abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99886563
[Upd] Levenswerk Anders B. gevonden door FOK!'ers
[Upd] Levenswerk Anders B. gevonden door FOK!kers

De complete samenvatting van 9 jaar voorbereiding

Filmpje gemaakt door dader

Noot van de mods:
Dit is een mooie discussie, dat willen we graag zo houden en daarom graag geen extreme uitlatingen. Dit is uitdrukkelijk ook geen discussie over Geert Wilders of de PVV, ook al heeft de schutter aangegeven daarmee te sympathiseren. Dan blijft het leuk voor iedereen ^O^
Over BNW ja of nee:

Nee, niemand heeft het over in vervolg/voortaan
En er is ook al vaker gezegd dat degenen die willen speculeren en/of motieven van de dader willen bespreken een tweede topic hier in NWS kunnen aanmaken

Voor [Noorwegen] Aanslagen: de analyse

[Noorwegen] Aanslagen: de analyse

Na de explosie

Voor de explosie

quote:
Dodental aanslagen Noorwegen naar 91

OSLO - Een schutter heeft vrijdag op het eilandje Utoya, in een meer ten noordwesten van de Noorse hoofdstad Oslo, zeker 84 mensen doodgeschoten. Bij een bomaansag in Oslo vielen nog eens zeven doden.

De slachtoffers op Utoya zijn overwegend tieners en jongeren in de leeftijd van 14 tot 25 jaar. De Noorse politie verhoogde zaterdag het dodental van 10 naar 84.

Een zegsman van de politie zei dat rekening wordt gehouden met het oplopen van het dodental. In het water rond Utoya zoekt de politie naar nog meer mogelijke slachtoffers.

De aanval op het jeugdkamp van de sociaaldemocratische partij op Utoya heeft ''een catastrofale omvang'', aldus politiechef Oystein Maeland. Hij vreesde dat het dodental nog iets hoger kan uitvallen om er ook ernstig gewonde slachtoffers zijn.

De Noorse koning Harald V heeft zaterdag de aanslagen ''een niet te vatten tragedie'' genoemd en zei dat het belangrijk is dat de mensen bij elkaar blijven en elkaar steunen.

Grote bom

De dader kwam aan het eind van de middag en anderhalf tot 2 uur nadat er in het centrum van Oslo een grote bom was ontploft, naar het jeugdkamp verkleed als politieagent. Hij zei de veiligheid te komen controleren en schoot vervolgens op de aanwezigen.

Er waren naar schatting 560 jongeren aanwezig op het kleine eilandje. De schutter is aangehouden. Het zou gaan om een 32-jarige Noor uit de hoofdstad Oslo met rechts-extremistische ideeën.

Autobom

Bij de aanslag met een autobom in de hoofdstad verloren zeven mensen het leven. Aangenomen wordt dat de schutter op Utoya ook verantwoordelijk is voor de aanslag in Oslo. Daar werd het kantoor van de sociaaldemocratische premier Jens Stoltenberg zwaar beschadigd, net als de ministeries van Financiën en van Olie. Het vreedzame Noorwegen werd diep geschokt door de aanslagen.

De premier dook enige tijd onder en militairen zetten straten af in Oslo uit vrees voor meer ontploffingen.

Internationale organisaties

Tal van commentatoren wijdden aanvankelijk uit over welke islamitische groepen hier verantwoordelijk voor konden zijn, maar Stoltenberg liet relatief snel weten dat hij niet dacht dat ''de aanslagen verband hielden met internationale terroristische organisaties, maar dat ze eerder het werk van een gek leken te zijn''.

Links / Livestreams
http://nrk.no/
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-14254705
Aanslagen in beeld
Dossier: Bloedbad Oslo

Zie ook voor laatste nieuws en updates
Zeker tachtig doden op Noors eiland

Deze meneer deed het allemaal:

Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_99886589
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:31 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Wat een nonsens dat je hem zo aanvalt zeg. Jij vindt de arabische cultuur natuurlijk wel veel waard. :')
Etniciteit is geen onderdeel van cultuur. Geen woorden in mijn mond leggen alsjeblieft. Dit veroorzaakt juist die misverstanden.
  zondag 24 juli 2011 @ 18:33:14 #3
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99886596
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:31 schreef Kikvors het volgende:

[..]

Jij bent een eng mannetje.
En hier heb je de precieze reden waarom die gast een aanslag heeft gepleegd.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_99886616
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:33 schreef MouzurX het volgende:

[..]

En hier heb je de precieze reden waarom die gast een aanslag heeft gepleegd.
En daardoor is het een nog enger mannetje geworden.
pi_99886629
@ Superharregarre:

quote:
In binnen- en buitenland leidde de moord op Van Gogh tot verontwaardiging en omvangrijke media-aandacht.

Zowel koningin Beatrix als premier Balkenende gingen naar aanleiding van de moord onder meer bij Marokkaanse jongeren op bezoek.

Op 6 november 2004 was er in Uden poging tot brandstichting in een moskee, op 9 november lukt het dezelfde daders wel om islamitische basisschool Bedir in die plaats geheel te laten uitbranden. De brand werd aangestoken door jongeren uit de buurt. Op muren en ramen van het gebouw hadden zij leuzen aangebracht als "Theo R.I.P." en "kut-moslims". De volgende avond liepen naar schatting 6000 mensen mee in een stille tocht ter afkeuring van de brandstichting. Eerder die dag had premier Balkenende Uden bezocht en met ouders en leerlingen van de school gesproken.

Op 11 november 2004 verijdelde de politie in Venray een aanslag op een moskee. Eerder die nacht werd het gemeentehuis al beklad met racistische leuzen.

Op 13 november 2004 ging een houten moskee in het Limburgse Helden in vlammen op. De brand werd waarschijnlijk aangestoken door extreemrechtse jongeren uit de buurt[3]. In maart 2005 werd ook in de nieuwe vestiging van basisschool Bedir in Uden brand gesticht, ook nu was de moord op Van Gogh het motief.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99886630
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:31 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Wat een nonsens dat je hem zo aanvalt zeg. Jij vindt de arabische cultuur natuurlijk wel veel waard. :')
De Arabische cultuur is oneindig veel meer waard dan die van bijvoorbeeld de kleuters der "Tempeliers".
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 24 juli 2011 @ 18:34:22 #7
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99886658
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:33 schreef Mutant01 het volgende:
@ Superharregarre:

[..]

Nou 3 kleine incidenten.
  zondag 24 juli 2011 @ 18:34:25 #8
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_99886663
2002-2006
I am required to build a capital base in order to fund the creation of the compendium. I don’t know if I will ever proceed with a martyrdom operation at this point as it simply seems too radical.
How can I make this topic about me?
  zondag 24 juli 2011 @ 18:34:49 #9
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_99886681
Er zijn genoeg aanslagen gepleegd (door de minder bedeelden) hier in Nederland op Islamitische gebedshuizen of moskeeën zo u wilt. Daar hoeven we toch niet over te debatteren me dunkt. :{

Random woord: parelmoer

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 24 juli 2011 @ 18:35:10 #10
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99886692
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:34 schreef gebrokenglas het volgende:
2002-2006
I am required to build a capital base in order to fund the creation of the compendium. I don’t know if I will ever proceed with a martyrdom operation at this point as it simply seems too radical.
Dat martyrdom kwam ik ook tegen .. wil dat niet zeggen dat je dood gaat tijdens de daad of?
pi_99886695
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:33 schreef waht het volgende:

[..]

De Arabische cultuur is oneindig veel meer waard dan die van bijvoorbeeld de kleuters der "Tempeliers".
Eens. Maar die waardevolle oude Arabische cultuur is redelijk vernietigd door de moderne Islam.
pi_99886701
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:34 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Nou 3 kleine incidenten.
Ah nu zijn het 3 "kleine incidenten". Hoe dan ook, je kwalificatie is niet van belang. Wat wel van belang is, is dat het niet heeft geleid tot soortgelijke incidenten richting de autochtonen, vanuit de moslims.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 24 juli 2011 @ 18:35:32 #13
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_99886707
Morgen om 12 uur zal er 1 minuut stilte in Noorwegen en Zweden gehouden worden.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_99886760
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:35 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dat martyrdom kwam ik ook tegen .. wil dat niet zeggen dat je dood gaat tijdens de daad of?
Denk je echt dat hij had verwacht dat hij levend van dat eiland af zou komen?
  zondag 24 juli 2011 @ 18:36:54 #15
13462 BansheeBoy
pi_99886763
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:34 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Nou 3 kleine incidenten.
Wat degelijke pickwick drinken met die deugnieten en het is opgelost. :')

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_99886765
quote:
3s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:35 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Eens. Maar die waardevolle oude Arabische cultuur is redelijk vernietigd door de moderne Islam.
Niet door de moderne islam, enkel en alleen door aanhoudende machtsstrijd in de regio waar de islam voorkomt.
pi_99886770
quote:

[..]

Mwah, daar kan je nog over discussiëren. Zowel de (oude) Arabische cultuur als het gedachtegoed en werkwijzen van de Tempeliers hebben goede dingen voortgebracht. Ze hebben zelfs veel van elkaar geleerd.
  zondag 24 juli 2011 @ 18:37:15 #18
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_99886775
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:35 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Nee, dat 'ie het eerst geen optie vond. En nu toch heeft gedaan.
How can I make this topic about me?
pi_99886777
quote:
3s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:35 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

De islam heeft de Arabische cultuur bijna totaal om zeep geholpen.
  zondag 24 juli 2011 @ 18:37:21 #20
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99886779
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:34 schreef superworm het volgende:

[..]

Voor m'n gevoel worden het er de laatste jaren ook steeds meer.
Volgens mij is dat ook zo. Steeds meer mensen durven daarin grover en ongenuanceerder te zijn. Komt denk ik stiekem toch wel een klein beetje door het internet. Internet is het middel voor onderbuikgevoelens. Maargoed ik weet niet of deze mensen altijd al zo dachten en het nu pas durven te zeggen, of dat men inderdaad feller wordt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 24 juli 2011 @ 18:37:26 #21
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99886782
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ah nu zijn het 3 "kleine incidenten". Hoe dan ook, je kwalificatie is niet van belang. Wat wel van belang is, is dat het niet heeft geleid tot soortgelijke incidenten richting de autochtonen, vanuit de moslims.
Nee omdat deze incidenten niet eens is bekend zijn in heel nederland, laat staan moslimlanden waar die aanslagen dan vanuit zouden komen.

Maar iig zie ik weinig kans in beide scenario's, en laten we maar hopen dat de rest van dat zooitje "knights" ook wordt opgepakt wanneer ze een aanslag plannen.
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 18:37:54 #22
236264 crew  capricia
pi_99886802
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:36 schreef Notenkast het volgende:

[..]

Denk je echt dat hij had verwacht dat hij levend van dat eiland af zou komen?
Hij gaf zichzelf 5% kans..las ik. Dus hij ging er vanuit dat ie om zou komen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 24 juli 2011 @ 18:37:57 #23
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99886809
quote:
15s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat degelijke pickwick drinken met die deugnieten en het is opgelost. :')

Hoi Job.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_99886810
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:37 schreef Zaibatsu01 het volgende:

[..]

De islam heeft de Arabische cultuur bijna totaal om zeep geholpen.
Onzin van de bovenste plank, mede dankzij de Islam heeft de Arabische cultuur zo kunnen bloeien.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 24 juli 2011 @ 18:38:48 #25
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99886848
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:35 schreef KarinJ. het volgende:
Morgen om 12 uur zal er 1 minuut stilte in Noorwegen en Zweden gehouden worden.
Dat mag van mij wel uitgebreid worden naar Nederland (en andere landen, mocht men dat willen)
pi_99886850
quote:
14s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:37 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Nee omdat deze incidenten niet eens is bekend zijn in heel nederland, laat staan moslimlanden waar die aanslagen dan vanuit zouden komen.

Maar iig zie ik weinig kans in beide scenario's, en laten we maar hopen dat de rest van dat zooitje "knights" ook wordt opgepakt wanneer ze een aanslag plannen.
Die incidenten waren wel degelijk bekend in heel Nederland. De premier ging nota bene op bezoek bij die specifieke school. Serieus, als je hebt liggen slapen in die periode, zeg het dan gewoon.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 24 juli 2011 @ 18:38:49 #27
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99886852
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Onzin van de bovenste plank, mede dankzij de Islam heeft de Arabische cultuur zo kunnen bloeien.
Ja hij bloeit echt enorm.
  zondag 24 juli 2011 @ 18:38:51 #28
343836 SplashO
Sneller dan.
pi_99886853
Correct me if I'm wrong.

Als ik zijn manifest bekijk (globaal, heb het nog niet helemaal gelezen) lijkt hij geen hekel te hebben aan bepaalde rassen en geloofsovertuigingen. Hij wil slechts dat het elkaar niet vervuild. Hij is trots op zijn land en vond dat het vervuild werd. Dat hij dus niet zomaar moslims afmaakt maar die jongeren heeft te maken met het feit dat zij er in de toekomst voor zullen zorgen dat het land verder vervuild raakt. In zijn manifest, ik zal het even opzoeken, heeft hij namelijk ook Europa heringedeeld. De mensen die denken dat hij een nazi is zitten hiermee dan ook fout, want ook bijvoorbeeld de joden worden gewoon meegerekend.
pi_99886873
quote:
10s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:38 schreef MouzurX het volgende:

[..]

De Islam is wel wat ouder dan de afgelopen 300 jaar. Maar goed, het is praten tegen een muur.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 24 juli 2011 @ 18:39:20 #30
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99886874
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die incidenten waren wel degelijk bekend in heel Nederland. De premier ging nota bene op bezoek bij die specifieke school. Serieus, als je hebt liggen slapen in die periode, zeg het dan gewoon.
Andere user wist er ook niks van. Punt is ik doelde op internationale aanslagen, niet van moslims op eigen grond.
pi_99886890
quote:

[..]

Concrete voorbeelden? De islam heeft tot op heden geen positief effect in Arabische landen naar mijn mening.
  zondag 24 juli 2011 @ 18:39:52 #32
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99886893
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:38 schreef SplashO het volgende:
Correct me if i'm wrong.

Als ik zijn manifest bekijk (globaal, heb het nog niet helemaal gelezen) lijkt hij geen hekel te hebben aan bepaalde rassen en geloofsovertuigingen. Hij wil slechts dat het elkaar niet vervuild. Hij is trots op zijn land en vond dat het vervuild werd. Dat hij dus niet zomaar moslims afmaakt maar die jongeren heeft te maken met het feit dat zij er in de toekomst voor zullen zorgen dat het land verder vervuild raakt. In zijn manifest, ik zal het even opzoeken, heeft hij namelijk ook europa heringedeeld. De mensen die denken dat hij een nazi is zitten hiermee dna ook fout, want ook bijvoorbeeld de joden worden gewoon meegerekend.
Dit kan idd wel geconcludeerd worden ja.
pi_99886895
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Eh, nee de moslims waren eerst, met de moord op van Gogh en toen was er een reactie. Nu niet dingen draaien, hè? :P
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 18:39:59 #34
236264 crew  capricia
pi_99886897
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat mag van mij wel uitgebreid worden naar Nederland (en andere landen, mocht men dat willen)
^O^
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 24 juli 2011 @ 18:39:59 #35
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99886898
quote:
10s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:38 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Hij zegt toch 'heeft kunnen bloeien' Maar ik denk dat het meer het extremisme is, en niet de islam op zich.
  zondag 24 juli 2011 @ 18:40:27 #36
13462 BansheeBoy
pi_99886914
quote:

[..]

Wat mij betreft niet. Ik vind het redelijk onzinnig. Niemand heeft er wat aan. Als je ze echt wilt helpen stuur je ze geld of iets anders waar ze wat aan hebben (bv. een kruik of een zeepdispenser). :{

Nee, ik ben niet zo van die symbolen.

pi_99886924
quote:
Correct me if i'm wrong.

Als ik zijn manifest bekijk (globaal, heb het nog niet helemaal gelezen) lijkt hij geen hekel te hebben aan bepaalde rassen en geloofsovertuigingen. Hij wil slechts dat het elkaar niet vervuild. Hij is trots op zijn land en vond dat het vervuild werd. Dat hij dus niet zomaar moslims afmaakt maar die jongeren heeft te maken met het feit dat zij er in de toekomst voor zullen zorgen dat het land verder vervuild raakt. In zijn manifest, ik zal het even opzoeken, heeft hij namelijk ook europa heringedeeld. De mensen die denken dat hij een nazi is zitten hiermee dna ook fout, want ook bijvoorbeeld de joden worden gewoon meegerekend.
Dat las ik er ook in. De overeenkomsten met nazi's is dat ook hij sterk nationalistische gedachtes heeft. Maar hij houdt opvallend veel afstand van racisme.
  zondag 24 juli 2011 @ 18:40:57 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99886933
Cultuur verandert altijd, en niet alleen omdat er immigranten bijkomen, ook omdat de gewoontes van een volk veranderen door moderne apparatuur en de jeugd die zich aan de strenge regels van de ouderen ontworstelen.

Ook in Schubbekutteveen in de bible-belt is de tijd niet stil blijven staan, en daar is geen moslim te vinden.

Dus wat is het doel nou eigenlijk van iemand die de oude cultuur wil beschermen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_99886945
quote:

[..]

Wat? :?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_99886953
quote:

[..]

In het begin was de Islam inderdaad een bindmiddel wat de Arabische cultuur omhoog stuwde.

Maar dat is het al een paar honderd jaar niet meer.
  zondag 24 juli 2011 @ 18:41:32 #41
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99886956
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:40 schreef Leandra het volgende:
Cultuur verandert altijd, en niet alleen omdat er immigranten bijkomen, ook omdat de gewoontes van een volk veranderen door moderne apparatuur en de jeugd die zich aan de strenge regels van de ouderen ontworstelen.

Ook in Schubbekutteveen in de bible-belt is de tijd niet stil blijven staan, en daar is geen moslim te vinden.

Dus wat is het doel nou eigenlijk van iemand die de oude cultuur wil beschermen?
Ik denk de cultuur in een voor hem gewenste richting sturen.
pi_99886967
quote:

Ja, maar je gaat er nu vanuit dat mensen zich zomaar laten veranderen. Dat is dus niet zo, zien we maar weer. Al die veranderingen van de afgelopen jaren stuiten gewoon op steeds meer tegenstand. Dat is ook onderdeel van het proces.
pi_99886978
quote:
Correct me if I'm wrong.

Als ik zijn manifest bekijk (globaal, heb het nog niet helemaal gelezen) lijkt hij geen hekel te hebben aan bepaalde rassen en geloofsovertuigingen. Hij wil slechts dat het elkaar niet vervuild. Hij is trots op zijn land en vond dat het vervuild werd. Dat hij dus niet zomaar moslims afmaakt maar die jongeren heeft te maken met het feit dat zij er in de toekomst voor zullen zorgen dat het land verder vervuild raakt. In zijn manifest, ik zal het even opzoeken, heeft hij namelijk ook Europa heringedeeld. De mensen die denken dat hij een nazi is zitten hiermee dan ook fout, want ook bijvoorbeeld de joden worden gewoon meegerekend.
Lijkt op de NVU opvatting. Bestaansrecht voor iedereen op eigen bodem.
pi_99886981
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:39 schreef Zaibatsu01 het volgende:

[..]

Concrete voorbeelden? De islam heeft tot op heden geen positief effect in Arabische landen naar mijn mening.
De Arabische wereld heeft mede dankzij de Islam uberhaupt kunnen groeien en daarmee veel positieve eigenschappen van culturen om haar heen kunnen absorberen. Zeker in de jaren van de verscheidene kalifaten, leidde dit tot een opbloei van kunst, wetenschap etc. Dit heeft enkele honderden jaren geduurd. Op een gegeven moment is alles gewoon ingestort, mede dankzij interne conflicten. En die interne conflicten kent de Arabische wereld nu nogsteeds, Islam of geen Islam.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99886983
quote:
Correct me if I'm wrong.

Het is inderdaad geen nazi of racist. Enkel iemand die waanbeelden heeft wat betreft zijn cultuur, de islam, en de regering.
pi_99886984
quote:

Het zit in de cultuur van de ouderen dat we pais en vree en tolerant zijn sinds WOII. Daar ontworstelt deze Noorse extremist zich van. Dus het klopt wat je zegt.
  zondag 24 juli 2011 @ 18:42:43 #47
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99886992
quote:
15s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat mij betreft niet. Ik vind het redelijk onzinnig. Niemand heeft er wat aan. Als je ze echt wilt helpen stuur je ze geld of iets anders waar ze wat aan hebben (bv. een kruik of een zeepdispenser). :{

Jij niet, ik wel. En het is niet strafbaar om niet mee te doen, dus ik zou zeggen, ga lekker door waarmee op dat moment bezig mee zal zijn.
pi_99886996
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Precies wat er staat, m'n beste.

Edit: En ik bedoel de 'nieuwe' tempeliers dus.

[ Bericht 4% gewijzigd door waht op 24-07-2011 18:55:39 ]
  zondag 24 juli 2011 @ 18:43:02 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99886998
quote:
15s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, want met geld wordt de wereld weer net als voor vrijdagmiddag :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_99887003
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:42 schreef Mutant01 het volgende:

De Arabische wereld heeft mede dankzij de Islam uberhaupt kunnen groeien en daarmee veel positieve eigenschappen van culturen om haar heen kunnen absorberen. Zeker in de jaren van de verscheidene kalifaten, leidde dit tot een opbloei van kunst, wetenschap etc. Dit heeft enkele honderden jaren geduurd. Op een gegeven moment is alles gewoon ingestort, mede dankzij interne conflicten. En die interne conflicten kent de Arabische wereld nu nogsteeds, Islam of geen Islam.
Ja, toffe imperialisatie inderdaad. Net zo tof als westers kolonialisme. :) Echt belangrijk om dat te blijven aanbidden.
pi_99887012
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:39 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Eh, nee de moslims waren eerst, met de moord op van Gogh en toen was er een reactie. Nu niet dingen draaien, hè? :P
Ehm ja?.... Waar draai ik dingen? Je begrijpt mijn post kennelijk niet, ik reageer op een theorie van Mouzur. Volgens hem zouden moslims n.a.v. bijv. deze reacties van de autochtonen weer wraak nemen.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 18:43:34 #52
236264 crew  capricia
pi_99887019
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:41 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ja, maar je gaat er nu vanuit dat mensen zich zomaar laten veranderen. Dat is dus niet zo, zien we maar weer. Al die veranderingen van de afgelopen jaren stuiten gewoon op steeds meer tegenstand. Dat is ook onderdeel van het proces.
Bij jou hebben huisvrouwen nog hoofddoekjes op alla jaren 50?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 24 juli 2011 @ 18:43:50 #53
13462 BansheeBoy
pi_99887029
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, want met geld wordt de wereld weer net als voor vrijdagmiddag :X
Je kunt met fast cash meer veranderen dan met die 1 minuut stilte. :{

pi_99887035
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Lezen.
pi_99887039
quote:
10s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ehm ja?.... Waar draai ik dingen? Je begrijpt mijn post kennelijk niet, ik reageer op een theorie van Mouzur. Volgens hem zouden moslims n.a.v. bijv. deze reacties van de autochtonen weer wraak nemen.
Dat is koffiedik kijken.
  zondag 24 juli 2011 @ 18:44:34 #56
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99887065
quote:
10s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Snap ook niet echt wat hij bedoelt.
pi_99887066
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Again, waar slaat jouw reactie op? Ik zeg gewoon dat je gelijk hebt dat culturen veranderen maar daar hoort dit soort rebellie ook bij. Dat is de natuur.
  zondag 24 juli 2011 @ 18:44:37 #58
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99887069
quote:
15s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je kunt met fast cash meer veranderen dan met die 1 minuut stilte. :{

Je kan 94 doden reviven met cash geld?
pi_99887072
quote:

Ja, idd en ook de ideologie van mensen zoals Breivik verandert zelfs. Hoewel hij zijn ideeën expliciet geen ideologie noemt.
In een eerdere generatie van dezelfde soort ideeën waren de grote bezoedelaars de Joden en nu is dat alles wat links is.
I´m back.
  zondag 24 juli 2011 @ 18:45:15 #60
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99887092
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

nee maar het doet meer dan 1 minuut stilte voor iets waar je totaal niet mee betrokken bent, jezus zeg.
pi_99887093
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:43 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ja, toffe imperialisatie inderdaad. Net zo tof als westers kolonialisme. :) Echt belangrijk om dat te blijven aanbidden.
Het gaat bijna altijd gepaard met culturele hoogstanden, heeft niets met "aanbidden" te maken - maar dat was de tijdsgeest. Ik snap niet waarom jij zo verdomde graag mijn woorden veel verdraaien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99887112
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die opbloei van kunst en wetenschap staat los van de islam. Integendeel zelf; de islam beperkt de Arabieren in o.a het maken van kunst, theater en wetenschap.
  zondag 24 juli 2011 @ 18:46:01 #63
13462 BansheeBoy
pi_99887119
quote:

[..]

Het heeft geen zin om je je te helpen dom over te komen. Daar voel ik me niet lekker bij. :{

pi_99887124
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het gaat bijna altijd gepaard met culturele hoogstanden, heeft niets met "aanbidden" te maken - maar dat was de tijdsgeest. Ik snap niet waarom jij zo verdomde graag mijn woorden veel verdraaien.
Ik verdraai niks maar het is gewoon grappig om te lezen wat je allemaal voor onzin opschreef m.b.t. de "bloei" van de islam. Die bloei was wel de dood van vele niet-moslims.
pi_99887126
zojuist is bekend gemaakt dat er ook een politie-agent is doodgeschoten op utoya
som vi elsker det!
pi_99887130
quote:

[..]

Je moet hem maar een beetje laten.
Ik denk dat de AIVD hem al aan het tracken is. Of niet.
  zondag 24 juli 2011 @ 18:46:50 #67
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99887157
quote:
10s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:45 schreef MouzurX het volgende:

[..]

nee maar het doet meer dan 1 minuut stilte voor iets waar je totaal niet mee betrokken bent, jezus zeg.
Waarom moet je er direct mee betrokken zijn? Ik vind dit zo'n gruwelijke daad opzich dat daar best wat aandacht naar toe mag gaan in de vorm van een minuut stilte bijvoorbeeld. Bovendien treft het ons welzeker. Kijk maar naar alle reacties die losgemaakt worden, ook hier in Nederland.
  zondag 24 juli 2011 @ 18:47:01 #68
304638 KarinJ.
pi_99887162
Politimann drept på Utøya
Var på privat vaktoppdrag for AUF-leiren.

http://www.dagbladet.no/2(...)drap/utoya/17440719/

Politieman gedood op Utøya
Was als prive wacht op het AUF-kamp

Samengevat: Nadat de nabestaande zijn ingelicht is door de politie vermeld dat een politie-agent die als wachter op het eiland werkte ook is doodgeschoten
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 18:47:01 #69
236264 crew  capricia
pi_99887163
quote:

[..]

Spreek voor jezelf. Ik voel me hier wel bij betrokken. Dit gaat wmb heel Europa aan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99887175
quote:
3s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:41 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

In het begin was de Islam inderdaad een bindmiddel wat de Arabische cultuur omhoog stuwde.

Maar dat is het al een paar honderd jaar niet meer.
Niet eens in het begin hoor, pas een paar honderd jaar later. En nu is het al een tijd niet meer zo inderdaad. En dat is zonde. Zeker in de 18e/19e eeuw is het slecht gegaan, het ontstaan van het Wahabisme e.d.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99887185
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:46 schreef behemoth449 het volgende:
zojuist is bekend gemaakt dat er ook een politie-agent is doodgeschoten op utoya
Niks toevoegende mededelingen. Een mens is een mens.
pi_99887194
quote:

[..]

Voor iemand die zich niet betrokken voelt, reageer je wel erg vaak op dit onderwerp.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2011 18:47:59 ]
  zondag 24 juli 2011 @ 18:47:50 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99887201
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:43 schreef capricia het volgende:

[..]

De alla jaren 50 hoofddoekjes zijn cultuur, de Allah hoofddoekjes zijn ook cultuur, maar kennelijk de verkeerde cultuur.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 juli 2011 @ 18:48:04 #74
13462 BansheeBoy
pi_99887206
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf. Ik voel me hier wel bij betrokken. Dit gaat wmb heel Europa aan.
En niet alleen wat jouw betreft. Ik vind alleen dat we écht wat moeten doen, in concrete vorm. Zo'n minuut stilte heeft echt geen zin. Het voegt niets toe. :{

pi_99887207
quote:
7s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:47 schreef Specularium het volgende:

[..]

dat is waar, dacht deel het alleen even mee, stond zojuist op dagbladet.no
som vi elsker det!
pi_99887213
quote:

[..]

Er is vandaag voor de Tour 1 minuut stilte gehouden!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  zondag 24 juli 2011 @ 18:48:21 #77
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99887214
quote:

[..]

Hangt ervan af, was deze dode nog niet bekend of was hij al meegeteld. In het laatste geval voegt het idd weinig toe. In het eerste geval is het dus weer een dode erbij.
pi_99887220
quote:
Police Guard 'Was Meant To Be On Island'

A police guard had been due to be on the Norwegian island where a gunman massacred at least 86 people but detectives do not know where he was, they reveal.

"There was supposed to be a police officer there," acting police chief Sveinung Sponheim told a news conference, adding that it is unclear where he was.

http://news.sky.com/skyne(...)ivik_Admits_Killings
pi_99887221
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:46 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik verdraai niks maar het is gewoon grappig om te lezen wat je allemaal voor onzin opschreef m.b.t. de "bloei" van de islam. Die bloei was wel de dood van vele niet-moslims.
Je bedoelt de christenen tijdens hun moordpartijen in het midden-oosten en Afrika. De moslims hebben enigzins dit beperkt.
pi_99887226
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:46 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat ging toen eenmaal zo. Klinkt cru, is het ook, maar de geschiedenis is nou eenmaal niet zo mooi. Ik ken geen enkel machtig rijk (in de geschiedenis) dat geen bloed aan zijn handen had. Zelfs in de moderne geschiedenis is imperialisme nog een keyword.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99887246
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:45 schreef Zaibatsu01 het volgende:

[..]

Die opbloei van kunst en wetenschap staat los van de islam. Integendeel zelf; de islam beperkt de Arabieren in o.a het maken van kunst, theater en wetenschap.
Niet in het begin. Maar zoals al gezegd was dat positieve effect van relatief korte duur.
  zondag 24 juli 2011 @ 18:49:29 #82
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99887267
quote:
15s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En niet alleen wat jouw betreft. Ik vind alleen dat we écht wat moeten doen, in concrete vorm. Zo'n minuut stilte heeft echt geen zin. Het voegt niets toe. :{

Bepaalde vorm van verwerking en stilstaan. Al heb ik er ook niet zoveel mee.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_99887273
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Zo voel ik dat niet en denk de meerderheid ook.
  zondag 24 juli 2011 @ 18:49:44 #84
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99887274
nvm
pi_99887286
Het heeft geen zin om te kibbelen over hoe de islam / het christendom honderden jaren geleden was. De hedendaagse interpretaties en posities verschillen sowieso.
  zondag 24 juli 2011 @ 18:50:11 #86
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99887292
nvm
pi_99887307
Toch zie je nu al dat het werkt. Mensen worden in hoeken gedreven, worden gedwongen keuzes te maken. Ik ben het totaal niet met die knakker eens wat hij heeft gedaan maar omdat ik met hem deel dat de islamisatie en het slappe linkse optreden een crime is, word ik door links in zijn hoek gedreven. Ik ben zogenaamd een aanhanger van gedachtegoed wat AUTOMATISCH leid tot kinderen doodschieten. :{ Dat ben ik totaal niet maar dat schijn ik wel te zijn volgens een hoop mensen.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 24 juli 2011 @ 18:51:16 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99887334
quote:

[..]

Het is niet bepaald een armoedig land, wat moeten die mensen met geld? Een 3de Volvo kopen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 juli 2011 @ 18:51:18 #89
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99887336
quote:
15s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Toch zie je nu al dat het werkt. Mensen worden in hoeken gedreven, worden gedwongen keuzes te maken. Ik ben het totaal niet met die knakker eens wat hij heeft gedaan maar omdat ik met hem deel dat de islamisatie en het slappe linkse optreden een crime is, word ik door links in zijn hoek gedreven. Ik ben zogenaamd een aanhanger van gedachtegoed wat AUTOMATISCH leid tot kinderen doodschieten. :{ Dat ben ik totaal niet maar dat schijn ik wel te zijn volgens een hoop mensen.
Dat is idd wel een beetje gebeurd ja.
  zondag 24 juli 2011 @ 18:51:31 #90
13462 BansheeBoy
pi_99887345
quote:
Dat ben ik totaal niet maar dat schijn ik wel te zijn volgens een hoop mensen.
Ja, nu sta je eens aan de andere kant. :Y

pi_99887346
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:45 schreef Zaibatsu01 het volgende:

[..]

Nope, de beperkingen kwamen pas aan de orde na het vervallen van verscheidene kalifaten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99887363
quote:
Dat is ook wat je er zelf in leest hoor. Mensen zijn nu eenmaal emotioneel nu, zo kort na het gebeuren. Laat het je niet raken.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 juli 2011 @ 18:52:24 #93
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_99887376
Kan die hele islam/christendom discussie niet naar het topic over de analyse of dat topic over dat manifest?
Ik hoop hier nieuws te vergaren, en de mededeling dat een politie-agent aanwezig was op het eiland, maar ook is omgekomen, sneeuwt hier zelfs helemaal onder
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_99887384
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nope, de beperkingen kwamen pas aan de orde na het vervallen van verscheidene kalifaten.
Dankzij de steeds strenger wordende Islam.
pi_99887391
quote:
'Breivik had nog grote hoeveelheden munitie'
Laatste update: 24 juli 2011 18:49 info
OSLO - Anders Behring Breivik had bij zijn arrestatie tijdens het bloedbad op het Noorse eiland Utøya vrijdag nog grote hoeveelheden munitie bij zich.

Dit heeft de politie in Oslo zondag laten weten. Met haar ''snelle en competente interventie'' heeft de politie volgens een woordvoerder een nog ergere afloop van de tragedie voorkomen.

Volgens de laatste gegevens verstreek een uur tussen de eerste oproep aan de politie en de arrestatie van de schutter om 18.27 uur.
Eerder werd gezegd dat Breivik anderhalf uur de tijd had om om zich heen te schieten.
http://www.nu.nl/buitenla(...)elheden-munitie.html
  zondag 24 juli 2011 @ 18:53:00 #96
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99887400
quote:
Die personen doen nu in principe precies hetzelfde al waar ze Wilders en zijn adepten altijd van beschuldigen. :') Op zich best ironisch :D
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 24 juli 2011 @ 18:53:14 #97
343836 SplashO
Sneller dan.
pi_99887406
quote:
Mensen gaan nu heel makkelijk oordelen ja, ben ik met je eens iedereen die er ook maar iets het zelfde over denkt is direct extreem rechts en mogelijk in staat tot een zelfde actie...
pi_99887422
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:52 schreef Zaibatsu01 het volgende:

[..]

Dankzij de steeds strenger wordende Islam.
In de 19e eeuw is pas het wahabisme ontstaan. Om je even een beeld te geven van hoe of wat. De Islam wordt niet strenger, de interpretaties worden extremer - en dat zie je ook terug in de verschillen tussen Islamitische landen zelf.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99887425
quote:
Er is dan ook helemaal geen sprake van een islamisering zoals Breivik en gelijkdenkenden beschrijven. Ja, er zijn moslims naar Europa geëmigreerd waardoor er meer islam is dan daarvoor. Maar dat betekent welgeteld niets. Daarnaast zal dit niet verder gaan totdat er alleen maar moslims in Europa wonen, zoals dat ernstig gehandicapte youtube-filmpje ons doet vermoeden. En ten slotte is er geen sprake van een complot door "cultureel marxisten" die van Europa een islamitisch gebied willen maken.

Het is allemaal gelul. De problemen die we hebben zijn van een totaal andere orde. Het feit dat we hierover moeten praten is een verspilling van onze tijd.
  zondag 24 juli 2011 @ 18:54:08 #100
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_99887432
quote:
Tja, het is nu voltooid, hè. Moslims zijn het eens met 9/11 en mensen die niks hebben multicultureel gedoe zijn aanhangers van Anders Breivik.
pi_99887435
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:53 schreef Caland het volgende:

[..]

Die personen doen nu in principe precies hetzelfde al waar ze Wilders en zijn adepten altijd van beschuldigen. :') Op zich best ironisch :D
Denk je serieus dat "die personen" dezelfde zijn als "ze"? Binnen ideologieën verschillen mensen ook nog van gedachten hoor.
  zondag 24 juli 2011 @ 18:54:37 #102
13462 BansheeBoy
pi_99887442
quote:

[..]

Ja, ik houd ze een spiegel voor. En nog wel één van wederzijds formaat. :)

pi_99887447
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Kan die hele islam/christendom discussie niet naar het topic over de analyse of dat topic over dat manifest?
Ik hoop hier nieuws te vergaren, en de mededeling dat een politie-agent aanwezig was op het eiland, maar ook is omgekomen, sneeuwt hier zelfs helemaal onder
Is was eigenlijk verbaasd dat dat nieuws was. Het leek mij volmaakt logisch dat er een aantal (ongewapende) beveiligingsmensen rondliepen bij een evenement vol politiek actieve jongeren. Net als op ieder ander evenement... zelfs bij de EO jongerendag heb je die.
pi_99887451
quote:
15s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, nu sta je eens aan de andere kant. :Y

Volgens diezelfde beredenering ben jij als moslim zijnde per definitie een Al Qaida-aanhanger

Nu ben jij persoonlijk dat ook, maar toch.
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 18:54:55 #105
236264 crew  capricia
pi_99887453
quote:
Wie drijft jou zo makkelijk in een hoek dan?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99887468
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In de 19e eeuw is pas het wahabisme ontstaan. Om je even een beeld te geven van hoe of wat. De Islam wordt niet strenger, de interpretaties worden extremer - en dat zie je ook terug in de verschillen tussen Islamitische landen zelf.
Eigenlijk in de 17 eeuw maar werden twee keer gewoon uitgeroeid door het Ottomaanse rijk.
pi_99887497
quote:
Tsja....ga maar eens vriendjes maken op maroc.nl .... die weten precies hoe jij je nu voelt, want mensen zoals jij hebben hun in dezelfde hoek gedreven waar jij nu ook zit. Als islamiet wordt je ook automagisch in de hoek gedreven waar de terroristen zitten.

Het principe is achterlijk, maar zo werkt het dus, net zoals religieuzen, hippies en linksen ook in een bepaalde hoek geduwd worden.

Les: nooit meer over groepen praten, maar over individuen....en die les vergeten we na 1 posting allemaal weer. :)
pi_99887551
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik bedoel dan ook de interpretatie. In de vroege islam was alles nog vredevol en redelijk geweldloos; totdat de islam groot werd, toen kwamen de moordpartijen en beperkingen.
  zondag 24 juli 2011 @ 18:57:59 #109
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_99887556
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:46 schreef behemoth449 het volgende:
Dus er was toch politie aanwezig op het eiland.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_99887574
quote:
3s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:54 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Is was eigenlijk verbaasd dat dat nieuws was. Het leek mij volmaakt logisch dat er een aantal (ongewapende) beveiligingsmensen rondliepen bij een evenement vol politiek actieve jongeren. Net als op ieder ander evenement... zelfs bij de EO jongerendag heb je die.
Dat is ook pas van de laatste 10 (?) jaar....daarvoor zag je dat ook amper....tegenwoordig word je bijna anaal gevisiteerd als je een bevrijdingsfestival bezoekt....doe mij dan maar geen beveiliging.
  zondag 24 juli 2011 @ 18:58:29 #111
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_99887576
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:56 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Tsja....ga maar eens vriendjes maken op maroc.nl .... die weten precies hoe jij je nu voelt, want mensen zoals jij hebben hun in dezelfde hoek gedreven waar jij nu ook zit. Als islamiet wordt je ook automagisch in de hoek gedreven waar de terroristen zitten.

Het principe is achterlijk, maar zo werkt het dus, net zoals religieuzen, hippies en linksen ook in een bepaalde hoek geduwd worden.

Les: nooit meer over groepen praten, maar over individuen....en die les vergeten we na 1 posting allemaal weer. :)
Niemand heeft die les geleerd, zelfs niet de mensen die hier jaren over gezeurd hebben m.b.t. moslims. Die wezen namelijk meteen met de beschuldigende vinger naar de PVV en alle PVV-stemmers. Iedereen is gewoon een hypocriet...
pi_99887577
Waarom zou de aanwezigheid van immigranten (lees:moslims) in west-europa en de poltiek daarop niet ter discussie mogen staan terwijl het aan alle kanten relevant is in deze zaak?

Hoe de dader heeft gehandeld, ideologisch, religieus en partijpolitiek gezien.
  zondag 24 juli 2011 @ 18:59:34 #113
13462 BansheeBoy
pi_99887620
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Volgens diezelfde beredenering ben jij als moslim zijnde per definitie een Al Qaida-aanhanger
During nine eleven en the murder on Theo van G. was ik dat volgens vele Fok!kers inderdaad. :{

zondag 24 juli 2011 @ 18:59:57 #114
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_99887637
quote:
7s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:58 schreef Specularium het volgende:
Waarom zou de aanwezigheid van immigranten (lees:moslims) in west-europa en de poltiek daarop niet ter discussie mogen staan terwijl het aan alle kanten relevant is in deze zaak?

Omdat ze willen ontkennen wat zulke mensen drijft? Terwijl ze aan de andere kant wel wijzen op de aanwezigheid van de VS in het Midden-Oosten als reden voor bomaanslagen in Europa.
  zondag 24 juli 2011 @ 19:00:01 #115
13462 BansheeBoy
pi_99887641
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:58 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Niemand heeft die les geleerd, zelfs niet de mensen die hier jaren over gezeurd hebben m.b.t. moslims. Die wezen namelijk meteen met de beschuldigende vinger naar de PVV en alle PVV-stemmers. Iedereen is gewoon een hypocriet...
Spiegel. Daarom. :Y

pi_99887652
quote:

[..]

Klopt. Tot hier dus het hebben van het morele gelijk.
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 19:00:31 #117
236264 crew  capricia
pi_99887661
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:58 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat is ook pas van de laatste 10 (?) jaar....daarvoor zag je dat ook amper....tegenwoordig word je bijna anaal gevisiteerd als je een bevrijdingsfestival bezoekt....doe mij dan maar geen beveiliging.
Zover ik weet is de Noorse politie ongewapend.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99887664
quote:
Hmm, niet helemaal waar.

Wat relevant is in deze zaak is hoe de dader deze zaken zag.
Het verschil ? Een groot deel van zijn ideeën zijn gebaseerd op onjuistheden. Niet op feiten.
pi_99887691
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nu ben jij persoonlijk dat ook, maar toch.
Die redenering wordt niet gebruikt, sinds 2001? Kom nou, jij hebt er één dagje last van, één maandje misschien. Maar 10 jaar...
Allah Al Watan Al Malik
pi_99887702
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:58 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

^O^
pi_99887706
quote:
3s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:00 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Hmm, niet helemaal waar.

Wat relevant is in deze zaak is hoe de dader deze zaken zag.
Het verschil ? Een groot deel van zijn ideeën zijn gebaseerd op onjuistheden. Niet op feiten.
Dat noemen ze ook wel overtuiging.
Daar kunnen mensen hard op gaan.
  zondag 24 juli 2011 @ 19:02:05 #122
78780 deedeetee
pi_99887722
quote:

[..]

Nou ik vind het toch wel interessant om te weten dat deze man idg niet op de vlucht is geslagen. Zonder wapen kon hij natuurlijk ook niet veel uitrichten.
pi_99887724
quote:

Het is zoiets als discussieren over de aanwezigheid van de maan.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 24 juli 2011 @ 19:02:27 #124
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_99887736
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet.
pi_99887763
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een samenleving is ook net zo'n constante factor als de maan.
pi_99887766
quote:
7s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:01 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat noemen ze ook wel overtuiging.
Daar kunnen mensen hard op gaan.
Klopt. Maar het heeft weinig zin om nu dus uitvoerig de geschiedenis van Islam enzovoorts te bespreken (ook al deed ik zelf gezellig mee - mea culpa). De waarheid interesseerde de dader immers helemaal niet.
pi_99887768
is dit al gepost tinyurl.com/3hu7ybk
  zondag 24 juli 2011 @ 19:03:35 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99887777
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:58 schreef Kingstown het volgende:

[..]

De situatie in Nederland is gewoon enorm veranderd. Ik herinner mij nog dat Koningin Juliana gewoon op de fiets naar het dorp reed!
Tegenwoordig moet iedere politicus van enige statuur al beveiligd worden, evenals evenementen etc, overal camera's, controles op wat iedereen schrijft (via de mail), enorm veel afluisteren van telefoongesprekken, bij ieder evenement veel voorzorgen, kinderdagverblijven op slot. Nederland is veranderd.

En ik denk dat dit alleen maar erger gaat worden. In 1978 ofzo was er een film "Class of 1984', waarin een morbide toekomstscenario werd geschetst over een school waar ze NET ALS OP EEN VLIEGVELD!! detectiepoortjes hadden staan! Toen een voorbeeld van een dystopie. Vandaag in Nederland.

Alleen in Nieuw-Zeeland, Australië en Noorwegen is het nog enigszins wat ik als 'normaal' beschouw.
The End Times are wild
pi_99887800
quote:
7s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:03 schreef Specularium het volgende:

[..]

Een samenleving is ook net zo'n constante factor als de maan.
Nee, de samenleving zelf uiteraard niet. Maar ga er maar vanuit dat de aanwezigheid van moslims wel zo'n constante factor is.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 19:04:05 #130
236264 crew  capricia
pi_99887801
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:03 schreef CaptainObvious39 het volgende:
is dit al gepost tinyurl.com/3hu7ybk
bizar:
https://www.facebook.com/event.php?eid=166957000044018
"Honor Anders Brehling Breivik, a true hero and role model"
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99887881
quote:
Allemaal van die smerige nationalistische rechtsextremisten die hebben gezegd dat ze ook komen.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_99887893
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:04 schreef capricia het volgende:

[..]

bizar:

Screenshots? Kom er niet in, heb geen FB.
pi_99887908
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:06 schreef Zaibatsu01 het volgende:

[..]

same, does een mirror
pi_99887918
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

De situatie in Nederland is gewoon enorm veranderd. Ik herinner mij nog dat Koningin Juliana gewoon op de fiets naar het dorp reed!
Tegenwoordig moet iedere politicus van enige statuur al beveiligd worden, evenals evenementen etc, overal camera's, controles op wat iedereen schrijft (via de mail), enorm veel afluisteren van telefoongesprekken, bij ieder evenement veel voorzorgen, kinderdagverblijven op slot. Nederland is veranderd.

En ik denk dat dit alleen maar erger gaat worden. In 1978 ofzo was er een film "Class of 1984', waarin een morbide toekomstscenario werd geschetst over een school waar ze NET ALS OP EEN VLIEGVELD!! detectiepoortjes hadden staan! Toen een voorbeeld van een dystopie. Vandaag in Nederland.

Alleen in Nieuw-Zeeland, Australië en Noorwegen is het nog enigszins wat ik als 'normaal' beschouw.
Ik weet het, heb die verandering zelf ook meegemaakt, maar blij word ik er niet van. Het is een heel stuk minder leuk geworden. Na de kapingen van de Molukkers (toen noemden we dat nog kapers, tegenwoordig zouden we terroristen zeggen) zijn we ook niet zo spastisch gaan doen met al die extreme veiligheids/controle-maatregelen, dus we hebben als maatschappij echt zelf ons hoofd op hol laten maken de laatste 10-20 jaar.
  zondag 24 juli 2011 @ 19:07:21 #135
80268 kLowJow
That's Gay
pi_99887922
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:04 schreef capricia het volgende:

[..]

bizar:

Troll lijkt me.
pi_99887930
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:06 schreef Zaibatsu01 het volgende:

[..]

pi_99887931
Een trollhacker heeft een rouw om noorwegen facebook veranderd in een support breivick pagina :')
  zondag 24 juli 2011 @ 19:07:40 #138
13462 BansheeBoy
pi_99887934
Kan iemand screenshotje maken? Ik heb geen FaceBook account. :{

zondag 24 juli 2011 @ 19:07:53 #139
78780 deedeetee
pi_99887945
nu.nl

quote:
OSLO - Anders Behring Breivik had bij zijn arrestatie tijdens het bloedbad op het Noorse eiland Utøya vrijdag nog grote hoeveelheden munitie bij zich.
Foto: ANP

Dit heeft de politie in Oslo zondag laten weten. Met haar ''snelle en competente interventie'' heeft de politie volgens een woordvoerder een nog ergere afloop van de tragedie voorkomen.

Volgens de laatste gegevens verstreek een uur tussen de eerste oproep aan de politie en de arrestatie van de schutter om 18.27 uur.

Eerder werd gezegd dat Breivik anderhalf uur de tijd had om om zich heen te schieten.
Hij heeft zich dus niet overgeven omdat zijn kogels op waren. Hij wilde gewoon zijn leven niet riskeren. Ik wist 't wel, hij wilde gewoon de kans op meer glorie voor zichzelf niet laten schieten.
  zondag 24 juli 2011 @ 19:08:08 #140
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99887952
quote:
17s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:06 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Allemaal van die smerige nationalistische rechtsextremisten die hebben gezegd dat ze ook komen.
Al die lui preventief oppakken en laten onderzoeken. wtf man. Van mij mag Facebook dit offline halen.

Edit: ok, die titel is misschien aangepast door een troll.hmmmm
pi_99887956
quote:
3s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:03 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Klopt. Maar het heeft weinig zin om nu dus uitvoerig de geschiedenis van Islam enzovoorts te bespreken (ook al deed ik zelf gezellig mee - mea culpa). De waarheid interesseerde de dader immers helemaal niet.
Waar ik op doel is dat als er een bericht is dat hij bijv. de PVV noemt, dat dat een discussiepunt moet kunnen zijn.

Kan het wel een harde discussie worden met Theo's en Arafatsjaaltjes erbij maar het blijft relevant.
pi_99887962

[ Bericht 43% gewijzigd door RemcoW23 op 24-07-2011 19:15:57 ]
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_99887969
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:07 schreef carboni het volgende:
Een trollhacker heeft een rouw om noorwegen facebook veranderd in een support breivick pagina :')
Lijkt me idd ook.
pi_99887971
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:07 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
2,300 leden?
pi_99887984
quote:
17s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:06 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ze hebben toch wel door dat Anders Nazi´s haat en mede verantwoordelijk houden voor de 'marxistisch multiculturele' samenleving?
pi_99888008
Kan iemand met een FB kijken hoe de profielen van die 2300 er uit zien? Welke interesses deze mensen hebben bvd.
pi_99888012
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, de samenleving zelf uiteraard niet. Maar ga er maar vanuit dat de aanwezigheid van moslims wel zo'n constante factor is.
Ik snap dat claimgedrag nooit zo.
pi_99888020
Ziet er fake uit imo.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 24 juli 2011 @ 19:10:17 #149
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99888022
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:08 schreef Notenkast het volgende:

[..]

Lijkt me idd ook.
Makes sense idd omdat er aan de zijkant profile pictures te zien zijn van mensen met iets van Oslo, dat ze steun betuigen. De noorse vlag bv.
pi_99888036
quote:
7s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:09 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik snap dat claimgedrag nooit zo.
Claimgedrag?
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 24 juli 2011 @ 19:10:50 #151
80268 kLowJow
That's Gay
pi_99888045
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:07 schreef carboni het volgende:
http://ekstrabladet.dk/112/article1591144.ece
http://www.vg.no/nyheter/(...)l.php?artid=10080700
pi_99888047
Denk ook fake.
  zondag 24 juli 2011 @ 19:11:00 #153
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99888051
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:10 schreef Mutant01 het volgende:
Ziet er fake uit imo.
Hoe bedoel je 'fake' hier? Het evenement bestaat idd namelijk. Maar wellicht is de titel aangepast door een trol/hacker ofzo.
pi_99888067
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hoe bedoel je 'fake' hier? Het evenement bestaat idd namelijk. Maar wellicht is de titel aangepast door een trol/hacker ofzo.
Dat bedoel ik met fake ;).
Allah Al Watan Al Malik
pi_99888074
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat bedoelt hij.
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 19:12:40 #156
236264 crew  capricia
pi_99888109
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:08 schreef Zaibatsu01 het volgende:

[..]

2,300 leden?
2300 mensen die zeggen dat ze morgen komen op het event om Anders te eren.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99888122
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee.

pi_99888124
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:08 schreef RemcoW23 het volgende:
[afbeelding]
Ik zou die mensen rechts in het vervolg even weghalen, je weet niet hoe snel een foto over dit onderwerp rond kan gaan ;)
  zondag 24 juli 2011 @ 19:13:15 #159
304638 KarinJ.
pi_99888127
  zondag 24 juli 2011 @ 19:13:22 #160
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99888130
quote:

[..]

De titel is gehacked, zie bron:

http://ekstrabladet.dk/112/article1591144.ece
  zondag 24 juli 2011 @ 19:13:37 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99888138
Het is wel opmerkelijk hoe eenvoudig dat Noors te lezen is als Nederlander die goed Duits en Engels spreekt. Alle woorden ken je bijna wel.
The End Times are wild
pi_99888143
Gelukkig een hacker/trol... Ik schrok me kapot.
pi_99888144
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:12 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Nee.

[ afbeelding ]
Zielig gewoon
  zondag 24 juli 2011 @ 19:13:59 #164
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99888151
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:13 schreef Kikvors het volgende:
Gelukkig een hacker/trol... Ik schrok me kapot.
Ik ook idd...
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 19:14:08 #165
236264 crew  capricia
pi_99888159
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:12 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Nee.

[ afbeelding ]
Duidelijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99888160
quote:

[..]

Ja had ik inmiddels door.
pi_99888173
quote:

[..]

[ afbeelding ]
die linn zal dus wel opgepakt worden?

ze had zijn manifest gelezene en wist vooraf dus van zijn plannen?
  zondag 24 juli 2011 @ 19:15:21 #168
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_99888202
quote:
Mijn god... :{
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_99888212
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:13 schreef LXIV het volgende:
Het is wel opmerkelijk hoe eenvoudig dat Noors te lezen is als Nederlander die goed Duits en Engels spreekt. Alle woorden ken je bijna wel.
Klopt, en anders even op wat verschillende manieren uitspreken, dan kom je er ook wel.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_99888233
Die hacker zal ook wel opgespoord worden wss.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99888237
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:12 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ik zou die mensen rechts in het vervolg even weghalen, je weet niet hoe snel een foto over dit onderwerp rond kan gaan ;)
Hehe idd.. Done :P
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_99888300
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Zoals gezegd: klotestreek van een hacker.

Maar die tekst "he let me read his manifest" brengt me wel weer terug naar een eerdere vraag: naar hoeveel mensen en hoever van te voren zou hij dat manifest gestuurd hebben ?
Zit er al een week een exemplaar in de spambox van Wilders of de admins van stormfront ? Zouden er mensen zijn die het voor de daad geopend en gelezen hebben, ondanks de enorme hoeveelheid paginas ?
pi_99888324
Smerige streek ja..
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_99888334
quote:
3s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:17 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Maar die tekst "he let me read his manifest" brengt me wel weer terug naar een eerdere vraag: naar hoeveel mensen en hoever van te voren zou hij dat manifest gestuurd hebben ?
Zit er al een week een exemplaar in de spambox van Wilders of de admins van stormfront ? Zouden er mensen zijn die het voor de daad geopend en gelezen hebben, ondanks de enorme hoeveelheid paginas ?
Hij schijnt het naar 3000 tot 5000 mensen verstuurd te hebben voor zijn daad.
  zondag 24 juli 2011 @ 19:19:00 #175
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99888337
quote:

[..]

Eerder op fok hoorde ik rond de 3000 mensen...

Edit: En dan bedoel ik niet 1 post boven me :P
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 19:19:23 #176
236264 crew  capricia
pi_99888351
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:18 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Hij schijnt het naar 3000 tot 5000 mensen verstuurd te hebben voor zijn daad.
Vlak voor zijn daad las ik.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99888352
quote:
Zit er al een week een exemplaar in de spambox van Wilders of de admins van stormfront ? Zouden
Aangezien de laatste toevoeging in het manifest een paar uur van voor de daad was....Neh.....
  zondag 24 juli 2011 @ 19:20:05 #178
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99888373
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Vlak voor zijn daad las ik.
Uiteraard. Hij ging toch nooit het risico lopen dat men het al ruim van tevoren leest en de politie inschakelt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_99888388
Ik vraag me af wie die andere Tempeliers zijn.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  zondag 24 juli 2011 @ 19:20:28 #180
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99888397
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Aangezien de laatste toevoeging in het manifest een paar uur van voor de daad was....Neh.....
Maar wellicht is het idd wel naar Wilders gestuurd....zou wel een logische zijn. Want hij heeft zoieso niet 3000 direkte kennissen
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 19:21:10 #181
236264 crew  capricia
pi_99888425
quote:
10s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:20 schreef Caland het volgende:

[..]

Uiteraard. Hij ging toch nooit het risico lopen dat men het al ruim van tevoren leest en de politie inschakelt.
Ik antwoordde op een vraag. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 24 juli 2011 @ 19:21:13 #182
304638 KarinJ.
pi_99888430
Morgen om 13.00 uur zal hij verhoort worden.
Hij wil een openbaar verhoor
De politie wil het achter gesloten deuren.
De rechter zal beslissen.
pi_99888433
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:20 schreef Klaudias het volgende:
Dat vraagt de AIVD zich ook af.
  zondag 24 juli 2011 @ 19:21:48 #184
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99888462
quote:
10s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik antwoordde op een vraag. :)
En ik quote jou ten onrechte. :+
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 19:22:16 #185
236264 crew  capricia
pi_99888482
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar wellicht is het idd wel naar Wilders gestuurd....zou wel een logische zijn. Want hij heeft zoieso niet 3000 direkte kennissen
Hij heeft weken lang belangrijke mensen (in zijn ogen) op facebook verzamelt, met diverse accounts. Zijn probleem was dat ie er maar 50 per dag mocht toevoegen.
Friends genoeg.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 24 juli 2011 @ 19:22:21 #186
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_99888485
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hij was al een tijd bezig een mailadressenlijst aan te leggen door leden van nationalistische groepen op Facebook als vriend te vragen en hun mail op te slaan, stond volgens mij in het manifest.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_99888569
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:20 schreef Klaudias het volgende:
ik heb t idee dat die er niet zijn.
en dat hij hoopt op navolging, maar dat dit er op dit moment gewoon helemaal geen groep van 11 ofzo is
pi_99888619
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:22 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Hij was al een tijd bezig een mailadressenlijst aan te leggen door leden van nationalistische groepen op Facebook als vriend te vragen en hun mail op te slaan, stond volgens mij in het manifest.
Klopt. Maar hij zal vast zijn "idolen" (voor zover nog in leven) een eigen exemplaar gestuurd hebben.
Niet dat ik verwacht dat die er blij mee zijn. Zeker Geert niet.
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 19:26:11 #189
236264 crew  capricia
pi_99888646
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:24 schreef gomi het volgende:

[..]

ik heb t idee dat die er niet zijn.
en dat hij hoopt op navolging, maar dat dit er op dit moment gewoon helemaal geen groep van 11 ofzo is
Hij schrijft dat ie voorgedragen werd voor een hogere rang, maar dat hij ze bedankt heeft omdat ie teveel tijd met dit plan bezig was. Denk dat hij wel in diverse clubjes aanwezig was, en ook wel groepjes gelijkgestemden om zich heen had verzameld.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 19:26:53 #190
236264 crew  capricia
pi_99888679
quote:
3s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:25 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Klopt. Maar hij zal vast zijn "idolen" (voor zover nog in leven) een eigen exemplaar gestuurd hebben.
Niet dat ik verwacht dat die er blij mee zijn. Zeker Geert niet.
Ik zou eigenlijk het tijdstip wel willen weten van die ontvangst.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99888757
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Hij schrijft dat ie voorgedragen werd voor een hogere rang, maar dat hij ze bedankt heeft omdat ie teveel tijd met dit plan bezig was. Denk dat hij wel in diverse clubjes aanwezig was, en ook wel groepjes gelijkgestemden om zich heen had verzameld.
ms wel clubjes van mensen met hetzelfde idee in de basis, maar niet een georganiseerd groepje die hetzelfde wil gaan uitvoeren.

niet dat groepje van 11 ofzo. die bestaat imo niet.
pi_99888767
quote:

[..]

Hoogstens een dag vantevoren denk ik. En vervolgens ongelezen in de afvalbak gegooid.
Waarom zou je immers een 1500+ paginas tellend document van een volslagen onbekende dat je ongevraagd wordt toegezonden gaan lezen ?
Zeker in docx - dat kan een overheidspc vast niet aan :P
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 19:29:21 #193
236264 crew  capricia
pi_99888783
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:28 schreef gomi het volgende:

[..]

ms wel clubjes van mensen met hetzelfde idee in de basis, maar niet een georganiseerd groepje die hetzelfde wil gaan uitvoeren.

niet dat groepje van 11 ofzo. die bestaat imo niet.
Waarom denk je van niet?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99888784
quote:

[..]

Er hebben ongetwijfeld meerdere mensen aan dit boek gewerkt. Maar ik denk dat hij de aanslagen zorgvuldig geheim heeft gehouden.
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 19:30:11 #195
236264 crew  capricia
pi_99888818
quote:
3s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:29 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Hoogstens een dag vantevoren denk ik. En vervolgens ongelezen in de afvalbak gegooid.
Waarom zou je immers een 1500+ paginas tellend document van een volslagen onbekende dat je ongevraagd wordt toegezonden gaan lezen ?
Zeker in docx - dat kan een overheidspc vast niet aan :P
Sws facebooken in werktijd betaald door publiek geld... :{
;)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99888894
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Hij heeft weken lang belangrijke mensen (in zijn ogen) op facebook verzamelt, met diverse accounts. Zijn probleem was dat ie er maar 50 per dag mocht toevoegen.
Friends genoeg.
correctie: 100 per dag
"Even with my two accounts Im limited to inviting a maximum of 100 per day"

[ Bericht 6% gewijzigd door eight op 24-07-2011 19:40:37 ]
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_99888930
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Waarom denk je van niet?
is meer een gevoel hoor.
lijkt me meer een actie van 1 man die zichzelf vooral heel belangrijk vindt. daarom een heel boekwerk nalaat. om navolging te krijgen.

als er echt een groepje was, ga je dat natuurlijk niet open bloot verklappen.
dan haal je die hele geheimhouding die hij zelf ook zo belangrijk achtte weg.

stel er is echt zo een groepje, dan maakt hij t nu lastiger voor hen dan wanneer hij ze verzwijgt.
en dan zal de laatste dat manifest pas uitbrengen imo. ipv de eerste
  zondag 24 juli 2011 @ 19:33:00 #198
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_99888931
vanwege die vele discussie over rechts,links,moslims etc... kunnen we daar anders niet een apart topic over openen?
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 19:33:46 #199
236264 crew  capricia
pi_99888953
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:29 schreef Notenkast het volgende:

[..]

Er hebben ongetwijfeld meerdere mensen aan dit boek gewerkt. Maar ik denk dat hij de aanslagen zorgvuldig geheim heeft gehouden.
Oh, dat geloof ik meteen hoor.
Maar grote kans dat hij gelijkgestemden om zich heen heeft die er ook wel eens over denken om zo'n daad te plegen. Er zullen ongetwijfeld meer mensen met zulke ideeen spelen in hun hoofd.
En wat dat betreft kunnen die tempeliers wel bestaan. Maar ben het met je eens dat ze niet noodzakelijke wijs op de hoogte waren van deze aanslagen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 19:35:09 #200
236264 crew  capricia
pi_99889001
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:32 schreef gomi het volgende:

[..]

is meer een gevoel hoor.
lijkt me meer een actie van 1 man die zichzelf vooral heel belangrijk vindt. daarom een heel boekwerk nalaat. om navolging te krijgen.

als er echt een groepje was, ga je dat natuurlijk niet open bloot verklappen.
dan haal je die hele geheimhouding die hij zelf ook zo belangrijk achtte weg.

stel er is echt zo een groepje, dan maakt hij t nu lastiger voor hen dan wanneer hij ze verzwijgt.
en dan zal de laatste dat manifest pas uitbrengen imo. ipv de eerste
Hij schrijft wel dat het aan hunzelf is om hun identiteit te onthullen. Dat hij dat niet gaat doen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99889009
quote:

[..]

Ik las ergens dat een Finse politicus deze rond 13.00 uur in de mailbox had.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 juli 2011 @ 19:37:34 #203
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_99889079
Nu ik die nieuwe beelden heb gezien van de bom in Oslo, wat ik niet heb meegekregen, was het nu een autobom? Of pakketje in 1 van de kantoren daar? Is daar al meer over bekend?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_99889099
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Hij schrijft wel dat het aan hunzelf is om hun identiteit te onthullen. Dat hij dat niet gaat doen.
Ik denk dat ze de reactie afwachten. Zal Beivik in de aankomende weken toch een navolging krijgen zullen ze wel opstaan.
pi_99889106
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:37 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Nu ik die nieuwe beelden heb gezien van de bom in Oslo, wat ik niet heb meegekregen, was het nu een autobom? Of pakketje in 1 van de kantoren daar? Is daar al meer over bekend?
Autobom.
pi_99889115
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:35 schreef capricia het volgende:

[..]

yeah identiteit is 1 ding. hij laat imo zo de optie open voor navolgers die zich dan zelf zullen benoemen tot een der 11 ofzo.

door t noemen van de 11, open je eigenlijk zelf de jacht op hen.
als ze bestaan dan he.

dat is natuurlijk nooit slim.
en mede daarom denk ik dat ze er gewoon niet zijn.

past ook totaal niet in de manier waarop hij zijn actie al die jaren heeft zitten voor te bereiden.
alles zo geheim en dan ineens na de actie zeg je ja maar er zijn nog 11.
dat is de jacht openen op je medestanders. strookt imo totaal niet met zijn aanpak
pi_99889131
quote:
Huurauto volgeladen met een kunstmest bom.
pi_99889155
quote:
Hij had via DHL een pakketje van 3000Kg verstuurd.... 8)7

[een autobusbom natuurlijk]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 juli 2011 @ 19:39:32 #209
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_99889166
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:38 schreef Notenkast het volgende:

[..]

Behoorlijk effectief dan
Als het 4 straten verder nog ramen eruit laat springen
  zondag 24 juli 2011 @ 19:41:31 #210
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_99889249
welke nieuwe beelden?
pi_99889251
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Behoorlijk effectief dan
Als het 4 straten verder nog ramen eruit laat springen
Het was dan ook 700 kilo van dat spul. Dan ga je een goede knal krijgen inderdaad.
Ron Paul 2012
pi_99889268
quote:
Ja, Ramadan begint over ongeveer een week. Volgens mij verhogen ze dan standaard de beveiliging, ook hier in NL trouwens. Zijn meestal mensen van de moskee zelf die dan op de wacht gaan staan.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 24 juli 2011 @ 19:42:25 #213
8898 Darklight
pi_99889292
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Behoorlijk effectief dan
Als het 4 straten 1km verder nog ramen eruit laat springen
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 juli 2011 @ 19:43:25 #214
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_99889331
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:41 schreef Darklight het volgende:
welke nieuwe beelden?
Even terug in het topic:
quote:
  zondag 24 juli 2011 @ 19:44:07 #215
8898 Darklight
pi_99889362
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Even terug in het topic:

[..]

ok, die had ik gister al gezien
pi_99889385
http://www.dumpert.nl/med(...)bomaanslag_oslo.html

Na 1:04 springen de ramen.

Al gepost dus :P
pi_99889417
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:38 schreef Notenkast het volgende:

In de tijdplanning die in zijn manuscript staat heeft hij het over meerdere wagens:

quote:
Day 26: Prepare trucks for transportation.
Day 27: Prepare trucks for transportation.
Day 28: Prepare trucks for transportation.
pi_99889437
quote:

[..]

Even terug in het topic:

[..]

Mja, die waren gisteren al bekend inderdaad.
pi_99889445
quote:

[..]

Even terug in het topic:

[..]

Wow, interessante beelden.
  zondag 24 juli 2011 @ 19:46:05 #220
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99889453
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:45 schreef eight het volgende:

[..]

In de tijdplanning die in zijn manuscript staat heeft hij het over meerdere wagens:

[..]

Er zijn toch ook 2 ontploffingen geweest in de stad?
  zondag 24 juli 2011 @ 19:48:03 #221
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_99889553
quote:

[..]

Even terug in het topic:

[..]

Wat een akelige film, deze had ik nog niet gezien. Ik had wel reeds die audi A3 op een foto zien staan, maar nu zie ik hem degelijk tijdens deze film :{
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_99889590
quote:

[..]

Even terug in het topic:

[..]

Wel bizar, dat op het moment je dat gerinkel hoorde, meneer gewoon onderweg was naar het einland.
pi_99889604
Uit het manifest
quote:
Q: Why haven’t we heard anything about PCCTS, Knights Templar before, considering the fact that the organization was formed in 2002?

A: That’s a good question. I am surprised why EU countries haven’t labeled our organization yet. Perhaps it is politically motivated psychological warfare, who knows? First of all, I only met 4 out of the 9 original founding members due to security precautions and I only know the identity of 5 of them (4 of them know my identity). There might be tens, even hundreds of Justiciar Knights now spread all across Western Europe as far as I know. I haven’t heard anything from the media about PCCTS, Knights Templar operations before either which indicates the following; either some of the original cells have not activated yet, which is not very likely considering the fact that the military order was formed more than 8 years ago. Or a couple of the cells may have perished or have been arrested in the planning phase before they even activated. Or perhaps they did activate and went through with their operation but did not manage to penetrate media censorship. A successful operation might have been labeled as an “accident” or otherwise censored by the media/regime. Perhaps a couple of them simply didn’t want to proceed alone or in a party with 1-2 other individuals but needed or wanted the support from a larger traditional hierarchy and joined another organisation instead. A few might have gotten cold feet and went about their usual business and abandoned our struggle and campaign altogether. It is really hard to tell. I do know however that there have been more than a hundred successful operations from armed nationalist movements in Europe the last decade. But the main problem is that a great majority of these operations are not “spectacular” enough to break media censorship. There are too many threats made and not enough action to make a substantial difference at this point. But the resistance movements in Europe are continuously growing and evolving. It is understandable that many organisations will require more time in order to reach a point where they are actually making an ideological difference. I feel it is the responsibility of the PCCTS, Knights Templar to contribute to speed up this process by acting as good role models for all European patriots. It is just a matter of time before one cell succeeds with a spectacular operation. I estimate that there are thousands of cells around Western Europe in the planning phase of an operation while we speak. I don’t worry about it as it is still relatively early in phase 1 and we have up to 70 years to win this war, before we are demographically overwhelmed and the systems collapse either way. Another scenario might be that due to the nature of our extremely decentralised platform, the original constitution of the concept might have (for a couple of the co-founders) morphed into different manifestations/interpretations of resistance movements with slightly different political manifests.

I wonder sometimes if one of the EDL founders was one of the co-founders of PCCTS, I guess I’ll never know for sure. EDL is a non-violent protest organisation though but I noticed they have copied a lot from the PCCTS. Then again, it is most likely just a coincidence. I do think a lot about what happened to some of the co-founders. It’s pointless to speculate I guess but I check the news regularly to see if anything has slipped through the media blackout relating to actions launched by individual resistance fighters or the European Resistance Organisations. I may or may not have had contact with at least 2 of these co-founders since the founding. Obviously, I can’t reveal any sensitive information so the above characteristic might be what I want you to believe and not the actual truth:-).
Dus...het kan nog steeds beide kanten op. Misschien is het hele PCCTS (als gevestigde organisatie) wel een broodje aap... wellicht om gebruikt te worden als stimulans voor het werven van sympathisanten.

Edit: Incentief is blijkbaar geen woord.

[ Bericht 1% gewijzigd door Notenkast op 24-07-2011 19:55:14 ]
  zondag 24 juli 2011 @ 19:54:32 #224
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_99889869
Ik lees er nu pas over. is al bekend wat het vermoorden van een heel kamp te maken heeft met de afkeer van islam. was het een kamp vol islamieten?:

[ Bericht 11% gewijzigd door Schenkstroop op 24-07-2011 20:00:21 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_99889882
Je ziet ook opeens zo'n raam eruit donderen, ik ben niet zo geweldig met natuurkunde, is dat gewoon de druk van zo'n explosie? Terwijl het behoorlijk ver weg was, wat een bom moet dat geweest zijn, moet je nagaan als je er net langs liep.
pi_99889941
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:54 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik lees er nu pas over. is er al bekend wat het vermoorden van een heel kamp te maken heeft anti-islam?
Ja, hij vindt linkmenschen te pro-islam en daarom dus een gevaar.

Waarom weet je er nu pas van? Waar was je de afgelopen 24 uur?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2011 19:56:17 ]
  zondag 24 juli 2011 @ 19:56:17 #227
8898 Darklight
pi_99889955
quote:
13s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:54 schreef Captainp00face het volgende:
Je ziet ook opeens zo'n raam eruit donderen, ik ben niet zo geweldig met natuurkunde, is dat gewoon de druk van zo'n explosie? Terwijl het behoorlijk ver weg was, wat een bom moet dat geweest zijn, moet je nagaan als je er net langs liep.
Ja is gewoon de druk, was hier in Enschede ook toen met die vuurwerkramp
Lagen de ruiten er ook uit een kilometer verderop, en je voelt die druk ook echt door je heen gaan
pi_99890027
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:54 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik lees er nu pas over. is al bekend wat het vermoorden van een heel kamp te maken heeft met de fakeer van islam. was het een kamp vol islamieten?:
Het was een aanslag gericht op de linkse politiek die volgens Beivik verantwoordelijk is voor de islamisering van Noorwegen. Hij heeft zelf geen racistische overtuigingen tegenover de islam, sterker nog, hij spoort islamieten aan om terug te keren naar eigen land en daar hun cultuur te bedrijven.
  zondag 24 juli 2011 @ 19:59:11 #229
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_99890080
Het is maar een heel onbenullig detail maar ik erger me rot aan zijn smileygebruik want zie het als een connectie maken met de lezer, zoals een knipoog ook kan werken.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_99890126
quote:
8s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:59 schreef Staal het volgende:
Het is maar een heel onbenullig detail maar ik erger me rot aan zijn smileygebruik want zie het als een connectie maken met de lezer, zoals een knipoog ook kan werken.
Dat hele manifest is erop gericht om een connectie te maken met de lezer........
pi_99890137
quote:
13s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:54 schreef Captainp00face het volgende:
Volgens mij is de daadwerkelijk explosie uit het filmpje geknipt en is het een ruit die naderhand uit elkaar valt.
pi_99890188
quote:
Ik denk dat het je eerder een gevoel van menselijkheid geeft. Het is naar om te beseffen dat dit figuur ook een mens is, zoals jij en ik.
  zondag 24 juli 2011 @ 20:01:14 #233
42366 Staal
pi_99890202
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat hele manifest is erop gericht om een connectie te maken met de lezer........
Ja, uiteraard. Maar die smileys geven een soort extra intimiteit met de lezer. Dat vind ik er naar aan.
Het is maar een detail maar toch.
Un certain jeune homme
  zondag 24 juli 2011 @ 20:01:54 #234
42366 Staal
pi_99890236
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:00 schreef Kikvors het volgende:

[..]

Ik denk dat het je eerder een gevoel van menselijkheid geeft. Het is naar om te beseffen dat dit figuur ook een mens is, zoals jij en ik.
Nee, het roept bij mij agressie op.
Un certain jeune homme
pi_99890240
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:49 schreef Notenkast het volgende:
Uit het manifest

[..]

Dus...het kan nog steeds beide kanten op. Misschien is het hele PCCTS (als gevestigde organisatie) wel een broodje aap... wellicht om gebruikt te worden als stimulans voor het werven van sympathisanten.

Edit: Incentief is blijkbaar geen woord.
Misschien toeval, maar de originele orde der Tempeliers kende ook 9 leden. Misschien een (gefantaseerde) hang naar het verleden dan.
pi_99890270
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:01 schreef Staal het volgende:

[..]

Ja, uiteraard. Maar die smileys geven een soort extra intimiteit met de lezer. Dat vind ik er naar aan.
a picture/emoticon is more than a thousand words ...
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  zondag 24 juli 2011 @ 20:03:09 #237
42366 Staal
pi_99890295
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:02 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Jij begrijpt het.
Un certain jeune homme
  zondag 24 juli 2011 @ 20:03:18 #238
13462 BansheeBoy
pi_99890302
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:02 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Dat is wat ze je willen wijsmaken. Echter is niets minder waar. :{

pi_99890347
quote:

[..]

Zoals Oliver Hardy door zijn bepaalde blik in een film contact maakte met de kijker idd.
I´m back.
pi_99890358
quote:

[..]

Ja, natuurlijk. Ik bedoel met menselijkheid niet medemenselijkheid. Van het besef dat een mens tot zoiets in staat is word ik ook boos.
pi_99890441
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:01 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Misschien toeval, maar de originele orde der Tempeliers kende ook 9 leden. Misschien een (gefantaseerde) hang naar het verleden dan.
Zou goed kunnen ja. Zoals er over de PCCTS wordt geschreven in het boek zou je verwachten dat ze een poging tot revolutie beter gecoördineerd zouden hebben. Meerdere aanslagen tegelijkertijd bijvoorbeeld... om grotere aandacht te krijgen van de media.
pi_99890444
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:48 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Wat een akelige film, deze had ik nog niet gezien. Ik had wel reeds die audi A3 op een foto zien staan, maar nu zie ik hem degelijk tijdens deze film :{
Vergeleken met de 9-11 beelden, waarbij je mensen uit die torens zag springen, is dit natuurlijk a walk in the park.
  zondag 24 juli 2011 @ 20:10:23 #243
42366 Staal
pi_99890673
Ik ken die schrijfwerkjes wel trouwens door sjun. Veel woorden en het lijkt heel wat maar zoiets sprokkel je op internet makkelijk bij elkaar als je maar als maar iedere dag verbeten zoekt naar jouw mening.

Overigens denk ik dat sjun veel slimmer is trouwens. Maar hij is wel net zo eng.
Un certain jeune homme
pi_99891121
Zijn kogels waar hij over sprak

quote:
The chief surgeon at a hospital treating victims of Norway’s camp massacre says the killer used special bullets designed to disintegrate inside the body and cause maximum internal damage. And ballistics experts say so-called dum-dum bullets also are lighter in weight, can be fired with greater accuracy over varying distances and are commonly are used by air marshals and hunters of small animals.

Colin Poole, head of surgery at Ringriket Hospital in Honefoss, northwest of Oslo, told the AP news agency surgeons treating 16 gunshot victims have recovered no full bullets:

These bullets more or less exploded inside the body … These bullets inflicted internal damage that’s absolutely horrible.

http://littlegreenfootbal(...)Used_Dum-Dum_Bullets
  zondag 24 juli 2011 @ 20:22:21 #245
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_99891289
quote:
13s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:19 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Afgrijselijk.
Leef en Laten Leven
  zondag 24 juli 2011 @ 20:22:26 #246
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99891293
quote:
13s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:19 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Het wordt echt steeds zieker.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 24 juli 2011 @ 20:23:35 #247
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_99891354
quote:
5s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:22 schreef Staal het volgende:

[..]

Weet je het zeker?
mss een wapenverbod in nederland? :P
  Redactie Frontpage zondag 24 juli 2011 @ 20:25:32 #248
145738 superworm
is erbij
pi_99891454
Dit zijn hollowpoint-kogels trouwens:

Vanwege de vorm ontploffen ze inderdaad in heel veel stukjes bij impact. Naar verluidt dus ook nog met de topjes gedipt in pure nicotine.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_99891486
Volgens mij is die Anders trouwens gewoon een keiharde kasthomo.
  Redactie Frontpage zondag 24 juli 2011 @ 20:26:54 #250
145738 superworm
is erbij
pi_99891519
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:26 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:
Iemand postte idd een hinterig citaat in die richting.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zondag 24 juli 2011 @ 20:31:41 #251
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_99891763
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:57 schreef Notenkast het volgende:

[..]

Het was een aanslag gericht op de linkse politiek die volgens Beivik verantwoordelijk is voor de islamisering van Noorwegen. Hij heeft zelf geen racistische overtuigingen tegenover de islam, sterker nog, hij spoort islamieten aan om terug te keren naar eigen land en daar hun cultuur te bedrijven.
Het zijn de rechtsen die de goedkope arbeiders hierheen hebben gehaald toch? Niet zo heel lang geleden probeerden zij dat ook met de Polen. Mja..
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 24 juli 2011 @ 20:36:37 #252
13462 BansheeBoy
pi_99892046
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:26 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:
Waarom denk je dat? :?

zondag 24 juli 2011 @ 20:37:29 #253
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_99892105
Kap eens met dat offtopic geneuzel
Laffe huichelaar
pi_99892289
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:25 schreef superworm het volgende:
Dit zijn hollowpoint-kogels trouwens:

[ afbeelding ]

Vanwege de vorm ontploffen ze inderdaad in heel veel stukjes bij impact. Naar verluidt dus ook nog met de topjes gedipt in pure nicotine.
Is dat hetzelfde als dum-dum?

Ik las in een quote van dat manifest dat hij munitie verhouding 50/50 dum-dum/normaal had.
  zondag 24 juli 2011 @ 20:41:54 #255
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 24 juli 2011 @ 20:43:50 #256
89730 Drugshond
  zondag 24 juli 2011 @ 20:44:19 #257
42366 Staal
pi_99892559
quote:
14s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:37 schreef timmmmm het volgende:
Kap eens met dat offtopic geneuzel
Dat was niet offtopic maar ging over zijn mening en heeft indirect wel degelijk met dit onderwerp te maken. Om niet te zeggen heel direct trouwens. Maar geneuzel over homo of niet dat vind je wel interessant?
Un certain jeune homme
pi_99892720

Dit filmpje laat duidelijk zien dat Dum Dum kogels in het object uit elkaar spatten.. :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 24 juli 2011 @ 20:46:40 #259
89730 Drugshond
pi_99892732
quote:
15s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:10 schreef Staal het volgende:
Ik ken die schrijfwerkjes wel trouwens door sjun. Veel woorden en het lijkt heel wat maar zoiets sprokkel je op internet makkelijk bij elkaar als je maar als maar iedere dag verbeten zoekt naar jouw mening.

Overigens denk ik dat sjun veel slimmer is trouwens. Maar hij is wel net zo eng.
WTF.... uit welke kaste komt dit vandaan ?
  zondag 24 juli 2011 @ 20:47:12 #260
42366 Staal
pi_99892770
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:23 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

mss een wapenverbod in nederland? :P
Er zijn al wat topics geweest maar open gerust.

Nogmaals, welkom op FOK! uiteraard. :).
Un certain jeune homme
pi_99892980
quote:
Het hoofd van politie Sveinung Sponheim meldde zondag dat Anders Behring Breivik op het moment van zijn arrestatie nog ruim in zijn munitie zat.
FP
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 24 juli 2011 @ 20:51:39 #262
349030 AnaalFaBtje
Ik ga diep..
pi_99893059
Hoe gaat dat nou in Noorwegen dan? Krijgt hij een gevangenisstraf?
Hier mocht hij ''120 uur schoffelen.''
  zondag 24 juli 2011 @ 20:52:19 #263
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99893097
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:51 schreef AnaalFaBtje het volgende:
Haha ja. Tuurlijk joh :Z
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_99893128
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:05 schreef Notenkast het volgende:

[..]

Zou goed kunnen ja. Zoals er over de PCCTS wordt geschreven in het boek zou je verwachten dat ze een poging tot revolutie beter gecoördineerd zouden hebben. Meerdere aanslagen tegelijkertijd bijvoorbeeld... om grotere aandacht te krijgen van de media.
Niet per sé (pagina 1380):

quote:
A special emphasis was put on the long term nature of the struggle (50-100 years). Our task was to contribute to a long term approach and not to act prematurely. If there was a large scale attack the next 10 years it was said, we should avoid any immediate follow up attacks as it would negate the shock effect of the subsequent attacks. A large successful attack every 5-12 years was optimal depending on available forces.
Light gives of itself freely, filling all available space.
It does not seek anything in return; it asks not whether you are friend or foe.
It gives of itself and is not thereby diminished.
- Michael Strassfeld
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 20:53:02 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99893129
quote:
met een kleine 100 doden op je geweten krijg je hier gewoon levenslang ... ja dat is voor de rest van je leven ja
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_99893135
quote:
Nee.
  zondag 24 juli 2011 @ 20:53:39 #267
42366 Staal
pi_99893161
quote:
Hier zou hij levenslang krijgen en is levenslang ook echt levenslang.
Geen idee hoe dat in Noorwegen is trouwens.
Un certain jeune homme
  zondag 24 juli 2011 @ 20:54:06 #268
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99893183
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:53 schreef Staal het volgende:

[..]

Levelslang is daar dus max 21 jaar. (en in Nederland dus echt levenslang) Maar hier zijn al 10 topics over gegaan.
pi_99893187
quote:
Je wereld zal wel uit elkaar spatten, maareh.... Hier zou hij ongetwijfeld langer vastzitten dan in Noorwegen. :Y
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 20:54:30 #270
236264 crew  capricia
pi_99893205
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:53 schreef Staal het volgende:

[..]

Levenslang is in NW 21 jaar. Met de mogelijkheid het telkens met 5 jaar te verlengen als zich herhalingsgevaar voordoet.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 24 juli 2011 @ 20:54:30 #271
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99893206
Nederland heeft bijna het strengste strafklimaat van Europa, ondanks wat de media men wilt doen geloven.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_99893207
Hoe zit dat eigenlijk met de mogelijkheden van gevangenen om bijvoorbeeld te publiceren? Zijn ze daarin beperkt?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 20:55:18 #273
236264 crew  capricia
pi_99893249
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:54 schreef Caland het volgende:
Nederland heeft bijna het strengste strafklimaat van Europa, ondanks wat de media men wilt doen geloven.
:Y
Veel mensen geloven dat niet. Maar er zijn maar weinig landen waar levenslang echt levenslang is, en NL is daar een van.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 24 juli 2011 @ 20:55:36 #274
42366 Staal
pi_99893266
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Levelslang is daar dus max 21 jaar. Maar hier zijn al 10 topics over gegaan.
:{.

En evt. vijf jaar erbij begrijp ik. En weet jij misschien de TBS regelingen?
Dat herhalingsgevaar zal er niet inzitten maar ik hoop toch echt dat zoiemand nooit meer vrijheid zal genieten.
Un certain jeune homme
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 juli 2011 @ 20:56:46 #275
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_99893331
quote:
5s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:55 schreef Staal het volgende:

[..]

Na die 21 jaar wordt er door de rechter getoetst of hij/zij vrij mag. Bij nee kan die nog tien jaar extra krijgen en kijken ze dan weer.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 24 juli 2011 @ 20:57:21 #276
89730 Drugshond
pi_99893363
quote:
Who cares, de slachtoffers of nabestaanden hebben al levenslang
pi_99893378
Even tussendoor welk nummer zei hij ook al weer te gaan luisteren bij het schieten?
pi_99893411
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:56 schreef borisz het volgende:

[..]

Na die 21 jaar wordt er door de rechter getoetst of hij/zij vrij mag. Bij nee kan die nog tien jaar extra krijgen en kijken ze dan weer.
Vijf.
  zondag 24 juli 2011 @ 20:58:25 #279
89730 Drugshond
pi_99893441
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:58 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Gokje... GNR- Welcome to the jungle.
Haha.
pi_99893457
quote:
17s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:57 schreef DutchErrorist het volgende:
Even tussendoor welk nummer zei hij ook al weer te gaan luisteren bij het schieten?
pi_99893474
quote:
Dank je :*
  zondag 24 juli 2011 @ 20:59:24 #283
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99893476
quote:
5s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:55 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat herhalingsgevaar zal er niet inzitten maar ik hoop toch echt dat zoiemand nooit meer vrijheid zal genieten.
TBS zal niet lukken. Ook in Nederland niet lijkt me.

Wel is er in Noorwegen een regel dat na 21 jaar beslist wordt of er 5 jaar bij kan. Ook al is de dader 'gezond'. Er wordt dan gekeken naar recidivegevaar. Dit kan zo doorgaan tot iemands dood.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_99893582
quote:
Alleen op papier. Onze rechters straffen in de praktijk erg mild.
pi_99893676
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:59 schreef Caland het volgende:

[..]

Wel is er in Noorwegen een regel dat na 21 jaar beslist wordt of er 5 jaar bij kan. Ook al is de dader 'gezond'. Er wordt dan gekeken naar recidivegevaar. Dit kan zo doorgaan tot iemands dood.
Het vergeldingsmotief mag dan geen rol spelen?
I´m back.
  zondag 24 juli 2011 @ 21:03:10 #286
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99893683
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:01 schreef eight het volgende:

[..]

Dat is echt onzin als je het afzet tegen soortgelijke landen. Laatst nog een interessante reportage over gezien met allerlei topadvocaten.

Maar wel offtopic dit.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 24 juli 2011 @ 21:04:08 #287
42366 Staal
pi_99893738
quote:

[..]

Gelukkig dat ze dus wel een slag om de arm kunnen blijven houden. Dit is wel de grootste tragedie voor Noorwegen ooit, denk ik.
Un certain jeune homme
pi_99893755
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:01 schreef eight het volgende:

[..]

De hoeveelheid mensen die tot levenslang zijn veroordeeld is in de afgelopen tien jaar wel enorm toegenomen anders.
pi_99893807
quote:
Kritiek op Noorse maximumstraf van 21 jaar

In Noorwegen zwelt de kritiek aan op de maximumstraf van 21 jaar cel waarin het Noorse wetboek van strafrecht voorziet. Critici hekelen dat de 32-jarige Anders Behring Breivik op zijn 53e weer op vrije voeten kan zijn als hij tot de hoogst mogelijke straf wordt veroordeeld voor de moord op zeker 93 mensen.

Een Facebookpagina waarop de doodstraf voor de terreurverdachte wordt geëist, had zondagavond al zo'n 1800 leden. Er zijn tientallen soortgelijke websites, sommige voor de doodstraf, op andere wordt voor levenslang gepleit.

Na de maximumstraf van 21 jaar kan in Noorwegen tbs worden opgelegd, als experts de dader nog gevaarlijk achten.

In Noorwegen is in 1948 voor het laatst iemand geëxecuteerd. De doodstraf is in 1979 formeel afgeschaft.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=buitenland
pi_99893991
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:05 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Linkje Facebook toevallig?
Life is Music
  zondag 24 juli 2011 @ 21:09:23 #291
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_99894022
Is de dader van de explosie al opgepakt?
Sisco Certified
pi_99894053
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:09 schreef FoolWithMokey het volgende:
...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_99894079
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:08 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Linkje Facebook toevallig?
ajb:

http://www.facebook.com/p(...)ivik/233912469976821
pi_99894084
quote:

[..]

Dat heb ik nou bij je vent.
pi_99894107
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:09 schreef FoolWithMokey het volgende:
Nee, die schijnt naar een eiland gevlucht te zijn. :D
pi_99894130
quote:
Ik kreeg er een akelig gevoel van, ook omdat hij zo normaal doet.
Het zou zomaar kunnen dat je goede buurman of kameraad op dit moment ook een aanslag aan het plannen is. :{
  zondag 24 juli 2011 @ 21:11:31 #297
42366 Staal
pi_99894159
quote:
6s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat heb ik nou bij je vent.
En die kan je niet aan dus kom je nu zuigen bij mij? Stakkertje.
Un certain jeune homme
pi_99894247
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:11 schreef eight het volgende:

Het zou zomaar kunnen dat je goede buurman of kameraad op dit moment ook een aanslag aan het plannen is. :{
In films zijn badguys zo heerlijk herkenbaar (buitenlands accent, rare trekjes, onsympathiek), maar in het echt zijn het maar al te vaak dit soort types. Dus ja, je beste kameraad zou een aanslag kunnen plannen. Of je vader.

Het zijn overigens eigenlijk nooit vrouwen die dit soort dingen doen (zag er geen één in de killerspree-lijst)/ Al zijn er wel een paar vrouwelijke seriemoordenaars (vaak in samenwerking met hun partner).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_99894261
quote:

[..]

Grootheidswaan, visuele hallucinaties, narcisme...genoeg psychiatrische ingangen.
  zondag 24 juli 2011 @ 21:14:59 #300
42366 Staal
pi_99894306
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:11 schreef eight het volgende:

[..]

Er hangt gelukkig nog wel een profielschets aan de dader. Maar ik vraag me af of hij medestanders zal vinden dat vind ik er zo eng aan. Die intimiteit zoeken met de lezer.
Un certain jeune homme
pi_99894320
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:13 schreef Isabeau het volgende:
Het zijn overigens eigenlijk nooit vrouwen die dit soort dingen doen
Nee, maar die zijn vaak weer verantwoordelijk voor vele gezinsdrama's die je in de krant leest. Per saldo zijn die dus nog veel erger... :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')