Nadat ik in een omgeving kwam waar al we'll wat werk was verricht, maar ongestructureerd, heb ik even een duidelijke structuur ingebracht. Dan een paar uurtjes de boeken bekeken en wat analyse bedreven. Men was iig onder de indruk van mijn gestructureerde manier van werken. Allen is de man die budget vrijgeeft tot midden augustus op vakantie, dus nog even wachten.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik hoor vanavond wel of het gelukt is
Dat is geen pretje. Doet me enigszins denken aan iemand (ook een tistje) die eerst helemaal in de wolken was toen hij mij ontmoette, maar dat er toch spanningen optraden. Een vriendschap zat er niet in. Wie weet wat de toekomst zou brengen...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:19 schreef Auti het volgende:
Ik ga er later op reageren, ik zit erg terug te denken aan mijn kans bij Alliander en hoe alles mis is gegaan en ben emotioneel enzo.
Dit is een erg mooi liedje/compositie
Valt wel mee toch? Was prima te lezen hoor!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:02 schreef phpmystyle het volgende:
Jezus wat een lap tekst realiseer ik mij nu.
Idd.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:26 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? Was prima te lezen hoor!
Ik was ook een tijdje even afwezig in dit topic. Ook weer terug.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:30 schreef Pandora73 het volgende:
Ik was even een tijdje niet op Fok geweest (gewoon geen zin/tijd, niets ernstigs of zo) maar kom nu toch weer even gedag zeggen.
Ik heb eerlijk gezegd niets teruggelezen, maar euh, als vrouw heb ik toch een beetje een-gevoel nu... Zo van "Halloooooo
ik ben ook een vrouw hoor!", hahahaha
Ik ookquote:Op zondag 7 augustus 2011 13:54 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Ik was ook een tijdje even afwezig in dit topic. Ook weer terug.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
Neuh, daar heb ik geen geld voor.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:55 schreef phpmystyle het volgende:
Geen idee wat de leeftijd van auti is, maar zou mbo/hbo overwegen evt een optie zijn?
Ik heb geen idee hoe jouw begroting eruitziet, maar het kan niet veel verschillen met het bedrag wat jij nu kwijt bent.quote:
Vooropleiding hoeft geen punt te zijn, er zijn genoeg mazen waar je dankbaar gebruik van kunt maken. Maar jij wilt dus proberen zelf een bedrijf op poten te zetten aangezien deze cursus ook materie bevat voor het vak ondernemen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:15 schreef Auti het volgende:
Nou ik zie niet eens een leuke MBO opleiding en je moet ook vaak een bepaalde vooropleiding hebben, en al dat. Ik heb er wel eens naar gekeken maar het is gewoon geen optie.
Maar deze cursus lijkt mij heel erg leuk, en is ook mijn interesse. Ben ik iig bezig, ik heb erg veel zin om mij daar mee bezig te houden en dan heb ik als ik klaar ben ook 2 leuke certificaten.
Ik heb ook liever een x aantal goede certificaten dan een MBO diploma.
Veel succes ermee.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:42 schreef Auti het volgende:
Ik ga eind deze maand deze cursus bestellen
http://loi.nl/cursussen/i(...)jf_starten/index.htm
Daar heb ik erg veel zin in.
quote:
Tja, je hebt dan iig zwart op wit staan dat je er verstand van hebt. Dat ziet men graag.quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:17 schreef Ceased2Be het volgende:
Success ermee
Wil geen azijnpisser zijn, maar een certificaat om wireless networking op te zetten?
A+ Is wel okay, die heb ik 12 jaar terug gedaan en geeft je een mooie basis
De start van de begroting van heel wat mensen met autisme ziet er uit in grote lijnen uit als mijn begroting in 2008:quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe jouw begroting eruitziet, maar het kan niet veel verschillen met het bedrag wat jij nu kwijt bent.
Mais oui... dan heb je als alleenstaande nog recht op een kleine toeslag uit hoofde van de Toeslagenwet. Dan kom je op 1082,93 euro. Op 1 juli tenslotte is de uitkering geïndexeerd (naar bruto 1076,41 euro - de toeslag niet meegerekend).quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:14 schreef Auti het volgende:
Ik krijg 1068,x om 908,x euro.
En ik zie die cursus voor een deel als tijdsbesteding en voor een deel als werken aan de toekomst.
Men, ik verdien dat nu ongeveer en alsnog spaar ik nauwelijks watquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:04 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
De start van de begroting van heel wat mensen met autisme ziet er uit in grote lijnen uit als mijn begroting in 2008:
Inkomsten bruto: 1088,37 euro.
Inkomsten netto: 925,87 euro.
Vaak is er dan weinig geld over voor een opleiding. Dit wordt wel het kip-en-ei probleem genoemd, want voor een beetje leuke baan heb je wel scholing nodig.
Ben trouwens wel benieuwd hoe EchtGaaf die eindeloos lange dagen doorbrengt
Hmm, dromen zijn juist leuk, maar ik heb altijd wel het type dromen waarvan ik zoiets heb ''dit mag niemand weten'', echt over de meeste bizarre dingen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:06 schreef tijnbrein het volgende:
Op radio 538 vanmorgen ging het over dromen en betekenis daarvan. Nu vroeg ik mij af dromen autisten anders dan NT-ers?
Waar dromen jullie? Herinner je dromen? Zou je er een betekenis in kunnen zien? etc.
Ik herinner mij vaak veel details maar het grote verhaal niet. Hey een autisch trekjequote:Op maandag 8 augustus 2011 20:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hmm, dromen zijn juist leuk, maar ik heb altijd wel het type dromen waarvan ik zoiets heb ''dit mag niemand weten'', echt over de meeste bizarre dingen.
Jij kan in de toekomst kijken?quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Men, ik verdien dat nu ongeveer en alsnog spaar ik nauwelijks watWeet later ook niet hoe ik met <2500 netto zou moeten rondkomen
Nee, ook 2500 is onderhevig aan inflatie plus de inflatie correcties en cao verhogingen.quote:
Ik droom weinig, of ik herinner ze niet, als ik al iets herinner dan zijn het korte stukjes oid.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:06 schreef tijnbrein het volgende:
Op radio 538 vanmorgen ging het over dromen en betekenis daarvan. Nu vroeg ik mij af dromen autisten anders dan NT-ers?
Waar dromen jullie? Herinner je dromen? Zou je er een betekenis in kunnen zien? etc.
Bingo, ik wist dat de bedragen precies kloppenquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:41 schreef Auti het volgende:
Je hebt gelijk ja, ik had een plaatje in mijn hoofd van de specificatie van juni.
Het is 1076,41 + 11,96 van de Toeslagenwet, sinds juli.
En ik heb er echt zin, en ook vertrouwen. Deze stof en leerwijze ligt mij veel meer dan dat SCJP halen binnen een groot bedrijf.
En ik heb echt zwaar de behoefte om iets te leren en mijzelf te bewijzen.
Dan heb je wel mooie ambitiesquote:Op maandag 8 augustus 2011 20:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Men, ik verdien dat nu ongeveer en alsnog spaar ik nauwelijks watWeet later ook niet hoe ik met <2500 netto zou moeten rondkomen
Haha, ja! Dan wil ik een foto dat ik voor de Sfinx staquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:46 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Bingo, ik wist dat de bedragen precies kloppen
Wat mooi dat je er vertrouwen in hebt. Dat is heel wat waard, want je hebt nog een hele weg voor je liggen. De intelligentie heb je alvast in je mars, je verdient meer dan een bestaan als niet-werkende! Wie weet ontwikkel je later, als je werk hebt en uit de Wajong stroomt, nog wel nieuwe hobbys. En ligt de Egyptische oudheid aan je voeten...
Geen idee, maar je houdt het zelf ook in stand dus wellicht zou je jezelf eens af kunnen vragen waarom je dat doet?quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:55 schreef Rezania het volgende:
Hey, ik heb al een tijdje een FOK! account maar zat er eigenlijk nooit op, pas sinds de laatste twee weken. Zijn hier veel autisten? En hoe komt het dat autist een belediging op FOK! is geworden?
Ja sorry, ik liet me een beetje meeslepen. Maar ik zal het niet meer doen, het is natuurlijk een beetje (erg) hypocriet van me.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 01:21 schreef Auti het volgende:
[..]
Geen idee, maar je houdt het zelf ook in stand dus wellicht zou je jezelf eens af kunnen vragen waarom je dat doet?
Wel van de goede kant de foto maken anders zie je de sloppenwijken en smog van Caïroquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:24 schreef Auti het volgende:
[..]
Haha, ja! Dan wil ik een foto dat ik voor de Sfinx sta
Over armoede gesproken... wel erg veel posters van giro 555 op de treinstations. Zouden mensen al een schuldgevoel hebben als ze geen geld hebben gedoneerd? Ik geef zelf liever aan wat kleinschaliger projecten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 05:21 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Wel van de goede kant de foto maken anders zie je de sloppenwijken en smog van Caïro
Ik ben het met je eens, en als we er dan eindelijk geld heen sturen is het nog steeds niet goed genoeg, want door de handelsregels van de EU hebben ontwikkelingslanden nooit een eerlijk concurrentiepositie. Wij houden de armoede in stand.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:13 schreef Auti het volgende:
Er gaat al meer dan genoeg geld naar het buitenland, denk ik dan. Nederland zit ook in de problemen en daar moet ook wat aan gedaan worden.
Ambities heb ik zeker wel, maar het is niet zo dat het salaris een ijkpunt voor mij is, maar wel iets wat je altijd in je achter hoofd houdt. Al vraag ik mij af als dat wel gezond is op mijn leeftijdquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:46 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Bingo, ik wist dat de bedragen precies kloppen
Wat mooi dat je er vertrouwen in hebt. Dat is heel wat waard, want je hebt nog een hele weg voor je liggen. De intelligentie heb je alvast in je mars, je verdient meer dan een bestaan als niet-werkende! Wie weet ontwikkel je later, als je werk hebt en uit de Wajong stroomt, nog wel nieuwe hobbys. En ligt de Egyptische oudheid aan je voeten...
[..]
Dan heb je wel mooie ambities
Wil je ook meer gaan reizen als je een vaste baan hebt?
Ik ben zeer tevreden met 1690 euro netto (exclusief 8,3% eindejaarsuitkering). Omdat ik pas twee jaar meedoe, loopt dat nog verder op. Een voordeel is dat ik een lage huur heb. Uit eten of uitgaan doe ik niet zo vaak, dus ik houd meestal geld over. Met de komende groepsreis wordt de welvaartsstijging ook voelbaar.
Als klein kind ging ik gigantisch huilen van klassieke muziek en ik hield pas op als de muziek uit gezet werd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:47 schreef Rezania het volgende:
Ik hoor van sommige klasgenoten altijd dat metal hun kalmeert, terwijl ik het juist chaos vindt. Hoe ervaren jullie metal of andere muziek genres? Persoonlijk wordt ik kalm van klassieke muziek, zet het ook altijd op tijdens mijn huiswerk.
PS: Al mijn klasgenoten zijn autisten, ik zit namelijk op speciaal onderwijs.
Nou, ik heb veel klasgenoten in mijn havo examenklas die dit jaar naar het hoger onderwijs gaan, en de school gaat dan bemiddelen met hogescholen enzo. Daar komt het meestal op neer dat ze extra-tentamentijd krijgen en meer herkansingen, ook is het zo bij sommige dat ze minder punten hoeven te halen om over te gaan en dat ze langer over hun opleiding mogen doen. Zelf heb ik geen regelingen getroffen, omdat ik naar het vwo ga.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:55 schreef cafpow het volgende:
[..]
Als klein kind ging ik gigantisch huilen van klassieke muziek en ik hield pas op als de muziek uit gezet werd.
ik kon er echt niet tegen. Nu vind ik het nog niet prettig om te horen, maar word er wel slaperig van.
En metal daar heb ik echt niks mee, ik vindt het echt niks.
Ik luister meer naar pop/lichte rock en dance..
een vraagje voor de nog schoolgaanden onder ons. Vooral degenen die op het hoger onderwijs zitten, krijgen jullie enige vorm van speciale begeleiding, en zo ja wat voor soort begeleiding.
Ik ga zelf namelijk in september met een hbo studie starten, en van de decaan moest ik ivm. mijn ass bedenken wat voor soort begeleiding ik nodig heb/goed kan gebruiken, maar ik kan niks bedenken. Behalve de al eerder vastgestelde extra-tentamentijd.
Dus mischien dat ik hier wat meer ideen kan opdoen?
dat van meer herkansingen is op zich mischien wel een goed idee. zo moet ik zowieso nog een diagnosedossier regelen bij van psycholoog, dan kan ik er zelf meer mee. En ik wil het binnenkort ook met de psycholoog bespreken..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:01 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou, ik heb veel klasgenoten in mijn havo examenklas die dit jaar naar het hoger onderwijs gaan, en de school gaat dan bemiddelen met hogescholen enzo. Daar komt het meestal op neer dat ze extra-tentamentijd krijgen en meer herkansingen, ook is het zo bij sommige dat ze minder punten hoeven te halen om over te gaan en dat ze langer over hun opleiding mogen doen. Zelf heb ik geen regelingen getroffen, omdat ik naar het vwo ga.
Kan je dat dan niet gewoon opvragen bij de orthopedagoge van je school?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:05 schreef cafpow het volgende:
[..]
dat van meer herkansingen is op zich mischien wel een goed idee. zo moet ik zowieso nog een diagnosedossier regelen bij van psycholoog, dan kan ik er zelf meer mee. En ik wil het binnenkort ook met de psycholoog bespreken..
Ik heb een universitair diploma (geen pretstudie) en 2 jaar werkervaring. Normaal hebben mensen van mijn leeftijd 7 à 8 jaar ervaring. Maar wat voor mij telt is dat ik nu volledig meedraai en het salaris is zeker niet verkeerd (heel wat NT-ers komen pas rond mijn leeftijd aan dat bedrag).quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ambities heb ik zeker wel, maar het is niet zo dat het salaris een ijkpunt voor mij is, maar wel iets wat je altijd in je achter hoofd houdt. Al vraag ik mij af als dat wel gezond is op mijn leeftijd
Ik heb geen idee hoe oud je bent, wat je leeftijd is, hoeveel ervaring je hebt, en wat voor en hoeveel studie/opleiding jij genoten hebt. Maar 1690 plus 8,3 procent maakt toch al gauw ongeveer 1800 netto, en dat is niet verkeerd natuurlijk.
Reizen lijkt mij zeker leuk, maar dan moet ik wel eerst een vriendin zien te vinden enzo
Wat voor studie heb je gedaan dan? En wat doe je nu voor werk? Ik wil namelijk ook een universitaire opleiding gaan volgen maar weet nog niet goed wat, maar ja, ik heb nog twee jaar.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:15 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Ik heb een universitair diploma (geen pretstudie) en 2 jaar werkervaring. Normaal hebben mensen van mijn leeftijd 7 à 8 jaar ervaring. Maar wat voor mij telt is dat ik nu volledig meedraai en het salaris is zeker niet verkeerd (heel wat NT-ers komen pas rond mijn leeftijd aan dat bedrag).
Zonder vriendin... het blijft behelpen, vakantie. Iedereen op het werk heeft het er over, en als je dan vertelt dat je thuisblijft. Het is vanwege de ongewoon slechte zomer dat ik een groepsreis ga maken. Lijkt dat je iets? Helaas is het voor mensen met autisme geen sinecure omdat zij veel tijd voor zichzelf nodig hebben.
Ik zit momenteel niet meer op school. In 2004 havo afgerond, 2007 mbo afgerond en daarna wat gewerkt en nu zit ik bijna 2 jaar thuis.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
Kan je dat dan niet gewoon opvragen bij de orthopedagoge van je school?
Oh, oké dat wist ik niet. Maar had je dan geen speciale regelingen op het mbo?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:37 schreef cafpow het volgende:
[..]
Ik zit momenteel niet meer op school. In 2004 havo afgerond, 2007 mbo afgerond en daarna wat gewerkt en nu zit ik bijna 2 jaar thuis.
En nu sept ga ik weer hbo doen
Studie... ik heb economie gestudeerd, werk nu bij een ministerie waar ik ramingen en beleidsanalyses maak. Het is interessant werk met leuke collega’s. Er wordt ook van alles buiten werktijd georganiseerd. Omdat het geen routinematig werk is (zoals in een magazijn), is het ook in voltijd prima te doen. Heb je al een idee wat je leuk vindt? Belangrijk is dat er werk in te vinden is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wat voor studie heb je gedaan dan? En wat doe je nu voor werk? Ik wil namelijk ook een universitaire opleiding gaan volgen maar weet nog niet goed wat, maar ja, ik heb nog twee jaar.
Ik heb dit jaar voor de tweede keer een groepsvakantie gedaan, maar dat was wel voor autistische jongeren via SVA. Misschien is een vakantie via SVA een oplossing, ik vond het beiden jaren zeer gezellig en heb me ook echt vermaakt, met de meeste mensen blijf ik ook in contact nadat de vakantie over is.
Nope, ik weet het pas 1 jaartje dat ik ASS heb.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:41 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, oké dat wist ik niet. Maar had je dan geen speciale regelingen op het mbo?
Ik denk dat ik iets met economie/M&O of natuurkunde/scheikunde wil doen. Ik weet het nog niet zeker ,maar op dit moment leun ik toch er meer richting natuurkunde/scheikunde. Een ding weet ik zeker, ik ga geen talen studerenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:06 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Studie... ik heb economie gestudeerd, werk nu bij een ministerie waar ik ramingen en beleidsanalyses maak. Het is interessant werk met leuke collega’s. Er wordt ook van alles buiten werktijd georganiseerd. Omdat het geen routinematig werk is (zoals in een magazijn), is het ook in voltijd prima te doen. Heb je al een idee wat je leuk vindt? Belangrijk is dat er werk in te vinden is.
Grappig dat het jou wel bevalt, groepen speciaal voor mensen met autisme. Heb je het gevoel dat je op dezelfde golflengte zit? Is het een voordeel of soms ook minder prettig om steeds herkenning in elkaar te vinden?
Zodra je op de universiteit komt, kom je in een heel andere wereld. Een wereld waarin mensen hun grenzen verleggen. Dat lijkt me best een cultuurschok vergeleken met een omgeving waar iedereen autisme heeft.
Welkom, mister! Verveel je je nog niet nu je minder post op FOK?quote:
Oh, ik ken iemand die wist pas 1 maand dat ze een autist was en toen werd ze van het regulier naar het speciaal onderwijs verplaats, dat was een echte schok voor haar. Had jij daar ook last van of niet?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:09 schreef cafpow het volgende:
[..]
Nope, ik weet het pas 1 jaartje dat ik ASA heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |