Ik ben een vrouw en een mens, dus ik ga er vanuit dat andere vrouwen ook mensen kunnen zijn. En anders zijn het wel andere levensvormen. Schnappi?quote:Op zondag 24 juli 2011 12:47 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Pluto niet dan![]()
Vrouwen zijn ook gewoon mensen. Althans dat schijnt zo te zijn.
quote:Op zondag 24 juli 2011 13:32 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik ben een vrouw en een mens, dus ik ga er vanuit dat andere vrouwen ook mensen kunnen zijn. En anders zijn het wel andere levensvormen. Schnappi?
Ik kan wel zonder ze leven hoor.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:36 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Vrouwen je kan niet met ze leven maar ook niet zonder ze
O dat is zo'n heerlijk stoere-mannen-clichéquote:Op zondag 24 juli 2011 13:36 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Vrouwen je kan niet met ze leven maar ook niet zonder ze
Ik geloof er niets vanquote:
Ik wil er nog wel meer gevenquote:Op zondag 24 juli 2011 13:38 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
O dat is zo'n heerlijk stoere-mannen-cliché
Oké zo gezien kan het niet nee. Maar als nu opeens alle vrouwen zouden verdwijnen, zou ik daar niet extreem veel moeite mee.quote:
Hmm lastige vraag, verander haar in een man en ik zou zonder vrouwen kunnen.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:39 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik geloof er niets vanZou jij zonder je moeder kunnen? bv
Dat zou ze leuk vindenquote:Op zondag 24 juli 2011 13:40 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Oké zo gezien kan het niet nee. Maar als nu opeens alle vrouwen zouden verdwijnen, zou ik daar niet extreem veel moeite mee.
[..]
Hmm lastige vraag, verander haar in een man en ik zou zonder vrouwen kunnen.
Tjah, ik geef eigenlijk geen ene fuck om het geslacht.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:43 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat zou ze leuk vinden![]()
Ik geloof er nog steeds niets van.
Rare redenatie. Dus jij hebt helemaal geen behoefte aan liefde/aandacht/intimiteit? Jij wilt geen knuffel, etcquote:Op zondag 24 juli 2011 13:44 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Tjah, ik geef eigenlijk geen ene fuck om het geslacht.
Evenmin om een relatie te hebben.
Met die gedachten in me hoofd, zou ik best zonder vrouwen kunnen.
In de fase waar ik nu in zit, eerlijk gezegd: Nee.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:46 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Rare redenatie. Dus jij hebt helemaal geen behoefte aan liefde/aandacht/intimiteit? Jij wilt geen knuffel, etc
Zo denk ik er ook over.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:44 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Tjah, ik geef eigenlijk geen ene fuck om het geslacht.
Evenmin om een relatie te hebben.
Met die gedachten in me hoofd, zou ik best zonder vrouwen kunnen.
Mensen bekijken zulke dingen vanuit hun eigen punt/redenatie. Als je zelf behoefte hebt aan liefde/aandacht/intimiteit, kun je je moeilijk voorstellen dat andere mensen die behoefte niet hebben.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:46 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Rare redenatie. Dus jij hebt helemaal geen behoefte aan liefde/aandacht/intimiteit? Jij wilt geen knuffel, etc
Zou kunnen. Lijkt me wel een interessant onderzoek. De zon was vroeger nog een babyzonnetje, dus misschien was er toen wel leven op Venus.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:38 schreef Auti het volgende:
Misschien zijn die andere levensvormen dan wel diegeen van Venus?
Huh?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:44 schreef schaal_9 het volgende:
Yesssss.... meevaller van 336 euro van UWV in aantocht!! Bedankt belastingbetalers!
Op papier, dus voor de wet ben ik nog arbeidsongeschikt. Dit bedrag krijg jij ook, in de maand september.quote:
Monotoon werk kan wel saai zijn, ja: elke dag is in grote lijnen hetzelfde en soms doet ook bijna iedereen hetzelfde werk. De prestaties zijn gemakkelijk meetbaar, waardoor even kletsen met een collega (bij ons heet dat netwerken) er vaak niet bij is.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in, hoewel ik soms het gevoel heb dat mijn hersens figuurlijk doodbloeden bij het monotone werk. Maar je leert ook veel tussen de bedrijven door, door op te letten hoe bepaalde dingen in elkaar zitten (technische dingen, maar ook verhoudingen met collega's etc). Dat mag ik altijd graag analyseren.
Je gaat op ''groepsreis'' (of hoe dat heet)? Lijkt mij eerlijk gezegd niets aangezien je dan telkens gebonden bent aan een stel mensen, en hoe meer mensen, hoe meer wensen denk ik altijd. Je bent al je vrijheid kwijt. Maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.
Je kan ze inderdaad in categorieën indelen. Als ze kort rood haar hebben met zo'n tuttige rechthoekige bril met hele brede poten, dan zou ik zeker geen praatje met ze aangaan. Blegh.quote:Op zondag 24 juli 2011 00:31 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Volgens mij lijkt het mis te gaan als ze het gevoel hebben dat ik haar leuk vind. Er is ook een groep waarmee gemakkelijker een klik ontstaat.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee nu heb ik een gewone baard... die pk destijds was meer uit gebrek aan beharing op m'n wangenquote:
Daarom probeer ik het ook te begrijpen en vraag ik door. Ik heb dus wel behoefte aan liefde, aandacht, etcquote:Op zondag 24 juli 2011 14:04 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Mensen bekijken zulke dingen vanuit hun eigen punt/redenatie. Als je zelf behoefte hebt aan liefde/aandacht/intimiteit, kun je je moeilijk voorstellen dat andere mensen die behoefte niet hebben.
Ow....., dan is het natuurlijk een heel andere verhaal. Nee, het gaat er om dat iemand bewust een PK scheert, dat zijn erge types.quote:Op zondag 24 juli 2011 15:22 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Nee nu heb ik een gewone baard... die pk destijds was meer uit gebrek aan beharing op m'n wangen
Wat is eigenlijk de reden dat je voor een baard kiest? Is dat omdat je het gewoon mooi vind? sorry dat ik het vraag, maar ik vind het wel fascinerend dat sommige mannen voor een baard gaan.quote:Op zondag 24 juli 2011 15:22 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Nee nu heb ik een gewone baard... die pk destijds was meer uit gebrek aan beharing op m'n wangen
Oh, dat is wel vervelend.quote:Op zondag 24 juli 2011 15:29 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Daarom probeer ik het ook te begrijpen en vraag ik door. Ik heb dus wel behoefte aan liefde, aandacht, etc
Ik voel mij dus heel vaak eenzaam. Soms lijkt het wel dat iedereen een relatie heeft en alleen ik niet. Tuurlijk is dat niet zo maar zo lijkt het wel.
Ik zou heel graag met iemand op de bank zitten samen een film kijken en een knuffel krijgen. bv
Dank je, dat hoop ik ook ja.quote:Op zondag 24 juli 2011 15:40 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de reden dat je voor een baard kiest? Is dat omdat je het gewoon mooi vind? sorry dat ik het vraag, maar ik vind het wel fascinerend dat sommige mannen voor een baard gaan.
[..]
Oh, dat is wel vervelend.
Ik hoop voor je dat je ooit een lieve vriendin krijgt. Dat verdien je wel.
Dan ligt het maar net aan de werkdruk he, als je weet wat het tempo is kun je daar makkelijk op inspelen door wat sneller vooruit te werken om daarna koffie te halen of om even te roken (roken kun je vervangen voor een smsje oid). Tenzij de productie geijkt is op de maximale werksnelheid van het personeel, dan gaat het feest niet door.quote:Op zondag 24 juli 2011 15:14 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Op papier, dus voor de wet ben ik nog arbeidsongeschikt. Dit bedrag krijg jij ook, in de maand september.
[..]
Monotoon werk kan wel saai zijn, ja: elke dag is in grote lijnen hetzelfde en soms doet ook bijna iedereen hetzelfde werk. De prestaties zijn gemakkelijk meetbaar, waardoor even kletsen met een collega (bij ons heet dat netwerken) er vaak niet bij is.
Ook de komende tijd herstelt het weer zich niet, op de minst slechte dagen wordt het met moeite 20°C, nog ruim onder normaal. Ik ga een groepsreis (ook wel georganiseerde reis of rondreis genoemd) boeken, wel kies ik voor een eenpersoonskamer. Vaak heeft zon reis een vast programma en sommige excursies zijn optioneel. In die zin is er zeker vrijheid. Een nadeel voor mensen met autisme kan zijn dat je lang achter elkaar in gezelschap bent.
Nee, toen was het leven ook kut en nu ook maar anders dan toen. Bovendien zijn er nu veel meer mogelijkheden dan toen. Vooruitgang is niet altijd een verbetering.quote:Op zondag 24 juli 2011 15:48 schreef phpmystyle het volgende:
Zijn er hier nog meer mensen die melangolische gevoelens krijgen bij het denken aan de 80s & 90s?
Uhu, maar ik heb het gevoel dat er destijds veel meer mogelijk was dan nu. Kan tussen de oren zitten hoor, maar het is wel een soort van sentiment wat ik daarbij heb.quote:Op zondag 24 juli 2011 15:49 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Nee, toen was het leven ook kut en nu ook maar anders dan toen. Bovendien zijn er nu veel meer mogelijkheden dan toen. Vooruitgang is niet altijd een verbetering.
Op sommige vlakke wel ja. Maar een forum zoals dit bestond begin jaren negentig nog niet bv. Maar op sociaal gebied bv is de wereld een stuk harder geworden en kan er veel minder. Toch zou ik niet terug willen naar die tijdquote:Op zondag 24 juli 2011 15:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uhu, maar ik heb het gevoel dat er destijds veel meer mogelijk was dan nu. Kan tussen de oren zitten hoor, maar het is wel een soort van sentiment wat ik daarbij heb.
Dat waren nog eens mooie tijden. Echter hebben mensen wel de neiging om alleen mooie dingen te onthouden, maar daar moet je maar even niet aan denken.quote:Op zondag 24 juli 2011 15:48 schreef phpmystyle het volgende:
Zijn er hier nog meer mensen die melangolische gevoelens krijgen bij het denken aan de 80s & 90s?
Het is wel een dieptepunt met het weer inderdaad.quote:Op zondag 24 juli 2011 15:14 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Ook de komende tijd herstelt het weer zich niet, op de minst slechte dagen wordt het met moeite 20°C, nog ruim onder normaal. Ik ga een groepsreis (ook wel georganiseerde reis of rondreis genoemd) boeken, wel kies ik voor een eenpersoonskamer. Vaak heeft zon reis een vast programma en sommige excursies zijn optioneel. In die zin is er zeker vrijheid. Een nadeel voor mensen met autisme kan zijn dat je lang achter elkaar in gezelschap bent.
Inderdaad, ik zou dat eigenlijk best wel eng vinden.quote:Op zondag 24 juli 2011 16:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is wel een dieptepunt met het weer inderdaad.Maar ja, het kan altijd nog erger.
Wel knap hoor dat je dit allemaal in je eentje aandurft.
Het je iets speciaals met dat land?
Zelfde voor mij.quote:Op zondag 24 juli 2011 16:37 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Inderdaad, ik zou dat eigenlijk best wel eng vinden.
Zeker eng....En dan ook nog eens in een ver vreemd landquote:Op zondag 24 juli 2011 16:37 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Inderdaad, ik zou dat eigenlijk best wel eng vinden.
Als ik voor mijzelf spreek is dat vaak uit gemakzucht, ik denk dat dat voor veel mannen zo is.quote:Op zondag 24 juli 2011 15:40 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de reden dat je voor een baard kiest? Is dat omdat je het gewoon mooi vind? sorry dat ik het vraag, maar ik vind het wel fascinerend dat sommige mannen voor een baard gaan.
Ik vond het vroeger wel beter, ik vind de afgelopen 10 jaar razend snel gegaan en we gaan met zijn allen ook veel te hard. Het lijkt een soort kettingreactie.quote:Op zondag 24 juli 2011 15:49 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Nee, toen was het leven ook kut en nu ook maar anders dan toen. Bovendien zijn er nu veel meer mogelijkheden dan toen. Vooruitgang is niet altijd een verbetering.
Prijzig? De gilette fusion kost eenmalig 16 EU, en verder hoef je alleen maar een keer in de zoveel tijd een nieuw setje mesjes te kopen.quote:Op zondag 24 juli 2011 17:31 schreef Auti het volgende:
[..]
Als ik voor mijzelf spreek is dat vaak uit gemakzucht, ik denk dat dat voor veel mannen zo is.
Ik heb regelmatig een baardje omdat ik gewoonweg niet elke dag wil of kan scheren. Als ik elke dag scheer dan is het in principe ook wel zo gedaan, maar het wil ook nog wel eens huidirritatie opleveren en daarnaast is elke dag scheren vrij prijzig. Dus ik trim vaak.
Ik vooral moeite met het morele verval.quote:Op zondag 24 juli 2011 17:33 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik vond het vroeger wel beter, ik vind de afgelopen 10 jaar razend snel gegaan en we gaan met zijn allen ook veel te hard. Het lijkt een soort kettingreactie.
Toevallig vandaag dat nieuwe Proglide geval gekocht voor 14 euro, zitten 2 mesjes bij. Maar mesjes kosten ook al gauw 4 euro per stuk. Ik heb flinke baardgroei, 5 o'clock shadow e.d.quote:Op zondag 24 juli 2011 17:33 schreef phpmystyle het volgende:
Prijzig? De gilette fusion kost eenmalig 16 EU, en verder hoef je alleen maar een keer in de zoveel tijd een nieuw setje mesjes te kopen.
Ook dat, maar ook de versnelling in techniek en alles meer meer en beter en beter.quote:
Wist je trouwens dat hett morele verval ervoor zorgt dat de prostitutie onder prijsdruk staat? Immers is gratis sex door de verandering van morele waarden meer verkrijgbaar waardoor de vraag naar betaalde sex is teruggelopen.quote:Op zondag 24 juli 2011 17:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vooral moeite met het morele verval.
En dat is alles alleen maar goedquote:Op zondag 24 juli 2011 17:48 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wist je trouwens dat hett morele verval ervoor zorgt dat de prostitutie onder prijsdruk staat? Immers is gratis sex door de verandering van morele waarden meer verkrijgbaar waardoor de vraag naar betaalde sex is teruggelopen.
Ligt eraan in welk opzicht je dat bekijkt, ik heb het idee dat de jeugd behoorlijk verschilt met 20 jaar geleden, tegenwoordig is er nog maar weinig intellectuele bevrediging te halen uit gesprekken met mijn leeftijdsgenootjes.quote:Op zondag 24 juli 2011 17:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dan doe jij wel heel kort met een mesje, met 6 mesjes kan ik wel een half jaar vooruit.quote:Op zondag 24 juli 2011 17:40 schreef Auti het volgende:
[..]
Toevallig vandaag dat nieuwe Proglide geval gekocht voor 14 euro, zitten 2 mesjes bij. Maar mesjes kosten ook al gauw 4 euro per stuk. Ik heb flinke baardgroei, 5 o'clock shadow e.d.
Die mesjes slijten als een gek, met scheergel en alles incluis kom je al gauw op 30 euro per maand, en dat alleen voor scheren vind ik vrij veel geld.
Goedkope mesjes werken niet, trimmer isEn dan zo af en toe even glad scheren. Works for me.
Dat niet alleen, het toestaan van abortus in de jaren 70 heeft er ook voor gezorgd dat in de jaren 90 de criminaliteit terug liep (in de VS). Dit omdat een abortus meestal door kansarme eenoudergezinnen werd gepleegd, waar de kinderen een verhoogd risico liepen om in de criminaliteit terecht te komen.quote:
Zorg dat je veel exposure krijgt, dus met de taal bezig bent. Dat kan door te lezen, maar ook door naar Duitse tv / films te kijken (al dan niet met ondertiteling).quote:Op zondag 24 juli 2011 18:16 schreef phpmystyle het volgende:
VP, heb jij tips voor mij hoe ik de Duitse taal wat beter onder de knie krijg?
Maar kun je je woordenschat wel uitbreiden als je de woorden niet epliciet opzoekt?quote:Op zondag 24 juli 2011 18:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zorg dat je veel exposure krijgt, dus met de taal bezig bent. Dat kan door te lezen, maar ook door naar Duitse tv / films te kijken (al dan niet met ondertiteling).
Vind het me persoonlijk beter staan dan zonder en het is een stuk gemakzucht... als ik het goed glad wil houden verslijt ik 3 mesjes per maand en met een baard valt het minder op als ik er een week niets aan doequote:Op zondag 24 juli 2011 15:40 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Zou er niets van durven zeggen, ben zelf van '79 en durf pas uitspraken te doen vanaf eind jaren 90 wat dat betreft. Persoonlijk geloof ik er niets van dat onze moraal veel anders is dan die van 20 /30 jaar terug.quote:Op zondag 24 juli 2011 17:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat kan je idd doen door woorden te gaan opzoeken, maar hoeveel tijd en moeite jij persoonlijk wilt investeren kan ik lastig inschatten.quote:Op zondag 24 juli 2011 18:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar kun je je woordenschat wel uitbreiden als je de woorden niet epliciet opzoekt?
Plus de een leert sneller dan de ander, maar Duits is natuurlijk een belangrijke taal als je enigzinds beslagen ten ijs wil komen in de economische sector. Maar wat is er ongeveer nodig om goed bevonden te worden door het bedrijfsleven?quote:Op zondag 24 juli 2011 19:44 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat kan je idd doen door woorden te gaan opzoeken, maar hoeveel tijd en moeite jij persoonlijk wilt investeren kan ik lastig inschatten.
Gewoon omgaan zoals je normaal met haar zou omgaan. De diagnose is misschien handig om bepaalde dingen te begrijpen, maar er naar handelen hoeft niet naar mijn inziens.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:02 schreef Dutchnative het volgende:
Een paar weken geleden is bij een nicht van mij autisme vastgesteld. Ik weet eigenlijk vrij weinig over et omgaan met autisten. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?(bij voorkeur dus niet-autisten)
Volgens mij heeft ze 'gewoon autisme'.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Gewoon omgaan zoals je normaal met haar zou omgaan. De diagnose is misschien handig om bepaalde dingen te begrijpen, maar er naar handelen hoeft niet naar mijn inziens.
Ligt er ook aan welke vorm ze heeft hé. Iemand met klassiek-autisme heeft andere behandeling nodig dan een Asperger.
Hier weinig, denk ik.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:02 schreef Dutchnative het volgende:
Een paar weken geleden is bij een nicht van mij autisme vastgesteld. Ik weet eigenlijk vrij weinig over et omgaan met autisten. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?(bij voorkeur dus niet-autisten)
Dat vind ik een hele moeilijke vraag, als je in een baan terecht komt waar je met Duitstaligen te maken krijgt dan verlangt men wel dat je de taal redelijk spreekt, dus meer dan alleen maar een biertje bestellen of een gesprek met 50% Nederlandse woorden erdoorheen. Immers heeft een bedrijf er niets aan als je een taal half spreekt c.q. je er dus niet mee uit te voeten kunt.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Plus de een leert sneller dan de ander, maar Duits is natuurlijk een belangrijke taal als je enigzinds beslagen ten ijs wil komen in de economische sector. Maar wat is er ongeveer nodig om goed bevonden te worden door het bedrijfsleven?
Een jaar of 8 geleden had ik echt iets speciaals met de oriëntaalse cultuur. Daar is nog steeds wel iets van over. Ik ga niet in mijn eentje, maar met een georganiseerde reis. Aan het einde van de reis zitten er een aantal stranddagen bij, daar kan ik zeker mijn zomerse kleding benuttenquote:Op zondag 24 juli 2011 16:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is wel een dieptepunt met het weer inderdaad.Maar ja, het kan altijd nog erger.
Wel knap hoor dat je dit allemaal in je eentje aandurft.
Het je iets speciaals met dat land?
Mooi hoorquote:Op maandag 25 juli 2011 19:45 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Een jaar of 8 geleden had ik echt iets speciaals met de oriëntaalse cultuur. Daar is nog steeds wel iets van over. Ik ga niet in mijn eentje, maar met een georganiseerde reis. Aan het einde van de reis zitten er een aantal stranddagen bij, daar kan ik zeker mijn zomerse kleding benutten
En nu maar hopen dat het rustig blijft in Caïro...
Tja, ik meen het toch echt waar te nemen..., er is naar mijn mening de laatste decennia een morele crisis in ontwikkeling die gaandeweg erger wordt. De bankencrisis en de huidige euro crisis zijn op de keper beschouwd ook daarop teru te voeren.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:28 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Zou er niets van durven zeggen, ben zelf van '79 en durf pas uitspraken te doen vanaf eind jaren 90 wat dat betreft. Persoonlijk geloof ik er niets van dat onze moraal veel anders is dan die van 20 /30 jaar terug.
people are people.
Nou ja, mijn opmerking was enigszins ingegeven door de foto in je fotoboek moet ik zeggen... ik schat je daar een jaar of 20 maar weet niet of jij dat bentquote:Op maandag 25 juli 2011 19:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, ik meen het toch echt waar te nemen..., er is naar mijn mening de laatste decennia een morele crisis in ontwikkeling die gaandeweg erger wordt. De bankencrisis en de huidige euro crisis zijn op de keper beschouwd ook daarop teru te voeren.
Wie meen dat een economie zonder een moraal kan is imo ziende blind en horende doof
Ben benieuwd wat je ervan vindt... ik heb het zelf ook gelezen vorig jaar op vakantie in Marokko. Herkenbaar op een hoop vlakken, maar hij vervalt af en toe ook wel in z'n emo-puber rol met z'n 'ach wat ik weet ik hier nu van ... etc' uitspraken.quote:Op maandag 25 juli 2011 21:24 schreef phpmystyle het volgende:
Momenteel lees ik het boek van wessel broekhuis, ik ben bij blz 30 en vind het best intrigerend. Verwacht het boek vanavond uit te hebben en zal dancmorgen uitgebreid melden wat ik er van vind. Zit nu op tab
Ik heb een Energy Drink blikjes verzameling, ook verzamel ik parfumflesjes, en daar komen misschien nog anime-figuurtjes bij.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:23 schreef Vluchtdeur het volgende:
Ik vroeg me eigenlijk af, sparen jullie bepaalde dingen?
Ik spaar bijvoorbeeld plastic potjes, o.a. van Red Bull Shotjes, en medicatie potjes.
Waarom weet ik zelf eigenlijk niet precies, maar het zal vast ooit wel van pas komen!
Officierspetten, modelvliegtuigen (zowel militair als civiel), stropdassen, folders van auto's (met name Audi, BMW en Mercedes Benz).quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:23 schreef Vluchtdeur het volgende:
Ik spaar bijvoorbeeld plastic potjes, o.a. van Red Bull Shotjes, en medicatie potjes.
Waarom weet ik zelf eigenlijk niet precies, maar het zal vast ooit wel van pas komen!
- Donald Duck pockets (hoewel soms door geldgebrek niet alle delen kon kopen) Dit is mijn langstdurende verzameling, aangezien ik daarmee begonnen ben in 1993.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:23 schreef Vluchtdeur het volgende:
Ok, een fetish voor bepaalde objecten spullen e.d kan ik mij best inbeelden. Maar hoe hendel je dat bij zoveel hobby's tegelijk, word je dat dan echt niet teveel om van alles op de hoogte te blijven en bij te werken (zowel fysiek als geestelijk) ?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Officierspetten, modelvliegtuigen (zowel militair als civiel), stropdassen, folders van auto's (met name Audi, BMW en Mercedes Benz).
Je hebt wel smaak als het om auto's gaat.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Officierspetten, modelvliegtuigen (zowel militair als civiel), stropdassen, folders van auto's (met name Audi, BMW en Mercedes Benz).
Het komt bij vlagen, de afgelopen tijd veel over economische thema's gelezen, maar momenteel weer een aantal boeken over de krijgsmacht en de luchtvaart gekocht. Daarnaast is er nu een periode waarin ik veel op de kazerne te vinden ben voor allerhande activiteiten en oefeningen, daarvoor nog eventjes enkele iti op de dump gekocht (en meteen wat petten meegenomen), waardoor ik dus nu momenteel veel met deze interesse's bezig ben.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ok, een fetish voor bepaalde objecten spullen e.d kan ik mij best inbeelden. Maar hoe hendel je dat bij zoveel hobby's tegelijk, word je dat dan echt niet teveel om van alles op de hoogte te blijven en bij te werken (zowel fysiek als geestelijk) ?
Het doet me deugd om daar een complimentje over te krijgen, dank je!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:56 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Je hebt wel smaak als het om auto's gaat.
Ik heb een NES en ik koester het met al mijn liefde.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:53 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
- Donald Duck pockets (hoewel soms door geldgebrek niet alle delen kon kopen) Dit is mijn langstdurende verzameling, aangezien ik daarmee begonnen ben in 1993.
- treinkaartjes. Van de afgelopen 5 jaar zijn het ongeveer 80 stuks.
- Niet echt een verzameling, maar ik heb wel veel lego in mijn woonkamer.
- Diverse consoles en handhelds. Ik zit nu op 9 consoles en 8 handhelds.
Dan mijn ouder verzamelingen die ik moest weggooien door ruimtegebrek/verhuizing.
- Diverse Fantaflessen van 0,5 Lt. Zijn behoorlijk veel smaken van uitgebracht.
- Strips uit de Metro. Die had ik toen ik nog bij mijn ouders woonde aan één van mijn muren opgehangen.
Toch lijkt mij dat een intensieve bezigheid, vooral om het zoveel is. Anyway, hobby's mogen tijd kosten, alleen lopen ze soms door je primaire taken heenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het komt bij vlagen, de afgelopen tijd veel over economische thema's gelezen, maar momenteel weer een aantal boeken over de krijgsmacht en de luchtvaart gekocht. Daarnaast is er nu een periode waarin ik veel op de kazerne te vinden ben voor allerhande activiteiten en oefeningen, daarvoor nog eventjes enkele iti op de dump gekocht (en meteen wat petten meegenomen), waardoor ik dus nu momenteel veel met deze interesse's bezig ben.
Als het straks weer rond defensie rustig wordt dan heb ik weer de tijd om veel met andere zaken bezig te gaan.
Het wisselt zich gewoon af, hoewel ik door het lezen van enkele site's de hoofdlijnen van alle interesse's wel in het zicht blijf houden.
- Comics (ettelijke duizenden bij m'n ouders, mooie verzameledities thuis)quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:23 schreef Vluchtdeur het volgende:
Grappig, mijn moeder spaart Monopoli spellen van over de hele wereld en de speciale edities.quote:Op woensdag 27 juli 2011 05:52 schreef Ceased2Be het volgende:
- Bordspellen (weet het te beperken tot een paar verschillende incl alle uitbreidingen)
Leuke verzameling. De enige serie die ik volgde was Top Raider, maar verder nog een hoop losse uitgaven van verschillende series.quote:Op woensdag 27 juli 2011 08:35 schreef Ceased2Be het volgende:
Op het moment ben ik vooral Deadpool's aan het verzamelen
Ben begonnen met Spider-Man en X-men (begin jaren 90)
Daarna overgestapt naar Image Comics; The Darkness, Witchblade, Spawn, Ascension, Battle Chasers, The Maxx en weet ik veel wat nog meer
Had op een gegeven moment 24 maandelijkse series die ik volgde... en daar kwamen dan ook nog action figures, posters, t-shirts, videos en allerhande meuk bij.
En dan nog natuurlijk alle variant covers e.d. kopen als ze er waren
Heb 13 verschillende versies van Darkness #11 bijv.
Zo herkenbaar.quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:08 schreef Ceased2Be het volgende:
Ik kan haast niet anders... als ik wat nieuws ontdek *MOET* ik er alles van hebben/weten anders heb ik gewoon geen rust... blijf er dan ook heel de dag mee bezig en ouwehoer er tegen iedereen over
Ja dat gevoel ken ik wel, maar ik heb eigenlijk zelf nooit echte verzamelwoede gekend. Zoals je wel eens ziet of hier nu ook. Van die echte verzamelingen en dat ook blijven houden. Ik heb wel tijden gehad dat ik ergens gek mee was en veel er van had maar niet dat ik het specifiek spaarde of dat ik het ook voor in de eeuwigheid zou bewaren.quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:08 schreef Ceased2Be het volgende:
Ik kan haast niet anders... als ik wat nieuws ontdek *MOET* ik er alles van hebben/weten anders heb ik gewoon geen rust... blijf er dan ook heel de dag mee bezig en ouwehoer er tegen iedereen over
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:53 schreef Captain_Maximum het volgende:
- Diverse consoles en handhelds. Ik zit nu op 9 consoles en 8 handhelds.
3000??quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:28 schreef tijnbrein het volgende:
Muziek. Mijn CD collectie schat ik op 3000 CD's allemaal orgineel.
Bordspellen
Lego vroeger
CD kost toch zo'n 15 a 20 EU pst dus laten we eens van het laatste uit gaan, 3000 x 20 = 6000 EU gespendeerd aan cd'squote:
quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
CD kost toch zo'n 15 a 20 EU pst dus laten we eens van het laatste uit gaan, 3000 x 20 = 6000 EU gespendeerd aan cd's![]()
Ik neem wel aan dat je ze op alfabetische volgorde hebt gerangeerd als je er zoveel hebt
Dat vraag ik me af, vaak krijg je bij het zien en vastpakken van cd's ook wel nostalgische gevoelens als je naar de foto kijkt, en dat heeft ook wel z'n waarde. Daarbij hou ik ook niet van perfecte muzieks kwaliteit.quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik zou ze dan liever op de computer zetten
Tijn hoeft zich niet te vervelen wat dat betreft. Hij is wel een echte muziekliefhebberquote:Op donderdag 28 juli 2011 12:06 schreef Auti het volgende:
Hey Tijn, hoeveel minuten muziek is dat nou?![]()
![]()
Het lijkt mij dan weer heel leuk om daar een database van te maken.
Nee, geen obscure consoles.quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:37 schreef Auti het volgende:
[..]
Wat voor consoles? Zit er een Atari Jaguar, NeoGeo, 3DO of Videopac bij?
Ik heb maar 300 cd's.quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:28 schreef tijnbrein het volgende:
Muziek. Mijn CD collectie schat ik op 3000 CD's allemaal orgineel.
Bordspellen
Lego vroeger
Nice!quote:Op donderdag 28 juli 2011 15:44 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Nee, geen obscure consoles.
- Snes
- N64
- Gamecube
- Wii
- Megadrive
- Saturn
- Ps1
- Ps2
- Xbox 360
- Gameboy
- Gameboy Advance
- Nintendo DS
- Nintendo DS lite
- Nintendo DSi (Pokémon editie)
- PSP (2 stuks, aangezien ik één gewonnen had)
- NeoGeo Pocket Color
De NeoGeo MVS staat wel op mijn lijstje. Ik heb er zelfs een spel voor, aangezien mijn broer de arcadeversie heeft.
Dat valt best mee. Ik koop regelmatig cd's voor 1 euro bij de bieb. Ze staan op alfabet ja. Wel zo makkelijk.quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
CD kost toch zo'n 15 a 20 EU pst dus laten we eens van het laatste uit gaan, 3000 x 20 = 6000 EU gespendeerd aan cd's![]()
Ik neem wel aan dat je ze op alfabetische volgorde hebt gerangeerd als je er zoveel hebt
Laten we 45 minuten per CD nemen. 45m = 0,75 uur 0,75* 3000= 2250 uur ongeveerquote:Op donderdag 28 juli 2011 12:06 schreef Auti het volgende:
Hey Tijn, hoeveel minuten muziek is dat nou?![]()
![]()
Het lijkt mij dan weer heel leuk om daar een database van te maken.
Op alphabet op chronologische volgorde natuurlijkquote:Op donderdag 28 juli 2011 19:38 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat valt best mee. Ik koop regelmatig cd's voor 1 euro bij de bieb. Ze staan op alfabet ja. Wel zo makkelijk.
Dank.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren toegewenst Vluchtdeur
Sterkte met behandeling .
Aan gezondheid, moet echt bewust gezond doen en alles want anders wordt ik niet oud.quote:
Ik ben jaloers, wat een verzamelingquote:Op donderdag 28 juli 2011 15:44 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Nee, geen obscure consoles.
- Snes
- N64
- Gamecube
- Wii
- Megadrive
- Saturn
- Ps1
- Ps2
- Xbox 360
- Gameboy
- Gameboy Advance
- Nintendo DS
- Nintendo DS lite
- Nintendo DSi (Pokémon editie)
- PSP (2 stuks, aangezien ik één gewonnen had)
- NeoGeo Pocket Color
De NeoGeo MVS staat wel op mijn lijstje. Ik heb er zelfs een spel voor, aangezien mijn broer de arcadeversie heeft.
Dat is financieel niet altijd gemakkelijk. Belasting moet je sowieso betalen. Heb je plannen om te studeren of werk je al? 18 jaar is een hele mooie leeftijd, ik ben zelf de 30 al gepasseerd.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:50 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Dank.
Ik ben 17 jaar geworden, over een jaar mag ik opeens van alles gaan betalen: Belasting, Zorgverzekering enzo. (Dan 18 n.l.)
Wel raar om opeens een jaar ouder te zijn, terwijl je er zelf niks van merkt ofzo.
Of merken jullie wel dat jullie steeds ouder worden?
Kinderen krijgen lijkt mij vreselijk, altijd mensen om je heen en slechts nog zelden je rust kunnen pakken.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:14 schreef schaal_9 het volgende:
Ik merk het wel hoor, het ouder worden. Dat je jezelf steeds moet ontwikkelen; stilstand is in feite achteruitgang. Leeftijdsgenoten trouwen of krijgen kinderen.
Haha, ik heb eens een tijdje gewerkt met een compleet geflipt figuur, die had altijd mooie verhalen en uitspraken, hij ergerde zich ook heel erg aan jonge ouders en dan met name de vrouwen. Ging hij ze na doenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Kinderen krijgen lijkt mij vreselijk, altijd mensen om je heen en slechts nog zelden je rust kunnen pakken.![]()
En dan helemaal als je omgeving kinderen gaat krijgen, dan lijkt het bijna een sport om daar aan mee te doen en dan lijkt ook het hele leven zich opeens om die kinderen te draaien, in de gesprekken en dergelijke.
Ooooh mijn god, ik zie het voor me, ik lach me dood.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:27 schreef Auti het volgende:
[..]
Haha, ik heb eens een tijdje gewerkt met een compleet geflipt figuur, die had altijd mooie verhalen en uitspraken, hij ergerde zich ook heel erg aan jonge ouders en dan met name de vrouwen. Ging hij ze na doen; stuiterde hij superdruk als een kip rond en schreeuwde/kakelde hij "IK HEB EEN EI GELEGD!!!" IK HEB EEN EI GELEGD!!"
Leuk heh beelddenkenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ooooh mijn god, ik zie het voor me, ik lach me dood.![]()
Ja precies, ik zie het op de Facebook van een oud-collega (heb er een super contact mee, daar niet van). Die is moeder en opeens tig foto's op FB van haar kind en dan ook allemaal reactie's van andere moeders en hele discussie over hun kinderen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:32 schreef Auti het volgende:
[..]
Leuk heh beelddenkenMoet je je voorstellen dat die kerel er echt EXACT zo uit ziet als Jules Deelder
Man wat heb ik gelachen met die vent. Hij had ook ergens heel erg gelijk, voor wat betreft de zwaar overdreven types. Ik kan mij de trots van kersverse ouders wel voorstellen, maar soms is het heel overdreven. Of dat komt dan weer omdat ik er te ver van af sta oid.
Moeders/ouders onder elkaar kan ik nog wel begrijpen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja precies, ik zie het op de Facebook van een oud-collega (heb er een super contact mee, daar niet van). Die is moeder en opeens tig foto's op FB van haar kind en dan ook allemaal reactie's van andere moeders en hele discussie over hun kinderen.
Zo bizar vind ik dat.
Kom op zeg, een beetje Sturmbannfuhrer weet dat wel redelijkgewijs in de hand te houden.. toch?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:55 schreef von_Preussen het volgende:
Maar goed, als man wordt je natuurlijk "ontmand", want het hele huishouden wordt door een kindje gefemininiseerd.
Dat dacht ik altijd ook, maar zelfs de meest brute man verandert in een softe lul nadat er kinderen geboren zijn (uitzondering daargelaten). Heb dat nu bij meerdere gezinnen gezien en gruwel al voor de dag dat mijn vriendenkring (over ongeveer 10 jaar) in diezelfde positie gaat komen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:24 schreef Auti het volgende:
[..]
Kom op zeg, een beetje Sturmbannfuhrer weet dat wel redelijkgewijs in de hand te houden.. toch?
Ja dat riep ik ook altijd, maar gek genoeg is dat een redelijk natuurlijk procesquote:Op zaterdag 30 juli 2011 08:56 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat dacht ik altijd ook, maar zelfs de meest brute man verandert in een softe lul nadat er kinderen geboren zijn (uitzondering daargelaten). Heb dat nu bij meerdere gezinnen gezien en gruwel al voor de dag dat mijn vriendenkring (over ongeveer 10 jaar) in diezelfde positie gaat komen.
Klinkt mischien raar voor een autist die het liefst alleen is, maar mischien ben ik toch een beetje bezorgd over het feit dat ik mischien enigzins eenzaam ga worden (nee, een familie is daar geen probaat middel tegen).
Dat is waarquote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Kinderen krijgen lijkt mij vreselijk, altijd mensen om je heen en slechts nog zelden je rust kunnen pakken.![]()
En dan helemaal als je omgeving kinderen gaat krijgen, dan lijkt het bijna een sport om daar aan mee te doen en dan lijkt ook het hele leven zich opeens om die kinderen te draaien, in de gesprekken en dergelijke.
Ik snap je wel. Vrienden heb ik wel, maar een echte soulmate die zo'n beetje de zelfde interesses heeft mis ik wel. Eigenlijk gewoon een vriendschappelijke relatie zonder intimiteit.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 08:56 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat dacht ik altijd ook, maar zelfs de meest brute man verandert in een softe lul nadat er kinderen geboren zijn (uitzondering daargelaten). Heb dat nu bij meerdere gezinnen gezien en gruwel al voor de dag dat mijn vriendenkring (over ongeveer 10 jaar) in diezelfde positie gaat komen.
Klinkt mischien raar voor een autist die het liefst alleen is, maar mischien ben ik toch een beetje bezorgd over het feit dat ik mischien enigzins eenzaam ga worden (nee, een familie is daar geen probaat middel tegen).
Je hebt gelijk! Achteraf was het dan nog beter om gewoon te zeggen waar het op staat, en dat is dat ze niet zo ondankbaar moet zijn. Ik vind het vaak moeilijk om snel de juiste woorden te vinden, dan verzin ik er al gauw iets bij. De meeste mensen die ik tegenkom, hebben trouwens gewoon goede bedoelingen. Alleen oudere verkoopsters bij ketenzaken zien jongeren soms als een nummer is mijn ervaring. Maar waarom is dat? De individualisering van de samenleving, bevalt het werk niet, is het salaris te laag... een goede verkoper zegt bijvoorbeeld netjes gedag.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 11:49 schreef Ceased2Be het volgende:
Enerzijds snap ik niet meerwaarde niet waarom je die vrouw zou moeten vertellen dat je in de bijstand zit, maar begrijp ook meteen dat nagenoeg iedereen de associatie bijstand= werkschuw tuig heeft
En Egypte is tof... ben daar in 2001 geweest om 3 weken te backpacken met een vriend van me
Een van de vele dilemmas van mensen met autisme: graag alleen willen zijn, maar ook weer niet te vaak. Veel alleen zijn wordt door velen niet als hip gezien, want een gevoel van eenzaamheid kan opleveren. Vakantie is voor veel mensen met Asperger een hele happening, omdat de dagelijkse structuur doorbroken wordt. Voor NT-ers is het juist een hoogtepunt waar ze naar toe leven.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 08:56 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is meer dat het winkelpersoneel in Nederland gewoon onbeschoft is, Duitsers en Vlamingen zijn een heel stuk vriendelijker.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:43 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk! Achteraf was het dan nog beter om gewoon te zeggen waar het op staat, en dat is dat ze niet zo ondankbaar moet zijn. Ik vind het vaak moeilijk om snel de juiste woorden te vinden, dan verzin ik er al gauw iets bij. De meeste mensen die ik tegenkom, hebben trouwens gewoon goede bedoelingen. Alleen oudere verkoopsters bij ketenzaken zien jongeren soms als een nummer is mijn ervaring. Maar waarom is dat? De individualisering van de samenleving, bevalt het werk niet, is het salaris te laag... een goede verkoper zegt bijvoorbeeld netjes gedag.
Knap... jullie hebben alles dus zelf uitgezocht
Vond je het dan moeilijk om steeds keuzes te maken?
Egypte, een land met de oriëntaalse cultuur... Ga je nog weleens op reis?
Precies de reden dat ik niet gauw in Nederland een weekendje weg zou gaan, dan zou ik eerder voor een buurland kiezen. s ochtends op weg naar mijn werk merk ik het: we zijn met te veel mensen op te weinig ruimte. Ondanks niet zelden onvriendelijk personeel, de files, de hoge huizenprijzen en het klimaat behoren Nederlanders tot de gelukkigste mensen ter wereld. Er komen zelfs toeristen naar ons land. Ik denk dat we dat te danken hebben aan de grote mate van keuzevrijheid, de democratie en de financiële stabiliteit.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:44 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Het is meer dat het winkelpersoneel in Nederland gewoon onbeschoft is, Duitsers en Vlamingen zijn een heel stuk vriendelijker.
Egypte was overweldigend, Caïro was zo'n enorme stortvloed aan indrukken toen we aankwamen dat ik het echt ff niet trok. Die vriend van me waar ik mee was heeft me er aardig doorheen gesleept. 2 Dagen Caïro, daarna met de trein naar Aswan, boot naar Luxor, bus naar Hugharda, veerpont naar Sharm-El-Sheik en taxi naar Dahab.
En de bus weer naar Caïro.
Het maakte voor mij nogal veel uit dat vliegen niet echt populair was 2 weken na de wtc aanslagen, dus het was heerlijk rustig. als je buiten Cairo kwam. Heb daar wat meer op m'n gemak aan het land en de cultuur kunnen wennen om de laatste paar dagen echt van Caïro te kunnen genieten.
Meestal doe ik citytrips en ga ik niet lang weg, vorig jaar oktober/november ben ik 3 weken gaan backpacken door Marokko samen met mijn vriendin. Ook daar sloeg ik af en toe op tilt, maar daar trok ze me dan wel weer doorheen. Al met al ging dat goed, alhoewel ik wel moeite heb met het genieten van de vrijheid als ik eenmaal weg ben.
En meestal heb ik het na een week wel weer gehad eigenlijk
Heerlijk in de wildernis, ook leuk! Het land van de kasbahs. Ouarzazate, Zagora (niet geweest trouwens)... Met een vriendin maak je toch gemakkelijker zon reisquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:13 schreef Ceased2Be het volgende:
Marrakech was wel erg tof, maar ook heel erg toeristisch. De Marokkanen zelf grapten al dat Marrakech voor 50% uit buitenlanders bestaat tegenwoordig.
Persoonlijk heb ik het meeste genoten toen we een auto hadden gehuurd en 2 weken lang door het land aan het crossen waren. Overnachting in de woestijn met z'n tweetjes, overnachting in een hotel met een observatorium op het dak... geweldig
Ik ken dat gevoel wel, moet je niet teveel over piekeren. Je weet nooit wat er gaat gebeuren in de toekomst.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 08:56 schreef von_Preussen het volgende:
Toch zijn er ook genoeg mensen die hun vak wel verstaan. In mijn woonplaats de bakker om de hoek bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:44 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Het is meer dat het winkelpersoneel in Nederland gewoon onbeschoft is, Duitsers en Vlamingen zijn een heel stuk vriendelijker.
Er zijn maar weinig momenten en situaties waarin ik mij echt prettig voel tussen de mensen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:02 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Toch zijn er ook genoeg mensen die hun vak wel verstaan. In mijn woonplaats de bakker om de hoek bijvoorbeeld.
Maar grosso modo, de cultuur hier is over het algemeen kil en zakelijk, calvinistisch. Ieder voor zich en de overheid voor ons allen! Ergens begrijp ik het wel. Op mijn werk heb ik al rekening te houden met allerlei mensen, met alle plezier trouwens - het is leuk werk. Dan heb ik daarbuiten soms het gevoel: ik kies wel of ik oog voor mijn omgeving heb of juist wat minder (op bepaalde momenten).
Drugs en hoerenquote:Nederlandse universiteiten relatief veel internationale studenten, blijkbaar heeft onze cultuur ook zijn aantrekkelijke kanten.
En Amsterdam is homoparadijs nummer 1.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:33 schreef Auti het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig momenten en situaties waarin ik mij echt prettig voel tussen de mensen.
[..]
Drugs en hoeren
In de eerste plaats zijn we allemaal mensen, maar voel(de) je je echt een tistje?quote:Toen ik nog een heel klein tistje was, was ik wel vreselijk gefascineerd door het oude Egypte...
Ik heb mij altijd anders gevoeld en ik weet nu waar dat bij hoort.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:01 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
En Amsterdam is homoparadijs nummer 1.
Dat moet wel moeilijk zijn hey... dat je zelden aansluiting vindt. Je schreef een week geleden in het vorige deel nog:
[..]
In de eerste plaats zijn we allemaal mensen, maar voel(de) je je echt een tistje?
Een baan zal je goed doen! En als je dan wat meer verdient dan het winkelpersoneel, kun je vroeg of laat misschien wel je jeugdfascinatie in de praktijk zien![]()
Lang leve de webwinkel
Heel wat winkels heb je van dat chagrijnige personeel, zeggen vaak geen gedag. Vooral vrouwen van middelbare leeftijd met een pittig kort kapsel kunnen er wat van. Het beste tref je het over het algemeen in zaken waar ook studenten werken.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:16 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik heb mij altijd anders gevoeld en ik weet nu waar dat bij hoort.
En er zijn zat van die typische dingen waar je achteraf gewoon kan zeggen, tistje..
Zoals dus extreme spreekbeurt over Egypte en alles er over lezen, dat kwam van mijn uber opa, die gaf ook lezingen e.d. Ik doe al jaren niets meer mee, is net zoals met dino's en carnivoren en spinnen en slangen en etc etc, maar even inlezen en ik zit er zo weer in.. Fascinerend, soms kijk ik ook nog wel eens een docu op TV over de Farao's en al dat.
Ik wil ook zeker een keer naar Egypte![]()
Hoezo lang leve de webwinkel?
Zeker als ze rood haar (al dan geen verfdoos) hebben en al helemaal in combinatie met zo'n rechthoekige bril met enorme brede potenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:44 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Vooral vrouwen van middelbare leeftijd met een pittig kort kapsel kunnen er wat van.
Leuk dat het topictitel vrouwen is!quote:Op zondag 31 juli 2011 00:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker als ze rood haar (al dan geen verfdoos) hebben en al helemaal in combinatie met zo'n rechthoekige bril met enorme brede poten![]()
Dat laatste scheelt echt heel veel inderdaad..... Bij ons bij de apotheek vind ik het personeel ook geen bal aan, bij de gratie dat er bij ons in de buurt weinig alternatieven zijn.quote:Op zondag 31 juli 2011 00:29 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Leuk dat het topictitel vrouwen is!
Ik kan anders wel enkele voorbeelden noemen
- de blokkert in mijn woonplaats
- winkeltje in het treinstation bij mijn werk
- benzinestation in mijn woonplaats
Enkele goede voorbeelden met vriendelijk personeel:
- de bakker om de hoek (vlakbij mijn huis)
- broodjeszaak in de Theresiastraat, Den Haag
- tommie in Rotterdam
Het heeft er misschien wel mee te maken of het personeel waarde hecht aan klantenbinding. De bakker ondervindt bijvoorbeeld concurrentie van de nabijgelegen supermarkt en moet dus echt een toegevoegde waarde leveren.
Een apotheek heeft inderdaad ook niet zoveel concurrentie. En zorg hebben mensen toch nodig.quote:Op zondag 31 juli 2011 00:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat laatste scheelt echt heel veel inderdaad..... Bij ons bij de apotheek vind ik het personeel ook geen bal aan, bij de gratie dat er bij ons in de buurt weinig alternatieven zijn.En dat uit zich in weinig klantvriendelijkheid, klanten veelste lang laten wachten etc.
In de supermarkten is het personeel doorgaans best vriendelijk, verschilt ook wel van persoon tot persoon.
Als we dan toch bezig zijn:quote:Op zondag 31 juli 2011 00:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker als ze rood haar (al dan geen verfdoos) hebben en al helemaal in combinatie met zo'n rechthoekige bril met enorme brede poten![]()
Nee, meer een soort plas in het bos, met strand erbij. Lekker genieten met tablet, peukie, redbull, croissant, en een zonnetje op je face.quote:
Zeker een mooie dag! Heb je ervan genoten?quote:
Ik heb zeker genoten, zo veel dat ik s'avonds echt helemaal kapot was.. ik lag al om 1800 uur te slapen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:57 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Zeker een mooie dag! Heb je ervan genoten?
Gelukkig is het weer druk op mijn werk. Als het op FOK! morgen ook rustig is, kan ik een keer overwerken/doorwerken
Aan de andere kant... als ik een beetje opschiet, blote benen kijken in Scheveningen!
Altijd prijs
Ik kijk altijd maar waar de rij het kortste en snelste loopt. Wie achter de kassa zit maakt me niet zoveel uitquote:Op zondag 31 juli 2011 00:54 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Een apotheek heeft inderdaad ook niet zoveel concurrentie. En zorg hebben mensen toch nodig.
Dat laatste klopt wel ja. De zondag vind ik zo’n slechte dag nog niet, dan zijn alle kassa’s open dan heb je de mensen voor het uitkiezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
Veel mensen liggen tegenwoordig om 18.00 uur op bed hoor... hoewelquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:14 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik heb zeker genoten, zo veel dat ik s'avonds echt helemaal kapot was.. ik lag al om 1800 uur te slapen.
Heb ik echt even nodig, een paar dagen mooi weer en alles optimistisch. Even een break van wat klusjes en even opladen. En ik moet veel lichamelijke energie kwijt, dus lekker op de fiets![]()
Ik moet nog
* een computer hier uit het netwerk even nakijken.
* een harde schijf recoveren
* een lijstje .mkv films omzetten naar .mp4
* een computer ombouwen naar een andere kast.
* een paar "offertes" maken voor een goedkope nieuwe computer.
* opruimen
* Afspraak/intake nieuwe psych
* Servicebeurt fiets
* XP installeren op een oude bak.
En ik moet plannen/voorbereiden voor het bouwen van een nieuwe computer voor mijzelf want mijn primaire desktop is aan het overlijden (help! mijn terminal is terminaal), maar ik ben ook wel toe aan nieuw en snel spul. SandyBridge en Sata-600 is erg sexyen dan het liefst in RAID0
Ik denk een i7 2600K. En anders wordt het een i5 2500K. En dan 16GB geheugen + 120GB SSD Sata600 schijf of 2 x 60 in RAID0. Dat draait dan eerst nog op een oude videokaart maar later wil ik er een GTX580 in hebben.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:09 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Veel mensen liggen tegenwoordig om 18.00 uur op bed hoor... hoewel
Leuk dat je zo genoten hebt! Ook goed weer om te fietsen. Sandy Bridge is een mooi platform. Wordt het een Intel Core i3 of een i5?
Ik moet weer gaan werken. Gelukkig maar, komt er weer brood op de plank
Bij ons reageren ze zo extreem zakelijk, kan nog geen vriendelijke grijns vanaf. En ze laten je erg lang wachten, zo van 'wees maar blij dat je bij ons terecht kan 'quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:23 schreef Auti het volgende:
Bij mijn apotheek zijn ze meestal wel vriendelijk.
Als ik mij bezwaart voel dan maak ik zoiets kenbaar ook, wel nadat ik het product heb gekregen wat ik wilde.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Bij ons reageren ze zo extreem zakelijk, kan nog geen vriendelijke grijns vanaf. En ze laten je erg lang wachten, zo van 'wees maar blij dat je bij ons terecht kan '
Ik heb er meerdere en wordt voor van alles gebruikt, maar er moet er minstens 1 een baasje blijven en ik ben wel toe aan een update omdat er;quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:21 schreef ScarFace- het volgende:
Ik heb gewoon een oude pc die ik net zo lang gebruik totdat ie er mee ophoud
Dat enkele potje WoW draait er ook goed op trouwens.
Ik heb zelf ook ooit Ubuntu gehad, maar dat is alweer 5 jaar geleden.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:57 schreef ScarFace- het volgende:
Heb wel Ubuntu 11.04 op bootable usb stick besteld nu we het er toch over hebbencd speler is stuk, voor de laptop.
Weer eens wat nieuwsen ik ben al zeker langer bekend met Ubuntu voordat je het vraagt
Arch Linux is ook aan te raden, zeker voor een nieuwsgierige IT-autistquote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:57 schreef ScarFace- het volgende:
Heb wel Ubuntu 11.04 op bootable usb stick besteld nu we het er toch over hebbencd speler is stuk, voor de laptop.
Weer eens wat nieuwsen ik ben al zeker langer bekend met Ubuntu voordat je het vraagt
Wat gaat sneller ssd of een raptor hdd?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:52 schreef Ceased2Be het volgende:
Mijn pc is net een paar maanden oud, maar daar heb ik niets best-of-the-best in zitten... Gewoon meer dan snel genoeg voor alles wat ik de komende jaren wil spelen en daarna zien we wel weer verder.(AMD Phenom(tm) II X6 1100T, 3300Mhz, 4Gb RAM, GeForce GTX 570 en een 60GB SSD voor het OS)
Verder teveel gadgets en nu boeken aan het verkopen om een Samsung Galaxy Tab mee te bekostigen
Het is in ieder geval niet te hopen dat ze tot hun 67e dat werk gaan doenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Bij ons reageren ze zo extreem zakelijk, kan nog geen vriendelijke grijns vanaf. En ze laten je erg lang wachten, zo van 'wees maar blij dat je bij ons terecht kan '
Wow, dat klinkt goed. Voordeel is dat geheugen niet zo duur meer is. SSD is ideaal, een stuk sneller dan een vaste schijf.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:15 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik denk een i7 2600K. En anders wordt het een i5 2500K. En dan 16GB geheugen + 120GB SSD Sata600 schijf of 2 x 60 in RAID0. Dat draait dan eerst nog op een oude videokaart maar later wil ik er een GTX580 in hebben.
Leuk dat je ook een Mac hebt!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:35 schreef Captain_Maximum het volgende:
Dat doet de webcamera op mijn iMac ook, maar er is een optie om dat aan te passen.Ik heb zelf nog een iBook, alleen doe ik er op dit moment niet zoveel mee. Net als mijn eerste iMac die een beetje staat te verstoffen.
Tja, grafische opleiding, dus kom je al snel met Mac's in aanraking. Mijn eerste is inmiddels al weer 10 jaar oud.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:55 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Leuk dat je ook een Mac hebt!
Gelukkig kun je het aanpassen, maar vind het wat eigenwijs. Ik kwam er meteen achter toen ik een foto maakte en zag dat de knoopjes van mijn poloshirtje gewoon rechts zaten. Terwijl ik er juist een had gekocht waarbij de knoopjes aan de linkerkant zitten
Zes jaar oud. Speelt geen HD afquote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:41 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Wat versta jij onder oud? 5 jaar? 10 jaar? 20 jaar?
Ach, daar zou ik mee kunnen leven. Mijn huidige desktop is inmiddels ook al 4,5 jaar oud.quote:
Boeiend, ook P4's kunnen snel zijn, al zul jij mij niet betrappen op een P4.quote:
SSDquote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat gaat sneller ssd of een raptor hdd?
SSD, kan geen HDD tegenop.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat gaat sneller ssd of een raptor hdd?
Geheugen hoeft inderdaad niet duur meer te zijn, dus dan meteen maar goed. Met 4GB trek het niet altijd meer.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:15 schreef schaal_9 het volgende:
Wow, dat klinkt goed. Voordeel is dat geheugen niet zo duur meer is. SSD is ideaal, een stuk sneller dan een vaste schijf.
Ik werk nog met een Core 2 Duo 2,13 GHz. Die pc is inmiddels ruim 4 jaar oud, de systeemkast zelfs een kleine 9 jaar! Wel Windows 7 geïnstalleerd.
Verder heb ik een MacBook wit (2,26 GHz), die reageert soms nogal langzaam. Ik weet niet wat er precies mis mee is. En de webcamera maakt fotos standaard in spiegelbeeld
Tja, ik kan er ook wel mee leven maar het wordt toch eens tijd voor wat betersquote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:03 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ach, daar zou ik mee kunnen leven. Mijn huidige desktop is inmiddels ook al 4,5 jaar oud.
P4 is ook best snel, maar HD afspelen gaat bij mij nietquote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Boeiend, ook P4's kunnen snel zijn, al zul jij mij niet betrappen op een P4.
Btw, dat boek van Wessel Broekhuis heb ik bijna uit, zitten kleine herkenbare puntjes in. Maar ik vind hem soms wel erg dweperig overkomen.
Ik hoor vanavond wel of het gelukt isquote:Op donderdag 4 augustus 2011 07:32 schreef von_Preussen het volgende:
Hihi, deze autist gaat vandaag proberen wat financiele dienstverlening aan de man te brengen, wie zei daat autisten niet kunnen verkopen?
Afhankelijk van wat voor overige hardware je hebt (harde schijf en voeding) kan je vrij goedkoop een upgrade kitje kopen, zijn diverse mogelijkheden in.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, ik kan er ook wel mee leven maar het wordt toch eens tijd voor wat beters
Dat is een goed idee, Autiquote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:52 schreef Auti het volgende:
[..]
Afhankelijk van wat voor overige hardware je hebt (harde schijf en voeding) kan je vrij goedkoop een upgrade kitje kopen, zijn diverse mogelijkheden in.
Wij hebben laatst voor mijn moeder zo'n setje gekocht voor nog geen 140 euro. Dan krijg je een moederbord met onboard video (HD4250), 4GB geheugen en een AMD X2 processor, je kan ook kiezen voor intel.
Volgens mij kan die wel HD video aan, ik zal het vanmiddag even testen.
http://www.alternate.nl/h(...)WARE&l1=Upgrade+kits
No problem, dit zijn dingen die ik erg graag doe en erg leuk vindquote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat is een goed idee, Auti![]()
Ik ga het bekijken, bedankt voor de tip
Netjes! Kan je zeggen om wat voor functie het gaat of is dat te voorbarig en onverstandig?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:01 schreef Ceased2Be het volgende:
Ik ben net half/half gescout voor m'n droombaan... de vrouw die erover gaat bij de potentiële nieuwe werkgever heb ik 5 jaar mee samengewerkt bij mijn vorige.
te
cool
Nadat ik in een omgeving kwam waar al we'll wat werk was verricht, maar ongestructureerd, heb ik even een duidelijke structuur ingebracht. Dan een paar uurtjes de boeken bekeken en wat analyse bedreven. Men was iig onder de indruk van mijn gestructureerde manier van werken. Allen is de man die budget vrijgeeft tot midden augustus op vakantie, dus nog even wachten.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik hoor vanavond wel of het gelukt is
Dat is geen pretje. Doet me enigszins denken aan iemand (ook een tistje) die eerst helemaal in de wolken was toen hij mij ontmoette, maar dat er toch spanningen optraden. Een vriendschap zat er niet in. Wie weet wat de toekomst zou brengen...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:19 schreef Auti het volgende:
Ik ga er later op reageren, ik zit erg terug te denken aan mijn kans bij Alliander en hoe alles mis is gegaan en ben emotioneel enzo.
Dit is een erg mooi liedje/compositie
Valt wel mee toch? Was prima te lezen hoor!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:02 schreef phpmystyle het volgende:
Jezus wat een lap tekst realiseer ik mij nu.
Idd.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:26 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? Was prima te lezen hoor!
Ik was ook een tijdje even afwezig in dit topic. Ook weer terug.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:30 schreef Pandora73 het volgende:
Ik was even een tijdje niet op Fok geweest (gewoon geen zin/tijd, niets ernstigs of zo) maar kom nu toch weer even gedag zeggen.
Ik heb eerlijk gezegd niets teruggelezen, maar euh, als vrouw heb ik toch een beetje een-gevoel nu... Zo van "Halloooooo
ik ben ook een vrouw hoor!", hahahaha
Ik ookquote:Op zondag 7 augustus 2011 13:54 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Ik was ook een tijdje even afwezig in dit topic. Ook weer terug.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
Neuh, daar heb ik geen geld voor.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:55 schreef phpmystyle het volgende:
Geen idee wat de leeftijd van auti is, maar zou mbo/hbo overwegen evt een optie zijn?
Ik heb geen idee hoe jouw begroting eruitziet, maar het kan niet veel verschillen met het bedrag wat jij nu kwijt bent.quote:
Vooropleiding hoeft geen punt te zijn, er zijn genoeg mazen waar je dankbaar gebruik van kunt maken. Maar jij wilt dus proberen zelf een bedrijf op poten te zetten aangezien deze cursus ook materie bevat voor het vak ondernemen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:15 schreef Auti het volgende:
Nou ik zie niet eens een leuke MBO opleiding en je moet ook vaak een bepaalde vooropleiding hebben, en al dat. Ik heb er wel eens naar gekeken maar het is gewoon geen optie.
Maar deze cursus lijkt mij heel erg leuk, en is ook mijn interesse. Ben ik iig bezig, ik heb erg veel zin om mij daar mee bezig te houden en dan heb ik als ik klaar ben ook 2 leuke certificaten.
Ik heb ook liever een x aantal goede certificaten dan een MBO diploma.
Veel succes ermee.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:42 schreef Auti het volgende:
Ik ga eind deze maand deze cursus bestellen
http://loi.nl/cursussen/i(...)jf_starten/index.htm
Daar heb ik erg veel zin in.
Tja, je hebt dan iig zwart op wit staan dat je er verstand van hebt. Dat ziet men graag.quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:17 schreef Ceased2Be het volgende:
Success ermee
Wil geen azijnpisser zijn, maar een certificaat om wireless networking op te zetten?
A+ Is wel okay, die heb ik 12 jaar terug gedaan en geeft je een mooie basis
De start van de begroting van heel wat mensen met autisme ziet er uit in grote lijnen uit als mijn begroting in 2008:quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe jouw begroting eruitziet, maar het kan niet veel verschillen met het bedrag wat jij nu kwijt bent.
Mais oui... dan heb je als alleenstaande nog recht op een kleine toeslag uit hoofde van de Toeslagenwet. Dan kom je op 1082,93 euro. Op 1 juli tenslotte is de uitkering geïndexeerd (naar bruto 1076,41 euro - de toeslag niet meegerekend).quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:14 schreef Auti het volgende:
Ik krijg 1068,x om 908,x euro.
En ik zie die cursus voor een deel als tijdsbesteding en voor een deel als werken aan de toekomst.
Men, ik verdien dat nu ongeveer en alsnog spaar ik nauwelijks watquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:04 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
De start van de begroting van heel wat mensen met autisme ziet er uit in grote lijnen uit als mijn begroting in 2008:
Inkomsten bruto: 1088,37 euro.
Inkomsten netto: 925,87 euro.
Vaak is er dan weinig geld over voor een opleiding. Dit wordt wel het kip-en-ei probleem genoemd, want voor een beetje leuke baan heb je wel scholing nodig.
Ben trouwens wel benieuwd hoe EchtGaaf die eindeloos lange dagen doorbrengt
Hmm, dromen zijn juist leuk, maar ik heb altijd wel het type dromen waarvan ik zoiets heb ''dit mag niemand weten'', echt over de meeste bizarre dingen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:06 schreef tijnbrein het volgende:
Op radio 538 vanmorgen ging het over dromen en betekenis daarvan. Nu vroeg ik mij af dromen autisten anders dan NT-ers?
Waar dromen jullie? Herinner je dromen? Zou je er een betekenis in kunnen zien? etc.
Ik herinner mij vaak veel details maar het grote verhaal niet. Hey een autisch trekjequote:Op maandag 8 augustus 2011 20:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hmm, dromen zijn juist leuk, maar ik heb altijd wel het type dromen waarvan ik zoiets heb ''dit mag niemand weten'', echt over de meeste bizarre dingen.
Jij kan in de toekomst kijken?quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Men, ik verdien dat nu ongeveer en alsnog spaar ik nauwelijks watWeet later ook niet hoe ik met <2500 netto zou moeten rondkomen
Nee, ook 2500 is onderhevig aan inflatie plus de inflatie correcties en cao verhogingen.quote:
Ik droom weinig, of ik herinner ze niet, als ik al iets herinner dan zijn het korte stukjes oid.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:06 schreef tijnbrein het volgende:
Op radio 538 vanmorgen ging het over dromen en betekenis daarvan. Nu vroeg ik mij af dromen autisten anders dan NT-ers?
Waar dromen jullie? Herinner je dromen? Zou je er een betekenis in kunnen zien? etc.
Bingo, ik wist dat de bedragen precies kloppenquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:41 schreef Auti het volgende:
Je hebt gelijk ja, ik had een plaatje in mijn hoofd van de specificatie van juni.
Het is 1076,41 + 11,96 van de Toeslagenwet, sinds juli.
En ik heb er echt zin, en ook vertrouwen. Deze stof en leerwijze ligt mij veel meer dan dat SCJP halen binnen een groot bedrijf.
En ik heb echt zwaar de behoefte om iets te leren en mijzelf te bewijzen.
Dan heb je wel mooie ambitiesquote:Op maandag 8 augustus 2011 20:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Men, ik verdien dat nu ongeveer en alsnog spaar ik nauwelijks watWeet later ook niet hoe ik met <2500 netto zou moeten rondkomen
Haha, ja! Dan wil ik een foto dat ik voor de Sfinx staquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:46 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Bingo, ik wist dat de bedragen precies kloppen
Wat mooi dat je er vertrouwen in hebt. Dat is heel wat waard, want je hebt nog een hele weg voor je liggen. De intelligentie heb je alvast in je mars, je verdient meer dan een bestaan als niet-werkende! Wie weet ontwikkel je later, als je werk hebt en uit de Wajong stroomt, nog wel nieuwe hobbys. En ligt de Egyptische oudheid aan je voeten...
Geen idee, maar je houdt het zelf ook in stand dus wellicht zou je jezelf eens af kunnen vragen waarom je dat doet?quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:55 schreef Rezania het volgende:
Hey, ik heb al een tijdje een FOK! account maar zat er eigenlijk nooit op, pas sinds de laatste twee weken. Zijn hier veel autisten? En hoe komt het dat autist een belediging op FOK! is geworden?
Ja sorry, ik liet me een beetje meeslepen. Maar ik zal het niet meer doen, het is natuurlijk een beetje (erg) hypocriet van me.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 01:21 schreef Auti het volgende:
[..]
Geen idee, maar je houdt het zelf ook in stand dus wellicht zou je jezelf eens af kunnen vragen waarom je dat doet?
Wel van de goede kant de foto maken anders zie je de sloppenwijken en smog van Caïroquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:24 schreef Auti het volgende:
[..]
Haha, ja! Dan wil ik een foto dat ik voor de Sfinx sta
Over armoede gesproken... wel erg veel posters van giro 555 op de treinstations. Zouden mensen al een schuldgevoel hebben als ze geen geld hebben gedoneerd? Ik geef zelf liever aan wat kleinschaliger projecten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 05:21 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Wel van de goede kant de foto maken anders zie je de sloppenwijken en smog van Caïro
Ik ben het met je eens, en als we er dan eindelijk geld heen sturen is het nog steeds niet goed genoeg, want door de handelsregels van de EU hebben ontwikkelingslanden nooit een eerlijk concurrentiepositie. Wij houden de armoede in stand.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:13 schreef Auti het volgende:
Er gaat al meer dan genoeg geld naar het buitenland, denk ik dan. Nederland zit ook in de problemen en daar moet ook wat aan gedaan worden.
Ambities heb ik zeker wel, maar het is niet zo dat het salaris een ijkpunt voor mij is, maar wel iets wat je altijd in je achter hoofd houdt. Al vraag ik mij af als dat wel gezond is op mijn leeftijdquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:46 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Bingo, ik wist dat de bedragen precies kloppen
Wat mooi dat je er vertrouwen in hebt. Dat is heel wat waard, want je hebt nog een hele weg voor je liggen. De intelligentie heb je alvast in je mars, je verdient meer dan een bestaan als niet-werkende! Wie weet ontwikkel je later, als je werk hebt en uit de Wajong stroomt, nog wel nieuwe hobbys. En ligt de Egyptische oudheid aan je voeten...
[..]
Dan heb je wel mooie ambities
Wil je ook meer gaan reizen als je een vaste baan hebt?
Ik ben zeer tevreden met 1690 euro netto (exclusief 8,3% eindejaarsuitkering). Omdat ik pas twee jaar meedoe, loopt dat nog verder op. Een voordeel is dat ik een lage huur heb. Uit eten of uitgaan doe ik niet zo vaak, dus ik houd meestal geld over. Met de komende groepsreis wordt de welvaartsstijging ook voelbaar.
Als klein kind ging ik gigantisch huilen van klassieke muziek en ik hield pas op als de muziek uit gezet werd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:47 schreef Rezania het volgende:
Ik hoor van sommige klasgenoten altijd dat metal hun kalmeert, terwijl ik het juist chaos vindt. Hoe ervaren jullie metal of andere muziek genres? Persoonlijk wordt ik kalm van klassieke muziek, zet het ook altijd op tijdens mijn huiswerk.
PS: Al mijn klasgenoten zijn autisten, ik zit namelijk op speciaal onderwijs.
Nou, ik heb veel klasgenoten in mijn havo examenklas die dit jaar naar het hoger onderwijs gaan, en de school gaat dan bemiddelen met hogescholen enzo. Daar komt het meestal op neer dat ze extra-tentamentijd krijgen en meer herkansingen, ook is het zo bij sommige dat ze minder punten hoeven te halen om over te gaan en dat ze langer over hun opleiding mogen doen. Zelf heb ik geen regelingen getroffen, omdat ik naar het vwo ga.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:55 schreef cafpow het volgende:
[..]
Als klein kind ging ik gigantisch huilen van klassieke muziek en ik hield pas op als de muziek uit gezet werd.
ik kon er echt niet tegen. Nu vind ik het nog niet prettig om te horen, maar word er wel slaperig van.
En metal daar heb ik echt niks mee, ik vindt het echt niks.
Ik luister meer naar pop/lichte rock en dance..
een vraagje voor de nog schoolgaanden onder ons. Vooral degenen die op het hoger onderwijs zitten, krijgen jullie enige vorm van speciale begeleiding, en zo ja wat voor soort begeleiding.
Ik ga zelf namelijk in september met een hbo studie starten, en van de decaan moest ik ivm. mijn ass bedenken wat voor soort begeleiding ik nodig heb/goed kan gebruiken, maar ik kan niks bedenken. Behalve de al eerder vastgestelde extra-tentamentijd.
Dus mischien dat ik hier wat meer ideen kan opdoen?
dat van meer herkansingen is op zich mischien wel een goed idee. zo moet ik zowieso nog een diagnosedossier regelen bij van psycholoog, dan kan ik er zelf meer mee. En ik wil het binnenkort ook met de psycholoog bespreken..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:01 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou, ik heb veel klasgenoten in mijn havo examenklas die dit jaar naar het hoger onderwijs gaan, en de school gaat dan bemiddelen met hogescholen enzo. Daar komt het meestal op neer dat ze extra-tentamentijd krijgen en meer herkansingen, ook is het zo bij sommige dat ze minder punten hoeven te halen om over te gaan en dat ze langer over hun opleiding mogen doen. Zelf heb ik geen regelingen getroffen, omdat ik naar het vwo ga.
Kan je dat dan niet gewoon opvragen bij de orthopedagoge van je school?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:05 schreef cafpow het volgende:
[..]
dat van meer herkansingen is op zich mischien wel een goed idee. zo moet ik zowieso nog een diagnosedossier regelen bij van psycholoog, dan kan ik er zelf meer mee. En ik wil het binnenkort ook met de psycholoog bespreken..
Ik heb een universitair diploma (geen pretstudie) en 2 jaar werkervaring. Normaal hebben mensen van mijn leeftijd 7 à 8 jaar ervaring. Maar wat voor mij telt is dat ik nu volledig meedraai en het salaris is zeker niet verkeerd (heel wat NT-ers komen pas rond mijn leeftijd aan dat bedrag).quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ambities heb ik zeker wel, maar het is niet zo dat het salaris een ijkpunt voor mij is, maar wel iets wat je altijd in je achter hoofd houdt. Al vraag ik mij af als dat wel gezond is op mijn leeftijd
Ik heb geen idee hoe oud je bent, wat je leeftijd is, hoeveel ervaring je hebt, en wat voor en hoeveel studie/opleiding jij genoten hebt. Maar 1690 plus 8,3 procent maakt toch al gauw ongeveer 1800 netto, en dat is niet verkeerd natuurlijk.
Reizen lijkt mij zeker leuk, maar dan moet ik wel eerst een vriendin zien te vinden enzo
Wat voor studie heb je gedaan dan? En wat doe je nu voor werk? Ik wil namelijk ook een universitaire opleiding gaan volgen maar weet nog niet goed wat, maar ja, ik heb nog twee jaar.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:15 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Ik heb een universitair diploma (geen pretstudie) en 2 jaar werkervaring. Normaal hebben mensen van mijn leeftijd 7 à 8 jaar ervaring. Maar wat voor mij telt is dat ik nu volledig meedraai en het salaris is zeker niet verkeerd (heel wat NT-ers komen pas rond mijn leeftijd aan dat bedrag).
Zonder vriendin... het blijft behelpen, vakantie. Iedereen op het werk heeft het er over, en als je dan vertelt dat je thuisblijft. Het is vanwege de ongewoon slechte zomer dat ik een groepsreis ga maken. Lijkt dat je iets? Helaas is het voor mensen met autisme geen sinecure omdat zij veel tijd voor zichzelf nodig hebben.
Ik zit momenteel niet meer op school. In 2004 havo afgerond, 2007 mbo afgerond en daarna wat gewerkt en nu zit ik bijna 2 jaar thuis.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
Kan je dat dan niet gewoon opvragen bij de orthopedagoge van je school?
Oh, oké dat wist ik niet. Maar had je dan geen speciale regelingen op het mbo?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:37 schreef cafpow het volgende:
[..]
Ik zit momenteel niet meer op school. In 2004 havo afgerond, 2007 mbo afgerond en daarna wat gewerkt en nu zit ik bijna 2 jaar thuis.
En nu sept ga ik weer hbo doen
Studie... ik heb economie gestudeerd, werk nu bij een ministerie waar ik ramingen en beleidsanalyses maak. Het is interessant werk met leuke collega’s. Er wordt ook van alles buiten werktijd georganiseerd. Omdat het geen routinematig werk is (zoals in een magazijn), is het ook in voltijd prima te doen. Heb je al een idee wat je leuk vindt? Belangrijk is dat er werk in te vinden is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wat voor studie heb je gedaan dan? En wat doe je nu voor werk? Ik wil namelijk ook een universitaire opleiding gaan volgen maar weet nog niet goed wat, maar ja, ik heb nog twee jaar.
Ik heb dit jaar voor de tweede keer een groepsvakantie gedaan, maar dat was wel voor autistische jongeren via SVA. Misschien is een vakantie via SVA een oplossing, ik vond het beiden jaren zeer gezellig en heb me ook echt vermaakt, met de meeste mensen blijf ik ook in contact nadat de vakantie over is.
Nope, ik weet het pas 1 jaartje dat ik ASS heb.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:41 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, oké dat wist ik niet. Maar had je dan geen speciale regelingen op het mbo?
Ik denk dat ik iets met economie/M&O of natuurkunde/scheikunde wil doen. Ik weet het nog niet zeker ,maar op dit moment leun ik toch er meer richting natuurkunde/scheikunde. Een ding weet ik zeker, ik ga geen talen studerenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:06 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Studie... ik heb economie gestudeerd, werk nu bij een ministerie waar ik ramingen en beleidsanalyses maak. Het is interessant werk met leuke collega’s. Er wordt ook van alles buiten werktijd georganiseerd. Omdat het geen routinematig werk is (zoals in een magazijn), is het ook in voltijd prima te doen. Heb je al een idee wat je leuk vindt? Belangrijk is dat er werk in te vinden is.
Grappig dat het jou wel bevalt, groepen speciaal voor mensen met autisme. Heb je het gevoel dat je op dezelfde golflengte zit? Is het een voordeel of soms ook minder prettig om steeds herkenning in elkaar te vinden?
Zodra je op de universiteit komt, kom je in een heel andere wereld. Een wereld waarin mensen hun grenzen verleggen. Dat lijkt me best een cultuurschok vergeleken met een omgeving waar iedereen autisme heeft.
Welkom, mister! Verveel je je nog niet nu je minder post op FOK?quote:
Oh, ik ken iemand die wist pas 1 maand dat ze een autist was en toen werd ze van het regulier naar het speciaal onderwijs verplaats, dat was een echte schok voor haar. Had jij daar ook last van of niet?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:09 schreef cafpow het volgende:
[..]
Nope, ik weet het pas 1 jaartje dat ik ASA heb.
Ik zei hoogfunctionerend autisme, niet hoogbegaafd, er is een verschil. Hoogbegaafd betekent natuurlijk dat je een hoog IQ hebt en heel veel kennis enzo.quote:
Herkenbaar, ik hou ook van alle soorten muziek behalve metal en Nederlandstalige carnavalsmuziek. Helaas bestaat mijn klas voor het grootste deel uit metalheads die me altijd bekritiseren omdat ik pop, hip-hop, dance, trance enzo luister.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:32 schreef Auti het volgende:
Oh, en ik hou van alle soorten muziek.. Maar dat weten veel wel, alleen de vraag komt vaak weer naar boven bij nieuwe mensenMaar ik ga echt wel van uiterste tot uiterste.
Ik zat ff te luisteren naar de eerste op Youtube als je als zoekterm Kitaro gebruikt, doet me denken aan Ierlandquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:45 schreef Auti het volgende:
Ja.. carnavalsmuziek.. of volksmuziek... daar ben ik niet zo fan van.
Maar voor de rest heb ik geen problemen met metal, ik luister ook extreme metal.
Maar ook alle andere soorten muziek, ik vind dance, trance, hardcore/terror ook best.
En rap/hip-hop, ook Nederlandstalig, maar ook synthesizer muziek en orkesten en klassiek.
Ik vind bijvoorbeeld Kitaro ook erg goed of Yanni, dat is erg apart en "alto" maar ik vind het mooi.
Het gaat om het geluid en wat daar in zit.
Oké, blijkbaar is jou muzieksmaak nog breder dan de mijnequote:
Ik heb ook periodesquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:47 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik zat ff te luisteren naar de eerste op Youtube als je als zoekterm Kitaro gebruikt, doet me denken aan IerlandIk luister op dit moment veel Ellie Goulding, Armin van Buuren en Tinie Tempah. Maar dat is waarschijnlijk over twee weken weer over, ik heb me eigen persoonlijke hypes namelijk
Hoogfunctionerend en een IQ vanaf 110. Dat daar ook een groep voor is, is nieuw voor mij. Ik moest in eerste instantie denken aan mensen die zich in de reguliere wereld niet goed weten te redden. Maar je bent op sociaal gebied goed ontwikkeld; hoe ben je eigenlijk bij de SVA gekomen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:21 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik denk dat ik iets met economie/M&O of natuurkunde/scheikunde wil doen. Ik weet het nog niet zeker ,maar op dit moment leun ik toch er meer richting natuurkunde/scheikunde. Een ding weet ik zeker, ik ga geen talen studeren
Het op vakantie gaat met andere autisten heeft zo zijn voordelen, je kan heel makkelijk over autisme praten, omdat iedereen er ervaring mee heeft. En qua herkenning, daar stoor ik me niet veel aan. Maar ik moet wel toegeven dat deze vakantie voor hoogfunctionerende autisten was, je moet dan ook op sociaal gebied goed ontwikkeld zijn en minstens een IQ van 110 hebben. En er gingen ook 10 begeleiders mee, het was namelijk 1 op 2 begeleiding, maar iedereen was het er over eens: dat was echt overdreven. De begeleiding was alleen met zoveel om de werkdruk per begeleider laag te houden. Ben jij eigenlijk wel eens op zo'n speciale vakantie geweest voor alleen autisten?
Wat bedoel je met grenzen verleggen? En hoezo zou dat een cultuurschok veroorzaken als ik uit een omgeving komt met alleen maar autisten?
Het is niet zaligmakend, rampzalig hoeveel figuren daar rondlopen die niet gespeend zijn van enige algemene ontwikkeling of intellect, dat is mij echt enorm tegen gevallen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:59 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik had ook wel aan een universiteit willen studeren.
Ik ben bij SVA terecht gekomen door het NVA tijdschrift, mijn moeder heeft daar namelijk een abbonnoment op sinds er autisme bij me was vastgesteld. Dat was in groep 8 en toen ben ik naar het Leo Kannercollege gegaan. Een school voor VSO, daar hebben ze in samenwerking met het Centrum Autisme begeleiding bij een psychologe geregeld en werd ik ook in sociale groepen geplaatst. Dat, in combinatie met opgroeien, heeft echt enorm geholpen om me socialer en daarmee ook 'normaler' te maken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:56 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Hoogfunctionerend en een IQ vanaf 110. Dat daar ook een groep voor is, is nieuw voor mij. Ik moest in eerste instantie denken aan mensen die zich in de reguliere wereld niet goed weten te redden. Maar je bent op sociaal gebied goed ontwikkeld; hoe ben je eigenlijk bij de SVA gekomen?
Je gaat straks universiteit doen en daarna verdien je (als alles goed gaat) een salaris waar heel veel mensen met Asperger niet eens in de buurt komen. Wist je dat hoogfunctionerend autisme al vanaf een IQ van 85 begint? Niet iedereen in die groep kan zelfstandig zijn financiën beheren.
Ik ben een keer, in 2003, drie weken naar Egypte geweest (vroeger...) Dat was met een gewone groep (toen had ik ook nog geen diagnose). Zo’n reis is niet goedkoop. Het lijkt me niet eenvoudig om daar een groep autisten voor te vinden. Ik denk dat als zij een goede baan hebben, ze minder behoefte hebben om met lotgenoten wat te ondernemen, of over autisme te praten.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:59 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik had ook wel aan een universiteit willen studeren.
Zijn jullie nooit naar de uni gegaan vanwege jullie autisme ofzo? Of heeft het andere redenen?quote:
Zijn daar geen tests voor?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:12 schreef Captain_Maximum het volgende:
Onder ander en door mijn niet erkende dyslexie.
Het is al getest, maar toen was ik al 22 jaar en bezig aan de kunstacademie. Op mijn 25e kwamen ze pas achter dat ik Asperger heb.quote:
Je kan altijd nu nog terug gaan naar de uni natuurlijk, als je de motivatie en het geld hebt. Maar een autist op de kunstacademie, dat is de eerste keer dat ik daar over hoor. Wat voor kunst maak je dan?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:16 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Het is al getest, maar toen was ik al 22 jaar en bezig aan de kunstacademie. Op mijn 25e kwamen ze pas achter dat ik Asperger heb.
Motivatie heb ik wel. Geld daarentegen is nogal lastig, aangezien een 2e studie sinds kort niet meer te betalen is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je kan altijd nu nog terug gaan naar de uni natuurlijk, als je de movatie en het geld hebt.
Nou, er zit blijkbaar nogal een groot verschil in. Een masterstudie wiskunde bijvoorbeeld kost in Leiden ¤20.000,- per jaar en in Groningen maar ¤11.000,- per jaarquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:19 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Motivatie heb ik wel. Geld daarentegen is nogal lastig, aangezien een 2e studie sinds kort niet meer te betalen is.
Dat komt doordat ze geen overheidsbijdrage krijgen voor een tweede studie, dus mogen ze zelf de prijs bepalen. Helaas woon ik in de buurt van Leiden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:21 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou, er zit blijkbaar nogal een groot verschil in. Een masterstudie wiskunde bijvoorbeeld kost in Leiden ¤20.000,- per jaar en in Groningen maar ¤11.000,- per jaar
Ik zou dolgraag naar de kunstacademie willen! Niet iedere autist is fantasieloos; sterker nog, als ze de juiste kant op gestimuleerd worden zijn autisten vaak juist erg creatief en onconventioneel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je kan altijd nu nog terug gaan naar de uni natuurlijk, als je de motivatie en het geld hebt. Maar een autist op de kunstacademie, dat is de eerste keer dat ik daar over hoor. Wat voor kunst maak je dan?
Ik woon ook in de buurt van Leiden en de Leidse Uni is ook een goede uni, gelukkig wordt mijn eerste studie nog goedkoop.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:25 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dat komt doordat ze geen overheidsbijdrage krijgen voor een tweede studie, dus mogen ze zelf de prijs bepalen. Helaas woon ik in de buurt van Leiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |