Ben benieuwd wat je ervan vindt... ik heb het zelf ook gelezen vorig jaar op vakantie in Marokko. Herkenbaar op een hoop vlakken, maar hij vervalt af en toe ook wel in z'n emo-puber rol met z'n 'ach wat ik weet ik hier nu van ... etc' uitspraken.quote:Op maandag 25 juli 2011 21:24 schreef phpmystyle het volgende:
Momenteel lees ik het boek van wessel broekhuis, ik ben bij blz 30 en vind het best intrigerend. Verwacht het boek vanavond uit te hebben en zal dancmorgen uitgebreid melden wat ik er van vind. Zit nu op tab
Ik heb een Energy Drink blikjes verzameling, ook verzamel ik parfumflesjes, en daar komen misschien nog anime-figuurtjes bij.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:23 schreef Vluchtdeur het volgende:
Ik vroeg me eigenlijk af, sparen jullie bepaalde dingen?
Ik spaar bijvoorbeeld plastic potjes, o.a. van Red Bull Shotjes, en medicatie potjes.
Waarom weet ik zelf eigenlijk niet precies, maar het zal vast ooit wel van pas komen!
Officierspetten, modelvliegtuigen (zowel militair als civiel), stropdassen, folders van auto's (met name Audi, BMW en Mercedes Benz).quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:23 schreef Vluchtdeur het volgende:
Ik spaar bijvoorbeeld plastic potjes, o.a. van Red Bull Shotjes, en medicatie potjes.
Waarom weet ik zelf eigenlijk niet precies, maar het zal vast ooit wel van pas komen!
- Donald Duck pockets (hoewel soms door geldgebrek niet alle delen kon kopen) Dit is mijn langstdurende verzameling, aangezien ik daarmee begonnen ben in 1993.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:23 schreef Vluchtdeur het volgende:
Ok, een fetish voor bepaalde objecten spullen e.d kan ik mij best inbeelden. Maar hoe hendel je dat bij zoveel hobby's tegelijk, word je dat dan echt niet teveel om van alles op de hoogte te blijven en bij te werken (zowel fysiek als geestelijk) ?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Officierspetten, modelvliegtuigen (zowel militair als civiel), stropdassen, folders van auto's (met name Audi, BMW en Mercedes Benz).
Je hebt wel smaak als het om auto's gaat.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Officierspetten, modelvliegtuigen (zowel militair als civiel), stropdassen, folders van auto's (met name Audi, BMW en Mercedes Benz).
Het komt bij vlagen, de afgelopen tijd veel over economische thema's gelezen, maar momenteel weer een aantal boeken over de krijgsmacht en de luchtvaart gekocht. Daarnaast is er nu een periode waarin ik veel op de kazerne te vinden ben voor allerhande activiteiten en oefeningen, daarvoor nog eventjes enkele iti op de dump gekocht (en meteen wat petten meegenomen), waardoor ik dus nu momenteel veel met deze interesse's bezig ben.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ok, een fetish voor bepaalde objecten spullen e.d kan ik mij best inbeelden. Maar hoe hendel je dat bij zoveel hobby's tegelijk, word je dat dan echt niet teveel om van alles op de hoogte te blijven en bij te werken (zowel fysiek als geestelijk) ?
Het doet me deugd om daar een complimentje over te krijgen, dank je!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:56 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Je hebt wel smaak als het om auto's gaat.
Ik heb een NES en ik koester het met al mijn liefde.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:53 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
- Donald Duck pockets (hoewel soms door geldgebrek niet alle delen kon kopen) Dit is mijn langstdurende verzameling, aangezien ik daarmee begonnen ben in 1993.
- treinkaartjes. Van de afgelopen 5 jaar zijn het ongeveer 80 stuks.
- Niet echt een verzameling, maar ik heb wel veel lego in mijn woonkamer.
- Diverse consoles en handhelds. Ik zit nu op 9 consoles en 8 handhelds.
Dan mijn ouder verzamelingen die ik moest weggooien door ruimtegebrek/verhuizing.
- Diverse Fantaflessen van 0,5 Lt. Zijn behoorlijk veel smaken van uitgebracht.
- Strips uit de Metro. Die had ik toen ik nog bij mijn ouders woonde aan één van mijn muren opgehangen.
Toch lijkt mij dat een intensieve bezigheid, vooral om het zoveel is. Anyway, hobby's mogen tijd kosten, alleen lopen ze soms door je primaire taken heenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het komt bij vlagen, de afgelopen tijd veel over economische thema's gelezen, maar momenteel weer een aantal boeken over de krijgsmacht en de luchtvaart gekocht. Daarnaast is er nu een periode waarin ik veel op de kazerne te vinden ben voor allerhande activiteiten en oefeningen, daarvoor nog eventjes enkele iti op de dump gekocht (en meteen wat petten meegenomen), waardoor ik dus nu momenteel veel met deze interesse's bezig ben.
Als het straks weer rond defensie rustig wordt dan heb ik weer de tijd om veel met andere zaken bezig te gaan.
Het wisselt zich gewoon af, hoewel ik door het lezen van enkele site's de hoofdlijnen van alle interesse's wel in het zicht blijf houden.
- Comics (ettelijke duizenden bij m'n ouders, mooie verzameledities thuis)quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:23 schreef Vluchtdeur het volgende:
Grappig, mijn moeder spaart Monopoli spellen van over de hele wereld en de speciale edities.quote:Op woensdag 27 juli 2011 05:52 schreef Ceased2Be het volgende:
- Bordspellen (weet het te beperken tot een paar verschillende incl alle uitbreidingen)
Leuke verzameling. De enige serie die ik volgde was Top Raider, maar verder nog een hoop losse uitgaven van verschillende series.quote:Op woensdag 27 juli 2011 08:35 schreef Ceased2Be het volgende:
Op het moment ben ik vooral Deadpool's aan het verzamelen
Ben begonnen met Spider-Man en X-men (begin jaren 90)
Daarna overgestapt naar Image Comics; The Darkness, Witchblade, Spawn, Ascension, Battle Chasers, The Maxx en weet ik veel wat nog meer
Had op een gegeven moment 24 maandelijkse series die ik volgde... en daar kwamen dan ook nog action figures, posters, t-shirts, videos en allerhande meuk bij.
En dan nog natuurlijk alle variant covers e.d. kopen als ze er waren
Heb 13 verschillende versies van Darkness #11 bijv.
Zo herkenbaar.quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:08 schreef Ceased2Be het volgende:
Ik kan haast niet anders... als ik wat nieuws ontdek *MOET* ik er alles van hebben/weten anders heb ik gewoon geen rust... blijf er dan ook heel de dag mee bezig en ouwehoer er tegen iedereen over
Ja dat gevoel ken ik wel, maar ik heb eigenlijk zelf nooit echte verzamelwoede gekend. Zoals je wel eens ziet of hier nu ook. Van die echte verzamelingen en dat ook blijven houden. Ik heb wel tijden gehad dat ik ergens gek mee was en veel er van had maar niet dat ik het specifiek spaarde of dat ik het ook voor in de eeuwigheid zou bewaren.quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:08 schreef Ceased2Be het volgende:
Ik kan haast niet anders... als ik wat nieuws ontdek *MOET* ik er alles van hebben/weten anders heb ik gewoon geen rust... blijf er dan ook heel de dag mee bezig en ouwehoer er tegen iedereen over
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:53 schreef Captain_Maximum het volgende:
- Diverse consoles en handhelds. Ik zit nu op 9 consoles en 8 handhelds.
3000??quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:28 schreef tijnbrein het volgende:
Muziek. Mijn CD collectie schat ik op 3000 CD's allemaal orgineel.
