Komt door uitgebreide vmbo-afdeling, denk ik. Een per bouw voor havo, vwo, vmbo tl, vmbo k-b, dus dat zijn er acht, en dan nog een voor vmbo praktijkonderwijs.quote:Op donderdag 15 september 2011 20:38 schreef Razztwizzle het volgende:
Hoe verdeel je 9 teamleiders over een school?
Er is geen echte opleiding tot TOA. Onze scheikunde TOA heeft gewoon een laboratorium studie gedaan. Onze biologie TOA (mijn collega) heeft vanalles gedaan en uiteindelijk hier binnen gerold maar levert 100% perfect werk af. De natuurkunde TOA's hebben ook allemaal wisselende achtergronden. Ze hebben vaak gewerkt in een richting die met hun vakgebied te maken heeft of er een studie naar gevolgd. Het is geen verkeerd beroep nee, maar dat zegt mijn TOA ook wel eens.quote:Op donderdag 15 september 2011 20:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Hoe de fuck leer je eigenlijk voor TOA, lijkt me niet eens zo'n verkeer beroep.
Mijn vakquote:Op donderdag 15 september 2011 20:48 schreef Naamah het volgende:
Oooh, als ik tot nu toe iets uitdagend vindt is het het groepje gymnasiumleerlingen in mijn vwo5-klas! Zo! Ontzettend leuk hoor, maar pfffffffff. Gaat het in havo4 een stuk makkelijker
Welk vak gaf die collega?
Hmm eens in het achterhoofd houden dan (heb zelf laboratorium techniek op MBO, HBO en Universitair niveau .... en ik weet nog niet wat ik na mijn promotie wil doen..)quote:Op donderdag 15 september 2011 20:49 schreef Hippos het volgende:
[..]
Er is geen echte opleiding tot TOA. Onze scheikunde TOA heeft gewoon een laboratorium studie gedaan. Onze biologie TOA (mijn collega) heeft vanalles gedaan en uiteindelijk hier binnen gerold maar levert 100% perfect werk af. De natuurkunde TOA's hebben ook allemaal wisselende achtergronden. Ze hebben vaak gewerkt in een richting die met hun vakgebied te maken heeft of er een studie naar gevolgd. Het is geen verkeerd beroep nee, maar dat zegt mijn TOA ook wel eens.
Ik geef alle leerlagen en -jaren les, dus jaquote:Op donderdag 15 september 2011 23:48 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Zijn er hier sowieso nog meer docenten die in het vmbo (en dan met name bbl/kbl) werkzaam zijn?
Ik heb nu bovenbouw VMBO, maar heb in de loop der jaren ook elk jaar en afdeling gehad.quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:46 schreef -J-D- het volgende:
Ik geef alle leerlagen en -jaren les, dus ja
Yes, één keer 2 vmbo (alle leerlagen nog door elkaar) en vier keer 3 vmbo (bbl/kbl/gl gescheiden).quote:Op donderdag 15 september 2011 23:48 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Zijn er hier sowieso nog meer docenten die in het vmbo (en dan met name bbl/kbl) werkzaam zijn?
Nu wel nog ja... Het is niet verkeerd om ook richting toekomst te kijken hoor..quote:En een week later een dag discussiëren over de visie van de school, want we moeten concurreren met scholen in de buurt. Concurreren?? Ik doe er 5 minuten over om van mijn lokaal naar de personeelskamer te komen en vice versa. De school barst uit z'n voegen.
Weet je.. sinds er allemaal andere regels zijn wat betreft speciaal onderwijs zitten deze leerlingen nu eenmaal gewoon in het reguliere onderwijs. "Ik kan dit echt niet meer serieus nemen", zeg je. Kan ik kort over zijn: wen er maar aan. Ik heb ook een leerling met PDD-nos in de klas, met een dossier van een paar kilo dik. Zo is het nu eenmaal.quote:ik kreeg deze week de lijst van een eerste klas met daarop wat er allemaal mis is met de leerlingen (ADHD, autisme, dyslexie, dyscalculie enz enz). 28 uit 30 hebben wat. Ja dikke doei. Ik kan dit echt niet meer serieus nemen.
Ja, één ja. Ik heb er ook één gehad, 3 jaar terug. Nu heb ik leerlingen met "een lichte vorm van asperger". Alsof het een glijdende schaal is. Je hebt het, of je hebt het niet.quote:Op donderdag 22 september 2011 23:46 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Weet je.. sinds er allemaal andere regels zijn wat betreft speciaal onderwijs zitten deze leerlingen nu eenmaal gewoon in het reguliere onderwijs. "Ik kan dit echt niet meer serieus nemen", zeg je. Kan ik kort over zijn: wen er maar aan. Ik heb ook een leerling met PDD-nos in de klas, met een dossier van een paar kilo dik. Zo is het nu eenmaal.
Je hebt 100% gelijk. Bovendien gaat men er in het hoger onderwijs al helemaal geen rekening mee houden. En als er wat mis is met 28 kinderen op de 30, dan moeten we ons toch afvragen wat er mis is met de maatschappij...quote:Op vrijdag 23 september 2011 09:17 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja, één ja. Ik heb er ook één gehad, 3 jaar terug. Nu heb ik leerlingen met "een lichte vorm van asperger". Alsof het een glijdende schaal is. Je hebt het, of je hebt het niet.
Of leerlingen met bijna dyslexie. Houd toch op zeg.
Een kind met echt ADHD herken je wel. En eentje met PDD-NOS ook. Tegenwoordig is een leerling druk of irritant tegen klasgenootjes, en hij/zij heeft meteen een ziekte. Ik geloof er helemaal niks meer van. Ze klooien maar wat aan op die test-instituten. Zullen wel een target moeten halen, omdat ouders anders niet meer langs komen om een excuus-etiket voor hun niet perfecte en/of slecht opgevoede kind te komen kopen.
Weet je wat het ergste is? De echt zieke kinderen, die krijgen niet meer de aandacht die ze nodig hebben. Er zit er ongetwijfeld eentje met echt dyslexie, en eentje met echt een concentratie defect. Maar ik ga echt niet van 28 uit 30 leerlingen leren wat er allemaal mis is, ik kan ze toch niet allemaal individuele aandacht geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |