probleem. Zet inderdaad een groep van allerlei soorten mensen uit alle windrichtingen en maatschappijen op een eiland en ga het over politiek en religie hebben. Dat gaat geen gezellig kamp worden. Neem een voetbal mee en ga voetballen en iedereen is gelukkig.

Stiekem zou ik wel in een gebied willen wonen waar ik zo min mogelijk nog geconfonteerd wordt met de overheid en andere ellende.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 01:30:40 #181
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99946585
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
Tieners zijn erg beïnvloedbaar. Ik wil je aanraden om eens wat documentaires te kijken over van dat soort kampen. Begin maar met Jesuscamp. :P Interesse in voetbal/paardrijden op dezelfde voet zetten als religie/politiek vind ik trouwens echt getuigen van een onvoorstelbare kortzichtigheid.
Dat betekend nog niet dat de jeugdafdelingen van partijen verboden moeten worden en/of dat ze geen bijeenkomsten mogen houden. Niemand verplicht deze tieners om deel te nemen aan zo'n kamp, en ik denk dat slechts een klein deel ook daadwerkelijk gestuurd zou zijn door de ouders. Tieners ontwikkelen op school al vaak een interesse voor de politiek, en sluiten zich bij zo'n groep aan.

Je zal mij ook weinig goeds horen zeggen over een "Jesuscamp", en ik weet dat in de VS er allerlei religieuze kampen zijn. Maar goed, in Nederland hebben we ook de EO Jongerendagen natuurlijk, en organiseren de gereformeerde kerken ook vast wel wat zomeractiviteiten. De VVD (onder andere) heeft ook een jongerenbijeenkomst, en de jonge Republikeinen gaan met een grote groep naar Puerto Rico, alleen is dat niet in tentjes, maar in een groot hotel. Zelfde idee, alleen wat luxer. ;)

Het is onderdeel van de democratische vrijheden die ook tieners hebben in de VS, Nederland, en Noorwegen.
-
pi_99946693
Het probleem met dat soort kampen is dat die aanwezigen natuurlijk hun verknipte wereldbeeld nog verknipter maken als je van iedereen hetzelfde hoort. IK ben nooit graag in groepen waar men hetzelfde denkt. Dat komt omdat ik me ook niet gauw verbonden voel met mensen op een bepaald gebied. Ja op vrijetijdsgebied wel maar niet bij serieuze zaken.

Als ik een JOVD bijeenkomst zie dan schiet ik gewoon in de lach door het uiterlijk van veel leden, de kledingstijl, het taalgebruik. Als je dat al ziet, dan ben ik al bevooroordeeld en als ze dan de standaard standpunten uitspreken is die hele groep niet meer serieus te nemen voor mij. Conformisme is een zwakte vaak van mensen. In groepsverband ijzersterk, praat je een op een dan lul je ze zo omver.
pi_99946699
Tja, het is ook een deel mijn afkeer van politici in het algemeen. Ik ben meer voorstander van technocraten in het bestuur.
SPOILER
Edit:

SPOILER
pi_99946729
Mensen die politicologie gedaan hebben hebben hetzelfde probleem als mensen die journalistiek studeren. Bepaalde beroepen zijn zonder opleiding beter af.
pi_99946785
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:35 schreef Lagrinta het volgende:
Het probleem met dat soort kampen is dat die aanwezigen natuurlijk hun verknipte wereldbeeld nog verknipter maken als je van iedereen hetzelfde hoort. IK ben nooit graag in groepen waar men hetzelfde denkt. Dat komt omdat ik me ook niet gauw verbonden voel met mensen op een bepaald gebied. Ja op vrijetijdsgebied wel maar niet bij serieuze zaken.

Als ik een JOVD bijeenkomst zie dan schiet ik gewoon in de lach door het uiterlijk van veel leden, de kledingstijl, het taalgebruik. Als je dat al ziet, dan ben ik al bevooroordeeld en als ze dan de standaard standpunten uitspreken is die hele groep niet meer serieus te nemen voor mij. Conformisme is een zwakte vaak van mensen. In groepsverband ijzersterk, praat je een op een dan lul je ze zo omver.
Helemaal gelijk.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_99946870
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:35 schreef Lagrinta het volgende:

Helemaal mee eens. Het is zo makkelijk om jezelf compleet uit het oog te verliezen tussen gelijkgezinden. Ik ben normaliter wel een rustig persoon maar tussen 40.000 andere Feyenoorders in het stadion ben ik mezelf gewoon niet meer en leef je op een geheel ander niveau mee met de wedstrijd.

Daarom denk ik ook dat als er technocraten zijn, mensen zich bezighouden met het echte leven en veel gemengder bezig zijn, waardoor iedereen vanzelf gematigd wordt. Je hoeft je ook niet aan te sluiten bij een bepaalde stroming. Als iets de gematigde bevolking in het algemeen niet zint, dan hoort de overheid daar ook wel van. En binnen de technocratie zullen technocraten natuurlijk ook discussiëren over de uitvoerbaarheid van plannen. Met als verschil dat ze niet popiejopie hoeven te doen voor de camera's.
pi_99946933
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:44 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Het is zo makkelijk om jezelf compleet uit het oog te verliezen tussen gelijkgezinden. Ik ben normaliter wel een rustig persoon maar tussen 40.000 andere Feyenoorders in het stadion ben ik mezelf gewoon niet meer en leef je op een geheel ander niveau mee met de wedstrijd.

Daarom denk ik ook dat als er technocraten zijn, mensen zich bezighouden met het echte leven en veel gemengder bezig zijn, waardoor iedereen vanzelf gematigd wordt. Je hoeft je ook niet aan te sluiten bij een bepaalde stroming. Als iets de gematigde bevolking in het algemeen niet zint, dan hoort de overheid daar ook wel van. En binnen de technocratie zullen technocraten natuurlijk ook discussiëren over de uitvoerbaarheid van plannen. Met als verschil dat ze niet popiejopie hoeven te doen voor de camera's.
Ja kijk bij sport is zoiets mooi. Dat je meegaat in een groep maar als je het over politiek hebt dan ben je gewoon minder scherp als ik voor mezelf spreek. In een groep met jaknikkers verslap ik of ga ik aan overacting doen.

Technocraten zie ik wel zitten, alleen ben ik bang dat er daar onderling ook weer een soort cultuur ontstaat van ons kent ons, ouwe jongens krentebrood. Maar ja, de media is veel te belangrijk geworden voor de politiek. Das mooi in een dictatuur, de boel opzwepen maar in een Westerse democratie is inhoud en het uitvoeren daarvan toch echt belangrijker.
pi_99946950
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:47 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Ja kijk bij sport is zoiets mooi. Dat je meegaat in een groep maar als je het over politiek hebt dan ben je gewoon minder scherp als ik voor mezelf spreek. In een groep met jaknikkers verslap ik of ga ik aan overacting doen.

Technocraten zie ik wel zitten, alleen ben ik bang dat er daar onderling ook weer een soort cultuur ontstaat van ons kent ons, ouwe jongens krentebrood. Maar ja, de media is veel te belangrijk geworden voor de politiek. Das mooi in een dictatuur, de boel opzwepen maar in een Westerse democratie is inhoud en het uitvoeren daarvan toch echt belangrijker.
In de sport is het niet anders :N
pi_99947011
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:48 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

In de sport is het niet anders :N
Wat bedoel je? De negatieve kanten van sportbeleving? Tuurlijk zijn die er. Maar sport is uiteindelijk gewoon volksvermaak en geen serieuze zaak. Dat je een supporter bent is juist mooi omdat rationaliteit niet van belang is. Bij politiek is verstand zeer belangrijk.
pi_99947072
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:52 schreef Lagrinta het volgende:
Wat bedoel je? De negatieve kanten van sportbeleving? Tuurlijk zijn die er. Maar sport is uiteindelijk gewoon volksvermaak en geen serieuze zaak. Dat je een supporter bent is juist mooi omdat rationaliteit niet van belang is. Bij politiek is verstand zeer belangrijk.
Denk dat ze ook doelt op hooligans en dergelijke. Ook een voorbeeld hoe groepsgedrag leidt tot onverklaarbaar individueel gedrag. Ik denk dat bijna elk individueel mens wel goed is maar dat we wel allemaal onze eigen ideeën hebben door nature/nurture. In een groepsdimensie zonder tegenstand wordt dit gewoon gevaarlijk. Supporters bij elkaar, parallelle samenlevingen, en dus met politiek ook.

En je hebt ook gelijk met overacting inderdaad. In de trein zie ik zo vaak supporters die opeens gek doen, terwijl je gewoon weet dat ze dit normaliter niet zouden doen. Een lolletje met supporters is wel leuk maar inderdaad, het is minder leuk als dit leidt tot politieke besluiten die gaan over mensenlevens.
pi_99947097
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:52 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Als toeschouwer is het inderdaad volksvermaak. Als deelnemer ligt dat toch echt heel anders.
pi_99947166
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:55 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Denk dat ze ook doelt op hooligans en dergelijke. Ook een voorbeeld hoe groepsgedrag leidt tot onverklaarbaar individueel gedrag. Ik denk dat bijna elk individueel mens wel goed is maar dat we wel allemaal onze eigen ideeën hebben door nature/nurture. In een groepsdimensie zonder tegenstand wordt dit gewoon gevaarlijk. Supporters bij elkaar, parallelle samenlevingen, en dus met politiek ook.

En je hebt ook gelijk met overacting inderdaad. In de trein zie ik zo vaak supporters die opeens gek doen, terwijl je gewoon weet dat ze dit normaliter niet zouden doen. Een lolletje met supporters is wel leuk maar inderdaad, het is minder leuk als dit leidt tot politieke besluiten die gaan over mensenlevens.
Ik ben zelf topsporter geweest in een verleden van vergane glorie. Als het over sport gaat, redeneer ik van binnenuit en als deelnemer, ipv als toeschouwer. Dat was nog eens brainwashing! Maar dat kon ik achteraf pas zien.
pi_99947204
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:57 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Als toeschouwer is het inderdaad volksvermaak. Als deelnemer ligt dat toch echt heel anders.
Ja, alleen nu gaan we een hele andere kant op. Hoe gaan we met elkaar om op normale wijze. Das het belangrijkste natuurlijk maar ik heb vooral bedenkingen bij die kampen als het gaat om de kijk op de wereld van die deelnemers. Zonder waardeoordeel van die kijk maar hoe hun kijk tot stand komt.

Dat kamp op Utoya daar was grote kritiek op Israel en de nederzettingen. Prima, als dat hun standpunt is. Maar stel ik was daar ook en om te trollen of misschien wel serieus ging ik daar een Pro Israel spandoek ophangen naast een Anti-Israel spandoek. Dan is het 500 man tegen 1. Dat bedoel ik dus met dat soort kampen.
pi_99947229
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:47 schreef Lagrinta het volgende:
Zitten ook veel haken en ogen aan inderdaad. Elk systeem dat je kunt bedenken heeft inherente zwakheden. In een technocratie kun je dan inderdaad spreken van een ons-kent-ons cultuur, al kun je ook stellen dat dit in de huidige politiek zo is, die kampen zijn daar een sprekend voorbeeld van. Persoonlijk denk ik dat zoiets wel verholpen kan worden door te werken met een zelfde systeem als we nu hebben met kamers. Een groep doorgewinterde technocraten die overzicht houden op het geheel. Probleem dan is natuurlijk wel dat het geheel log kan worden en je weinig vernieuwingen zult krijgen. Maar again, datzelfde probleem hebben we nu ook wel een beetje. Steeds plannen voor vier jaar waarvan bijna niks uitgevoerd kan worden. Schuiven in de marge, zeg maar.

Maar wat gevaarlijker is voor een technocratie zijn interne machtsspelletjes die toch weer uitgespeeld zullen worden via de media. De oplossing daarvoor zou beheersing van de media zijn maar ik denk dat we die kant niet op moeten willen of zelfs kunnen met het internet als stok achter de deur. Niet dat zulke dingen niet ook gebeuren in het huidige systeem, dus het is wederom iets dat al bestaat en dat zal blijven bestaan.

Maar goed, hou de mensen maar eens voor dat democratie niet altijd zo lekker werkt. :P Dan mogen de meeste mensen stemmen en de meeste mensen zullen dan voor het stemmen stemmen. :P
pi_99947261
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:00 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik ben zelf topsporter geweest in een verleden van vergane glorie. Als het over sport gaat, redeneer ik van binnenuit en als deelnemer, ipv als toeschouwer. Dat was nog eens brainwashing! Maar dat kon ik achteraf pas zien.
Ach ja, geloof ik meteen. Enige waar ik me altijd aan vasthoudt is zelfstandig blijven nadenken. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan want ik ben geen op zich geen persoon die graag wil afwijken. Ik zeg wel eens ik ben genuanceerd ongenuanceerd.
pi_99947289
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:01 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Ja, alleen nu gaan we een hele andere kant op. Hoe gaan we met elkaar om op normale wijze. Das het belangrijkste natuurlijk maar ik heb vooral bedenkingen bij die kampen als het gaat om de kijk op de wereld van die deelnemers. Zonder waardeoordeel van die kijk maar hoe hun kijk tot stand komt.

Dat kamp op Utoya daar was grote op Israel en de nederzettingen. Prima, als dat hun standpunt is. Maar stel ik was daar ook en om te trollen of misschien wel serieus ging ik daar een Pro Israel spandoek ophangen naast een Anti-Israel spandoek. Dan is het 500 man tegen 1. Dat bedoel ik dus met dat soort kampen.
Maar dat gegeven tref je in ieder verenigingsverband. Daar worden de gemeenschappelijke ideeën en interesses met elkaar gedeeld en aangemoedigd.

Dat geldt ook (en vooral) voor multiplayer games.
pi_99947294
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:04 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Ach ja, geloof ik meteen. Enige waar ik me altijd aan vasthoudt is zelfstandig blijven nadenken. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan want ik ben geen op zich geen persoon die graag wil afwijken. Ik zeg wel eens ik ben genuanceerd ongenuanceerd.
Tja, ik vind het wel lastig. Vooral omdat er zo vaak hypocrisie om de hoek komt kijken en als ik ergens een hekel aan heb is het wel hypocrisie. :P Ik kan er zelf ook van wakker liggen als ik hypocriet ben geweest. ;(
pi_99947306
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:05 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Maar dat gegeven tref je in ieder verenigingsverband. Daar worden de gemeenschappelijke ideeën en interesses met elkaar gedeeld en aangemoedigd.

Gaat er meer om wat voor interesses dat dan zijn. Gemengde interesse om lekker te gamen of te voetballen is van een andere orde dan gemengde interesse om veel belasting te heffen op inwoners en alles te herverdelen. Dat is beslissen over andermans leven.
pi_99947333
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:04 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Misschien mag ik mijn ouders (ondanks hun overtuigingen) wel erg dankbaar zijn, dat zij mij juist altijd hebben aangemoedigd om mijn eigen levensovertuigingen te onderzoeken en te vinden. Ongeacht hun eigen mening daarover.

Ik vind dat werkelijk knap, want ik merk dat ik zelf als ouder toch wel erg geneigd ben om mijn overtuigingen over te willen dragen ;)
pi_99947365
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:06 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Tja, ik vind het wel lastig. Vooral omdat er zo vaak hypocrisie om de hoek komt kijken en als ik ergens een hekel aan heb is het wel hypocrisie. :P Ik kan er zelf ook van wakker liggen als ik hypocriet ben geweest. ;(
Ja is ergerlijk. Maar ik zie hypocrisie altijd in gradaties. Het moet er niet te dik bovenop liggen.
pi_99947423
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:05 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Is ook zo. Ja ik ben als een van de weinigen waarschijnlijk die inmiddels geen mening meer heeft over het Israël-Palestina conflict. Of geen mening, ik kan me er niet meer druk over maken. Zouden meer mensen doen, er is veel meer ellende in de wereld die ernstiger is en makkelijker op te losse dan dit conflict.
pi_99947424
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:07 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Gaat er meer om wat voor interesses dat dan zijn. Gemengde interesse om lekker te gamen of te voetballen is van een andere orde dan gemengde interesse om veel belasting te heffen op inwoners en alles te herverdelen. Dat is beslissen over andermans leven.
In die vechtspelletjes, gebeurt dat ook. Ook al gaat het dan om een virtueel leven (of account). Het wordt pas gevaarlijk, als die fictieve wereld gaat integreren in de realiteit, of beter: wanneer de grenzen tussen beide vervagen. Na het lezen van het manifest van AB, heb ik de indruk dat dat wel eens het geval kan zijn geweest.
pi_99947437
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:10 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Ja is ergerlijk. Maar ik zie hypocrisie altijd in gradaties. Het moet er niet te dik bovenop liggen.
Hmm, maar het is ook lastig om mensen er niet op te wijzen. Ik hou me vaak in maar dan moet ik wel de ruimte waar die mensen in zijn uitlopen anders ontploft m'n hoofd gewoon. :P
pi_99947470
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:13 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Is ook zo. Ja ik ben als een van de weinigen waarschijnlijk die inmiddels geen mening meer heeft over het Israël-Palestina conflict. Of geen mening, ik kan me er niet meer druk over maken. Zouden meer mensen doen, er is veel meer ellende in de wereld die ernstiger is en makkelijker op te losse dan dit conflict.
Daar kon ik me vroeger een tijd erg druk over maken. Maar door alle hypocrisie heb ik wel eieren voor m'n geld gekozen. Een typisch conflict dat door alle hypocrisie gewoon onmogelijk is geworden. Je kunt er op geen enkele manier over nadenken zonder in hypocrisie verwikkeld te raken. Dus voor mijn eigen gezondheid heb ik ervoor gekozen het verder te negeren. Meteen een pak van m'n hart indertijd. :P
pi_99949039
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:16 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Juist, ik vind politiek ook interessant maar word je er vrolijk van? Mijn opa zei wel eens: "politicus worden is eigenlijk het minste beroep dat je later kan krijgen". Ik snap wel wat ie ermee bedoelt.
De ironie...
  dinsdag 26 juli 2011 @ 09:31:11 #206
350502 john243
Valt op blondjes
pi_99951130
Kan iemand deze tekst bij de op plaatsen? Met dank aan Brave_Sir_Robin

Bericht

SPOILER

quote:
Student Ereland Fosseide Selre, 19, hid from the killer in a walk-in freezer in a cabin kitchen.

"We tried not to breathe and held each other so he would not hear us," he said.

"He came so close that we heard his footsteps.

"He even stopped near the fridge before turning around and leaving. We just broke into tears because we had been so lucky."

quote:
"He pointed the gun at me and I screamed: 'Please. No, please'," the 21-year-old said.

The gunman, standing on the rocks, and surrounded by dead bodies, allegedly told Adrian: "I am going to kill you all. You all must die."

Incredibly the gunman spared the young man, but returned later.

Adrian said he then lay motionless and pretended he was dead on the shore among the bodies of his friends while the gunman allegedly picked off teenagers in the water who were trying to swim to the mainland.

"I could hear him breathing," Adrian said.

"I could hear his boots. I could feel the heat of his gun."

Breivik, dressed in police uniform, then allegedly shot Adrian in the shoulder to check if he was alive.

"I didn't move so he thought I was dead," the student activist said.

"I lay there for two hours, very cold, but I was able to lean on my shoulder and put pressure on the wound so I didn't lose much blood."

quote:
I went down to the water's edge and sought cover behind a sort of brick wall. There were many of us there. I prayed, prayed, prayed. I hope that God saw me. I called my mum and said that it was not certain that we would meet again, but that I would do everything I could to get away

quote:
I didn't move a muscle, played dead for at least an hour. Then I turned my head slightly to see if I could see if anybody was alive. It was completely still. There were bodies everywhere. Lots of blood. I was very afraid. But I got up. I had been lying on one dead body. The two who had laid on top of me were both dead.

Disturbing Footage of Utoya Victims on Shoreline

Brontekst

SPOILER
Schindler's List - Echte Jannen - Snickers - Anouk, I love 'em all
  dinsdag 26 juli 2011 @ 09:39:58 #207
192056 Kingstown
pi_99951340
quote:
Discussie over PVV en Breivik barst los

De discussie over welke invloed de PVV heeft gehad op de moordpartij van Anders Breivik lijkt losgebarsten.

In verschillende kranten buigen columnisten, hoogleraren en politici zich over de vraag welke rol PVV-leider Geert Wilders heeft. In zijn manifest verwijst Breivik meerdere keren naar de PVV-leider.

Vrijwel alle commentatoren wijzen er ten eerste op dat Wilders niet medeplichtig is aan de 78 doden in Noorwegen, veelal gevolgd door een 'maar'. De Volkskrant schrijft dat niemand in de Tweede Kamer vindt dat Wilders medeverantwoordelijk is.

Zo schrijft D66-Kamerlid Boris van den Ham dat het een 'idiote reflex' is om een link te leggen tussen Wilders en het bloedbad. "Juist mensen die terecht kritisch zijn op de veralgemeniseringen van Wilders moeten het goede voorbeeld geven."

Gek

Onderzoeker naar radicalisme en extreem-rechts Hans Moors vindt volgens de krant dat Wilders wel 'een soort van verantwoordelijkheid' heeft. Wilders zou zich er te gemakkelijk van af maken door de dader weg te zetten als een gek.

"Deze man was niet gek, cognitief niet, en hij is hoog opgeleid. Wilders zou moeten beargumenteren wat er mis is met het gedachtengoed van mensen als Breivik. Aangeven waar voor hem de grens ligt." De krant wijst erop dat PVV-aanhangers op internetfora hun bewondering voor de aanslagen uiten.

Politicoloog Jean Tillie wijst erop dat de PVV ook radicalisatie kan voorkomen. "Ik heb horen zeggen: hadden ze in Noorwegen maar een partij als de PVV gehad, dan had Breivik een uitlaatklep gehad en was hij niet tot zijn daden overgegaan."

Wel vindt hij dat Wilders uitgebreider bij de daad zou mogen stilstaan. Wilders zou een beeld van goeden en kwaden scheppen. "De wereld is niet zo simpel als hij het voorstelt."

Gevaarlijk

Historicus Jan Dirk Snel noemt de bijdragen van Wilders aan het debat 'gevaarlijk'. De consequenties worden door anderen getrokken, 'maar het verspreiden van een leugenachtig wereldbeeld is niet onschuldig', zegt hij in het Nederlands Dagblad.

'De bal ligt bij Wilders', kopt NRC Next op de voorpagina. Columnist Bas Heine citeert een speech die Wilders eerder dit jaar in Rome hield. Daarin werden de 'linkse multiculturalisten' verantwoordelijk gehouden voor de dreigende 'ondergang' van Europa.

"Het wordt tijd dat de politicus uitlegt hoe hij zijn strijd tegen de 'ondergang' van Europa precies vorm wil geven." De kwestie kan volgens Heijne niet worden afgedaan als de daad van een verdwaasde eenling.

Ideoloog

De Pers stelt dat het te gemakkelijk is om de zaak af te doen met een korte tweet. "De reden: de overeenkomsten tussen het gedachtegoed van Breivik en dat van Wilders, zijn partij-ideoloog Martin Bosma en andere islamcritici in de wereld zijn simpelweg te groot."

De krant wijst erop dat Wilders in zijn proces stelde dat de 'multiculturalistische elites' een 'totale oorlog' tegen de bevolking voeren. "Wat verwacht hij dan van zijn volgelingen? Als er inderdaad een oorlog woedt, is dan niet de logische consequentie dat die naar het zwaard grijpen en terugvechten?''

''En waarom is zo'n aanslag tegen 'de multiculturalistische elites' dan opeens de actie van een gek?" De PVV-leider zou 'kristalhelder' moeten maken dat het om een geestelijke strijd gaat.

http://www.nu.nl/politiek(...)eivik-barst-los.html
  dinsdag 26 juli 2011 @ 09:45:22 #208
316188 Klaudias
pi_99951472
http://www.nu.nl/noorwege(...)-londen-wilders.html

quote:
'Breivik vorig jaar in Londen voor Wilders'

LONDEN - Anders Behring Breivik, de dader van de aanslagen in Noorwegen, zou in maart vorig jaar naar Londen zijn gereisd omdat PVV-leider Geert Wilders de Britse hoofdstad toen bezocht.

Dat heeft Daryl Hobson, die demonstraties voor de extreem rechtse English Defence League (EDL) zou organiseren, gezegd, aldus de Britse krant The Daily Telegraph.
Volgens Hobson heeft Breivik toen ook leden van de EDL ontmoet. Leider Stephen Lennon van de EDL zei dat hij Breivik nooit heeft ontmoet.
Hij noemde Hobson een willekeurig lid onder de 100.000 leden van de EDL.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 09:50:17 #209
192056 Kingstown
pi_99951578
quote:
Als je het originele artikel leest, dan klopt dat dus niet. Hobson heeft daar niets over gezegd, dat was een anonieme EDL-er.

quote:
Another senior member of the EDL, who spoke to The Daily Telegraph on condition of anonymity, said he understood Breivik had met EDL leaders when he came to Britain to hear Wilders speak in London last year.

“I spoke to him a few times on Facebook and he is extremely intelligent and articulate and very affable,” said the source. “He is someone who can project himself very well and I presume there would be those within the EDL who would be quite taken by that. It’s like Hitler, people said he was hypnotic. This guy had the same sort of effect.”

The source said Breivik began making friend requests with EDL members on Facebook in 2009 and knew “three or four” people in the group.

Breivik told his Facebook friends he would be coming to London for Wilders’s visit. “I remember he [Breivik] was on Facebook saying that he felt he had to come over. Maybe he thought it was the only chance he’d get to come to a big demo,” said the source.

“Geert Wilders was a high-profile anti-Islamic politician, coming to Britain. Every­one was raving about it.

http://www.telegraph.co.u(...)-Defence-League.html
  dinsdag 26 juli 2011 @ 09:51:53 #210
316188 Klaudias
pi_99951612
Slordig van nu.nl!

SPOILER
  dinsdag 26 juli 2011 @ 09:55:08 #211
192056 Kingstown
pi_99951676
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 09:51 schreef Klaudias het volgende:
Slordig van nu.nl!

SPOILER
Die journalisten blaten elkaar allemaal na, zonder zelf even te checken, want behalve op nu.nl staat het op die manier ook op veel andere sites. Jij bent geen journalist, zij wel.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 10:03:16 #212
316188 Klaudias
pi_99951865
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 09:55 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Die journalisten blaten elkaar allemaal na, zonder zelf even te checken, want behalve op nu.nl staat het op die manier ook op veel andere sites. Jij bent geen journalist, zij wel.
http://www.telegraaf.nl/b(...)litici__.html?p=12,2

Dit is ook zoiets ... in een ander bericht met het interview met die VB-politicus zegt hij dat er geen andere bekende politici uit België en Nederland in de verzendlijst stonden ... dat laten ze dan subtiel weg bij de Telegraaf om een spannendere kop te krijgen.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 10:21:46 #213
112636 Intrepidity
pi_99952286
Het brabants dagblad snapt het :{
  dinsdag 26 juli 2011 @ 10:22:45 #214
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99952312
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:21 schreef Intrepidity het volgende:
[ afbeelding ]
tering wat een faal :D
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 26 juli 2011 @ 10:22:57 #215
324703 Chilled
Bazinga!
pi_99952317
quote:
[ afbeelding ]
Wtf?
Que Sera ~
  dinsdag 26 juli 2011 @ 10:24:17 #216
316188 Klaudias
pi_99952346
Hoe kun je zoiets niet zien als het van de pers afrolt ... dat snap ik niet ...
  dinsdag 26 juli 2011 @ 10:30:37 #217
859 Isabeau
ISFP
pi_99952534
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:24 schreef Klaudias het volgende:
Er is toch wel iemand daar die gedacht heeft: eh jongens, dat is niet zo'n gepaste voorpagina :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 26 juli 2011 @ 10:32:31 #218
192056 Kingstown
pi_99952595
quote:
Breivik mogelijk vervolgd voor 'misdaden tegen de menselijkheid'

De Noorse politie gaat zich mogelijk beroepen op een nieuwe regel van het strafrecht waardoor Anders Behring Breivik vervolgd kan worden wegens 'misdaden tegen de menselijkheid'. Zo luidt het vandaag in een dagblad dat de procureur citeert.
Breivik bekende de dader te zijn van het bloedbad afgelopen vrijdag waarbij 76 mensen om het leven kwamen. De nieuwe regel werd in 2008 geïntroduceerd in het Noorse strafrecht, en voorziet een maximumstraf van 30 jaar. Procureur Christian Hatlo benadrukt dat het slechts om een mogelijkheid gaat.

Anders Berhing Breivik hangt in ieder geval maximaal een celstraf van 31 jaar boven het hoofd. Levenslang bestaat niet in Noorwegen; de maximum celstraf bedraagt 21 jaar. Dat kan nog twee keer met vijf jaar verlengd worden, als er volgens de rechter kans is op herhaling.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-menselijkheid.dhtml
  dinsdag 26 juli 2011 @ 10:33:28 #219
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_99952633
quote:
[ afbeelding ]
Ongelovelijk, wat een journalistiek in Nederland :N
  dinsdag 26 juli 2011 @ 10:35:32 #220
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_99952692
quote:
[ afbeelding ]
-O-
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 10:36:26 #221
321131 MisterSqueaky
Warm hier.
pi_99952722
quote:
[ afbeelding ]
Ach... het had erger gekund... ze hadden ook die summersale reclame onder de kop kunnen plaatsen...

|:(
  dinsdag 26 juli 2011 @ 10:37:45 #222
11946 StephanL
pi_99952763
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:24 schreef Klaudias het volgende:
Het gaat niet om het niet zien. Zo is het gemaakt. Het staat alleen zo niet.

Die foto hoort daar te staan want het hoort over het stukje over roze maandag. Maar de foto onder die kop is erg ongepast.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 10:37:49 #223
316188 Klaudias
pi_99952764
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:36 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Ach... het had erger gekund... ze hadden ook die summersale reclame onder de kop kunnen plaatsen...

|:(
Dat was minder erg geweest eigenlijk. De combinatie "massale herdenking" en dan die foto met feestvierende mensen ... hoe dom ...
  dinsdag 26 juli 2011 @ 10:39:24 #224
316188 Klaudias
pi_99952815
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:37 schreef StephanL het volgende:

[..]

Het gaat niet om het niet zien. Zo is het gemaakt. Het staat alleen zo niet.
Nee, maar mensen die daar werken die zien het toch. Die zien toch dat het nogal knullig over kan komen.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:07:25 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99953673
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 09:31 schreef john243 het volgende:
Kan iemand deze tekst bij de op plaatsen? Met dank aan Brave_Sir_Robin

Bericht

SPOILER
Brontekst

SPOILER
Hou toch op, welke tekst?
Het is voornamelijk een verzameling gruwelijke foto's met tussendoor een paar regels getuigenverklaring over het moment zelf.

De OP kan idd wat aanpassingen gebruiken, maar dan in de vorm van een overzicht van nieuwsfeiten die er nog niet instaan.
Zoals bijvoorbeeld een verlenging van zijn voorarrest met 8 weken, waarvan 4 in totale afzondering, maar dit soort (spoilerwaardige) foto's heb je in de OP van een topic als dit niet nodig.

Overigens is de OP qua nieuwsfeiten redelijk up to date, dus de claim dat het al 40 topics dezelfde OP is, is ook nonsens, dat geldt alleen voor de plaatjes, en die hoeven niet zo gruwelijk mogelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:10:42 #226
132265 Kefmania
pi_99953772
quote:
[ afbeelding ]
Wat.een.keiharde.Faal.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:20:12 #227
324703 Chilled
Bazinga!
pi_99954059
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hou toch op, welke tekst?
Het is voornamelijk een verzameling gruwelijke foto's met tussendoor een paar regels getuigenverklaring over het moment zelf.

De OP kan idd wat aanpassingen gebruiken, maar dan in de vorm van een overzicht van nieuwsfeiten die er nog niet instaan.
Zoals bijvoorbeeld een verlenging van zijn voorarrest met 8 weken, waarvan 4 in totale afzondering, maar dit soort (spoilerwaardige) foto's heb je in de OP van een topic als dit niet nodig.

Overigens is de OP qua nieuwsfeiten redelijk up to date, dus de claim dat het al 40 topics dezelfde OP is, is ook nonsens, dat geldt alleen voor de plaatjes, en die hoeven niet zo gruwelijk mogelijk.
Eens, de nieuwsfeiten kunnen wel geupdate worden, maar om er extra kracht bij te zetten door er lijkenfoto's bij te plaatsen lijkt me onnodig.
Que Sera ~
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:28:25 #228
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99954329
Persoonlijk vind ik dagenlange extra nieuwsuizendingen enzo over noorwegen net zo krom nu er op hetzlelfde moment een genocide plaatsvind in de hoorn van afrika.
Laat veel zien over hoe de pers en wij werken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:29:33 #229
316188 Klaudias
pi_99954367
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:29:47 #230
316188 Klaudias
pi_99954375
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Persoonlijk vind ik dagenlange extra nieuwsuizendingen enzo over noorwegen net zo krom nu er op hetzlelfde moment een genocide plaatsvind in de hoorn van afrika.
Daar zeg je wat inderdaad.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:30:09 #231
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99954382
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat denk je van Iraq? Regelmatig grote bomaanslagen en 'killing sprees' maar niemand in NL die het wat interesseert....
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:31:37 #232
192056 Kingstown
pi_99954422
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:29 schreef Klaudias het volgende:
[ afbeelding ]
Omg....wat een faal.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:31:55 #233
13462 BansheeBoy
pi_99954434
Wilders doet erg zijn best maar het kwaad is al geschied. :{

dinsdag 26 juli 2011 @ 11:32:07 #234
316188 Klaudias
pi_99954441
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:31 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Omg....wat een faal.
Leg uit.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:38:07 #235
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_99954626
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:30 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Wat denk je van Iraq? Regelmatig grote bomaanslagen en 'killing sprees' maar niemand in NL die het wat interesseert....
Zou dat niet wat met de grote regelmaat waarmee dat dit plaatsvindt hebben te maken ? Nog afgezien daarvan dat Saddam de enige was die de boel daar enigszins rustig kon houden en die is nu dood.

en nu ga ik weer OT :)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:39:37 #236
316188 Klaudias
pi_99954675
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:38 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Zou dat niet wat met de grote regelmaat waarmee dat dit plaatsvindt hebben te maken ?
Wat dit dat wat niet bedoel je met regelmaat hebben te maken betekenen?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:41:19 #237
192056 Kingstown
pi_99954730
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:31 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Omg....wat een faal.
1. Hij is niet eenzaam, dat lone wolf idee, is duidelijk niet van toepassing.
2. Dat hij held Karazic wil ontmoeten zegt iets over AB, maar dat hij held GW wil ontmoeten zegt dan weer niets?
3. Ik lees werkelijk voor het eerst iets over Al Qaida (iemand een link daarvan in het manifest?), daarmee ga je iemand die bewust sociaal-democraten afslacht gelijk stellen aan de slachtoffers. Schandalig.
4. Het gaat om gedeeld gedachtegoed en daar zegt hij helemaal niets over.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:42:30 #238
316188 Klaudias
pi_99954773
Hij wil samenwerken met Al Qaida om een bomaanslag te plegen met een kernbom. :{
  Moderator dinsdag 26 juli 2011 @ 11:44:46 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99954852
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:41 schreef Kingstown het volgende:

[..]

1. Hij is niet eenzaam, dat lone wolf idee, is duidelijk niet van toepassing.
2. Dat hij held Karazic wil ontmoeten zegt iets over AB, maar dat hij held GW wil ontmoeten zegt dan weer niets?
3. Ik lees werkelijk voor het eerst iets over Al Qaida (iemand een link daarvan in het manifest?), daarmee ga je iemand die bewust sociaal-democraten afslacht gelijk stellen aan de slachtoffers. Schandalig.
4. Het gaat om gedeeld gedachtegoed en daar zegt hij helemaal niets over.
dit kan hij sowieso nooit winnen

minst slechte optie was misschien nog wel 'de goede man heeft gelijk, we verschillen alleen van mening over hoe we het een en ander moeten bereiken'
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:45:13 #240
124676 RobertoCarlos
pi_99954863
quote:

[..]

Dit heb ik nog nergens gelezen, ik vraag me hoe de PVV hierbij komt..
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:46:07 #241
316188 Klaudias
pi_99954889
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:45 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dit heb ik nog nergens gelezen, ik vraag me hoe de PVV hierbij komt..
quote:
Q: Other people you would want to meet?

A: The following people have to condemn us at this point which is fine. It is after all essential that they protect their reputational shields. Anders Fogh Rasmussen, Geert Wilders, Radovan Karadzic, Lee Myung-bak and Taro Aso.
p.1390
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:46:18 #242
153255 Roflpantoffel
pi_99954895
quote:

[..]

Dat van Al Qaida heb ik wel gehoord, hij had bewondering voor de marteltechnieken van die groep.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:48:13 #243
124676 RobertoCarlos
pi_99954964
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:46 schreef Klaudias het volgende:

[..]

[..]

p.1390
Ok, ik was pas bij pagina 24 ;)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:50:17 #244
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_99955031
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:59:27 #245
351536 Hondenweer
pi_99955350
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:38 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Zou dat niet wat met de grote regelmaat waarmee dat dit plaatsvindt hebben te maken ? Nog afgezien daarvan dat Saddam de enige was die de boel daar enigszins rustig kon houden en die is nu dood.

en nu ga ik weer OT :)
Dat.

En natuurlijk is de noorse samenleving veel meer gelijk aan de onze en is het ook relevant mbt het politieke klimaat hier.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:13:16 #246
124676 RobertoCarlos
pi_99955756
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:59 schreef Hondenweer het volgende:

[..]

Dat.

En natuurlijk is de noorse samenleving veel meer gelijk aan de onze en is het ook relevant mbt het politieke klimaat hier.
Idd, die 'zandnegers' lijken niet op ons dus waarom zouden we ons daarvoor interesseren? Is alleen maar lastig om iedere keer te horen dat er weer wat mensen dood zijn gegaan. Alles met mate hoor 8)7
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:16:41 #247
11946 StephanL
pi_99955870
Brabants dagblad :')

quote:
Misplaatst
Het Brabants Dagblad is overstelpt met reacties op de voorpagina van de editie Tilburg van dinsdag 26 juli.

Daar stond onder de kop over het drama in Oslo (‘Massale herdenking van slachtoffers’) een foto van de feestvierende menigte bij Roze Maandag. Die combinatie was volslagen misplaatst.

Het Brabants Dagblad biedt daarvoor excuses aan.

De hoofdredactie
bron:http://bd.nl/misplaatst-1.102327
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:17:52 #248
293147 j95
pi_99955905
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:18:05 #249
124676 RobertoCarlos
pi_99955915
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:16 schreef StephanL het volgende:
Brabants dagblad :')

[..]

;(
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:23:22 #250
-1 #ANONIEM
pi_99956071
Beelden van de dader in Oslo net voor en na de aanslag.
http://www.vg.no/nyheter/(...)l.php?artid=10080787
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:24:00 #251
11946 StephanL
pi_99956081
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:18 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

;(
Je hebt er ook zoveel aan om naderhand je excuses te maken :+ _O-

Maar goed. Genoeg Brabants dagblad. 76 blijft nog een dramatisch aantal doden :{
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:27:43 #252
153255 Roflpantoffel
pi_99956194
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:24 schreef StephanL het volgende:

[..]

Je hebt er ook zoveel aan om naderhand je excuses te maken :+ _O-
Als ze niets hadden gezegd, dan hadden ze nog meer gezeik over zich heen gehad.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:31:57 #253
65292 MaxMark
Hoi
pi_99956312
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
Waar is hij precies te zien?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:32:06 #254
124676 RobertoCarlos
pi_99956314
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
Waar loopt ie dan?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:32:54 #255
28033 Pek
je moet wat
pi_99956348
Ik neem aan die vent in die rode jas, met paraplu?
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:33:23 #256
124676 RobertoCarlos
pi_99956361
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:32 schreef Pek het volgende:
Ik neem aan die vent in die rode jas, met paraplu?
lijkt me toch sterk, hij rent ook gewoon weg enzo
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:33:30 #257
-1 #ANONIEM
pi_99956366
Met rode jas en paraplu.

dinsdag 26 juli 2011 @ 12:33:49 #258
65292 MaxMark
Hoi
pi_99956378
Volgens mij gaat het ook alleen om mensen die vluchten van de explosie, als ik de titel zo zie..
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:34:34 #259
304638 KarinJ.
pi_99956400
Zijn geen beelden van de dader, alleen van de mensen die vluchten na de aanslag

Zowel de commentator als het geschrevenstuk hebben het over vluchtende mensen, NIET over de dader.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:35:05 #260
-1 #ANONIEM
pi_99956416
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:33 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

lijkt me toch sterk, hij rent ook gewoon weg enzo
Loopt er eerst heen en even later als een van de eerste weg.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:36:08 #261
124676 RobertoCarlos
pi_99956446
Piet_Piraat zit er dus naast....
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:36:09 #262
306114 Mercer
pi_99956448
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:34 schreef KarinJ. het volgende:
Zijn geen beelden van de dader, alleen van de mensen die vluchten na de aanslag
Nee hoor. Dat is echt duidelijk de dader.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:36:10 #263
86613 MrBadGuy
pi_99956449
Als ik de vertaling lees dan zie ik niks over de dader staan, alleen vluchtende mensen.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:36:38 #264
65292 MaxMark
Hoi
pi_99956461
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:35 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Loopt er eerst heen en even later als een van de eerste weg.
Dezelfde mensen die je nog achter hem ziet lopen, rennen ook weg. Dit zou dus inhouden dat hij eerst, na te zijn weggelopen van de plek van de bom, weer rustig terugliep, om vervolgens weer keihard weg te rennen na de explosie. Dat lijkt me niet logisch. En de paraplu?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:37:57 #265
124676 RobertoCarlos
pi_99956497
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:36 schreef MrBadGuy het volgende:
Als ik de vertaling lees dan zie ik niks over de dader staan, alleen vluchtende mensen.
Ik had hierover in de media nog niets gehoord dat ABB er zelf bij was.... lijkt me ook een beetje dom.
Bovendien: dan is ie na de bomaanslag snel naar het eiland gegaan, heeft zich omgekleed, guns gepakt en ff snel wat mensen neergeschoten? Druk baasje dan...
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:38:09 #266
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99956502
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:36 schreef Mercer het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat is echt duidelijk de dader.
Wanneer dan?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:38:40 #267
124676 RobertoCarlos
pi_99956521
Waarom doet Piet_Piraat dit? Aandacht vragen? :?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:39:32 #268
-1 #ANONIEM
pi_99956553
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:36 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Dezelfde mensen die je nog achter hem ziet lopen, rennen ook weg. Dit zou dus inhouden dat hij eerst, na te zijn weggelopen van de plek van de bom, weer rustig terugliep, om vervolgens weer keihard weg te rennen na de explosie. Dat lijkt me niet logisch. En de paraplu?
Zet de bomauto neer, loopt een rondje om op afstand de bom te laten ontploffen en rent dan weg misschien?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:39:43 #269
30910 Disorder
Disorder
pi_99956560
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:37 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik had hierover in de media nog niets gehoord dat ABB er zelf bij was.... lijkt me ook een beetje dom.
Bovendien: dan is ie na de bomaanslag snel naar het eiland gegaan, heeft zich omgekleed, guns gepakt en ff snel wat mensen neergeschoten? Druk baasje dan...
Kan toch?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:40:01 #270
65292 MaxMark
Hoi
pi_99956570
Oh, en: Hij is al gezien door iemand die in z'n kantoor aan het werk was nabij de bom, al in zijn politie-outfit.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:40:26 #271
13462 BansheeBoy
pi_99956587
Ik stoor me trouwens aan dat respectloze "killing spree" in de topictitel. Echt ontzettend avenant. :{

dinsdag 26 juli 2011 @ 12:40:29 #272
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99956590
Snap trouwens niet dat als de politie in Noorwegen geen wapens hebben hoe die Breivik dan ongestoord met zware uitrusting een veerpontje heeft gepakt zonder raar te worden aangekeken.

Jezus wat een kutzin :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:40:39 #273
-1 #ANONIEM
pi_99956595
Het stikt van de lange, blonde mannen in Noorwegen, dus niet zo vreemd dat er mensen bij de aanslag waren die op Breivik lijken.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:41:07 #274
304638 KarinJ.
pi_99956609
Zowel de commentator als het geschrevenstuk hebben het over vluchtende mensen, NIET over de dader
(En JA ik versta Noors, en kan het lezen.)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:41:08 #275
65292 MaxMark
Hoi
pi_99956610
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:40 schreef Caland het volgende:
Snap trouwens niet dat als de politie in Noorwegen geen wapens hebben hoe die Breivik dan ongestoord met zware uitrusting een veerpontje heeft gepakt zonder raar te worden aangekeken.

Zodra er een aanslag is, is het redelijk aannemelijk dat de politie met wapens om gaat rondlopen op dat moment.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:42:19 #276
-1 #ANONIEM
pi_99956646
quote:
Ik snap trouwens niet dat, als de politie in Noorwegen geen wapens heeft, hoe die Breivik dan ongestoord met zware uitrusting een veerpontje heeft gepakt, zonder raar te worden aangekeken.

Met wat komma's en juiste grammatica, wordt die zin al een stuk inzichtelijker. ;)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:42:27 #277
306114 Mercer
pi_99956648
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Wanneer dan?
Met die rode jas en plu.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:44:08 #278
65292 MaxMark
Hoi
pi_99956704
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:42 schreef Mercer het volgende:

[..]

Met die rode jas en plu.
Als het je eigen mening is, kun je sowieso al niet zeggen dat het "duidelijk" de dader is. Daarbij, KarinJ heeft hierboven al gezegd dat het nergens in dat filmpje over de dader gaat.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:45:46 #279
109491 nummer_zoveel
pi_99956756
quote:

Men was wel al op de hoogte van de aanslag in Oslo, dus de situatie was al niet normaal.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:46:16 #280
306114 Mercer
pi_99956768
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:41 schreef KarinJ. het volgende:
Zowel de commentator als het geschrevenstuk hebben het over vluchtende mensen, NIET over de dader
(En JA ik versta Noors, en kan het lezen.)
Oke, dat is dan vreemd. Want geef toe, die vent met die rode jas is toch raar in beeld en lijkt veel op Breivik.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:47:01 #281
306114 Mercer
pi_99956801
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:44 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Als het je eigen mening is, kun je sowieso al niet zeggen dat het "duidelijk" de dader is. Daarbij, KarinJ heeft hierboven al gezegd dat het nergens in dat filmpje over de dader gaat.
Ja sorry, daar heb je gelijk in.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:48:50 #282
11946 StephanL
pi_99956858
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:46 schreef Mercer het volgende:

[..]

Oke, dat is dan vreemd. Want geef toe, die vent met die rode jas is toch raar in beeld en lijkt veel op Breivik.
Wat is er nou weer raar aan :? Gewoon een man die weg loopt/rent. Jij ziet ze vliegen volgens mij. Zeker ook als je kijkt naar de locatie van de camera, die ze aan het begin tonen.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:50:24 #283
-1 #ANONIEM
pi_99956905
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:44 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ok, mijn Noors is niet goed genoeg.
Vind het vreemd dat ze 2x een shot maken van dezelfde persoon die er ook nog veel op lijkt met verschillende camera's.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:51:27 #284
306114 Mercer
pi_99956948
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:48 schreef StephanL het volgende:
[..]
Wat is er nou weer raar aan :? Gewoon een man die weg loopt/rent. Jij ziet ze vliegen volgens mij. Zeker ook als je kijkt naar de locatie van de camera, die ze aan het begin tonen.
Ja ik zie ze vliegen, natuurlijk. Je kan ook overdrijven hè! :{w Als je geen noors kan, en je bekijkt die video, dan is het nogal vreemd dat een man die veel op Breivik lijkt(en het misschien wel is) op een dergelijke manier herhaald in beeld wordt gebracht. Dat suggereert toch alsof het de dader is.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:53:38 #285
304638 KarinJ.
pi_99957038
Als ik in de kranten zie dat er filmpjes van de dader zijn, zal ik het melden oke?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:54:51 #286
11946 StephanL
pi_99957084
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:51 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ja ik zie ze vliegen, natuurlijk. Je kan ook overdrijven hè! :{w Als je geen noors kan, en je bekijkt die video, dan is het nogal vreemd dat een man die veel op Breivik lijkt(en het misschien wel is) op een dergelijke manier herhaald in beeld wordt gebracht. Dat suggereert toch alsof het de dader is.
Dan is het gezin wat daar loopt ook verdacht :{
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:55:24 #287
-1 #ANONIEM
pi_99957103
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:48 schreef StephanL het volgende:

[..]

Op de 1e beelden loopt de man richting plek van de bomaanslag, pas even later zie je 'm als 1 van de eersten weglopen.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:58:40 #288
306114 Mercer
pi_99957228
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:54 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dan is het gezin wat daar loopt ook verdacht :{
Ja, en de stoeptegels ook. Sorry, maar in die logica van jou ga ik niet mee. Breivik heeft hetzelfde kapsel als die vent met die rode paraplu. Daarbij had hij ook een rode Lacoste trui aan in die politiejeep, dus wellicht dat hij zijn "rode outfit" nog bij zich had op Utoya..
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:59:45 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99957263
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:55 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Op de 1e beelden loopt de man richting plek van de bomaanslag, pas even later zie je 'm als 1 van de eersten weglopen.
Wat doe jij als je ergens heenloopt en in je looprichting ontploft een bom?
Doorlopen richting de bom of wegrennen in de tegenovergestelde richting?
Ja idd, de kant waar je vandaan kwam dus...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:00:06 #290
11946 StephanL
pi_99957284
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:55 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ok het is de dader :+ _O-

Nutteloze discussie dit.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:00:06 #291
859 Isabeau
ISFP
pi_99957285
quote:

Een meisje dat op het eiland was zei ook al dat toen de agent mensen riep om bij hem te komen ze het vreemd vond dat hij zo bewapend was. Maar iets opmerken en er iets mee doen zijn verschillende dingen, daarbij kan die man op dat veerpondje ook wel gedacht hebben dat hij zo bewapend was ivm die aanslag in Oslo.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:01:10 #292
11946 StephanL
pi_99957325
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een meisje dat op het eiland was zei ook al dat toen de agent mensen riep om bij hem te komen ze het vreemd vond dat hij zo bewapend was. Maar iets opmerken en er iets mee doen zijn verschillende dingen, daarbij kan die man op dat veerpondje ook wel gedacht hebben dat hij zo bewapend was ivm die aanslag in Oslo.
Jip. Zeker omdat hij de mensen op het kamp wilde informeren over Oslo.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:01:20 #293
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99957333
die foto's zien eruit also idd verdachte ergens loopt, wat ik niet kan zien is of dit voor of na de aanslag is, lijkt me ervoor, maar goed
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:03:56 #294
859 Isabeau
ISFP
pi_99957433
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:01 schreef StephanL het volgende:

Jip. Zeker omdat hij de mensen op het kamp wilde informeren over Oslo.
Maar dan nog, stel je eens voor dat een Nederlandse agent op een kamping komt met een automatisch geweer op zijn rug. Dan denk je toch ook: huh?! Wat vaag...
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:03:57 #295
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_99957434
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Op het veerpontje hebben ze dat ook gedacht. Er is een vrouw op dat pontje nog begonnen over die aanslag in Oslo maar Breivik had niet zo zin om te praten, later werd zij als één van de eersten doodgeschoten,. Ze vonden het maar een vreemd figuur als zwaarbewapende agent, aldus een jongen die ook op het pontje zat. Was bij RTL nieuws gisteren.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:04:17 #296
304638 KarinJ.
pi_99957445
Dit zijn de bewakingsbeelden van het VG-gebouw ( VG is een krant)
NEEEEEEEEE hij staat er niet op.!!!!!!!
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:05:01 #297
859 Isabeau
ISFP
pi_99957464
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:04 schreef KarinJ. het volgende:
Dit zijn de bewakingsbeelden van het VG-gebouw ( VG is een krant)
NEEEEEEEEE hij staat er niet op.!!!!!!!
Waarom laten ze die twee foto's dan zo zien met duidelijk dezelfde man op beide beelden?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:06:08 #298
304638 KarinJ.
pi_99957499
weet ik veel, bij het commentaar en bij het stuk in de krant hebben ze het alleen over het moment van de bomontploffing
Ze hebben het NIET, ik herhaal NIET over de dader.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:06:51 #299
304638 KarinJ.
pi_99957519
Maar ja misschien weten jullie het beter ;)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:07:00 #300
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99957525
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:03 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Op het veerpontje hebben ze dat ook gedacht. Er is een vrouw op dat pontje nog begonnen over die aanslag in Oslo maar Breivik had niet zo zin om te praten, , later werd zij als één van de eerste doodgeschoten,. Ze vonden het maar een vreemd figuur, aldus een jongen die ook op het pontje zat.
Hij keerde de rug toe naar de vrouw die met hem over Oslo wou praten op dat veerpontje inderdaad. Vervolgens is die vrouw gelijk naar die agent op het eiland gelopen, toen Breivik dat zag heeft hij ze allebei doodgeschoten. Zullen ook wel de eerste slachtoffers zijn geweest.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:07:30 #301
11946 StephanL
pi_99957543
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar dan nog, stel je eens voor dat een Nederlandse agent op een kamping komt met een automatisch geweer op zijn rug. Dan denk je toch ook: huh?! Wat vaag...
In eerste instantie denk ik van niet. Denk maar aan arrestatie teams. Maarja als ze komen op een camping komen ze nooit alleen, dus dat is wel verdacht.
Verder heeft de Marechausse standaard wel machine geweren maar die hebben ze bijna nooit om op straat omdat dat hun werk terrein niet is,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')