abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100319821
Ik ga er later op reageren, ik zit erg terug te denken aan mijn kans bij Alliander en hoe alles mis is gegaan en ben emotioneel enzo.

Dit is een erg mooi liedje/compositie

-weg-
pi_100320384
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik hoor vanavond wel of het gelukt is ;)
Nadat ik in een omgeving kwam waar al we'll wat werk was verricht, maar ongestructureerd, heb ik even een duidelijke structuur ingebracht. Dan een paar uurtjes de boeken bekeken en wat analyse bedreven. Men was iig onder de indruk van mijn gestructureerde manier van werken. Allen is de man die budget vrijgeeft tot midden augustus op vakantie, dus nog even wachten.
pi_100343246

Goedemorgen allemaal.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:18:23 #214
297051 schaal_9
Caissière B
pi_100347165
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:19 schreef Auti het volgende:
Ik ga er later op reageren, ik zit erg terug te denken aan mijn kans bij Alliander en hoe alles mis is gegaan en ben emotioneel enzo.

Dit is een erg mooi liedje/compositie

Dat is geen pretje. Doet me enigszins denken aan iemand (ook een tistje) die eerst helemaal in de wolken was toen hij mij ontmoette, maar dat er toch spanningen optraden. Een vriendschap zat er niet in. Wie weet wat de toekomst zou brengen...

Hier een verhaal over werkloosheid onder hoogopgeleiden.

Ik ben al twee jaar werkloos
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_100360458
Ja, het is moeilijk.
-weg-
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:01:22 #216
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100363639
Ik had vandaag iets genants op mijn werk, ik kreeg de opdracht om een volle pallet te ''banden'' dus dat werd mij uitgelegd om zodoende mij op momenten in te zetten als er iemand absent/pauze houdt e.d. Nou mijn collega had pauze dus moest ik dat even doen, ik was druk bezig om die pallet te sealen en in te banden en zonder dat ik het door had stond mijn ploegbaas achter mij die het volgende zei ''dat hebbie netjes doanne'', ik veronderstelde dat dat sarcastisch bedoeld was aangezien ik persoonlijk vond dat het nogal scheef zat. Dus ik reageerde op mijn botst terug ''ja anders wees je even sarcastisch''.

Ploegbaas: :') :o , nee ik meen dit echt, jij denkt ook altijd dat iedereen sarcastisch is.

En opeens zag ik dat hij dat echt meende, dus ik snel terugkrabbelen en zeggen dat het er nogal dubbelzinnig uitkwam.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:02:58 #217
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100363710
Jezus wat een lap tekst realiseer ik mij nu. :D
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_100416369
Daar ben ik weer!

:')
Children of the night. What music they make.
pi_100416774
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:02 schreef phpmystyle het volgende:
Jezus wat een lap tekst realiseer ik mij nu. :D
Valt wel mee toch? Was prima te lezen hoor! :Y
Gadgets: iPhone 3GS, HP LaserJet P2035, Acer V193HQV
pi_100416862
quote:
4s.gif Op zondag 7 augustus 2011 11:26 schreef Vluchtdeur het volgende:

[..]

Valt wel mee toch? Was prima te lezen hoor! :Y
Idd.
pi_100418261
Ik was even een tijdje niet op Fok geweest (gewoon geen zin/tijd, niets ernstigs of zo) maar kom nu toch weer even gedag zeggen.
Ik heb eerlijk gezegd niets teruggelezen, maar euh, als vrouw heb ik toch een beetje een :X -gevoel nu... Zo van "Halloooooo :W ik ben ook een vrouw hoor!", hahahaha
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_100421176
quote:
6s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:30 schreef Pandora73 het volgende:
Ik was even een tijdje niet op Fok geweest (gewoon geen zin/tijd, niets ernstigs of zo) maar kom nu toch weer even gedag zeggen.
Ik heb eerlijk gezegd niets teruggelezen, maar euh, als vrouw heb ik toch een beetje een :X -gevoel nu... Zo van "Halloooooo :W ik ben ook een vrouw hoor!", hahahaha
Ik was ook een tijdje even afwezig in dit topic. Ook weer terug. :W
  zondag 7 augustus 2011 @ 13:59:12 #223
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_100421324
Welkom terug! :)
pi_100421912
quote:
18s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:54 schreef Vluchtdeur het volgende:

[..]

Ik was ook een tijdje even afwezig in dit topic. Ook weer terug. :W
Ik ook :P

Welkom terug allemaal!
pi_100423531
Welkom terug allemaal :)
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:32:52 #226
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_100440555
*meldt zich ook weer* :W
Was een hele poos afwezig vanwege school stage en andere dingen maar heb nu lekker vakantie dsu even geen gezeur van school ik ben vrijdag terug gekomen van 2 weken noord-holland was op sommige dagen wat minder leuk door een bepaald probleem wat ik hier nog wel vertel

maar ik zal vanaf nu echt proberen om hier mee te posten wat wel moeilijk is voor mij want ik vind het best moeilijk om echt over een onderwerp te praten en daar echt mee door te gaan
Maar stiekem toch meer een lurker.
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:38:25 #227
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100440852
Hoi Stampertje,

Leuk dat er ook iemand in dit topic zit van mijn leeftijd :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 8 augustus 2011 @ 12:11:10 #228
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_100456924
dankje zal het gelijk veranderen :)
Maar stiekem toch meer een lurker.
pi_100462221
Ik ga eind deze maand deze cursus bestellen
http://loi.nl/cursussen/i(...)jf_starten/index.htm

Daar heb ik erg veel zin in. *O*
-weg-
  maandag 8 augustus 2011 @ 15:55:34 #230
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100464890
Geen idee wat de leeftijd van auti is, maar zou mbo/hbo overwegen evt een optie zijn?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_100465270
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:55 schreef phpmystyle het volgende:
Geen idee wat de leeftijd van auti is, maar zou mbo/hbo overwegen evt een optie zijn?
Neuh, daar heb ik geen geld voor.
-weg-
  maandag 8 augustus 2011 @ 16:10:29 #232
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100465484
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 16:05 schreef Auti het volgende:

[..]

Neuh, daar heb ik geen geld voor.
Ik heb geen idee hoe jouw begroting eruitziet, maar het kan niet veel verschillen met het bedrag wat jij nu kwijt bent.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_100465721
Nou ik zie niet eens een leuke MBO opleiding en je moet ook vaak een bepaalde vooropleiding hebben, en al dat. Ik heb er wel eens naar gekeken maar het is gewoon geen optie.

Maar deze cursus lijkt mij heel erg leuk, en is ook mijn interesse. Ben ik iig bezig, ik heb erg veel zin om mij daar mee bezig te houden en dan heb ik als ik klaar ben ook 2 leuke certificaten.
Ik heb ook liever een x aantal goede certificaten dan een MBO diploma.
-weg-
  maandag 8 augustus 2011 @ 16:54:27 #234
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100467304
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 16:15 schreef Auti het volgende:
Nou ik zie niet eens een leuke MBO opleiding en je moet ook vaak een bepaalde vooropleiding hebben, en al dat. Ik heb er wel eens naar gekeken maar het is gewoon geen optie.

Maar deze cursus lijkt mij heel erg leuk, en is ook mijn interesse. Ben ik iig bezig, ik heb erg veel zin om mij daar mee bezig te houden en dan heb ik als ik klaar ben ook 2 leuke certificaten.
Ik heb ook liever een x aantal goede certificaten dan een MBO diploma.
Vooropleiding hoeft geen punt te zijn, er zijn genoeg mazen waar je dankbaar gebruik van kunt maken. Maar jij wilt dus proberen zelf een bedrijf op poten te zetten aangezien deze cursus ook materie bevat voor het vak ondernemen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_100467671
Ja, zoiets.
-weg-
pi_100469342
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:42 schreef Auti het volgende:
Ik ga eind deze maand deze cursus bestellen
http://loi.nl/cursussen/i(...)jf_starten/index.htm

Daar heb ik erg veel zin in. *O*
Veel succes ermee. ^O^
signatuurloos
  maandag 8 augustus 2011 @ 18:07:17 #237
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100470200
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 17:42 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Veel succes ermee. ^O^
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_100470339
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 17:42 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Veel succes ermee. ^O^
pi_100470499
Success ermee :)

Wil geen azijnpisser zijn, maar een certificaat om wireless networking op te zetten?

A+ Is wel okay, die heb ik 12 jaar terug gedaan en geeft je een mooie basis :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_100471841
Dank u allen.

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 18:17 schreef Ceased2Be het volgende:
Success ermee :)

Wil geen azijnpisser zijn, maar een certificaat om wireless networking op te zetten?

A+ Is wel okay, die heb ik 12 jaar terug gedaan en geeft je een mooie basis :)
Tja, je hebt dan iig zwart op wit staan dat je er verstand van hebt. Dat ziet men graag.
-weg-
  maandag 8 augustus 2011 @ 19:04:54 #241
297051 schaal_9
Caissière B
pi_100472411
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2011 16:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe jouw begroting eruitziet, maar het kan niet veel verschillen met het bedrag wat jij nu kwijt bent.
De start van de begroting van heel wat mensen met autisme ziet er uit in grote lijnen uit als mijn begroting in 2008:

Inkomsten bruto: 1088,37 euro.
Inkomsten netto: 925,87 euro.

Vaak is er dan weinig geld over voor een opleiding. Dit wordt wel het kip-en-ei probleem genoemd, want voor een beetje leuke baan heb je wel scholing nodig.

Ben trouwens wel benieuwd hoe EchtGaaf die eindeloos lange dagen doorbrengt :)
pi_100472880
Ik krijg 1068,x om 908,x euro.
En ik zie die cursus voor een deel als tijdsbesteding en voor een deel als werken aan de toekomst.
-weg-
  maandag 8 augustus 2011 @ 19:23:26 #243
297051 schaal_9
Caissière B
pi_100473325
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:14 schreef Auti het volgende:
Ik krijg 1068,x om 908,x euro.
En ik zie die cursus voor een deel als tijdsbesteding en voor een deel als werken aan de toekomst.
Mais oui... dan heb je als alleenstaande nog recht op een kleine toeslag uit hoofde van de Toeslagenwet. Dan kom je op 1082,93 euro. Op 1 juli tenslotte is de uitkering geïndexeerd (naar bruto 1076,41 euro - de toeslag niet meegerekend).

Heel goed dat je een cursus gaat volgen, een mooie investering. Ook tijdsbesteding is belangrijk en zal je zeker goed doen.
pi_100474157
Je hebt gelijk ja, ik had een plaatje in mijn hoofd van de specificatie van juni.
Het is 1076,41 + 11,96 van de Toeslagenwet, sinds juli.

En ik heb er echt zin, en ook vertrouwen. Deze stof en leerwijze ligt mij veel meer dan dat SCJP halen binnen een groot bedrijf.
En ik heb echt zwaar de behoefte om iets te leren en mijzelf te bewijzen.
-weg-
  maandag 8 augustus 2011 @ 20:05:07 #245
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100475255
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:04 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

De start van de begroting van heel wat mensen met autisme ziet er uit in grote lijnen uit als mijn begroting in 2008:

Inkomsten bruto: 1088,37 euro.
Inkomsten netto: 925,87 euro.

Vaak is er dan weinig geld over voor een opleiding. Dit wordt wel het kip-en-ei probleem genoemd, want voor een beetje leuke baan heb je wel scholing nodig.

Ben trouwens wel benieuwd hoe EchtGaaf die eindeloos lange dagen doorbrengt :)
Men, ik verdien dat nu ongeveer en alsnog spaar ik nauwelijks wat _O- Weet later ook niet hoe ik met <2500 netto zou moeten rondkomen :+
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_100475309
Op radio 538 vanmorgen ging het over dromen en betekenis daarvan. Nu vroeg ik mij af dromen autisten anders dan NT-ers?
Waar dromen jullie? Herinner je dromen? Zou je er een betekenis in kunnen zien? etc.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  maandag 8 augustus 2011 @ 20:06:52 #247
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100475349
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:06 schreef tijnbrein het volgende:
Op radio 538 vanmorgen ging het over dromen en betekenis daarvan. Nu vroeg ik mij af dromen autisten anders dan NT-ers?
Waar dromen jullie? Herinner je dromen? Zou je er een betekenis in kunnen zien? etc.
Hmm, dromen zijn juist leuk, maar ik heb altijd wel het type dromen waarvan ik zoiets heb ''dit mag niemand weten'', echt over de meeste bizarre dingen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_100475419
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hmm, dromen zijn juist leuk, maar ik heb altijd wel het type dromen waarvan ik zoiets heb ''dit mag niemand weten'', echt over de meeste bizarre dingen.
Ik herinner mij vaak veel details maar het grote verhaal niet. Hey een autisch trekje :+
Alleen dat dromen een betekenis hebben daar geloof ik niet zo in. Het klinkt als een self fulling prophecy
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_100475928
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Men, ik verdien dat nu ongeveer en alsnog spaar ik nauwelijks wat _O- Weet later ook niet hoe ik met <2500 netto zou moeten rondkomen :+
Jij kan in de toekomst kijken?
-weg-
  maandag 8 augustus 2011 @ 20:20:16 #250
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100475958
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:19 schreef Auti het volgende:

[..]

Jij kan in de toekomst kijken?
Nee, ook 2500 is onderhevig aan inflatie plus de inflatie correcties en cao verhogingen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_100476035
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:06 schreef tijnbrein het volgende:
Ik droom weinig, of ik herinner ze niet, als ik al iets herinner dan zijn het korte stukjes oid.
Het gaat vaak over huidige situaties, komt uit stress en spanningen ofzo?
In ieder geval heb ik nooit van die rare onrealistische dromen of nachtmerries.
-weg-
  maandag 8 augustus 2011 @ 21:46:21 #252
297051 schaal_9
Caissière B
pi_100480717
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:41 schreef Auti het volgende:
Je hebt gelijk ja, ik had een plaatje in mijn hoofd van de specificatie van juni.
Het is 1076,41 + 11,96 van de Toeslagenwet, sinds juli.

En ik heb er echt zin, en ook vertrouwen. Deze stof en leerwijze ligt mij veel meer dan dat SCJP halen binnen een groot bedrijf.
En ik heb echt zwaar de behoefte om iets te leren en mijzelf te bewijzen.
Bingo, ik wist dat de bedragen precies kloppen :P
Wat mooi dat je er vertrouwen in hebt. Dat is heel wat waard, want je hebt nog een hele weg voor je liggen. De intelligentie heb je alvast in je mars, je verdient meer dan een bestaan als niet-werkende! Wie weet ontwikkel je ‘later’, als je werk hebt en uit de Wajong stroomt, nog wel nieuwe hobby’s. En ligt de Egyptische oudheid aan je voeten...

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dan heb je wel mooie ambities :)
Wil je ook meer gaan reizen als je een vaste baan hebt?

Ik ben zeer tevreden met 1690 euro netto (exclusief 8,3% eindejaarsuitkering). Omdat ik pas twee jaar meedoe, loopt dat nog verder op. Een voordeel is dat ik een lage huur heb. Uit eten of uitgaan doe ik niet zo vaak, dus ik houd meestal geld over. Met de komende groepsreis wordt de welvaartsstijging ook voelbaar.
pi_100483266
Ik verdien 1450 netto, en daarvan hou ik flink wat over omdat ik zeer weinig uitgeef. Het enige wat ik op dit moment koop zijn horrorboeken :P
pi_100483271
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:46 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Wat mooi dat je er vertrouwen in hebt. Dat is heel wat waard, want je hebt nog een hele weg voor je liggen. De intelligentie heb je alvast in je mars, je verdient meer dan een bestaan als niet-werkende! Wie weet ontwikkel je ‘later’, als je werk hebt en uit de Wajong stroomt, nog wel nieuwe hobby’s. En ligt de Egyptische oudheid aan je voeten...

Haha, ja! Dan wil ik een foto dat ik voor de Sfinx sta :D
-weg-
pi_100488783
Hey, ik heb al een tijdje een FOK! account maar zat er eigenlijk nooit op, pas sinds de laatste twee weken. Zijn hier veel autisten? En hoe komt het dat autist een belediging op FOK! is geworden?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_100492715
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:55 schreef Rezania het volgende:
Hey, ik heb al een tijdje een FOK! account maar zat er eigenlijk nooit op, pas sinds de laatste twee weken. Zijn hier veel autisten? En hoe komt het dat autist een belediging op FOK! is geworden?
Geen idee, maar je houdt het zelf ook in stand dus wellicht zou je jezelf eens af kunnen vragen waarom je dat doet?
-weg-
pi_100493042
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 01:21 schreef Auti het volgende:

[..]

Geen idee, maar je houdt het zelf ook in stand dus wellicht zou je jezelf eens af kunnen vragen waarom je dat doet?
Ja sorry, ik liet me een beetje meeslepen. Maar ik zal het niet meer doen, het is natuurlijk een beetje (erg) hypocriet van me.
pi_100496165
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:24 schreef Auti het volgende:

[..]

Haha, ja! Dan wil ik een foto dat ik voor de Sfinx sta :D
Wel van de goede kant de foto maken anders zie je de sloppenwijken en smog van Caïro ;)
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:42:52 #259
297051 schaal_9
Caissière B
pi_100502017
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 05:21 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Wel van de goede kant de foto maken anders zie je de sloppenwijken en smog van Caïro ;)
Over armoede gesproken... wel erg veel posters van giro 555 op de treinstations. Zouden mensen al een schuldgevoel hebben als ze geen geld hebben gedoneerd? Ik geef zelf liever aan wat kleinschaliger projecten.

Naast de klimaatcrisis hebben we hier sinds kort nog een heel andere crisis:
CPB overweegt somberder voorspelling Rijksbegroting
pi_100503965
Ik geef nooit wat aan goede doelen.
pi_100511275
Ik ook niet, want dan geef ik nu geld om ze te eten geven in de Hoorn van Afrika en dan worden ze binnen twee jaar doodgeschoten door Somalische piraten en verzetsstrijders. Als we de hoorn van Afrika echt willen helpen, stationeren we legers daar om de Somalische regering te helpen de macht terug te krijgen en de omgeving te stabiliseren. Dan wil ik pas geld doneren voor ontwikkelingshulp in de Hoorn van Afrika.
pi_100513882
Er gaat al meer dan genoeg geld naar het buitenland, denk ik dan. Nederland zit ook in de problemen en daar moet ook wat aan gedaan worden.
-weg-
pi_100514263
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 16:13 schreef Auti het volgende:
Er gaat al meer dan genoeg geld naar het buitenland, denk ik dan. Nederland zit ook in de problemen en daar moet ook wat aan gedaan worden.
Ik ben het met je eens, en als we er dan eindelijk geld heen sturen is het nog steeds niet goed genoeg, want door de handelsregels van de EU hebben ontwikkelingslanden nooit een eerlijk concurrentiepositie. Wij houden de armoede in stand.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 20:32:58 #264
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100523739
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:46 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

[..]

Dan heb je wel mooie ambities :)
Wil je ook meer gaan reizen als je een vaste baan hebt?

Ik ben zeer tevreden met 1690 euro netto (exclusief 8,3% eindejaarsuitkering). Omdat ik pas twee jaar meedoe, loopt dat nog verder op. Een voordeel is dat ik een lage huur heb. Uit eten of uitgaan doe ik niet zo vaak, dus ik houd meestal geld over. Met de komende groepsreis wordt de welvaartsstijging ook voelbaar.
Ambities heb ik zeker wel, maar het is niet zo dat het salaris een ijkpunt voor mij is, maar wel iets wat je altijd in je achter hoofd houdt. Al vraag ik mij af als dat wel gezond is op mijn leeftijd :P

Ik heb geen idee hoe oud je bent, wat je leeftijd is, hoeveel ervaring je hebt, en wat voor en hoeveel studie/opleiding jij genoten hebt. Maar 1690 plus 8,3 procent maakt toch al gauw ongeveer 1800 netto, en dat is niet verkeerd natuurlijk.

Reizen lijkt mij zeker leuk, maar dan moet ik wel eerst een vriendin zien te vinden enzo :P
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_100524344
Ik hoor van sommige klasgenoten altijd dat metal hun kalmeert, terwijl ik het juist chaos vindt. Hoe ervaren jullie metal of andere muziek genres? Persoonlijk wordt ik kalm van klassieke muziek, zet het ook altijd op tijdens mijn huiswerk.

PS: Al mijn klasgenoten zijn autisten, ik zit namelijk op speciaal onderwijs.
pi_100524518
Ik luister ook geen metal, omdat ik het gewoon geen mooie muziek vind. Mijn voorkeur gaat meer naar diverse elektronische (dance) muziek.
signatuurloos
pi_100524730
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:47 schreef Rezania het volgende:
Ik hoor van sommige klasgenoten altijd dat metal hun kalmeert, terwijl ik het juist chaos vindt. Hoe ervaren jullie metal of andere muziek genres? Persoonlijk wordt ik kalm van klassieke muziek, zet het ook altijd op tijdens mijn huiswerk.

PS: Al mijn klasgenoten zijn autisten, ik zit namelijk op speciaal onderwijs.
Als klein kind ging ik gigantisch huilen van klassieke muziek en ik hield pas op als de muziek uit gezet werd.
ik kon er echt niet tegen. Nu vind ik het nog niet prettig om te horen, maar word er wel slaperig van.
En metal daar heb ik echt niks mee, ik vindt het echt niks.
Ik luister meer naar pop/lichte rock en dance..

een vraagje voor de nog schoolgaanden onder ons. Vooral degenen die op het hoger onderwijs zitten, krijgen jullie enige vorm van speciale begeleiding, en zo ja wat voor soort begeleiding.

Ik ga zelf namelijk in september met een hbo studie starten, en van de decaan moest ik ivm. mijn ass bedenken wat voor soort begeleiding ik nodig heb/goed kan gebruiken, maar ik kan niks bedenken. Behalve de al eerder vastgestelde extra-tentamentijd.
Dus mischien dat ik hier wat meer ideen kan opdoen?
pi_100525022
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:55 schreef cafpow het volgende:

[..]

Als klein kind ging ik gigantisch huilen van klassieke muziek en ik hield pas op als de muziek uit gezet werd.
ik kon er echt niet tegen. Nu vind ik het nog niet prettig om te horen, maar word er wel slaperig van.
En metal daar heb ik echt niks mee, ik vindt het echt niks.
Ik luister meer naar pop/lichte rock en dance..

een vraagje voor de nog schoolgaanden onder ons. Vooral degenen die op het hoger onderwijs zitten, krijgen jullie enige vorm van speciale begeleiding, en zo ja wat voor soort begeleiding.

Ik ga zelf namelijk in september met een hbo studie starten, en van de decaan moest ik ivm. mijn ass bedenken wat voor soort begeleiding ik nodig heb/goed kan gebruiken, maar ik kan niks bedenken. Behalve de al eerder vastgestelde extra-tentamentijd.
Dus mischien dat ik hier wat meer ideen kan opdoen?
Nou, ik heb veel klasgenoten in mijn havo examenklas die dit jaar naar het hoger onderwijs gaan, en de school gaat dan bemiddelen met hogescholen enzo. Daar komt het meestal op neer dat ze extra-tentamentijd krijgen en meer herkansingen, ook is het zo bij sommige dat ze minder punten hoeven te halen om over te gaan en dat ze langer over hun opleiding mogen doen. Zelf heb ik geen regelingen getroffen, omdat ik naar het vwo ga.
pi_100525215
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:01 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nou, ik heb veel klasgenoten in mijn havo examenklas die dit jaar naar het hoger onderwijs gaan, en de school gaat dan bemiddelen met hogescholen enzo. Daar komt het meestal op neer dat ze extra-tentamentijd krijgen en meer herkansingen, ook is het zo bij sommige dat ze minder punten hoeven te halen om over te gaan en dat ze langer over hun opleiding mogen doen. Zelf heb ik geen regelingen getroffen, omdat ik naar het vwo ga.
dat van meer herkansingen is op zich mischien wel een goed idee. zo moet ik zowieso nog een diagnosedossier regelen bij van psycholoog, dan kan ik er zelf meer mee. En ik wil het binnenkort ook met de psycholoog bespreken.. :)
pi_100525294
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:05 schreef cafpow het volgende:

[..]

dat van meer herkansingen is op zich mischien wel een goed idee. zo moet ik zowieso nog een diagnosedossier regelen bij van psycholoog, dan kan ik er zelf meer mee. En ik wil het binnenkort ook met de psycholoog bespreken.. :)
Kan je dat dan niet gewoon opvragen bij de orthopedagoge van je school?
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:15:52 #271
297051 schaal_9
Caissière B
pi_100525707
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ambities heb ik zeker wel, maar het is niet zo dat het salaris een ijkpunt voor mij is, maar wel iets wat je altijd in je achter hoofd houdt. Al vraag ik mij af als dat wel gezond is op mijn leeftijd :P

Ik heb geen idee hoe oud je bent, wat je leeftijd is, hoeveel ervaring je hebt, en wat voor en hoeveel studie/opleiding jij genoten hebt. Maar 1690 plus 8,3 procent maakt toch al gauw ongeveer 1800 netto, en dat is niet verkeerd natuurlijk.

Reizen lijkt mij zeker leuk, maar dan moet ik wel eerst een vriendin zien te vinden enzo :P
Ik heb een universitair diploma (geen pretstudie) en 2 jaar werkervaring. Normaal hebben mensen van mijn leeftijd 7 à 8 jaar ervaring. Maar wat voor mij telt is dat ik nu volledig meedraai en het salaris is zeker niet verkeerd (heel wat NT-ers komen pas rond mijn leeftijd aan dat bedrag).

Zonder vriendin... het blijft behelpen, vakantie. Iedereen op het werk heeft het er over, en als je dan vertelt dat je thuisblijft. Het is vanwege de ongewoon slechte zomer dat ik een groepsreis ga maken. Lijkt dat je iets? Helaas is het voor mensen met autisme geen sinecure omdat zij veel tijd voor zichzelf nodig hebben.
pi_100525892
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:15 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Ik heb een universitair diploma (geen pretstudie) en 2 jaar werkervaring. Normaal hebben mensen van mijn leeftijd 7 à 8 jaar ervaring. Maar wat voor mij telt is dat ik nu volledig meedraai en het salaris is zeker niet verkeerd (heel wat NT-ers komen pas rond mijn leeftijd aan dat bedrag).

Zonder vriendin... het blijft behelpen, vakantie. Iedereen op het werk heeft het er over, en als je dan vertelt dat je thuisblijft. Het is vanwege de ongewoon slechte zomer dat ik een groepsreis ga maken. Lijkt dat je iets? Helaas is het voor mensen met autisme geen sinecure omdat zij veel tijd voor zichzelf nodig hebben.
Wat voor studie heb je gedaan dan? En wat doe je nu voor werk? Ik wil namelijk ook een universitaire opleiding gaan volgen maar weet nog niet goed wat, maar ja, ik heb nog twee jaar.

Ik heb dit jaar voor de tweede keer een groepsvakantie gedaan, maar dat was wel voor autistische jongeren via SVA. Misschien is een vakantie via SVA een oplossing, ik vond het beiden jaren zeer gezellig en heb me ook echt vermaakt, met de meeste mensen blijf ik ook in contact nadat de vakantie over is.
pi_100526745
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:07 schreef Rezania het volgende:

[..]

Kan je dat dan niet gewoon opvragen bij de orthopedagoge van je school?
Ik zit momenteel niet meer op school. In 2004 havo afgerond, 2007 mbo afgerond en daarna wat gewerkt en nu zit ik bijna 2 jaar thuis.
En nu sept ga ik weer hbo doen ;)
pi_100526919
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:37 schreef cafpow het volgende:

[..]

Ik zit momenteel niet meer op school. In 2004 havo afgerond, 2007 mbo afgerond en daarna wat gewerkt en nu zit ik bijna 2 jaar thuis.
En nu sept ga ik weer hbo doen ;)
Oh, oké dat wist ik niet. Maar had je dan geen speciale regelingen op het mbo?
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:06:30 #275
297051 schaal_9
Caissière B
pi_100528145
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:19 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wat voor studie heb je gedaan dan? En wat doe je nu voor werk? Ik wil namelijk ook een universitaire opleiding gaan volgen maar weet nog niet goed wat, maar ja, ik heb nog twee jaar.

Ik heb dit jaar voor de tweede keer een groepsvakantie gedaan, maar dat was wel voor autistische jongeren via SVA. Misschien is een vakantie via SVA een oplossing, ik vond het beiden jaren zeer gezellig en heb me ook echt vermaakt, met de meeste mensen blijf ik ook in contact nadat de vakantie over is.
Studie... ik heb economie gestudeerd, werk nu bij een ministerie waar ik ramingen en beleidsanalyses maak. Het is interessant werk met leuke collega’s. Er wordt ook van alles buiten werktijd georganiseerd. Omdat het geen routinematig werk is (zoals in een magazijn), is het ook in voltijd prima te doen. Heb je al een idee wat je leuk vindt? Belangrijk is dat er werk in te vinden is.

Grappig dat het jou wel bevalt, groepen speciaal voor mensen met autisme. Heb je het gevoel dat je op dezelfde golflengte zit? Is het een voordeel of soms ook minder prettig om steeds herkenning in elkaar te vinden?

Zodra je op de universiteit komt, kom je in een heel andere wereld. Een wereld waarin mensen hun grenzen verleggen. Dat lijkt me best een cultuurschok vergeleken met een omgeving waar iedereen autisme heeft.
pi_100528297
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:41 schreef Rezania het volgende:

[..]

Oh, oké dat wist ik niet. Maar had je dan geen speciale regelingen op het mbo?
Nope, ik weet het pas 1 jaartje dat ik ASS heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door cafpow op 09-08-2011 23:24:59 ]
pi_100529017
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:06 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Studie... ik heb economie gestudeerd, werk nu bij een ministerie waar ik ramingen en beleidsanalyses maak. Het is interessant werk met leuke collega’s. Er wordt ook van alles buiten werktijd georganiseerd. Omdat het geen routinematig werk is (zoals in een magazijn), is het ook in voltijd prima te doen. Heb je al een idee wat je leuk vindt? Belangrijk is dat er werk in te vinden is.

Grappig dat het jou wel bevalt, groepen speciaal voor mensen met autisme. Heb je het gevoel dat je op dezelfde golflengte zit? Is het een voordeel of soms ook minder prettig om steeds herkenning in elkaar te vinden?

Zodra je op de universiteit komt, kom je in een heel andere wereld. Een wereld waarin mensen hun grenzen verleggen. Dat lijkt me best een cultuurschok vergeleken met een omgeving waar iedereen autisme heeft.
Ik denk dat ik iets met economie/M&O of natuurkunde/scheikunde wil doen. Ik weet het nog niet zeker ,maar op dit moment leun ik toch er meer richting natuurkunde/scheikunde. Een ding weet ik zeker, ik ga geen talen studeren :P

Het op vakantie gaat met andere autisten heeft zo zijn voordelen, je kan heel makkelijk over autisme praten, omdat iedereen er ervaring mee heeft. En qua herkenning, daar stoor ik me niet veel aan. Maar ik moet wel toegeven dat deze vakantie voor hoogfunctionerende autisten was, je moet dan ook op sociaal gebied goed ontwikkeld zijn en minstens een IQ van 110 hebben. En er gingen ook 10 begeleiders mee, het was namelijk 1 op 2 begeleiding, maar iedereen was het er over eens: dat was echt overdreven. De begeleiding was alleen met zoveel om de werkdruk per begeleider laag te houden. Ben jij eigenlijk wel eens op zo'n speciale vakantie geweest voor alleen autisten?

Wat bedoel je met grenzen verleggen? En hoezo zou dat een cultuurschok veroorzaken als ik uit een omgeving komt met alleen maar autisten?
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:22:52 #278
297051 schaal_9
Caissière B
pi_100529093
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:54 schreef EchtGaaf het volgende:
Welkom terug allemaal :)
Welkom, mister! Verveel je je nog niet nu je minder post op FOK?
Ik moet soms alle zeilen bijzetten om 2 dagen weekend te vullen, laat staan 7 :P

Het gaat weer eens over de arbeidsmarkt, en ineens vond ik dit artikel:

Mijn carrière is net begonnen en alweer voorbij

Veel mensen, al dan niet met Asperger, zijn hem voorgegaan...
pi_100529113
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:09 schreef cafpow het volgende:

[..]

Nope, ik weet het pas 1 jaartje dat ik ASA heb.
Oh, ik ken iemand die wist pas 1 maand dat ze een autist was en toen werd ze van het regulier naar het speciaal onderwijs verplaats, dat was een echte schok voor haar. Had jij daar ook last van of niet?
pi_100529652
Een IQ vanaf 110 = hoogfunctionerend?
-weg-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')