quote:Dodental aanslagen Noorwegen naar 91
OSLO - Een schutter heeft vrijdag op het eilandje Utoya, in een meer ten noordwesten van de Noorse hoofdstad Oslo, zeker 84 mensen doodgeschoten. Bij een bomaansag in Oslo vielen nog eens zeven doden.
De slachtoffers op Utoya zijn overwegend tieners en jongeren in de leeftijd van 14 tot 25 jaar. De Noorse politie verhoogde zaterdag het dodental van 10 naar 84.
Een zegsman van de politie zei dat rekening wordt gehouden met het oplopen van het dodental. In het water rond Utoya zoekt de politie naar nog meer mogelijke slachtoffers.
De aanval op het jeugdkamp van de sociaaldemocratische partij op Utoya heeft ''een catastrofale omvang'', aldus politiechef Oystein Maeland. Hij vreesde dat het dodental nog iets hoger kan uitvallen om er ook ernstig gewonde slachtoffers zijn.
De Noorse koning Harald V heeft zaterdag de aanslagen ''een niet te vatten tragedie'' genoemd en zei dat het belangrijk is dat de mensen bij elkaar blijven en elkaar steunen.
Grote bom
De dader kwam aan het eind van de middag en anderhalf tot 2 uur nadat er in het centrum van Oslo een grote bom was ontploft, naar het jeugdkamp verkleed als politieagent. Hij zei de veiligheid te komen controleren en schoot vervolgens op de aanwezigen.
Er waren naar schatting 560 jongeren aanwezig op het kleine eilandje. De schutter is aangehouden. Het zou gaan om een 32-jarige Noor uit de hoofdstad Oslo met rechts-extremistische ideeën.
Autobom
Bij de aanslag met een autobom in de hoofdstad verloren zeven mensen het leven. Aangenomen wordt dat de schutter op Utoya ook verantwoordelijk is voor de aanslag in Oslo. Daar werd het kantoor van de sociaaldemocratische premier Jens Stoltenberg zwaar beschadigd, net als de ministeries van Financiën en van Olie. Het vreedzame Noorwegen werd diep geschokt door de aanslagen.
De premier dook enige tijd onder en militairen zetten straten af in Oslo uit vrees voor meer ontploffingen.
Internationale organisaties
Tal van commentatoren wijdden aanvankelijk uit over welke islamitische groepen hier verantwoordelijk voor konden zijn, maar Stoltenberg liet relatief snel weten dat hij niet dacht dat ''de aanslagen verband hielden met internationale terroristische organisaties, maar dat ze eerder het werk van een gek leken te zijn''.
Lees je in aub. Je impliceert hiermee overigens iets heel ziekquote:Op maandag 25 juli 2011 02:50 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Waarom heeft hij geen moslims gedood jongens
Niet mijn bedoelingquote:Op maandag 25 juli 2011 02:52 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Lees je in aub. Je impliceert hiermee wel iets heel ziek
Bang voor medeleven en nog meer steun aan de partijen van de 'marxistische multiculturele' samenlevingquote:Op maandag 25 juli 2011 02:50 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Maar in Nederland is er geen strijd tussen Palestina en Israel. Op die post van jou reageerde ik.quote:Op maandag 25 juli 2011 02:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb precies gelezen wat je schreef. Het ontgaat mij waarom iemand niet van het stadium "roepen" kan overgaan tot "strijden". Net alsof zoiets in Nederland niet kan gebeuren...
Gelukkig maar.quote:
hollowpoint bullets gevuld met nicotine. En een goede training.quote:Op maandag 25 juli 2011 02:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik vraag me af hoe hij het voor elkaar heeft gekregen om zoveel mensen dodelijk te raken.
Zelfs dan vind ik het niet logisch klinken eerlijk gezegd.quote:Op maandag 25 juli 2011 02:52 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Bang voor medeleven en nog meer steun aan de partijen van de 'marxistische multiculturele' samenleving
Als de aanslag echt als publiciteitsstunt diende voor de distributie van het boek dan begrijp ik wel waarom hij geen moskee heeft opgeblazen. Vergeet ook niet dat hij linkse partijen de schuld geeft van islamisering. Plus hij had zich waarschijnlijk geen gemakkelijker doelwit kunnen bedenken, ruim 600 weerloze kinderen opgesloten op een eiland.quote:Op maandag 25 juli 2011 02:50 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Hij wil het cultureelmarxisme bestrijden dat voor de moslimimmigratie verantwoordelijk is. Moslims doden heeft geen enkele zin in die visie, de toekomstige politieke elite van die cultuurmarxistische stroming doden wel (in zijn ogen).quote:Op maandag 25 juli 2011 02:50 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Waarom heeft hij geen moslims gedood jongens, ik snap het niet.
Het doel was ook gewoon aandacht op zijn manifest te vestigen en hopen dat andere mensen mee gaan doen om de 'marxistische multiculturele' samenleving te vernietigen.quote:Op maandag 25 juli 2011 02:54 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Zelfs dan vind ik het niet logisch klinken eerlijk gezegd.
Waren er nog andere schippers?quote:Op maandag 25 juli 2011 02:58 schreef SplashO het volgende:
Elke schipper die daar meegeholpen heeft is wat mij betreft een held, ze hebben allemaal hun eigen leven geriskeerd voor die kinderen. Wisten zij veel wat er aan de hand was.
Die zaten er vast wel tussen.quote:Op maandag 25 juli 2011 02:50 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Dat kan best zijn. Ik heb zelf enkel nog gelezen over rescueworkers en de politie, en deze Duitser Marcel Gleffe die 30 kids heeft gered.quote:Op maandag 25 juli 2011 03:02 schreef SplashO het volgende:
Nee, maar als je de beelden terug kijkt zie je het al wel. En overal werd gesproken van lokale vissers en vele andere mensen die een boot hadden en kwamen helpen, enkele zijn 1x heen en weer gevaren, anderen zijn nog meerdere keren teruggekeerd
Heb het interview gisteren ook gehoord. Die man werd zelf ook nog beschoten.quote:Op maandag 25 juli 2011 03:02 schreef SplashO het volgende:
Nee, maar als je de beelden terug kijkt zie je het al wel. En overal werd gesproken van lokale vissers en vele andere mensen die een boot hadden en kwamen helpen, enkele zijn 1x heen en weer gevaren, anderen zijn nog meerdere keren teruggekeerd
Op het einde zie je jongeren vluchten naar het team.quote:Op maandag 25 juli 2011 03:05 schreef _dirkjan_ het volgende:
Is dit filmpje al voorbij gekomen? Beelden vanuit een helikopter terwijl het SWAT-team het eiland opkomt:
Misschien door geldgebrek wat dingen geschrapt?quote:Op maandag 25 juli 2011 03:09 schreef Corkscrew het volgende:
Is al duidelijk of ABB het bloedbad zelf gefilmd heeft? Het manifest prees o.a. een cameraatje aan dat daar geschikt voor zou zijn. (Niet dat ik zulke beelden zou willen zien overigens, je zal ze maar als rechter/onderzoeker moeten uitpluizen...)
Waarschijnlijk wel, ze zijn aardig voorzichtig.quote:Op maandag 25 juli 2011 03:20 schreef ondeugend het volgende:
Hij was toch nog bezig toen het SWAT kwam? Andere kant misschien.
quote:Op maandag 25 juli 2011 02:50 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Indrukwekkend.quote:Op maandag 25 juli 2011 03:05 schreef _dirkjan_ het volgende:
Is dit filmpje al voorbij gekomen? Beelden vanuit een helikopter terwijl het SWAT-team het eiland opkomt:
Die kerels kwamen volgens mij in een voor hen ook volslagen absurde situatie terecht.quote:Op maandag 25 juli 2011 03:31 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Indrukwekkend.
Hier zie je dat laatste stukje niet vanuit de heli maar vanaf de grond.
Geweldig, dat mensen die kinderen hebben gered!quote:Op maandag 25 juli 2011 03:29 schreef MrVanBraun het volgende:
Hier de jongeren die in zee lagen en werden opgevist.
Als ze rotzooi uithalen zijn het jongere en wanneer ze slachtoffer zijn, kinderen?quote:Op maandag 25 juli 2011 03:38 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Geweldig, dat mensen die kinderen hebben gered!
Wat?quote:Op maandag 25 juli 2011 03:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Als ze rotzooi uithalen zijn het jongere en wanneer ze slachtoffer zijn, kinderen?
Werkt dat zo bij jou?quote:Op maandag 25 juli 2011 03:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Als ze rotzooi uithalen zijn het jongere en wanneer ze slachtoffer zijn, kinderen?
Op dat eiland zaten jongeren,geen kinderen.quote:Op maandag 25 juli 2011 03:44 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Je weet zelf niet hoe jij daarover denkt?
Vanaf de leeftijd van 14 jaar. Een 14-jarige is voor mij een kind.quote:Op maandag 25 juli 2011 03:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Op dat eiland zaten jongeren,geen kinderen.
Zeg dat tegen een 14 jarige en je krijgt minimaal een boze blik.quote:Op maandag 25 juli 2011 03:47 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Vanaf de leeftijd van 14 jaar. Een 14-jarige is voor mij een kind.
Welnee. Mijn 16-jarige puber roept zelfs nog dat ze een kind is als ik haar op (in haar ogen) volwassen verantwoordelijkheden wijs.quote:Op maandag 25 juli 2011 03:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Zeg dat tegen een 14 jarige en je krijgt minimaal een boze blik.
Dat klinkt gevaarlijk.quote:Op maandag 25 juli 2011 03:50 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Welnee. Mijn 16-jarige puber roept zelfs nog dat ze een kind is als ik haar op (in haar ogen) volwassen verantwoordelijkheden wijs.
Moeders.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mijn moeder bemoeit zich nog overal mee.
Dan hoop ik dat ze nu je deur van je zolderkamertje inramt en je in bedje stopt.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mijn moeder bemoeit zich nog overal mee.
Ik moet altijd helpen wanneer haar PC weer eens overstuurt is.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:08 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat ze nu je deur van je zolderkamertje inramt en je in bedje stopt.
En ze je pc het raam uitslingert.
Sorry, maar jouw berichtje zorgde er niet voor dat ik me geroepen voelde om je uitgebreid uitleg te gaan geven over het waarom ik die vragen stel. Bovendien is dit niet het topic er voor.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:01 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik heb er helaas geen fotos van gemaakt voor je.
Je had ook gewoon normaal antwoord kunnen geven op die puntjes die jij aan elkaar meende te moeten rijmen. Waar denk je dan in vredesnaam aan?
Er zijn nog steeds aantal vermisten inderdaad.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:07 schreef Staal het volgende:
Je zou verdorie in deze tragedie niet weten waar je kind is.
Versta de helft. Ik ga me gewoon schamen dat hij Nederland noemt. We staan er internationaal lekker op. Geertje bedankt! Geertje bedankt! Geertje, Geertje Geertje bedankt!quote:Op maandag 25 juli 2011 04:02 schreef MrVanBraun het volgende:
kk discussie hier..
of het kinderen/jongeren zijn.... whoooo fucking cares!!!
Die ouders die dit nu meemaken... in Noorwegen, Syrie (daar is nu momenteel hele burgeroorlog gaande, videos op internet waar je hoofden op straat ziet liggen)
If you speak Norwegian check this interview out.
Horrible stuff, he explains how he saved a girl from bleeding to death. How another guy died in his arms with a bullet in the neck. How he saw his friends without faces, half head and brains.
The fucking scum used hollow points.
Geef die omhooggevallen populist niet teveel eer.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:16 schreef Staal het volgende:
[..]
Versta de helft. Ik ga me gewoon schamen dat hij Nederland noemt. We staan er internationaal lekker op. Geertje bedankt! Geertje bedankt! Geertje, Geertje Geertje bedankt!.
.
Dat doen ze in het buitenland wel.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Geef die omhooggevallen populist niet teveel eer.
Welke geertje?quote:Op maandag 25 juli 2011 04:16 schreef Staal het volgende:
[..]
Versta de helft. Ik ga me gewoon schamen dat hij Nederland noemt. We staan er internationaal lekker op. Geertje bedankt! Geertje bedankt! Geertje, Geertje Geertje bedankt!.
.
Drank is een duivel.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:22 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Welke geertje?
[ afbeelding ]
Wilders moeten we gewoon vergeten, geen aandacht meer aan besteden.
Dus ik post voortaan deze pic van Geert uit Assen als er hier nog mensen Geertje roepen
Jah, dag, Breivik vond Geertje Wilders wel een toffe vent. Even zonder flauwekul, dit dendert internationaal echt wel door hoor. Denk niet dat Nederland geen schade heeft.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:22 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Welke geertje?
[ afbeelding ]
Wilders moeten we gewoon vergeten, geen aandacht meer aan besteden.
Dus ik post voortaan deze pic van Geert uit Assen als er hier nog mensen Geertje roepen
Gooed bezig Fok!quote:Op maandag 25 juli 2011 04:28 schreef Staal het volgende:
[..]
Jah, dag, Breivik vond Geertje Wilders wel een toffe vent. Even zonder flauwekul, dit dendert internationaal echt wel door hoor. Denk niet dat Nederland geen schade heeft.
Elk land heeft zijn populistische nationalisten.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:28 schreef Staal het volgende:
[..]
Jah, dag, Breivik vond Geertje Wilders wel een toffe vent. Even zonder flauwekul, dit dendert internationaal echt wel door hoor. Denk niet dat Nederland geen schade heeft.
Als hij carnaval wil moet ie dat doen.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:29 schreef Staal het volgende:
http://www.demorgen.be/dm(...)oor-de-rechter.dhtml
Hoezo goed bezig FOK!?quote:Op maandag 25 juli 2011 04:30 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Gooed bezig Fok!
http://www.quofataferunt.(...)=1152:pccts-pcctscom
Hoop dat 't afgewezen wordt. Anders is het nog een trap na voor de nabestaanden.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:29 schreef Staal het volgende:
http://www.demorgen.be/dm(...)oor-de-rechter.dhtml
Nee hoor.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Elk land heeft zijn populistische nationalisten.
Blijft een vaag groepje daar.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:30 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Gooed bezig Fok!
quote:Op maandag 25 juli 2011 04:30 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Gooed bezig Fok!
Hier vertrouwde ik het al niet meer.quote:Om te beginnen wil ik een ieder bij deze allereerst een oprechte goedemorgen toewensen..
Ik ben echt bang voor de inmiddels gecreeerde achterban. Die zijn er namelijk al. Zoek maar eens.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:38 schreef Doler12 het volgende:
In uniform komen met zijn achterlijke nep tekens
En waarom voor de grap zo'n site maken?quote:Op maandag 25 juli 2011 04:41 schreef DrDentz het volgende:
Wat is dat dan voor site en waarom posten ze een video van Mick Jagger, hoort hij ook bij de illuminati?
Ik hoop ze ook gezien jaquote:Op maandag 25 juli 2011 04:42 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik ben echt bang voor de inmiddels gecreeerde achterban. Die zijn er namelijk al. Zoek maar eens.
Gewoon posts met hulde dit en dat. Serieus, ik verzin het niet.
Juist door gebrek aan aandacht heeft ie deze absurde actie gedaan, lijkt het wel.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:43 schreef Specularium het volgende:
Waarom voor de grap Mick Jagger maken?
Maar serieus, zijn aanhang moet je niet al teveel overschatten.
Ik heb gisteren een site aangegeven bij die cybercrimelink van de politie.quote:
Gelukkig gaat het dan ook niet over jouw flat.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:50 schreef Specularium het volgende:
Gelukkig hebben wij hier niet zo'n Westboro Church die bij uitvaarten staan te rellen om niks.
Welke flat?quote:Op maandag 25 juli 2011 04:51 schreef Staal het volgende:
[..]
Gelukkig gaat het dan ook niet over jouw flat.
Dat manifest hangt van knip en plakwerk aan elkaar en genoeg beter spul te vinden.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:55 schreef Staal het volgende:
Hoe dan ook dat manifest heeft en krijgt nog meer aanhang. Dat is nu echt niet even van de kaart.
Helaas.
Dat zal zeker kunnen zijn maar het verschil is dat dat niet zo in de schijnwerpers komt.quote:Op maandag 25 juli 2011 05:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat manifest hangt van knip en plakwerk aan elkaar en genoeg beter spul te vinden.
Dat is een lastig punt, door zijn daad staat hij er helaas wel.quote:Op maandag 25 juli 2011 05:13 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat zal zeker kunnen zijn maar het verschil is dat dat niet zo in de schijnwerpers komt.
Niet als je een mening hebt en zoekt naar hetgeen dat het staaft.quote:Op maandag 25 juli 2011 05:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat manifest hangt van knip en plakwerk aan elkaar en genoeg beter spul te vinden.
Nope.quote:Op maandag 25 juli 2011 05:21 schreef NorthernStar het volgende:
Er staat ideologische gezien niks nieuws in dat manifest toch?
'Nee, alles is te vinden en verder is het "mijn dagboek"quote:Op maandag 25 juli 2011 05:21 schreef NorthernStar het volgende:
Er staat ideologische gezien niks nieuws in dat manifest toch?
De grote chaos moet nog beginnen.quote:Op maandag 25 juli 2011 05:23 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik vind het allemaal wel erg frappant/iets te toevallig hoor. Amerika die om de haverklap een smoes vindt om hetze te creeeren in het M.O. En hier in de Westerse media worden moslims constant (kwaad) belicht. Ik bedoel.. allemaal toeval?
Genoeg tuincentra om onopvallend genoeg kunstmest te halen hier en wapenvergunning is ook niet echt lastig.quote:Op maandag 25 juli 2011 05:22 schreef MrVanBraun het volgende:
Nu Noorwegen, binnenkort is nog meer dichtbij.
Ik denk het maar hoop dat ik er naast zit, vandaag of morgen is Nederland ook aan de beurt van zo'n soort aanslag.
Dat mensen in dit land denken, dat gebeurd niet in Nederland, dus wel....
Deze gebeurtenis krijgt een staart met nog meer geweld.
Vast wel maar ik zou er niet aan beginnen.quote:Op maandag 25 juli 2011 05:28 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Is dat manifest nog ergens te vinden?
Ik ben benieuwd naar hoe zo'n zieke geest werktquote:Op maandag 25 juli 2011 05:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Vast wel maar ik zou er niet aan beginnen.
Veel knippen en plakken.quote:Op maandag 25 juli 2011 05:32 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar hoe zo'n zieke geest werkt
http://norskgoy.files.wor(...)onofindependence.pdfquote:Op maandag 25 juli 2011 05:28 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Is dat manifest nog ergens te vinden?
merci. Nu twijfel ik alleen of het willen lezen mij ook een selcht persoon maakt. Al ben ik echt een allochtonen/bomen knuffelaar. En allochtone bomen, natuurlijk, ik discrimineer niet.quote:Op maandag 25 juli 2011 05:36 schreef Specularium het volgende:
[..]
http://norskgoy.files.wor(...)onofindependence.pdf
Gelukkig maar. Discrimineren is ook vaak voor minderheden.quote:Op maandag 25 juli 2011 05:38 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
merci. Nu twijfel ik alleen of het willen lezen mij ook een selcht persoon maakt. Al ben ik echt een allochtonen/bomen knuffelaar. En allochtone bomen, natuurlijk, ik discrimineer niet.
quote:Op maandag 25 juli 2011 05:38 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
merci. Nu twijfel ik alleen of het willen lezen mij ook een selcht persoon maakt. Al ben ik echt een allochtonen/bomen knuffelaar. En allochtone bomen, natuurlijk, ik discrimineer niet.
Gewoon helemaal lezen, ben je voorlopig wel ff druk mee.quote:Op maandag 25 juli 2011 05:38 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Heb je toevallig Call of Duty Modern Warfare 2 in bezit? Dat in combinatie met dit manifest op je computer maakt je een redelijk verdacht individu.quote:Op maandag 25 juli 2011 05:38 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Eerst even de kat uit de boom kijken.quote:
Open vragen wel dacht ik.quote:Op maandag 25 juli 2011 05:43 schreef NorthernStar het volgende:
Ik heb wel wat open vragen maar die mogen hier geloof ik niet gesteld worden.
Exactly.quote:Op maandag 25 juli 2011 05:46 schreef ilona-scuderia het volgende:
De NOS dikt het nog even lekker aan, de NOS zet aan tot...
Nee. Wel een niet werkende kopie van Sim Tower... (En dan als het werkt vind ik het heel leuk als ze kakkerlakken krijgenquote:Op maandag 25 juli 2011 05:43 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Heb je toevallig Call of Duty Modern Warfare 2 in bezit? Dat in combinatie met dit manifest op je computer maakt je een redelijk verdacht individu.
quote:Op maandag 25 juli 2011 05:47 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Nee. Wel een niet werkende kopie van Sim Tower... (En dan als het werkt vind ik het heel leuk als ze kakkerlakken krijgen![]()
)
daar sta je dan vol in beeld op de foto die de wereld over gaatquote:
quote:
Die lopen al jaren achter de feiten aan.quote:Op maandag 25 juli 2011 05:55 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Duidelijk, dit zou het gevolg kunnen zijn
Juist door de overweldigende verslaggeving door de NOS...
In diep in onze aard houden we van elkaar, iedere mens.quote:Op maandag 25 juli 2011 05:55 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Duidelijk, dit zou het gevolg kunnen zijn
Juist door de overweldigende verslaggeving door de NOS...
Dat is de truc van deze gebeurtenis.quote:Op maandag 25 juli 2011 05:43 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Heb je toevallig Call of Duty Modern Warfare 2 in bezit? Dat in combinatie met dit manifest op je computer maakt je een redelijk verdacht individu.
Ja dat bedoel ik eigenlijk ook.quote:Op maandag 25 juli 2011 06:00 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, het nieuws en de manier waarop het wordt gebracht zet aan tot, daar gaat het om...
Is je moeder al aan je deur geweest dat je naar bed moest of....?quote:Op maandag 25 juli 2011 06:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Inderdaad, sinds die hongerende kinderen in Biafra heb ik al moordneigingen.
Als anarchist maak ik zelf uit wanneer ik naar bed ga.quote:Op maandag 25 juli 2011 06:06 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Is je moeder al aan je deur geweest dat je naar bed moest of....?
Ik ben altijd serieus.quote:Op maandag 25 juli 2011 06:06 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Moet ik dit serieus opvatten of zit je me te dissen...
quote:Op maandag 25 juli 2011 05:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is een foto waarop iedereen kan staan.
Goedzo. Ga kraken dan, als je toch anarchist bent?quote:Op maandag 25 juli 2011 06:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Als anarchist maak ik zelf uit wanneer ik naar bed ga.
Ja dat zal helaas altijd zo blijven, tot we zelf met z'n alle beseffen wat we hier aan het doen zijn en er niet meer naar luisteren.quote:Op maandag 25 juli 2011 06:09 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Ja maar dat is dus het lullige, de media en de overheid blijven het volk bang maken...
Daar is het nu nog te vroeg voor.quote:Op maandag 25 juli 2011 06:13 schreef ilona-scuderia het volgende:
Zijn er al foto's van de slachtoffers?
Je bedoeld die omgekomen zijn? Duurt nog wel ff paar dagen.quote:Op maandag 25 juli 2011 06:15 schreef ilona-scuderia het volgende:
Toch vreemd dat we geen foto's van de slachtoffers zien...
Het is treurig om te zeggen:quote:Op maandag 25 juli 2011 06:17 schreef ilona-scuderia het volgende:
De dader is volop in beeld maar van de slachtoffers zien we niets...
Die Noren maken zelf wel uit hoe ze er met omgaan misschien?quote:Op maandag 25 juli 2011 06:17 schreef ilona-scuderia het volgende:
De dader is volop in beeld maar van de slachtoffers zien we niets...
Die zijn er denk ik wel op bepaalde facebook profielen, forums..quote:Op maandag 25 juli 2011 06:19 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Ja, op het lichaam van Amy Winehouse wordt vandaag autopsie verricht
Waarom geen foto's van de slachtoffers...
Genoeg te vinden toch?quote:Op maandag 25 juli 2011 06:19 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Waarom geen foto's van de slachtoffers...
Verstandig.quote:Op maandag 25 juli 2011 06:29 schreef Robijn48 het volgende:
Laat ik maar niks meer zeggen, er is al genoeg ellende.
Voila, foto's van slachtoffers. Nu blij?quote:Op maandag 25 juli 2011 06:15 schreef ilona-scuderia het volgende:
Toch vreemd dat we geen foto's van de slachtoffers zien...
Hij zal zijn verhaal wel doen wanneer hij de foto ziet en het overleefd heeft.quote:Op maandag 25 juli 2011 06:40 schreef MrVanBraun het volgende:
Wat ik me het meest afvraagt is of die jongen nog leeft.... die in het water lag met z'n handen omhoog.
Denk t niet maar toch...
Een van de meest indrukwekkende foto's die ik ooit gezien heb.quote:Op maandag 25 juli 2011 06:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hij zal zijn verhaal wel doen wanneer hij de foto ziet en het overleefd heeft.
Dat de politie hem niet overhoop heeft geschoten bedoel je?quote:Op maandag 25 juli 2011 06:47 schreef ilona-scuderia het volgende:
Onbegrijpelijk dat die Anders nog leeft...
Nee, dat ie zichzelf niet van kant heeft gemaakt die schoft...quote:Op maandag 25 juli 2011 06:51 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat de politie hem niet overhoop heeft geschoten bedoel je?
Nee man, dit is veel beter. Zo kunnen ze nog info uit zijn iele lichaampje extraheren. Hij is de enige die echt alle vragen kan beantwoorden.quote:Op maandag 25 juli 2011 06:53 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Nee, dat ie zichzelf niet van kant heeft gemaakt die schoft...
Deze dan, ik laat 'm maar als linkje:quote:Op maandag 25 juli 2011 06:47 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Een van de meest indrukwekkende foto's die ik ooit gezien heb.
wowquote:Op maandag 25 juli 2011 06:59 schreef Pek het volgende:
[..]
Deze dan, ik laat 'm maar als linkje:
http://home.planet.nl/~lambr073/pics/kajghaade.jpg
Die blik van die agenten.
Hij had in zijn "manifest" geschreven dat hij zelfmoord laf vindt en dus of doodgeschoten zou worden of gevangen genomen zou worden. Dat laatste zag hij wel als de slechtste uitkomst voor hemzelf.quote:Op maandag 25 juli 2011 06:53 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Nee, dat ie zichzelf niet van kant heeft gemaakt die schoft...
We weten de meeste antwoorden toch al ? Het manifest maakt vrij goed duidelijk hoe hij denkt: rechtlijnig, tunnelvisie en een flinke dosis arrogantie en narcisme. Zijn motieven zijn duidelijk, het hoe is grotendeels duidelijk... het enige wat we nog niet weten is of er werkelijk een organisatie bij hoort.quote:Op maandag 25 juli 2011 06:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee man, dit is veel beter. Zo kunnen ze nog info uit zijn iele lichaampje extraheren. Hij is de enige die echt alle vragen kan beantwoorden.²
Ik breng mijn zaak ter ruste.quote:Op maandag 25 juli 2011 07:01 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
We weten de meeste antwoorden toch al ? Het manifest maakt vrij goed duidelijk hoe hij denkt: rechtlijnig, tunnelvisie en een flinke dosis arrogantie en narcisme. Zijn motieven zijn duidelijk, het hoe is grotendeels duidelijk... het enige wat we nog niet weten is of er werkelijk een organisatie bij hoort.
Maar hoe kun je met je zelf leven als je zoveel moorden op je "geweten" hebt?quote:Op maandag 25 juli 2011 07:01 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hij had in zijn "manifest" geschreven dat hij zelfmoord laf vindt en dus of doodgeschoten zou worden of gevangen genomen zou worden. Dat laatste zag hij wel als de slechtste uitkomst voor hemzelf.
Wees maar blij dat je dat niet begrijpt.quote:Op maandag 25 juli 2011 07:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar hoe kun je met je zelf leven als je zoveel moorden op je "geweten" hebt?²
Geloven in het "grotere goed". Dood 90 om duizenden te redden, god zal je prijzen etc.quote:Op maandag 25 juli 2011 07:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat klopt, je mag met je ''kritische vragen'' je bezighouden in deze topics:quote:Op maandag 25 juli 2011 04:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Sorry, maar jouw berichtje zorgde er niet voor dat ik me geroepen voelde om je uitgebreid uitleg te gaan geven over het waarom ik die vragen stel. Bovendien is dit niet het topic er voor.
En over 21 jaar is de bastaard weer vrij, kan hij opnieuw beginnenquote:Op maandag 25 juli 2011 06:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee man, dit is veel beter. Zo kunnen ze nog info uit zijn iele lichaampje extraheren. Hij is de enige die echt alle vragen kan beantwoorden.²
Maar dan heet zijn land al Noord-Arabië met hoofdstad Oslomistanquote:Op maandag 25 juli 2011 07:23 schreef Pugg het volgende:
[..]
En over 21 jaar is de bastaard weer vrij, kan hij opnieuw beginnen
Als je zijn stukken leest heeft hij nogal een selectieve kijk of goed en slecht. Nou ja, dat hebben we natuurlijk allemaal, maar zodra je dingen als massamoord wel kan verantwoorden en moeite hebt met sex dan zitten er toch een paar draadjes niet helemaal goed aangesloten. Zo ver buiten de norm mag je gerust stapelgek noemen.quote:Op maandag 25 juli 2011 07:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Gegen die mauer und abschießen!quote:Allemaal landverraders die Nederland hebben verkwanseld aan de moslims. Kaalscheren en op de trein zetten. - http://www.wakkerpedia.nl/index.php/Gutmensch
quote:'Breivik wilde oud-premier vermoorden'
De man die de aanslagen in Noorwegen heeft bekend, heeft tegen de politie gezegd dat hij oud-premier Gro Harlem Brundtland wilde vermoorden.
Dat meldt de krant Aftenposten maandag op zijn website.
Brundtland sprak vrijdag tijdens de jongerenbijeenkomst van de regerende Arbeiderspartij, waar Anders Behring Breivik later op de dag een bloedbad aanrichtte.
Breivik zou tegen de politie hebben gezegd dat hij ''vertraagd'' was, waardoor zij het eiland al had verlaten voordat hij toesloeg.
Brundtland (72) is de in het buitenland bekendste Noorse politicus. Zij leidde in de jaren '80 en '90 drie kabinetten en wordt vaak omschreven als 'moeder van de natie'. Van 1998 tot en met 2003 was zij de eerste vrouwelijke directeur-generaal van de Wereldgezondheidsorganisatie WHO. Ook werd zij bekend door het Brundtlandrapport, een belangrijk document over duurzame ontwikkeling.
http://www.nu.nl/buitenla(...)mier-vermoorden.html
Had hij een wapen?quote:Op maandag 25 juli 2011 08:03 schreef KarinJ. het volgende:
De politie-man die als beveiliger op het eiland werkte, was een van de eerste die werd doodgeschoten toen hij de moordenaar tegen probeerde te houden.
Hij was de stiefbroer van Mette-Marit, de kroonprinses
http://www.vg.no/nyheter/(...)l.php?artid=10080736
Nee.quote:
quote:Berntsen was volgens de krant met zijn 10-jarig zoontje op het eiland, toen Anders Behring Breivik daar vrijdag begon te schieten. Over het lot van het kind is niets bekend. De Noorse politieleiding heeft alleen bevestigd dat er een politieman in civiele kleding en zonder wapen vrijwillig op het eiland was.
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
Het is zo'n andere wereld, ik kan me daar nauwelijks in inleven... een bewaker die met praten de boel moet en kan redden, wat een utopische wereld moet het daar zijn geweest; tot afgelopen vrijdag.quote:
Maar hier valt Balkenende ongetwijfeld onder 'en dergelijke', toch? ...quote:Op maandag 25 juli 2011 09:22 schreef Isabeau het volgende:
Beveiligingsmedewerkers hebben ook in Nederland eigenlijk nooit wapens, tenzij je de koningin en dergelijke beveiligt.
Daarbij was deze beste man niet echt aan het werk, hij was daar vrijwillig. Ik hoop dat zijn zoontje nog leeft
De misdaadcijfers in Noorwegen liggen relatief laag. 30 moorden per jaar las ik ergens.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Het is zo'n andere wereld, ik kan me daar nauwelijks in inleven... een bewaker die met praten de boel moet en kan redden, wat een utopische wereld moet het daar zijn geweest; tot afgelopen vrijdag.
Jaquote:Op maandag 25 juli 2011 09:24 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar hier valt Balkenende ongetwijfeld onder 'en dergelijke', toch? ...
Er staan wel erg veel aperte waarheden op die pagina. Dan kun je natuurlijk ter verdediging die lui wel afschilderen als nazi's. Maar dat blijft dan toch weer het zoveelste zwaktebod van links.quote:Op maandag 25 juli 2011 07:44 schreef NorthernStar het volgende:
Desalniettemin wordt zijn oordeel dat deze linksmenschen een gevaar voor de samenleving vormden en dus onschadelijk moeten worden gemaakt door heel veel mensen gedeeld.
[..]
Gegen die mauer und abschießen!
Jep, dat weet ik. Maar bij een festival wordt het door het fouilleren bij de ingang vrijwel onmogelijk zoveel wapens mee naar binnen te slepen (even een slag om de arm, je weet het nooit...). Je kon hier gewoon, hop, zo vrij dat eiland op waar de Noorse Balkenende zich bevond. Het is zo'n andere wereld dan de onze; geweest, dan...quote:Op maandag 25 juli 2011 09:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja![]()
Maar bijv. in ziekenhuizen en op festivals etc hebben beveiligers geen wapens.
Feit is dat in dit geval de kogelregen van rechts kwam, met als enig doel zoveel mogelijk linkse mensen af te knallen. Of je dat dan nazi, nieuw-rechts of weet ik veel noemt, maakt niet zoveel uit...aan het einde van de dag is er een politieke massamoord gepleegd.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:27 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:
[..]
Er staan wel erg veel aperte waarheden op die pagina. Dan kun je natuurlijk ter verdediging die lui wel afschilderen als nazi's. Maar dat blijft dan toch weer het zoveelste zwaktebod van links.
Ik had het over die reacties op die pagina. Niet over de heer AB.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:31 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Feit is dat in dit geval de kogelregen van rechts kwam, met als enig doel zoveel mogelijk linkse mensen af te knallen. Of je dat dan nazi, nieuw-rechts of weet ik veel noemt, maakt niet zoveel uit...aan het einde van de dag is er een politieke massamoord gepleegd.
Maar ik denk ook niet dat onze politieke jeugdkampen beveiligers hebbenquote:Op maandag 25 juli 2011 09:30 schreef miss_dynastie het volgende:
Jep, dat weet ik. Maar bij een festival wordt het door het fouilleren bij de ingang vrijwel onmogelijk zoveel wapens mee naar binnen te slepen (even een slag om de arm, je weet het nooit...). Je kon hier gewoon, hop, zo vrij dat eiland op waar de Noorse Balkenende zich bevond. Het is zo'n andere wereld dan de onze; geweest, dan...
Maar daar kun je mensen met een een gelijkend gedachtegoed toch niet verantwoordelijk voor houden. Dit was de actie van een eenling, met een bepaald gedachtegoed. Hij heeft niet een schare volgelingen die zich ook hard maken voor deze aanslag.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:31 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Feit is dat in dit geval de kogelregen van rechts kwam, met als enig doel zoveel mogelijk linkse mensen af te knallen. Of je dat dan nazi, nieuw-rechts of weet ik veel noemt, maakt niet zoveel uit...aan het einde van de dag is er een politieke massamoord gepleegd.
Ik ben in elk geval nog niemand tegengekomen die deze aanslag goedkeurt.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:33 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Maar daar kun je mensen met een een gelijkend gedachtegoed toch niet verantwoordelijk voor houden. Dit was de actie van een eenling, met een bepaald gedachtegoed. Hij heeft niet een schare volgelingen die zich ook hard maken voor deze aanslag.
Waarheden?quote:Op maandag 25 juli 2011 09:27 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:
[..]
Er staan wel erg veel aperte waarheden op die pagina. Dan kun je natuurlijk ter verdediging die lui wel afschilderen als nazi's. Maar dat blijft dan toch weer het zoveelste zwaktebod van links.
Het zijn wel mensen die dat gedachtegoed delen, de Henk en Ingrids van deze wereld, die zo'n man het idee geven dat ie rechtvaardig handelt.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:33 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:
[..]
Ik had het over die reacties op die pagina. Niet over de heer AB.
Welnee. Er is (vrijwel) niemand die het gedachtengoed deelt dat die lui op dat eiland dood moesten. Als jij echt denkt dat Henk en Ingrid het hier mee eens zijn, dan begrijp je na al die jaren nog steeds helemaal niets van die hele Fortuyn/Wildersbeweging. Dan heb je jarenlang gewoon niet goed opgelet.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:37 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Het zijn wel mensen die dat gedachtegoed delen, de Henk en Ingrids van deze wereld, die zo'n man het idee geven dat ie rechtvaardig handelt.
Dat ben ik met je eens, maar datzelfde mis ik dan weer als er andere terreurdaden gepleegd worden. Dan staan dezelfde mensen die het nu over een eenling hebben wél naar een groep te wijzen.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:33 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Maar daar kun je mensen met een een gelijkend gedachtegoed toch niet verantwoordelijk voor houden. Dit was de actie van een eenling, met een bepaald gedachtegoed. Hij heeft niet een schare volgelingen die zich ook hard maken voor deze aanslag.
Je zou eens wat meer fora moeten lezen. Genoeg mensen die blij zijn dat ze vermoord zijn.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:40 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:
[..]
Welnee. Er is (vrijwel) niemand die het gedachtengoed deelt dat die lui op dat eiland dood moesten. Als jij echt denkt dat Henk en Ingrid het hier mee eens zijn, dan begrijp je na al die jaren nog steeds helemaal niets van die hele Fortuyn/Wildersbeweging. Dan heb je jarenlang gewoon niet goed opgelet.
Schiermonnikoog heeft een piepklein politiebureau. Heb, toen ik er was, geen agent gezien.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar ik denk ook niet dat onze politieke jeugdkampen beveiligers hebbenMisschien wat makkelijker en sneller te bereiken, maar dat is het ook wel. Is er overigens gewapende politie aanwezig op bijv Schiermonnikoog? Ik heb geen flauw idee.
LOL en jij denkt dat dat Henk en Ingrid zijn, die op dat soort obscure rechtse fora posten?quote:Op maandag 25 juli 2011 09:41 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je zou eens wat meer fora moeten lezen. Genoeg mensen die blij zijn dat ze vermoord zijn.
Ik heb het niet over H&I gehad. Als jij het Forum van de vrijheid en het Pim Fortuyn forum obscuur wil noemen, dan vind je dat gedachtegoed dus ook obscuur?quote:Op maandag 25 juli 2011 09:45 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:
[..]
LOL en jij denkt dat dat Henk en Ingrid zijn, die op dat soort obscure rechtse fora posten?
Misschien moet jij beter opletten op wat je ''geloofsgenoten'' allemaal zeggen over dit drama.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:40 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:
[..]
Welnee. Er is (vrijwel) niemand die het gedachtengoed deelt dat die lui op dat eiland dood moesten. Als jij echt denkt dat Henk en Ingrid het hier mee eens zijn, dan begrijp je na al die jaren nog steeds helemaal niets van die hele Fortuyn/Wildersbeweging. Dan heb je jarenlang gewoon niet goed opgelet.
Voortaan even beter opletten waar je op reageert dan. Want die post van mij waar jij op reageerde ging dus wel over Henk en Ingrid.quote:
Leeezen. Dat zeg ik ook niet.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:40 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:
[..]
Ohja, ik zie het. Ik had het verkeerd gelezen inderdaad. Maar dat had je me ook wel duidelijk kunnen maken zonder dat drammerige "leeezen".quote:
Nee, dat denk ik niet. Zonder Henk en Ingrid had hij wel weer wat anders gevonden om z'n zieke gedachten ten uitvoer te brengen.quote:Wat ik zeg is dat het tergende geblaat van Henk en Ingrid deze man in zijn hoofd de rechtvaardiging verschaffen voor zijn daden.
Daar heb jij dan weer een goed punt. Een groot deel van de mensheid heeft al millenia grote behoefte aan zondebokken en een enkeling draait daar volledig in door.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:54 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:
[..]
Ohja, ik zie het. Ik had het verkeerd gelezen inderdaad. Maar dat had je me ook wel duidelijk kunnen maken zonder dat drammerige "leeezen".
[..]
Nee, dat denk ik niet. Zonder Henk en Ingrid had hij wel weer wat anders gevonden om z'n zieke gedachten ten uitvoer te brengen.
Leuk dat je probeert een zijspoor op te gaan. Blijkbaar is het te pijnlijk voor je dat Wilders/Fortuin-aanhangers openlijk dit soort massamoorden goedkeuren en oproepen tot meer politieke moorden. Bazelen over Henk en Ingrid is schijnbaar belangrijker.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:49 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:
[..]
Voortaan even beter opletten waar je op reageert dan. Want die post van mij waar jij op reageerde ging dus wel over Henk en Ingrid.
Om maar 1 voorbeeld te nemen....jouw geloofsgenoten die oproepen tot politieke moord. Lekker belangrijk of iemand Henk of Ingrid heet.quote:Mijn bloed kookt gvd klootzakken van D66 verklaar ik de oorlog! Ga hier compleet van over de rooie . Smerige linkse D66 dhimmies mogen wat mij betreft afgeschoten worden met die smerige bekken van ze. Tuig is het, allemaal! Ze roepen het gvd zelf ook over ons af dus dan kunnen ze dezelfde woorden weer terugkrijgen!
http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?t=26243
Als Breivik drie decennia eerder was geboren, had hij misschien bij de RAF gezeten.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:56 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Daar heb jij dan weer een goed punt. Een groot deel van de mensheid heeft al millenia grote behoefte aan zondebokken en een enkeling draait daar volledig in door.
ik denk dat dat op zich wel meevalt, dit is ontsproten in zijn eigen brein, zijn manifest, zijn queste tegen het socialistische gedrocht wat zich in die hersenen heeft gevormd. Henk en Ingrid zaten 9 jaar geleden nog op het VMBO brommers te kiekenquote:Op maandag 25 juli 2011 09:50 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Leeezen. Dat zeg ik ook niet.
Wat ik zeg is dat het tergende geblaat van Henk en Ingrid deze man in zijn hoofd de rechtvaardiging verschaffen voor zijn daden.
Maar misschien zou het wel gewoon onschuldig in zijn eigen brein gebleven zijn als vergelijkbare extreme wereldbeelden niet salonfähig waren geworden in de afgelopen jaren.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:59 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat dat op zich wel meevalt, dit is ontsproten in zijn eigen brein, zijn manifest, zijn queste tegen het socialistische gedrocht wat zich in die hersenen heeft gevormd. Henk en Ingrid zaten 9 jaar geleden nog op het VMBO brommers te kieken
Ben ik met je eens....quote:Op maandag 25 juli 2011 09:54 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:
[..]
Ohja, ik zie het. Ik had het verkeerd gelezen inderdaad. Maar dat had je me ook wel duidelijk kunnen maken zonder dat drammerige "leeezen".
[..]
Nee, dat denk ik niet. Zonder Henk en Ingrid had hij wel weer wat anders gevonden om z'n zieke gedachten ten uitvoer te brengen.
Ben je nu niet wat aan het generaliseren?quote:Op maandag 25 juli 2011 09:59 schreef Kingstown het volgende:
Leuk dat je probeert een zijspoor op te gaan. Blijkbaar is het te pijnlijk voor je dat Wilders/Fortuin-aanhangers openlijk dit soort massamoorden goedkeuren en oproepen tot meer politieke moorden. Bazelen over Henk en Ingrid is schijnbaar belangrijker.
Dat is niet helemaal zo. Ik zag ze eind jaren 80 al want ik werd er mee geconfronteerd. Ik kan me voorstellen dat veel mensen dat niet zagen, maar ze waren er al in grote getalen. Door politici als PF en GW zijn ze uit hu holen gekropen. Maar goed, dat wil niet zeggen dat deze creep inderdaad niet een ander voorbeeld zou hebben gekozen.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:59 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat dat op zich wel meevalt, dit is ontsproten in zijn eigen brein, zijn manifest, zijn queste tegen het socialistische gedrocht wat zich in die hersenen heeft gevormd. Henk en Ingrid zaten 9 jaar geleden nog op het VMBO brommers te kieken
Precies. Jij zegt het beter dan ik, maar dat bedoel ik wel.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:01 schreef Frollo het volgende:
[..]
Maar misschien zou het wel gewoon onschuldig in zijn eigen brein gebleven zijn als vergelijkbare extreme wereldbeelden niet salonfähig waren geworden in de afgelopen jaren.
Kijken of hij niet gelogen heeft. De Breiviks zijn niet te vertrouwen, afgaande op de daden van Anders.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Inval in huis in Frankrijk vader Noorse schutter
Vreemd
ik wil geen labeltje plakken op deze man, maar hij ziet zichzelf als de grote blonde leider van de Noorse natie, denk niet dat er voetvolk is wat zijn gedachten en daden hebben getriggerd, maar goed dat is mijn meningquote:Op maandag 25 juli 2011 10:13 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal zo. Ik zag ze eind jaren 80 al want ik werd er mee geconfronteerd. Ik kan me voorstellen dat veel mensen dat niet zagen, maar ze waren er al in grote getalen. Door politici als PF en GW zijn ze uit hu holen gekropen. Maar goed, dat wil niet zeggen dat deze creep inderdaad niet een ander voorbeeld zou hebben gekozen.
Dan mogen we blij zijn dat onze grote blonde leider een andere weg heeft bewandeld.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:18 schreef Re het volgende:
[..]
ik wil geen labeltje plakken op deze man, maar hij ziet zichzelf als de grote blonde leider van de Noorse natie, denk niet dat er voetvolk is wat zijn gedachten en daden hebben getriggerd, maar goed dat is mijn mening
Wat mij opvalt is dat de personen die normaal het hardste generaliseren, nu opeens extreem genuanceerd zijn.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:14 schreef Mdk het volgende:
Wat mij wel opvalt is dat de personen die normaal het hardste roepen dat je niet moet generaliseren, en dat de daad van een individu/kleine groep niet aan dat van een grote groep gelinkt moet worden nu juist de personen zijn die daar het fanatiekst mee bezig zijn.
Hij heeft waarschijnlijk gelogen, want in z'n document maakt hij gewag van discussies met zijn stiefmoeder. Tenzij zijn moeder lesbisch is, lijkt het me dus dat hij wel contact met z'n vader heeft gehad.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:15 schreef waht het volgende:
[..]
Kijken of hij niet gelogen heeft. De Breiviks zijn niet te vertrouwen, afgaande op de daden van Anders.
quote:Toch bestrijdt hij een racist te zijn en typeert hij zichzelf als een rustig persoon die tolerant is ten opzichte van de meeste zaken. Ook verklaart hij vroeger hip-hopper te zijn geweest en veel niet-Noorse vrienden te hebben gehad.
Hun trots en dapperheid sprak hem aan. Skinheads vond hij te extreem, bovendien hield hij niet van hun kleding en muziek. Maar juist de vriendschap met een moslim, die neekeek op de Noorse cultuur, heeft hem de ogen geopend, schrijft hij in een soort interview met zichzelf.
Hoe extremer zijn vriend werd, des te meer ging Breivik zich verdiepen in zijn eigen cultuur, godsdienst en geschiedenis. Vanzelfsprekend eindigde daar de vriendschap. Moslimbendes die buurtbewoners ongestraft het leven zuur konden maken en politici die er de ogen voor sloten, deden de rest.
Dat zal dat Templar pakje wel zijnquote:Breivik wil uniform dragen in rechtbank
Anders Breivik, die de aanslagen in Noorwegen heeft bekend, wil graag in uniform voor de rechter verschijnen. Dat zei zijn advocaat Geir Lippestad op de Noorse tv-zender NRK.
"Ik weet niet welk uniform", aldus de advocaat van Anders Breivik. De Noor wordt om 13:00 uur aan de rechter voorgeleid. Hij wil dan publiekelijk zijn redenen voor het bloedbad uitleggen. De zitting is achter gesloten deuren.
Het valt mij vooral op hoe gretig links dit aangrijpt om zijn eigen politieke doelen te verwezenlijken. Men is zoooo blij dat zo iets gebeurt is, het lijkt wel alsof ze massaal 'YES EINDELIJK! Nu kunnen we ze aanpakken! Hahaha!' aan het schreeuwen zijn.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:14 schreef Mdk het volgende:
Wat mij wel opvalt is dat de personen die normaal het hardste roepen dat je niet moet generaliseren, en dat de daad van een individu/kleine groep niet aan dat van een grote groep gelinkt moet worden nu juist de personen zijn die daar het fanatiekst mee bezig zijn.
Spiegel. Nogmaals.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:14 schreef Mdk het volgende:
Een "quote:Op maandag 25 juli 2011 10:37 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Onzin hij heeft daar toch echt zelf staan schieten hoor.
oh?.. vertel voordat je ook weer zo lekker gaat generaliseren...quote:Op maandag 25 juli 2011 10:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het valt mij vooral op hoe gretig links dit aangrijpt om zijn eigen politieke doelen te verwezenlijken. Men is zoooo blij dat zo iets gebeurt is, het lijkt wel alsof ze massaal 'YES EINDELIJK! Nu kunnen we ze aanpakken! Hahaha!' aan het schreeuwen zijn.
Hebben ze van "jullie".quote:Op maandag 25 juli 2011 10:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het valt mij vooral op hoe gretig links dit aangrijpt om zijn eigen politieke doelen te verwezenlijken. Men is zoooo blij dat zo iets gebeurt is, het lijkt wel alsof ze massaal 'YES EINDELIJK! Nu kunnen we ze aanpakken! Hahaha!' aan het schreeuwen zijn.
Geef eens een voorbeeld.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kun je daar voorbeelden van geven, kennelijk kom ik niet op dezelfde sites als jij.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
correctie, dat is niet waarquote:Op maandag 25 juli 2011 10:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Hij heeft waarschijnlijk gelogen, want in z'n document maakt hij gewag van discussies met zijn stiefmoeder. Tenzij zijn moeder lesbisch is, lijkt het me dus dat hij wel contact met z'n vader heeft gehad.
quote:I visited Jens and Tove on a regular basis in Paris and at our summer house/cottage in Normandie, FR and Notodden, NO until they divorced when I was 12. I had a good relationship with him and his new wife at the time, Tove Øvermo, until I was 15. I still have contact with Tove until this day but have not spoken to my father since he isolated himself when I was 15 (he wasn’t very happy about my graffiti phase from 13-16. He has four children but has cut contact with all of them so it is pretty clear whose fault that was. I don’t carry any grudge but a couple of my half siblings do. The thing is that he is just not very good with people. I tried contacting him five years ago but he said he was not mentally prepared for a reunion due to various factors, his poor health being one.
Waar doet me dat aan denken.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik vind het nogal vreemd dat je jezelf idioot gaat gedragen om je te spiegelen aan anderen. Dan ben je zelf toch geen haar beter?quote:
Nou lees dat linkje eens wat hier iedere keer wordt neerpland door Kingstown.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:38 schreef Re het volgende:
[..]
oh?.. vertel voordat je ook weer zo lekker gaat generaliseren...
ik las het ook net, die vent is echt gekquote:
quote:Op maandag 25 juli 2011 10:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ja en ? dan kan ik toch evengoed wel mijn mening geven ?
welk linkje?quote:Op maandag 25 juli 2011 10:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou lees dat linkje eens wat hier iedere keer wordt neerpland door Kingstown.
Er waren Noren die met hun pleziervaartuig kinderen hebben gered. Sommigen zijn 3x heen en weer gevaren door het geweervuur. Oa gezien op RTL nieuws, NOS journaal, BBC, CNN, WDR, NDR.quote:Op maandag 25 juli 2011 03:03 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat kan best zijn. Ik heb zelf enkel nog gelezen over rescueworkers en de politie, en deze Duitser Marcel Gleffe die 30 kids heeft gered.
Nuance is toch juist een goed iets? Volgens mij zou je nuance van beide kanten juist toe moeten juichen.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:25 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat de personen die normaal het hardste generaliseren, nu opeens extreem genuanceerd zijn.
quote:Het dodental als gevolg van de aanslagen in Noorwegen vorige week vrijdag wordt mogelijk naar beneden bijgesteld. Dit heeft de Noorse politie maandag laten weten, zo meldt persbureau Reuters.
Het officiële dodenaantal van de aanslagen staat momenteel op 93. De politie ging er tot nu toe vanuit dat op het eiland Utoya minstens 86 jongeren omkwamen, maar het gaat waarschijnlijk om minder doden.
Ja, behalve als het nogal selectieve nuance is.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:45 schreef Mdk het volgende:
[..]
Nuance is toch juist een goed iets? Volgens mij zou je nuance van beide kanten juist toe moeten juichen.
Dat begrijp en ik geef aan dat ik echt wel een smiley kan herkennenquote:Op maandag 25 juli 2011 10:43 schreef Klaudias het volgende:
[..]rustig aan man, ik geef gewoon aan dat hij het waarschijnlijk niet meent
Hoe kan zoiets nou? Kunnen ze niet tellen daar? (wel fijn als het minder doden zijnquote:
'Ze' zijn uit hun holen gekropen?quote:Op maandag 25 juli 2011 10:13 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal zo. Ik zag ze eind jaren 80 al want ik werd er mee geconfronteerd. Ik kan me voorstellen dat veel mensen dat niet zagen, maar ze waren er al in grote getalen. Door politici als PF en GW zijn ze uit hu holen gekropen. Maar goed, dat wil niet zeggen dat deze creep inderdaad niet een ander voorbeeld zou hebben gekozen.
ook politiek domme mensen hebben een meningquote:Op maandag 25 juli 2011 10:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
'Geert inspireert'
Anti-Wilders-activisten lieten op internet gelijk van zich horen. 'Gearresteerde verdachte extreem-rechts en bewonderaar van Wilders,' schrijft VARA-website joop.nl.
Casper Bleumens, violist van het Radio Filharmonisch Orkest, twittert naar aanleiding van de aanslagen: 'Geert inspireert!'
Journalist en D66'er Jacques Happe laat zijn volgers weten: 'Schutter Oslo ziet Geert Wilders als voorbeeld. Haat zaaien is haat oogsten is dood en verderf.'
Haat
'Wilders (...) stigmatiseert, zet weg, beschuldigt en zaait haat,' meldt een aanhanger van GroenLinks. 'En dat heeft inderdaad deze gevolgen. Face it!' Anderen willen daar niets van weten: 'Je kan Wilders hier niet voor verantwoordelijk houden (...). Wilders heeft hier niet om gevraagd.'
Misschien jongeren die zich niet meer gemeld hebben en in alle rust naar familie gingen en daarom als vermist stonden opgegeven ofzo?quote:Op maandag 25 juli 2011 10:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe kan zoiets nou? Kunnen ze niet tellen daar? (wel fijn als het minder doden zijn)
Door verwarring en gebrek aan organisatie kunnen sommige lichamen dubbel geteld zijn denkik... komt vaker voor.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe kan zoiets nou? Kunnen ze niet tellen daar? (wel fijn als het minder doden zijn)
Gelukkig maakt het geen reet uit wat hij wil. Laat hem maar lekker in een kansloos gevangenen-kloffie op komen dagen. Dat is hij immers, een ordinaire crimineel.quote:
Die selectieve nuance is er sowieso. Als je politiek rechts bent heeft is links selectief genuanceerd, als je politiek links bent is het rechts.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:46 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Ja, behalve als het nogal selectieve nuance is.
Links: "zie je, het is de schuld van extreem rechts"quote:Op maandag 25 juli 2011 10:50 schreef Re het volgende:
[..]
ook politiek domme mensen hebben een mening
Uiteraard. Want iemand die prima kan spreken, belezen en hoogopgeleid is moet wel een aspirant-moordenaar zijn als hij niet positief is over het multi-culturisme en de islam.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:56 schreef Klaudias het volgende:
Al meer nieuws over die Brit trouwens? Straks is het Pat Condell.
Ik denk niet dat die gaat praten als ze niet op zn eisen ingaan, zo gek is die welquote:Op maandag 25 juli 2011 10:52 schreef waht het volgende:
[..]
Gelukkig maakt het geen reet uit wat hij wil. Laat hem maar lekker in een kansloos gevangenen-kloffie op komen dagen. Dat is hij immers, een ordinaire crimineel.
Let op de "quote:Op maandag 25 juli 2011 10:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Uiteraard. Want iemand die prima kan spreken, belezen en hoogopgeleid is moet wel een aspirant-moordenaar zijn als hij niet positief is over het multi-culturisme en de islam.
Zo erg lijkt me dat niet. Dan houdt hij z'n bek en is z'n fantastische missie niets waard.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:58 schreef Darklight het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die gaat praten als ze niet op zn eisen ingaan, zo gek is die wel
De islam generaliseren is terecht?quote:Op maandag 25 juli 2011 11:00 schreef speknek het volgende:
Mweh, ik zie de hypocrisie, maar hetgene dat deze persoon gevaarlijk maakte was zijn ongeloof dat je verandering kunt brengen via politieke democratische kanalen. Overigens iets wat hij nou juist deelt met het marxisme en de politieke islam. Niet het feit dat hij rechts/christen/conservatief was. Hooguit kun je stellen dat het gepolariseerde politieke klimaat dezelfde culturele problemen beginnen te veroorzaken als de religious divide dat altijd al heeft gedaan. Maar dat mensen hier nuanceren dat het een eenling is, maar wel de islam generaliseren, is mijns insziens gewoon in enige mate terecht.
Ik zou wel willen weten wie die andere lui zijn die in dat document genoemd worden.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:00 schreef waht het volgende:
[..]
Zo erg lijkt me dat niet. Dan houdt hij z'n bek en is z'n fantastische missie niets waard.
Tot zekere hoogte wel.quote:
Iets generaliseren lijkt me nooit terecht. Klinkt een beetje lui eigenlijk.quote:
Hij noemt zich een conservatieve revolutionair; hij gaat in zijn manifest ook in op de filosofie en geschiedenis van de revolutie.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:00 schreef speknek het volgende:
Mweh, ik zie de hypocrisie, maar hetgene dat deze persoon gevaarlijk maakte was zijn ongeloof dat je verandering kunt brengen via politieke democratische kanalen. Overigens iets wat hij nou juist deelt met het marxisme en de politieke islam. Niet het feit dat hij rechts/christen/conservatief was. Hooguit kun je stellen dat het gepolariseerde politieke klimaat dezelfde culturele problemen beginnen te veroorzaken als de religious divide dat altijd al heeft gedaan. Maar dat mensen hier nuanceren dat het een eenling is, maar wel de islam generaliseren, is mijns insziens gewoon in enige mate terecht.
Dan moet er wel een ander aspect aanzitten. Naar de geschiedenis kijkend geloof ik niet echt in democratie en ook niet in een welwillendheid van "de politiek" en "de machthebbers". Daranaast hou ik er een behoorlijk linkse boomknuffelige mening op na. Ik ben een behoorlijke eenling met de neiging zich terug te trekken. Dat wil niet zeggen dat ik ga moorden.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:00 schreef speknek het volgende:
Wat is hier precies dom aan? Waar staat in dit bericht dat Geert Wilders verantwoordelijk is voor die schietpartij?quote:Op maandag 25 juli 2011 10:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
'Geert inspireert'
Anti-Wilders-activisten lieten op internet gelijk van zich horen. 'Gearresteerde verdachte extreem-rechts en bewonderaar van Wilders,' schrijft VARA-website joop.nl.
Casper Bleumens, violist van het Radio Filharmonisch Orkest, twittert naar aanleiding van de aanslagen: 'Geert inspireert!'
Journalist en D66'er Jacques Happe laat zijn volgers weten: 'Schutter Oslo ziet Geert Wilders als voorbeeld. Haat zaaien is haat oogsten is dood en verderf.'
Haat
'Wilders (...) stigmatiseert, zet weg, beschuldigt en zaait haat,' meldt een aanhanger van GroenLinks. 'En dat heeft inderdaad deze gevolgen. Face it!' Anderen willen daar niets van weten: 'Je kan Wilders hier niet voor verantwoordelijk houden (...). Wilders heeft hier niet om gevraagd.'
modelvorming is nodig om nieuwe kennis te construeren.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:02 schreef Klaudias het volgende:
Iets generaliseren lijkt me nooit terecht. Klinkt een beetje lui eigenlijk.
Als dat "nauwkeurige analyseren" van 1 kant komt, en dat komt het, ga je uiteindelijk als vrouwelijke westerse maatschappij met de pootjes omhoog.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:02 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Iets generaliseren lijkt me nooit terecht. Klinkt een beetje lui eigenlijk.
Ik heb nergens het woord dom gebruikt, ik stelde alleen dat het mij opviel hoe gretig men dit aangrijpt om hun politieke tegenstanders aan te pakken.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:07 schreef Taurus het volgende:
[..]
Wat is hier precies dom aan? Waar staat in dit bericht dat Geert Wilders verantwoordelijk is voor die schietpartij?
Geert Wilders heeft geen probleem met het benoemen van problemen die allemaal 'de schuld zijn van links'. Moet jij eens tellen hoevaak in de Tweede Kamer politici zeggen dat 'iets de schuld is van rechts'. Dat er een term is als 'linkse kerk' maar dan voor rechts? Vind ik toch opmerkelijk.
Natuurlijk moet en gaat Geert Wilders hier niets aan doen, en terecht. Het is inderdaad een gek die een methode hanteert waar we gelukkig met z'n allen, links en rechts, tegen zijn. Maar je kunt niet ontkennen dat de moordpartij te maken heeft met een tendens van groeiende opstandigheid tegen de 'mislukte multiculturele samenleving', en daar is in Nederland Wilders nou eenmaal de woordvoerder van.
Het is een gek, die moordenaar, maar hij heeft niet willekeurig gehandeld, dat is een feit. Dat er lijnen getrokken worden tussen Wilders en zijn gedachtegoed verbaast me niets, en vind ik ook niet zo zeer dom. Dat dat gebeurt omdat die aanhangers van links hun gelijk willen bevestigen vind ik niet chic, maar ook niet zo zeer dom (en ook wel begrijpelijk, politiek gaat tegenwoordig constant om gewin).
Mja, laten we maar niet verder praten, anders wordt het weer zo'n Wilders-discussie.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:07 schreef speknek het volgende:
[..]
modelvorming is nodig om nieuwe kennis te construeren.
Sorry, ik heb jou gequote maar niet omdat jij het bericht postte, het ging mij puur om dat berichtje van nu.nl (toch?) en om reacties van anderen, ik meen Re, waarin dit soort uitspraken 'dom' werden genoemd.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik heb nergens het woord dom gebruikt, ik stelde alleen dat het mij opviel hoe gretig men dit aangrijpt om hun politieke tegenstanders aan te pakken.
Iets wat jij hier bevestigd.
Ik denk niet dat hij dat überhaupt gaat verklappen. Hij zegt geloof ik het document dat die andere lui dat zelf moeten beslissen of ze in het openbaar willen treden. Ik denk persoonlijk van niet, dus daar zal sowieso van speurwerk tegenaan moeten worden gegooid.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:02 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Ik zou wel willen weten wie die andere lui zijn die in dat document genoemd worden.
Hij kan ermee leven omdat hij het naar zijn idee heeft gedaan om meer moorden te voorkomen door de revolutie tegen het socialisme in te luiden.quote:Op maandag 25 juli 2011 07:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mja, en hij zal z'n computer wel goed geformatteerd hebben dus daar is ook niet veel uit te halen.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:14 schreef waht het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij dat überhaupt gaat verklappen. Hij zegt geloof ik het document dat die andere lui dat zelf moeten beslissen of ze in het openbaar willen treden. Ik denk persoonlijk van niet, dus daar zal sowieso van speurwerk tegenaan moeten worden gegooid.
Klopt. Het is erg triest. Snap sowieso niet waarom mensen zo duidelijk links of rechts willen zijn. Wat is er mis met wat gematigdheid? Tegenwoordig kan je niet meer in het midden zitten, zo lijkt het. En waarom laten mensen politiek zo'n belangrijk onderdeel van hun leven zijn.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:01 schreef JeMoeder het volgende:
Links: PVV did it!
Rechts: Dit komt door de moslims en hun PvdA vrienden\
Hij is volslagen verknipt, zo iemand valt gewoon niet te begrijpen.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hij kan ermee leven omdat hij het naar zijn idee heeft gedaan om meer moorden te voorkomen door de revolutie tegen het socialisme in te luiden.
Zijn juist gematigden die wijzen op het gevaar van gedachtegoed zoals van het PVV, ook al voordat nu bekend wordt dat het gedachtegoed van Breivik en PVV op cruciale punten identiek is.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt. Het is erg triest. Snap sowieso niet waarom mensen zo duidelijk links of rechts willen zijn. Wat is er mis met wat gematigdheid? Tegenwoordig kan je niet meer in het midden zitten, zo lijkt het. En waarom laten mensen politiek zo'n belangrijk onderdeel van hun leven zijn.
Volkert van der G. en Mohammed B. reageerden na hun daad niet veel anders.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij is volslagen verknipt, zo iemand valt gewoon niet te begrijpen.
Die zijn imho dan ook van het zelfde kaliber.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
Volkert van der G. en Mohammed B. reageerden na hun daad niet veel anders.
Eens. Heel verrassend is het overigens niet dat hij zo reageert. Als hij er spijt van gehad zou hebben, had hij er niet aan begonnen. Het is niet dat hij dit in een opwelling deed (zoals Van der Vlis vermoedelijk wel).quote:Op maandag 25 juli 2011 11:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Die zijn imho dan ook van het zelfde kaliber.
Heb jij echt de indruk dat links blij is dat er zoveel jonge mensen doodgeschoten zijn?quote:Op maandag 25 juli 2011 10:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Want? Wil je wat spektakel in je vakantie?quote:Op maandag 25 juli 2011 11:31 schreef G.R.S. het volgende:
Ik heb niet het hele topic doorgenomen dus mijn excuses als mijn vraag als is gesteld maaarr heeft de rechter al besloten of het een open of een besloten rechtszaak wordt?
Volgens mij nietquote:Op maandag 25 juli 2011 11:31 schreef G.R.S. het volgende:
Ik heb niet het hele topic doorgenomen dus mijn excuses als mijn vraag als is gesteld maaarr heeft de rechter al besloten of het een open of een besloten rechtszaak wordt?
Degene(n) die er blij mee is/zijn moet eens bij zichzelf te rade gaanquote:Op maandag 25 juli 2011 11:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb jij echt de indruk dat links blij is dat er zoveel jonge mensen doodgeschoten zijn?
Dat vind ik nogal een baute stelling. Kun je dat ook onderbouwen?
Zou interessant zijn als het open is, ja. Spektakel, ook ja. Maar het wordt gesloten want men wil hem geen ruimte geven zijn ideologie te verspreiden, zo raadt de Noorse politie althans aan op nu.nl. Dat is ook verstandiger, maar qua spektakel wel 'jammer' inderdaad.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:33 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Want? Wil je wat spektakel in je vakantie?
Waarom zou links er blij mee zijn? Dit maakt de tegenstellingen zo toch alleen maar groter?quote:Op maandag 25 juli 2011 11:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Degene(n) die er blij mee is/zijn moet eens bij zichzelf te rade gaan
Links is er ook helemaal niet blij mee. Onzin, dat van die champagne. Nergens gezien.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Waarom zou links er blij mee zijn? Dit maakt de tegenstellingen zo toch alleen maar groter?
Dit inderdaad.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:37 schreef Mishu het volgende:
Ik ben zelf niet blij om wat Breivnik deed, ik ben wel BANG voor wat er nog van extreem-rechts gaat komen aan aanslagen. Ik zie nog wel eens een nieuwe golf van terrorisme zoals in Ierland ontstaan...
Die kwalificatie extreem-rechts klopt toch niet helemaal.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:37 schreef Mishu het volgende:
Ik ben zelf niet blij om wat Breivnik deed, ik ben wel BANG voor wat er nog van extreem-rechts gaat komen aan aanslagen. Ik zie nog wel eens een nieuwe golf van terrorisme zoals in Ierland ontstaan...
quote:
quote:Op maandag 25 juli 2011 11:37 schreef Mishu het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |