quote:Dodental aanslagen Noorwegen naar 91
OSLO - Een schutter heeft vrijdag op het eilandje Utoya, in een meer ten noordwesten van de Noorse hoofdstad Oslo, zeker 84 mensen doodgeschoten. Bij een bomaansag in Oslo vielen nog eens zeven doden.
De slachtoffers op Utoya zijn overwegend tieners en jongeren in de leeftijd van 14 tot 25 jaar. De Noorse politie verhoogde zaterdag het dodental van 10 naar 84.
Een zegsman van de politie zei dat rekening wordt gehouden met het oplopen van het dodental. In het water rond Utoya zoekt de politie naar nog meer mogelijke slachtoffers.
De aanval op het jeugdkamp van de sociaaldemocratische partij op Utoya heeft ''een catastrofale omvang'', aldus politiechef Oystein Maeland. Hij vreesde dat het dodental nog iets hoger kan uitvallen om er ook ernstig gewonde slachtoffers zijn.
De Noorse koning Harald V heeft zaterdag de aanslagen ''een niet te vatten tragedie'' genoemd en zei dat het belangrijk is dat de mensen bij elkaar blijven en elkaar steunen.
Grote bom
De dader kwam aan het eind van de middag en anderhalf tot 2 uur nadat er in het centrum van Oslo een grote bom was ontploft, naar het jeugdkamp verkleed als politieagent. Hij zei de veiligheid te komen controleren en schoot vervolgens op de aanwezigen.
Er waren naar schatting 560 jongeren aanwezig op het kleine eilandje. De schutter is aangehouden. Het zou gaan om een 32-jarige Noor uit de hoofdstad Oslo met rechts-extremistische ideeën.
Autobom
Bij de aanslag met een autobom in de hoofdstad verloren zeven mensen het leven. Aangenomen wordt dat de schutter op Utoya ook verantwoordelijk is voor de aanslag in Oslo. Daar werd het kantoor van de sociaaldemocratische premier Jens Stoltenberg zwaar beschadigd, net als de ministeries van Financiën en van Olie. Het vreedzame Noorwegen werd diep geschokt door de aanslagen.
De premier dook enige tijd onder en militairen zetten straten af in Oslo uit vrees voor meer ontploffingen.
Internationale organisaties
Tal van commentatoren wijdden aanvankelijk uit over welke islamitische groepen hier verantwoordelijk voor konden zijn, maar Stoltenberg liet relatief snel weten dat hij niet dacht dat ''de aanslagen verband hielden met internationale terroristische organisaties, maar dat ze eerder het werk van een gek leken te zijn''.
Lees je in aub. Je impliceert hiermee overigens iets heel ziekquote:Op maandag 25 juli 2011 02:50 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Waarom heeft hij geen moslims gedood jongens
Niet mijn bedoelingquote:Op maandag 25 juli 2011 02:52 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Lees je in aub. Je impliceert hiermee wel iets heel ziek
Bang voor medeleven en nog meer steun aan de partijen van de 'marxistische multiculturele' samenlevingquote:Op maandag 25 juli 2011 02:50 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Maar in Nederland is er geen strijd tussen Palestina en Israel. Op die post van jou reageerde ik.quote:Op maandag 25 juli 2011 02:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb precies gelezen wat je schreef. Het ontgaat mij waarom iemand niet van het stadium "roepen" kan overgaan tot "strijden". Net alsof zoiets in Nederland niet kan gebeuren...
Gelukkig maar.quote:
hollowpoint bullets gevuld met nicotine. En een goede training.quote:Op maandag 25 juli 2011 02:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik vraag me af hoe hij het voor elkaar heeft gekregen om zoveel mensen dodelijk te raken.
Zelfs dan vind ik het niet logisch klinken eerlijk gezegd.quote:Op maandag 25 juli 2011 02:52 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Bang voor medeleven en nog meer steun aan de partijen van de 'marxistische multiculturele' samenleving
Als de aanslag echt als publiciteitsstunt diende voor de distributie van het boek dan begrijp ik wel waarom hij geen moskee heeft opgeblazen. Vergeet ook niet dat hij linkse partijen de schuld geeft van islamisering. Plus hij had zich waarschijnlijk geen gemakkelijker doelwit kunnen bedenken, ruim 600 weerloze kinderen opgesloten op een eiland.quote:Op maandag 25 juli 2011 02:50 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Hij wil het cultureelmarxisme bestrijden dat voor de moslimimmigratie verantwoordelijk is. Moslims doden heeft geen enkele zin in die visie, de toekomstige politieke elite van die cultuurmarxistische stroming doden wel (in zijn ogen).quote:Op maandag 25 juli 2011 02:50 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Waarom heeft hij geen moslims gedood jongens, ik snap het niet.
Het doel was ook gewoon aandacht op zijn manifest te vestigen en hopen dat andere mensen mee gaan doen om de 'marxistische multiculturele' samenleving te vernietigen.quote:Op maandag 25 juli 2011 02:54 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Zelfs dan vind ik het niet logisch klinken eerlijk gezegd.
Waren er nog andere schippers?quote:Op maandag 25 juli 2011 02:58 schreef SplashO het volgende:
Elke schipper die daar meegeholpen heeft is wat mij betreft een held, ze hebben allemaal hun eigen leven geriskeerd voor die kinderen. Wisten zij veel wat er aan de hand was.
Die zaten er vast wel tussen.quote:Op maandag 25 juli 2011 02:50 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Dat kan best zijn. Ik heb zelf enkel nog gelezen over rescueworkers en de politie, en deze Duitser Marcel Gleffe die 30 kids heeft gered.quote:Op maandag 25 juli 2011 03:02 schreef SplashO het volgende:
Nee, maar als je de beelden terug kijkt zie je het al wel. En overal werd gesproken van lokale vissers en vele andere mensen die een boot hadden en kwamen helpen, enkele zijn 1x heen en weer gevaren, anderen zijn nog meerdere keren teruggekeerd
Heb het interview gisteren ook gehoord. Die man werd zelf ook nog beschoten.quote:Op maandag 25 juli 2011 03:02 schreef SplashO het volgende:
Nee, maar als je de beelden terug kijkt zie je het al wel. En overal werd gesproken van lokale vissers en vele andere mensen die een boot hadden en kwamen helpen, enkele zijn 1x heen en weer gevaren, anderen zijn nog meerdere keren teruggekeerd
Op het einde zie je jongeren vluchten naar het team.quote:Op maandag 25 juli 2011 03:05 schreef _dirkjan_ het volgende:
Is dit filmpje al voorbij gekomen? Beelden vanuit een helikopter terwijl het SWAT-team het eiland opkomt:
Misschien door geldgebrek wat dingen geschrapt?quote:Op maandag 25 juli 2011 03:09 schreef Corkscrew het volgende:
Is al duidelijk of ABB het bloedbad zelf gefilmd heeft? Het manifest prees o.a. een cameraatje aan dat daar geschikt voor zou zijn. (Niet dat ik zulke beelden zou willen zien overigens, je zal ze maar als rechter/onderzoeker moeten uitpluizen...)
Waarschijnlijk wel, ze zijn aardig voorzichtig.quote:Op maandag 25 juli 2011 03:20 schreef ondeugend het volgende:
Hij was toch nog bezig toen het SWAT kwam? Andere kant misschien.
quote:Op maandag 25 juli 2011 02:50 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Indrukwekkend.quote:Op maandag 25 juli 2011 03:05 schreef _dirkjan_ het volgende:
Is dit filmpje al voorbij gekomen? Beelden vanuit een helikopter terwijl het SWAT-team het eiland opkomt:
Die kerels kwamen volgens mij in een voor hen ook volslagen absurde situatie terecht.quote:Op maandag 25 juli 2011 03:31 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Indrukwekkend.
Hier zie je dat laatste stukje niet vanuit de heli maar vanaf de grond.
Geweldig, dat mensen die kinderen hebben gered!quote:Op maandag 25 juli 2011 03:29 schreef MrVanBraun het volgende:
Hier de jongeren die in zee lagen en werden opgevist.
Als ze rotzooi uithalen zijn het jongere en wanneer ze slachtoffer zijn, kinderen?quote:Op maandag 25 juli 2011 03:38 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Geweldig, dat mensen die kinderen hebben gered!
Wat?quote:Op maandag 25 juli 2011 03:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Als ze rotzooi uithalen zijn het jongere en wanneer ze slachtoffer zijn, kinderen?
Werkt dat zo bij jou?quote:Op maandag 25 juli 2011 03:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Als ze rotzooi uithalen zijn het jongere en wanneer ze slachtoffer zijn, kinderen?
Op dat eiland zaten jongeren,geen kinderen.quote:Op maandag 25 juli 2011 03:44 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Je weet zelf niet hoe jij daarover denkt?
Vanaf de leeftijd van 14 jaar. Een 14-jarige is voor mij een kind.quote:Op maandag 25 juli 2011 03:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Op dat eiland zaten jongeren,geen kinderen.
Zeg dat tegen een 14 jarige en je krijgt minimaal een boze blik.quote:Op maandag 25 juli 2011 03:47 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Vanaf de leeftijd van 14 jaar. Een 14-jarige is voor mij een kind.
Welnee. Mijn 16-jarige puber roept zelfs nog dat ze een kind is als ik haar op (in haar ogen) volwassen verantwoordelijkheden wijs.quote:Op maandag 25 juli 2011 03:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Zeg dat tegen een 14 jarige en je krijgt minimaal een boze blik.
Dat klinkt gevaarlijk.quote:Op maandag 25 juli 2011 03:50 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Welnee. Mijn 16-jarige puber roept zelfs nog dat ze een kind is als ik haar op (in haar ogen) volwassen verantwoordelijkheden wijs.
Moeders.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mijn moeder bemoeit zich nog overal mee.
Dan hoop ik dat ze nu je deur van je zolderkamertje inramt en je in bedje stopt.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mijn moeder bemoeit zich nog overal mee.
Ik moet altijd helpen wanneer haar PC weer eens overstuurt is.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:08 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat ze nu je deur van je zolderkamertje inramt en je in bedje stopt.
En ze je pc het raam uitslingert.
Sorry, maar jouw berichtje zorgde er niet voor dat ik me geroepen voelde om je uitgebreid uitleg te gaan geven over het waarom ik die vragen stel. Bovendien is dit niet het topic er voor.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:01 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik heb er helaas geen fotos van gemaakt voor je.
Je had ook gewoon normaal antwoord kunnen geven op die puntjes die jij aan elkaar meende te moeten rijmen. Waar denk je dan in vredesnaam aan?
Er zijn nog steeds aantal vermisten inderdaad.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:07 schreef Staal het volgende:
Je zou verdorie in deze tragedie niet weten waar je kind is.
Versta de helft. Ik ga me gewoon schamen dat hij Nederland noemt. We staan er internationaal lekker op. Geertje bedankt! Geertje bedankt! Geertje, Geertje Geertje bedankt!quote:Op maandag 25 juli 2011 04:02 schreef MrVanBraun het volgende:
kk discussie hier..
of het kinderen/jongeren zijn.... whoooo fucking cares!!!
Die ouders die dit nu meemaken... in Noorwegen, Syrie (daar is nu momenteel hele burgeroorlog gaande, videos op internet waar je hoofden op straat ziet liggen)
If you speak Norwegian check this interview out.
Horrible stuff, he explains how he saved a girl from bleeding to death. How another guy died in his arms with a bullet in the neck. How he saw his friends without faces, half head and brains.
The fucking scum used hollow points.
Geef die omhooggevallen populist niet teveel eer.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:16 schreef Staal het volgende:
[..]
Versta de helft. Ik ga me gewoon schamen dat hij Nederland noemt. We staan er internationaal lekker op. Geertje bedankt! Geertje bedankt! Geertje, Geertje Geertje bedankt!.
.
Dat doen ze in het buitenland wel.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Geef die omhooggevallen populist niet teveel eer.
Welke geertje?quote:Op maandag 25 juli 2011 04:16 schreef Staal het volgende:
[..]
Versta de helft. Ik ga me gewoon schamen dat hij Nederland noemt. We staan er internationaal lekker op. Geertje bedankt! Geertje bedankt! Geertje, Geertje Geertje bedankt!.
.
Drank is een duivel.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:22 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Welke geertje?
[ afbeelding ]
Wilders moeten we gewoon vergeten, geen aandacht meer aan besteden.
Dus ik post voortaan deze pic van Geert uit Assen als er hier nog mensen Geertje roepen
Jah, dag, Breivik vond Geertje Wilders wel een toffe vent. Even zonder flauwekul, dit dendert internationaal echt wel door hoor. Denk niet dat Nederland geen schade heeft.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:22 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Welke geertje?
[ afbeelding ]
Wilders moeten we gewoon vergeten, geen aandacht meer aan besteden.
Dus ik post voortaan deze pic van Geert uit Assen als er hier nog mensen Geertje roepen
Gooed bezig Fok!quote:Op maandag 25 juli 2011 04:28 schreef Staal het volgende:
[..]
Jah, dag, Breivik vond Geertje Wilders wel een toffe vent. Even zonder flauwekul, dit dendert internationaal echt wel door hoor. Denk niet dat Nederland geen schade heeft.
Elk land heeft zijn populistische nationalisten.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:28 schreef Staal het volgende:
[..]
Jah, dag, Breivik vond Geertje Wilders wel een toffe vent. Even zonder flauwekul, dit dendert internationaal echt wel door hoor. Denk niet dat Nederland geen schade heeft.
Als hij carnaval wil moet ie dat doen.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:29 schreef Staal het volgende:
http://www.demorgen.be/dm(...)oor-de-rechter.dhtml
Hoezo goed bezig FOK!?quote:Op maandag 25 juli 2011 04:30 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Gooed bezig Fok!
http://www.quofataferunt.(...)=1152:pccts-pcctscom
Hoop dat 't afgewezen wordt. Anders is het nog een trap na voor de nabestaanden.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:29 schreef Staal het volgende:
http://www.demorgen.be/dm(...)oor-de-rechter.dhtml
Nee hoor.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Elk land heeft zijn populistische nationalisten.
Blijft een vaag groepje daar.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:30 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Gooed bezig Fok!
quote:Op maandag 25 juli 2011 04:30 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Gooed bezig Fok!
Hier vertrouwde ik het al niet meer.quote:Om te beginnen wil ik een ieder bij deze allereerst een oprechte goedemorgen toewensen..
Ik ben echt bang voor de inmiddels gecreeerde achterban. Die zijn er namelijk al. Zoek maar eens.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:38 schreef Doler12 het volgende:
In uniform komen met zijn achterlijke nep tekens
En waarom voor de grap zo'n site maken?quote:Op maandag 25 juli 2011 04:41 schreef DrDentz het volgende:
Wat is dat dan voor site en waarom posten ze een video van Mick Jagger, hoort hij ook bij de illuminati?
Ik hoop ze ook gezien jaquote:Op maandag 25 juli 2011 04:42 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik ben echt bang voor de inmiddels gecreeerde achterban. Die zijn er namelijk al. Zoek maar eens.
Gewoon posts met hulde dit en dat. Serieus, ik verzin het niet.
Juist door gebrek aan aandacht heeft ie deze absurde actie gedaan, lijkt het wel.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:43 schreef Specularium het volgende:
Waarom voor de grap Mick Jagger maken?
Maar serieus, zijn aanhang moet je niet al teveel overschatten.
Ik heb gisteren een site aangegeven bij die cybercrimelink van de politie.quote:
Gelukkig gaat het dan ook niet over jouw flat.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:50 schreef Specularium het volgende:
Gelukkig hebben wij hier niet zo'n Westboro Church die bij uitvaarten staan te rellen om niks.
Welke flat?quote:Op maandag 25 juli 2011 04:51 schreef Staal het volgende:
[..]
Gelukkig gaat het dan ook niet over jouw flat.
Dat manifest hangt van knip en plakwerk aan elkaar en genoeg beter spul te vinden.quote:Op maandag 25 juli 2011 04:55 schreef Staal het volgende:
Hoe dan ook dat manifest heeft en krijgt nog meer aanhang. Dat is nu echt niet even van de kaart.
Helaas.
Dat zal zeker kunnen zijn maar het verschil is dat dat niet zo in de schijnwerpers komt.quote:Op maandag 25 juli 2011 05:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat manifest hangt van knip en plakwerk aan elkaar en genoeg beter spul te vinden.
Dat is een lastig punt, door zijn daad staat hij er helaas wel.quote:Op maandag 25 juli 2011 05:13 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat zal zeker kunnen zijn maar het verschil is dat dat niet zo in de schijnwerpers komt.
Niet als je een mening hebt en zoekt naar hetgeen dat het staaft.quote:Op maandag 25 juli 2011 05:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat manifest hangt van knip en plakwerk aan elkaar en genoeg beter spul te vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |