abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100290117
Mijn pc is net een paar maanden oud, maar daar heb ik niets best-of-the-best in zitten... Gewoon meer dan snel genoeg voor alles wat ik de komende jaren wil spelen en daarna zien we wel weer verder. :) (AMD Phenom(tm) II X6 1100T, 3300Mhz, 4Gb RAM, GeForce GTX 570 en een 60GB SSD voor het OS)

Verder teveel gadgets en nu boeken aan het verkopen om een Samsung Galaxy Tab mee te bekostigen :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_100290315
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 17:57 schreef ScarFace- het volgende:
Heb wel Ubuntu 11.04 op bootable usb stick besteld nu we het er toch over hebben :P cd speler is stuk, voor de laptop.
Weer eens wat nieuws :) en ik ben al zeker langer bekend met Ubuntu voordat je het vraagt ;)
Arch Linux is ook aan te raden, zeker voor een nieuwsgierige IT-autist :P
  woensdag 3 augustus 2011 @ 21:57:55 #183
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_100290467
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:52 schreef Ceased2Be het volgende:
Mijn pc is net een paar maanden oud, maar daar heb ik niets best-of-the-best in zitten... Gewoon meer dan snel genoeg voor alles wat ik de komende jaren wil spelen en daarna zien we wel weer verder. :) (AMD Phenom(tm) II X6 1100T, 3300Mhz, 4Gb RAM, GeForce GTX 570 en een 60GB SSD voor het OS)

Verder teveel gadgets en nu boeken aan het verkopen om een Samsung Galaxy Tab mee te bekostigen :)
Wat gaat sneller ssd of een raptor hdd?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 3 augustus 2011 @ 22:15:50 #184
297051 schaal_9
Caissière B
pi_100291523
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:39 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Bij ons reageren ze zo extreem zakelijk, kan nog geen vriendelijke grijns vanaf. En ze laten je erg lang wachten, zo van 'wees maar blij dat je bij ons terecht kan ' :')
Het is in ieder geval niet te hopen dat ze tot hun 67e dat werk gaan doen :W

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:15 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik denk een i7 2600K. En anders wordt het een i5 2500K. En dan 16GB geheugen + 120GB SSD Sata600 schijf of 2 x 60 in RAID0. Dat draait dan eerst nog op een oude videokaart maar later wil ik er een GTX580 in hebben.
Wow, dat klinkt goed. Voordeel is dat geheugen niet zo duur meer is. SSD is ideaal, een stuk sneller dan een vaste schijf.
Ik werk nog met een Core 2 Duo 2,13 GHz. Die pc is inmiddels ruim 4 jaar oud, de systeemkast zelfs een kleine 9 jaar! Wel Windows 7 geïnstalleerd.

Verder heb ik een MacBook wit (2,26 GHz), die reageert soms nogal langzaam. Ik weet niet wat er precies mis mee is. En de webcamera maakt foto’s standaard in spiegelbeeld :')
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_100292647
Dat doet de webcamera op mijn iMac ook, maar er is een optie om dat aan te passen. ;) Ik heb zelf nog een iBook, alleen doe ik er op dit moment niet zoveel mee. Net als mijn eerste iMac die een beetje staat te verstoffen.
signatuurloos
  woensdag 3 augustus 2011 @ 22:55:50 #186
297051 schaal_9
Caissière B
pi_100293747
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:35 schreef Captain_Maximum het volgende:
Dat doet de webcamera op mijn iMac ook, maar er is een optie om dat aan te passen. ;) Ik heb zelf nog een iBook, alleen doe ik er op dit moment niet zoveel mee. Net als mijn eerste iMac die een beetje staat te verstoffen.
Leuk dat je ook een Mac hebt!

Gelukkig kun je het aanpassen, maar vind het wat eigenwijs. Ik kwam er meteen achter toen ik een foto maakte en zag dat de knoopjes van mijn poloshirtje gewoon rechts zaten. Terwijl ik er juist een had gekocht waarbij de knoopjes aan de linkerkant zitten :)
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_100295630
Mijn pc is heel oud :{
pi_100296060
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:55 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Leuk dat je ook een Mac hebt!

Gelukkig kun je het aanpassen, maar vind het wat eigenwijs. Ik kwam er meteen achter toen ik een foto maakte en zag dat de knoopjes van mijn poloshirtje gewoon rechts zaten. Terwijl ik er juist een had gekocht waarbij de knoopjes aan de linkerkant zitten :)
Tja, grafische opleiding, dus kom je al snel met Mac's in aanraking. Mijn eerste is inmiddels al weer 10 jaar oud.
signatuurloos
pi_100296108
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Mijn pc is heel oud :{
Wat versta jij onder oud? 5 jaar? 10 jaar? 20 jaar?
signatuurloos
pi_100296966
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:41 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Wat versta jij onder oud? 5 jaar? 10 jaar? 20 jaar?
Zes jaar oud. Speelt geen HD af :{
pi_100297124
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ach, daar zou ik mee kunnen leven. Mijn huidige desktop is inmiddels ook al 4,5 jaar oud.
signatuurloos
  donderdag 4 augustus 2011 @ 00:04:00 #192
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_100297146
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Boeiend, ook P4's kunnen snel zijn, al zul jij mij niet betrappen op een P4.

Btw, dat boek van Wessel Broekhuis heb ik bijna uit, zitten kleine herkenbare puntjes in. Maar ik vind hem soms wel erg dweperig overkomen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_100301954
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

SSD :P
pi_100303171
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

SSD, kan geen HDD tegenop.

Mijn systeem is net onder de 2 seconden uit hibernation en start nu in binnen 10 seconden op van BIOS naar Desktop.

love it.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_100303419
Hihi, deze autist gaat vandaag proberen wat financiele dienstverlening aan de man te brengen, wie zei daat autisten niet kunnen verkopen? :P
pi_100303770
Verkopen gaat goed zolang het iets is waar ik verstand van heb en het rationeel mag beargumenteren.
pi_100304890
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:15 schreef schaal_9 het volgende:

Wow, dat klinkt goed. Voordeel is dat geheugen niet zo duur meer is. SSD is ideaal, een stuk sneller dan een vaste schijf.
Ik werk nog met een Core 2 Duo 2,13 GHz. Die pc is inmiddels ruim 4 jaar oud, de systeemkast zelfs een kleine 9 jaar! Wel Windows 7 geïnstalleerd.

Verder heb ik een MacBook wit (2,26 GHz), die reageert soms nogal langzaam. Ik weet niet wat er precies mis mee is. En de webcamera maakt foto’s standaard in spiegelbeeld :')
Geheugen hoeft inderdaad niet duur meer te zijn, dus dan meteen maar goed. Met 4GB trek het niet altijd meer.
En SSD's zijn echt een stuk sneller, er zit verschil in maar ik heb er 1 met 285 lees en 275 schrijfsnelheid en dat is top. Echter zijn er nog snellere modellen, Sata3, en die wil ik in mijn nieuwe systeem.

Dat nieuwe systeem is dan voor de nieuwste games en zware taken.
Voor een normale internet pc is dat allemaal niet nodig en kan ik af met 1 van de oudjes of mijn laptop (i3 2,4 GHz, 4GB, Geforce 310M). Desktops heb ik nog een
-E7400, 4GB, 8800GTS
-Q6600, 4GB, 8800GTS
-P4 3GHz, 2GB, Onboard VGA
-Nog een P4 3GHz die opgebouwd moet worden

En dan heeft mijn moeder nog een AMD X2 geval met 4GB en HD4240 onboard en mijn vader heeft een i7 9xx met 8GB en 8800GTS.
-weg-
pi_100308416
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 00:03 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Ach, daar zou ik mee kunnen leven. Mijn huidige desktop is inmiddels ook al 4,5 jaar oud.
Tja, ik kan er ook wel mee leven maar het wordt toch eens tijd voor wat beters :)
pi_100308452
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 00:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Boeiend, ook P4's kunnen snel zijn, al zul jij mij niet betrappen op een P4.

Btw, dat boek van Wessel Broekhuis heb ik bijna uit, zitten kleine herkenbare puntjes in. Maar ik vind hem soms wel erg dweperig overkomen.
P4 is ook best snel, maar HD afspelen gaat bij mij niet :N

Het boek heb ik niet gelezen :)
pi_100308472
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 07:32 schreef von_Preussen het volgende:
Hihi, deze autist gaat vandaag proberen wat financiele dienstverlening aan de man te brengen, wie zei daat autisten niet kunnen verkopen? :P
Ik hoor vanavond wel of het gelukt is ;)
pi_100308537
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, ik kan er ook wel mee leven maar het wordt toch eens tijd voor wat beters :)
Afhankelijk van wat voor overige hardware je hebt (harde schijf en voeding) kan je vrij goedkoop een upgrade kitje kopen, zijn diverse mogelijkheden in.
Wij hebben laatst voor mijn moeder zo'n setje gekocht voor nog geen 140 euro. Dan krijg je een moederbord met onboard video (HD4250), 4GB geheugen en een AMD X2 processor, je kan ook kiezen voor intel.
Volgens mij kan die wel HD video aan, ik zal het vanmiddag even testen.

http://www.alternate.nl/h(...)WARE&l1=Upgrade+kits
-weg-
pi_100309519
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:52 schreef Auti het volgende:

[..]

Afhankelijk van wat voor overige hardware je hebt (harde schijf en voeding) kan je vrij goedkoop een upgrade kitje kopen, zijn diverse mogelijkheden in.
Wij hebben laatst voor mijn moeder zo'n setje gekocht voor nog geen 140 euro. Dan krijg je een moederbord met onboard video (HD4250), 4GB geheugen en een AMD X2 processor, je kan ook kiezen voor intel.
Volgens mij kan die wel HD video aan, ik zal het vanmiddag even testen.

http://www.alternate.nl/h(...)WARE&l1=Upgrade+kits
Dat is een goed idee, Auti ^O^

Ik ga het bekijken, bedankt voor de tip :)
pi_100310382
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:27 schreef EchtGaaf het volgende:

Dat is een goed idee, Auti ^O^

Ik ga het bekijken, bedankt voor de tip :)
No problem, dit zijn dingen die ik erg graag doe en erg leuk vind :Y .
Er zijn wat dingetjes waar je rekening mee moet houden;
- Je moet het zelf in elkaar schroeven (dat kan jij wel)
- IDE is obsolete.. oud, traag, einde.. Gaat ook steeds meer verdwijnen en zodoende kan je vaak maar 2 IDE aparaten op nieuwe moederborden kwijt.
- De voeding moet genoeg prik leveren en de juiste connectors hebben.
- Je zal het OS opnieuw moeten installeren.. de vraag is dan of mensen een licensiekey hebben.

Ik raad bij een nieuwe computer altijd Windows 7 aan, maar dat is weer 90 euro extra.
-weg-
pi_100310575
Ik ben net half/half gescout voor m'n droombaan... de vrouw die erover gaat bij de potentiële nieuwe werkgever heb ik 5 jaar mee samengewerkt bij mijn vorige.

te
cool
pi_100310709
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 13:01 schreef Ceased2Be het volgende:
Ik ben net half/half gescout voor m'n droombaan... de vrouw die erover gaat bij de potentiële nieuwe werkgever heb ik 5 jaar mee samengewerkt bij mijn vorige.

te
cool
Netjes! Kan je zeggen om wat voor functie het gaat of is dat te voorbarig en onverstandig?
-weg-
pi_100310843
Voorbarig iig, maar ik moest het toch ff melden :D
Ik heb nu mijn ex-collega even een berichtje gestuurd, we wachten het af.

Maar heb nu wel 3 onafhankelijke referenties aldaar, dat kan alleen maar voordelig uitpakken.
pi_100311138
Nou ik vind het iig wel knap hoe jij omgaat met het wisselen van baan. Je lijkt er niet veel moeite mee te hebben.
-weg-
pi_100312046
Ik hecht met niet aan locaties en mensen...dat is zowel een vloek als een zegen hierin.... angstvallig 8.5 voor hetzelfde bedrijf gemerkt om er uiteindelijk achter te komen dat het eigenlijk geen drol uitmaakt waar ik zit...

Aan de andere kant een beetje mee uitkijken, het gaat ontzettend slecht met mijn vader en ik ga over 4 weken trouwen dus heb eigenlijk wel genoeg aan m'n kop :S
pi_100312977
Ja, ik kan dat dus echt niet.. steeds een andere baan en onzekerheid e.d. ben ik nog net niet aan overleden :{ Maar dat ligt ook weer anders. Ik denk dat ik zelf ook alleen maar echte vastigheid en ideale baan kan vinden als ik zelf iets opzet.

Oeh, vervelend nieuws van je vader, veel sterkte.
En ik was in de veronderstelling dat jullie al getrouwd waren :@ , dat is ook een hele happening zeg! Dat is allemaal erg veel pressure.. Dat moet je goed kunnen ventileren.
-weg-
pi_100315603
ja kweenie, het voelt niet als onzekerheid wellicht dat het daaraan ligt. Ik weet hoe ik werk en dat ik goed werk en dat ik de sociale interactie inmiddels voldoende onder de knie heb om goed in een groep(je) te kunnen functioneren.
Neemt niet weg dat ik na een week alweer de opmerking kreeg dat ik maar een rare snuiter was :)

Enige wat ik dan weer heb is dat ik de eerste weken geforceerd dezelfde routes loop, in de stress schiet als ik naar een locatie moet waar ik nog niet ben geweest etc.
Trekt na een paar weekjes wel weer weg.

En wat ik vandaag half kreeg aangeboden was iets waar ik mezelf over een jaar of 5 pas zie eigenlijk, ik wilde eerst doorgroeien in mijn huidige functie.

Maar die man waar ik een meeting mee had zei simpeleg 'jij gaat je hier zo gruwelijk ergeren, ik zie het nu al...'
Waarop ie aangaf dat ze nog mensen zochten op de functie die ik ambiëer en dat je daar alleen binnenkomt via mensen die al bij het bedrijf werken. Waar ik nu 3 man ken die voor me willen vouchen.
Ben benieuwd :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')