Bordspellen
Lego vroeger
CD kost toch zo'n 15 a 20 EU pst dus laten we eens van het laatste uit gaan, 3000 x 20 = 6000 EU gespendeerd aan cd'squote:
quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
CD kost toch zo'n 15 a 20 EU pst dus laten we eens van het laatste uit gaan, 3000 x 20 = 6000 EU gespendeerd aan cd's![]()
Ik neem wel aan dat je ze op alfabetische volgorde hebt gerangeerd als je er zoveel hebt
Dat vraag ik me af, vaak krijg je bij het zien en vastpakken van cd's ook wel nostalgische gevoelens als je naar de foto kijkt, en dat heeft ook wel z'n waarde. Daarbij hou ik ook niet van perfecte muzieks kwaliteit.quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik zou ze dan liever op de computer zetten
Tijn hoeft zich niet te vervelen wat dat betreft. Hij is wel een echte muziekliefhebberquote:Op donderdag 28 juli 2011 12:06 schreef Auti het volgende:
Hey Tijn, hoeveel minuten muziek is dat nou?![]()
![]()
Het lijkt mij dan weer heel leuk om daar een database van te maken.
Nee, geen obscure consoles.quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:37 schreef Auti het volgende:
[..]
Wat voor consoles? Zit er een Atari Jaguar, NeoGeo, 3DO of Videopac bij?
Ik heb maar 300 cd's.quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:28 schreef tijnbrein het volgende:
Muziek. Mijn CD collectie schat ik op 3000 CD's allemaal orgineel.
Bordspellen
Lego vroeger
Nice!quote:Op donderdag 28 juli 2011 15:44 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Nee, geen obscure consoles.
- Snes
- N64
- Gamecube
- Wii
- Megadrive
- Saturn
- Ps1
- Ps2
- Xbox 360
- Gameboy
- Gameboy Advance
- Nintendo DS
- Nintendo DS lite
- Nintendo DSi (Pokémon editie)
- PSP (2 stuks, aangezien ik één gewonnen had)
- NeoGeo Pocket Color
De NeoGeo MVS staat wel op mijn lijstje. Ik heb er zelfs een spel voor, aangezien mijn broer de arcadeversie heeft.
Dat valt best mee. Ik koop regelmatig cd's voor 1 euro bij de bieb. Ze staan op alfabet ja. Wel zo makkelijk.quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
CD kost toch zo'n 15 a 20 EU pst dus laten we eens van het laatste uit gaan, 3000 x 20 = 6000 EU gespendeerd aan cd's![]()
Ik neem wel aan dat je ze op alfabetische volgorde hebt gerangeerd als je er zoveel hebt
Laten we 45 minuten per CD nemen. 45m = 0,75 uur 0,75* 3000= 2250 uur ongeveerquote:Op donderdag 28 juli 2011 12:06 schreef Auti het volgende:
Hey Tijn, hoeveel minuten muziek is dat nou?![]()
![]()
Het lijkt mij dan weer heel leuk om daar een database van te maken.
Op alphabet op chronologische volgorde natuurlijkquote:Op donderdag 28 juli 2011 19:38 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat valt best mee. Ik koop regelmatig cd's voor 1 euro bij de bieb. Ze staan op alfabet ja. Wel zo makkelijk.
Dank.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren toegewenst Vluchtdeur
Sterkte met behandeling .
Aan gezondheid, moet echt bewust gezond doen en alles want anders wordt ik niet oud.quote:
Ik ben jaloers, wat een verzamelingquote:Op donderdag 28 juli 2011 15:44 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Nee, geen obscure consoles.
- Snes
- N64
- Gamecube
- Wii
- Megadrive
- Saturn
- Ps1
- Ps2
- Xbox 360
- Gameboy
- Gameboy Advance
- Nintendo DS
- Nintendo DS lite
- Nintendo DSi (Pokémon editie)
- PSP (2 stuks, aangezien ik één gewonnen had)
- NeoGeo Pocket Color
De NeoGeo MVS staat wel op mijn lijstje. Ik heb er zelfs een spel voor, aangezien mijn broer de arcadeversie heeft.
Dat is financieel niet altijd gemakkelijk. Belasting moet je sowieso betalen. Heb je plannen om te studeren of werk je al? 18 jaar is een hele mooie leeftijd, ik ben zelf de 30 al gepasseerd.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:50 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Dank.
Ik ben 17 jaar geworden, over een jaar mag ik opeens van alles gaan betalen: Belasting, Zorgverzekering enzo. (Dan 18 n.l.)
Wel raar om opeens een jaar ouder te zijn, terwijl je er zelf niks van merkt ofzo.
Of merken jullie wel dat jullie steeds ouder worden?
Kinderen krijgen lijkt mij vreselijk, altijd mensen om je heen en slechts nog zelden je rust kunnen pakken.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:14 schreef schaal_9 het volgende:
Ik merk het wel hoor, het ouder worden. Dat je jezelf steeds moet ontwikkelen; stilstand is in feite achteruitgang. Leeftijdsgenoten trouwen of krijgen kinderen.
Haha, ik heb eens een tijdje gewerkt met een compleet geflipt figuur, die had altijd mooie verhalen en uitspraken, hij ergerde zich ook heel erg aan jonge ouders en dan met name de vrouwen. Ging hij ze na doenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Kinderen krijgen lijkt mij vreselijk, altijd mensen om je heen en slechts nog zelden je rust kunnen pakken.![]()
En dan helemaal als je omgeving kinderen gaat krijgen, dan lijkt het bijna een sport om daar aan mee te doen en dan lijkt ook het hele leven zich opeens om die kinderen te draaien, in de gesprekken en dergelijke.
Ooooh mijn god, ik zie het voor me, ik lach me dood.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:27 schreef Auti het volgende:
[..]
Haha, ik heb eens een tijdje gewerkt met een compleet geflipt figuur, die had altijd mooie verhalen en uitspraken, hij ergerde zich ook heel erg aan jonge ouders en dan met name de vrouwen. Ging hij ze na doen; stuiterde hij superdruk als een kip rond en schreeuwde/kakelde hij "IK HEB EEN EI GELEGD!!!" IK HEB EEN EI GELEGD!!"
Leuk heh beelddenkenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ooooh mijn god, ik zie het voor me, ik lach me dood.![]()
Ja precies, ik zie het op de Facebook van een oud-collega (heb er een super contact mee, daar niet van). Die is moeder en opeens tig foto's op FB van haar kind en dan ook allemaal reactie's van andere moeders en hele discussie over hun kinderen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:32 schreef Auti het volgende:
[..]
Leuk heh beelddenkenMoet je je voorstellen dat die kerel er echt EXACT zo uit ziet als Jules Deelder
Man wat heb ik gelachen met die vent. Hij had ook ergens heel erg gelijk, voor wat betreft de zwaar overdreven types. Ik kan mij de trots van kersverse ouders wel voorstellen, maar soms is het heel overdreven. Of dat komt dan weer omdat ik er te ver van af sta oid.
Moeders/ouders onder elkaar kan ik nog wel begrijpen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja precies, ik zie het op de Facebook van een oud-collega (heb er een super contact mee, daar niet van). Die is moeder en opeens tig foto's op FB van haar kind en dan ook allemaal reactie's van andere moeders en hele discussie over hun kinderen.
Zo bizar vind ik dat.
Kom op zeg, een beetje Sturmbannfuhrer weet dat wel redelijkgewijs in de hand te houden.. toch?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:55 schreef von_Preussen het volgende:
Maar goed, als man wordt je natuurlijk "ontmand", want het hele huishouden wordt door een kindje gefemininiseerd.
Dat dacht ik altijd ook, maar zelfs de meest brute man verandert in een softe lul nadat er kinderen geboren zijn (uitzondering daargelaten). Heb dat nu bij meerdere gezinnen gezien en gruwel al voor de dag dat mijn vriendenkring (over ongeveer 10 jaar) in diezelfde positie gaat komen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:24 schreef Auti het volgende:
[..]
Kom op zeg, een beetje Sturmbannfuhrer weet dat wel redelijkgewijs in de hand te houden.. toch?
Ja dat riep ik ook altijd, maar gek genoeg is dat een redelijk natuurlijk procesquote:Op zaterdag 30 juli 2011 08:56 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat dacht ik altijd ook, maar zelfs de meest brute man verandert in een softe lul nadat er kinderen geboren zijn (uitzondering daargelaten). Heb dat nu bij meerdere gezinnen gezien en gruwel al voor de dag dat mijn vriendenkring (over ongeveer 10 jaar) in diezelfde positie gaat komen.
Klinkt mischien raar voor een autist die het liefst alleen is, maar mischien ben ik toch een beetje bezorgd over het feit dat ik mischien enigzins eenzaam ga worden (nee, een familie is daar geen probaat middel tegen).
Dat is waarquote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Kinderen krijgen lijkt mij vreselijk, altijd mensen om je heen en slechts nog zelden je rust kunnen pakken.![]()
En dan helemaal als je omgeving kinderen gaat krijgen, dan lijkt het bijna een sport om daar aan mee te doen en dan lijkt ook het hele leven zich opeens om die kinderen te draaien, in de gesprekken en dergelijke.
Ik snap je wel. Vrienden heb ik wel, maar een echte soulmate die zo'n beetje de zelfde interesses heeft mis ik wel. Eigenlijk gewoon een vriendschappelijke relatie zonder intimiteit.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 08:56 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat dacht ik altijd ook, maar zelfs de meest brute man verandert in een softe lul nadat er kinderen geboren zijn (uitzondering daargelaten). Heb dat nu bij meerdere gezinnen gezien en gruwel al voor de dag dat mijn vriendenkring (over ongeveer 10 jaar) in diezelfde positie gaat komen.
Klinkt mischien raar voor een autist die het liefst alleen is, maar mischien ben ik toch een beetje bezorgd over het feit dat ik mischien enigzins eenzaam ga worden (nee, een familie is daar geen probaat middel tegen).
Je hebt gelijk! Achteraf was het dan nog beter om gewoon te zeggen waar het op staat, en dat is dat ze niet zo ondankbaar moet zijn. Ik vind het vaak moeilijk om snel de juiste woorden te vinden, dan verzin ik er al gauw iets bij. De meeste mensen die ik tegenkom, hebben trouwens gewoon goede bedoelingen. Alleen oudere verkoopsters bij ketenzaken zien jongeren soms als een nummer is mijn ervaring. Maar waarom is dat? De individualisering van de samenleving, bevalt het werk niet, is het salaris te laag... een goede verkoper zegt bijvoorbeeld netjes gedag.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 11:49 schreef Ceased2Be het volgende:
Enerzijds snap ik niet meerwaarde niet waarom je die vrouw zou moeten vertellen dat je in de bijstand zit, maar begrijp ook meteen dat nagenoeg iedereen de associatie bijstand= werkschuw tuig heeft
En Egypte is tof... ben daar in 2001 geweest om 3 weken te backpacken met een vriend van me
Een van de vele dilemmas van mensen met autisme: graag alleen willen zijn, maar ook weer niet te vaak. Veel alleen zijn wordt door velen niet als hip gezien, want een gevoel van eenzaamheid kan opleveren. Vakantie is voor veel mensen met Asperger een hele happening, omdat de dagelijkse structuur doorbroken wordt. Voor NT-ers is het juist een hoogtepunt waar ze naar toe leven.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 08:56 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |