abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juli 2011 @ 21:24:01 #71
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99936414
Momenteel lees ik het boek van wessel broekhuis, ik ben bij blz 30 en vind het best intrigerend. Verwacht het boek vanavond uit te hebben en zal dancmorgen uitgebreid melden wat ik er van vind. Zit nu op tab :')
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_99936573
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 21:24 schreef phpmystyle het volgende:
Momenteel lees ik het boek van wessel broekhuis, ik ben bij blz 30 en vind het best intrigerend. Verwacht het boek vanavond uit te hebben en zal dancmorgen uitgebreid melden wat ik er van vind. Zit nu op tab :')
Ben benieuwd wat je ervan vindt... ik heb het zelf ook gelezen vorig jaar op vakantie in Marokko. Herkenbaar op een hoop vlakken, maar hij vervalt af en toe ook wel in z'n emo-puber rol met z'n 'ach wat ik weet ik hier nu van ... etc' uitspraken.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_99983776
Ik vroeg me eigenlijk af, sparen jullie bepaalde dingen?

Ik spaar bijvoorbeeld plastic potjes, o.a. van Red Bull Shotjes, en medicatie potjes.
Waarom weet ik zelf eigenlijk niet precies, maar het zal vast ooit wel van pas komen!
Gadgets: iPhone 3GS, HP LaserJet P2035, Acer V193HQV
pi_99983818
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:23 schreef Vluchtdeur het volgende:

Ik spaar bijvoorbeeld plastic potjes, o.a. van Red Bull Shotjes, en medicatie potjes.
Waarom weet ik zelf eigenlijk niet precies, maar het zal vast ooit wel van pas komen!
Ik heb een Energy Drink blikjes verzameling, ook verzamel ik parfumflesjes, en daar komen misschien nog anime-figuurtjes bij.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:27:25 #75
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99983966
Alleen pikante informatie over bepaalde zaken.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:33:49 #76
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_99984333
quote:

Officierspetten, modelvliegtuigen (zowel militair als civiel), stropdassen, folders van auto's (met name Audi, BMW en Mercedes Benz).
pi_99985435
quote:

- Donald Duck pockets (hoewel soms door geldgebrek niet alle delen kon kopen) Dit is mijn langstdurende verzameling, aangezien ik daarmee begonnen ben in 1993.
- treinkaartjes. Van de afgelopen 5 jaar zijn het ongeveer 80 stuks.
- Niet echt een verzameling, maar ik heb wel veel lego in mijn woonkamer.
- Diverse consoles en handhelds. Ik zit nu op 9 consoles en 8 handhelds.

Dan mijn ouder verzamelingen die ik moest weggooien door ruimtegebrek/verhuizing.
- Diverse Fantaflessen van 0,5 Lt. Zijn behoorlijk veel smaken van uitgebracht.
- Strips uit de Metro. Die had ik toen ik nog bij mijn ouders woonde aan één van mijn muren opgehangen.
signatuurloos
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:53:49 #78
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99985477
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:33 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Officierspetten, modelvliegtuigen (zowel militair als civiel), stropdassen, folders van auto's (met name Audi, BMW en Mercedes Benz).
Ok, een fetish voor bepaalde objecten spullen e.d kan ik mij best inbeelden. Maar hoe hendel je dat bij zoveel hobby's tegelijk, word je dat dan echt niet teveel om van alles op de hoogte te blijven en bij te werken (zowel fysiek als geestelijk) ?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_99985591
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:33 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Je hebt wel smaak als het om auto's gaat. :D
signatuurloos
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:58:28 #80
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_99985697
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ok, een fetish voor bepaalde objecten spullen e.d kan ik mij best inbeelden. Maar hoe hendel je dat bij zoveel hobby's tegelijk, word je dat dan echt niet teveel om van alles op de hoogte te blijven en bij te werken (zowel fysiek als geestelijk) ?
Het komt bij vlagen, de afgelopen tijd veel over economische thema's gelezen, maar momenteel weer een aantal boeken over de krijgsmacht en de luchtvaart gekocht. Daarnaast is er nu een periode waarin ik veel op de kazerne te vinden ben voor allerhande activiteiten en oefeningen, daarvoor nog eventjes enkele iti op de dump gekocht (en meteen wat petten meegenomen), waardoor ik dus nu momenteel veel met deze interesse's bezig ben.

Als het straks weer rond defensie rustig wordt dan heb ik weer de tijd om veel met andere zaken bezig te gaan.

Het wisselt zich gewoon af, hoewel ik door het lezen van enkele site's de hoofdlijnen van alle interesse's wel in het zicht blijf houden.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:59:14 #81
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_99985744
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:56 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Je hebt wel smaak als het om auto's gaat. :D
Het doet me deugd om daar een complimentje over te krijgen, dank je! :)
pi_99986379
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:53 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

- Donald Duck pockets (hoewel soms door geldgebrek niet alle delen kon kopen) Dit is mijn langstdurende verzameling, aangezien ik daarmee begonnen ben in 1993.
- treinkaartjes. Van de afgelopen 5 jaar zijn het ongeveer 80 stuks.
- Niet echt een verzameling, maar ik heb wel veel lego in mijn woonkamer.

Dan mijn ouder verzamelingen die ik moest weggooien door ruimtegebrek/verhuizing.
- Diverse Fantaflessen van 0,5 Lt. Zijn behoorlijk veel smaken van uitgebracht.
- Strips uit de Metro. Die had ik toen ik nog bij mijn ouders woonde aan één van mijn muren opgehangen.
Ik heb een NES en ik koester het met al mijn liefde.
  woensdag 27 juli 2011 @ 00:55:49 #83
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_99988415
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:58 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Het komt bij vlagen, de afgelopen tijd veel over economische thema's gelezen, maar momenteel weer een aantal boeken over de krijgsmacht en de luchtvaart gekocht. Daarnaast is er nu een periode waarin ik veel op de kazerne te vinden ben voor allerhande activiteiten en oefeningen, daarvoor nog eventjes enkele iti op de dump gekocht (en meteen wat petten meegenomen), waardoor ik dus nu momenteel veel met deze interesse's bezig ben.

Als het straks weer rond defensie rustig wordt dan heb ik weer de tijd om veel met andere zaken bezig te gaan.

Het wisselt zich gewoon af, hoewel ik door het lezen van enkele site's de hoofdlijnen van alle interesse's wel in het zicht blijf houden.
Toch lijkt mij dat een intensieve bezigheid, vooral om het zoveel is. Anyway, hobby's mogen tijd kosten, alleen lopen ze soms door je primaire taken heen :P
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_99991783
quote:

- Comics (ettelijke duizenden bij m'n ouders, mooie verzameledities thuis)
- Bordspellen (weet het te beperken tot een paar verschillende incl alle uitbreidingen)
- Games (zeker als er een 'collector's edition' van is)
- Muziek; vind ik een nieuwe artiest dan moet ik er ALLES van hebben en weten. MP3 drukt gelukkig de kosten aardig daarvan :)

En boeken... heel veel boeken.
Ben nu wat aan het schiften en verkopen want m'n huis wordt te vol :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_99992260
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 05:52 schreef Ceased2Be het volgende:
- Bordspellen (weet het te beperken tot een paar verschillende incl alle uitbreidingen)
Grappig, mijn moeder spaart Monopoli spellen van over de hele wereld en de speciale edities.
signatuurloos
pi_99992354
Ik heb de wat specialere dingen, ben vooral fan van modulaire bordspellen met miniatuurtjes e.d. :)
pi_99992412
Wat voor comics spaar je eigenlijk? Er zijn tenslotte zoveel in Amerika uitgebracht.
signatuurloos
pi_99992513
Op het moment ben ik vooral Deadpool's aan het verzamelen :)

Ben begonnen met Spider-Man en X-men (begin jaren 90)
Daarna overgestapt naar Image Comics; The Darkness, Witchblade, Spawn, Ascension, Battle Chasers, The Maxx en weet ik veel wat nog meer :D
Had op een gegeven moment 24 maandelijkse series die ik volgde... en daar kwamen dan ook nog action figures, posters, t-shirts, videos en allerhande meuk bij.

En dan nog natuurlijk alle variant covers e.d. kopen als ze er waren :')
Heb 13 verschillende versies van Darkness #11 bijv. :D
pi_99995220
Ik spaar wachtwoorden en computerhardware.
-weg-
pi_100003541
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 08:35 schreef Ceased2Be het volgende:
Op het moment ben ik vooral Deadpool's aan het verzamelen :)

Ben begonnen met Spider-Man en X-men (begin jaren 90)
Daarna overgestapt naar Image Comics; The Darkness, Witchblade, Spawn, Ascension, Battle Chasers, The Maxx en weet ik veel wat nog meer :D
Had op een gegeven moment 24 maandelijkse series die ik volgde... en daar kwamen dan ook nog action figures, posters, t-shirts, videos en allerhande meuk bij.

En dan nog natuurlijk alle variant covers e.d. kopen als ze er waren :')
Heb 13 verschillende versies van Darkness #11 bijv. :D
Leuke verzameling. De enige serie die ik volgde was Top Raider, maar verder nog een hoop losse uitgaven van verschillende series.
signatuurloos
pi_100014982
Eigenlijk is verzamelen heel raar, ik vind het wel interessant.
-weg-
pi_100015145
Ik kan haast niet anders... als ik wat nieuws ontdek *MOET* ik er alles van hebben/weten anders heb ik gewoon geen rust... blijf er dan ook heel de dag mee bezig en ouwehoer er tegen iedereen over :D
pi_100015987
Muziek. Mijn CD collectie schat ik op 3000 CD's allemaal orgineel.
Bordspellen
Lego vroeger
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_100016277
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:08 schreef Ceased2Be het volgende:
Ik kan haast niet anders... als ik wat nieuws ontdek *MOET* ik er alles van hebben/weten anders heb ik gewoon geen rust... blijf er dan ook heel de dag mee bezig en ouwehoer er tegen iedereen over :D
Zo herkenbaar. :D
signatuurloos
pi_100040303
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:08 schreef Ceased2Be het volgende:
Ja dat gevoel ken ik wel, maar ik heb eigenlijk zelf nooit echte verzamelwoede gekend. Zoals je wel eens ziet of hier nu ook. Van die echte verzamelingen en dat ook blijven houden. Ik heb wel tijden gehad dat ik ergens gek mee was en veel er van had maar niet dat ik het specifiek spaarde of dat ik het ook voor in de eeuwigheid zou bewaren.

Ik heb wel dat ik als ik nieuws zie en dat ik het ultiem vind dat ik er alles van wil weten en uitzoeken en ik wil het dan ook graag hebben maarja, dat kan niet altijd.
Dingen die ik zou willen sparen zijn ook te duur voor een echte verzameling.
Maar voor computers heb ik dan weer best veel over. Met een beetje mazzel kan ik over 2 maandjes een nieuwe krachtpatser bouwen en daar heb ik heel veel zin in. Dan ben ik weer aardig up to date en kan ik voorlopig even voort.
-weg-
pi_100040386
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:53 schreef Captain_Maximum het volgende:

:9 Wat voor consoles? Zit er een Atari Jaguar, NeoGeo, 3DO of Videopac bij?
-weg-
pi_100040462
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:28 schreef tijnbrein het volgende:
Bordspellen
Lego vroeger
3000?? :P
  donderdag 28 juli 2011 @ 11:57:33 #98
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100041119
quote:
11s.gif Op donderdag 28 juli 2011 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

3000?? :P
CD kost toch zo'n 15 a 20 EU pst dus laten we eens van het laatste uit gaan, 3000 x 20 = 6000 EU gespendeerd aan cd's :7

Ik neem wel aan dat je ze op alfabetische volgorde hebt gerangeerd als je er zoveel hebt :+
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_100041171
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 11:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

CD kost toch zo'n 15 a 20 EU pst dus laten we eens van het laatste uit gaan, 3000 x 20 = 6000 EU gespendeerd aan cd's :7

Ik neem wel aan dat je ze op alfabetische volgorde hebt gerangeerd als je er zoveel hebt :+
:D

Ik zou ze dan liever op de computer zetten :P
  donderdag 28 juli 2011 @ 12:04:17 #100
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100041431
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 11:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

:D

Ik zou ze dan liever op de computer zetten :P
Dat vraag ik me af, vaak krijg je bij het zien en vastpakken van cd's ook wel nostalgische gevoelens als je naar de foto kijkt, en dat heeft ook wel z'n waarde. Daarbij hou ik ook niet van perfecte muzieks kwaliteit.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_100041530
Hey Tijn, hoeveel minuten muziek is dat nou? :P :D

Het lijkt mij dan weer heel leuk om daar een database van te maken.
-weg-
pi_100045249
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:06 schreef Auti het volgende:

Tijn hoeft zich niet te vervelen wat dat betreft. Hij is wel een echte muziekliefhebber :)
pi_100045924
Er zijn meer muziekliefhebbers hier, maar sinds de MP3 heb ik een stuk minder fysieke muziek gekocht dan voorheen. Alhoewel ik van mijn favo artiesten nog altijd wel gewoon de fysieke drager aanschaf. Ik kamp alleen met een ernstig opslagtekort door alles wat ik verzamel wat ook een behoorlijke demper zet op de groei van de collectie (wat an sich helemaal niet verkeerd is, zo ga je een stuk selectiever te werk).
pi_100050100
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 11:37 schreef Auti het volgende:

[..]

:9 Wat voor consoles? Zit er een Atari Jaguar, NeoGeo, 3DO of Videopac bij?
Nee, geen obscure consoles.

- Snes
- N64
- Gamecube
- Wii
- Megadrive
- Saturn
- Ps1
- Ps2
- Xbox 360

- Gameboy
- Gameboy Advance
- Nintendo DS
- Nintendo DS lite
- Nintendo DSi (Pokémon editie)
- PSP (2 stuks, aangezien ik één gewonnen had)
- NeoGeo Pocket Color

De NeoGeo MVS staat wel op mijn lijstje. Ik heb er zelfs een spel voor, aangezien mijn broer de arcadeversie heeft.
signatuurloos
pi_100050185
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:28 schreef tijnbrein het volgende:
Bordspellen
Lego vroeger
Ik heb maar 300 cd's. :D
signatuurloos
pi_100050723
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 15:44 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

- Snes
- N64
- Gamecube
- Wii
- Megadrive
- Saturn
- Ps1
- Ps2
- Xbox 360

- Gameboy
- Gameboy Advance
- Nintendo DS
- Nintendo DS lite
- NeoGeo Pocket Color

De NeoGeo MVS staat wel op mijn lijstje. Ik heb er zelfs een spel voor, aangezien mijn broer de arcadeversie heeft.
Nice! _O_ Maar hoezo "obscure" consoles?
-weg-
pi_100059133
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 11:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat valt best mee. Ik koop regelmatig cd's voor 1 euro bij de bieb. Ze staan op alfabet ja. Wel zo makkelijk.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_100059313
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:06 schreef Auti het volgende:

Laten we 45 minuten per CD nemen. 45m = 0,75 uur 0,75* 3000= 2250 uur ongeveer
2250/24= 94 dagen afgerond. Non-stop muziek
14 SHADES OF GREY
pi_100060038
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:38 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat valt best mee. Ik koop regelmatig cd's voor 1 euro bij de bieb. Ze staan op alfabet ja. Wel zo makkelijk.
Op alphabet op chronologische volgorde natuurlijk :P
pi_100063574
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 15:58 schreef Auti het volgende:

[..]

Nice! _O_ Maar hoezo "obscure" consoles?
Consoles die niet meer zo makkelijk verkrijgbaar zijn.
signatuurloos
pi_100088483
Vandaag ben ik jarig. :{
Gelukkig gaan we het bij mijn moeder niet vieren, en bij me vader ook niet. Wel 2 Augustus op de behandelgroep/leefgroep. :|W (ooit topic over geopend)

Ik ga vanavond wel uit eten met familie (opa's en oma's, zus en tante), dat vind ik dan nog wel leuk er aan. :Y

Voor de rest vandaag heerlijk uitgeslapen! _O_

De dag is alweer bijna voorbij joh. :D
pi_100088777
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren toegewenst Vluchtdeur :)

Sterkte met behandeling .
pi_100088832
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren toegewenst Vluchtdeur :)

Sterkte met behandeling .
Dank.
Ik ben 17 jaar geworden, over een jaar mag ik opeens van alles gaan betalen: Belasting, Zorgverzekering enzo. (Dan 18 n.l.)

Wel raar om opeens een jaar ouder te zijn, terwijl je er zelf niks van merkt ofzo.
Of merken jullie wel dat jullie steeds ouder worden?
pi_100089308
Ik merk het wel degelijk ja.
-weg-
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:15:12 #115
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100089559
Tussen je 15e en 17e zijn je meest chille levensjaren, van je 18e begin je toch wel een stuk verantwoordelijkheid te voelen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_100095252
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 15:06 schreef Auti het volgende:
Ik merk het wel degelijk ja.
Waar aan merk je het dan?
signatuurloos
pi_100096011
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 17:53 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Waar aan merk je het dan?
Aan gezondheid, moet echt bewust gezond doen en alles want anders wordt ik niet oud.
Aan hoe ik over dingen denk en dat ik steeds meer zorgen begin te maken over de toekomst en wat het doel is van mijn leven.
Dat ik links en rechts wordt ingehaald door jongere mensen.
-weg-
  vrijdag 29 juli 2011 @ 18:22:10 #118
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100096092
Hoe oud bent u als ik zo vrij mag zijn om te vragen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_100098000
31.
-weg-
  vrijdag 29 juli 2011 @ 19:57:52 #120
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100099242
Ok, maar even los van de politieke lading die mijn naam met zich meedraagt.

Je bent toch zo gelukkig als je jezelf voelt? Waarom zou je je niet gelukkig voelen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_100099989
Ik zeg niet dat ik ongelukkig ben, misschien eenzaam en een beetje neerslachtig ofzo.
Ik zou gewoon graag wat verder willen komen ipv leven als een eeuwig 16 jarige oid.
Ik wil graag op mijzelf wonen, dat hoeft niet groot en luxe maar gewoon normaal en een beetje als een huisje en een goede auto (zodat ik niet veel onderhoudskosten heb) + een leuke vaste baan.
Maar het komt nog wel denk ik.

Ik heb iig positief bericht gekregen van de schuldhulpverlening. De schuldeisers zijn akkoord gegaan met het minnelijke traject, dus ik hoef niet de sanering in (WSNP) en ik weet nog niet hoeveel geld ik krijg om van te leven maar over 3 jaar ben ik van al dat gedoe af, dat is een mooi vooruitzicht waar ik aan vast hou en ik wil graag een studie bij de LOI gaan doen of een paar, en dan over een jaar of 5 hoop ik er beter bij te zitten en een beetje wat normaal leven te hebben.
-weg-
pi_100107133
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 15:44 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

- Snes
- N64
- Gamecube
- Wii
- Megadrive
- Saturn
- Ps1
- Ps2
- Xbox 360

- Gameboy
- Gameboy Advance
- Nintendo DS
- Nintendo DS lite
- NeoGeo Pocket Color

Ik ben jaloers, wat een verzameling :9~

Mijn "verzameling":

- Nes
- N64
- Wii
- Xbox 360
- Gameboy Advance
- Nintendo DS
- Ds Lite

Er zat ook een Gamecube bij maar die heb ik met mijn stomme hoofd verkocht ;(

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2011 22:53:38 ]
pi_100107785
Ik heb ook spijt dat ik veel spullen heb verkocht. Ik heb zo'n beetje elke spelcomputer wel gehad. En van oud PC spul zou het ook wel gaaf zijn als ik nog wat echt oud spul had. Maarja, soms maak ik wel eens foute beslissingen, vroeger heel erg veel zelfs.
Ik heb ook wel eens momenten dat ik dan geen waarde meer zie of dat het mij niets kan schelen en dan doe ik het weg, maar vaak heb ik later wel spijt.
Ik sta vaak niet volledig stil bij de gevolgen van dingen die ik doe of beslis, of zoiets. Ik ben een beetje gedeeltelijk handelsonbekwaam denk ik.
-weg-
  vrijdag 29 juli 2011 @ 23:14:58 #124
297051 schaal_9
Caissière B
pi_100108334
quote:
3s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:50 schreef Vluchtdeur het volgende:

[..]

Dank.
Ik ben 17 jaar geworden, over een jaar mag ik opeens van alles gaan betalen: Belasting, Zorgverzekering enzo. (Dan 18 n.l.)

Wel raar om opeens een jaar ouder te zijn, terwijl je er zelf niks van merkt ofzo.
Of merken jullie wel dat jullie steeds ouder worden?
Dat is financieel niet altijd gemakkelijk. Belasting moet je sowieso betalen. Heb je plannen om te studeren of werk je al? 18 jaar is een hele mooie leeftijd, ik ben zelf de 30 al gepasseerd.

Ik merk het wel hoor, het ouder worden. Dat je jezelf steeds ‘moet’ ontwikkelen; stilstand is in feite achteruitgang. Leeftijdsgenoten trouwen of krijgen kinderen. Af en toe iets nieuws proberen of buiten de comfortzone treden is helemaal zo gek nog niet.

Dankzij mijn reisplannen heb ik echt iets om naar uit te kijken, daar ben ik al heel blij mee :)
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 23:17:24 #125
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_100108454
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 23:14 schreef schaal_9 het volgende:

Ik merk het wel hoor, het ouder worden. Dat je jezelf steeds ‘moet’ ontwikkelen; stilstand is in feite achteruitgang. Leeftijdsgenoten trouwen of krijgen kinderen.
Kinderen krijgen lijkt mij vreselijk, altijd mensen om je heen en slechts nog zelden je rust kunnen pakken. :r

En dan helemaal als je omgeving kinderen gaat krijgen, dan lijkt het bijna een sport om daar aan mee te doen en dan lijkt ook het hele leven zich opeens om die kinderen te draaien, in de gesprekken en dergelijke. :{w
pi_100108975
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 23:17 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Kinderen krijgen lijkt mij vreselijk, altijd mensen om je heen en slechts nog zelden je rust kunnen pakken. :r

En dan helemaal als je omgeving kinderen gaat krijgen, dan lijkt het bijna een sport om daar aan mee te doen en dan lijkt ook het hele leven zich opeens om die kinderen te draaien, in de gesprekken en dergelijke. :{w
Haha, ik heb eens een tijdje gewerkt met een compleet geflipt figuur, die had altijd mooie verhalen en uitspraken, hij ergerde zich ook heel erg aan jonge ouders en dan met name de vrouwen. Ging hij ze na doen :o ; stuiterde hij superdruk als een kip rond en schreeuwde/kakelde hij "IK HEB EEN EI GELEGD!!!" IK HEB EEN EI GELEGD!!" _O-
-weg-
  vrijdag 29 juli 2011 @ 23:27:55 #127
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_100109011
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 23:27 schreef Auti het volgende:

[..]

Haha, ik heb eens een tijdje gewerkt met een compleet geflipt figuur, die had altijd mooie verhalen en uitspraken, hij ergerde zich ook heel erg aan jonge ouders en dan met name de vrouwen. Ging hij ze na doen :o ; stuiterde hij superdruk als een kip rond en schreeuwde/kakelde hij "IK HEB EEN EI GELEGD!!!" IK HEB EEN EI GELEGD!!" _O-
Ooooh mijn god, ik zie het voor me, ik lach me dood. :o _O-
pi_100109231
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 23:27 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ooooh mijn god, ik zie het voor me, ik lach me dood. :o _O-
Leuk heh beelddenken :9 Moet je je voorstellen dat die kerel er echt EXACT zo uit ziet als Jules Deelder :D Man wat heb ik gelachen met die vent. Hij had ook ergens heel erg gelijk, voor wat betreft de zwaar overdreven types. Ik kan mij de trots van kersverse ouders wel voorstellen, maar soms is het heel overdreven. Of dat komt dan weer omdat ik er te ver van af sta oid.
-weg-
  vrijdag 29 juli 2011 @ 23:43:58 #129
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_100109880
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 23:32 schreef Auti het volgende:

[..]

Leuk heh beelddenken :9 Moet je je voorstellen dat die kerel er echt EXACT zo uit ziet als Jules Deelder :D Man wat heb ik gelachen met die vent. Hij had ook ergens heel erg gelijk, voor wat betreft de zwaar overdreven types. Ik kan mij de trots van kersverse ouders wel voorstellen, maar soms is het heel overdreven. Of dat komt dan weer omdat ik er te ver van af sta oid.
Ja precies, ik zie het op de Facebook van een oud-collega (heb er een super contact mee, daar niet van). Die is moeder en opeens tig foto's op FB van haar kind en dan ook allemaal reactie's van andere moeders en hele discussie over hun kinderen.

Zo bizar vind ik dat.
pi_100110390
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 23:43 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ja precies, ik zie het op de Facebook van een oud-collega (heb er een super contact mee, daar niet van). Die is moeder en opeens tig foto's op FB van haar kind en dan ook allemaal reactie's van andere moeders en hele discussie over hun kinderen.

Zo bizar vind ik dat.
Moeders/ouders onder elkaar kan ik nog wel begrijpen.
-weg-
  vrijdag 29 juli 2011 @ 23:55:31 #131
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_100110464
Maar goed, als man wordt je natuurlijk "ontmand", want het hele huishouden wordt door een kindje gefemininiseerd. ;(
pi_100111820
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 23:55 schreef von_Preussen het volgende:
Maar goed, als man wordt je natuurlijk "ontmand", want het hele huishouden wordt door een kindje gefemininiseerd. ;(
Kom op zeg, een beetje Sturmbannfuhrer weet dat wel redelijkgewijs in de hand te houden.. toch? :D
-weg-
pi_100117537
Kinderen, ik moet er niet aan denken. Ik krijg ook geen moedergevoelens als ik een baby zie. Kitten en puppy's daarentegen. O+
signatuurloos
  zaterdag 30 juli 2011 @ 08:56:03 #134
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_100117858
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:24 schreef Auti het volgende:

[..]

Kom op zeg, een beetje Sturmbannfuhrer weet dat wel redelijkgewijs in de hand te houden.. toch? :D
Dat dacht ik altijd ook, maar zelfs de meest brute man verandert in een softe lul nadat er kinderen geboren zijn (uitzondering daargelaten). Heb dat nu bij meerdere gezinnen gezien en gruwel al voor de dag dat mijn vriendenkring (over ongeveer 10 jaar) in diezelfde positie gaat komen.

Klinkt mischien raar voor een autist die het liefst alleen is, maar mischien ben ik toch een beetje bezorgd over het feit dat ik mischien enigzins eenzaam ga worden (nee, een familie is daar geen probaat middel tegen).
pi_100118291
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 08:56 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat dacht ik altijd ook, maar zelfs de meest brute man verandert in een softe lul nadat er kinderen geboren zijn (uitzondering daargelaten). Heb dat nu bij meerdere gezinnen gezien en gruwel al voor de dag dat mijn vriendenkring (over ongeveer 10 jaar) in diezelfde positie gaat komen.

Klinkt mischien raar voor een autist die het liefst alleen is, maar mischien ben ik toch een beetje bezorgd over het feit dat ik mischien enigzins eenzaam ga worden (nee, een familie is daar geen probaat middel tegen).
Ja dat riep ik ook altijd, maar gek genoeg is dat een redelijk natuurlijk proces ;)
Nagenoeg al mijn vrienden hebben kinderen of zijn zwanger, heb er geen moeite mee zolang maar niet alle gesprekken over de kinderen gaan. Dat gaat bij sommigen goed en bij anderen minder.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 10:29:55 #136
297051 schaal_9
Caissière B
pi_100119000
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 23:17 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat is waar *O*
Je merkt ook dat als mensen kinderen krijgen, ze helemaal in de picture staan. Heb je dan niet het gevoel van: ik wil ook weleens die belangstelling genieten? In mindere mate heb je dit als het om vakanties gaat.

Haha, weer wat meegemaakt! Nou ja, wie het kleine niet eert...

Staat een oud vrouwtje achter mij in de rij. Zet nog wel even netjes de driehoek (of hoe heet dat ding) tussen mijn en haar boodschappen. Blijft ze helemaal stil, geeneens dankjewel. Ik zeggen: deze moest er nog tussen. Knikt ze enkele ogenblikken later een beetje arrogent: 'ja ja'.

Dus ik denken: zo’n typisch verwende kut die denkt dat alles voor haar gedaan wordt omdat ze 75 is.

Zeg ik tegen haar: anders word het een beetje duur; ik zit in de bijstand. ------ (2 x boodschappen
Zij op sombere toon: dan moet je werken.

Daarop ik uitleggen dat ik wel gedeeltelijk werk, maar dat ik 100 euro tekort kom en geen AOW krijg.

Deed ze een beetje zielig dat ze al vanaf jonge leeftijd moest werken.
Dus ik zeggen dat wij pas AOW krijgen vanaf 67.
Ging dat kassameisje ook nog met die vrouw mee dat ze het helemaal niet erg vond om langer door te werken :')

Volgende keer weer bij cassière nummer tweeëndertig!! *O*
Maar deze week eens niet, ik wil het afwisselen :)

Boeien... ik werk en dat nemen ze mij niet zomer af... Egypte 2011 _O_

[ Bericht 3% gewijzigd door schaal_9 op 30-07-2011 10:51:56 ]
pi_100120459
Enerzijds snap ik niet meerwaarde niet waarom je die vrouw zou moeten vertellen dat je in de bijstand zit, maar begrijp ook meteen dat nagenoeg iedereen de associatie bijstand= werkschuw tuig heeft ;)

En Egypte is tof... ben daar in 2001 geweest om 3 weken te backpacken met een vriend van me :)
pi_100121367
quote:

[..]

Ik snap je wel. Vrienden heb ik wel, maar een echte soulmate die zo'n beetje de zelfde interesses heeft mis ik wel. Eigenlijk gewoon een vriendschappelijke relatie zonder intimiteit.
signatuurloos
  zaterdag 30 juli 2011 @ 12:43:47 #139
297051 schaal_9
Caissière B
pi_100121712
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 11:49 schreef Ceased2Be het volgende:
Enerzijds snap ik niet meerwaarde niet waarom je die vrouw zou moeten vertellen dat je in de bijstand zit, maar begrijp ook meteen dat nagenoeg iedereen de associatie bijstand= werkschuw tuig heeft ;)

En Egypte is tof... ben daar in 2001 geweest om 3 weken te backpacken met een vriend van me :)
Je hebt gelijk! Achteraf was het dan nog beter om gewoon te zeggen waar het op staat, en dat is dat ze niet zo ondankbaar moet zijn. Ik vind het vaak moeilijk om snel de juiste woorden te vinden, dan verzin ik er al gauw iets bij. De meeste mensen die ik tegenkom, hebben trouwens gewoon goede bedoelingen. Alleen oudere verkoopsters bij ketenzaken zien jongeren soms als een nummer is mijn ervaring. Maar waarom is dat? De individualisering van de samenleving, bevalt het werk niet, is het salaris te laag... een goede verkoper zegt bijvoorbeeld netjes gedag.

Knap... jullie hebben alles dus zelf uitgezocht :)
Vond je het dan moeilijk om steeds keuzes te maken?
Egypte, een land met de oriëntaalse cultuur... Ga je nog weleens op reis?

[ Bericht 1% gewijzigd door schaal_9 op 30-07-2011 12:49:20 ]
  zaterdag 30 juli 2011 @ 13:32:05 #140
297051 schaal_9
Caissière B
pi_100123104
quote:

[..]

Een van de vele dilemma’s van mensen met autisme: graag alleen willen zijn, maar ook weer niet te vaak. Veel alleen zijn wordt door velen niet als hip gezien, want een gevoel van eenzaamheid kan opleveren. Vakantie is voor veel mensen met Asperger een hele happening, omdat de dagelijkse structuur doorbroken wordt. Voor NT-ers is het juist een hoogtepunt waar ze naar toe leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')